Σάββατο, 10 Νοεμβρίου 2018

Χωρισμός Κράτους και Εκκλησίας- ένα αίτημα των καιρών



Το θέμα της αναθεώρησης του Συντάγματος βρίσκεται πάλι στην επικαιρότητα. Μίλησε γι αυτό και ο πρωθυπουργός στην τελευταία συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου. Mε την ευκαιρία αυτή, είναι καιρός να μιλήσουμε για μια εκκρεμότητα δεκαετιών, που θα σηματοδοτούσε επιτέλους ένα σύγχρονο, όχι βεβαίως σοσιαλιστικό αλλά αστικό κράτος. Μια εκκρεμότητα, τη μοναδική, που παραμένει από τις αλλαγές που έφερε στην ελληνική κοινωνία η μεταπολίτευση του 1974. Μιλάμε για τον πλήρη χωρισμό Εκκλησίας και Κράτους, που εδώ και 183 χρόνια, από τότε που στον απόηχο της Επανάστασης του 1821 κηρύχτηκε το Αυτοκέφαλο της Εκκλησίας της Ελλάδος και η διοικητική της αυτονόμηση από το Οικουμενικό Πατριαρχείο, αποτελεί ένα αίτημα αδικαίωτο, παρά τα σοβαρά προβλήματα που δημιουργεί όχι μόνο στην πολιτική ζωή αλλά και στην καθημερινότητα των ελλήνων πολιτών. Και τα προβλήματα αυτά θα αυξάνονται συνεχώς αφού η ελληνική κοινωνία αλλάζει. Με τη μαζική μετανάστευση αυξάνεται ο αριθμός των αλλοθρήσκων ελλήνων πολιτών. Το ίδιο αυξάνει και ο αριθμός αυτών που δηλώνουν άθεοι.

Πρέπει να θυμίσουμε ότι ο αίτημα για χωρισμό Κράτους και Εκκλησίας δεν ήταν μόνο θέση του σοσιαλιστικού και κομμουνιστικού κινήματος αλλά μια θέση που εξέφραζε και τις δυνάμεις του αστικού εκσυγχρονισμού. Μην ξεχνάμε πως στη Γαλλία το ζήτημα αυτό έχει λυθεί ήδη από την τελευταία δεκαετία του 19ου αιώνα. Στην Ελλάδα , για να μιλήσουμε μόνο για τα τελευταία 42 χρόνια υπονομεύθηκε από τις πρώτες κιόλας μέρες της μεταπολίτευσης όταν αποτελούσε θέση όλων των κομμάτων , ακόμη και της καραμανλικής Νέας Δημοκρατίας . Στη συνέχεια βέβαια ξεχάστηκε και από το ΠΑΣΟΚ. Τώρα το ξεχνάει και ο ΣΥΡΙΖΑ , στην κυβέρνηση πια, αντικαθιστώντας τη θέση αρχής για τον χωρισμό με το γενικόλογο «εξορθολογισμό» και απλά στην συγκρότηση μιας επιτροπής που συνεδριάζει υπό την προεδρία του υπουργού Παιδείας και θα συζητά τα θέματα που προκύπτουν κατά καιρούς. Μια θέση που σε τίποτα δεν διαφέρει από τους δικολαβισμούς του Ευάγγελου Βενιζέλου που μιλούσε για «διακριτούς ρόλους» όταν επιχειρηματολογούσε γιατί δεν είναι αναγκαία η συνταγματική κατοχύρωση του χωρισμού.
Το σύστημα της «νόμω κρατούσης Πολιτείας»

Από την ανακήρυξη του Αυτοκέφαλου της Εκκλησίας της Ελλάδος το 1833, έως τις μέρες μας επί 183 χρόνια η Εκκλησία της Ελλάδος και οι κυρίαρχες τάξεις , το ελληνικό κράτος πορεύτηκαν μαζί, αλληλοϋποστηρίχθηκαν.

Κυρίαρχο στοιχείο αυτής της σχέσης ήταν η υποταγή της Εκκλησίας στο Κράτος, με αντάλλαγμα την αναγνώριση τής προνομιακής της θέσης στην ελληνική κοινωνία, αλλά και την παραχώρηση «κοσμικών εξουσιών» στις ηγετικές της ομάδες.

Πιο συγκεκριμένα τη χώρα μας ισχύει το σύστημα της «νόμω κρατούσης Πολιτείας». Η θρησκεία που ακολουθεί η συντριπτική πλειοψηφία των ελλήνων αναγνωρίζεται από το Σύνταγμα ως επικρατούσα. Αυτό έχει οδηγήσει την μετατροπή της Εκκλησίας σε ένα ιδόμορφο τμήμα του κρατικού μηχανισμού.

Όλες οι δομές της αποτελούν νομικά πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου. Τα στελεχη της χρηματοδοτούνται από τον Κρατικό Προϋπολογισμό. Οι αποφάσεις των οργάνων της σε θέματα διοίκησης αποτελούν διοικητικές πράξεις, που προσβάλλονται στα δικαστήρια της Πολιτείας. Επίσης η Πολιτεία επεμβαίνει στην οργάνωση της Εκκλησίας με νόμους , ενώ οι εκκλησιαστικοί κανόνες εφαρμόζονται μόνο στο εσωτερικό της Εκκλησίας και με την προϋπόθεση να μην έρχονται σε αντίθεση με τους νόμους του Κράτους. Αυτό το σύστημα έγινε αποδεκτό από την Εκκλησία με αντάλλαγμα την προνομιακή μεταχείρησή της έναντι άλλων δογμάτων και θρησκειών. Έτσι στα σχολεία δεν διδάσκεται το μάθημα της θρησκειολογίας αλλά των θρησκευτικών σύμφωνα με τα ορθόδοξα δόγματα. Δοξολογίες και προσευχές σε στρατιωτικές μονάδες και σχολεία αποτελούν καθεστώς. Το εορτολόγιο ,οι επίσημες τελετές και αργίες των δημοσίων υπηρεσιών καθορίζονται σύμφωνα με το τυπικό της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Ακόμη αναγνωρίζεται σε όργανα της Εκκλησίας δικαιοδοσία σε θέματα ιδιωτικού Δικαίου όπως είναι ο γάμος

«Μοντέλο» πολεοδομικής αναρχίας η Ελλάδα







Σε πρώιμο στάδιο παραμένει ο πολεοδομικός σχεδιασμός στη χώρα μας. Περισσότερο από το μισό της Ελλάδας εξακολουθεί να μη διαθέτει οποιασδήποτε μορφής κανόνες, με αποτέλεσμα η οικιστική ανάπτυξη και οι επιχειρηματικές δραστηριότητες να αναπτύσσονται άναρχα. Επιχειρώντας να βάλει μια τάξη στο τοπίο, το υπουργείο Περιβάλλοντος όρισε ότι όλα τα εκκρεμή πολεοδομικά σχέδια πρέπει να ολοκληρωθούν μέσα σε μία διετία, ακόμα και με την παλιά νομοθεσία, ενώ έθεσε πιο «σφιχτά» χρονοδιαγράμματα για την πορεία των νέων μελετών, με την ελπίδα ότι... θα τηρηθούν.

Η αρχιτέκτων Τάνια Βεζυριαννίδου, στέλεχος της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης παρουσίασε πρόσφατα στο συνέδριο του τμήματος Πολεοδομίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας μελέτη για την πορεία του πολεοδομικού σχεδιασμού στη χώρα (πλην Αττικής) έως το 2018. Οπως προκύπτει, δεν έχουν αλλάξει πολλά την τελευταία πενταετία. Το ποσοστό των δήμων που διαθέτουν γενικό πολεοδομικό σχέδιο (ή Σχέδιο Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοιχτής Πόλης - ΣΧΟΟΑΠ) από 16% το 2014 ανέβηκε μόλις κατά 3 μονάδες, στο 19% το 2018.

Πιο συγκεκριμένα, σε επίπεδο καποδιστριακών δήμων, προ Καλλικράτη δηλαδή, (στη βάση των οποίων είχαν προκηρυχθεί τα πολεοδομικά σχέδια), από τους 910 δήμους (τότε) όλης της Ελλάδας, πλην Αττικής, εγκεκριμένα είναι τα σχέδια για 174 δήμους ή δημοτικές ενότητες, 254 βρίσκονται σε εξέλιξη, ενώ 482 δήμοι παραμένουν χωρίς πολεοδομικό σχεδιασμό. Ξεχωρίζουν οι Περιφέρειες Δυτικής Μακεδονίας και Ιονίων Νήσων, όπου δεν υπάρχει... ούτε ένα εγκεκριμένο σχέδιο σε 61 και 39 (καποδιστριακούς) δήμους αντιστοίχως και οι Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Δυτικής Ελλάδας και Νοτίου Αιγαίου, όπου υπάρχουν μόλις δύο εγκεκριμένα πολεοδομικά σχέδια, σε 55, 74 και 58 δήμους αντιστοίχως.

Οπως παρατηρεί στη μελέτη της η κ. Βεζυριαννίδου, αξιοσημείωτο είναι ότι οι 8 από τις 12 Περιφέρειες που εξέτασε δεν εμφάνισαν καμία πρόοδο το διάστημα 2014-2018 (εκτός από τις πέντε προαναφερθείσες, οι Περιφέρειες Πελοποννήσου, Ηπείρου και Κρήτης). Αντίθετα, πρώτη ως προς την εκπόνηση και έγκριση πολεοδομικών σχεδίων είναι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, στην οποία έχει εγκριθεί το 40% των μελετών που ανέθεσε και ακολουθούν η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας όπου το αντίστοιχο ποσοστό είναι 37%.

Παρασκευή, 9 Νοεμβρίου 2018

Μνηµεία-φιλέτα στον... πλανήτη Υπερταµείο


Το «Εθνος» φέρνει στο φως τις σκοτεινές διαδροµές που µας οδήγησαν µπροστά στον κίνδυνο εκποίησης αναπόσπαστων και µοναδικών κοµµατιών της πολιτιστικής µας κληρονοµιάς, τα οποία είναι ανοχύρωτα καθώς δεν προστατεύονται από τον νόµο



Θα µπορούσε να είναι ανέκδοτο. Τραβηγµένο απ’ τα µαλλιά. Αντικυβερνητικό τρολάρισµα: η Κνωσός και ο Λευκός Πύργος έχουν µεταβιβαστεί στο Υπερταµείο (Ελληνική Εταιρεία Συµµετοχών και Περιουσίας ΑΕ). Αλλά και ο αρχαιολογικός χώρος της Ελευσίνας, η Ροτόντα και η Ρωµαϊκή Αγορά στη Θεσσαλονίκη, το Υστεροµινωικό Νεκροταφείο Αρµένων Ρεθύµνου, το Αρχαίο Θέατρο Λάρισας, η οικία Βενιζέλου στη Χαλέπα Χανίων...

Η είδηση -αληθέστατη, παρά τις διαβεβαιώσεις των αρµόδιων υπουργείων περί της εκ των υστέρων αποκατάστασης του λάθους µέσω εξαιρέσεων- έχει αναστατώσει την κοινή γνώµη. Ποιος είναι ο αυτουργός ενός τόσο προκλητικού λάθους που βγάζει µάτι, δηµιουργώντας σκοτεινούς αλυσιδωτούς συνειρµούς, αλλά και τον κίνδυνο «φιλετοποίησης» και εκποίησης µέσω ΕΤΑ∆ όσων µνηµείων χτίστηκαν µετά το 1453 (και συνεπώς δεν προστατεύονται από τον νόµο); Και γιατί η εταιρεία που είχε εµπλακεί στην ψηφιοποίηση της πολιτιστικής κληρονοµιάς µας -και η οποία βρέθηκε πλέον σε θέση συµβούλου του Υπερταµείου- αρνείται στο «Εθνος» ότι είχε την παραµικρή πρόσβαση στα δεδοµένα που είχε αναλάβει µε απευθείας ανάθεση να επεξεργαστεί; «Εχουν καταγραφεί χιλιάδες µνηµεία και αρχαιολογικοί χώροι, έχουν ψηφιοποιηθεί τα δεδοµένα τους από επιστηµονικό προσωπικό, που υλοποίησε µεγάλο τµήµα του έργου µε αυτεπιστασία. Εκείνο που καθυστέρησε υπερβολικά και δεν έφτασε στο απαιτούµενο επίπεδο λειτουργικότητας και ετοιµότητας είναι το Ολοκληρωµένο Πληροφοριακό Σύστηµα (ΟΠΣ), το οποίο θα επιτρέπει τα δεδοµένα αυτά να µπορούν να χρησιµοποιηθούν» εξηγεί έγκυρη πηγή του υπουργείου Πολιτισµού, διευκρινίζοντας ότι «η ευθύνη γι’ αυτό ανήκει στην ανάδοχο εταιρεία, που παρέδωσε ένα ατελές σύστηµα το 2015, το οποίο έως και σήµερα παραµένει ατελές».

Στην αναζήτηση των αιτιών που -ενώ εκπονείται εδώ και επτά χρόνια- δεν υπάρχει Αρχαιολογικό Κτηµατολόγιο, η έρευνα µας φέρνει στην ανάδoχο εταιρεία IKNOWHOW, η οποία ανέλαβε ένα έργο το οποίο θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί εντός 15 µηνών, καθώς από την ολοκλήρωσή του εξαρτάτο η εξέλιξη του ίδιου του Αρχαιολογικού Κτηµατολογίου.

Παρέμβαση του προέδρου της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ στη σύσκεψη Ομοσπονδιών - Εργατικών Κέντρων - Συνδικάτων

 
Αναρτούμε την παρέμβαση του Δ. Πετρόπουλου, Προέδρου της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ στη σύσκεψη Ομοσπονδιών - Εργατικών Κέντρων - Συνδικάτων που διοργάνωσε το ΠΑΜΕ για τις απεργίες της επόμενης περιόδου.

Ανταπόκριση από τη σύσκεψη εδώ


Απεργία 14 Νοέμβρη - Με τους συλλογικούς αγώνες διεκδικούμε την αξιοπρέπειά μας. .doc


Κάλεσμα Συνάντησης Ομοσπονδιών και Σωματείων - Μπροστά οι δικές μας ανάγκες και οχι τα κέρδη των λίγων! .doc

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Πλήρη αναγνώριση των Intergrated Master

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ


Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
Αθήνα, 8-11-2018
Αρ. Πρωτ. : 7567
Προς: Πίνακα Αποδεκτών
Θέμα : Πλήρη αναγνώριση των Intergrated Master.

Κοι Υπουργοί

Η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ, όπως γνωρίζετε, αποτελεί την Ομοσπονδία που εκπροσωπεί το σύνολο των Διπλωματούχων Μηχανικών του Δημοσίου Τομέα. Απευθυνόμαστε σε εσάς σχετικά με τα πολλαπλά θέματα που έχουν ανακύψει σχετικά με την εφαρμογή των Υπουργικών Αποφάσεων, που πρόσφατα εκδόθηκαν σε εφαρμογή του άρθρου 46 του Ν.4485/17 (ΦΕΚ Α’ 114), όπου αναγνωρίζεται σε Τμήματα Πολυτεχνικών Σχολών «ότι η επιτυχής ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου σπουδών, …, οδηγεί στην απονομή ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master), στην ειδικότητα εκάστου Τμήματος, επιπέδου 7 του Εθνικού και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων».

Α. Ο κλάδος μας έχει πληγεί συντριπτικά μισθολογικά κατά τη διάρκεια της μνημονιακής οκταετίας, με αποτέλεσμα οι αποδοχές του να έχουν περιορισθεί κατά 40 έως και 60%. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι ο νεοδιοριζόμενος Δημόσιος Υπάλληλος Μηχανικός (πολλές φορές στην ηλικία των 40+) αμείβεται με περίπου 650 – 700 € επί 12 μήνες καθαρών αποδοχών, ένας συνάδελφος μας 15 – 20 ετών προϋπηρεσίας με 1000 – 1100 € κοκ. Τη στιγμή που το σύνολο των ειδικών μισθολογίων θα τύχει αναδρομικής επιστροφής μεγάλου μέρους των περικοπών αποδοχών τους, αποτελεί πρόκληση προς εργαζόμενους επιστήμονες όπως οι μηχανικοί, η συνέχιση αυτής της αδικίας. Διεκδικούμε βάσιμα και δίκαια (παρά την αντίθετη πρόβλεψη του Ν.4485/17) και τη μισθολογική αναβάθμιση με δύο εναλλακτικούς τρόπους: (α) τη χορήγηση των (2) μισθολογικών κλιμακίων που αποδίδονται σε όλους τους κατόχους μεταπτυχιακών τίτλων (2 M.K. σύμφωνα με το άρθρο 9 παρ.3 του Ν.4354/15) ή (β) με αναπροσαρμογή του συντελεστή της παρ.2 του άρθρου 14 του Ν.4354/16 για τους ΠΕ 5 ετών σπουδών σε 1,5 από 1,4. 

Η αναβάθμιση αυτή στους κατόχους Intergrated Master οφείλει να είναι καθολική, ανεξάρτητα και πρόσθετα και από τυχόν άλλα μεταπτυχιακά που κατέχουν. Απαιτούμε από την κυβέρνηση να δώσει νομοθετική λύση στο ζήτημα αυτό, ώστε να μην αναγκαστούμε να καταθέσουμε αγωγές για ένα αυτονόητο και δίκαιο αίτημα. Η ελάχιστη αυτή μισθολογική κατοχύρωση των αυξημένων σπουδών μας, των αυξημένων ποινικών ευθυνών, της υποχρεωτικής εγγραφής στο ΤΕΕ και της αποκλειστικής χρήσης των επαγγελματικών μας δικαιωμάτων από την Υπηρεσία μας (που προσφέρεται για παράδειγμα και σε άλλες κατηγορίες ή μέσω ειδικών μισθολογίων ή μέσω προώθησης στα ΜΚ, όπως οι απόφοιτου της ΕΣΔΔ) οφείλει να αποτελεί προτεραιότητα για όλους όσους αναφέρονται σε ένα κράτος δικαίου. Μαζί με την μισθολογική αναγνώριση προϋπηρεσίας εκτός Δημοσίου, μπορεί να αποτελέσει κίνητρο προσέλκησης έμπειρων διπλωματούχων μηχανικών στη Δημόσια Διοίκηση.

Πέμπτη, 8 Νοεμβρίου 2018

Η νέα ελληνική κανονικότητα

Του Κώστα Λαπαβίτσα

05/11/2018

Επιστροφή στην κανονικότητα είναι το μήνυμα της κυβέρνησης και συμφωνεί και η αξιωματική αντιπολίτευση. Η οικονομία έχει σταθεροποιηθεί σε σχέση με τη περίοδο 2010-13 και πολιτικά η χώρα φαίνεται να επιστρέφει σε ένα είδος διπολισμού πλαισιωμένου απο μικρά και ακίνδυνα κόμματα.

Ήδη εμφανίστηκαν απόψεις που ισχυρίζονται ότι η Ελλάδα κατάφερε να ξεπεράσει την εποχή των οξυμένων αντιπαραθέσεων και άρα το ίδιο μπορεί να συμβεί και στην υπόλοιπη Ευρώπη που αντιμετωπίζει το φάσμα της Άκρας Δεξιάς. Οι λαοί της Ευρώπης, λένε, αφού φωνάξουν και διαμαρτυρηθούν, τελικά θα επιστρέψουν στη νεοφιλεύθερη τάξη και σταθερότητα.

Είναι χαρακτηριστικό των συντηρητικών να απεχθάνονται τις περιόδους κρίσης και να προσβλέπουν εναγώνια σε μια σταθερή κανονικότητα. Αλλά ξεχνάνε ότι οι μηχανισμοί της νέας κανονικότητας θεμελιώνονται κατά τη διάρκεια της κρίσης και φέρουν το αποτύπωμά της. Ξεχνάνε ακόμη ότι υπάρχουν και νέες κανονικότητες που δεν έχουν καμία προοπτική. Αυτό συμβαίνει όταν τα ηγετικά στρώματα της κοινωνίας έχουν χάσει την ικμάδα τους και τα λαϊκά στρώματα δεν έχουν τη δύναμη να ανατρέψουν την κατάσταση. Τότε η κοινωνία παρακμάζει και λείπει η πραγματική βάση για σταθερότητα.

Η χώρα μας γνώρισε μια βαθύτατη δομική κρίση που ξέσπασε το 2008 και εντάθηκε μετά το 2010, με επίκεντρο το δημόσιο χρέος και το ευρώ. Ακολούθησε εντονότατη αστάθεια στη διάρκεια της οποίας συγκρούστηκαν δύο κυρίως θέσεις. Η μία ισχυριζόταν ότι δεν υπάρχει άλλος δρόμος από τα μνημόνια, ενώ η άλλη υποστήριζε το δρόμο της ρήξης με την ΟΝΕ και την ΕΕ. Επικράτησε τελικά η πρώτη και η νίκη της σφράγισε τη νέα κανονικότητα.


Ακριβώς για το λόγο αυτό, η νέα κανονικότητα είναι αντίγραφο της παλιάς και ακόμη χειρότερη. Δεν χρειάζεται να πάμε μακριά για να βρούμε τις αποδείξεις στο οικονομικό, στο κοινωνικό και στο πολιτικό πεδίο.

Η νέα οικονομική κανονικότητα

Μετά την τεράστια οικονομική συρρίκνωση που επέφεραν τα μνημόνια, το 2017 εμφανίστηκε μια σχετική σταθεροποίηση με χαμηλή ανάπτυξη. Αλλά τα μνημόνια δεν άλλαξαν τη στρεβλή δομή της ελληνικής οικονομίας. Η Ελλάδα συνεχίζει να έχει υπερδιογκωμένο τομέα υπηρεσιών, αδύναμη βιομηχανία και μη ανταγωνιστική γεωργία. Οι τράπεζές της είναι φαντάσματα, το παραγωγικότερο κομμάτι του εργατικού δυναμικού μεταναστεύει κατά εκατοντάδες χιλιάδες και οι επενδύσεις χωλαίνουν. Το δημόσιο χρέος παραμένει τεράστιο επιτάσσοντας εξωπραγματική λιτότητα για χρόνια, δηλαδή βαρύτατους φόρους και περικοπές δημοσίων επενδύσεων. Η εθνική ανταγωνιστικότητα ουσιαστικά έχει πάψει να βελτιώνεται από το 2013. Η χώρα δεν έχει αναπτυξιακή δυναμική και με τις παρούσες συνθήκες δεν πρόκειται να την αποκτήσει.

Η νέα οικονομική κανονικότητα δεν είναι μόνο τόσο στρεβλή όσο και η παλιά, είναι και πιο διεφθαρμένη. Η χαρακτηριστικότερη απόδειξη δόθηκε τις τελευταίες μέρες με το σκάνδαλο των ακινήτων και της ‘χρυσής βίζας’ για Κινέζους αγοραστές. Ένας γιγαντιαίος μηχανισμός διαφθοράς είχε στηθεί με συμμετοχή τριών από τις τέσσερις ‘συστημικές’ τράπεζες και, υποτίθεται, ‘σοβαρών’ επιχειρηματιών. Εμπλοκή είχε και το κράτος, το οποίο λειτούργησε ως πωλητής βίζας σε πλούσιους ξένους, χωρίς επαρκείς μηχανισμούς για να ελέγξει τις παρανομίες. Το κινέζικο και όχι το ελληνικό κράτος αποκάλυψε την υπόθεση. Τέλος, ο μηχανισμός διαφθοράς στηρίχθηκε στα νέα ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής – POS – τα οποία υποτίθεται ότι θα καθάριζαν την κόπρο του Αυγείου από την αγορά. Έχουμε, δηλαδή, μια νέα, δομική και τεχνολογικά εκσυγχρονισμένη διαφθορά, που είναι μάλιστα και ‘εξωστρεφής’. Πλήρης διάβρωση.

Η νέα κοινωνική και πολιτική κανονικότητα

Η νέα κανονικότητα είναι πολύ χειρότερη και στο κοινωνικό πεδίο. Η χώρα σταδιακά αναγκάστηκε να δεχτεί τη μνημονιακή φτώχεια και οι εργαζόμενοι χαμήλωσαν τις προσδοκίες για τους ίδιους και τα παιδιά τους. Η ακραία φτώχεια και η ανέχεια παραμένουν γιγάντιες, αλλά είναι σχεδόν αόρατες στο δημόσιο χώρο κι έχουν χάσει τη δική τους ανεξάρτητη φωνή. Η ζωή έγινε αναπόφευκτα πιο σκληρή και ασυγκίνητη μέσα σε συνθήκες ανεργίας, φόρων, χαμηλών μισθών και πλειστηριασμών της λαϊκής περιουσίας. Οι χειρότερες επιπτώσεις της βαθιάς ταξικής ανισότητας έχουν αποφευχθεί μόνο επειδή υπάρχει το ιστορικό απόθεμα κοινωνικής αλληλεγγύης και ο παραδοσιακός ρόλος της οικογένειας.

Η νέα κανονικότητα είναι, τέλος, χειρότερη εκδοχή της παλιάς και στο πολιτικό πεδίο. Ο διπολισμός ανάμεσα στον ΣΥΡΙΖΑ και τη ΝΔ είναι κακέκτυπο του προηγούμενου ανάμεσα στο ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ. Ο λόγος είναι ότι δεν υπάρχουν οι πόροι για πραγματικές παροχές, ή μαζικούς διορισμούς. Η ισχύς που αντλούν τα κόμματα εξουσίας από τη νομή του δημοσίου είναι υπαρκτή, όπως αναπόφευκτα γίνεται όταν μεγαλώνει η φτώχεια, αλλά η δημοσιονομική στενότητα δεν επιτρέπει τα παλιά μεγαλεία.

Αντιφασιστική συγκέντρωση: Να επιταχυνθεί η δίκη της Χρυσής Αυγής (13/11-10:00)



Η δίκη ξεκίνησε στις 20 Απριλίου 2015 και το μεγαλύτερο και σημαντικότερο κομμάτι της αποδεικτικής διαδικασίας έχει τελειώσει: οι μάρτυρες κατηγορίας των πραγματικών περιστατικών έχουν καταθέσει, η ανάγνωση εγγράφων και οπτικοακουστικού υλικού τελείωσε. Ακολουθούν 230 μάρτυρες υπεράσπισης και μετά η κλήση των κατηγορούμενων σε απολογία. Όμως σε κάθε περίπτωση πρόκειται για σαφώς μικρότερο κομμάτι της δίκης.

Στηρίζουμε τα συγκεκριμένα ζητήματα που υπέβαλαν οι συνήγοροι της πολιτικής αγωγής:
Εντατικοποίηση των δικασίμων με καθημερινές συνεδριάσεις. Από 8-10 τους τελευταίο διάστημα μπορούν να γίνουν 15 το μήνα.
Να γίνονται στο Εφετείο και όχι στον Κορυδαλλό,
Να δοθεί η δυνατότητα αποκλειστικής απασχόλησης των δικαστών και όχι μονάχα προέδρου και εισαγγελέα
Να διατεθούν όλα τα τεχνικά μέσα για να διεκπεραιώσει το έργο του το δικαστήριο.

Δίκτυο Πολιτών για τη διάσωση του ρέματος της Πικροδάφνης



Η ΑΒΑΣΤΑΧΤΗ ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ

Με την απίστευτη ¨μελέτη¨ της μιάμιση σελίδας, χωρίς διαστασιολόγηση έργων, χωρίς σχέδια (κατόψεις, τομές, κλπ), η Διεύθυνση Έργων Αντιπλημμυρικής Προστασίας της Περιφέρειας προχωρά σε έργα λιθοδομής και σκυροδέματος μέσα στην κοίτη της Πικροδάφνης, ΧΩΡΙΣ ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα και Περιβαλλοντική απαλλαγή από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση (παραθέτουμε την Έκθεση)

Με μελέτη μιάμιση σελίδας, όπου περιγράφονται τα έργα χωρίς διαστάσεις, χωρίς σχέδια, τομές και κατόψεις, όπως οι νόμοι ορίζουν, η Διεύθυνση έργων Αντιπλημμυρικής προστασίας της Περιφέρειας, κατέβασαν τις μπουλντόζες σε ένα ρέμα ΧΩΡΙΣ ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ, για να κάνουν έργα αντιστήριξης. Η Αποκεντρωμένη τα απάλλαξε από Περιβαλλοντική Αδειοδότηση ...με τι κριτήρια? Αφού δεν έχει σαφή εικόνα των έργων. Γνωρίζει αν μειώνεται η διατομή του ποταμού, ώστε να τα εντάξει στην αντίστοιχη κατηγορία Περιβαλλοντικής μελέτης? Η ζώνη που εκτελούνται είναι ζώνη πλημμυρισμού. Πως επιπόλαια βάζει σε κίνδυνο την ζωές και περιουσίες? Την υδραυλική μελέτη την θεωρεί περιττή?

Το 100 που κλήθηκε, μετά από μεγάλη πίεση συναίνεσε στο να μεταφέρει πολίτες κι εργολάβους στο τοπικό αστυνομικό τμήμα για να καταθέσουν μηνύσεις. 
Εκεί παρακωλύθηκαν σοβαρά μέχρι να καταφέρουν να καταθέσουν τις μηνύσεις τους. Χρειάστηκε να επικαλεστούν το Συνταγματικό τους δικαίωμα να καταγγέλουν ότι εκείνοι θεωρούν σωστό. 
Δάκτυλος ? Τυχαίο? 
Πάντως δεν τους πέρασε τελικά! 
Η υπόθεση βαδίζει πλέον στον Εισαγγελέα ενώ δρομολογούνται Ασφαλιστικά μέτρα για να σταματήσουν τα έργα μέχρι να προσκομιστούν οι μελέτες και η απαιτούμενη οριοθέτηση







Παρεμβάσεις της ΕΜΔΥΔΑΣ στο ΤΕΕ για δυνατότητα αναδρομικής διαγραφής και επανόδου στο ΤΕΕ Δημοσίων Υπαλλήλων Μηχανικών και Αποσπάσεων από και προς το ΤΕΕ

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ


Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
Αθήνα, 5-11-2018
Αρ. Πρωτ. : 7561

Προς: Πρόεδρο και Δ.Ε. του ΤΕΕ

Κοιν. 1. Γεν. Γραμμ. Κοιν. Ασφ. κα Βρακά Στ.
2. Συμβ. Επιτροπή Επιστημόνων ΕΦΚΑ.

Θέμα : Δυνατότητα αναδρομικής διαγραφής και επανόδου στο ΤΕΕ Δημοσίων Υπαλλήλων Μηχανικών.


Συνάδελφε Πρόεδρε, μέλη της ΔΕ του ΤΕΕ
Απευθυνόμαστε σε εσάς σχετικά με ένα θέμα που έχει ανακύψει σχετικά με τη διαδικασία αναδρομικής διαγραφής και επανόδου στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος, συναδέλφων μας Διπλωματούχων Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων, κατά το διάστημα που βρίσκονται σε Νόμιμη άδεια άνευ αποδοχών.
Πολλοί συνάδελφοι μας Δημόσιοι Υπάλληλοι Μηχανικοί, κατά το πρόσφατο παρελθόν, για λόγους προσωπικούς, οικογενειακούς ή υγείας, αναγκάστηκαν να πάρουν από τις Υπηρεσίες του Νόμιμες Άδειες Άνευ Αποδοχών (σύμφωνα με τις προβλέψεις του Υπαλληλικού Κώδικα άρθρα 51,53 του Ν.3528/07, άρθρο 37 του Ν. 3986/11 και άρθρο 2 του Ν.4210/13). Κατά το διάστημα αυτό ουδέποτε άσκησαν ιδιωτικό έργο ή οποιαδήποτε δραστηριότητα μηχανικού, όπως μπορεί να πιστοποιηθεί από τα κλειστά ή ανύπαρκτα βιβλία στη Εφορία, από τις αρμόδιες Περιφέρειες, αλλά και από τα ηλεκτρονικά συστήματα του ΤΕΕ.
Οι συνάδελφοι μας αυτοί όπως γνωρίζουμε λόγω της ασφάλισης της ιδιότητας του μηχανικού, ήταν υπόχρεοι να καταβάλλουν ασφαλιστικές εισφορές στο ΤΣΜΕΔΕ ωσάν να ήμουν αυτοαπασχολούμενοι. Τις εισφορές αυτές όπως όλοι κατανοούμε, είναι πρακτικά αδύνατο να τις καταβάλλει κανείς, από τη στιγμή που το διάστημα αυτό, δεν ασκούσαν ουδεμία επαγγελματική δραστηριότητα. Η μόνη λύση που απομένει για τις περιπτώσεις αυτές είναι η αναδρομική διαγραφή τους από μέλη του ΤΕΕ με απόφαση της ΔΕ του ΤΕΕ, όπως ακριβώς γίνεται και με εκατοντάδες άλλες περιπτώσεις ελεύθερων επαγγελματιών συναδέλφων μας και η επάνοδος τους ως μέλη του, όταν επιστρέψουν στην Υπηρεσία τους για να αναλάβουν ξανά καθήκοντα ως Διπλωματούχοι Μηχανικοί. Το διάστημα της νόμιμης απουσίας τους ουδεμία δραστηριότητα μηχανικού είχαν και η ιδιότητα τους ως Δημόσιοι Υπάλληλοι είναι ανεξάρτητη από την ιδιότητα τους ως Μηχανικοί.
Ο πρόσφατος Ν. 4488/17 ο οποίος αποσύνδεσε την ασφάλιση από την ιδιότητα, έχει επιλύσει το μεγάλο αυτό θέμα αναδρομικά από 1/1/2017, για προγενέστερα όμως διαστήματα η αναδρομική διαγραφή και η επάνοδος αποτελούν, προς το παρόν, το μοναδικό τρόπο απαλλαγής των συναδέλφων μας από ένα υπέρογκο και εξοντωτικό, ασφαλιστικό χρέος.
Σας καλούμε με θετικό πνεύμα να συμβάλλετε στη λύση του προβλήματος αυτού και είμαστε στη διάθεση σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση.


Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
Αθήνα, 7-11-2018
Αρ. Πρωτ. : 7566

Προς: Πρόεδρο και Δ.Ε. του ΤΕΕ
Κοιν. 1. Γεν. Διευθύντρια Διοικητικού ΥΠ.Υ.ΜΕ. κα Τσίρου
2. Γεν. Γραμματέα Υπ. Διοικ. Ανασυγκρότησης
κ. Θεοδωράκη
Θέμα : Δυνατότητα απόσπασης Υπαλλήλων από και προς το ΤΕΕ.
Συνάδελφε Πρόεδρε, μέλη της ΔΕ του ΤΕΕ.
Απευθυνόμαστε σε εσάς σχετικά με ένα θέμα που έχει ανακύψει σχετικά με την απόρριψη από την Υπηρεσία του αιτήματος συναδέλφου μας Διπλωματούχου Μηχανικού, υπαλλήλου του ΤΕΕ, για την απόσπαση του σε άλλο φορέα (Υπουργείο). Η αίτηση του καθόλα νόμιμη, με χρήση των διατάξεων της εθελοντικής κινητικότητας, έγινε αποδεκτή από το Φορέα Υποδοχής, ενώ δεν προχωρά από το ΤΕΕ. Παρακαλούμε όπως μας εξηγήσετε τους λόγους απόρριψης του αιτήματος του, τις σχετικές διαδικασίες που ακολουθήθηκαν και τη γνωμοδότηση της Νομικής Συμβούλου του ΤΕΕ και να μας τις διαβιβάσετε. Ο αποκλεισμός του ΤΕΕ ως Φορέα, από το μηχανισμό κινητικότητας όπως καταλαβαίνετε θα δημιουργήσει πολλαπλές επιπτώσεις τόσο στη λειτουργία του, λόγω αδυναμίας προσέλκυσης υπαλλήλων, όσο και στις δυνατότητες υπηρεσιακής εξέλιξης των Υπαλλήλων του.

Σας καλούμε με θετικό πνεύμα να συμβάλλετε στη λύση του προβλήματος αυτού και είμαστε στη διάθεση σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση. 

Τετάρτη, 7 Νοεμβρίου 2018

«Βόμβα» στην Αθήνα: Κινδυνεύουν με καθίζηση τρεις περιοχές

«Βόμβα» στην Αθήνα: Κινδυνεύουν με καθίζηση τρεις περιοχές (φωτο)


Τον Μάιο του 2018 οι στήλες των εφημερίδων φιλοξενούσαν την είδηση: σε ένα πάρκινγκ της Καλλιθέας μια τεράστια τρύπα είχε ανοίξει στην άσφαλτο «καταπίνοντας» τρία σταθμευμένα αυτοκίνητα. Πέρασαν μόλις λίγοι μήνες, όταν πριν από δύο εβδομάδες το υπουργείο Υποδομών ανακοίνωνε ότι διακόπτεται το δρομολόγιο του τραμ στο τμήμα Κασομούλη – Σύνταγμα εξαιτίας σοβαρής διάβρωσης στην κοίτη του Ιλισού.

Τι συμβαίνει τελικά κάτω από τα πόδια μας στο Λεκανοπέδιο; Μήπως τα υπόγεια ρέματα και οι πρόχειρες κατασκευές μάς απειλούν με εκδίκηση;

Πρόσφατη επιστημονική μελέτη που φέρνουν στο φως «ΤΑ ΝΕΑ» αποκαλύπτει ότι αρκετά σημεία των νότιων προαστίων εκπέμπουν σήμα κινδύνου.
Τα ευρήματα

Τα εντυπωσιακά ευρήματα προέρχονται από εργασία που εξέτασε τη συμπεριφορά των υποδομών που βρίσκονται κοντά στους ποταμούς Ιλισό και Ηριδανό στην Αθήνα.

Η περιοχή μελέτης περιελάμβανε το κέντρο της πόλης, τον Ταύρο, την Καλλιθέα, τη Δάφνη, τον Υμηττό και τα Ιλίσια, πυκνοκατοικημένες περιοχές από όπου διέρχονται τα υπογειοποιημένα ποτάμια.

Όπως διαπιστώθηκε, εκατοντάδες κτίρια της Αττικής παρουσιάζουν καθιζήσεις, ενώ αξιοσημείωτα προβλήματα εντοπίστηκαν στις περιοχές του Ταύρου, της Καλλιθέας και της Νέας Σμύρνης.

Οι υψηλότερες και συχνότερες τιμές καθιζήσεων, που ξεκινούν από τα 2,5 χιλιοστά και φτάνουν έως και τα 15,75 χιλιοστά μέσες τιμές κατ» έτος, εντοπίστηκαν σε τρία σημεία: στη Λεωφόρο Κωνσταντινουπόλεως στο τμήμα του Ταύρου, στον σταθμό του ΗΣΑΠ Ταύρος από την πλευρά της Καλλιθέας – δηλαδή κοντά στο σημείο όπου βυθίστηκε το πάρκινγκ τον περασμένο Μάιο – και σε ένα τμήμα του Βοτανικού, βορειοδυτικά του Γεωπονικού Πανεπιστημίου της Αθήνας.

Πρόκειται για μεγάλες καθιζήσεις αν υπολογίσει κανείς ότι στη χειρότερη επιβάρυνση σε διάστημα πέντε ετών κάποια κτίρια καθιζάνουν κατά σχεδόν ένα εκατοστό.

Η πλειονότητα των υποδομών που εξετάστηκαν χτίστηκε τις δεκαετίες του ΄60 και του ΄70, δηλαδή λίγο μετά την οριστική επικάλυψη των ποταμών.
Η επιστημονική ομάδα

Η έρευνα υλοποιήθηκε από επιστημονική ομάδα που απαρτίζουν ειδικοί σε θέματα γεωτεχνικής, δυναμικής γεωλογίας και διαστημικών εφαρμογών.

Σε αυτήν συμμετέχουν ο Ισαάκ Παρχαρίδης, καθηγητής Διαστημικών Εφαρμογών σε Φυσικές Καταστροφές στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, ο Ευθύμιος Λέκκας, καθηγητής στο Τμήμα Γεωλογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και πρόεδρος του ΟΑΣΠ, και οι επιστήμονες Π. Κρασάκης, Σ. Καζανά, Φ. Τσεν και Ν. Κούκουζας.

Στο επίκεντρό τους τέθηκαν χιλιάδες κτίρια, σιδηρόδρομοι, γέφυρες και άλλες υποδομές τα οποία αναλύθηκαν για την περίοδο 2012-2016 με την τεχνική της δορυφορικής συμβολομετρίας SAR.

ΣΩΣΤΕ τον Καστανόλογγο της Οχης






Γιατί είναι σημαντικό;
ΣΩΣΤΕ τον Καστανόλογγο της Οχης :
ΠΕΙΤΕ ΟΧΙ στους δασικούς δρόμους με πρόσχημα την αναδάσωση.
Το τελευταίο διάστημα στο βουνό της Όχης, που είναι προστατευόμενη περιοχή του δικτύου Natura και Ζώνη Ειδικής Προστασίας για τα πουλιά, γίνονται εκτεταμένες επεμβάσεις για την εγκατάσταση αιολικών σταθμών μεγάλης κλίμακας.

Η εταιρεία ENEL GREEN POWER που εγκαθιστά 73 ανεμογεννήτριες προκειμένου να δείξει φιλοπεριβαλλοντικό πρόσωπο, πρότεινε στην Δ/νση Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και τη δασική υπηρεσία να χρηματοδοτήσει την δεντροφύτευση της ανατολικής πλευράς του Καστανόλογγου (δείτε χάρτη). Η πρόταση θα ήταν θεμιτή εάν δεν περιλάμβανε τη διάνοιξη δύο δρόμων 3,2 χμ. με διακλαδώσεις 864 μ. και τριών αντιπυρικών ζωνών συνολικού μήκους 1.150μ.

Οι αρμόδιες υπηρεσίες ενέκριναν τη μελέτη χωρίς επιφύλαξη, όρισαν την εταιρεία φορέα υλοποίησης του έργου και ήδη έχουν διανοιχθεί οι δύο δρόμοι πρόσβασης και μία από τις αντιπυρικές ζώνες. Οι δρόμοι ξεκινούν από τον κεντρικό δρόμο πρόσβασης ( θέση Άγιος Μάμμας) προς τα αιολικά πάρκα της Μηλιάς και Κερασιάς γεγονός που γεννά την υποψία για άλλες σκοπιμότητες.

Πέρα από τη φυσική καταστροφή που έχει προκληθεί, οι δύο δρόμοι επαυξάνουν αδικαιολόγητα τον κατακερματισμό του βουνού που έχει γεμίσει πλέον με εργοταξιακούς δρόμους. Η τραγωδία συνεχίζεται με την αντιπυρική ζώνη που έχει διανοιχτεί στην κλίση της πλαγιάς σαν ένα είδος τσουλήθρας και από τη διάβρωση που ήδη έχει ξεκινήσει δείχνει ότι θα εξελιχθεί σε επικίνδυνο χείμαρρο. Στην αντιπυρική ζώνη έχουν φυτευτεί πρόχειρα κυπαρίσσια και πικροδάφνες, είδη ξένα στη χλωρίδα αυτού του υψομέτρου και ακατάλληλα για τις συνθήκες που επικρατούν εκεί. 

Οι υπογράφοντες την παρούσα καταγγελία εκφράζουμε την αγανάκτησή μας προς τους ανίδεους και καταστροφικούς χειρισμούς της δασικής υπηρεσίας σε ένα μνημείο της εθνικής κληρονομιάς όπως αξίζει να χαρακτηρίζεται ο Καστανόλογγγος (Μελέτη Γεωπονικού Πανεπιστημίου, 2013)

Ζητούμε μετά επιτάσεως να σταματήσουν άμεσα οι βίαιες επεμβάσεις στην ανατολική πλευρά του Καστανόλογγου και να ακυρωθεί η κατασκευή νέων δρόμων για την δήθεν εξυπηρέτηση της αναδάσωσης. Απαιτούμε ειδικά να μην πειραχθεί κανένα από τα μνημειώδη δέντρα.

Φωτογραφίες: 


Χάρτης:


Νέο τοπίο στις εισφορές των επαγγελµατιών

Η εφημερίδα «Έθνος» παρουσιάζει σήµερα το σχέδιο νόµου για την ασφάλιση των ελεύθερων επαγγελµατιών, των αυτοαπασχολούµενων και των αγροτών

6 Νοεμβρίου 2018


Εντελώς νέο τοπίο στην ασφάλιση των ελεύθερων επαγγελµατιών, των αυτοαπασχολούµενων και των αγροτών φέρνει το πολυαναµενόµενο νοµοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας, τις βασικές διατάξεις του οποίου παρουσιάζει σήµερα αποκλειστικά το «Έθνος».

Με 37 άρθρα το σχέδιο νόµου, που κατατίθεται στη Βουλή εντός της εβδοµάδας, µειώνει τα ασφάλιστρα κύριας σύνταξης, επικουρικής και εφάπαξ για 250.000 επιτηδευµατίες και αγρότες -σύµφωνα µε τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα στη ΔΕΘ-, ενώ ρυθµίζει και σωρεία άλλων ασφαλιστικών και εργασιακών ζητηµάτων. Στο νέο σύστηµα πέφτουν σηµαντικά έως και 33% οι υποχρεωτικές εισφορές προς τον ΕΦΚΑ και το ΕΤΕΑΕΠ, µε στόχο να δοθεί «ανάσα» στις ανελαστικές υποχρεώσεις των επιτηδευµατιών. Το ετήσιο όφελος κυµαίνεται από 200 έως 4.690 ευρώ για ελεύθερους επαγγελµατίες και αυτοαπασχολούµενους.

αυτόχρονα, ωστόσο, εισάγεται µε ξεκάθαρη διαδικασία η δυνατότητα επιλογής των ασφαλισµένων να καταβάλλουν οποτεδήποτε θελήσουν υψηλότερες εισφορές µε µία αίτησή τους στον ΕΦΚΑ, ώστε αυτό να αντανακλαστεί και στον υπολογισµό της ανταποδοτικής τους σύνταξης. Τα ελάχιστα ασφάλιστρα παραµένουν ως έχουν στο 20% του κατώτατου µισθού.

Η κύρια σύνταξη

Αναλυτικά, το άρθρο 1 αντικαθιστά το άρθρο 39 του νόµου Κατρούγκαλου από τότε που ίσχυσε και, µεταξύ άλλων, προβλέπει: «Από 1/1/2017, το ποσοστό της µηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς για τον κλάδο κύριας σύνταξης, που καταβάλλουν τα πρόσωπα, παλαιοί και νέοι ασφαλισµένοι, κατά τη διάκριση του Ν. 2084/1992, τα οποία υπάγονται ή θα υπάγονταν, σύµφωνα µε τις γενικές, ή ειδικές, ή καταστατικές διατάξεις, όπως ίσχυαν έως την έναρξη ισχύος του παρόντος νόµου, στην ασφάλιση του ΟΑΕΕ και του ΕΤΑΑ, ανέρχεται σε ποσοστό 20%.


Από 1/1/2019 το ποσοστό του προηγούµενου εδαφίου διαµορφώνεται σε 13,33%, µε την επιφύλαξη του δευτέρου εδαφίου της παρ. 3». Το δεύτερο εδάφιο της παρ. 3 είναι η επόµενη επίµαχη διάταξη που διατηρεί τη σηµερινή ελάχιστη εισφορά ορίζοντας πως «από 1/1/2019 η ελάχιστη µηνιαία εισφορά για τον κλάδο κύριας σύνταξης δεν µπορεί να υπολείπεται του ποσού που αντιστοιχεί σε ποσοστό 20% επί του κατώτατου βασικού µισθού άγαµου µισθωτού άνω των 25 ετών». ∆ιευκρινίζεται, µάλιστα, πως στις περιπτώσεις ελεύθερου επαγγελµατία ή αυτοαπασχολούµενου που απασχολείται παράλληλα ως µισθωτός σε καθεστώς µερικής απασχόλησης, η µηνιαία ελάχιστη βάση υπολογισµού διαµορφώνεται αφού αφαιρεθούν οι αποδοχές της µερικής απασχόλησης.

Αυτό σηµαίνει πως η ρύθµιση ακουµπά ελεύθερους επαγγελµατίες και αυτοαπασχολούµενους µε ετήσιο καθαρό φορολογητέο εισόδηµα πάνω από 7.032 ευρώ. Εφόσον αυξηθεί ο κατώτατος µισθός από τον Ιανουάριο του 2019, αντίστοιχα θα αναπροσαρµοστεί και η ελάχιστη βάση της κατώτατης εισφοράς, οπότε η ελάφρυνση θα ξεκινά από ετήσια εισοδήµατα της τάξης των 7.500 ευρώ περίπου. ∆ιευρύνεται έτσι το πλήθος όσων «πέφτουν» στο κατώτατο όριο και δηµιουργείται µια επιπλέον ζώνη αυτοαπασχολούµενων που θα µπορούν να είναι ενήµεροι µε την κατώτατη εισφορά.

Μη διαχωρισμό Κράτους - Εκκλησίας συμφώνησαν Τσίπρας και Ιερώνυμος



Σε μια συμφωνία που προβλήθηκε και θα προβάλλεται ως αυτή του «διαχωρισμού κράτους - εκκλησίας», ο Πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας και ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος ανακοίνωσαν το ακριβώς αντίθετο. Το κείμενο της Συμφωνίας μεταξύ Εκκλησίας και Πολιτείας προβλέπει ότι οι κληρικοί δεν θα νοούνται πλέον ως δημόσιοι υπάλληλοι, αλλά το Δημόσιο θα επιδοτεί την Εκκλησία με το ίδιο ακριβώς ποσό για τη μισθοδοσία τους, ενώ δημιουργείται Ταμείου Αξιοποίησης Εκκλησιαστικής Περιουσίας, που θα διοικείται από κοινού και θα περιλαμβάνει μόνο τα αμφισβητούμενα ακίνητα, με την Εκκλησία εθελοντικά να μπορεί να παραχωρήσει και άλλα.

«Έχω την αίσθηση ότι σήμερα πράγματι γίνεται ένα ιστορικό βήμα. Όλα τα ιστορικά βήματα προς τα μπρος απαιτούν όραμα και διάθεση να κατανοήσει ο ένας τον άλλον» υποστήριξε ο Πρωθυπουργός, στις κοινές του δηλώσεις με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο. «Εκφράζουμε σήμερα την πρόθεσή μας να καταλήξουμε σε μια ιστορική Συμφωνία μεταξύ Εκκλησίας και Πολιτείας που θα πάρει τη μορφή νομοθετικής ρύθμισης», πρόσθεσε.

Η Συμφωνία βασίζεται σε δύο άξονες:

Ο πρώτος είναι η μισθοδοσία των κληρικών, που δεν θα γίνεται πλέον απευθείας από το κράτος, αλλά, με επιδότηση, ακριβώς ίδιου ύψους, από το Δημόσιο στην Εκκλησία.

Τρίτη, 6 Νοεμβρίου 2018

Μια ολόκληρη πόλη θα εκπληστηριαστεί το 2019: 32.000 ακίνητα «στο σφυρί»



Διπλάσιοι, σε σχέση με φέτος θα είναι οι πλειστηριασμοί που θα λάβουν χώρα το 2019, με τη διαχείριση των κόκκινων δανείων να αποτελεί πρώτη προτεραιότητα για τις τράπεζες. Όπως ανέφερε, χθες, κατά το 19ο συνέδριο για την ακίνητη περιουσία Prodexpo, o Τάσος Πανούσης, Γεν. Δ/ντής Διαχείρισης Προβληματικών Δανείων Λιανικής Τραπεζικής της Eurobank, από τον Φεβρουάριο του 2018 έως σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί 8.000-9.000 ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί, ενώ μέχρι το τέλος του χρόνου θα ξεπεράσουν τους 16.000. Ο αριθμός αυτός εκτιμάται ότι θα είναι διπλάσιος το 2019 και θα ανέλθει σε 32.000, σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις. Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά χθες το 80% των ακινήτων, που βγαίνει στο σφυρί, καταλήγει στις τράπεζες, με ποσοστό 20% να οδηγείται σε ιδιώτες.



Από το Γιάννη Τόλιο, διδάκτορα Οικονομικών


Ο τραπεζικός χώρος βρίσκεται τελευταία σε …«νευρική κρίση». Μετά τη «βουτιά» των τραπεζικών μετοχών στο Χρηματιστήριο, την εντατικοποίηση των «ηλεκτρονικών πλειστηριασμών», έχουμε το σκάνδαλο με τη «χρυσή βίζα» και τους αεριτζήδες επενδυτές, ενώ εκκολάπτονται σχέδια εργασιακής …«εξόντωσης» των τραπεζοϋπαλλήλων. Οι αρμόδιοι υπουργοί (Φλαμπουράρης, Δραγασάκης, Τσακαλώτος) και οι επιτελάρχες των τραπεζών σχεδιάζουν και ξανασχεδιάζουν αποτυχημένες πολιτικές, σε βάρος των εργαζόμενων και των λαϊκών στρωμάτων.

Σχέδια νέας αιμοδοσίας… σωτηρίας των τραπεζών

Οι τράπεζες με βάση τα στοιχεία των ισολογισμών (Ιούνιος 2018), έχουν υποστεί από το 2014 μεγάλη συρρίκνωση ενεργητικού (-31,3%), ιδίων κεφαλαίων (-28,5%) και χορηγήσεων δανείων (-33% ή από 219,6 δις το 2014 σε 147,1 δις το 2018). Παρά τις αλλεπάλληλες ανακεφαλαιοποιήσεις ύψους 41 δις με δημόσιο χρήμα, οι τράπεζες ουσιαστικά βρίσκονται στο «κόκκινο» και παραμένουν πάντα στα χέρια ιδιωτών.

Tο ΠΔ για τα επαγγελματικά δικαιώματα όλων των ειδικοτήτων μηχανικών

Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως το Προεδρικό Διάταγμα για την Ρύθμιση του επαγγέλματος του μηχανικού με κα­θορισμό των επαγγελματικών δικαιωμάτων για κάθε ειδικότητα.

ΦΕΚ : Π.Δ. υπ' αριθμ. 99 ''Ρύθμιση του επαγγέλματος του Μηχανικού με καθορισμό των επαγγελματικών δικαιωμάτων για κάθε ειδικότητα''. .pdf


Το ΠΔ που υπογράφεται από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Π. Παυλόπουλο και τους υπουργούς Παιδείας Κ. Γαβρόβλου, ΥΠΕΝ Γ. Σταθάκη, Υποδομών Χρ. Σπίρτζη και τον αν. υπουργό Οικονομίας Α. Πιτσιόρλα και έχει άμεση ισχύ από τη δημοσίευση του στο ΦΕΚ στις 5 Νιοεμβρίου 2018 (τεύχος 187 Α΄), καθορίζει τις κοινές δραστηριότητες μηχανικής, όπως επίσης τα επαγγελματικά δικαιώματα των ειδικοτήτων:
Πολιτικού Μηχανικού
Αρχιτέκτονα Μηχανικού
Μηχανολόγου Μηχανικού
Ηλεκτρολόγου Μηχανικού
Αγρονόμου – Τοπογράφου Μηχανικού
Χημικού Μηχανικού
Μηχανικού Μεταλλείων και Μεταλλουργού Μηχανικού
Ναυπηγού Μηχανικού
Ηλεκτρονικού Μηχανικού
Μηχανικού Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Ανάπτυξης
Μηχανικού Περιβάλλοντος
Μηχανικού Ορυκτών Πόρων
Μηχανικού Παραγωγής και Διοίκησης

Στο πρώτο άρθρο του ΠΔ, όπου καθορίζονται οι γενικές αρχές εφαρμογής του σημειώνεται μεταξύ άλλων ότι «η σχετική άδεια άσκησης επαγγέλματος απονέμεται αποκλειστικά από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (TEE), σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, κατόπιν δε της αδειοδοτήσεως αυτής, ο μηχανικός κα­θίσταται υποχρεωτικά μέλος του και φέρει τον τίτλο του «Διπλωματούχου Μηχανικού – μέλους Τ.Ε.Ε.».

Δείτε επίσης :

ΕΦΚΑ: Νέος υπολογισμός για χρέη 15 δισ. από 550 χιλιάδες επαγγελματίες



Του Δημήτρη Κατσαγάνη

Τον επαναϋπολογισμό των ληξιπρόθεσμων εισφορών προ του 2017 με βάση τον νόμο Κατρούγκαλου εξετάζει, όντας ήδη σε άτυπη προεκλογική τροχιά, η κυβέρνηση για πάνω από 550.000 μέλη εταιρειών (Ο.Ε., Ε.Ε., ΕΠΕ κ.λπ.), αυτοαπασχολούμενους, αλλά και "μπλοκάκηδες" από την αρχή του επόμενου χρόνου.

Κάτι τέτοιο, εφόσον εφαρμοζόταν, θα μπορούσε να αφαιρέσει τουλάχιστον το 22% του ύψους των σημερινών χρεών, τα οποία δημιούργησαν οι ελεύθεροι επαγγελματίες έως και τις 31/12/2016 με βάση το σύστημα υπολογισμού των εισφορών που ίσχυε προ του νόμου Κατρούγκαλου (σύστημα ασφαλιστικών κατηγοριών ή κλάσεων). Κι αυτό γιατί ο τρόπος υπολογισμού των εισφορών βάσει του νόμου Κατρούγκαλου οδηγεί σε χαμηλότερες –αν και επίσης δυσβάσταχτες για τις οικονομικές αντοχές των αυτοαπασχολούμενων– ασφαλιστικές επιβαρύνσεις σε σχέση με το προϊσχύον "καθεστώς".

Ο επαναϋπολογισμός των ληξιπρόθεσμων εισφορών βρίσκεται στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης με τους "θεσμούς" και, αν αρθούν οι επιφυλάξεις τους, τότε θα οδηγήσει σε δραστική μείωση των οφειλών προς τα Ταμεία. Δηλαδή θα μπορούν έτσι να ρυθμιστούν πιο εύκολα.

Στο ίδιο πλαίσιο, άλλωστε, "τρέχει" και η παράλληλη διαπραγμάτευση με τους "θεσμούς" για να αυξηθούν οι δόσεις της τμηματικής εξόφλησής τους (ακόμα και σε 120), εκτός όμως εξωδικαστικού συμβιβασμού.

Ο συνδυασμός μείωσης των ληξιπρόθεσμων οφειλών (μετά τον επαναϋπολογισμό τους) και αύξησης των δόσεων εξόφλησής τους θα μπορούσε αφενός να επαναφέρει στο ασφαλιστικό σύστημα πολλούς επαγγελματίες που χρωστούν στα Ταμεία και αφετέρου να αυξήσει τα έσοδα των Ταμείων, ειδικά καθώς η κυβέρνηση "καίγεται" να διατηρήσει το φετινό ασφαλιστικό υπερπλεόνασμα το 2019, αλλά και τα επόμενα χρόνια, προκειμένου να αποφευχθούν οι περικοπές των συντάξεων...

Ο υπό εξέταση μηχανισμός

Την πρόταση του επαναϋπολογισμού έχει θέσει, πλέον, η κυβέρνηση προς τους "θεσμούς", εξειδικεύοντας ένα παλιότερο σενάριο το οποίο εξέταζε, όπως είχε αποκαλύψει το "Κεφάλαιο".

Το σενάριο αυτό προβλέπει, αναλυτικότερα, τον λογιστικό υπολογισμό των εισφορών τις οποίες δεν κατέβαλαν οι επαγγελματίες έως και τις 31/12/2016 με βάση τον τρόπο που έχει φέρει ο νόμος Κατρούγκαλου και ισχύει από 1 /1/2017, δηλαδή ως ποσοστό 20% επί του εισοδήματος των επαγγελματιών (υπέρ της κύριας ασφάλισης).

Επειδή, όμως, είναι τεχνικά δύσκολος ο υπολογισμός των εισφορών με το εισόδημα που δήλωσαν οι επαγγελματίες κάθε χρόνο στην προ του 2017 περίοδο, εκείνο το οποίο προκρίνεται είναι ο υπολογισμός τους –για όλο το χρονικό διάστημα που έχει προκύψει οφειλή– με βάση το κατώτατο ασφαλιστέο εισόδημα, δηλαδή τα 7.032 ευρώ.

Μάλιστα, δεν αποκλείεται να ισχύσει για τις προ του 2017 εισφορές ακόμα και ο συντελεστής 13,3%, ο οποίος –όπως έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση– θα ισχύσει για τις τρέχουσες εισφορές από 1/1/2019 για όσους δηλώνουν εισόδημα άνω των 7.032 ευρώ. Ερώτημα παραμένει με τους τόκους και τις προσαυξήσεις με τις οποίες έχουν "φορτωθεί" τα χρέη των επαγγελματιών.

Το αδιέξοδο

Υπενθυμίζεται πως έως και τις 31/12/2016 τόσο στον ΟΑΕΕ, στον οποίο ασφαλίζονταν οι έμποροι, οι βιοτέχνες και γενικότερα οι περισσότεροι επιχειρηματίες, όσο και στο ΕΤΑΑ, στον οποίο ασφαλίζονταν οι αυτοαπασχολούμενοι μηχανικοί, γιατροί, δικηγόροι, ίσχυαν ασφαλιστικές κατηγορίες. Συγκεκριμένα, ανά δύο-τρία έτη (ανάλογα με το Ταμείο) κάθε αυτασφαλισμένος ανέβαινε κατηγορία, καταβάλλοντας υψηλότερες εισφορές, ανεξάρτητα από το εισόδημα το οποίο δήλωνε κάθε χρόνο.

ΠΚΜ: «Έργο έξι εκατομμυρίων ευρώ για καθαρισμό ρεμάτων με τη διαδικασία παροχής υπηρεσίας;»




Ερωτήματα για την επιλογή της διοίκησης Τζιτζικώστα στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας να εντάξει ως «παροχή υπηρεσίας» την διαδικασία καθαρισμού των ρεμάτων της Περιφέρειας, κόστους 6.000.000 ευρώ, θέτουν με κοινή δήλωση τους οι περιφερειακοί σύμβουλοι της ΠΚΜ, Δέσποινα Χαραλαμπίδου και Γιώργος Θεοδωρόπουλος.

Αναλυτικά η κοινή τους δήλωση:

«Στη 17η συνεδρίαση του Π.Σ. της Π.Κ.Μ. που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 2/11/2018 και στη ψηφοφορία για το 9ο θέμα που ήταν η Έγκριση τρόπου δημοπράτησης για την επιλογή αναδόχου της παροχής υπηρεσίας «Καθαρισμός και συντήρηση αντιπλημμυρικών έργων, υδατορεμάτων στην περιοχή Πολεοδομικού Συγκροτήματος Μείζονος Θεσσαλονίκης με προϋπολογισμό 6.000.000 €, τονίσαμε τη σπουδαιότητα του καθαρισμού των ρεμάτων (ανοικτών και κλειστών) , τάφρων και οχετών , στα οποία υπάρχει ο κίνδυνος πλημμύρας, καταγγείλαμε το γεγονός ότι οι πιο πρόσφατες εργολαβίες καθαρισμού των ρεμάτων της Θεσσαλονίκης εκτελέστηκαν το 2011, ψηφίσαμε όμως ΚΑΤΑ, λόγω της επιλογής της Διοίκησης να εκτελέσει το σοβαρό αυτό έργο, που έχει ζωτική σημασία για την πόλη, τον Νομό, την ανθρώπινη ζωή, την προστασία περιβάλλοντος και την προστασία ανθρώπινων περιουσιών, με τη διαδικασία ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ και όχι ως τεχνικό έργο.

Από την ίδια την εισήγηση της υπηρεσίας διαπιστώνουμε ότι για την εκτέλεση του έργου, απαιτούνται συγκεκριμένες εργασίες , οι οποίες και προϋποθέτουν ειδικές τεχνικές γνώσεις, όπως: Εκβαθύνσεις – διαπλατύνσεις κοιτών ποταμών ή ρεμάτων με χωροσταθμική μέθοδο, Καθαρισμοί ρεμάτων από φερτά υλικά σε ρέματα με οικολογικό ενδιαφέρον ,Προμήθεια και τοποθέτηση συρματοκιβωτίων, συρματοπλεγμάτων κλπ. (κατασκευή φατνών), Παραγωγή, μεταφορά, διάστρωση, συμπύκνωση και συντήρηση σκυροδέματος διαφόρων κατηγοριών, Προμήθεια και προσθήκη πρόσμικτων και πρόσθετων στο σκυρόδεμα, βάσει αναφερόμενων πρότυπων ΕΛΟΤ.

Όλα τα προηγούμενα δεν διασφαλίζονται με την επιλογή της Διοίκησης να εκτελέσει τις συγκεκριμένες εργασίες όχι ως ΕΡΓΟ αλλά ως ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ.

Μάλιστα στην εισήγηση αναφέρεται ότι ο τρόπος επιλογής του αναδόχου της παροχής υπηρεσίας, για το συγκεκριμένο έργο, γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.4412/2016. Όμως, το άρθρο 2 του Ν.4412/2016 , ορίζει με σαφήνεια τις διαφορές της εκτέλεσης έργου και της προμήθειας ή υπηρεσίας και αναφέρει χαρακτηριστικά ότι η διαφορά τους έγκειται στην απαίτηση μελέτης με χρήση τεχνικών γνώσεων και την παραγωγή ενός αυτοτελούς, οικονομικά ή τεχνικά, λειτουργικού αποτελέσματος. 

Η Διοίκηση της ΠΚΜ οφείλει να απαντήσει στα παρακάτω ερωτήματα:

-Γιατί επιλέγει τη διαδικασία της παροχής υπηρεσιών και όχι έργου;

Δευτέρα, 5 Νοεμβρίου 2018

Οι ΣΔΙΤ ως δούρειος ίππος των βιομηχάνων για διαχείριση νερού και απορριμμάτων



Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ) ζητά είσοδο ιδιωτών σε περισσότερους κερδοφόρους τομείς της Οικονομίας, μέσω παραχωρήσεων και συμπράξεων ιδιωτικού και δημόσιου τομέα (ΣΔΙΤ). «Φωτογραφίζει» τις υποδομές Παιδείας, Υγείας, κοινωνικής προστασίας, δημόσιας τάξης και ασφάλειας που είναι από τους τομείς που δαπανώνται τα λιγότερα από το πρόγραμμα των δημόσιων επενδύσεων, επισημαίνοντας ότι πρέπει να υπάρξει καλύτερη διαχείριση του νερού και των απορριμμάτων. Διαβάστε αναλυτικά το δελτίο του ΣΕΒ.

Σύμφωνα με το εβδομαδιαίο δελτίο του ΣΕΒ για την ελληνική οικονομία, η αδυναμία του κρατικού προϋπολογισμού να στηρίξει ουσιαστικά με Δημόσιες Επενδύσεις τομείς της Οικονομίας εκτός από τις υποδομές μεταφορών, επαναφέρει το θέμα των ΣΔΙΤ και των παραχωρήσεων των δημόσιων κονδυλίων και σε ιδιωτικούς πόρους.

Όπως αναφέρει ο ΣΕΒ τα χρήματα που προσφέρει το κράτος δεν αρκούν για να στηρίξουν τις δημόσιες επενδύσεις. «Οι δημόσιες επενδύσεις στην Ελλάδα μειώθηκαν δραστικά στα χρόνια της κρίσης, από 6% του ΑΕΠ στις αρχές της δεκαετίας του 2000 σε 3% του ΑΕΠ σήμερα. Κάτω από την πίεση της παραγωγής πρωτογενών πλεονασμάτων, οι δημόσιες επενδύσεις δεν καλύπτουν καν τις αποσβέσεις, με αποτέλεσμα το απόθεμα δημοσίου κεφαλαίου να μειώνεται».

Για τον λόγο αυτό προτείνουν την είσοδο των ιδιωτών, θεωρώντας πως οι ΣΔΙΤ θα συμβάλουν στη λύση αντιμετώπισης του προβλήματος. «Είναι αναγκαία η στροφή σε ΣΔΙΤ και παραχωρήσεις, δηλαδή και σε ιδιωτικούς πόρους για τη χρηματοδότηση αναγκαίων επενδύσεων τόσο σε υποδομές και διασυνδέσεις όσο και στους υπόλοιπους τομείς που υποχρηματοδοτούνται».

Στο δελτίο, «φωτογραφίζονται» ως πεδίο για ΣΔΙΤ οι υποδομές Παιδείας, Υγείας, κοινωνικής προστασίας, δημόσιας τάξης και ασφάλειας που είναι από τους τομείς που δαπανώνται τα λιγότερα από το πρόγραμμα των δημόσιων επενδύσεων. Γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στους τομείς διαχείρισης του νερού και των απορριμμάτων.

Συγκεκριμένα, αναφέρεται πως «η χώρα μας δαπανά 3% του προϋπολογισμού επενδύσεων στην παροχή νερού (έναντι 1,1% στην ΕΕ-28), καθώς και 5,5% στη διαχείριση στερεών αποβλήτων (έναντι 1,7% στην ΕΕ-28) και 3,7% στη διαχείριση υγρών αποβλήτων (έναντι 1,8% στην ΕΕ-28)», για να καταλήξει πως «τα ανωτέρω μεγέθη πιστοποιούν τις τεράστιες αδυναμίες στη διαχείριση υδάτινων πόρων και απορριμμάτων, όπου η χώρα μας έχει καθυστερήσει στην αντιμετώπιση της σπατάλης στο νερό και της αποκομιδής των σκουπιδιών, με σύγχρονους και αποτελεσματικούς τρόπους», στις οποίες συμπεριλαμβάνει και την καύση.


Sev by on Scribd