Σάββατο 17 Δεκεμβρίου 2016

Η Αμερικανική αυτοκρατορία και η σχετική αυτονομία του Ευρωπαϊκού καπιταλισμού

Αποκλειστική αναδημοσίευση από το περιοδικό "Αριστερή Συσπείρωση", του άρθρου των Λίο Πάνιτς, Σαμ Γκίντιν και Σκοτ Μ. Ακουάνο «Η Αμερικανική αυτοκρατορία και η σχετική αυτονομία του Ευρωπαϊκού καπιταλισμού» σε μετάφραση των Σωτήρη Λαπιέρη και Αναστασίας Σταυροπούλου.

Η Αμερικανική αυτοκρατορία και η σχετική αυτονομία του Ευρωπαϊκού καπιταλισμού1
Leo Panitch 
Πολιτικές Επιστήμες, York University, Καναδάς
Sam Gindin
Πολιτικές Επιστήμες, York University, Καναδάς
Scott M Aquanno
Σπουδές Κοινοτικής Ανάπτυξης και πολιτικής, York University, Καναδάς


Σύνοψη

Αυτό το άρθρο εξετάζει τη σχέση ανάμεσα στα Ευρωπαϊκά κράτη και στην άτυπη αμερικανική αυτοκρατορία μετά το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Βασισμένο στη νέο-Μαρξιστική θεωρία, επιχειρηματολογεί υπέρ της άποψης ότι οποιαδήποτε προσπάθεια κατανόησης της πολιτικής αντιμετώπισης της εξελισσόμενης κρίσης της ευρωζώνης πρέπει να λαμβάνει υπόψη της τους βαθύτερους προσδιορισμούς των τροχιών που ακολούθησαν τα κράτη της Βορείου Αμερικής και της Δυτικής Ευρώπης κατά την πορεία δημιουργίας του παγκόσμιου καπιταλισμού από το 1945. Αυτό συμπεριλαμβάνει, συγκεκριμένα, τη λήψη σοβαρά υπόψη της ηγετικής ευθύνης που είχε, και ακόμη έχει, το Αμερικανικό κράτος για τη διασφάλιση των όρων κεφαλαιακής συσσώρευσης διεθνώς, ακόμη και εάν τα άλλα καπιταλιστικά κράτη διατηρούν τη «σχετική αυτονομία» τους στο εσωτερικό της άτυπης Αμερικανικής αυτοκρατορίας.

Όταν, το 2007-08, ξέσπασε η πρώτη μεγάλη καπιταλιστική κρίση του 21ου αιώνα, η διατύπωση προβλέψεων, για έξοδο διαφόρων χωρών από την αμερικανοκεντρική παγκόσμια οικονομία μέσω της υιοθέτησης μέτρων προστατευτισμού, ήταν κάτι αρκετά σύνηθες. Συγκεκριμένα, πολλοί Ευρωπαίοι σχολιαστές εκφράζονταν με αξιοσημείωτη Schadenfreude2 για την ζημιά που, λόγω έλλειψης υπευθυνότητας και προνοητικότητας , είχε προκαλέσει στον ίδιο του τον εαυτό ο «Αγγλο- Αμερικάνικος καπιταλισμός, ενώ ταυτόχρονα ανακήρυσσαν την «Ευρολάνδη»3 ως την νέα κανονιστική αναφορά για τον πολιτισμένο καπιταλισμό (White 2008). Το γεγονός αυτό αντανακλούσε τον τρόπο σκέψης που εδώ και καιρό είχε εμπνεύσει την κυρίαρχη προσέγγιση στην συγκριτική πολιτική οικονομία, τα «μοντέλα καπιταλισμού»4, η οποία για κάμποσες δεκαετίες παρουσίαζε το Ευρωπαϊκό μοντέλο της «συντονισμένης οικονομίας της αγοράς» ως ανώτερο, με όρους ανταγωνιστικότητας, σταθερότητας και κοινωνικής αλληλεγγύης, έναντι του Αμερικάνικου μοντέλου της «φιλελεύθερης οικονομίας της αγοράς». Παρ’ όλα αυτά, η αντιμετώπιση των δυο αυτών μοντέλων ως δοχείων, μη συγκοινωνούντων μεταξύ τους, αποτύγχανε να κατανοήσει επαρκώς (όπως μετέπειτα αναγνώριζε ακόμη και ο Peter Hall, εξέχουσα φιγούρα της σχολής των «μοντέλων του καπιταλισμού») την κοινή νεοφιλελεύθερη τροχιά που είχε ακολουθήσει η ίδια η ηπειρωτική Ευρώπη από τη δεκαετία του ’80i.

Ενημέρωση από την παρέμβαση της ΑΣΜ στο Δ.Σ. του ΕΤΑΑ, 14/12/2016

Την Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2016, η Ανοιχτή Συνέλευση έκανε παρέμβαση στο ΔΣ του ΕΤΑΑ, με σκοπό να ασκηθεί πίεση προς το ΔΣ, ώστε να εισηγηθεί την απόφαση του ΤΣΜΕΔΕ και να ενημερωθούμε για την εξέλιξη των λοιπών θεμάτων.

Α) Η απόφαση του ΤΣΜΕΔΕ έγινε δεκτή από τη ΔΕ του ΕΤΑΑ. Η απόφαση περιλαμβάνει τα παρακάτω σημεία:

1) Δυνατότητα για ρύθμιση οφειλών σε 100 δόσεις για όλους τους ασφαλισμένους ανεξάρτητα από την περίοδο που δημιουργήθηκε η οφειλή.

2) Για τις οφειλές που δημιουργήθηκαν στα χρόνια της κρίσης (2009-2016) να δίνεται επιπρόσθετα η δυνατότητα στον ασφαλισμένο (με αίτησή του) να διαγράφει την οφειλή του (με αντίστοιχη απώλεια ασφαλιστικού χρόνου).

3) Το όριο οφειλών για να βγει κάποιος/α σε σύνταξη να πάει στις 25.000,00€ από 15.000,00€ που είναι σήμερα.

4) Να δίνεται επίδομα μητρότητας στις ασφαλισμένες ακόμη κι αν έχουν ασφαλιστική ενημερότητα με οφειλές (ενώ μέχρι σήμερα αποκλείονται)

Για τα θέματα 1, 2 και 3 μας είπαν ότι θα γίνει θετική εισήγηση προς το υπουργείο, και στη συνέχεια απαιτείται νομοθετική ρύθμιση. Το θέμα 4 θα ξανασυζητηθεί στο επόμενο ΔΣ, καθώς δεν απαιτεί νομοθετική ρύθμιση και είναι θέμα του ΕΤΑΑ.

Β) Μας ενημέρωσαν ότι η προηγούμενη απόφαση εισήγησης σχετικά με την μη αποστολή οφειλών στο ΚΕΑΟ έχει ήδη σταλεί στο υπουργείο. Και εκεί απαιτείται νομοθετική ρύθμιση.

Γ) Η παράταση για τις οφειλές του Β’ εξαμήνου του 2016 μέχρι 31-03-2017 έγινε επίσης δεκτή από το ΔΣ του ΕΤΑΑ και θα σταλεί επίσης στο υπουργείο.

Δ) Σχετικά με την πλήρη ασφαλιστική ικανότητα όσων χρωστάνε εισφορές (νόμος Βρούτση) μας είπαν ότι ενδέχεται και στον ΕΦΚΑ να δοθεί νέα παράταση, όπως γινόταν μέχρι τώρα. Μας είπαν επίσης ότι για μια μεταβατική περίοδο σε θέματα «καθημερινής λειτουργίας» το σύστημα (τα ταμεία) θα λειτουργεί με την έως τώρα δομή.

Ε) Εκφράστηκε η άποψη ότι πρέπει να πιεστούν οι φορείς (ΤΕΕ και Σύλλογοι) για να υιοθετήσουν αυτές τις αποφάσεις, ώστε το υπουργείο να δεχτεί τη μέγιστη δυνατή πίεση.

Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου 2016

Καζίνο Ελληνικού: Διεθνής Διαγωνισμός για ένα διαγωνιζόμενο !!!

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ

Δελτίο Τύπου
16-12-2016

ΚΑΖΙΝΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ:
ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΔΙΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΟ !!!
ΠΑΡΑΒΙΑΖΕΤΑΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 107 της Σ.Λ.Ε.Ε (Συνθήκης Λειτουργίας Ευρωπαϊκής Ένωσης) περί κρατικών ενισχύσεων

Το άρθρο 110 του νομοσχεδίου με τίτλο "Πτωχευτικός Κώδικας, Διοικητική Δικαιοσύνη, Τέλη - Παράβολα, Οικειοθελής αποκάλυψη αδήλωτων εισοδημάτων, Ηλεκτρονικές συναλλαγές, Τροποποιήσεις του ν. 4270/2014 και λοιπές διατάξεις", που συζητείται αυτές τις ημέρες στη Βουλή, προβλέπει τη χορήγηση µίας (1) άδειας λειτουργίας καζίνο εντός της περιοχής του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγίου Κοσµά, δηλ στην έκταση που πρόκειται να παραχωρηθεί στην εταιρεία HELLINIKON GLOBAL I SA, συμφερόντων Σ. Λάτση, και μάλιστα σύμφωνα με το Σχέδιο Γενικής Διάταξης της εταιρείας, το οποίο προβλέπει καζίνο στη θέση του πρώην Κολλεγίου Θηλέων. 

Στη συνέχεια ορίζει ότι για την χορήγηση άδειας λειτουργίας καζίνο εντός του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγίου Κοσµά θα διεξαχθεί διεθνής πλειοδοτικός διαγωνισμός, µε προκήρυξη του Υπουργού Οικονομικών.

Όμως ο διεθνής διαγωνισμός είναι άνευ περιεχομένου καθώς η άδεια καζίνο προορίζεται για συγκεκριμένο χώρο που πρόκειται να παραχωρηθεί σε συγκεκριμένη εταιρεία και μάλιστα βάσει συγκεκριμένου Σχεδίου Γενικής Διάταξης. Επομένως, ο μόνος που δικαιούται να λάβει μέρος στο διαγωνισμό είναι η παραπάνω εταιρεία ή κάποιος που αντλεί τα δικαιώματά του από την εταιρεία, 

Είναι προφανές ότι ο παραπάνω διαγωνισμός, αποτελεί μεθόδευση για να παρακαμφθεί το άρθρο 107 της Συνθήκης Λειτουργίας της ΕΕ, το οποίο αναφέρει ότι: «Ενισχύσεις που χορηγούνται υπό οποιαδήποτε μορφή από τα κράτη ή με κρατικούς πόρους και που νοθεύουν ή απειλούν να νοθεύσουν τον ανταγωνισμό διά της ευνοϊκής μεταχειρίσεως ορισμένων επιχειρήσεων ή ορισμένων κλάδων παραγωγής είναι ασυμβίβαστες με την εσωτερική αγορά, κατά το μέτρο που επηρεάζουν τις μεταξύ κρατών μελών συναλλαγές, εκτός αν οι Συνθήκες ορίζουν άλλως».

Η χορήγηση της άδειας καζίνο στην ανάδοχο εταιρεία του Ελληνικού, η οποία δεν προβλεπόταν από την προκήρυξη του διαγωνισμού, είναι μία ακόμη κρατική ενίσχυση προς αυτήν και μία ακόμη παραβίαση τόσο του άρθρου 107 της ΣΛΕΕ, όσο και των αρχών της διαφάνειας, της ίσης μεταχείρισης και του ανταγωνισμού οι οποίες διέπουν την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία.

Τις παρανομίες αυτές σκοπεύουμε να καταγγείλουμε αρμοδίως. Σε κάθε περίπτωση είναι καταφανής και προφανώς σκανδαλώδης η κατ’ εξακολούθηση υποκατάσταση του δημοσίου συμφέροντος από τα ιδιωτικά συμφέροντα της εταιρείας HELLINIKON GLOBAL I SA, όπως συμβαίνει σε όλα τα στάδια της διαδικασίας εκποίησης του ακινήτου Ελληνικού και την οποία η Επιτροπή μας έχει επανειλημμένα αναδείξει και καταγγείλει. 

Πληροφορίες : Πορτάλιου Ελένη , portel@central.ntua.gr , 2107512560 
Ιατρίδου Μαριλένα, mariatrd@otenet.gr, 2109817251 

Business – κυβερνητική διαφήμιση «Παπαστράτος», με φόντο την απόλυση εργαζομένου που πάσχει από σοβαρή ασθένεια



Από την κινητοποίηση του ΣΜΤ στο εργοστάσιο της «Παπαστράτος – Phillip Moris» στον Ασπρόπυργο, για την επαναπρόσληψη του εργαζομένου με σκλήρυνση κατά πλάκας
Από τη μια, η «Παπαστράτος – Phillip Moris» πλασσάρεται σαν η εταιρεία που κάνει επενδύσεις και προσλήψεις και βραβεύεται για το «καλό πρόσωπό της» προς τους εργαζομένους, από την άλλη -και μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας- κάνει «εθελουσίες» (εντός εισαγωγικών) για να μειώσει το προσωπικό και να εντατικοποιήσει την εργασία όλων όσοι μείνουν· και όταν δεν της βγαίνει το νούμερο, τότε προχωρά σε απολύσεις, όπως έγινε και με την περίπτωση εργαζομένου που πάσχει από σκλήρυνση κατά πλάκας.
Τη συγκεκριμένη απόλυση οι ελεγκτικοί μηχανισμοί του κράτους (Επιθεώρηση Εργασίας, τριμερής στο υπ. Εργασίας) τη χαρακτήρισαν ως «διάκριση», δηλαδή ότι απολύθηκε όχι λόγω της ανεπάρκειάς του στο αντικείμενο με το οποίο ασχολούνταν, αλλά επειδή είναι εργαζόμενος με χρόνια πάθηση.
Το χειρότερο όλων, όμως, είναι η… κρατική διαφήμιση, που άμεσα καταρρίπτει (και αυτή, όπως τα «ψεύτικα λόγια τα μεγάλα» και οι «παροχές» προς χαμηλοσυνταξιούχους, νησιώτες κτλ), το φιλολαϊκό και φιλεργατικό προφίλ της κυβέρνησης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της διαφήμισης της «Παπαστράτος – Phillip Moris», που παραβιάζει την εργατική νομοθεσία, είναι η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου και ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εσόδων Γιώργος Πιτσιλής.
Κάλεσαν τα Μέσα Ενημέρωσης για να ευχαριστήσουν την «Παπαστράτος» που δώρισε ένα αυτοκινημούμενο μηχάνημα Xray για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου. Η ΥφΟΙΚ, μάλιστα, αναφερόμενη στην πολυεθνική καπνοβιομηχανία «τη χαρακτήρισε πολύτιμο σύμμαχο στην προσπάθεια για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου». Διαφήμιση έκανε στη συγκεκριμένη εταιρεία για τη «δωρεά» της και από βήματος Βουλής.
Κοστίζει ο εργαζόμενος στην ιδιωτική ασφάλεια και στην εργοδοσία;

Δημόσιο Δάσος αποδεικνύεται ο Αστέρας Βουλιαγμένης

Πηγή
Δικαιώνεται η ΟΚΕ, μετά την επίσημη ΔΗΛΩΣΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ, της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής
8553fbc1c53a758e4b31cf2a36f4134a.jpg - 62.93 Kb
Διάτρητη αποδεικνύεται η συμφωνία παραχώρησης του Αστέρα Βουλιαγμένης, στον Τουρκοαραβικό όμιλο Apollo Investment Holdco αντί μάλιστα του ευτελούς τιμήματος των 393.152.844 ευρώ ύστερα από έγγραφο-φωτιά της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής (ΑΔΑ), που δημοσιοποιεί η Ομάδα Κοινωνικής Εγρήγορσης. Με τη συμφωνία αυτή προκαλείται βλάβη, εις βάρος του καλώς εννοούμενου Δημόσιου Συμφέροντος και κυρίως, όσον αφορά στο ζήτημα της προστασίας που απολαμβάνει, διαχρονικά, η Κρατική Περιουσία. Όπως προκύπτει από το έγγραφο-ντοκουμέντο αυτό, της Διεύθυνσης Δασών Πειραιά, της ΑΔΑ, η οποία υπάγεται στο Υπουργείο Εσωτερικών, έχει υποβληθεί από 24/6/2015... στο Εθνικό Κτηματολόγιο, Δήλωση Ιδιοκτησίας για την εν λόγω έκταση, για Δημόσιο Δάσος, 436,20 στρεμμάτων, το οποίο ανήκει, κατά πλήρη κυριότητα στο Ελληνικό Κράτος και μάλιστα σε εκτός σχεδίου περιοχή.Αρμόδιο δε για την προστασία του είναι, σύμφωνα με το Νόμο, το Δασαρχείο Πειραιά, το οποίο έπρεπε να έχει ήδη παρέμβει και να έχει εφαρμόσει τις αυστηρές Διατάξεις, που προβλέπονται από την κείμενη Δασική Νομοθεσία. Η εξέλιξη αυτή επιβεβαιώνει, πανηγυρικά, τις καταγγελίες της ΟΚΕ, η οποία, από το 2013, έχει καταθέσει δύο Μηνυτήριες Αναφορές, γι' αυτό το θέμα, όπου, με κατηγορηματικό τρόπο είχε αποκαλύψει, πως η επίμαχη έκταση του Αστέρα είναι Δημόσιο Δάσος που βρίσκεται, παρά τις διάφορες αλχημείες, εκτός σχεδίου πόλεως. Παρά ταύτα και οι δύο αυτές Μηνυτήριες Αναφορές μας τέθηκαν στο αρχείο, από τους αρμόδιους Εισαγγελείς, χωρίς το αιτιολογικό να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Χαρακτηριστική είναι η αιτιολογία, που προβάλλει Δικαστικός Λειτουργός, ότι την αποκλειστική κυριότητα επί της έκτασης την έχει ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (ΕΟΤ), κάτι που βρίσκεται σε ευθεία αντίθεση, με την ως άνω Δήλωση της ΑΔΑ στο Γραφείο Κτηματογράφησης Αθήνας, όπου σαφέστατα αναφέρει ότι ανήκει, σαν Δημόσια Δασική Έκταση στο Ελληνικό Δημόσιο. Επίσης, ο πιο πάνω Δικαστικός Λειτουργός προβάλλει ότι η έκταση είναι εντός σχεδίου πόλεως, ενώ η Διεύθυνση Δασών, της ΑΔΑ, με την Δήλωση Ιδιοκτησίας, την θεωρεί εκτός σχεδίου. Επισυνάπτονται και τα σχετικά έγγραφα. Κατόπιν των ανωτέρω, τόσο ο Προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών, Αντώνης Λιόγας, όσο και η Εισαγγελέας Διαφθοράς, Ελένη Ράικου πρέπει να ανασύρουν τις δύο Δικογραφίες με τις Μηνυτήριες Αναφορές μας, από το αρχείο εξαιτίας των νέων συντριπτικών στοιχείων, που προέκυψαν κατόπιν της έρευνας της Ομάδας μας και να τις επανεξετάσουν και τις δύο εξ αρχής. Παράλληλα υποστηρίζουμε, με κάθε δυνατό τρόπο, την Αίτηση Ακύρωσης, που πρόκειται να υποβάλουν στο Συμβούλιο της Επικρατείας, κάτοικοι της περιοχής και μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου Βούλας-Βάρης-Βουλιαγμένης. Με την 23χρονη ενασχόλησή της, σε θέματα που άπτονται του Δημόσιου βίου και της καθημερινότητας του πολίτη η ΟΚΕ έχει αποδείξει την αποτελεσματικότητά της, εντοπίζοντας και καυτηριάζοντας τα λάθη και τις παραλείψεις της Κρατικής μηχανής και υποκαθιστώντας, στην ουσία, τους κατ’ επίφασιν, κρατικούς θεσμούς.

Πέπλο σιωπής για την Άττικα

Αναδημοσιεύουμε 2 άρθρα σχετικά με τις εξελίξεις στην Άττικα, για την οποία όπως όλοι θα έχετε προσέξει, μετά τον ορυμαγδό αποκαλύψεων, έπεσε ξαφνικά ένα πέπλο σιωπής...

Είναι βιώσιμη η λύση τιτλοποίηση 1,045 δισ. και Tier 2 στα 70 εκατ με ένα στρατηγικό επενδυτή στην Attica bank; - Όχι και γιατί;
Το ομόλογο 415 εκατ έχει προτεραιότητα στην αποπληρωμή καθώς εμπεριέχει κάποια αξία ενώ το ομόλογο των 630 εκατ δεν έχει καμία αξία.
Η Attica bank λόγω της Γενικής Συνέλευσης στις 14/12/2016 έλαβε μια απόφαση που θα καθορίσει το μέλλον της καθώς ένας εκ των επτά ενδιαφερομένων funds θα αναλάβει και να επενδύσει κεφάλαια και να αξιοποιήσει τα προβληματικά δάνεια.... 
Η νέα διοίκηση προτάσσει την τιτλοποίηση προβληματικών δανείων 1,045 δισεκ. ευρώ μέσω της σύστασης εταιρίας ειδικού σκοπού SPV όπου θα ενταχθούν δύο ομόλογα ένα αξίας 415 εκατ και το δεύτερο 630 εκατ ευρώ. 
Το ομόλογο 415 εκατ έχει προτεραιότητα στην αποπληρωμή καθώς εμπεριέχει κάποια αξία ενώ το ομόλογο των 630 εκατ δεν έχει καμία αξία. 
Η Attica bank για κάποιο διάστημα θα διακρατήσει τα δύο ομόλογα και ακολούθως η εταιρία ειδικού σκοπού θα συνάψει σύμβαση 7ετούς διάρκειας για διαχείριση δανείων με την εταιρία διαχείρισης απαιτήσεων που θα ιδρύσει η τράπεζα. 
Ο στρατηγικός επενδυτής θα αποκτήσει το 80% της εταιρίας διαχείρισης.
Η Attica bank θα μπορεί να πουλήσει το δεύτερο ομόλογο των 630 εκατ ευρώ στην τιμή των 1 ή 2 ευρώ προκειμένου να πραγματοποιηθεί ανάκληση αναγνώρισης τα 630 εκατ έχουν αξία μηδέν. 
Παράλληλα για να καλύψει το κεφαλαιακό έλλειμμα η Attica bank θα εκδώσει tier 2 ύψους 70 εκατ ευρώ.
Όλο αυτό όπως έχει περιγραφεί για να αναλυθεί απλά.
Ο στρατηγικός επενδυτής θα βάλει 70 εκατ για να πάρει επιτόκιο 7% με 8% και ταυτόχρονα θα αναλάβει την διαχείριση – αξιοποίηση των προβληματικών δανείων 1,045 δισεκ. 
Από μόνη της αυτή η διαδικασία είναι θολή. 
Είναι θολή γιατί ένας στρατηγικός επενδυτής ενώ θα επενδύσει 70 εκατ για να πάρει μια ετήσια απόδοση 7% με 8% θα πάρει ταυτόχρονα και την αξιοποίηση των NPLs 1,045 δισεκ. 
Στο σχήμα που έχει προταθεί έχουμε 
1)Ένα ομόλογο αξίας 415 εκατ που όμως δεν έχει πραγματική αξία πάνω από 250 εκατ 
2)Ένα ομόλογο 630 εκατ που έχει αξία μηδέν γι΄ αυτό θα ανακληθεί με 1 ή 2 ευρώ 
3)Οι προμήθειες και τα κουπόνια που θα λαμβάνει ο στρατηγικός επενδυτής.

Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου 2016

Οι μεταβολές των αμοιβών εργασίας στον δημόσιο τομέα της Ελλάδας 2006-2016



Οι μεταβολές των αμοιβών εργασίας στον δημόσιο τομέα της Ελλάδας 2006-2016
1. ΟΙ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΤΩΝ ΑΜΟΙΒΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΟΜΕΑ 
 2006-2016 κυριότερα συμπεράσματα 2016 Δεκέμβριος 2016 ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΟΛΥΚΕΝΤΡΟ ΑΔΕΔΥ
2. ΟΙ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ της Γενικής Κυβέρνησης
3. Διάγραμμα 2. Συνολικό κόστος και αμοιβές 0% 25% 50% 75% 100% 125% 150% 175% 200% εκατομευρώανάτρίμηνο 0 2000 4000 6000 8000 10000 12000 14000 16000 Πηγή: Eurostat 2006 2008 2010 2012 2014 2016 Το καλοκαίρι του 2016, οι μισθολογικές δαπάνες της γενικής κυβέρνησης ήταν κατά 30% μικρότερες από τις αντίστοιχες του 2009 (Διάγραμμα 1). Η μείωση πραγματοποιήθηκε από το δεύτερο τρίμηνο του 2010 έως και το δεύτερο τρίμηνο του 2014. Από το καλοκαίρι του 2014, η μείωση ανακόπηκε και το σύνολο των αμοιβών εργασίας που καταβληθήκαν από την γενική κυβέρνηση έκτοτε σταθεροποιήθηκε στο επίπεδο των 21,8 δις εκατομμυρίων ευρώ ετησίως. Η περιστολή των μισθολογικών δαπανών πραγματοποιήθηκε αναλογικά με την μείωση του συνολικού λειτουργικού κόστους* της γενικής κυβέρνησης (διάγραμμα 2), έτσι ώστε η συμμετοχή του κόστους εργασίας στο συνολικό κόστος παρέμεινε περίπου αμετάβλητη. *Το συνολικό κόστος λειτουργίας του Δημόσιου (που είναι το άθροισμα = μισθολογική δαπάνη + ενδιάμεσες αναλώσεις + κατανάλωση πάγιου κεφαλαίου) ισούται προς το Ακαθάριστο Προϊόν του Δημοσίου. Οι μισθολογικές δαπάνες 
 της γενικής κυβέρνησης. Οι μισθολογικές δαπάνες είναι το άθροισμα των αμοιβών εργασίας 
 του σύνολου των εργαζομένων. Διάγραμμα 1. Μισθολογικές δαπάνες %μεταβολές(έναντιαντίστοιχουτριμήνουπαρελθόντοςέτους) -20% -10% 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% τριμηνιαίοσύνολοαμοιβώνεργασίας(εκατομ.ευρώ) 0 1000 2000 3000 4000 5000 6000 7000 8000 9000 10000 Πηγή: Eurostat 2006 2008 2010 2012 2014 2016 -30% Τρίτο τρίμηνο 2014 Συνολικό κόστος 
 γενικής κυβέρνησης 
 (μισθολογική δαπάνη 
 + ενδιάμεσες αναλώσεις 
 + κατανάλωση παγίου 
 κεφαλαίου) Αμοιβές εργασίας Σύνολο αμοιβών εργασίας 
 % του ακαθάριστου προϊόντος

Χωρίς καμία νομιμοποίηση το νέο ΠΕΣΔΑ Αττικής

Η ΠΡΩΣΥΝΑΤ καταδικάζει με τον πιο απερίφραστο τρόπο την πραξικοπηματική μεθόδευση, με την οποία η περιφερειακή αρχή και το προεδρείο του περιφερειακού συμβουλίου Αττικής επιχείρησαν να «κλείσουν» το θέμα της έγκρισης του ΠΕΣΔΑ, στη συνεδρίαση της Τρίτης 6/12/2016, εμφανίζοντας απόφαση με αριθμό 414/2016. Η προσπάθεια να εμφανιστεί ότι λήφθηκε νόμιμη απόφαση -χωρίς εισήγηση, χωρίς συζήτηση και χωρίς ψηφοφορία- θα στιγματίζει στο διηνεκές τους ηθικούς και φυσικούς αυτουργούς αυτής της αντιδημοκρατικής εκτροπής. Η συγκεκριμένη εξέλιξη ήρθε να ολοκληρώσει -με το χειρότερο τρόπο- μια πλήρως υποβαθμισμένη διαδικασία, με το θέμα της έγκρισης του ΠΕΣΔΑ να έρχεται για συζήτηση μαζί με άλλα δώδεκα θέματα και μια επερώτηση, χωρίς -ουσιαστικά- σχέδιο απόφασης και με αναπάντητα όλα τα κρίσιμα ζητήματα του σχεδιασμού, αποσκοπώντας σε μια τυπική, fast trackδιεκπεραίωση.


Στο κενό φαίνεται να πέφτει και η απόπειρα της περιφερειακής αρχής να παρουσιάσει το ατόπημά της σαν προϊόν συναίνεσης άλλων παρατάξεων, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ΑΠΕ-ΜΠΕ, αφού ο βασικός κορμός της αντιπολίτευσης το καταδίκασε. Εκτός και αν σαν συναίνεση εκλαμβάνεται η σιωπή της «Ελληνικής Αυγής» και των παρατάξεων των κ. Τζήμερου και Μαντούβαλου. Και, φυσικά, δεν προσφέρεται για άλλοθι η επίκληση της δίκαιης διαμαρτυρίας των πολιτών από τη Δυτική και τις άλλες περιοχές της Αττικής, που βλέπουν -για τον πάνω από ένα χρόνο που πέρασε από τη λήψη της πρώτης απόφασης για το ΠΕΣΔΑ- να αγνοούνται προκλητικά οι βαθύτατες διαφωνίες και οι ενστάσεις τους στο νέο σχεδιασμό.

Στη βάση των παραπάνω, θεωρούμε ότι δεν έχει υπάρξει νόμιμη έγκριση του ΠΕΣΔΑ και, κατά συνέπεια, θα αποτελεί συνέχεια της εκτροπής κάθε προσπάθεια να επικυρωθεί μια ανύπαρκτη απόφαση, με την έκδοση της σχετικής κοινής υπουργικής απόφασης που προβλέπει ο νόμος.

ΑΡΑΓΕΣ: Μηχανικοί με μπλοκάκια ώρα μηδέν





Τελειώνει η δέυτερη εβδομάδα του Δεκέμβρη και η αγωνία για χιλιάδες συναδέλφους κορυφώνεται. Αν κάτι συζητιέται υπογείως σε όλες τις επιχειρήσεις που εργάζονται οιονεί μισθωτοί συνάδελφοι με μπλοκάκι είναι τι το ερώτημα: «Και τώρα τι κάνουμε;».

Χιλιάδες ατομικές συμβάσεις λήγουν στις 31.12.2016 παραμένει αίνιγμα για τους συναδέλφους το πως θα αντιμετωπίσουν την οποιαδήποτε πρόταση της εργοδοσίας η οποία θα θέλει να υποστεί τις μικρότερες συνέπειες.

Αυτή τη στιγμή, ακόμα και στις περιπτώσεις και εργασιακούς χώρους που υπάρχει οργανωμένη συνδικαλιστική παρέμβαση, η διεκδίκηση του να πληρώσουν οι εργοδότες τη διαφορά που θα προκύψει από την εφαρμογή του νόμου Κατρούγκαλου (ν. 4387/2016) γίνεται επί κινούμενης άμμου, αφού ακόμα δεν έχει ξεκαθαρίσει ο τρόπος που θα υπολογίζονται και θα παρακρατούνται οι εργοδοτικές εισφορές. Εκτός αυτού, δεν έχει καταστεί σαφές ούτε εάν θα ισχύσουν οι «εκπτώσεις» της πρώτης μεταβατικής τριετίας, ούτε πώς θα υπολογίζονται, και η Κοινή Υπουργική Απόφαση που θα το καθορίζει φαίνεται να πηγαίνει για το νέο έτος. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, οι συνάδελφοι που βρίσκονται κατά μόνας να εργάζονται σε μικρότερες επιχειρήσεις αδυνατούν να βρουν σημείο αναφοράς για να κρατήσουν το καθαρό μισθό τους άθιχτο.

Η τήρηση σιγής ιχθύος από την κυβέρνηση, που συνεχίστηκε και στη συνάντηση που ακολούθησε την κινητοποίηση έξω από το Υπουργείο Εργασίας στις 24.11.2016, όταν ο ο υφυπουργός εργασίας κ. Πετρόπουλος έκανε τον ανήξερο, καταλήγει να είναι εγκληματική, αφού ο χρόνος αντικειμενικά δουλεύει υπέρ της τρόικας εξωτερικού και εσωτερικού (ΣΕΒ, εργοδότες). Οι εργοδότες ασκούν πιέσεις και με στοχευμένα δημοσιεύματα όπως αυτό στην εφημερίδα «ΗΜΕΡΗΣΙΑ», τη μέρα μετά τη συνάντηση με τον υφυπουργό, που περιγράφουν τη «δυσκολία εφαρμογής της διάταξης». Πατούν στην κυβερνητική αφωνία, ώστε να καταργηθεί αυτή η διάταξη ενδεχομένως ενόψει αξιολόγησης ενώ ταυτόχρονα διατηρούν το πάνω χέρι σε κάτι που θα ξεκαθαρίσει (αν ξεκαθαρίσει) μέσα στις τελευταίες ημέρες του χρόνου και βάσει αυτού θα κληθούν οι εργαζόμενοι συνάδελφοι, χωρίς χρόνο να αντιδράσουν, να υπογράψουν νέες συμβάσεις για το 2017.

ΣΜΤ: Παράσταση Διαμαρτυρίας στην καπνοβιομηχανία Παπαστράτος-PhilipMorris

Παράσταση Διαμαρτυρίας στην καπνοβιομηχανία Παπαστράτος-PhilipMorris,
Πέμπτη 15 Δεκέμβρη 2016 ώρα 08.30 πμ, στο εργοστάσιο του Ασπρόπυργου
Να επαναπροσληφθεί άμεσα ο συνάδελφος που πάσχει από σοβαρή ασθένεια και απολύθηκε καταχρηστικά
Το Σωματείο Μισθωτών Τεχνικών καταγγέλλει την απόλυση συναδέλφου μηχανικού από την εταιρεία ‘ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΣ’, θυγατρική της Philip MorrisInternational.
Ο συνάδελφος, ο οποίος είναι μέλος του σωματείου μας, πάσχει από σκλήρυνση κατά πλάκας και εργάστηκε επί 7,5 μήνες στην εταιρεία. Αιφνιδιαστικά και πριν καν λήξει η λεγόμενη «δοκιμαστική περίοδος» 12 μηνών η οποία προβλεπόταν, του ανακοινώθηκε η απόλυσή του.
Κατά τη διάρκεια των μηνών της εργασίας του, ο συνάδελφος χρειάστηκε να νοσηλευτεί για 5 μέρες λόγω υποτροπής της νόσου του και διέκοψε οικεία βούληση την νοσηλεία του, η οποία μαζί με τον ιατρικό έλεγχο θα διαρκούσε τουλάχιστον 20 ακόμα ημέρες, προκειμένου να μην λείψει μεγάλο διάστημα από τη δουλειά του. Συνέχισε κανονικά να εργάζεται, πολλές φορές και πέραν του ωραρίου, παρά το γεγονός πως ακολουθούσε, μετά τη νοσηλεία του, ‘βαριά’ θεραπεία για την αποκατάσταση της υγείας του και η οποία τον επηρέαζε.
Ο λόγος της απόλυσής του δεν του έγινε ποτέ γνωστός από τους προϊσταμένους του ή από κάποιο άλλο διευθυντικό στέλεχος της εταιρείας. Ειπώθηκε μόνο το, εντός πολλών εισαγωγικών ‘επιχείρημα’, πως ο συνάδελφος αργούσε να προσέλθει το πρωί, πράγμα για το οποίο ο συνάδελφος είχε ενημερώσει την προϊσταμένη του πως συνέβαινε για λόγους υγείας και πάντοτε η αναπλήρωση του χρόνου γινόταν -και με το παραπάνω- το απόγευμα και το βράδυ. Ο συνάδελφος μάλιστα αντιμετώπισε χλευασμό και ειρωνεία σε σχέση με την πρωινή καθυστέρηση, αν και ο ίδιος ο γιατρός της εταιρείας του είπε πως ήταν απόλυτα δικαιολογημένος.
Επιπλέον, η απόλυση έγινε μια μόλις μέρα μετά την εκκαθάριση της χρηματικής αποζημίωσης που δικαιούταν λόγω ιατρικών εξόδων από το ομαδικό ασφαλιστήριο του εργοδότη (ασφαλίζονται όλοι οι εργαζόμενοι της εταιρείας σε ιδιωτική ασφαλιστική)!

Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2016

«Κεραυνός» για τον πρύτανη του ΔΠΘ

Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

Συνεχείς αποκαλύψεις της «Εφ.Συν.» για σκάνδαλα στο Δημοκρίτειο
Πλήθος παράτυπων ενεργειών στη διαχείριση κονδυλίων από τον πρύτανη του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου, Θανάση Καραμπίνη, αλλά και την Επιτροπή Ερευνών του ακριτικού ιδρύματος διαπιστώνει πόρισμα του Σώματος Ελεγκτών Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης (ΣΕΕΔΔ), το οποίο αναδεικνύει την αδιαφάνεια και την απουσία ουσιαστικού θεσμικού ελέγχου των οργάνων διοίκησης στο ΔΠΘ.
Την υπόθεση, πριν φτάσει στα χέρια των αρμόδιων ελεγκτών, είχαμε αποκαλύψει στις 27 Νοεμβρίου 2015 («Εφ.Συν.», «ΚτΥπ Α.Ε.: πανεπιστημιακές εργολαβίες για τα... δικά τους παιδιά»).
Πρόκειται για τη σκανδαλώδη ιστορία της διαχείρισης ενός έργου ύψους 615.000 ευρώ, που ανατέθηκε από την κρατική εταιρεία «Κτιριακές Υποδομές» (ενιαίος κατασκευαστικός φορέας του Δημοσίου) στο Δημοκρίτειο και αφορούσε τον προσεισμικό έλεγχο 1.782 σχολείων της ηπειρωτικής Ελλάδας.
Παρότι οι «Κτιριακές Υποδομές» διέθεταν επαρκή τεχνική στελέχωση, το έργο δόθηκε αρχικά υπερεργολαβικά στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο, με επιστημονικό υπεύθυνο του προγράμματος τον πρύτανη και πρόεδρο των Πολιτικών Μηχανικών, Θανάση Καραμπίνη.
Ο τελευταίος, κατά παράβαση πολλών όρων της σύμβασης, όχι μόνο δεν ειδοποίησε τον ανάδοχο για την πορεία εκτέλεσης του έργου, αλλά προέβη σε νέες απευθείας αναθέσεις σε διάφορους μηχανικούς, εντός και εκτός πανεπιστημίου, σε συγγενικά πρόσωπα (ακόμα και στον γιο του), ενώ κράτησε ένα τμήμα και για τον εαυτό του.
Υστερα από τις αποκαλύψεις της «Εφ.Συν.», αλλά και λόγω της διαπιστωμένης αναποτελεσματικότητας των εμπλεκόμενων φορέων, το έργο καταγγέλθηκε από τις «Κτιριακές Υποδομές» και τελικά υλοποιήθηκε από τους εργαζόμενους του κρατικού φορέα.
Σύμφωνα με το πολυσέλιδο πόρισμα του ΣΕΕΔ, το Δημοκρίτειο «παρέβη τους όρους της υπογραφείσας Προγραμματικής Σύμβασης, όσον αφορά στην τήρηση του υπογεγραμμένου χρονοδιαγράμματος, στη σύναψη συμβάσεων ανάθεσης έργου με μη πανεπιστημιακό προσωπικό, στο αντικείμενο του ανατιθέμενου έργου και στον τρόπο αμοιβής και το ποσό αμοιβής των αναδόχων. Ολες οι συναφθείσες συμβάσεις ανάθεσης έργου καταστρατηγούν κάποιους από τους όρους της Προγραμματικής Σύμβασης».
Επιπλέον, σύμφωνα με τον ελεγκτή, ο πρύτανης «προέβη στη σύναψη σύμβασης ανάθεσης έργου με τον εαυτό του και τον υιό του (που δεν ανήκει στο επιστημονικό προσωπικό του πανεπιστημίου), κατά παράβαση του άρθρου 36 του Ν. 3528/2007 και του άρθρου 7 του Ν. 2690/1999».

Αδιαφάνεια

Επιπλέον αναφέρεται ρητά πως «το ΔΠΘ δεν κοινοποίησε στην εταιρεία “Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.” τις συναφθείσες συμβάσεις ανάθεσης έργου μεταξύ του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Ερευνας του ΔΠΘ και ιδιωτών στα πλαίσια υλοποίησης της Προγραμματικής Σύμβασης, οι οποίες θα είχαν ως επακόλουθο την από μέρους της εταιρείας καταγγελία της σύμβασης, λόγω εκχώρησης σε τρίτον μέρους του συμβατικού αντικειμένου της».
Οπως προέκυψε, ο «επιστημονικός υπεύθυνος του έργου προέβη στη σύναψη δεκατριών συμβάσεων ανάθεσης έργου, με ιδιώτες εκτός του προσωπικού του Πανεπιστημίου, δηλαδή με τρίτους και μιας με διοικητικό υπάλληλο του Πανεπιστημίου που δεν ανήκει στο επιστημονικό προσωπικό του, οι οποίες δε συνάδουν με τα αναγραφόμενα στα άρθρα 2, 3 και 9 της προγραμματικής σύμβασης».
Επιπλέον, όπως υπογραμμίζει ο ελεγκτής, «η Επιτροπή Ερευνών ενέκρινε επτά συμβάσεις ανάθεσης έργου με προγενέστερη έναρξη των συμβατικών εργασιών κατά παράβαση των οικείων διατάξεων».
Διαπιστώθηκε επίσης πως τα κριτήρια που έθετε η συναφθείσα προγραμματική Σύμβαση ως προς την ιδιότητα (πανεπιστημιακό προσωπικό), την ειδικότητα (πολιτικοί μηχανικοί) και την εμπειρία των αναδόχων, τηρήθηκαν ταυτόχρονα μόνο σε τέσσερις εκ του συνόλου των δεκαοκτώ συμβάσεων ανάθεσης έργου που έχουν συναφθεί από τον πάροχο.

Απουσία ελέγχων

Οι αναδρομικές αυξήσεις έφτασαν με τα ειδοποιητήρια του Β2016!

Αναρτούμε τιμές ειδοποιητηρίου του Β εξαμήνου 2016 (νέου ασφαλισμένου που έχει ενταχθεί στη ρύθμιση του Ν.4331/15), όπως αναρτήθηκε ηλεκτρονικά προχθές, με ημερομηνία εξόφλησης 31/12/2016 (η οποία θα όφειλε να παραταθεί αρκετούς μήνες μια και μόλις έληξε η προηγούμενη εξόφληση του Α2016). Αυτό που έχει σημασία είναι ότι για πρώτη φορά εκδόθηκε δεύτερο ειδοποιητήριο το οποίο περιλαμβάνει και την πρώτη δόση από τις αναδρομικές αυξήσεις εισφορών από την εφαρμογή του μνημονιακού Ν. 3986/2011.
Η αποστολή των αναδρομικών αυτών (σε 8 δόσεις) όπως φαίνεται και από το πρακτικό που ακολουθεί ψηφίστηκε (πλην ενός) από το ΔΣ του ΕΤΑΑ το Μάη του 2016, υλοποιήθηκε με το ειδοποιητήριο του Α2016 με τα 240 € υπέρ ΟΑΕΔ και θα συνεχιστεί τα επόμενα εξάμηνα (αν δεν αντιδράσουμε...).
Όπως έχουμε ξαναγράψει ακόμα και με τη ρύθμιση του Ν.4331/15 (επιστροφή στην 1η ασφαλιστική κατηγορία) η πλειοψηφία των συναδέλφων αδυνατεί να εξοφλήσει τις υπέρογκες εισφορές, η χρέωση και των αναδρομικών θα οδηγήσει στην επαγγελματική, κοινωνική και οικονομική εξόντωση πολλών χιλιάδων συναδέλφων. Έχουν το θράσος μάλιστα να ζητάνε αναδρομικά τόσο για το ν ανύπαρκτο ΟΑΕΔ, όσο και για την Ειδική Προσαύξηση (που με τον πρόσφατο Ν.4387/16 καταργήθηκε).
Απαιτούμε να παρθούν πίσω όλες οι αναδρομικές αυξήσεις εισφορών, τίποτα λιγότερο...

Β εξάμηνο

1.α) ΚΛ.ΑΣΦ.-ΚΥΡΙΑΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ (ΤΣΜΕΔΕ) ΑΝΩ ΠΕΝΤΑΕΤΙΑΣ 1η ΑΣΦ.ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 832,02
2. ΚΛΑΔΟΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ (ΤΠΜΕΔΕ) ΑΝΩ ΠΕΝΤΑΕΤΙΑΣ 1η ΑΣΦ.ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 166,38
3. ΚΛ.ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ (ΤΕΑΜΕΔΕ) ΑΝΩ ΠΕΝΤΑΕΤΙΑΣ 1η ΑΣΦ.ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 249,60
4. ΚΛΑΔΟΣ ΥΓΕΙΑΣ (ΤΥΜΕΔΕ) ΑΝΩ ΠΕΝΤΑΕΤΙΑΣ 1η ΑΣΦ.ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 268,32
5. ΥΠΕΡ ΟΑΕΔ (Ν.3986/11) 60,00

1.576,32

Αναδρομικά Ν.3986/2011

1. α)ΚΛ.ΑΣΦ.-ΚΥΡΙΑΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ (ΤΣΜΕΔΕ) ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ Ν.3986/2011 191,16
1. β)ΚΛ.ΑΣΦ.-ΕΙΔ. ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗΣ (ΤΣΜΕΔΕ) ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ Ν.3986/2011 80,28
2. ΚΛΑΔΟΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ (ΤΠΜΕΔΕ) ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ Ν.3986/2011 38,28
3. ΚΛ.ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ (ΤΕΑΜΕΔΕ) ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ Ν.3986/2011 57,36
4. ΚΛΑΔΟΣ ΥΓΕΙΑΣ (ΤΥΜΕΔΕ) ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ Ν.3986/2011 61,62

428,70

ΣΑΔΑΣ Τμ. Αττικής: Διάλυση του επαγγέλματος του μηχανικού: μια ακόμα εκδοχή

Απόφαση ΔΣ ΣΑΔΑΣ Τμ. Αττικής 
29.11.2019 
Διάλυση του επαγγέλματος του μηχανικού: μια ακόμα εκδοχή.

Στις 24/11 ψηφίστηκε από την Βουλή, δυστυχώς με ευρεία πλειοψηφία, μια ακόμα εκδοχή της διάλυσης του επαγγέλματος των μηχανικών. Προηγήθηκε η κατάθεση και εκκρεμεί η ψήφιση του ν/σ για τα μητρώα των μηχανικών και των τεχνικών έργων, που συντάχθηκε από τις τεχνικές εταιρείες με την συνεπικουρία του ΤΕΕ, με στόχο την βίαια διάλυση των μικρών γραφείων και την εγκατάλειψη των νέων διπλωματούχων με μηδενικά επαγγελματικά δικαιώματα, για τέσσερα χρόνια τουλάχιστον από την λήψη διπλώματος.

Με την «ρύθμιση του επαγγέλματος του μηχανικού», αυτό που δεν κατάφερε ο πρόεδρος του ΤΕΕ το 2014, το εκτέλεσε πλέον ως υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ. Πρόκειται για τη διάλυση του επαγγέλματος όχι μόνον των αρχιτεκτόνων, των πολιτικών και των τοπογράφων μηχανικών, όπως προέβλεπε ο ν4254/14, αλλά για το σύνολο των ειδικοτήτων των μηχανικών, οι οποίες προσαυξήθηκαν επ ευκαιρία κατά τέσσερεις. Η μεθόδευση εκείνη του ΤΕΕ προσέκρουσε στην άρνηση, των αρχιτεκτόνων στην αρχή και άλλων που ακολούθησαν, να συνυπογράψουν την διάλυση του επαγγέλματός τους κατ’ επιταγήν των διεθνώς αμφισβητούμενων σχετικών ευρωπαϊκών οδηγιών, των τριών μνημονίων, καθώς και των σημερινών εκβιασμών για την δεύτερη αξιολόγηση.

Η επιλογή της στιγμής. 
Ενώ από την αρχή της φετινής χρονιάς είχε προδιαγραφεί το ναυάγιο εκείνης της μεθόδευσης του ΤΕΕ, δεν είναι τυχαίο ότι η απευθείας προσφυγή στο μη συναινετικό, αντικοινωνικό νομοθέτημα, έγινε γνωστή αμέσως μόλις παρήλθαν οι εκλογές του ΤΕΕ. Ο χρόνος και ο τρόπος που επελέγη να έλθει στη Βουλή η «ρύθμιση επαγγέλματος μηχανικού», ως άρθρο στο ν/σ«για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων» και με την «διαδικασία του επείγοντος», είναι αποκαλυπτικός του μεγέθους της ενοχής αυτών που προετοίμασαν αυτή την εξέλιξη, εξαρχής προδιαγεγραμμένη για την σημερινή Βουλή και για την σημερινή Κυβέρνηση.

Υπουργοί για όλες τις δουλειές. 

Κάλεσμα της ΑΣΜ σε παρέμβαση στο Δ.Σ. του ΕΤΑΑ, την Τετάρτη 14/12/2016 στις 3:00μ.μ.

Με βάση την ενημέρωση που λάβαμε από τη ‘Συνεδρίαση της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΣΜΕΔΕ στις 12/12/2016’, υπερψηφίστηκαν και αποτελούν πλέον απόφαση της ΔΕ του ΤΣΜΕΔΕ, οι προτάσεις για:

1. Δυνατότητα ρύθμισης οφειλών σε 100 δόσεις για όλους τους ασφαλισμένους, ανεξάρτητα από την περίοδο που δημιουργήθηκε η οφειλή.
2. Δυνατότητα Διαγραφής των οφειλών που δημιουργήθηκαν στα χρόνια της κρίσης (2009-2016). (Θα είναι δυνατή η διαγραφή της οφειλής κατόπιν αίτησης του ασφαλισμένου – με αντίστοιχη απώλεια ασφαλιστικού χρόνου).
3. Όριο οφειλών στις 25.000,00€ (αντί 15.000,00€ που είναι σήμερα), εφόσον πρόκειται για τη δυνατότητα συνταξιοδότησης των ασφαλισμένων
4. Επίδομα μητρότητας στις ασφαλισμένες – ακόμη κι αν έχουν ασφαλιστική ενημερότητα με οφειλές (ενώ μέχρι σήμερα αποκλείονται)

Αποφασίστηκε επίσης παράταση της προθεσμίας καταβολής των εισφορών του Β’ 2016 μέχρι 31/03/2016.
Θεωρούμε θετική αυτή την εξέλιξη, στην κατεύθυνση μιας δικαιότερης αντιμετώπισης των εργαζόμενων, άνεργων / υποαπασχολούμενων μηχανικών – έστω και αν οι αποφάσεις αυτές δεν καλύπτουν το σύνολο των δικών μας διεκδικήσεων (που περιλαμβάνει: καταργηση του ΚΕΑΟ, απόσυρση αναδρομικών αυξήσεων εισφορών, επιστροφή αδίκως καταβληθεισών υπέρογκων ασφαλιστικών οφειλών, κτλ.) 

Καλούμε όλες και όλους σε παρέμβαση στο κρίσιμο ΔΣ του ΕΤΑΑ (Μάρνη 22), την Τετάρτη 14/12/16 – στις 3:00μ.μ.
Η άμεση κινητοποίησή μας επιβάλλεται, ούτως ώστε να πιέσουμε για την υιοθέτηση των συγκεκριμένων 4 αποφάσεων εκ μέρους του ΕΤΑΑ.

Τρίτη 13 Δεκεμβρίου 2016

Μετά την επίσκεψη στην "ΚΟΥΒΑ του ΚΑΣΤΡΟ" υλοποιείται το σχέδιο για την "ΑΘΗΝΑ του ΜΠΑΤΙΣΤΑ"

Στο σχέδιο νόμου ​του Υπουργείου Δικαιοσύνης με τίτλο: "Πτωχευτικός Κώδικας, Διοικητική Δικαιοσύνη, Τέλη - Παράβολα, Οικειοθελής αποκάλυψη αδήλωτων εισοδημάτων, Ηλεκτρονικές συναλλαγές, Τροποποιήσεις του ν. 4270/2014 και λοιπές διατάξεις."το οποίο κατατέθηκε στη Βουλή τη Δευτέρα 12-12-16 


υπάρχει το άρθρο 110 με τίτλο: "Ρυθμίσεις για τη χορήγηση άδειας καζίνο στο πρώην Διεθνές Αεροδρόμιο του Ελληνικού"

Με το άρθρο, αυτό στο νόμο 2206/1994 (ΦΕΚ62Α/20-04-1994)
"Ίδρυση, οργάνωση, λειτουργία, έλεγχος καζίνο και άλλες διατάξεις" προστίθενται δύο παράγραφοι:

"Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών χορηγείται μία (1) άδεια λειτουργίας καζίνο εντός της περιοχής του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού-Αγίου Κοσμά, όπως η περιοχή αυτή ορίζεται στην παράγραφο 1 του άρθρου 2 του ν.4062/2012 (Α'70). Για τη χορήγηση της άδειας λαμβάνεται υπόψη το Σχέδιο Γενικής Διάταξης, όπως αυτό ορίζεται στην από 14 Νοεμβρίου 2014 Σύμβαση Αγοραπωλησίας Μετοχών μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ ΑΕ, της HELLINIKON GLOBAL I AE, της LAMDA DEVELOPMENT AE ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ και του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ, ως εκ τρίτου συμβαλλόμενου,΄όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν.4422/2016 (Α΄181) "

"Για τη χορήγηση άδειας λειτουργίας καζίνο εντός της περιοχής του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού-Αγίου Κοσμά διεξάγεται διεθνής πλειοδοτικός διαγωνισμός, με προκήρυξη του Υπουργού Οικονομικών. Με όμοια απόφαση ρυθμίζονται οι λεπτομέρειες διεξαγωγής του διαγωνισμού, όπως η σύσταση και η συγκρότηση Επιτροπής Διαγωνισμού, ο τρόπος και τα κριτήρια αξιολόγησης, και άλλες λεπτομέρειες που αφορούν στην εν γένει διαδικασία, το χρονοδιάγραμμα, και την κατακύρωση. η προκήρυξη του διαγωνισμού και η άδεια περιλαμβάνει πλαίσιο τεχνικών προδιαγραφών για την ανάπτυξη και τη λειτουργία καζίνο λαμβανομένων υπ'όψιν του Σχεδίου Γενικής Διάταξης και του χρόνου λειτουργία του καζίνο."


Επίσης στο ίδιο Σχέδιο Νόμου υπάρχει το άρθρο 111 με τίτλο:
"Διατάξεις για το Καζίνο Μον Παρνές της Πάρνηθας"

με το οποίο δίνεται κατ'εξαίρεση η δυνατότητα για τη μεταφορά του Καζίνο του Μον Παρνές από την Πάρνηθα σε θέση εκτός των ορίων του Δήμου Αθηναίων μετά από διάστημα ενάμιση έτους από την ψήφιση του σχεδίου νόμου, ύστερα από σχετική απόφαση της Επιτροπής Ελέγχου & Εποπτείας Παιγνίων. 

Όπως αναγράφεται και σε σχετικό δημοσίευμα (το οποίο διακριτικά πανηγυρίζει και για την παραπάνω εξέλιξη):

"Η διενέργεια διεθνούς διαγωνισμού για την χορήγηση άδειας καζίνο στο Ελληνικό είναι μεταξύ των μνημονιακών υποχρεώσεων της χώρας και αποτελεί βασικό μέρος τουεπιχειρηματικού σχεδίου του ανάδοχου επενδυτή καθώς οι παραγόμενες από αυτό ταμειακές ροές εκτιμάται πως θα συμβάλουν σημαντικά στην χρηματοδότηση της ανάπτυξης της έκτασης του πρώην αεροδρομίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες της "Κ" το επενδυτικό ενδιαφέρον όλων των μεγάλων διεθνών ομιλών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο για την ελληνική αγορά καζίνο είναι και υπαρκτό και ισχυρό. Μάλιστα στελέχη πολυεθνικών επιχειρήσεων του κλάδου έχουν ήδη επισκεφθεί την Αθήνα και πραγματοποιήσει διερευνητικές επαφές"

ΣΧΟΛΙΟ:

Για τους διαχρονικά υπέρμαχους του καζινο-καπιταλισμού δεν περιμένουμε τίποτα λιγότερο από το να πανηγυρίζουν για μια τέτοια εξέλιξη,
Τι απαντήσεις όμως έχουν να δώσουν άραγε, μετά από αυτή την εξέλιξη, οι υπερασπιστές της σημερινής κυβέρνησης για την "αξιοποίηση" του Ελληνικού?
Προσμετράτε άραγε η χρήση του καζίνο στο συντελεστή πρασίνου, λόγο του πράσινου χρώματος της τσόχας?

Κυριάκος Σούμπασης

Ενημέρωση από τη συνεδρίαση της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΣΜΕΔΕ, 12/12/2016

Στη συνεδρίαση κατατέθηκαν από τους συναδέλφους που συμμετέχουν στην ΑΡΑΓέΣ, Π. Μούζιο και Α. Κολοβό, δύο προτάσεις. Οι προτάσεις συντάχθηκαν με τρόπο που να μπορούν να ψηφιστούν και από τα υπόλοιπα μέλη της ΔΕ όπως και έγινε. Συνοπτικά (επισυνάπτονται στο τέλος):
1) Δυνατότητα για ρύθμιση οφειλών σε 100 δόσεις για όλους τους ασφαλισμένους ανεξάρτητα από την περίοδο που δημιουργήθηκε η οφειλή.
2) Για τις οφειλές που δημιουργήθηκαν στα χρόνια της κρίσης (2009-2016) να δίνεται επιπρόσθετα η δυνατότητα στον ασφαλισμένο (με αίτησή του) να διαγράφει την οφειλή του (με αντίστοιχη απώλεια ασφαλιστικού χρόνου).
3) Το όριο οφειλών για να βγει κάποιος/α σε σύνταξη να πάει στις 25.000,00€ από 15.000,00€ που είναι σήμερα.
4) Να δίνεται επίδομα μητρότητας στις ασφαλισμένες ακόμη κι αν έχουν ασφαλιστική ενημερότητα με οφειλές (ενώ μέχρι σήμερα αποκλείονται)
Τα συγκεκριμένα ζητήματα και ακόμη περισσότερα είχαν τεθεί και στο παρελθόν αλλά δεν έγιναν αποδεκτά από τη ΔΕ. Είναι θετικό παρόλα αυτά ότι έγιναν έστω τώρα, προφανώς και υπό το βάρος των τελευταίων κινητοποιήσεων και μετά την επιμονή των συναδέλφων αλλά και υπό την πίεση του γεγονότος ότι από 1/1/17 δεν θα υπάρχει ΤΣΜΕΔΕ και τέτοια θέματα θα τα πραγματεύεται το νέο ΔΣ του ΕΦΚΑ.

Απόφαση ΔΣ ΣΑΔΑΣ Τμ. Αττικής: Για το σχεδίου νόμου «Χωρικός Σχεδιασμός – Βιώσιμη Ανάπτυξη»

Απόφαση ΔΣ ΣΑΔΑΣ Τμ. Αττικής 

29.11.2016 
Για το σχεδίου νόμου «Χωρικός Σχεδιασμός – Βιώσιμη Ανάπτυξη»

Το σχέδιο νόμου «Χωρικός Σχεδιασμός - Βιώσιμη Ανάπτυξη» έρχεται να τροποποιήσει τον Ν.4269/2014, τη λεγόμενη «Χωροταξική και Πολεοδομική Μεταρρύθμιση» (ΧΩ.ΠΟ.ΜΕ.). Η κεντρική ιδέα του νέου νομοθετήματος είναι η μικρή βελτίωση των πιο ακραίων σημείων της ΧΩΠΟΜΕ με «περιορισμένες και εντοπισμένες τροποποιήσεις», ενώ ο υφιστάμενος νόμος «διατηρείται στο κυρίως σώμα του», όπως παραδέχεται και η σχετική αιτιολογική έκθεση. Σε πλήρη αντιστροφή της διακήρυξης του ΣΥΡΙΖΑ της αντιπολιτευτικής περιόδου, να ανατρέψει και να καταργήσει την κατ΄ ουσίαν αντιμεταρρύθμιση της ΧΩΠΟΜΕ, ο σημερινός ΣΥΡΙΖΑ και η κυβέρνηση, με μικροβελτιώσεις, φροντίζει να την εμπεδώσει.

Πρώτη προϋπόθεση για να αποκρουστεί η κατάλυση του χωροταξικού σχεδιασμού, η υφαρπαγή και άλωση του εθνικού χώρου από την επιδρομή ανεξέλεγκτων «επενδυτών», παραμένει η αποκατάσταση του Εθνικού Χωροταξικού Σχεδίου, του υποχρεωτικού και κυρίαρχου ρόλου του για τη διαχείριση του χώρου. Πρώτο αυτό ήταν το επίπεδο του σχεδιασμού που δέχτηκε πλήγματα με μια σειρά νομοθετικές ανακολουθίες και πρωθύστερα, επί μια εικοσαετία, για να υπονομευτεί, να συκοφαντηθεί και τελικά να καταλυθεί με τα νομοθετήματα της τελευταίας επταετίας. Όμως μόνο το Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο μπορεί να αποτελεί αφετηρία για τις υποχρεωτικές κατευθύνσεις στον χώρο, να προσφέρει την βάση για ενημέρωση και αλληλεπίδραση με τα Περιφερειακά Χωροταξικά και να εξειδικεύεται με όλους τους τομεακούς ή κλαδικούς αναπτυξιακούς προγραμματισμούς. Μόνο στο πλαίσιο ενός τέτοιου σχεδιασμού μπορούν να εξασφαλιστούν προϋποθέσεις διαφάνειας, κοινωνικής συμμετοχής, ελέγχου και δημοκρατίας, για την διαχείριση του χώρου, χωρίς τις οποίες η χωροταξία και της πολεοδομία καταργούνται για να αντικατασταθούν από ιδιοτελείς σχεδιασμούς των «επενδυτών».

Αντίστροφα με τα προηγούμενα, κεντρική ιδέα της ΧΩΠΟΜΕ ήταν η μετατροπή των θεσμικών υποδοχέων των λεγόμενων «στρατηγικών» επενδύσεων, από θύλακες πολεοδομικών προνομίων που επικάθονται και καταργούν τον υφιστάμενο σχεδιασμό (βλ. ΠΟΤΑ, ΕΣΧΑΔΑ, ΕΣΧΑΣΕ κ.λπ.) σε έναν ενιαίο παράλληλο τρόπο πολεοδόμησης υπό την θεσμική ομπρέλα των«Ειδικών Χωρικών Σχεδίων» (ΕΧΣ). Έτσι σήμερα έχουμε ένα διπλό σύστημα χωρικού σχεδιασμού: ένα προνομιακό που αφορά τους «επενδυτές» -τα ΕΧΣ- και ένα άλλο -τα «Τοπικά Χωρικά Σχέδια» (ΤΧΣ)- το οποίο αφορά όλους τους υπόλοιπους. Τα ΕΧΣ μάλιστα δεν αφορούν μόνο τα ακίνητα του ΤΑΙΠΕΔ ή όσες επενδύσεις μπορούν να χαρακτηριστούν «στρατηγικές» σύμφωνα με το «fast track», αλλά επεκτείνονται και σε κάθε «χωρική οργάνωση που μπορεί να λειτουργήσει ως υποδοχέας σχεδίων, έργων και προγραμμάτων υπερτοπικής κλίμακας ή στρατηγικής σημασίας», καταργώντας τον υφιστάμενο πολεοδομικό σχεδιασμό.

Ανακοίνωση σχετικά με την εφαρμογή του Ν.4387/2016 για διπλοασφαλισμένους Διπλ. Μηχανικούς

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ
Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
Αθήνα, 12-12-2016
Αρ. Πρωτ.: 7037
Ανακοίνωση σχετικά με την εφαρμογή του Ν.4387/2016
για διπλοασφαλισμένους Διπλ. Μηχανικούς
Συνάδελφοι
Η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ με διαδοχικά έγγραφα και αιτήματα προς το Υπ. Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης προσπάθησε εδώ και μήνες να ξεκαθαρίσει την τεράστια σύγχυση που επικρατεί σχετικά με την εφαρμογή του Ν. 4387/2016 ειδικά στην περίπτωση των διπλοασφαλισμένων Διπλ. Μηχανικών. Δυστυχώς αν και έχουμε φτάσει στο «παρά πέντε» της εφαρμογής του οι σχετικές εγκύκλιοι δεν έχουν εκδοθεί ακόμα, ως όφειλαν, με αποτέλεσμα να εντείνεται η σύγχυση και η αβεβαιότητα στους συναδέλφους. Σε αυτά τα πλαίσια παίρνουμε την πρωτοβουλία να μεταφέρουμε την προφορική ενημέρωση που μας έκαναν υπηρεσιακά στελέχη του Υπουργείου, διατηρώντας σε κάθε περίπτωση επιφυλάξεις για την ακρίβεια όσων ακολουθούν.
α. Εκτός της περίπτωσης εθελοντικής επιλογής, με αίτηση του ενδιαφερομένου, συνέχισης της διπλής ασφάλισης (επωμιζόμενος όμως το σύνολο της εισφοράς 20% στην μια από τις δύο ασφαλίσεις), τίποτα άλλο δεν προβλέπεται από τον νόμο σχετικά με επιλογή του ασφαλισμένου ή με προσδιορισμό των Υπηρεσιών μισθοδοσίας για τα ποια ασφάλιση διακόπτεται ή ποια παραμένει. Οποιαδήποτε άλλη επιλογή εμπεριέχεται σε έγγραφα που αποστέλλουν οι υπηρεσίες πλην της παραπάνω δεν προκύπτουν από το νόμο.
β. Όπως ακριβώς διεκδικούσαμε η αυτονόητη, λογική και δίκαιη, προσμέτρηση του ενιαίου χρόνου ασφάλισης στον ΕΦΚΑ από 1-1-2017, σε εκείνον από τους δύο διανυθέντες χρόνους ασφάλισης (Δημόσιο ή ΤΣΜΕΔΕ) που ο ασφαλισμένος οδηγείται γρηγορότερα σε θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος, διατηρείται. Με τον τρόπο αυτό δεν απαιτείται η εξαγορά ασφαλιστικού χρόνου για τη δεύτερη σύνταξη, όποια και να είναι αυτή.
γ. Η προβλεπόμενη προσαύξηση, της μιας σύνταξης που θα δικαιωθεί ο ασφαλισμένος από τον ΕΦΚΑ (αναλογικό σκέλος + Εθνική σύνταξη), από τον χρόνο που έχει διανύσει στον άλλον Φορέα υποχρεωτικής ασφάλισης μέχρι τις 31-12-2016, θα ενσωματώνεται στον τρόπο υπολογισμού της σύνταξης (ανταποδοτικό σκέλος) απονεμηθεί από τον ΕΦΚΑ.
Δηλαδή ο υπολογισμός από 13/5/2017 της νέας κοινής σύνταξης θα γίνεται με πρόσθεση των ποσοστών αναπλήρωσης του πίνακα του άρθρου 8, με 1,5% (0,075% για κάθε ποσοστιαία μονάδα πρόσθετης εισφοράς) για κάθε έτος που έχουν καταβληθεί εισφορές σε άλλο φορέα κύριας ασφάλισης. Θα ακολουθήσουν με νεότερη ανακοίνωση συγκεκριμένα παραδείγματα.
Η προσωπική διαφορά του άρθρου 94, υπολογίζεται επί των καθαρών προ φόρων συντάξεων (κατ’ εκτίμηση αυτό προσδιορίζει ότι θα είναι ελάχιστες οι περιπτώσεις που θα προκύπτει διαφορά που θα υπερβαίνει το 20%, ώστε να προκύπτει προσωπική διαφορά).

δ. Η προθεσμία εξαγοράς ασφαλιστικού χρόνου μέχρι 32/12/2016, με τις παλαιές (φθηνότερες) τιμές ισχύει μόνο για την ασφάλιση Δημοσίου και όχι για το ΤΣΜΕΔΕ. 

Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου 2016

Η «συμμοριοποίηση» του κράτους

Οι «Μονάδες Ασφαλείας Υπαίθρου» υποδέχονται τον Παύλο και τη Φρειδερίκη στην Καλαμπάκα (1947)

Οι «Μονάδες Ασφαλείας Υπαίθρου» υποδέχονται τον Παύλο και τη Φρειδερίκη στην Καλαμπάκα (1947) |ΕΙΚΟΝΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ 1944-1958. ΣΥΛΛΟΓΗ Ν.Ε. ΤΟΛΗ
«Ως πραγματικός Ελλην, κατόρθωσα ν’ απαλλάξω από την βίαν και την τρομοκρατίαν πολλά χωριά πέριξ της Λαμίας»
Ευθύμιος Τσαμαδιάς (αρχηγός συμμορίας) προς τον διοικητή Χωροφυλακής Λαμίας, 29/7/1946
Αμέσως μετά την υπογραφή της Συμφωνίας της Βάρκιζας (12/2/1945) έκαναν την εμφάνισή τους ταυτόχρονα σε όλη την επικράτεια ένοπλες παρακρατικές ομάδες, στρατολογώντας αρχικά τα μέλη τους από τους συνεργάτες των κατακτητών που αφήνονταν ελεύθεροι από την Εθνοφυλακή αμέσως μετά την εγκατάστασή της στις επαρχιακές πόλεις.
Λειτουργώντας ως υποκατάστατο του υπό συγκρότηση κρατικού μηχανισμού, οι παρακρατικές ομάδες εξαπέλυσαν μια εκστρατεία βίας χωρίς κανένα νομικό περιορισμό.
Επρόκειτο για εύκολα αναλώσιμες μονάδες, χωρίς εμφανή επίσημη στήριξη, με τις οποίες το κράτος ανά πάσα στιγμή μπορούσε να αρνηθεί οποιαδήποτε σχέση.
Η ασυλία ωστόσο που απολάμβαναν εκ μέρους των αρχών δημιουργούσε την εντύπωση ότι οποιοδήποτε αδίκημα εις βάρος της Αριστεράς παρέμενε ακαταδίωκτο, με αποτέλεσμα να ενισχύονται ακόμη περισσότερο.
Το ΓΕΣ δικαιολογούσε τον σχηματισμό και τη δράση τους ως συνέπεια της «τρομοκρατίας» των πρώην ΕΛΑΣιτών στην ύπαιθρο και των «προκλήσεων» του ΚΚΕ στις πόλεις.
Αυτό οδηγούσε ομάδες χωρικών να οπλιστούν, δημιουργώντας έκρυθμη κατάσταση. Αναγνωριζόταν, ωστόσο, ότι κάποιοι επωφελούνταν από την αναρχία και παρουσιαζόμενοι ως εθνικιστές προέβαιναν σε ληστείες.
Οι διοικητές των Ταγμάτων Εθνοφυλακής επικαλούνταν την ανεπάρκεια των δυνάμεών τους και την αργή επαναλειτουργία του κρατικού μηχανισμού ως προς την επάνδρωση των Σωμάτων Ασφαλείας και των διοικητικών και δικαστικών αρχών.

Το μακρύ χέρι της Εθνοφυλακής

Μέχρι το καλοκαίρι του 1945, η συνεργασία ανάμεσα στην Εθνοφυλακή, τους «εθνικιστές» και τις παρακρατικές συμμορίες ήταν στενή.
Ηδη από τον Μάρτιο του 1945 η Εθνοφυλακή έκανε κατάσχεση σε όπλα που έκρυβε ο ΕΛΑΣ και τα παρέδιδε πρόθυμα στους βασιλόφρονες της περιοχής.
Στη Νότια Εύβοια «εθνικόφρονες» δημιούργησαν Πολιτοφυλακή η οποία εξοπλίστηκε με τα όπλα που παρέδωσε ο ΕΛΑΣ.

Απέρριψε το ΔΣ του ΕΤΑΑ το κυβερνητικό αίτημα για τη διαβίβαση οφειλών και κάτω των 5.000 στο ΚΕΑΟ




Την περασμένη Δευτέρα, η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΣΜΕΔΕ ζητήθηκε να γνωμοδοτήσει θετικά για τη διαβίβαση οφειλκών και κάτω των 5.000 ευρώ στο ΚΕΑΟ, με βάση εισήγησης της Διεύθυνσης εισφορών, ώστε το αίτημα να πάει στο ΔΣ του ΕΤΑΑ στη συνέχεια. Το υπουργείο ζητάει μόνο γνωμοδοτικά όμως τη γνώμη του ΕΤΑΑ, και μπορεί και να το παρακάμψει – ΕΔΩ το έγγραφο.
Η ΔΕ του ΤΣΜΕΔΕ πήρε αρνητική εισήγηση στο ΕΤΑΑ για το συγκεκριμένο θέμα. Τέσσερα από τα έξι μέλη της ΔΕ τοποθετήθηκαν στη λογική υποστήριξης της παλαιότερης απόφασης της ΔΕ του ΤΣΜΕΔΕ, με βάση την οποία συμφωνείται να μεταβιβάζονται στο ΚΕΑΟ μόνο εργοδοτικές εισφορές και όχι φυσικών προσώπων.
Τα υπόλοιπα δύο από τα έξι παρόντα μέλη της ΔΕ (Μούζιος και Κολοβός) κατέθεσαν και μια επιπλέον τοποθέτηση στην οποία ανέφεραν συνοπτικά:
α) καμία οφειλή εισφορών στο ΚΕΑΟ οποιουδήποτε ύψους,
β) το ΚΕΑΟ αποτελεί απαράδεκτο φορέα δήμευσης των όποιων ελάχιστων οικονομικών αποθεμάτων επιβίωσης διατηρούν οι ασφαλισμένοι καταδικάζοντάς τους σε μεγαλύτερη φτώχεια και ανέχεια από όση οι βάρβαρες μνημονιακές πολιτικές έχουν επιβάλλει. Διεκδικούμε την κατάργησή του.
Στη συνέχεια, την περασμένη Τετάρτη, στο ΔΣ του ΕΤΑΑ, με βάση ανάρτηση του εκπροσώπου των Νομικών (Βερβεσός) συνέβησαν τα εξής: «Με σημερινή απόφαση (κατά πλειοψηφία / μειοψήφισε ο Πρόεδρος και οι εκπρόσωποι του Υπουργείου!!!) το ΔΣ/ΕΤΑΑ απεφάνθη αρνητικά επί της ζητηθείσας από το Υπουργείο απλής γνώμης για την έκδοση ΥΑ, με την οποία θα διαβιβάζονται προς το ΚΕΑΟ οφειλές ασφαλισμένων και κάτω των 5000€(!!!), Προφανώς δεν δεσμεύεται το Υπουργείο από αυτή, αφού δεν απαιτείται κατά νόμω σύμφωνη γνώμη»…