Τρίτη 19 Ιουνίου 2018

Θριάσιο: πώς άλλαξαν οι όροι του διαγωνισμού με υπογραφή Σπίρτζη



Γίνεται να αλλάξουν άρδην οι όροι ενός διαγωνισμού, μετά από την ολοκλήρωσή του και την ανακήρυξη προσωρινού αναδόχου, και μάλιστα προς όφελος του αναδόχου; Στην περίπτωση του τεράστιου οικοπέδου στο Θριάσιο Πεδίο, όπου πρόκειται να κατασκευαστεί Εμπορευματικό Κέντρο, αυτό έγινε.

Η πεδιάδα του Θριασίου. [Gerasimos Domenikos/FOSPHOTOS]
Δευτέρα 18 Ιουνίου 2018
Κείμενο

Την 1η Αυγούστου 2018 συμπληρώνονται δύο χρόνια από την ημέρα που η κοινοπραξία ΕΤΒΑ-Goldair κατέθεσε τη μοναδική δεσμευτική προσφοράΘριάσιο: Μοναδική προσφορά από Goldair-ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ | Capital για την αξιοποίηση του Θριάσιου Πεδίου. Τον διαγωνισμό (που ήταν ο 6ος μέσα στην τελευταία 10ετία) για την παραχώρηση 588.326 τ.μ. για την κατασκευή Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο (στην περιοχή του Ασπροπύργου), είχε προκηρύξει τον Μάιο του 2016 η ελεγχόμενη από το Ελληνικό Δημόσιο ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ –και ελεγχόμενη πολιτικά από τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη.

Με δύο λόγια

Η κοινοπραξία ΕΤΒΑ-Goldair (η ΕΤΒΑ είναι κατά 65% θυγατρική της Τράπεζας Πειραιώς και κατά 35% του Ελληνικού Δημοσίου και η Goldair ιδιωτική εταιρεία του κλάδου των logistics), ανακηρύσσεταιΗ κοινοπραξία ΕΤΒΑ - Goldair, προσωρινός ανάδοχος για τα 588 στρέμματα του Θριασίου | Η Καθημερινή προσωρινός ανάδοχος στις 24 Νοεμβρίου του 2016. Ενάμιση χρόνο μετά, το έργο όχι μόνο δεν έχει προχωρήσει, αλλά ούτε καν έχει ξεκινήσει. Κι όμως ο χρόνος αυτός από ό,τι φαίνεται δεν πήγε χαμένος· το αντίθετο μάλλον.

Από τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το inside story, προκύπτει ότι τους τελευταίους 19 μήνες το περιεχόμενο της σύμβασης έχει αλλάξει άρδην, σε τεχνικό, οικονομικό και χρηματοδοτικό επίπεδο, προς όφελος του αναδόχου και το σημαντικότερο: δεν έχει πλέον καμία σχέση με τους βασικούς όρους της προκήρυξης του διαγωνισμού.

Το Θριάσιο Πεδίο (η μπεζ περιοχή στο κέντρο) ορίζεται δυτικά από το όρος Πατέρας, βόρεια από την Πάρνηθα, ανατολικά από το όρος Αιγάλεω και νότια από τον κόλπο της Ελευσίνας. Περιλαμβάνει τις Ελευσίνα, Ασπρόπυργο, Μάνδρα και Μαγούλα. [GoogleMaps]



Στην τελική σύμβαση υπάρχουν σημαντικές διαφοροποιήσεις σε σχέση με τους όρους της προκήρυξης. Σε σημείο, όπως υποστηρίζουν νομικοί κύκλοι, να τίθεται εν αμφιβόλω η νομιμότητα της όλης διαδικασίας. Δηλαδή, η σύμβαση που αναμένεται να υλοποιηθεί το αμέσως προσεχές διάστημα δεν έχει ουδεμία σχέση σε βασικά σημεία της με τους όρους που υπήρχαν στην προκήρυξη του διαγωνισμού και για τους οποίους η κοινοπραξία, όταν κατέθετε την προσφορά της, είχε δεσμευτεί.
Φαραωνικές παροχές στον ανάδοχο, κατόπιν εορτής

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Σύμφωνα με την προκήρυξη (δείτε παρακάτω το άρθρο 3.12.6), εντός της πρώτης Περιόδου Μελετών–Κατασκευών (η οποία ονομάζεται περίοδος Τ1) προβλεπόταν η κατασκευή κτιριακών εγκαταστάσεων συνολικού εμβαδού τουλάχιστον 120.000 τ.μ., με ελάχιστη δεσμευτική επένδυση 15 εκατ. ευρώ από τον ανάδοχο με ίδια κεφάλαια ή και δάνεια (δείτε παρακάτω το άρθρο 3.11.3). Εντός της δεύτερης Περιόδου Κατασκευών Τ2, προβλεπόταν η κατασκευή των λοιπών κτιριακών εγκαταστάσεων, σε εξάντληση του συντελεστή δόμησης που ισχύει κατά τον χρόνο υποβολής της προσφοράς.



Το άρθρο 3.12.6 της προκήρυξης του διαγωνισμού που αναφέρεται στην κατασκευή κτιριακών εγκαταστάσεων





Το άρθρο 3.11.3 της προκήρυξης που αναφέρεται στο ποσό της δεσμευτικής επένδυσης



Το συνολικό εμβαδό του ακινήτου, όπως αναφέρεται στο άρθρο 2.4.1 της προκήρυξης, είναι 588.326 τετραγωνικά μέτρα. Ο συντελεστής δόμησης που ίσχυε ήταν 0,4. Ως εκ τούτου η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση ήταν 235.330 τ.μ. Όχι περισσότερα.

Με τον νόμο 4530/2018Κατεβάστε εδώ τον νόμο 4530/2018, ΦΕΚ Α' 59 30/03/2018 ο συντελεστής δόμησης –μόνο για ακίνητα ιδιοκτησίας ή διαχείρισης της ΓΑΙΑΟΣΕ– καθορίσθηκε στο 1,65 (αντί για 0,4 που ίσχυε κατά τη δημοσίευση της προκήρυξης). Το μέγιστο ποσοστό κάλυψης αυξήθηκε στο 60% (αντί του 40% που ίσχυε κατά τη δημοσίευση της προκήρυξης) και το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος στα 19 μ. (αντί των 13,50 μ. που ίσχυαν κατά τη δημοσίευση της προκήρυξης).

Συγκεκριμένα, στην παράγραφο 4 του άρθρου 79 («Ρυθμίσεις σχετικά με τις κτιριακές εγκαταστάσεις σιδηροδρομικού ενδιαφέροντος και άλλες διατάξεις») αναφέρονται τα εξής:

Σε ακίνητα ιδιοκτησίας της εταιρείας ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. ή σε ακίνητα που διαχειρίζεται η εταιρεία ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. σύμφωνα με το ν. 3891/2010, όπως ισχύει, και στα οποία αναπτύσσονται εμπορευματικά κέντρα, ισχύουν οι ακόλουθοι όροι και περιορισμοί δόμησης, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης, πράξης ή απόφασης:

1) Ο Συντελεστής Δόμησης ορίζεται στο 1,65.

2) Το μέγιστο ποσοστό κάλυψης δεν μπορεί να υπερβαίνει το 60%.

3) Ο Συντελεστής κατ’ όγκον εκμετάλλευσης υπολογίζεται βάσει του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού (ΝΟΚ).

4) Το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος των ανεγερθησόμενων κτιρίων και εγκαταστάσεων ορίζεται σε 19μ.

Ο νόμος αυτός έχει τίτλο «Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών και άλλες διατάξεις» και κατατέθηκε από τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη με κύρια αντικείμενα την επαναρρύθμιση της αγοράς των ταξί (βάζοντας κανόνεςΝόμος για ταξί: επιστροφή στο 1997 που οδήγησαν την Uber στην έξοδο και περιόρισαν την λειτουργία της Beat ως προς το σκέλος των οικονομικών προσφορών) και την τροποποίηση του κώδικα οδικής κυκλοφορίας.

Φαίνεται, όμως, ότι την ώρα που ο κ. Σπίρτζης σήκωνε το λάβαρο της επανάστασης με τον αρχισυνδικαλιστή των ταξιτζήδων Θύμιο Λυμπερόπουλο κατά της Uber, περνούσε κι άλλες διατάξεις, που ωφελούσαν συγκεκριμένα οικονομικά συμφέροντα.



Ο Χρήστος Σπίρτζης.



Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Πως υπερτετραπλασιάσθηκε η συνολική δυνατότητα δόμησης, που έφτασε τα 970.000 τ.μ., από τα αρχικά 235.330 τ.μ. Και όλα αυτά με 10 εκατ. ευρώ entry fee και ετήσια πληρωμή 2,51% επί των ακαθάριστων ετήσιων εσόδων, που δεν μπορεί να είναι μικρότερη από το εγγυημένο αντάλλαγμα των 350.000 ευρώ/ετησίως (το οποίο προσαυξάνεται κατά 10 ευρώ ετησίως και φθάνει το 60ο έτος της παραχώρησης στις 350.590 ευρώ), για τα 60 έτη παραχώρησης σύμφωνα με την σύμβαση παραχώρησης. Δηλαδή χωρίς να αλλάξει το τίμημα.

Έτσι, με τον υπερτετραπλασιασμό της δυνατότητας δόμησης δημιουργείται επιπλέον δικαίωμα δόμησης, το οποίο ο παραχωρησιούχος, η ΕΤΒΑ-Goldair εν προκειμένω, μπορεί να εκμεταλλευτεί κατά την κρίση του πέραν της εκτέλεσης της σύμβασης, που αφορά τα 235.330 τ.μ.. Δηλαδή τα επιπλέον τετραγωνικά σε πλάτος και ύψος η κοινοπραξία μπορεί να τα αξιοποιήσει κατά το δοκούν, όπως δημιουργώντας εμπορικό κέντρο, γραφεία, αθλητικές εγκαταστάσεις κ.ά. και φυσικά να τα υπενοικιάσει κ.λπ.
Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες

Η αύξηση του συντελεστή δόμησης και κατ’ επέκταση της συνολικής δυνατότητας δόμησης, συνοδεύεται με μία ακόμη αλλαγή, που είναι πιο ουσιαστική. Την εισήγαγε η ΓΑΙΑΟΣΕ, στη νέα τροποποιημένη σύμβαση (δείτε παρακάτω το άρθρο 16.5.Α., το οποίο δεν υπήρχε στην αρχική σύμβαση).

Με την αλλαγή αυτή δίνεται στον ανάδοχο η δυνατότητα μεταφοράς του 50% των κατασκευών της περιόδου Τ2 (δεύτερη περίοδος κατασκευών), στην περίοδο Τ1 (πρώτη περίοδος κατασκευών). Έτσι 57.636,27 τ.μ. κατασκευών μπορούν να μεταφερθούν στην πρώτη περίοδο κατασκευής, ως επιταχυνόμενες κατασκευές, οπότε θα θεωρούνται κατασκευές Τ1.



Το άρθρο 15.5.Α του Σχεδίου Σύμβασης Παραχώρησης του Μαρτίου 2018



Αυτό από μόνο του θα μπορούσε να μην ήταν πρόβλημα, το αντίθετο μάλλον. Με τη μεταφορά αυτή επιταχύνονται οι διαδικασίες κατασκευής του έργου τα δύο πρώτα χρόνια. Όμως όπως είναι γνωστό, ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες.

Και η λεπτομέρεια αυτή, δηλαδή το άρθρο 16.5.Α., δίνει το δικαίωμα στον ανάδοχο, εν προκειμένω στην κοινοπραξία ΕΤΒΑ-Goldair, να αυξήσει τον δανεισμό της για την περίοδο Τ1 και να μειώσει τη δεσμευτική της επένδυση. Πως;

Στον αρχικό πίνακα πηγών και χρήσεων κεφαλαίων της δεσμευτικής προσφοράς που η κοινοπραξία ΕΤΒΑ-Goldair κατέθεσε, προβλεπόταν πως η δεσμευτική επένδυση (μετοχικό κεφάλαιο) θα ήταν 36.113.952,88 ευρώ και το δευτερογενές χρέος 0 ευρώ. Ο δανεισμός της περιόδου Τ1 (την οποία εγγυάται το Δημόσιο) θα ήταν 49.421.506.95 ευρώ, ενώ την περίοδο Τ2 ο δανεισμός (δεν αφορά το Δημόσιο) θα ήταν 50.575.023,46 ευρώ.

Μέσω του επίμαχου άρθρου όμως δίνεται πλέον το δικαίωμα στην ΕΤΒΑ-Goldair να αυξήσει τον δανεισμό της έναντι ιδίων κεφαλαίων, τον οποίο δανεισμό όμως εγγυάται το Ελληνικό Δημόσιο ως μη όφειλε, μιας που αρχικά τις όποιες εγγυήσεις προσέφερε ο κύριος του Έργου, δηλαδή η ΓΑΙΑΟΣΕ. Έτσι αυξάνονται οι κατασκευές της περιόδου Τ1 από 120.058,09 τ.μ. σε 177.694,36 τ.μ. και τις εγγυάται πλέον το Δημόσιο, μέσω της εγγύησης του δανεισμού της κοινοπραξίας.

Έτσι, το Δημόσιο θα εγγυηθεί όχι μόνο τον αρχικό δανεισμό της ΕΤΒΑ-Goldair, άλλα και τον επιπρόσθετο που από την περίοδο Τ2 μεταφέρεται στην Τ1. Επιτρέποντας παράλληλα στην ΕΤΒΑ-Goldair να μειώσει την αρχική δεσμευτική επένδυση από 36.113.952,88 ευρώ στα 10.834.200 ευρώ.

Δηλαδή, η διοίκηση της ΓΑΙΟΑΣΕ, η οποία ελέγχεται από το κράτος και έως την 1η Ιουλίου πρέπει να μεταφερθεί στο Υπερταμείο (μνημονιακή υποχρέωση), μείωσε στο 1/3 την κατατεθειμένη δεσμευτική επένδυση και αύξησε κατά 1/3 (από τα περίπου 50 εκατ. ευρώ στα 75 εκατ. ευρώ) τον δανεισμό που θα κληθεί να εγγυηθεί το Δημόσιο.
Πώς το Δημόσιο αναλαμβάνει το επιχειρηματικό ρίσκο

Μία από τις πιο τρανταχτές μεταβολές των όρων της αρχικής δημοπράτησης είναι η εγγύηση από το Ελληνικό Δημόσιο όλων των υποχρεώσεων του Κυρίου του Έργου (ΚτΕ), δηλαδή της ΓΑΙΑΟΣΕ, απέναντι στον ανάδοχο, δηλαδή στην ΕΤΒΑ-Goldair.

Με το άρθρο 2.8 –που δεν υπήρχε στους αρχικούς όρους– το Ελληνικό Δημόσιο, που είναι αντισυμβαλλόμενος του παραχωρησιούχου, «εγγυάται προς τον Παραχωρησιούχο την εκπλήρωση των οικονομικών υποχρεώσεων του Κύριου του Έργου (ΚτΕ) και αναλαμβάνει τις υποχρεώσεις του Δημοσίου».

Μάλιστα, «η εν λόγω εγγύηση παραμένει σε ισχύ [...] και στην περίπτωση κατά την οποία τα δικαιώματα και απαιτήσεις του Παραχωρησιούχου από την παρούσα σύμβαση εκχωρηθούν στους Δανειστές, υπέρ των οποίων το Ελληνικό Δημόσιο παραιτείται επίσης από τις ενστάσεις των (σχετικών) άρθρων του Αστικού Κώδικα».



Το άρθρο 2.8 που αναφέρεται στην εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου



Η ίδια εγγύηση ισχύει ακόμα και σε περίπτωση υποκατάστασης της ΓΑΙΑΟΣΕ από οποιονδήποτε διάδοχο (άρθρο 9.4 της σύμβασης), αλλά και υπέρ οποιουδήποτε αντισυμβαλλομένου του παραχωρησιούχου χωρίς ειδικότερους όρους και προϋποθέσεις.

Και όχι μόνο αυτό. Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις, το Δημόσιο, με την παράγραφο 28.1.3 απαγορεύει στον εαυτό του οποιαδήποτε μελλοντική νομοθετική τροποποίηση, αναγνωρίζοντας προκαταβολικά στον παραχωρησιούχο ότι θα μπορεί να αξιώσει αποζημίωση εις βάρος του Δημοσίου. Για τα εξήντα έτη της διάρκειας της παραχώρησης. Δηλαδή ο όποιος επιχειρηματικός κίνδυνος του αναδόχου μειώνεται δραστικά και μετακυλίεται στο Ελληνικό Δημόσιο.
Και άλλες φωτογραφικές διατάξεις

Οι δεσμεύσεις που αναλαμβάνει το Ελληνικό Δημόσιο για την υλοποίηση της συγκεκριμένης επένδυσης δεν περιορίζονται μόνο στις εγγυήσεις και στην αύξηση του συντελεστή δόμησης. Οι ρυθμίσεις του νόμου 4530/2018 που επηρεάζουν τη συγκεκριμένη επένδυση συνάδουν με τις επιθυμίες της κοινοπραξίας. Η κοινοπραξία ΕΤΒΑ-Goldair, όπως προκύπτει από το πρακτικό της επιτροπής του διαγωνισμού, φρόντισε «με το καλημέρα», δηλαδή με την κατάθεση της δεσμευτικής της προσφοράς την 1η Αυγούστου του 2016, να θέσει τους δικούς της όρους. Όπως ανέφερε σε εκείνη την επιστολή τηςH επιστολή της κοινοπραξίας ΕΤΒΑ-Goldair –η οποία ας σημειωθεί ότι αποσύρθηκε από την ίδια λίγες ημέρες μετά– η προσφορά της είναι οικονομικά βιώσιμη υπό τρεις προϋποθέσεις, μεταξύ των οποίων η απαλλαγή της από δημοτικά τέλη.

Όπερ και εγένετο δύο χρόνια μετά, το 2018, με τον νόμο 4530/2018. Το ίδιο άρθρο 79 του νόμου στην παράγραφο 5 προβλέπει ότι:

«Δεν επιβάλλονται ανταποδοτικά τέλη καθαριότητας από τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες προς τους οποίους το Ελληνικό Δημόσιο ή το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου Α.Ε. ή Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης ή νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου που ελέγχονται από το Ελληνικό Δημόσιο έχουν αναθέσει την παροχή υπηρεσίας ή την εκτέλεση έργου, με σύμβαση παραχώρησης, που κυρώνεται από τη Βουλή με τυπικό νόμο, εφόσον στην εν λόγω σύμβαση προβλέπεται ότι οι σχετικές υπηρεσίες παρέχονται από τα ανωτέρω πρόσωπα ή οντότητες».

Με βάση την παραπάνω διάταξη, οι συμβαλλόμενοι θα τροποποιήσουν εκ νέου την σύμβαση.
Και παραγωγός ηλεκτρικής ενέργειας

Και οι παραχωρήσεις συνεχίζονται. Με τον όρο 2.2.(v) της Σύμβασης δίνεται στον ανάδοχο το δικαίωμα παραγωγής και εμπορίας και προς τρίτους ηλεκτρικής ενέργειας. Κάτι που δεν αναφερόταν επίσης στην προκήρυξη του διαγωνισμού.

Το επίμαχο άρθρο αναφέρει το εξής:

«...κατασκευής και εκμετάλλευσης εγκαταστάσεων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (για την εξυπηρέτηση των Χρηστών αλλά και την πώληση ηλεκτρικής ενέργειας σε τρίτους), εγκαταστάσεων διαχείρισης στερεών και υγρών αποβλήτων (τόσο για την εξυπηρέτηση των Χρηστών του Έργου όσο και οποιουδήποτε τρίτου)» για «εμπορική εκμετάλλευση των πάσης φύσεως επιτρεπόμενων χρήσεων καθώς και της απόληψης οποιουδήποτε εσόδου που απορρέει από αυτές».

Οι ευνοϊκές αυτές ρυθμίσεις της τροποποιημένης Σύμβασης δεν προβλέπονταν ως όροι της προκήρυξης του διαγωνισμού.
Ευνοϊκότεροι όροι έκδοσης οικοδομικών αδειών

Με πολλαπλά νέα άρθρα που δεν υπήρχαν στην αρχική σύμβαση δημοπράτησης και τροποποιήσεις δημιουργείται προς όφελος του αναδόχου ένα ευνοϊκό πολεοδομικό, περιβαλλοντικό και αδειοδοτικό καθεστώς. Ενδεικτικά αναφέρουμε τα εξής:
Ο Παραχωρησιούχος δεν θα ευθύνεται έναντι του ΚτΕ, του Δημοσίου και οποιουδήποτε τρίτου σε περίπτωση Υφιστάμενης Ρύπανσης στο Ακίνητο.
Χορηγείται στον Παραχωρησιούχο Άδεια εγκατάστασης και κατασκευής του Κέντρου εντός του Ακινήτου.
Ρητά συμφωνείται ότι το σύνολο τυχόν ελλείψεων του φακέλου της αίτησης του Παραχωρησιούχου για την έκδοση των σχετικών εγκρίσεων και αδειών δόμησης θα πρέπει να επισημαίνεται από την αρμόδια υπηρεσία εντός αποκλειστικής προθεσμίας 10 ημερών από την υποβολή του φακέλου, μετά την άπρακτη πάροδο της οποίας ο φάκελος θα τεκμαίρεται πλήρης από της υποβολής αυτού.
Ο αντίλογος και η θρυαλλίδα

Το ερώτημα που μένει να απαντηθεί είναι αν θέλουμε τέτοιες επενδύσεις. Αν ο λογαριασμός στο τέλος της ημέρας θα είναι προς όφελος του δημόσιου συμφέροντος και του ανταγωνισμού. Αν η συγκεκριμένη επένδυση, το ύψος της οποίας από τα αρχικά 250 εκατ. ευρώ σύμφωνα με δηλώσειςΟι δηλώσεις του υπουργούτου υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, έχει υποχωρήσει (σύμφωνα με τη δεσμευτική προσφορά) στα 154.982.521,06 ευρώ, θα φέρει αυτά που υπόσχεται, δηλαδή 3.000 νέες θέσεις εργασίας σε βάθος 10ετίας. Από τα οποία 154 εκατ. ευρώ, αυτά που αποτελούν τη δεσμευτική επένδυση, με τις τροποποιήσεις της αρχικής σύμβασης, είναι μόνο τα 10.834.200 ευρώ και τα υπόλοιπα είναι δάνεια που καλείται να εγγυηθεί το δημόσιο.

Μήπως τελικά η συγκεκριμένη επένδυση αποτελεί θρυαλλίδα, δηλαδή το φιτίλι που πυροδοτεί έναν εκρηκτικό μηχανισμό ή, αν θέλετε, μεταφορικά το γεγονός, η αφορμή που πυροδοτεί καταστροφικές εξελίξεις; Θρυαλλίδα πάντως την είχε χαρακτηρίσει και ο εκτελεστικός πρόεδρος του ομίλου Goldair Καλλίνικος Καλλίνικος, σε δήλωσηΗ κοινοπραξία ΕΤΒΑ - Goldair, προσωρινός ανάδοχος για τα 588 στρέμματα του Θριασίου | Η Καθημερινή που είχε κάνει τον Νοέμβριο του 2016 στην εφημερίδα Καθημερινή, όταν η κοινοπραξία είχε ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος.

Το inside story επικοινώνησε με το γραφείο του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη και έθεσε τα σχετικά ερωτήματα. Eκπρόσωπος του υπουργού μας διαμήνυσε ότι ο υπουργός δεν επιθυμεί να απαντήσει στα ερωτήματα και μας προέτρεψε να απευθυνθούμε στη διοίκηση της ΓΑΙΑΟΣΕ. Όμως η διοίκηση της ΓΑΙΑΟΣΕ είναι αναρμόδια να απαντήσει για τις νομοθετικές πρωτοβουλίες του υπουργού. Άλλωστε είναι γνωστό σε όλον τον κόσμο ότι δεν νομοθετούν οι εταιρείες (τουλάχιστον άμεσα), αλλά οι υπουργοί και η Βουλή!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου