Σάββατο, 3 Φεβρουαρίου 2018

Για ποιά «ανάπτυξη» καλούμαστε να θυσιάσουμε και το Ελληνικό;

 Για ποιά «ανάπτυξη» καλούμαστε να  θυσιάσουμε και το Ελληνικό; *                                                                                  
Το Σχέδιο για την «αξιοποίηση» του Ελληνικού και της παραλίας του Αγίου Κοσμά έχει πλέον κατατεθεί και παρουσιαστεί. Πόσοι όμως γνωρίζουν επακριβώς τι προβλέπει το «Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης» (Σ.Ο.Α) του Ελληνικού; Πόσοι  γνωρίζουν τι είδους «πάρκο» περιλαμβάνεται σ’αυτό τα σχέδιο;
Λένε πως το Σχέδιο για το Ελληνικό πρέπει να προχωρήσει, γιατί αποτελεί «μνημονιακή υποχρέωση της χώρας». Λένε πως είμαστε υποχρεωμένοι να το υλοποιήσουμε, ειδ’άλλως δεν πρόκειται να εισπράξουμε την επόμενη «δόση» από τους δανειστές μας  και θα χρεωκοπήσει (κι άλλο) η χώρα μας.
 Με δυο λόγια, μας λένε να θυσιάσουμε (και) το Ελληνικό προκειμένου να φυσήξει «ούριος άνεμος», να πάει μπροστά η οικονομία και να ξεφύγουμε από την «κρίση».
 Με δυο λόγια, μας λένε ότι το Ελληνικό πρέπει να το δούμε ως μια σύγχρονη Ιφιγένεια που πρέπει να θυσιαστεί για το καλό όλων μας.
Άντε και το κάναμε. Θα πάει μπροστά η οικονομία; Λένε ότι θα δουλέψει πολύς κόσμος στα «έργα» Με ποιές συνθήκες εργασίας; Πόσες ώρες την ημέρα;
 Αλλά και τι «έργα» προβλέπεται να γίνουν στο Ελληνικό; Εμπορικά Κέντρα (Malls), Καζίνο, πολυτελή ξενοδοχεία, γραφεία, δεκάδες πολυόροφες πολυκατοικίες 50 μέτρα ύψος (16 όροφοι) και 6 ουρανοξύστες 200 μέτρα ύψος (66 όροφοι !). Αυτά τα «έργα» μας χρειάζονται;
 Όμως, δεν μας λένε ότι ταυτόχρονα θα εξαφανίσουν το Αθλητικό Κέντρο του Αγίου Κοσμά και  το υπάρχον  δασύλιο χτίζοντας στη θέση του πολυτελείς μονοκατοικίες. Δεν μας λένε ότι σε ένα μεγάλο μέρος του «πάρκου» προβλέπονται μη συνάδουσες κτιριακές εγκαταστάσεις. Δεν μας λένε ότι θα περιορίσουν την πρόσβασή μας σε ένα μικρό μόνο τμήμα  της παραλίας.

Παρασκευή, 2 Φεβρουαρίου 2018

ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής: Ψήφισμα κατά της αντιδραστικής αλλαγής του θεσμικού πλαισίου του ΤΕΕ

        Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΑΤΤΙΚΗΣ

ΕΝΩΣΗ  ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ  ΔΗΜΟΣΙΩΝ  ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ  ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ  ΑΝΩΤΑΤΩΝ  ΣΧΟΛΩΝ

ΑΧ. ΠΑΡΑΣΧΟΥ 98-100,  114 75  ΑΘΗΝΑ
ΤΗΛ:210 64.64.282           FAX:210 64.61.296  e-mail: emdydasattikis@tee.gr URL: www.emdydas-attikis.gr

Αθήνα, 31 Ιανουαρίου 2018

Αρ. Πρωτ. :4523
                                  

ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ
ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΤΟΥ ΘΕΣΜΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΕ


Μετά την αποτυχημένη προσπάθεια να περάσουν οι αντιδραστικές αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο του ΤΕΕ στην προηγούμενη συνεδρίαση του Δεκέμβρη, επιχειρείται εσπευσμένα σύγκληση της Αντιπροσωπείας το Σάββατο 3 του Φλεβάρη από την πρόεδρο της Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ, Τόνια Μοροπούλου ώστε «κεκλεισμένων των θυρών» στην αίθουσα της Γερουσίας της Βουλής να πραγματοποιήσει αυτές τις αντιδραστικές αλλαγές, μακριά από την ενοχλητική παρουσία και παρέμβαση των εργαζόμενων μηχανικών με προστασία την αστυνομική φρουρά του κοινοβουλίου.

Οι σχεδιασμοί αυτοί γίνονται από κοινού με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ που παραχώρησε και την αίθουσα αλλά και με την στήριξη των κυρίαρχων παρατάξεων του ΤΕΕ, όπως αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι οι παρατάξεις αυτές δεν έβαλαν κανένα εμπόδιο στη Δ.Ε. του ΤΕΕ για να εμποδίσουν την εξέλιξη αυτή.

Οι προωθούμενες αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας  αφορούν ουσιαστικά την αξιοποίηση του ΤΕΕ στην παραπέρα προώθηση της ευρωενωσιακής πολιτικής για την «απελευθέρωση» του επαγγέλματος του μηχανικού, ακολουθώντας τις κατευθύνσεις της Μπολόνια.

Σε αυτή την κατεύθυνση σχεδιάζουν:
·      Την μετατροπή του ΤΕΕ σε Φορέα Πιστοποίησης της άσκησης των τεχνικών δραστηριοτήτων και επί πληρωμή εκπαίδευσης, από το επίπεδο του τεχνίτη οικοδομής μέχρι του μηχανικού με «πτυχίο» ανώτερης κατηγορίας. Το σύνολο των μηχανικών θα πρέπει να πιστοποιηθούν για τη δουλειά που κάνουν, ενίοτε για δεκαετίες, πληρώνοντας χιλιάδες ευρώ για τις πιστοποιήσεις, και συγκεντρώνοντας βίαια την αγορά στα μεγάλα τεχνικά γραφεία που θα έχουν όλες τις απαραίτητες πιστοποιήσεις. Μετά τη δολοφονική φοροληστεία του αστικού κράτους και τις υψηλότερες ίσως ασφαλιστικές εισφορές στον πλανήτη, όσοι απέμειναν να «ασκούν το επάγγελμα» θα πεταχτούν έξω ως μη πιστοποιημένοι.
·       Αφαιρεί αρμοδιότητες ελέγχου από το Δημόσιο
·      Την πλήρη αποσύνδεση πτυχίου – επαγγέλματος και την απαξίωση του συνόλου των τίτλων σπουδών σε απλά διαβατήρια για τη «διαβαθμισμένη πρόσβαση» με επί πληρωμή πιστοποιήσεις, μέσω σεμιναρίων εξετάσεων κ.ά. (όπως τεκμηριωμένη εμπειρία και μέχρι τότε παραμονή στη βαθμίδα «δόκιμου μηχανικού» στις επαγγελματικές δραστηριότητες). Γι’ αυτό επιδιώκουν την κατηγοριοποίηση των επαγγελματικών δικαιωμάτων και της εγγραφής σε ένα ενιαίο «ΤΕΕ» όλων των αποφοίτων 3ετούς, 4ετούς και 5ετούς εκπαίδευσης
·      Την «ουσιαστικοποίησης των γραπτών εξετάσεων», ώστε να πεταχτούν εκτός επαγγέλματος χιλιάδες απόφοιτοι και να μετατραπούν σε φθηνό εργατικό δυναμικό, σε «μη μηχανικούς» για το μεγάλο κεφάλαιο.
·      Τη θέσπισης υποχρεωτικής πρακτικής άσκησης μετά την απόκτηση του πτυχίου, κρύβεται ώστε να δημιουργούν φτηνό εργατικό δυναμικό μηχανικών για «μαθητεία» στους ομίλους.

Οι συνταξιούχοι θα χάσουν έως τρεις συντάξεις το 2019


Τα στοιχεία του Ενιαίου Δικτύου Συνταξιούχων είναι αποκαλυπτικά για τη φτωχοποίηση των συνταξιουχων(Φωτογραφία: ΑΠΕ)

Στα 660 ευρώ καθαρά κινείται η σύνταξη που παίρνουν σήμερα οι μισοί συνταξιούχοι στη χώρα μας, την ίδια ώρα που η γενική διευθύντρια του ΔΝΤ Κριστίν Λαγκάρντ δήλωνε την Τετάρτη από το Νταβός ότι οι συντάξεις στην Ελλάδα «απείχαν υπερβολικά από τις αντίστοιχες των εταίρων της και αυτό ίσχυε για όλες, μεσαίες, μεγάλες και μικρές».

Επισημαίνεται ότι οι συνταξιούχοι θα χάσουν έως τρεις συντάξεις το 2019 από τη μείωση κατά 18% της προσωπικής διαφοράς όλων των κύριων καταβαλλόμενων συντάξεων, τη μείωση κατά 18% της προσωπικής διαφοράς όλων των επικουρικών συντάξεων, την κατάργηση των οικογενειακών επιδομάτων (συζύγου και τέκνων) από όλες τις κύριες και επικουρικές συντάξεις, το «πάγωμα» των αυξήσεων σε όλες τις συντάξεις μέχρι τον Δεκέμβριο του 2021 και, τέλος, από την κατάργηση του ΕΚΑΣ για 280.000 χαμηλοσυνταξιούχους

Τα στοιχεία του Ενιαίου Δικτύου Συνταξιούχων είναι αποκαλυπτικά για τη φτωχοποίηση των συνταξιουχων:

Οι 8 στους 10 συνταξιούχους έχουν φθάσει πια στο στάδιο της εξαθλίωσης. Δεν μπορούν να πληρώσουν ούτε τα φάρμακά τους, ενώ δεν έχουν χρήματα για να πληρώσουν ούτε τους λογαριασμούς του ηλεκτρικού και το τηλέφωνο.
Περίπου ενάμισι εκατ. συνταξιούχοι (με εισόδημα 4.500 ευρώ τον χρόνο) βουλιάζουν στη φτώχεια, ενώ οι νέες περικοπές στις σημερινές συντάξεις το 2019 θα οδηγήσουν σε συνολική μνημονιακή απώλεια εισοδημάτων για τους συνταξιούχους έως 70%.
Συνολικά, λόγω των μνημονιακών περικοπών 50 δισ. ευρώ έως 31/12/2016 και κάθε μήνα από 1/1/2017, αφαιρούνται 848 εκατ. ευρώ μηνιαίως. Οι συνταξιούχοι θα χάσουν συνολικά (και με τις νέες περικοπές το 2019 και μείωση του αφορολογήτου) περίπου 70% των εισοδημάτων τους.
Παρατηρείται «εξαφάνιση» των επικουρικών συντάξεων, καθώς οι επτά μειώσεις σε σχέση με την αρχική σύνταξη (πριν από τις μνημονιακές περικοπές) αγγίζουν ή και ξεπερνούν το 78%. Είναι χαρακτηριστική περίπτωση συνταξιούχου που η αρχική επικουρική του σύνταξη ήταν της τάξης των 585,2 ευρώ και η σημερινή επικουρική του είναι 138,8 ευρώ (μείωση 78%).Μάλιστα ο Σάββας Ρομπόλης (ομ. Καθηγητής Παντείου Πανεπιστημίου) εκτιμά ότι το 2021 η μέση σύνταξη θα φθάσει στα 480 ευρώ οδηγώντας σε πλήρη φτωχοποίηση τους συνταξιούχους. Όπως αποκαλύπτει ο Σάββας Ρομπόλης σήμερα, ένας στους δύο σε σύνολο 2.650.000 συνταξιούχων παίρνει κάτω από 660 ευρώ καθαρά. 

ΣΜΤ: Κινητοποίηση 3/2 στην Α/ΤΕΕ στη Βουλή



ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΑΒΒΑΤΟ 3 ΦΛΕΒΑΡΗ ΣΤΙΣ 9.30ΠΜ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ (ΒΑΣ. ΣΟΦΙΑΣ) ΟΠΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΑΖΕΙ Η ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑ ΤΟΥ ΤΕΕ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ ΕΝ ΚΡΥΠΤΟ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΤΕΕ. ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!

Δεν μπορούσε να είναι πιο ξεκάθαρη η ατζέντα που προωθεί επίμονα η διοίκηση του ΤΕΕ. Γράφει στα παλαιότερα των υποδημάτων της, την απόφαση της τελευταίας αντιπροσωπείας, όπως προέκυψε μετά τις πολύ έντονες αντιδράσεις που υπήρξανε σχετικά με το θέμα της αλλαγής του θεσμικού πλαισίου του ΤΕΕ. Κάτω από την πίεση κινητοποίησης συναδέλφων αποφασίστηκε τελικά να πραγματοποιηθεί διευρυμένη συζήτηση του θέματος με την συμμετοχή όλων των συλλογικών φορέων των μηχανικών, πριν προχωρήσει το θέμα για απόφαση στην αντιπροσωπεία του ΤΕΕ.

Όμως εντός χρονικού διαστήματος λιγότερου των δύο μηνών η Πρόεδρος της Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ, κα Μοροπούλου και οι κυρίαρχες δυνάμεις στο ΤΕΕ προχωράνε σε νέα συνεδρίαση η οποία καλείται μάλιστα στο κτίριο της Βουλής(!) στις 3 Φλεβάρη με μοναδικό θέμα την «Αλλαγή του Θεσμικού Πλαισίου του ΤΕΕ». Στη συνεδρίαση καλούνται υψηλοί προσκεκλημένοι (ο Πρόεδρος της Βουλής, Πρόεδροι Επιτροπών του κοινοβουλίου, Πρυτάνεις κ.ά). Παρά τις έντονες αντιδράσεις οι εμπνευστές αυτής της πρωτοβουλίας δεν υποχωρούν και φαίνονται αποφασισμένοι να προχωρήσουν με κάθε τρόπο. Προφανώς η κυβέρνηση και το ΤΕΕ πιστεύουν ότι μπορούν να επιβάλουν πιο εύκολα αποφάσεις σε ένα εντελώς αποστειρωμένο περιβάλλον. Θα διαψευστούν ξανά !

Το θέμα είναι πολύ σοβαρό και οι συνέπειές του πολύ μεγάλες για την πλειοψηφία των τεχνικών για να «περάσει» έτσι απλά. Οι προωθούμενες αλλαγές του θεσμικού πλαισίου έχουν ένα πολύ απλό στόχο:

Το «κλείσιμο» του επαγγέλματος και της αγοράς εργασίας στους τεχνικούς

Τα βασικά επιχειρήματα που επαναλαμβάνονται μονότονα για την «απελευθέρωση» των κλειστών επαγγελμάτων και την «κινητικότητα», στην πραγματικότητα σημαίνουν το ακριβώς αντίθετο:

Πέμπτη, 1 Φεβρουαρίου 2018

Α/ΤΕΕ «Κάντο όπως το μνημόνιο»

«Κάντο όπως το μνημόνιο»

Αν θες αποφάσεις «ναι σε όλα» με κατεπείγουσες διαδικασίες – έλα στην Βουλή
ΟΛΕΣ/ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 03/02/2018 ΣΤΙΣ 09:30 πμ

Δεν έχουν περάσει ούτε δύο μήνες από τη πρωτοφανή μεθόδευση του Προεδρείου της Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ (Α/ΤΕΕ) με βασικό παράγοντα αυτής της μεθόδευσης την Πρόεδρο της Α/ΤΕΕ Α. Μωροπούλου, να θέσει θέμα σε έκτακτη συνεδρίαση στις 02 και 03/12/2017, μειωμένης μάλιστα απαρτίας, τις προτάσεις του προεδρείου για αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο του ΤΕΕ.

Μετά από την παρέμβαση μελών της Α/ΤΕΕ και την έντονη διαμαρτυρία από συναδέλφους μηχανικούς που βρέθηκαν στη συνεδρίαση στις 02/12/2017 το συγκεκριμένο θέμα αποσύρθηκε τελικά από την ημερήσια διάταξη.

Ενώ λοιπόν θα περίμενε κανείς να γίνει αντιληπτό από την πλευρά του Προεδρείου της Α/ΤΕΕ πως για ένα τόσο κεφαλαιώδες ζήτημα για την ίδια την ύπαρξη και τη φυσιογνωμία του επιμελητηρίου θα έπρεπε να πραγματοποιηθούν δημόσιες, ανοιχτές διαδικασίες στις οποίες να συμμετέχουν όλοι οι φορείς των μηχανικών (επιστημονικοί σύλλογοι, σωματεία κ.α.) η εξέλιξη ήταν ακριβώς η αντίθετη. Χωρίς να έχει υπάρξει η παραμικρή πρωτοβουλία συζήτησης και διαλόγου (λογικό και λόγω των εορτών) η Πρόεδρος της Α/ΤΕΕ Α.Μωροπούλου συνεκάλεσε νέα συνεδρίασης το ΣΚ 03 και 04/02/2018 με μοναδικό θέμα «Τροποποίηση Θεσμικού Πλαισίου Τ.Ε.Ε» με τόπο διεξαγωγής την αίθουσα της γερουσίας της Βουλής, με προφανή στόχο την αστυνόμευση της λειτουργίας της αντιπροσωπείας.

Πρόκειται για μια ενέργεια άκρως αντιδημοκρατική και πρωτοφανή για τα δεδομένα τόσο του επιστημονικού κόσμου όσο και του συνδικαλιστικού κινήματος. Με την συνέργεια του Προέδρου της Βουλής και προφανώς της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, καταστρατηγείται ο δημόσιος και ανοιχτός χαρακτήρας των συνεδριάσεων της Α/ΤΕΕ, όπου σύμφωνα με το Ν1486/1984, άρθρο 3, παρ. 1γ και 2, δικαίωμα να παρευρίσκονται έχουν όλα τα τακτικά και ομότιμα μέλη του ΤΕΕ.

Είναι τέτοια η σπουδή τους που δεν λαμβάνουν υπόψη ακόμα και τον κανονισμό λειτουργίας που προβλέπει ότι στις συνεδριάσεις «δικαίωμα να παρευρίσκονται έχουν όλα τα τακτικά και ομότιμα μέλη του ΤΕΕ».

Τα δήθεν επιχειρήματα της προέδρου περί της ιδιαίτερης προβολής που θα τύχουν οι θέσεις του ΤΕΕ μέσω αυτής της συνεδρίασης θα ίσχυαν και με άλλα 20 θέματα συζήτησης – αυτό που επελέγη όμως ήταν το «Θεσμικό Πλαίσιο».

Στην προηγούμενη συνεδρίαση της Α/ΤΕΕ (είχε 6 μήνες να γίνει) αποφασίστηκε ότι δεν έχει γίνει επαρκής συζήτηση. Τώρα ξαφνικά έχει γίνει διάλογος χρόνων. Τη στιγμή που συμβαίνουν τεράστιες αλλαγές που αφορούν το επάγγελμα (Ν.4387/16 για το ασφαλιστικό και αναδρομικές αυξήσεις, Νόμος για το Δομημένο Περιβάλλον, Μητρώα και επαγγελματικά δικαιώματα, “Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής“ κοκ) η Α/ΤΕΕ προτάσσει αποκλειστικά το «Θεσμικό Πλαίσιο».

Καθυστέρηση στις επικουρικές συντάξεις και στην επιστροφή εισφορών λόγω μη συνεργασίας ΕΦΚΑ και ΕΤΕΑΕΠ


Ο Συνήγορος του Πολίτη διαμεσολάβησε προκειμένου να επιλυθούν προβλήματα ασφαλισμένων που απορρέουν από την έλλειψη συνεργασίας των υπηρεσιών του ΕΦΚΑ και του ΕΤΕΑΕΠ (π.χ. υπέρμετρη καθυστέρηση στην έκδοση συνταξιοδοτικών αποφάσεων, αδυναμία επιστροφής ασφαλιστικών εισφορών ως αχρεωστήτως καταβληθεισών, αδυναμία απλής ενημέρωσης των ασφαλισμένων σε τυπικές ερωτήσεις που τους αφορούν κ.ά.ό). Αναλυτικότερα:

Ο Συνήγορος του Πολίτη δέχθηκε αναφορές πολιτών από τις οποίες ανακύπτουν διαφόρων ειδών προβλήματα στην εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων του ΕΤΕΑΕΠ και στην άσκηση των δικαιωμάτων τους. Τα κυριότερα από αυτά είναι η υπέρμετρη καθυστέρηση στην έκδοση συνταξιοδοτικών αποφάσεων, η αδυναμία επιστροφής ασφαλιστικών εισφορών ως αχρεωστήτως καταβληθεισών, η αδυναμία απλής ενημέρωσης των ασφαλισμένων σε τυπικές ερωτήσεις που τους αφορούν, όλα ζητήματα που αποτελούν αρμοδιότητα της ΣΤ’ Διεύθυνσης Επικουρικής Ασφάλισης του ΕΤΕΑΕΠ – τ. Τομέα Επικουρικής Ασφάλισης Μηχανικών & ΕΔΕ του ΕΤΑΑ.

Κατόπιν διερεύνησης αυτών των αναφορών και αλλεπάλληλων συναντήσεων κλιμακίου ειδικών επιστημόνων της Ανεξάρτητης Αρχής με τον Διοικητή του ΕΤΕΑΕΠ, έγινε γνωστό ότι η αδυναμία εξέτασης των αιτημάτων που εκκρεμούν στην υπηρεσία και επίλυσης αυτών, οφείλεται στην έλλειψη πρόσβασης των υπαλλήλων-χειριστών τόσο στη μηχανογράφηση του ΕΦΚΑ (τ.ΕΤΑΑ), όσο και στους φυσικούς ασφαλιστικούς φακέλους των ασφαλισμένων και συνταξιούχων του τ.ΤΣΜΕΔΕ.

Ο Συνήγορος του Πολίτη επισήμανε εγγράφως (220293/36020/14.08.2017 και 220293/50712/15.11.2017) στον Υφυπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και τον Διοικητή του ΕΦΚΑ ότι:

– η ύπαρξη τέτοιων φαινομένων, ακυρώνει την προσπάθεια δημιουργίας των προϋποθέσεων εκείνων που θα συμβάλουν στην καθιέρωση μιας εποικοδομητικής σχέσης του πολίτη με τη διοίκηση, στηριζόμενη στις αρχές της αμοιβαίας εμπιστοσύνης και του αλληλοσεβασμού,

– η διασφάλιση των δικαιωμάτων των ενδιαφερομένων, ενόψει του βιοποριστικού χαρακτήρα των παροχών στον ευαίσθητο τομέα της κοινωνικής ασφάλισης, είναι μείζονος σημασίας για τους πολίτες,

– η ύπαρξη τέτοιων φαινομένων παραβιάζει τις αρχές της χρηστής διοίκησης, της νομιμότητας και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του διοικουμένου.

Μέχρι σήμερα δεν υπήρξε απάντηση από το αρμόδιο Υπουργείο και από τον ΕΦΚΑ

Σχετικά:


«Απλοποίηση» της αδειοδότησης μεταλλευτικών δραστηριοτήτων – Ν. 4512/2018 (πολυνόμος) #skouries

Το λατομικό νομοσχέδιο που είχε τεθεί σε ηλεκτρονική διαβούλευση τον περασμένο Ιούνιο ψηφίστηκε τελικά ως τμήμα του πολυνομοσχεδίου και σήμερα είναι το «Μέρος Β: Ερευνα και Εκμετάλλευση Λατομικών Ορυκτών και άλλες διατάξεις», άρθρα 43-72 του Πολυ-Νόμου 4512/2018 «Ρυθµίσεις Για Την Εφαρµογή Των Διαρθρωτικών Μεταρρυθµίσεων Του Προγράµµατος». (Κάποια σχόλια για τον λατομικό νόμο στο: Λατομεία-ζόμπι και η μεταλλειοποίηση των λατομείων).

Αλλά μέχρι να φτάσει στο πολυνομοσχέδιο, το «λατομικό» εμπλουτίστηκε με 20 άρθρα που δεν τέθηκαν ποτέ σε διαδικασία διαβούλευσης. Αυτά αφορούν την ένταξη της εξορυκτικής δραστηριότητας συνολικά (λατομικά, αλλά και μεταλλευτικά ορυκτά) και των συναφών εγκαταστάσεων στις διατάξεις του Ν. 4442/2016, για την απλοποίηση του θεσμικού πλαισίου άσκησης των οικονομικών δραστηριοτήτων, παράρτημα ομάδα 2η.

Έτσι, το Μέρος Β’ του πολυνόμου έχει ιδιόμορφη δομή: Το άρθρο 67 του πολυνόμου περιλαμβάνει 11 νέα άρθρα του Ν.4442/2016 (57-67), τα οποία σχετίζονται με την απλοποίηση της αδειοδότησης της λατομικής δραστηριότητας. Αντιστοίχως, το άρθρο 68 του πολυνόμου περιλαμβάνει 9 νέα άρθρα του Ν.4442/2016 (68-76) που αφορούν την απλοποίηση της μεταλλευτικής δραστηριότητας.

Λίγα λόγια για το Ν. 4442/2016

Τετάρτη, 31 Ιανουαρίου 2018

Σύλλογος Εργαζομένων της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ Α.Ε ενάντια στην παραχώρηση



Ο Σύλλογος Εργαζομένων της Εγνατίας Οδού είναι σταθερά αντίθετος με τη σχεδιαζόμενη Παραχώρηση του Αυτοκινητόδρομου για μέχρι 40 χρόνια σε ιδιώτες, για τους παρακάτω λόγους:

1. Το οδικό δίκτυο της Εγνατίας Οδού (Κύριος Άξονας και Κάθετοι Άξονες ~900χλμ.) είναι ήδη πλήρως κατασκευασμένο, με δαπάνες του Ελληνικού λαού και των ευρωπαίων πολιτών και δεν έχει καμιά ανάγκη πρόσθετων επενδύσεων.

2. Με τη Δημόσια διαχείριση του δικτύου από την εταιρεία "Εγνατία Οδός Α.Ε." διασφαλίζεται η διαφάνεια στις δαπάνες λειτουργίας και συντήρησης, καθώς τα έργα δημοπρατούνται με δημόσιους διαγωνισμούς και ανατίθενται στο μειοδότη, σε αντίθεση με τις Παραχωρήσεις όπου "ανατίθενται" σε "συγγενείς" εταιρείες και οι δαπάνες παρουσιάζονται υπερδιπλάσιες.
3. Τυχόν πρόσθετο κατασκευαστικό αντικείμενο, με τη Δημόσια διαχείριση του αυτοκινητόδρομου, θα προκηρυχθεί και πάλι ως Δημόσιο Έργο, ενώ στην περίπτωση της παραχώρησης οι διαδικασίες είναι αδιαφανείς και ανεξέλεγκτες.
5. Το σύνολο των εξόδων Λειτουργίας & Συντήρησης του Δικτύου της Εγνατίας Οδού, με τις λειτουργικές δαπάνες της εταιρείας αγγίζει τα 50 εκ.€ ετησίως. Τα έσοδά της υπερβαίνουν τα 100εκ.€. Το πλεόνασμα αυτό των εσόδων, ~50εκ.€ ετησίως, μπορεί να επιστρέψει στην κοινωνία με άλλα έργα που έχει τόσο πολύ ανάγκη και όχι να καταλήξει στις τσέπες των ιδιωτών.
4. Η χρέωση διοδίων στο δίκτυο της Εγνατίας Οδού είναι τώρα 3 λεπτά ανά χιλιόμετρο. Στις Παραχωρήσεις υπερβαίνει τα 6,6 λεπτά ανά χιλιόμετρο. Η ενδεχόμενη Παραχώρηση είναι βέβαιο ότι θα επιφέρει υπερδιπλασιασμό του κόστους των διοδίων. Επίσης, μερικά σχόλια σχετικά με τη "διαδικασία" που ακολουθεί το ΤΑΙΠΕΔ:

Κινητοποίηση για το Ελληνικό, Πέμπτη 01/02/2018 , 3.30 μ.μ., Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής

Κινητοποίηση για το Ελληνικό, Πέμπτη 01/02/2018 , 3.30 μ.μ., Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής, Αμφιθέατρο Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών

ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 1/2/2018 , ΩΡΑ 3.30 Μ.Μ.

ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ

Αμφιθέατρο Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
(Μεσογείων και Αναστάσεως 2, μετρό Εθνικής Άμυνας)

Την Πέμπτη 1/ 2 συνεδριάζει το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής για να γνωμοδοτήσει πάνω στο Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης (ΣΟΑ) και τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) Ελληνικού. Εκ μέρους των 521 φορέων και προσώπων – αιρετών της αυτοδιοίκησης, αρχιτεκτόνων, αρχαιολόγων, επιστημόνων του περιβάλλοντος και ενεργών στα κοινωνικά κινήματα πολιτών – έχουμε ζητήσει να μας δοθεί ο λόγος ώστε να παρουσιάσουμε συνοπτικά τις απόψεις που καταθέσαμε στο ΣτΕ με τη μορφή νομικού υπομνήματος 66 σελίδων και τεχνικού υπομνήματος 195 σελίδων .

Καλούμε σε μαζική παρουσία για την υποστήριξη
των θέσεών μας για τη σωτηρία του Ελληνικού.

Γενική Συνέλευση ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής: 31/1 στο ΥΠΥΜΕ

Αριστερή Αγωνιστική Συσπείρωση Μηχανικών Δημοσίου
Συγκροτήθηκε από :
Αγωνιστική Συνεργασία Μηχανικών
Συσπείρωση Αριστερών Μηχανικών
Η τρίτη και μακροβιότερη μνημονιακή κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, με την πρόσφατη ψήφιση των πραπαιτουμένων της 3ης αξιολόγησης επιτείνει τις καταστροφικές για τους εργαζόμενους και την κοινωνία πολιτικές. Καταργεί επί της ουσία το δικαίωμα στην απεργία (για παράδειγμα η Συνέλευση μας της ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής για να προκυρήξει απεργία χρειάζεται την παρουσία περίπου 1800 συναδέλφων), δίνει επιπλέον προνόμια στο κεφάλαιο, δημεύει τη λαϊκή περιουσία με τη γενίκευση των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών. Κατ εντολή του ΔΝΤ και της Ε.Ε. και των συμφερόντων που εκφράζουν γενικεύουν την “εσωτερική υποτίμηση” με το γκρέμισμα μισθών και συντάξεων, την ανεξάντλητη φοροεπιδρομή, τη διάλυση της κοινωνικής ασφάλισης, την περιστολή των δημοκρατικών δικαιωμάτων.
Ένα στοιχείο όμως που πρέπει να μας απασχολήσει ιδιαίτερα ως κλάδος εργαζόμενων επιστημόνων, γιατί έχει άμεση σχέση με την εργασία μας είναι αυτό του γενικευμένου ξεπουλήματος μέσω ιδιωτικοποιήσεων που περνά μέσα από την:
Πλήρη διάλυση του Δημοσίου και των Δημόσιων Τεχνικών Υπηρεσιών και την ιδιωτικοποίηση του έργου τους (μέσω Α.Ε., Συμβούλων, ΣΔΙΤ, Συμβάσεων Παραχώρησης, Μητρώων κάθε είδους, σεμινάρια που υποκαθιστούν τις γνώσεις του βασικού πτυχίου κλπ.).
Υποτίμηση του περιβάλλοντος μέσω φαραωνικών επιχειρηματικών σχεδίων (Σκουριές, Ελληνικό, γήπεδα, βιομηχανικές ΑΠΕ).
Εκποίηση του Δημοσίου πλούτου (Λιμάνια, αεροδρόμια, ενέργεια, νερό, δημόσια κτίρια, κ.λ.π)
Μεταβίβαση Δημόσιων Εταιριών και Δημόσιας Περιουσίας στο Υπερταμείο για να κατευθυνθούν στη “μαύρη τρύπα” του χρέους το οποίο είναι αδύνατο να αποπληρωθεί ποτέ.
Παραχώρηση του δημόσιου ελεγκτικού μηχανισμού απευθείας στους ιδιώτες, ώστε το κόστος να μεταφερθεί στους πολίτες και η ιδιωτική πρωτοβουλία να λύνει μόνη της με όρους “fast track” όλα τα ζητήματα. Από τους ιδιώτες ελεγκτές δόμησης στην εκχώρηση και των αυθαιρέτων σε αυτούς, στους επιμετρητές δημοσίων έργων που πρόσφατα ψηφίστηκαν, στους ιδιώτες ελεγκτές ιδιωτικών επενδύσεων κοκ.
Οφείλουμε ως εργαζόμενοι επιστήμονες μαζί με την κοινωνία και τους υπόλοιπους εργαζόμενους με αγωνιστικές πρωτοβουλίες να σταματήσουμε τις ιδιωτικοποιήσεις

Τρίτη, 30 Ιανουαρίου 2018

Τρεις ένοχοι για το έγκλημα στη Μαρφίν! Τα μοιραία λάθη και η απόφαση που δικαιώνει τους υπαλλήλους



- Οχτώ χρόνια μετά διοικητικό δικαστήριο δικαιώνει τους υπαλλήλους που παραλίγο να πεθάνουν μέσα στο φλεγόμενο κτίριο της Μαρφίν τον Μάιο του 2010 - Οι δικαστές αναφέρονται στις παραλείψεις της Αστυνομίας και της Πυροσβεστικής ενώ επισημαίνονται και οι ευθύνες της διοίκησης που συνέβαλαν στην τραγωδία που συγκλόνισε την Ελλάδα - Οι καταθέσεις των υπαλλήλων που σώθηκαν προκαλούν ανατριχίλα! -"Ένας από τους υπαλλήλους κατάφερε και έσπασε το πλέγμα της οροφής του φωταγωγού με συνέπεια ένα κύμα αέρα να εισέλθει στο κτίριο και να δώσει παράταση ζωής στους υπόλοιπους" - Μέσα στο φλεγόμενο κτίριο ξεψύχησαν οι Αγγελική Παπαθανασοπούλου ( που ήταν τεσσάρων μηνών έγκυος), η Παρασκευή Ζουλια και ο Επαμεινώνδας Τσακάλης

Είναι 5 Μαΐου του 2010 και στην Αθήνα πραγματοποιείται μία από τις μεγαλύτερες διαδηλώσεις των τελευταίων χρόνων ενάντια στο πρώτο μνημόνιο. Επρόκειτο για μία σφοδρή σύγκρουση με την κυβέρνηση με τον αέρα να μυρίζει μπαρούτι. Η μέρα ξεκίνησε με συνθήματα. Κάποιοι επιχείρησαν να μπουν στη Βουλή. Κανείς δεν ήξερε τι θα ακολουθούσε…

Το ρολόι δείχνει δυο το μεσημέρι. Οι διαδηλωτές στην Σταδίου βλέπουν μαύρους καπνούς από το κτίριο της Μαρφίν. Η Μαρφίν φλέγεται. Τρεις εργαζόμενοι – η μία έγκυος – βρίσκουν φρικτό θάνατο. Τραγικό ήταν το τέλος για τους: Αγγελική Παπαθανασοπούλου (έγκυος τεσσάρων μηνών), Επαμεινώνδα Τσακάλη και Παρασκευή Ζούλια.

Οκτώ περιβαλλοντικές οργανώσεις ζητούν δημόσια, βιώσιμη και ορθολογική διαχείριση των υδατικών πόρων

Αντιμετωπίζοντας το νερό ως δημόσιο αγαθό


Οκτώ αιτήματα για το νερό προς την κυβέρνηση, σχετικά με τις ρυθμίσεις του πολυνομοσχεδίου που προβλέπουν τη μεταφορά μετοχών της ΕΥΔΑΠ και της ΕΥΑΘ απευθείας στην Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας ΑΕ (Υπερταμείο), καταθέτουν σε κοινή ανακοίνωσή τους ισάριθμες περιβαλλοντικές οργανώσεις.

Μεταξύ άλλων, οι οκτώ ΜΚΟ ζητούν δημόσια, βιώσιμη και ορθολογική διαχείριση των υδατικών πόρων, αντιμετωπίζοντας το νερό ως δημόσιο αγαθό, περιβαλλοντικό – φυσικό πόρο, εξασφαλίζοντας παράλληλα τη συνολική κάλυψη αναγκών για όλες τις χρήσεις, με εργαλεία τη διαχείριση της προσφοράς και της ζήτησης και βασική μέριμνα την ελεύθερη πρόσβαση από όλους.

Παράλληλα, αιτούνται τη διασφάλιση ότι οι εταιρείες διαχείρισης του νερού θα λειτουργούν στην κατεύθυνση της δημόσιας, ορθολογικής και ολοκληρωμένης παροχής υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης σε πολίτες, εξασφαλίζοντας παράλληλα την προστασία και την επίτευξη καλής κατάστασης των υδάτινων σωμάτων, σύμφωνα με την Οδηγία Πλαίσιο για τα Νερά.

Ζητούν, ακόμη, την άμεση και ουσιαστική λειτουργία του Εθνικού Συμβουλίου Υδάτων και των Συμβουλίων Υδάτων των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, για τον έλεγχο των μέτρων της ορθολογικής και βιώσιμης διαχείρισης των υδάτων και της τιμολόγησης των αντίστοιχων υπηρεσιών.

Αναλυτικότερα, οι περιβαλλοντικές οργανώσεις ζητούν από την πολιτεία:

• Δημόσια, βιώσιμη και ορθολογική διαχείριση των υδατικών πόρων, αντιμετωπίζοντας το νερό ως δημόσιο αγαθό, περιβαλλοντικό – φυσικό πόρο, εξασφαλίζοντας παράλληλα τη συνολική κάλυψη αναγκών για όλες τις χρήσεις, με εργαλεία τη διαχείριση της προσφοράς και της ζήτησης και βασική μέριμνα την ελεύθερη πρόσβαση από όλους.

• Διασφάλιση ότι οι εταιρείες διαχείρισης του νερού θα λειτουργούν στην κατεύθυνση της δημόσιας, ορθολογικής και ολοκληρωμένης παροχής υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης σε πολίτες, εξασφαλίζοντας παράλληλα την προστασία και την επίτευξη καλής κατάστασης των υδάτινων σωμάτων, σύμφωνα με την Οδηγία Πλαίσιο για τα Νερά.

• Επιστροφή του θετικού οικονομικού αποτελέσματος των εταιριών ύδρευσης μέσω επενδύσεων σε υποδομές για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών καθώς και μέσω χρηματοδοτήσεων της ερευνητικής δραστηριότητας για την ανάπτυξη νέων τεχνολογικών λύσεων και εφαρμογών.

• Αποτελεσματική και διαχρονική εφαρμογή κλιμακωτής τιμολογιακής πολιτικής για την κατάλληλη χρέωση όλων των χρήσεων νερού, που να επιτρέπει την ελεύθερη πρόσβαση σε όλους, να συμβάλλει στην επίτευξη των βιώσιμων στόχων και της καλής κατάστασης των υδάτινων σωμάτων και να αναδεικνύει τη μεγάλη σημασία της συμβολής όλων των εμπλεκομένων.

• Άμεση διάθεση των απαραίτητων οικονομικών πόρων για τα απαραίτητα έργα και τις αναγκαίες παρεμβάσεις ενημέρωσης και κατάρτισης χρηστών στο πλαίσιο της ορθολογικής διαχείρισης των υδάτων.

• Άμεση και ουσιαστική λειτουργία του Εθνικού Συμβουλίου Υδάτων και των Συμβουλίων Υδάτων των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, για τον έλεγχο των μέτρων της ορθολογικής και βιώσιμης διαχείρισης των υδάτων και της τιμολόγησης των αντίστοιχων υπηρεσιών.

• Αξιοποίηση απόψεων, εμπειριών και στοιχείων εμπλεκόμενων φορέων κατά την υλοποίηση των ελλιπούς διαβούλευσης εγκεκριμένων Σχεδίων Λεκανών Απορροής Ποταμών και Σχεδίων Διαχείρισης Κινδύνων Πλημμύρας, προκειμένου να επιτευχθεί αποτελεσματική εφαρμογή των προτεινόμενων μέτρων στην κατεύθυνση της βιώσιμης διαχείρισης των υδατικών πόρων.

Όπως επισημαίνουν οι ΜΚΟ, το νομοσχέδιο για τη μεταφορά στο Υπερταμείο στοχεύει: «στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των δημοσίων επιχειρήσεων, στη μείωση λειτουργικών εξόδων μέσω λύσεων που στηρίζονται στην αξιοποίηση των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας που βασίζεται στην καινοτομία, στην αύξηση των εσόδων μέσω της επέκτασης της πελατειακής βάσης, στη διαφοροποίηση προϊόντων και υπηρεσιών και μέσω επενδύσεων σε νέες επιχειρηματικές δραστηριότητες, καθώς και με άλλους τρόπους», προσέγγιση η οποία αντίκειται στις βασικές αρχές της δημόσιας, βιώσιμης και ορθολογικής διαχείρισης των υδατικών πόρων.

«Όπως ξεκάθαρα επισημάνθηκε στην απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (Ολομ. 1906/2014, σκέψη 22η), η οποία δεσμεύει κάθε ελληνική κυβέρνηση, το νερό καθίσταται σπανιότερο συν τω χρόνω και η ύδρευση αποτελεί υπηρεσία κοινής ωφέλειας που είναι απολύτως αναγκαία για την υγιεινή διαβίωση των πολιτών και δεν μπορεί να αποσπαστεί από τον πυρήνα της κρατικής εξουσίας», καταλήγει η ανακοίνωση.

Οι οκτώ οργανώσεις που συνοπογράφουν ενάντια στην ιδιωτικοποίηση ΕΥΔΑΠ – ΕΥΑΘ είναι: ΑΝΙΜΑ, ΑΡΧΕΛΩΝ, Δίκτυο ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ SOS, Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης, Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία, Καλλιστώ, Οικολογική Εταιρεία Ανακύκλωσης και WWF ΕΛΛΑΣ.

Εφάπαξ αναδρομικές εισφορές για ελεύθερους επαγγελματίες – Σε ποιους αφορά


«Μία και έξω» θα πρέπει να καταβάλλουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες τις αναδρομικές εισφορές που θα προκύψουν από το συμψηφισμό των καταβληθέντων εισφορών με βάση το καθαρό εισόδημα του 2015 και των καταβλητέων εισφορών με βάση το καθαρό δηλωτέο εισόδημα του 2016.

Πιο συγκεκριμένα, στα μέσα Μαρτίου, στα ειδοποιητήρια τα οποία θα λάβουν από τον ΕΦΚΑ για τις νέες τρέχουσες μηνιαίες εισφορές του Φεβρουαρίου 2018, θα δουν αποτυπωμένες και τις διαφορές μεταξύ των εισφορών που κατέβαλλαν το 2017 με βάση το καθαρό δηλωτέο εισόδημα του 2015 και των εισφορών που έπρεπε να καταβάλλουν το 2017 με βάση το καθαρό δηλωτέο εισόδημα του 2016.

Γιατί είναι αναγκαία η αποτύπωση αυτής της διαφοράς στα ειδοποιητήρια του Μαρτίου;

Γιατί ο νόμος Κατρούγκαλου προέβλεπε τον υπολογισμό των εισφορών των επαγγελματιών από 1/1/2017με βάση το καθαρό δηλωτέο εισόδημα του προηγούμενου έτους, δηλαδή του 2016.

Ωστόσο, στις αρχές του 2017, ήταν εκκαθαρισμένες μόνο οι δηλώσεις εισοδήματος του 2015.

Έτσι οι εισφορές του 2017 υπολογίστηκαν με βάση το καθαρό δηλωτέο εισόδημα του 2015.

Καθώς οι δηλώσεις εισοδήματος για το 2016 εκκαθαρίστηκαν στα τέλη Αυγούστου του 2017, ο ΕΦΚΑ ξεκίνησε τον υπολογισμό των εισφορών με βάση το καθαρό δηλωτέο εισόδημα του 2016 μετά το Σεπτέμβριο του 2017.

Δεδομένης της καθυστέρησης αυτής, αποφασίστηκε στο Υπουργείο Εργασίας, να ολοκληρωθεί ένα 12μηνο καταβολής των εισφορών με βάση το καθαρό δηλωτέο εισόδημα του 2015 (Ιανουάριος 2017 –Ιανουάριος 2018) και έπειτα να γίνει η αποστολή των ειδοποιητηρίων με τις εισφορές με βάση το καθαρό δηλωτέο εισόδημα του 2016.

Παρέμβαση στη Διοικούσα του ΤΕΕ την Τρίτη 30/01, στις 5.30, 8ος όροφος

Καλούμε σε παρέμβαση στη Διοικούσα του ΤΕΕ την Τρίτη 30/01, στις 5.30, 8ος όροφος, με θέματα: 

α. Ενημέρωση σχετικά με τις αναδρομικές εισφορές του νόμου 3986/11.

β. Το αίτημα της απαλλαγής των άνεργων μηχανικών και όσων δεν έχουν εισόδημα από το επάγγελμα μηχανικού από τη συνδρομή στο ΤΕΕ.

γ. Το θέμα της μη χορήγησης των απαιτούμενων εγγράφων σε περίπτωση οφειλής (ενημερότητα ΤΕΕ, βεβαίωση περί μη ύπαρξης πειθαρχικού παραπτώματος), καθώς και το κλείσιμο του συστήματος αμοιβών του ΤΕΕ για όσους οφείλουν.

δ. Το ζήτημα του ΙΕΚΕΜ, το οποίο βρίσκεται υπό εκκαθάριση, και το γεγονός πως τόσο οι εισηγητές συνάδελφοι, όσο και οι εργαζόμενοι δεν έχουν πληρωθεί.

ε. Το θέμα του νόμου που προβλέπει τη δυνατότητα χρήσης της εισφοράς υπέρ ΟΑΕΔ όχι μόνο για επίδομα ανεργίας, αλλά και για δημιουργία θέσεων εργασίας και την έκδοση Υπουργικής Απόφασης που προβλέπει επιχορήγηση της εργοδοτικής εισφοράς από αυτό το κονδύλι για τη μετατροπή συμβάσεων παροχής ανεξάρτητων υπηρεσιών σε συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας.

στ. Το ζήτημα της σύγκλισης της αντιπροσωπείας σε χώρο μη προσβάσιμο στους συναδέλφους (Βουλή) το ερχόμενο Σάββατο.

Δευτέρα, 29 Ιανουαρίου 2018

Αστική σήραγγα Ηλιούπολης: στις μυλόπετρες της επικοινωνιακής διαχείρισης και των επιχειρηματικών επιδιώξεων

Αστική σήραγγα Ηλιούπολης:
στις μυλόπετρες της επικοινωνιακής διαχείρισης και των επιχειρηματικών επιδιώξεων

Είναι πολύ συχνές, τα τελευταία 2-3 χρόνια, οι αναφορές στην αναγκαιότητα κατασκευής της αστικής σήραγγας Ηλιούπολης, για να αντιμετωπιστεί το φλέγον ζήτημα της διαμπερούς, υπερτοπικής κυκλοφορίας στον αστικό ιστό της πόλης. Αν και το πρόβλημα είναι υπαρκτό και το μέγεθός του τεράστιο, έχουμε πολλούς λόγους να αμφισβητούμε την ειλικρίνεια των προθέσεων όσων πρωτοστατούν στην πρόσφατη κινητικότητα (δήμος Ηλιούπολης, μελετητικά γραφεία, επενδυτικές συμπράξεις κλπ.). Όχι μόνο επειδή, στο πρόσφατο παρελθόν, πρωτοστάτησαν στην προσπάθεια να κατασκευαστούν νέοι, φαραωνικοί αυτοκινητόδρομοι στον Υμηττό, αλλά και επειδή εξακολουθούν να συσκοτίζουν σημαντικές πλευρές των νέων τους σχεδιασμών.

Είναι, συνεπώς, ανάγκη να ξεκαθαρίσουμε ορισμένα ζητήματα και, παράλληλα, να θέσουμε ορισμένα βασικά ερωτήματα, στα οποία οφείλεται ευθεία απάντηση. Ας ξεκινήσουμε με το περιεχόμενο και το χαρακτήρα του αιτήματος για την κατασκευή της αστικής σήραγγας.

Η αστική σήραγγα προβλέπεται από το ισχύον Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας (ΡΣΑ), αφού κατέρρευσε -κάτω από το βάρος των λαϊκών αντιδράσεων και κινητοποιήσεων- το μεγαλεπήβολο σχέδιο των νέων αυτοκινητοδρόμων στο δασικό χώρο του Υμηττού. Σαν ιδέα, όμως, γεννήθηκε στο εσωτερικό αυτών των κινημάτων, πολλά χρόνια νωρίτερα, όταν άρχισαν να γίνονται ορατές οι κυκλοφοριακές συνέπειες στην Ηλιούπολη του εσωτερικού δακτυλίου (Αλίμου - Κατεχάκη) και -αργότερα- όταν άρχισε να κατασκευάζεται η Αττική οδός και να γίνεται λόγος για τη Δυτική περιφερειακή του Υμηττού και τους νέους αυτοκινητόδρομους. Τις ανησυχίες αυτές τις επέτειναν -πιο πρόσφατα- τα σχέδια πώλησης της έκτασης του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού και της κατασκευής μιας νέας «ιδιωτικής» πόλης, που, εκτός όλων των άλλων, θα επιβαρύνουν ακόμη περισσότερο τη διαμπερή κυκλοφορία.

Το ζήτημα δεν είναι, μόνο, ότι όσοι πρωτοστατούν σήμερα στο θέμα της αστικής σήραγγας, τότε χλεύαζαν την ιδέα και την παρουσίαζαν σαν ανέφικτη. Το κυριότερο είναι ότι, στις μέρες μας, το πρόβλημα τίθεται με διαφορετικούς όρους, απ’ ότι στις δεκαετίες του ’80 και το ’90. Αφενός, επειδή έχει δημιουργηθεί μια ντε φάκτο κατάσταση με την κατασκευή του πρώτου τμήματος της Δυτικής περιφερειακής Υμηττού, το οποίο δημιουργεί έναν τεράστιο κυκλοφοριακό φόρτο προς την Αττική οδό και αντίστροφα. Αφετέρου, επειδή το ξεπούλημα της έκτασης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού προχωρά με ταχείς ρυθμούς και το πρόβλημα θα πολλαπλασιαστεί.

Το Δημοτικό Συμβούλιο Χαλανδρίου για το Ελληνικό

Ψήφισμα για το Ελληνικό
Το Δημοτικό Συμβούλιο του Χαλανδρίου ενημερώθηκε από τους εκπροσώπους της ευρείας πρωτοβουλίας επιστημόνων, αιρετών εκπροσώπων της αυτοδιοίκησης, κοινωνικών και οικολογικών κινημάτων για τις εξελίξεις στη διαδικασία παραχώρησης του δημόσιου ακινήτου του Ελληνικού, δηλαδή των 6.200 στρεμμάτων του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού και της παραλίας του Αγίου Κοσμά, στη Lamda Development.
Το Δημοτικό Συμβούλιο Χαλανδρίου συμμερίζεται τη γενική θέση ότι η δημιουργία αυτής της ιδιωτικής πόλης 27.000 κατοίκων και 3.600.000τμ δόμησης όχι μόνο στερεί την Αττική από ένα πολύτιμο οικολογικά και κοινωνικά χώρο, αλλά δημιουργεί και τεράστιες επιπτώσεις στις οικονομικές δραστηριότητες της ευρύτερης περιοχής-μικρές/μεσαίες επιχειρήσεις, αδιάθετα ακίνητα, τουριστικός τομέας- και στις σημερινές θέσεις εργασίας. Επιπροσθέτως, το Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης (ΣΟΑ) και Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) για την ανάπτυξη του Ελληνικού αποκλίνουν σοβαρά από τα ισχύοντα στο Σύνταγμα και τη σχετική νομοθεσία, όπως έχει ήδη σημειωθεί από καθ’ ύλην αρμόδιους επιστημονικούς φορείς.
Το ζήτημα του Ελληνικού είναι ένα ζήτημα μητροπολιτικής σημασίας ,με ιδιαίτερα σοβαρές κοινωνικές, οικονομικές και περιβαλλοντικές διαστάσεις. Το Δημοτικό Συμβούλιο Χαλανδρίου στέκεται απέναντι στην προωθούμενη από την κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ ιδιωτικοποίηση του πάρκου του Ελληνικού. Η επένδυση αυτή πρέπει να ακυρωθεί με στόχο τη διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος, την προστασία της ποιότητας ζωής των κατοίκων της Αθήνας και τη διάσωση της ιστορικής, πολιτιστικής και περιβαλλοντικής μνήμης.

Δημοτικό Συμβούλιο Χαλανδρίου

24/1/2018

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Παράταση Εξόφλησης Αναδρομικών Αυξήσεων Εισφορών Ειδικής Προσαύξησης για τους προ 93 ασφαλισμένους

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ

Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
Αθήνα, 26-1-2018
Αρ. Πρωτ.: 7278
Προς: Α΄ βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ (ενημέρωση μελών)
Θέμα : Παράταση Εξόφλησης Αναδρομικών Αυξήσεων Εισφορών Ειδικής Προσαύξησης για τους προ 93 ασφαλισμένους

Συνάδελφοι, σε συνέχεια προηγούμενων εγγράφων μας σχετικά με το θέμα (Αρ. Πρωτ. 7251, 29/12/17, Αρ. Πρωτ. 7044, 5/1/17 και Αρ. Πρωτ. 7080, 30/3/2017) και κατόπιν ενημέρωσης του ΤΕΕ, σας πληροφορούμε ότι την Πέμπτη 25/1 έγινε αποδεκτή από τον ΕΦΚΑ η παράταση εξόφλησης μέχρι 28/2/2018 των προθεσμιών καταβολής των αναδρομικών Β΄ εξαμήνου 2011 και των αναδρομικών Α΄ εξαμήνου 2012, που έληγαν στις 31/1/2018. Για το Β εξάμηνο του 2012 λήγουν στις 31/3/2018.
Το θέμα αφορά την επιβολή αναδρομικών αυξήσεων εισφορών στον κλάδο της Ειδικής Προσαύξησης του ΤΣΜΕΔΕ για τους προ 93 ασφαλισμένους μονοσυνταξιούχους μισθωτούς μηχανικούς του Δημοσίου.

Υπενθυμίζουμε ότι ο κλάδος της Ειδικής Προσαύξησης καταργήθηκε με τον πρόσφατο Ν.4387/16, οπότε θεωρούμε ότι είναι απαράδεκτο να δημιουργούνται εκ των υστέρων αναδρομικές οφειλές για αυτόν με πολλαπλές δυσμενείς επιπτώσεις στους εργαζόμενους διπλωματούχους μηχανικούς. Όπως ενημερώσαμε πρόσφατα υπάρχει δέσμευση της ΓΓ του αρμόδιου Υπουργείου να καταργήσει τις αναδρομικές αυξήσεις εισφορών του Ν.3986/11 στο σκέλος της Ειδικής Προσαύξησης για τους μισθωτούς, η οποία όμως δεν έχει υλοποιηθεί ακόμα. Η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ θα συνεχίζει να παλεύει για την πλήρη κατάργηση των ληστρικών αυξήσεων του Ν.3886/11.

Κυριακή, 28 Ιανουαρίου 2018

Ποιος είναι ο Φράγκος Φραγκούλης

Ο πρώην στρατιωτικός και επίδοξος πολιτικός είναι έτοιμος να συγκινήσει κάθε οπαδό της Χούντας που έχτιζε δρόμους


Κώστας Αρβανίτης · 22 Ιανουαρίου 2018



Δε θα είναι η πρώτη φορά στην ιστορία της Ελλάδας που ένας καραβανάς πάει να λανσαριστεί ως ο σωτήρας του φτωχού μας Έθνους. Δεν μιλάμε για απλούς υπουργούς ή βουλευτές όπως ο Τόσκας του ΣΥΡΙΖΑ ή ο μουστακαλής Επιτήδειος της Χρυσής Αυγής, αλλά για ακόμη πιο extravagant περιπτώσεις (με κάμποσα κινήματα / πραξικοπήματα στο βιογραφικό) όπως ο πρωθυπουργός Νικόλαος Πλαστήρας ή ο επίσης πρωθυπουργός Αλέξανδρος Παπάγος, οι οποίοι μνημονεύονται συνήθως μαζί στο “Τι Πλαστήρας, τι Παπάγος“.

Ο τελευταίος στη σειρά των καραβανάδων που θα μας σώσουν από κάποιον εχθρό του Έθνους με τη χρήση λίγης στρατιωτικής πειθαρχίας στην πολιτική ζωή (και επιθεώρηση κάθε Παρασκευή) είναι ο πρώην αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Στρατού και υπουργός Εθνικής Άμυνας στην υπηρεσία κυβέρνηση Πικραμένου, Φράγκος Φραγκούλης. O πρώην αρχηγός του Στρατού επανήλθε στην επικαιρότητα μετά τον κεντρικό του ρόλο στην χτεσινή συγκέντρωση για το όνομα της Μακεδονίας στη Θεσσαλονίκη, όπου έγινε δεκτός με συνθήματα τύπου “είναι τρελός ο στρατηγός“. Η τοποθέτηση του Φραγκούλη συνοψίζεται στα εξής:

«Θα μας βρουν μπροστά τους. Δεν είμαστε έρμαια, θα προστατέψουμε τη Μακεδονία μας.»

Ας δούμε ποια είναι τα πιο hot στοιχεία γύρω από τον πνευματικό (και ίσως αύριο πολιτικό) ηγέτη των μακεδονομάχων:

Μιλιταρισμός με διδακτορικό

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Ενημέρωση σχετικά με την 2817/2017 απόφαση του ΣτΕ για το προβάδισμα των κατηγοριών στην επιλογή προϊσταμένων οργανικών μονάδων

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ

Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr

Αθήνα, 23-1-2018
Αρ. Πρωτ.: 7272
Προς: Α’ βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ για ενημέρωση των μελών

Θέμα : Ενημέρωση σχετικά με την 2817/2017 απόφαση του ΣτΕ για το προβάδισμα των κατηγοριών στην επιλογή προϊσταμένων οργανικών μονάδων
Συνάδελφοι, ενημερώνουμε ότι καθαρογράφτηκε και εκδόθηκε στις 16/1/2018 η 2817/2017 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, την οποία σας αποστέλλουμε συνημμένα, σχετικά με το θεσπιζόμενο από το άρθρο 97 του κώδικα κατάστασης δημόσιων πολιτικών διοικητικών υπαλλήλων και υπάλληλων ΝΠΔΔ, προβάδισμα των κατηγοριών στην επιλογή προϊσταμένων οργανικών μονάδων, η οποία ακυρώνει το ΠΔ 149/2010 (Α’ 242/27-12-2010) «Οργανισμός της Περιφέρειας Κρήτης» κατά το μέρος που στις διατάξεις του, που αφορούν στον ορισμό προϊσταμένων στις σχετικές οργανικές μονάδες, ορίζεται ότι επιλέγονται διαζευκτικά υπάλληλοι διαφορετικής κατηγορίες (ΠΕ ή ΤΕ), χωρίς να ορίζεται ότι η κατηγορία ΠΕ έχει προβάδισμα έναντι της κατηγορίας ΤΕ.
Η παραπάνω απόφαση εκδόθηκε ύστερα από αίτηση ακύρωσης που είχε κατατεθεί στο ΣτΕ στις 21/2/2011 με πρωτοβουλία της ΕΜΔΥΔΑΣ Αν. Κρήτης από την ΕΜΔΥΔΑΣ ΑΚ, ΕΜΔΥΔΑΣ ΔΚ και ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ. Η αρχική ημερομηνία εκδίκασης είχε ορισθεί για τις 2/2/2012 από την επταμελή σύνθεση του Γ’ τμήματος του ΣτΕ λόγω της σπουδαιότητας του θέματος. Τελικά μετά από συνεχείς αναβολές που προκλήθηκαν από τον αντίδικο (Δημόσιο) ή το ΣτΕ, εκδικάστηκε στις 24/11/2016 και καθαρογράφτηκε στις 16/1/2018!!. Έχει ήδη αποσταλεί (από 18-1-2018) στην Περιφέρεια Κρήτης και στο Υπ. Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης και αποτελεί πλέον ΝΟΜΟΛΟΓΙΑ από το ανώτατο δικαστικό όργανο του ΣτΕ, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε οποιαδήποτε παρόμοια περίπτωση τροποποίησης ΟΕΥ για φορείς στους οποίους υπηρετούμε σε όλη την Ελλάδα.
Kαθοριστική υπήρξε η συμβολή της συναδέλφου Ειρήνης Βρέντζου, τόσο την περίοδο που διατέλεσε πρόεδρος του ΔΣ της ΕΜΔΥΔΑΣ Αν. Κρήτης, οπότε και συνέταξε η ίδια την πρώτη αυτή προσφυγή στο ΣΤΕ, όσο και στη συνέχεια οπότε και συνέδραμε για το εν λόγω θέμα με την εμπειρία της.

Για τον παραπάνω λόγο πιστεύουμε ότι αποτελεί μια σπουδαία νίκη του κλάδου, μάλιστα τη στιγμή ακριβώς που επέρχονται μαζικές τροποποιήσεις των οργανισμών των κρατικών και αυτοδιοικητικών φορέων και για το σκοπό, πέρα από την αυτονόητη ενημέρωση που θα κάνει η ΠΟ σε όλους τους φορείς, παρακαλούνται οι συνάδελφοι να έχουν αυτιά και μάτια ανοιχτά για τυχόν ακούσιες ή εκούσιες παρεκκλίσεις της Διοίκησης.