Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου 2022

Σχολή Αρχιτεκτόνων ΕΜΠ: Για πρώτη φορά, στα τελευταία πενήντα χρόνια, παραβιάστηκε η ακαδημαϊκή αυτοδιοίκηση, η διαφάνεια, η δημοκρατική διαδικασία επιλογής των διοικήσεων





Η Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχ από την 1η Σεπτεμβρίου, για πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία της διοικείται από κοσμήτορα ο οποίος δεν εξελέγη από τους καθηγητές της, αλλά διορίστηκε από το Πρυτανικό Συμβούλιο κατ’ εφαρμογή του νέου Νόμου Πλαίσιου ο οποίος ψηφίστηκε το καλοκαίρι.
Η Γενική Συνέλευση Μελών ΔΕΠ εξέδωσε ομόφωνο ψήφισμα της το οποίο αναφέρει μεταξύ άλλων: «Η νέα αυτή κατάσταση διαταράσσει την ομαλή πανεπιστημιακή δημοκρατική λειτουργία. Για πρώτη φορά, στα τελευταία πενήντα χρόνια, παραβιάστηκε η ακαδημαϊκή αυτοδιοίκηση, η διαφάνεια, η δημοκρατική διαδικασία επιλογής των διοικήσεων. Κυρίως όμως εγκαταλείφθηκε η ιστορική παράδοση της Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχ, αυτή της συναίνεσης και του διαλόγου των μελών της ακόμη και στις πιο κρίσιμες στιγμές…Κατά συνέπεια, με ομόφωνη απόφαση της ΓΣ της 30ης Αυγούστου 2022, η Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του ΕΜΠ προκρίνει ως μόνη λύση την εφαρμογή της πάγιας δημοκρατικής συλλογικής διαδικασίας, με την άμεση ταχύτατη προκήρυξη εκλογής για ανάδειξη Κοσμήτορα.»

ΟΜΟΦΩΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΛΩΝ ΔΕΠ
ΣΧΟΛΗΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΜΠ

Εν μέσω θέρους η εφαρμογή του νέου Νόμου για την Παιδεία σε συνδυασμό με τη συγκυρία αφυπηρέτησης του Κοσμήτορα και του αναπληρωτή Κοσμήτορα της μονοτμηματικής Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου στις 31 Αυγούστου 2022 οδήγησε στον ορισμό νέου Κοσμήτορα από το Πρυτανικό Συμβούλιο για μεγάλο χρονικό διάστημα και με άγνωστα κριτήρια, σε αντίθεση με τις άλλες μονοτμηματικές σχολές των ΑΕΙ, όπου θα προκηρυχθούν εκλογές Κοσμητόρων από τους Πρυτάνεις το αργότερο ως τις 15 Σεπτεμβρίου 2022. Η διαδικασία όπως και η τελική απόφαση ελήφθη εν αγνοία του ανώτατου θεσμικού οργάνου διοίκησης της Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχ ΕΜΠ, της Γενικής Συνέλευσης Μελών ΔΕΠ.
Η νέα αυτή κατάσταση διαταράσσει την ομαλή πανεπιστημιακή δημοκρατική λειτουργία, που στηρίζεται στη συλλογική διάθεση και ανάδειξη των διοικητικών οργάνων με εκλογή. Για πρώτη φορά, στα τελευταία πενήντα χρόνια, παραβιάστηκε η ακαδημαϊκή αυτοδιοίκηση, η διαφάνεια, η δημοκρατική διαδικασία επιλογής των διοικήσεων. Κυρίως όμως εγκαταλείφθηκε η ιστορική παράδοση της Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχ, αυτή της συναίνεσης και του διαλόγου των μελών της ακόμη και στις πιο κρίσιμες στιγμές.
Δηλώνουμε ότι η εξέλιξη αυτή είναι μη αποδεκτή, προκαλώντας μία εντελώς αδικαιολόγητη και εν δυνάμει επικίνδυνη κρίση. Επιθυμούμε να επανέλθει μια συνθήκη συν-διαμόρφωσης και συνομιλίας μεταξύ μας, να ξεφύγουμε από την πόλωση και τον διχασμό, με μία επανεκκίνηση η οποία θα επουλώσει το τραύμα που προέκυψε από τον διορισμό της διοίκησης εν αγνοία μας.
Κατά συνέπεια, με ομόφωνη απόφαση της ΓΣ της 30ης Αυγούστου 2022, η Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του ΕΜΠ προκρίνει ως μόνη λύση την άμεση εφαρμογή της πάγιας δημοκρατικής συλλογικής διαδικασίας, με την άμεση ταχύτατη προκήρυξη εκλογής για ανάδειξη Κοσμήτορα.

Συντάξεις: Άνθρακες η παραγραφή στη δεκαετία των οφειλών στον ΕΦΚΑ


Συντάξεις: Άνθρακες η παραγραφή στη δεκαετία των οφειλών στον ΕΦΚΑ
31-08-2022 - Πηγή: ieidiseis.gr

Γράφει ο Χρήστος Μέγας

Άνθρακες ο… θησαυρός περί χορήγησης σύνταξης σε οφειλέτες σε περίπτωση εκκρεμούσας οφειλής άνω των 20.000 ευρώ πέραν της δεκαετίας.

Με βάσει το σχέδιο νόμου που ετοίμασε το υπουργείο Εργασίας, ναι μεν θα υπάρχει παραγραφή των αξιώσεων του ΕΦΚΑ έναντι του οφειλέτη (επιχείρησης ή, κυρίως, ελευθέρου επαγγελματία του δεν απέδωσε εισφορές στον πρώην ΟΑΕΕ ή το ΕΤΑΑ των επιστημόνων), ωστόσο τίθεται ως προϋπόθεση τυχόν ανακοπή. Δηλαδή η δεκαετής περίοδος παραγραφής διακόπτεται στην περίπτωση που ο ΕΦΚΑ στείλει ενημερωτικό σημείωμα…

Άρα, η δεκαετής παραγραφή ισχύει, αρκεί ο ΕΦΚΑ να μην ενημερώσει τον οφειλέτη. Αν στείλει «σημείωμα» η παραγραφή παύει και αρχίζει εκ νέου να μετράει ο χρόνος της δεκαετίας από την ημερομηνία αποστολής του «σημειώματος» της οφειλής.
Κατά συνέπεια, το μόνο το οποίο ρυθμίζεται με την νέα διάταξη είναι ο απκλεισμός του ΕΦΚΑ να έρθει μετά την δεκαετία και να καταλογίσει οφειλές (χωρίς προηγουμένως να έχει ενημερώσει περί της εκκρεμότητας).

Κάτι αντίστοιχο, εξάλλου, ισχύει και με τις οφειλές στο Δημόσιο (εφορία).

Ωστόσο, υπάρχει πρόβλημα σε πολλές περιπτώσεις όπου ο ΕΦΚΑ είχε… επαναπαυτεί και δεν είχε στείλει «σημείωμα» εντός δεκαετίας, ποντάροντας στην εικοσαετή παραγραφή που ισχύει από το 2016 (ν.4387/16). Εάν δεν κινητοποιηθούν οι υπηρεσίες του ΕΦΚΑ ώστε το προσεχές διάστημα να σταλούν τα «σημειώματα» στους παλαιούς οφειλέτες ή εάν δε δοθεί μεταβατικό διάστημα προσαρμογής (του ΕΦΚΑ στην νομιμότητα) υπάρχει ο κίνδυνος να χαθούν εισφορές…


Σύμφωνα με τον υπουργό Εργασίας Κ. Χατζηδάκη «η ρύθμιση αυτή καλύπτει μόνο όσους δεν έχουν βεβαιωμένες οφειλές προς τον ΕΦΚΑ. Καλύπτει δηλαδή όσους δεν είχε ειδοποιήσει, πρακτικά, ο ΕΦΚΑ με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο. Δεν αφορά στο σύνολο όσων χρωστούν στον ΕΦΚΑ, διότι διαφορετικά θα παραγράφονταν οι οφειλές όλων μετά από μία δεκαετία και θα δημιουργείτο, όπως είναι αυτονόητο, πρόβλημα στο ασφαλιστικό σύστημα.

Πρόβλημα ευστάθειας. Και αντίστοιχα θα υπήρχε ηθικός κίνδυνος, δεν θα πλήρωνε δηλαδή κανένας, θα περίμενε να συμπληρωθεί η δεκαετία και κατόπιν θα αντιμετώπιζε μεν ο ίδιος με αυτόν τον τρόπο τις οφειλές του προς τον ΕΦΚΑ, αλλά ο ΕΦΚΑ και το ασφαλιστικό σύστημα της χώρας θα είχαν ιδιαίτερα προβλήματα».

Κοντολογίς, εάν η απαίτηση του ΕΦΚΑ δεν βεβαιωθεί μέσα σε αυτό το διάστημα, οι οφειλές παραγράφονται. Με τη ρύθμιση αυτή επιτυγχάνεται η συμμόρφωση με την απόφαση του ΣτΕ που έκρινε ότι η 20ετία για την παραγραφή απαιτήσεων του ΕΦΚΑ («νόμος Κατρούγκαλου») ήταν υπερβολικά μεγάλο διάστημα και έθεσε την 10ετία ως εύλογο χρόνο παραγραφής.


Σημειώνεται ότι από 1 η Ιανουαρίου 2027, η παραγραφή των μη βεβαιωμένων οφειλών προς τον ΕΦΚΑ γίνεται πενταετής, με εναρμόνιση των χρονικών ορίων παραγραφής των ασφαλιστικών οφειλών με ό,τι ισχύει για τις φορολογικές οφειλές.
Όφελος Δημοσίων Υπαλλήλων

Με άλλες διατάξεις στο υπό κατάθεση νομοσχέδιο:

-Καταργείται η ειδική εισφορά 1% των ασφαλισμένων του πρώην Ταμείου Πρόνοιας των Δημοσίων Υπαλλήλων (ΤΠΔΥ), η οποία θεσπίστηκε για τη στήριξη της βιωσιμότητας του εν λόγω Ταμείου.

-Επεκτείνεται σε όλους τους ενστόλους το δικαίωμα της «μάχιμης πενταετίας», δηλαδή της αναγνώρισης έως και πέντε επιπλέον ετών ασφάλισης, καταβάλλοντας τις αντίστοιχες εισφορές. Πλέον όσοι ένστολοι εξαιρούνταν (π.χ. ορισμένες κατηγορίες πυροσβεστών, λιμενικών, αστυνομικών και υπηρετούντων στην αεροπορία) από τη σχετική ρύθμιση αποκτούν πλέον το δικαίωμα αυτό, ανεξαρτήτως μονάδας υπηρεσίας, αν είναι παλαιοί ή νέοι ασφαλισμένοι (προ ή μετά το 2011) και ανεξαρτήτως της σχέσης εργασίας με την οποία υπηρετούν (μόνιμοι και μη).


-Θεσπίζεται πλαφόν σε προκλητικά υψηλές επικουρικές συντάξεις, ίσο με το 6/20 του πλαφόν κύριας σύνταξης (1.382,40€ /μήνα). Ειδικότερα, με βάση τη νομοθεσία του 2015-2016 οι επικουρικές συντάξεις υπολογίζονται, κατά ένα μέρος τους, με βάση τις εισφορές που είχαν καταβληθεί κατά το χρονικό διάστημα 2002-2014.

-Τέλος, λαμβάνοντας υπόψη ότι ο ΟΠΕΚΑ στο πλαίσιο ελέγχων εντόπισε -καθυστερημένα – πολλές περιπτώσεις πολιτών που λάμβαναν επιδόματα – κυρίως αναπηρικά, συνήθως μέσω Δήμων – χωρίς να τα δικαιούνται, στη συντριπτική τους πλειοψηφία καλόπιστα και διέκοψε την καταβολή τους, αναζητώντας αναδρομικά τα αχρεωστήτως καταβληθέντα ποσά, ενισχύεται η προστασία των ιδιαίτερα ευάλωτων ομάδων με την παύση αναζήτησης εκκρεμών οφειλών από τα ποσά που έλαβαν καλόπιστα.

Τετάρτη 31 Αυγούστου 2022

Μπαίνουν ιδιώτες στη διαχείριση του Φιλοπάππου

Σε συνέχεια προηγούμενων αναρτήσεων αναρτήθηκε επισήμως η Προγραμματική Σϋμβαση Δήμου Αθηναίων, Περιφέρειας Αττικής και ΥΠΠΟΑ με την Ανώνυμη Εταιρία «Εθνικός Κήπος-Μητροπολιτικό Πράσινο Α.Ε.», με την οποία ανατίθεται στην ΑΕ (το Δημόσιο κυρίως πληρώνει) η "Ανάπλαση, Αποκατάσταση και Ανάδειξη Δυτικών Λόφων Ακρόπολης Αθηνών"





Μπαίνουν ιδιώτες στη διαχείριση του Φιλοπάππου

Πράσινο φως από το ΚΑΣ στην είσοδο Α.Ε. στην ανάπλαση, αποκατάσταση και ανάδειξη του αρχαιολογικού χώρου

Και με τη βούλα του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, που στη συνεδρίαση της Τρίτης ενέκρινε ομόφωνα το πλαίσιο των εργασιών για την ανάπλαση, την αποκατάσταση και την ανάδειξη του αρχαιολογικού χώρου των Δυτικών Λόφων της Ακρόπολης, δρομολογείται η είσοδος της Ανώνυμης Εταιρείας "Εθνικός Κήπος - Μητροπολιτικό Πάρκο" στην Πνύκα και του Φιλοπάππου. Σύμφωνα με το υπουργείο Πολιτισμού, "προωθείται η Προγραμματική Σύμβαση Πολιτισμικής Ανάπτυξης μεταξύ του ΥΠΠΟΑ, του Δήμου Αθηναίων και της εταιρείας ΟΤΑ 'Εθνικός Κήπος - Μητροπολιτικό Πάρκο Α.Ε.', με αντικείμενο την 'Ανάπλαση, αποκατάσταση και ανάδειξη των Δυτικών Λόφων Ακρόπολης'".

Το θέμα απασχολεί τη δημόσια σφαίρα από τον Μάρτιο του 2020, όταν αιφνιδιαστικά η κυβέρνηση κατέθεσε προς ψήφιση πλέον στον νόμο 4674/2020 τροπολογία με την οποία συστάθηκε η ανώνυμη εταιρεία ΟΤΑ με την επωνυμία «Εθνικός Κήπος - Μητροπολιτικό Πράσινο Α.Ε.» και σκοπό καταρχάς τη διαχείριση του Εθνικού Κήπου και του Λόφου Φιλοπάππου επ' αμοιβή κατόπιν σύμβασης με τον Δήμο Αθηναίων. Παρά τις έντονες αντιδράσεις, τότε, και από την αξιωματική αντιπολίτευση και από κινήσεις πολιτών και άλλους φορείς, η τροπολογία ψηφίστηκε στη Βουλή και σήμερα, έναν χρόνο μετά, το υπουργείο Πολιτισμού εκχωρεί ουσιαστικά σε ιδιώτες τη διαχείριση του Φιλοπάππου, ενός κηρυγμένου αρχαιολογικού χώρου και τοπόσημου του ευρύτερου αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης.

Ο Χριστόφορος Βερναρδάκης, τον Μάιο του 2020, είχε καταθέσει επίκαιρη ερώτηση στον τότε υπουργό Εσωτερικών Τάκη Θεοδωρικάκο, επισημαίνοντας την ανομία της ρύθμισης που ενσωμάτωσε η κυβέρνηση στον νόμο 4674/2020. Μπροστά στη σημερινή εξέλιξη, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία κάνει λόγο για "χυδαία ιδιωτικοποίηση".

Τρίτη 30 Αυγούστου 2022

Εξάρχεια: Το χρονικό μιας προαναγγελθείσας ανάπλασης

ΕΞΑΡΧΕΙΑ: ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΜΙΑΣ ΠΡΟΑΝΑΓΓΕΛΘΕΙΣΑΣ ΑΝΑΠΛΑΣΗΣ
O Δημήτρης Ιωάννου γράφει στο Docville για τα Εξάρχεια: Το χρονικό μιας προαναγγελθείσας ανάπλασης
Δημήτρης Ιωάννου

Στην πλατεία Εξαρχείων η νεοφιλελεύθερη Δεξιά της εργολαβίας και του πλιάτσικου συγκρούεται με τις ανοιχτές αντιλήψεις για τον δημόσιο χώρο (© Τατιάνα Μπόλαρη/Eurokinissi)

Η περίφραξη της πλατείας Εξαρχείων µες στις διακοπές του Αυγούστου µε τη συνοδεία και υπό την προστασία δεκάδων διµοιριών ΜΑΤ για την κατασκευή του νέου, αµφιλεγόµενου ως προς τη χωροθέτησή του σταθµού µετρό ήρθε σε συνέχεια της σιωπηρής άρνησης της κυβέρνησης να λάβει υπόψη οποιαδήποτε εναλλακτική λύση από όσες είχαν προταθεί και εξετάζονταν πριν από το 2019 (και ακόµη υποστηρίζονται από συλλογικότητες κατοίκων και δηµοτικές παρατάξεις).

Πέρα από τους όποιους τεχνικούς λόγους που σταθερά επικαλείται η Αττικό Μετρό, µέρος αυτής της άρνησης ασφαλώς σχετίζεται µε το γεγονός ότι στον συγκεκριµένο σταθµό η κυβέρνηση είδε την ευκαιρία να «τελειώνει µε τα Εξάρχεια», ικανοποιώντας το εκλογικό της ακροατήριο.

Το αίτηµα για ένα διαφορετικό σχεδιασµό στα Εξάρχεια δεν είναι σύµπτωµα κάποιου φετιχιτιστικού εξαιρετισµού, αλλά έχει πολεοδοµική και χωροκοινωνική βάση καθώς και ιστορικό βάθος. Σε ό,τι αφορά το τελευταίο, ίσως το πιο κοµβικό επεισόδιο να είναι η ανάπλαση των Εξαρχείων που δροµολογήθηκε αλλά τελικά αναστάλθηκε το 1986, σηµατοδοτώντας το τέλος µιας περιόδου περίπου δύο ετών η οποία όχι µόνο υπήρξε ίσως η πιο ταραχώδης στη µεταπολιτευτική ιστορία της συνοικίας, αλλά και εκείνη που παγίωσε τα χωροκοινωνικά χαρακτηριστικά και τα λογοθετικά στοιχεία που έκτοτε τη συνοδεύουν.

Ποιους κινδύνους κρύβει ο «ατομικός κουμπαράς» για τις επικουρικές συντάξεις

Ποιους κινδύνους κρύβει ο «ατομικός κουμπαράς» για τις επικουρικές συντάξεις



Γιατί το νέο κεφαλαιοποιητικό σύστημα δεν αναμένεται να μειώσει τη «μαύρη» εργασία. Πού πάσχει το επιχείρημα ότι οι μελλοντικές επικουρικές συντάξεις θα είναι υψηλότερες. Γράφουν οι Σάββας Γ. Ρομπόλης, ομότιμος καθηγητής Παντείου Πανεπιστημίου, και ο Βασίλειος Γ. Μπέτσης, δρ Παντείου Πανεπιστημίου| Πηγή: euro2day.gr

Σε πρόσφατη εκδήλωση για το Ταμείο Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης (ΤΕΚΑ), επαναλήφθηκε για μία ακόμη φορά η γνωστή επιχειρηματολογία η οποία απέχει τόσο από την θεωρία, όσο και από την αναφορά των δυσμενών αποτελεσμάτων της εμπειρίας της κεφαλαιοποίησης της κοινωνικής ασφάλισης σε άλλες χώρες σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.

Πιο συγκεκριμένα, διατυπώθηκε η άποψη ότι ο ατομικός κουμπαράς δημιουργεί αντικίνητρο για την ανασφάλιστη εργασία, με την λανθασμένη αντίληψη ότι ο νέος θα απαιτεί να μην εργάζεται σε συνθήκες μαύρης εργασίας.

Όμως στην πραγματικότητα ο ατομικός κουμπαράς δεν θα μειώσει την ανασφάλιστη εργασία δεδομένου ότι με τις ασφαλιστικές εισφορές (6%) για την επικουρική κεφαλαιοποιητική ασφάλιση, να θεωρούνται από τους εργοδότες ως μισθολογικό κόστος, δεν θα αποκλείεται ενίοτε στην πράξη, σε μία αγορά ευέλικτων μορφών εργασίας, η επιλογή της ολικής ή της μερικής ανασφάλιστης εργασίας.

Δευτέρα 29 Αυγούστου 2022

Φυτεύουν Α/Γ στο δάσος της Δαδιάς

Το κείμενο που ακολουθεί και αφορά στον Βιότοπο του Δάσους της Δαδιάς αντλήθηκε από την έκδοση

ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΑΠΟ ΨΗΛΑ

ΣΥΓΡΟΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΟΠΙΑ

η οποία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο έρευνας που ολοκληρώθηκε το 2010 στο Τμήμα Γεωγραφίας του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, Εργαστήριο Εφαρμοσμένης και Ανθρώπινης Γεωγραφίας

Συντονιστής και Επιστημονικός Υπεύθυνος: Κωστής Χατζημιχάλης, καθηγητής, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο.

Η έκδοση έγινε από τον εκδοτικό οίκο ΜΕΛΙΣΣΑ

Ο ΒΙΟΤΟΠΟΣ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ ΤΗΣ ΔΑΔΙΑΣ
Συγγραφέας: Γιώργος Στάμου

Το μωσαϊκό των βιοτόπων της Δαδιάς είναι αποτέλεσμα της φυσικής εξέλιξης του δάσους και της μακρόχρονης παρουσίας του ανθρώπου στην περιοχή. Η καλλιέργεια της γης, η βόσκηση, η ξύλευση του πευκοδάσους και η εξέλιξη των οικισμών έχουν διαμορφώσει ιδιαίτερα τοπία. Τα μεγάλα ξέφωτα που διακρίνονται, δημιουργούν ιδανικές συνθήκες διαβίωσης των σημαντικών αρπακτικών πουλιών που ζουν στον βιότοπο.

Το Δάσος Δαδιάς, σήμερα σημαντικό εθνικό πάρκο, βρίσκεται στο μέσο του νομού Έβρου, κοντά στα κύρια μεταναστευτικά μονοπάτια των πουλιών. Η γεωγραφική του θέση, στη ζώνη μετάβασης από το μεσογειακό στο ηπειρωτικό κλίμα και η ποικιλομορφία των γεωλογικών σχηματισμών δημιούργησαν το πολυποίκιλο ανάγλυφο της περιοχής. Δασικές εκτάσεις (κατά το μεγαλύτερο μέρος πευκοδάση) εναλλάσσονται με πετροπλαγιές, λιβάδια, ρεματική βλάστηση και αγροτικές καλλιέργειες.

Η ποικιλία των βιοτόπων ευθύνεται για την υψηλή για την υψηλή ποικιλότητα ειδών πανίδας. Στο Δάσος Δαδιάς έχουν καταγραφεί πάνω από 200 είδη πουλιών. Στην ευρύτερη περιοχή έχουν παρατηρηθεί 36 από τα 38 ευρωπαϊκά είδη ημερόβιων αρπακτικών πουλιών. Από αυτά, μερικά ξεχειμωνιάζουν στη Δαδιά, άλλα περνούν κατά τη διάρκεια των μεταναστευτικών τους ταξιδιών, ενώ 23 είδη φωλιάζουν μόνιμα στην περιοχή. Στο Δάσος Δαδιάς συνυπάρχουν τρεις από τους τέσσερις ευρωπαϊκούς γύπες: ο μαυρογύπας, το όρνιο και ο ασπροπάρης. Η Δαδιά και η Εξτραμαδούρα στην κεντρική Ισπανία φιλοξενούν τους τελευταίους πληθυσμούς του μαυρογύπα σε ολόκληρη της Ευρώπη.

Σκούπα ιδιωτικοποίησης σε ΔΕΚΟ και Α.Ε. του Δημοσίου


EUROKINISSI / ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ 25.08.2022, 13:12
Σκούπα ιδιωτικοποίησης σε ΔΕΚΟ και Α.Ε. του Δημοσίου

Με σχέδιο νόμου του υπουργείου Οικονομικών επιβάλλονται κανόνες του ιδιωτικού τομέα για προσλήψεις, αμοιβές και εργασιακές σχέσεις, συμβάσεις και προμήθειες, δημόσια εποπτεία και έλεγχος, πιστοληπτική αξιολόγηση και χρηματοδότηση ● Η ιδιωτικοποίηση «αναγγέλλεται» με απόφαση υπουργού και χωρίς όριο μετοχικού ποσοστού ● Το νομοσχέδιο έχει όλα τα χαρακτηριστικά «διευθέτησης εκκρεμοτήτων» σε προεκλογικό χρόνο και προετοιμασίας του εδάφους για πιθανή ιδιωτικοποίηση ΔΕΚΟ των μεταφορών εν ευθέτω χρόνω, η οποία προς το παρόν προαναγγέλλεται ως δικαιοδοσία του υπουργού Οικονομικών

Mε ένα νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, που έχει -κατά τα πρωθυπουργικά πρότυπα- «σαρωτικό» χαρακτήρα, η κυβέρνηση επιβάλλει κανόνες του ιδιωτικού τομέα στη λειτουργία των Ανώνυμων Εταιρειών (Α.Ε.) του Δημοσίου και στις πάλαι ποτέ ΔΕΚΟ, ιδιαίτερα του τομέα των μεταφορών, προαναγγέλλοντας εμμέσως πλην σαφώς την ιδιωτικοποίησή τους με απόφαση του υπουργείου Οικονομικών. Το νομοσχέδιο έχει όλα τα χαρακτηριστικά «διευθέτησης εκκρεμοτήτων» σε προεκλογικό χρόνο και προετοιμασίας του εδάφους για πιθανή ιδιωτικοποίηση ΔΕΚΟ των μεταφορών εν ευθέτω χρόνω, η οποία προς το παρόν προαναγγέλλεται ως δικαιοδοσία του υπουργού Οικονομικών…

Το σάλπισμα ιδιωτικοποίησης άνευ φραγμών δίνεται στο κεφάλαιο Γ, Αρθρο 25, Αξιοποίηση Συμμετοχών του Δημοσίου σε ανώνυμες εταιρείες, απερίφραστα και με τα κατάλληλα λόγια:

«Ο υπουργός Οικονομικών μπορεί με απόφασή του να αξιοποιεί τις πάσης φύσεως κινητές αξίες που έχουν περιέλθει στο ελληνικό Δημόσιο […] δύναται να α) εκποιεί ελευθέρως, είτε κατόπιν εκδήλωσης ενδιαφέροντος από τους λοιπούς μετόχους ή οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο, είτε κατόπιν προτάσεώς του, μετοχές που κατέχει σε ανώνυμες εταιρείες μη εισηγμένες σε χρηματιστήριο αξιών, β) εκποιεί μετοχές που κατέχει σε εταιρείες που είναι υπό εκκαθάριση, ανεξαρτήτως ποσοστού συμμετοχής».