Σάββατο, 22 Δεκεμβρίου 2018

Σταθάκης: Άδειες στην Eldorado από την πίσω πόρτα (του ΣτΕ)

Άλλα λέει στη Βουλή και στα δελτία τύπου του για την υπόθεση της Ελληνικός Χρυσός ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Σταθάκης και άλλα πράττει ο ίδιος και το Υπουργείο του ή τουλάχιστον οι υπηρεσίες του. Στη δημόσια ρητορική του ο Υπουργός συνδέει την αδειοδότηση του μεταλλείου των Σκουριών με την απόδειξη, εκ μέρους της εταιρείας, ότι είναι σε θέση να προβεί στην απαιτούμενη από τη Σύμβαση και την ΑΕΠΟ μεταλλουργική καθετοποίηση της παραγωγής. Η θέση όμως αυτή δεν αποτυπώνεται στις ενέργειες του Υπουργείου. Η ασυνέπεια αυτή υποσκάπτει τη δυνατότητα υπεράσπισης των θέσεων του Δημοσίου στο Συμβούλιο Επικρατείας όπου έχει προσφύγει η εταιρεία και διακινδυνεύει το δημόσιο συμφέρον. Και θεωρούμε ότι επιτέλους κάποιος πρέπει να πει την αλήθεια.


Στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο εκκρεμούν 6 υποθέσεις σχετικές με την Ελληνικός Χρυσός, η εκδίκαση των οποίων αναβλήθηκε για τις 6 Φεβρουαρίου 2019. Πρόκειται για:

Την προσφυγή της εταιρείας για το ζήτημα της μεταλλουργίας (τελευταία απορριπτική απόφαση Σκουρλέτη 2/11/2016)
Τέσσερις προσφυγές της εταιρείας για εκκρεμείς άδειες και
Προσφυγή πολιτών για τον ΧΥΤΕΑ Κοκκινόλακκα.

Παρασκευή, 21 Δεκεμβρίου 2018

Γεωγραφίες της ενεργειακής φτώχειας στην Αθήνα της κρίσης

Έκδοση: Angelus Novus, 2018 
Σελίδες: 160 
Μέγεθος: 14 x 20,5 
ISBN: 978-618-5366-04-9 

Γεωγραφίες της ενεργειακής φτώχειας στην Αθήνα της κρίσης


Τρία κείμενα και έξι ιστορίες πολυκατοικιών

Η δυσκολία των νοικοκυριών να εξασφαλίσουν θέρμανση το χειμώνα και δροσισμό τις ημέρες με καύσωνα, να πληρώσουν τους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος στην ώρα τους και να απαλλαγούν από την υγρασία και τη μούχλα στο σπίτι τους υπήρχε από παλιά στην Ελλάδα. Ωστόσο, μόνο πρόσφατα, στο πλαίσιο της κρίσης και των πολιτικών λιτότητας, η δυσκολία πρόσβασης στην ενέργεια αναδείχτηκε σε σημαντικό πρόβλημα, όχι μόνο για τα φτωχά νοικοκυριά, αλλά και για μεγάλο μέρος των μεσαίων στρωμάτων, ακολουθώντας αντίστοιχες τάσεις που έχουν εκδηλωθεί και στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Πώς, όμως, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα νοικοκυριά σε σχέση με την πρόσβαση στην ενέργεια συνδέονται με τα χαρακτηριστικά του αστικού χώρου; Πώς βιώνονται σε διαφορετικές περιοχές και από διαφορετικές κοινωνικές ομάδες; Ποιες πρακτικές υιοθετούνται για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών και την εξοικονόμηση ενέργειας και πώς σχετίζονται με τις προωθούμενες πολιτικές; Και, τελικά, πώς τα ζητήματα της ενέργειας μεταλλάσσουν τους όρους κατοίκησης στην πολυκατοικία, καθώς και το ρόλο της ως συντελεστή ανάπτυξης της ελληνικής πόλης;

Το βιβλίο αυτό φωτίζει διαφορετικές πτυχές της ενεργειακής φτώχειας στην Αθήνα και ανιχνεύει νέες συγκρούσεις και δυναμικές που εκδηλώνονται στον αστικό χώρο. Μέσα από θεωρητικές προσεγγίσεις, χαρτογραφικές επεξεργασίες και εμπειρίες από επιλεγμένες πολυκατοικίες, αναδεικνύει τις γεωγραφικές διαστάσεις της ενεργειακής φτώχειας στην Αθήνα, επιδιώκοντας να συμβάλει στην ευρύτερη συζήτηση για τους χωρικούς μετασχηματισμούς της πρωτεύουσας τα χρόνια της κρίσης.

Προσφυγή κατά του εγκιβωτισμού του Ποδονίφτη από το Δημοτικό Συμβούλιο Αθήνας



Προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά της έγκρισης του έργου «Διευθέτηση του Ρέματος Ποδονίφτη από την γέφυρα της οδού Χαλκίδος έως την γέφυρα της οδού Εράτωνος» από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής αποφάσισε το Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας. Το θέμα μπήκε στη συνεδρίαση της 20ης Δεκεμβρίου από δημοτικούς συμβούλους, οι οποίοι ζήτησαν να συζητηθεί εκτός ημερήσιας διάταξης, αφού παρά την απορριπτική απόφαση του Δ.Σ. το έργο προχωρά σε υλοποίηση. Αν και το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας ήταν συντριπτικό, αφού το σχετικό ψήφισμα έλαβε 32 θετικές ψήφους έναντι μιας αποχής, η συνεδρίαση δεν ήταν καθόλου απλή και δεν έλειψαν οι αψιμαχίες.

Αρχικά το προεδρείο προσπάθησε να αποφύγει τη συζήτηση του θέματος, επικαλούμενο τον κανονισμό που ζητά 22 ψήφους για να τεθεί ένα θέμα προς συζήτηση και παρότι ήταν φανερό ότι υπήρχε μια θετική τοποθέτηση περισσοτέρων συμβούλων. Μόνο όταν τέθηκε θέμα ονομαστικής ψηφοφορίας και αφού διεκόπη η συνεδρίαση, έγιναν οι απαραίτητες… διαβουλεύσεις και το θέμα μπήκε προς συζήτηση. Για το θέμα τοποθετήθηκαν οι δημοτικοί σύμβουλοι Πέτρος Κωνσταντίνου, Φίλιππος Δραγούμης και Στάθης Δρογώσης, θυμίζοντας την απόφαση που είχε ληφθεί επί του θέματος, τη σημασία της διατήρησης του φυσικού τμήματος του Ποδονίφτη και τη στάση του Δήμου Ν. Φιλαδέλφειας – Ν. Χαλκηδόνας. Απαντώντας η αντιδήμαρχος Ελένη Μυριβήλη υποστήριξε την πρόταση, οδηγώντας και στην πανηγυρική υπερψήφισή της.

Σύμφωνα με πληροφορίες απόφαση προσφυγής στο ΣτΕ πρόκειται να λάβει και ο Δήμος Ν. Φιλαδέλφειας – Ν. Χαλκηδόνας, ο οποίος ομόφωνα έχει απορρίψει το έργο.

Το έργο εκτός από τους δυο όμορους δήμους έχουν απορρίψει ακόμα και τρεις διευθύνσεις της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής (και μάλιστα οι πλέον αρμόδιες – υδάτων και δασών), ενώ θετική γνωμοδότηση έχει δώσει το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής.

Επικουρικές συντάξεις: Επιπλέον αναδρομικά για 400.000 συνταξιούχους εξαιτίας του λάθους επανυπολογισμού!

Από asfalistiko

Οι συνταξιούχοι επικουρικών έχουν έννομο συμφέρον να απαιτήσουν επιπλέον αναδρομικά, πέραν των νόμων 4051/2012 & 4093/2012, είτε λόγω υπεξαίρεσης και κλοπής κατ’ εξακολούθηση είτε λόγω λανθασμένου επανυπολογισμού του νόμου Κατρούγκαλου (ν.4387/2016).

Γράφει ο Κώστας Νικολάου*

Το θέμα αφορά περίπου 400.000 συνταξιούχους, που από την 1/6/2016 αντί για αναπροσαρμογή βάσει του άρθρου 96 του Ν.4387/2016, δηλαδή, την εξίσωση με τις νέες επικουρικές συντάξεις, υπέστησαν οριζόντιες περικοπές χωρίς νόμο(!), ύψους έως και 75%(!). Δεν συμπεριελήφθησαν, δηλαδή, οι προσαυξήσεις του 13ου-14ου μισθού καθώς και ο ενιαίος συντελεστής επανυπολογισμού (0,45%) ανά έτος ασφάλισης.

Ιδιαίτερα 200.000 συνταξιούχοι του τέως ΙΚΑ-ΤΕΑΜ και λοιπών του ιδιωτικού τομέα, πέραν του λανθασμένου επανυπολογισμού, είχαν και επιπλέον περικοπή (χωρίς νόμο) έως και 200 ευρώ.

Αποδεικτικά στοιχεία – Διαφορές

Νέα αποδεικτικά στοιχεία που καταδεικνύουν τις παράνομες διαφορές, είναι οι αποφάσεις των νέων συντάξεων που αρχίζουν να εκδίδονται με βάση το άρθρου 96 του Ν. 4387/2016 και οι οποίες είναι αποκαλυπτικές.

Για το λόγο αυτό παραθέτουμε δυο ίδιες επικουρικές συντάξεις. Η πρώτη υπολογίστηκε με το νέο νόμο, ενώ η δεύτερη με τον παλιό (2008), αλλά αναπροσαρμόστηκε με το νέο, που σύμφωνα με το άρθρο 96 θα έπρεπε και οι δυο να καταλήγουν στο ίδιο ποσό.

Πρώτη σύνταξη – (η νέα)

Σημειωτέον ότι ημερομηνία ισχύος του νέου νόμου για τις επικουρικές συντάξεις είναι η 1/12015 και εφεξής, ενώ για τις κύριες συντάξεις ο νόμος ισχύει από τις 13/5/2016. Έτσι, για την εν λόγω σύνταξη -με ημερομηνία κατάθεσης 24/3/2016- η επικουρική υπολογίζεται με το νέο νόμο ενώ η κύρια με τον παλιό. Να σημειωθεί επίσης πως η κύρια σύνταξη είναι του ΙΚΑ και έχει μέσο μισθό την 28η Α.Κ. (2.373,50 ευρώ).

Πέμπτη, 20 Δεκεμβρίου 2018

ΑΡΑΓΕΣ: Να καταργηθεί το ΠΔ 99/2018 και ο Ν4439/2016





Με τον ψευδώνυμο τίτλο ρύθμιση του επαγγέλματος των μηχανικών, το ΠΔ 99/2018 – όπως και ο μνημονιακός Ν4439/2016 κατ εφαρμογή του οποίου εκδόθηκε – επιτείνουν την απορρύθμιση του επαγγέλματος του συνόλου των ειδικοτήτων των μηχανικών.

Α. Οι ευρωπαϊκές οδηγίες δεν προστατεύουν αλλά αντίθετα υποβαθμίζουν τα επαγγελματικά δικαιώματα των μηχανικών. Με το εν λόγω ΠΔ διατηρείται και πλέον υλοποιείται σαφώς η μνημονιακή διάταξη συμμόρφωσης με την Ευρωπαϊκή Οδηγία που λέει ότι η ελεύθερη άσκηση του επαγγέλματος του μηχανικού θα επεκτείνεται και σε όσους έχει αναγνωριστεί το δικαίωμα ασκήσεως του επαγγέλματος σύμφωνα με τις διατάξεις του ΠΔ 38/2010, «Προσαρμογή της Ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2006/36/ΕΚ». Καταργείται παράλληλα ο όποιος ρόλου ανάσχεσης μπορούσε να παίξει το ΤΕΕ (υπό άλλη διοίκηση και πλειοψηφία που θα είχε και βούληση να αντισταθεί). Πρόσβαση πλέον στις «επαγγελματικές δραστηριότητες μηχανικών», θα έχουν ακόμα και πτυχιούχοι τριετών σπουδών και κολεγίων, με προσθήκες «βελτιωτικών» γνώσης, άσκησης είτε εμπειρίας. Πρόκειται για την πολιτική επιλογή να μειωθεί το κόστος των υπηρεσιών με τεχνητή υπερπροσφορά και υποτίμηση της εργασίας μας, για να αυξηθεί η «ανταγωνιστικότητα». Πολιτική που έρχεται να προσθέσει τις συνέπειές της σε αυτές που επέφερε η κατάργηση των ελάχιστων αμοιβών. Είναι πλήρης και ομολογημένη η επίγνωση όσων την επιβάλλουν ότι αυτό θα γίνει εις βάρος του δημόσιου συμφέροντος.

Η άσκηση του επαγγέλματος θα γίνεται από μη κατόχους διπλώματος ολοκληρωμένων πανεπιστημιακών σπουδών είτε η μερική τους πρόσβαση στο επάγγελμα, κατ εφαρμογή της 2005/36/ΕΕ, όπως διαμορφώθηκε με την 2013/55/ΕΕ (που πέρασαν στο ελληνικό δίκαιο με τα με τα ΠΔ 38/2010 και 51/2017).

Ο Ν4439 (με το άρθρο 29 παρ. Α1β) και το ΠΔ99/18 (με το άρθρο 1 παρ 1β), πρωτίστως αυτές τις οδηγίες και τα ΠΔ εφαρμόζουν, κατ’ επιταγή των τριών μνημονίων, πρωτίστως του τρίτου (Ν4336, ΦΕΚ 94Α/14.08.2014, σελ. 1028, 2η παράγραφος).

Επίσημος στόχος των οδηγιών είναι η διευκόλυνση της επαγγελματικής κινητικότητας. Η 2005/36/ΕΚ, όπως τροποποιήθηκε από την 2013/55/ΕΕ στο άρθρο 46 περιέχει μια κατ αρχήν περιγραφή ολοκληρωμένων σπουδών πανεπιστημιακού επιπέδου, που απαιτούνται σύμφωνα με την λεγόμενη Αρχή της Αυτόματης Αναγνώρισης τίτλων εκπαίδευσης. Οι τίτλοι εκπαίδευσης που αντιστοιχούν σε αυτές αναφέρονται ονομαστικά στο Παράρτημα V.7. Όμως οι οδηγίες αυτές εκδόθηκαν όχι για να τηρηθούν αλλά ακριβώς για να παρακαμφθούν οι όποιες γνωστικές προϋποθέσεις για την άσκηση του επαγγέλματος.

Ενδεικτικά, για την Οδηγία 2005/36/ΕΚ και το ΠΔ 38/2010:

ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής: Αυθαίρετες Εργασίες στο κτίριο του ΜΤΠΥ που στεγάζει υπηρεσίες του Υπ. Οικονομικών

Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ. ΑΤΤΙΚΗΣ

ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ



Αθήνα, 20 Δεκεμβρίου 2018

Αρ.Πρωτ.: 4808 Προς: ΠΙΝΑΚΑ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ


Θέμα : Αυθαίρετες Εργασίες στο κτίριο του ΜΤΠΥ που στεγάζει υπηρεσίες του Υπ. Οικονομικών


Το Σάββατο 8/9/2018 στο κέντρο της Αθήνας στην Πλατεία Συντάγματος, εκτελούνταν οικοδομικές εργασίες στην είσοδο του Υπουργείου Οικονομικών.
Aπό το συνάδελφο μας Κρητικό Μάριο, μέλος του ΔΣ της ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής και της Α/ΤΕΕ ενημερωθήκαμε ότι πρόκειται για εργασίες που εκτελούνται κατόπιν απόφασης του Δ.Σ. του ΜΤΠΥ στην ιδιοκτησία του οποίου ανήκει το κτήριο που στεγάζεται το Υπουργείο Οικονομικών. Κατόπιν σχετικής έρευνας διαπιστώθηκαν τα ακόλουθα:
Α. Οι εργασίες αυτές εκτελούνται μετά από πίεση που άσκησε το Υπουργείο Οικονομικών στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΜΤΠΥ και μάλιστα γίνονται με δαπάνες του από τα κεφάλαια του Ταμείου τα οποία έχουν δημιουργηθεί αποκλειστικά από τις εισφορές των εργαζομένων.
Είναι αδιανόητο αυτή την εποχή της οικονομικής ασφυξίας στην οποία διαβιούν οι εργαζόμενοι συνάδελφοι Μηχανικοί και οι ασφαλισμένοι, να δαπανώνται χρήματά τους για τον καλλωπισμό του Υπουργείου. Καταδικάζουμε την σπατάλη και κακοδιαχείριση του αποθεματικού του Ταμείου.
Β. Στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΜΤΠΥ η ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών άσκησε πίεση για την επίσπευση των διαδικασιών, με αποτέλεσμα το τεχνικό έργο ανακαίνισης της εισόδου του Υπουργείου Οικονομικών να μετατραπεί σε παροχή υπηρεσιών, μετά και από σχετική γνωμοδότηση της Νομικής Υπηρεσίας του Ταμείου στην οποία χαρακτηριστικά αναφέρεται « …η διακήρυξη να καλύπτει τις ανάγκες του Ν. 4412/2016 αναφορικά με τις συμβάσεις υπηρεσιών…»
Έτσι, δεν υπήρξε προϋπολογισμός, ούτε τιμολόγιο, μόνο μια Τεχνική Περιγραφή (κατά τα άλλα δεν ήταν τεχνικό έργο) και αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας ήταν ότι το «Έργο-Υπηρεσία», τελικά δόθηκε σε μηχανικό που προσέφερε έκπτωση μόλις 0,03%.
Επανειλημμένα έχουμε καταδικάσει την τακτική των αιρετών να πιέζουν, ακόμα και να εκφοβίζουν τους συναδέλφους μηχανικούς, ώστε να κατακερματίζονται τα έργα ή να μετατρέπονται σε προμήθειες ή σε υπηρεσίες κι έτσι να επωφελούνται ημέτεροι. Αυτά τα φαινόμενα θα συνεχίζονται όσο η Πολιτεία δεν αντιλαμβάνεται ότι η τήρηση των προβλεπόμενων διαδικασιών αποφέρει οικονομικό όφελος αλλά και την απαιτητέα ποιότητα στις κατασκευές.

Ενημέρωση από την παρέμβαση της ΑΣΜ στον ΕΦΚΑ-Τομέα Μηχανικών, (τ.ΤΣΜΕΔΕ)



Την Τετάρτη 12 Δεκεμβρίου 2018 ομάδα συναδέλφων που συμμετέχουν στην ΑΣΜ προέβησαν σε προγραμματισμένη παράσταση στα γραφεία του τ. ΤΣΜΕΔΕ/ ΕΦΚΑ για να ενημερωθούν από τον προϊστάμενο της Υπηρεσίας κ. Σπ. Κωνσταντάρα, για τα επτά θέματα που είχαν αποφασιστεί να τεθούν υπόψη της Διοίκησης του ΕΦΚΑ, κατά την συνέλευση της ΑΣΜ που έλαβε χώρα στις 7.12.2018 στα γραφεία του ΣΑΔΑΣ. 

Λόγω της απουσίας του κ. Κωνσταντάρα, αποφασίστηκε συνάντηση με τον αντικαταστάτη του στην Υπηρεσία. Προς τούτο η υπεύθυνη του γραφείου του κ. Κωνσταντάρα μας ενημέρωσε ότι κατά την απουσία του, αυτός αναπληρώνεται από την κ. Μαρία Στεβή, προϊσταμένη του Τμήματος Ασφάλισης, την οποία κάλεσε να μας συναντήσει.

Αποφασίστηκε να τεθούν υπόψη της κας Στεβή μόνο τρία από τα επτά θέματα και ειδικότερα:
Η πορεία της εξέτασης των αιτήσεων αναδρομικής διαγραφής από το τ.ΤΣΜΕΔΕ μετά από αναδρομική διαγραφή από το ΤΕΕ.
Η εξακολούθηση της συνέχισης χρέωσης εισφορών ΕΦΚΑ σε μη μισθωτούς που έχουν κλείσει βιβλία στην εφορία, κατά παράβαση του άρθρου 20 του Ν. 4488/2017, που κατάργησε την ασφάλιση της ιδιότητας.
Η παροχή πληροφόρησης για τη διαδικασία αμφισβήτησης της οφειλής που αναγράφεται στα ατομικά ειδοποιητήρια του ΚΕΑΟ προς συναδέλφους.

Η κα Στεβή παρείχε τις εξής εξηγήσεις:

Το Τμήμα που προΐσταται είναι αρμόδιο να εξετάζει τα αιτήματα των αναδρομικών διαγραφών και να εκδίδει βεβαιώσεις για τον προσδιορισμό του χρόνου ασφάλισης των προς συνταξιοδότηση ασφαλισμένων. Μέχρι και το 2016 για θέματα αναδρομικών διαγραφών καθ’ υπέρβαση του νομοθετικού πλαισίου του 1940, αποφάσιζε η Δ.Ε Επιτροπή Μηχανικών του ΤΣΜΕΔΕ. Έκτοτε όμως εκκρεμούσαν περί τις 300 ενστάσεις για τις οποίες μέχρι πρόσφατα δεν υπήρχε αρμόδιο όργανο να τις κρίνει και 6000 αιτήσεις που υπεβλήθησαν σε εφαρμογή των νεότερων διατάξεων που Ν. 4488/2017 και των εγκυκλίων Υπουργείου και ΕΦΚΑ περί αναδρομικών διαγραφών από το τ. ΤΣΜΕΔΕ δυνάμει αναδρομικών διαγραφών από τα μητρώα του ΤΕΕ. Υφίσταται υποστελέχωση του Τμήματός της, μέχρι πρότινος είχε μόλις τέσσερις υπαλλήλους, όμως ενισχύθηκε με ένα ακόμη υπάλληλο κατόπιν μετάθεσης. Το υφιστάμενο φορτίο εργασίας είναι υπερβολικό. Σε ακολουθία των πρόσφατων εγκυκλίων, η ίδια προσωπικά χειρίστηκε κατά το τελευταίο δίμηνο με θετικό τρόπο 50 από τις 300 περιπτώσεις των ενστάσεων αναδρομικής διαγραφής που εκκρεμούν, για τις οποίες δεν είχε προηγηθεί καμία προεργασία. Οι υφιστάμενοί της εργάζονται με αμείωτη ένταση για τα υπόλοιπα θέματα προς εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων. Οι μη μισθωτοί που έχουν κλείσει βιβλία στην εφορία εξακολουθούν να χρεώνονται με εισφορές ΕΦΚΑ γιατί και το πληροφοριακό σύστημα του ΕΦΚΑ που εγκαταστάθηκε πρόσφατα παρουσιάζει δυσλειτουργίες. Είναι ανέφικτο να εξυπηρετηθούν με τρόπο ικανοποιητικό οι ενδιαφερόμενοι. Υφίσταται υπόμνημα που υπέβαλε ο κ. Κωνσταντάρας προς την Διοίκηση για όλα τα προβλήματα της Υπηρεσίας, τα οποία άλλωστε αυτός γνωρίζει και από τη θέση του συνδικαλιστή ( διετέλεσε Πρόεδρος Πανελληνίου Συλλόγου Υπαλλήλων ΤΣΜΕΔΕ).

Δεν γνωρίζει τι ισχύει για το ΚΕΑΟ, αρμόδιο είναι το Τμήμα Εισφορών.

Οι συνάδελφοι της ΑΣΜ αντέτειναν στην κ. Στεβή ότι η επικαλούμενη έλλειψη υπαλλήλων δεν έχει εμποδίσει ούτε έχει μειώσει την παροχή ανακριβών δεδομένων από την Υπηρεσία της προς το ΚΕΑΟ, για χρέη ασφάλισης τα οποία δεν έχουν υπολογιστεί ούτε έχουν καταλογιστεί ως ο νόμος ορίζει. 

Η Διοίκηση έχει υπερστελεχώσει το ΚΕΑΟ με ομάδα καλοπληρωμένων υπαλλήλων και εκεί τα πληροφοριακά συστήματα λειτουργούν χωρίς προβλήματα. Τα ειδοποιητήρια που αποστέλλονται από το ΚΕΑΟ για αμφιλεγόμενες ασφαλιστικές εκκρεμότητες ασκούν τρομοκρατία στους ασφαλισμένους και οι αναγκαστικές πράξεις είσπραξης που ακολουθούν τους οδηγούν σε απόγνωση.

Η κα Στεβή εις απάντηση αναφέρθηκε σε ενδεχόμενο διακανονισμό με το ΚΕΑΟ όπως προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις, και μας παρέπεμψε στη Διοίκηση του ΕΦΚΑ για τα περαιτέρω.



Η συνάντηση μαζί της άρχισε περί ώρα 12:30 και ολοκληρώθηκε περί ώρα 13:20.

Τετάρτη, 19 Δεκεμβρίου 2018

Τα «κίτρινα γιλέκα» τα βάζουν με τα διόδια

Χάος στους γαλλικούς αυτοκινητοδρόμους, καθώς τα «κίτρινα γιλέκα» πυρπολούν διόδια

Οι διαδηλωτές των «κίτρινων γιλέκων» προκάλεσαν χάος στις μετακινήσεις σήμερα, αφού προχώρησαν σε καταλήψεις σε διόδια και πυρπόλησαν ορισμένα εξ αυτών.

Η μεγαλύτερη εταιρεία που διαχειρίζεται τα διόδια στη Γαλλία, η Vinci Autoroutes, ανέφερε πως κινητοποιήσεις πραγματοποιούνται σε περίπου 40 σημεία του δικτύου της και ότι αρκετοί κόμβοι αυτοκινητόδρομων έχουν υποστεί σοβαρές ζημιές, ιδίως στο νότιο τμήμα της Γαλλίας.

Τα διόδια του Μπαντόλ, ανατολικά της Μασσαλίας, υπέστησαν ζημίες από τη φωτιά που έβαλαν οι διαδηλωτές χθες τη νύχτα και ο αυτοκινητόδρομος Α50 έκλεισε, εξήγησε η Vinci.

«Οι οδηγοί θα πρέπει να προσέχουν πάρα πολύ, καθώς προσεγγίζουν τις πύλες των διοδίων και τις ράμπες εισόδου και εξόδου των αυτοκινητοδρόμων λόγω της παρουσίας πολλών πεζών» τονίζεται σε μια ανακοίνωση που εξέδωσε η εταιρεία διαχείρισης των διοδίων.

Επιπλέον, οι διαδηλωτές προκαλούν φθορές ή πυρπολούν εκατοντάδες ραντάρ καταγραφής της κυκλοφορίας στη Γαλλία.

Ο ιστότοπος Radars-auto.com υπολογίζει ότι στα μέσα της περασμένης εβδομάδας τουλάχιστον 1.600 ραντάρ, σχεδόν το 50% του συνόλου των ραντάρ κυκλοφορίας στη Γαλλία, έχουν υποστεί ζημιές. Περισσότερα από 250 έχουν καταστραφεί ολοσχερώς.

Η εταιρεία Vinci εκτιμά ότι οι ζημιές στις εγκαταστάσεις της θα στοιχίσουν «αρκετές δεκάδες εκατομμύρια» ευρώ, χωρίς να περιλαμβάνονται τα χαμένα έσοδα, καθώς οι διαδηλωτές επιτρέπουν σε χιλιάδες οδηγούς να περνούν από τα διόδια χωρίς να καταβάλουν το αντίτιμο.

Ξανά για τις "ρυθμίσεις οφειλών"

Μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη που αποτυπώνει :
α) την πλήρη αποτυχία των μέχρι σήμερα ρυθμίσεων μια και ελάχιστοι είναι όσοι έχουν ενταχθεί
β) την πρόθεση της κυβέρνησης να συσχετίσει οποιαδήποτε ρύθμιση οφειλών με αυστηρά κριτήρια όπως περιουσιακά και άλλα που ξανά θα αποκλείσουν την πλειονότητα των οφειλετών



Φ. Κουρμούσης: Βούληση μας να θεσπιστεί ένα μόνιμο πλαίσιο ρυθμίσεων όλων των οφειλών και όλων των οφειλετών

Τη βούληση της κυβέρνησης να θεσπιστεί στη χώρα μας ένα μόνιμο πλαίσιο ρυθμίσεων όλων των οφειλών και όλων των οφειλετών, σημειώνει σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο ειδικός γραμματέας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους Φώτης Κουρμούσης και εξηγεί ότι σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται και οι σχετικές δημοσιεύσεις σχετικά με τις 120 δόσεις προς το δημόσιο. «Πρέπει ωστόσο να διευκρινιστεί», συνεχίζει, «ότι δεν θα υπάρξει ξανά μια ρύθμιση οφειλών σε δόσεις, χωρίς την ύπαρξη αυστηρών κριτηρίων εισοδημάτων και περιουσίας. Η ρύθμιση σε δόσεις και ειδικά η διαγραφή («κούρεμα») χρέους αποτελούν ευνοϊκά μέτρα που θα παρέχονται μόνο σε όσους έχουν πραγματική οικονομική αδυναμία». Ο κ. Κουρμούσης υπογραμμίζει ότι οι επιχειρηματίες πρέπει να μην περιμένουν την τελευταία στιγμή για να υποβάλλουν αίτηση, διότι κινδυνεύουν να βρεθούν αντιμέτωποι με αναγκαστικά μέτρα εκτέλεσης των πιστωτών, ενώ σημειώνει ότι το ενδιαφέρον ένταξης στο μηχανισμό αυξάνεται συνεχώς και απαντάει στην κριτική για το γεγονός ότι δεν προσήλθαν ή δεν ρύθμισαν και οι 400.000 επιχειρήσεις τις οφειλές τους με χρήση του μηχανισμού.

Αναλυτικά η συνέντευξη του ειδικού γραμματέα Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, Φώτη Κουρμούση στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και τη δημοσιογράφο Εύη Παπαδοσηφάκη έχει ως εξής:

ΕΡ: Η προθεσμία για υποβολή αίτησης ένταξης στο πρόγραμμα εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών προς το δημόσιο, τα ασφαλιστικά ταμεία και τις τράπεζες ολοκληρώνεται στις 31 Δεκεμβρίου 2018. Διατηρείται αυξημένο το ενδιαφέρον; Θα υπάρξει παράταση;

Ναι αποφασίστηκε η παράταση σε συμφωνία με τους Ευρωπαίους εταίρους για 1 έτος, ήτοι μέχρι 31/12/2019. Θα ψηφιστεί εντός των επόμενων ημερών. Ωστόσο και αυτός ο Νόμος αποτέλεσε προϊόν της οικονομικής κρίσης και κάποια στιγμή θα τεθεί η λήξη του. Για το σκοπό αυτό, η βούληση μας είναι να θεσπιστεί στη χώρα μας ένα μόνιμο πλαίσιο ρυθμίσεων, όλων των οφειλών και όλων των οφειλετών. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσονται και οι σχετικές δημοσιεύσεις σχετικά με τις 120 δόσεις προς το δημόσιο. Πρέπει ωστόσο να διευκρινιστεί ότι δεν θα υπάρξει ξανά μια ρύθμιση οφειλών σε δόσεις, χωρίς την ύπαρξη αυστηρών κριτηρίων εισοδημάτων και περιουσίας. Η ρύθμιση σε δόσεις και ειδικά η διαγραφή («κούρεμα») χρέους αποτελούν ευνοϊκά μέτρα που θα παρέχονται μόνο σε όσους έχουν πραγματική οικονομική αδυναμία. Συνεπώς κάθε ρύθμιση θα συνοδεύεται από ειδικές ρήτρες, έτσι ώστε να μην γίνεται κατάχρηση από τους στρατηγικούς κακοπληρωτές, δηλαδή αυτούς που έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν τα χρέη τους, αλλά το αποφεύγουν με δόλια μέσα.

ΕΡ: Ποια είναι η εικόνα για την πορεία της εξωδικαστικής ρύθμισης οφειλών μέχρι σήμερα με βάση τα νούμερα;

Πλέον έχουν ήδη ολοκληρωθεί επιτυχώς πάνω από 1.100 υποθέσεις, επιχειρήσεων, ελευθέρων επαγγελματιών και αγροτών, με τις περισσότερες από αυτές να έχουν διενεργηθεί το τελευταίο τρίμηνο. Επίσης καθημερινώς ολοκληρώνονται και οι υπόλοιπες 4,5 χιλιάδες αιτήσεις που έχουν ήδη υποβληθεί και βρίσκονται σε διάφορα στάδια της διαδικασίας (π.χ. διαπραγμάτευση με τους πιστωτές). Παράλληλα αναδεικνύεται μεγάλο ενδιαφέρον από την αγορά, αφού πάνω από 54.000 επιχειρήσεις όλων των ειδών ξεκίνησαν την ετοιμασία της αίτησης τους. Τα ανωτέρω θετικά στατιστικά στοιχεία είναι αποτέλεσμα των τροποποιήσεων στο θεσμικό πλαίσιο (Ιούνιος 2018), καθώς και των αντίστοιχων τεχνολογικών αναβαθμίσεων της ηλεκτρονικής πλατφόρμας (Σεπτέμβριος 2018). Πλέον οι περισσότερες διαδικασίες είναι ψηφιακές (και όχι χειροκίνητες), ενώ τα περισσότερα από τα απαιτούμενα δικαιολογητικά ανακτώνται αυτόματα από την ηλεκτρονική πλατφόρμα του εξωδικαστικού μηχανισμού. Έτσι οι διαδικασίες ολοκληρώνονται πιο εύκολα και ταχύτερα.

ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής: Στάση Εργασίας στο Δ. ΑΘηναίων για το ΜΗΜΕΔ την Πέμπτη 20/12/18

Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ. ΑΤΤΙΚΗΣ

ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ


ΠΑΝΟΡΜΟΥ 2, 11523 ΑΘΗΝΑ
ΤΗΛ:210 64.64.282  FAX:210 64.61.296  e-mail: emdydasattikis@tee.gr URL: www.emdydas-attikis.gr

Αθήνα, 18 Δεκεμβρίου 2018 


Αρ. Πρωτ. : 4807 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 

Συνάδελφοι 

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Διπλωματούχων Μηχανικών Ανωτάτων Σχολών Υπαλλήλων Δήμου Αθηναίων με έγγραφό τους που κοινοποιήθηκε στην ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής, επισημαίνει τις δυσλειτουργίες που έχουν ανακύψει σχετικά με τη συγκρότηση επιτροπών, την κατάρτιση των μελών και την τήρηση του ΜηΜΕΔ στο Δήμο Αθηναίων. 

Στηρίζουμε την ομόφωνη απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου και καλούμε τους συναδέλφους μέλη μας – εργαζόμενους στο Δήμο Αθηναίων να συμμετέχουν στην στάση εργασίας που προκηρύχτηκε για την Πέμπτη 20/12/18 από τις 9.00 έως τις 12.00. 

Καταδικάζουμε απερίφραστα και σε κάθε περίπτωση τα φαινόμενα εκφοβισμού απέναντι στους συναδέλφους μας από τους εκάστοτε Δημοτικούς Άρχοντες και καλούμε τη Δημοτική Αρχή του κ. Καμίνη, προς το τέλος της θητείας της να «επιδείξει τον προσήκοντα σεβασμό απέναντι στο εξειδικευμένο επιστημονικό της προσωπικό» όπως επισημαίνουν και οι συνάδελφοι στο έγγραφό τους.



Τρίτη, 18 Δεκεμβρίου 2018

Ο σκληρός πυρήνας του κράτους και τα αναδρομικά

Με αφορμή την πρόσφατη χορήγηση προκλητικά μεγάλων αναδρομικών ποσών στα ειδικά μισθολόγια από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, τη στιγμή που οι υπόλοιποι εργαζόμενοι και συνταξιούχοι γονατίζουν, αναδημοσιεύουμε 2 άρθρα σχετικά με τις αποφάσεις του ΣτΕ που δικαίωσαν τους ενστόλους στους δικαστικές διεκδικήσεις τους. Το ενδιαφέρον είναι ότι και τα 2 προέρχονται από το χώρο του ΣΥΡΙΖΑ που τότε επισήμανε το επικίνδυνο των αποφάσεων αυτών και σήμερα υποκλίνεται στο βαθύ και ένστολο κράτος, ικανοποιώντας το απολύτως.



Δημοσίευση: 22 Ιανουαρίου 2014 08:00

Δεν έχει όρια η επινοητικότητα του Συμβουλίου της Επικρατείας. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η απόφαση που δικαιώνει τους ενστόλους κρίνει αντισυνταγματικές τις αναδρομικές περικοπές στους μισθούς τους, με το σκεπτικό ότι "οι ένστολοι ανήκουν στον σκληρό πυρήνα του κράτους και, άρα, χρήζουν ειδικής..

Δεν έχει όρια η επινοητικότητα του Συμβουλίου της Επικρατείας. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η απόφαση που δικαιώνει τους ενστόλους κρίνει αντισυνταγματικές τις αναδρομικές περικοπές στους μισθούς τους, με το σκεπτικό ότι «οι ένστολοι ανήκουν στον σκληρό πυρήνα του κράτους και, άρα, χρήζουν ειδικής μεταχείρισης σε σχέση με τους εργαζομένους του Δημοσίου».

Πρόκειται για καινοφανή δικαιολογία, που στηρίζεται στην πλασματική κατασκευή του «σκληρού πυρήνα του κράτους». Ας δεχτούμε, για την οικονομία της συζήτησης, τον όρο. Άραγε μόνο οι ένστολοι συγκροτούν τον «σκληρό πυρήνα»; Οι διπλωμάτες, οι εφοριακοί και οι δικαστές συγκροτούν... χαλαρότερα μόρια του κράτους; Γιατί, άραγε, περιορίζεται ο «σκληρός πυρήνας» αποκλειστικά σε λειτουργίες της άμυνας και της ασφάλειας; Η υγειονομική περίθαλψη, η κοινωνική ασφάλιση, η εκπαίδευση και άλλες νευραλγικές δημόσιες υπηρεσίες είναι λιγότερο αναγκαίες για τη λειτουργία του κράτους;

Η διάκριση που εισάγει το ΣτΕ είναι αναχρονιστική. Καταφεύγει στο κράτος - νυχτοφύλακα του αυτοκράτορα, που αντιστοιχεί στην τυπολογία του 19ου αιώνα. Να προδίδει, άραγε, την αντίληψη που έχουν όσοι δυσφημούν το Δημόσιο, μειώνουν τον αριθμό των υπαλλήλων του και πετσοκόβουν τις αποδοχές τους;

Είναι προφανές ότι η αιτιολογία περί «σκληρού πυρήνα» επινοήθηκε για να παρακαμφθεί η επέκταση της ευνοϊκής μεταχείρισης σε όλες τις κατηγορίες των μισθωτών του Δημοσίου. Στην ουσία ιεραρχείται ως πρωτεύον το λεγόμενο «κακό κράτος» (κατά την τυπολογία Μπουρντιέ), δηλαδή το κράτος των παραδοσιακών ταξικών σχέσεων και της καταστολής. Και εγκαταλείπονται οι λειτουργίες του κοινωνικού κράτους, του «καλού κράτους», που η ύπαρξη και η υποστήριξή τους συνιστά sine qua non προϋπόθεση για την κοινωνική συνοχή.

Είναι περίεργο να καθιερώνεται μια τέτοια νομολογία διακρίσεων εις βάρος εκατοντάδων χιλιάδων εργαζομένων, αλλά και εις βάρος των κοινωνικών δικαιωμάτων των πολιτών. Η αιτιολογία του ΣτΕ οδηγεί στην επιβίωση των πιο σκληρών πελατειακών σχέσεων στο Δημόσιο. Και επιβεβαιώνει πού μπορεί να οδηγήσει ο νομικός σχετικισμός, σύμφωνα με τον οποίο το κράτος δεν υποχρεώνεται να εφαρμόζει τα συνταγματικά δικαιώματα των πολιτών στο σύνολό τους, αλλά επιλεκτικά, υπό τη δαμόκλειο σπάθη της «δημοσιονομικής ανάγκης», με βάση το ρωμαϊκό αξίωμα «υπεράνω όλων η σωτηρία της πατρίδος». Ακριβέστερα, η σωτηρία του σκληρού κράτους...



ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Όχι στο μνημονιακό Προϋπολογισμό

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ

Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
Αθήνα, 18/12/2018
Αρ. Πρωτ.: 7628
Προς: Α' βάθμιες Ενώσεις
(για ενημέρωση των μελών)


ΟΧΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΟ ΑΝΤΙΛΑΪΚΟ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ 

Σήμερα, ψηφίζεται στην Ολομέλεια της Βουλής ο κρατικός Προϋπολογισμός του 2019. Η κυβέρνηση εδώ και καιρό αξιοποιεί το σχέδιο του προϋπολογισμού ως μοχλό εξωραϊσμού της πολιτικής της και δημιουργίας προσδοκιών ότι μπαίνουμε στον δρόμο της οριστικής εξόδου από τα μνημόνια και τις πολιτικές λιτότητας, στον δρόμο της ανάπτυξης και σταδιακής βελτίωσης της ζωής του ελληνικού λαού. Έρχεται όμως η πραγματικότητα να διαψεύσει την κυβερνητική προπαγάνδα, αφού: 

Το σύνολο των δαπανών του κρατικού προϋπολογισμού μειώνεται κατά 1,3 δις ευρώ. Ειδικότερα οι Δημόσιες Επενδύσεις περικόπτονται κατά 550 εκατ. για να πιαστούν τα «πρωτογενή πλεονάσματα». 

Οι κρατικές δαπάνες για την Υγεία διατηρούνται σε ακόμα χαμηλότερα επίπεδα, 3.824 εκατ. ευρώ, ποσοστό μόλις 2% του ΑΕΠ. 

Οι δαπάνες για την Παιδεία, στο νέο προϋπολογισμό εμφανίζονται ακόμα περισσότερο μειωμένες, τόσο ως ποσοστό στο ΑΕΠ όσο και σε απόλυτους αριθμούς. 

Η συνολική δαπάνη για τις συντάξεις μειώνεται κατά 275 εκατ. ευρώ, ενώ ειδικά το κονδύλι για τις κύριες συντάξεις μειώνεται κατά 348 εκατ. και η επιχορήγηση στα ασφαλιστικά ταμεία κατά 935 εκατ. 

Οι παλιές συντάξεις, διασώζονται προσωρινά για το 2019, από τις τελευταίες περικοπές, οι νέες έχουν ήδη δραματικά συρρικνωθεί. Με την πρόσφατη νομοθετική της παρέμβαση η κυβέρνηση θωρακίζει το νόμο λαιμητόμο (Ν.4387/16) διατηρώντας τις περικοπές 300 έως 400 ευρώ στους 200.000 συνταξιούχους μετά το Μάη του 2016 (ποσοστό μείωσης έως και 40%). 

Σημαντικές είναι επίσης οι περικοπές στη μισθοδοσία των εργαζόμενων στο Δημόσιο. Οι δαπάνες μισθοδοσίας περιορίζονται κατά 3,8% (από 13,5 δις σε 13 δις). 

Η φορολογική αφαίμαξη κλιμακώνεται. Συγκεκριμένα τα καθαρά ποσά φόρων θα απογειωθούν κατά 1 δις. Προβλέπεται αύξηση εσόδων από ΦΠΑ κατά 200 εκατ. € και από ειδικούς φόρους κατανάλωσης κατά 140 εκατ. €.

Στα χέρια της Ολομέλεια του ΣτΕ η απόφαση για τις περικοπές δώρων των δημοσίων υπαλλήλων

Θυμίζουμε κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ τα κατάργησε το 2012, κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ διατήρησε τις περικοπές...


Η επταμελής σύνθεση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) έκρινε αντισυνταγματικές τις περικοπές σε δώρα Χριστουγέννων Πάσχα και αδείας των εν ενεργεία δημοσίων υπαλλήλων, που αποφασίστηκαν με το δεύτερο μνημόνιο και άρχισαν να εφαρμόζονται από την 1η Ιανουαρίου του 2013. Η υπόθεση παραπέμπεται για τελική κρίση στην Ολομέλεια του ΣτΕ.

Σύμφωνα με πληροφορίες του «Αθήνα 9,84», το 7μελές ΣΤ τμήμα του ΣτΕ έκρινε αντισυνταγματικές τις περικοπές δώρων στα δώρα Χριστουγέννων, Πάσχα και αδείας των εν ενεργεία δημοσίων υπαλλήλων. Οι περικοπές αυτές προβλέπονταν στο δεύτερο μνημόνιο άρχισαν να εφαρμόζονται από την 1η Ιανουαρίου 2013.

Όπως αναφέρει το σκεπτικό των ανώτατων δικαστών που ανοίγουν το δρόμο για την επιστροφή των δώρων ,οι επίμαχες περικοπές που έγιναν με το νόμο 4093/12 αντίκεινται στα άρθρα 25 και 4 του Συντάγματος και τις απορρέουσες από αυτά αρχές της ισότητας και της αναλογικότητας.

«Ο νομοθέτης όφειλε αποφαινόμενος τεκμηριωμένα για την αναγκαιότητα του μέτρου, να εξετάσει την ύπαρξη τυχόν εναλλακτικών επιλογών και να συγκρίνει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της καθεμιάς για τον επιδιωκόμενο δημόσιο σκοπό της δημοσιονομικής προσαρμογής καθώς και εάν οι επιπτώσεις της συγκεκριμένης περικοπής αποδοχών στο βιοτικό επίπεδο των θιγόμενων, αθροιζόμενες με τις επιπτώσεις από τα ήδη ληφθέντα μέτρα αντιμετώπισης της κρίσης, και συνδυαζόμενες με τις κοινωνικό-οικονομικές συνθήκες, οδηγούν σε ανεπίτρεπτη μείωση του επιπέδου ζωής των υπαλλήλων, κάτω του επιπέδου της αξιοπρεπούς διαβίωσης», αναφέρει το σκεπτικό των δικαστών.

Όπως επισημαίνουν τα επιδόματα, εορτών και αδείας, «συνδέονται από τη φύση τους με τις αυξημένες ανάγκες που ανακύπτουν κατά τις εορταστικές περιόδους και κατά την περίοδο των θερινών διακοπών, οι οποίες ανάγκες συντρέχουν για όλους τους υπαλλήλους ανεξάρτητα από το μισθό του καθενός». Καταλήγουν αναφέροντας πως «ο νομοθέτης δεν δικαιολογείτο πλέον να προχωρήσει στην υιοθέτηση του επίμαχου καταργητικού μέτρου, χωρίς προηγουμένώς να έχει εκτιμήσει την προσφορόρητα του μέτρου ενόψει και της διαπίστωσης, ότι τα αντίστοιχα μέτρα που είχε λάβει έως τότε δεν είχαν αποδώσει τα αναμενόμενα». Η υπόθεση παραπέμπεται προς οριστική κρίση στην Ολομέλεια του ΣτΕ.

Δευτέρα, 17 Δεκεμβρίου 2018

10 λιμάνια παραχωρούνται σε ιδιώτες, μέσα στον επόμενο μήνα


Επιτέλους τώρα που φύγαμε από τα μνημόνια, αρχίζουν οι αριστερές πολιτικές

Έως τις αρχές του Γενάρη θα έχει ψηφιστεί στη Βουλή η νομοθετική ρύθμιση που αφορά στην ιδιωτικοποίηση με τη μέθοδο της παραχώρησης άλλων 10 μεγάλων λιμανιών της χώρας, της Αλεξανδρούπολης, του Βόλου, της Ελευσίνας, της Ηγουμενίτσας, του Ηρακλείου, της Καβάλας, της Κέρκυρας, του Λαυρίου, της Πάτρας και της Ραφήνας.

Η ιδιωτικοποίησή τους είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να προχωρήσει η μετατροπή της χώρας σε ενεργειακό και κόμβο συνδυασμένων μεταφορών, αξίωση που προβάλλει η εγχώρια αστική τάξη για να αναβαθμίσει το ρόλο και τα επιχειρηματικά της σχέδια στην ευρύτερη περιοχή, όπου μαίνονται οι επικίνδυνοι για τους λαούς ανταγωνισμοί. Και αυτό γιατί το κάθε ένα από αυτά παίζει και έναν ξεχωριστό γεωστρατηγικό ρόλο στις συνδυασμένες μεταφορές, σε αγωγούς κ.λπ.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης για το οποίο με κάθε ευκαιρία δηλώνουν το ενδιαφέρον τους οι ΗΠΑ και στο οποίο ήταν αφιερωμένο και το συνέδριο που διοργανώθηκε το περασμένο Σάββατο από την ΓΑΙΟΣΕ, σε συνεργασία με τον δήμο Αλεξανδρούπολης, τον Οργανισμό Λιμένα Αλεξανδρούπολης και το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Μιλώντας στο συνέδριο αυτό η υφυπουργός Μακεδονίας – Θράκης, Κ. Νοτοπούλου, αναφέρθηκε στη γεωστρατηγική σημασία που έχει για το κεφάλαιο το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και σημείωσε ότι «κατέχει σημαντική θέση» στην «ενεργειακή πολιτική» της κυβέρνησης και στο «νέο περιβάλλον» που δημιουργείται με την «ολοκλήρωση σχεδόν του αγωγού TAP, την πρόσφατη έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατασκευής του IGB, την έναρξη συζητήσεων για την κατασκευή αγωγού που θα ενώνει την πόλη των Σκοπίων με τη Θεσσαλονίκη, αλλά και στην προετοιμασία εκκίνησης του EastMed, ενός φιλόδοξου έργου με μεγάλη στρατηγική σημασία για την περιοχή».

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΟΣΕ, Θ. Σχίζας, κάνοντας ακόμα πιο ξεκάθαρο ότι τα σχέδια για «αναβάθμιση» της αστικής τάξης πηγαίνουν χέρι – χέρι με την όξυνση των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών, αναφέρθηκε στις δομές υποστήριξης του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, όπως η διαμόρφωση εμπορευματικού, αλλά και ενεργειακού κέντρου, εκτιμώντας ότι «η Αλεξανδρούπολη έχει υψηλότερη γεωστρατηγική σημασία από άλλες περιοχές της Τουρκίας. Το σημαντικό είναι ότι βρίσκεται εκτός Βοσπόρου και Δαρδανελίων με ό,τι αυτό συνεπάγεται και αν ολοκληρωθεί η σιδηροδρομική Εγνατία η ίδια η Αλεξανδρούπολη αποκτά μεγάλο πλεονέκτημα σε σχέση με τους γείτονες».

Πηγή: 902.gr

Προϋποθέσεις ασφαλιστικής ικανότητας και παροχής υγειονομικής περίθαλψης σε είδος των μη μισθωτών

Σημειώσεις από συναδέλφους της Ανοικτής Συνέλευσης Μηχανικών για τους τρόπους με τους οποίους μπορούν συνάδελφοι με οφειλές να αποκτήσουν ασφαλιστική ικανότητα και υγειονομική περίθαλψη. Με κίτρινο επεξηγηματικά σχόλια.

ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΜΗ ΜΙΣΘΩΤΩΝ
Σύμφωνα με το νόμο 4529/2018, Άρθρο 23, οι προϋποθέσεις ασφαλιστικής ικανότητας και παροχής υγειονομικής περίθαλψης σε είδος των μη μισθωτών και των μελών της οικογένειας τους είναι:
Α) ΕΝΕΡΓΟΙ ΜΗ ΜΙΣΘΩΤΟΙ
1) Από 1.3.2018 έως 28.2.2019
1.1) Ο μη μισθωτός να έχει συμπληρώσει τουλάχιστον δύο (2) μήνες ασφάλισης κατά το προηγούμενο ημερολογιακό έτος (να έχει δηλαδή εγγραφεί στο ταμείο τουλάχιστον για ένα δίμηνο, π.χ. Νοέμβριο και Δεκέμβριο του προηγούμενου έτους)
ή
Να έχει συμπληρώσει τουλάχιστον δύο (2) μήνες ασφάλισης κατά το τελευταίο δωδεκάμηνο πριν από την ημερομηνία προσέλευσης ή επέλευσης του ασφαλιστικού κινδύνου (για παράδειγμα, αν έχει εγγραφεί στο ταμείο τον Δεκέμβριο του προηγούμενου έτους και συνεχίσει την εγγραφή του και τον Ιανουάριο του νέου έτους, αυτός θα μπορεί να έχει ασφαλιστική ικανότητα μέχρι και τέλος Νοεμβρίου του νέου έτους εφόσον βέβαια τηρούνται και οι λοιπές προϋποθέσεις).
1.2) Να έχουν καταβληθεί οι απαιτούμενες ασφαλιστικές εισφορές σύμφωνα με το ν. 4387/2016. (Δηλαδή να έχουν πληρωθεί όλα τα απαιτούμενα ποσά, που σημαίνει ότι δόση βγάζει ο ΕΦΚΑ κάθε φορά, για αυτό το δίμηνο και όχι τα ελάχιστα)
1.3) Να έχουν καταβληθεί οι απαιτητές εισφορές, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο ν. 4387/2016 έως και 31 Δεκεμβρίου του προηγούμενου της ανανέωσης της ασφαλιστικής ικανότητας ημερολογιακού έτους. Αν υπάρχει οφειλή, η ασφαλιστική ικανότητα ανανεώνεται ανά μήνα, εφόσον η οφειλή έχει εξοφληθεί ή ρυθμιστεί και τηρείται η εξόφληση των δόσεων. (Αυτό που καταλαβαίνω είναι ότι θα πρέπει να έχουν πληρωθεί ή ρυθμιστεί και να τηρείται η ρύθμιση για τις απαιτητές εισφορές από τον ΕΦΚΑ και όχι τις ελάχιστες, που αφορούν το προηγούμενο έτος.)
.2) Από 1.3.2019 και μετά
2.1) Ο μη μισθωτός να έχει συμπληρώσει τουλάχιστον τρεις (3) μήνες ασφάλισης κατά το προηγούμενο ημερολογιακό έτος (να έχει δηλαδή εγγραφεί στο ταμείο τουλάχιστον για ένα τρίμηνο, π.χ. Οκτώβριο, Νοέμβριο και Δεκέμβριο του προηγούμενου έτους)
ή
Να έχει συμπληρώσει τουλάχιστον τρεις (3) μήνες ασφάλισης κατά το τελευταίο δωδεκάμηνο πριν από την ημερομηνία προσέλευσης ή επέλευσης του ασφαλιστικού κινδύνου (για παράδειγμα, αν έχει εγγραφεί στο ταμείο τον Δεκέμβριο του προηγούμενου έτους και συνεχίσει την εγγραφή του και τον Ιανουάριο και Φεβρουάριο του νέου έτους, αυτός θα μπορεί να έχει ασφαλιστική ικανότητα μέχρι και τέλος Νοεμβρίου του νέου έτους εφόσον βέβαια τηρούνται και οι λοιπές προϋποθέσεις).

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Σχετικά με τη λειτουργία των Υ.ΔΟΜ.


Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ

Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
Αθήνα, 12/12/2018
Αρ. Πρωτ.: 7617
Προς: Α' βάθμιες Ενώσεις
Θέμα: Σχετικά με τις Υ.ΔΟΜ.

Συνάδελφοι/σες

Ενόψει της εκδίκασης της αίτησης ακύρωσης και της αίτησης αναστολής που έχουμε καταθέσει στο ΣτΕ για τη μη υλοποίηση του άρθρου 2, της παραγράφου 4 της Υπουργικής Απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Σταθάκη (ΦΕΚ Β’ Τεύχος 3136/31-07-18), συνδυαστικά με το άρθρο 36, παρ.3 του ν.4495/17 (κατηγορία 3), αλλά και ενόψει της αναμενόμενης Υπουργικής Απόφασης για τη στελέχωση και τη λειτουργία των Παρατηρητηρίων Δόμησης σας καλούμε να απευθυνθείτε Πανελλαδικά στους συναδέλφους μας που απασχολούνται στις ΥΔΟΜ, ώστε να συλλέξουμε τις παρακάτω πληροφορίες

Α. Με βάση τη δίμηνη εμπειρία από τη λειτουργία του e-άδειες (με αυτόματη έκδοση οικοδομικών αδειών που ανήκουν στην κατηγορία 3), ενδιαφερόμαστε για: 

Τον αριθμό των αιτήσεων για έκδοση βεβαιώσεων όρων δόμησης 

Τον αριθμό των εκδοθεισών βεβαιώσεων όρων δόμησης 

Τον αριθμό των εκδοθέντων οικοδομικών αδειών που εκδόθηκαν αυτόματα από το πληροφοριακό σύστημα και αφορούν στην κατηγορία 3 

Τον αριθμό των αιτήσεων που αφορούν στη διαδικασία προέγκρισης οικοδομικής άδειας, σύμφωνα με το άρθρο 10 της Υ.Α. ΦΕΚ 3136/31-07-18, Τεύχος Β’. 

Τυχόν λάθη των αιτούντων που παρατηρήσατε στον έλεγχο των εκδοθεισών οικοδομικών αδειών που ανήκουν στην κατηγορία 3. 

Β. Για τον αριθμό και τη στελέχωση των ΥΔΟΜ της περιοχής σας, το πλήθος των Διοικητικών πράξεων στις οποίες προβαίνουν ετησίως και την έκταση της περιοχής ευθύνης καθεμιάς.

Γ. Οποιοδήποτε άλλο θέμα οι συνάδελφοι μας που υπηρετούν σε αυτές εκτιμούν ότι αφορά τη λειτουργία τους (μηχανογραφικός εξοπλισμός, Νομική Κάλυψη, Νομοθεσία, εκπαίδευση – επιμόρφωση) κλπ.

Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη συνεργασία και αναμένουμε όπως μας ενημερώσετε άμεσα.

Κυριακή, 16 Δεκεμβρίου 2018

«Το Μετέωρο βήμα του πελαργού», μια ταινία, ένας αφορισμός, ένας Μητροπολίτης και η επανεμφάνιση του εθνικισμού


Συμπληρώνονται αυτές τις ημέρες 28 χρόνια από τα πρωτοφανή γεγονότα που έλαβαν χώρα με αφορμή τα γυρίσματα της ταινίας του Θόδωρου Αγγελόπουλου «Το Μετέωρο βήμα του πελαργού» στη Φλώρινα και κατέληξαν στον αφορισμό του σκηνοθέτη αλλά και των συντελεστών της ταινίας. Όλος ο εσμός της εθνικοφροσύνης και της πατριδοκαπηλίας είχε βγει ξανά στον αφρό με αποκορύφωμα το 1992 και τα "Μακεδονικά συλλαλητήρια" στα οποία συμμετείχαν άπαντες "πλην Λακεδαιμονίων".


Είναι γνωστές οι περιπέτειες που είχε ο Θόδωρος Αγγελόπουλος στην Φλώρινα το 1990, στα γυρίσματα της ταινίας του «Το Μετέωρο βήμα του πελαργού». Ο περιβόητος τοπικός μητροπολίτης Αυγουστίνος Καντιώτης θεώρησε «απαράδεκτη» την παρουσία του «άθεου» σκηνοθέτη στη πόλη, διάβασε και το σενάριο με τους μετανάστες, με ερωτικές σκηνές, ήταν και φανατικός εθνικιστής και αφόρισε και τον Θόδωρο Αγγελόπουλο και τον πρωταγωνιστή Μαρτσέλο Μαστρογιάνι.

Παρά τις δυσκολίες που είχε να αντιμετωπίσει, δεν σβήστηκε ποτέ η αγάπη του αδικοχαμένου σκηνοθέτη για την Φλώρινα, την οποία έκανε γνωστή σε όλο το κόσμο. Θα περίμενε κανείς ότι ο Δήμος της πόλης θα το του ανταπέδιδε συμβολικά, μετά θάνατον. Τιμώντας τον με κάποιο τρόπο, αποφασίζοντας παραδείγματος χάριν να δοθεί το όνομα του σε ένα δρόμο ή σε κάποιο τόπο που έκανε τα γυρίσματα του, προχωρώντας δηλαδή σε μια από τις λίγες ενέργειες που ξέρουν να κάνουν καλά (γιατί στα άλλα τα κάνουν μούσκεμα) οι περισσότεροι δήμαρχοι και δήμοι της χώρας.




«Τι φοβερή φωνή που έχει. Τι ένταση για γέρο άνθρωπο! Θα μπορούσε να παίξει δραματικούς ρόλους με απαιτήσεις», δήλωνε στην «Ε», στις 17 Δεκεμβρίου του 1990, ο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι.

16/12/1990: Εξω από τη Μητρόπολη Φλώρινας οι πιστοί του Καντιώτη καταδικάζουν τον «άθεο»και «ακόλαστο» Θόδωρο Αγγελόπουλο (φωτογρ.: Χ. Μπίλιος)Δεν έκανε κομπλιμέντα σε κάποιο Ελληνα συνάδελφό του ο Ιταλός σταρ, που είχε έρθει στην Ελλάδα για να πρωταγωνιστήσει στο «Μετέωρο βήμα του πελαργού» του Θόδωρου Αγγελόπουλου. Για τον τότε μητροπολίτη Φλωρίνης Καντιώτη εξέφραζε ευγενικά την άποψή του. Κι ας τον είχε μόλις αφορίσει, μαζί με τον σκηνοθέτη, τους ηθοποιούς και τεχνικούς της ταινίας, αλλά και τους δύστυχους ντόπιους, που θα έκαναν στα γυρίσματα κάνα μεροκάματο.

Γνωστή η ιστορία. Αν σήμερα μας φαίνεται απίστευτη, στην Ελλάδα του 1990 ο πρώην μητροπολίτης, που πέθανε το Σάββατο σε ηλικία 104 χρόνων, είχε εγκαθιδρύσει στην επικράτειά του φονταμενταλιστικό καθεστώς, πολύ πριν η λέξη «Ταλιμπάν» μπει στο λεξιλόγιό μας. Κάποια στιγμή έμπλεξε στα δογματικά δίχτυα του και ο διεθνής Ελληνας σκηνοθέτης, που δεν είχε σκοπό για χάρη του να πάψει να γυρίζει ταινίες στη Φλώρινα.

Το χρονικό του αφορισμού είναι το εξής:

Ημερίδα κατά των ΑΠΕ διοργανώθηκε στην Αθήνα



Την 1η Δεκεμβρίου 2018 πραγματοποιήθηκε ημερίδα με θέμα «Οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας: Μύθοι και Αλήθειες» σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας με μεγάλη συμμετοχή πολιτών και φορέων από όλη την Ελλάδα και παράλληλη διαδικτυακή αναμετάδοση. Συμμετείχαν εκπρόσωποι κινήσεων από τα Άγραφα (Θεσσαλία και Ευρυτανία), τις Κυκλάδες, την Αιτωλοακαρνανία, την Ήπειρο, την Εύβοια, την Πελοπόννησο, την Μακεδονία κ.α. 

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση των διοργανωτών, η εκδήλωση ήταν σε συνέχεια και οργανώθηκε από τα άτομα και φορείς που συντόνισαν και συνυπέγραψαν την σχετική «Πανελλαδική Διακήρυξη κατά των Αιολικών και άλλων “ΑΠΕ”» τον περασμένο Ιανουάριο. Στην ημερίδα, τονίσθηκε η παραπλανητική αναφορά στην έννοια της καταστροφικής «Κλιματικής Αλλαγής» σαν άλλοθι για την εγκατάσταση ατελέσφορων μεταβλητών ΑΠΕ, που, σε κάθε περίπτωση, ενώ επιδοτούνται αδρά και θωρακίζονται νομοθετικά και διοικητικά, τελικά δεν κάνουν τίποτα για την οποιαδήποτε «Κλιματική Αλλαγή», αφού δεν εξοικονομούν ορυκτά καύσιμα και απλά ακριβαίνουν το ρεύμα.

Στο πρώτο μέρος της ημερίδας παρουσιάστηκαν τέσσερεις εισηγήσεις:

1) Ο Αν. καθηγητής του Γ.Π.Α Σταύρος Αλεξανδρής ανέφερε ότι το κλίμα αλλάζει εδώ και 4,5 δις χρόνια και θα αλλάζει για άλλα τόσα, κυρίως λόγω ισχυρών φυσικών επιδράσεων του ήλιου και εσωτερικών αλλαγών στις συνιστώσες στο γήινο κλιματικό σύστημα. Τόνισε δε ότι το διοξείδιο του άνθρακα δεν είναι «ρύπος» με την έννοια που του αποδίδεται.

2) Ο ηλεκτρολόγος μηχανολόγος, απόφοιτος του ΕΜΠ και του ΜΙΤ και μέλος του ΤΕΕ, Απόστολος Ευθυμιάδης έδειξε πώς η ενσωμάτωση μεταβλητών ΑΠΕ στα ηλεκτρικά δίκτυα δεν επιφέρει μείωση (αλλά μάλλον αύξηση) εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, λόγω μειωμένης αποδοτικότητας των αναγκαίων για την ευστάθεια του συστήματος ευέλικτων θερμικών μονάδων, ενώ οδηγεί σε συνεχόμενη αύξηση του κόστους με την ενσωμάτωση όλο και περισσότερων μεταβλητών ΑΠΕ. Πρότεινε τον ενεργειακό προγραμματισμό ελαχίστου κόστους, με πλήρη συμμόρφωση στις θεσμικές μας υποχρεώσεις.

3) Οι μεταβλητές ΑΠΕ είναι παλιά τεχνολογία, που ήρθε στο προσκήνιο περί το 1990, όταν «ανακαλύφθηκε» το καθεστώς των εγγυημένων επιδοτήσεων και υποχρεωτικών ποσοστώσεων, ειδικά στην Ευρώπη, ανέφερε στην εισήγησή του ο χημικός μηχανικός και τραπεζικός Δημήτρης Παυλάκης. Η διεθνής εμπειρία έχει δείξει ότι οι πολλές εγκατεστημένες μεταβλητές ΑΠΕ παραμένουν ενεργειακά ασήμαντες, χωρίς μετρημένη εξοικονόμηση καυσίμων ή μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, λειτουργώντας ουσιαστικά σαν ενεργειακός φόρος (με τις όσες παράπλευρες ζημιές στο περιβάλλον και την Οικονομία).