Παρασκευή 29 Απριλίου 2022

Νέες αποζημιώσεις στους παραχωρησιούχους για τις απώλειες από τα διόδια εξαιτίας του lockdown του 2021

Νέες αποζημιώσεις στους παραχωρησιούχους για τις απώλειες από τα διόδια εξαιτίας του lockdown του 2021

EUROKINISSI/ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

Τον ...λογαριασμό των lockdowns συνεχίζει να πληρώνει το Ελληνικό Δημόσιο στους παραχωρησιούχους, οι οποίοι έχουν αναλάβει τη λειτουργία των βασικών αυτοκινητοδρόμων της χώρας για τις οικονομικές απώλειες των εσόδων από τα διόδια.

Με τρεις νέες αποφάσεις του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, οι οποίες αναρτήθηκαν τη Μεγάλη Πέμπτη στη «Διαύγεια» εγκρίνονται νέα ποσά αποζημίωσης συνολικού ύψους άνω των 30 εκατομμυρίων ευρώ. Πρόκειτα για τα ποσά που θα λάβουν οι εταιρίες διαχείρισης της Ολυμπίας Οδού, της Γέφυρας Α.Ε. και του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου για τις απώλειες εσόδων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021.

Υπενθυμίζεται ότι για τις απώλειες από τους περιορισμούς στην κυκλοφορία του 2020 είχαν εγκριθεί αποζημιώσεις ύψους περίπου 40 εκ. ευρώ για το α΄ εξάμηνο στους διαχειριστές πέντε αυτοκινητοδρόμων, ενώ περίπου 24 εκ. ευρώ είχαν πληρωθεί σε τρεις εταιρίες διαχείρισης για το β΄ εξάμηνο του 2020.

Με τις τρεις τελευταίες αποφάσεις εγκρίνονται αποζημιώσεις σε τρεις εταιρίες για το διάστημα από την 1η Ιανουαρίου 2021 έως και τις 30 Ιουνίου 2021, δεδομένου ότι το δεύτερο lockdown διήρκησε έως τον Μάιο της περασμένης χρονιάς. Συγκεκριμένα από το υπουργείο Υποδομών εγκρίθηκαν:

17.800.000 ευρώ για την καταβολή στον παραχωρησιούχο «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.».
6.560.000 ευρώ στον Παραχωρησιούχο «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.»
6.020.000 ευρώ στον Παραχωρησιούχο «ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε.».

Πέμπτη 28 Απριλίου 2022

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Πρωτομαγιά 2022 Πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς μας

 


Πρωτομαγιά 2022

Πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς μας


Η 1η του Μάη είναι ένα σύμβολο στον αγώνα των εργαζομένων όλου του κόσμου για τη χειραφέτηση τους, για καλύτερες συνθήκες εργασίας. Είναι μέρα μνήμης και τιμής για εκείνους που θυσιάστηκαν, που έδωσαν ηρωικούς αγώνες για τις κατακτήσεις μας. Κατακτήσεις, που συστηματικά κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο και τη χώρα μας, προσπαθούν να ακυρώσουν.

Οι τεράστιες αυξήσεις στην ενέργεια αλλά και σε όλα τα βασικά είδη κατανάλωσης οδηγούν τους εργαζόμενους στην εξαθλίωση. Δέκα χρόνια παγωμένων αποδοχών είναι αρκετά. Ο μισθός μας εξανεμίζεται από τον πληθωρισμό και τις ληστρικές αυξήσεις. Οι εκτός έδρας μετακινήσεις χρηματοδοτούνται από την τσέπη μας. Οι τεράστιες ευθύνες που αναλαμβάνουμε δεν αποζημιώνονται. Οι νεοπροσλαμβανόμενοι Μηχανικοί αμείβονται με μόλις 750 € το μήνα. Η κατάσταση αυτή δε μπορεί να συνεχιστεί άλλο. Μαζί με τους υπόλοιπους εργαζόμενους Δημόσιου και ιδιωτικού τομέα απεργούμε, διαδηλώνουμε και διεκδικούμε:

  • Πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς μας, άμεσα, τουλάχιστον ίσες με την αύξηση του ΑΕΠ και του πληθωρισμού για να ζούμε με αξιοπρέπεια
  • Κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης
  • Ξεπάγωμα του κλιμακίου της διετίας 2016 – 17
  • Αφορολόγητο στις 12.000 ευρώ
  • Επαναφορά 13ου– 14ου μισθού
  • Αύξηση και επέκταση του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας και στους μηχανικούς
  • Αναπροσαρμογή των εκτός έδρας αποζημιώσεων σύμφωνα με τις προτάσεις μας
  • Στήριξη του ΕΣΥ με γενναία χρηματοδότηση. Μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους εργασίας Όχι στις απολύσεις και στις αναστολές εργασίας του προσωπικού
  • Κατάργηση του Νόμου Χατζηδάκη (Ν4808/21) για τα εργασιακά, καθώς και κατάργηση όλων των νόμων που ιδιωτικοποιούν την κοινωνική ασφάλιση.
  • Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού για να καλυφθούν τα χιλιάδες οργανικά κενά που υπάρχουν στο Δημόσιο, ιδιαίτερα στις ΥΔΟΜ, Τεχνικές Υπηρεσίες
  • Όχι στις ιδιωτικοποιήσεις και την εκχώρηση αρμοδιοτήτων σε ιδιώτες

Καλούμε τους συναδέλφους να στηρίξουν τα Εργατικά Συλλαλητήρια της 1ης Μάη σε όλη τη χώρα

Τετάρτη 27 Απριλίου 2022

Νεκρές αναστάσεις

Νεκρές αναστάσεις

Τα σχεδόν δυόμισι χρόνια της πανδημίας ήταν ένας μικρός θάνατος. Οχι ο «μικρός θάνατος» των Γάλλων, που παραπέμπει στον οργασμό, δημιουργώντας ένα συγκλονιστικό οξύμωρο για την αδιαχώριστη συνάφεια ζωής και θανάτου. Αλλά ένας συλλογικός θάνατος, που εκτός από τα 6,2 εκατ. κυριολεκτικούς θανάτους ανθρώπων που δεν κατάφεραν να παλέψουν τον κορονοϊό ή την αποσάθρωση των εθνικών συστημάτων υγείας, επέφερε εκτεταμένες νεκρώσεις. Νεκρώσεις στην οικονομία, στην παραγωγική δραστηριότητα, στα παγκόσμια συστήματα διανομής αγαθών και υπηρεσιών, στις διεθνείς συναλλαγές, στις διεθνείς σχέσεις, στα δίκτυα τροφοδοσίας με πρώτες ύλες.

Η πανδημία έφερε επίσης μικρούς, μεσαίους και μεγάλους θανάτους στις ανθρώπινες και στις κοινωνικές σχέσεις. Τα παρατεταμένα και διακεκομμένα διαστήματα συλλογικής ή ατομικής απομόνωσης -από τα πρώτα συναινετικά και σχεδόν τρυφερά λοκντάουν της Ευρώπης του 2020 μέχρι τα άγρια, βίαια λοκντάουν της Σανγκάης του 2022- έχουν προκαλέσει μια αισθητή αν και απροσδιόριστου μεγέθους καταστροφή στις διασυνδέσεις των ανθρώπων. Οι επανασυνδέσεις και οι επανασυγκολλήσεις δεν είναι τόσο ενθουσιώδεις ούτε τόσο πρόθυμες όσο φανταζόμασταν στη διάρκεια της αναγκαστικής αποστασιοποίησης. Λες και στον καθένα μας έχει συντελεστεί ήδη ένας βαθμός θανάτου, ένα ποσοστό νέκρωσης στοιχείων που μας επέτρεπαν να «κουμπώνουμε» με τους άλλους, σαν ακρωτηριασμένα κομμάτια παζλ. Παρέες, φιλίες, συγγένειες, γνωριμίες, δεσμοί έχουν επικίνδυνα χαλαρώσει, τουλάχιστον στη φυσική, σωματική τους εκδοχή. Αμφιβάλλω αν αυτό αναπληρώνεται από την τρομακτική πύκνωση και εντατικοποίηση των εικονικών, διαδικτυακών ή τηλεπικοινωνιακών σχέσεων και συναναστροφών.

Τρίτη 26 Απριλίου 2022

«Εγκλημα» στη σύμβαση-εξπρές με τους Ιταλούς για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Κ. Καραμανλής ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ 

«Εγκλημα» στη σύμβαση-εξπρές με τους Ιταλούς για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Τα σκοτεινά σημεία της συμφωνίας που αποκρύπτουν και υπεγράφη στις 14 Απριλίου 2022 με την FSI- Trenitalia πάνω στο μοντέλο «ιδιωτικοποίηση με λεφτά του Δημοσίου» ● Προβλέπεται η μίσθωση -και όχι απόκτηση- 10 νέων υδρογονοκίνητων τρένων και ακόμη 10 ηλεκτροκίνητων τα οποία θα φτάσουν στην Ελλάδα στις 31/12/2027, αλλά το Δημόσιο θα πληρώσει από τώρα έως τη λήξη της σύμβασης 86 εκατομμύρια ευρώ ● Η εμπλοκή της γαλλικής πολυεθνικής Alstom, μέσω... Ιταλίας ● Επιδοτούνται όλα τα δρομολόγια, π.χ. Αθήνα-Θεσσαλονίκη, Αθήνα-Αεροδρόμιο, σαν να επρόκειτο για «άγονες γραμμές» ● Ολα τα παρακλάδια του φιάσκου που έχει μπει στις... ράγες


Ιταλικής προέλευσης η λέξη «φιάσκο» αλλά και μία από εκείνες που αναγνωρίζεται σε όλο τον κόσμο. Στην Ελλάδα, πάντως, η κυβέρνηση Μητσοτάκη αποφάσισε να τη συνδυάσει με το μοντέλο «ιδιωτικοποίηση με λεφτά του Δημοσίου», αποφασίζοντας όχι μόνο να δώσει στους Ιταλούς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ 750 εκατομμύρια ευρώ για να κάνουν τα σιδηροδρομικά δρομολόγια επί 15ετία αλλά και να κουμαντάρουν προμήθειες και έργα χωρίς δημόσιους διαγωνισμούς και άλλα τέτοια... περιττά.

Για ποιον λόγο όμως η FSI-Trenitalia θα εισπράττει και θα διαχειρίζεται όλα αυτά τα χρήματα; Η σύμβαση, που παραμένει επτασφράγιστη, υπεγράφη στις 14 Απριλίου 2022. Την ίδια μέρα η «Εφ.Συν.» αποκάλυπτε πρωτοσέλιδα ότι η κυβέρνηση θα προχωρήσει στην υπογραφή με απευθείας ανάθεση και χωρίς να έχει προηγηθεί κάποιος διαγωνισμός, παρά τα όσα προβλέπονται στην απόφαση 2018/1040 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Αντί απάντησης στο δημοσίευμα, οι υπουργοί Υποδομών-Μεταφορών Κ. Καραμανλής και Οικονομικών Χρ. Σταϊκούρας έβαλαν τις υπογραφές τους χωρίς να καλέσουν τους δημοσιογράφους, απέφυγαν πιθανές ενοχλητικές ερωτήσεις «μπροστά στους ξένους» και αποτύπωσαν τη μεγάλη επιτυχία σε φωτογραφίες, υποσχόμενοι ότι θα φέρουν τη σύμβαση στη Βουλή. Εκτοτε, η «Εφ.Συν.» υπέβαλε επανειλημμένες ερωτήσεις για το ακριβές περιεχόμενο της σύμβασης χωρίς ποτέ να λάβει απάντηση.

Τα στοιχεία που αποκαλύπτουμε στη συνέχεια προέρχονται από κείμενο σύμβασης 58 σελίδων που κυκλοφορεί από χέρι σε χέρι, διαθέτει τα σχετικά ψηφιακά πιστοποιητικά και, μεταξύ άλλων, προβλέπει:

Σειρά επενδυτικών δραστηριοτήτων, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για Σύμβαση Παροχής Δημόσιας Υπηρεσίας. Τέτοιες συμβάσεις προβλέπονται από τον Κανονισμό 1370 της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αποσκοπούν να καλύπτουν το κόστος των «άγονων γραμμών», δηλαδή των δρομολογίων που δεν βγάζουν τα έξοδά τους αλλά πρέπει να εκτελούνται για την εξυπηρέτηση του κοινού.

Κορωνίδα αυτών των επενδύσεων που αναλαμβάνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι η μίσθωση -και όχι απόκτηση- 10 νέων υδρογονοκίνητων τρένων και ακόμη 10 ηλεκτροκίνητων. Τα τρένα αυτά θα φτάσουν στην Ελλάδα στις 31/12/2027 αλλά το Δημόσιο θα πληρώσει από τώρα έως τη λήξη της σύμβασης 86 εκατομμύρια ευρώ. Αυτά τα χρήματα αποκαλούνται «κεφαλαιακή επένδυση» της εταιρείας, αλλά τα τρένα θα τα αγοράσει το Δημόσιο μέσω της ΓΑΙΑΟΣΕ. Η ΓΑΙΑΟΣΕ δεν συνυπογράφει τη σύμβαση αλλά είναι εταιρεία που ανήκει στο γνωστό Υπερταμείο, το οποίο μπορεί να προχωρά σε προμήθειες μακριά από δημόσιους διαγωνισμούς και διαφανείς διαδικασίες. Με άλλα λόγια, το Δημόσιο θα πληρώνει χρήματα στην ιδιωτική ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να τα δίνει στο Υπερταμείο και να καλύψει το 40% της αξίας των νέων τρένων. Το υπόλοιπο 60%, δηλαδή 129 εκατομμύρια ευρώ, θα καλυφθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Σχετικά με την παροχή διευκρινήσεων που έθεσε η Ειδική Επιτροπή Επικινδύνως Ετοιμόρροπων (Ε.ΕΠ.ΕΤ) με έδρα την Αποκεντρωμένη Διοίκηση της Αττικής

Σχετικά με την παροχή διευκρινήσεων που έθεσε η Ειδική Επιτροπή Επικινδύνως Ετοιμόρροπων (Ε.ΕΠ.ΕΤ.) με έδρα την Αποκεντρωμένη Διοίκηση της Αττικής (ν.4787/21, άρ.23) .pdf

Ε.ΕΠ.ΕΤ. .pdf

Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής .pdf Απάντηση σε ερωτήματα της Προέδρου της ΕΕΠΕΤ .pdf.

Θέμα : Σχετικά με την παροχή διευκρινήσεων που έθεσε η Ειδική Επιτροπή Επικινδύνως Ετοιμόρροπων (Ε.ΕΠ.ΕΤ) με έδρα την Αποκεντρωμένη Διοίκηση της Αττικής (ν.4787/21, άρ.23)



Σχετ.: 1. Έγγραφο της Ε.ΕΠ.ΕΤ. που κοινοποιείται στην ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ

2. Η με αρ. πρ. 25948/25-02-22 σχετική απάντηση του Τμήματος Πολεοδομικού Σχεδιασμού και Εφαρμογών της Δ/νσης ΠΕΧΩ της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής

3. Η με αρ. πρ. 19805/275/08-03-22 σχετική απάντηση της Δ/νσης Εφαρμογής Σχεδιασμού και Ελέγχου Δομημένου Περιβάλλοντος του ΥΠΕΝ

Στην ΠΟ.ΕΜΔΥΔΑΣ κοινοποιήθηκε το 1ο σχετικό από τα μέλη της Ε.ΕΠ.ΕΤ. κι εν συνεχεία τα 2 και 3 σχετικά. Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμέναμε τις απαντήσεις των αρμοδίων φορέων στα εύλογα ζητήματα που έθεταν τα μέλη της Επιτροπής για να σας απευθύνουμε το παρόν έγγραφο. Οι απαντήσεις, διευκρινήσεις και απόψεις περιορίστηκαν μόνο στο σκέλος που αφορά στον Α’βάθμιο έλεγχο από τις ΥΔΟΜ σε επικίνδυνα – ετοιμόρροπα κτήρια πλέον των 100 ετών, καθώς και στον καταλογισμό της δαπάνης κατεδάφισης. Και στις 2 απαντήσεις δεν γίνεται καμία μνεία ως προς το 2ο και 3ο ζήτημα που έθεσε η Επιτροπή.

Αναλυτικότερα κι όπως ακριβώς αναφέρεται στο 1ο σχετικό:

Σύμφωνα με την παρ. 2 του 23ου άρ. του ν.4787/21 οι «Ε.ΕΠ.ΕΤ. … συνεδριάζουν είτε με φυσική παρουσία των μελών τους είτε μέσω τηλεδιάσκεψης…», ενώ στο άρ. 24ο, παρ. 1 του ν.4787/21 αναφέρεται ότι : «Εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών από την πρόσκληση της Υ.ΔΟΜ., διενεργείται μετά από σχετική εντολή του προέδρου της Ε.ΕΠ.ΕΤ., αυτοψία από τουλάχιστον 4 μέλη αυτής…» και παρακάτω στην παρ. 2: «Η έκθεση της αυτοψίας συντάσσεται αυθημερόν, …. Συνεδριάζει εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών από τη διενέργεια αυτοψίας, προκειμένου να κρίνει αν συντρέχει περίπτωση επικινδύνως ετοιμόρροπου κτίσματος…. Η διενέργεια της συνεδρίασης γνωστοποιείται αυθημερόν της αυτοψίας με θυροκόλληση στο κτίσμα, ανάρτηση στο κατάστημα του οικείου δήμου και δημοσίευση στο διαδικτυακό τόπο αυτού. Οι ιδιοκτήτες, νομείς ή κάτοχοι του κτίσματος δύνανται να παραστούν στη συνεδρίαση της…». Ακολούθως στο 25ο άρθρο, παρ. 1 του ν.4787/21 εξίσου αναφέρει ότι : « Απόσπασμα της απόφασης γνωστοποιείται αυθημερόν με θυροκόλληση στο κτίσμα, ανάρτηση στο κατάστημα του οικείου Δήμου και δημοσίευση στον διαδικτυακό τόπο αυτού».