Σάββατο, 21 Νοεμβρίου 2020

Καταγγελία μελών των ΔΣ του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ για την προσαγωγή συναδέλφου

Καταγγελία μελών των ΔΣ του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ για την προσαγωγή συναδέλφου

Καταδικάζουμε την απαράδεκτη διαδικασία σωματικού ελέγχου και την παράνομη προσαγωγή του μέλους του ΔΣ συναδέλφου Σκούφογλου, την Πέμπτη 12 Νοέμβρη από την Ελληνική Αστυνομία. Κατά την επιστροφή του από την εργασία του προς το σπίτι, ο συνάδελφος ακινητοποιήθηκε από μηχανοκίνητη διμοιρία αστυνομικών έξω από το ιστορικό κτίριο του Πολυτεχνείου. Παρότι επέδειξε το έντυπο μετακίνησης για λόγους εργασίας από την Εργάνη και την αστυνομική του ταυτότητα, του ζητήθηκε να επιδείξει όλα τα προσωπικά του αντικείμενα και του έγινε ενδελεχής σωματικός έλεγχος. Η συμπεριφορά των αστυνομικών ήταν υποτιμητική και η διαδικασία προσβλητική για την αξιοπρέπεια του συναδέλφου, με καταχρηστικές ερωτήσεις για τα προσωπικά του δεδομένα.

Στη συνέχεια, έγινε εντελώς αναίτια προσαγωγή του συναδέλφου στη ΓΑΔΑ. Ο συνάδελφος ζητούσε εξαρχής την άδεια να τηλεφωνήσει γιατί τον περίμενε το ανήλικο παιδί του, κι ωστόσο αυτό δεν του επετράπη παρά τουλάχιστον μια ώρα αργότερα. Φυσικά, εφόσον δεν υπήρχε καμία κατηγορία και εφόσον ο συνάδελφος είχε έγκυρο έντυπο μετακίνησης, αφέθηκε αρκετή ώρα αργότερα ελεύθερος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι συνθήκες υγιεινής τόσο κατά τη μεταγωγή, όσο και στη ΓΑΔΑ, ήταν απαράδεκτες δεδομένου και του λόγου που προβλήθηκε για την προσαγωγή του. Τέσσερα άτομα στο περιπολικό, χωρίς θερμομέτρηση των εισερχομένων, με συγκέντρωση πολλών ατόμων σε μια μικρή αίθουσα και χωρίς απολυμαντικά πουθενά, καταστάσεις που, εκτός από την προσβολή των ατομικών του δικαιωμάτων, τον εξέθεσαν αναίτια σε κίνδυνο.

Πληροφορούμαστε, δυστυχώς, ότι η καταχρηστική προσαγωγή του μέλους του ΔΣ δεν είναι μεμονωμένο περιστατικό. Θεωρούμε ότι πρόκειται για μια διαδικασία κοινωνικής και πολιτικής τρομοκράτησης που δεν έχει καμία σχέση με τον έλεγχο που πρέπει να γίνεται για υγειονομικούς λόγους.Τα μέλη του ΔΣ:

Αυγερινού Αφροδίτη
Κουρσόπουλος Θωμάς
Μακράκη Χρυσή
Πλατσάκης Γιώργος
Σκούφογλου Μάνος
Φιντικάκης Νίκος
Φραντζή Μαρία

«Εκκολαπτήρια» της επιδημίας η μεγαλοεργοδοτική υγειονομική ασυδοσία στους χώρους εργασίας και τα ΜΜΜ

ΕΚΑ (ΟΕΝΓΕ): «Εκκολαπτήρια» της επιδημίας η μεγαλοεργοδοτική υγειονομική ασυδοσία στους χώρους εργασίας και τα ΜΜΜ

Ενωτικό Κίνημα για την Ανατροπή
19 Νοεμβρίου 2020


Υποτιθέμενη απορία στην κυβέρνηση και στους κρατικούς ειδικούς γιατί παρά το πρόσφατο lockdown (το οποίο υπενθυμίζουμε μάλιστα πως στην Θεσσαλονίκη είχε επιβληθεί νωρίτερα από ότι στην υπόλοιπη χώρα) δεν παρατηρείται μείωση αλλά αντίθετα αύξηση στην ημερήσια καταγραφή επιβεβαιωμένων κρουσμάτων.

Έχει παραγίνει με την υποκρισία η οποία μάλιστα για άλλη μια φορά ενδύεται μανδύα δήθεν επιστημονικοφάνειας. Ο λόγος που δεν μειώνονται τα κρούσματα είναι προφανέστατος. Είναι η μεγαλοεργοδοτική υγειονομική ασυδοσία στους χώρους εργασίας. Υπάρχει πλήθος καταγγελιών για εκβιασμούς από εργοδότες σε εργαζόμενους να εργάζονται με συμπτώματα, να μην κάνουν τεστ κι ακόμα κι αν κάνουν να μην δηλώνονται τα αποτελέσματα. Επίσης υπάρχει πλήθος καταγγελιών πως οι οδηγίες για τηλεργασία δεν εφαρμόζονται, άλλωστε αυτό είναι προφανές από το γεγονός πως αντίθετα με την άνοιξη τώρα η κίνηση στους δρόμους και η ασφυξία στα ΜΜΜ τα πρωινά 5 πμ – 8 πμ από κόσμο που πηγαίνει στην δουλειά του είναι η συνήθης όπως πέρσι τέτοιον καιρό σαν να μην υπάρχει επιδημία ούτε περιοριστικά μέτρα. Και αυτό γιατί τώρα επιτρέπονται «όλες οι δραστηριότητες του πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα» και όχι μόνο αυτές που αφορούν βασικά αγαθά και ταυτόχρονα δεν υπάρχει κανένας απολύτως έλεγχος για τήρηση των μέτρων υγειονομικής ασφάλειας στους χώρους εργασίας. Το εκκολαπτήριο της επιδημίας είναι οι χώροι εργασίας και τα ΜΜΜ που χρησιμοποιούν αναγκαστικά και καθημερινά χιλιάδες εργαζόμενοι για να μετακινηθούν προς και από τους χώρους εργασίας. Η ανοχή σε αυτήν την κατάσταση από την μία και ταυτόχρονα η εξάντληση της αυστηρότητας από την άλλη σε ανθρώπους που βγαίνουν από το σπίτι τους το βράδυ κατά μόνας χωρίς συγχρωτισμό για να πάρουν λίγο αέρα είναι τυχοδιωκτική και υποκριτική.

Η κατάσταση που επικρατεί σήμερα είναι φυσική συνέπεια του υποκριτικού επιδημιολογικού μοντέλου που ακολουθεί η χώρα από την άνοιξη. Που δεν βασίζεται στην σχεδιασμένη καθολική ιχνηλάτηση διαρκείας με πολλά επαναλαμβανόμενα δωρεάν τεστ σε μεγάλο μέρος του πληθυσμού και στα εντοπισμένα στοχοποιημένα εντός κοινότητας περιοριστικά μέτρα με βάση κάθε φορά τα συγκεκριμένα δεδομένα της σχεδιασμένης καθολικής ιχνηλάτησης αλλά υποτάσσεται διαρκώς σε μεγάλα οικονομικά συμφέροντα και σε προπαγανδιστικές ανάγκες τόσο της κυβέρνησης όσο και συνολικά του συστήματος. Που όπως υποτάχτηκε Ιούνιο, Ιούλιο και Αύγουστο στα συμφέροντα μεγαλοξενοδόχων, διεθνών τουριστικών πρακτορείων, ακτοπλόων και αεροπορικών εταιρειών προκαλώντας την αναζωπύρωση της επιδημίας στην χώρα έτσι και τώρα υποτάσσεται στα συμφέροντα βιομηχάνων, μεγαλοεργοδοτών του τομέα υπηρεσιών, μεγαλοπαραγωγοί που απασχολούν εργάτες γης οι οποίοι διαβιούν υπό άθλιες συνθήκες χωρίς καμία υγειονομική ασφάλεια κλπ. Και που για να συγκαλύψει τις ευθύνες του αντιστρέφοντας την λαϊκή παροιμία από «της νύχτας τις δουλειές τις βλέπει η μέρα και γελάει» σε «της μέρας τις δουλειές τις βλέπει η νύχτα και γελάει», επιβάλει καθαρά προπαγανδιστικού χαρακτήρα ανούσιες γελοιότητες και άχρηστες υγειονομικά απαγορεύσεις. Απογειώνεται πάλι το υποκριτικό προπαγανδιστικό αφήγημα της ατομικής ευθύνης του κάθε νέου και γενικά του κάθε απλού ανθρώπου για να κουκουλωθούν οι εγκληματικές ευθύνες του κράτους και των μεγαλοεργοδοτών.

Ας μας εξηγήσουν επιτέλους κάποιοι συνάδελφοι της κρατικής επιτροπής ειδικών σε ποια επιστήμη βασίζονται τα παραπάνω υποκριτικά, αντιφατικά και παράλογα. Ως πότε η ιδιοτέλεια θα εξαγοράζει την υποταγή, την σιωπή ή και τα δύο;

Παρασκευή, 20 Νοεμβρίου 2020

Και υφυπουργός και μελετητής σε ιχθυοκαλλιέργειες ο κ. Οικονόμου




Ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και μελετητής του έργου, κ. Δημήτρης ΟικονόμουEUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ 17.11.2020, 15:29
Και υφυπουργός και μελετητής σε ιχθυοκαλλιέργειες ο κ. Οικονόμου

Δήμαρχοι του Πόρου και των Εχινάδων Ξηρομέρου, προσπαθώντας να φτάσουν στον αρμόδιο άνθρωπο του υπουργείου Περιβάλλοντος ώστε να διαμαρτυρηθούν για τις σχεδιαζόμενες «βιομηχανικές περιοχές ιχθυοκαλλιέργειας», ανακάλυψαν ότι ο ίδιος έχει υπογράψει τη μελέτη για την υλοποίηση του έργου!


Συμβαίνουν αυτά όταν κυβερνούν οι άνθρωποι της... αγοράς. Πας να διαμαρτυρηθείς για μια επένδυση που θεωρείς ότι υποβαθμίζει τον τόπο που ζεις και ανακαλύπτεις ότι ο υφυπουργός με τον οποίο μιλάς έχει υπογράψει ως μελετητής την πρόταση για την υλοποίησή της!

Το διαπίστωσαν δύο δήμαρχοι, οι οποίοι ζήτησαν συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος επειδή στις περιοχές τους, τον Πόρο και τις Εχινάδες Ξηρομέρου, δημιουργούνται δύο μεγάλες «βιομηχανικές περιοχές ιχθυοκαλλιέργειας». Μέχρι που ανακάλυψαν ότι ο υφυπουργός Περιβάλλοντος Δημήτρης Οικονόμου ήταν από τους μελετητές που είχαν υπογράψει την πρόταση για τη δημιουργία εκεί ΠΟΑΥ (Περιοχή Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης Υδατοκαλλιεργειών).

Ο δήμαρχος Πόρου Γιάννης Δημητριάδης χαρακτηρίζει σε ανακοίνωσή του «απαράδεκτο και προσβλητικό» τον τρόπο με τον οποίο τους αντιμετώπισε το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Οπως αναφέρει, ενώ από τα τέλη Οκτωβρίου ζητούσε κατεπείγουσα συνάντηση με τον υπουργό Κ. Χατζηδάκη, εκείνος τον παρέπεμψε στον υφυπουργό Οικονόμου, αλλά στην τηλεδιάσκεψη που διενεργήθηκε στις 13/11 «δεν εμφανίστηκε ο υφυπουργός, αλλά τρεις συνεργάτιδές του, οι οποίες βέβαια δεν είχαν καμία αρμοδιότητα να ακούσουν και να συζητήσουν τη θέση του Δήμου Πόρου για ματαίωση των σχετικών σχεδίων».

Οπως διαπιστώθηκε στη συνέχεια, την ίδια ακριβώς αντιμετώπιση είχε επιφυλάξει μια μέρα νωρίτερα η ηγεσία του ΥΠΕΝ και στον δήμαρχο Ξηρομέρου Γιάννη Τριανταφυλλάκη, ο οποίος είχε επίσης ζητήσει συνάντηση με τον υπουργό για το θέμα της ΠΟΑΥ της περιοχής του. Σύμφωνα, μάλιστα, με το Δελτίο Τύπου που εξέδωσε ο Δήμος Ξηρομέρου, ο υφυπουργός αποδεικνύεται όχι μόνον αγενής και προσβλητικός αλλά και «κωλυόμενος για τον χειρισμό του εν λόγω θέματος» αφού… τυχαίνει να είναι και εκ των ιδιωτών μελετητών της ΠΟΑΥ Ξηρομέρου-Εχινάδων! Το ίδιο συμβαίνει όμως και στη μελέτη για την ΠΟΑΥ του Πόρου, όπου αναφέρεται μεταξύ των υπευθύνων ο Δ. Οικονόμου, δρ πολεοδόμος και χωροτάκτης, καθηγητής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Οπως ανέφεραν στην «Εφ.Συν.» από το γραφείο του υφυπουργού Οικονόμου, ο ίδιος έχει όντως συνυπογράψει τις δύο μελέτες για τη βιομηχανική ιχθυοκαλλιέργεια. Η μελέτη για την ΠΟΑΥ Πόρου υπεβλήθη στο υπουργείο τον Οκτώβριο του 2016 και εκείνη για τις νήσους Εχινάδες στο Ξηρόμερο Αιτωλοακαρνανίας τον Οκτώβριο του 2015, προσθέτουν. Οι μελέτες τώρα μελετώνται από τις υπηρεσίες που δεν υπάγονται στον υφυπουργό και, όπως αναφέρουν, δεν πρόκειται εφόσον εγκριθούν να τις υπογράψει ο κ. Οικονόμου αλλά ο υπουργός Κ. Χατζηδάκης. Με τέτοια επιχειρήματα θεωρούν ότι δεν τίθεται θέμα δεοντολογίας, λες και το υπουργείο λειτουργεί με στεγανά και οι υπάλληλοι μπορούν να αγνοήσουν το γεγονός ότι ο προϊστάμενος υφυπουργός έχει εγκρίνει μια μελέτη την οποία θα έπρεπε εκείνοι, ενδεχομένως, να απορρίψουν.

Η υπό έγκριση ΠΟΑΥ στις Εχινάδες έχει συνολική έκταση 16.000 στρέμματα και χωρίζεται σε 10 θαλάσσιες ζώνες, ενώ μέρος της θα χρησιμοποιηθεί για την εγκατάσταση των ιχθυοκαλλιεργειών. Στον Πόρο, η ΠΟΑΥ θα αποτελείται από δύο ζώνες παραγωγής και μία ζώνη υδρανάπαυσης. Η συνολική επιφάνεια που θα καταλαμβάνουν οι προτεινόμενες ζώνες παραγωγής ανέρχεται σε 2.689,83 στρέμματα, ενώ οι μισθωμένες εκτάσεις στο σύνολο της ΠΟΑΥ καταλαμβάνουν έκταση 275 στρεμμάτων.

Προτείνεται δηλαδή αύξηση της συνολικής έκτασης των μισθωμένων εκτάσεων κατά 189,47% (180 στρέμματα), εκ των οποίων το 105,26% (100 στρέμματα) αφορά την επέκταση των υφιστάμενων μονάδων και το 84,21% (80 στρέμματα) νέες εκτάσεις. Οι δήμοι και κάτοικοι των περιοχών διαμαρτύρονται θεωρώντας ότι τέτοιες δραστηριότητες οδηγούν σε υποβάθμιση του περιβάλλοντος που θα πλήξει τον τουρισμό και την ποιότητα ζωής.

Χωρίς δημοπρασία απευθείας παραχώρηση σε ιδιωτικές επιχειρήσεις της χρήσης του αιγιαλού, παραλίας, όχθης, παρόχθιας ζώνης, υδάτινου στοιχείου, πυθμένα και υπεδάφους του βυθού της θάλασσας

Αντιγράφουμε από το υπό διαβούλευση Ν/Σ Ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική στο νησιωτικό χώρο και λοιπές διατάξεις και το άρθρο 25 αυτού. Δεν πρέπει να περάσει...


ΚΕΦΑΛΑΙΟ IB’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΣΤΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΞΥΛΙΝΑ ΣΚΑΦΗ Άρθρο 25 Επιχειρήσεις ναυπήγησης, επισκευής, μετατροπής και συντήρησης ξύλινων παραδοσιακών σκαφών και εξουσιοδοτική διάταξη – Τροποποίηση άρθρων 14 και 16α ν. 2971/2001

Στο ν. 2971/2001 (Α’285) επέρχονται οι εξής τροποποιήσεις:

α) Στην παρ. 2 του άρθρου 14 προστίθεται περ. (θ) και η παρ. 2 του άρθρου 14 το άρθρο 14 διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 14

Παραχώρηση χρήσης για την εκτέλεση έργων

1. Με απόφαση του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Οικονομικών, είναι δυνατή, σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπεται στην παρ. 6, η χωρίς δημοπρασία απευθείας παραχώρηση σε φορείς του Δημοσίου Τομέα και σε ιδιωτικές επιχειρήσεις της χρήσης του αιγιαλού, παραλίας, όχθης, παρόχθιας ζώνης, υδάτινου στοιχείου, πυθμένα και υπεδάφους του βυθού της θάλασσας, λιμνοθάλασσας, λίμνης και κοίτης πλεύσιμου ποταμού, για την εκτέλεση έργων που εξυπηρετούν σκοπούς κοινωφελείς ή προστασίας του περιβάλλοντος, ναυταθλητικούς, ερευνητικούς, ύδρευσης, αποχέτευσης, επιστημονικούς, ανάπλασης, βιομηχανικούς, εξορυκτικούς, συγκοινωνιακούς, λιμενικούς, ναυπηγοεπισκευαστικούς, ενεργειακούς, αλιευτικούς και υδατοκαλλιεργητικούς. Τοπικά χωρικά σχέδια και θαλάσσιο χωροταξικό σχέδιο, όπως αυτό ορίζεται στον ν. 4546/2018 (Α΄101), λαμβάνονται υπόψη μετά την έγκρισή τους. Η παραχώρηση μπορεί να περιλαμβάνει και την απλή χρήση του αιγιαλού της παραλίας, όχθης, παρόχθιας ζώνης, υδάτινου στοιχείου, πυθμένα και υπεδάφους του βυθού της θάλασσας, λιμνοθάλασσας, λίμνης και κοίτης πλεύσιμου ποταμού για την εξυπηρέτηση λειτουργικών αναγκών των έργων αυτών. Το αντάλλαγμα για τις παραχωρήσεις του παρόντος καθορίζεται σύμφωνα με το άρθρο 16Α. Ειδικά για λιμενικές τουριστικές υποδομές και επιχειρήσεις η παραχώρηση γίνεται ύστερα από σύμφωνη γνώμη του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Τουρισμού. Οι διατάξεις της παρούσας παραγράφου δεν εφαρμόζονται στους τουριστικούς λιμένες που εμπίπτουν στο άρθρο 29 του ν. 2160/1993 (Α΄ 118). 2. Επιτρέπεται, σύμφωνα με τη διαδικασία των παρ. 1, 6, 7, 8, 9 και 10, η παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης αιγιαλού, παραλίας όχθης, παρόχθιας ζώνης, υδάτινου στοιχείου, πυθμένα και υπεδάφους του βυθού της θάλασσας, λιμνοθάλασσας, λίμνης και της κοίτης πλεύσιμου ποταμού ιδίως για: α) Σκοπούς κοινωφελείς ή προστασίας του περιβάλλοντος, εφόσον τα έργα εκτελούνται από το Δημόσιο ή Ν.Π.Δ.Δ., συμπεριλαμβανομένων των Ο.Τ.Α., επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας ή Φορείς Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών. β) Ναυταθλητικά έργα με βάση μελέτες, οι οποίες έχουν εγκριθεί από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού. γ) Έργα ανάπλασης του άρθρου 8 του ν. 2508/1997 (Α΄124) που εκτελούνται από το Δημόσιο, Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α.. δ) Ερευνητικούς σκοπούς. ε) Έργα εξυπηρέτησης ή εγκατάστασης επιχειρήσεων υδατοκαλλιεργειών που λειτουργούν νόμιμα. στ) Την εγκατάσταση σταθερών ή πλωτών εξεδρών, την κατασκευή προβλητών και κρηπιδωμάτων, την εγκατάσταση ανυψωτικών και φορτοεκφορτωτικών μέσων παντός είδους, ήτοι μεταφορικών ταινιών, γερανών, αγωγών μεταφοράς υγρών φορτίων και λοιπών συναφών συστημάτων ή άλλων έργων, τα οποία προορίζονται να εξυπηρετούν τη μεταφορά φορτίων ή εφοδίων, που παράγονται ή χρησιμοποιούνται από επιχειρήσεις υδατοκαλλιεργητικές, βιομηχανικές, εξορυκτικές, ναυπηγοεπισκευαστικές, που λειτουργούν νόμιμα σε ακίνητα επί των οποίων οι ανωτέρω επιχειρήσεις έχουν δικαίωμα χρήσης με βάση εμπράγματη ή ενοχική σχέση και έχουν κατασκευάσει τις κύριες εγκαταστάσεις τους. Η κατασκευή των έργων, στο πλαίσιο της ανωτέρω παραχώρησης, γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, τηρουμένων των γενικών και ειδικών πολεοδομικών διατάξεων, καθώς και των οικείων διατάξεων για τους λιμένες. Η κατασκευή των έργων του παρόντος δεν μπορεί να αρχίσει αν προηγουμένως δεν κατατεθεί η απόφαση παραχώρησης στην αρμόδια λιμενική αρχή. Τα έργα ανήκουν στο Δημόσιο, το οποίο μπορεί να τα καταργεί ή να τα μετατρέπει οποτεδήποτε για λόγους δημοσίου συμφέροντος και ασφάλειας ή εθνικής άμυνας, χωρίς καμία υποχρέωσή του για αποζημίωση ή για καταβολή της δαπάνης κατασκευής και συντήρησής τους στον ιδιώτη. Ο επιβλέπων μηχανικός είναι υπεύθυνος για την κατασκευή του έργου σύμφωνα με την πράξη παραχώρησης και την εγκεκριμένη οριστική μελέτη, ανεξάρτητα από το αν αυτό συνορεύει με τη ζώνη του αιγιαλού ή της παραλίας. ζ) Την κατασκευή έργων και εγκαταστάσεων υποδομής προοριζομένων να εξυπηρετούν την εκτέλεση συγκοινωνιών κάθε μορφής από συγκοινωνιακές επιχειρήσεις, οι οποίες λειτουργούν νόμιμα. η) Την εκτέλεση έργων εγκατάστασης σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (Α.Π.Ε.), στις οποίες περιλαμβάνεται η τοποθέτηση υποσταθμών, καθώς και η κατασκευή κάθε έργου, που κρίνεται αναγκαίο για τη σύνδεση σταθμού Α.Π.Ε. με το σύστημα ή το Δίκτυο, συμπεριλαμβανομένου και του αναγκαίου χώρου για την εγκατάσταση του εξοπλισμού και του αναγκαίου προσωπικού για την ασφαλή λειτουργία και συντήρηση του έργου. Ειδικά για την εκτέλεση των έργων της παρούσας παραγράφου, η απόφαση περί παραχώρησης του Υπουργού Οικονομικών μπορεί να αφορά το χερσαίο τμήμα της χώρας, νησιά ή βραχονησίδες.

Οι αυθαίρετες προθεσμίες του Υπουργείου και ο ελέφαντας μες στο δωμάτιο

19-11-2020 


Για δεύτερη φορά μέσα σ’ ένα μήνα, ο κλάδος των μηχανικών έρχεται αντιμέτωπος με μια προθεσμία. Η πρώτη αφορούσε τις τακτοποιήσεις των αυθαιρέτων, ενώ η παρούσα δεύτερη, την έναρξη του προγράμματος Εξοικονομώ-Αυτονομώ. Σωρεία άρθρων και παρεμβάσεων (με συγγραφείς είτε θεσμικούς φορείς είτε «απλούς» συναδέλφους μηχανικούς) κατέκλυσαν το δημόσιο λόγο, και στις δύο περιπτώσεις, ζητώντας ουσιαστικά την παράταση της ημερομηνίας. Όλα κάτι είχαν να πουν, αλλά το βασικό ερώτημα θεωρούμε ότι κάπως το υπεκφεύγουν. Και δυστυχώς δεν μπορείς να αγνοείς για καιρό τον ελέφαντα μέσα στο δωμάτιο.

Οι εκφάνσεις του ίδιου προβλήματος
Αυθαίρετα: Δεν θα επεκταθούμε στο μεγάλο θέμα του πολεοδομικού σχεδιασμού και της άναρχης ιδιωτικής πρωτοβουλίας που γεννά τα αυθαίρετα σαν μια αλληλοδιαπλεκόμενη σχέση αιτίας-αιτιατού. Θα τονίσουμε μόνο τον τρόπο που οι εκάστοτε κυβερνήσεις συνεχώς αντιμετωπίζουν το φαινόμενο αυτό. Ο βασικός χαρακτήρας των νόμων δεν είναι να μπει σε μια τάξη το πολεοδομικό ζήτημα της χώρας όσο να αυξηθούν οι εισπράξεις στα ταμεία του κράτους. Εξού και η αυθαίρετη προθεσμία 30/9, εξού και η υποτιμητική και απαξιωτική δήλωση του Υπουργείου για το 2λεπτο που θα δουλέψει ένας μηχανικός για κάθε αίτηση.
Εξοικονομώ: Πόσο γρήγορα ξεχάστηκε το φιάσκο με τους προηγούμενους κύκλους του προγράμματος Εξοικονομώ κατ’ οίκον και πόσο διαφορετικό θα είναι άραγε το καινούργιο Εξοικονομώ-Αυτονομώ; Χωρίς κανένα κριτήριο, καμία οργανωμένη ουσιαστικά αντιμετώπιση του ενεργειακού ζητήματος (έστω και ως προς την κατανάλωση), όποιος πρόλαβε την επιδότηση είδε. Η πλατφόρμα έπεφτε (ενδημικό φαινόμενο τελικά!) και ο πιο τυχερός μηχανικός έβαλε κάποιους πελάτες του. Οι υπόλοιποι κρυβόντουσαν από την αγανάκτηση των τελευταίων. Από την άλλη το υπουργείο δεν τηρεί ούτε τις δικές του προθεσμίες με αποτέλεσμα ο οδηγός να βγει μόλις 2 βδομάδες πριν την αρχική ημερομηνία έναρξης και το σύστημα να μην έχει ανοίξει ακόμα για τις εγγραφές!!! Ενώ εν μέσω της κορύφωσης του δευτέρου κύματος κορωνοϊού δίνει μια προσχηματική παράταση για τη Βόρεια Ελλάδα. Αλήθεια αν νοσήσει ένας μηχανικός ή απλά μπει καραντίνα θα προλάβει την «ιερή» ημερομηνία;
Σκοϊλελικικου: Εδώ το πράγμα μιλάει από μόνο του. Έμεινε άραγε κανένας μηχανικός που να μη ένιωσε ντροπή και απέχθεια; Το ΤΕΕ πήρε κάποια θέση επί αυτού;
Ασφάλιση: Ποιος μηχανικός δεν έχει αναρωτηθεί άραγε αν αξίζει το κόπο να πληρώνει min 300€/μήνα για ένα υπό διάλυση σύστημα υγείας (που βασίζεται μόνο στις υπεράνθρωπες προσπάθειες του προσωπικού του) και για ένα υπό διάλυση, μετά τις τόσες κλοπές, συνταξιοδοτικό ταμείο;
Μπλοκάκι: Ποιος μηχανικός, και ιδιαίτερα νέος/α μπορεί να αισιοδοξεί χωρίς σταθερή δουλειά και καμία εξασφάλιση απέναντι σε κάθε εργοδότη; Ποιος αυτοαπασχολούμενος/η μηχανικός αισιοδοξεί όταν το «μηνιάτικο» εξαντλείται στα λειτουργικά έξοδα και τους φόρους; Αν δεν εξαντλείται ακόμα νωρίτερα δηλαδή.

Ο ελέφαντας στο δωμάτιο

Πέμπτη, 19 Νοεμβρίου 2020

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Ψήφισμα για τις κινητοποιήσεις της 17 Νοέμβρη 2020

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ

Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ

τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr

Αθήνα, 18/11/2020







Ψήφισμα για τις κινητοποιήσεις της 17 Νοέμβρη 2020 


Χαιρετίζουμε τη συμμετοχή συνδικάτων και συνδικαλιστών στους εορτασμούς του Πολυτεχνείου, σε ολόκληρη τη χώρα και στην Αθήνα όπως τη συμβολική κινητοποίηση έξω από την πρεσβεία των ΗΠΑ και το μεσημέρι στα Προπύλαια. Ήταν υποδειγματικές συγκεντρώσεις με βάση τις υποδείξεις των υγειονομικών, μαχητικές, αγωνιστικές που φώναξαν τα διαχρονικά και επίκαιρα συνθήματα του Πολυτεχνείου αλλά και τα αιτήματα που είναι άμεση ανάγκη να υλοποιηθούν για την προστασία της ζωής, της υγείας και των δικαιωμάτων μας. 

Καταγγέλλουμε την απρόκλητη επίθεση των δυνάμεων καταστολής στα συνδικάτα και στους διαδηλωτές. Η κυβέρνηση έχει εγκληματικές ευθύνες, αφού αποδείχτηκε ούτε η προστασία της δημόσιας υγείας ήταν πρόσχημα για το χτύπημα των συνδικαλιστικών μας δικαιωμάτων. Στόχος ήταν ο εορτασμός του Πολυτεχνείου και το μήνυμά του. Το Πολυτεχνείο ζει στις σύγχρονες διεκδικήσεις! 

Ο αυταρχισμός και οι απαγορεύσεις της κυβέρνησης απέτυχαν. Απαιτούμε να αφεθούν ελεύθεροι όλοι όσοι έχουν προσαχθεί και να διαγραφούν τα πρόστιμα που επεβλήθηκαν! 

Συνεχίζουμε στο δρόμο των αγωνιστών του Πολυτεχνείου, των αγωνιστών των εργαζομένων και της νεολαίας.

Κοινή δήλωση 7 Ομοσπονδιών για τη διαρκή προσπάθεια της κυβέρνησης ιδιωτικοποίησης κρίσιμων δημόσιων υπηρεσιών

Κοινή δήλωση 7 Ομοσπονδιών για τη διαρκή προσπάθεια της κυβέρνησης ιδιωτικοποίησης κρίσιμων δημόσιων υπηρεσιών

Τη δήλωση υπογράφουν οι Ομοσπονδίες του Δημοσίου: ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ, ΠΟΕ-ΟΤΑ, ΟΣΥΑΠΕ, ΟΣΕΑΔΕ, ΠΟΣΕ-ΥΠΕΧΩΔΕ, ΠΟΓΕΔΥ, ΠΟΜΗΔΕΤΥ

Πατήστε στην παρακάτω φωτογραφία για να διαβάσετε ή να κατεβάσετε το πλήρες κείμενο της κοινής δήλωσης.pdf




Τετάρτη, 18 Νοεμβρίου 2020

Να αποσυρθούν οι κατηγορίες και να ανακληθούν τα πρόστιμα από τους διαδηλώτες της 17/11


ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΑΚΛΗΘΟΥΝ ΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΙΑΔΗΛΩΤΕΣ ΤΗΣ 17/11 

Σήμερα, 47 χρόνια μετά την πτώση της πόρτας του Πολυτεχνείου από τα χουντικά τανκς, γίναμε μάρτυρες σε καταστάσεις που παραπέμπουν σε αντιδημοκρατική εκτροπή που δεν τιμούν την επέτειο του Πολυτεχνείου. Σε μια υποδειγματική απ’ όλες τις απόψεις πορεία αγωνιστικής μνήμης και τηρώντας απαρέγκλιτα όλους τους προβλεπόμενους κανόνες προστασίας της δημόσιας υγείας, εργαζόμενοι, φοιτητές και δημοκράτες πολίτες, βρέθηκαν εντελώς αναίτια περικυκλωμένοι από εκατοντάδες αστυνομικούς, άνδρες της ασφάλειας και δυνάμεις των ΜΑΤ ώστε να μην προσεγγίσουν το προξενείο των ΗΠΑ όπου και θα διαλύονταν. 

Κόντρα σε κάθε λογική καθώς η πορεία έβαινε στο τέλος της και καταστρατηγώντας κάθε κανόνα προστασίας της δημόσιας υγείας οι αστυνομικοί, αφού σταμάτησαν την πορεία, μετέτρεψαν την οδό Τσιμισκή σε μαζικό κρατητήριο αναγκάζοντας τους διαδηλωτες να περιοριστούν σε χώρο χωρίς τις αποστάσεις που μέχρι εκείνη την ώρα διατηρούσαν. 

Μετά από ατομικό έλεγχο στους περισσότερους, χωρίς να προβληθεί η παραμικρή αντίσταση, έκοψαν δεκάδες αναίτια πρόστιμα σε όλους τους ελεγχόμενους, αλλά και συνέλαβαν 6 άτομα τα οποία κρατήθηκαν σε άθλιες υγειονομικές συνθήκες το βράδυ και οδηγήθηκαν στο αυτόφωρο δεμένοι με χειροπέδες ανά δυο, χωρίς προφανώς να τους επιτρέπεται η υγειονομική απόσταση, την οποία διατηρούσαν έως και τη σύλληψή τους! 

Θεωρώντας πως από συμβολικές συγκεντρώσεις όπως αυτή ούτε η έννομη τάξη κινδυνεύει ούτε η υγεία της κοινωνίας καθώς τηρούνταν σε εξωτερικό χώρο όλες οι αποστάσεις και τα μετρά ατομικής προστασίας. Ζητάμε: 

την απελευθέρωση χωρίς κατηγορίες των συλληφθέντων 

την ανάκληση όλων των προστίμων 

Ειδικά δε για τους συναδέλφους μας που τους επιβλήθηκε πρόστιμο ενώ έχουν έγγραφο μετακίνησης θα θεωρήσουμε προσβλητική για όλο τον κλάδο των μηχανικών τη μη ανάκληση των προστίμων καθώς: 

Εν μέσω πανδημίας υποχρεωνόμαστε με κίνδυνο σε καθημερινές επιβλέψεις σε έργα πολλές εκ των οποίων σε κλειστούς χώρους λίγων τ.μ. στα οποία δεν εφαρμόζονται μέτρα για τον covid-19. 

Εν μέσω πανδημίας υποχρεωνόμαστε να κάνουμε αυτοψίες για ΠΕΑ, αυθαίρετα, και προγράμματα εξοικονομώ πάντα σε κλειστούς χώρους και τηρώντας τα μετρά υγείας. 

Εν μέσω πανδημίας το ΥΠ.ΕΝ. επέβαλε πολλαπλές υποχρεώσεις και ευθύνες σε πολίτες και μηχανικούς με χρονοδιαγράμματα που αγνοούν τον παράγοντα πανδημία, όπως 30/8 αδήλωτα τ.μ., 30/9 λήξη αυθαίρετων κατηγορίας 5, 30/11 (με παράταση λόγω αδυναμίας προετοιμασίας του για 9/12) άνοιγμα του προγράμματος “εξοικονομω-αυτονομώ”. 

Παρ' όλες τις αντίξοες συνθήκες λόγω πανδημίας και δυσλειτουργίας της πλατφόρμας αυθαιρέτων η δουλειά των συναδέλφων επέφερε πολλά εκατομμύρια ευρώ στα ταμεία του κράτους. 

Δεν λάβαμε το βοήθημα που μας αντιστοιχούσε από το πρώτο lock down (εκτός από το πενιχρό επίδομα-τραγέλαφο διάσημο πλέον με κωδική ονομασία “σκοιλ ελικικου” σεμινάριο). 

Στις πολεοδομίες που παρουσιάστηκαν κρούσματα covid-19 (και μια από αυτές είναι η κεντρική της Θεσσαλονίκης) δεν πραγματοποιείται ούτε ιχνηλάτηση, ούτε τεστ σε όλους, ούτε απολύμανση θέτοντας σε κίνδυνο της ζωές όλων των εμπλεκόμενων. 

Η συμβολή του κλάδου μας στην κοινωνία είναι τεράστια και πραγματοποιείται υπό αντίξοες συνθήκες. Έχοντας συναίσθηση της σοβαρότητας της κατάστασης και με αίσθημα συλλογικής και ατομικής ευθύνης αναρωτιόμαστε αν θα ήταν πιο ασφαλές οι συνάδελφοι αντί για τη συμβολική διαδήλωση λίγων ατόμων με αποστάσεις και μάσκες σε ανοιχτό χώρο βρίσκονταν στην πολεοδομία, σε αυτοψίες ή 

επιβλέψεις, για να μην πούμε σε κάποιο λεωφορείο του ΟΑΣΘ.

Εφάπαξ οικονομική ενίσχυση σε οικονομολόγους, δικηγόρους και μηχανικούς

Κοντά στο Βερβεσό ποτίζεται και η γλάστρα γράφαμε σε προηγούμενη μας ανάρτηση και μάλλον δικαιωθήκαμε μια και προβλέπεται Εφάπαξ οικονομική ενίσχυση σε οικονομολόγους, δικηγόρους και μηχανικούς. Παραμένει άγνωστο ακόμη το ύψος και τα εισοδηματικά κριτήρια και οι ακριβείς δικαιούχοι....
18 Νοεμβρίου 2020


Στο νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας, με τίτλο «Μέτρα ενίσχυσης των εργαζομένων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, κοινωνικοασφαλιστικές ρυθμίσεις και διατάξεις για την ενίσχυση των ανέργων», που κατατέθηκε στη Βουλή. υπάρχει και προτεινόμενη διάταξη στην οποία ορίζονται τα ακόλουθα.

Χορηγείται εφάπαξ οικονομική ενίσχυση στους δικηγόρους, μηχανικούς και οικονομολόγους που ασφαλίζονται στον e-ΕΦΚΑ, εφόσον έχουν ενταχθεί μεταξύ των μηνών Μαρτίου – Οκτωβρίου 2020 στους πληττόμενους Κ.Α.Δ. του Υπουργείου Οικονομικών, λόγω των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19.

Η ως άνω εφάπαξ οικονομική ενίσχυση απαλλάσσεται από κάθε φόρο, τέλος, εισφορά ή κράτηση υπέρ του Δημοσίου ή τρίτου, δεν κατάσχεται ούτε συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς το Δημόσιο, τα ν.π.δ.δ., τους ΟΤΑ, τα νομικά πρόσωπα των τελευταίων και τα ασφαλιστικά ταμεία, όπως επίσης δεν κατάσχεται από πιστωτικά ιδρύματα για οφειλές προς αυτά, ούτε συμψηφίζεται με οφειλές προς πιστωτικά ιδρύματα και δεν προσμετράται στο συνολικό, πραγματικό ή τεκμαρτό, οικογενειακό εισόδημα.

Άρθρο 66
Εφάπαξ οικονομική ενίσχυση σε δικηγόρους, μηχανικούς και οικονομολόγους από τον Ειδικό Λογαριασμό Ανεργίας υπέρ των Αυτοτελώς και Ανεξαρτήτως Απασχολούμενων που έχει συσταθεί στον ΟΑΕΔ

1. Χορηγείται εφάπαξ οικονομική ενίσχυση στους δικηγόρους, μηχανικούς και οικονομολόγους που ασφαλίζονται στον e-ΕΦΚΑ, οι οποίοι υπάγονται στην παρ. 2α του άρθρου 44 του ν. 3986/2011 (Α’152), εφόσον έχουν ενταχθεί μεταξύ των μηνών Μαρτίου-Οκτωβρίου 2020 στους πληττόμενους Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας (ΚΑΔ) του Υπουργείου Οικονομικών, λόγω των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19.

2. Οι δαπάνες που προκαλούνται από την εφαρμογή του παρόντος για τους δικηγόρους και για τους μηχανικούς καταβάλλονται από τον δεύτερο κλάδο και για τους οικονομολόγους από τον πρώτο κλάδο του Ειδικού Λογαριασμού Ανεργίας υπέρ των Αυτοτελώς και Ανεξαρτήτως Απασχολουμένων της παρ. 2 του άρθρου 44 του ν. 3986/2011.

3. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων καθορίζονται οι δικαιούχοι, το ύφος, τα εισοδηματικά κριτήρια, οι όροι, οι προϋποθέσεις, η διαδικασία, ο χρόνος και ο τρόπος χορήγησης της οικονομικής ενίσχυσης της παρ. 1, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την απόδειξη των προϋποθέσεων χορήγησης και εξειδικεύονται τυχόν ειδικότερα θέματα για την εφαρμογή του παρόντος.

4. Η εφάπαξ οικονομική ενίσχυση της παρ. 1 απαλλάσσεται από κάθε φόρο, τέλος, εισφορά ή κράτηση υπέρ του Δημοσίου ή τρίτου, συμπεριλαμβανομένης και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 43Α του ν. 4172/2013 (Α’167), δεν κατάσχεται ούτε συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς το Δημόσιο, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τα νομικά πρόσωπα των τελευταίων και τα ασφαλιστικά ταμεία, όπως επίσης δεν κατάσχεται από πιστωτικά ιδρύματα για οφειλές προς αυτά, ούτε συμψηφίζεται με οφειλές προς πιστωτικά ιδρύματα και δεν προσμετράται στο συνολικό, πραγματικό ή τεκμαρτό, οικογενειακό εισόδημα.

Τρίτη, 17 Νοεμβρίου 2020

Λαϊκή απάντηση στον κρατικό αυταρχισμό

Χιλιάδες διαδηλωτές σε δεκάδες σημεία της χώρας, με ενωτικό πνεύμα και αλληλεγγύη αψήφησαν το όργιο τρομοκρατίας και λασπολογίας και στάθηκαν με αποφασιστικότητα αλλά και με πλήρη και αυστηρή τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων, απέναντι στις σιδηρόφρακτες μονάδες καταστολής. Η αποφασιστικότητα αυτή αλλά και ο σεβασμός στην ανθρώπινη ζωή απέναντι σε όσους ποδοπατούν και την υγεία και τη Δημοκρατία, είναι η καλύτερη παρακαταθήκη για τις επόμενες ημέρες. Δύναμη σε όλους και όλες και λευτεριά στους προσαχθέντες / συλληφθέντες. Ακολουθεί μικρό δείγμα από τις κινητοποιήσεις:










blob:https://www.facebook.com/b78083c5-6cf1-4c34-ac57-3672a426ca16

https://www.facebook.com/1423766058/videos/10224665229044495/

Εξώδικο για Απεργία – Αποχή από Επιτροπές από 23/11 από 6 Ομοσπονδίες




Εξώδικο για Απεργία – Αποχή από Επιτροπές από 23/11
16-11-2020 - Πηγή: emdydas.gr

ΕΞΩΔΙΚΗ ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΗ
1. Απεργία – Αποχή των μελών μας από τη Συμμετοχή τους στις διαδικασίες του Μητρώου Μελών Δημοπρασιών (ΜηΜΕΔ) για Διαγωνισμούς που έχουν ημερομηνία δημοπράτησης (ήτοι ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής των προσφορών) από 23 Νοεμβρίου έως 11 Δεκεμβρίου, καθώς και από τις εξής Επιτροπές στις οποίες συμμετέχουν μέλη μας: Συμβούλια Αρχιτεκτονικής, ΣΥΠΟΘΑ, Επιτροπές Διενέργειας Διαγωνισμών και Αξιολόγησης Προσφορών (στο πλαίσιο των διαδικασιών σύναψης δημοσίων συμβάσεων του Ν.4412/16), Επιτροπές αξιολόγησης ενστάσεων (του άρθρου 221 παρ.11α) , Επιτροπές παραλαβής υπηρεσιών του άρθρου 221 παρ.11δ του Ν.4412/2016, Επιτροπές διαπραγμάτευσης για κατεπείγον και αποκλειστικότητα (άρθρο 32Α του Ν.4412/2016, όπως προστέθηκε με την παρ.1 του άρθρου 43 του Ν.4605/2019), Τεχνικά Συμβούλια Δημοσίων Έργων και Μελετών, Επιτροπές Μητρώων ΜΕΚ και ΜΕΕΠ, Επιτροπές Παρακολούθησης Επιχειρησιακών προγραμμάτων του ΕΣΠΑ, Επιτροπές Παρακολούθησης και Παραλαβής Προμηθειών από 23 Νοεμβρίου έως 11 Δεκεμβρίου καταρχάς και ανάλογα με τις εξελίξεις θα υπάρξει χρονική επέκταση.
2. Προκήρυξη Πανελλαδικής Στάσης Εργασίας την 8 Δεκεμβρίου από
έναρξη ωραρίου έως 12 μ.μ.

ΠΡΟΣ
1. Υπουργό Εσωτερικών (κοινοποιούμενη και στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, στα εποπτευόμενα ΝΠΔΔ και στο σύνολο των ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού. )
2. Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών (κοινοποιούμενη και στα εποπτευόμενα
ΝΠΔΔ και Οργανισμούς ).
**************

ΚΟΙΝΟΠΟΙΟΥΜΕΝΗ και στους παρακάτω Υπουργούς καθώς και στα ΝΠΔΔ και
Οργανισμούς ευθύνης τους.
1. Υπουργείο Οικονομικών
2. Υπουργείο Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων
3. Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων
4. Υπουργείο Εξωτερικών
5. Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη
6. Υπουργείο Εθνικής Άμυνας
7. Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων
8. Υπουργείο Υγείας
9. Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας
10. Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού
11. Υπουργείο Δικαιοσύνης
12. Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου
13. Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης
14. Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
15. Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
16. Υπουργείο Τουρισμού
17. Ένωση Περιφερειών Ελλάδος (ΕΝ.Π.Ε.)
18. Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος (Κ.Ε.Δ.Ε.)

Οι Ομοσπονδίες που συνυπογράφουμε τα παρακάτω, μετά από σειρά κοινών συσκέψεων δηλώνουμε την κοινή μας θέληση να αντισταθούμε στη γενικευμένη προσπάθεια ιδιωτικοποίησης κρίσιμων Δημόσιων Λειτουργιών, να ενημερώσουμε την κοινωνία για τις επιπτώσεις τους και να προγραμματίσουμε κοινές
δράσεις.
Η κυβέρνηση – σε συνέχεια αντίστοιχων πολιτικών όλων των κυβερνήσεων – με πλήθος Νόμων και Νομοσχεδίων (Ν.4674/20, ν/σ για αλλαγές στο Ν. 4412/16, N.4735/2020) εκχωρεί αρμοδιότητες Τεχνικής Υπηρεσίας και Υπηρεσιών Δόμησης σε «Αναπτυξιακούς Οργανισμούς» και ιδιώτες, εκχωρεί αντικείμενο
γεωτεχνικών ελέγχων αλλά και επίβλεψης έργων σε Μητρώα Ιδιωτών, υποκαθιστά Δημόσιες Υπηρεσίες από Ανώνυμες Εταιρίες και Δημόσιους Υπαλλήλους με μετακλητούς υπαλλήλους. Εκχωρούνται σε ιδιώτες κρίσιμες, για την κοινωνία καιτις αρμόδιες υπηρεσίες του Υ.Π.ΕΝ., διαδικασίες παρακολούθησης και παραλαβής μελετών πολεοδομικού και χωροταξικού σχεδιασμού, καθώς και η αξιολόγηση των περιβαλλοντικών μελετών και ο περιβαλλοντικός έλεγχος

Ξεκινάει πιλοτικά και λόγω τρομακτικής υποστελέχωσης από τα Τεχνικά Αντικείμενα αλλά δε θα περιορισθεί εκεί. Στόχος είναι η υποκατάσταση των Δημόσιων Υπηρεσιών από διάφορα «ευέλικτα» ιδιωτικά σχήματα και η λειτουργία τους με ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια, που θα υπηρετούν ανεμπόδιστα τους σχεδιασμούς και τις προτεραιότητες των επιχειρηματικών ομίλων. Θέλουν να έχουν τη δυνατότητα να διοχετεύουν τα κεφάλαια σε όποιους, όπου και όποτε θέλουν, για αυτό ψηφίζουν διατάξεις ώστε να προσλαμβάνουν ημέτερους με αδιαφανείς διαδικασίες, με ελαστικές σχέσεις εργασίες, πρόθυμους
να υλοποιούν έργα που θα εξυπηρετούν επιχειρηματικά συμφέροντα κι όχι τις πραγματικές κοινωνικές ανάγκες σε υποδομές, σε προστασία του περιβάλλοντος, διασφάλιση της υγείας των πολιτών κλπ. Έχουν στόχο την αύξηση της κερδοφορίας των ιδιωτών φίλων τους και θέλουν εκτός των άλλων να πουλούν Υπηρεσίες στο Δημόσιο και να φορτώνουν πολλαπλά «βάρη» στους πολίτες, όπως ακριβώς έγινε με τα διόδια. Αδιαφορούν για τα αδιαμφισβήτητα συμπεράσματα που προκύπτουν από την πανδημία : στις κρίσιμες ώρες μόνο το Δημόσιο Σύστημα Υγείας στέκεται στην πρώτη γραμμή, όταν ο ιδιωτικός τομέας απέχει από την μάχη ενώ θησαυρίζει από τα πανάκριβα τεστ και τις παχυλές επιδοτήσεις …

Γι αυτό και επιλέγουν να αναθέτουν μελέτες και συμβάσεις με “ευέλικτες” διαδικασίες, σε «ευέλικτα» σχήματα. Γι αυτό και δεν επιλέγουν να ενισχύσουν τις δημόσιες υπηρεσίες με μόνιμο προσωπικό και εξοπλισμό, αλλά προωθούν τις διάφορες Αναπτυξιακές ή άλλες Α.Ε., με «έκτακτους» εργαζόμενους και εκτός ΑΣΕΠ διαδικασιών.

Οι παραπάνω πολιτικές έχουν συντριπτικά αποτελέσματα στις Υπηρεσίες, το Περιβάλλον, στο Δημόσιο Συμφέρον, στα λαϊκά συμφέροντα.

Οι συνυπογράφουσες Ομοσπονδίες δηλώνουμε τη ριζική μας αντίθεση στην πολιτική που εκχωρεί αρμοδιότητες σε ιδιώτες. Παλεύουμε για το σταμάτημα αυτών των πολιτικών και από κοινού διεκδικούμε:

1. Προσλήψεις όλων των κλάδων και ειδικοτήτων του εμπλεκόμενου προσωπικού με μόνιμες και σταθερές σχέσεις εργασίες σε όλες τις Υπηρεσίες του Δημοσίου
2. Ενίσχυση των Δημόσιων Τεχνικών και όλων των Ελεγκτικών
Υπηρεσιών και όχι την ιδιωτικοποίηση τους και την εκχώρηση
αρμοδιοτήτων σε ιδιώτες
3. Θεσμική και οικονομική αναβάθμιση του συνόλου του προσωπικού
4. Κατάργηση των σχετικών νόμων που επιτρέπουν τις ιδιωτικοποιήσεις Δημόσιων Υπηρεσιών

Διεκδικούμε δηλαδή δημόσιες υπηρεσίες που δεν θα λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, αλλά θα είναι πλήρως στελεχωμένες και εξοπλισμένες, ώστε ο σχεδιασμός των τεχνικών έργων, των προμηθειών, των υπηρεσιών, η εκπόνηση των μελετών, η ιεράρχηση, η εκτέλεση και η επίβλεψη τους να ικανοποιούν πλήρως τις κοινωνικές και λαϊκές ανάγκες στην υγεία, στην παιδεία, στο περιβάλλον, στην αντισεισμική και αντιπλημμυρική προστασία κλπ.

Στηρίζουμε τους αγώνες και τις διεκδικήσεις των υγιειονομικών για την προστασία της Δημόσιας Υγείας και από κοινού με όλους τους εργαζόμενους αντιστεκόμαστε στις αντεργατικές αλλαγές του εργασιακού Νομοσχεδίου που αναμένεται να κατατεθεί.

Δηλώνουμε ότι από κοινού θα αγωνιστούμε για την αποτροπή των παραπάνω δυσμενών εξελίξεων και θα υπερασπιστούμε το αντικείμενο της εργασίας μας, και τη λειτουργία των Υπηρεσιών προς όφελος του λαού και του Περιβάλλοντος.

Και αποφασίζουμε:

1. Απεργία – Αποχή των μελών μας από τη Συμμετοχή τους στις διαδικασίες του Μητρώου Μελών Δημοπρασιών (ΜηΜΕΔ) για Διαγωνισμούς που έχουν ημερομηνία δημοπράτησης (ήτοι ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής των προσφορών) από 23 Νοεμβρίου έως 11 Δεκεμβρίου, καθώς και από τις εξής Επιτροπές στις οποίες συμμετέχουν μέλη μας: Συμβούλια Αρχιτεκτονικής, ΣΥΠΟΘΑ, Επιτροπές Διενέργειας Διαγωνισμών και Αξιολόγησης Προσφορών (στο πλαίσιο των διαδικασιών σύναψης δημοσίων συμβάσεων του Ν.4412/16), Επιτροπές αξιολόγησης ενστάσεων (του άρθρου221 παρ.11α) , Επιτροπές παραλαβής υπηρεσιών του άρθρου 221 παρ.11δ του Ν.4412/2016, Επιτροπές διαπραγμάτευσης για κατεπείγον και αποκλειστικότητα (άρθρο 32Α του Ν.4412/2016, όπως προστέθηκε με την παρ.1 του άρθρου 43 του Ν.4605/2019), Τεχνικά Συμβούλια Δημοσίων Έργων και Μελετών, Επιτροπές Μητρώων ΜΕΚ και ΜΕΕΠ, Επιτροπές Παρακολούθησης Επιχειρησιακών προγραμμάτων του ΕΣΠΑ, Επιτροπές
Παρακολούθησης και Παραλαβής Προμηθειών από 23 Νοεμβρίου έως 11 Δεκεμβρίου καταρχάς και ανάλογα με τις εξελίξεις θα υπάρξει χρονική επέκταση.

2 Προκήρυξη Πανελλαδικής Στάσης Εργασίας την 8 Δεκεμβρίου από έναρξη ωραρίου έως 12 μ.μ.

Από την απεργία – αποχή εξαιρούνται οι Επιτροπές που έχουν να κάνουν με έργα και δράσεις τα οποία σχετίζονται με θέματα διαχείρισης της Δημόσιας Υγεία ς, την πρόληψη και προστασία από την πανδημία (τουκορωνοϊού) καθώς και της αντιμετώπισης – αποκατάστασης φυσικών καταστροφών.

Παράλληλα επισημαίνουμε ότι για το διάστημα από 23 Νοεμβρίου έως 11 Δεκεμβρίου, οι Α΄ βάθμιες Ενώσεις και Σύλλογοι μας μπορούν με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου τους και απλή ανακοίνωση στην περιοχή ευθύνης τους, να πραγματοποιήσουν στάσεις εργασίας και συγκεντρώσεις εάν κρίνουν σκόπιμο, τηρώντας όλα τα προβλεπόμενα μέτρα προστασίας λόγω της πανδημίας (covid-19), να αποκλείσουν τη λειτουργία Πολεοδομικών Γραφείων, Συμβουλίων Δημοσίων Έργων, Μελετών, Επιτροπών Μητρώων ΜΕΚ και ΜΕΕΠ.

Αρμόδιος δικαστικός επιμελητής να επιδώσει νόμιμα την παρούσα σε αυτούς στους οποίους απευθύνεται προς γνώση και για τις νόμιμες συνέπειες και να αντιγράψει αυτή στην έκθεση επίδοσης.

Αθήνα, 16/ 11 /2020
Για τις Ομοσπονδίες

ΠΟΕ ΟΤΑ
ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ
ΠΟΜΗΤΕΔΥ
ΟΣΕΑΣΕ
ΠΟΓΕΔΥ
ΠΟΣ ΥΠΕΧΩΔΕ

Δευτέρα, 16 Νοεμβρίου 2020

Ανάλυση των μέτρων περιορισμού: Έχουν τελικά επιστημονική βάση;

Αμπελογιάννη, Χριστοδούλου | Ανάλυση των μέτρων περιορισμού: Έχουν τελικά επιστημονική βάση;

Η Βάσω Αμπελογιάννη είναι Διπλ.Μηχανικός Η/Υ και Πληροφορικής, Γραμμ. Συλλόγου Εργαζομένων Νοσοκομείου και Κ.Υ. ν.Άρτας, μέλος του ΓΣ της ΑΔΕΔΥ | Ο Πάνος Χριστοδούλου είναι Ειδικευόμενος Ιατρικής Βιοπαθολογίας/Εργαστηριακής Ιατρικής, MSc Διοίκησης Μονάδων Υγείας, Υποψήφιος Διδάκτορας Ιατρικής Πανεπιστημίου Πατρών, PGCert Διαχείρισης κρίσεων στη δημόσια υγεία και ανθρωπιστικής απάντησης, Μεταπτυχιακός φοιτητής στο ΠΜΣ Τρόφιμα, Διατροφή και Μικροβίωμα της ιατρικής του ΔΠΘ


Από τον προηγούμενο Μάρτιο, ένα γεγονός άλλαξε τελείως την καθημερινότητα και τα δεδομένα του παγκόσμιου και ως εκ τούτου και του ελληνικού σχηματισμού. Η εμφάνιση του sars-cov-2 έκανε με τον πλέον εμφανή τρόπο τις διαφορετικές προσεγγίσεις στην ιατρική και την επιστήμη ανάμεσα στο Δυτικό και τον Ανατολικό κόσμο.

Το πρώτο άμεσο μέτρο ήταν και στις δυο μεριές το καθολικό «lockdown» προκειμένου να σταματήσει άμεσα η διασπορά του ιού και να «κερδηθεί χρόνος». Στον Δυτικό κόσμο βέβαια αυτό δεν ήταν ενιαίο. Κάποιες χώρες είτε δοκίμασαν άλλες μεθόδους (Σουηδία κ.λπ.), κάποιες «άργησαν» (Βρετανία, ΗΠΑ) κάποιες εφάρμοσαν μερικό-ιδιότυπο «lockdown» (Γερμανία, Γαλλία κ.λπ.).

Ο Ανατολικός εμφανίστηκε πιο έτοιμος, με γνώση των πρωτοκόλλων και με μια ευχέρεια στην δημιουργία νέων δομών και στην προσαρμογή του συστήματος υγείας στην νέα πραγματικότητα. Αντίθετα, ο Δυτικός Κόσμος φάνηκε τελείως απροετοίμαστος στην αντιμετώπιση ενός ζητήματος που όχι μόνο δε θα μπορούσε να αποφέρει (στην αρχή τουλάχιστον) κέρδος, αλλά θα απαιτούσε και δαπάνες για την αναδιαμόρφωση του συστήματος υγείας, το οποίο στα περισσότερα κράτη είχε αποσαθρωθεί και ιδιωτικοποιηθεί.

Και ενώ λοιπόν βλέπαμε την άνοιξη του 2020 στην Κίνα να χτίζονται νοσοκομεία σε εβδομάδες, σχεδόν στο σύνολο του δυτικού κόσμου οι νεοφιλελεύθερες κυβερνήσεις έδειχναν να είναι έξω από τα νερά τους: εδώ ψάχναμε για μάσκες την άνοιξη του 2020, ψάχναμε για ιατρικό προσωπικό, ψάχναμε για κρεβάτια νοσηλείας, ψάχναμε για αντιδραστήρια, ψάχναμε για test, ψάχναμε να δούμε ποιος προηγείται: η ζωή ή η οικονομία, ψάχναμε να δούμε αν υπάρχει «ανοσία αγέλης», ψάχναμε για «φιλότιμο» και παίρναμε πολύ χειροκρότημα την περίοδο εκείνη.

Γιατί άραγε; Δεν μπορούσε ο Δυτικός Κόσμος να φτιάξει νοσοκομεία σε δυο εβδομάδες; Δεν ήθελε, είναι η απάντηση. Όχι ο κόσμος, ΔΕΝ ΗΘΕΛΑΝ ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΤΟΥ.

Τα αποτελέσματα της κατάστασης γνωστά, καθώς τα κράτη της ΕΕ επιβαρύνθηκαν με χιλιάδες θανάτους λόγω της πανδημίας, ενώ ολόκληρες κοινωνικές και επαγγελματικές ομάδες βρίσκονται στο χείλος της καταστροφής λόγω των εκτενών χρονικά «lockdown». Τα «lockdown», όπως προαναφέραμε, είναι μια επί της ουσίας αμυντική προσέγγιση που επιλέγεις στην πρώτη φάση προκειμένου να προετοιμαστείς. Αν όμως δεν προετοιμαστείς; Τι κάνεις; «Lockdown Νο2», Νο3, Νο4 κ.λπ. κ.λπ., και μάλιστα σε συνδυασμό με αυξημένη καταστολή.

Και έτσι ερχόμαστε στο σήμερα, όπου μπροστά στο δεύτερο κύμα της πανδημίας σχεδόν όλα τα κράτη της ΕΕ επιλέγουν πάλι το «lockdown» γιατί πάλι δεν είναι «έτοιμοι». Προφανώς, με αυτές τις πολιτικές, δεν θα είναι «έτοιμοι» ποτέ.

Το γεγονός αυτό εκφράζει σε μεγάλο βαθμό την ιδεοληψία της νεοφιλελεύθερης ΕΕ, όσον αφορά στις ιδιωτικοποιήσεις και μάλιστα σε δημόσια αγαθά όπως η υγεία και η παιδεία. Η ελληνική κυβέρνηση ως ένας από τους πιο σκληρούς θιασώτες του νεοφιλελεύθερου δόγματος δε θα μπορούσε παρά να πρωτοστατεί στην αντίληψη αυτή. Την περίοδο των διαδοχικών απαγορεύσεων που θυμίζουν πλέον διαγγέλματα κατοχικής περιόδου, παρατηρήθηκε μια σωρεία παλινωδιών από την κυβέρνηση: τη μία κολλάει στα σχολεία, την άλλη δεν έχει σημασία πόσους μαθητές έχει η κάθε τάξη, τη μία κολλάει στο συνωστισμό στις καφετέριες, την άλλη δεν κολλάει στο συνωστισμό στα μέσα μαζικής μεταφοράς, τη μία δεν ξέρουμε αν κολλάει σε εκκλησίες και σε λιτανείες, την άλλη κολλάει σε πορείες, το βράδυ κολλάει πιο πολύ 9-5, όμως μετά τις 5 μάλλον κουράζεται ο ιός και πάει για ύπνο, οπότε μπορούμε εμείς να βγούμε και να πάμε στις δουλειές μας όσοι έχουμε ακόμη βέβαια δουλειά) στοιβαγμένοι μέσα στα ΜΜΜ, στοιβαγμένοι και μέσα στους χώρους εργασίας. Επίσης πολύ «επικίνδυνες» είναι οι πλατείες, όπου εκεί με πάνω από 9 άτομα κολλάει, όχι όμως οι αυλές των σχολείων, όπου με μέσο όρο 50 μαθητές δεν κολλάει.

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: 47 Χρόνια μετά...Ψωμί – Παιδεία – Υγεία - Ελευθερία

 

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ

Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ

τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr

    Αθήνα, 16/11/2020


47 Χρόνια μετά...Ψωμί – Παιδεία – Υγεία - Ελευθερία

Στον καιρό της υγειονομικής και οικονομικής κρίσης, της επιστροφής των πολεμικών ανταγωνισμών, της περιβαλλοντικής υποτίμησης και του περιορισμού των δημοκρατικών δικαιωμάτων είναι καθήκον να αντιστέκεσαι, είναι τιμή να αγωνίζεσαι. Η μνήμη και οι αγώνες δεν απαγορεύονται...




“Βαριά σιωπή διάτρητη απ΄τους πυροβολισμούς, πικρή πολιτεία,
αίμα, φωτιά, η πεσμένη πόρτα, ο καπνός, το ξύδι,
ποιός θα πει περιμένω μέσα απ το μέσα μαύρο.
Μικροί σχοινοβάτες με τα μεγάλα παπούτσια μ΄έναν επίδεσμο φωτιά στο κούτελο,
κόκκινο σύρμα, κόκκινο πουλί και το μοναχικό σκυλί στ΄ αποκλεισμένα προάστια
ενώ χαράζει η χλωμότερη μέρα πίσω απ΄τα καπνισμένα αγάλματα
κι ακούγεται ακόμη η τελευταία κραυγή διαλυμένη στις λεωφόρους
πάνω απ΄τα τανκς μέσα στους σκόρπιους πυροβολισμούς.

Πώς μπορείτε λοιπόν να κοιμάστε; Πώς μπορείτε λοιπόν να κοιμάστε;”

Γιάννης Ρίτσος, Ημερολόγιο μιας εβδομάδας

Κείμενο ενάντια στην απαγόρευση της πορείας του Πολυτεχνείου



Κείμενο ενάντια στην απαγόρευση του εορτασμού και της πορείας του Πολυτεχνείου. Εκατοντάδες οι υπογραφές

Η συλλογή των υπογραφών συνεχίζεται. Όσοι θέλουν να συνυπογράψουν το κείμενο, το οποίο μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω, στείλτε το όνομα και την ιδιότητά σας στο: emailmeta2014@gmail.com
15 Νοεμβρίου 2020


Με κείμενο, το οποίο υπογράφουν συνδικαλιστές από διαφορετικές παρατάξεις, μεταξύ των οποίων και το ΜΕΤΑ, δημοσιογράφοι, πανεπιστημιακοί, εργαζόμενοι στην τέχνη και στον πολιτισμό, πανεπιστημιακοί, βουλευτές, πολιτικοί, αιρετοί κ.λπ., καταδικάζουν την αυταρχική απόφαση της κυβέρνησης για την απαγόρευση των εορταστικών εκδηλώσεων και της πορείας του Πολυτεχνείου, στις 17 Νοέμβρη, και την καλούν, έστω και τώρα, να την αποσύρει. Υπογραμμίζουν ότι είναι μια απόφαση βαθιά αντιδημοκρατική αλλά και αντισυνταγματική, όπως επισημαίνει και η Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων, αφού πλήττει τον πυρήνα του συνταγματικού δικαιώματος της συνάθροισης (άρθρο 11), επιβάλλοντας συνολική ανεπίτρεπτη αναστολή της ελευθερίας συνάθροισης.

ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ

Καταδικάζουμε την αυταρχική απόφαση της κυβέρνησης για την απαγόρευση του αγωνιστικού γιορτασμού της 17ης Νοέμβρη. Η απόφαση του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας, με την οποία απαγορεύονται οι δημόσιες συναθροίσεις άνω των τριών ατόμων σε όλη την χώρα και για τέσσερις ημέρες, υπό την απειλή υψηλών χρηματικών προστίμων, μας οδηγεί σε άλλες εποχές.

Πρόκειται για μιαν απόφαση βαθιά αντιδημοκρατική αλλά και αντισυνταγματική, όπως επισημαίνει και η Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων, αφού πλήττει τον πυρήνα του συνταγματικού δικαιώματος της συνάθροισης (άρθρο 11), επιβάλλοντας συνολική ανεπίτρεπτη αναστολή της ελευθερίας συνάθροισης και όχι απλά έναν ορισμένο τοπικό περιορισμό. Όμως, τέτοιου είδους γενική απαγόρευση επιβάλλεται μόνο σε συνθήκες κατάστασης πολιορκίας (άρθρο 48 του Συντάγματος), και υπό αυστηρά περιορισμένες και οριοθετημένες προϋποθέσεις.

Δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να δικαιολογηθεί από λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας. Άλλωστε, οι φορείς του εργατικού και λαϊκού κινήματος έχουν αποδείξει στην πράξη ότι κινητοποιούνται λαμβάνοντας όλα τα αναγκαία μέτρα προστασίας.

Δεν καλύπτεται ούτε καν από τον αντιδραστικό νόμο για τις διαδηλώσεις, ο οποίος ρητά εξαιρεί τις συγκεντρώσεις για τις επετείους της Πρωτομαγιάς και της 17ης Νοέμβρη από τη γνωστοποίηση, την απαγόρευση ή τον περιορισμό τους.

Τα δημοκρατικά δικαιώματα και οι λαϊκές ελευθερίες αποτελούν κατάκτηση του εργατικού και λαϊκού κινήματος. Η κυβέρνηση έχει τεράστια ευθύνη γι’ αυτήν την εξέλιξη. Ακόμα και τώρα, πρέπει να αποσύρει την απαράδεκτη απόφαση.

ΟΙ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ

Κυριακή, 15 Νοεμβρίου 2020

Νομικές και πολιτικές αντιδράσεις για την προσωρινή αναστολή του άρθρου 11 του Συντάγματος (δικαίωμα σε δημόσιες υπαίθριες συναθροίσεις)



Συγκεντρώνουμε στην ανάρτηση αυτή τις νομικές και πολιτικές αντιδράσεις για την προσωρινή αναστολή του άρθρου 11 του Συντάγματος (δικαίωμα σε δημόσιες υπαίθριες συναθροίσεις) που αποφάσισε η κυβέρνηση διά του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας σε ολόκληρη την επικράτεια για τέσσερις μέρες.

Τοποθέτηση του Θ. Καμπαγιάννη, συμβούλου του ΔΣ του ΔΣΑ:

Κείμενο υπογραφών δικηγόρων για την απαγόρευση συναθροίσεων την 17 Νοέμβρη:

Η δημοκρατία και το κράτος δικαίου σε αναστολή (κείμενο των Θ. Ψήμμα, Χαρ. Κουρουνδή και Β. Τσιγαρίδα).

Ομάδα Νομικής Βοήθειας: Το σκηνικό για ακόμη ένα επεισόδιο άγριας καταστολής, που θα αφορά μόνο κατ΄ επίφαση τη μη διασπορά του covid-19, έχει ήδη φτιαχτεί.

Καθολική απαγόρευση συναθροίσεων δεν προβλέπεται στην έννομη τάξη της χώρας παρά μόνο σε περιπτώσεις οριακές που αναφέρονται στο Άρθρο 48 του Συντάγματος με απόφαση της Βουλής. Του Δημ. Χριστόπουλου

Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων: Αντισυνταγματική η απόφαση απαγόρευσης συναθροίσεων, να ανακληθεί άμεσα

Η απαγόρευση αυτή έρχεται με δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της απόφασης του Αρχηγού της Αστυνομίας

Η ανάρτηση θα ενημερώνεται διαρκώς.