Παρασκευή, 1 Μαΐου 2020

Ενωτικός Αγώνας για να αποσυρθεί το Ν/Σ «Εκσυγχρονισμός Περιβαλλοντικής Νομοθεσίας»

Ενωτικός Αγώνας για να αποσυρθεί το Ν/Σ «Εκσυγχρονισμός Περιβαλλοντικής Νομοθεσίας»

Το προς συζήτηση Ν/Σ «Εκσυγχρονισμός περιβαλλοντικής νομοθεσίας, ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία των Οδηγιών 2018/844 και 2019/692 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και λοιπές διατάξεις», που την περασμένη βδομάδα κατατέθηκε στη Βουλή εν μέσω πανδημίας και μέτρων καραντίνας αποτελεί μια μείζονα αντιπεριβαλλοντική τομή σε σχέση με όλα τα μέχρι σήμερα ισχύοντα. Αποτελεί συνέχεια σε όλα τα επίπεδα του Νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης «Επενδύω στην Ελλάδα» μια που διαπνέεται από την ίδια ακριβώς φιλοσοφία – της με κάθε κόστος εκχώρησης δικαιωμάτων, και φυσικού περιβάλλοντος στο κεφάλαιο για να προχωρήσει απρόσκοπτα στην κερδοφορία του. Και φυσικά δε θα περιοριστεί σε αυτό. Σύντομα θα συνοδευθεί και από νέο Σχέδιο Νόμου για τη Χωροταξία και τη Δόμηση με πρόσθετες πολεοδομικές και χωροταξικές διευκολύνσεις ώστε παραλίες, ρέματα, βουνά, αλλά και οι πόλεις να δοθούν βορά στο κεφάλαιο και ειδικά στο Τουριστικό.

Ενδεικτικό είναι ότι το αφήγημα της ανάπτυξης που προέβαλαν όλες οι μνημονιακές κυβερνήσεις ως διέξοδο από την κρίση, συνδεόταν σχεδόν αποκλειστικά με την τουριστικοποίηση και την υπερεκμετάλλευση του χώρου και του φυσικού πλούτου. Αυτή η κατεύθυνση ωστόσο, δείχνει ήδη τα όρια της όσον αφορά στην σχέση που υπάρχει με τις υγεονομικές κρίσεις, όσο και στις τεράστιες οικονομικές επιπτώσεις που θα υπάρξουν το επόμενο διάστημα σε βάρος των εργαζόμενων στρωμάτων. Η ανάπτυξη της πανδημίας που βιώνουμε σχετίζεται σε μεγάλο βαθμό με την ανταγωνιστική σχέση που αναπτύσσει ο σύγχρονος καπιταλισμός με το περιβάλλον, όπως ενδεικτικά το μοντέλο ανάπτυξης του αγροτοβιομηχανικού συμπλέγματος, το οποίο εξαλείφει με ραγδαίο τρόπο τα ενδιαιτήματα της άγριας ζωής, αλλά και την υπερεντατική εκμετάλλευση και την μαζική κτηνοτροφία με επιδεινούμενες συνθήκες υγιεινής. Αλλά αναδεικνύει και τις αντιφάσεις του νεοφιλελευθερισμού και όλων των ιδεολογημάτων για τον ρυθμιστικό ρόλο της αγοράς και την βελτιωμένη παραγωγικότητα του ιδιωτικού έναντι του δημοσίου τομέα. Σε συνθήκες κρίσης αποδείχθηκε ότι η κρατική παρέμβαση εγγυάται εν μέρει την συνέχιση στοιχειωδών κοινωνικών λειτουργιών, σε αντίθεση με το μύθο ότι «θα τα ρυθμίσει η αγορά».

Πέμπτη, 30 Απριλίου 2020

Επιστολή προς το ΔΣ του ΠΣΔΑΤΜ και τα μέλη του Συλλόγου της Συσπείρωσης Αριστερών Τοπογράφων

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟ ΔΣ ΤΟΥ ΠΣΔΑΤΜ ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΤΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΩΝ ΤΟΠΟΓΡΑΦΩΝ
Ο τεχνικός κόσμος σε συνεργασία με τους άλλους δοκιμαζόμενους κλάδους κατάφεραν στην εποχή της πανδημίας που προσπαθούν να αμφισβητηθούν δημοκρατικά δικαιώματα και προσπαθούν να κάνουν την κρίση ευκαιρία για γνωστούς και ημέτερους, να ξεσκεπάσουν και να σταματήσουν εν μέρει προς το παρόν, ένα καραμπινάτο σκάνδαλο εκατομμυρίων ευρώ. Ακόμα δεν έχουμε φτάσει στο τέλος. Παμένει αναπάντητο το ερώτημα για το τι θα γίνουν τα 85.000.000€ που θα έπαιρναν τα ΚΕΚ από τα οποία τα 36.000.000€ θα έπαιρναν οι 7 πλατφόρμες που έφτιαξαν τα προγράμματα σε μία νύκτα Χρειάζεται συνέχιση της προσπάθειας και απαίτηση να δοθεί επίδομα 800€ για όλους, χωρίς όρους και προϋποθέσεις στον δοκιμαζόμενο κλάδο για όσο διάστημα χρειαστεί.

Το ΤΕΕ και η ηγεσία του έλαβε μέρος στην προσπάθεια συγκάλυψης της πραγματικότητας, του ρόλου και της λειτουργίας των ΚΕΚ, της κυβερνητικής πολιτικής, δια της ηχηρής απουσίας του. Στη στάση του καθρεφτίζεται η ακροδεξιά αλαζονεία που επιδεικνύει η κυβέρνηση, σε αρμονική συνεργασία με την λαμογιά των λογικών των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ που είναι βαθιά ριζωμένη στον μηχανισμό του, μπολιασμένη πλέον και από την καταπάτηση αρχών και αξιών που έφερε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

Έχει μεγάλο θράσος ο Πρόεδρος του ΠΣΔΑΤΜ να στέλνει επιστολή στις 27 Απριλίου 2020 προς τα μέλη του συλλόγου και να ζητά οικονομική ενίσχυση αντί να δώσει πρώτα εξηγήσεις.
Ας αφήσει κατά μέρος τα μελόβρεχτα περί διαφωνίας το πρωί, και συμφωνίας το απόγευμα με τα voucher της ντροπής και των σκανδάλων, και να δώσει τόσο αυτός όσο και τα μέλη του ΔΣ Νίκος Αντωνίου, Νίκος Ζαρκαδούλας, Διονυσία Φουντά, Σπυράκης Βασίλης, Καρβελάς Δημήτρης έγγραφες εξηγήσεις για τις αποφάσεις και τις πράξεις τους.

Στις 8 Απριλίου 2020 τα παραπάνω μέλη του ΔΣ αποφάσισαν την συνεργασία με ΚΕΚ όπως ανακοινώθηκε στις 9 Απριλίου μετά από προτροπή των μελών της ΔΗΣΥΜ να θεωρηθεί η κρίση ευκαιρία. Κάτω από αυτό το πλαίσιο αποφάσισαν, και οτιδήποτε άλλο είναι στάχτη στα μάτια του κλάδου.
Πρώτο θέμα λοιπόν. Βάφτισαν την συνδιαλλαγή με τα ΚΕΚ δωρεά για να είναι «νόμιμη» η απόφασή τους.
Από τα στοιχεία που έχουν έρθει στο φως της δημοσιότητας προκύπτει ότι στον Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών (ΔΣΑ) στη συνεδρίασή του στις 6 Απριλίου σε αντίστοιχη πρόταση «συνεργασίας» γίνεται λόγος για χορηγία στα μέλη και όχι δωρεά στο σύλλογο. (από πρακτικά ΔΣΑ «πρέπει να απευθύνει ο Σύλλογος δημόσια πρόσκληση προς όλους ανεξαιρέτως τους παρέχοντες την τηλεκατάρτιση, επιδιώκοντας την μεγαλύτερη δυνατή χορηγία ανά συμμετέχοντα δικηγόρο, το ποσό της οποίας θα αναδιανέμετο αμέσως στα μέλη του συλλόγου, κάτι που θα είχε δημόσια προαναγγελθει.»

#aposyre_to Συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας για το Αντιπεριβαλλοντικό Νομοσχέδιο

Τελική ευθεία! Συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας!
περιβαλλοντικά κινήματα


APR 29, 2020 —
http://chng.it/sLRTXMKVSg

Μπήκαμε στην τελική ευθεία! Σήμερα διαβάσαμε το ψήφισμά μας στην επιτροπή της βουλής! Διαδίδουμε το ψήφισμα! Οργανώνουμε συγκεντρώσεις στις πόλεις και συμβολικές διαμαρτυρίες στην επαρχία και τοπικά!

Στην Αθήνα(Βουλή), Παρασκευή 1/5- 11πμ και ΟΛΟΙ Δευτέρα 4/5- 6μμ, ημέρα έναρξης της συζήτησης στη Βουλή

#aposyre_to

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Ανακοίνωση για την Πρωτομαγιά 2020


 Π.Ο.   Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ  ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ  ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ  ΔΗΜΟΣΙΩΝ  ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ  ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ  ΑΝΩΤΑΤΩΝ  ΣΧΟΛΩΝ

Μαυρομματαίων 17,  104 34  ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583  fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr

Αθήνα, 29-4-2020
Αρ. Πρωτ. :                            

Ανακοίνωση για την Πρωτομαγιά 2020

Πέρασαν 134 χρόνια από την Πρωτομαγιά του 1886 στο Σικάγο. Τότε οι εργάτες ξεσηκώθηκαν διεκδικώντας 8 ώρες δουλειά, 8 ώρες ύπνο και 8 ώρες ελεύθερο χρόνο και βελτίωση των συνθηκών εργασίας! Η εξέγερση αυτή, ήταν μια κορυφαία στιγμή στην ιστορία του εργατικού κινήματος. Τα μηνύματά της είναι πάντα επίκαιρα και συνεγείρουν τους εργαζόμενους όλου το κόσμου στον αγώνα για μια κοινωνία δίκαιη, χωρίς ανισότητες, απαλλαγμένη από την εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο.

Οι εργαζόμενοι και οι λαοί όλου του κόσμου, σήμερα, δοκιμάζονται από την πανδημία του κοροναϊού. Οι εργαζόμενοι έχουν μεγάλο αριθμό θυμάτων, γιατί εκτίθενται καθημερινά στον κίνδυνο, λόγω των συνθηκών εργασίας, διαμονής και διαβίωσης, της έλλειψης μέτρων προστασίας στους χώρους εργασίας, αλλά και γιατί μεγάλα τμήματά τους βρίσκονται στην πρώτη γραμμή αυτής της μάχης, χωρίς τα κατάλληλα μέσα και τον επαρκή εξοπλισμό. Μπορεί, μέσα σε τρεις μήνες να κατέρρευσαν, στη συνείδηση των ανθρώπων, οι μύθοι του νεοφιλελευθερισμού και της ελεύθερης αγοράς, του περιορισμού του κράτους και των ιδιωτικοποιήσεων και να αναδείχτηκε η αναγκαιότητα της ύπαρξης και της ενίσχυσης του δημόσιου και κοινωνικού χαρακτήρα των αγαθών, όπως της Υγείας, της Πρόνοιας και της Ασφάλισης, αυτό δεν σημαίνει όμως ότι στην επόμενη περίοδο τα πράγματα θα αλλάξουν από μόνα τους.

Φοβόμαστε ότι και τα αποτελέσματα της κρίσης που θα προκληθεί από την πανδημία θα κληθούν να τα πληρώσουν ξανά οι εργαζόμενοι. Μήπως το ίδιο δε γίνεται και δέκα χρόνια τώρα με τα μνημόνια και τη δημοσιονομική κρίση? Πρέπει να σταθούμε αποφασιστικά απέναντι σε κάθε τέτοιο σχέδιο δηλώνοντας ότι έχουμε ήδη πληρώσει πολλά ως εργαζόμενοι, δεν αντέχουμε άλλες περικοπές. Και η περίοδος της «καραντίνας» αλλά και η επόμενη πρέπει να είναι περίοδος αγώνων και διεκδικήσεων και όχι σιωπής.

Η Πρωτομαγιά δεν είναι αργία, είναι απεργία. Δεν είναι κινητή γιορτή, αλλά ημέρα μνήμης και αγώνα για τους εργαζόμενους όλου του πλανήτη. Φέτος γιορτάζουμε την Εργατική Πρωτομαγιά και τηρούμε όλους τους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας. Οι Πρωτοβάθμιες Ενώσεις ας στηρίξουν με τον τρόπο που αυτές κρίνουν καλύτερο συμβολικές συγκεντρώσεις και διαμαρτυρίες με αυστηρή τήρηση των μέτρων ασφαλείας.

Τετάρτη, 29 Απριλίου 2020

Επιστήμονες: πως θα πάρουν την αποζημίωση των 600 ευρώ- ολόκληρη η ΚΥΑ


Η απόφαση για την καταβολή αποζημίωσης ειδικού σκοπού στους επιστήμονες, προβλέπει σε ποιούς από τους δικαιούχους θα καταβληθεί ολόκληρο το ποσό των 600 ευρώ ή το υπόλοιπο των 400 ευρώ απευθείας στο λογαρισμό τους, χωρίς να κάνουν αίτηση και ποιοί από τους δικαιούχους πρέπει να κάνουν αίτηση εώς στις 8 Μαρτίου 2020 για να πάρουν την αποζημίωση.

Παράλληλα με δήλωση του ο υπουργός Εργασίας Γ. Βρούτσης ανακοίνωσε ότι, «μέχρι το τέλος αυτής της εβδομάδας, το υπουργείο Εργασίας θα καταβάλει και τα 600 ευρώ σε περίπου 165.000 επιστήμονες».

Η ΚΥΑ προβλέπει ότι ” δικαιούχοι της ς ενίσχυσης-αποζημίωσης ειδικού σκοπού είναι όλοι όσοι αιτήθηκαν συμμετοχής στην υπ’ αριθ. πρωτ. 286/2-4-2020 πρόσκληση του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, χωρίς να χρειάζεται να προβούν σε οποιαδήποτε άλλη ενέργεια.

Όσοι από τους δικαιούχους είχαν αιτηθεί τη συμμετοχή τους στην υπ’ αριθ. πρωτ. 286/2-4-2020 πρόσκληση του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και τους καταβλήθηκε το ποσό των 400 ευρώ ως προκαταβολή, τους καταβάλλεται το ποσό των 200 ευρώ για την αποπληρωμή του ποσού της οικονομικής ενίσχυσης αποζημίωσης ειδικού σκοπού των 600 ευρώ.

Όσοι δικαιούχοι της οικονομικής ενίσχυσης-αποζημίωσης ειδικού σκοπού δεν είχαν λάβει μέρος στην παραπάνω πρόσκληση, δύνανται μέχρι τις 08.05.2020 να υποβάλλουν ηλεκτρονική αίτηση στο περιβάλλον του ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ (supportemployees.services.gov.gr) για την καταβολή της ανωτέρω οικονομικής ενίσχυσης-αποζημίωσης ειδικού σκοπού, με τη χρήση των κωδικών taxisnet που διαθέτουν”.

Ολόκληρη η απόφαση

Πρόστιμο 150 ευρώ σε όσους δεν φορούν μάσκα …αλλά δεν θα παρέχονται δωρεάν

Πρόστιμο 150 ευρώ σε όσους δεν φορούν μάσκα …αλλά δεν θα παρέχονται δωρεάν

Πρόστιμο 150 ευρώ θα επιβάλλεται σε όσους δεν φορούν μάσκα, εκεί όπου απαιτείται. Αυτό αποφάσισε η κυβέρνηση και ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός. 

Ωστόσο τις μάσκες πρέπει να τις προμηθεύονται και να τις πληρώνουν μόνοι τους εργαζόμενοι και όλος ο λαός, αφού από την κυβέρνηση δεν ακούσαμε τίποτα για πρόβλεψη δωρεάν παροχής τους. 

Η χρήση προστατευτικής μάσκας θα είναι υποχρεωτική από τους εργαζόμενους και το επιβατικό κοινό στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Ο έλεγχος της εφαρμογής του μέτρου θα γίνεται από συγκεκριμένους ελεγκτικούς μηχανισμούς. 

Επίσης στις επιχειρήσεις που αρχίζουν ξανά να λειτουργούν από 4 Μαΐου (βιβλιοπωλεία οπτικά, αθλητικός εξοπλισμός, πώλησης φυτών, κομμωτήρια, κουρεία, κέντρα αισθητικής, ΚΤΕΟ κτλ) είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας για προσωπικό και πελάτες. 

Στο δεύτερο στάδιο που θα εφαρμοστεί στις 11 Μαΐου επανεκκινούν και αφορά στις υπόλοιπες επιχειρήσεις του λιανεμπορίου θα ισχύσει και εδώ ο ίδιος κανόνας. 

Να θυμίσουμε στην κυβέρνηση ότι οι τιμές στις ιατρικές μάσκες μια χρήσης που προσφέρουν τη μέγιστη προστασία έχουν εκτιναχθεί στα ύψη. Μπορεί βέβαια η κυβέρνηση στα πλαίσια της ατομικής ευθύνης που έχει κάνει «σημαία» να θέλει να μετατρέψει την Ελλάδα σε χώρα …πρωτότυπων «μασκοφόρων» με τους πολίτες να γίνονται εφευρετικοί για να προστατευτούν. Αλλά με τον τρόπο δεν υπάρχει προστασία της δημόσιας υγείας. 

Αλλά αυτά προφανώς είναι ψιλά γράμματα για την κυβέρνηση Μητσοτάκη που επέλεξε ο λογαριασμός να πηγαίνει κατευθείαν στους πολίτες. Είτε για την αγορά τους είτε με την επιβολή προστίμου για τη μη χρήση τους. 

Η κυβέρνηση λοιπόν έριξε το μέτρο και «νίπτει τα χείρας της». Εξάλλου όπως είπε ο πρωθυπουργός στο διάγγελμα του σε μια αποστροφή του λόγου τους: «Η μάσκα θα είναι το σοβαρό πρόσωπο της ευθύνης μας»…

Μόνο που την «ευθύνη» θα βαρύνει αποκλειστικά τις τσέπες του λαού…

να θυμίσουμε στην κυβέρνηση ότι οι τιμές στις ιατρικές μάσκες μια χρήσης που προσφέρουν τη μέγιστη προστασία έχουν εκτιναχθεί στα ύψη. Μπορεί βέβαια η κυβέρνηση στα πλαίσια της ατομικής ευθύνης που έχει κάνει «σημαία» να θέλει να μετατρέψει την Ελλάδα σε χώρα …πρωτότυπων «μασκοφόρων» με τους πολίτες να γίνονται εφευρετικοί για να προστατευτούν! Αλλά με τον τρόπο δεν υπάρχει προστασία της δημόσιας υγείας! Αντί λοιπόν να ρίχνουν το μπαλάκι και πάλι στους πολίτες να αναλάβουν τη δωρεάν χορήγηση προστατευτικών μασκών.

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Παρατηρήσεις επί του Νομοσχεδίου «Εκσυγχρονισμός περιβαλλοντικής νομοθεσίας"

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ

Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
Αρ. Πρωτ.: Αθήνα, 28/4/2020

Προς: 1. Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου
2. Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας
κο Χατζηδάκη
Κοιν.: 1. Πρόεδρο και ΔΕ ΤΕΕ
      1. Ε.Ε ΑΔΕΔΥ
      2. Α’ Βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ (για ενημέρωση των μελών)
Θέμα: Παρατηρήσεις επί του Νομοσχεδίου «Εκσυγχρονισμός περιβαλλοντικής νομοθεσίας, ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία των Οδηγιών 2018/844 και 2019/692 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και λοιπές διατάξεις»

Κύριε Πρόεδρε, κύριοι Βουλευτές
Η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ αποτελεί την Ομοσπονδία που εκπροσωπεί τους πάνω από 8.000 Διπλωματούχους Μηχανικούς του συνόλου του Δημοσίου Τομέα, δηλαδή Υπουργείων, ΟΤΑ Α' και Β' Βαθμού, Ν.Π.Δ.Δ. Και Ανεξάρτητων Αρχών. Σχετικά με το προς συζήτηση Ν/Σ «Εκσυγχρονισμός περιβαλλοντικής νομοθεσίας, ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία των Οδηγιών 2018/844 και 2019/692 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και λοιπές διατάξεις», έχουμε να παρατηρήσουμε καταρχάς ότι η τελική του μορφή διαφέρει ριζικά σε σχέση με αυτή που αναρτήθηκε πρόσφατα προς διαβούλευση.
Το Νομοσχέδιο ορίζει το μέλλον του φυσικού περιβάλλοντος της χώρας, την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, την ποιότητα ζωής των πολιτών. Εστιάζουμε ειδικότερα σε κάποια από τα άρθρα που αφορούν το αντικείμενο του Μηχανικού, στον Δημόσιο Τομέα και λαμβάνοντας υπόψη τα προβλήματα που καταγράφηκαν από τα μέλη μας στην διάρκεια των χρόνων, έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής:
Άρθρο 1. Διάρκεια ισχύος ΑΕΠΟ: Επεκτείνεται η ισχύς της περιβαλλοντικής άδειας από 10 σε 15 χρόνια. Θεωρούμε ότι oι ΑΕΠΟ πρέπει να επανεξετάζονται τακτικά, ιδιαίτερα ως προς τις σωρευτικές επιπτώσεις, λαμβάνοντας υπόψη τη ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας που αφορά τον εκσυγχρονισμό, την κλιματική κρίση και κάθε άλλο παράγοντα επηρεάζει τους περιβαλλοντικούς δείκτες για την προστασία του περιβάλλοντος (ISO, πιστοποιητικά κλπ). Ειδικά στην περίπτωση έργων με σημαντικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις, η διάρκεια ΑΕΠΟ δεν θα έπρεπε να αυξηθεί αλλά να μειωθεί και να εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι τήρησης των όρων. Επίσης, μπορεί να δημιουργηθεί μια κλίμακα διάρκειας ΑΕΠΟ ανάλογα με την κατηγορία της δραστηριότητας.
Άρθρο 2. Επιτάχυνση διαδικασιών έκδοσης ΑΕΠΟ: Στην παράγραφο 1. δδ) «Συλλογή γνωμοδοτήσεων από τους αρμόδιους δημόσιους φορείς και υπηρεσίες…», ο χρόνος μειώνεται από 45 μέρες σε 30 μέρες. Θεωρούμε ότι ο έλεγχος πληρότητας του φακέλου της ΜΠΕ είναι σημαντικό στάδιο, όπως επίσης και ο έλεγχος τήρησης των περιβαλλοντικών όρων. Η μείωση του χρόνου συλλογής γνωμοδοτήσεων από άλλους φορείς θα δημιουργήσει προβλήματα στην ολοκλήρωση της διαδικασίας με κίνδυνο προσφυγών από τους ενδιαφερόμενους αλλά και από τους φορείς που θα πρέπει να ανταποκριθούν σε τόσο μικρό διάστημα (εκτός αν σημειωθεί ότι δεν μετράει ο χρόνος ανταπόκρισης των αρμόδιων δημόσιων φορέων, στις 30 μέρες). Όπως γνωρίζετε, δυστυχώς, ο Δημόσιος Τομέας δεν αναβαθμίστηκε σε επίπεδο υποδομών και εργαλείων για την άμεση ανταπόκριση σε αιτήματα (πχ. ένας έλεγχος ΜΠΕ απαιτεί και επιτόπιο έλεγχο, μια διαδικασία χρονοβόρα λόγω ελλείψεων υποδομών). Επίσης θεωρούμε ότι μειώνοντας τις μέρες διαβούλευσης, μειώνεται και η δυνατότητα συμμετοχής της ενδιαφερόμενης τοπικής κοινωνίας στη διαδικασία λήψης αποφάσεων καθώς δεν θα υπάρχει χρόνος ούτε για την ενημέρωσή της. Αυτό δεν βοηθάει ούτε την Υπηρεσία που καλείται να γνωμοδοτήσει, ούτε το περιβάλλον, ούτε την Πολιτεία.

Τρίτη, 28 Απριλίου 2020

Ημέρα Αλληλεγγύης στην ΒΙΟΜΕ



1. Γράφετε σε ένα χαρτόνι κάποιο σύνθημα για τη ΒΙΟΜΕ.

Αν δεν σας έρχεται κάτι, στο τέλος του Mail σας έχουμε προτεινόμενα συνθήματα.

2. Βάζετε στο τέλος το hashtag #power2viome και οτιδήποτε άλλο.

Αν θέλετε ζωγραφίζετε κάτι.

Αν θέλετε βάζετε στο χαρτόνι, σε κάποιο ωραίο φόντο, ή το κρατάτε ή το κρατάτε φορώντας μάσκα ή ακόμα και ποζάρετε με το ζωάκι συντροφιάς σας ή οτιδήποτε άλλο σκεφτείτε.

3. Το βγάζετε φωτογραφία.

4. Την Τετάρτη από τη 1 το μεσημέρι και μετά το ανεβάζετε στον προσωπικό σας λογαριασμό στα social media, προσθέτοντας το αντίστοιχο hashtag (#power2viome).




Παραδείγματα παρόμοιας καμπάνιας στο παρελθόν με διαφορετική θεματική. Κρατάμε το στήσιμο, αλλάζουμε τα συνθήματα και τα hatshtags

Εάν περάσει κάποιο παρόμοιο ποστ από μπροστά σας αφήστε κάποιο σχόλιο και πατήστε Like/fav, share/Retweet. Ή τέλος πάντων αλληλεπιδράστε ελεύθερα.
Συντονιστείτε στις σελίδες facebook της Πρωτοβουλίας Αλληλεγγύης ΒΙΟΜΕ, του Covid19: Κανένας Μόνος / Καμία Μόνη ή του Μένουμε Ενεργοί - υγεία, συλλογικότητα, αλληλεγγύη και απολαύστε το συλλογικό αποτέλεσμα.

Προτεινόμενα συνθήματα

Μπορείτε να κάνετε αντιγραφή, επικόλληση και να τα δημοσιεύσετε από τον προσωπικό λογαριασμό. Μην διστάσετε να προσθέσετε και άλλα!

· ΔΕΗ και δικαστές ακούστε το καλά η ΒΙΟΜΕ θα μείνει σε χέρια εργατικά #power2viome

· Η κυβέρνηση προσπαθεί να κλείσει εργοστάσιο με καθαριστικά εν μέσω πανδημίας.
Μήπως δεν τους νοιάζει και τόσο η υγεία; #power2viome

· Η ΒΙΟΜΕ δεν κλείνει για 2 καλώδια
Ρεύμα στην ΒΙΟΜΕ με κάθε μέσο #power2viome

· Οι ΜΑΤατζήδες μπορούν να συγκεντρωθούν για να κόψουνε το Ρεύμα στη ΒΙΟΜΕ
Οι εργάτες δεν μπορούν να συγκεντρωθούν για να διαμαρτυρηθούν
Η κυβέρνηση εκμεταλλεύεται την απαγόρευση κυκλοφορίας #power2viome

Σε απεργία πείνας ο κρατούμενος και αριστούχος φοιτητής Βασίλης Δημάκης


Σε απεργία πείνας ο κρατούμενος και αριστούχος φοιτητής Βασίλης Δημάκης

Όπως καταγγέλλει το Δίκτυο Αλληλεγγύης Κρατουμένων μετήχθη παράνομα από τις φυλακές Κορυδαλλού (όπου βρισκόταν για να είναι κοντά στην σχολή του και να μπορεί να παρακολουθεί τα μαθήματα του κάνοντας χρήση του θεσμού των εκπαιδευτικών αδειών) στο Κατάστημα Κράτησης Γρεβενών και συγκεκριμένα στα κελιά πειθαρχικής απομόνωσης, χωρίς να έχει κατηγορηθεί για κάποιο πειθαρχικό παράπτωμα.

Ολόκληρη η καταγγελία του Δικτύου

Ο ΒΑΣΙΛΗΣ ΔΗΜΑΚΗΣ κρατούμενος και αριστούχος φοιτητής, στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης της Νομικής, μετήχθη παράνομα από τις φυλακές Κορυδαλλού (όπου βρισκόταν για να είναι κοντά στην σχολή του και να μπορεί να παρακολουθεί τα μαθήματα του κάνοντας χρήση του θεσμού των εκπαιδευτικών αδειών) στο Κατάστημα Κράτησης Γρεβενών και συγκεκριμένα στα κελιά πειθαρχικής απομόνωσης, χωρίς να έχει κατηγορηθεί για κάποιο πειθαρχικό παράπτωμα.

Ο πραγματικός λόγος είναι η συμμετοχή του στους ειρηνικούς αγώνες των κρατουμένων, ενάντια στην απραξία της κυβέρνησης στο θέμα της πανδημίας Covid19 και την άρνηση της να πάρει μέτρα για να προστατέψει την ζωή χιλιάδων κρατούμενων.

Ο Βασίλης Δημάκης έχει ξεκινήσει απεργία πείνας με αίτημα την επιστροφή του στις φυλακές Κορυδαλλού. Αν το αίτημα του δεν δικαιωθεί μέχρι την Κυριακή θα κλιμακώσει τον αγώνα του προχωρώντας σε απεργία Δίψας.

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Ανακοίνωση σχετικά με τα προγράμματα τηλεκατάρτισης

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ
Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
Αθήνα, 24-4-2020
Αρ. Πρωτ.:

Ανακοίνωση σχετικά με τα προγράμματα τηλεκατάρτισης


Με την Ανακοίνωση της 22/04/2020 το Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων καταργεί το πρόγραμμα ασύγχρονης τηλεκατάρτισης με επιταγή voucher και προβλέπει την χορήγηση του επιδόματος των 600 ευρώ στους δικαιούχους χωρίς προαπαιτούμενα, για το μήνα Απρίλιο. Θεωρούμε πως η κίνηση αυτή αποδεικνύει ότι οι διαμαρτυρίες ήταν απολύτως βάσιμες, και ότι υπήρξε εντελώς λανθασμένη προσέγγιση του θέματος. 

Η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ εξαρχής θεώρησε απαράδεκτη τη σύνδεση της τηλεκατάρτισης με το επίδομα των πληττόμενων επιστημόνων, που χορηγείται στο πλαίσιο εφαρμογής των μέτρων λόγω του κορωνοϊού. Εν προκειμένω ωστόσο τίθεται ένα θέμα αδικαιολόγητης διάκρισης εις βάρος πολλών συναδέλφων, το οποίο επιβάλλεται να διευθετηθεί. Για λόγους ισονομίας και ισοπολιτείας η Κυβέρνηση θα πρέπει να προβεί στην αποκατάσταση της άνισης μεταχείρισης να προχωρήσει στην χορήγηση ισόποσου επιδόματος (800 Ευρώ), όπως άλλωστε γίνεται για τους υπόλοιπους κλάδους. Η πρόβλεψη αυτή μάλιστα οφείλει να περιλάβει και άλλες κατηγορίες όπως νέους συναδέλφους που δεν έχουν ανοικτά βιβλία και για όσους απολύθηκαν πρόσφατα από τα προγράμματα του ΟΑΕΔ για νέους επιστήμονες. 

Είναι εξαρχής λάθος η εμπλοκή της επιμόρφωσης – κατάρτισης με την ανάγκη στήριξης πληττομένων ομάδων, εν προκειμένω επιστημόνων καθ’ ότι δεν θα πρέπει να αμαυρωθεί ο θεσμός της τηλεκατάρτισης και να απεμπολιστεί «στο πυρ το εξώτερον». Η επικαιροποίηση υφιστάμενων γνώσεων και η προσθήκη νέων, υπό το πρίσμα της σύνθετης, νέας πραγματικότητας, καθίσταται σήμερα επιβεβλημένη και άκρως επείγουσα. Όμως, δεν είναι δυνατόν να υλοποιηθεί από Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης και σε αντικείμενα που δεν προάγουν ούτε καλύπτουν τα κενά στο γνωστικό οπλοστάσιο του Διπλωματούχου Μηχανικού, ούτε μπορεί να αφεθεί στην κερδοσκοπία αμφισβητούμενων ΚΕΚ και “πλατφόρμων” χωρίς έλεγχο. Γι' αυτό πιστεύουμε πως επιβάλλεται να υλοποιηθεί ένα εκτεταμένο επιδοτούμενο πρόγραμμα επιμόρφωσης του συνόλου των Διπλωματούχων Μηχανικών που θα εφαρμοστεί αποκλειστικά από Δημόσιους Φορείς εκπαίδευσης (όπως τα Πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας, το ΙΝ.ΕΠ (ΕΚΔΔΑ), το ΤΕΕ και άλλους) παρεχόμενο για το σύνολο των μελών του ΤΕΕ. Αντίστοιχες προτάσεις έχουμε εδώ και καιρό υποβάλλει και στο ΙΝ.ΕΠ.

Ενδεικτικά προτείνονται τα εξής αντικείμενα: 
  • Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη. 
  • Χρονικός προγραμματισμός και διαχείριση τεχνικών έργων. 
  • Τηλεργασία και Προστασία Δεδομένων. 
  • Έξυπνες πόλεις και συστήματα έξυπνων μεταφορών. 
  • Τρόποι και μέθοδοι εναρμόνισης με τους στόχος του ΕΣΕΚ στα κτήρια σε καθεστώς «μηδενικής» κατανάλωσης ενέργειας 
  • Ελαχιστοποίηση διάδοσης ιών και παθογόνων μικροοργανισμών μέσω συστημάτων αερισμού και κλιματισμού. 
  • Μεγιστοποίηση του φυσικού αερισμού στα κτήρια αλλά και σε αστικούς ανοικτούς χώρους. 
  • Ψηφιακοί τρόποι οργάνωσης και εκσυγχρονισμού δημοσίων τεχνικών υπηρεσιών και πολεοδομιών. 
  • Μέτρα ασφάλειας στους χώρους εργασίας υπό τον κίνδυνο των αερομεταφερόμενων ασθενειών. 

Κατ’ αυτόν τον τρόπο θα παρασχεθεί μια υψηλής ποιότητας επιστημονική κατάρτιση από φερέγγυους μη κερδοσκοπικούς φορείς του Δημοσίου σ΄ όλους τους Διπλ. Μηχανικούς συμπεριλαμβανομένων των Ανέργων, αλλά και των Μηχανικών του Δημοσίου. Είναι ένα κορυφαίο κεφάλαιο, που πρέπει η πολιτεία ν’ ανοίξει τώρα δεδομένου, ότι σήμερα το ανθρώπινο δυναμικό και η γνώση είναι οι νευραλγικοί παράγοντες, που μπορούν να αναχαιτίσουν την ορατή οικονομική εξαθλίωση και να εγγυηθούν την πολυπόθητη ανάπτυξη. 

Ή θα διδαχθούμε από την κρίση (οικονομική και υγειονομική) και θα αλλάξουμε – βελτιώσουμε ριζικά τις πρακτικές μας ή θα την αφήσουμε να δώσει το τελικό χτύπημα στην υπό κατάρρευση κοινωνία.

Δευτέρα, 27 Απριλίου 2020

Η κυβέρνηση διαλύει τη νομική προστασία του περιβάλλοντος


ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ Σταυρογιάννη Λούλη

Στη Βουλή το αμφιβόλου νομιμότητας νομοσχέδιο του ΥΠΕΝ - Χατήρια σε μεγάλες επιχειρήσεις και δεκάδες διατάξεις που δεν τέθηκαν καν σε διαβούλευση - Μεγάλος κερδισμένος, η Ελληνικός Χρυσός, την οποία απαλλάσσει από τη βάσανο των αδειοδοτήσεων και την εντάσσει στο καθεστώς γνωστοποίησης

Στη «ζούλα», με τη Βουλή να υπολειτουργεί, η κυβέρνηση, διά του ΥΠΕΝ, όχι μόνο περιφρόνησε το πλήθος των αντιδράσεων επί των αντιπεριβαλλοντικών διατάξεων αμφιβόλου νομιμότητας του αρχικού νομοσχεδίου, αλλά σχεδόν διπλασιάζει τον αριθμό άρθρων, άσχετων μεταξύ τους, τα οποία δεν υπήρχαν στη διαβούλευση. Διατάξεις που ακυρώνουν και πάλι τον χωρικό σχεδιασμό, έτσι όπως «ανατάχθηκε» από την προηγούμενη κυβέρνηση, και φωτογραφικές ρυθμίσεις ων ουκ έστι αριθμός...

Αμέτρητα "δωράκια"

Από τη μαζική τροποποίηση των προστατευτικών Προεδρικών Διαταγμάτων στο κέντρο της Αθήνας, όπου, λόγου χάρη, αίρεται στο Μεταξουργείο ο περιορισμός από τη χρήση γενικής κατοικίας για ξενοδοχεία έως 100 κλινών και απελευθερώνεται απολύτως, αλλαγές επί τα χείρω στη δασική νομοθεσία έως χωροθετήσεις σταθμών μεταφόρτωσης αποβλήτων στην Αττική. Ταυτόχρονα, εμπεριέχει ένα μίνι νομοσχέδιο για τη διαχείριση των αποβλήτων, παρότι έχει εξαγγελθεί η αναθεώρηση του Εθνικού Σχεδίου (ΕΣΔΑ) και έχει ανατεθεί η μελέτη του Περιφερειακού Σχεδίου αποβλήτων της Αττικής (ΠΕΣΔΑ) και ένα δεύτερο για τη λειτουργία του φορέα Ελληνικό Κτηματολόγιο και την κτηματογράφηση.

129 "λοιπές διατάξεις"

Το νομοσχέδιο διατηρεί τον ψευδεπίγραφο τίτλο «Εκσυγχρονισμός της περιβαλλοντικής νομοθεσίας» με την προσθήκη των «λοιπών διατάξεων». Τα 66 άρθρα έγιναν 129, κατατέθηκε χθες το απόγευμα στη Βουλή και θα εισαχθεί προς συζήτηση την Τρίτη, στις 11 το πρωί, στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου.

Μεταλλεία χωρίς άδεια

Το κορυφαίο δώρο είναι προς την Ελληνικός Χρυσός με το άρθρο 119, που την απαλλάσσει από τη βάσανο των αδειοδοτήσεων και την εντάσσει στο καθεστώς γνωστοποίησης. Έτσι, η παρ. 1 του άρθρου 71 του Ν. 4442/2016 (Α' 230) αντικαθίσταται ως εξής:

«1. H εγκατάσταση εντός μεταλλευτικών χώρων, ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων υποστηρικτικών της εξόρυξης (όπως αντλίες, δίκτυα πεπιεσμένου αέρα, δεξαμενές υδάτων, εγκαταστάσεις αυτοματισμών, τηλεπικοινωνίας - τηλεειδοποιήσεων εργαζομένων, δίκτυα πυρόσβεσης, δίκτυα αερισμού), εγκαταστάσεων βοηθητικών των μεταλλευτικών εργασιών (όπως εγκαταστάσεις χημείου, εγκαταστάσεις συνεργείων, μηχανουργείων και ηλεκτροτεχνείων, αποθηκών πάσης φύσεως πλην εκρηκτικών υλών), εγκαταστάσεων απλής μηχανικής επεξεργασίας του μεταλλεύματος (θραύσης - λειοτρίβησης - ταξινόμησης χωρίς περαιτέρω επεξεργασία), χώρων απόθεσης εξορυκτικών αποβλήτων, σύμφωνα με την υπ' αρ. 39624/2209/Ε103/2009 κοινή απόφαση των υπουργών Εσωτερικών, Οικονομίας και Οικονομικών, Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων (Β' 2076), καθώς και εγκαταστάσεων επεξεργασίας υδάτων υπόκειται σε καθεστώς γνωστοποίησης».

Υποβάθμιση του φυσικού περιβάλλοντος

Κατά τα λοιπά, παρά τη σύνδεση των ζωονόσων, όπως ο κορωνοϊός, με την υποβάθμιση του φυσικού περιβάλλοντος, το ΥΠΕΝ, εκτός των νομοτεχνικών βελτιώσεων, επιμένει στη διάλυση του υφιστάμενου συστήματος διαχείρισης διοίκησης των 36 συμμετοχικών φορέων των προστατευόμενων περιοχών και στην επέλαση εντός αυτών επιβαρυντικών χρήσεων και κατασκευών του αστικού χώρου, ρύθμιση που αντίκειται στη διεθνή και κοινοτική νομοθεσία.

Η υπερσυγκεντρωτική δομή που δημιουργείται, το Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, «ο Οργανισμός Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής», όπως προστέθηκε τώρα, αναλαμβάνει την άσκηση της αρμοδιότητας της γνωμοδότησης για τη δέουσα εκτίμηση των επιπτώσεων κάθε έργου ή/και δραστηριότητας που εμπίπτει στις προστατευόμενες περιοχές ευθύνης του. Σημαντική αρμοδιότητα των κατά τόπους φορέων μέχρι σήμερα. Όμως αυτό θα γίνει σε απροσδιόριστο χρόνο, «μετά την ολοκλήρωση της πλήρους στελέχωσης του Οργανισμού. Το χρονικό αυτό σημείο σηματοδοτεί και την παύση της άσκησης της αρμοδιότητας αυτής από τη Διεύθυνση Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος και Βιοποικιλότητας του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας». Η διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης και ελέγχου έργων και δραστηριοτήτων παραμένει υποβαθμισμένη, έως... εξαφανίσεως, με αλλαγές ήσσονος σημασίας.

Χωρο-αταξία και δεσμεύσεις - "λάστιχο"

Με το άρθρο 99 και τίτλο ρυθμίσεις θεμάτων πολεοδομικού χαρακτήρα ανατρέπεται και πάλι η διάρθρωση των επιπέδων και κατηγοριών του χωρικού σχεδιασμού του Νόμου 4447/2016, άρθρο 2, ώστε η δεσμευτικότητά του να γίνεται «λάστιχο» κατά περίπτωση. Έτσι, π.χ., το Περιφερειακό Χωροταξικό Δυτικής Μακεδονίας - Θράκης επιτάσσει τον περιορισμό των εξορύξεων, κάτι που μπορεί τώρα να πάει στην άκρη αν εκπονηθεί άλλο σχέδιο σε κατώτερο επίπεδο (ειδικό, τοπικό κ.λπ.). Γι' αυτό και η ακατάληπτη διατύπωση. "Η σχέση μεταξύ των κατηγοριών και επιπέδων του χωρικού σχεδιασμού είναι ιεραρχική, αλλά με περιθώρια ευελιξίας και ανάδρασης, με βάση τις έννοιες της διαβάθμισης της δεσμευτικότητας των κατευθύνσεων και της εξειδίκευσης, της συμπλήρωσης και της τροποποίησης των κατευθύνσεων και των ρυθμίσεων, όταν και όπως κάτι τέτοιο παρέχεται ως δυνατότητα από ένα πλαίσιο ή σχέδιο».

Στο εν λόγω άρθρο στήνεται ολόκληρη επιχείριση με τροποποιήσεις Προεδρικών Διαταγμάτων, αντί των αλλαγών πάλι με Π.Δ., το οποίο προϋποθέτει μελέτη, διαβούλευση και έλεγχο νομιμότητας από το ΣτΕ. Έτσι, αλλάζει το Προεδρικό Διάταγμα «Έγκριση πολεοδομικής μελέτης επέκτασης της περιοχής Βότρυς - Ελαιουργείο της Δημοτικής Ενότητας Ελευσίνας του Δήμου Ελευσίνας (Ν. Αττικής) (Π.Ε.3)" του 2011 και τα ειδικά Προεδρικά Διατάγματα για τις περιοχές του εμπορικού τριγώνου Ψυρρή - Κέντρου και Μεταξουργείου του Δήμου Αθηναίων περί «Καθορισμού ειδικών χρήσεων γης και όρων και περιορισμών δόμησης". Σε εμπορικό τρίγωνο και Ψυρρή, στα ισόγεια κτηρίων επιτρέπονται εμπορικές χρήσεις με την προϋπόθεση να εξασφαλίζεται ανεξάρτητη είσοδος στους υπόλοιπους ορόφους του κτηρίου.

Εκπτώσεις στην προστασία δασών

Στο άρθρο 102 προβλέπεται ότι βιομηχανικές εγκαταστάσεις που έγιναν σε δάση ή δασικές εκτάσεις και έχουν λάβει όλες τις απαιτούμενες άδειες πλην της έγκρισης επέμβασης μπορούν να τη λάβουν μέχρι τις 30 Απριλίου 2021, καθώς αποτελούν επιτρεπτές επεμβάσεις. Στις επιτρεπτές... φωτογραφικές επεμβάσεις τουριστικού χαρακτήρα σε δάση κατατάσσονται εφεξής «και τα συρματόσχοινα, που είναι αυτοτελή σε σχέση με άλλες εγκαταστάσεις (όπως ξενοδοχεία, κέντρα σκι κ.λπ.), δεδομένης της αυτοτελούς χρήσης και αξίας τους για τον τουρισμό για την αγροτική αποκατάσταση ακτημόνων προσφύγων».

Για το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο στο Μάτι και έκταση περίπου 2.500 στρεμμάτων σημειώνεται ότι είναι αγροτική, καθώς «πρόκειται για εκτάσεις που περιλαμβάνονται στα συμβόλαια 6165/1930 και 6166/1930 του συμβολαιογράφου Αθηνών Πέτρου Νικολάου Καββαδία, αποτελούν σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 1 του άρθρου 11 του Ν. 3147/2003, όπως το εδάφιο β' της παραγράφου αυτής συμπληρώθηκε με την παρ. 10 του άρθρου 36 του Ν. 4061/2012 κλήρους της αγροτικής νομοθεσίας και ως εκ τούτου για τις εκτάσεις αυτές εφαρμόζονται οι διατάξεις του Αγροτικού Κώδικα.

Το Δημόσιο δεν προβάλλει δικαιώματα κυριότητας επί των εκτάσεων αυτών και τα συνταχθέντα συμβόλαια είναι έγκυρα και ισχυρά. Με την ταυτοποίηση αυτή μπορεί να είναι ξεκάθαρο ποιες εκτάσεις θα ενταχθούν στο υπό εκπόνηση Ειδικό Χωρικό Σχέδιο για το Μάτι. Η διάταξη επιβάλλεται από λόγους υπέρτερου δημοσίου συμφέροντος» προστίθεται στην εισηγητική έκθεση.

Για τους Σταθμούς Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ) προβλέπεται ότι θα είναι προσωρινοί... για πέντε χρόνια και χωροθετούνται. Η «έγκριση θέσεων» χαρακτηρίζεται στους εξής δήμους: Αγίων Αναργύρων - Καματερού, Αλίμου, Ασπρόπυργου, Βάρης - Βούλας - Βουλιαγμένης, Βριλησσίων, Βύρωνος, Γλυφάδας, Ερμιονίδας, Ζωγράφου, Ηλιούπολης, Κηφισιάς, Μαρκοπούλου Μεσογαίας, Νέας Σμύρνης, Παλαιού Φαλήρου, Παπάγου - Χολαργού, Πειραιά, Περάματος, Περιστερίου, Πετρούπολης, Ραφήνας - Πικερμίου, Σαλαμίνος, Σπάτων - Αρτέμιδος και Νέας Φιλαδέλφειας - Νέας Χαλκηδόνας.

Κύρια σημεία του "Νομοσχεδίου Εκσυγχρονισμός της Περιβαλλοντικής Νομοθεσίας"


Κύρια σημεία του Νομοσχεδίου Εκσυγχρονισμός της Περιβαλλοντικής Νομοθεσίας
  • Άρθρο 99 (Ρυθμίσεις θεμάτων Πολεοδομικού Χαρακτήρα):καταστρατήγηση (επί της ουσίας κατάργηση) του Χωρικού Σχεδιασμού -Χωροταξικού και Πολεοδομικού-, που πηγάζει από την ιεραρχία των επιπέδων και την ανωτερότητα του υπερκείμενου σχεδιασμού με την εισαγωγή της «ευελιξίας « και της « διαβάθμισης των δεσμεύσεων». Στην ουσία δηλαδή, ευκαιριακά και κατά το δοκούν, επιτρέπεται οριζόντια - χωρίς καμία πρόβλεψη στον Νόμο για μετέπειτα εξειδίκευση- ορισμένοι Όροι, Προϋποθέσεις, Απαγορεύσεις της πολεοδομικής νομοθεσίας να μην θεωρούνται τόσο …δεσμευτικοί και αυτομάτως να παρακάμπτονται.
  • Κεφάλαιο Στ (Οικιστικές Πυκνώσεις): Αφού το ΣτΕ ακύρωσε την εξαίρεσή τους από τους Δασικούς χάρτες, επιχειρείται η νομιμοποίησή τους, μέσα από την γνωστή ιστορία της υπαγωγής των κατοικιών στο νόμο (εξαίρεση από κατεδάφιση για 30 χρόνια, επιβολή προστίμου), μετά από Οικονομοτεχνικές μελέτες ανά Περιφέρεια που θα καταλήξουν σε Π. Δ/τα για τις περιοχές των οικιστικών πυκνώσεων (και θα στηρίζουν την παραμονή των αυθαιρέτων!). Ο εμπαιγμός και η αυθαιρεσία συνεχίζονται, η καταστρατήγηση του Συντάγματος καλά κρατεί.
  • Άρθρο 54 (Τροποποίηση του ΠΔ 59/18-Χρήσεις γης): Οι προστατευόμενες περιοχές αντιμετωπίζονται με όρους αστικού σχεδιασμού, χρησιμοποιώντας ένα εργαλείο του πολεοδομικού σχεδιασμού - τις «επιτρεπόμενες χρήσεις γης»-, και επικαλούμενο (το Νομοσχέδιο) τις «ad hoc αυθαίρετες ρυθμίσεις που ισχύουν σήμερα για κάθε περιοχή Νατούρα». Οι ΕΠΜ (Ειδικές Περιβαλλοντικές Μελέτες) θα πρέπει να …επιλέξουν χρήσεις από τις νέες κατηγορίες : «Ζώνη απόλυτης προστασίας της φύσης – Ζώνη προστασίας της φύσης – Ζώνη διαχείρισης οικοτόπων και ειδών – Ζώνη βιώσιμης διαχείρισης φυσικών πόρων», ανοίγοντας έτσι τους ασκούς του Αιόλου για ακόμη μεγαλύτερες αυθαιρεσίες. Είναι κοινή διαπίστωση, ότι σε κάθε περιοχή Νατούρα, οι προαναφερόμενες Ζώνες έχουν πολύ ιδιαίτερα και μοναδικά χαρακτηριστικά, που Πρέπει και Θέλουμε να διαφοροποιούνται ως προς τις δραστηριότητες που θα επιτρέπονται σε αυτές. Τα εγγενή τους χαρακτηριστικά: της βιοποικιλότητας, των οικοτόπων, της χλωρίδας, της πανίδας, του Τοπίου κά, σε συνάρτηση και αλληλεπίδραση με την ανθρωπογενή δραστηριότητα, την εγγύτητα ή μη με τον αστικό ιστό, κάνουν κάθε μία από τις περιοχές αυτές Μοναδική. (πχ. Η Ζώνη Προστασίας την περιοχή της Πίνδου και Ζώνη Προστασίας σε μια περιοχή με τα αστικά χαρακτηριστικά του Υμηττού, δεν μπορεί να αντιμετωπίζονται το ίδιο όσον αφορά στις επιτρεπόμενες δραστηριότητες στην έκτασή τους).
  • Κεφάλαιο Α (Απλοποίηση Περιβαλλοντικής αδειοδότησης): Η Πολιτεία πρέπει να κατανοήσει ότι η διαδικασία του περιβαλλοντικού Ελέγχου και της Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης ΔΕΝ είναι βαρίδι. Αυτή είναι η …δουλειά της περιβαλλοντικής εκτίμησης: να εκτιμά τους κινδύνους μιας δραστηριότητας, και να βάζει όρους για την ορθή λειτουργία της και την προστασία του περιβάλλοντός της . Δεν υπάρχουν Περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις των 6 και 8 χρόνων, προφανώς ο Υπουργός αναφέρεται σε συνεχιζόμενες διαδικασίες, Τροποποιήσεις, Ανανεώσεις και σύνθετα έργα με πολλές συνοδές δραστηριότητες. Οι ΑΕΠΟ (Αποφάσεις Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων), μετά την (κωμικο)τραγική συρρίκνωση χρόνου στον έλεγχό τους, με ελλιπείς ή και καθόλου γνωμοδοτήσεις, με την «αρωγή» ιδιωτών αξιολογητών -αλλά με την ευθύνη του Δημοσίου-, που θα εκδίδονται τελικά από το ΚΕΣΠΑ, (αφού θα παρέρχονται άπρακτες οι προθεσμίες ανταπόκρισης των Υπηρεσιών), ΔΕΝ θα είναι αξιόπιστες, ΔΕΝ θα προστατεύουν καλύτερα το περιβάλλον της επένδυσης, και τέλος- τέλος, ούτε την ίδια την επένδυση αφού θα είναι ευάλωτες σε προσφυγές και περαιτέρω καθυστερήσεις. (Σημ. Στην συνέντευξη που παραχώρησε ο Υπουργός στο Αθην. Πρακτορείο Ειδήσεων στις 26.4.20, αναφέρει: «.. Δεν είναι δυνατόν η Δημόσια Διοίκηση να αδιαφορεί για την επενδυτική διαδικασία στη χώρα, τη μόνη διαδικασία που μπορεί να δημιουργήσει δουλειές και ανάπτυξη στον τόπο. Αν είναι αντίθετη η Διοίκηση σε μια αδειοδότηση ας το πει!..». Προφανώς πρόκειται για κακή πληροφόρηση που έχει ο Υπουργός. Η Διοίκηση δεν ΜΠΟΡΕΙ να αδιαφορεί για την επενδυτική διαδικασία, καθώς αυτή είναι η δουλειά της: Η προώθηση των διαδικασιών, βάσει της κείμενης νομοθεσίας, προασπίζοντας το Δημόσιο συμφέρον και την Προστασία του περιβάλλοντος. Και ναι, όταν είναι αντίθετη στα παραπάνω , θα πρέπει, ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ, η Διοίκηση να πει ΟΧΙ, ή να βάλει αυστηρούς περιοριστικούς όρους!)
  • Κεφάλαιο Γ (Διαχείριση προστατευόμενων περιοχών): Ακόμη μια υδροκέφαλη Δομή στο ΥΠΕΝ, δημιουργημένη από τα κουφάρια των πολύπαθων Φορέων Διαχείρισης. Ανέκαθεν η Πολιτεία έβλεπε σαν βαρίδια του Φορείς αυτούς (ελλιπής στελέχωση, έλλειψη πόρων, προβληματική μισθοδοσία των στελεχών της, αδυναμία να καθορίσει τις αρμοδιότητές τους, αλλά και εμπάθεια και αήθης επίθεση στο ρόλο τους). Αντί λοιπόν, να θεραπευσει αυτές τις αδυναμίες, ακυρώνει τους ίδιους του Φορείς. Οι Μονάδες που θα παραμείνουν στις ίδιες τις προστατευόμενες περιοχές, θα είναι αποδυναμωμένες, δίχως αρμοδιότητες γνωμοδοτικές, ασχολούμενες αποκλειστικά με τη φύλαξη, ενημέρωση- ευαισθητοποίηση και διαβούλευση με την τοπική κοινωνία… η οποία όμως θα είναι πιά πολύ μακριά από τις Αποφάσεις που θα παίρνονται για τον Τόπο τους και το Μέλλον τους.

Περιβαλλοντική πανδημία σπέρνει τώρα ο Κωστής Χατζηδάκης


Περιβαλλοντική πανδημία σπέρνει τώρα ο Κωστής Χατζηδάκης
ΕΦ.ΣΥΝ.

Ανοίγει ο δρόμος για λατομεία, ξενοδοχεία και εξόρυξη υδρογονανθράκων σε περιοχές Natura 2000! ● Γίνεται απόπειρα νομιμοποίησης 500.000 αυθαιρέτων σε δασικές εκτάσεις και ρέματα με αντισυνταγματικές ρυθμίσεις ● Οι Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων θα ελέγχονται από ιδιώτες που θα επιλέγει και θα πληρώνει ο... επενδυτής ● Υποβαθμίζονται οι φορείς διαχείρισης και φύλαξης προστατευόμενων περιοχών ● Προωθείται η αλόγιστη επέκταση τεράστιων αιολικών πάρκων.

Σήμερα κατατίθεται προς ψήφιση το νομοσχέδιο της κυβέρνησης με τίτλο «Εκσυγχρονισμός Περιβαλλοντικής Νομοθεσίας» από τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστή Χατζηδάκη, σε μια πρακτικά κλειστή Βουλή λόγω καραντίνας. Αδιάλλακτος και απτόητος, ο υπουργός Περιβάλλοντος αγνόησε τις αντιρρήσεις και τις σοβαρές ενστάσεις του συνόλου των περιβαλλοντικών οργανώσεων της χώρας τόσο επί του περιεχομένου του όσο και για τον περιορισμένο χρόνο που δόθηκε για διαβούλευση, μόλις 14 ημερών, για ένα πολυσέλιδο και με πληθώρα διατάξεων νομοσχέδιο. Λόγος για τον οποίο κάποιες από τις οργανώσεις ζήτησαν ακόμη και την ανάκλησή του.

Ο κ. Χατζηδάκης εμφανίστηκε ανυποχώρητος ακόμη και έπειτα από την τηλεδιάσκεψη που πραγματοποιήθηκε αποκλειστικά για το νομοσχέδιο στις 9 Απριλίου, με συμμετοχή 20 περιβαλλοντικών οργανώσεων, του υφυπουργού Δ. Οικονόμου και του γενικού γραμματέα Κ. Αραβώση.

Σε αυτήν, η ηγεσία του ΥΠΕΝ όχι μόνο δεν έδωσε κάποια αιτιολογία για την έλλειψη απάντησης στο κοινό αίτημα για παράταση της προθεσμίας διαβούλευσης, η λήξη της οποίας συνέπεσε με το ξέσπασμα του COVID-19, αλλά εγκάλεσε τις περιβαλλοντικές οργανώσεις επειδή αιτήθηκαν εξ αρχής την παράταση αυτή, ισχυριζόμενος ότι ο χρόνος ήταν εντός του νομικού πλαισίου και ότι οι ενδιαφερόμενοι όφειλαν να είχαν εργαστεί εξ αποστάσεως.


Σε ό,τι αφορά το αίτημα που κατέθεσαν 23 περιβαλλοντικές οργανώσεις στις 30 Μαρτίου -αλλά και πολλοί άλλοι φορείς το τελευταίο διάστημα- για την αναβολή κατάθεσης του νομοσχεδίου στη Βουλή, η ηγεσία του ΥΠΕΝ τόνισε ότι η διαδικασία της ψήφισής του θα προχωρήσει σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του υπουργείου.

Κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης, ο υπουργός και το επιτελείο του διαβεβαίωσαν ότι έχουν γίνει εκτεταμένες αλλαγές στη βάση των σχολίων που υποβλήθηκαν στη διαβούλευση και με στόχο το νομοσχέδιο να βελτιωθεί σημαντικά για να μη θίγει το ενωσιακό και εθνικό κεκτημένο στην προστασία του περιβάλλοντος. Εντούτοις, δεν δόθηκε στη δημοσιότητα το νέο κείμενο του τροποποιημένου νομοσχεδίου.

Ωστόσο, μετά την τηλεδιάσκεψη, με ανάρτηση στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook, ο κ. Χατζηδάκης παρέμεινε αμετακίνητος στις θέσεις του, αναφέροντας: «Οπως αναμενόταν, ορισμένες πλευρές έχουν κάνει προσπάθειες να διαστρεβλώσουν το περιεχόμενο του νομοσχεδίου. Υπήρξαν, όμως, κατά τη διάρκεια της διαβούλευσης, πολλά εποικοδομητικά σχόλια και προτάσεις που ελήφθησαν υπόψη». Παράλληλα, έκανε λόγο για «γνωστές τερατολογίες περί καταστροφής του περιβάλλοντος».

Κυριακή, 26 Απριλίου 2020

Η καύση απορριμάτων σε Βόλο και Θεσσαλονίκη και ο ΣΥΡΙΖΑ


ΜΙΑ ΩΡΑΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ: Η ΕΥΚΑΡΠΙΑ, Ο ΒΟΛΟΣ, Ο ΤΙΤΑΝ, Η ΑΓΕΤ ΚΑΙ Ο ΣΥΡΙΖΑ
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ 07:12 | από Νίκος Ηλιάδης
Όσα περιέχονται στην επιστολή των πέντε βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης για την υπόθεση της ΤΙΤΑΝ στην Ευκαρπία και όσα τεχνηέντως αποσιωπούνται.

Ανοιχτή επιστολή προς την τσιμεντοβιομηχανία ΤΙΤΑΝ Α.Ε. δημοσιοποίησαν προχθές πέντε βουλευτές Α' και Β' Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ. Έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δει κανείς όσα περιέχονται στην επιστολή, αλλά συγχρόνως και όσα τεχνηέντως αποσιωπούνται. Όπως έχει ενδιαφέρον να θυμηθούμε και τι έπραξε ο ΣΥΡΙΖΑ ως κυβέρνηση στην αντίστοιχη ακριβώς περίπτωση των διαδοχικών τροποποιήσεων των περιβαλλοντικών όρων (Αποφάσεις Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων - ΑΕΠΟ) για λογαριασμό της τσιμεντοβιομηχανίας ΑΓΕΤ στο Βόλο.

Το θέμα προέκυψε ως γνωστόν μετά την αίτηση την οποία κατέθεσε η τσιμεντοβιομηχανία ΤΙΤΑΝ στις 19 Δεκεμβρίου 2019, ζητώντας να υπάρξει τροποποίηση των περιβαλλοντικών όρων του εργοστασίου στην Ευκαρπία ώστε να προστεθεί ένας κωδικός εναλλακτικών καυσίμων σε αυτά τα οποία χρησιμοποιεί ήδη (αστικά RDF/SRF) από το 2014 η συγκεκριμένη μονάδα. Συνεπώς, για να έχουμε σαφή εικόνα, δεν πρόκειται για εισαγωγή εναλλακτικών απορριμματογενών καυσίμων, αυτά καίγονται εδώ και σχεδόν έξι χρόνια στον ΤΙΤΑΝΑ, αλλά για μια ακόμη προσθήκη.

Αυτήν την υπόθεση η τοπική κοινωνία την αντελήφθη σχεδόν τρεις μήνες μετά όταν στις 13 Μαρτίου, ο σχετικός φάκελος με το σχέδιο απόφασης για την τροποποίηση των περιβαλλοντικών όρων εστάλη από το Υπουργείο Περιβάλλοντος προς την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η οποία με τη σειρά της ενημέρωσε τον οικείο δήμο Παύλου Μελά, αλλά και κάθε άλλον ενδιαφερόμενο για την ύπαρξη του φακέλου προκειμένου, εφόσον το επιθυμεί, να λάβει σχετική γνώση.

Δεν λένε “όχι” στην καύση απορριμμάτων

Δεν φτάνει η απόφαση του ΚΑΣ να «κοπούν» δύο όροφοι από το κτήριο στην περιοχή Μακρυγιάννη



Οι διατάξεις του ΝΟΚ/2012 που αυξάνουν την δόμηση σε ΟΛΗ ΤΗ ΧΩΡΑ πρέπει να καταργηθούν



Περιβάλλον: Οι εφημερίδες γράφουν με φανταχτερούς τίτλους ότι το ΚΑΣ αποφάσισε να «κοπούν» 2 όροφοι από το 10ώροφο κτήριο στην περιοχή του Μακρυγιάννη που κρύβει την Ακρόπολη. Αλλά πουθενά δεν είδα τι ακριβώς λέει η απόφαση, όσο κι αν έψαξα δεν την βρήκα πουθενά δημοσιευμένη.

Αρχιτέκτονας: Βλέπω ότι έγινες καχύποπτος.

Περιβάλλον: Δεν είμαι «καχύποπτος», και παλαιότερα υπήρχαν αποφάσεις και του ΣΤΕ και άλλων Υπηρεσιών του Υπουργείου Περιβάλλοντος (ΣΧΟΠ, ΕΠΑΕ, κλπ) για τα κτίρια του Βωβού, αλλά κανένα δεν κατεδαφίστηκε. Και με την «Μεταφορά Συντελεστή δόμησης» υπήρχαν αποφάσεις του ΣΤΕ, αλλά το Υπουργείο πάντα τις τακτοποιούσε μέχρι που κτίστηκε όλη η Κηφισίας. Και δεν συνεχίζω γιατί τα έχουμε συζητήσει παλιότερα. Από την απόφαση να «κοπούν» μέχρι την «διαταγή κατεδάφισης» και μέχρι την «διαταγή εκτέλεσης της κατεδάφισης» υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος. Το έχω ξαναδεί το έργο. Οι αποφάσεις «εκδίδονται» αλλά η «διαταγή κατεδάφισης» δεν εκδίδεται ποτέ, και αν κατά «λάθος» εκδοθεί, τότε βγαίνει μια απόφαση δικαστηρίου που λέει ότι η «διαταγή εκτέλεσης της κατεδάφισης» δεν μπορεί να «εκτελεστεί» γιατί «προκαλεί ανεπανόρθωτη βλάβη στο κτίριο».

Αποκλειστική ευθύνη στην κατάσταση τη σημερινή έχει το Υπουργείο Περιβάλλοντος με τον ΝΟΚ/2012 (Νέο Οικοδομικό Κανονισμό) που αύξησε άμεσα και έμμεσα την Δόμηση με τα άρθρα 10 και 11. Το έχουμε αναλύσει σε προηγούμενες συζητήσεις μας. Το κτίριο το συγκεκριμένο ποτέ δεν θα μπορούσε να φτάσει τους 10 ορόφους χωρίς τις ευεργετικές διατάξεις του ΝΟΚ/2012 Είναι απλοί υπολογισμοί πρακτικής αριθμητικής, δεν χρειάζεται αλγόριθμος, για να το καταλάβει κανείς. Το κτίριο έφτασε τους 10 ορόφους γιατί οι διατάξεις του ΝΟΚ/2012 το επιτρέψανε .

Και αυτές οι διατάξεις ισχύουν για όλη τη χώρα. Και αυτό το γνωρίζουν και στο ΣΤΕ και στο Υπουργείο Περιβάλλοντος. Γνωρίζουν επίσης πολύ καλά ότι η «αύξηση της δόμησης των κτιρίων» που απορρέει από την εφαρμογή του ΝΟΚ/2012 είναι αντισυνταγματική γιατί προκαλεί επιβάρυνση του Περιβάλλοντος. Προσποιούνται ότι δεν τα γνωρίζουν, γιατί αυτό απαιτούν τα επενδυτικά συμφέροντα.

Ας μη κρύβονται λοιπόν πίσω από αποσπασματικές αποφάσεις, γιατί το θέμα δεν είναι μόνο η «οπτική επαφή» με την Ακρόπολη, είναι και ο αερισμός και η θέα, των ήδη υφιστάμενων κτιρίων σε ΟΛΗ ΤΗ ΧΩΡΑ, η ισότητα των πολιτών απέναντι στο νόμο.

Διαβάστε επίσης: