Σάββατο 23 Απριλίου 2022

Δελτίο Τύπου της Επιτροπής Αγώνα για το Μητροπολιτικό Πάρκο Γουδή

Δελτίο Τύπου της Επιτροπής Αγώνα για το Μητροπολιτικό Πάρκο Γουδή


ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΓΟΥΔΗ

Αθήνα 18-4-2022

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Την Τετάρτη, 13.4.2022, πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΝΩ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ σύσκεψη, που διοργάνωσε η Επιτροπή μας με σκοπό να συζητηθούν οι εξελίξεις που αφορούν το Μητροπολιτικό Πάρκο Γουδή και οι δράσεις για την υπεράσπισή του.

Στη σύσκεψη, η οποία κρίνεται ως ιδιαίτερα επιτυχημένη, πήραν μέρος κοινωνικοί φορείς, πολίτες και μέλη παρατάξεων Δήμων και της Περιφέρειας.

Μετά από την εισήγηση του εκπροσώπου της Επιτροπής μας πήραν το λόγο και έκαναν τοποθετήσεις η πλειοψηφία όσων παρευρέθηκαν.

Όλοι συμφώνησαν πως την κύρια ευθύνη που ΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΓΟΥΔΗ (ΜΠΓ) δεν έχει ακόμα υλοποιηθεί, παρά την πάροδο δεκαετιών από την δωρεά του χώρου και τις πολλές και ικανοποιητικές αποφάσεις της Κεντρικής Διοίκησης και του Ανωτάτου Δικαστηρίου, την φέρει η ίδια η Κεντρική Διοίκηση, οι Δήμοι και η Περιφέρεια καθώς με νεώτερες εξαγγελίες, αποφάσεις, παραλείψεις και λανθασμένες ενέργειες ακυρώνουν κάθε καλή προγενέστερη πράξη τους.

Τα κενά που συνεπώς και συνεχώς δημιουργούνται, εκμεταλλεύονται επιχειρηματικά και άλλα συμφέροντα και έτσι είναι πλέον προ των πυλών ο κίνδυνος να χάσει τον προορισμό του το ΜΠΓ.

Η Επιτροπή μας από δεκαετιών προσπαθεί να προωθήσει την υλοποίηση του ΜΠΓ και έχει σημαντικά αποτελέσματα στην διαφύλαξη των χώρων, αποκρούοντας πολλές προσπάθειες αλλοίωσης του χαρακτήρα του από αυθαίρετες κατασκευές, μείωσης του πρασίνου κλπ. και συνεγείροντας με έγγραφα και ανακοινώσεις, τις αρμόδιες Αρχές και τους κατοίκους

Συμπερασματικά, κοινός τόπος υπήρξε η Απόλυτη Ανάγκη να διασφαλιστεί η Άμεση Υλοποίηση του ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΠΑΡΚΟΥ ΓΟΥΔΗ που απέμεινε ως ο τελευταίος υπερτοπικός πνεύμονας πρασίνου του Λεκανοπεδίου Αττικής.

Στα πλαίσια αυτά αποφασίστηκαν δύο ενέργειες που θα στηριχθούν με κάθε δυνατό τρόπο από τους χώρους που εκπροσωπούν όσοι παρευρέθηκαν:

– η πραγματοποίηση περιπάτου σε όλους τους χώρους του ΜΠΓ με τη μορφή ξενάγησης και ενημέρωσης των πολιτών που θα πραγματοποιηθεί στα μέσα Μαΐου σε ημερομηνία και ώρα που θα ανακοινωθεί σύντομα.

– Η πραγματοποίηση ημερίδας αλλά και πολιτιστικών εκδηλώσεων με συμμετοχή και άλλων φορέων με κοινούς στόχους, σε σύντομο χρόνο μετά την παραπάνω επίσκεψη, εντός των χώρων του ΜΠΓ.

Η Γραμματεία της Επιτροπής

Πέμπτη 21 Απριλίου 2022

Τετάρτη 27 Απριλίου στις 8.30μμ - Αφιέρωμα στην πορτογαλική "Επανάσταση των Γαρυφάλλων"

Τετάρτη 27 Απριλίου στις 8.30μμ - Αφιέρωμα στην πορτογαλική "Επανάσταση των Γαρυφάλλων"


Στις 12.20μμ της 25ης Απρίλη 1974 το Rádio Renascença της Λισαβόνας εκπέμπει το τραγούδι "Grândola, Vila Morena". Είναι το οριστικό σύνθημα. Δυνάμεις του αριστερού Κινήματος Ενόπλων Δυνάμεων (MFA) καταλαμβάνουν θέσεις στην πρωτεύουσα. Το κίνημα υποστηρίζεται αμέσως από χιλιάδες κόσμο που βγαίνει στους δρόμους βάζοντας γαρύφαλλα στις κάννες των όπλων. Το καθεστώς Caetano και μαζί μια δικτατορία μισού αιώνα παίρνει τέλος. Για περισσότερο από δυο χρόνια η χώρα βρίσκεται στον δρόμο μιας πολιτικής και κοινωνικής επανάστασης που ωστόσο μένει ανολοκλήρωτη. Το αφιέρωμα περιλαμβάνει:

Παρουσίαση του ιστορικού των γεγονότων με φωτογραφικά ντοκουμέντα και video της εποχής.
Τραγούδια του Jose Afonso, συνθέτη του εμβληματικού Grândola Vila Morena.
Γλαφυρή αναφορά στο φεστιβάλ Eurovision '74 και την σχέση του με την επανάσταση.
Προβολή ταινίας: Capitães de Abril (Οι λοχαγοί του Απρίλη) της Maria de Medeiros.

Υπεράσπιση των αστικών δέντρων




Maria G. started this petition to
Υπουργείο Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής
Τα τελευταία χρόνια οι κάτοικοι πολλών άλλων δήμων της Ελλάδας εκπλήσσονται δυσάρεστα, βλέποντας κυριολεκτικά καρατομημένα τα δέντρα στις πλατείες και στους δρόμους. Οι χώροι πρασίνου με τα μεγάλα δέντρα και με τη βιοποικιλότητα που φιλοξενούν, αποτελούν σημαντικότατα συστατικά στοιχεία της φύσης μέσα στις πόλεις. Τα δέντρα προσφέρουν πλήθος αναντικατάστατων οικοσυστημικών υπηρεσιών: ρύθμιση του μικροκλίματος, απορρόφηση αέριων ρύπων, αισθητική απόλαυση και αναψυχή, προστασία από τις πλημμύρες, θερινή σκίαση κλπ. Επιπλέον, κατά τους εαρινούς μήνες αποτελούν θέσεις φωλιάσματος για πολλά είδη πουλιών που ζουν στις πόλεις μας.

Οι δήμοι που είναι υπεύθυνοι για τη διαχείριση των χώρων πρασίνου και για τη φροντίδα των δέντρων φαίνεται να αγνοούν όλα τα παραπάνω. Τα δέντρα κλαδεύονται με τρόπο τόσο δραστικό, που απομένει σχεδόν μόνο ο κορμός. Αφαιρείται όλη η κόμη τους και αυτό που μένει είναι μια εικόνα ακρωτηριασμένων και καρατομημένων δέντρων, που έχουν απωλέσει εντελώς το φυσικό σχήμα τους. Ακόμα χειρότερα, όλα αυτά συμβαίνουν μέσα στην άνοιξη, δηλαδή στην εποχή κατά την οποία τα πουλιά έχουν ήδη φωλιές, με αποτέλεσμα ένας μεγάλος αριθμός αυγών ή/και νεοσσών να πέφτει στο έδαφος, με μοιραία συνήθως κατάληξη. Υπενθυμίζουμε ότι η Ευρωπαϊκή Οδηγία 2009/147 για τη διατήρηση των άγριων πουλιών ορίζει στο άρθρο 5 ότι απαγορεύεται κάθε καταστροφή ή βλάβη των φωλιών και των αυγών των πουλιών. Ως εκ τούτου, η ζημιογόνος πρακτική του κλαδέματος αυτού κατά τη διάρκεια της αναπαραγωγικής περιόδου των πουλιών, δεν είναι απλώς μία απαράδεκτη πράξη αλλά επιπλέον είναι και παράνομη. Επίσης, η νέα «Στρατηγική για τη Βιοποικιλότητα με ορίζοντα το 2030» της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για πρώτη φορά αναγνωρίζει ξεκάθαρα τη σημασία του αστικού περιβάλλοντος στη διατήρηση της βιοποικιλότητας, κάνοντας λόγο για την ανάγκη οικολογικού προσανατολισμού των αστικών περιοχών και θέτοντας ως στόχο να επιστρέψει η φύση στις πόλεις. Για τους παραπάνω λόγους θεωρούμε επιβεβλημένο να αλλάξει άμεσα η προσέγγιση του ζητήματος του αστικού πρασίνου από τους Δήμους και την πολιτεία.

Συγκεκριμένα ζητάμε:

1. Όλοι όσοι αναλαμβάνουν εργασίες κλαδέματος δέντρων από τους δήμους πρέπει να διαθέτουν πιστοποίηση – να έχουν διδαχθεί τεχνικές δενδροκομίας.

2. Να καταρτιστεί ένας οδηγός για τις κλαδεύσεις ο οποίος θα πρέπει υποχρεωτικά, μέσω νομοθετικής ρύθμισης, να εφαρμόζεται από όλες τις αρμόδιες δημόσιες υπηρεσίες που προβαίνουν σε κλαδέματα. Ο οδηγός αυτός σε γενικές γραμμές πρέπει να ορίζει: α) ποια είδη δέντρων πρέπει να κλαδεύονται στο αστικό περιβάλλον και πότε, σύμφωνα με τις αρχές δενδροκομίας, β) τους ενδεδειγμένους τρόπους κλαδέματος ώστε τα δέντρα να διατηρούν την υγεία τους και ταυτόχρονα να συνεχίσουν να παρέχουν τις οικοσυστημικές υπηρεσίες που προσφέρουν (ρύθμιση μικροκλίματος, σκίαση, μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, διατήρηση των αισθητικών και οικολογικών τους λειτουργιών).

3. Μέσω νομοθετικής ρύθμισης, να απαγορευτεί οποιοδήποτε κλάδεμα δέντρων κατά την περίοδο της φωλεοποίησης των πουλιών και της ανάπτυξης των νεοσσών τους, δηλαδή κατά τους μήνες Μάρτιο έως και Ιούνιο.

Αποζημιωτική αγωγή διπλοασφαλισμένων μηχανικών κατά του e-ΕΦΚΑ


Αποζημιωτική αγωγή διπλοασφαλισμένων μηχανικών κατά του e-ΕΦΚΑ

Αποζημιωτική αγωγή στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών κατέθεσαν διπλοασφαλισμένοι μηχανικοί κατά του e-ΕΦΚΑ, για την μη καταβολή της συνταξιοδοτικής παροχής, που αντιστο­ιχεί στο ποσό της προσαύξησης λόγω του χρόνου που έχουν διανύσει στην ασφάλιση του τέ­ως ΤΣΜΕΔΕ και για το οποίο έχουν καταβληθεί ασφαλιστικές εισφορές.

Η νομική ενέργεια, κατ΄ αρχήν 35 διπλοασφαλισμένων μηχανικών κατά του e-ΕΦΚΑ έγινε μετά από πρωτοβουλία συνταξιούχων διπλοασφαλισμένων μηχανικών και υπό την αιγί­δα της Π.Ο. ΕΜΔΥΔΑΣ.

Όπως σημειώνεται σε ανακοίνωση της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ, ο εμπαιγμός συνεχίζεται και δεν υπάρχει ορατός χρόνος ικανοποίησης του αιτήματός μας για καταβολή ολόκληρης της σύνταξης που προβλέπεται με τον Ν.4387/2016, με συνέπεια να υπάρχει ενδιαφέρον και άλλων συνταξιούχων μηχανικών για κατάθεση νέας αγωγής.

Στην αγωγή μπορούν να συμμετέχουν μόνο οι συνάδελφοι οι οποίοι έχουν λάβει το σκέλος της ανταποδοτικής σύνταξης που αφορά στο Δημόσιο (ΓΛΚ), αλλά δεν έχουν λάβει ακόμη την προσαύξηση σύνταξης που αντιστοιχεί στο πρώην ΤΣΜΕΔΕ, αλλά και σε τυχόν χρόνο του πρώην ΕΛΠΠ.

Η αποζημιωτική αγωγή 35 διπλοασφαλισμένων μηχανικών κατά του e-ΕΦΚΑ κατατέθηκε στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών από το δικηγορικό γραφείο του κ. Κ.Τσουκαλά στις 30/12/2021. Όπως σημειώνεται σε ανακοίνωση της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ η συμμετοχή των παραπάνω συναδέλφων στην αγωγή, έγινε σύμφωνα με την πρόταση που είχε καταθέσει ο κ. Κώστας Τσουκαλάς τον Απρίλιο 2021 στην Π.Ο.ΕΜΔΥΔΑΣ και βρίσκε­ται στον σύνδεσμο: δείτε εδώ

Στην αγωγή μπορούν να συμμετέχουν μόνο οι συνάδελφοι οι οποίοι έχουν λάβει το σκέλος της ανταποδοτικής σύνταξης που αφορά στο Δημόσιο (ΓΛΚ), αλλά δεν έχουν λάβει ακόμη την προσαύξηση σύνταξης που αντιστοιχεί στο πρώην ΤΣΜΕΔΕ, αλλά και σε τυχόν χρόνο του πρώην ΕΛΠΠ.

Για την σύνταξη, κατάθεση και εκδίκαση σε πρώτο βαθμό των ομαδικών αγωγών με αναγνωριστικό αίτημα, τα έξοδα μαζί με την αμοιβή θα είναι στα 120 ευρώ συν ΦΠΑ ανά συν­ταξιούχο. Η συνολική οικονομική πρόταση του δικηγόρου βρίσκεται στον παραπάνω σύνδεσμο.

Για την διαδικασία κατάθεσης αγωγής, συμφωνήθηκε να λειτουργήσουμε ως ενδιάμεσοι σε συνεργασία με την Π.Ο.ΕΜΔΥΔΑΣ, ώστε η συλλογή των απαραίτητων εγγράφων από όσους θα ενδιαφερθούν να γίνει χωρίς την απασχόληση του δικηγορικού γραφείου. Τα απαραίτητα έγγραφα είναι:
Απόφαση συνταξιοδότησης κύριου φορέα (με ή χωρίς διαδοχική) χωρίς την παράλληλη ασφάλιση (από το ΓΛΚ).
Βεβαίωση χρόνου ασφάλισης στο πρώην ΤΣΜΕΔΕ, είτε από στοιχεία Κοινωνικής Ασφά­λισης ΕΦΚΑ, είτε από αλληλογραφία μεταξύ Ταμείων. Η βεβαίωση αυτή μπορεί να εκ- δοθεί ηλεκτρονικά από https://www.efka.aov.ar/el/elektronikes- yperesies/elektronikes-yperesies-aia-asphalismenovs επιλέγοντας Μισθωτοί/Ατομικός λογαριασμός ασφάλισης οδηγείσαι στην σελίδα https://apps.ika.ar/eAccess/loain.xhtml στην οποία μπορείς να συνδεθείς με τους προσωπικούς κωδικούς Taxisnet. Ακολούθως με την συμπλήρωση και του ΑΜΚΑ οδηγείσαι στην σελίδα Εφαρμογές του Χρήστη. Επι­λέγεις Ασφαλισμένοι/Στοιχεία Κοινωνικής Ασφάλισης και εκτυπώνεις το Συνοπτικό Ισ­τορικό Ασφάλισης
Αντίγραφο Ταυτότητας
ΑΦΜ
Διεύθυνση Κατοικίας

Όσοι συνάδελφοι-ισσες ενδιαφέρονται για κατάθεση νέας αγωγής παρακαλούνται όπως μέχρι 15 Μαΐου 2022 αποστείλουν στο email της Π.Ο.ΕΜΔΥΔΑΣ emdvdas@tee.ar τα παρα­πάνω έγγραφα με αριθμό 1,2,3 συμπληρώνοντας και τα στοιχεία σας στον σύν­δεσμο, δείτε εδώ για καλύτερο συντονισμό των ενεργειών με το δικηγορικό γραφείο του κ. Κώστα Τσου­καλά και διευκόλυνση στην σύνταξη της αγωγής.

Την ανακοίνωση της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ υπογράφουν ο πρόεδρος Δημήτρης Πετρόπουλος και η αν γενική γραμματέας Πηνελόπη Θεοδωροπούλου και εκ μέρους της πρωτοβουλίας των συνταξιούχων μηχανικών ο Σταύρος Τσάγκος, μηχανολόγος ηλεκτρολόγος μηχανικός email: stsaa@tee.ar

Τετάρτη 20 Απριλίου 2022

Απαγορευτικό από ΣτΕ για οικοδόμηση ρεμάτων στο πολεοδομικό σχέδιο για το Μάτι

EUROKINISSI19.04.2022, 20:02
Απαγορευτικό από ΣτΕ για οικοδόμηση ρεμάτων στο πολεοδομικό σχέδιο για το Μάτι
efsyn.gr

«Δεν νοείται έκδοση οικοδομικών αδειών ούτε η εκτέλεση οικοδομικών εργασιών», τονίζει το Συμβούλιο της Επικρατείας, αναφερόμενο στο σχέδιο που με τη λέξη «αναστολή» άφηνε ανοιχτό το ενδεχόμενο για μελλοντικές κατασκευές.

Σε σημαντικές παρατηρήσεις προέβη το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) όσον αφορά το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την «έγκριση Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΕΠΣ) στην πυρόπληκτη περιοχή των Δημοτικών Ενοτήτων Νέας Μάκρης και Ραφήνας των Δήμων Μαραθώνα και Ραφήνας-Πικερμίου, καθορισμός ζωνών βιώσιμης πολεοδόμησης και ζωνών εκτός πολεοδόμησης, χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης, περιβαλλοντική έγκριση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΕΠΣ) και επικύρωση καθορισμού οριογραμμών ρεμάτων».

Ειδικότερα, στο ΣτΕ είχε κατατεθεί σχέδιο προεδρικού Διατάγματος για την έγκριση του ΕΠΣ στις πυρόπληκτες περιοχές από την πυρκαγιά του 2018. Κατόπιν αυτού, το Ε΄ Τμήμα του ΣτΕ (πρόεδρος η αντιπρόεδρος Αικατερίνη Χριστοφορίδου και εισηγήτρια η πάρεδρος Ζωή Θεοδωρικάκου) επεξεργάστηκε νομοπαρασκευαστικά το εν λόγω ΠΔ και με την υπ΄ αριθμ. 55/2022 γνωμοδότησή του το έκρινε νόμιμο αλλά έκανε παρατηρήσεις, εκ των οποίων μεγάλος αριθμός αφορά την οριοθέτηση 8 ρεμάτων, όπως είναι τα ρέματα του Πευκώνα, Παππά, Ζούμπερι, Νέου Βουτζά, Αγίου Ανδρέα, Καλαβρύτων, κλπ. Τέσσερα εξ αυτών των ρεμάτων είναι στον αρχαιολογικό χώρο του Μαραθώνα.

Το ΣτΕ αναφέρει ότι τα ρέματα υπάγονται στην προστασία του άρθρου 24 του Συντάγματος που αποβλέπει στη διατήρηση της φυσικής κατάστασής τους και στην απορροή των υδάτων και ειδικά σε ακραία καιρικά φαινόμενα και προσθέτει: «Δεν νοείται έκδοση οικοδομικών αδειών ούτε η εκτέλεση οικοδομικών εργασιών» και κατά συνέπεια, συνεχίζουν οι δικαστές, στο σχέδιο διατάγματος εκεί που γίνεται «αναφορά σε "αναστολή" οικοδομικών εργασιών δεν είναι ακριβής» και σημειώνει: «Κατ' ουσίαν πρόκειται για απαγόρευση που απορρέει ευθέως από τις διατάξεις περί προστασίας των ρεμάτων και συνεπώς, πρέπει να γίνει σχετική αναδιατύπωση της εν λόγω ρύθμισης, δηλαδή πρέπει να γραφεί ότι απαγορεύονται οι εν λόγω οικοδομικές εργασίες».

Αποχαιρετισμός στο σ. Πάνο Μεγαλιό

Αποχαιρετισμός στο σ. Πάνο Μεγαλιό

Οι σύντροφοι και οι συντρόφισσες από την Αριστερή Αγωνιστική Ενωτική Συσπείρωση (ΑΡΑΓΕΣ) και τη Συσπείρωση Αριστερών Μηχανικών αποχαιρετούμε με θλίψη το συνάδελφο μας Πάνο Μεγαλιό που έφυγε ξαφνικά πριν 2 ημέρες από τη ζωή.

Ο Πάνος Πολιτικός Μηχανικός του ΕΜΠ, τίμησε με την παρουσία του το επάγγελμα του Μηχανικού, ειδικά στον κρίσιμο τομέα της Τεχνικής Εκπαίδευσης μια και διετέλεσε επί πολλά χρόνια εκπαιδευτικός Μηχανικός, αλλά και Διευθυντής σε Λύκειο της Λαμίας.

Τίμησε όμως και με την παρουσία του τα ψηφοδέλτια μας την τελευταία δύσκολη δεκαετία, αλλά και την Αντιπροσωπεία του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος της οποίας και αποτέλεσε μέλος την περίοδο 2013 έως 2016.

Από τα χρόνια του Ρήγα Φεραίου μέχρι και το τέλος της διαδρομής του διακρινόταν για την οξυδέρκεια, την ευγένεια του, το αστείρευτο χιούμορ αλλά και τις ανεξάντλητες του γνώσεις.

Θα λείψει σε όλους μας.

Συλλυπητήρια στους οικείους τους και δύναμη για να συνεχίσουμε

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Κατάθεση Αίτησης Ακυρώσεως στο ΣτΕ της ΚΥΑ με θέμα «Παρακολούθηση και επίβλεψη δημοσίων έργων κάτω των ορίων από ιδιώτες Ελεγκτές Μηχανικούς»

 


Κατάθεση Αίτησης Ακυρώσεως στο ΣτΕ της ΚΥΑ με θέμα «Παρακολούθηση και επίβλεψη δημοσίων έργων κάτω των ορίων από ιδιώτες Ελεγκτές Μηχανικούς»

Συνάδελφοι/σες

Ενημερώνουμε ότι η Ομοσπονδία μας ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ μαζί με τις υπόλοιπες συνεργαζόμενες Ομοσπονδίες (ΠΟΕ ΟΤΑ, ΟΣΥΑΠΕ, ΠΟΜΗΤΕΔΥ, ΟΣΕΑΔΕ, ΠΟΣΕ ΥΠΕΧΩΔΕ) κατέθεσε στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) Αίτηση Ακυρώσεως της με αριθμό 34817/7-02-2022 Κοινής Υπουργικής Απόφασης με θέμα «Παρακολούθηση και επίβλεψη δημοσίων έργων κάτω των ορίων από ιδιώτες Ελεγκτές Μηχανικούς», η οποία δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ τ. Β΄/556/10-02- 2022.

Η ΚΥΑ προσβάλλεται, για λόγους, που αφορούν στην αντίθεση της εξουσιοδοτικής διατάξεως του άρ. 136Α του ν.4412/2016 προς το άρ. 103 Σ, το άρ. 1 παρ. 3 και 26 παρ. 2 Σ., την αρχής της οικονομικότητας και της δημοσιονομικής βιωσιμότητας και την ορθολογική οργάνωση των υπηρεσιών του Δημοσίου (1ος Λόγος ακύρωσης). Προβάλλεται παράβαση του άρ. 2 παρ. 2 γ περ. γγ του ν.4013/2011 και του άρ. 20 του ν.2690/1999 (2ος Λόγος ακύρωσης) καθώς και παράβαση του άρ. 43 παρ.2 Σ (3ος Λόγος ακύρωσης). Η ως άνω διάταξη καταλαμβάνει διαγωνισμούς, που θα προκηρυχθούν μετά την 1-9-2021. Από τον συνδυασμό της διάταξης αυτής με το άρ. 5 παρ. 1 περ. α του ν.4412/2016, στο οποίο παραπέμπει προκύπτει, ότι η ως άνω διάταξη αφορά σε δημόσιες συμβάσεις έργου με εκτιμώμενη αξία εκτός ΦΠΑ ύψους κάτω από 5.225.000 ευρώ.

Συγκεκριμένα, όπως παγίως γίνεται δεκτό από την νομολογία το άρθρο 103 του Συντάγματος καθιερώνει συγκεκριμένους δεσμευτικούς για την διοίκηση κανόνες και δη: α) της οργάνωσης και της στελέχωσης της Δημόσιας Διοίκησης με μονίμους δημοσίους υπαλλήλους, β) της κάλυψης των αναγκών των δημοσίων υπηρεσιών με υπαλλήλους με σχέση δημοσίου δικαίου μετακλητών ή επί θητεία ή επί σχέσει ιδιωτικού δικαίου στις κατ’ εξαίρεση προβλεπόμενες από το Σύνταγμα περιπτώσεις και υπό τη συνδρομή των οριζομένων από αυτό προϋποθέσεων και γ) της πρόσληψης των υπαλλήλων στο Δημόσιο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, είτε με διαγωνισμό είτε με επιλογή σύμφωνα με προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια, υπό τον έλεγχο ανεξάρτητης αρχής .

Ο ως άνω κανόνας κατά την παγία νομολογία του Ελεγκτικού Συνεδρίου (αντί πολλών Ολ.Ελεγκτικού Συνεδρίου 179/2022, ΕλΣυν107/2016, ΕΣ Μειζ. 2007/2014) οδηγεί περαιτέρω στην ερμηνεία, ότι η δημόσια Διοίκηση δύναται στα πλαίσια ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων να προβεί στην ανάθεση εκτέλεσης έργων, που αποσκοπούν στην υποστήριξη των ασκούμενων εκ μέρους της αρμοδιοτήτων, αρκεί η ανάθεση αυτή να αποσκοπεί στην κάλυψη αναγκών ποιοτικά και ποσοτικά προσδιορισμένων και υπό την προϋπόθεση, ότι η ανάθεση αυτή δεν φέρει χαρακτηριστικά καθολικότητας και υποκατάστασης των υπηρεσιών στο ανατιθέμενο σε αυτές έργο.

Ειδικότερα, ενόψει της αρχής της οικονομικότητας, που επιβάλλει την εκπλήρωση των σκοπών των φορέων αυτών με την κατά το δυνατόν ελάχιστη επιβάρυνση του προϋπολογισμού τους, δεν δύνανται, για την εκτέλεση των αρμοδιοτήτων τους, να διαθέτουν νομίμως πιστώσεις για την πληρωμή δαπανών που αφορούν στην παροχή υπηρεσιών, οι οποίες εμπίπτουν στα συνήθη καθήκοντα των υπαλλήλων των εν λόγω φορέων κατά κλάδο, όπως αυτά περιγράφονται στις οικείες οργανικές διατάξεις, αφού αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα την αδικαιολόγητη οικονομική επιβάρυνση της οικείας υπηρεσίας .

Επιπροσθέτως, η ανάθεση ελεγκτικών αρμοδιοτήτων σε σχέση προς εκτελούμενα δημόσια έργα σε ιδιώτες, που δεν περιβάλλονται από τις εγγυήσεις των δημοσίων υπαλλήλων, έρχεται σε αντίθεση προς το άρ. 1 παρ. 3 και 26 παρ. 2 του Συντάγματος, κατά την έννοια των οποίων ελεγκτικές αρμοδιότητες που αποτελούν κατ’ εξοχήν δημόσια εξουσία και έκφραση κυριαρχίας δεν επιτρέπεται να ασκούνται από ιδιώτες .

Με την υπό κρίση διάταξη, το σύνολο του έργου εκτελείται και επιβλέπεται από ιδιωτικούς φορείς, σε ρόλο ελεγκτή και ελεγχόμενου, ενώ ακόμα και η πρόβλεψη της κατάστασης σύγκρουσης συμφερόντων, που εμπεριέχεται στο άρ. 7 της προσβαλλόμενης δεν μπορεί να κριθεί ικανή για την διασφάλιση της αμεροληψίας του Ελεγκτή Μηχανικού έναντι του αναδόχου του έργου.

Σε κάθε δε περίπτωση, παρά τα ανωτέρω, η Διευθύνουσα Υπηρεσία καλείται να προβεί σε παραλαβή του έργου, σύμφωνα με το άρ. 8 της προσβαλλόμενης παρά το γεγονός, ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι, που την απαρτίζουν δεν έχουν συμμετάσχει στην διαδικασία επίβλεψης του έργου και αγνοούν την ουσιαστική ποιότητα της εκτελεσθείσας από την ανάδοχο εργασίας, με όλες τις έννομες συνέπειες, που δύναται να έχει μία τέτοια παραλαβή εις βάρος των μελών της Επιτροπής .

Στην Γνώμη της, η Ε.Α.Α.ΔΗ.ΣΥ. έθεσε σειρά παρατηρήσεων, που ευθέως συνδέονται με την νομιμότητα της προσβαλλόμενης Κοινής Υπουργικής Απόφασης, οι οποίες ουδόλως ελήφθησαν υπόψη από την προσβαλλόμενη. Παρατηρήσεις, που συνδέονται με την συμβατότητα προς τις διατάξεις του ενωσιακού δικαίου της διάταξης του άρ. 136Α του ν. 4412/2016 έχουν εξάλλου διατυπωθεί στην υπ’ αρ. Α45/20201 γνώμη της Αρχής. Στην ίδια γνώμη αμφισβητείται και ορθώς κατά την άποψη τμας η ειδικότητα της εξουσιοδοτήσεως της παρ. 4 του άρθρου 136Α του ν.4412/2016 αναφορικά με την προηγούμενη γνώμη του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, αφού στην εξουσιοδοτική διάταξη δεν καθορίζεται με τρόπο ειδικό και σαφή η διαδικασία έκδοσης και το περιεχόμενο αυτής, ούτε προκύπτει από άλλη διάταξη νόμου.

Αντίστοιχη Αίτηση Ακυρώσεως κατατεθέσαμε ως ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ και για την αντίστοιχη ΚΥΑ «Παρακολούθηση και επίβλεψη μελετών κάτω των ορίων από ιδιώτες Ελεγκτές Μηχανικούς». Θα ενημερώσουμε για την εξέλιξη της υπόθεσης.

Τρίτη 19 Απριλίου 2022

Η αρχιτεκτονική στη δίνη του κατεστημένου



Τάσης Παπαϊωάννου, λαδοπαστέλ σε χαρτί ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ 17.04.2022, 21:17
Η αρχιτεκτονική στη δίνη του κατεστημένου
Τάσης Παπαϊωάννου*

Η ποιότητα της αρχιτεκτονικής δημιουργίας εξαρτάται άμεσα από τη γενικότερη πολιτισμική στάθμη της κοινωνίας.


Η αρχιτεκτονική χρόνια τώρα δεινοπαθεί στη χώρα μας. Ουδέποτε βρήκε τη θέση που της αρμόζει και της αξίζει, ως σημαντική πολιτιστική συνιστώσα. Πάντοτε βρισκόταν στο περιθώριο, στη σκιά, στην αφάνεια. Μάταια η πλειονότητα των Ελλήνων αρχιτεκτόνων προσπαθεί να αντιστρέψει αυτή την κατάσταση και να διαμορφώσει καλύτερες συνθήκες άσκησης του επαγγέλματός τους. Προσκρούει όμως πάνω σε ανυπέρβλητα εμπόδια, στο αδιαπέραστο τείχος που λέγεται ελληνική πραγματικότητα.

Αναμφίβολα, η ποιότητα της αρχιτεκτονικής δημιουργίας εξαρτάται άμεσα από τη γενικότερη πολιτισμική στάθμη της κοινωνίας. Δεν θα μπορούσε ποτέ να αποδεσμευτεί από το κοινωνικό γίγνεσθαι, αφού η αρχιτεκτονική αυτό εκφράζει ως χτισμένο περιβάλλον, αυτό αποτυπώνει στον χώρο και τον χρόνο: τον τρόπο που ζούμε και συμπεριφερόμαστε. Μ’ αυτή την έννοια δεν είναι ποτέ ουδέτερη, αλλά αποκαλύπτει πάντοτε τις συνθήκες που τη γέννησαν. Είναι συνεπώς κυρίως ο εργοδότης (ιδιώτης ή Δημόσιο) αυτός που προδιαγράφει το ιδεολογικό, κοινωνικό και ταξικό της πρόσημο.

Από την ίδρυση του νεοελληνικού κράτους, η «επίσημη» αρχιτεκτονική στον τόπο μας ακολουθούσε πιστά το δυτικό πρότυπο. Μιμούνταν, ως επί το πλείστον, άκριτα τα ευρωπαϊκά παραδείγματα εξυμνώντας το ξενόφερτο, ενώ την ίδια στιγμή η λαϊκή αρχιτεκτονική απαξιωνόταν ή αναδεικνύονταν μόνο τα φολκλορικά χαρακτηριστικά της, μέσω μιας ρομαντικής διάθεσης «επιστροφής στις ρίζες». Οι Ελληνες αρχιτέκτονες βρίσκονταν έτσι πάντοτε αντιμέτωποι με το ψευτοδίλημμα τοπικισμός ή διεθνισμός και η διαδρομή τους έμοιαζε με το πέρασμα του στενού ανάμεσα στη Σκύλλα και τη Χάρυβδη.

ΣΜΤ: Ψήφισμα ενάντια στην προσπάθεια ιδιωτικοποίησης του νερού

ΣΜΤ: Ψήφισμα ενάντια στην προσπάθεια ιδιωτικοποίησης του νερού

Σωματείο Μισθωτών Τεχνικών


Το τελευταίο διάστημα βρισκόμαστε μπροστά σε μία μεθοδική προσπάθεια ιδιωτικοποίησης τμήματος των υπηρεσιών παροχής πόσιμου νερού στην Αθήνα. Αρχικά, με την προκήρυξη διαγωνισμού από την κυβέρνηση της ΝΔ για τη λειτουργία και τη συντήρηση του Εξωτερικού Υδροδοτικού Συστήματος (ΕΥΣ) Αθήνας μέσω ΣΔΙΤ και στη συνέχεια με τον επιτηδευμένο αποκλεισμό της δημόσιας επιχείρησης της ΕΥΔΑΠ από το διαγωνισμό.

Το ΕΥΣ της Αθήνας περιλαμβάνει όλους τους υδάτινους πόρους, υποδομές και εγκαταστάσεις για την τροφοδότηση της πρωτεύουσας με πόσιμο νερό: Τα φράγματα και τις τεχνητές λίμνες Ευήνου, Μόρνου, Μαραθώνα, τη λίμνη Υλίκη, τις γεωτρήσεις στον Βοιωτικό κάμπο, τα υδραγωγεία, τα δίκτυα μεταφοράς μήκους 400 χιλιομέτρων και τα αντλιοστάσια. Όλα τα παραπάνω αποτελούν δημόσια περιουσία, την ευθύνη συντήρησης και λειτουργίας της οποίας έχει έως τώρα η ΕΥΔΑΠ, παρέχοντας απρόσκοπτα νερό υψηλής ποιότητας ακόμα και σε περιόδους σημαντικών βλαβών και λειψυδρίας, χάρη στην πολύχρονη εμπειρία των εργαζόμενων της εταιρείας, που έχουν αναπτύξει ένα σύνθετο και αποτελεσματικό σύστημα διαχείρισης.

Παρόλα αυτά η κυβέρνηση της ΝΔ, σε συνέχεια των πολιτικών πλήρους ιδιωτικοποίησης της δημόσιας περιουσίας έχει προκηρύξει διαγωνισμό παραχώρησης μέσω ΣΔΙΤ της ευθύνης λειτουργίας του ΕΥΣ σε ιδιωτικές κατασκευαστικές εταιρείες, οι οποίες δεν έχουν απολύτως καμία εμπειρία στο συγκεκριμένο τομέα, και μάλιστα με μία σύμβαση ύψους 300 εκατ. ευρώ, όταν η ΕΥΔΑΠ πραγματοποιούσε τις ίδιες εργασίες με πολύ μικρότερο κόστος. Για μία ακόμη φορα ένα κοινωνικό αγαθό, όπως το νερό, απειλείται να μπει κάτω από τη σκέπη της κερδοφορίας των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων της χώρας με καταστροφικές συνέπειες για την κοινωνία, όπως ακριβώς έγινε και με την πλήρη ιδιωτικοποίηση της ενέργειας. Τεράστια αύξηση των τιμών για τα λαϊκά στρώματα, μείωση της παρεχόμενης ποιότητας υπηρεσιών, παραίτηση από την άσκηση κοινωνικής πολιτικής και χάραξη συνολικής στρατηγικής διαχείρισης σημαντικών τομέων υποδομών λόγω της εκχώρησής τους σε ιδιώτες.

Κι όλα αυτά ενώ η παγκόσμια εμπειρία προσπαθειών ιδιωτικοποίησης των υπηρεσιών πόσιμου νερού έχει δείξει καταστροφικά αποτελέσματα για τις κοινωνίες. Όπως είναι γνωστό, σε όποιες πόλεις του κόσμου ιδιωτικοποιήθηκε το νερό είχαμε κατακόρυφη αύξηση της τιμής του και κατακόρυφη πτώση της ποιότητας του νερού. Για αυτούς τους λόγους τα τελευταία χρόνια έχουν συμβεί δεκάδες επανακρατικοποιήσεις εταιρειών παροχής νερού σε όλο τον κόσμο κάτω υπό την πίεση ισχυρών κοινωνικών κινημάτων.

Οι παραπάνω κινήσεις της κυβέρνησης έρχονται σε πλήρη αντίθεση ακόμα και με την πρόσφατη απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ όπου ήρθε μετά από προσφυγή των εργαζομένων της ΕΥΔΑΠ και της ΕΥΑΘ και έκρινε αντισυνταγματική τη μεταβίβασή των δύο εταιρειών νερού στο Υπερταμείο το 2016 με νόμο της τότε κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Καθώς ο διαγωνισμός την παραχώρηση της λειτουργίας και τη συντήρησης του ΕΥΣ Αθήνας μέσω ΣΔΙΤ σε ιδιωτικές εταιρείας είναι τυπικά σε εξέλιξη, σωματεία εργαζομένων της ΕΥΔΑΠ έχουν προσφύγει εκ νέου στο ΣτΕ για την ακύρωση του διαγωνισμού και η δίκη έχει οριστεί στις 10/5/2022. Δεκάδες κινήσεις πολιτών, αυτοδιοικητικές αρχές της Αττικής και άλλοι φορείς έχουν μέχρι στιγμής δηλώσει την υποστήριξή τους στη προσπάθεια των εργαζομένων να ματαιωθεί ο διαγωνισμός και να παραμείνει υπό δημόσια διαχείριση το ΕΥΣ.

Με βάση τα παραπάνω, ως Σωματείο Μισθωτών Τεχνικών:
Διακηρύττουμε τη σημασία και την αξία αποκλειστικά δημόσιας διαχείρισης των υπηρεσιών νερού και όλων των υπηρεσιών κοινής ωφέλειας, της ενέργειας, των τηλεπικοινωνιών και των μεταφορών
Απαιτούμε την ακύρωση του διαγωνισμού για τη λειτουργία και τη συντήρηση του ΕΥΣ Αθήνας, ευθύνη η οποία πρέπει να παραμείνει στην ΕΥΔΑΠ
Στηρίζουμε τους αγώνες του εργαζομένων της ΕΥΔΑΠ, ενόψει και της δίκης στις 10/05/2022, που θα κρίνει τη συνταγματικότητα της πραγματοποίησης του διαγωνισμού.

Απόφαση – σταθμός για τις διαγραφές χρεών προς ασφαλιστικά ταμεία



Το δρόμο για την παραγραφή χρεών στα ασφαλιστικά ταμεία μετά την πάροδο 10ετίας – αντί 20ετίας- ανοίγει απόφαση του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών (ΜονΔΠρΑθ 4268/2022).

Υιοθετώντας την κρίση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) το φθινόπωρο του 2021 με την 1833/2021 απόφασή του ότι είναι αντισυνταγματική η παραγραφή χρεών προς τα ασφαλιστικά ταμεία μετά την 20ετία και το όριο πρέπει να πέσει στη 10ετία όπως έγραψε το dikastiko.gr, αποφάνθηκε πως διαγράφονται οι οφειλές ασφαλισμένης στον ΟΑΕΕ, καθώς παρήλθε η δεκαετία από τον αρχικό προσδιορισμό τους.
Η υπόθεση

Το Πρωτοδικείο σύμφωνα με το eleftherostypos.gr, δίκασε υπόθεση ασφαλισμένης στον ΟΑΕΕ στην οποία το ΚΕΑΟ της βεβαίωσε με 4 πράξεις καταλογισμού οφειλές 120.449,48 ευρώ (κύρια εισφορά ποσού 120.005,60 ευρώ και πρόσθετα τέλη ποσού 443,88 ευρώ), χρονικής περιόδου από 10/1987 έως 10/2006 οι τρεις πρώτες και από 4/1999 έως 6/2007 η τέταρτη (με ποσό 180 ευρώ).

Οι οφειλές της επίμαχης περιόδου (1987-2006) υπέπεσαν σε 10ετή παραγραφή όπως είπε το δικαστήριο βάσει της απόφασης του ΣτΕ, ενώ όταν καταλογίστηκαν (2017) ίσχυε η 20ετής παραγραφή

Στην πράξη το δικαστήριο με την απόφαση αυτή άνοιξε το δρόμο και σε άλλες αποφάσεις καθώς και σε προσφυγές οφειλετών οι οποίοι θα διεκδικήσουν διαγραφές χρεών που τους καταλόγισε το ΚΕΑΟ βασιζόμενο στην παραγραφή 20ετίας, τα οποία όμως με τα νέα δεδομένα και εφόσον δεν είχαν καταλογιστεί νωρίτερα, παραγράφηκαν στη 10ετία.

Κατόπιν της αντισυνταγματικότητας της παραγραφής μετά από 20ετία, δημιουργείται κενό, το οποίο, σύμφωνα με την απόφαση του Πρωτοδικείου πρέπει να καλυφθεί νομοθετικά με την εφαρμογή του κανόνα της παραγραφής χρεών από ασφαλιστικές εισφορές στη 10ετία και μάλιστα για το σύνολο των εντασσόμενων στον ΕΦΚΑ φορέων.
Επιπλέον κατά το δικαστήριο δεν αποδείχθηκε ο ισχυρισμός του ΚΕΑΟ ότι η παραγραφή διακόπηκε το 2007 και άρχισε νέα περίοδος αναζήτησης των οφειλών, λόγω υποβολής αίτησης από την ασφαλισμένη για ρύθμιση των οφειλών της, καθώς η εν λόγω αίτηση δεν προσκομίστηκε από τον φορέα στο δικαστήριο.


Πηγή: dikastiko.gr

Δευτέρα 18 Απριλίου 2022

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Ενημέρωση σχετικά με τη διαδικασία διαγραφής των λανθασμένων οφειλών στο ΕΦΚΑ

Ενημέρωση σχετικά με τη διαδικασία διαγραφής των λανθασμένων οφειλών στο ΕΦΚΑ .pdf

Υπ.Εργασίας e-ΕΦΚΑ: Διαγραφή απο το Μητρώο Μη Μισθωτών των μονίμων υπαλλήλων μηχανικών .pdf

Συνήγορος του Πολίτη:Aίτημα για άμεση διαγραφή απο το Μητρώο Μη Μισθωτών.pdf.

Ενημέρωση σχετικά με τη διαδικασία διαγραφής των λανθασμένων οφειλών στο ΕΦΚΑ

Συνάδελφοι/σες

Αναρτούμε Αναφορά του Συνηγόρου του Πολίτη σχετικά με τη μη διαγραφή των Μισθωτών Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων από αυτοαπασχολούμενοι και τη συνακόλουθη χρέωση με λανθασμένες οφειλές καθώς και την πρόσφατη απάντηση του e ΕΦΚΑ στην Αναφορά.

Η εξαιρετική Αναφορά του Συνηγόρου επισημαίνει όλα τα ζητήματα που είχαμε αναδείξει και εμείς με πλήθος παρεμβάσεων μας, επιρρίπτει ευθύνες στη Διοίκηση του ΕΦΚΑ για την επιμονή στη διαδικασία “ατομικής επίλυσης” με την προσέλευση κάθε ασφαλισμένου στις Υπηρεσίες, κάνει αναφορά στα έγγραφα της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ και τις απαντήσεις του ΕΦΚΑ, περιγράφει τη διαδικασία ως “μη ορθολογική και αναποτελεσματική” και καλέι το Φορέα να επιλύσει άμεσα το θέμα, με αυτόματο τρόπο, όπως ακριβώς προτείναμε και εμείς.

Η απάντηση της Διεύθυνσης Εισφορών Μη Μισθωτών του ΕΦΚΑ (12/4/2022) , που αναρτούμε επίσης, αναφέρει ότι σε πρώτη φάση με στοιχεία από την ΑΑΔΕ διαγράφηκαν οι οφειλές από 1/1/2020 και στη συνέχεια τον 03/2022 με αντίστοιχο τρόπο διαγράφηκαν οι οφειλές από το 2017 – 2019 (εμφανίζονται ως ανακληθήσες) και ότι εντός του 04/2022 θα επέλθει η διαγραφή των εισφορών/οφειλών μετά τη διακοπή της ασφάλισης.

Από ελέγχους που έχουμε πραγματοποιήσει και εμείς, επιβεβαιώνουμε ότι σταδιακά διαγράφονται οι οφειλές και γίνεται δυνατή και η έκδοση ασφαλιστικής ενημερότητας. Θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε το θέμα αυτό που τόσο μας έχει ταλαιπωρήσει, ώστε να παρέμβουμε σε τυχόν νέες δυσλειτουργίες.

Κυριακή 17 Απριλίου 2022

Το πικρό νερό των κερδοσκόπων στρατηγικών επενδυτών στην Ιο

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ 16.04.2022, 06:00
Το πικρό νερό των κερδοσκόπων στρατηγικών επενδυτών στην Ιο


Το πρώτο τουριστικό μονοπώλιο στις Κυκλάδες και το real estate πάρτι στρατηγικής κερδοσκοπίας ανώνυμων εταιρειών που επιδοτούνται με αναπτυξιακούς νόμους από τα χρήματα Ελλήνων και Ευρωπαίων φορολογουμένων • Σε πορεία έγκρισης βρίσκεται το πρώτο από τα τρία μεγάλα τουριστικά επενδυτικά σχέδια που εντάχθηκαν στις Στρατηγικές Επενδύσεις στο νησί

Τις ακούσαμε πρώτη φορά μετά την υπογραφή του 1ου Μνημονίου. Θεσμοθετήθηκαν το 2010 και άρχισαν να εφαρμόζονται την περίοδο 2011-2012. Τις θυμηθήκαμε πιο έντονα τα τελευταία τρία χρόνια. Τις βάφτισαν τουριστικές «στρατηγικές επενδύσεις», που θα έδιναν ανάσα και ώθηση στην ελληνική οικονομία σε εθνικό και τοπικό επίπεδο με άμεσα αποτελέσματα στην ένταση της απασχόλησης. Συνήθως, η παρουσίασή τους συνοδευόταν από φαντασμαγορικές λέξεις: παραγωγική ανασυγκρότηση, ανάδειξη φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος, ισόρροπη, αειφόρος και δίκαιη ανάπτυξη, πράσινη ανάπτυξη και... πράσινα άλογα.

Στην πραγματικότητα, πολύ συχνά πρόκειται για ένα καλοστημένο real estate πάρτι στρατηγικής κερδοσκοπίας ανώνυμων εταιρειών, που επιδοτούνται από τους αναπτυξιακούς νόμους από χρήματα Ελλήνων και Ευρωπαίων φορολογουμένων, με φαραωνικά σχέδια στα οποία παρακάμπτεται a la carte η πολεοδομική και περιβαλλοντική νομοθεσία υπέρ του ιδιωτικού κέρδους. Στο πάρτι σερβίρεται ένα κοκτέιλ από φοροελαφρύνσεις, κρατικές επιχορηγήσεις και φωτογραφικούς νόμους που αντιμετωπίζουν π.χ. την παράκτια ζώνη αποκλειστικά ως οικονομικό πόρο και όχι ως κοινόχρηστο αγαθό.