Σάββατο, 26 Οκτωβρίου 2019

Εκδήλωση ΑΡΑΓΕΣ: ΤΕΕ-Κυβέρνηση-Επενδυτές. Ποια "ανάπτυξη" και για ποιους;





Τρίτη, 29 Οκτωβρίου 2019 στις 7 μ.μ. – 10 μ.μ.

Νίκης 4, 102 48 Αθήνα


Συναδέλφισσα/φε,

Την Τρίτη 29.10 στις 19.00 σε καλούμε στο χώρο του ΤΕΕ (Νίκης 4, Σύνταγμα) να συζητήσουμε ενόψει και των εκλογών του ΤΕΕ στις 3 Νοέμβρη για το νέο "αναπτυξιακό" νομοσχέδιο και τη λογική "ανάπτυξης" που προωθεί η κυβέρνηση της ΝΔ με τις ευλογίες της ηγεσίας του ΤΕΕ και σε συνέχεια της πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ για την άνευ όρων παράδοση του περιβάλλοντος και των εργαζομένων σε επενδυτές (περισσότερα για το νομοσχέδιο εδώ: https://bit.ly/2Pb9REl).

Τα παραδείγματα είναι πολλά: από την παραχώρηση σχεδόν της μισής έκτασης της χώρας για έρευνα και εξόρυξη υδρογονανθράκων, το ξεπούλημα του Ελληνικού, το σκάνδαλο στις Σκουριές. Όμως το νέο νομοσχέδιο έρχεται να νομοθετήσει τη δίχως όρια παντοδυναμία των επενδυτών, παρεχοντάς τους σκανδαλώδεις διευκολύνσεις στις αδειοδοτήσεις εις βάρος βεβαίως του περιβάλλοντος αλλά και της ηθικής ακεραιότητας των μηχανικών δημοσίων υπαλλήλων, οι οποίοι θα απειλούνται με πειθαρχικά σε περίπτωση καθυστερήσεων, ενώ εκχωρεί σε ιδιώτες την ευθύνη για την υλοποίηση δημόσιων έργων. Επιπλέον, έρχεται να περιστείλει ακόμα περισσότερο τα εργασιακά δικαιώματα στον ιδιωτικό τομέα, συνδέοντας την όποια αύξηση σε μισθούς με την ανταγωνιστικότητα και ενισχύοντας τις ατομικές διαπραγματεύσεις, ενώ πλέον και τα πτυχία των μηχανικών εξισώνονται με αυτά των κολλεγίων, αποτελώντας ένα δυνατό πλήγμα στα επαγγελματικά μας δικαιώματα.

Η τωρινή ηγεσία του ΤΕΕ έχει ήδη αποδεχθεί όλα τα παραπάνω, σφυρίζοντας αδιάφορα ακόμα και για την εξίσωση των πτυχίων μας με αυτά των κολλεγίων, και είναι έτοιμη να γίνει αρωγός στις καταστροφικές για τα δικαιώματά μας επενδύσεις.

Την Τρίτη σε καλούμε να ενημερωθούμε για τα παραπάνω και να οργανώσουμε την απάντησή μας. Πρώτο μεγάλο εμπόδιο για την εφαρμογή των σχεδίων τους να γίνουν οι εκλογές του ΤΕΕ στις 3 Νοέμβρη. Απέναντι στο μέλλον που θέλουν να μας ετοιμάσουν χωρίς εμάς να απαντήσουμε προτάσσοντας τη συλλογική μας αξιοπρέπεια και να ακυρώσουμε τα σχέδια τους.

ΑΡΑΓέΣ Μηχανικών // ΑΡιστερή ΑΓωνιστική Ενωτική Συσπείρωση
-------------------------------
👉🏿 Η προκύρηξη του ΑΡΑΓΕΣ για τις εκλογές: https://bit.ly/35VXkKY
👉🏿 Η εκλογική διακήρυξη: https://bit.ly/31Edh55
👉🏿 Ο απολογισμός δράσης του ΑΡΑΓΕΣ (2016-2019): https://bit.ly/2oaHNpH
👉🏿 Οι υποψήφιοί μας:
*Κεντρικό ψηφοδέλτιο: https://bit.ly/31GdFju
*Επιστημονικές επιτροπές: https://bit.ly/2oaJ5B3
*Πειθαρχικά Συμβούλια: https://bit.ly/2qERe1x

Παρασκευή, 25 Οκτωβρίου 2019

«Ξεμπλοκάρουν» τα μεγάλα έργα απαλλάσσοντας το καρτέλ των εργολάβων


Μία ακόμα διάταξη που στοχεύει στην ικανοποίηση συγκεκριμένων συμφερόντων, και δη, των μεγάλων κατασκευαστικών εταιρειών που συμμετείχαν στο καρτέλ που δρούσε στη χώρα και νεμόταν τα δημόσια έργα από το 1989 έως και το 2016, προβλέπει το «αναπτυξιακό» πολυνομοσχέδιο, απαλλάσσοντας τις εμπλεκόμενες εταιρείες από τις προβλέψεις του νόμου, που επιβάλει αποκλεισμό τους από τα δημόσια έργα τουλάχιστον για τρία χρόνια, με υποχρέωση να αποδείξουν πως έλαβαν επαρκή μέτρα για να μην επαναληφθούν αντίστοιχες παρανομίες.

Τροποποιήσεις που «είναι αναγκαίες για την έγκαιρη περάτωση των διαγωνιστικών διαδικασιών των έργων αλλά και την απρόσκοπτη λειτουργία του εργοληπτικού κλάδου σε συνθήκες πραγματικού και υγιούς ανταγωνισμού» περιλαμβάνει η τροπολογία που κατατέθηκε από το υπουργείο Υποδομών στο αναπτυξιακό νομοσχέδιο, όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση- περιλαμβάνει η τροπολογία που κατατέθηκε από τους συναρμόδιους υπουργούς, στο αναπτυξιακό νομοσχέδιο.

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση «θα πρέπει ειδικότερα να αρθούν εκκρεμότητες από τον επιτυχή έλεγχο που έκανε η Επιτροπή Ανταγωνισμού στις Εργοληπτικές Επιχειρήσεις ο οποίος οδήγησε στην έκδοση αποφάσεων», με το Αθηναϊκό Πρακτορείο να αναφέρει πως με την τροπολογία αναμένεται να ξεμπλοκάρουν διαγωνισμοί μεγάλων δημοσίων έργων που έχουν παγώσει λόγω προσφυγών στη δικαιοσύνη, δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στη βιωσιμότητα του κατασκευαστικού κλάδου.

Ουσιαστικά πρόκειται για τις δεκάδες εταιρείες που τιμωρήθηκαν στις αρχές του 2019 από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, η οποία διαπίστωσε πως οι περισσότερες κατασκευαστικές εταιρείες της χώρας «συμμετείχαν, με διαφορετικό χρόνο έναρξης έκαστη, σε καρτελική σύμπραξη για τη χειραγώγηση διαγωνισμών δημόσιων έργων, η οποία διήρκεσε για μακρό χρονικό διάστημα (1989 έως 2016)».

Τον Μάρτιο του 2019, η Επιτροπή Ανταγωνισμού επέβαλε πρόστιμα ύψους 27,2 εκατ. ευρώ σε τέσσερις κατασκευαστικούς ομίλους για τη συμμετοχή τους στο καρτέλ των δημοσίων έργων, ενώ με τα πρόστιμα που επέβαλε η Επιτροπή δύο χρόνια νωρίτερα στις μεγαλύτερες ελληνικές τεχνικές εταιρείες, το ύψος των προστίμων έφτασαν τα 80,7 εκατ. ευρώ.

Διαβάστε περισσότερα για το καρτέλ των κατασκευαστικών:





Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με τον νόμο, αλλά και με το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, όσες εταιρείες συμμετείχαν σε συμπράξεις με αποτέλεσμα «τη στρέβλωση του ανταγωνισμού» αποκλείονται από διαγωνισμούς δημοσίων έργων για τουλάχιστον τρία χρόνια, με υποχρέωση μάλιστα να αποδείξουν μετά την πάροδο αυτού του χρόνου πως έχουν λάβει επαρκή μέτρα για τη μη επανάληψη των σχετικών πρακτικών.

Η τροπολογία που περιλαμβάνεται στο πολυνομοσχέδιο επαναδιατυπώνει τις διατάξεις του νόμου 3959 /2011 περί προστασίας του ελεύθερου ανταγωνισμού, προβλέποντας ρητά την εξάλειψη του αξιόποινου αδικημάτων που αφορούν στη στρέβλωση ανταγωνισμού για επιχειρήσεις που συμμετείχαν σε διαδικασία διευθέτησης με την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Προβλέπεται ακόμη η απαλλαγή και από διοικητικές κυρώσεις των κατασκευαστικών εταιρειών, οι οποίες το 2017 παραδέχθηκαν τη συμμετοχή τους σε πρακτικές στρέβλωσης του ανταγωνισμού, μετά από έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού, καταβάλλοντας οικειοθελώς μεγάλα πρόστιμα.

Παράλληλα, κατά τις ίδιες πληροφορίες, εναρμονίζονται οι διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας (ν.4412/16 και ν.4413/16) σχετικά με τις διαδικασίες σύναψης των δημοσίων συμβάσεων και την επιλογή και αξιολόγηση των υποψηφίων από τις αναθέτουσες αρχές.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η εν λόγω νομοθετική ρύθμιση στοχεύει στην αντιμετώπιση του «φαινομένου της κατάθεσης μεγάλου αριθμού προσφυγών στους διαγωνισμού δημοσίων έργων, οι οποίοι οδηγούν σε σοβαρές καθυστερήσεις», με δημοσίευμα του Euro2day να αναφέρεται σε έργα 2,3 δισ. ευρώ που βρίσκονται μπλοκαρισμένα, σε σύνολο 3,2 δισ. ευρώ προκηρυγμένων έργων.

Ένα ακόμα στοιχείο που δεν θα πρέπει να παραβλεφθεί είναι πως σύμφωνα με την απάντηση που έδωσε τον περασμένο Απρίλιο η Κομισιόν σε ερώτηση του πρώην ευρωβουλευτή της Λαϊκής Ενότητας, Νίκο Χουντή, η ευρωπαϊκή οδηγία 2014/104/ΕΕ που εφαρμόζεται από τη χώρα μας αναφέρει ρητά πως είναι στο χέρι της Ελλάδας το να απαιτήσει αποζημίωση για τη ζημιά που υπέστησαν τα δημόσια ταμεία επί δεκαετίες. Ζημιά που, υπογραμμίζεται, παραμένει ανυπολόγιστη, δεδομένου πως μιλάμε για τρεις δεκαετίες που περιλαμβάνουν όλα τα «μεγάλα έργα» της εποχής που έφερε τη χώρα στην αγκαλιά της χρεοκοπίας.

Διαβάστε περισσότερα για το δικαίωμα της ελληνικής κυβέρνησης να διεκδικήσει αποζημιώσεις από το καρτέλ των εργολάβων:




ΑΡΑΓΕΣ: Κείμενο Εκλογών ΤΕΕ 3/11/2019

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Άνιση μεταχείριση στην κινητικότητα των Υπαλλήλων των Υπηρεσιών Δόμησης και των Τεχνικών Υπηρεσιών των Δήμων

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ


Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
Αθήνα, 24-10-2019

Αρ. Πρωτ.: 7954 Προς : Υπουργό Εσωτερικών
κ. Θεοδωρικάκο
Κοιν.: 1. Κοινοβουλευτικά Κόμματα
2. Α’ βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ
3. ΠΟΕ ΟΤΑ

Θέμα : Άνιση μεταχείριση στην κινητικότητα των Υπαλλήλων των Υπηρεσιών Δόμησης και των Τεχνικών Υπηρεσιών των Δήμων.
Όπως πληροφορηθήκαμε, σε τροπολογία που κατατέθηκε στο Σχέδιο Νόμου «Επενδύω στην Ελλάδα» τροποποιούνται οι διατάξεις της κινητικότητας για τους υπαλλήλους των Τεχνικών Υπηρεσιών και των Πολεοδομιών των ΟΤΑ Α’ Βαθμού, μεγάλο μέρος των οποίων είναι μέλη μας Διπλωματούχοι Μηχανικοί. Συγκεκριμένα και σε αντίθεση με ότι ισχύει για το σύνολο των Δημοσίων Υπαλλήλων για τους εν λόγω Υπαλλήλους θα ζητείται πλέον η σύμφωνη γνώμη από το αρμόδιο για το διορισμό τους όργανο.
H καθιερούμενη με το άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος αρχή της ισότητας αποτελεί νομικό κανόνα, ο οποίος επιβάλλει την ομοιόμορφη μεταχείριση προσώπων που τελούν υπό τις αυτές ή παρόμοιες συνθήκες και αποκλείει τόσο την έκδηλα άνιση μεταχείριση,... (3396/2014 ΣΤΕ). Συμπληρωματικά στην εθνική νομοθεσία λειτουργεί και η ευρωπαϊκή και ειδικότερα το άρθρο 14 της ΕΣΔΑ [Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου] που καθιερώνει την αρχή της ισότητας και απαγορεύει τις διακρίσεις ορίζοντας ότι «η χρήσις των αναγνωριζομένων εν τη παρούση Συμβάσει δικαιωμάτων και ελευθεριών δέον να εξασφαλισθή ασχέτως διακρίσεως φύλου, φυλής, χρώματος, γλώσσης, θρησκείας, πολιτικών ή άλλων πεποιθήσεων, εθνικής ή κοινωνικής προελεύσεως, συμμετοχής εις εθνικήν μειονότητα, περιουσίας,  γεννήσεως ή άλλης καταστάσεως». (Αρχή της ισότητας).
Κατά τη γνώμη μας η εισαχθείσα τροπολογία (παράγραφος 7) καθιερώνει άνιση μεταχείριση μόνο για τους Υπαλλήλους των Υπηρεσιών Δόμησης και των Τεχνικών Υπηρεσιών μόνο των ΟΤΑ Α’ βαθμού για τους οποίους και ζητείται η σύμφωνη γνώμη του Δημάρχου για μετάταξη σε αντίθεση με όλους τους υπόλοιπους Υπαλλήλους όπου ζητείται απλώς η γνώμη χωρίς την προϋπόθεση της συμφωνίας.
Η επίκληση των αναπτυξιακών αρμοδιοτήτων των εν λόγω Υπηρεσιών στην Αιτιολογική Έκθεση δεν είναι ικανή, κατά τη γνώμη μας, γιατί αντίστοιχες αρμοδιότητες έχουν το σύνολο των Διπλωματούχων Μηχανικών που υπηρετούν στη Δημόσια Διοίκηση (Υπουργεία, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ Α και Β Βαθμού). Εναλλακτικά θα αποτελέσει πρόκριμα για την εξαίρεση του συνόλου των Διπλωματούχων Μηχανικών του συνόλου των Φορέων «με αναπτυξιακές αρμοδιότητες», από τις ισχύουσες διατάξεις και θα ζητείται η σύμφωνη γνώμη για μετάταξη τους από το αρμόδιο για το διορισμό τους όργανο?
Για τους παραπάνω λόγους ζητάμε την απόσυρση της παραγράφου 7 του πρώτου άρθρου της εν λόγω Τροπολογίας.

Πέμπτη, 24 Οκτωβρίου 2019

Το αναπτυξιακό Σ/Ν της κυβέρνησης βάζει χέρι και στις διαδικασίες ανάδειξης των συλλογικών οργάνων του ΤΕΕ

Το αναπτυξιακό Σ/Ν της κυβέρνησης βάζει χέρι και στις διαδικασίες ανάδειξης των συλλογικών οργάνων του ΤΕΕ

Σε μία – ακόμα – ουσιαστικά πραξικοπηματική κίνηση προβαίνει η κυβέρνηση της ΝΔ, λίγες ώρες πριν την ψήφιση του «αναπτυξιακού νόμου» στη Βουλή.

Σε συνεννόηση, προφανώς, με τον πρόεδρο του ΤΕΕ, Γ. Στασινό, φέρνει με τροπολογία 2 αλλαγές για τον τρόπο ανάδειξης των συλλογικών οργάνων του ΤΕΕ, βαθαίνοντας ακόμα περισσότερο το αντιδημοκρατικό έλλειμμα που υπάρχει στο Επιμελητήριο και απομακρύνει τους μηχανικούς από τις διαδικασίες του.

Α) Οι εκλογές του ΤΕΕ θα γίνονται κάθε 4 αντί για κάθε 3 χρόνια. Είναι προφανές ότι η αραίωση των εκλογικών διαδικασιών, απομακρύνει τους συναδέλφους από το επιμελητήριο, ενώ μειώνει και την αίσθηση λογοδοσίας που έχουν οι εκλεγμένοι αντιπρόσωποι των μηχανικών στα όργανα διοίκησης

Β) Μέχρι σήμερα, το όριο για να υπάρξει εκλογικό τμήμα σε κάποιο νησί, ήταν να είναι εγγεγραμμένοι σε αυτό, 25 μηχανικοί. Το όριο αυτό αλλάζει και γίνεται 50, κάτι που θα σημάνει το κλείσιμο αρκετών νησιωτικών εκλογικών κέντρων, και τον αντικειμενικό αποκλεισμό των εκεί συναδέλφων από τις εκλογές.

Έτσι αντιλαμβάνονται την «ανάπτυξη» η κυβέρνηση της ΝΔ, και ο – επίσης προσκείμενος στη ΝΔ – πρόεδρος του ΤΕΕ.

Με όσο το δυνατόν λιγότερη δημοκρατία, για να κανονίζουν «αυτοί που ξέρουν».

Έχει ήδη υπάρξει αίτημα για έκτακτη σύγκληση της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ για το ζήτημα, για να αποτραπεί αυτή η αντιδημοκρατική μεθόδευση.

ΑΡΑΓΕΣ: Όχι στο Πολυνομοσχέδιο «Επενδύω στην Ελλάδα» – Αγώνας ενάντια στην ψήφιση και υλοποίηση του.

Όχι στο Πολυνομοσχέδιο «Επενδύω στην Ελλάδα» – Αγώνας ενάντια στην ψήφιση και υλοποίηση του.

Το Πολυνομοσχέδιο «Επενδύω στην Ελλάδα» στα πάνω από 200 άρθρα του, φωτογραφίζει τις βασικές επιδιώξεις της κυβέρνησης της ΝΔ (αλλά και του ΤΕΕ) για την επόμενη περίοδο. Βασική του φιλοσοφία παραμένει η με «πάση θυσία» διευκόλυνση των επενδύσεων σε βάρος κοινωνικών δικαιωμάτων, Δημοσίου Ελέγχου και περιβαλλοντικής προστασίας. Το ΤΕΕ αλλά και οι παρατάξεις που διεκδικούν την ψήφο μας δεν έχουν φροντίσει φυσικά για να ενημερώσουν γι αυτές:

Στα άρθρα 169 – 171 ορίζονται νέες ευέλικτες διαδικασίες αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας, των πτυχίων των Κολλεγίων και ξένων Πανεπιστημίων μέσω του ΑΤΕΕΝ (Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας) του Υπ. Παιδείας. Πτυχία δηλαδή, μη αναγνωρισμένων ακαδημαϊκά από το Σύνταγμα της χώρας μας, ιδιωτικών ιδρυμάτων σε σύμπραξη με ξένα ιδρύματα, θα αποκτούν ισότιμα επαγγελματικά δικαιώματα με τους αποφοίτους των εγχώριων Πολυτεχνείων, αλλά και με όσους έχουν πράξεις ισοτίμησης και αντιστοίχισης του ΔΟΑΤΑΠ (ή του ΔΙΚΑΤΣΑ). Η διάταξη αυτή συνιστά καινοφανή ισοπέδωση Διπλωμάτων και πτυχίων.

Στο άρθρο 157 για πρώτη φορά παρέχεται η δυνατότητα ανάθεσης με προγραμματική σύμβαση, της ανάληψης καθηκόντων Αναθέτουσας Αρχής σε ιδιώτη τεχνικό σύμβουλο. Η ρύθμιση αυτή ανοίγει την πόρτα για την πλήρη κατάργηση των Δημόσιων Τεχνικών Υπηρεσιών και την ιδιωτικοποίησή τους. Είναι σε άμεση συνάφεια με τη μόλις χθεσινή εξαγγελία του ΤΕΕ και του Υπ. Υποδομών ότι «Μητρώο Πιστοποιημένων Μηχανικών από το ΤΕΕ» θα αναλάβει και τις επιβλέψεις Δημοσίων Έργων. Εξαφάνιση του Δημόσιου Ελέγχου δηλαδή ώστε «πιστοποιημένοι» από το ΤΕΕ ιδιώτες να ελέγχουν άλλους ιδιώτες και το αντίθετο. Ο Δημόσιος Έλεγχος πρέπει να ενισχυθεί και όχι να παραχωρηθεί σε ιδιώτες, τράπεζες ή άλλα σχήματα τα οποία ενδεχομένως να έχουν όμορα συμφέροντα με αυτά του εκάστοτε εργολάβου ή επενδυτή (μέσω ομίλων, κοινοπραξιών κλπ).

Με το άρθρο 179 δίνει το δικαίωμα στους δήμους να εκχωρούν σε ιδιώτες τις υπηρεσίες ανταποδοτικού χαρακτήρα, ήτοι την καθαριότητα, τον ηλεκτροφωτισμό και το πράσινο των πόλεων. Με αυτή τη νέα Νομοθετική ρύθμιση, οι Δήμαρχοι ουσιαστικά μετατρέπονται σε μάνατζερ όπου θα φροντίζουν να διασφαλίζουν τα κέρδη των μεγαλοεργολάβων και επιχειρηματιών εκχωρώντας τους υπηρεσίες του Δήμου και μετακυλώντας βέβαια το κόστος στα ήδη υπερχρεωμένα νοικοκυριά των Δημοτών, αυξάνοντας τα Δημοτικά τέλη.

Με τα άρθρα 207 – 208 Τοπικά Χωρικά Σχέδια, αντί να εκπονούνται σε επίπεδο δήμων, η κατάρτισή τους κατακερματίζεται ανά πολεοδομική ενότητα (μίας ή περισσότερες) και η διαδικασία της προέγκρισης των Ειδικών Χωρικών Σχεδίων γίνεται τώρα προαιρετική για τον ενδιαφερόμενο ιδιώτη. Διαφορετικά θα καταθέτει απευθείας την αίτηση οριστικής έγκρισης.

Εγκαθιδρύει ένα αυταρχικό πλαίσιο πειθαρχικών διώξεων για τους υπαλλήλους που δε θα γνωμοδοτούν εντός ενός μήνα τη στιγμή που έχουν να αντιμετωπίσουν την πολυνομία, την ασάφεια της νομοθεσίας αλλά και τα τεράστια ελλείμματα στελέχωσης και προωθεί την αντικατάστασης των αναγκαίων μόνιμων και σταθερών σχέσεων εργασίας στο Δημόσιο με τη μερική απασχόληση Ιδιωτικού δικαίου που εισάγει η παρ. 18 του Άρθρου 59.

Ο γενικός κανόνας του νομοσχεδίου είναι να ξεκινούν πρώτα τη λειτουργία τους οι επιχειρήσεις και να διενεργείται εκ των υστέρων ο έλεγχος των απαιτούμενων δικαιολογητικών. Είναι προφανές ότι σύντομα θα βρεθούμε μπροστά στον κίνδυνο πρώτα να αδειοδοτούνται δραστηριότητες και στη συνέχεια να πληρώνουμε πολλαπλό τίμημα αποκατάστασης βλαβών.

Το ΤΕΕ φιλοδοξεί –και μάλλον έχει προκαταβολικά αναλάβει- δύο κρίσιμες Βάσεις Δεδομένων, τον Ενιαίo Ψηφιακό Χάρτης και το Εθνικό Μητρώο Υποδομών λαμβάνοντας δεδομένα από τις Δημόσιες Υπηρεσίες και προφανώς αναθέτοντας τη λειτουργία τους σε ιδιώτες μια και το ίδιο είναι υποστελεχωμένο.

Όσον αφορά τα εργασιακά καταδικάζουμε κάθε προσπάθεια κρατικής παρέμβασης στη ζωή και τη λειτουργία των συνδικαλιστικών ενώσεων. Οι ενώσεις των εργαζομένων έχουν τις δικές τους καταστατικές τους διατάξεις και λογοδοτούν αποκλειστικά στα μέλη τους. Κάθε κρατική παρέμβαση για τον τρόπο λήψης αποφάσεων (ηλεκτρονικές ψηφοφορίες, απαιτούμενα ποσοστά λήψης αποφάσεων) ή για τον έλεγχο των σωματείων (Μητρώα συνδικαλιστικών ενώσεων και συνδικαλιστών) μας γυρίζει σε εποχές που θα έπρεπε να έχουμε ξεχάσει. Η υπονόμευση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας με την υπερίσχυση των Επιχειρησιακών έναντι των Κλαδικών και των τοπικών έναντι των Εθνικών καθώς και τα προσκόμματα στις Διαιτητικές Αποφάσεις και στην επεκτασιμότητα των Συμβάσεων, οδηγεί σε πλήρη επαναφορά των νεοφιλελεύθερων πολιτικών της εσωτερικής υποτίμησης της εργασίας ώστε να ανακάμψει η κερδοφορία του κεφαλαίου σε βάρος των μισθών και των εργασιακών δικαιωμάτων. Συντασσόμαστε με τους αγώνες και τις διεκδικήσεις του κινήματος των εργαζομένων για να μην περάσουν αυτές οι διατάξεις που είναι σε συνέχεια αντίστοιχων όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων.

Για όλα τα παραπάνω καλούμε τους συναδέλφους σε αγώνα για την απόσυρση- κατάργηση του πριν αλλά και μετά τις εκλογές του ΤΕΕ. Καλούμε σε στήριξη των κινητοποιήσεων σωματείων, φορέων και φοιτητικών συλλόγων με πρώτο ραντεβού την Πέμπτη 24/10 στις 5μμ στο Σύνταγμα όπου και θα ψηφίζεται.

Αριστερή Αγωνιστική Ενωτική Συσπείρωση

Ο Πρόεδρος που νομοθετούσε πιο γρήγορα και από τον ίσκιο του


Πρόσφατες δημοσκοπήσεις του Σκάει.gr δείχνουν τους πιο παραγωγικούς υπουργούς της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Ξεχωρίζει με διαφορά ο Υπουργός Επενδυτών Εργολάβων με 33 τροπολογίες το δευτερόλεπτο και ακολουθεί ο Άδωνις Γεωργιάδης με 24 εγκρίσεις κατεδάφισης βουνών  το λεπτό και από κοντά ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδη με 12 εκκενώσεις καταλήψεων και 7 δολοφονίες μεταναστών το λεπτό. Τα δεδομένα ενδεχομένως να τροποποιηθούν σήμερα, ημέρα ψήφισης του Πολυνομοσχεδίου, μια και αναμένονται και νέες τροπολογίες μεταξύ αυτών και εκείνη που ορίζει ότι ο επόμενος Πρόεδρος του ΤΕΕ πρέπει να έχει το χρίσμα από τον Πανάγιο Τάφο.  Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες θέλουν τον πρώην Υπουργό Υποδομών της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ να μεταναστεύει σε εξωτική χώρα για προετοιμασία μια και ο πήχης έχει ανέβει πια πολύ ψηλά.



Μόνο η εισαγωγή είναι χιουμοριστική όσα ακολουθούν είναι απόλυτα αληθινά.


Τροπολογία, η οποία κατατέθηκε στο αναπτυξιακό νομοσχέδιο για θέματα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας προβλέπει (στην αιτιολογική έκθεση της) τα ακόλουθα:

«Με την προτεινόμενη παράγραφο 1 τροποποιείται η παράγραφος 1 του άρθρου 16 του π.δ. της 27.11/14.12.1926 (Ά 430 1926) «περί κωδικοποιήσεως των περί συστάσεως του Τ.Ε.Ε. κειμένων διατάξεων». Συγκεκριμένα, προτείνεται η αλλαγή στη διάρκεια της θητείας της Διοίκησης του ΤΕΕ καθώς και η διεξαγωγή των εκλογών σε μία ημέρα. Ειδικότερα, προτείνεται η διενέργεια των εκλογών του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ) κατά το μήνα Μάιο κάθε τέταρτου έτους, αντί του μηνός Νοεμβρίου κάθε τρίτου έτους. Ακόμη, με το υφιστάμενο καθεστώς οι εκλογές δύνανται να διενεργούνται σε μία ή δύο ημέρες, ενώ, με την προτεινόμενη διάταξη οι εκλογές θα διεξάγονται σε μία ημέρα. Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις είναι αναγκαίες, προκειμένου α) η Διοίκηση του ΤΕΕ να διαθέτει επαρκή χρόνο θητείας, εναρμονισμένο με τις σύγχρονες ανάγκες, δηλαδή για τον προγραμματισμό σε βάθος χρόνου, τη διαμόρφωση και την άσκηση του έργου που απορρέει από το θεσμικό ρόλο του ΤΕΕ, β) να μειωθεί το διοικητικό, αλλά και το οικονομικό κόστος των εκλογών, το οποίο παρ’ ότι τα τελευταία έτη μειώθηκε κατά πολύ, ανέρχεται κατ’ ελάχιστο στο ποσό των 750.000 €, γ) οι εκλογές να μη διεξάγονται κατά τη χειμερινή περίοδο, διότι, δημιουργούνται δυσχέρειες στην προετοιμασία των εκλογών, αλλά και στη συμμετοχή των ψηφοφόρων και δ) να εναρμονιστούν οι διαδικασίες εκλογών με την διοικητική ανασυγκρότηση της χώρας σε συνάρτηση με τον αριθμό μελών του ΤΕΕ σε ιδιαίτερες γεωγραφικά περιφέρειες.

Με την παράγραφο 2 προβλέπεται ότι οι περιπτώσεις β’ και γ’ της παραγράφου 1 του άρθρου 16 του π.δ. της 27.11/14,12.1926, με τις οποίες ρυθμίζεται α. ο μήνας διεξαγωγής των εκλογών και β. οι έδρες διενέργειας των εκλογών, τίθενται σε ισχύ την 01.01.2020, ώστε να μην υφίσταται σύγχυση ως προ το πλαίσιο εφαρμογής της ισχύουσας διάταξης σχετικώς με τις ήδη προκηρυχθείσες εκλογές του Τ.Ε.Ε. που πρόκειται να διεξαχθούν στις 03.11.2019.»


Δημιουργείται Κεντρικό Σύστημα Αδειοδοτήσεων δημόσιων και ιδιωτικών έργων, σύμφωνα με όσα προβλέπει τροπολογία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων στο αναπτυξιακό νομοσσχέδιο.

Τετάρτη, 23 Οκτωβρίου 2019

Απολογισμός δράσης ΑΡΑΓέΣ 2016-2019

Απολογισμός δράσης ΑΡΑΓέΣ 2016-2019


Την τριετία που πέρασε, στο επιμελητήριο έλαβαν χώρα εξελίξεις που επηρεάζουν όλους μας, και ταυτόχρονα αλλάζουν το ρόλο του Τεχνικού Επιμελητηρίου. Οι εξελίξεις αυτές δεν έγιναν ιδιαίτερα γνωστές στο μεγαλύτερο μέρος των συναδέλφων, πράγμα που είναι λογικό, καθώς στα μεγάλα προβλήματα που αντιμετώπισαν όλα τα χρόνια της κρίσης, το ΤΕΕ απουσίαζε ή αντιδρούσε για το «φαίνεσθαι», εκπροσωπώντας τελικά τους «λίγους», τους εργολάβους και τα μεγάλα γραφεία, και όχι την πλειοψηφία των συναδέλφων – μισθωτών και αυταπασχολούμενων – που ζουν από τη δουλειά τους. Εκτός αυτού, έχουμε χάσει εδώ και χρόνια (μετά και την κατάργηση του «Ενημερωτικού Δελτίου» ακόμα περισσότερο), την αίσθηση ότι το ΤΕΕ μας προσφέρει κάτι ως επιμελητήριο.

Η πολιτική κατάσταση στο ΤΕΕ ήταν επίσης εξαιρετικά αρνητική, αφού πέραν της γνωστής πολιτικής της παράταξης ΔΚΜ (ΝΔ), με την οποία η ΔΗΣΥΜ(ΠΑΣΟΚ) συνέπραττε στα πάντα, συγκυβερνώντας ουσιαστικά και στην Αντιπροσωπεία μαζί με την παράταξη Μοροπούλου (ΔΗΠΑΜ), δεν υπήρχε πρακτικά αντίσταση και από τις άλλες δυνάμεις. Η ΡΠΜ (ΣΥΡΙΖΑ) που τώρα αναβαπτίζεται σε «Προοδευτική Συμμαχία» υποστήριζε αναφανδόν τις κυβερνητικές πολιτικές της περιόδου ΣΥΡΙΖΑ, ενώ και η ΕλΕΜ είχε κατά κανόνα μετριοπαθή στάση. Οι ψηφοφορίες στη Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ είναι αποκαλυπτικές, αφού η συντριπτική πλειονότητα των αποφάσεων παιρνόταν με καθολική συναίνεση πλην των εκπροσώπων ΑΡΑΓέΣ-#blockTEE και Πανεπιστημονικής.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, επιχειρήσαμε να αποτρέψουμε τις αρνητικές αλλαγές, να προτείνουμε το ΤΕΕ να δράσει υπέρ της πλειοψηφίας των συναδέλφων, και να ενημερώνουμε τους συναδέλφους για τις εξελίξεις

Συγκεκριμένα:
Προσπαθήσαμε επί 3 χρόνια να συζητηθεί το ασφαλιστικό στην Αντιπροσωπεία, και ενώ δεν ερχόταν κεντρική εισήγηση από τις παρατάξεις της πλειοψηφίας. Έφτασε να συζητηθεί στην τελευταία Αντιπροσωπεία, και χωρίς να γίνει κουβέντα για το φλέγον ζήτημα της περιόδου, την ιδιωτικοποίηση της ασφάλισης.

Επιχειρήσαμε να διευρυνθεί ο αγώνας ενάντια στον νόμο Κατρούγκαλου με σειρά παρεμβάσεων, επιχειρώντας να φέρουμε και την πίεση των σωματείων του κλάδου αλλά και της Ανοιχτής Συνέλευσης Μηχανικών στα όργανα του ΤΕΕ.

Είχαμε συναδέλφους που είχαν ποινικές διώξεις λόγω κινητοποιήσεων προηγούμενων ετών, ενώ οι συνάδελφοι μέλη μας παραιτήθηκαν από τις θέσεις τους [1][2] όταν εφαρμόστηκε ο νόμος Κατρούγκαλου και το ΤΣΜΕΔΕ έπαψε να υπάρχει ως αυτόνομο ταμείο.
Επιχειρήσαμε να αποτρέψουμε την μετατροπή της συζήτησης για τα επαγγελματικά δικαιώματα σε αρένα συντεχνιακής διαμάχης, υπερασπιζόμενη την αξία του να απορρέουν από τα πτυχία τα επαγγελματικά δικαιώματα και να μην κατακερματιστούν σε «δυνατότητες

Στο ζήτημα αυτό, συμπαρασταθήκαμε στους αγωνιζόμενους φοιτητές που κινητοποιήθηκαν για να μην εφαρμοστούν οι «κλάσεις», που θα ανάγκαζαν τους νέους μηχανικούς να μην μπορούν να υπογράψουν τίποτα και να δουλεύουν πάντα για να κερδίζουν άλλοι.
Πιέσαμε το ΤΕΕ να παίρνει θέση υπέρ των εργαζόμενων μηχανικών (κατορθώνοντας να πάρει η Διοικούσα Επιτροπή απόφαση υπέρ της σύναψης Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για τους ιδιωτικούς υπαλλήλους), και συνολικά υπέρ των πληττόμενων κοινωνικών στρωμάτων (η Αντιπροσωπεία πήρε απόφαση ενάντια στους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς κατοικιών).
Αγωνιστήκαμε για να σταματήσει ο αποκλεισμός συναδέλφων από υπηρεσίες του ΤΕΕ, είτε όσον αφορά τα ηλεκτρονικά συστήματα, είτε όσον αφορά βεβαιώσεις. Είναι αδιανόητο το ΤΕΕ να εκβιάζει τα μέλη του για να εισπράξει τις εισφορές.
Στηλιτεύσαμε τις πρακτικές υποβάθμισης του επαγγέλματος, και μάλιστα από διακεκριμένα μέλη του ΤΕΕ, που συμπιέζουν κι άλλο τις αμοιβές των μηχανικών, αντιμετωπίζοντας το αντικείμενο της δουλειάς τους σαν κάτι ευτελές, μετατρέποντάς τους τελικά σε εισπράκτορες του κράτους.
Αγωνιστήκαμε απέναντι στις «επενδύσεις» της εκποίησης του δημοσίου πλούτου (από το Υπερταμείο ως το Ξεπούλημα της ΔΕΗ), της περιβαλλοντικής καταστροφής και της υφαρπαγής του δημοσίου χώρου (με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα τα γήπεδα Ποδοσφαιρικών Ανωνύμων Εταιριών). Αναδείξαμε τη συνέχιση των αμαρτωλών συμβάσεων παραχώρησης, αναδείξαμε τις ευθύνες του σημερινού προέδρου του ΤΕΕ που ανέλαβε τεχνικός σύμβουλος της κυβέρνησης για το Ελληνικό, χωρίς να υπάρχει καμιά συλλογική απόφαση του ΤΕΕ για την «επένδυση» των καζίνο.
Υπερασπιστήκαμε τη δημόσια εκπαίδευση, απέναντι στην ισοτίμηση των κολλεγίων, τη δημιουργία «τμήματος ΤΕΙ» στο ΤΕΕ, που προετοίμαζε την «πολυτεχνιοποίηση» των ΤΕΙ χωρίς υποδομές
Προσπαθήσαμε να συμβάλλουμε στο μέτρο των δυνάμεών μας στην ανάδειξη των ευθυνών για τις καταστροφές στην Μάνδρα και στο Μάτι. Καταστροφές που μπορούν να αποτραπούν, εάν οι μηχανικοί και κυρίως οι φορείς τους αναλάβουν τις ευθύνες του κοινωνικού τους ρόλου.
Αναδείξαμε και επιχειρήσαμε να δοθούν λύσεις σ ζητήματα της καθημερινότητας των μηχανικών που προέκυπταν στο περιθώριο της εφαρμογής των μνημονιακών κυβερνητικών πολιτικών, από το χάος του «Εξοικονομώ», ως την υποχρεωτική επιβολή του POS, και μέχρι τα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι στρατευμένοι,
Αντιδράσαμε και συμμετείχαμε στις κινητοποιήσεις [1], [2] ενάντια στην αλλαγή του θεσμικού πλαισίου του ΤΕΕ, που θα οδηγούσε σε ένα ακόμα πιο κλειστό σύστημα ΤΕΕ, προσαρμοσμένου στον νέο ρόλο που σχεδιάζουν για το επιμελητήριο: να γίνει τεχνικό παράρτημα των κρατικών μηχανισμών, υποκαθιστώντας το δημόσιο στην τήρηση των ηλεκτρονικών συστημάτων, σε μια συνολικότερη λογική «ανάπτυξης» χωρίς ελέγχους και όρια.
Ενημερώναμε δημόσια τους συναδέλφους μετά από κάθε συνεδρίαση της Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ για τα τεκταινόμενα [1], [2], [3], [4], [5], [6], [7], [8] θεωρώντας ότι χωρίς ενημέρωση οι συνάδελφοι δεν μπορούν να διαμορφώσουν άποψη για το τι συμβαίνει στο ΤΕΕ, και αισθάνονται – λογικά – αποκλεισμένοι από ένα «σύστημα» που αποφασίζει για αυτούς χωρίς αυτούς.
Θέσαμε ζητήματα δημοκρατικής λειτουργίας, η οποία πέρασε τα πάνδεινα στη μέγγενη του διδύμου Στασινού – Μοροπούλου, αλλά και διαφάνειας στη διαχείριση των οικονομικών, όχι μόνο όσον αφορά την υπόθεση ΙΕΚΕΜ – ΤΕΕ, αλλά και γενικότερα, καθώς σήμερα, με τον τρόπο που γίνεται η συζήτηση στις συνεδριάσεις της Αντιπροσωπείας για τον Προϋπολογισμό με τα ασαφή κονδύλια, και στις συνεδριάσεις της Διοικούσας Επιτροπής με τα οικονομικά ζητήματα να μη συζητούνται σχεδόν ποτέ, είναι πρακτικά αδύνατο να υπάρξει δημοκρατικός έλεγχος στη διαχείριση.

Για τους παραπάνω λόγους, διεκδικούμε την ψήφο των συναδέλφων στις επερχόμενες εκλογές στις 3 Νοεμβρίου. Ενισχυμένοι, μπορούμε να διεκδικήσουμε και να επιβάλλουμε περισσότερα, μπορούμε όμως – κυρίως – να συμβάλλουμε στην ανασυγκρότηση του κινήματος των μηχανικών και τη συμμετοχή τους στις αποφάσεις που επηρεάζουν τη ζωή τους.

Να αποδράσουμε από τον ατομισμό, να ξαναβρούμε τη συλλογική μας αξιοπρέπεια.

Διακήρυξη της Ενωτικής Αριστερής Πρωτοβουλίας Πολεοδόμων – Χωροτακτών (ΕΑΠ ΠοΧ)


Η δεκαετία της κρίσης αποτέλεσε το πεδίο αναδιάταξης της εργασιακής πραγματικότητας στην Ελλάδα, μέσω της θεσμικής κατοχύρωσης στρατηγικών υποτίμησης της εργασίας και απορρύθμισης των εργασιακών σχέσεων. Το επάγγελμα του Μηχανικού πλήρωσε και αυτό ακριβά το μερίδιό του ανακεφαλαιώνοντας τις χρεοκοπημένες ελληνικές τράπεζες με τα αποθεματικά του ασφαλιστικού του ταμείου, την καθολική υποτίμηση των αμοιβών εργασίας και την κατάργηση πρακτικά όλων των εργασιακών κεκτημένων συμπεριλαμβανομένων των συλλογικών συμβάσεων εργασίας.



Διακήρυξη της Ενωτικής Αριστερής Πρωτοβουλίας Πολεοδόμων – Χωροτακτών (ΕΑΠ ΠοΧ)



ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ

Ύστερα από 30 χρόνια επιστημονικής παρουσίας, πραγματώνεται το αυτονόητο, η θεσμική κατοχύρωση της αυτονομίας του αντικειμένου μας. Ωστόσο, όλα αυτά έρχονται σε ένα αυταρχικό εργασιακό πλαίσιο, όπου μέσα από την «απελευθέρωση» του επαγγέλματος και την αναγνώριση των τριετών πτυχίων των ιδιωτικών κολλεγίων, επιδιώκεται η περαιτέρω υποτίμηση των εργασιακών δικαιωμάτων όλων των μηχανικών. Η ΕΑΠ ΠοΧ αποτελεί σχήμα που συγκροτήθηκε από νέους συναδέλφους Μηχανικούς, αυτοαπασχολούμενους και εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα, σε ερευνητικά κέντρα και Πανεπιστήμια, με κοινούς δεσμούς από τους φοιτητικούς αγώνες και τα κινήματα την περίοδο της κρίσης, τους χώρους δουλειάς και το Σωματείο Μισθωτών Τεχνικών. Με την παρέμβαση μας θέλουμε να δώσουμε φωνή σε όλους εκείνους τους συναδέλφους, με τους οποίους μοιραζόμαστε την ίδια σκληρή πραγματικότητα. Επιδιώκουμε την ανάπτυξη εκείνων των αγωνιστικών πρακτικών που θα διεκδικήσουν υλικές νίκες και θα ενοποιήσουν όλους τους μηχανικούς που ζουν από το επάγγελμα τους, με έμφαση στα δικαιώματα και τις ανάγκες των πιο ευάλωτων ομάδων.

ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ

τους μισθωτούς συναδέλφους στον ιδιωτικό τομέα και τους εργαζόμενους με Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών, οι οποίοι βιώνουμε καθημερινά την εργασιακή ανασφάλεια,

τους αυτοαπασχολούμενους που πασχίζουμε να ανταπεξέλθουμε στις δυσβάσταχτες φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις επιβιώνοντας μέσα σε καθεστώς υποαπασχόλησης,

τους μεταπτυχιακούς, διδακτορικούς και διαρκώς καταρτιζόμενους, που αναγκαζόμαστε να μεταναστεύσουμε για να ασκήσουμε το επάγγελμα μας με αξιοπρέπεια,

τους Μηχανικούς στον δημόσιο τομέα που εργάζονται σε υποστελεχωμένες υπηρεσίες, αντιμετωπίζουν ποινικές ευθύνες και αμείβονται με μειωμένες αποδοχές,

τους νέους, άνεργους και επισφαλώς εργαζόμενους συναδέλφους που αποτελούμε σήμερα ένα σημαντικό ποσοστό του κλάδου και αντιμετωπίζουμε μια εχθρική αγορά εργασίας.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ
Συλλογικές συμβάσεις εργασίας για όλους τους εργαζόμενους, συμπεριλαμβανομένων και των εργαζόμενων με μπλοκάκι, με ουσιαστικές αυξήσεις αποδοχών. Επίδομα ανεργίας σε όλους τους ανέργους χωρίς εξαιρέσεις.
Δημόσια και καθολική κοινωνική ασφάλιση που θα προστατεύει τους εργαζόμενους και δεν θα τους εξοντώνει μέσω των αυξημένων εισφορών. Δημόσια και δωρεάν υγεία για όλους.
Ανατροπή των πολιτικών «απελευθέρωσης» του επαγγέλματος, πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα στο δίπλωμα με βάση το αντικείμενο κάθε ειδικότητας ενάντια στην αναγνώριση πτυχίων τριετών σπουδών και Κολλεγίων.
Ανατροπή της υπερφορολόγησης των εργαζόμενων με χαμηλά εισοδήματα.
Ανάπτυξη συνθηκών παραμονής και επιστροφής των συναδέλφων που βρίσκονται στο εξωτερικό.
Αποκατάσταση αποδοχών και επαρκή στελέχωση του (ευρύτερου) δημόσιου τομέα.
Σχεδιασμό του χώρου με συμμετοχή της κοινωνίας και σεβασμό στο περιβάλλον.
Τοπική και περιφερειακή ανάπτυξη με σχεδιασμό και βάσει των αναγκών των πολλών.

Στηρίζουμε – ψηφίζουμε στις 3 Νοέμβρη


Ενωτική Αριστερή Πρωτοβουλία Πολεοδόμων Χωροτακτών (ΕΑΠ ΠοΧ)

Συμμετοχή της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ στις κινητοποιήσεις της 24/10/19

Π.Ο.   Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ  ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΕΝΩΣΕΩΝ  ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ  ΔΗΜΟΣΙΩΝ  ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ  ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ  ΑΝΩΤΑΤΩΝ  ΣΧΟΛΩΝ

Μαυρομματαίων 17,  104 34  ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583  fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
                                                                            
Αρ. Πρωτ.: 7951                                                         Αθήνα,  22-10-2019                         
Προς:   Α’ Βάθμιες Ενώσεις (κοινοποίηση στα μέλη)              
Συμμετοχή της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ στις κινητοποιήσεις της 24/10/19

Καλούμε τους συναδέλφους/σες να συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις με κεντρικό αίτημα την απόσυρση του Νομοσχεδίου «Επενδύω στην Ελλάδα». Όπως έχουμε περιγράψει αναλυτικά στην από 16/10/2019 ανακοίνωση μας με το Πολυνομοσχέδιο δίνεται απόλυτη προτεραιότητα στους επενδυτές σε βάρος εργασιακών, περιβαλλοντικών δικαιωμάτων αλλά και σε βάρος του Δημοσίου Ελέγχου. Κηρύσσουμε Πανελλαδική Στάση Εργασίας την Πέμπτη 24/10/19 από τις 11πμ έως τη λήξη του ωραρίου. Διεκδικούμε:
1. Αναβάθμιση των Δημόσιων Ελεγκτικών Μηχανισμών και όχι εκχώρηση τους στους ιδιώτες. Όχι στους ιδιώτες στις αναθέτουσες Αρχές. 
2. Όχι στην επαγγελματική ισοτίμηση των ιδιωτικών Κολλεγίων με τα Πολυτεχνεία.
3. Όχι στον αυταρχισμό και στις πειθαρχικές διώξεις Υπαλλήλων.
4. Προσλήψεις με μόνιμες και σταθερές σχέσεις εργασίας αντί για εισαγωγή ελαστικών σχέσεων στο Δημόσιο.
5. Προστασία των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας .
6. Όχι στις κρατικές παρεμβάσεις στα Σωματεία και στις αποφάσεις τους.
Συγκέντρωση την Πέμπτη 24/10 στις 11:00πμ στην πλ. Καραϊσκάκη και στις 17:00 στο Σύνταγμα

Τρίτη, 22 Οκτωβρίου 2019

Τόσο σκληρή κριτική σε Ν/Σ κυβέρνησης είχαμε χρόνια να δούμε...


Την προηγούμενη Τετάρτη στις 16.10.19 πραγματοποιήθηκε η 2η συνεδρίαση της επιτροπής της Βουλής στην οποία συζητείται το σχέδιο νόμου "επενδύω στην ελλάδα" στο οποίο περιλαμβάνονται και οι διατάξεις του Υπ.Παιδείας για τα κολέγια.

Στη συνεδρίαση είχαν κληθεί φορείς για τοποθετήσεις μεταξύ των οποίων ήταν και το ΤΕΕ.
Στην τοποθέτηση του ο πρόεδρος του ΤΕΕ Γ.Στασινός (βλ. 1:07:27 στο βίντεο) αφού ευχαρίστησε όλες τις κυβερνήσεις (ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ) για την αγαστή τους διαχρονική συνεργασία έχοντας πάθει επιλεκτική αμνησία δεν κάνει την παραμικρή αναφορά στην απόφαση της αντιπροσωπείας του τεε για τα κολέγια που πάρθηκε στις 05.10.19 (βλ.συνημμένο απόσπασμα πρακτικών).
Τελικά μετά από 4 ώρες και ύστερα από ερωτήσεις βουλευτών (βλ. 5:17:13 στο βίντεο) επανήλθε στη μνήμη του η απόφαση της α/τεε για απόσυρση των επίμαχων διατάξεων και παρακάλεσε το σώμα να τον αποδεσμεύσει γιατί έχει και μια πρεοκλογική μάχη να δώσει!!!

Με τέτοιες τοποθετήσεις και πρακτικές του Προέδρου και επικεφαλής της ΔΚΜ λίγο πριν από τις εκλογές του ΤΕΕ, δεν είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς τι θα ακολουθήσει μετά από τις εκλογές...

Δευτέρα, 21 Οκτωβρίου 2019

Γιατί ελέγχονται Βρούτσης και (πρώην) Γραμματέας ΣΕΠΕ


Γιατί ελέγχονται Βρούτσης και (πρώην) Γραμματέας ΣΕΠΕ

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ Πετρόπουλος Ανδρέας

Από το Σώμα Επιθεωρητών - Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης - Στο "φως" το πόρισμα που έχει ήδη κοινοποιηθεί μεταξύ άλλων και στην Γενική Γραμματεία καταπολέμησης της Διαφθοράς αλλά και στον Αρμόδιο Εισαγγελέα. Η περίεργη ιστορία του 2014 με την σκανδαλώδη τροποποίηση σύμβασης υπέρ συγκεκριμένης εταιρίας.

Ένα σκάνδαλο στο ΣΕΠΕ από το 2014 συνεχίζει να ακολουθεί τον υπουργό Εργασίας Γιάννη Βρούτση, ο οποίος επανήλθε στο υπουργείο και προΐσταται του Σώματος Επιθεωρητών το οποίο πρόσφατα υποβαθμίστηκε (καταργήθηκε σκανδαλωδώς η αυτοτέλειά του) και ανατέθηκε στη γ.γ. του υπουργείου Άννα Στρατινάκη.

Μάλιστα, όπως επιβεβαιώνεται και από τα έγγραφα του Σώματος Επιθεωρητών - Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης (ΣΕΕΔΔ) που παρουσιάζει σήμερα η "Αυγή" της Κυριακής, ο τότε (και σήμερα) υπουργός Εργασίας, με τον (τότε) ειδικό γραμματέα του ΣΕΠΕ Κώστα Πανταζή (πολιτευτής του ΠΑΣΟΚ και αποτυχών να εκλεγεί στη Β' Αθήνας τον περασμένο Ιούλιο) υπέγραψαν παρανόμως τροποποιητική σύμβαση ευνοώντας σκανδαλωδώς την εταιρία Planet ώστε η τελευταία να αναλάβει εργολαβικά την εκτέλεση του έργου "Απλούστευση των διαδικασιών του ΣΕΠΕ" που εντάχθηκε στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «Διοικητική Μεταρρύθμιση 2007-2013» με σύνολο δαπάνης 1.501.830,00 ευρώ.
Η αρχική σύμβαση

Όπως αποκαλύπτεται, η αρχική σύμβαση υπεγράφη στις 27-2-2014 μεταξύ του ειδικού γραμματέα του ΣΕΠΕ και της ένωσης εταιρειών Planet A.E. και Infogroup A.E. Λίγους μήνες μετά, και συγκεκριμένα τον Αύγουστο του 2014, υποβλήθηκε αίτηση με σκοπό να συνεχίσει το έργο μόνο η Planet, ως μόνη ανάδοχος, λόγω μη συμβολής του έτερου μέλους της Infogroup, και μη υλοποίησης του τμήματος που της αντιστοιχούσε, εξαιτίας αδυναμίας διάθεσης πόρων, ισχυριζόμενοι ότι το τμήμα αυτό εκτελέστηκε από την Planet. Βέβαια, οι απλήρωτοι εργαζόμενοι δήλωναν και με τις αγωγές τους ότι είχαν εργαστεί κανονικά για τον εν λόγω έργο του ΣΕΠΕ!



Ωστόσο, η Επιτροπή Αξιολόγησης του διαγωνισμού, με το από 13.10.2014 πρακτικό της, απέρριψε το ανωτέρω αίτημα τροποποίησης της σύμβασης. Το πρακτικό αυτό εγκρίθηκε από τον υπουργό Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας και εγκρίθηκε η τροποποίηση της σύμβασης με μόνη ανάδοχο την Planet! Εν συνεχεία ο ειδικός γραμματέας του ΣΕΠΕ υπέγραψε με την Planet την από 5-11-2014 τροποποίηση της σύμβασης και συμφωνήθηκε να λάβει η Planet το συνολικό εργολαβικό αντάλλαγμα, δηλαδή και το μέρος που αντιστοιχούσε στην Infogroup από την έναρξη της σύμβασης, παρά το γεγονός ότι από τα αρμόδια όργανα είχε απορριφθεί η αναδρομική τροποποίηση της σύμβασης!
Προσφυγή εργαζομένων

Την υπόθεση μετά από επώνυμη καταγγελία εργαζόμενου άρχισε να ερευνά από το Σώμα Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης. Ταυτόχρονα, κατά της συγκεκριμένης απόφασης προσέφυγαν οι εργαζόμενοι της αναδόχου εταιρείας Infogroup, ενημερώνοντας εγγράφως την αναθέτουσα αρχή (δηλ. το ΣΕΠΕ) ότι η ανάδοχος εργοδότις τους δεν τους είχε καταβάλει δεδουλευμένα από τον Μάρτιο έως και τον Σεπτέμβριο του 2014, δηλαδή για διάστημα επτά μηνών. Στη συνέχεια, άσκησαν αίτηση ασφαλιστικών μέτρων και αίτημα για συντηρητική κατάσχεση κάθε περιουσίας του εργοδότη, προκειμένου να εξοφληθούν τα δεδουλευμένα τους. Στις 15.9.2014 έλαβαν προσωρινή διαταγή με ισχύ μέχρι την έκδοση απόφασης επί της αίτησης ασφαλιστικών μέτρων, κοινοποιώντας, στο ΣΕΠΕ στις 24.9.2014, ώστε να μη δοθεί το ποσό του τιμήματος στην εργοδότρια εταιρεία και τελικά στην Planet, για να μπορέσουν να εξασφαλιστούν οι μισθοί τους. Ωστόσο το αίτημα για τροποποίηση της σύμβασης υπεβλήθη την 15.9.2014 και πριν την εκδίκαση των ασφαλιστικών μέτρων την 24.10.2014!

Το ερώτημα που θέτει το Σώμα Επιθεωρητών - Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης με την 83/Α/2018 έκθεση επιθεώρησης ελέγχου τόσο για τον σημερινό υπουργό Εργασίας Γ. Βρούτση όσο και για τον πρώην ειδικό γραμματέα του ΣΕΠΕ είναι:

"Γιατί το ΣΕΠΕ, διά του αρμοδίου ειδικού του γραμματέα, προχώρησε σε αναδρομική τροποποίηση της σύμβασης με μοναδικό δικαιούχο του εργολαβικού ανταλλάγματος την Planet, παρά το γεγονός α) ότι είχαν προηγηθεί έγγραφες οχλήσεις των εργαζομένων της Infogroup στο ΣΕΠΕ και έπρεπε να τους καταβάλει βάσει της διάταξης αυτής, το εργολαβικό αντάλλαγμα προς εξόφληση των δεδουλευμένων τους, β) ότι η Planet είχε εκχωρήσει την απαίτησή της από το εργολαβικό αντάλλαγμα στην ΕΤΕ λόγω δανείου και, εάν τα δεδουλευμένα θεωρούνταν δικές της υποχρεώσεις, υπήρχε ο κίνδυνος να μην ικανοποιηθούν και γ) ότι υπήρχε προσωρινή διαταγή πληρωμής για συντηρητική κατάσχεση της περιουσίας της Infogroup, άρα και του εργολαβικού ανταλλάγματος, προκειμένου να εξασφαλισθούν οι εργατικές απαιτήσεις και δεν επιτρεπόταν να εκχωρηθεί ούτε στην Planet, ούτε στην Τράπεζα".
Ερωτήματα που καίνε το υπουργείο Εργασίας

Επιπλέον, τα στοιχεία είναι άκρως επιβαρυντικά τόσο για τον υπουργό Εργασίας όσο και για την πρώην ειδικό γραμματέα του ΣΕΠΕ, καθώς:

Περίπου επτά μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, κατατέθηκε στον Κ. Πανταζή αίτημα τροποποίησης της σύμβασης με ανάδοχο πλέον αποκλειστικά την Planet A.E. και όχι την ένωση των εταιρειών «Planet A.E. - Infogroup A.E.».

Στο αίτημα αυτό, οι εκπρόσωποι της ένωσης εταιρειών δήλωσαν ότι η ένωση εταιρειών είχε ήδη από την υπογραφή της σύμβασης του έργου τροποποιήσει μονομερώς τους όρους της σύμβασης διότι, όπως ισχυρίζονταν, είχε τροποποιηθεί το οργανωτικό σχήμα της προσφοράς της ένωσης, χωρίς να έχει ενημερωθεί η αναθέτουσα αρχή.

Η ανάδοχος με την αίτησή της αυτή ουδέποτε προσκόμισε νέο οργανωτικό σχήμα προς έγκριση, ως όφειλε.

Επί του ανωτέρω αιτήματος για την τροποποίηση της σύμβασης η επιτροπή αξιολόγησης προσφορών αποφάσισε ορθώς ότι δεν έχει αρμοδιότητα να γνωμοδοτήσει επί συντελεσμένου γεγονότος κατά παράβαση των συμβατικών όρων.

Ωστόσο, στη συνέχεια, με απόφαση του Βρούτση την 16.10.2014 εγκρίθηκε η τροποποίηση της σύμβασης με ανάδοχο εφεξής την Planet A.E. Την 25.11.2014 υπεγράφη μεταξύ Πανταζή και Planet A.E. η αναδρομική (και όχι εφεξής, όπως όριζε η υπουργική απόφαση) τροποποίηση της σύμβασης και καθίσταται η Planet A.E. δικαιούχος του συνόλου του τιμήματος από 27.02.2014, χωρίς σχετική θετική γνωμοδότηση της ΕΑΠ.

Να σημειωθεί ότι σε κανένα έγγραφο δεν αναφέρεται εξέταση, από τον Πανταζή, αν πληρούνταν οι όροι ανάθεσης και αν εξασφαλιζόταν με νέο οργανωτικό σχήμα ή το με το εναπομείναν η ποιοτική και έγκαιρη εκτέλεση του αντικειμένου της σύμβασης. Και, τέλος, κατά την πάγια νομολογία του Ελεγκτικού Συνεδρίου, η αναδρομική τροποποίηση διοικητικών συμβάσεων δεν επιτρέπεται. Παράδοξο επίσης και σκανδαλώδες είναι το γεγονός ότι η καταβολή της προκαταβολής για το έργο (20% του συνολικού ποσού) έπρεπε να γίνει με την υπογραφή της σύμβασης, δηλαδή 27.02.2014, και όχι δέκα μήνες μετά, δηλαδή την 9.12.2014.

Αν σκεφτεί κανείς ότι καθ’ όλο το διάστημα από την υπογραφή της σύμβασης οι εργαζόμενοι είχαν απαιτήσεις μισθών από την εργοδότρια Infogroup A.E. και το πότε δόθηκε η προκαταβολή για το έργο, γίνεται σαφές ότι δεν είναι τυχαίο πως η καταβολή της προκαταβολής και τελικά του συνόλου του εργολαβικού τιμήματος, έγινε αφού είχαν πετάξει έξω τη δεύτερη εταιρεία και αφού οι εργαζόμενοί της είχαν μείνει απλήρωτοι!

Ο ΣΥΡΙΖΑ, η ΝΔ, οι Δήμοι και τα απορρίμματα


Ο ΣΥΡΙΖΑ, η ΝΔ, οι Δήμοι και τα απορρίμματα

Ιδιωτικοποίηση δημοσίων έργων για τα απορρίμματα και υποθήκευση για δεκαετίες των συμφερόντων των πολιτών, καταλογίζει ο ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης στην κυβέρνηση με αφορμή την ένταξη του έργου της ΜΕΑ (Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων) Δυτικού τομέα στα ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα).
Το παράδοξο είναι βέβαια ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ, Οικολόγων-Πράσινων διατήρησε την Ειδική Γραμματεία ΣΔΙΤ, με τον ίδιο προ του 2015 επικεφαλής και το ίδιο πλαίσιο χρηματοδότησης έργων διαχείρισης απορριμμάτων (επιδοτήσεις ΕΣΠΑ, δανειοδότηση από ΕΤΕΠ με την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου και μόλις 20% περίπου συμμετοχή του ιδιώτη) και την ίδια χρονική διάρκεια 25 χρόνια, για να κατασκευασθούν και να λειτουργήσουν η ΜΕΑ Δυτ. Μακεδονίας και δρομολόγησε τις ΜΕΑ Πελοποννήσου και Ηλείας. Το ότι η ΜΕΑ Ανατ. Τομέα προωθείται σαν δημόσιο έργο δεν εξηγείται παρά μόνο γιατί έπρεπε να υπάρχει και ένα «άλλοθι» στην εκλογική περιφέρεια του πρώην αναπληρωτή Υπουργού Περιβάλλοντος.
Πιο σημαντικό όμως είναι να υπενθυμιστεί ότι η Ε.Ε. με το πιο επίσημο τρόπο εδώ και καιρό προειδοποιεί την χώρα μας ότι δεν θα ξαναχρηματοδοτήσει μονάδες διαχείρισης σύμμεικτων απορριμμάτων. Και αυτό διότι αυτές αντιστρατεύονται τις προσπάθειες για διαλογή στην πηγή ώστε να επιτευχθούν οι υψηλότεροι στόχοι ανακύκλωσης που έχουν τεθεί. Πιο συγκεκριμένα, από το 2016 οι Γενικές Διευθύνσεις Περιφερειακής Πολιτικής και Περιβάλλοντος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προειδοποιούσαν για αιρεσιμότητα την ελληνική κυβέρνηση: «…όταν οι πόροι της ΕΕ στηρίζουν έργα διαχείρισης αποβλήτων , θα πρέπει να δίδεται προτεραιότητα στα έργα στην κορυφή της ιεράρχησης των αποβλήτων και όχι σε μη βέλτιστες επιλογές διαχείρισης αποβλήτων (εργοστάσια μηχανικής –βιολογικής επεξεργασίας και μονάδες αποτέφρωσης )που αναμένεται να λειτουργούν τα επόμενα 20-30 χρόνια» Παρά ταύτα ο ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης υποστηρίζει ότι πρέπει να κατασκευαστούν οι ΜΕΑ και μάλιστα αποκλειστικά με δημόσια χρηματοδότηση γιατί έτσι θα παράγεται φθηνό δευτερογενές καύσιμο (RDF, SRF) για τις τσιμεντοβιομηχανίες οι οποίες μαζί με τις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες θα είναι και οι μόνοι ωφελημένοι.
Τέλος, στα ερωτήματα που θέτει ο ΣΥΡΙΖΑ γιατί δεν ξεκίνησε η χωριστή συλλογή και επεξεργασία οργανικών αποβλήτων και η διαλογή στην πηγή στους Δήμους, θα έπρεπε να απαντήσουν οι Υπουργοί Εσωτερικών & Περιβάλλοντος της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, που ως πολιτικά υπεύθυνοι για την εφαρμογή της πολιτικής για τη διαχείριση των απορριμμάτων, άφησαν τους Δήμους ανεξέλεγκτους στην αδράνεια τους, για να έρθουν σε ελεύθερο πεδίο οι ιδιώτες να αναλάβουν και την αποκομιδή, διότι είχαν προτεραιότητα τα μεγάλα έργα των ΜΕΑ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο Δήμος Θεσσαλονίκης που με αποθεματικό πάνω από 20 εκατομμύρια ευρώ από τα ανταποδοτικά τέλη καθαριότητας, δεν προώθησε την ανακύκλωση ως όφειλε και σύμφωνα με το Τοπικό του Σχέδιο, αλλά ένα αχρείαστο και ακριβό έργο της υπογειοποίησης των κάδων.
Ο δημόσιος χαρακτήρας της διαχείρισης απορριμμάτων δεν διαφυλάχθηκε όπως θα έπρεπε και δεν προωθήθηκαν οι δομές και εκείνες οι λειτουργίες που δεν θα επέτρεπαν τη σημερινή κυβέρνηση να εφαρμόσει απροκάλυπτα πολιτικές που αφενός θα επιβαρύνουν το περιβάλλον αφετέρου θα επιβαρύνουν οικονομικά τους πολίτες. Οι ζωντανές δυνάμεις της κοινωνίας αυτοδιοικητικές, επιστημονικές, πολιτικές θα πρέπει να αντιταχθούν σε αυτούς τους σχεδιασμούς που τίθενται τώρα σε εφαρμογή και θα δημιουργήσουν ανεπίστρεπτα τετελεσμένα και να προτάξουν την εναλλακτική πρόταση της δημόσιας, αποκεντρωμένης, οικολογικής διαχείρισης απορριμμάτων.

Πρωτοβουλία για την Εναλλακτική Θεσσαλονίκη