Σάββατο, 19 Οκτωβρίου 2019

Ποδαρικό (στη διαχείριση απορριμμάτων) με πραξικόπημα ο κ. Πατούλης

Ποδαρικό (στη διαχείριση απορριμμάτων) με πραξικόπημα ο κ. Πατούλης

Στο παραπάνω βίντεο ολόκληρη η συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου.
Η παρέμβαση του εκπροσώπου του ΔΥΤΙΚΟΥ ΜΕΤΩΠΟΥ στο 1:20:30

Για «καθαρή» λύση στο Γραμματικό κάνει λόγο ο κ. Πατούλης, μετά τη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου Αττικής, την Τετάρτη 16/10/2019. Στην πραγματικότητα, αυτό που έγινε πεντακάθαρο είναι η απουσία ουσιαστικής θέσης για το κρίσιμο θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων, η πλήρης σύμπλευσή του με την παράταξη της κ. Δούρου και η πραξικοπηματική αντίληψη που τον συνοδεύει. Τα πράγματα έχουν ως εξής:

Τέσσερις παρατάξεις της αντιπολίτευσης είχαν ζητήσει τη διεξαγωγή, προ ΗΔ, συζήτησης για το θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων και, ειδικότερα, της περίφημης απόφασης 248/2019 της ΕΕ του ΕΔΣΝΑ για την προκήρυξη διαγωνισμού «μεταβατικής διαχείρισης», δηλαδή για τη δημιουργία νέου ΧΥΤΑ στη Φυλή, με διάρκεια 3+2 χρόνια και προϋπολογισμό, περίπου, 50 εκατομμύρια ευρώ. Κάποια από τα σχήματα ζητούσαν, επιπλέον, να παρθεί απόφαση, με την οποία θα ζητούνταν η ανάκληση της απόφασης 248/2019.

Η συζήτηση έμεινε μετέωρη, μέχρι να προσέλθει στη συνεδρίαση ο κ. Πατούλης, ο οποίος τοποθετούμενος έδειξε να μην υιοθετεί το αίτημα για συζήτηση, αφού -όπως ανέφερε- περιμένει τις θέσεις των παρατάξεων και των κομμάτων, προτού δημοσιοποιήσει τις δικές του (ανύπαρκτες, για την ώρα) θέσεις. Ξαφνικά, σε μια στιγμιαία έκρηξη δημοκρατικότητας, αλλάζει θέση και συναινεί στη συζήτηση του θέματος. Αυτή τη στιγμή, ελέγχεται αν επρόκειτο για ένα σκηνοθετημένο σόου ή αν θεωρήθηκε κατάλληλη η στιγμή, λόγω της περιορισμένης συμμετοχής πολιτών στη διαδικασία.

Η συζήτηση διεξάγεται, με τοποθετήσεις των επικεφαλής των παρατάξεων, αλλά και εκπροσώπων φορέων, μεταξύ των οποίων και του Δυτικού Μετώπου, που άνοιξε τη συζήτηση, βάζοντας στο τραπέζι όλα τα επίμαχα θέματα (της νέας χωματερής στη Φυλή, του κυοφορούμενου διαγωνισμού για την επέκταση του ΕΜΑΚ, της νέας προσπάθειας της WATT να νομιμοποιήσει δραστηριότητα επεξεργασίας σύμμεικτων, της ανάγκης για επείγουσα δρομολόγηση νέων ήπιων υποδομών διαχείρισης -συμπεριλαμβανομένων νέων χώρων ασφαλούς διάθεσης- και του εναλλακτικού μοντέλου διαχείρισης, με έμφαση στην πρόληψη, στην προδιαλογή στην πηγή και στην ανάκτηση).

Παρασκευή, 18 Οκτωβρίου 2019

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Συμπεράσματα από τις πρόσφατες αποφάσεις του Σ.τ.Ε. για τον Ν. 4387/16 (ποσοστά αναπλήρωσης, επικουρικές συντάξεις κλπ)

Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
Αρ. Πρωτ.: 7944 Αθήνα, 17-10-2019
Προς: 1. Πρόεδρο και ΔΕ ΤΕΕ
2. Συμβ. Επιτροπή Επιστημόνων ΕΦΚΑ
3. Α’βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ

Θέμα: Συμπεράσματα από τις πρόσφατες αποφάσεις του Σ.τ.Ε. για τον Ν. 4387/16 (ποσοστά αναπλήρωσης, επικουρικές συντάξεις κλπ)

Με το παρόν σας αποστέλλουμε τα πρώτα συμπεράσματα μας από τις πρόσφατες Αποφάσεις του Σ.τ.Ε. για τον Ν. 4387/16:
  • Το Συμβούλιο Επικρατείας έκρινε νόμιμη και συνταγματική την Δημιουργία και συνέχιση ύπαρξης του Ενιαίου Ταμείου (ΕΦΚΑ). Με την απόφαση αυτή απορρίφθηκε η κοινή προσφυγή Μηχανικών, Δικηγόρων και Γιατρών για αυτοτέλεια του πρώην ΕΤΑΑ και δυστυχώς νομιμοποιείται η ενοποίηση Ταμείων και αποθεματικών και η προς τα κάτω ισοπέδωση ασφαλιστικών δικαιωμάτων, τα οποία προέκυψαν από πολυετής εισφορές και χωρίς την κρατική συμμετοχή.
  • Το Συμβούλιο Επικρατείας, με οριακή πλειοψηφία 13 – 12, κρίνει νόμιμο και συνταγματικό το νόμο Κατρούγκαλου (Ν.4387/16) για τον επανυπολογισμό των συντάξεων Κύριας Ασφάλισης, με βάση τον Δεκέμβριο 2014. Ο επανυπολογισμός αυτός, δημιουργεί μια μεγάλη προσωπική διαφορά, η οποία ήδη εμφανίστηκε στα εκκαθαριστικά που έλαβαν πολλοί συνάδελφοι. Από την εφαρμογή της Απόφασης αυτής, εφόσον γίνει δεκτή από την Πολιτική Ηγεσία (Πολιτική Απόφαση), θα νομιμοποιηθούν οι υφιστάμενες σοβαρές μειώσεις στις συντάξεις. Δηλαδή μια τέτοια Πολιτική Απόφαση της Κυβέρνησης, δεν καταργεί τις νέες δυσβάστακτες περικοπές του νόμου Κατρούγκαλου. Παραβιάζεται η προεκλογική δέσμευση της Κυβέρνησης, αλλά και η μετεκλογική του καθ’ ύλην Υπουργού κ. Γ. Βρούτση, ότι δεν θα υπάρξουν περικοπές – μειώσεις στις συντάξεις.
  • Το Συμβούλιο Επικρατείας δέχθηκε τις περικοπές του Β’ Μνημονίου (Ν.4093/12). Ιδιαίτερα έκρινε αρνητικά όλες τις προσφυγές για τις Κύριες Συντάξεις. Είναι πολύ αρνητική η Απόφαση που αναφέρεται στις διεκδικήσεις για τα αναδρομικά. Όλες οι προηγούμενες Αποφάσεις του Σ.τ.Ε που έκριναν ως αντισυνταγματικές τις περικοπές του Β΄ Μνημονίου, τώρα, με τις παρούσες αποφάσεις κρίθηκαν ως συνταγματικές και βέβαια απορρίφθηκαν όλες οι προσφυγές. Αυτό σημαίνει ότι η σχετική Απόφαση απαιτεί νέα νομοθετική ρύθμιση (Πολιτική Απόφαση της Κυβέρνησης).
  • Το Σ.τ.Ε. δέχθηκε τις δυσβάστακτες περικοπές για τους νέους ασφαλισμένους του Νόμου Κατρούγκαλου (σε ποσοστά 35%) απορρίπτοντας σχετικές προσφυγές.
  • Το Σ.τ.Ε. δέχθηκε ως αντισυνταγματικές μόνο τις μειώσεις των Επικουρικών, επειδή δεν υπήρχαν Αναλογιστικές Μελέτες. Δηλαδή, αφήνει ανοικτό το θέμα των Επικουρικών για να επανέλθει με νομοθετική ρύθμιση με τη συνοδεία Αναλογιστικών Μελετών.
  • Το Συμβούλιο Επικρατείας δέχθηκε ως αντισυνταγματική τη μείωση των επικουρικών εκείνων των Συντάξεων που αθροιστικά ξεπερνούν το ποσό των 1.300,00 ευρώ μηνιαίως. Αυτή η απόφαση όμως, χρειάζεται διευκρίνηση και νομοθετική ρύθμιση (Πολιτική Απόφαση), γιατί θα πρέπει να συνεκτιμηθεί το γεγονός ότι, η Κυβέρνηση προωθεί ένα νέο ασφαλιστικό με τρεις Πυλώνες. Ο Πυλώνας των Επικουρικών εισάγει όρους Ιδιωτικής Ασφάλισης και «κεφαλαιοποίησης» των εισφορών των από 1/120121 ασφαλισμένων με απρόβλεπτες συνέπειες για τους ήδη συνταξιούχους και υπόλοιπους ασφαλισμένους που δικαιούνται επικουρικής σύνταξης. Σύμφωνα όμως με το Σύνταγμα, η Επικουρική Ασφάλιση είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη για το Δημόσιο χαρακτήρα της. Κατά συνέπεια η ιδιωτικοποίηση των Επικουρικών Συντάξεων είναι αντισυνταγματική. Να ληφθεί υπόψη ότι και οι κρίσιμες αποφάσεις του Σ.τ.Ε. για τα θέματα αυτά ελήφθησαν με οριακή Απόφαση13- 12.
  • Πολύ κρίσιμη και σοβαρή είναι η Απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας, η οποία δίνει το δικαίωμα ισχύος των σχετικών Αποφάσεων από την ημερομηνία 4 Οκτωβρίου 2019. Δηλαδή, δεν έχουν αναδρομική εφαρμογή οι όποιες διεκδικήσεις. Η Πολιτική βούληση της Κυβέρνησης στο σημείο αυτό, δυστυχώς αποτυπώθηκε με το προσχέδιο του προϋπολογισμού που κατατέθηκε στη Βουλή στον οποίον δεν εμφανίζεται καμία σχετική επιβάρυνση.
  • Τέλος, στα κατ’ αρχήν συμπεράσματα, να συμπεριληφθεί η σχετική Απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας που αφορά το λεγόμενο ποσοστό αναπλήρωσης. Στο σκεπτικό της αυτής Απόφασης χορηγείται πριμ στην επιμήκυνση του εργασιακού βίου. Δηλαδή, λαμβάνοντας υπόψη το προσδόκιμο ζωής, ιδιαίτερα μετά τις συνθήκες της δεκαετούς κρίσης που συνεχίζεται, οι Έλληνες θα πρέπει να εργάζονται μέχρι να πεθάνουν.


Με βάση τα παραπάνω, το ΤΕΕ πρέπει να αναλάβει πρωτοβουλίες στην κατεύθυνση υπεράσπισης των ασφαλιστικών μας δικαιωμάτων. Είμαστε στη διάθεση σας για οποιαδήποτε διευκρίνηση.          
a

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Εναρμόνιση του Οργανισμού του Δήμου Νίκαιας Ρέντη με τις αποφάσεις του ΣτΕ για το προβάδισμα των κατηγοριών στην επιλογή προϊσταμένων οργανικών μονάδων

Π.Ο.   Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ  ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ  ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ  ΔΗΜΟΣΙΩΝ  ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ  ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ  ΑΝΩΤΑΤΩΝ  ΣΧΟΛΩΝ


Μαυρομματαίων 17,  104 34  ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583  fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
                                                                            
Αθήνα, 14-10-2019
Αρ. Πρωτ.: 7941                                                   
Προς:   1. Δήμαρχο Νίκαιας κ. Ιωακειμίδη
2.  Γεν. Γραμματέα Δήμου                  κα Παπαχελά Νέλλη
         
Κοιν.:  1.  Συντονιστή Αποκεντρωμένης      
                 Διοίκησης Αττικής
                                                                     2.  ΔΕ ΤΕΕ
                                                                     3.  ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής
                                                                   
Θέμα : Εναρμόνιση του Οργανισμού του Δήμου Νίκαιας Ρέντη με τις αποφάσεις του ΣτΕ για το προβάδισμα των κατηγοριών στην επιλογή προϊσταμένων οργανικών μονάδων.
Κύριε Δήμαρχε, κυρία Γενικέ
Η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ αποτελεί την Ομοσπονδία που εκπροσωπεί το σύνολο των Διπλωματούχων Μηχανικών οι οποίοι υπηρετούν στη Δημόσια Διοίκηση (Υπουργεία, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού). Απευθυνόμαστε σε εσάς σε σχέση με τον υπό διαμόρφωση νέο Οργανισμό του Δήμου Νίκαιας Ρέντη. Όπως μας ενημέρωσαν συνάδελφοι μας το σχέδιο Οργανισμού που επεξεργάζεται η Υπηρεσία σας, διατηρεί στις θέσεις ευθύνης οργανικών μονάδων (Διευθύνσεις, Τμήματα) Τεχνικού Χαρακτήρα που μας αφορούν, τη διαζευκτική επιλογή υπαλλήλων διαφορετικής κατηγορίας (ΠΕ ή ΤΕ).
Με αφορμή αυτό, σας ενημερώνουμε ότι στις 16/1/2018, καθαρογράφτηκαν και εκδόθηκαν έξι αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, σχετικά με το θεσπιζόμενο από το άρθρο 97 του κώδικα κατάστασης δημόσιων πολιτικών διοικητικών υπαλλήλων και υπάλληλων ΝΠΔΔ προβάδισμα των κατηγοριών στην επιλογή προϊσταμένων οργανικών μονάδων, οι οποίες ακυρώνουν ΠΔ Οργανισμών μεταξύ αυτών 149/2010 (Α’ 242/27-12-2010) «Οργανισμός της Περιφέρειας Κρήτης» και το 135/2010 («Οργανισμός της ΑΠΔ Αττικής») κατά το μέρος που στις διατάξεις του, που αφορούν στον ορισμό προϊσταμένων στις σχετικές οργανικές μονάδες, ορίζεται ότι επιλέγονται διαζευκτικά υπάλληλοι διαφορετικής κατηγορίες (ΠΕ ή ΤΕ), χωρίς να ορίζεται ότι η κατηγορία ΠΕ έχει προβάδισμα έναντι της κατηγορίας ΤΕ. Το σκεπτικό έχει ως εξής:
«………, ο προσβαλλόμενος οργανισμός παρανόμως προβλέπει την επιλογή διαζευκτικώς υπαλλήλων διαφορετικής κατηγορίας (ΠΕ ή ΤΕ) ως προϊσταμένων σε όλες τις αναφερθείσες οργανικές μονάδες (Διευθύνσεις ή Τμήματα), καταργώντας αδιακρίτως το θεσπιζόμενο προβάδισμα με το άρθρο 97 του κώδικα κατάστασης δημοσίων πολιτικών διοικητικών υπαλλήλων και υπαλλήλων ν.π.δ.δ…….»
Η ελεύθερη επιλογή προϊσταμένων οργανικών μονάδων είναι αναμφίβολα παράνομη και έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τις θεμελιώδεις αρχές της Ισότητας και του Κράτους Δικαίου, αλλά είναι και αντίθετη με το άρθρο 97 του Ν. 3528/2007 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων ΝΠΔΔ (ΦΕΚ 26/9-2-2007) και με το άρθρο 99 του Ν. 3584/2007 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (ΦΕΚ 143/Α/2007).
Η σαφήνεια με την οποία έχει διατυπωθεί η ως άνω διάταξη το δίχως άλλο, δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνειών σχετικά με την αληθινή βούληση του νομοθέτη, η οποία δεν είναι άλλη από την πρόθεση του να αναγνωρίσει σαφές προβάδισμα στους υπαλλήλους της κατηγορίας ΠΕ έναντι αυτών της κατηγορίας ΤΕ, που με τη σειρά τους προηγούνται σε σχέση με τους υπαλλήλους ΔΕ κ.ο.κ.

Πέμπτη, 17 Οκτωβρίου 2019

"Σφήνα" ΣτΕ σε 130.000 εκκρεμείς συντάξεις

"Σφήνα" ΣτΕ σε 130.000 εκκρεμείς συντάξεις


Του Δ. Κατσαγάνη

Μία νέα εκκρεμότητα προστίθεται στην υπόθεση των εκκρεμών συντάξεων. Ενώ μέχρι πρότινος, ήταν μόνο εκκρεμής ο χρόνος καταβολής τους, μετά τη δημοσίευση της περίληψης των αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), ενδεχομένως, πλέον, να καταστεί εκκρεμής και ο τρόπος υπολογισμός τους, ανοίγοντας "παράθυρο" για περαιτέρω επέκταση του χρόνου αναμονής τους.



Και αυτό γιατί το ΣτΕ έκρινε αντισυνταγματικές διατάξεις που διέπουν τον υπολογισμό τόσο των κύριων, όσο και των επικουρικών συντάξεων βάσει του νόμου Κατρούγκαλου.


Οι περί τις 80.000 ληξιπρόθεσμες αιτήσεις για κύριες συντάξεις (σ.σ. κόστος εξόφλησης 320 εκατ. ευρώ) και οι άλλες, περίπου 50.000 ληξιπρόθεσμες αιτήσεις για επικουρικές συντάξεις (σ.σ. κόστος εξόφλησης 50 εκατ. ευρώ) έχουν "τρέξει" σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. Κατρούγκαλου. Δηλαδή οι συνολικά 130.000 εκκρεμείς κύριες και επικουρικές συντάξεις έχουν υπολογισθεί βάσει του ν. Κατρούγκαλου.


Οι αποφάσεις του ΣτΕ δεν έχουν αναδρομική ισχύ. Αυτό σημαίνει πως, καταρχάς, αφορούν μόνο τις συντάξεις τις οποίες θα αιτηθούν ασφαλισμένοι μετά την ημερομηνία δημοσίευσης των τελικών (σ.σ. όχι των περιλήψεων) αποφάσεων του και όχι εκείνες τις οποίες αιτήθηκαν συνταξιούχοι πριν από αυτή την ημερομηνία. Με άλλα λόγια, εκείνες που πρέπει να υπολογισθούν με βάση τις διατάξεις που θα ετοιμάσει η κυβέρνηση, είναι εκείνες που θα αιτηθούν ασφαλισμένοι μετά τη δημοσίευση των τελικών αποφάσεων του ΣτΕ. 


Ωστόσο, κύκλοι των ταμείων με τους οποίους ήλθε σε επαφή το Capital.gr, δεν αποκλείουν η κυβέρνηση να αποφασίσει να αλλάξει τον τρόπο υπολογισμού (σ.σ. με νομοσχέδιο που θα ψηφίσει μέχρι τέλος του τρέχοντος έτους) όχι μόνο των μελλοντικών συντάξεων, αλλά και των "νέων" συντάξεων, δηλαδή εκείνων που έχουν υπολογισθεί με βάση το ν. Κατρούγκαλου, είτε έχουν αποδοθεί στους δικαιούχους τους, είτε όχι –όπως συμβαίνει στους 160.000 εν αναμονή συνταξιούχους. Παράλληλα, δεν αποκλείεται ακόμα και ο επανυπολογισμός των "παλιών" συντάξεων, δηλαδή εκείνων που είχαν υπολογισθεί με διατάξεις προ του ν. Κατρούγκαλου.


Στην περίπτωση, των "παλιών" και των "νέων" ήδη καταβαλλομένων συντάξεων, εφόσον η κυβέρνηση αποφασίσει τον επανυπολογισμό τους με βάση τις διατάξεις που αναμένεται να ψηφίσει τον ερχόμενο Δεκέμβριο, μία μερίδα δικαιούχων τους θα πρέπει να περιμένει μία ορισμένη αύξηση, είτε πραγματική, στην περίπτωση των επικουρικών συντάξεων, είτε, πιθανότατα, λογιστική στην περίπτωση των κύριων συντάξεων.



Δηλαδή, αμφότερες οι δυο κατηγορίες συνταξιούχων θα αναμένουν αύξηση στις ήδη καταβαλλόμενες αποδοχές τους.


Αντίθετα, οι 160.000 εν αναμονή συνταξιούχοι, δηλαδή ασφαλισμένοι που είχαν "βγει" στη σύνταξη, δεν την έχουν πάρει στα χέρια τους, ενώ έως τώρα ανάμεναν να λάβουν τις ήδη υπολογισμένες (βάσει του ν. Κατρούγκαλου) οριστικές (στην περίπτωση των κύριων) συντάξεις, ενδεχομένως από εδώ και στο εξής να αναμένουν να επανυπολογισθούν, με βάση τις νέες διατάξεις που ετοιμάζει το Υπ. Εργασίας οι συντάξεις τους και, έπειτα, πάλι να αναμένουν έως ότου τους καταβληθούν οι επανυπολογισμένες αποδοχές τους. 


Αυτό σημαίνει πως, είναι πολύ πιθανόν, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, να επεκταθεί ο χρόνος αναμονής τους. Και αυτό την ώρα που οι θεσμοί, λίγο πριν την δημοσίευση των περιλήψεων των αποφάσεων του ΣτΕ, είχαν ζητήσει από το Υπ. Εργασίας ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα εξόφλησης των εκκρεμών κύριων συντάξεων, σε συνθήκες που μετεκλογικά είχε σημειωθεί μία ορισμένη κάμψη στην απόδοση νέων συντάξεων. Έτσι, αρμόδια στελέχη των ταμείων αναφέρουν στο Capital.gr πως (σε περίπτωση που η κυβέρνηση αποφασίσει να θεσπίσει τον επανυπολογισμό και των "νέων" και εκκρεμών "νέων" συντάξεων) δύο είναι τα σενάρια τα οποία εξετάζει η κυβέρνηση.


Σύμφωνα με το πρώτο, η κυβέρνηση δεν θα καταβάλλει καμία εκκρεμή σύνταξη, θα προχωρήσει στον επανυπολογισμό τους και, έπειτα, θα τις αποδώσει.


Το δεύτερο σενάριο προβλέπει καταβολή των εκκρεμών συντάξεων όπως έχουν υπολογισθεί (με βάση τις διατάξεις του ν. Κατρούγκαλου) προκειμένου να μην παραταθεί η αναμονή των συνταξιούχων, μαζί και οι οικονομικές δυσκολίες τους λόγω της έλλειψης της σύνταξης. Έπειτα, όμως, θα προχωρήσει στο "λογιστικό" επανυπολογισμό τους με βάση τις διατάξεις του νόμου που ετοιμάζει η κυβέρνηση) και αναδρομική καταβολή της "θετικής" διαφοράς τους.

Τετάρτη, 16 Οκτωβρίου 2019

Εντωμεταξύ, κατέρρευσε ξενοδοχείο της εταιρείας που θέλει το καζίνο στο Ελληνικό

Εντωμεταξύ, κατέρρευσε ξενοδοχείο της εταιρείας που θέλει το καζίνο στο Ελληνικό

Ο τρόπος με τον οποίο συστήθηκε η Hard Rock International στο Ελληνικό κοινό μάλλον δεν είναι αυτός που ήθελε



Έναν ακόμα καλύτερο τρόπο να μας συστηθεί από την Καρυάτιδα της εταιρείας Mohegan βρήκε άθελά της μία από τις άλλες εταιρείες που ενδιαφέρονται για το καζίνο του Ελληνικού. Η εν λόγω εταιρεία είναι η Hard Rock International, η οποία έχει υποβάλει τη δική της προσφορά στον διεθνή πλειοδοτικό διαγωνισμό για το τουριστικό συγκρότημα στο Ελληνικό, με το πακέτο να περιλαμβάνει καζίνο, ξενοδοχείο και πολιτιστικό κέντρο (ελπίζουμε το ίδιο το καζίνο να είναι το πολιτιστικό κέντρο).

Μάλιστα η εταιρεία ανακοίνωσε ότι κατεβαίνει στο διαγωνισμό μόνη της. Όπως αναφέρει η ανακοίνωση:
«[…] μόνη της, ως εταιρεία που βασίζεται αποκλειστικά στη δική της ικανότητα να σχεδιάσει, να κατασκευάσει, να λειτουργήσει και να χρηματοδοτήσει το έργο.»

Ενώ στην ίδια ανακοίνωση λέγεται και το εξής:

«[Η Hard Rock International] δεσμεύεται να διαθέσει τις μοναδικές της ικανότητες προκειμένου να δημιουργήσει στο Ελληνικό ένα Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα διεθνών προδιαγραφών για τον Ελληνικό λαό.»


Εκτός από αυτά τα οραματικά, η Hard Rock International δηλώνει ότι θα οργανώσει συνέντευξη τύπου για να μάθει η Ελλάδα και ο κόσμος το σχέδιό τους. Μέχρι τότε βέβαια είναι αρκετά πιθανό η εταιρεία να έχει γίνει γνωστή με έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο, ο οποίος σίγουρα δεν είναι ο ιδανικός γι’αυτή: Με την θεαματική (και φονική) κατάρρευση ενός ξενοδοχείου που φέρει το όνομά της.


Πιο συγκεκριμένα, μιλάμε για το χωρητικότητας 350 δωματίων Hard Rock Hotel στη Νέα Ορλεάνη, το οποίο σωριάστηκε το πρωί του Σαββάτου ενώ βρισκόταν ακόμη υπό κατασκευή με θύματα 2 νεκρούς, 20 τραυματίες και έναν αγνοούμενο. Τα αίτια της κατάρρευσης του κτιρίου δεν έχουν διευκρινιστεί ακόμη – παρ’ όλα αυτά υπάρχουν ακόμη φόβοι ότι το ασταθές ερείπιο μπορεί να καταρρεύσει για δεύτερη φορά.

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Πρόσθετες αρνητικές διατάξεις του Σχεδίου Νόμου «Επενδύω στην Ελλάδα»

Π.Ο.   Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ  ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΕΝΩΣΕΩΝ  ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ  ΔΗΜΟΣΙΩΝ  ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ  ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ  ΑΝΩΤΑΤΩΝ  ΣΧΟΛΩΝ

Μαυρομματαίων 17,  104 34  ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583  fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
                                                                            
Αρ. Πρωτ.:                                                 Αθήνα,  16-10-2019                         
Προς:   Α’ Βάθμιες Ενώσεις
            (κοινοποίηση στα μέλη)
                          Κοιν.:   1. Πρόεδρο και ΔΕ ΤΕΕ
                                      2. ΑΔΕΔΥ              
                           
Θέμα:  Πρόσθετες αρνητικές διατάξεις του Σχεδίου Νόμου «Επενδύω στην Ελλάδα».

Σε συνέχεια του με Αρ. Πρωτ. 7925/17-9-2019 εγγράφου μας επανερχόμαστε σχετικά με το κατατεθειμένο πλέον στη Βουλή Νομοσχέδιο με τον τίτλο «Επενδύω στην Ελλάδα και άλλες διατάξεις». Σε σχέση με το σχέδιο το οποίο τέθηκε σε ολιγοήμερη διαβούλευση, προστέθηκαν πληθώρα πρόσθετων διατάξεων, οι οποίες χωρίς να επιλύουν τα θέματα που είχαμε επισημάνει στο αρχικό μας έγγραφο, εισάγουν πρόσθετα προβληματικά άρθρα (φτάνοντας στα 213 από τα 88 αρχικά!).
Βασική του φιλοσοφία παραμένει η με «πάση θυσία» διευκόλυνση των επενδύσεων σε βάρος κοινωνικών δικαιωμάτων, Δημοσίου Ελέγχου και περιβαλλοντικής προστασίας. Για το λόγο αυτό ζητάμε και την απόσυρση του και τον εξ αρχής διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Επαναλαμβάνουμε τις διατάξεις που θεωρούμε προβληματικές, ξεκινώντας από τις πρόσθετες που καταφέραμε να επισημάνουμε στην νέα του εκδοχή.
Στα άρθρα 169 – 171 ορίζονται νέες ευέλικτες διαδικασίες αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας, των πτυχίων των Κολλεγίων και ξένων Πανεπιστημίων μέσω του ΑΤΕΕΝ (Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας) του Υπ. Παιδείας. Πτυχία δηλαδή, μη αναγνωρισμένων ακαδημαϊκά από το Σύνταγμα της χώρας μας, ιδιωτικών ιδρυμάτων σε σύμπραξη με ξένα ιδρύματα, θα αποκτούν ισότιμα επαγγελματικά δικαιώματα με τους αποφοίτους των εγχώριων Πολυτεχνείων, αλλά και με όσους έχουν πράξεις ισοτίμησης και αντιστοίχησης του ΔΟΑΤΑΠ (ή του ΔΙΚΑΤΣΑ). Η θέση μας ταυτίζεται με το πρόσφατο Ψήφισμα της Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ για απόσυρση κάθε αντίστοιχης διάταξης που συνιστά ισοπέδωση Διπλωμάτων και δικαιωμάτων.
Στο άρθρο 157 για πρώτη φορά παρέχεται η δυνατότητα ανάθεσης με προγραμματική σύμβαση, της ανάληψης καθηκόντων Αναθέτουσας Αρχής σε ιδιώτη τεχνικό σύμβουλο που πληροί τα απαιτούμενα κριτήρια τεχνικής επάρκειας, κατά παρέκκλιση του άρθρου 44 του ν.4412/2016, σε περιπτώσεις που διαπιστώνεται «άμεση ανάγκη εκτέλεσης τεχνικών εργασιών για επείγουσα αντιμετώπιση στατικών και τεχνικών ζητημάτων σε κτιριακές υποδομές οι οποίες στεγάζουν υπηρεσίες Υπουργείων και των εποπτευόμενων φορέων αυτών», τα οποία, είτε τα ίδια, είτε τα συστεγαζόμενα ή συνεργαζόμενα με αυτά σε κοινές δράσεις δεν διαθέτουν, τεχνική υπηρεσία ή η τεχνική υπηρεσία τους δεν πληροί τις προδιαγραφές επάρκειας.  Η καινοφανής αυτή ρύθμιση ανοίγει την πόρτα για την πλήρη κατάργηση των Δημόσιων Τεχνικών Υπηρεσιών, την ιδιωτικοποίησή τους και είναι σε αντίθεση και με τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες.
Με το άρθρο 179 καταργεί την παρ. 1, αρ. 24 του ν.4479/17 και δίνει το δικαίωμα στους δήμους να εκχωρούν σε ιδιώτες τις υπηρεσίες ανταποδοτικού χαρακτήρα, ήτοι την καθαριότητα, τον ηλεκτροφωτισμό και το πράσινο των πόλεων. Με αυτή τη νέα Νομοθετική ρύθμιση, οι Δήμαρχοι ουσιαστικά μετατρέπονται σε μάνατζερ όπου θα φροντίζουν να διασφαλίζουν τα κέρδη των μεγαλοεργολάβων και επιχειρηματιών εκχωρώντας τους υπηρεσίες του Δήμου και μετακυλώντας βέβαια το κόστος στα ήδη υπερχρεωμένα νοικοκυριά των Δημοτών, αυξάνοντας τα Δημοτικά τέλη.

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: προτάσεις αλλαγής Νομοθεσίας για θέματα συντήρησης του Οδικού Δικτύου.


Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ
Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ, τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410
Αρ. Πρωτ.: 7942 Αθήνα, 15-10-2019


Προς: 1. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλή Κ.
2. Υπουργό Εσωτερικών κ. Θεοδωρικάκο Τ.
Κοιν.: 1. Πρόεδρο και ΔΕ του ΤΕΕ
2. Α΄ βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ 

Θέμα: Αίτημα συνάντησης και προτάσεις αλλαγής Νομοθεσίας για θέματα συντήρησης του Οδικού Δικτύου.


Κύριοι Υπουργοί, 

Καθημερινά, ενημερωνόμαστε για κατηγορητήρια, κλίσεις σε απολογία, καταδικαστικές αποφάσεις πρώτου και δεύτερου βαθμού, συναδέλφων μας που απασχολούνται σε Τεχνικές Υπηρεσίες του Δημοσίου.

Με αφορμή τις πρόσφατες καταδικαστικές Αποφάσεις Ποινικών Δικαστηρίων, για τις οποίες ενημερωθήκαμε, κατά του Προϊσταμένου Υποδιεύθυνσης Τεχνικών Έργων ΜΕΘ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, που αναφέρονται σε πρόκληση σωματικών βλαβών από αμέλεια, λόγω της μη επαρκούς συντήρησης του Οδικού Δικτύου, θα θέλαμε να σας επισημάνουμε ότι σε αυτού του είδους τις δικαστικές υποθέσεις, 
  • δεν λαμβάνεται υπόψη το πραγματικό γεγονός, 
  • δεν ερευνάται η πραγματική κατάσταση που ευθύνεται για το αποτέλεσμα και 
  • οι αποφάσεις στηρίζονται σε μια ανεπαρκή νομοθεσία, για την οποία επί σειρά ετών, ζητάμε την αναπροσαρμογή της. 
Υπάλληλοι και προϊστάμενοι μηχανικοί εγκαλούνται, ως Φυσικά Πρόσωπα ενώπιον της Δικαιοσύνης, ποινικά αλλά και βάσει διατάξεων του Ν.3481/2006, για πρόκληση σωματικών βλαβών από αμέλεια ή παράβαση καθήκοντος εξ αιτίας της πλημμελούς συντήρησης του Οδικού Δικτύου, χωρίς όμως καμία δική τους πραγματική και ουσιαστική ευθύνη.

Το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως, στα παλιά οδικά δίκτυα, μελετημένα για άλλους κυκλοφοριακούς φόρτους από αυτούς που δέχονται σήμερα, ελάχιστα συντηρημένα, με ανύπαρκτες έως ελάχιστες βελτιώσεις γεωμετρικών και τεχνικών χαρακτηριστικών.

Όπως γνωρίζετε, ο μέσος χρόνος ολοκλήρωσης ενός έργου συντήρησης, που εντάσσεται σε Χρηματοδοτικό Πρόγραμμα, προσεγγίζει κατά μέσο όρο τους 30 μήνες και τα ποσά που διατίθενται δεν καλύπτουν ούτε κατ' ελάχιστο τις αντικειμενικές ανάγκες ενός οδικού δικτύου, που παρέμεινε κατά γενική ομολογία, για πολλά χρόνια χωρίς τακτική συντήρηση, λόγω μηδενικής έως ελάχιστης χρηματοδότησής του, κατά την επταετία 2010 -2016 .

Τρίτη, 15 Οκτωβρίου 2019

Για την οικονομική ενημερότητα απέναντι στο ΤΕΕ


Πολλοί και πολλές συνάδελφοι έχουν έρθει αντιμέτωποι με το φαινόμενο, όταν χρειαστούν κάποια βεβαίωση από το ΤΕΕ (βεβαίωση μέλους ΤΕΕ, μη ύπαρξης πειθαρχικών παραπτωμάτων κλπ), να απαιτείται να είναι οικονομικώς ενήμεροι απέναντι στο επιμελητήριο, πληρώνοντας εφάπαξ τις οφειλές τους ή εντασσόμενοι σε διακανονισμό.

Χωρίς να θέλουμε να ανοίξουμε τη συνολική συζήτηση για την αιτία που τα μέλη του ΤΕΕ δεν πληρώνουν τις εισφορές τους (πέραν της οικονομικής κρίσης και δυσπραγίας, είναι και το ότι όποιος/α δεν χρειάζεται πρόσβαση στα ηλεκτρονικά συστήματα του ΤΕΕ, δεν αισθάνεται ότι το επιμελητήριο του προσφέρει κάτι με τον τρόπο που λειτουργεί), κάναμε παρέμβαση στη Διοικούσα Επιτροπή, καθώς υπήρξαν συνάδελφοι που ήθελαν βεβαιώσεις μέλους ΤΕΕ για να βρουν δουλειά, και τους ζητήθηκε να εξοφλήσουν πρώτα τις οφειλές τους. Να σημειωθεί εδώ, ότι δεν εξηγείται πάντα στους συναδέλφους ότι μπορούν να ενταχθούν σε διακανονισμό, και πρέπει να το γνωρίζουν από μόνοι τους.

Όταν ρωτήσαμε από πού απορρέει αυτή η υποχρέωση, η οποία μας φαίνεται απαράδεκτη ειδικά για την περίοδο που διανύουμε, η απάντηση ήταν ότι έχει προηγηθεί απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής του 2015 για το ζήτημα. Εκείνη η απόφαση βέβαια αφορούσε τα ηλεκτρονικά συστήματα (e-άδειες κλπ), και η εφαρμογή της για την έκδοση βεβαιώσεων είναι τουλάχιστον διασταλτική ερμηνεία της τότε απόφασης. Να σημειωθεί επίσης ότι αυτή η αυστηρότητα δεν εφαρμόζεται – και ορθά – για την πρόσβαση στα ηλεκτρονικά συστήματα, όπου επιτρέπεται να οφείλει κανείς συνδρομές μέχρι 2 ετών.

Καταθέσαμε λοιπόν πρόταση προς τη Διοικούσα Επιτροπή, ώστε να μην απαιτείται η οικονομική ενημερότητα απέναντι στο ΤΕΕ για την έκδοση των βεβαιώσεων που προβλέπονται. Μετά από 2 συνεδριάσεις της Διοικούσας Επιτροπής, η πλειοψηφία της ΔΕ, κρυπτόμενη εν μέρει πίσω από την υπηρεσία, πρότεινε να χορηγούνται βεβαιώσεις χωρίς οικονομική ενημερότητα «σε εξαιρετικές περιπτώσεις σοβαρής οικονομικής αδυναμίας και μετά από απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής», αφού προηγηθεί όμως η ένταξη στο διακανονισμό, και αφού ο ενδιαφερόμενος προσκομίση αποδεικτικά για την σοβαρή οικονομική του αδυναμία.

Δηλαδή θα πρέπει ένας συνάδλεφος που έχει υπάρξει άνεργος τα τελευταία χρόνια και διεκδικεί μια θέση εργασίας, να έρχεται στο ΤΕΕ με φορολογικά στοιχεία για να πάρει πιστοποιητικό για το αυτονόητο, ότι είναι μέλος του ΤΕΕ.

Θεωρώντας ότι αυτή η πρόταση δεν επιλύει το ζήτημα, και συνεχίζει να μην βλέπει την κοινωνική κατάσταση, και αναγκάζει τους συναδέλφους να «παρακαλέσουν» για κάτι που δικαιούνται, εμείναμε στην αρχική μας άποψη. Η «βελτίωση» που πρότεινε ο πρόεδρος του ΤΕΕ ήταν να μπορεί εκτός από τη Διοικούσα Επιτροπή να εγκρίνει τέτοια αιτήματα και ο εκάστοτε πρόεδρος και ο εκάστοτε γραμματέας του ΤΕΕ για να προχωράνε πιο γρήγορα όταν κάποιος χρειάζεται άμεσα κάποια βεβαίωση.

Τη δική μας πρόταση στήριξε εκτός από εμάς και η Πανεπιστημονική, ενώ οι υπόλοιπες παρατάξεις στη Διοικούσα Επιτροπή στοιχήθηκαν πίσω από την πρόταση του προέδρου του ΤΕΕ.

Με δεδομένο πως και τώρα οι ενδιαφερόμενοι δεν ενημερώνονται πάντα για τη δυνατότητα διακανονισμού, πολύ αμφιβάλλουμε ότι θα ενημερώνονται για το ότι δικαιούνται να αιτηθούν εξαίρεση από την ενημερότητα.

Επιμένουμε να καταργηθεί η απαίτηση για την οικονομική ενημερότητα, και αντιλαμβανόμαστε πως ούτε αυτό το μικρό βήμα δεν θα είχε γίνει εάν δεν είχαμε αναδείξει το ζήτημα. 

Διεκδικούμε, ταυτόχρονα, τη μείωση των εισφορών στο ΤΕΕ για τους ανέργους και υποαπασχολούμενους συναδέλφους, και την κάλυψη τους από τους εργοδότες για τους μισθωτούς.

Αποχαιρέτα την επικουρική σύνταξη που ήξερες...


ΕΦ.ΣΥΝ. ΕΝΤΥ
Αποχαιρέτα την επικουρική σύνταξη που ήξερες...ΠΗ ΕΚΔΟΣΗ 15.10.2019, 15:16
Χριστίνα Κοψίνη

Από το 2021 οι εισφορές των νέων ασφαλισμένων παραδίδονται σε ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες και ΑΕΔΕΚ για «επένδυση». Οι επικουρικές συντάξεις των σημερινών ασφαλισμένων και νυν ή μελλοντικών συνταξιούχων εγκαταλείπονται στην τύχη τους, σε ένα ΕΤΕΑΕΠ που σταδιακά θα «βουλιάζει» χωρίς νέους πόρους ● Οι «σοφοί» της επιτροπής αναγνωρίζουν ότι, σε περίπτωση οικονομικής κρίσης, στο νέο αμιγώς κεφαλαιοποιητικό σύστημα κινδυνεύουν τα αποθεματικά, ενώ απαιτείται μακρύ χρονικό διάστημα για τον σχηματισμό ενός αξιόλογου κεφαλαίου.

Με κέλυφος το μεγάλο δημόσιο Επικουρικό Ταμείο, το ΕΤΕΑΕΠ, στο οποίο θα δημιουργηθεί ένας αυτοτελής, λειτουργικά, λογιστικά και περιουσιακά, κλάδος, θα προχωρήσει η μετατροπή της επικουρικής σύνταξης από δημόσια σε ιδιωτική.

Σύμφωνα με το πόρισμα της επιτροπής που συστάθηκε από τις αρχές Σεπτεμβρίου στο υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και το οποίο αποκαλύπτει σήμερα η «Εφ.Συν.», ο κεντρικός διαχειριστής των ασφαλιστικών (εργοδοτικών και εργατικών) εισφορών για την επικουρική ασφάλιση θα είναι ο -εντός του ΕΤΕΑΕΠ- αυτοτελής κλάδος, ο οποίος θα δημιουργηθεί για να εισπράττει τις εισφορές και στη συνέχεια να τις ανακατευθύνει σε παρόχους της ιδιωτικής ασφαλιστικής αγοράς που θα επιλέγει ο ασφαλισμένος.


Με αυτόν τον τρόπο υποτίθεται ότι θα υπερκεραστούν οι φόβοι περί αντισυνταγματικότητας, που ξύπνησε το Συμβούλιο της Επικρατείας με τις πρόσφατες αποφάσεις του. Σύμφωνα με το πόρισμα, το ίδιο το ΕΤΕΑΕΠ θα συνάπτει συμβάσεις με τις ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες μέσω ΑΕΔΑΚ ή άλλες εταιρείες διαχείρισης επενδύσεων και ο ασφαλισμένος θα εντάσσεται σε αυτές τις συμβάσεις με δική του δήλωση.

Η τήρηση της καρτέλας του ατομικού λογαριασμού του ασφαλισμένου θα είναι αρμοδιότητα και έργο του ΕΤΕΑΕΠ. Στην πραγματικότητα η επικουρική σύνταξη μετατρέπεται σε παροχή από προϊόν και ο ασφαλισμένος σε αποταμιευτή.

Σημειώσεις για το πως ο Καπιταλισμός εντείνει την Οικολογική Κρίση και την Κλιματική Αλλαγή


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΩΣ Ο ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ ΕΝΤΕΙΝΕΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ

Δέσποινα Σπανούδη: Ομιλία στην εκδήλωση, «Καπιταλισμός και κλιματική κρίση», 9/10/2019, Νομική Αθηνών

Change the system not the climate είναι ένα αντιπροσωπευτικό σύνθημα των κινητοποιήσεων για την κλιματική αλλαγή, που αποδίδεται στην καταστροφή του περιβάλλοντος με την ακραία ρύπανση, την εξάντληση των φυσικών πόρων, την απώλεια δασών και βιοποικιλότητας, την αποσταθεροποίηση των οικοσυστημάτων. Συνδέεται επίσης με τη συνεχιζόμενη αλματώδη αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης ενέργειας, που το ίδιο το σύστημα επιβάλει αντιμετωπίζοντας την ενέργεια ως χρηματιστηριακό αγαθό. Αξιοποιώντας το γεγονός ότι στις σύγχρονες κοινωνίες το αφήγημα της ανάπτυξης δεν ορίζεται με όρους ευημερίας (που περιλαμβάνει το περιβάλλον, την υγεία, την παιδεία, τον ελεύθερο χρόνο, τον πολιτισμό, τη δημοκρατία, την ισότητα, την κοινωνική συμμετοχή κλπ) αλλά με όρους οικονομικής μεγέθυνσης, συσσώρευσης και αύξησης της κατανάλωσης. Όταν λοιπόν ζητάμε να αλλάξει το σύστημα εννοούμε το σύνολο της λειτουργίας του και όχι κάποια λάθη, αποκλίσεις ή υπερβολές, που θα μπορούσαν να διορθωθούν. Από την άλλη πλευρά, η παραδοχή του κινδύνου της κλιματικής αλλαγής από κυβερνήσεις, διεθνείς οργανισμούς ακόμη και πετρελαϊκές, κινδυνεύει να την καταστήσει μια ακόμη διακοσμητική έννοια, ένα γράμμα κενό, πλάι στις εκφράσεις «βιώσιμη ανάπτυξη», «ανάπτυξη με προστασία του περιβάλλοντος», «καταπολέμηση της παγκόσμιας φτώχειας» κλπ ή/και άλλοθι για μέτρα, πολιτικές και παρεμβάσεις στην κατεύθυνση της κερδοσκοπίας, όπως το χρηματιστήριο ρύπων.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας στην Ευρώπη που ξεκίνησε από την δεκαετία του 1990. Η κλιματική αλλαγή αποτέλεσε το άλλοθι ώστε να χρησιμοποιηθούν οι ΑΠΕ ως όχημα για τη μετάβαση στην ελεύθερη αγορά. Με την επίκληση της κλιματικής αλλαγής η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ενέργειας, από την μία πλευρά επέβαλε την οικονομική στήριξη και την, με κάθε τρόπο, διευκόλυνση των ΑΠΕ και, από την άλλη, προώθησε να είναι ιδιωτικές επενδύσεις και όχι δημόσιων ή κοινωφελών οργανισμών, αυτοδιοίκησης κλπ.

Το παράδειγμα της Ελλάδας

Στην Ελλάδα η συμμόρφωση με τις κατευθύνσεις για την απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας συντέλεσε σε ένα κερδοσκοπικό αλαλούμ. Με αποτέλεσμα στον τομέα της ηλεκτροπαραγωγής να εκτιναχθεί η εγκατεστημένη ισχύς, που στις δύο τελευταίες δεκαετίες υπερδιπλασιάστηκε. Οι νέες αιτήσεις και αδειοδοτήσεις που συνεχίζονται φτάνουν σε πολλαπλάσια αύξηση. Η απουσία σχεδιασμού και η αντιμετώπιση της ενέργειας ως εμπορευματικού αγαθού, έχουν ως αποτέλεσμα να αυξάνουν οι εκπομπές παρά την εγκατάσταση ολοένα και περισσότερων μονάδων ΑΠΕ. Παράλληλα, τόσο η τεχνολογία που επιλέχθηκε για την εκμετάλλευση των ΑΠΕ όσο και ο τρόπος εφαρμογής, δημιούργησαν νέα προβλήματα. Πρόκειται κυρίως για μεγάλα αιολικά σε κορυφογραμμές, παρθένα μέρη, δάση και ευαίσθητα οικοσυστήματα με τέτοιο τρόπο και σε τέτοια κλίμακα ώστε το συνολικό οικολογικό τους αποτύπωμα να εκτιμάται ότι υπερβαίνει τις όποιες ωφέλειες. Οι τεράστιες ανεμογεννήτριες επεκτείνονται παντού μαζί με νέες λιγνιτικές μονάδες και πεδία εξόρυξης, ένα πλήθος νέων ιδιωτικών μονάδων ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο, φράγματα σε μεγάλους ποταμούς αλλά και στα υδατορέμματα, φωτοβολταϊκά σε αγροτικές εκτάσεις.
Τα τελευταία χρόνια προωθείται ως εθνικός στόχος η μετατροπή της χώρας σε ενεργειακό «κόμβο» για τη διέλευση διακρατικών αγωγών μεταφοράς υδρογονανθράκων -κυρίως, φυσικού αερίου- (TAP, IGB, IGI, EastMed, South Stream κλπ.) και καλωδίων μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας (Ευρασιατικός διασυνδετήριος αγωγός), για την τροφοδοσία των ισχυρών βιομηχανικών χωρών της Ευρώπης.
Το τελευταίο success story αφορά την παραχώρηση τουλάχιστον του 1/3 της χερσαίας και θαλάσσιας επικράτειας σε πετρελαϊκές για έρευνες και εξορύξεις υδρογονανθράκων, με διάρκεια ως 42 έτη: 7 χρόνια για έρευνα + 25 (+5, +5 παράταση) για εξόρυξη.

Δευτέρα, 14 Οκτωβρίου 2019

eMichanikos.gr: Είναι η Μακεδονία Ελληνική;


Ασκήσεις επιβεβαίωσης εθνικισμού από την ηλεκτρονική φόρμα εγγραφής στην ιστοσελίδα του emichanikos.gr.
Πραγματικά απίστευτοι.

Οι δημόσιοι υπάλληλοι στο στόχαστρο

Οι δημόσιοι υπάλληλοι στο στόχαστρο

Νέα μέτρα πειθάρχησης στο «αναπτυξιακό» νομοσχέδιο

Οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ του Δημοσίου γνωρίζουν καλά τις ασφυκτικές πιέσεις που ασκούνται ολοένα και πυκνότερα σε υπαλλήλους που έχουν “χρεωθεί” το επικίνδυνο – όπως τείνει να διαμορφωθεί – έργο της έγκρισης αιτημάτων, μελετών, επενδυτικών προτάσεων ιδιωτών και παραλαβής εργασιών, υλικών ή παραδοτέων που προβλέπονται σε συμβάσεις και συμπράξεις του Δημοσίου με ιδιωτικές εταιρείες.

Ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, υπό την πίεση των μνημονιακών υποχρεώσεων της χώρας, το άγχος της απορρόφησης των κονδυλίων σε έργα του ΕΣΠΑ και την επίκληση της ανάγκης για “επενδύσεις και ανάπτυξη”, όπως την εννοούν οι πολιτικοί απολογητές της σαρωτικής επέλασης του κεφαλαίου σε κάθε τι δημόσιο, επιχειρείται να διαμορφωθεί εντός του Δημόσιου Τομέα μια “κουλτούρα” υποταγής στις ορέξεις του κάθε επιχειρηματία που κάνει (ή θα ήθελε να κάνει) μπίζνες με ευρωπαϊκά κονδύλια – δηλαδή με χρήματα του φορολογούμενου λαου – ή δημόσιο χρήμα. Μέσα σε ένα ασφυκτικό πλαίσιο εκβιασμών και απειλών, με τη δαμόκλειο σπάθη των πειθαρχικών ποινών ή άλλων κυρώσεων να επικρέμεται πάνω από τα κεφάλια των “απείθαρχων” υπαλλήλων, που τολμούν – άκουσον άκουσον!- να τηρήσουν τον όρκο τους και να ασκήσουν πραγματικούς εγκριτικούς ή απολογιστικούς ελέγχους και να μη κάνουν τα “στραβά μάτια” σε άνωθεν κελεύσματα, τα περιθώρια των αντιστάσεων μικραίνουν.

Άλλωστε, το επιχειρηματικό κεφάλαιο, με τη συνεπικουρία του πολιτικού προσωπικού των αστικών κομμάτων εξουσίας ενορχηστρώνουν την ιδιωτικοποίηση τομέων του δημοσίου και της επιβολής του λεγόμενου “επιτελικού” κράτους, έχει πληθώρα όπλων στη φαρέτρα του.

Ένα παράδειγμα από το Υπουργείο Πολιτισμού: έκπτωτη εταιρεία-ανάδοχος έργου μηνύει υπαλλήλους!

Ας ρίξουμε μια ματιά σε μια υπόθεση που εκτυλίχθηκε στο Υπουργείο Πολιτισμού, απασχόλησε την κοινή γνώμη με πληθώρα δημοσιευμάτων και φαίνεται πως επανέρχεται στο προσκήνιο. Στο τέλος Νοεμβρίου 2018 το Υπουργείο Πολιτισμού, με απόφαση της τότε πολιτικής του ηγεσίας, κήρυξε έκπτωτη την εταιρεία “ΑΪΝΟΟΥΧΑΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΑΕ” (IKNOWHOW), αναδόχου για το υποέργο 3 «Ανάπτυξη Εφαρμογών» της Πράξης “Εμπλουτισμός των Ψηφιακών Συλλογών των Κινητών Μνημείων του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και Ανάπτυξη Πληροφοριακού Συστήματος του Εθνικού Αρχείου Μνημείων” που υλοποιούσε η Διεύθυνση Διαχείρισης Εθνικού Αρχείου Μνημείων (ΔΔΕΑΜ), καθώς δεν παρέδωσε παραδοτέα του έργου που είχε αναλάβει εντός του χρονοδιαγράμματος που προέβλεπε η σύμβαση.

Το Έργο της Ψηφιοποίησης των Κινητών Μνημείων αφορούσε στην καταγραφή, τεκμηρίωση, φωτογράφηση και ανάδειξη του υλικού πολιτισμού της χώρας σε ένα πληροφοριακό σύστημα δεδομένων, προσβάσιμο τόσο από το εξειδικευμένο όσο και το ευρύ κοινό, με κύριο στόχο την προστασία των κινητών μνημείων από την αρχαιοκαπηλία και την προβολή της ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς.

Η εταιρεία IKNOWHOW, ήταν ο ανάδοχος του έργου «Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα (ΟΠΣ)», δηλαδή της βάσης δεδομένων που θα υποδεχόταν τις ψηφιακές καταγραφές των κινητών μνημείων που βρίσκονται στις αποθήκες των μουσείων και των Εφορειών Αρχαιοτήτων όλης της χώρας και είχε ήδη υλοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό με αυτεπιστασία και με την πρόσληψη δεκάδων εξειδικευμένων επιστημόνων

Τα επίμαχα παραδοτέα του ΟΠΣ έπρεπε να παραδοθεί οριστικά τον Ιανουάριο του 2018, μετά από τρεις αποτυχημένες υποβολές και νέα συμπληρωματική τρίμηνη παράταση που είχε δοθεί στην εταιρεία με Υπουργική Απόφαση τον Οκτώβριο του 2017. Τελικά, μετά από πολύμηνη καθυστέρησηη πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟ αποδέχτηκε την εισήγηση της Επιτροπής (28/9/2018) και κήρυξε έκπτωτη την ανάδοχο εταιρεία.

Η εξέλιξη αυτή είχε συμπαρασύρει και την απόλυση 57 συμβασιούχων αρχαιολόγων η εργασία των οποίων θα τροφοδοτούσε με ψηφιοποιημένο υλικό τη βάση δεομένων (ΟΠΣ) που δεν παραδόθηκε ποτέ. Ο Σύλλογος Εκτάκτων Αρχαιολόγων καλούσε τότε το ΥΠΠΟ “να αναζητήσει τα αίτια για τη βρωμιά και την κακοδιαχείριση (σ.σ. στο έργο της ψηφιοποίησης), που το ίδιο εντόπισε, στα πολιτικά παιχνίδια και τις πιέσεις που κρύβονται πίσω από τους ελέγχους και τις παραλαβές των έργων”. Καταγγέλλοντας τις απολύσεις και τον κίνδυνο να τιναχτεί όλο το έργο στον αέρα, ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων ζητούσε “να εξεταστεί το ενδεχόμενο το ψηφιακό τμήμα του έργου να ολοκληρωθεί με αυτεπιστασία από την Διεύθυνση Πληροφορικής του Υπουργείου”, αλλά και από την πολιτική ηγεσία “να προχωρήσει ταχύτατα στον έλεγχο και τον καταλογισμό τυχόν ευθυνών για όσα, δια στόματος της ίδιας της Υπουργού κ. Ζορμπά, φέρονται να έχουν διατυπωθεί περί «γκρίζων» ζωνών και κακοδιαχείρισης στο έργο”.(https://www.sea.org.gr/details.php?id=816)

Το ΚΚΕ, από την πλευρά του, σε ερώτηση βουλευτών του προς την τότε υπουργό Πολιτισμού, σημείωνε πως “γίνεται αντιληπτό ποια είναι τα αποτελέσματα της σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και των κατευθύνσεων της ΕΕ για “εξωστρέφεια” και “βιώσιμη ανάπτυξη” της πολιτιστικής μας κληρονομιάς: εξασφάλιση της κερδοφορίας για τις ιδιωτικές εταιρείες και εργολάβους, απολύσεις, εργασιακή ομηρία, καταπάτηση εργασιακών δικαιωμάτων, μη ολοκληρωμένα έργα, για τους εργαζόμενους” (https://www.902.gr/eidisi/voyli/177107/synehisi-toy-ergoy-tis-psifiopoiisis-ton-kiniton-mnimeion-kai-anaklisi-ton).

Σήμερα, σχεδόν έναν χρόνο μετά, με κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας πια και ενώ δεν υπάρχει καμιά επίσημη ενημέρωση ούτε για την πορεία του έργου ούτε για τη διερεύνηση των φαινομένων κακοδιαχείρισης του έργου που είχαν τότε καταγγελθεί, έχουμε την επανεμφάνιση της εταιρείας που είχε κηρυχθεί τότε έκπτωτη. Η IKNOWHOW υπέβαλε μήνυση στα 3 από τα 5 μέλη της Επιτροπής Παρακολούθησης και Παραλαβής, υπαλλήλους του ΥΠΠΟ, στα οποία επιδόθηκαν κλήσεις για ανωμοτί καταθέσεις (ως ύποπτοι δηλαδή) για το αδίκημα της “ψευδούς βεβαίωσης εγγράφων με δόλο”! Ούτε λίγο ούτε πολύ οι υπάλληλοι που άσκησαν τον ελεγκτικό τους ρόλο βρίσκονται κατηγορούμενοι! Η κίνηση αυτή της εταιρείας, για την οποία οι μηνυόμενοι υπάλληλοι έχουν ήδη ενημερώσει τα πρωτοβάθμια σωματεία τους και αναμένονται επίσημες αντιδράσεις και εξελίξεις, είναι ενδεικτική των μέσων που μετέρχονται ιδιωτικές εταιρείες που “συνεργάζονται” με το Δημόσιο, προκειμένου να διασφαλίσουν τα συμφέροντά τους.

Δεν αρκούνται όμως μόνο σε παρόμοιες κινήσεις. Επιδιώκουν πλέον να θωρακίσουν ακόμη περισσότερο τη θέση τους για να αποφεύγονται στο μέλλον “αστοχίες” όπως στη υπόθεση που αναφερθήκαμε.

Έτσι, στο λεγόμενο “Αναπτυξιακό Πολυνομοσχέδιο” που έφερε για ψήφιση στη Βουλή η κυβέρνηση Μητσοτάκη, πέρα από τις αντεργατικές και αντισυνδικαλιστικές διατάξεις, πέρα από τις ρυθμίσεις που προσφέρουν “γη και ύδωρ” στους κάθε λογής επενδυτές, περιέχονται και διατάξεις που στοχεύουν στην πλήρη διάλυση των όποιον ελεγκτικών μηχανισμών παραμένουν όρθιοι στο Δημόσιο και στην πλήρη πειθάρχηση των δημοσίων υπαλλήλων στις ορέξεις του κεφαλαίου: αυξημένες πειθαρχικές κυρώσεις ακόμη και ανυπαιτίως σε υπαλλήλους (αλλά και στους προϊσταμένους τους…) που δεν προλαβαίνουν εντός των ασφυκτικών προθεσμιών να ελέγξουν και να αδειοδοτήσουν πολύπλοκες επιχειρηματικές-επενδυτικές αιτήσεις και μελέτες (αρθ. 1), ιδιωτικοποίηση των ελεγκτικών μηχανισμών με την παράδοσή τους σε “πιστοποιημένους” ιδιώτες και εταιρείες (αρθ. 2), δυνατότητα απαίτησης αποζημίωσης από το Δημόσιο, αλλά και τους υπαλλήλους του, σε περίπτωση απόρριψης επενδυτικού σχεδίου με την επίκληση γεωχωρικών δεδομένων (αιγιαλός, περιοχές Natura 2000, προστατευόμενες περιοχές, αρχαιολογικοί χώροι κοκ) που τυχόν δεν έχουν εισαχθεί στον υπό συγκρότηση Ενιαίο Ψηφιακό Χάρτη (αρθ. 7).

Με λίγα λόγια θεσμοθετείται ένα πλαίσιο πλήρους ασυδοσίας για το κεφάλαιο, απόλυτης προστασίας του από κάθε φύσης «εμπόδια» και συνθηκών εργασιακού τρόμου για εκείνους που θα τολμήσουν όχι να αντιταχθούν, αλλά απλώς να εφαρμόσουν τους νόμους του δικού τους αστικού κράτους.

Το παραπάνω παράδειγμα αποτελεί μία μόνο περίπτωση και δείγμα γραφής για ό,τι επιχειρείται συνολικότερα. Ο δημόσιος τομέας γίνεται όχι μόνο το εργαλείο για την εξασφάλιση της κερδοφορίας των κεφαλαίων που θα επενδυθούν, αλλά και ο ίδιος πεδίο κερδοφορίας. Η πειθάρχηση και η υποταγή είναι η συγκολητική ουσία και η αναγκαία προϋπόθεση ώστε η καπιταλιστική αναδιάρθρωση να συντελεστεί αν όχι με ηθελημένη τότε με αναγκαστική συναίνεση μέσω της χρήσης των μηχανισμών συμμόρφωσης που μπορεί να αξιοποιήσει το αστικό κράτος.

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Υπόμνημα συνάντησης με Υφυπουργό Εργασίας & Κοιν. Υποθέσεων

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ

Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
Αρ. Πρωτ.: 7936 Αθήνα, 11-10-2019
Προς: Υφυπουργό Εργασίας & Κοιν. Υποθέσεων
κ. Μηταράκη

Θέμα: Υπόμνημα συνάντησης

Κύριε Υφυπουργέ,
Σε συνέχεια του αιτήματος συνάντησης, σας υποβάλλουμε το παρόν Υπόμνημα με τα θέματα που επιθυμούμε να συζητηθούν στη συνάντηση μας.
Η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ είναι το ανώτερο όργανο των Διπλωματούχων Μηχανικών που εργάζονται στον Δημόσιο Τομέα, με συνδικαλιστικό αλλά και επιστημονικό χαρακτήρα. Η Ένωση μας συμμετέχει ανέκαθεν, με επιστημονικά τεκμηριωμένες θέσεις, στο διάλογο για την Κοινωνική Ασφάλιση και μετέχει θεσμικά στη Συμβουλευτική Επιτροπή Επιστημόνων του ΕΦΚΑ και στη Διοικούσα Επιτροπή του πρώην ΤΣΜΕΔΕ. Η ασφάλιση των μελών μας είχε και έχει σημαντικές ιδιαιτερότητες, οι οποίες έχουν πολλαπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια. Ενδεικτικά αναφέρουμε:
  • Την απαράδεκτη καθυστέρηση στην απονομή συντάξεων, ειδικά στους διπλοασφαλισμένους, όπου 3,5 χρόνια μετά, δεν έχει εκδοθεί ακόμα καμία οριστική σύνταξη Διπλοασφαλισμένου (εκδίδονται με διετή καθυστέρηση συντάξεις μόνο στο σκέλος του Δημοσίου, βλέπε και σχετική επιστολή διαμαρτυρίας συναδέλφων μας). Αντίστοιχα μεγάλες καθυστερήσεις συναντάμε και στους μονοασφαλισμένους συναδέλφους μας (πρώην ΤΣΜΕΔΕ). Πρέπει να (α) υπάρξει στελέχωση των εμπλεκόμενων Υπηρεσιών για να προχωρήσουν ταχύτερα οι απονομές (β) ολοκληρωθεί επιτέλους η προβλεπόμενη μηχανογραφική εφαρμογή για την παράλληλη ασφάλιση. Μέχρι να επιλυθεί οριστικά το θέμα προτείνουμε τη χορήγηση Προσωρινής σύνταξης που να περιλαμβάνει και το σκέλος της Προσαύξησης Σύνταξης (στο 80% της αναμενόμενης) λόγω παράλληλης ασφάλισης.
  • Το διοικητικό χάος που έχει προκληθεί σε ΕΦΚΑ και ΕΤΕΑΕΠ με συνεχή λάθη και εσφαλμένα ειδοποιητήρια, ειδικά στους μισθωτούς Μηχανικούς.
  • Τις διαδικασίες και την πορεία υλοποίησης της Εγκυκλίου περί διαδοχικής ασφάλισης.
  • Ο τρόπος υπολογισμού του Εφάπαξ ΤΣΜΕΔΕ, μετά και την απόσυρση της λανθασμένης Εγκυκλίου.
  • Η έλλειψη οδηγιών για την παροχή της προσαύξησης σύνταξης (από το ΤΣΜΕΔΕ) στους ήδη συνταξιούχους προ Ν.4387/16.
  • Η επιστροφή των εισφορών της Ειδικής Προσαύξησης στους μετά το 93 ασφαλισμένους, για την οποία έχουμε προσφύγει και αναμένουμε ακόμα το αποτέλεσμα της πρώτης εκδίκασης.
  • Οι διαδικασίες ορθής παρακράτησης των εισφορών των Δημοσίων Υπαλλήλων Μηχανικών προς ΕΦΚΑ και ΕΤΕΑΕΠ μέσω ΑΠΔ με ενιαίους κανόνες και επιστροφή ποσών που κακώς παρακρατήθηκαν.
  • Η επέκταση των διατάξεων για συνταξιοδότηση γονέων ανηλίκων και στους πρώην ασφαλισμένους του ΤΣΜΕΔΕ.
  • Την οφειλή εργοδοτικών εισφορών από τον πρώην ΟΕΚ και την πορεία επίλυσης του θέματος.
  • Οι προθέσεις τις κυβέρνησης σχετικά με τις πρόσφατες αποφάσεις του ΣτΕ για το Ν.4387/16 (ποσοστά αναπλήρωσης, επικουρικές συντάξεις κλπ).
  • Την πορεία υλοποίησης της πρόσφατης ΚΥΑ για το αποθεματικό του 6ο/οο
Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση.