Σάββατο 28 Απριλίου 2018

Πρωτοβουλία Αθήνας ενάντια στις εξορύξεις υδρογονανθράκων


Πρωτοβουλία Αθήνας ενάντια στις εξορύξεις υδρογονανθράκων

Το κείμενο πλαίσιο, στο οποίο στηρίζεται η συγκρότηση της Πρωτοβουλίας Αθήνας ενάντια στις εξορύξεις υδρογονανθράκων είναι το παρακάτω:

STOP στις έρευνες και στις εξορύξεις υδρογονανθράκων

Νέες καταστροφικές και επικίνδυνες επιλογές έχουν αρχίσει να υλοποιούνται, με απροσδιόριστες συνέπειες στη ζωή μας και στο μέλλον του τόπου. Πετρελαϊκοί κολοσσοί, που ενοχοποιούνται για ανυπολόγιστες οικολογικές καταστροφές και εξυπηρετούνται από την εκμετάλλευση και το αιματοκύλισμα Μέσης Ανατολής και Αφρικής, έχουν εγκατασταθεί στην Ν.Α. Μεσόγειο.

Στη χώρα μας, η Ήπειρος, η Αιτωλοακαρνανία, η Β.Δ. Πελοπόννησος, ο Δ. Πατραϊκός, το Κατάκολο, το Ιόνιο και η θάλασσα νότια της Κρήτης, έχουν παραδοθεί -με συμβάσεις παραχώρησης- για έρευνα και εξόρυξη υδρογονανθράκων (πετρέλαιο και φυσικό αέριο). Ταυτόχρονα, με τις πρώτες προσπάθειες εξόρυξης στην Κύπρο, ξεκίνησε η όξυνση των σχέσεων με την Τουρκία.

Οι υδρογονάνθρακες δε φέρνουν την ευτυχία

Οι διεθνείς έρευνες και στατιστικές είναι αμείλικτες: χώρες και περιοχές που βάσισαν την οικονομία τους στις εξορύξεις, έχουν από τους χαμηλότερους δείκτες δημοκρατίας, υγείας, ποιότητας περιβάλλοντος, εκπαίδευσης και τους υψηλότερους σε διαφθορά, ανεργία, φτώχεια, ανισότητες, βία και συγκρούσεις. Όπως έχει αποδειχθεί στην πράξη, πολλές περιοχές εξόρυξης -αμέσως μετά την πρώτη περίοδο κατασκευής των έργων-βρίσκονται αντιμέτωπες με τον οικονομικό μαρασμό, ασθένειες που σχετίζονται με την υποβάθμιση του περιβάλλοντος, απώλεια θέσεων εργασίας και τεράστιο κύμα μετανάστευσης. Χαρακτηριστικό, πρόσφατο παράδειγμα η περιφέρεια Μπαζιλικάτα στη γειτονική Ιταλία.

Τα κέρδη στις εταιρείες, οι ζημιές στην κοινωνία

Υπόσχονται αμφίβολα οικονομικά οφέλη για το Δημόσιο από μισθώματα και φόρους, ανάλογα με τα κέρδη που θα δηλώνονται. Αναμφίβολα, δεν μπορούν να αντισταθμίσουν τα κόστη των δημόσιων υποδομών που συνδέονται με τις εξορύξεις, της αντιμετώπισης -έστω και μέρους- των επιπτώσεων στην υγεία, στο περιβάλλον, στις παραγωγικές δραστηριότητες και του εξοπλιστικού «πυρετού», που αναμένεται να ακολουθήσει.

Συγκέντρωση στο πάρκο Χωροφυλακής για το Γουδή 14/5


ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΓΟΥΔΗ
Τηλ. Επικοινωνίας: 6972408401,6941639001,694888323
Αθήνα 19-4-2018

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Μετά την σύσκεψη κοινωνικών φορέων και πολιτών, που πραγματοποιήθηκε με επιτυχία την Τετάρτη 21 Μαρτίου 2018, διοργανώθηκε ημερίδα στο Σπυροπούλειο πολιτιστικό κέντρο σε συνεργασία με τον ΟΚΑΠΑ του Δήμου Φιλοθέης-Ψυχικού την Δευτέρα 16 Απριλίου 2018. Η διάθεση και το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων μάς δημιούργησε την πεποίθηση ότι και η δράση αυτή συμβάλλει στην επίτευξη των απόλυτα αναγκαίων και άμεσης προτεραιότητας διαδικασιών, ώστε να πραγματοποιηθούν:

Η ολοκλήρωση, δημοσίευση και κύρωση της Στρατηγικής Μελέτης περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) του νέου Προεδρικού Διατάγματος Προστασίας του Υμηττού, με ενσωμάτωση των προτάσεων της Επιτροπής Αγώνα.
Η σύσταση Ενιαίου Φορέα Διαχείρισης του Μητροπολιτικού Πάρκου Γουδή με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια.
Η απαγόρευση κάθε διαμπερούς κίνησης και παράνομης στάθμευσης οχημάτων στον πυρήνα του Πάρκου.
Η διευκόλυνση της πρόσβασης και κυκλοφορίας των πολιτών στο Πάρκο με την άμεση απομάκρυνση-κατεδάφιση των περιφράξεων (συρματοπλεγμάτων) που κατακερματίζουν το χώρο.
Η απομάκρυνση του Μπάντμιντον, σύμφωνα με την υπ΄ αρίθ. 1970/2012 απόφασης της Ολομέλειας του ΣτΕ, καθώς και των γραφείων της ΕΠΟ.
Η έγκριση και εφαρμογή του Σχεδίου Γενικής Διάταξης, χωρίς καμία πρόβλεψη κατασκευής υπόγειου γκαράζ στην κεντρική πλατεία του Πάρκου.
Και στην προαναφερόμενη ημερίδα, όπως και κατά τη σύσκεψη των Φορέων, αναπτύχθηκε πλούσιος διάλογος και κατατέθηκαν σημαντικές προτάσεις τις οποίες επεξεργάστηκε η Συνέλευση της Επιτροπής Αγώνα στις 18 Απριλίου 2018,η οποία αποφάσισε να πραγματοποιηθεί η ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΟ ΠΑΡΚΟ ΧΩΡΟΦΥΛΑΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΡΕΙΑ ΣΤΟ ΥΠΕΝ την ΔΕΥΤΕΡΑ 14 ΜΑΪΟΥ 2018, σε συνεργασία με όσους κοινωνικούς φορείς επιθυμούν να συμβάλουν στην υλοποίηση του Μητροπολιτικού Πάρκου Γουδή.

Επιπλέον την Τετάρτη 2 Μαϊου 2018 σε διευρυμένη Συνέλευση της Επιτροπής θα συζητηθούν τα οργανωτικά ζητήματα της συγκέντρωσης και καλείται, όποιος επιθυμεί να βοηθήσει στην επιτυχία της κινητοποίησης, να παραστεί.

Η Γραμματεία της Επιτροπής
Βοζικάκης Γεώργιος
Μαυράκος Δημήτρης
Κάκκος Παναγιώτης
Παναγούλα Αλεξάνδρα
Σταυρόπουλος Γιώργος


Παρασκευή 27 Απριλίου 2018

Παράταση καταβολής ασφαλιστικών εισφορών μηνός Μαρτίου 2018 και 2 ακόμα εγκύκλιοι ΕΦΚΑ

Αναρτήθηκαν στη Διαύγεια:

1. Η απόφαση του ΔΣ/ΕΦΚΑ στις 26.04.18
με θέμα «Παράταση καταβολής ασφαλιστικών εισφορών μηνός Μαρτίου 2018 των Μη Μισθωτών ασφαλισμένων (αγροτών, αυτοαπασχολούμενων ελευθέρων επαγγελματιών)» έως 18.05.18

2. Νέα εγκύκλιος ΕΦΚΑ στις 26.04.18
με θέμα "Εκκαθάριση εισφορών Μη Μισθωτών Ασφαλισμένων"


3. Νέα εγκύκλιος ΕΦΚΑ στις 26.04.18
με θέμα "Γνωστοποίηση των διατάξεων 22 και 23 του ν. 4529/2018 (A’56) σχετικά με την υπαγωγή στην ασφάλιση για υγειονομική περίθαλψη και Χορήγηση ασφαλιστικής κάλυψης στους μισθωτούς και μη μισθωτούς ασφαλισμένους του Ε.Φ.Κ.Α. και στους ανέργους "

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Όχι στις διώξεις μελών της ΕΜΔΥΔΑΣ

Π.Ο.   Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ  ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΕΝΩΣΕΩΝ  ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ  ΔΗΜΟΣΙΩΝ  ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ  ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ  ΑΝΩΤΑΤΩΝ  ΣΧΟΛΩΝ
Μαυρομματαίων 17,  104 34  ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583  fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
                                                                            
Αρ. Πρωτ.: 7354                                                                           Αθήνα,   24/4/2018    
Αλληλεγγύη στους διωκόμενους συναδέλφους
Όχι στις διώξεις μελών της ΕΜΔΥΔΑΣ 
Στάση Εργασίας για την Αττική τη Δευτέρα 30/4/2018

Η ποινική δίωξη που ασκείται εις βάρος μελών της Αντιπροσωπείας και της Διοικούσας του ΤΕΕ (μεταξύ αυτών και του νυν Προέδρου της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ Δ. Πετρόπουλου και του πρώην Προέδρου Αθ. Μπούμη) που συμμετείχαν σε κινητοποιήσεις στο ΕΤΑΑ το διάστημα 2013-2014, ενάντια στην επονείδιστη μνημονιακή πολιτική εις βάρος των μηχανικών, ισοδυναμεί με κήρυξη πολέμου στις συνδικαλιστικές ελευθερίες και στην συλλογική κινητοποίηση και χειραφέτηση του Κλάδου.

Πρόκειται για εκδικητική, επιλεκτική και παντελώς ανυπόστατη στοχοποίηση μελών του ΤΕΕ που δια της παρουσίας τους στο ΕΤΑΑ εφάρμοζαν συλλογικές αποφάσεις συνδικαλιστικών φορέων (του ίδιου του ΤΕΕ, της ΕΜΔΥΔΑΣ, του ΣΑΔΑΣ κα) την περίοδο 2013-2014 στο ΤΕΕ, το ΤΣΜΕΔΕ, στο ΚΕΑΟ, στο Υπουργείο και το ΕΤΑΑ

Η κατάργηση των αυξήσεων των εισφορών του 3986/2011, η κατάργηση του ΚΕΑΟ, η κατάργηση των τοκογλυφικών προσαυξήσεων των οφειλόμενων στο ΤΣΜΕΔΕ, η παροχή πλήρους ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης σε όλους τους ασφαλισμένους και στα προστατευόμενα μέλη τους και η λειτουργία του κλάδου ειδικών παροχών, αποτελούν αίτημα, διεκδίκηση και κυρίως ανάγκη όλων των συναδέλφων και συνεχίζουν να παραμένουν ανεκπλήρωτα.

Στο πρόσωπο των διωκόμενων για άσκηση “παράνομης βίας” κατά των ανεκδιήγητων, παράνομων και καταχρηστικών επιλογών διοίκησης του ΕΤΑΑ, ουσιαστικά διώκεται ο αγώνας των μηχανικών ενάντια στην καταστροφή τους.

Πρόκειται καθαρά για διώξεις ενάντια σε μέλη του ΤΕΕ και τους αγωνιζόμενους μηχανικούς και στο δικαίωμα τους να υπερασπίζονται τα δικαιώματα που σύμφωνα με τον ιδρυτικό νόμο του ΤΕΕ έχουν υποχρέωση να υπερασπίζονται. Οι μηνύσεις κατόπιν υποδείξεως (του κ. Σελλιανάκη και μόνο από τους μάρτυρες) είναι σε πλήρη συμφωνία με όλο το αντιδραστικό πλαίσιο διώξεων και περιστολής δημοκρατικών δικαιωμάτων που συνόδευσαν τις μνημονιακές πολιτικές (παράνομες απεργίες - απαγορεύσεις συγκεντρώσεων - χιλιάδες κατηγορούμενοι για τη συμμετοχή τους στους κοινωνικούς αγώνες). Είναι στα γνωστά πλαίσια ποινικοποίησης της συνδικαλιστικής δράσης, ώστε να εκφοβίσει και να τρομοκρατήσει. Γνωστή τακτική αλλά δε μας αγγίζει. Οι κοινωνικοί αγώνες για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων μας είναι δίκαιοι και δεν ποινικοποιούνται.

Καταγγέλλουμε την ποινικοποίηση των συνδικαλιστικών – κοινωνικών – πολιτικών κινητοποιήσεων και καλούμε την εισαγγελία Πρωτοδικών να αποσύρει τις ανυπόστατες κατηγορίες και να βάλει την υπόθεση στο αρχείο.
Οι αγώνες αυτοί, παρά τις διώξεις, ήταν και είναι δίκαιοι, γι' αυτό όταν με επιμονή συνεχίζονται και δεν εγκαταλείπονται, στο τέλος φέρνουν και αποτελέσματα. Οι ληστρικές αυξήσεις εισφορών του Ν.3986/11 θα επανακριθούν από το ΣτΕ και το σκέλος τους που αφορά στους προ 93 μισθωτούς μηχανικούς (Ειδική Προσαύξηση), αναγκάστηκαν μετά από 7 ολόκληρα χρόνια να τις ακυρώσουν (όπως ενημερώσαμε πρόσφατα).

H ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής προκηρύσσει στάση εργασίας τη Δευτέρα 30/4 από τις 11.00 έως τη λήξη του ωραρίου. Καλούμε τους συναδέλφους να εκφράσουν έμπρακτα την αλληλεγγύη τους στους διωκόμενους συναδέλφους μηχανικούς με συγκέντρωση στις 12.00 στο 3ο Μονομελές πλημμελειοδικείο Αθηνών στα Δικαστήρια Ευελπίδων Κτίριο 9, Ισόγειο, Αίθουσα 2.

Πάρτε πίσω τις αναδρομικές εισφορές

ΠΑΡΤΕ ΠΙΣΩ ΤΙΣ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ

Το αίτημα της «κατάργησης των ληστρικών αυξήσεων των εισφορών του Ν.3986/2011», που υπήρξε ένας από τους βασικούς λόγους για τη συγκρότηση της Ανοιχτής Συνέλευσης Μηχανικών, αποτέλεσε εξ αρχής την προμετωπίδα της – ενώ οι αγωνιστικές δράσεις που είχαν ως επίκεντρο αυτή τη διεκδίκηση έγιναν η αιτία παραπομπής σε δίκη ορισμένων από τους συναδέλφους μας – που θα βρεθούν στο δικαστήριο σε λίγες μέρες, δηλαδή τη Δευτέρα 30/4.

Στα πλαίσια της επέλασης της μνημονιακής πολιτικής – που έχει επιβάλλει ένα διαφορετικό ασφαλιστικό σύστημα, βασισμένο έντονα στη λογική της ανταποδοτικότητας – και της απορρόφησης των κλαδικών ταμείων από τον ενιαίο ΕΦΚΑ, η άδικη απαίτηση αναδρομικής πλέον καταβολής των αυξήσεων εισφορών του πρώην ΤΣΜΕΔΕ παραμένει σκανδαλωδώς ως πρόσθετο χαράτσι και ως απειλή κατασκευής νέων χρεών σε βάρος των ήδη οικονομικά εξουθενωμένων εργαζομένων, ανέργων και υποαπασχολούμενων…

Οι προσφυγές των μηχανικών στη δικαιοσύνη που πρόσφατα κατατέθηκαν με το συντονισμό του ΤΕΕ,(εκμεταλλευόμενες τις αντιφάσεις του Ν.3986/2011 με το νέο νομοθετικό πλαίσιο και την ασυμβατότητα του τόσο με το Σύνταγμα όσο και με την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου)καταδεικνύουν τις αναδρομικές οφειλές (που ισχύουν για όλους τους ασφαλισμένους του πρώην ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ, σύμφωνα με το άρθρο 44 του προσβαλλόμενου νόμου) όχι μόνο ως κοινωνικά άδικες αλλά και ως παράνομες.

Οι εν λόγω προσφυγές (οι οποίες εκκρεμούσαν ενώπιον του Τριμελούς Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνώνέχουν εισαχθεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας (κατόπιν αίτησης που κατατέθηκε στις 8-03-2018 και έγινε δεκτή στις 17-04-2018) στο οποίο και θα διεξαχθεί πρότυπη δίκη

Με δεδομένη αυτή την εξέλιξη, η προθεσμία καταβολής των Αναδρομικών εισφορών του Β΄ εξαμήνου 2012 που λήγει στις 30 Απριλίου, βρίσκεται πλέον υπό αίρεση. Θεωρούμε ότι η απόφαση επ’ αόριστον παράτασης της προθεσμίας και μέχρι την εκδίκαση των προσφυγών από το ΣτΕ, είναι το ελάχιστο αναμενόμενο από το ΔΣ του ΕΦΚΑ προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η μη έγκαιρη πληρωμή των αναδρομικών δεν θα θέσει σε κίνδυνο ρυθμίσεις, διακανονισμούς, κτλ. των συναδέλφων μας – και μάλιστα ενόψει της άμεσα επικείμενης έναρξης πλειστηριασμών για «χρέη προς το δημόσιο», όπως καταχρηστικά έχουν χαρακτηριστεί τα κατασκευασμένα χρέη προς τα ασφαλιστικά ταμεία.

ΑΝΟΙΧΤΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

Πέμπτη 26 Απριλίου 2018

Η μετεξέλιξη των συλλογικών συμβάσεων εργασίας σε μνημονιακό μέσο απορρύθμισης της εργασίας

Απεργία στην amazon, 01/02/2017, αγνώστου


Οι ελπίδες για την αντιστροφή του αντεργατικού κλίματος στους χώρους δουλειάς, μέσα από την αναβίωση των διατάξεων του συλλογικού εργατικού δικαίου που ίσχυαν πριν την ένταξη της Ελλάδας σε μνημονιακό καθεστώς, διαψεύδονται με κατηγορηματικό τρόπο καθ’ όλη τη διάρκεια της τριετίας 2015–2017.[1] Οι βασικές αρχές της συλλογικής αυτονομίας και της αξιοπρεπούς και ισότιμης διαπραγμάτευσης διατηρούνται σε αναστολή μάλλον επ’ αόριστον (μολονότι τυπικά έως το 2022-23), ενώ η λειτουργία του απορρυθμισμένου θεσμικού πλαισίου εξακολουθεί να παράγει καθημερινά περαιτέρω δυσμενείς συνέπειες για τον κόσμο της μισθωτής εργασίας.

Από τη μελέτη[2] του κειμένου όλων των ΣΣΕ της περίοδου 2010-2017, προκύπτει ότι η συλλογική διαπραγμάτευση από μέσο διευθέτησης και αναβάθμισης των όρων και των συνθηκών εργασίας που ήταν στο παρελθόν, επιτελεί πλέον άγνωστους και ασύμβατους σκοπούς, όπως είναι ιδίως η ταπείνωση και η ακύρωση της συνδικαλιστικής δράσης και οργάνωσης, η απορρύθμιση της ατομικής εργατικής νομοθεσίας και η εν γένει επιδείνωση του περιβάλλοντος απασχόλησης. Ως ένα επιπλέον εργαλείο εσωτερικής υποτίμησης οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας λαμβάνουν χαρακτηριστικά ενός μέσου δημοσιονομικής προσαρμογής μακράς διάρκειας και ενίοτε σημαντικότερης αποτελεσματικότητας, ακόμη και από την ψήφιση νέων αντεργατικών νομοθετικών κειμένων.

Α. Η διετία 2010-2011

Ήδη κατά τη διάρκεια των πρώτων μηνών μετά την ένταξη της χώρας στο πρόγραμμα δημοσιονομικής επιτήρησης, από την άνοιξη του 2010 έως τα τέλη του 2011, οι απορρυθμιστικές μνημονιακές διατάξεις καθορίζουν σε σημαντικό βαθμό το επίπεδο και το περιεχόμενο των συλλογικών διαπραγματεύσεων. Αρχικά, παρασύρουν σε χαμηλά επίπεδα το ποσοστό αυξήσεων στο πλαίσιο των κλαδικών συμβάσεων εργασίας και μέχρι τουλάχιστον το φθινόπωρο του 2011 επιβάλλουν ένα «μούδιασμα» στην επιχειρησιακή διαπραγμάτευση, παρόμοιο με την υποχώρηση της στάθμης της θάλασσας λίγο πριν το επερχόμενο τσουνάμι. Από τις αρχές του 2011 έως τις 25 Οκτωβρίου του ίδιου έτους οι επιχειρησιακές συλλογικές συμβάσεις κινούνται σε ιστορικά χαμηλά και περιορίζονται μόλις στις 100.

Η τελευταία βδομάδα του Οκτωβρίου 2011 αποδεικνύεται ιστορικής σημασίας σε ό,τι αφορά στην εξέλιξη της συλλογικής διαπραγμάτευσης στην Ελλάδα, διότι τότε ψηφίζεται και δημοσιεύεται ο Νόμος 4024/2011, με τον οποίο εισάγονται, μεταξύ άλλων, δύο βασικές νομοθετικές αλλαγές: από τη μια, η συρρίκνωση της προστασίας που απορρέει από την επέκταση των κλαδικών συμβάσεων και την αρχή της ευνοϊκότερης ρύθμισης και από την άλλη, η δυνατότητα των ενώσεων προσώπων να συνάπτουν επιχειρησιακές συμφωνίες, χωρίς τη -θεωρητική έστω- συνδικαλιστική κάλυψη και προστασία των εκπροσώπων τους.

Προοδευτικά, η υπερίσχυση των επιχειρησιακών ΣΣΕ έναντι των κλαδικών και η μείωση των αποδοχών των μη καλυπτόμενων από κάποια ΣΣΕ εργαζομένων (κατώτατες αποδοχές) θα μεταφέρει το κέντρο άμυνας των εργαζομένων εκεί όπου εξ αντικειμένου είναι πιο αδύναμοι: στην επιχείρηση αρχικά ή στο ατομικό επίπεδο μεσοπρόθεσμα. Η τάση μετατόπισης της συλλογικής διαπραγμάτευσης στο κέντρο της επιχείρησης ενισχύεται και από την ουσιαστική απουσία και της παραμικρής προσδοκίας εξεύρεσης αξιοπρεπούς λύσης της συλλογικής διαφοράς στα πλαίσια ενός ανεξάρτητου θεσμού μεσολάβησης και διαιτησίας.

Άλλωστε, στο κείμενο αρκετών συλλογικών συμβάσεων συμφωνούνται ρυθμίσεις προώθησης κάθε είδους ευέλικτων μορφών απασχόλησης ή γενικότερα συρρίκνωσης των ατομικών εργασιακών δικαιωμάτων. Ταυτόχρονα, ανεξάρτητα από το επίπεδο της διαπραγμάτευσης, δεν αποτελεί συχνό φαινόμενο η συνομολόγηση αντισταθμιστικών ρυθμίσεων προς εξισορρόπηση της επιδείνωσης ή της διατήρησης του ύψους των αποδοχών και των υπολοίπων παραμέτρων της εργασιακής σχέσης.

Β. 2012: έτος καμπή

Σε δύο ημέρες, ο «εφιάλτης» των πλειστηριασμών και από το Δημόσιο



Σε δύο ημέρες, την Παρασκευή 27 Απρίλη, στις 10 το πρωί, θα χτυπήσει για πρώτη φορά το ηλεκτρονικό σφυρί για τα ακίνητα οφειλετών του Δημοσίου (εφορία, ασφαλιστικά ταμεία και δήμους). Η αρχή γίνεται με 15 ακίνητα, ενώ είναι βέβαιον πως θα ακολουθήσει τσουνάμι πλειστηριασμών λαϊκών κατοικιών και περιουσιών.

Ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, ασθενείς οικονομικά συμπολίτες μας θα δουν με ένα κλικ να χάνουν τα υπάρχοντά τους, που απέκτησαν κυριολεκτικά με αίμα. Με βάση τον προγραμματισμό, της «Ανεξάρτητης» Αρχής Δημοσίων Εσόδων, το 2018 θα γίνουν περίπου 17.000 πλειστηριασμοί από το Δημόσιο.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, που έχει ξεπουλήσει και ξεπουλά ό,τι έχει απομείνει σε δημόσια περιουσία, εντείνει την επίθεσή της και κατά της λαϊκής περιουσίας, χρησιμοποιώντας μάλιστα ως όπλο το «ιδιώνυμο» και τα «κατηργημένα» ΜΑΤ, ώστε να κάμψει τις αντιδράσεις Σωματείων, εργαζομένων και κινημάτων που δρουν και αγωνίζονται κατά των πλειστηριασμών.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, λοιπόν, έρχεται να υφαρπάξει την κατοικία των πολιτών, την ώρα που με τις πολιτικές της και τη μνημονιακή της προσήλωση έχει τους έχει οδηγήσει στην πλήρη απαξίωση και ένδεια. Απόδειξη αυτό, είναι και η έρευνα της Eurostat, σύμφωνα με την οποία πάνω από 1 στους 5Έλληνες (το 21,1%) δεν μπόρεσε να ικανοποιήσει τουλάχιστον τέσσερις από τις ανάγκες, που θεωρούνται από τους περισσότερους ανθρώπους επιθυμητές ή απαραίτητες για να έχουν μία ικανοποιητική ζωή (έγκαιρη πληρωμή των λογαριασμών, επαρκής θέρμανση του σπιτιού,αντιμετώπιση απρόβλεπτων δαπανών, δυνατότητα να τρώνε τακτικά κρέας ή ψάρι ή το ισοδύναμό τους σε λαχανικά, να έχουν πλυντήριο ρούχων).

Οι εργαζόμενοι, οι αγωνιστές κατά των πλειστηριασμών, όμως, όπως έχουν αποδείξει, δε φοβούνται, δεν τρομοκρατούνται και δεν πτοούνται από την αυταρχική συμπεριφορά της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Με μια φωνή λένε:

  • Η στέγη δεν είναι εμπόρευμα. Είναι δικαίωμα για όλους!
  • Όχι στο «ιδιώνυμο» και στις διώξεις των αγωνιστών!
  • Κανένα σπίτι στα χέρια τραπεζίτη και κράτους!
  • Θα συνεχίσουν τον αγώνα μέχρι την ΑΝΑΤΡΟΠΗ της!


ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΕ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ.

ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΕ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ.
Αύριο 27 Απρίλη μέρα έναρξης των πλειστηριασμών από το Δημόσιο και τα Ασφαλιστικά Ταμείο , όλοι και όλες Καραγεώργη Σερβίας 10-στα γραφεία της ΑΑΔΕ ώρα 13.00.
Η φοροληστεία και η τοκογλυφία του κρατιδίου των μνημονίων είναι υπεύθυνες για τη φτωχοποίησή μας.
Ας μην ατους αφήσουμε να αρπάξουν και τα τελευταίο ψίχουλα της αξιοπρέπειάς μας, το σπίτι, το χωράφι, το μαγαζί κάθε μικροεπαγγελματία, άνεργου, μισθωτού και συνταξιούχου.

«Πάγωμα» των αναδρομικών εισφορών των μηχανικών ζητά το ΤΕΕ από τον ΕΦΚΑ, ενόψει της απόφασης του Συμβούλιου της Επικρατείας


Επείγουσα επιστολή προς τη διοίκηση του ΕΦΚΑ απέστειλε ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός με την οποία ζητά παράταση ή αναβολή της διαδικασίας είσπραξης (και της ισχύος των σχετικών ειδοποιητηρίων του ΕΦΚΑ) για τις αναδρομικές πρόσθετες εισφορές του Β΄ εξαμήνου 2012 καθώς και των ετών 2013-2014 των ασφαλισμένων του Τομέα Μηχανικών και ΕΔΕ του πρώην ΕΤΑΑ – ΤΣΜΕΔΕ.

Η επιστολή στάλθηκε κατόπιν ομόφωνης απόφασης της διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ, σε συνέχεια της απόφασης του ΣτΕ την προηγούμενη εβδομάδα για διεξαγωγή πρότυπης δίκης βάσει του νόμου 3900 για την κρίση ως αντισυνταγματικών ή μη των αναδρομικών εισφορών β εξαμήνου του 2012 που ζητούνται μέσω ειδοποιητηρίων από τον ΕΦΚΑ. Υπενθυμίζεται ότι τις προσφυγές είχαν καταθέσει δεκάδες διπλωματούχοι μηχανικοί στα τέλη Φεβρουαρίου.

Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός δήλωσε σχετικά:

«Κατόπιν της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας για τη διεξαγωγή πρότυπης δίκης ενώπιών του για τις αναδρομικές εισφορές που έχουν επιβληθεί στους Έλληνες Μηχανικούς, ζητούμε από τη Διοίκηση και τον ΕΦΚΑ να αναμένουν την απόφαση του ανωτάτου ακυρωτικού δικαστηρίου της χώρας και να μην προχωρήσουν σε είσπραξη των οφειλών που ζητούν από τον τεχνικό κόσμο της χώρας. Οι διατάξεις με βάση τις οποίες μας επιβλήθηκαν αυτές οι εισφορές πιστεύουμε ότι είναι αντισυνταγματικές και άδικες και θα το αποδείξουμε ενώπιων της δικαιοσύνης. Όπως ακριβώς υποστηρίζουμε ότι είναι άδικες και παράλογες συνολικά οι ασφαλιστικές εισφορές που μας έχουν επιβληθεί. Κάνουμε συστηματική δουλειά στην τεκμηρίωση των ισχυρισμών μας και σε κάθε νομικό μας βήμα ενάντια στις καταστροφικές επιλογές της Πολιτείας για το ασφαλιστικό. Πιστεύουμε ότι θα αποδείξουμε και σε αυτήν την περίπτωση ότι παραβιάζονται θεμελιώδη δικαιώματά μας και αρχές του δικαίου Εν αναμονή των αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας ζητάμε από τη Διοίκηση και τον ΕΦΚΑ να σταματήσει να επιβαρύνει, με αμφιβόλου νομιμότητας εισφορές, το παραγωγικό επιστημονικό δυναμικό της χώρας. Ελπίζω να μας ακούσουν αυτή τη φορά.»

Σημειώνεται ότι με τις προσφυγές που κατέθεσαν οι προσφεύγοντες μηχανικοί, ασφαλισμένοι του τέως ΕΤΑΑ-ΤΣΜΔΕ, δηλαδή πλέον του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (Ε.Φ.Κ.Α.), ζητούν την ακύρωση, άλλως τροποποίηση των προσβαλλομένων ειδοποιήσεων πληρωμής εισφορών ασφάλισης εξαμήνου με τις οποίες καλούνται να καταβάλουν τα αναγραφόμενα σε αυτές ποσά, έναντι διαφορών εισφορών, για το δεύτερο εξάμηνο του έτους 2012, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 44 του ν. 3986/2011.

Τετάρτη 25 Απριλίου 2018

«Ζήσαμε και σωθήκαμε από τη θάλασσα. Τώρα ποιος θα σώσει τα καΐκια που τα σκοτώνουν;»

Μάλλον δεν προκαλεί έκπληξη ότι η Ελλάδα διαθέτει τον μεγαλύτερο στόλο της Ευρωπαϊκής Ένωσης με πάνω από 17.000 σκάφη. Τα περισσότερα από αυτά είναι μικρά καΐκια της παράκτιας αλιείας. Αυτά τα ξύλινα σκαριά που για πολλούς αποτελούν μια γραφική εικόνα στα νησάκια το καλοκαίρι ή μια ωραία καρτ-ποστάλ, για χιλιάδες ψαράδες και τις οικογένειές τους είναι το βιος τους, ενώ πολιτισμικά, ενσαρκώνουν την παράδοση της ναυτιλίας αιώνων καθώς και την τέχνη των καραβομαραγκών που πνέει τα λοίσθια. Εδώ και χρόνια, μια κοινοτική οδηγία προσφέρει ένα πολύ σημαντικό θέλγητρο προκειμένου ο ψαράς να παραδώσει την άδειά του και μια μπουλντόζα να λιώσει διά παντός το ξύλινο αλιευτικό καΐκι του: πολλά χρήματα. Μερικά τελευταία σκαριά όμως αγωνίζονται να σωθούν.


της Τζένης Τσιροπούλου

Παράπλευρες απώλειες παρά θίν' αλός

Η ευρωπαϊκή οδηγία και το τσάκισμα των ξύλινων παραδοσιακών σκαφών

Στο πλαίσιο της κοινής ευρωπαϊκής θαλάσσιας πολιτικής, η Ευρωπαϊκή Ένωση με κανονισμό* του 2014 επεδίωξε να εφαρμόσει μέτρα καταστολής του σοβαρού προβλήματος της υπεραλίευσης, εξαιτίας της οποίας αφανίζονται οι έμβιοι θαλάσσιοι πόροι αφήνοντας τους βυθούς και τα δίχτυα των μικρών ψαράδων άδεια από ψάρια.

Η πρωτοβουλία αυτή -που αξιολογείται από τους ειδικούς της θάλασσας ως μία «κατά τ’ άλλα σωστή ενέργεια»- ζητά από τους ψαράδες να παραδώσουν τις άδειες αλιείας τους, ενθαρρύνοντάς τους με την ανάλογη αποζημίωση. Το οικονομικό όφελος για τους ψαράδες είναι σημαντικά υψηλότερο αν με την παράδοση της άδειάς τους προβούν και στη διάλυση τού αλιευτικού τους σκάφους.

Το 2013, τα κράτη μέλη της ΕΕ εισήγαγαν την Κοινή Αλιευτική Πολιτική (ΚΑΠ), η οποία δεσμεύτηκε να σταματήσει την υπεραλίευση όλων των αποθεμάτων μέχρι το 2020. Ο στόχος του συγκεκριμένου κανονισμού είναι η μείωση του συνόλου του Ευρωπαϊκού Αλιευτικού Στόλου των κρατών-μελών, ο έλεγχος της παράκτιας αλιείας και ο αποκλεισμός των εν δυνάμει παράνομων ψαράδων ώστε να διαφυλαχθούν τα ιχθυοαποθέματα των θαλασσών. Εδώ αξίζει να γνωρίζουμε ότι ο αλιευτικός στόλος της ΕΕ υπολογίζεται ως ένας ενιαίος όγκος όλων των κρατών-μελών αθροιστικά, χωρίς να έχει σημασία δηλαδή, πόσα αλιευτικά σκάφη διαθέτει ξεχωριστά η Ελλάδα και πόσα κάποια άλλη χώρα.


Παράδειγμα Υπολογισμού Εφάπαξ ΤΣΜΕΔΕ Μηχανικών Δημοσίου από την ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ.

 Π.Ο.   Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ  ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ  ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ  ΔΗΜΟΣΙΩΝ  ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ  ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ  ΑΝΩΤΑΤΩΝ  ΣΧΟΛΩΝ


Μαυρομματαίων 17,  104 34  ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583  fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
                                                                                           Αθήνα,    24-4-2018

Αρ. Πρωτ.: 7355                                                    Προς:   Α΄ βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ για                                                                                        ενημέρωση των μελών.
                                                                            
Θέμα : Παράδειγμα Υπολογισμού Εφάπαξ ΤΣΜΕΔΕ Μηχανικών Δημοσίου από την                 ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ.

          Συνάδελφοι επισυνάπτουμε ενδεικτικό παράδειγμα υπολογισμού Εφάπαξ ΤΣΜΕΔΕ για Μηχανικούς Δημοσίου. Το παράδειγμα έχει λάβει υπόψη την πρόσφατη σχετική Εγκύκλιο (Καθορισμός των αποδοχών για τον υπολογισμό της εφάπαξ παροχής των, πριν την 1-1-1993 ασφαλισμένων.pdf)  είναι ενδεικτικό για τη μεθοδολογία υπολογισμού της προσδοκώμενης σύνταξης και δεν είναι οριστικό, ούτε για να παρθεί κατά γράμμα μια και ακόμα περιμένουμε τις αρμόδιες υπηρεσίες να εκδώσουν τα πρώτα Εφάπαξ σύμφωνα με τον αντιασφαλιστικό Ν.4387/16. Υπενθυμίζουμε ότι δεν έχει εκδοθεί κανένα Εφάπαξ από το 2013 και μετά .Είναι νομίζουμε προφανές ότι οι συνεχείς παρεμβάσεις της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ προς το αρμόδιο Υπουργείο, είχαν κάποια σημαντικά αποτελέσματα. Είναι διαθέσιμο και σε μορφή Υπολογιστικού Φύλλου, έτσι ώστε κάθε συνάδελφος προσαρμόζοντας τις ασφαλιστέες του αποδοχές, να μπορεί να κάνει τους δικούς του υπολογισμούς.


Έως 31.12.2013
Απολαβές 5 τελευταίων ετών πρίν την αποχώρηση (2009-2013)
Ποσοστό για τον Υπολογισμό
                             31.869,73
 1/7/1979-31/12/1990
5,6
16,34%
                             28.859,97
 1/1/1991-31/12/1996
6
15,00%
                             24.238,24
 1/1/1997-31/12/2001
5
22,50%
                             28.198,03
 1/1/2002-31/12/2006
5
30,00%
                             28.388,00
 1/1/2007-31/12/2013
7
60,00%
Μέσος Όρος
                               2.359,23
Πρώτο Τμήμα Εφάπαξ
                                20.383,87
Από 1.1.2014
Έτη
Ετήσιες Απολαβές
Κράτηση 4%
2014
                28.498,40
    1.139,94
2015
                27.590,00
    1.103,60
2016
                27.960,68
    1.118,43
2017
                27.276,00
    1.091,04
2018
                27.924,00
    1.116,96
Δεύτερο Τμήμα Εφάπαξ
                                   5.569,96
Συνολικό Εφάπαξ
               25.953,83

Οδηγίες Συμπλήρωσης
Αρχικά συμπληρώνονται οι απολαβές των τελευταίων 5 ετών πριν την αποχώρηση από την υπηρεσία, μετά τα δεκαδικά έτη που έχουν υπηρετηθεί στις αναγραφόμενες ημερομηνίες και τέλος οι ετήσιες απολαβές από το 2014 έως την αποχώρηση.