Σάββατο, 10 Απριλίου 2021

Ηλεκτροσόκ ΔΕΔΔΗΕ στις εργολαβίες



Ανάμεσα στους ενδιαφερόμενους να αγοράσουν το «πακέτο» του ΔΕΔΔΗΕ που ιδιωτικοποιεί η ΔΕΗ υπάρχουν μεγάλοι διαχειριστές κεφαλαίων, αλλά όχι εταιρείες που κατασκευάζουν δίκτυα ηλεκτρισμού, ώστε να συνεισφέρουν εκείνες τεχνογνωσία ενόψει των μεγάλων έργων – προφανώς δεν θα βάλουν κεφάλαια 1 δισ. για να αγοράσουν το 49% κάποιου που ετοιμάζεται να τα σπαταλήσειEUROKINISSI/ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ 10.04.2021, 15:59
Ηλεκτροσόκ ΔΕΔΔΗΕ στις εργολαβίες

Υλοποιεί έργα 2,4 δισ. στο δίκτυο ηλεκτρισμού, αναθέτοντας την επίβλεψη σε ιδιώτες ● Η προκήρυξη δείχνει «κομμένη και ραμμένη» στα μέτρα των μεγάλων κατασκευαστών, καθώς συγκεντρώνει έργα που γίνονταν στο παρελθόν από πολλούς τοπικούς εργολάβους, απαιτώντας τουλάχιστον τζίρο 5 εκατομμυρίων ευρώ την προηγούμενη τριετία.

Την επίβλεψη δημόσιων έργων από ιδιώτες που πρόσφατα θεσμοθέτησε η κυβέρνηση έρχεται να εφαρμόσει ο ΔΕΔΔΗΕ, βγάζοντας «στον αέρα» μια θηριώδη προκήρυξη που μπορεί να φθάσει ώς τα 2,4 δισεκατομμύρια ευρώ για «έργα ενίσχυσης και εκσυγχρονισμού» του δικτύου ηλεκτρισμού.

Ο ΔΕΔΔΗΕ (Διαχειριστής Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας), που έγινε πρόσφατα «διάσημος» αφήνοντας χιλιάδες ανθρώπους χωρίς ρεύμα λόγω βλαβών στη διάρκεια της κακοκαιρίας «Μήδεια», δημοσίευσε την προκήρυξη στις αρχές Μαρτίου, δίνοντάς της χαρακτηριστικά που μπορούν να εξακοντίσουν το κόστος στα ύψη, με άμεσες επιπτώσεις στον λογαριασμό του ηλεκτρικού.

Το ρίσκο της εκτόξευσης είναι μεγάλο καθώς:

■ Περιγράφεται ένα τεράστιο πλήθος χιλιάδων διαφορετικών μεταξύ τους εργασιών από κλάδεμα δέντρων, υπογειοποίηση καλωδίων, αντικατάσταση στύλων και υποσταθμών ώς τις αποκοπές ρεύματος για όσους χρωστούν. Για κάθε εργασία προϋπολογίζεται μια αμοιβή αλλά όχι και το πλήθος των εργασιών που θα εκτελεσθούν. Σαν να προσλαμβάνεις μάστορα, να συμφωνείς το μεροκάματο, αλλά να αποφασίζει εκείνος πόσα μεροκάματα θα χρειαστούν...

Παρασκευή, 9 Απριλίου 2021

Καίγεται το «πράσινο» αφήγημα της κυβέρνησης…

Καίγεται το «πράσινο» αφήγημα της κυβέρνησης…
-6 Απριλίου, 2021


…Και η φωτιά θα φουντώνει όσο παραμένουν ως προτεραιότητες η μεγέθυνση της οικονομίας των λίγων και η υποτίμηση -ακόμα και της νοημοσύνης- των πολλών.

Στον κύκλο υποβολής αιτήσεων έργων ΑΠΕ του Δεκεμβρίου 2020 το «επενδυτικό» ενδιαφέρον έφτασε τα 45,55 GW, [1] ενώ και τον Φεβρουάριο του 2021 υποβλήθηκαν 477 αιτήσεις για έργα ισχύος 8,8 GW! Το εξωφρενικό μέγεθος των 45,55 GW ισοδυναμεί με το τριπλάσιο της συνολικής εγκατεστημένης ισχύος κάθε είδους μονάδων στη χώρα μας, που το 2019 ήταν 18.452 MW, με μονάδες ΑΠΕ – ΣΗΘΥΑ 5.962 MW. Το 2020 έκλεισε με ισχύ μονάδων ΑΠΕ – ΣΗΘΥΑ 7.120 MW και νέες μονάδες φυσικού αερίου 2.900 MW, σε αδειοδότηση και κατασκευή, [2] ενώ η ζήτηση το 2018 κυμαινόταν στο επίπεδο του 2004.ΑΔΜΗΕ: Μελέτη επάρκειας ισχύος 2020-2030, σελ. 15
ΑΔΜΗΕ: Μελέτη επάρκειας ισχύος 2020-2030, σελ. 4

Οι «απλοποιήσεις» των αδειοδοτήσεων έφεραν χάος και αντιδράσεις

Ανακοίνωση της Ανεξάρτητης Πρωτοβουλίας Εργαζομένων ΥΠΕΝ

Ανεξάρτητης Πρωτοβουλίας Εργαζομένων ΥΠΕΝ
και Συνδικαλιστικής Παρέμβασης της Αριστεράς

σχετικά με κινητοποίηση/αποκλεισμό του υπουργείου Περιβάλλοντος, σωματείων και φορέων υποστηριζόμενων από το ΠΑΜΕ ενάντια στις χωματερές σε Φυλή και Σχιστό και

την προγραμματισμένη για τις 8/4/2021 συνάντηση του Δ.Σ. του Συλλόγου Υπαλλήλων ΥΠΕΚΑ με τον Υπουργό για ενημέρωση και ανταλλαγή απόψεων γύρω από θέματα που αφορούν τους εργαζομένους του ΥΠΕΝ


Αθήνα 7/4/2021

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Στη δυστοπική συγκυρία που βιώνουμε, όταν οποιαδήποτε διαμαρτυρία κατά των εφαρμοζόμενων πολιτικών θεωρείται καταδικαστέα ως υπονομευτική των κυβερνητικών προσπαθειών για την αντιμετώπιση της πανδημίας (ακόμα και όταν οι πολιτικές αυτές καθόλου δεν σχετίζονται με την αντιμετώπιση του κωρονοϊού που χρησιμοποιείται ως άλλοθι) η άλλοτε αυτονόητη υποχρέωσή μας, ως συμμετέχοντες σε συνδικαλιστικό πρωτοβάθμιο σωματείο που δραστηριοποιείται στον εργασιακό χώρο του ΥΠΕΝ, για έκφραση κριτικής στην πολιτική ηγεσία όταν καταστρατηγείται η θεσμική αποστολή του Υπουργείου για τη διατήρηση και βελτίωση της ποιότητας του περιβάλλοντος, είναι απαραίτητο να αιτιολογείται και κυρίως να ενημερώνονται για οποιαδήποτε ενέργεια οι συνάδελφοι που εκπροσωπούμε και υπερασπιζόμαστε.

Με αφορμή την κινητοποίηση τοπικών σωματείων και φορέων από τις ευρύτερες περιοχές του Πειραιά και της Δυτικής Αττικής, υποστηριζόμενων από το ΠΑΜΕ, ενάντια στις χωροθετήσεις νέων χωματερών και Μονάδων Επεξεργασίας Απορριμμάτων (ΜΕΑ) στη Φυλή και το Σχιστό και το συμβολικό αποκλεισμό του ΥΠΕΝ που πραγματοποιήθηκε στις 5/4/21, και την προγραμματισμένη για τις 8/4/2021 συνάντηση με τον Υπουργό, για θέματα οργάνωσης, (υπο)στελέχωσης, (εκχώρησης) αρμοδιοτήτων, (μετα)στέγασης και υποδομών των Υπηρεσιών του Υπουργείου,

ΔΙΑΠΙΣΤΩΝΟΥΜΕ για μία ακόμη φορά τη διαρκή και χωρίς όριο διολίσθηση της κυβέρνησης και της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΝ ειδικότερα, από την υποχρέωση για προστασία και βελτίωση της ποιότητας του περιβάλλοντος και το χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό σε ισορροπία με την προώθηση της ανάπτυξης, προς μια απροκάλυπτη και χωρίς (ή μάλλον με αποκλειστικό) σχέδιο εξυπηρέτηση συμφερόντων ημετέρων.

Παλατάκι: Δώστε πίσω τα 140 κλεμμένα στρέμματα


ΠΑΛΑΤΑΚΙ : ΔΩΣΤΕ ΠΙΣΩ ΤΑ 140 ΚΛΕΜΜΕΝΑ ΣΤΡΕΜΜΑΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΠΕΡΟΥΣΙΑΣ !

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΚΥΡΙΑΚΗ 11 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΣΤΙΣ 11.30 ΜΜ ΣΤΟ ΛΙΟΝΤΑΡΙ

Η COSCO προσφάτως μετέτρεψε τον χώρο της κρουαζιέρας σε χώρο μεταφόρτωσης αυτοκινήτων καταπατώντας την σύμβαση παραχώρησης .

Η COSCO αρνείται να συμμορφωθεί με τις αποφάσεις του Υπουργείου Πολιτισμού 2018 που ορίζουν ότι πρέπει να δημιουργηθεί διάδρομος όδευσης και ζώνη πρασίνου μέσα στο Παλατάκι για να επισκέπτονται οι δημότες τα μνημεία (Ταφικό Μνημείο Θεμιστοκλή και αρχαίο τείχος.)

Η Δημοτική αρχή εδώ και 3 χρόνια υπόσχεται να διεκδικήσει την δημοτική περιουσία των 140 στρεμμάτων στα δικαστήρια αλλά δεν το κάνει!

Αντί όλων αυτών , φορούν όλοι μαζί την μάσκα του μεγαλόψυχου και μας χαρίζουν 10 στρέμματα από τα κλεμμένα!!!

Διεκδικούμε τα 140 στρέμματα της Δημοτικής περιουσίας που παραχωρήθηκαν παράνομα στην COSCO!

Να συνδεθούν οι δημότες με την πολιτιστική τους κληρονομιά!



ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ Α ΚΟΙΝΟΤΗΤΑς –ΟΧΙ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΗΝ ΠΕΙΡΑΪΚΗ !

Πέμπτη, 8 Απριλίου 2021

Η ΠΥΡΚΑΛ να γίνει πάρκο και κοινόχρηστοι χώροι

 Κάλεσμα

Όλοι στην πλατεία Υμηττού Σάββατο 10/4 στις 11.00 πμ


Επειδή η κυβέρνηση Μητσοτάκη αποφάσισε για μας χωρίς εμάς να μετατρέψει το χώρο που ζούμε η και που εργαζόμαστε σε Υπουργουπολη

Επειδή πάγιο αίτημα των κατοίκων αλλά και των αποφάσεων διαχρονικά των δημοτικών συμβουλίων Δάφνης Υμηττού ήταν και είναι να γίνει η ΠΥρκαλ πάρκο και κοινόχρηστοι χώροι

Επειδή αντίθετα με τις πρωθυπουργικές εξαγγελίες κ τις αναδιπλώσεις του κυβερνητικού δημάρχου η περιοχή δεν μπορεί να αντέξει μια τετοια οικοδομική και κυκλοφοριακή επιβάρυνση

Επειδή η ιστορία μυρίζει μεγάλο φαγοπότι κατασκευαστικών εταιρειών αλλά Ελληνικό πρώην αεροδρόμιο που ξεκίνησε για πάρκο για να καταλήξει σε καζίνο κ ουρανοξύστες.

Επειδή εν μέσω πανδημίας αντί να στηρίζεται το σύστημα υγείας με ανθρώπινο δυναμικό κσι υλικοτεχνική υποδομή η κυβέρνηση εξαγγέλλει φαραωνική υπουργουπολη με το πράσινο να υποβαθμίζεται σε αυλές των υπουργείων

Επειδή αντίθετα με την κυβερνητική προπαγάνδα υπολογίζεται η επί πλέον πάνω από 40 Χιλ η καθημερινή κίνηση δημοσίων υπαλλήλων κ επισκέπτων σε μια ήδη επιβαρυμένη ρυμοτομικά περιοχή.

Γι’αυτό πρέπει εδώ και τώρα να ακουστεί η φωνή των δημοτών να συζητήσουμε ,να αντισταθούμε και απαιτήσουμε το πάγιο αίτημα μας


Η ΠΥΡΚΑΛ να γίνει πάρκο και κοινόχρηστοι χώροι

Συλλογικότητες και φορείς Δήμου Δάφνης κ Υμηττού και όμορων δημων


ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Αναπτυξιακοί Οργανισμοί ΟΤΑ

Θέμα : Αναπτυξιακοί Οργανισμοί ΟΤΑ



Συνάδελφοι/σες,

Όπως ενημερωνόμαστε αυτή την περίοδο βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία ίδρυσης πλήθους Αναπτυξιακών Οργανισμών από ΟΤΑ Α' και Β' Βαθμού ή συμπράξεις αυτών. Από την πρώτη στιγμή έχουμε επισημάνει ότι μέσω των Οργανισμών αυτών έρχεται η πλήρης εκχώρηση αρμοδιοτώτων (ειδικά Τεχνικών) στους ιδιώτες και η οριστική υποβάθμιση των Δημόσιων Τεχνικών Υπηρεσιών σε βάρος του Δημοσίου Συμφάροντος, του Περιβάλλοντος αλλά και των λαϊκών αναγκών μια και οι πολίτες θα κληθούν να πληρώσουν το “μάρμαρο:. Για το λόγο αυτό καλούμε όλες τις Α' Βάθμιες Ενώσεις μας:

Α. Να καταθέτουμε σε κάθε Περιφερειακό ή Δημοτικό Συμβούλιο ψήφισμα που να αναδυκνείει τις επιπτώσεις τους και να παρεμβαίνουμε καλώντας σε καταψήφιση των πράξεων ίδρυσης Αναπτυξιακών Οργανισμών.

Β. Να συντονιζόμαστε σε κάθε περίπτωση με τα οικεία σωματεία των Δήμων και των Περιφερειών, ώστε να παρεμβαίνουμε από κοινού.

Γ. Να ενημερώνουμε την ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ για τις περιπτώσεις αυτές με αποστολή όλου του σχετικού υλικού.

Ακολουθεί σχέδιο Ψηφίσματος το οποίο μπορεί κατά περίπτωση να κατατίθεται:

“Η κυβέρνηση – σε συνέχεια αντίστοιχων πολιτικών όλων των κυβερνήσεων – με πλήθος Νόμων και Νομοσχεδίων (Ν.4674/20, N.4735/2020, N.4759/20, Ν. 4782/21) εκχωρεί αρμοδιότητες Τεχνικής Υπηρεσίας και Υπηρεσιών Δόμησης σε «Αναπτυξιακούς Οργανισμούς» και ιδιώτες, εκχωρεί αντικείμενο γεωτεχνικών ελέγχων αλλά και επίβλεψης έργων σε Μητρώα Ιδιωτών, υποκαθιστά Δημόσιες Υπηρεσίες από Ανώνυμες Εταιρίες και Δημόσιους Υπαλλήλους με μετακλητούς υπαλλήλους. Εκχωρούνται σε ιδιώτες κρίσιμες, για τις τοπικές κοινωνίες, διαδικασίες παρακολούθησης και παραλαβής μελετών πολεοδομικού και χωροταξικού σχεδιασμού, καθώς και η αξιολόγηση των περιβαλλοντικών μελετών και ο περιβαλλοντικός έλεγχος.

Μηχανικοί Χανίων: Αντί για εργαλείο, οι δασικοί χάρτες έγιναν δυσβάσταχτο χαράτσι για αγρότες και κτηνοτρόφους


Μηχανικοί και Τοπογράφοι Χανίων: Αντί για εργαλείο, οι δασικοί χάρτες έγιναν δυσβάσταχτο χαράτσι για αγρότες και κτηνοτρόφους
07-04-2021 - Πηγή: zarpanews.gr

Σε μια αναλυτική παρουσίαση των λαθών, των παραλείψεων και όλων των διαδικασιών που έχουν παραβλέψει και επιφέρουν ταλαιπωρία σε πολλές χιλιάδες Έλληνες σχετικά με τους δασικούς χάρτες προχώρησαν τα παραρτήματα Χανιών του Πανελληνίου Συλλόγου Διπλωματούχων Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών και του Συλλόγου Πολιτικών Μηχανικών Ελλάδας.
Στην ανακοίνωσή τους, επισημαίνουν όσα θα έπρεπε να είχε σκεφτεί η κυβέρνηση πριν προχωρήσει στην ξαφνική δημοσιοποίηση των δασικών χαρτών, με πολύ μικρό περιθώριο των ενδιαφερομένων για ενστάσεις και αλλαγές. Σαν να μην έφτανε αυτό, το κόστος της παρέμβασης είναι χωρίς ιδιαίτερο λόγο υπέρογκο, κάνοντας ακόμα πιο δύσκολη τη ζωή των απλών πολιτών, ειδικά όσον αφορά τους έντονα χτυπημένους από την οικονομική κρίση και τον κορονοϊό αγρότες και κτηνοτρόφους.

Αναλυτικά:

«Υπό κανονικές συνθήκες στόχος της σύνταξης των δασικών χαρτών είναι να αποτελέσουν ένα σημαντικό εργαλείο, καθώς δημιουργείται πλέον μια χαρτογραφική αποτύπωση των δασών και των δασικών εκτάσεων μέσω της οποίας θα τελειώνει η καταπάτηση και η ανεξέλεγκτη χρήση των δασών.

Λέμε υπό κανονικές συνθήκες γιατί η ανάρτηση των δασικών χαρτών θα έπρεπε να έχει τις εξής προϋποθέσεις:

-Να είχαν προετοιμαστεί κατάλληλα οι δασικές υπηρεσίες σε συνεργασία με άλλους
φορείς, όπως τους Δήμους, τις τεχνικές υπηρεσίες, την Πολεοδομία, την Κτηματική
Υπηρεσία, την Διεύθυνση Αγροτικής Ανάπτυξης κ.α. Μια τέτοια διαδικασία βέβαια απαιτεί επαρκές και εξειδικευμένο προσωπικό σε όλες τις υπηρεσίες και ειδικά στην
υποστελεχωμένη Διεύθυνση Δασών.

-Να υπάρχει αρκετός χρόνος να ενημερωθούν όλοι οι άμεσα ενδιαφερόμενοι (πολίτες) για την περιουσία τους και τι ενέργειες που πρέπει να κάνουν, κάτι το οποίο προϋποθέτει την συλλογή στοιχείων από υπηρεσίες, όπως υποθηκοφυλακεία, Πολεοδομία κ.α., και την αρωγή αυτών από εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό (πχ μηχανικό, δικηγόρο, δασολόγο).

Τετάρτη, 7 Απριλίου 2021

Περιβαλλοντικό έγκλημα στα «Γκαλαπάγκος της Μεσογείου»

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ 07.04.2021, 14:08
Περιβαλλοντικό έγκλημα στα «Γκαλαπάγκος της Μεσογείου»

Είκοσι τρεις νησίδες του νοτιοανατολικού Αιγαίου -μεταξύ Κυκλάδων και Δωδεκανήσων- με αμύθητη περιβαλλοντική αξία βρίσκονται σε άμεσο κίνδυνο καταστροφής από το φαραωνικό έργο εγκατάστασης αιολικών με όνομα «Aigaio Project», το οποίο όχι μόνο καταπατά περιοχές Natura 2000 αλλά... αυξάνεται και πληθύνεται όσο περνάει ο χρόνος! ● Αρνητικά έχει γνωμοδοτήσει η Διεύθυνση Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος του υπουργείου Ενέργειας.

Νέα τροπή παίρνει η απόπειρα εγκατάστασης γιγαντιαίων αιολικών στο σύμπλεγμα των προστατευόμενων, στην πλειονότητά τους ακατοίκητων, νησίδων του νοτιοανατολικού Αιγαίου, στον θαλάσσιο χώρο μεταξύ Κυκλάδων και Δωδεκανήσων, γνωστών στην επιστημονική κοινότητα ως «Γκαλαπάγκος της Μεσογείου».

Κι αυτό διότι, αν και το φαραωνικό έργο «Aigaio Project» έχει λάβει αρνητικές γνωμοδοτήσεις και έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις που κάνουν λόγο για ολοσχερή καταστροφή περιοχών του πανευρωπαϊκού δικτύου Natura 2000, είναι υποψήφιο για χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ενωση και, μάλιστα, επεκτεινόμενο σε ακόμη περισσότερες νησίδες, αντίθετα απ’ ό,τι προέβλεπαν ο αρχικός του σχεδιασμός και η αδειοδότησή του.

Ο αρχικός σχεδιασμός του έργου αφορούσε τη δημιουργία τριών Αιολικών Σταθμών Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΣΠΗΕ) με την εγκατάσταση 106 ανεμογεννητριών, ύψους 150 έως 198,5 μ., σε 14 νησίδες στο Νότιο Αιγαίο με εγκατεστημένη ισχύ 486 MW από την εταιρεία Κυκλαδικά Μελτέμια Α.Ε., που ανήκει στον ελληνικών συμφερόντων όμιλο EUNICE ENERGY GROUP (EEG).

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Δικαίωμα Υπογραφής ΙΔΟΧ Μηχανικών – Επέκταση Νομικής Υποστήριξης

 

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ

Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ

τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr

Αθήνα, 6-4-2021

Αρ. Πρωτ. : 8458

Προς: 1. Υπ. Εσωτερικών κ. Βορίδη

2. Διαρκή Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης

Κοιν.: 1. Πρόεδρο και Δ.Ε. του ΤΕΕ

2. Α΄βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ

Θέμα : Δικαίωμα Υπογραφής ΙΔΟΧ Μηχανικών – Επέκταση Νομικής Υποστήριξης.



Κύριε
Υπουργέ,

Σχετικά με το κατατεθειμένο Νομοσχέδιο “Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου του Δημόσιου Τομέα, Σύμβουλος Ακεραιότητας στη δημόσια διοίκηση και άλλες διατάξεις για τη δημόσια διοίκηση και την τοπική αυτοδιοίκηση ” έχουμε να κάνουμε τις κάτωθι παρατηρήσεις:

Α. Όσον αφορά το Άρθρο 48: “Δικαίωμα υπογραφής ή συνυπογραφής εγγράφων προσωπικού ειδικότητας Μηχανικών” το οποίο αναφέρει:”Στο προσωπικό των φορέων του Δημοσίου και των ΟΤΑ α' και β' βαθμού, ειδικότητας Μηχανικών κατηγορίας ΠΕ και ΤΕ που απασχολείται με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, έως οκτώ (8) μήνες, καθώς και στο ως άνω προσωπικό που απασχολείται στον σχεδιασμό, τη διοικητική υποστήριξη, την εκτέλεση και την παρακολούθηση αναπτυξιακών προγραμμάτων ή έργων που χρηματοδοτούνται ή συγχρηματοδοτούνται ή επιδοτούνται από ευρωπαϊκούς πόρους ή διεθνείς οργανισμούς ή απασχολείται σε ερευνητικά προγράμματα και προγράμματα τεχνικής βοήθειας του Εταιρικού Συμφώνου για το Πλαίσιο Ανάπτυξης (ΕΣΠΑ) του ν. 4765/2021 (Α΄ 6), χορηγείται δικαίωμα προσυπογραφής εγγράφων αρμοδιότητάς τους καθώς και υπογραφής αυτών κατά τις κείμενες διατάξεις.”

Όπως έχουμε επαναλάβει η υποστελέχωση των Δημόσιων Τεχνικών Υπηρεσιών δεν καλύπτεται από προσωρινές λύσεις, ούτε με εκχώρηση αρμοδιοτήτων της Δημόσιας Διοίκησης, αλλά μόνο με προσλήψεις προσωπικού με μόνιμες και σταθερές σχέσεις εργασίας. Όπως έχουμε αναλυτικά περιγράψει σε πλήθος ανακοινώσεων μας το προσωπικό έχει μειωθεί κατά 35%, οι ανάγκες στις Υπηρεσίες έχουν αυξηθεί όπως έχει αυξηθεί δραματικά και ο μέσος όρος ηλικίας (το 42% των συναδέλφων μας είναι άνω των 50 ετών, ενώ μόλις το 9% είναι κάτω των 40 ετών). Οι συνάδελφοι μας με σχέση εργασίας Ορισμένου Χρόνου στις περισσότερες των περιπτώσεων (οκτάμηνα και άλλα προγράμματα) ίσα που προλαβαίνουν να μάθουν τα βασικά χαρακτηριστικά της λειτουργίας και των διαδικασιών της συγκεκριμένης Υπηρεσίας και δεν έχουν το χρόνο να κατανοήσουν και να επεξεργαστούν ουσιαστικά τα θέματα που αντιμετωπίζει η Υπηρεσία αλλά και να αναπτύξουν την παραγωγικότητα τους.

7 Απρίλη - Παγκόσμια ημέρα υγείας


7 ΑΠΡΙΛΗ - ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΥΓΕΙΑΣ

Η φετινή παγκόσμια ημέρα υγείας είναι ημέρα αγώνα για όλους τους υγειονομικούς, τους εργαζόμενους, για όλο το λαό! Ένα χρόνο μετά την εμφάνιση της πανδημίας του SARS-COV2 και με το τρίτο κύμα να μαίνεται στη χώρα μας η κυβέρνηση δεν έχει ενισχύσει το δημόσιο σύστημα υγεία;. Συνεχίζει χωρίς αποτελεσματική επιδημιολογική επιτήρηση και σχέδιο περιορισμού της μετάδοσης. Επιρρίπτει τις δικές της ευθύνες στην «ατομική ευθύνη». Καταφεύγει στη στρατηγική των ατελέσφορων λοκντάουν – ακορντεόν με μεγάλο κόστος για τους εργαζόμενους, τους αυτοαπασχολούμενους και τους μικρομεσαίους, βαθαίνοντας την οικονομική ύφεση. Χρησιμοποιεί την αστυνομική καταστολή ως κύριο μέτρο για την πανδημία. Αυξάνει τις δαπάνες για την αστυνομία στον προϋπολογισμό για το 2021, ενώ τις μειώνει για τη δημόσια Υγεία κατά μισό δισεκατομμύριο ευρώ. Από την άλλη, ο ιδιωτικός τομέας χρηματοδοτείται απλόχερα.
Στις 7 Απρίλη, όπως και κάθε μέρα, οι ανάγκες όλου του λαού συναντώνται με τις διεκδικήσεις του υγειονομικού κινήματος
Για ένα συνεκτικό εθνικό σχέδιο που θα προλαμβάνει τη διασπορά του SARS-COV2, με μέτρα κατά της υπερσυγκέντρωσης στους χώρους εργασίας, εκπαίδευσης και μεταφορών, στις δομές ηλικιωμένων, προσφύγων και μεταναστών, στα σωφρονιστικά ιδρύματα. Με επιδημιολογική επιτήρηση, ιχνηλάτηση, στοχευμένη απομόνωση, ιατρική παρακολούθηση στην κοινότητα, ορθολογική χρήση μέτρων καραντίνας. Για έγκαιρη διάγνωση & αντιμετώπιση της νόσου Covid-19 και στην ταχεία εφαρμογή των συνιστώμενων θεραπευτικών στρατηγικών με στενή ιατρική παρακολούθηση, ώστε να νοσηλεύονται έγκαιρα οι ασθενείς που παρουσιάζουν σοβαρό Cοvid-19, με αύξηση των ΜΑΦ και ΜΕΘ. Για ισότιμη, δωρεάν διανομή των εμβολίων με σπάσιμο των πατεντών, διεθνή συνεργασία και εθνική παραγωγή, με ταχύτητα και προτεραιότητα στους πληθυσμούς που βρίσκονται σε κίνδυνο, από ένα ενιαίο κέντρο εμβολιασμών, με ευθύνη της Πολιτείας.
7 Απρίλη, παγκόσμια ημέρα Υγείας διεκδικούμε έναν άλλο δρόμο, μία άλλη κοινωνική πολιτική για την Υγεία: Ένα σύγχρονο, αναβαθμισμένο, δημόσιο και δωρεάν σύστημα υγείας που θα έχει στον πυρήνα του τον άνθρωπο κι όχι τα επιχειρηματικά κέρδη. Με κέντρο την πρωτοβάθμια περίθαλψη, δικτυωμένη με τους χώρους εργασίας, σπουδών, μεταφορών και κοινωνικών δομών. Με ποιοτική δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια περίθαλψη. Με εθνική, δημόσια παραγωγή φαρμάκου. Με ουσιαστική κοινωνική πρόνοια, προστασία των ατόμων με αναπηρία. Προϋπόθεση για τα παραπάνω είναι η μεγάλη αύξηση των δαπανών για την υγεία και η ενίσχυση του ΕΣΥ με μόνιμο προσωπικό.
Προτάσσουμε μία διαφορετική πολιτική για την Υγεία που θα σκύβει πάνω στις αιτίες που γεννούν τις πανδημίες, τις μαζικές ασθένειες, τις βαριές αναπηρίες. Για καλύτερες συνθήκες εργασίας και στέγης, για ποιοτική διατροφή, για προστασία του φυσικού περιβάλλοντος από την καταστροφική δράση των πολυεθνικών.
7 Απρίλη ενώνουμε τη φωνή μας με όλους τους υγειονομικούς της χώρας στις πύλες των νοσοκομείων, με όλο το λαό, με το διεθνές κίνημα, με κάθε φωνή στον κόσμο:

ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ – ΛΑΪΚΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΓΑΘΟ

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ – ΛΑΪΚΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΓΑΘΟ

Τρίτη, 6 Απριλίου 2021

Το σκάφος που κόλλησε στο Σουέζ έπληξε το παγκόσμιο εμπόριο. Πώς θα μπορούσαν να οργανωθούν οι εργαζόμενοι

Το σκάφος που κόλλησε στο Σουέζ έπληξε το παγκόσμιο εμπόριο. Πώς θα μπορούσαν να οργανωθούν οι εργαζόμενοι



Πηγή: Jacobin

Μετάφραση: Άννα Κόκκαλη

Η ιστορία του σκάφους που κόλλησε στη Διώρυγα του Σουέζ προκάλεσε αμέτρητα διασκεδαστικά σχόλια και κυριάρχησε για πολλές ημέρες στα πρωτοσέλιδα. Ανέδειξε επίσης την πραγματικότητα σύμφωνα με την οποία οι φαινομενικά μαγικές παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού στηρίζονται σε πραγματικό πλήρωμα και πραγματικούς εργαζόμενους – και τις περισσότερες φορές στην υπερεργασία και την εκμετάλλευση των εργαζομένων.

Ό,τι κι αν ήταν, η ιστορία του σκάφους φαινόταν αστεία. Η παγκόσμια οικονομία συχνά φαίνεται φοβερά πολύπλοκη. Οι λειτουργίες της μοιάζουν αδιαφανείς, παρόλο που ασκούν τόσο ισχυρή επίδραση στη ζωή μας. Εδώ υπήρξε ένα οικονομικό πρόβλημα από μια ασυνήθιστη αλλά απλή αιτία: ένα μεγάλο σκάφος σφηνώθηκε στη Διώρυγα του Σουέζ με αποτέλεσμα να πληγεί το 12% του παγκόσμιου εμπορίου. Ακόμα όμως και τώρα –με το πλοίο πλέον σε κίνηση– η οικονομική επιβάρυνση, που ανέρχεται σε δισεκατομμύρια δολάρια, θα συνεχίσει να αυξάνεται. Μερικά πλοία, προκειμένου να αποφύγουν το Σουέζ, επιβαρύνονται με το αυξημένο κόστος των καυσίμων τους διαπλέοντας το νοτιότατο ακρωτήριο της Αφρικής (το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας), ενώ τα σκάφη που περίμεναν να περάσουν αναμένεται τώρα να προκαλέσουν σοβαρή συμφόρηση ώσπου να προσεγγίσουν στο πλησιέστερο λιμάνι.



Ένας λόγος που τα αστεία και τα σχόλια είχαν τέτοια έκταση είναι επειδή το Ever Given κατέδειξε το χάσμα μεταξύ της ρητορικής και της πραγματικότητας των νεοφιλελεύθερων αγορών. Έχουν γραφτεί διθύραμβοι αφιερωμένοι στη μαγεία των αποτελεσματικών αγορών και στην εκθαμβωτική ταχύτητα και το εύρος των παγκόσμιων αλυσίδων εφοδιασμού. Ειδήμονες, όπως ο Thomas Friedman, συγκρίνουν τις αποτελεσματικές αλυσίδες εφοδιασμού με τις διακρατικές εμπορικές συμφωνίες και τους διαχειριστές των αλυσίδων εφοδιασμού με ιδιοφυείς οδηγούς. Ο Μίλτον Φρίντμαν προχώρησε ακόμη περισσότερο, αποκαλώντας τον νεοφιλελευθερισμό «νέα πίστη» και αποδίδοντας την κατασκευή ενός μολυβιού όχι στην εργασία πραγματικών ανθρώπων αλλά «στη μαγεία του συστήματος τιμών». Μπορεί να είναι πραγματικά περίεργο να κοιτάξετε το iPhone σας και να σκεφτείτε ότι συναρμολογήθηκε από εξαρτήματα προερχόμενα από 43 χώρες σε όλες τις ηπείρους εκτός από την Ανταρκτική. Οι εταιρείες που συντονίζουν αυτές τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού μπορεί να εμφανίζονται ως μάγοι, καθώς συγκεντρώνουν πρώτες ύλες από όλο τον κόσμο για να δημιουργήσουν ένα ενιαίο και πανταχού παρόν προϊόν.

Ωστόσο, το Ever Given διαλύει αυτούς τους μύθους. Καταδεικνύει την εγκόσμια υλική πραγματικότητα των παγκόσμιων αλυσίδων εφοδιασμού, οι οποίες σχετίζονται πολύ περισσότερο με τον εργατικό μόχθο και την εκμετάλλευση παρά με τη μαγεία ή τις διεθνείς εμπορικές συμφωνίες. Στα ίδια εργοστάσια όπου «μαγικά» συναρμολογούνται όλα αυτά τα ηλεκτρονικά εξαρτήματα για την Apple, κυριαρχούν εξοντωτικές συνθήκες εργασίας. Κάποιοι εργαζόμενοι προτίμησαν να αυτοκτονήσουν σαλτάροντας από την ταράτσα του εργοστασίου αντί να συνεχίσουν να δουλεύουν σαν είλωτες. Η διοίκηση του εργοστασίου δεν αντέδρασε βελτιώνοντας τους μισθούς και τις συνθήκες εργασίας, αλλά εγκαθιστώντας δίχτυα στις προσόψεις του κτιρίου. Ενώ οι ειδικοί θεωρούν τη νεοφιλελεύθερη παγκόσμια οικονομία ως πεδίο καινοτομίας, για πολλούς εργάτες οι συνθήκες του σκλαβοπάζαρου είναι οι ίδιες με αυτές πριν από έναν αιώνα. Τα ενδύματα που προορίζονται για εξαγωγή είναι πολύ πιο πιθανό να ράβονται στο σπίτι από γυναίκες που πληρώνονται με το κομμάτι, παρά να κατασκευάζονται από ρομπότ.

Οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού είναι κερδοφόρες επειδή μειώνουν ανελέητα το κόστος και λειτουργούν με όσο το δυνατόν μικρότερο πλεόνασμα αποθεμάτων. Αυτή η χρονικά ακριβής κατασκευή απαιτεί εντυπωσιακά επιτεύγματα αλγοριθμικής χειραγώγησης για να φέρει τα απαραίτητα μέρη μαζί ακριβώς την ώρα που χρειάζονται, και έτσι αναγκάζει τους εργαζόμενους να αποδέχονται εξοντωτικές αναγκαστικές υπερωρίες και εξαιρετικά απρόβλεπτα χρονοδιαγράμματα. Τα ωράρια εργασίας μπορεί να διαφέρουν έως και 80% από εβδομάδα σε εβδομάδα, καθώς οι έμποροι λιανικής προσπαθούν να συμβαδίζουν με τις αλλαγές στη μόδα.

Πέρα από την παραγωγή των προϊόντων, κάθε στάδιο της διαδικασίας εφοδιασμού προσφέρει πρόσθετες ευκαιρίες εκμετάλλευσης. Οι εργαζόμενοι σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, όπως το Ever Given, μπορούν να βρίσκονται στη θάλασσα για μήνες κάθε φορά χωρίς δικαίωμα προσφυγής απέναντι στις αυθαιρεσίες του καπετάνιου και συχνά, στο τέλος του μπάρκου, δεν τους καταβάλλονται τα δεδουλευμένα. Όταν αυτά τα σκάφη φτάνουν σε λιμάνια των Ηνωμένων Πολιτειών, τα προϊόντα μεταφέρονται συχνά στα κοντινά κέντρα διανομής των εμπόρων λιανικής πώλησης από οδηγούς φορτηγών που νομικά θεωρούνται ανεξάρτητοι εργολάβοι και εργάζονται είκοσι ώρες την ημέρα, αλλά εξακολουθούν να φέρνουν στο σπίτι λιγότερο από ένα δολάριο την εβδομάδα επειδή πρέπει να αποπληρώσουν τα ληστρικά δάνεια που πήραν για να αγοράσουν το δικό τους φορτηγό.

Τις περισσότερες φορές, αυτός ο τρόπος λειτουργίας μοιάζει αναπόφευκτος. Οι πολυεθνικές αλυσίδες εφοδιασμού αποτελούν περίπου το 80 % του παγκόσμιου εμπορίου. Αλλά ξαφνικά ένα μεγάλο πλοίο κολλάει σε ένα θαλάσσιο κανάλι και έτσι προβάλλει θεαματικά η αστάθεια αυτού του συστήματος που δεν λειτουργεί στη βάση της πίστης ή της μαγείας, αλλά στηρίζεται σε ανθρώπους που εργάζονται στον πραγματικό κόσμο, αντιμετωπίζοντας φυσικούς και περιβαλλοντικούς περιορισμούς. Κανένας αλγόριθμος δεν μπορεί από μόνος του να ξεκολλήσει ένα πλοίο.

Υπό μια έννοια πάντα το γνωρίζαμε αυτό. Αλλά δεν μοιάζει με κάτι για το οποίο θα μπορούσαμε πρακτικά να βρούμε μια λύση. Οι εργαζόμενοι σε όλο τον κόσμο συνδέονται με αυτές τις αλυσίδες εφοδιασμού – είτε συμβάλλοντας στην παραγωγή, τη μεταφορά ή την κατανάλωση των προϊόντων τους — αλλά σπάνια είναι οργανωμένοι με τρόπο που να καθιστά δυνατή τη συλλογική δράση.

Αντ’ αυτού, οι πολυεθνικές και οι διαχειριστές των αλυσίδων εφοδιασμού κατευθύνουν τις επαφές μας προς όφελός τους. Ο παράξενος χαρακτήρας αυτού καθαυτού του προϊόντος της εφοδιαστικής αλυσίδας –η δύναμη που φαίνεται να έχει ώστε να μας συνδέει όταν δεν μπορούμε να συναντηθούμε άμεσα– συχνά φαίνεται «ουσιώδης» από τη γνώση μας για την εκμετάλλευση άλλων εργαζομένων που δεν έχουμε συναντήσει ποτέ.

Στιγμές χαράς λόγω του προβλήματος του πλοίου ήταν κάτι που σπάνια θα μπορούσαν οι εργαζόμενοι να πετύχουν – να σταματήσουν τα πάντα. Ίσως να είναι αλήθεια αυτό που λέγεται ότι «τα εργαλεία του μάστορα δεν καταστρέφουν το σπίτι του μάστορα», αλλά ήταν διασκεδαστικό να βλέπεις το σκάφος του αφεντικού να στρέφεται εναντίον του για λίγες μέρες.

Οι επιχειρήσεις και οι διαχειριστές των δικών τους αλυσίδων εφοδιασμού γνωρίζουν αυτό το ευάλωτο σημείο και προσπαθούν ήδη να καταστήσουν τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες πιο ανθεκτικές με το χαμηλότερο δυνατό κόστος. Η σπανιότητα των Μέσων Ατομικής Προστασίας (ΜΑΠ) στις πρώτες ημέρες της πανδημίας ήταν μια άλλη, λιγότερο διασκεδαστική υπενθύμιση ότι κάτι απροσδόκητο μπορεί να διαταράξει δραματικά τις αλυσίδες εφοδιασμού που βασίζονται στη χρονική ακρίβεια των προμηθειών και των παραδόσεων των εμπορευμάτων. Αλλά για τους διαχειριστές της εφοδιαστικής αλυσίδας, η ανθεκτικότητα μπορεί να επιτευχθεί με το βάθεμα της νεοφιλελεύθερης επισφάλειας και την αύξηση της κινητικότητας του κεφαλαίου, έτσι ώστε οι δεσμοί στην αλυσίδα που κλονίζονται –είτε λόγω της πανδημίας είτε λόγω μιας απεργίας των εργαζομένων– να μπορούν να αντικατασταθούν ακόμη πιο εύκολα

.

Ωστόσο, ο τεράστιος παγκόσμιος αντίκτυπος του Ever Given υποδηλώνει ότι οι εργαζόμενοι θα μπορούσαν σκόπιμα να διαταράξουν σημεία συμφόρησης όπως η διώρυγα του Σουέζ με σκοπό να ικανοποιηθούν τα αιτήματα τους. Παρόλο που η Ένωση Διαχείρισης της Αλυσίδας Εφοδιασμού συμβουλεύει ήδη τα μέλη της πώς να «διορθώσουν» τα σημεία συμφόρησης, αυτά θα είναι πάντα ευάλωτα στο βαθμό που βασίζονται σε σκληρά εκμεταλλευόμενους εργάτες που θα εξασφαλίζουν την εύρυθμη λειτουργία της αλυσίδας εφοδιασμού.

Για να αποκτήσουν δύναμη οι εργαζόμενοι θα πρέπει επίσης να βρουν τρόπους να έρθουν σε επαφή και να οργανωθούν με άλλους κατά μήκος της αλυσίδας – συμπεριλαμβανομένων των εργαζομένων και των καταναλωτών στις Ηνωμένες Πολιτείες. Οι Αμερικανοί καταναλωτές μπορεί να αισθάνονται συνδεδεμένοι με τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού μόνο τη στιγμή που αγοράζουν ένα φτηνό μπλουζάκι από την Target ή τη Walmart, αλλά στην πραγματικότητα οι μάρκες και οι λιανοπωλητές παρακολουθούν συνεχώς τους καταναλωτές, τόσο στο διαδίκτυο όσο και στα καταστήματα. Η έγκαιρη (just-in-time)παραγωγή βασίζεται σε αυτές τις πληροφορίες όχι μόνο για να προβλέψει τη ζήτηση αλλά και για να «επανεκπαιδεύσει» τους πελάτες που θα γίνουν αξιόπιστοι καταναλωτές και θα αισθάνονται άνετα να μοιράζονται όλα τα προσωπικά τους δεδομένα. Επομένως, οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού επιδιώκουν να κατευθύνουν τις ενέργειες των Αμερικανών καταναλωτών, ακόμη και όταν διαμορφώνουν τις προοπτικές τους ως εργαζομένων, επιχειρώντας μείωση των μισθών σε μια διαδρομή προς τα κάτω.

Οι εργαζόμενοι δεν χρειάζεται να βλέπουν ο ένας τον άλλον ως ανταγωνιστές καθώς έχουν κοινό συμφέρον να σπάσουν τον εταιρικό έλεγχο στις αλυσίδες εφοδιασμού που ωφελούν δυσανάλογα τους λίγους. Αλλά επειδή οι δεσμοί μεταξύ των εργαζομένων στην αλυσίδα εφοδιασμού υπαγορεύονται σε μεγάλο βαθμό από τις ίδιες τις εταιρείες, αυτοί οι δεσμοί μοιάζουν λιγότερο πραγματικοί από το τηλέφωνο που κρατάμε στα χέρια μας. Όπως έλεγε ο Καρλ Μαρξ, ένα εμπόρευμα ασκεί μια παράξενη δύναμη πάνω μας ακόμα και όταν γνωρίζουμε ότι δεν είναι τίποτα περισσότερο από το προϊόν της ανθρώπινης εργασίας επειδή δεν μπορούμε να «αφαιρέσουμε το μυστικιστικό πέπλο που απλώνεται πάνω του μέχρι να αντιμετωπιστεί ως προϊόν ελεύθερα συνεταιρισμένων ανθρώπων».

Αυτή τη στιγμή, δεν είμαστε ελεύθεροι. Αν θέλουμε να αναδείξουμε και να συνεχίσουμε αυτό που πρόβαλε από το πρόβλημα του πλοίου, τότε δεν υπάρχει τίποτα πιο σημαντικό από το να δράσουμε αλληλέγγυα με τους εργαζόμενους της Amazon που οργανώνονται σε σωματείο στο Μπέσεμερ της Αλαμπάμα και με εργαζόμενους σαν αυτούς στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού. Το Ever Given διέρρηξε το πέπλο που κάλυπτε την παγκόσμια οικονομία, αλλά μόνο με την οικοδόμηση πραγματικών κοινωνικών δεσμών μεταξύ εργαζομένων και καταναλωτών στις αλυσίδες εφοδιασμού μπορούμε να διαλύσουμε τη μυστικιστική αύρα που περιβάλλει τις αποτελεσματικές αγορές και τις κάνει να φαίνονται ότι βρίσκονται πέρα από τον έλεγχό μας.

Οι αλυσίδες εφοδιασμού που είναι αρκετά ευάλωτες ώστε να πληγούν από το πρόβλημα ενός και μόνο πλοίου μεταφοράς είναι επίσης αρκετά ευάλωτες ώστε να τις αναδιαμορφώσει η αλληλεγγύη.

Μερικά ερωτήματα για το σχέδιο μετεγκατάστασης εννέα Υπουργείων στο χώρο της πρώην ΠΥΡΚΑΛ



Έχει εκπονηθεί πολεοδομική μελέτη για το χώρο, τις χρήσεις και την περιοχή σε επίπεδο Μητροπολιτικής Αθήνας;

Από πια ακριβώς οικονομοτεχνική μελέτη προκύπτει η "εξοικονόμηση" κατά 1 δις €;

Η Σύμπραξη Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα πως επιλέχθηκε ως προσφορότερη λύση για την κατασκευή; Στον ιδιώτη κατασκευαστή δε θα ανήκουν όλα τα κτίρια και μέρος ή όλου του "Πάρκου";

Έχει γίνει μια συγκοινωνιακή έστω προμελέτη με επιβαρύνσεις φορτίων; αν μπορούν να απορροφηθούν σε έναν μικρό δήμο της Δάφνης / Υμηττού και ειδικά σε ένα σημείο της Βουλιαγμένης με 1,5 λωρίδα ανά κατεύθυνση;

Τα κτίρια που θα "απελευθερωθούν" στο κέντρο της πόλης, τι θα γίνουν; Μήπως ξενοδοχείο για ένα κέντρο Αθήνας, αποκλειστικά τουριστικό προορισμό weekend και όχι μόνο;

Έχουν καταρτιστεί κτιριολογικά προγράμματα σύμφωνα με τα Ψηφιακά Οργανογράμματα όλων των εμπλεκόμενων υπό Μεταφορά Υπουργείων;

Έχει ρωτηθεί η τοπική κοινωνία αν μπορεί να σηκώσει το πρόσθετο βάρος αυτών των χρήσεων στην περιοχή;

Έχουν ρωτηθεί οι Υπάλληλοι και τα Σωματεία των εμπλεκόμενων Υπουργείων για τη μεταφορά τους στο νέο χώρο;

Τι σχέση έχει ένα μεγάλο πραγματικό πάρκο-πνεύμονας πρασίνου το οποίο έχει ανάγκη η ευρύτερη περιοχή με ένα «πάρκο υπουργείων» ;

Τα εργοστάσια της πρώην ΠΥΡΚΑΛ, οδηγήθηκαν στο κλείσιμο, γιατί δεν είναι αναγκαία πια; ή για να εξυπηρετηθούν εξωχώριες αμυντικές βιομηχανίες και συμφέροντα; Χρειάζεται ή όχι αμυντική βιομηχανία η χώρα μας;

Υπάρχουν έστω σε επίπεδο προμελετών τα σχέδια; Θα υπάρξουν διαγωνισμοί Αρχιτεκτονικοί και άλλοι για το έργο; Ποιοι φορείς θα τους προκηρύξουν ;

Σεισμός στην εργατική νομοθεσία

Δέκα ώρες δουλειά τη μέρα, εργασία και τα Σαββατοκύριακα, νέο χτύπημα στη συνδικαλιστική δράση, στην οργάνωση στα σωματεία και στο απεργιακό δικαίωμα περιλαμβάνει το νέο αντεργατικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης.

Σεισμός στην εργατική νομοθεσία – Τι περιλαμβάνει το νομοσχέδιο που επεξεργάζεται ο Κ. Χατζηδάκης

Τι περιλαμβάνει το νομοσχέδιο που επεξεργάζεται ο Κ. Χατζηδάκης – Απόλυτη ευελιξία στην τηλεργασία – Με ατομικές συμβάσεις η διευθέτηση του χρόνου εργασίας – Απασχόληση και τα Σαββατοκύριακα, περισσότερες υπερωρίες, μητρώα στα συνδικάτα, ηλεκτρονικές ψηφοφορίες για τις απεργίες



Η πανδημία, πέραν των άλλων, επέβαλε τη βίαιη εισαγωγή της τηλεργασίας, και αυτή με τη σειρά της έφερε πλήθος αφανών αλλαγών στις εργασιακές σχέσεις. Εδώ και έναν χρόνο, εξαιτίας των περιορισμών στις μετακινήσεις, τα σπίτια έχουν μετατραπεί σε χώρους εργασίας, πλήθος εργαζομένων προσφέρει, μέσω των ηλεκτρονικών υπολογιστών, σε ένα εν πολλοίς νέο και αρρύθμιστο περιβάλλον, υπηρεσίες εκ του μακρόθεν.

Οι εργαζόμενοι τείνουν να γίνουν αιχμάλωτοι του υπολογιστή σχεδόν επί 24ώρου βάσεως, οι εργοδοτικές απαιτήσεις σε πολλές περιπτώσεις έχουν πολλαπλασιαστεί, γενικώς η παλαιά σχέση της οκτάωρης ημερήσιας και της πενθήμερης εβδομαδιαίας απασχόλησης τείνει να ανατραπεί, διαμορφώνοντας εκ των πραγμάτων νέα δεδομένα και νέες ανάγκες. Κοινώς εισήχθη σχεδόν αυτόματα η έννοια της απόλυτης ευελιξίας και στην ελληνική αγορά εργασίας, γεγονός που συνιστά μεγάλη πρόκληση για το υπουργείο Εργασίας.

Δευτέρα, 5 Απριλίου 2021

Ο ποταμός Ερασίνος σε κίνδυνο


Ο ποταμός Ερασίνος σε κίνδυνο
Έντονες αντιδράσεις για το παράνομο ξεκίνημα των έργων διευθέτησης στον ποταμό Ερασίνο αν. Αττικής και τη σωτηρία του υγροτόπου Βραυρώνας

Σε εξώδικη διαμαρτυρία προχώρησαν κάτοικοι της περιοχής Μαρκόπουλου κατά του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της εταιρίας ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΥΔΡΟΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΑΕ, για το σταμάτημα των έργων διευθέτησης του ρέματος Ερασίνου, που περιλαμβάνουν εγκιβωτισμό του ποταμού με συρματοκιβώτια σε συνολικό μήκος 10 χιλιομέτρων και δημιουργία φράγματος στο ανάντη τμήμα του.

Παράλληλα, οι Φορείς και Κινήσεις για την Προστασία των Ρεμάτων-Ρεματτική με επιστολή τους προς το Υπουργείο κάνουν σαφή την πρόθεσή τους να συνεχίσουν το δικαστικό αγώνα σε περίπτωση που το Υπουργείο επιμείνει στη συνέχιση των ΠΑΡΑΝΟΜΩΝ ΕΡΓΩΝ που ξεκινούν χωρίς να έχει γίνει προηγηθεί οριοθέτηση του ρέματος με Προεδρικό Διάταγμα, όπως προβλέπει η σχετική νομοθεσία (ν.4258/2014) αλλά και απόφαση του ΣτΕ. Ανάλογες ενέργειες θα κινηθούν και κατά οποιουδήποτε φορέα συνεισφέρει στην εκτέλεση των παράνομων εργασιών.


Η απόφαση του ΣτΕ (Ε’ τμήμα, Αρ.5/2020) μπορεί να απέρριψε το αίτημα ακύρωσης της δημοπρασίας του έργου, όμως κάνει απολύτως σαφές ότι «Ο νόμιμος καθορισμός των οριογραμμών του ρέματος, η έκδοση δηλαδή της σχετικής διοικητικής πράξης από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, πρέπει να προηγηθεί της εκτελέσεως των έργων» και αυτήν τη στιγμή που ξεκινούν τα έργα, αυτό δεν έχει γίνει.

Παρ΄ όλα αυτά και παραβλέποντας τόσο τη σχετική νομοθεσία όσο και την Απόφαση του ΣτΕ, η Διεύθυνση Αντιπλημμυρικών & Εγγειοβελτιωτικών Έργων (ΔΑΕΕ –Δ19), του Υπουργείου Υποδομών, υπέγραψε στις 9/11/2020 Σύμβαση για την εκτέλεση του έργου με την εταιρία Ελληνική Υδροκατασκευαστική ΑΕ και σχεδόν αμέσως τους έδωσε εντολή έναρξης εργασιών.

Ο εγκιβωτισμός και το φράγμα στον Ερασίνο, εκτός της καταστροφής σε ένα ποτάμι ιδιαίτερου περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος, εκτός της υποβάθμισης του περιβάλλοντος χώρου ενός σημαντικότατου αρχαιολογικού μνημείου (Ναός Αρτέμιδος) που ιστορικά σχετίζεται άμεσα με το ποτάμι και την πλημμυρική του ζώνη, θα επιφέρει συρρίκνωση ενός υγροτόπου μοναδικής αξίας για την Αττική, του υγρότοπου της Βραυρώνας. Η περιοχή στις εκβολές του ποταμού έχει ενταχθεί στο δίκτυο NATURA (GR3000004-Βραυρώνα Παράκτια Θαλάσσια Ζώνη), φιλοξενεί 18 είδη οικοτόπων της Οδηγίας 92/43/ΕΕ, 210 είδη πτηνών από τα συνολικά 440 της Ελλάδας , 73 απειλούμενα είδη (53 πτηνά του Παραρτήματος Ι της οδηγίας 79/409/ΕΕ και 20 ερπετά και αμφίβια του Παραρτήματος ΙΙ της οδηγίας 92/43/ΕΕ), καθώς και πολλά ακόμη είδη χλωρίδας και πανίδας.


Το «αντιπλημμυρικό» έργο γίνεται σε ένα ποτάμι που ΔΕ ΔΙΑΣΧΙΖΕΙ ΚΑΤΟΙΚΗΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ παρά μόνο αγροτικές εκτάσεις. Οι φυσικοί πλημμυρισμοί των εκτάσεων αυτών λειτουργούσαν ευεργετικά για τις καλλιέργειες μέχρι τη δημιουργία του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος, το οποίο αύξησε τις επιφανειακές απορροές και κυρίως υποβάθμισε δραματικά την ποιότητά τους. Τα όμβρια ύδατα του αεροδρομίου, που είναι επιβαρυμένα με λάδια και βαρέα μέταλλα από τις πίστες, τα parking κλπ , απορρέουν νότια προς τον Ερασίνο ποταμό και βόρεια προς το Μεγάλο Ρέμα Ραφήνας, υποβαθμίζοντας ολοένα και περισσότερο τα πλούσια οικοσυστήματα των δύο ποταμών. Η ποιοτική υποβάθμιση των νερών που δέχεται ο Ερασίνος ποταμός ήδη έχουν μετατρέψει σημαντικό τμήμα των καλλιεργούμενων εκτάσεων της πεδιάδας σε άγονη γη, ενώ η ποσοτική αύξηση του νερού που κατακλύζει τις ΦΥΣΙΚΕΣ πλημμυρικές ζώνες του ποταμού έχουν οδηγήσει σε μεγαλύτερο πλημμυρισμό του αρχαιολογικού χώρου στις εκβολές.

Το πρόσχημα της «προστασίας του Ναού της Αρτέμιδος» σε καμία περίπτωση δε δικαιολογεί το φαραωνικό έργο που ξεκίνησε, το οποίο έτσι κι αλλιώς δεν θα μπορέσει να τον προστατέψει περισσότερο από ένα απλό ανάχωμα.

Αντί του φαραωνικού αυτού έργου που ξεκίνησε με δαπάνες του δημοσίου, θα έπρεπε το αεροδρόμιο να υποχρεωθεί για τη συγκράτηση όλων των επιφανειακών απορροών που προέρχονται από τη λεκάνη του σε κατάλληλες εγκαταστάσεις, στη συνέχεια την υποβολή τους σε βιολογικό καθαρισμό και τέλος τη διάθεσή τους με κατάλληλο ρυθμό στους αποδέκτες ώστε να μην αυξάνεται η περιβαλλοντική επιβάρυνση των ποταμών και ο πλημμυρικός κίνδυνος. Αυτό άλλωστε αποτελούσε προϋπόθεση της αδειοδότησης του αεροδρομίου και είναι η μόνη ορθολογική μέθοδος για να προστατευθεί όχι μόνο ο αρχαιολογικός χώρος, αλλά και το δημόσιο χρήμα, το ποτάμι, ο υγρότοπος, η βιοποικιλότητα της Αττικής, η αγροτική γη και η ποιότητα ζωής των κατοίκων της Αττικής.

ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΑΜΕΣΑ ΤΟ ΠΑΡΑΝΟΜΟ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΟ ΕΡΓΟ ΣΤΟΝ ΕΡΑΣΙΝΟ ΠΟΤΑΜΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΥΓΡΟΤΟΠΟ ΤΗΣ ΒΡΑΥΡΩΝΑΣ.

28/11/2020, Φορείς και Κινήσεις για την Προστασία των Ρεμάτων-Ρεματτική, remattiki@gmail.com

Το πρόγραμμα "Διατηρώ" να γίνει πράξη

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΔΙΑΤΗΡΩ» ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΡΑΞΗ


Η βαρυσήμαντη Διάταξη με Αρ. Τροπολογίας 44 A'/26.03.2021 του Νόμου 4787 η οποία αναπόφευκτα θα οδηγήσει σε καθαίρεση με συνοπτικές διαδικασίες ερειπωμένα κτίρια παλαιότερα των 100 ετών που συγκροτούν την Αρχιτεκτονική μας κληρονομιά, ψηφίσθηκε την Τετάρτη 24 Μαρτίου 2021 από τη Βουλή, σε νομοσχέδιο για το Ελληνικό (!).

Η εξέλιξη αυτή καθιστά περισσότερο από ποτέ επιτακτική την ανάγκη να προωθηθεί άμεσα το πρόγραμμα ΔΙΑΤΗΡΩ που θα δώσει την ευκαιρία στους ιδιοκτήτες διατηρητέων κτιρίων να τα στερεώσουν και να τα αποκαταστήσουν.

Τα κτίρια στα οποία απευθύνεται η διάταξη ακόμη και αν δεν είναι κηρυγμένα διατηρητέα, θεωρούνται από το ΥΠΠΟΑ «προστατευόμενα» εφόσον είναι παλαιότερα των 100 ετών και βρίσκονται μέσα σε κηρυγμένο «ιστορικό τόπο». Και σύμφωνα με τη Σύμβαση για την Προστασία της Ευρωπαϊκής Αρχιτεκτονικής κληρονομιάς (Σύμβαση της Γρανάδας) που επικυρώθηκε ομόφωνα από την Ελληνική Βουλή με τον Ν 2039/1992, η Πολιτεία είναι υποχρεωμένη «να φροντίσει ώστε τα προστατευόμενα ακίνητα να μην αλλοιωθούν, ερειπωθούν ή κατεδαφιστούν» και «να ενθαρρύνει την ιδιωτική πρωτοβουλία για τη συντήρηση και αναστήλωση αυτής της κληρονομιάς».



Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ Περιβάλλοντος και Πολιτισμού έχει στείλει, μεταξύ άλλων σχετικών ενεργειών, και επιστολή στον Υπουργό Περιβάλλοντος, κο Σκρέκα, ζητώντας την δέσμευση του για την υλοποίηση του Προγράμματος ΔΙΑΤΗΡΩ (επισυνάπτεται). Επίσης, η ευρωπαϊκή οργάνωση Europa Nostra με επιστολή της στους Υπουργούς Περιβάλλοντος, κο Σκρέκα, και Οικονομικών, Δρ. Σκυλακάκη, δήλωσε τη στήριξη της στο πρωτοποριακό Πρόγραμμα ΔΙΑΤΗΡΩ (επισυνάπτεται).



Εξάλλου, ο ρόλος της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς ως καταλύτη για την περιβαλλοντική και οικονομική ανάπτυξη/αναγέννηση της Ελλάδας αλλά και της Ευρώπης τονίζεται στα παρακάτω ευρωπαϊκά κείμενα:





Η Αρχιτεκτονική κληρονομιά της χώρας, αποτελεί σημαντική παράμετρο όχι μόνο ταυτότητας αλλά και οικονομικής ανάπτυξης, και η διατήρηση της -έναντι της κατεδάφισης- αποτελεί βασική επιλογή εξοικονόμησης ενέργειας και φυσικών πόρων. Δεν υπάρχει άλλο περιθώριο, πρέπει άμεσα να προωθηθεί η διάσωσή της, με πρώτο βασικό βήμα το πρόγραμμα ΔΙΑΤΗΡΩ.

Για περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνήστε με τα γραφεία της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ Περιβάλλοντος & Πολιτισμού: κα Κ. Στεμπίλη -Τηλ: 210 - 32 25 245 & 210 - 32 26 693.


Τουρισμός: πέρυσι ρίσκαραν, φέτος εγκληματούν

Τουρισμός: πέρυσι ρίσκαραν, φέτος εγκληματούν

«Φωλιά» κορονοϊού η Ελλάδα πέρυσι το καλοκαίρι. Παγκόσμια πρωταθλήτρια η χώρα μας ως προς τα εισερχόμενα κρούσματα στη Βρετανία. Καταρρίπτεται το κυβερνητικό αφήγημα ότι η εισροή τουριστών δεν έπαιξε ρόλο στην επιδείνωση της πανδημίας.

Τις πραγματικές διαστάσεις των συνεπειών από το περυσινό άνοιγμα του τουρισμού αλλά και τη μεγάλη ανησυχία των πολιτών για το συγκεκριμένο ζήτημα αναδεικνύει μια νέα επιστημονική μελέτη που ήδη έχει τεθεί υπόψη της παγκόσμιας επιστημονικής κοινότητας. Η προδημοσιευμένη έρευνα του καθηγητή Ανάλυσης Δεδομένων και συνεργάτη του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Κρήτης, Αρη Μουστάκα, εστιάζει σε δύο κύρια σημεία.

Αφενός στην καταγραφή του βασικού αναπαραγωγικού ρυθμού του κορονοϊού, το γνωστό «Rt», για την περίοδο του περυσινού καλοκαιριού, αφετέρου στην καταγραφή των αναζητήσεων που πραγματοποίησαν στο ίντερνετ οι κάτοικοι της χώρας καθ’ όλη την περίοδο της πανδημίας. Και στις δύο περιπτώσεις, από τα δεδομένα της έρευνας καταρρίπτεται πλήρως το κυβερνητικό αφήγημα ότι ο τουρισμός δεν έπαιξε ρόλο στην επιδείνωση της πανδημίας στη χώρα.


Επί του συγκεκριμένου θέματος σοβεί μια επιστημονική αντιπαράθεση καθώς πρόσφατα, όπως είχε αναδείξει η «Εφ.Συν.», επιστήμονες-μέλη της Επιτροπής Λοιμωξιολόγων, μεταξύ των οποίων και ο Σωτήρης Τσιόδρας, προσπάθησαν να αποδείξουν επιστημονικά τη μη συσχέτιση του τουρισμού με την αύξηση των κρουσμάτων, με μια εργασία που δέχεται ήδη σοβαρή κριτική για ελλιπή μεθοδολογία και σοβαρά λάθη.

Στη μελέτη του Αρη Μουστάκα δίνεται κατ’ αρχάς η διαχρονική εικόνα του δείκτη μεταδοτικότητας Rt στην Ελλάδα (με βάση τα στοιχεία του Πανεπιστημίου John Hopkins) όπου με έκπληξη διαπιστώνει κανείς πως για την επίμαχη περίοδο του Αυγούστου του 2020, εν μέσω δηλαδή του τουριστικού κύματος, καταγράφει τη μεγαλύτερη διαχρονικά τιμή από την αρχή της πανδημίας (Γράφημα 1).

Οπως εξηγεί στην «Εφ.Συν.» ο Αρης Μουστάκας, «το ότι η καταγραφή αυτή το περυσινό καλοκαίρι δεν ακολουθήθηκε από υπερβολικό αριθμό κρουσμάτων και θανάτων εξηγείται από το γεγονός πως υπήρχε προφανώς μεγάλος αριθμός νοσούντων μεταξύ των τουριστών, που επέστρεψαν στις χώρες τους χωρίς να καταγραφούν ποτέ στην Ελλάδα. Η εκτίμηση αυτή επιβεβαιώνεται και από τη νεότερη μελέτη Βρετανών επιστημόνων που καταγράφουν την Ελλάδα στην πρώτη θέση παγκοσμίως ως προς τα εισερχόμενα κρούσματα στη χώρα τους» (σ.σ. βλ. παρακάτω).

Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα διεθνή στοιχεία, λοιπόν, η κορύφωση του δείκτη μεταδοτικότητας σημειώνεται κατά την περίοδο από 2 έως 16 Αυγούστου, με τιμή 1,5.

Μάλιστα, η μέγιστη τιμή του δείκτη Rt τον Αύγουστο είναι μεγαλύτερη ακόμα και από την περίοδο του Νοεμβρίου, στην κορύφωση του δεύτερου κύματος, με τη δραματική κατάσταση ειδικά στη Βόρεια Ελλάδα (Γράφημα 1).

Οι αναζητήσεις

Κυριακή, 4 Απριλίου 2021

Σεβασμός στον Υμηττό

ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΥΜΗΤΤΟ.


O Yμηττός λεηλατείται. Ο Υμηττός καταπατείται.
Ο Υμηττός χτίζεται αυθαίρετα ή νομότυπα. Ο Υμηττός καίγεται συστηματικά.
Ο Υμηττός δεν ανήκει στο κράτος, στο στρατό, στην εκκλησία,
στους δήμους που τον περιβάλλουν,
στους ιδιώτες που τον ιδιοποιούνται και τον εκμεταλλεύονται.

Ο Υμηττός είναι ενιαίος χώρος, ενιαίο οικοσύστημα.
Ο Υμηττός είναι δασικός χώρος , δεν είναι «αστικό βουνό».
Ο Υμηττός είναι δημόσιος χώρος που ανήκει σε όλους.
Ο Υμηττός δεν ανήκει μόνο στη δική μας γενιά.

Ο Υμηττός δεν μπορεί και ούτε πρέπει να καλύψει τις ανάγκες γειτονικών και μη περιοχών
σε κτιριακές εγκαταστάσεις εκπαίδευσης ,υγείας, πολιτισμού, αθλητισμού
σε νεκροταφεία και σταθμούς διαχείρισης απορριμάτων, σε Κέντρα Υψηλής Τάσης.

Ο Υμηττός εκπέμπει μήνυμα S.O.S - Φτάνει πιά !
Οφείλουμε να τον σεβαστούμε!
Ας του ανταποδώσουμε όλα όσα μας προσφέρει.
Ας τον προστατεύσουμε, στη πράξη, όχι στα λόγια.