Σάββατο, 20 Ιανουαρίου 2018

Λάθος στη μελέτη ανάπλασης της Πικροδάφνης

Ρέμα Πικροδάφνης

Σοβαρή ανατροπή στα έργα που προγραμματίζει η Περιφέρεια Αττικής στο ρέμα Πικροδάφνης ενδέχεται να επιφέρει τεχνική πραγματογνωμοσύνη που εκπονήθηκε έπειτα από παραγγελία της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών.
Αυτό που ανατρέπει τα δεδομένα είναι ένα σοβαρό λάθος που εντοπίστηκε σε προγενέστερη μελέτη που εκπονήθηκε για την Περιφέρεια Αττικής και πάνω στην οποία στηρίζονται τα έργα που υλοποιεί στην Πικροδάφνη στο όνομα της ανάπλασης και της αποφυγής μελλοντικών πλημμυρών.
Με την κατάθεση της πραγματογνωμοσύνης αναμένεται να προχωρήσει η (κατά τα λοιπά) επείγουσα προκαταρκτική εξέταση που είχε διατάξει στις 28/1/2016 η αντεισαγγελέας Πρωτοδικών, Πετρούλα Μακρή, έπειτα από δύο δημοσιεύματα στην «Εφ.Συν.» στις 26/10/2015 («Δύο παρεμβάσεις απειλούν το ρέμα της Πικροδάφνης») και στις 19/11/2015 («Ανοιχτή επιστολή για το ρέμα Πικροδάφνης») που αφορούσαν τεκμηριωμένες καταγγελίες του Δικτύου Πολιτών για τη διάσωση του ρέματος της Πικροδάφνης και της Διαδημοτικής Πρωτοβουλίας Κατοίκων για τη διάσωση του ρέματος της Πικροδάφνης, αντίστοιχα.
Η εισαγγελική έρευνα που βρίσκεται σε εξέλιξη εστιάζεται στη διάπραξη πιθανών παραβάσεων της νομοθεσίας για την προστασία του περιβάλλοντος και για τις πλημμύρες και, μεταξύ άλλων, αφορά και τα έργα κατασκευής των συλλεκτήριων αγωγών ομβρίων υδάτων (αγωγοί Σ2 και Σ3) από τον Δήμο Ηλιούπολης και την Περιφέρεια Αττικής, με τα οποία εκτρέπονται στο ρέμα της Πικροδάφνης νερά που δεν καταλήγουν σήμερα σε αυτό και των οποίων φυσικός αποδέκτης είναι το ρέμα Τραχώνων.
Σημειώνεται ότι σήμερα τα έργα κατασκευής έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό περισσότερο από 85%.
Οπως προκύπτει από την πραγματογνωμοσύνη που έχει στη διάθεσή της η «Εφ.Συν.», η επιβάρυνση που θα προκύπτει από τα νερά που θα εκτρέπονται από τους αγωγούς Σ2 και Σ3 στο ρέμα Πικροδάφνης θα επιφέρουν μια επιβάρυνση περίπου τριών κυβικών μέτρων ανά δευτερόλεπτο σε περιόδους μεγάλης βροχόπτωσης, από αυτές που συμβαίνουν μία φορά στην 50ετία.
Πρόκειται για μια ποσότητα που στην πραγματικότητα δεν επιφέρει σημαντική πλημμυρική επικινδυνότητα για το ρέμα.
Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι, ναι μεν οι δύο αγωγοί που κατασκευάζονται θα φέρνουν πολύ νερό από το ρέμα Τραχώνων στην Πικροδάφνη, αλλά σε διαφορετικούς χρόνους συρροής.
Ετσι, στη γέφυρα της Βουλιαγμένης τα νερά θα καταφθάνουν εκεί από την Πικροδάφνη και τους αγωγούς σε διαφορετικές χρονικές στιγμές με αποτέλεσμα να μην έχουμε ένα μέγιστο ύψος πλημμύρας τη στιγμή που βρέχει.

Λαθροχειρία στον επανυπολογισμό των συντάξεων

Από τον Κώστα Νικολάου, συνταξιούχο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, μέλος Διοικούσας Επιτροπής ΚΕΠΕΑ/ΓΣΕΕ 




Μειώνονται κάτω και από τον ίδιο το Νόμο

Σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες ο λεγόμενος επανυπολογισμός (2.000.000 συντάξεων) ο οποίος δεν είναι παρά το άλλοθι, για να αφανιστεί ότι έχει απομείνει από τις ήδη πετσοκομμένες συντάξεις. Μειώσεις όχι μόνο από την εξίσωση με βάση τις νέες συντάξεις, λίγο έως πολύ γνωστές, αλλά και από τον διαφορετικό τρόπο «επανυπολογισμού» ο οποίος παρανόμως λεηλατεί και καρατομεί ακόμα περισσότερο.

Το «πάρτι» στήθηκε στις καταβαλλόμενες (έως 12/5/2016) συντάξεις με προφανείς σκοπούς.Διαφορετικά υπολογίζονται οι νέες συντάξεις και με άλλο τρόπο οι καταβαλλόμενες, οι οποίες μειώνονται ακόμα περισσότερο, δηλαδή κάτω και από τα προβλεπόμενα του ίδιου του Νόμου. Και με την λαθροχειρία αυτή διογκώνουν τις «προσωπικές διαφορές» πολύ πάνω από τις πραγματικές, οι οποίες το 2019 κόβονται!!!

ΔΥΟ ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΔΥΟ ΣΤΑΘΜΑ

Δεν σέβονται ούτε τον εαυτό τους. Πρόκειται για άθλια ψεύδη ότι ο επανυπολογισμός γίνεται στο όνομα της ισονομίας και σε εφαρμογή των ενιαίων κανόνων του ΕΦΚΑ. Τίποτα από όλα αυτά δεν τηρείται και δεν εφαρμόζεται.

Ακόμα και το δικό τους Νόμο δεν τηρούν και παραβιάζουν. Διαφορετικά αναπροσαρμόζεται ο συντάξιμος μισθός στην μια περίπτωση και διαφορετικά στην άλλη. Συνεπώς, η λαθροχειρία αλλοιώνει το συντάξιμο μισθό, ο οποίος με την σειρά του μειώνεται ακόμα περισσότερο. Π.χ:

Α) Συντάξιμος μισθός για τις νέες συντάξεις

Σύμφωνα με την εγκύκλιο (Φ.80000/οικ. 60271/2195 – 23/12/16) συντάξιμος μισθός θεωρείται ο μέσος όρος μηνιαίων αποδοχών για το χρονικό διάστημα από 1/1/2002 έως την υποβολή της αίτησης συνταξιοδότησης, συμπεριλαμβανομένων και των δώρων Χριστουγέννων, Πάσχα και τα επιδόματα αδείας. Παράλληλα, οι αποδοχές για κάθε ημερολογιακό έτος προσαυξάνονται με βάση τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή.

Β) Συντάξιμος μισθός για τις καταβαλλόμενες συντάξεις

Παρασκευή, 19 Ιανουαρίου 2018

Περίπατος σε Ποδονίφτη - Προμπονά - Columbia

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ "ΠΟΛΗΣ ΞΕΚΙΝΗΜΑ" ΣΕ ΠΕΡΙΠΑΤΟ: ΠΟΔΟΝΙΦΤΗΣ - ΠΡΟΜΠΟΝΑΣ - COLUMBIA


Σας καλούμε την Κυριακή 21/1 σε περίπατο στην περιοχή Ποδονίφτη - Προμπονά.

Με σημείο εκκίνησης τη γέφυρα Ποδονίφτη στη Χαλκίδος, περπατάμε "αντίθετα... στο ρέμα" συζητώντας για την ιστορία, την προστασία του περιβάλλοντος και την διάσωση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς σε μία "πράσινη" διαδρομή που θα μας φτάσει μέχρι τον Προμπονά, την Columbia και την Εριουργία.

Παν'απ'όλα, όμως, περπατάμε για τη γειτονιά μας και τους ελεύθερους χώρους διεκδικώντας μια καλύτερη ποιότητα ζωής.

Σημείο Συνάντησης: Γέφυρα Ποδονίφτη, Χαλκίδος στις 11.30




«ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΗ ΠΟΔΟΝΙΦΤΗ»: ΚΑΤΑΡΓΩΝΤΑΣ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΠΟΤΑΜΙ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ 


της Δέσποινας Σπανούδη

Ο Ποδονίφτης στο τμήμα της διαδρομής του που αποτελεί το φυσικό όριο μεταξύ του Δήμου Ν. Φιλαδέλφειας – Ν. Χαλκηδόνας και του Δήμου Αθηναίων.
Ο τραγικός απολογισμός της πλημμύρας της Μάνδρας, έφερε αναπόφευκτα στο προσκήνιο τη συζήτηση για το τι απέγιναν τα πολλά ποτάμια και τα πάρα πολλά ρέματα της Αθήνας. Για να ξαναθυμηθούμε όλοι, ότι η βασική αντίληψη που καθόρισε την διαχείρισή τους ήταν …να τα καταργήσουμε. Είτε απλώς μπαζώνοντας και χτίζοντας, είτε «αξιοποιώντας» τα ως δωρεάν χώρους για να τα μετατρέψουμε σε δρόμους, πλατείες κλπ, δημιουργώντας κλειστούς ή ανοιχτούς τσιμενταύλακες, μετακινώντας τις κοίτες και κάνοντας εκτροπές. Τα όποια αντιπλημμυρικά έργα, τα έργα διαχείρισης και τα δίκτυα ομβρίων αντιμετώπισαν το νερό σαν κάτι από το οποίο πρέπει να απαλλαγούμε, προσπαθώντας έστω και χωρίς επιτυχία να το οδηγήσουν γρήγορα προς τη θάλασσα. Έτσι το πλούσιο υδρογραφικό δίκτυο της Αττικής «εξαφανίστηκε» και η μεγαλούπολη μεταφέρει με φαραωνικής κλίμακας έργα, νερό από τον Μόρνο και τον Εύηνο που το χρησιμοποιούμε όχι μόνο για ύδρευση αλλά και για άρδευση, βιομηχανική χρήση κλπ.

Ο Ποδονίφτης είναι ο μεγαλύτερος παραπόταμος του Κηφισού και ένα από τα τελευταία ποτάμια που διατηρεί ένα σημαντικό τμήμα του σε φυσική μορφή. Από τη δεκαετία του 60 άρχισαν να εκπονούνται μελέτες για την κάλυψη του ποταμού, σημαντικό μέρος των οποίων έχει ήδη υλοποιηθεί. Από τα 208 χλμ του Ποδονίφτη το 1893, μόλις τα 44 παρέμεναν ακόμη ανοιχτά το 1995 (Σώρρας 2004). Από αυτά, κάποια τμήματα παραμένουν σε φυσική κοίτη : από τις πηγές στην Πεντέλη, συνεχίζει στη ρεματιά Χαλανδρίου και στη συνέχεια καλύπτεται. Αναδύεται πάλι στη Φιλοθέη και καλύπτεται στην Ν. Ιωνία. Εμφανίζεται στη Ν. Φιλαδέλφεια όπου συμβάλει και με τον παραπόταμο Γιαμπουρλά και στην Ν. Χαλκηδόνα όπου εκβάλει στον Κηφισό.

Έκκληση συμπαράστασης από την Κοινή Επιτροπή Πολιτών για τη σωτηρία του Ελληνικού

Παρασκευή 19 Γενάρη και ώρα 7μμ., Συνάντηση στο Σύλλογο Ελλήνων Αρχαιολόγων (Ερμού 134, μετρό Θησείο) μελών κοινωνικών κινημάτων, επιστημονικών φορέων, αυτοδιοικητικών σχημάτων, ενεργών πολιτών



Την αλληλεγγύη πολιτών, κινημάτων αλλά και εργαζομένων, Σωματείων κτλ. ζητεί η Κοινή Επιτροπή για τη σωτηρία του Ελληνικού, σε μια περίοδο όπου αρχίζει να διογκώνεται ο αγώνας κατά της καταστροφικής επένδυσης Λάτση στο Ελληνικό.

«Ο αγώνας κατά της υφαρπαγής του ακινήτου του Ελληνικού έχει διευρυνθεί και διεθνοποιηθεί από τους αντιπάλους μας αλλά και εμάς. Τούτων δεδομένων, στόχος είναι το υπόμνημα στο ΣτΕ να υπογραφεί από φορείς, κινήματα, αιρετούς της αυτοδιοίκησης και γενικώς ενεργούς πολίτες», σημειώνει η Επιτροπή.

Την Παρασκευή 19 Γενάρη και ώρα 7μμ., διοργανώνεται συνάντηση στο Σύλλογο Ελλήνων Αρχαιολόγων (Ερμού 134, μετρό Θησείο) μελών κοινωνικών κινημάτων, επιστημονικών φορέων, αυτοδιοικητικών σχημάτων, ενεργών πολιτών.

Τη Δευτέρα 22 Γενάρη, η Επιτροπή θα καταθέσει στο ΣτΕ υπόμνημα αντίκρουσης του ΣΟΑ και της ΣΜΠΕ , που έχουν κατατεθεί ήδη για προέλεγχο σύμφωνα με το κείμενο των 99 σελίδων της Επιτροπής Αγώνα που δόθηκε στη διαβούλευση, την απόφαση του ΚΑΣ και γενικότερα τα αρχαιολογικά θέματα, τα δασικά και τις παραβιάσεις της νομοθεσίας στη διαβούλευση.

ΕΔΩ ενημερωτικό κείμενο, όπου περιγράφονται τα σημερινά δεδομένα του Σχεδίου Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης (ΣΟΑ) και της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) για το Ελληνικό, τα οποία αποδεικνύουν τις καταστροφικές επιπτώσεις της εφαρμογής του στο σύνολο της Αττικής – επίσης περιλαμβάνει έκκληση οικονομικής ενίσχυσης για όσους έχουν τη δυνατότητα.

ΚΥΑ: Αναπροσαρμογή κύριων συντάξεων Προστασία καταβαλλόμενων συντάξεων

Αυτά που προβλέπονται για τις ήδη καταβαλλόμενες συντάξεις του ΤΣΜΕΔΕ δε μπορούν να ισχύσουν και για τις νέες?


Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.52331/1861/2017 - ΦΕΚ 2373/Β/12-7-2017

Συμπλήρωση της αριθ. 26083/887/762016 (Β'1605) υπουργικής απόφασης «Αναπροσαρμογή κύριων συντάξεων Προστασία καταβαλλόμενων συντάξεων».
Κοινή Υπουργική Απόφαση Αριθμ. οικ.52331/1861/2017
ΦΕΚ 2373/Β/12-7-2017

Συμπλήρωση της αριθ. 26083/887/762016 (Β'1605) υπουργικής απόφασης «Αναπροσαρμογή κύριων συντάξεων Προστασία καταβαλλόμενων συντάξεων».

ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΠΟΥΡΓΩΝ

ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1.Τις διατάξεις των άρθρων 14 και 33 του ν. 4387/2016 (Α' 85). «Ενιαίο Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλειας Μεταρρύθμιση ασφαλιστικού συνταξιοδοτικού συστήματος Ρυθμίσεις φορολογίας εισοδήματος και τυχερών παιγνίων και άλλες διατάξεις».

2.Τις διατάξεις του άρθρου 8 του ν. 3518/2006 (Α' 272), όπως ισχύει, του άρθρου 7 παρ. 1του ν. 982/1979 (Α'239) και του άρθρου 1 του π.δ. 460/1989 (Α' 201), του άρθρου 19 του ν.δ. 4114/1960 (Α' 164) όπως ισχύει με το άρθρο 6 παρ. 3 του ν. 1090/1980 (Α' 263) και την υπουργική απόφαση Φ41/738/2.4.1986 (Β' 242), που αφορούν στον υπολογισμό των κύριων συντάξεων των μέχρι 31.12.1992 ασφαλισμένων του ΕΤΑΑ (ΤΣΜΕΔΕ, ΤΣΑΥ, Τομέας Ασφάλισης Νομικών).

3.Τις διατάξεις του π.δ. 113/2014 «Οργανισμός Υπουργείου Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας» (Α' 180) όπως ισχύουν και του άρθρου 27 του ν. 4320/2015 (Α' 29) «Ρυθμίσεις για τη λήψη άμεσων μέτρων για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης, την οργάνωση της Κυβέρνησης και των κυβερνητικών οργάνων και λοιπές διατάξεις».

4.Τις διατάξεις του π.δ. 125/2016 (Α' 210) «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών».

5.Τις διατάξεις των άρθρων 48, 51, 52 και 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα, που κυρώθηκε με το άρθρο Πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α' 98).

6.Την υπ' αριθμ. Υ29/8.10.2015 99Β2168/Β') απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών Γεώργιο Χουλιαράκη».

7.Την υπ' αριθμ. οικ. 44549/Δ9.12193 από 8102015 απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Εργασίας

Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Αναστάσιο Πετρόπουλο» (ΦΕΚ 2169/Β/2015), όπως τροποποιήθηκε από την υπ' αριθμ. οικ. 54051/δ9.14200/ 22112016 (3801/Β') απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

8.Την αριθ οικ. 16777/652/7.4.2017 εισηγητική έκθεση της ΓΔΟΥ.

9.Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης, δεν προκαλείται πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού ή του Προϋπολογισμού του ΕΦΚΑ σε σχέση με την εκτιμηθείσα για το ΜΠΔΣ 2017_2020, αποφασίζουμε:

Στο τέλος της παρ. 3 του άρθρου 1 της υπουργικής απόφασης με αριθ. 26083/887/7.6.2016 (Β' 1605) όπως διορθώθηκε με τις διορθώσεις σφαλμάτων του ΦΕΚ 1623/τ.Β'/2016, «Αναπροσαρμογή κύριων συντάξεων Προστασία καταβαλλόμενων συντάξεων», προστίθεται εδάφιο που έχει ως εξής:

Για την αναπροσαρμογή των ήδη καταβαλλομένων συντάξεων του Τομέα Σύνταξης Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων του πρώην ΕΤΑΑ ως συντάξιμος μισθός ορίζεται το ποσό της ανώτατης προβλεπόμενης κύριας σύνταξης για 45 έτη ασφάλισης, όπως αυτό έχει διαμορφωθεί την 31.5.2016, δηλαδή το ποσό των 1.146,32€.

Για την Ειδική Προσαύξηση του ανωτέρω τομέα, ως συντάξιμος μισθός ορίζεται το ανώτατο ποσό της Ειδικής Προσαύξησης για 45 έτη ασφάλισης, όπως αυτό έχει διαμορφωθεί την 3152016, δηλαδή το ποσό των 1.524,60€.

Πέμπτη, 18 Ιανουαρίου 2018

Σώστε την Ήπειρο από τις εξορύξεις!




Γιατί είναι σημαντικό;

Zητούμε από τον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας, την Κυβέρνηση και το Ελληνικό Κοινοβούλιο, την επείγουσα ψήφιση νομοσχεδίου που θα ακυρώνει την παραχώρηση του δικαιώματος έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων στη χερσαία περιοχή της Ηπείρου(1), στην πολυεθνική Repsol S.A. και την ελληνική Energean Oil & Gas.


Οι εργασίες ξεκίνησαν ήδη χωρίς ουσιαστική δημόσια διαβούλευση. Όμως οι εξορύξεις και τα γνωστά συνοδά αναπόφευκτα ατυχήματα θα έχουν αρνητική επίδραση στην ανθρώπινη υγεία και το περιβάλλον για πολλά χρόνια. Επιπλέον, η παγκόσμια φήμη της Ηπείρου κινδυνεύει…

Υπογράψτε για να διαφυλαχθεί το φυσικό και πολιτισμικό περιβάλλον της Ηπείρου ως παρακαταθήκη και κοινό αγαθό για ολόκληρο τον κόσμο.

Η Δωδώνη, το Ζαγόρι, το Σούλι, η Ζίτσα, το Πωγώνι, οι Φιλιάτες και η Ηγουμενίτσα, συνολικά η Περιφέρεια της Ηπείρου, είναι η λιγότερο ανεπτυγμένη και μια από τις περιβαλλοντικά καθαρότερες περιφέρειες της Ευρώπης. Η Ήπειρος αξίζει μια καλύτερη μοίρα, από το να "καεί" στον βωμό της απληστίας των πολυεθνικών του πετρελαίου για ακόμη περισσότερη από την, σαφώς παρωχημένη πλέον, βρώμικη αυτή ενέργεια.

Η από δεκαετιών δρομολογημένη προοπτική του τόπου, για την οποία έχουν ήδη επενδυθεί ανυπολόγιστα χρηματικά ποσά από ιδιώτες, Ελληνικό Κράτος και Ευρωπαϊκή Ένωση είναι κυρίως η ήπια και ποιοτική τουριστική ανάπτυξη. Επίσης η διαρκώς αυξανόμενη αγροτική παραγωγή εξαιρετικών και αγνών τοπικών προϊόντων, αντιμετωπίζει πλέον θανάσιμο κίνδυνο για χάρη ενός παροδικού και ασήμαντου οικονομικού οφέλους.

Η εκτατική κτηνοτροφία της Ηπείρου, η μελισσοκομία, οι αμπελουργικές ζώνες, τα βιολογικά αγροτικά προϊόντα, τα αρωματικά φυτά, τα άγρια μανιτάρια, τα πεντακάθαρα νερά, το μοναδικό φυσικό και πολιτισμικό περιβάλλον και τοπίο απειλούνται. Το ίδιο και με τις πολυάριθμες προστατευόμενες περιοχές της, του ευρωπαϊκού δικτύου Νatura 2000, όπως των ποταμών Καλαμά και Αχέροντα, του Εθνικού Πάρκου Βόρειας Πίνδου (με τον Εθνικό Δρυμό Βίκου‐Αώου κτλ.), το Γεωπάρκο της UNESCO. Δηλαδή, ο πραγματικός, παγκόσμιος πλούτος του τόπου μας, καλείται να θυσιαστεί για ένα πρόσκαιρο, μικρό όφελος.

Οκτώ ερωτήσεις από τον Σύλλογο Ελλήνων Αρχαιολόγων για το «Διάζωμα»


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σήμερα Τετάρτη 17/1/2018, η Υπουργός Πολιτισμού κ. Κονιόρδου παραχώρησε συνέντευξη τύπου στα Εργαστήρια Εκμαγείων και Αντιγράφων του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων (ΤΑΠ), στον Άγιο Ιωάννη Ρέντη, με θέμα τους άξονες στρατηγικής ανάπτυξης του ΤΑΠ.

Κατά σύμπτωση, την ίδια μέρα ο πρόεδρος του σωματείου Διάζωμα κ. Μπένος μίλησε στο Αρχαιολογικό Μουσείο Άρτας, προσκεκλημένος της οικείας Εφορείας Αρχαιοτήτων με θέμα: «Η πολιτιστική διαδρομή των αρχαίων θεάτρων της Ηπείρου. Η αξία και η μαγεία των συνεργειών».

Με αφορμή τη σύμπτωση αυτή θα θέλαμε να θέσουμε τα παρακάτω ερωτήματα προς την κ. Κονιόρδου, που τυγχάνει και η ίδια ενεργό μέλος του Διαζώματος:

1. Ποια είναι η πραγματική εμπλοκή του σωματείου Διάζωμα στα σχεδιαζόμενα και υλοποιούμενα δημόσια, συγχρηματοδοτούμενα από την Ε.Ε., έργα, σχετικά με την ανάδειξη και προβολή του μνημειακού πλούτου της χώρας, όπως «Η πολιτιστική διαδρομή των αρχαίων θεάτρων της Ηπείρου»;

2. Συμμερίζεται η πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟΑ τις απόψεις του προέδρου του Διαζώματος, όπως διατυπώθηκαν πρόσφατα (1/12/2017) σε εκδήλωση του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), ενώπιον της Υπουργού Τουρισμού, ότι «το Διάζωμα αποφυλακίζει τα μνημεία», ότι «πρέπει να ικανοποιούμε και τις πιο ακραίες απαιτήσεις σε ώρες επισκεψιμότητας» και ότι «ο ιδιωτικός τομέας και οι επιχειρήσεις πρέπει να μπουν ενεργά στη διαδικασία αξιοποίησης του πολιτιστικού αποθέματος»; Τι απαντά στην πρόταση του κ. Μπένου πως «Σε σχέση με τα έσοδα θα πρότεινα το 1/3 να πηγαίνει στους χώρους, το 1/3 στο ΤΑΠ και το άλλο 1/3 στον φορέα διαχείρισης για δράσεις μάρκετινγκ κτλ»;

3. Με ποιους τρόπους διασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον και η καταβολή των νόμιμων τελών στο ΤΑΠ, για τη χρήση ψηφιακών απεικονίσεων μνημείων στα σχεδιαζόμενα από το Διάζωμα, σε συνεργασία με ιδιωτικές εταιρίες, ψηφιακά υλικά προβολής μνημείων;

… Σκέψεις .. από το παρελθόν….

             … Σκέψεις  .. από το παρελθόν….

Το κάθε τι είναι πολιτικό…
Antonio Gramsi   (Τετράδια φυλακής)

                                                         -.-.-.-.-
'.ס.ס.ס.ס Ο ήλιος χάιδευε το τοίχο απέναντι από το γραφείο της. Το πρωινό, η  θέα της Αθήνας ήταν όμορφη. Το γραφείο της  ήταν ψηλά, στον 8ο όροφο. Στη λέξη ..ψηλά.. μια μελαγχολία την πλημμύρισε..

«Θυμήθηκε συζητήσεις των νεανικών της χρόνων« .. οι αριστεροί δεν κοιτούν αφ’ υψηλού τον λαό, αυτά μόνο οι δεξιοί … εμείς δεν ξεχωρίζουμε ..». Θύμωσε . Θα καταθέσω πρόταση στο συμβούλιο, τα γραφεία όλων των υπουργών να μετακινηθούν σε χαμηλούς ορόφους. Να είμαστε δίπλα στο λαό, κοντά στα βάσανά του. Να αποδείξουμε ότι είμαστε σεμνοί , κομμάτι του λαού…..
και ότι δεν είμαστε…να … σαν την  υπ. Αλληλεγγύης που παρότρυνε το λαό να μαγειρεύει λιτά και ταπεινά αλλά η ίδια μόλις είδε την πολυτέλεια των γραφείων καταργημένου Οργανισμού έτρεξε να στρογγυλοκαθίσει..  μη και χάσει. » (1)

Τις σκέψεις της διέκοψε ο γραμματέας της για να τη ενημερώσει ότι στο τηλέφωνο είναι ο υπουργός Επικρατείας ( Επικρ.).

    ( Επικρ.) – Κυρία υπουργέ είναι αλήθεια ότι στον ΟΑΕΔ κατά παράβαση των άρθρων 4 & 5 του Συντάγματος ,αλλά από ότι με πληροφόρησαν και του Υπαλληλικού Κώδικα, ένας μηχανικός δεν μπορεί να γίνει διευθυντής ; Γιατί συμβαίνει αυτό ;
     (Υπ)  – Ήταν η άποψη παραγόντων και γενικά του κατεστημένου του ΟΑΕΔ , υπουργέ μου , που μάλλον φοβήθηκε ότι θα χάσει τις θέσεις ευθύνης αλλά … για ένα περίεργο λόγο και όλου του επιτελείου της Διοίκησης.
     (Επικρ.) – Ακούστε. Δεν είναι δυνατόν εμείς σαν αριστερά να πολιτευόμαστε με βάσει τέτοιο ανορθολογισμό. Παρακαλώ να επέμβετε , να διαχειριστείτε το θέμα με διακριτικότητα αλλά να  αποκαταστήσετε την αξιοκρατία και την κοινή λογική. Μας είναι αδιάφορα τυχόν σύνδρομα κατωτερότητας και ανασφάλειες . Κυβερνάμε για να αλλάξουμε τέτοιες καθυστερημένες αντιλήψεις.
       Δηλαδή ο Αλέξης εάν ήταν υπάλληλος στον ΟΑΕΔ δεν θα μπορούσε να γίνει ούτε Διευθυντής ;

«Ταράχθηκε. Δεν είναι αμελητέο να σε καλεί ο Σοφός της Κυβέρνησης . . Αυτός ο ΟΑΕΔ!
Της είχε προξενήσει αίσθηση ο αποκλεισμός των Μηχανικών από θέσεις ευθύνης. Αντιλαμβάνεται ότι τόσα χρόνια διακυβέρνησης ΠΑΣΟΚ και ΝΔ έχουν καταλείπει στη Δημόσια Διοίκηση ανεξίτηλα τα σημάδια της αναξιοκρατίας και της ανθρωποφαγίας. Το παράλογο, το αντιδεοντολογικό ήταν προφανές, αλλά ενημερώθηκε, ότι οι πιέσεις της Διοίκησης ήταν αφόρητες και ο γραμματέας της κουράστηκε. . Αυτός ο ΟΑΕΔ !
Κάτι είχε συμβεί  και στο τελευταίο Δ.Σ. του ΟΑΕΔ της χρονιάς….»

{Φωνάζει τον γραμματέα της}. Φέρε μου, σε παρακαλώ εκείνη την αναφορά από το τελευταίο Δ.Σ. του ΟΑΕΔ. Εκείνη… με την τοποθέτηση του εκπροσώπου των εργαζομένων σχετικά με την επέκταση της σύμβασης των ωφελούμενων που εργάζονται στα νοσοκομεία. Να διαβάσω τι ακριβώς είπε

(Εκ. Εργ.) «Κυρία πρόεδρε εμείς, σαν εκπρόσωποι των εργαζομένων, θα ψηφίσουμε την επέκταση της σύμβασης  όμως  καταγγέλλουμε την κυβέρνηση, γιατί ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ ότι διολισθαίνει σε ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ του ρόλου του Δ.Σ. του ΟΑΕΔ. Θυμίζουμε ότι  αυτή η απόφαση έχει προαναγγελθεί από τον Aν. Υπουργό Υγείας  πρόκειται, λοιπόν επί της ουσίας για μία καθ’ υπαγόρευση απόφαση του Δ.Σ.

Ανοιχτή Συνέλευση Μηχανικών, Παρασκευή 19 Ιαν. 2018, 7:30μμ, ΤΕΕ (Νίκης 4), 7ος


Καλούμε όλους τους συναδέλφους στην Ανοιχτή Συνέλευση Μηχανικών την Παρασκευή 19 Ιαν. 2018, στις 7:30μμ στο ΤΕΕ (Νίκης 4), στην αίθουσα του 7ου ορόφου (η αρχικά ανακοινωμένη συνέλευση για Παρ. 12 Ιαν. 2018 μετατέθηκε λόγω της απεργίας, στην οποία συμμετέχουν τα ΜΜΜ).
Η παρουσία σας είναι σημαντική ώστε να συζητήσουμε και συναποφασίσουμε τη δράση για τα παρακάτω σημαντικά θέματα που αφορούν όλους μας.

Θέματα
1. Ενημέρωση σχετικά με τη συνάντηση με τον πρόεδρο του ΤΜΕΔΕ και επόμενες κινήσεις μας.
2. Η αναζήτηση μιας ενδεχόμενης νέας στρατηγικής για να ξανανοίξουν και μεγαλύτερα ζητήματα, όπως πχ η διαγραφή αδίκως δημιουργηθέντων χρεών/συμψηφισμός αδίκως πληρωθέντων, ειδική προσαύξηση κλπ.
3. Το κίνημα κατά των πλειστηριασμών και η συνέχιση της εμπλοκής μας σε αυτό, υπό το πρίσμα και της έναρξης ηλεκτρονικών πλειστηριασμών για χρέη σε εφορία και ταμεία από 500 ευρώ.
4. Το ζήτημα του ΙΕΚΕΜ και άλλα ζητήματα ενδιαφέροντος μιας ενδεχόμενης παρέμβασής μας στο ΤΕΕ το επόμενο διάστημα.
5. Το θέμα της μη κάλυψης της πλειοψηφίας των συναδέλφων από το νόμο με τις 120 δόσεις για οφειλές σε ασφαλιστικά ταμεία.

Εάν θέλετε κάποιο, ακόμα, θέμα να συζητηθεί, ενημερώστε μας στο email της συνέλευσης.

http://synelefsimixanikon.espivblogs.net/

Τετάρτη, 17 Ιανουαρίου 2018

Αλλάζει κλίμακα η ιδιοκτησία


Και ξαφνικά οι τράπεζες βρέθηκαν να είναι ο μεγαλύτερος ιδιοκτήτης ακινήτων στην Ελλάδα, καθώς το συντριπτικό μέρος των εξασφαλίσεων έναντι των δανείων που έχουν εκχωρήσει -άνω του 85%-αφορούν σε οικιστικά και επαγγελματικά ακίνητα.

Παρά τις όντως φιλότιμες προσπάθειες να αντιστραφεί αυτή η εξέλιξη, χωρίς να αναγκαστούν να οδηγηθούν σε νέα ανακεφαλαιοποίηση, ο αριθμός των ακινήτων που περιέρχονται στους ισολογισμούς τους (REOs) τείνει αυξανόμενος. Και η τάση αυτή για να ανατραπεί απαιτεί μια σειρά από ενέργειες, καλή θέληση, αλλαγή νοοτροπίας, θεσμούς και εργαλεία.

Τα τελευταία υπάρχουν και δημιουργούνται εύκολα από τη σύγχρονη τεχνολογία. Το θεσμικό πλαίσιο έχει διαμορφωθεί αρκετά κοντά στις απαιτήσεις των καιρών και του μεγέθους του προβλήματος. Η θέληση είναι κάτι που διαμορφώνεται ή φθάνεις στο σημείο να σου επιβληθεί. Οσο για την αλλαγή νοοτροπίας, αυτή για να χτιστεί απαιτεί τη γεφύρωση του χάσματος ανάμεσα στο χθες και το αύριο.

Κάθε τομή έχει κερδισμένους και χαμένους. 

Και οι τράπεζες δεν έχουν μάθει να χάνουν, παρά το γεγονός ότι δέκα χρόνια μετά την πιστωτική κρίση είναι πλέον εμφανείς οι επιπτώσεις στην αγορά χρέους. Οφείλουν όμως να προσαρμοστούν στα δεδομένα των καιρών και να πράξουν ανάλογα.

Ποια είναι αυτά τα δεδομένα;

Κοινωνικοί Αγώνες στην Ηλιούπολη


ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΣΤΗΝ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ

Εκδήλωση –Συζήτηση / Πέμπτη 18 Ιανουαρίου 2018 
στο χώρο της δημοτικής παράταξης «Ηλίου-πόλις»-Ηρακλείτου 1 και Ηρώς Κωνσταντοπούλου

Στην πρώτη εκδήλωση-συζήτηση της καινούριας χρονιάς που διοργανώνουμε στον πολυχώρο της δημοτικής κίνησης Ηλίου-Πόλις (Πέμπτη 18 Ιανουαρίου στις 20.00) θα είναι μαζί μας ο συμπολίτης, γνωστός για τους αγώνες που έχει δώσει εδώ και δεκαετίες στην Ηλιούπολη, Πάνος Τότσικας.

Αφορμή για αυτή την εκδήλωση είναι το ομότιτλο της, βιβλίο του, «ΟΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΣΤΗΝ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ» που αν και η έκδοσή του είναι παλαιότερη, αποτελεί απαραίτητο οδηγό για όποιον ενδιαφέρεται για τα κοινά, την ιστορία των αγώνων και διεκδικήσεων στην Ηλιούπολη.

Από εδώ και πέρα θα προσπαθήσουμε πριν από κάθε εκδήλωση που κάνουμε, να δημοσιοποιούμε κάποιες ερωτήσεις-απαντήσεις, με τους ομιλητές των εκδηλώσεων, ώστε να γίνεται πιο κατανοητή η θεματική με την οποία θα ασχοληθούμε.

Την εκδήλωση εκ μέρους των Συνεργών συντονίζει ο Έκτορας Νταουλτζής.

Ακολουθεί η συζήτηση:

-Πάνο, στο βιβλίο σου «Κοινωνικοί Αγώνες στην Ηλιούπολη», αφιερώνεις ένα σημαντικό μέρος του στους θεσμικούς και εξωθεσμικούς αγώνες που έχουν γίνει για την υπεράσπιση της δημόσιας περιουσίας. Πως προέκυψε αυτό το ζήτημα και που βρισκόμαστε σήμερα;

-Ίσως γνωρίζετε ότι στην περιοχή του Αγίου Νικολάου, στην Ηλιούπολη, υπήρχε επί Τουρκοκρατίας το τσιφλίκι «Καρά» συνολικής έκτασης 300-500 στρεμμάτων, το οποίο, ύστερα από διαδοχικές μεταβιβάσεις κατέληξε το 1922 στον κτηνοτρόφο Αλέξιο Νάστο. Αυτός, τα επόμενα χρόνια, εμφανίζεται ως ιδιοκτήτης 12.000 περίπου στρεμμάτων (συμπεριλαμβανομένου μεγάλου τμήματος του δάσους του Υμηττού), τα οποία μεταπουλά σταδιακά την Εταιρία «Δρανδάκης-Πάγκαλος και Σία Ο.Ε». Το 1925, με την έγκριση του πρώτου Ρυμοτομικού Σχεδίου της Ηλιούπολης προωθείται η οικοπεδοποίηση της περιοχής σε μια έκταση πολύ ευρύtερη του τσιφλικιου «Καρά», δηλαδή προωθείται η εκτεταμένη καταπάτηση της δημόσιας γης.

Δικαίωσή μας για το ΞΕΝΙΑ. Χώρος πολιτισμού και αναψυχής μόνο. Όχι ξενοδοχείο



Η αρχή έγινε. Το ΞΕΝΙΑ θα λειτουργήσει και πάλι, όπως πρέπει, ως δημοτικός χώρος, για πολιτισμό (δημ.βιβλιοθήκη, ωδείο, αίθουσες πολλαπλών χρήσεων κλπ) και αναψυχή (καφέ, βόλτα κλπ), προς όφελος όλου του αρτινού λαού και του Δήμου μας γενικότερα. Με ευρεία πλειοψηφία (και μόνο με 2 παρόν), το Δημοτικό Συμβούλιο Άρτας, στη χθεσινή του συνεδρίαση, ενέκρινε την υποβολή πρότασης στο τρέχον ΕΣΠΑ για την αξιοποίηση του ΞΕΝΙΑ και τη χρηματοδότησή του με το ποσό των 2,5 εκατ. Ευρώ, για χρήσεις δημόσιες, που σχετίζονται με την ιστορική και πολιτιστική κληρονομιά της πόλης μας, αλλά και τις ανάγκες του Δήμου, εγκαταλείποντας πλήρως και οριστικά την προηγούμενη απόφασή του, περί ιδιωτικού ξενοδοχείου.

Η απόφαση αυτή μας γεμίζει ικανοποίηση και χαρά, καθώς δικαιώνει τους πολύχρονους αγώνες μας και θέτει τον θεμέλιο λίθο για την υλοποίηση ενός σχεδίου, που θα αποδώσει επιτέλους στον αρτινό λαό, ανοιχτό και ελεύθερα προσβάσιμο, λειτουργικό και ανανεωμένο, έναν χώρο που αγάπησε – το ΞΕΝΙΑ- και παρέμενε, δυστυχώς, για δεκαετίες κλειστό, μέσα στο Κάστρο της πόλης, που αποτελεί και ένα από τα βασικά μνημεία της.

Η μεταστροφή της δημοτικής αρχής στο θέμα αυτό, ήταν μία θετική εξέλιξη, την οποία και χαιρετίζουμε. Μπροστά στον κίνδυνο να παραμείνει για πολλά ακόμη χρόνια το Ξενία κλειστό (λόγω και των ζητημάτων που τίθενται από το νόμο και το Υπ. Πολιτισμού), επέλεξε να εγκαταλείψει την ιδέα της πλήρους ιδιωτικοποίησης του χώρου και να αποδεχτεί την άλλη λύση, η οποία αν και αρχικώς μειοψηφική, εντούτοις αποδείχτηκε ότι είναι η μόνη εφικτή και εφαρμόσιμη . Αυτό βεβαίως συμμερίστηκαν και οι υπόλοιπες πλευρές του Δημοτικού Συμβουλίου, πλην της ομάδας του κ. Στασινού, ο οποίος αποχώρησε επιδεικτικά από τη συνεδρίαση, υπεραμυνομένος της πλήρους ιδιωτικοποίησης του Ξενία και αδιαφορώντας για τις συνέπειες μιας μεγάλης καθυστέρησης με μάταιο αποτέλεσμα που θα έχει για την πόλη μας, η θέση και η στάση του αυτή.

Παραδείγματα Υπολογισμού Συντάξεων Μονοσυνταξιούχων και Διπλοσυνταξιούχων Μηχανικών Δημοσίου από την ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ

Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
Αθήνα, 17-1-2018

Αρ. Πρωτ.: 7263
Προς: Α΄ βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ για ενημέρωση των μελών.
Θέμα : Παραδείγματα Υπολογισμού Συντάξεων Μονοσυνταξιούχων και Διπλοσυνταξιούχων Μηχανικών Δημοσίου από την ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ

Συνάδελφοι, κατόπιν αιτήματος πολλών συναδέλφων και σε συνέχεια προηγούμενων ανακοινώσεων μας καθώς και της σχετικής εγκυκλίου του αρμοδίου Υπουργείου, δημοσιοποιούμε ενδεικτικά παραδείγματα υπολογισμού συντάξεων τόσο των Μονοσυνταξιούχων όσο και των Διπλοσυνταξιούχων Μηχανικών Δημοσίου.Τα παραδείγματα είναι ενδεικτικά για τη μεθοδολογία υπολογισμού της προσδοκώμενης σύνταξης και δεν είναι οριστικά, ούτε για να παρθούν κατά γράμμα μια και ακόμα περιμένουμε τις αρμόδιες υπηρεσίες να εκδώσουν τις πρώτες συντάξεις σύμφωνα με τον αντιασφαλιστικό Ν.4387/16. Αναμένουμε ακόμα και την εγκύκλιο για τον υπολογισμό της Ειδικής Προσαύξησης, οπότε το παράδειγμα των Μονοσυνταξιούχων είναι σχετικά επισφαλές. Τα Αναρτούμε και σε μορφή Υπολογιστικού Φύλλου, έτσι ώστε κάθε συνάδελφος προσαρμόζοντας τις ασφαλιστέες του αποδοχές, να μπορεί να κάνει τους δικούς του υπολογισμούς.

Παράδειγμα Φύλλο 1: 35 έτη Δημόσιο και ΤΣΜΕΔΕ


Παράδειγμα Φύλλο 2: 40 χρόνια ΤΣΜΕΔΕ και 36 χρόνια Ειδική Προσαύξηση

Έτος Μηνιαία Εισφορά Ασφαλι σμένου Μηνιαίες Συντάξιμες Αποδοχές Μήνες Κατάβολής Ετήσιες Συντάξιμες Αποδοχές Δείκτης Αναπροσαρμογής Ετήσιες Συντάξιμες Αποδοχές (μετά την αναπροσαρμογή)







2002 56,9618 854,00 14 11.956,00 1,30263 15.574,24



2003 61,9643 929,00 14 13.006,00 1,25858 16.369,09



2004 76,1714 1.142,00 14 15.988,00 1,22311 19.555,08



2005 79,0395 1.185,00 14 16.590,00 1,18175 19.605,23



2006 81,9743 1.229,00 14 17.206,00 1,1451 19.702,59



2007 87,1102 1.306,00 14 18.284,00 1,11283 20.346,98



2008 99,5831 1.493,00 14 20.902,00 1,06798 22.322,92



2009 109,8549 1.647,00 14 23.058,00 1,05521 24.331,03



2010 109,8549 1.647,00 14 23.058,00 1,00771 23.235,78



2011 109,5214 1.642,00 13 21.346,00 1 21.346,00



2012 110,8554 1.662,00 13 21.606,00 1 21.606,00



2013 115,9913 1.739,00 12 20.868,00 1 20.868,00



2014 115,9913 1.739,00 12 20.868,00 1 20.868,00



2015 115,9913 1.739,00 12 20.868,00 1 20.868,00



2016 115,9913 1.739,00 12 20.868,00 1 20.868,00



2017 151,2089 2.267,00 12 27.204,00 1 27.204,00




334.670,95











334.670,95 / 192 = 1743,08
ΜΕΣΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΕΟΣ ΜΙΣΘΟΣ