Σάββατο, 18 Μαΐου 2019

Ομόνοια, ένα ατελείωτο ράβε-ξήλωνε

ΟΜΟΝΟΙΑ , ENA ΑΤΕΛΕΙΩΤΟ ΡΑΒΕ-ΞΗΛΩΝΕ

του Γιάννη Σχίζα


από τον "Δρόμο της Αριστεράς"

Ευρωεκλογές, αυτοδιοικητικές εκλογές, και το ατέλειωτο και δη μακροχρόνιο ράβε-ξήλωνε της Ομόνοιας περνάει απαρατήρητο …Σε ένα μόνο σημείο μια πινακίδα ζητάει τη συγγνώμη για την ενόχληση (προσωρινή βέβαια!) που θα επιφέρει στους πολίτες, αλλά το πράγμα πάει ως εκεί : «Ανεπαισθήτως» οι πόροι κατευθύνονται σε ένα κεντρικό σύμβολο της Αθήνας και επομένως αφαιρούνται από τους πόρους που θα στηρίξουν την «αθηναϊκή περιφέρεια», δηλαδή τις κακοφορμισμένες περιοχές της πόλης που έχουν επείγουσα ανάγκη ενίσχυσης….

Η Ομόνοια του Φίλιππα Φιλίππου που έγραψε τόσα και τόσα για τους μπασκετικούς και ποδοσφαιρικούς θριάμβους που τελέσθηκαν επί του εδάφους της, η Ομόνοια του Γιώργου Ιωάννου, με τα ομοφυλόφιλα στέκια, συνεχίζει την μεγάλη ιστορία των επεμβάσεων και αλλαγών . Η περιπέτειά της ξεκινάει σαν «Πλατεία Όθωνος», προς τιμήν του πρώτου Βασιλιά της χώρας, όμως το σημερινό της όνομα το πήρε το 1863, για να εκφράσει τη συμφιλίωση δύο αντιμαχομένων παρατάξεων της εποχής εκείνης – των πεδινών και των ορεινών. Στη διάρκεια του χρόνου πήρε ποικίλες μορφές - άλλοτε έγινε ορθογώνια με βάση τα σχέδια Κλεάνθη και Σάουμπερτ και άλλοτε κυκλική με τα σχέδια του Κλέντσε, που υπήρξε πλέον συντηρητικός και φειδωλός στην διαχείριση του χώρου. Άλλοτε είχε φοίνικες (επί Σπύρου Μερκούρη) και άλλοτε είχε αγάλματα, με κορυφαίο όλων των «Δρομέα» του γλύπτη Βαρώτσου. Άλλοτε ήταν μικρότερη και άλλοτε έγινε μεγαλύτερη : Το 2002, υπουργεύοντος του Κώστα Λαλιώτη, μια νέα ανάπλασή της ανέλαβε το έργο της μεγέθυνσης – έγινε 4500 τετραγωνικά μέτρα - έναντι ενός εξωφρενικού ποσού (2,2δις δραχμές). H νέα ανάπλαση δεν είχε λάβει πρόνοια για την ιδιαιτερότητα του χώρου και την έκθεσή του στις υψηλές καλοκαιρινές θερμοκρασίες : Η ομάδα που κέρδισε στον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό ήξερε πολλά, όμως δεν διέθετε τον κοινό νου για να επινοήσει λύσεις για την αντιμετώπιση της υπερθέρμανσης στους θερινούς μήνες…Ειπώθηκαν τότε ουκ ολίγα, έγινε μέγας διάλογος από τα μίντια και πολλοί «ειδικοί» το έβαλαν στα πόδια μπροστά στην εφόρμηση της κοινής λογικής. Και παρά την εντυπωσιακή βολή του αείμνηστου Καλαντίδη της Εταιρείας Ενοποίησης των Αρχαιολογικών Χώρων - ότι οι Αθηναίοι θα «συνηθίσουν» την Ομόνοια όπως οι Παρισινοί συνήθισαν το Μπομπούρ!» (Συνέντευξη, 21.4.2003) - οι Αθηναίοι απεδείχθησαν αμετανόητοι οπαδοί της σκιάς στο κατακαλόκαιρο…..

Παρασκευή, 17 Μαΐου 2019

Το «άβατο των Εξαρχείων» και η κυρίαρχη τάξη

Το «άβατο των Εξαρχείων» και η κυρίαρχη τάξη


Περιβάλλον: Ακούω τώρα τελευταία πολλοί να μιλούν για το «άβατο των Εξαρχείων».
Αρχιτέκτονας: Δεν ακούς πολλούς. Ακούς αυτούς που στηρίζουν τα συμφέροντα της κυρίαρχης τάξης. Αυτοί μιλούν για το «άβατο της περιοχής Εξάρχεια». Γιατί δεν τους ρωτάς να σου μιλήσουν για το «άβατο της περιοχής Κουκάκι»;
Περιβάλλον: Τι να ρωτήσω; Κανείς δεν μιλά γι αυτό. 
Αρχιτέκτονας: Δεν μιλά γιατί η περιοχή Κουκάκι είναι «άβατο» σήμερα στα λαϊκά στρώματα και «βατή» στα συμφέροντα της κυρίαρχης τάξης. Στα Εξάρχεια συμβαίνει το αντίθετο. Είναι περιοχή «βατή» στα λαϊκά στρώματα και «άβατο» στις ορέξεις της κυρίαρχης τάξης.
Ο όρος «άβατο» σαν χαρακτηριστικό περιοχής πόλης είναι δημιούργημα της κυρίαρχης τάξης. Δημιουργήθηκε από αυτή όταν θέλοντας να υποβαθμίσει συγκεκριμένες περιοχές των πόλεων όπου κατοικούν λαϊκά στρώματα, και να τις «αναβαθμίσει» εξυπηρετώντας τα συμφέροντά της, προκειμένου να τα υποχρεώσει σε φυγή, εφαρμόζει πρακτικές και δημιουργεί συνθήκες υποχρεωτικής φυγής των στρωμάτων αυτών από την περιοχή. Όταν τα λαϊκά στρώματα αντιδρούν στις πρακτικές που εφαρμόζει η κυρίαρχη τάξη στην περιοχή, τότε η περιοχή χαρακτηρίζεται «άβατο», από την κυρίαρχη τάξη, Και χαρακτηρίζεται «άβατο» γιατί με το πρόσχημα αυτό καλύπτει τις «ακραίες αγοραίες πρακτικές» και τις «απάνθρωπες συνθήκες» που επιβάλλει στα λαϊκά στρώματα, προκειμένου να πετύχει τον σκοπό της. Ας θυμηθούμε λίγο το κέντρο της Αθήνας πριν από μερικά χρόνια την περίοδο της υποβάθμισής του, και τις πρακτικές που εφάρμοσε η κυρίαρχη τάξη τότε.- σύλληψη των καταληψιών της «Βίλα Αμαλία», επιχείρηση «σκούπα» των Λοβέρδου Χρυσοχοϊδη, διοχέτευση φασιστικών ομάδων στις περιοχές, κ.α- Μιλούσε πάλι για «άβατο» τότε. Τώρα που το κέντρο της Αθήνας πέρασε στα χέρια της και ικανοποιεί τις ορέξεις της στην περιοχή, τώρα που έγινε «άβατο» στα λαϊκά στρώματα, δηλαδή έγινε «βατό» στα συμφέροντά της δεν μιλά πια για «άβατο» μιλά για «αναβάθμιση». Κατάλαβες τώρα γιατί μιλά για το «άβατο των Εξαρχείων»;
Περιβάλλον : Κατάλαβα.

Για την "υποβάθμιση- αναβάθμιση" του κέντρου της Αθήνας κοίταξε εδώ : ΝΕΟΣ ΓΟΚ : Επενδυτές παρόντες - Λαός απών

Παρέμβαση ΤΕΕ για τα Intergrated Master





ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ 
Αθήνα, 16/5/2019
Δ/ΝΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
Αριθ. Πρωτ.: 12165
ΤΜΗΜΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ


Προς

Τον Υπουργό Οικονομικών κ. Ευκλείδη Τσακαλώτο

Την Υπουργό Διοικητικής Ανασυγκρότησης κ. Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου
Β. ΣΟΦΙΑΣ 15 10674 – ΑΘΗΝΑ 

Τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Κώστα Γαβρόγλου
ΑΝΔΡΕΑ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ 37 151 80 – ΜΑΡΟΥΣΙ 

Τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη
ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ 2 και ΤΣΙΓΑΝΤΕ 10191 - ΠΑΠΑΓΟΣ

Τον Υπουργό Εσωτερικών κ. Αλέξη Χαρίτση
ΣΤΑΔΙΟΥ 27 10183 – ΑΘΗΝΑ


Στο Ν. 4485/4.8.2017 (ΦΕΚ  114Α΄) “Οργάνωση και λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης, ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις” στο άρθρο 46 παρ. 1 όπως ισχύει, αναφέρει ότι: “1.  Η επιτυχής ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου σπουδών, … οδηγεί στην απονομή ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master) στην ειδικότητα του Τμήματος,  «επιπέδου 7 του Εθνικού και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων”.

Στην παρ. 2 του ανωτέρω άρθρου αναφέρεται ότι: “2. …, ο ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master) λογίζεται ότι έχει ληφθεί από την ημερομηνία απονομής του πτυχίου ή διπλώματος και καταλαμβάνει και τους αποφοιτήσαντες πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου…”.

Στον ανωτέρω Νόμο δεν υπάρχει πρόβλεψη για τους Διπλωματούχους Μηχανικούς απόφοιτους Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων Εξωτερικού των οποίων οι Τίτλοι σπουδών τους έχουν αναγνωριστεί από τον Διεπιστημονικό Οργανισμό Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π., πρώην ΔΙΚΑΤΣΑ) ως Δίπλωμα Μηχανικού συγκεκριμένης ειδικότητας ισότιμο και αντίστοιχο προς τα απονεμόμενα από τη Σχολή Μηχανικών της συγκεκριμένης ειδικότητας των Ελληνικών Πολυτεχνείων και των άλλων Πολυτεχνικών Σχολών των Ελληνικών Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και έχουν αποκτήσει άδεια άσκησης επαγγέλματος κατόπιν επιτυχών εξετάσεων τις οποίες διενεργεί το ΤΕΕ.

Επίσης δεν υπάρχει πρόβλεψη για τους Διπλωματούχους Μηχανικού απόφοιτους Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων Εξωτερικού οι οποίοι έχουν αποκτήσει άδεια άσκησης επαγγέλματος σύμφωνα με την Οδηγία 2005/36/ΕΚ και την Οδηγία 2013/55/ΕΕ που αφορά την αναγνώριση των επαγγελματικών τους προσόντων.

Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ) έχοντας ως γνώμονα την ισότιμη μεταχείριση όλων των Διπλωματούχων Μηχανικών, της ευθύνης που φέρουν στην άσκηση του επαγγέλματός τους και ως πολίτες κράτους δικαίου, παρακαλεί αφού λάβετε υπόψη τα ανωτέρω να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες αφενός για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 46 του Ν. 4485/2017 και στους ανωτέρω Διπλωματούχους Μηχανικούς ώστε να μην υπάρχουν ανισότητες σε κατόχους ιδίων προσόντων, αφετέρου στη μισθολογική αναβάθμιση όλων των Διπλωματούχων Μηχανικών κατόχων integrated master, σύμφωνα με τις προτάσεις που έχει καταθέσει η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ.

                                                                                      Ο Πρόεδρος


                                                                                 Γιώργος Ν. Στασινός

Πέμπτη, 16 Μαΐου 2019

Αντιδρά η επιτροπή κατά του αεροδρομίου στο Καστέλλι, στην ψήφιση του νόμου


Την έντονη αντίδραση της Πρωτοβουλίας Πολιτών για τη διάσωση, προβολή και αειφόρο ανάπτυξη της Πεδιάδας, προκαλούν οι τελευταίες εξελίξεις στη Βουλή, με την ψήφιση του νομοσχεδίου για την κύρωση της σύμβασης για το αεροδρόμιο στο Καστέλλι.

Σε σχετική ανακοίνωση αναφέρονται:

"Ενόψει της ψήφισης του σχεδίου νόμου για την κύρωση της σύμβασης παραχώρησης του σχεδιαζόμενου αεροδρομίου στο Καστέλλι δηλώνουμε ρητά τη διαμαρτυρία μας για την υποτιθέμενη διαδικασία «διαλόγου» που όπως εδώ και 15 χρόνια, ακολουθήθηκε και στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής. Κατά την ακρόαση φορέων δεν δόθηκε καμία απάντηση στα σοβαρά ερωτήματα που τέθηκαν με παρρησία από τους παριστάμενους φορείς, έστω και στον απειροελάχιστο χρόνο των 3 λεπτών που διατέθηκαν στον καθένα για ένα θέμα που αφορά καίρια τη ζωή των πολιτών όλης της Κρήτης.

Για άλλη μια φορά το μοντέλο της «διαβούλευσης» που ακολουθήθηκε ήταν «ακούμε τις διαφωνίες σας, δεν απαντάμε σε τίποτα, προχωράμε στις αποφάσεις μας».

Συγκεκριμένα:

- Δεν απαντήθηκε το ερώτημα της Πρωτοβουλίας για το μέγεθος της οικολογικής και οικονομικής καταστροφής, όχι μόνο των εκτάσεων που απαλλοτριώνονται αλλά όλου του ελαιοκάμπου της Πεδιάδας. (Ρύπανση 3 εκατομμυρίων δέντρων, βαρέα μέταλλα στο λάδι, απώλεια αγροτικού εισοδήματος 30 εκατ. το χρόνο).


- Δεν απαντήθηκε το ερώτημα του ΤΕΕ-ΤΑΚ για την ελλιπή τεκμηρίωση του έργου (απόκρυψη συγκριτικής μελέτης αξιολόγησης θέσεων, απόκρυψη μελέτης σκοπιμότητας, απόκρυψη οικονομοτεχνικών στοιχείων του έργου, έλλειψη Στρατηγικής Μελέτης για το έργο).

- Δεν απαντήθηκε το ερώτημα της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας για τον ελάχιστο χρόνο που διατίθεται για την αρχαιολογική έρευνα στην περιοχή, για την απουσία καταγραφής των αρχαιολογικών θέσεων στη σύμβαση παραχώρησης (23 στον χώρο του αεροδρομίου και 26 στον συνδετήριο δρόμο) αλλά και για τη μη υποβολή της αρχικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων προς έλεγχο από την Αρχαιολογική Υπηρεσία.

- Δεν απαντήθηκε το ερώτημα του Συλλόγου Εργαζομένων του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης» για την τεράστια απόσταση από την πόλη του Ηρακλείου (μεγαλύτερη και από της Αθήνας) που όπως ειπώθηκε με σαφήνεια, συνεπάγεται δραματική αύξηση του κόστους μεταφοράς επιβατών, αγαθών, εμπορευμάτων και καυσίμων.

- Δεν απαντήθηκε το ερώτημα της Ένωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου για το κόστος του νέου αεροδρομίου, και η ανησυχία πως ένα ακριβό αεροδρόμιο θα βλάψει αντί να ωφελήσει τον τουρισμό (και φυσικά θα επιβαρύνει υπέρογκα την τσέπη των μόνιμων κατοίκων της Κρήτης).

Μητροπολιτική Θεσσαλονίκη ή Επιχειρηματική πόλη;




Άν αναλογισθεί κανείς τα δρομολογημένα έργα και σχέδια μεγάλης κλίμακας για το Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης (ανάπλαση ΔΕΘ, παράκτιο μέτωπο, απόδοση πρώην στρατοπέδων, εμπορικό κέντρο 99.000 τ.μ. στον σιδηροδρομικό σταθμό, τουλάχιστον 7 μαρίνες, ΜΕΤΡΟ, γήπεδα ΠΑΟΚ και ΑΡΗ, Λαχανόκηποι κ.ά.), δεν δυσκολεύεται να αντιληφθεί ότι η υλοποίησή τους θα αλλάξει ανεπίστρεπτα τη φυσιογνωμία και λειτουργία της πόλης.

Το άλλο κοινό που αφορά όλα τα προηγούμενα είναι ότι παρ’ όλη τη σημαντικότητά τους δεν συνδέονται μεταξύ τους ούτε εντάσσονται σ’ένα ενιαίο σχεδιασμό και λειτουργίες (κοινωνικές, οικονομικές, περιβαλλοντικές) του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης (ΠΣΘ) και της ευρύτερης περιοχής του. Βέβαια, κάποιοι για να δώσουν έμφαση και κύρος στο Λόγο τους αναφέρονται ψευδεπίγραφα στην Μητροπολιτική Θεσσαλονίκη και τις προοπτικές της με την υλοποίηση αυτών των σχεδιασμών, θεωρώντας ότι έτσι τις νομιμοποιούν πολιτικά. Είναι όμως φανερό ότι μ’αυτή την αντίληψη και πρακτική, η «Μητροπολιτική» Θεσσαλονίκη αντιμετωπίζεται ως άθροισμα Δήμων, των πολεοδομικών σχεδίων τους και των Ειδικών Χωρικών Σχεδίων που δεν εντάσσονται σ’ένα ενιαίο υπερκείμενο συνολικό σχεδιασμό και λειτουργίες του ΠΣΘ και της Ευρύτερης Περιοχής του. Την αποσπασματική αντιμετώπιση των σύνθετων χωρικών – περιβαλλοντικών - κοινωνικών προβλημάτων υπηρετεί και το πολεοδομικό εργαλείο των Ε.Χ.Σ. για να νομιμοποιήσει «επιστημονικά» και πολιτικά ειλημμένες ήδη αποφάσεις ερήμην των πολιτών. Έτσι βέβαια, όχι μόνο δεν αμβλύνονται και εξισορροπούνται οι χωρικές και κοινωνικές ανισότητες, αλλά εντείνονται με τους αποκλεισμούς που παράγει η εμπορευματοποίηση του χώρου.

Η αποσπασματικότητα αυτών των παρεμβάσεων δεν είναι αποτέλεσμα της νεοελληνικής ανοργανωσιάς, αλλά συνειδητή επιλογή και επακόλουθο της απορρύθμισης-κατάργησης της χωροταξικής πολιτικής που προηγήθηκε ως προϋπόθεση της ανάπτυξης που απαιτεί ευελιξία και όχι δεσμεύσεις και πολεοδομικές –χωροταξικές ρυθμίσεις, που δεν είναι ουδέτερες ταξικά-κοινωνικά και έχουν αρνητικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Δεν είναι ακόμη αναπόφευκτη έκτακτη κατάσταση λόγω της οικονομικής κρίσης της χώρας, το παράδειγμα των Ολυμπιακών εγκαταστάσεων είναι χαρακτηριστικό, αλλά ακολουθεί το μοντέλο της Μ.Θάτσερ που από το 1986 κατάργησε το Συμβούλιο Μείζονος Λονδίνου για να προχωρήσει μετά στις αναπλάσεις των Docklands.

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Πρόταση Τροποποίησης Νομοθεσίας σχετικά με τη συντήρηση και αποκατάσταση βλαβών του Εθνικού και Επαρχιακού Οδικού Δικτύου

Π.Ο.   Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ  ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΕΝΩΣΕΩΝ  ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ  ΔΗΜΟΣΙΩΝ  ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ  ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ  ΑΝΩΤΑΤΩΝ  ΣΧΟΛΩΝ

Μαυρομματαίων 17,  104 34  ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583  fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
                                                                            
Αρ. Πρωτ.:    7799                                                                      Αθήνα,  13-5-2019
         Προς:     Υπ. Εσωτερικών κ. Χαρίτση Αλέξη
         Κοιν. 1.   Πρόεδρο και ΔΕ ΤΕΕ
                    2.   Α’ Βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ
                    
Θέμα: Πρόταση Τροποποίησης Νομοθεσίας σχετικά με τη συντήρηση και αποκατάσταση βλαβών του Εθνικού και Επαρχιακού Οδικού Δικτύου.

Κε Υπουργέ,
 Σε συνέχεια της από 1/10/18 επιστολής μας (Αρ. Πρωτ. 7517) προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών για θέματα Νομικής και Τεχνικής φύσεως του Κλάδου των Μηχανικών Δημοσίου απευθυνόμαστε και σε εσάς σχετικά με την αναγκαία τροποποίηση της Νομοθεσίας σχετικά με τον έλεγχο, την επίβλεψη συντήρησης και την πρόληψη των προβλημάτων των δημοσίων οδών, των αντιπλημμυρικών έργων, των παιδικών χαρών κλπ.

ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗΣ της παραγράφου 6 του άρθρου 7 του Ν. 3481/2006

Η Συντήρηση και η αποκατάσταση βλαβών του Εθνικού και Επαρχιακού Οδικού Δικτύου, των Περιφερειών διέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 7 του Ν.3481/2006 «Τροποποιήσεις στη νομοθεσία για το Εθνικό Κτηματολόγιο, την ανάθεση συμβάσεων έργων και μελετών και άλλες διατάξεις», το οποίο και παρατίθεται.

‘’ Άρθρο 7


Συντήρηση οδών

1. Στην παρ. 6 του άρθρου 1 του ν. 2503/1997 (ΦΕΚ 107 Α΄), μετά το πρώτο εδάφιο, προστίθεται νέο εδάφιο, ως ακολούθως:

«Επίσης δεν καταργούνται και εξακολουθούν να απο­τελούν υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Δημόσιων Έργων του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Έργων οι Διευθύνσεις: α) Κατασκευής Έργων Οδοποιίας (Δ.Κ.Ε.Ο.), β) Κατασκευής Υδραυλικών Έργων (Δ.Κ.Υ.Ε.) και γ) Κατασκευής Έργων Συντήρησης Οδοποιίας (Δ.Κ.Ε.Σ.Ο.).

2. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωρο­ταξίας και Δημόσιων Έργων καθορίζονται οι οδοί του Νομού Αττικής που έχουν πρωτεύουσα σημασία για την κυκλοφορία των οχημάτων και τα ολοκληρωμέ­να τμήματα των αυτοκινητοδρόμων που ανήκουν στην αρμοδιότητα των υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Δημόσιων Έργων του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χω­ροταξίας και Δημόσιων Έργων.

Τετάρτη, 15 Μαΐου 2019

Η ξεχασμένη νίκη


Ο ξεσηκωμός των Ηρακλειωτών στην πρώτη σελίδα του φιλοκυβερνητικού Τύπου των ημερών. ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ 03.03.2019, 10:03
Η ξεχασμένη νίκη

Στη δημόσια ιστορία της Μεταπολίτευσης, ως πρώτη και μοναδική υποχώρηση των κυβερνήσεων του Κωνσταντίνου Καραμανλή απέναντι στο μαζικό κίνημα θεωρείται συνήθως η αναστολή της εφαρμογής του Ν. 815 για τα ΑΕΙ (3/1/1980), μετά τη χιονοστιβάδα των φοιτητικών καταλήψεων του 1979.

Στην πραγματικότητα, η σημαδιακή εκείνη νίκη δεν υπήρξε η πρώτη, αλλά η δεύτερη προσωπική ήττα του εθνάρχη κάτω από την απειλητική πίεση του πεζοδρομίου.

«Είμαι αηδιασμένος. Κάθε φορά που βρίσκομαι έξω, δημιουργείτε ιστορίες που εκθέτουν διεθνώς την χώρα»
Κωνσταντίνος Καραμανλής, 1/3/1979

Δέκα μήνες νωρίτερα είχε προηγηθεί η οργισμένη συνθηκολόγησή του μπροστά στην εξέγερση του λαού του Ηρακλείου κατά της εξαγωγής των αρχαιοτήτων του εκεί μουσείου στο Παρίσι και τη Ν. Υόρκη, στο πλαίσιο ενός αμφιλεγόμενου προγράμματος «πολιτιστικών ανταλλαγών». Υποχώρηση που έγινε αντιληπτή ως η πρώτη απόδειξη δομικής αδυναμίας του «κράτους της Δεξιάς», μετά την ανάσχεση του μεταπολιτευτικού ριζοσπαστισμού που δρομολογήθηκε την άνοιξη του 1976 (βλ. «Εφ.Συν.», 11/3/2016).

Τα γεγονότα του Ηρακλείου αποτέλεσαν έτσι το προοίμιο μιας αλυσίδας από ξεσηκωμούς τοπικού χαρακτήρα σε διάφορα σημεία της επικράτειας, η βίαιη καταστολή των οποίων από τα ΜΑΤ σηματοδότησε την κατάρρευση της ηγεμονίας της Δεξιάς στην επαρχία καθ’ οδόν προς τις εκλογές του 1981.

Παρά τη σημασία τους, παραμένουν ωστόσο στο περιθώριο της εικόνας που η συλλογική μνήμη έχει κρατήσει από τη Μεταπολίτευση.

Τα αίτια αυτής της αμνησίας δεν είναι δύσκολο να διαγνωστούν. Σε μια εποχή που η εμπορευματοποιημένη διακίνηση κάθε λογής εκθεμάτων συνιστά οικουμενικό πλέον μοντέλο λειτουργίας όχι μόνο των ιδιωτικών αλλά και των δημόσιων μουσείων, η αντίθεση σ’ αυτή την πρακτική φαντάζει περίεργος αναχρονισμός.

Τα πράγματα δεν ήταν όμως πάντοτε έτσι. Τα ρεπορτάζ της εποχής, όχι μόνο του ελληνικού αλλά και του ξένου Τύπου, πιστοποιούν πως η απόρριψη της εξαγωγής των αρχαίων βασιζόταν σε μια σειρά από ορθολογικά και πλήρως τεκμηριωμένα επιχειρήματα: από τη λεόντεια φύση της σχετικής συμφωνίας και τη δυσανάλογη οικονομική επιβάρυνση του ελληνικού Δημοσίου για μια προπαγανδιστική άσκηση δημοσίων σχέσεων αμφίβολης αποτελεσματικότητας (αλλά με προφανή οικονομικά οφέλη για τα ξένα μουσεία), μέχρι τους κινδύνους που εμπεριείχε η πολύμηνη μετακίνηση εύθραυστων και αναντικατάστατων θησαυρών από χώρα σε χώρα.

Nα σταματήσουμε τα καταστροφικά, για το Πεδίο Άρεως, αντιπεριβαλλοντικά σχέδιά τους

ΕΠΙΜΕΝΟΥΜΕ ΠΕΔΙΟ ΤΟΥ ΑΡΕΩΣ 

ΤΟ «ΑΛΣΟΣ» ΣΤΟ ΠΕΔΙΟ ΤΟΥ ΑΡΕΩΣ ΑΠΟ ΕΝΑ ΑΝΑΨΥΚΤΗΡΙΟ 
ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΙΝΟ, ΑΠΟΚΟΠΤΕΤΑΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΤΑΙ 
ΣΕ ΕΝΑ ΑΚΟΜΑ ΝΥXΤΕΡΙΝΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΥΠΟΥ «ΙΕΡΑΣ ΟΔΟΥ»

Στο Πεδίο του Άρεως αποκόπτεται ένας χώρος 4.000 τ.μ. κοινωφελούς χρήσης, για να δημιουργηθεί ένα τεράστιο ιδιωτικό νυχτερινό διασκεδαστήριο χωρητικότητας 2.500 θεατών, αντί για τον απλό υπαίθριο χώρο αναψυκτηρίου για οικογένειες, παιδιά και επισκέπτες, οργανικά συνδεδεμένο με το Πάρκο, που για χρόνια διεκδικούσαμε και συνεχίζουμε να διεκδικούμε. 

Ο επιχειρηματίας θέτει συνεχώς όρους για μεγαλύτερη εμπορευματοποίηση του Πάρκου και η Περιφέρεια συναινεί, ξεδιάντροπα, στην μείωση του ελεύθερου χώρου και του πρασίνου. 

Ξεκίνησε με παραχώρηση επί πλέον χώρου 500 τ.μ. πάρκου, προχώρησε σε τσιμεντοποίηση 2.000 τ.μ. υπάρχοντος πρασίνου, στην κατασκευή υπερμεγέθους σκηνής ύψους 12 μέτρων, σε ιδιωτική είσοδο στο Πάρκο, στην προετοιμασία για κατασκευή στεγάστρου για 2.000 τ.μ., ύψους 4όροφης πολυκατοικίας.

Σε λίγο θα έχουμε μέσα στο πάρκο ένα γιγαντιαίο μεταλλικό υπόστεγο βιομηχανικού τύπου, όπως αυτά που υπάρχουν στην περιοχή της Ιεράς Οδού.

Όλοι και όλες μαζί: 

ΚΥΡΙΑΚΗ 19 ΜΑΪΟΥ στις 11:30 π.μ. στην πλατεία μπροστά από το «Άλσος» 

για να σταματήσουμε τα καταστροφικά, για το Πάρκο, αντιπεριβαλλοντικά σχέδιά τους.

Μια δεύτερη, μετά τον Πανελλήνιο, «νομιμοφανής» αυθαιρεσία δεν πρέπει να περάσει.

Οι περιφερειάρχες και οι επιχειρηματίες έρχονται και παρέρχονται τα τσιμέντα και η καταστροφή του πρασίνου δυστυχώς παραμένουν. Η Αθήνα χρειάζεται ελεύθερους χώρους πρασίνου και όχι άλλα τέτοια νυχτερινά κέντρα και μουσικές σκηνές.

Καλούμε πολίτες, συλλογικότητες και συλλόγους, που ενδιαφέρονται πραγματικά για το Πεδίο του Άρεως, να ενισχύσουν την κοινή μας προσπάθεια.







www.epimenoumepedioareos.gr, Facebook “Επιμένουμε Πεδίο του Άρεως”, mail: epimenoume.pedio.areos@gmail.cοm

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Παραδείγματα Υπολογισμού Κύριας Σύνταξης Δημοσίου, Επικουρικού, Εφάπαξ και ΜΤΠΥ.

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ


Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
Αθήνα, 10-5-2019

Αρ. Πρωτ.:7797 

Προς: Α΄ βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ για ενημέρωση των μελών.

Θέμα : Παραδείγματα Υπολογισμού Κύριας Σύνταξης Δημοσίου, Επικουρικού, Εφάπαξ και ΜΤΠΥ.


Συνάδελφοι αναρτούμε σε Υπολογιστικό Φύλλο Παραδείγματα Υπολογισμού Κύριας Σύνταξης Δημοσίου, Επικουρικού Δημοσίου, Εφάπαξ Δημοσίου και ΜΤΠΥ για Διπλοασφαλισμένο Μισθωτό Μηχανικό Δημοσίου. Τα παραδείγματα είναι ενδεικτικά για τη μεθοδολογία υπολογισμού της προσδοκώμενης σύνταξης σύμφωνα με το Ν.4387/16 και δεν πρέπει να ληφθούν αυστηρά υπόψη. Είναι διαθέσιμα σε μορφή Υπολογιστικού Φύλλου, έτσι ώστε κάθε συνάδελφος προσαρμόζοντας τις ασφαλιστέες του αποδοχές, να μπορεί να κάνει τους δικούς του υπολογισμούς. Υπενθυμίζουμε ότι τρία (3) ολόκληρα χρόνια μετά το Νόμο 4387 δεν έχουμε ακόμα οριστική Σύνταξη Διπλοασφαλισμένου συναδέλφου, παρά τις συνεχείς διαβεβαιώσεις ότι θα επιλυθεί η απαράδεκτη αυτή καθυστέρηση. Συντάξεις εκδίδονται με τραγικά αργούς ρυθμούς μονάχα για μονοασφαλισμένους (ΤΣΜΕΔΕ) και στους διπλοασφαλισμένους μονάχα στο σκέλος του Δημοσίου. Τα δε Εφάπαξ και Επικουρικά καθυστερούν ακόμα παραπάνω.


Παραδείγματα Υπολογισμού .xlsx

Τρίτη, 14 Μαΐου 2019

Το εγχειρίδιο της νοθείας

ΤΟ ΦΑΝΤΑΣΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

Αναμνηστικό παλιότερων εκλογών, στην αυλόθυρα εγκαταλειμένου σπιτιού των Εξαρχείων (1988).Τ. ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ 05.05.2019, 09:49
Το εγχειρίδιο της νοθείας

Στην εμβληματικότερη ίσως δημόσια παρέμβαση με την οποία εγκαινιάστηκε η φετινή προεκλογική χρονιά, ο Μάκης Βορίδης ανήγγειλε στις 21/8/2018 μέσω του ραδιοσταθμού 24/7 πως ο Κυριάκος Μητσοτάκης «έρχεται να κάνει μια μεγάλη παρέμβαση στο κράτος, μια αλλαγή φιλοσοφίας στους μηχανισμούς αναπαραγωγής της εξουσίας» προκειμένου «να μην ξανάρθει η Αριστερά σε καμιά της μορφή».

Οπως εύστοχα επισημάνθηκε τότε στην «Εφ.Συν.» από τον Κύρκο Δοξιάδη (4/9) και τον συνάδελφο Δημήτρη Ψαρρά (8/9), αυτή η εξαγγελία -που πέρασε απαρατήρητη, σε αντίθεση με την (απλώς άκομψη) διατύπωση του ίδιου πολιτικού περί «ελαττωματικών ιδεών της Αριστεράς»- αποτελεί τομή σε σχέση με το μεταπολιτευτικό κεκτημένο της δημοκρατικής εναλλαγής στην εξουσία, απειλώντας με επαναφορά του πολιτικού σκηνικού στις μέρες της προδικτατορικής Δεξιάς.

«Αι προσεχείς εκλογαί θα αποτελέσουν τρόπον τινά μιαν τοπικήν επιχείρησιν κατά του Κομμουνισμού κυρίως» 
Σχέδιο Σταυρίδη για την εκλογική βία και νοθεία (28/7/1961)

Ο Μάκης Βορίδης μιλά, φυσικά, μετά λόγου γνώσεως. Ο πρώτος αρχηγός του, κατά την εξαετία που αυτός χρημάτισε πρόεδρος της Νεολαίας ΕΠΕΝ (1985-1990), ο ισοβίτης δηλαδή δικτάτορας Γεώργιος Παπαδόπουλος, είχε στο ενεργητικό του μιαν αρκετά πλούσια εμπειρία θεσμικών παρεμβάσεων «στο κράτος και τους μηχανισμούς αναπαραγωγής της εξουσίας», προς την ίδια ακριβώς κατεύθυνση.

Δεν αναφερόμαστε στο (εξ ορισμού εξωθεσμικό) στρατιωτικό πραξικόπημα που ανέκοψε την αναμενόμενη νίκη των κεντροαριστερών «συνοδοιπόρων» στις εκλογές της 28ης Μαΐου 1967 ούτε στα καταφανώς προσχηματικά «δημοψηφίσματα» της χούντας το 1968 και το 1973, αλλά στις τεχνικές επιδόσεις του στο μαγείρεμα εκλογών για λογαριασμό μιας κοινοβουλευτικής κυβέρνησης: τις διαβόητες εκλογές βίας και νοθείας της 29ης Οκτωβρίου 1961, όταν ο μετέπειτα δικτάτορας -στέλεχος τότε της Κεντρικής Υπηρεσίας Πληροφοριών (ΚΥΠ)- έδρασε ως γραμματέας της παρακρατικής «Δευτεροβάθμιας Συντονιστικής Επιτροπής» που είχε συγκροτήσει ο πρωθυπουργός Κωνσταντίνος Καραμανλής, με δεδηλωμένο στόχο να περιορίσει την εκλογική επίδοση της ΕΔΑ κάτω από το 20%.

Ενα μέρος των πρακτικών αυτής της «Δευτεροβάθμιας Επιτροπής» (στην οποία μετείχαν εκπρόσωποι της ηγεσίας του στρατού, των σωμάτων ασφαλείας και των κυβερνητικών υπηρεσιών προπαγάνδας) έχει δημοσιευθεί εδώ και δυο δεκαετίες από τον καθηγητή Παύλο Πετρίδη («Εξουσία και παραεξουσία στην Ελλάδα, 1957-1967», Αθήνα 2000, εκδ. Προσκήνιο). Εδώ θ’ ασχοληθούμε με δύο άλλα τεκμήρια των ίδιων εκλογών, τα οποία παρουσιάζουν διαχρονικότερο ενδιαφέρον.

Το πρώτο είναι ένας οδηγός εκλογικής νοθείας που απευθυνόταν στον μηχανισμό της κυβερνητικής ΕΡΕ κι εντοπίστηκε στο αρχείο τού τότε υπουργού Εργασίας, Αριστείδη Δημητράτου, στο ΕΛΙΑ.

Το δεύτερο είναι ένα εκτενές απόσπασμα από το «σχέδιον διενεργείας των προσεχών εκλογών» που συνέταξε ο Ελευθέριος Σταυρίδης, προϊστάμενος τότε του «Ιδεολογικού και Πολιτικού Τομέως» της Υπηρεσίας Πληροφοριών του υπουργείου Προεδρίας (28/7/1961), σχετικό με την προπαρασκευή εκδηλώσεων «λαϊκής αγανάκτησης» με σκοπό να παρεμποδιστεί κάθε προεκλογική εμφάνιση της ΕΔΑ στα χωριά.

ΑπελευθερώΣτΕ τη θέα προς την Ακρόπολη


Η πρόσοψη του ξενοδοχείου επί της οδού Φαλήρου που εξαφανίζει τον Παρθενώνα από τους περίοικους.Μάριος Βαλασόπουλος | EUROKINISSI ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ 13.05.2019, 16:54
ΑπελευθερώΣτΕ τη θέα προς την Ακρόπολη

Ασπίδα προστασίας της Ακρόπολης αλλά και των οικιστικών ζωνών γύρω από μνημεία όρθωσε το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), το οποίο συνεδρίασε την Παρασκευή για να εκδικάσει σε ολομέλεια τις δύο υποθέσεις με τη δόμηση στην περιοχή Μακρυγιάννη, που αφορούν πολυώροφο ξενοδοχείο στην οδό Φαλήρου και το αίτημα για έκδοση οικοδομικής άδειας για νέο κτίριο στη Μισαραλιώτου.

Το καμπανάκι για τη σωτηρία του μνημείου της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς είχε έρθει πριν από 51 χρόνια από την UNESCO, όταν κινδύνευε η φυσιογνωμία του μνημείου από την ανέγερση επταώροφων οικοδομών στην Πλάκα και την κατεδάφιση των Αναφιώτικων.

Το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο έδωσε προθεσμία στις δύο πλευρές να υποβάλουν συμπληρωματικές εκθέσεις ώς τις 24 του μηνός και αναμένεται να εκδώσει την απόφασή του ώς το φθινόπωρο. Οι συνεχείς αναφορές όμως στην παράγραφο 6 του άρθρου 24 του Συντάγματος και οι παραινέσεις των δικαστών στα συναρμόδια υπουργεία ότι «υποχρεούνται να παρέμβουν» γεννά αισιοδοξία στην Κίνηση Πολιτών Ακρόπολη-Μακρυγιάννη SOS, που προσέφυγε στη Δικαιοσύνη με τη στήριξη της Ελληνικής Εταιρείας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού και του συντονιστικού φορέων του Ιστορικού Κέντρου.

Με την ανάκληση της απόφασης του υπουργείου Πολιτισμού και την αναστολή έκδοσης οικοδομικών αδειών που έχει επιβάλει το υπουργείο Περιβάλλοντος, έχει παγώσει η υπόθεση του ακινήτου στη Μισαραλιώτου.

Το ξενοδοχείο στην οδό Φαλήρου, που λέγεται ότι υπερβαίνει σε ύψος τα 37 μέτρα και εξαφανίζει τον Ιερό Βράχο, βρίσκεται στο τελικό στάδιο κατασκευής. Οι εργασίες δεν επιτρέπεται να συνεχιστούν, αλλά ο Δήμος Αθηναίων δεν έχει ανακαλέσει την οικοδομική άδεια, παρά το γεγονός ότι δεν έχει υποβληθεί η μελέτη για τα αρχαία που βρέθηκαν στο οικόπεδο, όπως προβλέπει η απόφαση του 2014 του υπουργού Πολιτισμού.

Φωτογραφίες από τη μεγάλη κινητοποίηση στα Γιάννενα ενάντια στις εξορύξεις

Φωτογραφίες από το συλλαλητήριο 11ης Μαΐου στα Γιάννενα ενάντια στις εξορύξεις.

Το συλλαλητήριο πήγε πολύ καλά μεγάλη συμμετοχή και ενθουσιασμό.

Δείτε και εδώ ενημέρωση και φωτογραφίες από τη συγκέντρωση




Δευτέρα, 13 Μαΐου 2019

Η Ώρα των Πολλών, τα Κάλπικα «Μπαξίσια» και ο Εκμαυλισμός του Πολιτικού Βίου

Του Γιάννη Περάκη

Τώρα που κατακάθησε ο κουρνιαχτός του «θορύβου» των μέτρων «ελάφρυνσης», ας υποβληθούμε στην βάσανο της ψύχραιμης αποτίμησης τους. Ο κ. Τσίπρας εξήγγειλε τα μέτρα «ελάφρυνσης», για το τρέχον έτος αλλά και για το 2020.

Για να εκτιμηθεί το ύψος των «ελαφρύνσεων», θα πρέπει να λάβουμε υπ’ όψιν μας τα εξής:

α) Την ιστορικότητα του κάθε συγκεκριμένου μέτρου και

β) Την πραγματική οικονομική κατάσταση των εργαζομένων σήμερα

Α) Ιστορικότητα της «μείωσης» του ΦΠΑ

Οι απώλειες

Το 2009 ο συντελεστής ΦΠΑ ήταν 9% για τα τρόφιμα και 19% για τα λοιπά είδη παντοπωλείου.

Τον 4ο του 2010 οι συντελεστές ΦΠΑ αυξήθηκαν από 9% σε 10% και από 19% σε 20%. 
Τον 7ο του 2010 οι συντελεστές ΦΠΑ αυξήθηκαν από 10% σε 11% και από 20% σε 21%. 
Τον 1ο του 2011 οι συντελεστές ΦΠΑ αυξήθηκαν από 11% στο 13% και από 21% σε 23%. 
Τον 9ο του 2011 οι συντελεστές ΦΠΑ συγκεκριμένων ειδών-αναψυκτικών αυξήθηκαν από 13% σε 23%, αύξηση για συγκεκριμένα είδη-αναψυκτικά στο 23%. 
Τον 7ο του 2015 οι συντελεστές ΦΠΑ συγκεκριμένων τροφίμων αυξήθηκαν από 13% σε 23% με την πλειοψηφία των τροφίμων (περίπου 55%) να διατηρεί συντελεστή 13%. 
Τον 7ο του 2016 οι συντελεστές ΦΠΑ τροφίμων και λοιπών ειδών παντοπωλείου που υπάγονται σε ΦΠΑ 23% αυξήθηκαν σε 24%. 

Συνολικά δηλαδή με τις αλλαγές αυτές υπήρξαν είδη με μέγιστη αύξηση του ΦΠΑ σε μία 6ετία από το 9% στο 24%, είδη με αύξηση από 9% σε 13% και είδη με αύξηση από 19% σε 24%.

Το κέρδος με τις εξαγγελίες

►Μείωση του συντελεστή Φ.Π.Α. στην εστίαση και στα τρόφιμα από το 24% στο 13%, άμεσα από τον Μάιο 2019.

«Έσπασε» τα αντεργατικά «κοντέρ» ο Μητσοτάκης – Ζητά 7ημερη εργασία

Προσπαθεί να αναδειχθεί σε νεοφιλελεύθερο «πιονέρο» του νέου αντεργατικού μεσαίωνα που υλοποιείται στην Ε.Ε


Ξεπέρασε τον …εαυτό του αλλά και τις «παραδόσεις» της Νέας Δημοκρατίας, στην πρόταση αντεργατικών μέτρων, ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Στη διακαναλική συνέντευξη που παραχώρησε πρότεινε, μόλις δύο εβδομάδες πριν τις ευρωεκλογές, την 7ημερη εργασία!

Μάλιστα, την πρόταση δεν την έκανε μεμονωμένα, αλλά ως «μέρος» του μέλλοντος των εργασιακών σχέσεων, αφού – όπως δήλωσε – «ο κόσμος αλλάζει». Προφανώς «ο κόσμος αλλάζει» σε …μεσαιωνικές κατευθύνσεις, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ν.Δ.

Χαρακτηριστική ήταν η αναφορά του σύμφωνα με την οποία: 

«Όταν μία επιχείρηση συμφωνεί με τους εργαζόμενους – με επιχειρησιακή σύμβαση – να πάει απόπενθήμερο σε επταήμερο, με τη σύμφωνη γνώμη των εργαζομένων και με πολύ καλύτερες απολαβές και με αυξημένα δικαιώματα και συμφωνούν τα δύο μέρη, δεν κάνουμε τίποτε άλλο από το νααναγνωρίζουμε ότι είμαστε σε έναν κόσμο που αλλάζει και πρέπει εργαζόμενοι, επιχειρήσεις και κράτος, βέβαια, να προσαρμοστούν σε αυτή τη νέα πραγματικότητα».

Συνολικά, μάλιστα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης υποστήριξε ότι

«το πρώτο που κάνω είναι να αναγνωρίζω ότι στο νέο κόσμο που έρχεται ότι οι άνθρωποι θα δουλεύουν με διαφορετικό τρόπο απ’ ότι δούλευαν μέχρι σήμερα και ότι το κράτος θα πρέπει να έρθει εξασφαλίσει εργασιακά δικαιώματα για ανθρώπους που έχουν άλλες συνήθειες»!

Για παράδειγμα ανέφερε πως 

«μερικές φορές το να δώσεις σε μία γυναίκα τη δυνατότητα να δουλεύει από το σπίτι της είναι καλό, δεν είναι κακό. Μπορεί να πηγαίνει κόντρα στην παραδοσιακή εργασία, οκτώ ώρες και πέντε μέρες την εβδομάδα, αλλά είναι καλό».

Προφανώς, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας, η επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα που εξελίσσεται τα τελευταία χρόνια σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, με την κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων, την εργασία τις Κυριακές, τη θεσμοθέτηση των μερικών μορφών απασχόλησης και της συρρίκνωσης των αμοιβών αποτελεί …αλλαγή συνήθειας των εργαζομένων! Ακόμη χειρότερα μία «μοντέρνα προσέγγιση» στην αντίληψη της έννοια της εργασίας!

Η άποψη αυτή δεν αντέχει σε καμία κριτική. Το μόνο στο οποίο χρησιμεύει είναι για να αναδείξει το ποιο είναι το μέλλον που ετοιμάζεται για τους εργαζόμενους σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, το μόνο που κάνει είναι να προσπαθεί να εμφανισθεί ως «πρωτοπόρος» και νεοφιλελεύθερος «πιονέρος», σε αυτό που ούτως η άλλως υλοποιείται από κάθε κυβέρνηση που έχει ως «τοτέμ» την παραμονή στην ζώνη του ευρώ και της Ε.Ε.

Το νέο Νομοσχέδιο για τη ‘ρύθμιση των ασφαλιστικών οφειλών σε 120 δόσεις’




Ένα νομοσχέδιο που συνδέθηκε με τις ελπίδες των πολύπαθων οφειλετών για πραγματική διέξοδο από τη μέγγενη των μέτρων αναγκαστικής είσπραξης, των τιμωριών και των αποκλεισμών που συνεπάγεται η συσσώρευση χρεών.

Αυτό όμως που διαπιστώνεται για άλλη μια φορά, είναι ο εμπαιγμός των καταχρεωμένων θυμάτων της κρίσης και γενικότερα, του συνόλου του πληττόμενου κόσμου της εργασίας, παράλληλα με μια συστηματική προσπάθεια επικοινωνιακής του χειραγώγησης.

Παρά τις κυβερνητικές εξαγγελίες, δεν προβλέπεται προστασία ή ανακούφιση για τους οικονομικά αδύναμους στα πλαίσια της νέας ρύθμισης. Η στόχευση της είναι καθαρά εισπρακτική, με κυρίαρχη την προσπάθεια άντλησης χρημάτων από όσο το δυνατόν περισσότερους οφειλέτες. Με δεδομένες δε τη συνεχιζόμενη ανεργία και υποαπασχόληση, την έλλειψη συλλογικών συμβάσεων και προσδιορισμού κατώτατων αμοιβών και την αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών, όχι μόνο δεν προκύπτει ουσιαστική ελάφρυνση των οφειλών αλλά στην πράξη θεσμοθετείται με όρους εξαθλίωσης, άλλη μια συνθήκη διαιώνισης του χρέους.

Οι κερδοσκοπικού χαρακτήρα προϋποθέσεις που τίθενται, εξανεμίζουν τα όποια οφέλη και ευεργετήματα περιέχονται στο νομοθέτημα, καθιστώντας τη νέα ρύθμιση μη βιώσιμη και αποκλείοντας τη συντριπτική πλειοψηφία των οφειλετών …

Κύρια σημεία του εν λόγω νομοσχεδίου που καθιστούν εμφανή την αδιαφορία για τα πραγματικά προβλήματα των οφειλετών, διαμορφώνοντας σε βάρος τους ένα ασφυκτικό και συνάμα απειλητικό πλαίσιο – σε συνδυασμό με την πάγια τακτική του ‘διαίρει και βασίλευε’ – είναι τα εξής:

Κυριακή, 12 Μαΐου 2019

Τα κατεχόμενα της Ιου



Στο Διακοφτό υπάρχει κτίσμα στην κορυφογραμμή κατά παράβαση της σχετικής νομοθεσίας. Η αυθαιρεσία δεν φαίνεται να σταματά εκεί καθώς υπάρχουν τεράστιες υπερβάσεις δόμησης στο συγκεκριμένο κτίσμα, όπως δείχνουν και οι φωτογραφίες. ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ 22.04.2019, 16:17


Ενα περιβαλλοντικό έγκλημα διαρκείας συντελείται εδώ και χρόνια στο νησί προς όφελος συγκεκριμένου Ελληνοαμερικανού επιχειρηματία με την ανοχή, όπως φαίνεται, μέρους του πολιτικού συστήματος και διαφόρων ελεγκτικών μηχανισμών, παρά τις χρόνιες αντιδράσεις περιβαλλοντικών οργανώσεων και κατοίκων της περιοχής ● Πώς η ελληνική πολιτεία επιδοτεί αυθαίρετα κτίσματα ● Η εφαρμογή στην πράξη της πολιτικής για την τουριστική αξιοποίηση των «βραχονησίδων» του Αιγαίου.

Υπάρχει μια περιοχή στην Ελλάδα, ένα ολόκληρο αιγαιοπελαγίτικο νησί, το οποίο κατάφερε να κατατροπώσει την περίφημη ελληνική γραφειοκρατία και να οδηγηθεί στον ενάρετο δρόμο της ανάπτυξης. Και τώρα ξεχάστε ό,τι μόλις διαβάσατε.

Ενα περιβαλλοντικό έγκλημα διαρκείας συντελείται εδώ και χρόνια στην Ιο προς όφελος και συγκεκριμένου Ελληνοαμερικανού επιχειρηματία με την ανοχή, όπως φαίνεται, μέρους του πολιτικού συστήματος και διαφόρων ελεγκτικών μηχανισμών, παρά τις χρόνιες αντιδράσεις περιβαλλοντικών οργανώσεων και κατοίκων της περιοχής.

Μία μόνο από τις δεκάδες σκοτεινές υποθέσεις στην Ιο παρουσιάζουμε σήμερα. Ο λόγος για το νησάκι-ακρωτήρι στην είσοδο του όρμου της Κουμπάρας, ενός τοπίου ιδιαίτερου φυσικού κάλλους, που δεσπόζει σε όλες τις καρτ ποστάλ της Ιου και είναι το πρώτο αξιοθέατο που αντικρίζει ο επισκέπτης με το πλοίο.
Η ιστορία

Ενας στενός λαιμός άμμου που ενώνει δύο παραλίες και επιτρέπει το καλοκαίρι σε παραθεριστές και λουόμενους την πρόσβαση στο Διακοφτό από τη στεριά. Τον χειμώνα με τα πρώτα δυνατά Μποφόρ τα κύματα χωρίζουν τις δύο αμμουδιές και το Διακοφτό, όπως λέει και το όνομά του, γίνεται πάλι νησί.

Το 2007 το νησάκι αυτό μαζί με τμήμα της παρακείμενης στεριάς πουλήθηκε στον επιχειρηματία και χρηματιστή της Wall Street Αγγελο Μιχαλόπουλο, ο οποίος με την εταιρεία του «105 Α.Ε.» λίγα χρόνια αργότερα ξεκίνησε την ανέγερση ενός ολόκληρου πεντάστερου τουριστικού χωριού στη συγκεκριμένη περιοχή.

Στο Διακοφτό μάλιστα υπάρχει κτίσμα στην κορυφογραμμή κατά παράβαση της σχετικής νομοθεσίας (Ν.3212/2003, άρ.10), που απαγορεύει για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος την ανέγερση κτισμάτων στις κορυφογραμμές, και του διατάγματος Π.Δ. 587Δ/81, που απαγορεύει τη διενέργεια εκτεταμένων εκσκαφών που αλλοιώνουν το φυσικό τοπίο.

Ανωχύρωτοι! Χωρίς Χωροταξικό Σχεδιασμό και Πολιτική Προστασία

του Γιώργου Θεοδωρόπουλου
Περιφερειακός Σύμβουλος Π.Κ.Μ. 


Ο Xωροταξικός Σχεδιασμός, δηλαδή η θεσμική κατοχύρωση της προστασίας και της ορθολογικής χρήσης του χώρου, καθώς και η Πολιτική Προστασία, δηλαδή η δυνατότητα πρόληψης και αντιμετώπισης εκτάκτων φαινομένων που θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή των πολιτών και την ασφάλεια των υποδομών είναι εργαλεία που καθορίζουν αν ένα οργανωμένο σύνολο, ένας Τόπος, έχει επαρκή θωράκιση. 
Ποτέ άλλοτε όσο σήμερα η Ελλάδα, και συνεπώς οι αυτοδιοικητικές διαιρέσεις της, δεν ήταν τόσο ευάλωτες και ανοχύρωτες στους δύο προαναφερόμενους τομείς. 
Η μνημονιακή πολιτική και η δρομολογημένη “αναπτυξιακή-αποικιοκρατική κόλαση” έχουν αφοπλίσει τους θεσμούς και τους μηχανισμούς προστασίας της Χώρας. 
Με διαδοχικούς μνημονιακούς νόμους έχει θεσπιστεί, κατά παράβαση του Συντάγματος, η χωροταξική ασυδοσία προκειμένου να «αξιοποιηθεί» με όρους λεηλασίας η πρώην δημόσια περιουσία μέσω ΤΑΙΠΕΔ και ΥπερΤαμείου. Η απορρύθμιση είναι το μοντέλο των περιβαλλοντοκτόνων μνημονιακών ρυθμίσεων. Στη συγκεκριμένη περίπτωση ισχύει το : «Μπάτε σκύλοι αλέστε και αλεστικά μη δώστε». 
Στη Θεσσαλονίκη έχει ανοίξει, μεταξύ άλλων, ο διάλογος και η προσχηματική διαβούλευση για την μετεγκατάσταση της ΔΕΘ και την αξιοποίηση του παράκτιου μετώπου. Η Θεσσαλονίκη όμως δεν έχει Ρυθμιστικό Σχέδιο και ο Οργανισμός Ρυθμιστικού (ΟΡΘΕ) έχει καταργηθεί προ πολλού. Επιχειρηματικά συμφέροντα το καλοκαίρι του 2014 απέτρεψαν και ακύρωσαν την ψήφιση του Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης. 
Το πολεοδομικό συγκρότημα λοιπόν, με ευθύνη και των δημάρχων αλλά πρωτίστως του περιφερειάρχη είναι έρμαιο ανεξέλεγκτων και αντικρουόμενων επιχειρηματικών συμφερόντων. 
Η Κυβέρνηση δια στόματος του Υπουργού Ανάπτυξης κ. Σταθάκη στο κυβερνητικό «περιφερειακό αναπτυξιακό συνέδριο», που έγινε τον Mάρτιο του 2018 αποφάνθηκε ότι «η Θεσσαλονίκη είναι μικρή για να έχει Ρυθμιστικό Σχέδιο»,σε αντίθεση με τα μεγαλεπήβολα σχέδια που την προβάλουν ως «πύλη της Νοτιοανατολικής Ευρώπης» και «Πρωτεύουσα των Βαλκανίων».