Σάββατο 6 Ιουλίου 2019

Αρχαιολόγοι για Ελληνικό: Ο νόμος ισχύει εξίσου για όλους

Για αναβίωση μιας δαιμονοποιημένης αντίληψης για την εφαρμογή των προβλέψεων του αρχαιολογικού νόμου κάνουν λόγο ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων σχετικά με την υπόθεση του Ελληνικού και τις καθυστερήσεις στη συγκεκριμένη επένδυση.
in.gr5 Ιουλίου 2019, 20:38

Για αναβίωση μιας δαιμονοποιημένης αντίληψης για την εφαρμογή των προβλέψεων του αρχαιολογικού νόμου κάνουν λόγο ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων σχετικά με την υπόθεση του Ελληνικού και τις καθυστερήσεις στη συγκεκριμένη επένδυση.

«Για μια ακόμη φορά, το ζήτημα των αρχαιοτήτων στο πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού, έρχεται στην επικαιρότητα και μάλιστα λίγες μόλις μέρες πριν από τις εθνικές εκλογές. Προ διετίας, εμπόδιο για τα επιχειρηματικά συμφέροντα και την «επένδυση» θεωρήθηκε η κήρυξη τμήματος έκτασης του Ελληνικού ως αρχαιολογικού χώρου, σύμφωνα με την αρχαιολογική νομοθεσία» αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους, συμπληρώνοντας πως «τότε, οι ενορχηστρωμένες από επιχειρηματικά, εκδοτικά και πολιτικά κέντρα επιθέσεις, λοιδορίες και συκοφαντίες ενάντια στους αρχαιολόγους συλλήβδην, τον Σύλλογο Ελλήνων Αρχαιολόγων και κάθε εμπλεκόμενο στην διαδικασία έγκρισης του Σχεδίου Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης (ΣΟΑ) έφτασαν στο ζενίθ».

Όπως υπογραμμίζουν, με αφορμή την έκδοση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) «Έγκριση γενικής οργάνωσης του Μητροπολιτικού Πάρκου Πρασίνου και Αναψυχής του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού-Αγίου Κοσμά, και των περιβαλλοντικών όρων αυτού» (ΦΕΚ Β’ 2792/04.07.2019), επιχειρείται «η αναβίωση μιας δαιμονοποιημένης αντίληψης για την εφαρμογή των προβλέψεων του αρχαιολογικού νόμου».

Πράσινο φως στο τερατώδες και καταστροφικό MASTER PLAN της COSCO

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έδωσε το πράσινο φως στο τερατώδες και καταστροφικό MASTER PLAN της COSCO

Από τον Αντώνη Νταλακογεώργο, πρόεδρο της ΠΕΝΕΝ


Ένα ακόμη αποφασιστικό βήμα έκανε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ στην κατεύθυνση ικανοποίησης του σχεδιασμού της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά.

Κατά την προχθεσινή συνεδρίαση της επιτροπής σχεδιασμού και ανάπτυξης λιμένων (ΕΣΑΛ) εγκρίθηκε σχεδόν στο σύνολο ο σχεδιασμός (MASTER PLAN της COSCO) για τον ΟΛΠ.

Στο πλαίσιο αυτό όπως προκύπτει από την ίδια την απόφαση εγκρίθηκαν τα παρακάτω:


Κατασκευή αποθήκης στην περιοχή του πρώην ΟΔΔΥ (LOGISTICS CENTER).


Κατασκευή 5όροφου κτηρίου στάθμευσης αυτοκινήτων στην περιοχή Γ2.


Κατασκευή επιβατηγού σταθμού Κρουαζιέρας.


Αναδιαμόρφωση κτηρίου παγόδας σε Hotel 5 αστέρων και συνεδριακό κέντρο, σύμφωνα με τους όρους του ΥΠΠΟΑ.


Αναδιαμόρφωση δύο αποθηκών σε 4 και 5 αστέρων ξενοδοχεία, σύμφωνα με την απόφαση του ΥΠΠΟΑ. Δεν έγινε αποδεκτή η πρόσθετη επένδυση ναυπηγοεπισκευής για MEGA YACHTS (στην περιοχή Γ1) καθώς και χρήση ναυπηγείων στις ζώνες ΣΤ και ΙΒ

Προσθέτουμε ότι με την σύμβαση παραχώρησης προβλέπεται επίσης η επέκταση του λιμανιού για τα μεγάλου μεγέθους κρουαζιερόπλοια στην Πειραϊκή, έργο το οποίο χρηματοδοτείται κατά 95% από την Ευρωπαϊκή Ένωση ύψους 135 εκατομμυρίων ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).

Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι ο ΣΥΡΙΖΑ λίγες μέρες πριν απέλθει από την διακυβέρνηση της χώρας δίνει το πράσινο φως να υλοποιηθεί χωρίς ουσιαστικές μεταβολές το master plan της Cosco.

Παρασκευή 5 Ιουλίου 2019

4 χρόνια πριν - τόσο μακριά, τόσο κοντά

5



Μητρώα Συντελεστών Παραγωγής Δημοσίων και Ιδιωτικών έργων, μελετών, τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών (ΜΗ.Τ.Ε).

Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Ελληνικής Κυβέρνησης (τ. Α’, αρ. 112) το με αρ. 71/2019 Προεδρικό Διάταγμα για τα Μητρώα Συντελεστών Παραγωγής Δημοσίων και Ιδιωτικών έργων, μελετών, τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών (ΜΗ.Τ.Ε).

Δύο ημέρες ακριβώς πριν τις εκλογές...

Ούτε να το διαβάσουμε δεν προλαβαίνουμε...

Δείτε σχετικά και εδώ


ΑΡΑΓΕΣ: Να καταργηθεί το ΠΔ 99/2018 και ο Ν4439/2016


ΠΔ 71/2019 : Μητρώα συντελεστών παραγωγής δημοσίων και ιδιωτικών έργων, μελετών, τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών (ΜΗ.Τ.Ε.) .pdf

Βίντεο από 18ο Συνέδριο ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ - 19 - 20 Ιούνη 2019

Παρακολουθήστε βίντεο από τις 2 πρώτες ημέρες του 18ου Συνεδρίου της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ το οποίο πραγματοποιήθηκε στις 19-20-21 Ιουνίου 2019 στο χώρο του πρώην ΤΣΜΕΔΕ. Το πρώτο βίντεο περιλαμβάνει τους χαιρετισμούς των προσκεκλημένων (Υπ. Υποδομών, Υφυπ. Εργασίας & Κοιν. Ασφάλισης, εκπρόσωποι ΝΔ και ΚΚΕ, Πρόεδροι ΤΕΕ και ΤΜΕΔΕ, εκπρόσωπος Εργοληπτικών Οργανώσεων), το Διοικητικό και Οικον. Απολογισμό και ακολουθούν τοποθετήσεις Συνέδρων. Το δεύτερο τοποθετήσεις Συνέδρων από όλες τις περιοχές της χώρας και τη δευτερολογία του Προέδρου. Την τρίτη ημέρα συζητήθηκαν η Απόφαση του Συνεδρίου και τα Ψηφίσματα που ακολουθούν.









Δείτε επίσης: 




Απόφαση 18ου Τακτικού Συνεδρίου. doc




Αποτελέσματα εκλογικών διαδικασιών 18ου Συνεδρίου ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ. doc




Πέμπτη 4 Ιουλίου 2019

Τιτιβίσματα στη Σκοτεινή Πλευρά του Διαδικτύου

https://miir.gr/investigations/tweets/

Τιτιβίσματα στη Σκοτεινή Πλευρά του Διαδικτύου


Ταυτότητα Έρευνας

Fake news, η άβολη αλήθεια

Οι ψευδείς ειδήσεις, είτε είναι εξόφθαλμα ψέματα είτε είναι ψευδεπίγραφα γεγονότα απομονωμένα από το πλαίσιο στο οποίο δημιουργούνται, όπως και η προπαγάνδα, δεν γεννήθηκαν στον 21ο αιώνα. Ούτε καν στον 20ό. Και γι’ αυτά δεν φταίνε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πολύ πριν από τη γέννηση των σκανδαλοθηρικών ταμπλόιντ, των τηλεοπτικών παραθυρόφυλλων, αλλά και των ψευδών ειδήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, υπήρχε και ο Ράντολφ Χιρστ.

Ο πρώτος μεγιστάνας του Τύπου (1863-1951), κατασκευαστής ειδήσεων και τρομολαγνικών τίτλων, υπέρμαχος των ιστοριών «ανθρώπινου ενδιαφέροντος» βασισμέvων στο τρίπτυχο «σεξ – έγκλημα – σκάνδαλα». Αυτός, ο μετέπειτα… «Πολίτης Κέιν», που φέρεται να πίστευε πως «είδηση είναι κάτι το οποίο κάποιος δεν επιθυμεί να δει τυπωμένο. Ολα τα υπόλοιπα είναι διαφήμιση». Θρυλική έχει μείνει η τηλεγραφική απάντηση του εκδότη Χιρστ στον απεσταλμένο του στην Αβάνα ζωγράφο Φρέντερικ Ρέμινγκτον, ο οποίος ζητούσε άδεια να επιστρέψει από μια εξαιρετικά ήσυχη Κούβα: «Σε παρακαλώ, μείνε. Εσύ φέρε τις εικόνες και εγώ θα φέρω τον πόλεμο». Και ο (αμερικανοϊσπανικός) πόλεμος ήρθε.

Ούτε η έννοια της προπαγάνδας είναι κάτι καινούργιο. Μαζική ενημέρωση και προπαγάνδα είναι ιστορικά προσδιορισμένα κοινωνικά φαινόμενα συνδεδεμένα με το καπιταλιστικό σύστημα. Αλλά και το ταλέντο μας στο κουτσομπολιό δεν είναι κάτι καινούργιο και δεν είναι κατ’ ανάγκη αρνητικό. Είναι αυτό που μας επιτρέπει να συγκροτούμε δίκτυα σε κοινωνίες που θα ήταν υπερβολικά μεγάλες για προσωπικές σχέσεις ανάανάμεσα σε όλα τα μέλη τους, ενώ οι «φαντασιακές πραγματικότητες» που διαμορφώνουμε και αποδεχόμαστε παίζουν καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη των κοινωνιών μας.

Αυτό όμως που έχει αλλάξει εντυπωσιακά τα τελευταία 10-15 χρόνια είναι η επιταχυνόμενη ταχύτητα διάδοσης των ειδήσεων, ο τεράστιος όγκος της ψηφιακής πληροφορίας, η κρίση εμπιστοσύνης στα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης, η επιδείνωση των εργασιακών σχέσεων των δημοσιογράφων και η τεράστια άνοδος της διαδικτυακής πληροφόρησης. Σύμφωνα με την επιστημονική έκθεση του Κοινού Κέντρου Ερευνών (Joint Research Center) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (Απρίλιος 2018), δυο στους τρεις χρήστες προτιμούν να έχουν πρόσβαση στις ειδήσεις μέσω πλατφορμών που βασίζονται σε αλγόριθμους, όπως είναι οι μηχανές αναζήτησης, οι κόμβοι αναμετάδοσης ειδήσεων (aggregators) και κυρίως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποκτούν ολοένα αυξανόμενο μερίδιο στην προσπάθεια διαμόρφωσης της κοινής γνώμης, κυρίως στις νεαρότερες ηλικίες, στον οικονομικά ενεργό πληθυσμό και στα αστικά κέντρα.

Οι πολιτικές καμπάνιες έχουν από καιρό ενσωματώσει ως βασική στρατηγική τους την κυριαρχία στο ψηφιακό πεδίο. Στο πολιτικό μάρκετινγκ το διαδίκτυο προσφέρει ένα τεράστιο πλεονέκτημα: μεγαλύτερη και ταχύτερη απήχηση με λιγότερο κόστος. Σε αυτό το πεδίο η αυτοματοποίηση διαδικασιών χωρίς τη συνεχή ανθρώπινη παρουσία επιτυγχάνει τη διάδοση κάθε μορφής μηνύματος ενός σχετικά μικρού αριθμού ατόμων σε πραγματικό μαζικό ακροατήριο και με μεγάλη ταχύτητα. Δεν υπάρχει πιο αποτελεσματικός τρόπος από το να συνδυάσει κάποιος αυτοματοποιημένες διαδικασίες με λογαριασμούς φυσικών προσώπων, τα οποία ήδη έχουν κατακτήσει έναν μεγάλο στρατό ακολούθων.

«Πόσο από το σύνολο του διαδικτύου είναι ψεύτικο;» αναρωτιόταν το περιοδικό “New York Magazine” στις 26 Δεκεμβρίου 2018, αναφερόμενο σε μελέτες που έδειχναν πως λιγότερο από το 60% της συνολικής διαδικτυακής κίνησης προέρχεται από ανθρώπους.

Γεμίσαμε "Τεχνικούς Συμβούλους"

Ιδιώτες επιβλέποντες προβλέπει με σαφήνεια η ΝΔ, Τεχνικούς Συμβούλους και "Ανεξάρτητους Μηχανικούς" η πραγματικότητα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Κοινός παρανομαστής η υποστελέχωση και η απαξίωση των Δημόσιων Τεχνικών Υπηρεσιών


Γέμισε ο τόπος τεχνικούς συμβούλους. Η απαράδεκτη ρύθμιση του Ν4412/16 άρθρο 128 (μονο για το ΥΠ.ΥΠ.ΜΕ βεβαία!!) σε πλήρη εφαρμογή.

Παραδείγματα μόνο των τελευταίων 10 ημερών:


25-06-2019



25-06-2019



25-06-2019



25-06-2019





21-06-2019



14-06-2019



10-06-2019



Διαβάστε περισσότερα...

Θυμίζουμε και το σχετικό ψήφισμα της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ από το πρόσφατο 18ο Συνέδριο της

Ψήφισμα σχετικά με την ανάθεση μελετών και επίβλεψης δημοσίων έργων ως υπηρεσιών συμβούλων

Επίβλεψη των Δημοσίων Έργων από ιδιώτες το πρόγραμμα της ΝΔ ...

Δε θα μπορούσε να το πει πιο καθαρά η ΝΔ και ο αρμόδιος Τομεάρχης Υποδομών κος Κ. Καραμανλής. Εξαφάνιση των Δημόσιων Τεχνικών Υπηρεσιών και ανάθεση της επίβλεψης των Δημοσίων έργων σε ιδιωτικές εταιρίες. Παραθέτουμε παρακάτω αποσπάσματα από σχετικές δηλώσεις του.
"Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει" δηλαδή, ώστε οι δουλειές να γίνονται γρήγορα, εύκολα, απορροφητικά...
Και μη βιαστούν να χαρούν κάποιοι συνάδελφοι ελεύθεροι επαγγελματίες, μεγάλες εταιρίες με υπαλλήλους μηχανικούς μισθών πείνας, θα αναλάβουν τις δουλειές. 




Όσον αφορά την πολιτική της Νέας Δημοκρατίας σε σχέση με τα βήματα της επόμενης ημέρας, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι «το πρώτο που θα χρειάζεται ένα έργο θα είναι η μελέτη σκοπιμότητας και Βιωσιμότητας».

Ξεκαθάρισε μάλιστα, ότι «δε θα επιχειρήσουμε να αλλάξουμε το θεσμικό πλαίσιο», προσθέτοντας: «θα αντιμετωπίσουμε τις μεγάλες και ασύμμετρες εκπτώσεις καθώς και ένα μέρος της αύξησης του κόστους των έργων και των μελετών λόγω αδιαφάνειας με την επίβλεψή τους από ιδιώτες και ιδιωτικές εταιρείες με συγκεκριμένες προϋποθέσεις και ηλεκτρονικό δημόσιο διαγωνισμό».


Αντιθέτως, η Νέα Δημοκρατία έχει ξεκάθαρο ιδεολογικό χαρακτήρα στην οικονομική πολιτική και την ανάπτυξη. Αποτελεί μια παράταξη που ιστορικά πιστεύει κι ενισχύει την ιδιωτική πρωτοβουλία, που θεωρεί ότι, π.χ„ η επίβλεψη των Δημοσίων Έργων και Μελετών -και όπου δεν επαρκεί ο αριθμός των δημόσιων επιβλεπόντων μηχανικών θα μπορούσε να γίνεται από πιστοποιημένες ιδιωτικές εταιρείες που πληρούν τα κριτήρια και με τη γενική εποπτεία κι ευθύνη της κεντρικής διοίκησης. Γιατί αυτό επιθυμεί η Νέα Δημοκρατία: ένα κράτος-επόπτη της ορθής λειτουργίας των διαδικασιών και όχι δυνάστη της ιδιωτικής πρωτοβουλίας.

Τετάρτη 3 Ιουλίου 2019

Save Greek Seas




Σχεδόν η μισή χώρα παραχωρείται για #εξορύξεις #υδρογονανθράκων και ο περισσότερος κόσμος δεν γνωρίζει τι σημαίνει αυτό για τον τόπο που ζει, για το φυσικό περιβάλλον, για την οικονομία, για τη ζωή τη δική του και των παιδιών του.

Σε μια προσπάθεια να γίνει το θέμα πιο γνωστό πέρα από τα σύνορα του διαδικτύου, έχοντας την υποστήριξη από πρωτοβουλίες πολιτών ενάντια στις εξορύξεις υδρογονανθράκων, δημιουργήσαμε αυτή την αφίσα σε ελληνικά και αγγλικά, έτοιμη για εκτύπωση (Α3).

Εσύ που ακολουθείς τη σελίδα μας, που γνωρίζεις τι έχει συμβεί σε ένα σωρό άλλες χώρες που παραχώρησαν τον φυσικό τους πλούτο στο πετρελαϊκό λόμπι, εσύ που θέλεις το παιδί σου να γνωρίσει τις ακρογιαλιές που γνώρισες εσύ, εσύ που θέλεις να έχεις την επιλογή να ζήσεις και γνωρίζεις ότι για να ζήσεις χρειάζεσαι αέρα και νερό καθαρό, ένωσε τη φωνή σου με τη δική μας και βοήθησέ μας να σπάσουμε τη σιωπή τους, να κάνουμε το θέμα γνωστό, να ξεκινήσουμε το διάλογο που τόσες φορές ανέφερε στην πρόσφατη ομιλία του ο πρωθυπουργός και που δεν έχει γίνει μέχρι τώρα.

Τύπωσε την αφίσα και κόλλησέ τη στην επιχείρησή σου, στο σπίτι σου, στο δρόμο σου! Μαζί μπορούμε να τους σταματήσουμε: λέμε ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΕΞΟΡΥΞΕΙΣ ΥΔΡΟΓΟΝΑΝΘΡΑΚΩΝ

*Εαν τη θέλετε σε μορφή pdf στείλτε μας μήνυμα ή email στο savegreekseas@gmail.com

Το ΦΕΚ επαναχάραξη του Αιγιαλού στο Καβούρι

Κάτι λέγαμε για το Μάτι και την ελέυθερη πρόσβαση στις ακτές...

Η βίλα της Κ. Παναγοπούλου στο Καβούρι, το «δωράκι» της κυβέρνησης και οι διακοπές ΤσίπραΑίτημα του Σεπτεμβρίου του 2017 έγινε δεκτό από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Αφορούσε σε επανακαθορισμό του αιγιαλού μερικές δεκάδες μέτρα σε μήκος, όσο και στην πρόσοψη δύο οικοπέδων με βίλες και πισίνες, και μετατόπισε ουσιαστικά την οριογραμμή σχεδόν μέσα στη θάλασσα.



Με μια ρύθμιση για την επαναχάραξη του Αιγιαλού στο Καβούρι, κατάφερε να νομιμοποιήσει τα αυθαίρετα κτίσματα και τις πισίνες στις δύο βίλες της, η στενή συνεργάτιδα του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα, σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας «Πρώτο Θέμα».

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το δημοσίευμα η κυβέρνηση μέσω της αποκεντρωμένης διοίκησης που υπάγεται στο υπουργείο Εσωτερικών προχώρησε στην επαναχάραξη του αιγιαλού μετά από αίτηση που είχαν καταθέσει δύο εταιρείες του εκλιπόντος σήμερα εφοπλιστή Περικλή Παναγόπουλου.

Το αίτημα αφορούσε τη μετακίνηση της γραμμής του αιγιαλού στο Μεγάλο Καβούρι προς τη θάλασσα προκειμένου να μην υπάρξουν προβλήματα στα δύο κτίσματα αφού βάσει του νόμου η απόσταση θα πρέπει να είναι μεγαλύτερη των 50 μέτρων από τον αιγιαλό και την παραλία.

Το αίτημα δεν είχε γίνει αποδεκτό το 2014 όταν αρχικά κατατέθηκε. Η προηγούμενη κυβέρνηση δεν είχε προχωρήσει δηλαδή στην επαναχάραξη της γραμμής του αιγιαλού.

Τον Σεπτέμβριο του 2017, σύμφωνα πάντα με το «Πρώτο Θέμα», υπήρξε συμπληρωματική αίτηση που έγινε αποδεκτή με αποτέλεσμα να μετακινηθεί η γραμμή προς τη θάλασσα…

Ο επανακαθορισμός του αιγιαλού αφορούσε μερικές δεκάδες μέτρα σε μήκος, όσο και η πρόσοψη δύο οικοπέδων με βίλες και πισίνες, και μετατόπισε ουσιαστικά την οριογραμμή σχεδόν μέσα στη θάλασσα.

Αναλυτικά το χρονικό της αποκλειστικής τακτοποίησης όπως το περιγράφει η εφημερίδα έχει ως εξής:

«1) Στις 16/6/2014 οι εταιρείες ΑΠΡΙΛΙΑ και ΕΤΕΡΑ του Περικλή Παναγόπουλου έκαναν αίτηση για επανακαθορισμό των οριογραμμών αιγιαλού στη θέση Μεγάλο Καβούρι του Δήμου Βουλιαγμένης. Επειδή οι αιτήσεις αυτές δεν έτυχαν ευνοϊκής μεταχείρισης από την τότε κυβέρνηση των… ελίτ, δηλαδή των Σαμαροβενιζέλων, την 1η Σεπτεμβρίου του 2017 κατατέθηκε συμπληρωματική αίτηση προκειμένου να επιληφθεί του θέματος n… πρώτη φορά αριστερή κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ!

2) Μόλις δύο μήνες αργότερα, και συγκεκριμένα στις 3/11/2017, το θέμα είχε λυθεί και εκδόθηκε το ΦΕΚ με αριθμό 339, όπου δημοσιεύτηκε η απόφαση με αριθμό 85021 του συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής Σπυρίδωνα Κοκκινάκη, ο οποίος είχε διοριστεί με απόφαση του τότε υπουργού Εσωτερικών Παναγιώτη Σκουρλέτη στις 26/5/17.

3) Η γραμμή του αιγιαλού του 1923 μπορεί να μετακινηθεί προς τη στεριά λόγω φυσικών προσχώσεων ή τεχνικών έργων, που όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν υφίσταται γιατί η περιοχή είναι βραχώδης και η στεριά κατά πολλά μέτρα ψηλότερα από την επιφάνεια της θάλασσας. Ακόμα όμως και αν συνέτρεχαν οι λόγοι που ορίζει ο νόμος, σε αυτή την περίπτωση η Ζώνη γης μεταξύ του παλιού και του νέου γιαλού θα αποτελούσε ιδιωτική περιουσία του Δημοσίου και θα καταγραφόταν ως δημόσιο κτήμα (v.2971/2001). Η γραμμή του αιγιαλού επιτρέπεται να επανακαθοριστεί σε περίπτωση εσφαλμένου καθορισμού της (v.2971/2001). Αν όμως ο αιγιαλός μετακινηθεί προς τη θάλασσα, τότε η Ζώνη μεταξύ της παλιάς και της νέας γραμμής αποτελεί ιδιοκτησία του ιδιώτη και όχι του Ελληνικού Δημοσίου, όπως και έγινε με την εν λόγω περίπτωση Παναγόπουλου. Αυτό ιστορικά δεν έχει συμβεί ποτέ, πόσο μάλλον σε περιοχές όπως η Βουλιαγμένη, και ειδικότερα όταν η παλιά γραμμή ήταν κοντά στη θάλασσα και η νέα σχεδόν μέσα στη θάλασσα.

4) Αυθαίρετες κατασκευές που βρίσκονται εντός του αιγιαλού απαγορεύεται να νομιμοποιηθούν με οιονδήποτε νόμο περί αυθαιρέτων. Στις συγκεκριμένες δύο ιδιοκτησίες Παναγοπούλου υπάρχουν αυθαίρετες κατασκευές εντός του παλιού αιγιαλού όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες.

5) Αν δεν μπορούσαν να νομιμοποιηθούν, τότε δεν μπορούσαν και να μεταβιβαστούν οι δύο αυτές βίλες και επομένως θα έχαναν την πραγματική τους αξία.

6) Μετά τον φωτογραφικό επανακαθορισμό του αιγιαλού που έγινε μπροστά και αποκλειστικά στα δύο συγκεκριμένα οικόπεδα, ο ιδιοκτήτης τους μπορεί να νομιμοποιήσει τα αυθαίρετα και τα ακίνητα να αυξήσουν την αξία τους. Αρκεί να αναφερθεί πως η εμπορική αξία στην περιοχή είναι πάνω από 20.000 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο.

7) Η ρύθμιση αυτή, σύμφωνα με εκτιμήσεις μεσιτών, αποτιμάται σε τουλάχιστον 4.000.000 ευρώ, καθώς δίνεται η δυνατότητα νομιμοποίησης για περισσότερα από 200 τ.μ που είναι οι αυθαίρετες κατασκευές στα δύο αυτά οικόπεδα.

8) Και φυσικά αν η Αποκεντρωμένη Διοίκηση και η κυβέρνηση είχαν χρόνο και διάθεση να ασχοληθούν με παρόμοιες καταστάσεις όπως στο Μάτι για παράδειγμα, τότε θα μπορούσαν να λύσουν ζητήματα εξόδων προς την παραλία και ενδεχομένως να μη θρηνούσαμε τόσα θύματα».
Οι χλιδάτες διακοπές

To περίεργο είναι ότι ένα χρόνο μετά ο Αλέξης Τσίπρας πηγαίνει διακοπές με την πολυτελή θαλαμηγό της κυρίας Παναγοπούλου. Τα «ΝΕΑ» αποκαλύπτουν τον περασμένο Σεπτέμβριο τις μυστικές διακοπές του πρωθυπουργού, όμως, πριν από τις ευρωεκλογές βγαίνουν στο φως οι φωτογραφίες από τις οικογενειακές διακοπές στο πλοίο της στενής συνεργάτιδας του πρωθυπουργού.

Προκαλείται σάλος, όμως, ο Αλέξης Τσίπρας απτόητος δικαιολογεί τις μυστικές διακοπές που ποτέ δεν έχει δηλώσει, ως απλά μια παραχώρηση της κ. Παναγοπούλου.

Η δε συνεργάτης του επιβεβαιώνει τις διακοπές λέγοντας ότι ο πρωθυπουργός ήταν κουρασμένος.

«Ως συνεργάτης του είχα τη χαρά να οικοδομήσω σχέση φιλίας και εκτίμησης μαζί του, που μου επέτρεψε να τον καλέσω σε φιλοξενία, τόσο τον ίδιο και την οικογένειά του όσο και άλλους συνεργάτες του, σε κάποιες από τις λιγοστές στιγμές ανάπαυλας που το πρόγραμμα του θα το επέτρεπε.

Δυστυχώς αυτά τα τρία χρόνια δεν μπόρεσε να ανταποκριθεί, παρά μόνο μια φορά, σε μια πολύ περιορισμένη στιγμή θερινής ανάπαυλας, στο σκάφος που ανήκε στον θανόντα σύζυγό μου, Περικλή Παναγόπουλο.

Δεν μπορούσα να φανταστώ πως μία απλή ανθρώπινη πράξη φιλοξενίας θα έφθανε στο σημείο μιας τόσο θλιβερής πολιτικής εκμετάλλευσης».

Ομως, το ερώτημα παραμένει: Γιατί ο κ. Τσίπρας δεν δήλωσε που έκανε διακοπές και μάλιστα λίγες εβδομάδες μετά την τραγωδία στο Μάτι; Και πόσο κοστίζει το «δωράκι» αυτό της κ. Παναγοπούλου;

Αξίζει να σημειωθεί ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, όπως είχε αποκαλύψει στα «ΝΕΑ» ο Γ. Παπαχρήστος, είχε προσπαθήσει να κάνει την κ. Παναγοπούλου «Αθάνατη» στη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή, κάτι που δεν έγινε ποτέ, έμεινε όμως η προσπάθεια, ίσως ως μιας ανταπόδοση για τις υπηρεσίες της.

Η αποκάλυψη της επαναχάραξης του αιγιαλού μπροστά από το σπίτι της κ. Παναγοπούλου, βάζει πλέον σε νέες βάσεις της σχέσης τη συζύγου του εκλιπόντως εφοπλιστή Π. Παναγόπουλου, με τον Ελληνα πρωθυπουργό.



Δείτε το ΦΕΚ

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Ψήφισμα για το ΜηΜΕΔ και σχετικά με την ανάθεση μελετών και επίβλεψης δημοσίων έργων ως υπηρεσιών συμβούλων

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ


Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
Αθήνα, 21/6/2019


Ψήφισμα σχετικά με την ανάθεση μελετών και επίβλεψης δημοσίων έργων ως υπηρεσιών συμβούλων
Στο όνομα της υποστελέχωσης των δημοσίων υπηρεσιών γίνονται συχνά αναθέσεις υπηρεσιών συμβούλου με σκοπό την «υποβοήθηση» της τεχνικής υπηρεσίας τόσο όσον αφορά τη σύνταξη μελετών όσο και στην επίβλεψη δημοσίων έργων.
Η ανάθεση μελετών και επίβλεψη δημοσίων έργων σε ‘‘τεχνικούς συμβούλους’’ δια της πλαγίας οδού καταστρατηγεί το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, πιέζει τους δημόσιους λειτουργούς να παρεκκλίνουν της νομιμότητας, και οδηγεί σε μελέτες συχνά ημιτελείς και δημόσια έργα αμφίβολης ποιότητας. Για τη σύνταξη μελετών από τις δημόσιες υπηρεσίες απαιτείται δημιουργία τμημάτων μελετών με την απαιτούμενη στελέχωση και τα υπολογιστικά εργαλεία.
Καταδικάζουμε την οποιανδήποτε προσπάθεια εκχώρησης αρμοδιοτήτων με οποιονδήποτε τρόπο σε ‘‘τεχνικούς συμβούλους’’ και ζητάμε όπως με τα αντίστοιχα χρήματα καλυφθούν οι δαπάνες για προσλήψεις μόνιμου τεχνικού προσωπικού στις υποστελεχωμενες τεχνικές υπηρεσίες του Δημοσίου.
Αθήνα, 21/6/2019

Ψήφισμα για το ΜηΜΕΔ

Έχοντας υπόψη :
  • τα άρθρα 221 και 221Α του Ν4412/2016 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει
  • την αιτιολογική έκθεση του Ν4412/2016 και ειδικότερα ότι αναφέρει για το άρθρο 221 το οποίο αποσκοπεί στην εισαγωγή μιας απλούστερης ενιαίας και ομοιόμορφης ρύθμισης για όλες τις αναθέτουσες αρχές
  • την με αρ. ΔΝΔ/61034/ΦΝ 466 (ΦΕΚ 4841/β/29-12-2017) απόφαση

Ζητάμε:
  1. Την άμεση επιμόρφωση στην διαδικασία των ηλεκτρονικών διαγωνισμών και στη συνέχεια πρακτική εξάσκηση όλων των μελών του ΜηΜΕΔ
  2. Ο πρόεδρος της επιτροπής διαγωνισμού να είναι απαραιτήτως από την Αναθέτουσα Αρχή

Τρίτη 2 Ιουλίου 2019

Για το κείμενο της «Διαμαρτυρίας των Μαχόμενων Ελεύθερων Μηχανικών»



Περιβάλλον: Είδα ότι διάβασες την «Διαμαρτυρία των Μαχόμενων Ελεύθερων Μηχανικών» και έγραψες και ένα σχόλιο γι αυτή. Γράφεις ότι έχουμε δίκιο να διαμαρτυρόμαστε αλλά…….»

Αρχιτέκτονας: Ναι την διάβασα. Ξέρεις δεν μου αρέσει να γράφω σχόλια, αλλά αυτή τη φορά παρασύρθηκα και έγραψα.

Περιβάλλον: Ήρθα να την συζητήσουμε. Γιατί και κάποιος έγραψε ότι θα μπορούσες να γράψεις ένα κείμενο πιο ολοκληρωμένο, με το σύντομο σχόλιό σου δεν βοηθάς. Θα σου διαβάζω τις παραγράφους του κειμένου και εσύ θα μου λες την άποψή σου.

Αρχιτέκτονας: Αυτός ο τρόπος δεν μου αρέσει. Τα κείμενα κρίνονται στο σύνολό τους. Το σύνολο εκφράζει το ουσιαστικό νόημα. Γι αυτό και δεν θέλω να γράφω σχόλια. Έχει δίκιο ο φίλος με την παρατήρησή του. Αλλά ας ξεκινήσουμε τη συζήτησή μας.

Περιβάλλον: Το κείμενο ξεκινάει ως εξής: « Μετά από οκτώ χρόνια με πέντε νόμους αυθαιρέτων (Ν.3775/2009, Ν.3843/10, Ν.4014/11,Ν.4178/13, Ν.4495/17), εκ των οποίων ο ένας κρίθηκε αντισυνταγματικός (Ν.4014/11), μετά την εφαρμογή της ηλεκτρονικής έκδοσης αδειών, τις αλλεπάλληλες αλλαγές στον τρόπο ανάθεσης δημοσίων έργων, την συνεχόμενη καθίζηση της Ελληνικής Οικονομίας και ως ΑΦΟΡΜΗ την έκδοση της διευκρινιστικής ΕΓΚΥΚΛΙΟΥ 2 του Ν.4495/17 (1,5 χρόνο μετά την έκδοση του νόμου και λίγους μήνες πριν την επίσημη λήξη του).
ΑΝΤΙΔΡΟΥΜΕ στην απαξίωση στην οποία οδηγήθηκε το επάγγελμα του μηχανικού και ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΑΜΕΣΑ τα εξής:»

Αρχιτέκτονας: Μια επισήμανση εδώ: ο 4014/11 κρίθηκε αντισυνταγματικός, ο 4178/13 κρίθηκε, να τι γράφει η απόφαση: ««από τη δέσμη μέτρων που θεσμοθετούνται προς αποτροπή της άνομης οικοδομικής δραστηριότητας για το μέλλον κρίνεται ότι οι σχετικές ρυθμίσεις του νόμου 4178/2013 που αναφέρονται στα αυθαίρετα του παρελθόντος είναι συνταγματικά ανεκτές». Θυμάσαι τότε που το συζητήσαμε σου είχα πει: «Αυτό το «ανεκτές» με προβληματίζει γιατί ανοίγει τον δρόμο της «ανοχής». Και αυτό είναι ανησυχητικό». Βλέπεις όμως ότι στο παραπάνω κείμενο, που μου διάβασες, αυτό ούτε καν αναφέρεται.
Πάμε τώρα στο δεύτερο «αντιδρούμε στην απαξίωση στην οποία οδηγήθηκε το επάγγελμα του μηχανικού και Διεκδικούμε Άμεσα τα εξής» λένε. Και εδώ προκύπτει ένα ερώτημα : Ποιος το οδήγησε, πως το οδήγησε, γιατί το οδήγησε στην «απαξίωση» Σίγουρα δεν οδηγήθηκε από μια αόρατη δύναμη με υπερφυσικές ικανότητες. Και το λέω αυτό γιατί εδώ και 30 περίπου χρόνια διατυπώνεται στις διαμαρτυρίες των Μηχανικών με τον ίδιο τρόπο, γενικά και αόριστα. Καμία αναφορά στο «Ποιος, Πως, Γιατί»
Αν πάμε λίγο πίσω στο χρόνο, στις αρχές του 80, θα δούμε ότι η παγκόσμια κυρίαρχη τάξη, προκειμένου να συνεχίσει να κυριαρχεί, βάζει έναν νέο στόχο, πολύ σημαντικό γι αυτή. Δεν θέλει με κανένα τρόπο να βρεθεί πάλι μπροστά σε έναν Μάη του 68, ούτε στις φοιτητικές διεκδικήσεις της δεκαετίας του 70, ούτε να βρει μπροστά της αύριο στο στίβο της πραγματικής ζωής επιστήμονες «ευαίσθητους στα ακούσματα της κοινωνίας» όπως έλεγε κάποιος σοφός δάσκαλος. Στόχος της λοιπόν είναι να «αποκοινωνικοποιηθεί» η επιστήμη και κατά συνέπεια ο επιστήμονας, Για να το πετύχει αυτό χρησιμοποιεί όλα τα μέσα που έχει στην διάθεσή της: τις Κυβερνήσεις, το Καθηγητικό κατεστημένο στα Πανεπιστήμια, τις ηγεσίες των επαγγελματικών οργανώσεων. Η «αποκοινωνικοποίηση» όμως της επιστήμης και του επιστήμονα έχει σαν αποτέλεσμα την δημιουργία της «προσοντούχας» επιστήμης και του «προσοντούχου» επιστήμονα, ο οποίος απογυμνωμένος από κάθε κοινωνικό σκοπό μετατρέπεται σε «διεκπεραιωτή προσοντούχο επαγγελματία», που «αξιώνεται» όταν εξυπηρετεί τις απαιτήσεις του «εργοδότη», και «απαξιώνεται» όταν δεν τις εξυπηρετεί. Και αυτός ήταν ο στόχος της κυρίαρχης τάξης, άσχετα αν δεν το παραδέχεται ούτε πρόκειται ποτέ να το παραδεχτεί.

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Ψήφισμα για το Ασφαλιστικό

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ


Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
Αθήνα, 21/6/2019


Ψήφισμα για το Ασφαλιστικό

Η εφαρμογή του αντιασφαλιστικού Ν.4387/16 επιβεβαίωσε την κριτική που εξαρχής του κάναμε. Μεγάλες μειώσεις συντάξεων, αύξηση εισφορών, κλείσιμο του ταμείου μας (ΤΣΜΕΔΕ) και υφαρπαγή του αποθεματικού του. Δίπλα σε αυτά προστέθηκαν το διοικητικό χάος που προκάλεσε η ενοποίηση, καθώς και οι τεράστιες καθυστερήσεις στην καταβολή συντάξεων που αγγίζουν πλέον τα 2.5 χρόνια με συντριπτικές επιπτώσεις στους πρόσφατα συνταξιούχους συναδέλφους μας. Οι παρεμβάσεις μας ήταν και είναι συνεχείς, καθώς παρά τη συνολική μας αντίθεση στο Νόμο Κατρούγκαλου (και σε όλους τους προηγούμενους) δε σταματήσαμε να διεκδικούμε και να παλεύουμε κάθε δυνατή μικροβελτίωση προς όφελος των ασφαλισμένων. Λόγω των συνεχών παρεμβάσεων και κινητοποιήσεων πετύχαμε μικρές νίκες, όπως περιγράφονται στον απολογισμό του Συνεδρίου, παραμένουν σε εκκρεμότητα βέβαια κορυφαία ζητήματα όπως:
  • Η απαράδεκτη καθυστέρηση στην απονομή συντάξεων, ειδικά στους διπλοασφαλισμένους, όπου 3 χρόνια μετά, δεν έχει εκδοθεί ακόμα καμία οριστική σύνταξη (εκδίδονται με διετή καθυστέρηση συντάξεις μόνο στο σκέλος του Δημοσίου),
  • Το διοικητικό χάος σε ΕΦΚΑ και ΕΤΕΑΕΠ με συνεχή λάθη και εσφαλμένα ειδοποιητήρια,
  • Ο λανθασμένος τρόπος υπολογισμού του Εφάπαξ ΤΣΜΕΔΕ,
  • Η μείωση του ασφαλιστέου μισθού στις περιπτώσεις εξαγοράς πλασματικού χρόνου ασφάλισης,
  • Η έλλειψη οδηγιών για την παροχή της προσαύξησης σύνταξης (από το ΤΣΜΕΔΕ) στους ήδη συνταξιούχους προ Ν4387/16,
  • Η επιστροφή των εισφορών της Ειδικής Προσαύξησης στους μετά το 93 ασφαλισμένους, για την οποία έχουμε προσφύγει και αναμένουμε ακόμα το αποτέλεσμα της πρώτης εκδίκασης.
Παλεύουμε μαζί με τους υπόλοιπους μηχανικούς για:
 Κατάργηση του ν. Κατρούγκαλου, των εγκυκλίων εφαρμογής του και όλων των αντιασφαλιστικών νόμων ΝΔ – ΠΑΣΟΚ – ΣΥΡΙΖΑ! Πλήρη αποκατάσταση των απωλειών σε συντάξεις – παροχές – αποθεματικά!
 Πλήρης και σταθερή εργασία για όλους. Κατάργηση του άθλιου καθεστώτος πληρωμής με ΔΠΥ - Κανονικές προσλήψεις με συμβάσεις εργασίας αορίστου χρόνου. Καμία μείωση των αποδοχών. Αυτόματη αναγνώριση της εξαρτημένης σχέσης με βάση αντικειμενικά κριτήρια χωρίς υποχρέωση του εργαζόμενου να τη δηλώσει και καταβολή των εισφορών απ’ τον εργοδότη.
 Άμεση και ριζική μείωση των εισφορών! Επίδομα ανεργίας για όλους (και για τους μισθωτούς με "μπλοκάκι" και για τους αυτοαπασχολούμενους)! Μείωση των οφειλών προς τις τράπεζες σε ποσοστό 30% για ύψος δανείων μέχρι 300.000 €. Κατάργηση του ΚΕΑΟ και των ρυθμίσεων για τις κατασχέσεις! Καμία κατάσχεση πρώτης κατοικίας, επαγγελματικού εξοπλισμού, τραπεζικών λογαριασμών για χρέη προς το Ταμείο.
 Άμεση αποδέσμευση του ΤΜΕΔΕ από την Attica Bank, αναπλήρωση των απωλειών από τα αποθεματικά του πρώην ΤΣΜΕΔΕ με πλήρη κάλυψη του κόστους από το κράτος και μεγάλους ομίλους!
 Όχι στα Επαγγελματικά Ταμεία! Αποκλειστικά Δημόσια, καθολική, υποχρεωτική κοινωνική ασφάλιση για όλους στη βάση των σύγχρονων αναγκών μας. ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ– Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, σύγχρονη και υψηλού επιπέδου υγεία – ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλους, ανεξάρτητα από χρέη προς το Ταμείο!
 Κατάργηση όλων των αντεργατικών φορομπηχτικών νόμων ΝΔ – ΠΑΣΟΚ – ΣΥΡΙΖΑ! Μείωση των ωρών εργασίας (35ωρο, 5νθημερο, 7ωρο). Κατάργηση του αντεργατικού πλαισίου για τις ΣΣΕ. Υπογραφή ΣΣΕ με αυξήσεις στους μισθούς για αναπλήρωση των απωλειών μας! Να μπει φρένο στη φοροληστεία των εργαζομένων. Να πληρώσουν οι βιομήχανοι, οι τραπεζίτες και οι εφοπλιστές.
 Άμεση ένταξη των αυταπασχολούμενων σε αφορολόγητο όριο ατομικό με αύξησή του 12.000 € και επιπλέον 3.000€ για κάθε προστατευόμενο μέλος, φόρος 45% στους μονοπωλιακούς ομίλους.
 Άμεση κατάργηση τόκων και προστίμων. Οριστική κατάργηση της εισφοράς υγείας και του αντίστοιχου ποσού των χρεών που αντιστοιχεί σε αυτές.
 Άρση της ομηρίας χιλιάδων συνταξιούχων. Τόσο αυτών που έχουν καταθέσει και λαμβάνουν προσωρινή σύνταξη πτωχοκομείου όσο και εκείνων που πληρούν τα κριτήρια ηλικίας συνταξιοδότησης.Άμεση έκδοση σύνταξης χωρίς άλλους όρους και προϋποθέσεις με πραγματικά ευνοϊκούς όρους και ρυθμίσεις π.χ. στο 10% του συνολικού εισοδήματός τους. Ειδική ρύθμιση για τους α/α με εισόδημα κάτω των 12.000 ευρώ για τις οφειλές του διαστήματος της κρίσης με διαγραφή οφειλών
Το Προεδρείο του 18ου Συνεδρίου της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ

Πρόταση αντιστοίχισης - ισοτίμησης πτυχίων ΤΕ με πτυχία ΠΕ

Απόψε αυτοσχεδιάζουμε...

Πρόταση αντιστοίχισης - ισοτίμησης πτυχίων ΤΕ με πτυχία ΠΕ 

 Η ψήφιση του ν. 4610/2019 ολοκλήρωσε τη διαμόρφωση του Ενιαίου Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης θέτοντας ένα τέλος στον αντιεπιστημονικό διαχωρισμό των ΑΕΙ σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Τώρα πια τα Πανεπιστήμια μας θα διακρίνονται από μία νέα αρχιτεκτονική, με νέα Τμήματα, ίδρυση Πανεπιστημιακών Ερευνητικών Κέντρων και λειτουργία διετών προγραμμάτων σπουδών για τους αποφοίτους των Επαγγελματικών Λυκείων και τα οποία θα παρέχουν επαγγελματικά πιστοποιητικά ευρωπαϊκών προδιαγραφών. 
Μετά από την ψήφιση του νόμου, όλα τα πτυχία που θα παρέχουν τα ΑΕΙ της χώρας (με μοναδική εξαίρεση την ΑΣΠΑΙΤΕ) θα έχουν τον χαρακτηρισμό ΠΕ, αφού όλα τα ΑΕΙ θα είναι Πανεπιστήμια. Στον ίδιο νόμο τέθηκαν οι στέρεες βάσεις και για την απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων σε αποφοίτους μηχανικούς ΤΕ ακολουθώντας πανομοιότυπη διαδικασία με αυτή του ν. 4439/2016 που κατέληξε με επιτυχία στο ΠΔ 99/2018 για τους διπλωματούχους μηχανικούς. Ήδη έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες συγκρότησης των αντίστοιχων επιτροπών. 
Πλέον η μόνη εκκρεμότητα της Πολιτείας είναι αυτή απέναντι στους αποφοίτους ΤΕ. Αν και το αίτημά τους για αντιστοίχιση και ισοτίμηση των πτυχίων τους με αυτά που παρέχουν πανεπιστημιακά ιδρύματα έχει κατατεθεί από την ημέρα ίδρυσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής μέσω των συλλόγων αποφοίτων των πρώην ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά, η Πολιτεία δεν μπορούσε να προβεί σε καμία τέτοια ενέργεια όσο ακόμα υπήρχαν ιδρύματα ΤΕΙ που παρείχαν αντίστοιχα προγράμματα σπουδών σε ενεργά Τμήματα. Μετά τον ν. 4610/2019 ο δρόμος για την ουσιαστική ρύθμιση είναι ανοιχτός. 
Το ΥΠΠΕΘ ανακοινώνει την ολοκληρωμένη πρόταση για την επίλυση αυτού του προβλήματος και είναι μία πρόταση που επιτρέπει την αντιστοίχιση και ισοτίμηση με την ακόλουθη σταδιακή προσέγγιση: 
Α. Το ΥΠΠΕΘ θα ορίσει επιτροπές εμπειρογνωμόνων, ήτοι επιτροπές καθηγητών ΑΕΙ της ημεδαπής, οι οποίες θα μελετήσουν τα προγράμματα σπουδών Τμημάτων ΤΕΙ ανά γνωστική περιοχή και θα τα συγκρίνουν με αντίστοιχα προγράμματα πανεπιστημιακών Τμημάτων. Η σύγκριση θα καταλήξει σε επιπλέον μαθήματα στα οποία θα πρέπει να εξεταστεί ένας απόφοιτος ΤΕ, ώστε να αντιστοιχίσει και να ισοτιμήσει το πτυχίο του με αυτό που παρέχεται από το πανεπιστημιακό αντίστοιχο Τμήμα. Θα υπάρξουν ενδεχομένως διαφοροποιήσεις ως προς το πλήθος των μαθημάτων για τους αποφοίτους προγραμμάτων σπουδών παλαιότερων ετών, σε συνάρτηση με τις διαχρονικές αλλαγές των προγραμμάτων σπουδών των Τμημάτων των ΤΕΙ. 
Β. Μετά την ανακοίνωση των επιπλέον μαθημάτων που απαιτούνται για κάθε πρόγραμμα σπουδών ΤΕ ώστε να αντιστοιχιστεί με παρόμοιο πρόγραμμα σπουδών ΠΕ, το ΥΠΠΕΘ θα ορίσει τρία ή και παραπάνω εξεταστικά κέντρα που θα φιλοξενούνται από δομές υπαρχόντων Πανεπιστημίων, ώστε να καλύπτεται γεωγραφικά με ικανοποιητικό τρόπο η επικράτεια. 
Γ. Οι απόφοιτοι ΤΕ, που ενδιαφέρονται να συμμετέχουν στη διαδικασία της αντιστοίχισης, θα μπορούν άμεσα, χωρίς διαδικασία κατατακτηρίων εξετάσεων, να δηλώνουν δύο φορές τον χρόνο την επιθυμία τους να συμμετέχουν στις εξετάσεις των επιπλέον μαθημάτων σε ένα από τα ανακοινωθέντα εξεταστικά κέντρα και θα τους δίνεται η δυνατότητα να ολοκληρώνουν την αντιστοίχιση σε διάστημα τεσσάρων ετών. 
Δ. Τα θέματα στις εξετάσεις θα μπαίνουν από κεντρική επιτροπή εξετάσεων ανά πρόγραμμα σπουδών ή γνωστική περιοχή, η οποία θα απαρτίζεται από καθηγητές ελληνικών ΑΕΙ. Η πρόταση αποτελεί μία αδιάβλητη και αξιόπιστη διαδικασία που διασφαλίζει τους αποφοίτους ΤΕ και τους δίνει τη δυνατότητα να αποκτήσουν πτυχίο ΠΕ χωρίς να εμπλακούν στις χρονοβόρες και αποκλειστικές διαδικασίες των κατατακτηρίων.