Σάββατο 13 Νοεμβρίου 2021

Για να μη γίνει κάνονας η απλήρωτη εργασία των νέων αρχιτεκτόνων

 


ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΕ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

Σε μία περίοδο αποδιάρθρωσης των εργασιακών δικαιωμάτων, με την ψήφιση των αντεργατικών νόμων και ειδικά με την ψήφιση του νόμου Χατζιδάκη το καλοκαίρι, οι εργασιακές συνθήκες στις οποίες καλούνται να ανταπεξέλθουν οι εργαζόμενοι θυμίζουν κυριολεκτικά μεσαίωνα. Ο κλάδος των μηχανικών βρίσκεται στο επίκεντρο της εμπέδωσης των αντεργατικών πολιτικών καθώς οι ελαστικές και ανασφάλιστες σχέσεις εργασίας ίσχυαν, ακόμα και πριν την νομιμοποίησή τους.

Οι ψηφισμένοι αντεργατικοί νόμοι, σε συνδυασμό με την ψήφιση αντίστοιχων αντιασφαλιστικών νόμων έχουν οδηγήσει στην συγκεντρωποίηση των δουλειών στα μεγάλα κατασκευαστικά γραφεία, με αποτέλεσμα αυτά να ρυθμίζουν τις εργασιακές συνθήκες του κλάδου, καθιστώντας πλέον ανέφικτη την αυτοαπασχόληση. Σε αυτό το τοπίο, η κατάσταση για τους νέους μισθωτούς μηχανικούς είναι ακόμα δυσμενέστερη, καθώς η απαιτούμενη απ’ όλα τα γραφεία προϋπηρεσία κατακτιέται τις περισσότερες φορές με απλήρωτη πλήρη απασχόληση των συναδέλφων κάτω από εξοντωτικές συνθήκες. Ειδικά σε μερικούς κλάδους, όπως ο κλάδος των αρχιτεκτόνων, διαμορφώνεται μία συνθήκη κατά την οποία, όποιος δεν δέχεται ή δεν μπορεί να εργαστεί απλήρωτος για ένα διάστημα να πετιέται εκτός επαγγέλματος, υποχρεώνοντάς τον έτσι σε μία άτυπη υποχρεωτική πρακτική.

Οι συνθήκες αυτές φυσικά δεν αφορούν μόνο τους νέους μισθωτούς μηχανικούς. Οι αποδιαρθρωμένες συνθήκες εργασίας των νέων (απλήρωτη εργασία, δεκάωρα και δωδεκάωρα ωράρια, δουλειά την Κυριακή, κτλ) είναι ο μοχλός συμπίεσης γενικά των εργασιακών δικαιωμάτων και ο τρόπος ουσιαστικά εμπέδωσης της κατάπτυστης νομοθεσίας περιστολής των λαϊκών κεκτημένων. Δεν είναι άλλωστε λίγα τα γραφεία, που έχουν καταλήξει να απασχολούν αποκλειστικά απλήρωτους εργαζομένους, για την μεγιστοποίηση της κερδοφορίας τους. Η συνθήκη αυτή εκτός ότι λειτουργεί εκβιαστικά για τους ήδη εργαζόμενους, προκειμένου να δεχτούν την περιστολή των εργασιακών τους δικαιωμάτων, αυξάνει και την ανεργία στον κλάδο καθώς οι ορισμένες θέσεις εργασίας καλύπτονται από απλήρωτους εργαζομένους και οι συνάδελφοι, που θέλουν να βιοποριστούν από το επάγγελμα τους, πετιούνται στην ανεργία.

Ως Σωματείο Μισθωτών Τεχνικών, δεν θα αφήσουμε κανένα συνάδελφο μας να δουλεύει κάτω από αυτές τις συνθήκες. Καλούμε κάθε συνάδελφο, που δουλεύει ή έχει εντοπίσει τέτοιου τύπου σχέσεις εργασίας σε συνάντηση προκειμένου το σωματείο να ενεργοποιηθεί και να αντιμετωπίσει την αποδιάρθρωση των εργασιακών δικαιωμάτων. Μαζί με τους φοιτητικούς συλλόγους του κλάδου, που αναμετρώνται με αντίστοιχα θέματα για την πρακτική τους άσκηση, να δώσουμε ένα τέλος στην καταβαράθρωση των κεκτημένων μας και την σταδιακή συμπίεση των δικαιωμάτων μας. Ήδη η κινητοποιήσεις κατά του νόμου Χατζιδάκη κατέδειξαν ότι το εργατικό κίνημα δεν πρόκειται να εκχωρήσει τα κεκτημένα δικαιώματά του και μέσα από τους μαζικούς λαϊκούς αγώνες θα ανακόψει την εφαρμογή του νόμου σε κάθε χώρο, που αυτός θα πάει να εφαρμοστεί.


Ριζοσπαστική Κίνηση Τεχνικών στο ΣΜΤ-Μακεδονίας


Πορείες υπεράσπισης των ελεύθερων χώρων σε Βύρωνα και Εξάρχεια

Σάββατο 13/11: Πορεία στις γειτονιές μας για την υπεράσπιση των ελεύθερων και δημόσιων χώρων

ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΟΥΣ ΑΝΟΙΧΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΑΣ, ΤΟ ΠΡΑΣΙΝΟ, ΤΟΝ ΥΜΗΤΤΟ

ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΥΣ

Για κάθε σπιθαμή δημόσιου και ελεύθερου χώρου βρίσκονται σε εξέλιξη σχέδια από κυβερνήσεις, περιφέρειες, δήμους, εκκλησία, στρατό, κρατικούς θεσμούς και επιχειρήσεις για παραχώρησή της σε ιδιώτες προς εκμετάλλευση και για «αξιοποίηση» της που αποφέρει κέρδος, ώστε να εξυπηρετούνται τα συμφέροντα των «επενδυτών» και η λεγόμενη «ανάπτυξη».

Τα οικονομικά συμφέροντα έχουν ξεσαλώσει και απαιτούν να κερδοσκοπούν σε κάθε δημόσιο χώρο, να οικοδομήσουν κάθε αδόμητη επιφάνεια. Από κοντά και οι δημόσιοι φορείς που εμπορευματοποιούν τους δημόσιους χώρους, σχεδιάζουν ελεγχόμενη είσοδο και εισιτήρια, τραπεζοκαθίσματα παντού, τσιμεντοποίηση.

Αποτέλεσμα; Η χειροτέρευση των συνθηκών ζωής μας, αβίωτες πόλεις, αποψίλωση του πράσινου, καταστροφή των δασών, ανυπολόγιστες συνέπειες, κόστος ακόμα και σε ανθρώπινες ζωές σε κάθε έντονο καιρικό φαινόμενο, πυρκαγιές, καύσωνες, πλημμύρες. Η κλιματική κρίση και η διατάραξη των οικοσυστημάτων με τη λεηλασία της φύσης και το σύστημα εκμετάλλευσης είναι εδώ και καλούμαστε να αντιστρέψουμε αυτή την πορεία τώρα.

Στις γειτονιές μας το δάσος του Υμηττού βρίσκεται στο στόχαστρο. Με το νέο Προεδρικό Διάταγμα για τον Υμηττό, που βρίσκεται προς έγκριση στο ΣτΕ, η προστασία του ορεινού οικοσυστήματος υποβαθμίζεται, ανοίγοντας το δρόμο για νομιμοποιήσεις αυθαιρέτων κτισμάτων, κτιριακές επεκτάσεις, ασύμβατες γεωργικές χρήσεις, αξιώσεις για κατασκευή και επέκταση κοιμητηρίων και Σταθμών Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων. Με νέους αυτοκινητόδρομους και άλλα έργα, προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι επενδύσεις Λάτση στο πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού και άλλα ιδιωτικά συμφέροντα.

Πέμπτη 11 Νοεμβρίου 2021

Το πανελλαδικό Δίκτυο συλλογικοτήτων για την ενέργεια αντικρούει τις θέσεις της ΕΛΕΤΑΕΝ και του λόμπι της αιολικής βιομηχανίας

Το πανελλαδικό Δίκτυο συλλογικοτήτων για την ενέργεια αντικρούει τις θέσεις της ΕΛΕΤΑΕΝ και του λόμπι της αιολικής βιομηχανίας


Το πανελλαδικό Δίκτυο συλλογικοτήτων για την ενέργεια δίνει στη δημοσιότητα εκτενές κείμενο με το οποίο αντικρούει τις θέσεις του λόμπι της αιολικής βιομηχανίας, όπως αυτές εκφράζονται μέσα από την προπαγανδιστική έκδοση «Η αιολική ενέργεια απαντά, η αλήθεια πίσω από τους μύθους», που υπογράφει η ΕΛΕΤΑΕΝ, ένας οργανισμός που εμφανίζεται με το «μανδύα» της επιστημονικής ένωσης, ενώ είναι ξεκάθαρα φορέας εταιρικών συμφερόντων. Το κείμενο έχει πεδίο αναφοράς μια συγκεκριμένη ενεργειακή δραστηριότητα -τις αιολικές εγκαταστάσεις βιομηχανικού τύπου, που κατακλύζουν όλη τη χώρα- και, ταυτόχρονα, την επικοινωνιακή καταιγίδα που τη συνοδεύει, στηριγμένη στην οικονομική ευρωστία των χορηγών της.



Η αντιμετώπιση των επιχειρημάτων του λόμπι της αιολικής βιομηχανίας είναι μόνο μια ψηφίδα στο μωσαϊκό των δράσεων των κινημάτων, που δεν εξαντλούνται στην αποδόμηση ενός συγκεκριμένου μοντέλου ανάπτυξης των έργων ΑΠΕ, αλλά φιλοδοξούν να ανοίξουν μια ευρύτερη συζήτηση για το σύνολο των ζητημάτων της ενέργειας, από τη σκοπιά των πολιτών και των κινημάτων.

Ελπίζουμε αυτή η πρωτοβουλία να λειτουργήσει υποστηρικτικά στη δράση των συλλογικοτήτων που εμπλέκονται στις ποικίλες ενεργειακές δραστηριότητες, και ιδιαίτερα αυτές που σχετίζονται με τη βίαιη -κυριολεκτικά και μεταφορικά- υλοποίηση βιομηχανικού τύπου έργων ΑΠΕ.

Το κείμενο θα εκτυπωθεί με τη μορφή εύχρηστου φυλλαδίου, ενώ θα είναι διαθέσιμο διαδικτυακά στην παρακάτω διεύθυνση:

Γιατί η επιτυχία της ΔΕΗ είναι κόλαφος για την οικονομία και την κοινωνία

Γιατί η επιτυχία της ΔΕΗ είναι κόλαφος για την οικονομία και την κοινωνία, του Λεωνίδα ΒατικιώτηΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ:ΤΕΤΑΡΤΗ, 10 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2021 18:32ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΒΑΤΙΚΙΩΤΗΣ

Με τυμπανοκρουσίες έγινε δεκτή η υπερπροσφορά κεφαλαίων για την κάλυψη της Αύξησης Μετοχικού Κεφαλαίου της ΔΕΗ. Η, ακόμη και σήμερα, μεγαλύτερη επιχείρηση ηλεκτρισμού στην Ελλάδα διαθέτοντας το 17% των μετοχών της συγκέντρωσε σε χρόνο ρεκόρ 1,35 δισ. ευρώ, όταν η διοίκησή της με την αρχική της ανακοίνωση είχε δηλώσει ότι αναζητά «μόνον» 750 εκ. ευρώ.

Ωστόσο, το «επίτευγμα» της ΔΕΗ συντελέστηκε σε βάρος όχι μόνο της κοινωνίας, αλλά και της ευρύτερης οικονομίας. Οι θριαμβολογίες για τον «άθλο» της ΔΕΗ συνοδεύονταν σταθερά από μια υπόμνηση: το …μεγάλο άλμα προς τα μπρος που πραγματοποίησε από το 2019, όταν στον ισολογισμό της εμφάνισε ζημιές 1,68 δισ. ευρώ, μέχρι σήμερα που υποτίθεται ότι μετατράπηκε στην …εκλεκτή των αγορών. Η μεταμόρφωση της ΔΕΗ στηρίχθηκε σε τρεις παράγοντες: την αύξηση των τιμολογίων και την μείωση του κονδυλίου μισθοδοσίας και των επενδύσεων.

Τον Αύγουστο του 2019, εν μέσω απειλητικών δηλώσεων του τότε υπουργού Ενέργειας, Κ. Χατζηδάκη για επαπειλούμενη χρεοκοπία της ΔΕΗ που απλώς προετοίμαζαν το κλίμα, ανακοινώθηκαν αυξήσεις διψήφιου ποσοστού! Για κατανάλωση έως 2.000 κιλοβατώρες 16,9%, πάνω από 2.000 κιλοβατώρες 16,4% και στο νυχτερινό ρεύμα 19,5%! Επίσης, μείωση της έκπτωσης συνέπειας από 10% στο 5%, κ.α. Παράλληλα, αυξήθηκε και ο ΦΠΑ από το 6% στο 13%, αυξάνοντας σημαντικά το πληρωτέο ποσό στους λογαριασμούς. Κατά συνέπεια, τα κέρδη στον ισολογισμό της ΔΕΗ ισούνται με τη λεηλασία των λαϊκών εισοδημάτων που χρηματοδότησαν την κερδοφορία της. Ας μην επαίρεται η διοίκησή της γι’ αυτό το επίτευγμα, δεν απαιτούσε και τόσο προηγμένες τεχνικές διοίκησης επιχειρήσεων για να το καταφέρει…

Τετάρτη 10 Νοεμβρίου 2021

Στρατηγική της έντασης και ένταση του θεσμικού αυταρχισμού: ένα πολύ επικίνδυνο παιχνίδι

08.11.2021, 23:41
Στρατηγική της έντασης και ένταση του θεσμικού αυταρχισμού: ένα πολύ επικίνδυνο παιχνίδι
Δημήτρης Σαραφιανός

Το τελευταίο χρονικό διάστημα πληθαίνουν επικίνδυνα τα περιστατικά έντασης του αυταρχισμού, τόσο στο πεδίο άσκησης των δημοκρατικών δικαιωμάτων, όσο και στο πεδίο των θεσμικών μεταρρυθμίσεων.

Η κυβέρνηση τροφοδοτεί διαρκώς την ένταση με σχετικές παρεμβάσεις της και η κατάσταση θυμίζει έντονα την περσινή περίοδο όταν διακυβευόταν αν θα έχουμε τον πρώτο νεκρό φυλακισμένο από απεργία πείνας και η αστυνομία στοχοποιούσε τη νεολαία στις γειτονιές.

Εάν οι μαζικές διαδηλώσεις εκείνης της περιόδου απέτρεψαν τα χειρότερα και οδήγησαν στην αδρανοποίηση των αντισυνταγματικών διατάξεων των νόμων 4703/20 (για τη γνωστοποίηση συνάθροισης και τον ορισμό οργανωτή της) και 4777/21 (για την πανεπιστημιακή αστυνομία), σήμερα μια σχετική κινηματική αδράνεια επιτρέπει στην κυβέρνηση να προχωρήσει σε θεσμικές τομές που διακινδυνεύουν όχι μόνο να ακυρώσουν τη δυνατότητα έκφρασης κινηματικών αντιστάσεων, αλλά και να διακυβεύσουν τη σωματική ακεραιότητα συμπολιτών μας.

1. Μια προαναγγελθείσα δολοφονία

Έτσι, τον τελευταίο μήνα γίναμε μάρτυρες πολλαπλών επεισοδίων αστυνομικών καταδιώξεων αυτοκινήτων, στις οποίες αστυνομικοί και ειδικοί φρουροί πυροβόλησαν κατά των καταδιωκομένων, με αποκορύφωμα το περιστατικό στο Πέραμα και τη δολοφονία του Νίκου Σαμπάνη.

Συγκεκριμένα,

στις 8/10, στην οδό Μάρνη στο κέντρο της Αθήνας, μετά από καταδίωξη κλεμμένου αυτοκινήτου, αστυνομικοί πυροβόλησαν και τραυμάτισαν τον νεαρό οδηγό. Σύμφωνα με τα σχετικά δημοσιεύματα ο πυροβολισμός έγινε στο πόδι του οδηγού, πλην όμως οι σχετικές φωτογραφίες που δημοσιεύθηκαν1 δείχνουν τις σφαίρες να έχουν τρυπήσει το παρμπριζ του αυτοκινήτου στο ύψος του κεφαλιού του οδηγού

στις 11/10 στις οδούς Σκορδά και Παπαναστασίου στον Αγιο Παντελεήμονα, αστυνομικοί της ομάδας ΟΠΚΕ πυροβόλησαν κατά αυτοκινήτου που δεν σταμάτησε σε έλεγχο, αλλά αυτό κατόρθωσε να διαφύγει2

στις 20/10 στα Τρίκαλα, στην ευρύτερη περιοχή της Καλαμπάκας, αστυνομικοί της Ασφάλειας Τρικάλων καταδίωξαν και πυροβόλησαν αυτοκίνητο που δεν σταμάτησε σε έλεγχο3

Σε όλες τις περιπτώσεις τα σχετικά δημοσιεύματα αναφέρουν ότι οι οδηγοί των οχημάτων επιχείρησαν να εμβολίσουν τους αστυνομικούς με το αυτοκίνητό τους. Εδώ λοιπόν δυο περιπτώσεις υπάρχουν: είτε υπάρχει κάποιο άγνωστο κέντρο που έχει δώσει διαταγές στους οδηγούς αυτοκινήτων να επιχειρούν να εμβολίσουν αστυνομικούς για να διαφύγουν τον έλεγχο, είτε υπάρχει κάποιο κέντρο εντός του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη ή της ΕΛΑΣ που έχει δώσει την εντολή να δικαιολογούνται οι -κατά παραβίαση του ν. 3169/2003- πυροβολισμοί με την επίκληση της προσπάθειας εμβολισμού.

Για «πειραματικούς χειρισμούς» καταγγέλλουν οι μηχανικοί της ΕΥΔΑΠ τη διοίκηση


Για «πειραματικούς χειρισμούς» καταγγέλλουν οι μηχανικοί της ΕΥΔΑΠ τη διοίκηση
09-11-2021 - Πηγή: efsyn.gr

«Πειραματικούς χειρισμούς» με τους οποίους η διοίκηση της ΕΥΔΑΠ ζημίωσε ήδη την επιχείρηση με 54 εκατομμύρια ευρώ καταγγέλλει σε ανακοίνωσή του ο Συλλογος Μηχανικών, ζητώντας ταυτόχρονα αλλαγή πορείας και στο άλλο μεγάλο θέμα που τελεί υπό διαπραγμάτευση και αφορά την ανάθεση σε ιδιώτες του Εξωτερικού Υδροδοτικού Συστήματος.

Σύμφωνα με τον Σύλλογο Μηχανικών Π.Ε και Τ.Ε. ΕΥΔΑΠ, η οικονομική ζημία προκλήθηκε από τον διαγωνισμό για την λειτουργία και συντήρηση του Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων Ψυττάλειας (ΚΕΛΨ) για 5 έτη. Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, ο διαγωνισμός «ολοκληρώνεται με το άνοιγμα της οικονομικής προσφοράς του ενός οικονομικού φορέα, που πληρούσε τις τεχνικές προδιαγραφές σύμφωνα με το πρακτικό της Ειδικής Επιτροπής του Διαγωνισμού που εφάρμοσε κατά γράμμα την διακήρυξη και τον νόμο, με συνολική έκπτωση 35,5%».

Όμως, «η διαδικασία αυτή καθυστέρησε δυο έτη λόγω των μη συμβατικών χειρισμών της Διοίκησης της ΕΥΔΑΠ ΑΕ, η οποία δεν αποδέχτηκε το πόρισμα της Ειδικής Επιτροπής του Διαγωνισμού, το οποίο είχε ολοκληρωθεί από το 2019. Αντ’ αυτού πραγματοποιήθηκε αξιολόγηση των προσφορών από την Διοίκηση με επικύρωση από την πλειοψηφία του Δ.Σ. της ΕΥΔΑΠ ΑΕ, πράγμα που δεν προβλέπεται στην διακήρυξη».

«Για δυο έτη εγκρίθηκαν δυο απευθείας αναθέσεις, με τιμή της ισχύουσας Σύμβασης (με έκπτωση μόνο 23,3% επί του προϋπολογισμού), δίνοντας πάνω από 27 εκ. ευρώ/έτος στην ήδη εγκατεστημένη Κοινοπραξία», επισημαίνουν οι μηχανικοί. Στον διαγωνισμό είχαν έρθει τρεις ενδιαφερόμενοι και «η αξιολόγηση των προσφορών από την Διοίκηση προέβλεπε ότι και οι τρεις συμμετέχοντες γίνονται αποδεκτοί, παρόλο που δεν πληρούν τις Τεχνικές Προδιαγραφές, όπως επιβεβαίωναν το πόρισμα της Ειδικής Επιτροπής Διαγωνισμού και οι γνωμοδοτήσεις των Νομικών Υπηρεσιακών Παραγόντων της ΕΥΔΑΠ ΑΕ».

Σύμφωνα όμως με την ανακοίνωση, «το ΣτΕ και η Ανεξάρτητη Αρχή Προδικαστικών Προσφυγών έκριναν την άμεση συνέχιση του Διαγωνισμού με τον έναν οικονομικό φορέα, κάνοντας δεκτούς όλους τους όρους απόρριψης (πάνω από σαράντα τον αριθμό) που αξιολόγησε η Επιτροπή για τους άλλους δύο συμμετέχοντες στον Διαγωνισμό, δικαιώνοντας την πλήρως».

Οι «πειραματικοί χειρισμοί της Διοίκησης, με την σύμφωνη γνώμη της πλειοψηφίας των μελών του Δ.Σ. της ΕΥΔΑΠ ΑΕ», κατά την άποψη του Συλλόγου Μηχανικών ΠΕ & ΤΕ «φαίνεται ότι προκάλεσαν οικονομική ζημία στην Εταιρεία και επιπλέον έπληξαν το κύρος της με τις αλλεπάλληλες δυσφημιστικές αναφορές των ΜΜΕ και χρήζει διερεύνησης από την Δικαιοσύνη».

Στο άλλο μεγάλο θέμα, τον διαγωνισμό με τον οποίο θα ανατεθεί το Εξωτερικό Υδροδοτικό Σύστημα (ΕΥΣ) σε ιδιώτη, οι μηχανικοί επισημαίνουν ότι «η Διοίκηση διαπραγματεύεται δυο και πλέον χρόνια, την υπογραφή της Σύμβασης με το Ελληνικό Δημόσιο για την πανάκριβη τιμή του ακατέργαστου νερού -0,11€/κμ περίπου- (8 φορές ακριβότερα από την τιμή της Θεσσαλονίκης) η οποία κατά πληροφορίες υπολογίστηκε χωρίς να αφαιρεθούν τα χρήματα των καταναλωτών, των τελών των συμβάσεων αλλά και των επιδοτήσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Έτσι φαίνεται ότι άμεσα θα ζημιωθεί η ΕΥΔΑΠ ΑΕ και οι καταναλωτές, ώστε να πληρωθεί ο ιδιώτης του ΣΔΙΤ για την λειτουργία και συντήρηση του Εξωτερικού Υδροδοτικού Συστήματος, σύμφωνα με την προκήρυξη».

Με την ανάληψη του ΕΥΣ από ιδιώτη, η ευθύνη του κύκλου του νερού σπάει σε τέσσερεις φορείς, δηλαδή στην ΕΥΔΑΠ ΑΕ ως αποδέκτη του νερού, στα διυλιστήρια της, στην ΕΥΔΑΠ Παγίων ως ιδιοκτήτη του ΕΥΣ, στο Υπουργείο ως Κύριο του ΣΔΙΤ και στον ιδιώτη που θα αναλάβει να “τρέξει” το ΣΔΙΤ. Παράλληλα για πρώτη φορά από το 1929 (Κατασκευή Φρ. Μαραθώνα) διαχωρίζεται η πηγή νερού από την κατανάλωση.

Οπως τονίζεται στην ανακοίνωση, «η ΕΥΔΑΠ ΑΕ έχει αποδείξει ότι μπορεί να λειτουργεί και να συντηρεί το ΕΥΣ, παρά την επί μία 20ετία αδιαφορία του Υπουργείου Υποδομών για την τύχη των υποδομών αυτών. Παράλληλα, στο πέρασμα των χρόνων έχει αποδείξει ότι μπορεί να αντιμετωπίσει έκτακτα γεγονότα όπως πανδημίες, σεισμούς, οικονομικές κρίσεις χωρίς να λείψει στον κάτοικο της Αττικής και της ευρύτερης Στερεάς ο ζωογόνος πόρος του νερού».

«Η σύμπραξη του Υπουργείου με τον Ιδιώτη, θα αντικαταστήσει την ΕΥΔΑΠ ΑΕ και θα προκαλέσει την απώλεια περίπου 200 θέσεων εργασίας, όσων δηλαδή εργάζονται αυτή την στιγμή στο ΕΥΣ» , αναφέρουν οι μηχανικοί θεωρώντας ότι το Εξωτερικό Υδροδοτικό Σύστημα και η εκμετάλλευση του πρέπει να παραμείνουν εξ’ ολοκλήρου στην ΕΥΔΑΠ ΑΕ, σε αντίστροφη πορεία δηλαδή από αυτήν που σχεδιάζεται. «Αυτό πρέπει να γίνει όχι μόνο με στόχο την κερδοφορία της Δημόσιας Επιχείρησης, αλλά για την ομαλή παροχή του βασικού συστατικού της ζωής στο μισό πληθυσμό της χώρας, την εξασφάλιση της βιωσιμότητας των υποδομών και την συνέπεια στην απόφαση 1906/2014 της Ολομέλειας του Συμβουλίου και 1223/2020 της μείζονος σύνθεσης του 4ου τμήματος του ΣτΕ».

«Η ύδρευση της Πρωτεύουσας και των ευρύτερων περιοχών της Αττικής είναι έργο Εθνικού Επιπέδου και ως τέτοιο το αντιμετώπιζε και το αντιμετωπίζει η ΕΥΔΑΠ, με την καθημερινή λειτουργία και συντήρηση, με μειωμένο ποσοστό βλαβών σε σχέση με τα διεθνή δεδομένα και χωρίς καμία διακοπή επί δεκαετίες, ώστε να υπάρχει αδιάλειπτη ικανοποίηση της ζήτησης της κατανάλωσης», αναφέρει η ανακοίνωση θετοντας και ένα κρίσιμο ερώτημα: «Θα δεχθούμε στον διεθνή διαγωνισμό για τη λειτουργία, τη συντήρηση και κατασκευή νέων έργων για την υδροδότηση της πρωτεύουσας -Εθνικό Έργο- αναδόχους από τυχούσες γειτονικές χώρες;»

Το προεδρείο του Συλλόγου Μηχανικών αιτήθηκε και πραγματοποίησε στις 26/10/2021 συνάντηση με την Διοίκηση της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας (Υπερταμείο) όπου έθεσε τα θέματα με αναλυτικά στοιχεία και ζητά τόσο από τον φορέα και βασικό μέτοχο της επιχείρησης, όσο και από την διοίκηση της ΕΥΔΑΠ να λάβουν επίσημη θέση στα καταγγελλόμενα.

Παρέμβαση της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ κατά τη Διαβούλευση του ν/σ «Ενιαία Αρχή Δημόσιων Συμβάσεων»

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.Π Α Ν Ε Λ Λ Η Ν Ι Α Ο Μ Ο Σ Π Ο Ν Δ Ι Α
ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ
Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: http://www.emdydas.gr
Αθήνα, 9/11/2021
Αρ. Πρωτ. : 8632
Προς: Διαβούλευση Νομοσχεδίου
Κοιν. : 1. Πρόεδρο και ΔΕ ΤΕΕ
2. Συμβούλιο ΕΑΑΔΗΣΥ
3. Α’ Βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ (για
ενημέρωση όλων των μελών μας)


Θέμα : Παρέμβαση της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ κατά τη Διαβούλευση του ν/σ «Ενιαία Αρχή
Δημόσιων Συμβάσεων»
Στις 27 Οκτωβρίου 2021 τέθηκε σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση σχέδιο νόμου με τίτλο «Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων», κατόπιν σχετικής νομοθετικής πρωτοβουλίας του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Παναγιώτη Πικραμμένου.
Με το εν λόγω Σχέδιο Νόμου ουσιαστικά καταργείται η ΕΑΑΔΗΣΥ (Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων) και η ΑΕΠΠ (Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών) μετονομάζεται σε ΕΑΔΗΣΥ (με ένα Α αφού το Ανεξάρτητη εξαφανίστηκε!), ενώ οι αρμοδιότητες της ΕΑΑΔΗΣΥ χάνονται από τη νέα Ανεξάρτητη Αρχή η οποία πλέον αναλαμβάνει μόνο την εξέταση προδικαστικών προσφυγών. Υπενθυμίζουμε ότι η ΕΑΑΔΗΣΥ είναι η Αρχή που εκδίδει εδώ και χρόνια όλα τα πρότυπα τεύχη δημοπράτησης, παρακολουθεί και επικαιροποιεί τις αλλαγές της Νομοθεσίας περί Δημοσίων Συμβάσεων (Ν.4412/2016, Ν.4782/21), εκδίδει κατευθυντήριες οδηγίες, τεχνικά κείμενα, διευκρινήσεις κλπ προς τις αναθέτουσες αρχές σχετικά με την εφαρμογή των διατάξεων του Ν.4412/2016 και κυρίως απαντάει σε ερωτήσεις των αναθετουσών αρχών και των οικονομικών φορέων. Όλες οι παραπάνω κρίσιμε αρμοδιότητες δυστυχώς πλέον χάνονται, μαζί με τον έλεγχο νομιμότητας που διενεργούσε σε διάφορες διαδικασίες ανάθεσης και εκτέλεσης συμβάσεων.
Μας προκαλεί έντονα αρνητική εντύπωση η βιαστική αυτή ενοποίηση των δύο Αρχών και η απουσία των κρίσιμων αρμοδιοτήτων της ΕΑΑΔΗΣΥ από το νέα ιδρυόμενη Αρχή. Οι παρεμβάσεις της ΕΑΑΔΗΣΥ διακρίνονταν από την νομικά και επιστημονικά τεκμηριωμένο λόγο της και ήταν σημαντικά ενισχυτικές στην κατεύθυνση διαφάνειας, αμεροληψίας, ενίσχυσης της νομιμότητας και του Δημοσίου Συμφέροντος στα ζητήματα των Δημοσίων Συμβάσεων. Οι αρμοδιότητες της παρακολούθησης και εφαρμογή της Ευρωπαϊκής και Εθνικής νομοθεσίας των δημοσίων συμβάσεων (ανάπτυξη και προαγωγή της εθνικής στρατηγικής, πολιτικής και δράσης στον τομέα των δημοσίων συμβάσεων, η διασφάλιση της διαφάνειας, αποτελεσματικότητας, συνοχής και εναρμόνισης των διαδικασιών ανάθεσης και εκτέλεσης των δημοσίων συμβάσεων προς το εθνικό και ευρωπαϊκό δίκαιο, η διαρκής βελτίωση του νομικού πλαισίου των δημοσίων συμβάσεων, καθώς και ο έλεγχος της τήρησης του από τα δημόσια όργανα και τις αναθέτουσες αρχές απουσιάζουν από τη νέα Αρχή.
Όπως ορθά επισημαίνει και η ίδια η Αρχή στη Γνωμοδότησή της:
«Ειδικότερα, με τη σκοπούμενη, με το υποβληθέν σχέδιο νόμου, κατάργηση της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (Ε.Α.Α.ΔΗ.ΣΥ.), τη μετονομασία της Α.Ε.Π.Π. σε Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ.) και τη μεταφορά αρμοδιοτήτων της Ε.Α.Α.ΔΗ.ΣΥ. στην προκύπτουσα νέα Αρχή (Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ.), διαφαίνεται μία συνολική παρέμβαση του νομοθέτη στο διαμορφωθέν, έως σήμερα, σύστημα εποπτείας, ελέγχου, παρακολούθησης, έννομης προστασίας και υποστήριξης του τομέα των δημοσίων συμβάσεων στην Ελλάδα, με απότοκες συνέπειες και κινδύνους στη συνολική ομαλή λειτουργία του τομέα, την οποία διασφαλίζουν –μέχρι σήμερα– οι δύο υφιστάμενες Αρχές (Ε.Α.Α.ΔΗ.ΣΥ. και Α.Ε.Π.Π.) με τη διακριτή άσκηση των αρμοδιοτήτων τους.»
Στηρίζουμε τέλος τις διεκδικήσεις των συναδέλφων μας του Συλλόγου ΕΕΠ της ΑΕΠΠ σχετικά με τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας και τα μισθολογικά θέματα που θέτουν με τη σχετική παρέμβασή τους.
Ως εμπλεκόμενοι με το Σύστημα Παραγωγής Δημοσίων Έργων, Διπλωματούχοι Μηχανικοί, θεωρούμε ότι η διατήρηση των αρμοδιοτήτων και της εν λόγω Ανεξάρτητης Αρχής συμβάλει στη διασφάλιση του Δημοσίου Συμφέροντος και για το λόγο αυτό διεκδικούμε την απόσυρση των εν λόγω διατάξεων και την εκ νέου συζήτηση με τα εμπλεκόμενα μέρη.

Τρίτη 9 Νοεμβρίου 2021

Κόστος ενέργειας / Συνεχίζει να κρατάει τα σκήπτρα στο ακριβότερο ρεύμα η Ελλάδα

Κόστος ενέργειας / Συνεχίζει να κρατάει τα σκήπτρα στο ακριβότερο ρεύμα η Ελλάδα


Βάσει των στοιχείων του ΔΕΣΦΑ, το εννεάμηνο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2021 παρουσιάζεται αύξηση 13,45%

Πρωταθλήτρια αναδεικνύεται, δυστυχώς, και σήμερα η Ελλάδα έχοντας το ακριβότερο ρεύμα στην Ευρώπη, αν και τα δεδομένα στις αγορές είναι κάπως πιο ήπια σε επίπεδο τιμών έναντι των προηγούμενων δύο εβδομάδων.

Πιο συγκεκριμένα, σήμερα η χονδρεμπορική τιμή στην εγχώρια αγορά ανέρχεται στα 242,32 ευρώ/MWh, η ακριβότερη στην Ευρώπη, και ακολουθούν οι Ιταλία (233,28), Κροατία - Σλοβενία (233,11) και Βουλγαρία (232,39). Η ηλεκτροπαραγωγή με φυσικό αέριο σήμερα συμμετέχει στην αγορά με μερίδιο 51,77%. Πάντως η διεθνής τιμή του αερίου (TTF) χθες διαμορφωνόταν οριακά στα 90 ευρώ/MWh, δηλαδή σε χαμηλότερα επίπεδα έναντι των εξαιρετικά υψηλών τιμών των προηγούμενων δύο εβδομάδων (116,02 ευρώ στις 5.10 και 102,172 ευρώ στις 14.10), ενώ και η αξία των δικαιωμάτων CO2 έπεσε κάτω από τα 60 ευρώ/τόνο.

Σημειώνεται δε ότι την προηγούμενη εβδομάδα εκτοξεύτηκαν και πάλι τα κόστη από την εγχώρια αγορά εξισορρόπησης, ξεπερνώντας τα 20 ευρώ/MWh...

Άνοδος στην κατανάλωση αερίου

Παράλληλα, ανοδικά κινείται η εγχώρια κατανάλωση φυσικού αερίου με πρωταγωνιστή την ηλεκτροπαραγωγή, καθώς ενισχύεται διαρκώς η συμμετοχή του στο σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας, παρά την έκρηξη στις τιμές του εισαγόμενου ορυκτού καυσίμου.

Βάσει των στοιχείων του ΔΕΣΦΑ, το εννεάμηνο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2021 παρουσιάζεται αύξηση 13,45% (52,46 τεραβατώρες, από 46,24) συνολικά στην κατανάλωση φυσικού αερίου έναντι του 2020, ενώ οι εισαγωγές έφτασαν σε 57,73 τεραβατώρες, έναντι 53,54 πέρσι.

Σε κάθε περίπτωση, οι ηλεκτροπαραγωγοί όχι μόνο διατηρούνται στην πρώτη θέση της κατανάλωσης αερίου καλύπτοντας το 67,40% της εγχώριας ζήτησης, αλλά η κατανάλωσή τους έχει αυξηθεί στο 15,21% συγκριτικά με πέρυσι.

Ενισχυμένη κατά 7,3% είναι και η κατανάλωση που καταγράφηκε από τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις μέσω των δικτύων διανομής και αντιστοιχούν σχεδόν στο 17,30% της ζήτησης, ενώ η κατανάλωση από εγχώριες βιομηχανίες και το CNG παρουσίασαν αύξηση 7,37%, καλύπτοντας ποσοστό 15,26% επί της ζήτησης.

Συγχρόνως, εμφανίζεται σημαντική μείωση στις εκφορτώσεις υγροποιημένου φυσικού αερίου που έφτασαν στο εννεάμηνο στις 18,14 τεραβατώρες από 25 δεξαμενόπλοια, έναντι 25,86 τεραβατώρων από 40 δεξαμενόπλοια πέρσι, λόγω μείωσης φορτίων από ΗΠΑ και Κατάρ.

Κόστος ενέργειας / Ξαναγράφεται η επιδότηση στο ρεύμα

Δευτέρα 8 Νοεμβρίου 2021

Το «Λευκό Βέλος» κόλλησε στις ράγες

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ 02.11.2021, 12:57
Το «Λευκό Βέλος» κόλλησε στις ράγες

Το τρένο που επρόκειτο να αρχίσει δρομολόγια τον Μάρτιο του 2021, διανύοντας την απόσταση Θεσσαλονίκη-Αθήνα σε 3 ώρες και 15 λεπτά, θα καθυστερήσει έναν ολόκληρο χρόνο επειδή η ιταλικών συμφερόντων ΤΡΑΙΝΟΣΕ αδυνατεί να εκπληρώσει τις προδιαγραφές της Ρυθμιστικής Αρχής.

Μπορεί ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Αχ. Καραμανλής να υπόσχεται «τρένα υδρογόνου σε δύο χρόνια», ωστόσο το «Λευκό Βέλος» που ήταν, υποτίθεται, πανέτοιμο και θα έκανε το πρώτο δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη στις 25 Μαρτίου 2021 για τα 200 χρόνια της Επανάστασης, αναβάλλεται τώρα για τον Μάρτιο του 2022. Τουλάχιστον να πιάσουμε την επέτειο των 201 χρόνων!

Μετά την εμφανή αδυναμία των Ιταλών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να συμμορφωθούν με τις προδιαγραφές και να εγκαταστήσουν συσκευή αμμοδιασποράς που ενισχύει την αποτελεσματικότητα του φρεναρίσματος, η δρομολόγηση του τρένου πήρε μία ακόμη αναβολή ανοίγοντας νέες συζητήσεις, καθώς βρίσκεται σε εκκρεμότητα και η ανανέωση της σύμβασης μέσω της οποίας θα συνεχίσουν να αμείβονται για να διαχειρίζονται τα ελληνικά τρένα του άλλοτε ΟΣΕ.

Η νέα αναβολή για το «Λευκό Βέλος» που θα έκανε το Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε 3 ώρες και 15 λεπτά ανακοινώθηκε επισήμως χθες από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), δηλαδή τον φορέα που είναι αρμόδιος να πιστοποιήσει το τρένο προκειμένου να ξεκινήσει την εκτέλεση δρομολογίων σύμφωνα με τις διεθνείς προδιαγραφές ασφαλείας. Στην ανακοίνωση της ΡΑΣ περιγράφεται συνοπτικά η πορεία της (μη) πιστοποίησης του τρένου που εδώ και τουλάχιστον έναν χρόνο προβάλλεται από την κυβέρνηση ως «προσωποποίηση» του εκσυγχρονισμού των ελληνικών σιδηροδρόμων, την ώρα που όσοι τους χρησιμοποιούν βιώνουν τη συνεχή υποβάθμισή τους.

Σωματείο ΚτΥΠ: Η κατάρρευση της ψευδοροφής στο 4ο Δημοτικό Πυλαίας είναι μόνο «η κορυφή του παγόβουνου»

Σωματείο ΚτΥΠ: Η κατάρρευση της ψευδοροφής στο 4ο Δημοτικό Πυλαίας είναι μόνο «η κορυφή του παγόβουνου»
7 Νοεμβρίου 2021


«Έχουμε καταγγείλει κατ΄ επανάληψη την διάχυση από το κράτος προς Περιφέρειες και Δήμους, της αρμοδιότητας, της ευθύνης και του ελέγχου για την κατασκευή των σχολικών κτιρίων, αλλά και για τις παρεμβάσεις που γίνονται στα υπάρχοντα σχολεία. Με μία σειρά νόμους τόσο η σημερινή κυβέρνηση όσο και οι προηγούμενες, διαμόρφωσαν τη σημερινή κατάσταση που οδήγησε και στην κατάρρευση της ψευδοροφής στο 4ο Δημοτικό Πυλαίας. Μεταξύ των καταγγελιών μας ξεχωρίζουμε αυτές μετά το σεισμό στην Δυτική Αττική το 2019», σημειώνει, σε ανακοίνωσή του, το Σωματείο Εργαζομένων στην εταιρεία Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.

Τότε, προσθέτει, με στοιχεία που έδωσαν τα ίδια τα αρμόδια υπουργεία στη Βουλή, σε απάντηση κοινοβουλευτικής ερώτησης, είχε καταγγείλει ότι:

1. Οι Δήμοι δήλωσαν αδυναμία να ελέγξουν τα σχολεία τους και κάλεσαν να το κάνουν οι εναπομείναντες μηχανικοί των αποδυναμωμένων Κτιριακών Υποδομών

2. Ελέγχθηκαν από 355 σχολεία εκ των οποίων σχεδόν τα μισά βρέθηκαν με βλάβες και από αυτά σχεδόν το 10% τα βγάλαμε ακατάλληλα λόγω σοβαρότατων βλαβών.

3. Τα υπόλοιπα περίπου 2.500 σχολεία δεν ελέγχθηκαν, καθώς οι … Διευθυντές τους που κλήθηκαν να κάνουν οπτικό έλεγχο δεν είδαν κάτι και έκριναν ότι είναι κατάλληλα !!!

4. Στα 164 σχολεία που βρήκαν με μεγαλύτερες ή μικρότερες βλάβες, «διαπιστώσαμε ότι αυτές ως επί το πλείστον δεν οφείλονταν στο συγκεκριμένο σεισμό, αλλά σε κακοτεχνίες και ελλιπείς επισκευές και παρεμβάσεις που είχαν γίνει παλιότερα»/

Έτσι, συνεχίζει, το Σωματείο και οι εργαζόμενοι έθεσαν «και τότε για ακόμα μία φορά το ζήτημα ότι, το κράτος μέσω των Κτιριακών Υποδομών πρέπει να έχει την αποκλειστική ευθύνη και έλεγχο για τη Σχολική Στέγη όπως όταν υπήρχε ο Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων. Δυστυχώς “στου κουφού τη πόρτα”».

Έτσι «φτάσαμε στο τραγελαφικό σημείο πλέον, μετά από την κατάρρευση της ψευδοροφής στο 4ο Δημοτικό Πυλαίας -που από τύχη και την παρατηρητικότητα της δασκάλας δεν είχαμε μία τραγωδία- να δηλώνει δημόσια και ανερυθρίαστα ο δήμαρχος Πυλαίας ότι, το “έχειν καλώς” για να μπουν μέσα στις αίθουσες τα παιδιά, το έδωσε ο εργολάβος που έκανε τις εργασίες !!! Και βέβαια να καλεί εκ των υστέρων τους μηχανικούς των Κτιριακών υποδομών να ελέγξουν την ασφάλεια του σχολείου».

Δηλαδή, καταλήγει το Σωματείο, «η ιστορία επαναλαμβάνεται χωρίς κανένας αναρμο-αρμόδιος και κυρίως η κυβέρνηση να κάνει οτιδήποτε για να “αποφύγουμε το παγόβουνο” που βρίσκεται μπροστά μας και ακούει στο όνομα “αποποίηση της ευθύνης του κράτους” να παρέχει δημόσια δωρεάν σύγχρονα και ασφαλή σχολεία, αλλά και να έχει την ευθύνη και εποπτεία ώστε να γίνονται σωστά και με ασφάλεια οι έλεγχοι και οι απαιτούμενες επισκευές και παρεμβάσεις στα λειτουργούντα σχολεία».