Τρίτη 26 Απριλίου 2022

Σχετικά με την παροχή διευκρινήσεων που έθεσε η Ειδική Επιτροπή Επικινδύνως Ετοιμόρροπων (Ε.ΕΠ.ΕΤ) με έδρα την Αποκεντρωμένη Διοίκηση της Αττικής

Σχετικά με την παροχή διευκρινήσεων που έθεσε η Ειδική Επιτροπή Επικινδύνως Ετοιμόρροπων (Ε.ΕΠ.ΕΤ.) με έδρα την Αποκεντρωμένη Διοίκηση της Αττικής (ν.4787/21, άρ.23) .pdf

Ε.ΕΠ.ΕΤ. .pdf

Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής .pdf Απάντηση σε ερωτήματα της Προέδρου της ΕΕΠΕΤ .pdf.

Θέμα : Σχετικά με την παροχή διευκρινήσεων που έθεσε η Ειδική Επιτροπή Επικινδύνως Ετοιμόρροπων (Ε.ΕΠ.ΕΤ) με έδρα την Αποκεντρωμένη Διοίκηση της Αττικής (ν.4787/21, άρ.23)



Σχετ.: 1. Έγγραφο της Ε.ΕΠ.ΕΤ. που κοινοποιείται στην ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ

2. Η με αρ. πρ. 25948/25-02-22 σχετική απάντηση του Τμήματος Πολεοδομικού Σχεδιασμού και Εφαρμογών της Δ/νσης ΠΕΧΩ της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής

3. Η με αρ. πρ. 19805/275/08-03-22 σχετική απάντηση της Δ/νσης Εφαρμογής Σχεδιασμού και Ελέγχου Δομημένου Περιβάλλοντος του ΥΠΕΝ

Στην ΠΟ.ΕΜΔΥΔΑΣ κοινοποιήθηκε το 1ο σχετικό από τα μέλη της Ε.ΕΠ.ΕΤ. κι εν συνεχεία τα 2 και 3 σχετικά. Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμέναμε τις απαντήσεις των αρμοδίων φορέων στα εύλογα ζητήματα που έθεταν τα μέλη της Επιτροπής για να σας απευθύνουμε το παρόν έγγραφο. Οι απαντήσεις, διευκρινήσεις και απόψεις περιορίστηκαν μόνο στο σκέλος που αφορά στον Α’βάθμιο έλεγχο από τις ΥΔΟΜ σε επικίνδυνα – ετοιμόρροπα κτήρια πλέον των 100 ετών, καθώς και στον καταλογισμό της δαπάνης κατεδάφισης. Και στις 2 απαντήσεις δεν γίνεται καμία μνεία ως προς το 2ο και 3ο ζήτημα που έθεσε η Επιτροπή.

Αναλυτικότερα κι όπως ακριβώς αναφέρεται στο 1ο σχετικό:

Σύμφωνα με την παρ. 2 του 23ου άρ. του ν.4787/21 οι «Ε.ΕΠ.ΕΤ. … συνεδριάζουν είτε με φυσική παρουσία των μελών τους είτε μέσω τηλεδιάσκεψης…», ενώ στο άρ. 24ο, παρ. 1 του ν.4787/21 αναφέρεται ότι : «Εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών από την πρόσκληση της Υ.ΔΟΜ., διενεργείται μετά από σχετική εντολή του προέδρου της Ε.ΕΠ.ΕΤ., αυτοψία από τουλάχιστον 4 μέλη αυτής…» και παρακάτω στην παρ. 2: «Η έκθεση της αυτοψίας συντάσσεται αυθημερόν, …. Συνεδριάζει εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών από τη διενέργεια αυτοψίας, προκειμένου να κρίνει αν συντρέχει περίπτωση επικινδύνως ετοιμόρροπου κτίσματος…. Η διενέργεια της συνεδρίασης γνωστοποιείται αυθημερόν της αυτοψίας με θυροκόλληση στο κτίσμα, ανάρτηση στο κατάστημα του οικείου δήμου και δημοσίευση στο διαδικτυακό τόπο αυτού. Οι ιδιοκτήτες, νομείς ή κάτοχοι του κτίσματος δύνανται να παραστούν στη συνεδρίαση της…». Ακολούθως στο 25ο άρθρο, παρ. 1 του ν.4787/21 εξίσου αναφέρει ότι : « Απόσπασμα της απόφασης γνωστοποιείται αυθημερόν με θυροκόλληση στο κτίσμα, ανάρτηση στο κατάστημα του οικείου Δήμου και δημοσίευση στον διαδικτυακό τόπο αυτού».

Από τα παραπάνω προκύπτει πως τα μέλη της επιτροπής που υπηρετούν σε διάφορους φορείς του Δημοσίου (Δήμους, ΥΠΠΟΑ, Αποκεντρωμένες), παράλληλα με τα υπόλοιπα καθήκοντά τους, εντός 3 ημερών προγραμματίζουν για να πραγματοποιήσουν αυτοψία ή και αυτοψίες, να συνεδριάσουν, να αποφασίσουν, να θυροκολλήσουν, να γνωστοποιήσουν και να αποστείλουν τις αποφάσεις τους αυθημερόν. Για να μπορέσουν να ανταποκριθούν, θα πρέπει να κατέχουν μέσο μετακίνησης, Η/Υ, εκτυπωτή, σύνδεση με δίκτυο στον χώρο που θα πραγματοποιήσουν την αυτοψία τους. Άποψη της Επιτροπής μας είναι πως πρέπει να υπάρξει σχετική πρόβλεψη ή θεσμοθέτηση επ’ αυτών, καθώς και να εξορθολογιστούν τα περιορισμένα χρονικά όρια που δίνονται στην Επιτροπή μας για την εξέταση των θεμάτων της….

Είναι κατανοητό πως είναι ανθρωπίνως αδύνατον να αναμένεται από τους συναδέλφους μας – μέλη της Επιτροπής να ανταποκριθούν με συνέπεια και αμεσότητα εντός των ασφυκτικών πλαισίων – χρονικών ορίων που αναφέρονται στην οικεία νομοθεσία στα χωρικά όρια της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής (η οποία καταλαμβάνει ακόμα και νησιωτικές περιοχές). Περαιτέρω δε καλούνται επιπρόσθετα να χρηματοδοτούν εξ ιδίων μέσων και πόρων το έργο που τους αναθέσατε, αφού προκειμένου να υλοποιηθούν τα καθήκοντα που περιγράφονται στο ν.4787/21 και στο άρ.23 απαιτείται, μεταξύ άλλων, η χρήση αυτοκινήτου, φορητού υπολογιστή, σύνδεση στο διαδίκτυο ακόμα και εκτυπωτή, τα οποία καλούνται τα μέλη μας να καλύπτουν εξ’ ολοκλήρου με δικά τους μέσα. Εξάλλου, οι συνάδελφοι υπηρετούν σε διαφορετικούς φορείς (ΥΔΟΜ Δ. Αθηναίων, Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής, ΥΠΠΟΑ, Δ. Κερατσινίου, Δ. Πειραιά) με επαυξημένα καθήκοντα, αφού η υποστελέχωση σε όλους τους φορείς του Δημοσίου από ΠΕ Μηχανικούς σας είναι γνωστή κι έτσι η άμεση ανταπόκρισή τους στα αιτήματα των ΥΔΟΜ να καθίσταται ως εκ τούτου ανέφικτη.

Ενόψει των ανωτέρω επισημάνσεων και ελλείψεων των οικείων νομοθετικών ρυθμίσεων, καθίσταται σαφές ότι τυχόν μη υλοποίηση των σχετικών αρμοδιοτήτων από τα μέλη της Επιτροπής εντός των αυστηρών, ανελαστικών και εν πολλοίς ανεφάρμοστων χρονικών πλαισίων και ενόσω μάλιστα δεν εκπληρώνεται η υποχρέωση χορήγησης των απαραίτητων πόρων και μέσων για την υλοποίηση των καθηκόντων και της ανατιθεμένης υπηρεσίας σε καμία περίπτωση δεν θα μπορεί να θεωρηθεί άρνηση καθήκοντος των συναδέλφων – μελών μας, ούτε φυσικά υπαίτια αμελής εκπλήρωση καθηκόντων. Χαρακτηριστικά οι ίδιοι καταλήγουν στο 1ο σχετικό έγγραφό τους πως: «Εν κατακλείδι, θεωρούμε ότι η Ε.ΕΠ.ΕΤ θεσμοθετήθηκε για να εξετάζει ταχύτερα τα μη χαρακτηρισμένα κτήρια ως διατηρητέα, που έχουν εγκαταλειφθεί από τους ιδιοκτήτες τους και δύνανται να χαρακτηρισθούν ως επικινδύνως ετοιμόρροπα. Το γεγονός των υποστελεχωμένων Υ.ΔΟΜ. που έχει προκαλέσει τη συσσώρευση των αιτημάτων – καταγγελιών για τα επικίνδυνα κτήρια, είναι αδύνατο να καλυφτεί από μία επταμελή επιτροπή στα χωρικά όρια της Αποκεντρωμένης Διοίκησης της Αττικής και παρακαλούμε ως προς τις σχετικές σας ενέργειες».


Επιφυλασσόμενοι παντός νομίμου δικαιώματός μας, παραμένουμε στη διάθεσή σας για τυχόν επιπρόσθετες διευκρινήσεις και αναμένουμε άμεσα τις θέσεις επί των ανωτέρω τεθέντων ζητημάτων και τους προτεινόμενους τρόπους επίλυσης.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου