Τετάρτη 14 Ιουνίου 2023

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Έκδοση Σύνταξης με Παράλληλη Ασφάλιση


Έκδοση Σύνταξης με Παράλληλη Ασφάλιση .pdf

Υπ. Εργασίας :Τροποποιητική Β΄ .pdf

Έκδοση Σύνταξης με Παράλληλη Ασφάλιση



Συνάδελφοι/σες

Ενημερώνουμε ότι επιτέλους - μετά από επτά (7)! Ολόκληρα χρόνια – άρχισαν να εκδίδονται οι πρώτες οριστικές συντάξεις συναδέλφων μας με παράλληλη ασφάλιση Δημοσίου και ΤΣΜΕΔΕ, συμπεριλαμβανομένου και του σκέλους της προσαύξησης λόγω ΤΣΜΕΔΕ. Για ενημέρωση των συναδέλφων αναρτούμε ένα πραγματικό παράδειγμα Απόφασης Απονομής Σύνταξης, ενός συναδέλφου μας, ο οποίος είχε καταθέσει τα χαρτιά του προς σύνταξη στις 31/12/2018.

Ο συνάδελφος μας είχε ασφάλιση στο πρώην ΤΣΜΕΔΕ από 1/11/1981 έως 31/12/2016 (35 έτη και 2 μήνες) και ασφάλιση στο Δημόσιο από το 16/7/1984 έως 31/12/2018 (με εξαγορά 2 ετών στρατιωτικής θητείας, 1981-1983). Από τη 16-07- 1984 έως 31-12-1986 είχε Σύμβαση ορισμένου χρόνου, από την 01-01-1987 έως 14-12-1994 αορίστου χρόνου και μετά έγινε Μόνιμος. Η Αρχική απόφαση που αφορούσε μόνο στο Δημόσιο εκδόθηκε το ν 04/2021. Με βάση τα αναγραφόμενα έχουμε να παρατηρήσουμε τα παρακάτω:

Α. Γίνεται διπλός υπολογισμός ως αυτοτελή δικαιώματα και ως Διαδοχική ασφάλιση και αποδίδεται το συμφερότερο ποσό (είναι αυτό της διαδοχικής).

Β. Έχουν εκδοθεί 2 αποφάσεις, μία (Α Τροποποιητική) με τα ποσοστά αναπλήρωσης του Ν.4387/16 και μία (Β Τροποποιητική) με τα ποσοστά αναπλήρωσης του Ν.4670/2020. Αναρτούμε τη Β Τροποποιητική και επισημαίνουμε ότι απαιτείται και κατά την καταβολή της Σύνταξης να ενσωματωθούν οι αυξήσεις σε Εθνική και Ασφαλιστέο Μισθό (7,75%) από 1/1/2023 (ΚΥΑ 28/12/2023).

«Ξεχάστε όσα ξέρατε»: Να τι συνταγματική αναθεώρηση ετοιμάζουν


Η μετεκλογική πανηγυρική βιασύνη του Αδ. Γεωργιάδη να ανακοινώσει ότι το διακύβευμα των επόμενων εκλογών είναι να συγκεντρώσει η ΝΔ 180 βουλευτές, προκειμένου να μπορεί να αναθεωρήσει το Σύνταγμα, γρήγορα διαψεύστηκε από το πολιτικό επιτελείο της ΝΔ, για να μη δημιουργήσει αντίστροφα αντανακλαστικά στο εκλογικό σώμα. Πλην όμως από τηλεπωλητή και Αντιπρόεδρο μαθαίνεις την αλήθεια. Η αναθεώρηση του Συντάγματος αποτελεί στρατηγικό στόχο και της ΝΔ και των αστικών κέντρων εξουσίας στη χώρα μας.


Η στρατηγική αυτή, που κωδικοποιείται στο σύνθημα του «Τέλους της Μεταπολίτευσης», έχει διατυπωθεί με ενάργεια στο σχέδιο αναθεώρησης της επιτροπής, που συγκροτήθηκε με πρωτοβουλία του Στέφανου Μάνου το 2016 και στην οποία συμμετείχε μεταξύ άλλων ο Γ. Γεραπετρίτης, με τίτλο «Πρόταση για ένα Καινοτόμο Σύνταγμα για την Ελλάδα». Η πρόταση αναθεώρησης της ΝΔ το 2019 βασιζόταν σε μεγάλο βαθμό ακριβώς σε αυτή την Πρόταση, το δε πρόσφατο δημοσίευμα του Κώστα Παπαχλιμίτζου στα Παραπολιτικά επιβεβαιώνει ότι η ΝΔ προσανατολίζεται στην υιοθέτηση μεταρρυθμίσεων από αυτές που εμπεριέχει η Πρόταση.

Το μεταπολιτευτικό Σύνταγμα του 1975 αποτυπώνει, με αντιφάσεις βέβαια, τις κατακτήσεις των λαϊκών κινητοποιήσεων και το ιδεολογικό πλαίσιο που διαμόρφωσε η κατάρρευση της Χούντας. Με το Σύνταγμα του 1975 δεν θεσμοθετήθηκαν μόνο πληθώρα κοινωνικών δικαιωμάτων και συλλογικές πολιτικές ελευθερίες, αλλά και η δυνατότητα του Κράτους να παρεμβαίνει στην οικονομία για την προώθηση του γενικού συμφέροντος και την εδραίωση της κοινωνικής ειρήνης, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το άρθρο 106 του Συντάγματος. Το συνταγματικό αυτό πλαίσιο αποτέλεσε το θεσμικό έρεισμα μιας σειράς εθνικοποιήσεων ιδιωτικών επιχειρήσεων (την περίφημη καραμανλική «σοσιαλμανία»). Η ΝΔ έχει ως στόχο αντίθετα να καταστήσει συνταγματικό πρόταγμα τον νεοφιλελευθερισμό. Οι σχετικές πρόνοιες είναι χαρακτηριστικές:συνταγματική κατοχύρωση της δημοσιονομικής πειθαρχίας και των ισοσκελισμένων προϋπολογισμών, σε αντίθεση ακόμα και με την πολιτική που ακολουθεί σήμερα η ΕΕ στα πλαίσια της πανδημίας
κατάργηση της διάταξης περί εθνικοποιήσεων και περιορισμό των ρυθμιστικών παρεμβάσεων του κράτους εάν με αυτές πλήττεται ο ελεύθερος ανταγωνισμός και η διεθνής ανταγωνιστικότητα της χώρας. Με απλά λόγια, ιδιωτικοποιήσεις για όλα τα δημόσια αγαθά και υπηρεσίες και άρση των συνταγματικών περιορισμών που επισημαίνει το ΣτΕ για την ιδιωτικοποίηση του νερού
συνταγματική κατοχύρωση φορολογικών κινήτρων για ιδιωτικές επενδύσεις στρατηγικής σημασίας, ιδίως σε ελεύθερες οικονομικές ζώνες
συνταγματική κατοχύρωση του ευρωπαϊκού προσανατολισμού της χώρας και μάλιστα στο άρθρο 2 του Συντάγματος παρέα με την κατοχύρωση της αξίας του ανθρώπου, της ειρήνης, της δικαιοσύνης και της φιλίας των λαών,
περιορισμός των οικονομικών εσόδων των ΟΤΑ στους ίδιους πόρους αυτών, δηλαδή στα ανταποδοτικά τέλη και τους ειδικούς φόρους που επιβάλλουν οι ΟΤΑ. Με απλά λόγια είτε οι δήμοι και οι περιφέρειες θα χαρατσώνουν τους πολίτες τους για να μπορούν να λειτουργήσουν, είτε θα χρεωκοπούν. Και βέβαια με αυτό τον τρόπο επιβεβαιώνεται και η σχετική ταξική διαστρωμάτωση: μόνο οι δήμοι με πλούσιους δημότες θα μπορούν να παρέχουν υπηρεσίες.
όχι μόνο καθιέρωση ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων, αλλά και κίνητρα για την εγκατάσταση ξένων πανεπιστημίων στην Ελλάδα, καθιστώντας ακόμα και τους εσωτερικούς κανονισμούς των ξένων πανεπιστημίων διατάξεις υπέρτερης ισχύος
περιορισμοί στην φιλοπεριβαλλοντική νομολογία (όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην Πρόταση προτείνεται μια «πιο πραγματιστική προστασία του περιβάλλοντος»).
κατάργηση της μονιμότητας των δημοσίων υπαλλήλων και αξιολόγησή τους με βάση την αποδοτικότητα (το γεγονός ότι αυτό προτείνεται από την ίδια κυβέρνηση, που, όπως και η προηγούμενη, δεν προχώρησε ποτέ σε επιλογή προϊσταμένων από υπηρεσιακά συμβούλια, προκειμένου να μπορεί να διορίζει όποιους θέλει ως «προσωρινούς» αναπληρωτές, το αφήνουμε ασχολίαστο)

Κυριακή 11 Ιουνίου 2023

Κάηκαν οι υποσχέσεις της αναδάσωσης στα καμένα της Β. Εύβοιας


ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ 11.06.2023, 09:44
Κάηκαν οι υποσχέσεις της αναδάσωσης στα καμένα της Β. Εύβοιας

Σχεδόν δύο χρόνια μετά την καταστροφική πυρκαγιά αποκαλύπτεται η αλήθεια των αριθμών στην οριστική μελέτη αναδάσωσης: στο πρόγραμμα 9.382 από τα 340.000 καμένα στρέμματα δάσους ⫸ «Ο περιορισμένος προϋπολογισμός των 15.000.000 του έργου δεν μπορεί να καλύψει πλήρως την αναδάσωση όλων των καμένων περιοχών της Εύβοιας», αναφέρεται στη μελέτη, την ώρα που προκρίνονται έργα κόστους 230 εκατομμυρίων για την πρώτη φάση κατασκευής δρόμου ● Οι εμπλεκόμενοι κάνουν λόγο για αναδάσωση που αφορά μόνο τα δημόσια δάση και μάλιστα όσα δεν έχουν διπλοκαεί, περιορίζοντας δραματικά το πεδίο δράσης

Μόλις 9.382 είναι τα καμένα στρέμματα της Βόρειας Εύβοιας που μπαίνουν σε πρόγραμμα αναδάσωσης, από τα 340.000 στρέμματα που κάηκαν τον Αύγουστο του 2021, στη μεγαλύτερη δασική πυρκαγιά που καταγράφηκε στην Ελλάδα.

Σχεδόν δύο χρόνια μετά την καταστροφή που χτύπησε τα υπέροχα δάση του νησιού και αφού σε όλο αυτό το διάστημα κυριάρχησαν οι επικοινωνιακοί χειρισμοί, οι εξαγγελίες για το «νέο δάσος», τα «οράματα», τα «έργα-φωτοδότες» και οι «χορηγοί αναδάσωσης», έφτασε και η ώρα των πραγματικών αριθμών. Οι αριθμοί αποτυπώνονται στην «Οριστική Μελέτη Αναδάσωσης» που εκπόνησε το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης με χορηγία 300.000 ευρώ από τα Lidl και ανάθεση από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ).

Η «Εφ.Συν.», που βρέθηκε στην Εύβοια οκτώ μέρες μετά το πρώτο ξέσπασμα της πυρκαγιάς στις 3 Αυγούστου 2021, καταγράφοντας την απόγνωση των κατοίκων για την πλήρη έλλειψη μέτρων καταστολής της φωτιάς και ενώ χιλιάδες κορμοί δένδρων συνέχιζαν να καίγονται (11/8/21, «Οδοι-πυρικό ανάμεσα σε στάχτες και οργή από τον χαμένο παράδεισο»), παρουσιάζει σήμερα τα βασικά συμπεράσματα της μελέτης τού ΑΠΘ και ζητά εξηγήσεις: