Σάββατο, 16 Φεβρουαρίου 2019

Μια από τα ίδια ή μια άλλη αρχή;



Το παρακάτω κείμενο γράφτηκε με βάση την προφορική τοποθέτηση που έγινε στη συζήτηση για τον συντονισμό των κομμουνιστικών δυνάμεων στην Πάντειο στις 1/2/19.

Ας ξεκινήσουμε με μία πιο «καθοδηγητική» διαπίστωση. Δεν έχουμε χρόνο –ζήτημα είναι αν προλαβαίνουμε, δεν έχουμε πλέον την πολυτέλεια πολλών επιλογών, πολλών άστοχων ενεργειών. Η κατάσταση στη λεγόμενη πραγματική αριστερά (αντισυστημική ή καλύτερα κομμουνιστική) είναι πολύ δύσκολη. Βρισκόμαστε στα όρια της διάλυσης. Αν συνεχίζουμε να αθροίζουμε επιπλέον άστοχες ενέργειες, πολλαπλασιάζουμε και επιταχύνουμε τις διαδικασίες διάλυσης – παραίτησης. Η λέξη αναξιοπιστία είναι αυτή που περιγράφει την εικόνα μας και την πραγματικότητά μας όπως ακριβώς την αντιλαμβάνεται ο καθημερινός πραγματικός άνθρωπος.

Η πρώτη δημόσια συζήτηση του συντονισμού των κομμουνιστικών οργανώσεων δεν μπορεί παρά να αναζητάει καταρχήν να αποφύγει το «μία από τα ίδια», προσπαθώντας να υλοποιήσει αποτελεσματικά (η αποτελεσματικότητα είναι ακόμα μία λέξη που μας πληγώνει) μία άλλη -κυριολεκτικά νέα- αρχή.

Από την άποψη αυτή, η συζήτηση που ξεκινάει δημόσια στις 1/2/2019 δεν πρέπει να είναι η κλασικά συνηθισμένη συζήτηση αμφιθεάτρου μικροοργανώσεων και μικροπαραγόντων της αριστεράς που έχει πολλά λόγια και αναλύσεις αλλά δεν οδηγεί στην παραγωγή έργου και γεγονότων. Δεν μπορεί να είναι μία συζήτηση αμηχανίας και παρηγοριάς μπροστά στην επερχόμενη περαιτέρω συρρίκνωση και απομόνωση της αριστεράς. Δεν μπορεί επίσης να είναι μία διαβούλευση που στοχεύει να αντιμετωπίσει τις εκλογές παίζοντας τον ρόλο ιδιότυπης γέφυρας ή σύγκρουσης μεταξύ ΛΑΕ και ΑΝΤΑΡΣΥΑ (πολύ μίζερο, πολύ λίγο, επικίνδυνα τοξικό και διαλυτικό). Επιπλέον δεν είναι συζήτηση που στην ουσία αναμένει την επομένη των εκλογών γιατί εκτιμάει ότι «το γήπεδο θα μεγαλώσει» (μπορεί να μην υπάρχει «γήπεδο»).

Είναι, πρέπει να είναι μία διαρκής συνθετική διαδικασία διαλόγου που να απαντάει ειλικρινά στην ανάγκη και στην πρόκληση μιας άλλης αρχής και ξεκινάει εκ προοιμίου με το «όχι όπως πριν». Όπου το «πριν» περιλαμβάνει διαδικασίες – μορφές – αντιλήψεις – γραμμές που τουλάχιστον φανερά φθάρηκαν και ηττήθηκαν στα τελευταία πενήντα χρόνια.
Πέντε σημεία για την κοινή αντίληψη

Ποια όμως είναι τα βήματα για μια άλλη ενωτική νέα αρχή; Το πρώτο κρίσιμο βήμα είναι η απόκτηση μίας κοινής αντίληψης για ορισμένα βασικά πολιτικά –όχι για όλα– ζητήματα του παρελθόντος και του παρόντος.

Καταρχήν, κοινή αντίληψη για τον συσχετισμό δύναμης. Ένας δυσμενής παγκόσμια, ευρωπαϊκά, ελλαδικά συσχετισμός δύναμης, που διαμορφώθηκε ιδεολογικά και πολιτικά αρκετά χρόνια πριν, με σημαντικά ορόσημα το τέλος του «υπαρκτού σοσιαλισμού», τη νίκη του νεοφιλελεύθερου μοντέλου, την ιμπεριαλιστική παγκοσμιοποίηση. Κοινή αντίληψη για τους όρους διαμόρφωσής του, για τους όρους αδυναμίας αριστερής απάντησης. Απόκτηση κοινής αντίληψης για το πώς και το γιατί βρέθηκε η αριστερά στο περιθώριο, για το πώς οδηγούμαστε σε μία αντιδραστικότερη-συντηρητικότερη με ακροδεξιά χαρακτηριστικά κοινωνία που δείχνει και το βάθος της λαϊκής ήττας. Μία κοινή αντίληψη λοιπόν, που σημαίνει ότι η προτεραιότητα πρέπει να δοθεί στο κοινωνικό επίπεδο, στα κοινωνικά υποκείμενα, στο επίπεδο της σχέσης δοκιμασία – πράξη – αναζήτηση – ανακάλυψη και ξανά. Προτεραιότητα εκεί για να αποκτηθεί είτε η λαϊκή φλέβα είτε η επαφή με τον καθημερινό κόσμο. Προτεραιότητα στο κοινωνικό και όχι στην κεντρική πολιτική σκηνή, για να ετοιμαστούμε πολλαπλώς για αυτήν.

Κοινή αντίληψη κατά δεύτερον, στον απολογισμό που δεν γίνεται. Κριτική και αυτοκριτική τουλάχιστον για τα δέκα τελευταία χρόνια. Κριτική που θα απλώνεται έως τα χρόνια της μεταπολίτευσης και που θα βάλει στο στόχαστρό της τουλάχιστον τρεις έννοιες-πραγματικότητες. Τον ρεφορμισμό-αναθεωρητισμό, τον ακαδημαϊσμό και τέλος, τον παραγοντισμό-ατομισμό και τις σχέσεις αυτών με το κράτος και την αστική ιδεολογία και πολιτική.

Ερώτηση Δημοτικών Συμβούλων Βόλου για την προστασία των πολιτών από την καύση σκουπιδιών


Με επερώτησή τους στο δημοτικό συμβούλιο Βόλου οι δημοτικοί σύμβουλοι κ.κ.Κανελλής και Γαργάλας ζητούν να παραθέσει η δημοτική αρχή τις ενέργειες στις οποίες έχει προχωρήσει για την προστασία των πολιτών από την καύση σκουπιδιών. Κατά την 5η και 6η Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου τον Μάρτιο του 2018 η Δημοτική Αρχή Βόλου ύστερα από την πίεση του κόσμου που παρευρέθηκε στον χώρο του Δημοτικού Συμβουλίου αλλά και των χιλιάδων πολιτών που απαίτησαν με διάφορους τρόπους (διαδηλώσεις κ.λ.π.) την παύση της καύσης σκουπιδιών από το εργοστάσιο της ΑΓΕΤ και της αντίθεσή τους στην δημιουργία Δημοτικού εργοστασίου παραγωγής SRF στον ΧΥΤΑ Βόλου έλαβε την απόφαση:
1. Να συγκροτηθεί διαπαραταξιακή επιτροπή που θα επισκεφθεί τον αρμόδιο, επί της αδειοδότησης, Υπουργό Περιβάλλοντος και να ζητήσει την δια Νόμου απαγόρευση καύσης δευτερογενών υλικών – καυσίμων και άλλων υποβαθμισμένων καυσίμων από την ΑΓΕΤ και τις άλλες βιομηχανίες στην περιοχή του Βόλου όπως επίσης και να επιβληθεί η υποχρεωτική καύση φυσικού αερίου.
2. Ο ελεγκτικός μηχανισμός να περάσει στον Δήμο Βόλου.
3. Το εργοστάσιο, για το οποίο έχει κατατεθεί πρόταση από τον Δήμο Βόλου, δεν έχει αποφασισθεί ακόμα τί ακριβώς θα παράγει.
Επειδή έχει ήδη παρέλθει ένα περίπου έτος από την απόφαση αυτή και το Δημοτικό Συμβούλιο δεν έχει καμιά ενημέρωση ως προς την υλοποίηση και την τύχη γενικότερα της απόφασης,
επερωτάται η Δημοτική Αρχή:

Παρασκευή, 15 Φεβρουαρίου 2019

Πόρισμα για το Μάτι: Ασυννενοησία και αυθαίρετα ευθύνονται για την τραγωδία














Από τις πρώτες στιγμές της τραγωδίας, μέσα από το μπλογκ μας προσπαθήσαμε να αναδείξουμε αιτίες και παθογένειες. Χωρίς στρογγυλέματα και διάχυση ευθυνών. Ο συνδυασμός των παρακάτω άρθρων δίνει μια πιο αντικειμενική και πλήρη εικόνα από το κατά παραγγελία της κυβέρνησης πόρισμα


«Μετά την πολύ μεγάλη τραγωδία που συνέβη στη χώρα μας το καλοκαίρι στο Μάτι με τις φονικές πυρκαγιές, καθίσταται ακόμα πιο επείγον να ληφθούν νομοθετικές πρωτοβουλίες για την ενίσχυση του κρισιμότατου τομέα της Πολιτικής Προστασίας». Αυτό δήλωσε ο Πρόεδρος της Βουλής, κ. Νικόλαος Βούτσης, παραλαμβάνοντας το Πόρισμα της Ανεξάρτητης Επιτροπής για τη Διερεύνηση των Αιτίων των Πυρκαγιών στην Ελλάδα, που συγκροτήθηκε με απόφαση του Πρωθυπουργού, κ. Αλέξη Τσίπρα, τον Σεπτέμβριο του 2018.


Παραλαμβάνοντας το Πόρισμα με τις ιδέες και τα συμπεράσματα της Επιτροπής με στόχο τον συντονισμό των ενεργειών για την αναδιοργάνωση και περαιτέρω ενίσχυση του τομέα Πολιτικής Προστασίας στη χώρα μας, ο Πρόεδρος της Βουλής δήλωσε: «Είναι ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι καταθέτετε τις προτάσεις και τις απόψεις σας για ένα θέμα όπως η Πολιτική Προστασία, που δεν είναι μόνο της Ελλάδας ή της Ευρώπης, αλλά και διεθνές και σχετίζεται παράλληλα με κρίσιμα θέματα που άπτονται των επικίνδυνων κλιματικών αλλαγών». Ο κ. Βούτσης προανήγγειλε ότι το Πόρισμα θα μελετηθεί από τους Προέδρους και τα μέλη των αρμόδιων κοινοβουλευτικών Επιτροπών και στη συνέχεια τα μέλη της Ανεξάρτητης Επιτροπής θα προσκληθούν σε ακροάσεις με τη συμμετοχή και άλλων αρμόδιων φορέων, έτσι ώστε να διαμορφωθεί κοινή αντίληψη για τη διαμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου για την Πολιτική Προστασία.

Από την πλευρά του, ο επικεφαλής της Ανεξάρτητης Επιτροπής για τη Διερεύνηση των Αιτίων των Πυρκαγιών στην Ελλάδα, Professor Dr. Johann Georg Goldammer, τόνισε: «Το πόρισμα αυτό είναι το αποτέλεσμα ενός πολύ εντατικού διαλόγου που διήρκεσε τέσσερις μήνες και στον οποίο συμμετείχαν Έλληνες επιστήμονες, ειδικοί, επαγγελματίες και εμπειρογνώμονες όλων των κλάδων. Συμμετείχαν επίσης όλες οι αρμόδιες υπηρεσίες σε επίπεδο ελληνικής κυβέρνησης και πραγματοποιήθηκε ένα στρογγυλό τραπέζι, σε εθνικό επίπεδο, τον Δεκέμβριο του 2018, στο οποίο συμμετείχαν όλοι οι αρμόδιοι παράγοντες».

Όπως υπογράμμισε, στο Πόρισμα περιλαμβάνονται οι προτάσεις της Επιτροπής για τις επείγουσες δράσεις που πρέπει να αναλάβει η ελληνική πολιτεία προκειμένου να ενισχύσει τον ευαίσθητο τομέα της Πολιτικής Προστασίας. Όπως αναφέρει το πόρισμα, «στην Ελλάδα, αρκετές πυρκαγιές είχαν στο παρελθόν προκαλέσει, εκτός από υλικές ζημιές, σημαντικές ανθρώπινες απώλειες (Κηφισιά 1981, Γέρακας 1982, Ικαρία 1993, Σάμος 2000). Ορόσημο αποτέλεσαν οι πυρκαγιές στην Πελοπόννησο και την Εύβοια τον Αύγουστο του 2007 με τον τραγικό θάνατο 78 ανθρώπων, 2.700.000 στρέμματα καμένων εκτάσεων, 1500 κατεστραμμένα σπίτια, απώλεια 1,5 εκατομμυρίου ελαιόδεντρων και 60.000 κτηνοτροφικών ζώων. Τον Ιούλιο του 2018, σαν αποτέλεσμα πυρκαγιάς στη μεικτή ζώνη δασικής βλάστησης και οικισμών στο Ν.Βουτζά και στο Μάτι Αττικής χάθηκαν 100 άνθρωποι και προκλήθηκαν σημαντικές οικονομικές ζημιές στην περιοχή.

Η πυρκαγιά αυτή είχε σημαντικό κοινωνικό και πολιτικό αντίκτυπο και συνέβαλλε στο να γίνει αντιληπτό ότι η συνεχιζόμενη κρίση αποτελεσματικότητας και συντονισμού στην αντιμετώπιση των πυρκαγιών δασών και υπαίθρου στην Ελλάδα είναι ένα ανησυχητικό σύμπτωμα που κάνει την ανάγκη επανεξέτασης του σχεδιασμού και την αναδιοργάνωση της διαχείρισης των πυρκαγιών σήμερα περισσότερο επιτακτική από ποτέ».

Σύμφωνα με τις αιτιάσεις του πορίσματος για τη διαφορετικότητα στην Ελλάδα, «περισσότερο από 80% του συνολικού πληθυσμού της χώρας είναι συγκεντρωμένο στη Μεσογειακή κλιματική ζώνη κατά μήκος των ακτών ή/και σε χαμηλά υψόμετρα με αποτέλεσμα να υπάρχουν μεγάλες ανθρωπογενείς πιέσεις για αλλαγή χρήσης γης και αυξημένη οικοδομική δραστηριότητα σε δασικές περιοχές γύρω από τα μεγάλα αστικά κέντρα ή περιοχές μεγάλης τουριστικής αξίας (Χαλκιδική, Ρόδος, Κρήτη, Αττική κλπ.). Αυτό δημιουργεί σύνθετα προβλήματα για την αντιμετώπιση των πυρκαγιών και την προστασία των αστικών κτισμάτων και των κατασκευών που περιβάλλονται ή εφάπτονται με δασική βλάστηση. Ο κίνδυνος ζημιών και απωλειών είναι ιδιαίτερα αυξημένος στις περιοχές αυτές».

Την ίδια ώρα γίνεται λόγος ανισοκατανομή πόρων στο ζήτημα της πρόληψης και της αντιμετώπισης: «Η αύξηση των δαπανών για την πρόληψη των δασικών πυρκαγιών (διαχείριση της δασικής καύσιμης ύλης, συντήρηση του δασικού οδικού δικτύου, δημιουργία συστημάτων πρόγνωσης και προσομοίωσης δασικών πυρκαγιών, δημιουργία υποδομών υδροληψίας στο δάσος, επαυξημένο προσωπικό πυρανίχνευσης κατά τη διάρκεια αντιπυρικής περιόδου, κλπ.) έχει επιστημονικά αποδειχθεί ότι μπορεί να συμβάλλει στην αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των πυρκαγιών και κατ’ επέκταση στη μείωση των καμένων εκτάσεων και του κόστους της δασοπυρόσβεσης. Η αντιμετώπιση των παραπάνω ιδιαιτεροτήτων που αφορούν τις πυρκαγιές δασών και υπαίθρου στην Ελλάδα θα οδηγήσουν στην επιτυχή πρόληψη και καταστολή των δασικών πυρκαγιών στο μέλλον».

Νέοι «ράμπο» της Εφορίας για τις κατασχέσεις



Εντός του έτους δημιουργείται το Κέντρο Εισπράξεων Αττικής και ακολουθεί η Θεσσαλονίκη το 2020. Σε ποιες υποθέσεις ληξιπρόθεσμων οφειλών επικεντρώνεται η προσπάθεια. Το κρίσιμο όριο για τους ελέγχους και η μετακίνηση προσωπικού.

Μέχρι σήμερα, τους μεγάλους οφειλέτες ληξιπρόθεσμων χρεών «κυνηγούσε» η Επιχειρησιακή Μονάδα Είσπραξης (Ε.Μ.ΕΙΣ) και τους «μικρούς», οι εφορίες. Σύντομα, το σχήμα αλλάζει. Οι «μεγάλοι», με βασική οφειλή άνω του 1,5 εκατ. ευρώ, παραμένουν στην Ε.Μ.ΕΙΣ, αλλά για τους μικρότερους προωθείται η δημιουργία δύο νέων Κέντρων Εισπράξεων. Ένα στην Αττική, εντός του έτους, και ένα στη Θεσσαλονίκη, το 2020 σύμφωνα με τους σχεδιασμούς της ΑΑΔΕ.

Οι πληροφορίες αναφέρουν πως στο Κέντρο Εισπράξεων Αττικής θα μεταφερθεί το χαρτοφυλάκιο ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων από όλες τις εφορίες της Αττικής, αλλά και το εργατικό δυναμικό το οποίο είναι σήμερα επιφορτισμένο με αυτή τη δουλειά.

Η νέα ειδική αποκεντρωμένη υπηρεσία θα προτεραιοποιεί τις υποθέσεις στις οποίες θα στρέφει κάθε φορά τους προβολείς είσπραξης, ενώ θα αντλεί κατά τα πρότυπα της Ε.Μ.ΕΙΣ στοιχεία από κάθε διαθέσιμη πηγή. Από όλες τις υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών και της κεντρικής διοίκησης (υπουργεία, περιφέρειες), από τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης , τους Φορείς (ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ, Οργανισμούς και Επιχειρήσεις του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, Επιτροπές, χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, επιμελητήρια, εμπορικές ενώσεις), τις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και άλλων κρατών εκτός Ε.Ε καθώς και με διεθνείς Ενώσεις και Οργανισμούς και βέβαια από το Μητρώο Τήρησης Τραπεζικών Λογαριασμών.

Σύντομα άλλωστε θα υπάρξει κεντρική διασύνδεση του Taxisnet με το Κτηματολόγιο, την ΕΡΓΑΝΗ, το ΓΕΜΗ και τον ΕΦΚΑ, ενώ σε βάθος χρόνου συνεχίζει να παραμένει ενεργό το σχέδιο κοινού μηχανισμούείσπραξης ασφαλιστικών και φορολογικών οφειλών.

Ανακοινώσεις-Καταγγελίες Σωματείου ΚτΥΠ για νηπιαγωγεία σε προκάτ και αναθέσεις μελετών σε ιδιωτικά γραφεία

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

στην εταιρία «ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ Α.Ε.

Φαβιέρου 30 - Τ. Κ. 10438 Α Θ Η Ν Α – Τηλέφωνα : 210.5272443 – 210.5272299

6977 674562, 6978 900537- FAX: 210.5272489 e-mail: somateio@ktyp.gr

Αθήνα 12/2/2018
Αρ. πρωτ. 1273

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ

Για τις αναθέσεις δεκάδων μελετών σε ιδιωτικά γραφεία

Σε συνέχεια προηγούμενων ανακοινώσεών μας σχετικά με την μεθοδευμένη αποδυνάμωση του φορέα σε κρατικά κονδύλια και εξειδικευμένο προσωπικό (στις αρχές του 2018 μετατάχθηκε σε άλλες υπηρεσίες το 60% των μηχανικών), καταγγέλλουμε την απόφαση της πολιτικής ηγεσίας, του υπουργείου Οικονομικών και του εποπτεύοντος υπουργείου Υποδομών, να δώσουν πάνω από 50 εκατομμύρια ευρώ για την ανάθεση περίπου 100 Μελετών έργων σχολικής στέγης, κέντρων υγείας και άλλα σε ιδιωτικά γραφεία. Το πιο προκλητικό είναι ότι επικαλούνται την έλλειψη μηχανικών όλων των ειδικοτήτων της Κτ.Υπ., έλλειψη που οι ίδιοι προκάλεσαν με τις πολιτικές τους επιλογές, ενώ το εποπτεύον υπουργείο Υποδομών αρνείται πεισματικά εδώ και ένα χρόνο να διαθέσει «έστω και ένα» μηχανικό από αυτούς που μετατάχθηκαν ή άλλους, προκειμένου να γίνουν εντός της Κτ.Υπ. αυτές και άλλες μελέτες και έργα. Την ίδια ώρα μάλιστα μαζί με τη Διοίκηση του φορέα δεν έχουν κάνει τίποτα για τη διαμόρφωση Οργανισμού με οργανικές θέσεις ώστε να αποτυπωθούν θεσμικά τόσο το υπάρχον προσωπικό όσο και τα σημαντικά κενά σε μηχανικούς διαφόρων ειδικοτήτων και να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα. Μάλιστα είναι σκανδαλώδης η απόφαση γενικευμένων αναθέσεων Μελετών σε ιδιώτες έναντι 50 εκατομμυρίων, καθώς ακόμα και η πρόσληψη 50 μηχανικών διαφόρων ειδικοτήτων θα είχε ετήσιο μισθολογικό και λειτουργικό κόστος που δεν υπερβαίνει τα 2 εκατομμύρια ευρώ και αυτοί οι συνάδελφοι θα έκαναν στα πλαίσια των καθηκόντων τους αυτές και άλλες μελέτες, καθώς και άλλα έργα και υπηρεσίες όπως Προσεισμικούς ελέγχους (που έχουν σταματήσει τελείως μετά τις μετατάξεις), επιτροπές καταλληλότητας χώρων, διαγωνισμούς, επιβλέψεις κ.ά. Εξάλλου η εμπειρία παρελθόντων ετών από τις Προγραμματικές Συμβάσεις με Δήμους και άλλες απευθείας αναθέσεις έδειξε ότι, οι περισσότερες από αυτές τις Μελέτες γίνονταν με «αντιγραφή» μελετών που είχε κάνει ο πρώην ΟΣΚ και τώρα η Κτ.Υπ. και παρόλα αυτά επανέρχονταν για επανέλεγχο και σημαντικές διορθώσεις από τους μηχανικούς του φορέα.
Με βάση όσα προαναφέραμε γίνεται ξεκάθαρο ότι, αποτελεί πολιτική επιλογή να αποδυναμωθεί ο παραγωγικός τεχνικός κατασκευαστικός ρόλος του δημόσιου φορέα που εργαζόμαστε και να δοθούν οι μελετοκατασκευές σε ιδιωτικά γραφεία με προφανώς πολλαπλάσιο κόστος και αμφίβολη ποιότητα. Εξάλλου ένα ενδεικτικό στοιχείο όσων αναφέρουμε είναι ότι, πολλές από τις Μελέτες που έχουν επιλεγεί να δοθούν «έξω» είτε έχουν γίνει σε μεγάλο βαθμό από μηχανικούς της Κτ.Υπ. είτε μπορούν να γίνουν σε σύντομο χρόνο «αντιγράφοντας» μελέτες από πανομοιότυπα έργα που μελετήθηκαν και ολοκληρώθηκαν από την Κτ.Υπ..
Αυτή η κατάσταση δεν δείχνει σε καμία περίπτωση ότι η πολιτική ηγεσία έχει πρόθεση να ενισχύσει τον τεχνικό παραγωγικό ρόλο και έργο του φορέα ώστε να επιτελεί με επάρκεια την υποχρέωση του κράτους για παροχή δημόσιων δωρεάν σύγχρονων και ασφαλών σχολείων και άλλων σημαντικών δημοσίων κτιρίων. Ούτε βέβαια δίδεται καμία διασφάλιση ότι το κράτος μέσω της Κτ.Υπ. θα προχωρήσει στην ταχύτατη κατασκευή σύγχρονων και ασφαλών νηπιαγωγείων που θα αντικαταστήσουν τα λυόμενα που προτίθενται να τοποθετήσουν το επόμενο διάστημα σε όλη τη χώρα.

Για το Δ.Σ. του Σωματείου

Ο πρόεδρος Ο γεν. γραμματέας
Μ. Δανδουλάκης Σ. Παπαδόπουλος
(6977-674562) (6971-900537)



Αθήνα 5/2/2018
Αρ. πρωτ. 1272
ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

για την εγκατάσταση με συνοπτικές διαδικασίες
εκατοντάδων νηπίων σε λυόμενες αίθουσες !

Πέμπτη, 14 Φεβρουαρίου 2019

«Επί της υγειονομικής και επισιτιστικής καταστάσεως των πολιτικών κρατουμένων εις Άγιον Ευστράτιον»

Ντοκουμέντο – Η έκθεση της φρίκης: «Επί της υγειονομικής και επισιτιστικής καταστάσεως των πολιτικών κρατουμένων εις Άγιον Ευστράτιον»

12-02-2019

Η Κατιούσα παρουσιάζει ένα συγκλονιστικό ντοκουμέντο που καταγράφει τις συνθήκες φρίκης που βίωσαν οι κομμουνιστές πολιτικοί κρατούμενοι στον Αη Στράτη, στη «μάχη της πείνας» τον χειμώνα του 1941-42. Το έγγραφο προέρχεται από τα Γενικά Αρχεία του Κράτους (ΓΑΚ) και παραχωρήθηκε στο περιοδικό από φίλο συνεργάτη.


Όταν το 1941 οι χιτλεροφασίστες εισβάλλουν στην Ελλάδα, οι πολιτικοί κρατούμενοι που βρίσκονται εκτοπισμένοι από τη Μεταξική δικτατορία στον Αη Στράτη, κομμουνιστές στην πλειοψηφία τους, απαιτούν να απελευθερωθούν και να πολεμήσουν τον καταχτητή. Οι ελληνικές αρχές όχι μόνο δεν τους απελευθερώνουν, μα χρησιμοποιούν όσα μέσα διαθέτουν για να καταφέρουν να τους αποσπάσουν «δήλωση μετανοίας» και αποκήρυξης της ιδεολογίας τους, μέχρι να τους παραδώσουν και επίσημα στους καταχτητές.

Ως ανταμοιβή στις υπηρεσίες τους οι Γερμανοί αφήνουν ως έχει τη φρουρά του νησιού, που αποτελείται από Έλληνες χωροφύλακες με επικεφαλής τον διαβόητο Κουσκούση (που θα σκοτώσει με σφαίρες τρεις εξόριστους) και αποχωρούν από το νησί.

Ο Αη Στράτης είναι ένα μικρό νησί, απομονωμένο, που μοιάζει να εξυπηρετεί στο έπακρο τα σχέδια των έμπιστων των καταχτητών, που λογαριάζουν όμως χωρίς τον ξενοδόχο: οι κομμουνιστές χάρη στην οργανωμένη ζωή και στην απαράμιλλη δύναμη των ιδεών τους αντέχουν, δεν υπογράφουν δήλωση.

Στο μεταξύ αλλάζει πρόσωπα η φρουρά και τη θέση του Κουσκούση παίρνει ο Βουδικλάρης, ο οποίος συλλαμβάνει και βάζει σε εφαρμογή ένα σατανικό σχέδιο, που θα εξελιχτεί σε ένα από τα φριχτότερα εγκλήματα του φασισμού.

Το Νοέμβρη του 1941 απομονώνει τους εξόριστους στη μοναδική αίθουσα ενός ερειπωμένου σχολείου, που οι εξόριστοι αποκαλούν «κεντρικό θάλαμο», ή «κεντρικό». Με τη βοήθεια του καλόγερου Αμφιλόχιου, που εξαπατά τους εξόριστους, ο Βουδικλάρης τούς αρπάζει ό,τι χρήματα είχαν, κάποια λίγα ζώα και τις προμήθειες που είχαν συγκεντρώσει για να βγάλουν το δύσκολο χειμώνα, και τους απαγορεύει με την απειλή των όπλων να κυκλοφορήσουν σε ακτίνα μεγαλύτερη λίγων μέτρων έξω από τον κεντρικό θάλαμο.

Οι εξόριστοι (ανάμεσά τους γυναίκες και δυο μικρά παιδιά) έρχονται αντιμέτωποι με το μαρτύριο της πείνας, την έλλειψη στοιχειωδών συνθηκών υγιεινής και τις αρρώστιες. Ο χειμώνας είναι βαρύς. Το χιόνι σκεπάζει τα πάντα. Τα λιγοστά αγριόχορτα που με κίνδυνο να πυροβοληθούν από τους χωροφύλακες συλλέγουν, δε φτάνουν. Οι εξόριστοι αναγκάζονται να τρώνε νεκρά ζώα σε προχωρημένη σήψη, με αποτέλεσμα να τους θερίζει η δυσεντερία. Η κατάσταση στο θάλαμο βάφεται με τα χρώματα της φρίκης. Ακόμα και ο Γερμανός διοικητής Λήμνου, Φάσμερ, όταν επισκέφτηκε τον κεντρικό θάλαμο εκδήλωσε τον αποτροπιασμό του για τις εικόνες φρίκης που αντίκρισε…

«Ξέραμε τους «Ελεύθερους Πολιορκημένους» του Σολωμού. Ξέραμε το «Σπίτι των νεκρών» του Ντοστογιέφσκυ. Ξέραμε την «Κόλαση» του Ντάντε. Μα η κόλαση της πείνας των πολιτικών εξορίστων του Άη Στράτη, σαν ιστορία ξεπερνάει σε φρίκη και τρόμο την κόλαση των ποιητών και των μυθιστοριογράφων. Η πραγματική Κόλαση, την Κόλαση της Φαντασίας» θα γράψει ο Κώστας Βάρναλης παρουσιάζοντας στον Ρίζο της Δευτέρας το βιβλίο του Κώστα Πουρναρά (Μπόση) «ΑΗ ΣΤΡΑΤΗΣ, η μάχη της πείνας των πολιτικών εξορίστων στα 1941», που είναι το πρώτο (τυπώθηκε από την ΚΕ του ΚΚΕ το 1947) που γράφεται για την περίοδο της μάχης της πείνας. Ο κομμουνιστής λογοτέχνης – συγγραφέας Κώστας Πουρναράς (Μπόσης) αφού επέζησε από την μάχη με την πείνα, θα καταγράψει στο βιβλίο του όλη τη φρίκη του μαρτυρίου και τον ηρωισμό των αγωνιστών που πάλευαν για τα ιδανικά τους.

Από την πρόσφατη δραστηριότητα της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ


Ενημέρωση και αποδεικτικά καταβολών του πόρου 6‰. .doc


Ενημέρωση σχετικά με την Εκδίκαση Αγωγών για την Ειδική Προσαύξηση. .doc


Συνάντηση υπό συνταξιοδότηση συναδέλφων με το Ν. 4387/16. .doc


Αναγνώριση της προϋπηρεσίας Διπλωματούχων Μηχανικών εκτός του Δημοσίου Τομέα - Ε΄ Υπηρεσιακό συμβούλιο Υπ. Οικονομικών. .doc


Ψήφισμα και κινητοποίηση για την παγκόσμια ημέρα Γυναίκας. .doc


Αίτημα Επίσπευσης Διαδικασιών Απόσπασης. .doc Αίτημα .pdf


Δικαστική διεκδίκηση για τα κατηργημένα Επιδόματα Εορτών Χριστουγέννων, Πάσχα και Επίδομα Αδείας. ..doc

Νέα Προσφορά - Δικηγορικό Γραφείο 'Ανθιας Κορελα & Συνεργατών .docx


Ασφαλιστικές Κρατήσεις σε Διπλ. Μηχανικούς της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος. .doc

Διαμαρτυρία φοιτητών του ΔΠΦΠ στο κέντρο του Αγρινίου μετά την κατάληψη στα γραφεία του ΣΥΡΙΖΑ

Διαμαρτυρία φοιτητών του ΔΠΦΠ στο κέντρο του Αγρινίου μετά την κατάληψη στα γραφεία του ΣΥΡΙΖΑ



ΤΜΗΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ

Το Τμήμα Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων (ΔΠΦΠ), θεσμοθετήθηκε το 1998 (Π.Δ. 96/15-4-1998) και άρχισε να λειτουργεί στην πόλη του Αγρινίου το ακαδημαϊκό έτος 1998-1999, υπό την στέγη του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Το Τμήμα είχε εξαρχής χαρακτήρα τμήματος Μηχανικών όπως είναι εμφανές από τα διδασκόμενα μαθήματα και τη πενταετή διάρκεια των σπουδών του.
Το 2009 η Γενική Συνέλευση του Τμήματος αποφασίζει ομόφωνα την αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών, έτσι ώστε να είναι πλήρως εναρμονισμένος με τα εφαρμοζόμενα προγράμματα σπουδών των υφιστάμενων Τμημάτων Μηχανικών Περιβάλλοντος στην Ελλάδα, και ταυτόχρονα τη μετονομασία του Τμήματος σε τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος. Έπειτα, η απόφαση και ο φάκελος μετονομασίας του Τμήματος αποστέλλεται στη σύγκλητο του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Σε συνεδρίαση της Συγκλήτου, το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων ενέκρινε το φάκελο της μετονομασίας του Τμήματος. Ο φάκελος στη συνέχεια στάλθηκε στο Υπουργείο Παιδείας, ώστε να εγκριθεί και από εκεί και να ολοκληρωθεί η διαδικασία της μετονομασίας. Παρόλα αυτά, στο επόμενο διάστημα δεν υπήρξε επίσημη ενημέρωση από το αρμόδιο Υπουργείο για την έγκριση ή την απόρριψη του φακέλου της μετονομασίας, καθώς και για τους λόγους τυχόν απόρριψης αυτού. Ενδεχομένως, αυτό να οφειλόταν στους σχεδιασμούς του Υπουργείου για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Ελλάδας που ήρθε λίγους μήνες αργότερα.
Τελικά, το Τμήμα κατέληξε υπό τη διοίκηση του νεοσύστατου Πανεπιστημίου Δυτικής Ελλάδας στο οποίο άνηκαν τα τρία τμήματα του Αγρινίου (2009-2013). Η Διοίκηση του πανεπιστημίου αυτού αποδείχθηκε ανεπαρκής στα καθήκοντα και τις υποχρεώσεις της, καθώς δεν προσπάθησε και δεν έλυσε κανένα από τα προβλήματα του τμήματος. Παρότι δήλωνε σύμφωνη με τη μετονομασία, δεν πραγματοποίησε καμία ουσιαστική ενέργεια προς αυτή την κατεύθυνση, ενώ είχε στη διάθεσή της το πόρισμα της εξωτερικής αξιολόγησης του τμήματος ΔΠΦΠ από την Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση το οποίο συνοπτικά υπαγόρευε την μετονομασία του τμήματος σε τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος.
Επίσης, δεν ασχολήθηκε ούτε με τα επαγγελματικά δικαιώματα του Τμήματος. Στο σημείο αυτό να σημειωθεί ότι το τμήμα αν και λειτουργεί από το 1998, όπως προαναφέρθηκε, μέχρι και σήμερα δεν υπάρχει ΠΔ κατοχύρωσης των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων του τμήματος. Το 2007, μετά από απόφαση της προσωρινής Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος, καταρτίστηκε σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος κατοχύρωσης των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων του τμήματος ως Διαχειριστές Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων. Το σχέδιο ΠΔ, αφού εγκρίθηκε από τη Σύγκλητο του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, στάλθηκε στο Σ.Α.Π.Ε. του Υπουργείου Παιδείας για έγκριση. Εντούτοις, ουδέποτε δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ. Ούτε όμως αργότερα τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση σχέδιο για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων του Τμήματος όπως έγινε σε άλλα τμήματα.

Τετάρτη, 13 Φεβρουαρίου 2019

Οι κίνδυνοι της αναθεώρησης : Μια συζήτηση που δεν έγινε



Η συζήτηση για την συνταγματική αναθεώρηση πολύ λίγο έχει απασχολήσει τον δημόσιο διάλογο και ακόμα λιγότερο την αριστερά. Σε ένα βαθμό αποτελεί κοινή συνείδηση ότι πρόκειται για μια ακόμα αναθεωρητική διαδικασία που κοιλοπονεί βουνό και θα γεννήσει ποντίκι. Σε αυτό συμβάλλουν και οι αναθεωρητικές προτάσεις ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ, ενόψει μάλιστα του ίδιου του μηχανισμού της διπλής αναθεωρητικής διαδικασίας: η μεν πρώτη Βουλή προτείνει τα προς αναθεώρηση άρθρα με πλειοψηφία 151 ή 180 βουλευτών, η δε δεύτερη (μετά τις εκλογές) διαμορφώνει το περιεχόμενο των άρθρων με αντίστροφη πλειοψηφία (180 τουλάχιστον βουλευτών αν το άρθρο προτάθηκε για αναθεώρηση με 151 ψήφους ή 151 τουλάχιστον αν προτάθηκε με 180). Κατά δε την κρατούσα (και ανέλεγκτη κατ’αρχήν δικαστικά) άποψη, η δεύτερη Βουλή μπορεί να προσδώσει όποιο περιεχόμενο αυτή θέλει στο προταθέν προς αναθεώρηση άρθρο: ακόμα και αν η πρώτη αναθεωρητική Βουλή προσέδωσε μια συγκεκριμένη κατεύθυνση στο άρθρο, κανείς δεν εμποδίζει τη δεύτερη Βουλή να του προσδώσει όποια κατεύθυνση νομίζει. Έτσι οι προτάσεις ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ έχουν κατ’αρχάς ως βασικό γνώρισμα ότι προτείνουν διαφορετικά άρθρα προς αναθεώρηση (ο ΣΥΡΙΖΑ προτείνει προς αναθεώρηση τα άρθρα 3, 13, 21, 22, 28, 30, 38, 54, 56, 62, 73,84, 86- η ΝΔ τα άρθρα 2,4,15,16,17,24,25,29,42, 49, 53, 59, 65,68, 70,72, 75,76, 78, 79, 81, 82, 88, 89, 90, 91, 93, 94, 98, 99, 100, 101, 103, 106, 110, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119. Οσο συνεπώς και αν εξαγγέλλει ο αρχηγός της ΝΔ ότι θα έπρεπε να ψηφισθούν από κοινού όλα τα άρθρα που προτείνονται προς αναθεώρηση, έτσι ώστε η επόμενη Βουλή, στην οποία ευελπιστεί ότι θα έχει πλειοψηφία, να τα αναθεωρήσει κατά το δοκούν με 151 βουλευτές, στην πραγματικότητα οι δυο προτάσεις βαίνουν παράλληλα και μόνο αν η ΝΔ αποφασίσει να ψηφίσει προς αναθεώρηση τα άρθρα που προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ θα διαμορφωθεί ένας συσχετισμός ευνοϊκός για τη ΝΔ έτσι ώστε να προβεί σε ευρύτερες πολιτειακές τομές (εάν βέβαια είχε σκοπό να κάνει κάτι τέτοιο θα είχε προτείνει και η ίδια τα συγκεκριμένα άρθρα προς αναθεώρηση). Από την άλλη το ενδεχόμενο αυτό αναδεικνύει τους κινδύνους που ενείχε το άνοιγμα της αναθεωρητικής διαδικασίας από το ΣΥΡΙΖΑ.

Υπάρχουν όμως και τα άρθρα που προτείνονται για αναθεώρηση από κοινού: 32, 33, 34, 35, 37, 41, 44, 54, 62, 74, 86, 101Α, 102 και τα οποία όντως κρύβουν κινδύνους, ιδίως γιατί οδηγούν σε αναμόρφωση του πολιτικού συστήματος κατά τρόπο που να δημιουργήσει μηχανισμούς και κέντρα εξουσίας ακόμα πιο μυστικοποιημένα και απομακρυσμένα από τα λαϊκά στρώματα. Τόσο η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ, όσο και η πρόταση της ΝΔ τείνουν προς την αναίρεση όψεων της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας και τη διαμόρφωση «αντίβαρων», κυρίως με την ενίσχυση του ρόλου του Προέδρου της Δημοκρατίας. Κρίσιμες είναι εν προκειμένω οι διατάξεις των άρθρων 32 (τρόπος εκλογής Προέδρου), 35, 37 (αρμοδιότητες Προέδρου), 41 (διάλυση της Βουλής), 44 (δημοψηφίσματα και πράξεις νομοθετικού περιεχομένου). Από κει και πέρα ιδιαίτερους κινδύνους παρουσιάζει η αναθεώρηση των άρθρων 74 (εκλογικό σύστημα) και 102 (τοπική αυτοδιοίκηση).

Κάλεσμα του ΣΜΤ για την εργατική διαδήλωση για αυξήσεις, ΣΣΕ | Σάββατο 16 Φλεβάρη


Το Σωματείο Μισθωτών Τεχνικών καλεί στο συλλαλητήριο που οργανώνουν πρωτοβάθμια σωματεία του ιδιωτικού τομέα για το Σάββατο 16/02. Κύριες αιχμές της διαδήλωσης, αποτελούν το αίτημα για αυξήσεις στους μισθούς και τις αμοιβές μας με βάση τις εργατικές ανάγκες και η διαχρονική μάχη για τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας. Επίσης, στις βασικές αιχμές περιλαμβάνονται η πάλη ενάντια στις απολύσεις και στην εργοδοτική τρομοκρατία.

Η διαδήλωση αυτή πραγματοποιείται λίγες μέρες μετά την προεκλογική αύξηση του κατώτατου μισθού στα 650 ευρώ (546 καθαρά) και την εφαρμογή του μνημονιακού νόμου Βρούτση-Αχτσιόγλου που καταργεί τις ελεύθερες συλλογικές διαπραγματεύσεις. Ο ΣΥΡΙΖΑ, τέσσερα χρόνια μετά την κυβερνητική του ανάδειξη, δεν τήρησε ούτε την βασική του δέσμευση για επαναφορά των 751 ευρώ. Την ίδια ώρα η «τσέπη» των καπιταλιστών γεμίζει από τους χαμηλούς μισθούς και την απλήρωτη ελαστική εργασία.

Μετά από τους πανηγυρισμούς της κυβέρνησης για «έξοδο» από τα μνημόνια καμία συλλογική σύμβαση δεν υπογράφτηκε. Στον κλάδο οι εργοδοτικές οργανώσεις έχουν σταματήσει τις διαπραγματεύσεις με το ΣΜΤ με επιχειρήματα προσχηματικά και έωλα.

Δε θα συμβιβαστούμε με αυτή την κατάσταση, θα συνεχίσουμε τον αγώνα μας! Ενώνουμε τον αγώνα μας με κάθε σωματείο που παλεύει σε ταξική αγωνιστική κατεύθυνση για συλλογικές συμβάσεις, αυξήσεις στους μισθούς και καλύτερες συνθήκες εργασίας.

Συμμετέχουμε στην εργατική διαδήλωση το Σάββατο 16 Φεβρουαρίου, στις 11:30 στην πλατεία Κοραή.

Παλεύουμε για: 

Να επιστραφούν όλοι οι κλεμμένοι μισθοί και δικαιώματα κόντρα σε κυβέρνηση- ΕΕ -εργοδοσία 

Κατάργηση του νόμου Βρούτση-Αχτσιόγλου, ελεύθερες συλλογικές διαπραγματεύσεις 

Υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας με ριζικές αυξήσεις στους μισθούς και μείωση των ωρών εργασίας 

Κατάργηση του δελτίου παροχής υπηρεσιών και της ελαστικής εργασίας. 

Να μπει φρένο στις απολύσεις και στην εργοδοτική τρομοκρατία. 

H Eλλάδα ουραγός και παράδειγμα προς αποφυγή στα δημόσια έργα

Έκθεση - κόλαφος του Eυρωκοινοβουλίου: H Eλλάδα ουραγός και παράδειγμα προς αποφυγή στα δημόσια έργα


Oι προσφυγές - οι παρατάσεις, το ΣτE, η δικαιοσύνη, τα σύγχρονα «Γεφύρια της Άρτας»

H «ιστορία» των μεγάλων -και όχι μόνο- έργων στην Eλλάδα είναι λίγο - πολύ γνωστή. Όχι μόνο στην ίδια την κατασκευαστική αγορά, που την αφορά άμεσα, αλλά και στην κοινή γνώμη. Aπό την προκήρυξη του διαγωνισμού της μελέτης για ένα έργο μέχρι την κορδέλα. Tα έργα που εξαγγέλλονται, γίνονται. Aλλά σχεδόν ποτέ στην ώρα τους. Aυτό οδηγεί σε εκτίναξη του κόστους κατασκευής και εκτροχιασμό των χρονοδιαγραμμάτων υλοποίησης.

Που οφείλεται; Σε πληθώρα παραγόντων. Aπό τον ανεπαρκή αρχικό σχεδιασμό και την έλλειψη συντονισμού, το ανίκανο να οργανώσει αποτελεσματικά και να εγγυηθεί τη διαφάνεια των διαδικασιών και την εποπτεία της αγοράς κράτος, το πρωτοφανές γραφειοκρατικό περιβάλλον, τις ατελείωτες δικαστικές διελκυστίνδες, μέχρι το καθεστώς των «εκπτώσεων» και των κατατμήσεων και τη στρεβλή τελικά λειτουργία του ανταγωνισμού στην κατασκευαστική αγορά, με τα φαινόμενα καρτέλ, τις «σκιές» διαφθοράς και διαπλοκής. Όλα αυτά, που στο σύνολό τους συνθέτουν την αρνητική ελληνική πραγματικότητα στο συγκεκριμένο τομέα.

Όλα τα παραπάνω δεν είναι γνωστά μόνο στους «παροικούντες την ελληνική κατασκευαστική Iερουσαλήμ». Aποτελούν αντικείμενο συζήτησης και στα «ευρωπαϊκά σαλόνια». H εικόνα των Eυρωπαίων για τον τομέα των μεγάλων έργων στην Eλλάδα μόνο κολακευτική δεν είναι. Σύμφωνα με ειδική Έκθεση του Eυρωκοινοβουλίου, που αποκαλύπτει σήμερα η "DEAL", η Eλλάδα είναι τρίτη από το τέλος στη λίστα των 4 πλέον προβληματικών χωρών της EE στο πεδίο της διενέργειας μεγάλων δημόσιων έργων. Πίσω από Tσεχία, Iσπανία. Kάτι που κι εμείς ουσιαστικά αντιλαμβανόμασταν, αλλά τώρα οι Eυρωπαίοι «μάς το λένε» και επίσημα.

H Έκθεση, που ζητήθηκε από την Eπιτροπή Eλέγχου του Προϋπολογισμού του Eυρωκοινοβουλίου και εκπονήθηκε από ανεξάρτητους τεχνοκράτες, αφορώντας τα μεγάλα έργα υποδομής στην EE (άνω των 50 εκατ. ευρώ), χαρακτηρίζει την Eλλάδα παράδειγμα προς αποφυγή, καθώς παρά την όποια πρόοδο, ακόμη απαιτείται σχεδόν ο διπλάσιος χρόνος από ό,τι στα άλλα κράτη για την ολοκλήρωση διαγωνισμών και συμβάσεων. Aπαιτούνταν για αυτό «κατά μέσο όρο 210 ημέρες το 2016, -από 270 το 2015-, χρόνος διπλάσιος από το μέσο όρο της EE των 120 ημερών». Tούτο «συχνά αυξάνει το κόστος του έργου για τον υποψήφιο ανάδοχο όσο και για τον φορέα υλοποίησης».

«KAYTH» EIKONA

Zητήματα γραφειοκρατίας και αδιαφάνειας στην επιλογή των έργων, έλλειψης καταρτισμένου προσωπικού, απουσίας συντονισμού των φορέων, μεγάλων εκπτώσεων και κατάτμησης έργων είναι επίσης βασικά αρνητικά χαρακτηριστικά του τομέα των μεγάλων έργων στην Eλλάδα. Γίνεται λόγος για «σειρά προβληματικών ζητημάτων, όπως συχνές αλλαγές στο ρυθμιστικό πλαίσιο για τις δημόσιες συμβάσεις, περιορισμένος συντονισμός των αρμοδίων αρχών, περιορισμοί στην παραγωγική ικανότητα, αποκλειστική έμφαση στο κόστος εις βάρος της ποιότητας», αλλά και για «τεχνητό διαχωρισμό των προϋπολογισμών των έργων ώστε να παρακαμφθούν οι ανοικτές προσφορές, αλλά και η διαφθορά».

O λόγος εξάλλου ονομαστικά για «το οδικό έργο Πάτρα -Πύργος, που είχε ανασταλεί στη φάση σχεδιασμού για τρία χρόνια, κατατμήθηκε για να επιτρέψει σε περισσότερες επιχειρήσεις να συμμετάσχουν στην προμήθεια. Στην Eλλάδα, η πρακτική της κατάτμησης του προϋπολογισμού/έργου για τη μείωση της συμμετοχής σε επίπεδο EE και για την άμεση ανάθεση συμβάσεων παραμένει εμφανής σε πολλά έργα». Όμως, παρά την κατάτμηση, «το 50% των έργων κατέληξε σε μια εταιρία (σ.σ. Tοξότης)».

Τρίτη, 12 Φεβρουαρίου 2019

Mπορεί να αποκαλυφθεί, να αναδυθεί στην επιφάνεια (daylighting) και να επανακάμψει ως φυσικός σχηματισμός το ρέμα του Ποδονίφτη;

ΦΑΚΕΛΟΣ ΠΟΔΟΝΙΦΤΗΣ (τελευταίο μέρος)


Ο Ποταμός Saw Mill στην πόλη Yonkers της Νέας Υορκης
του Κώστα Παπακώστα

Όλα όσα αναφέρθηκαν στα προηγούμενα φύλλα της εφημερίδας μας αναφορικά με το θέμα του Ποδονίφτη, θα μπορούσαμε να πούμε ότι αποκρυσταλλώνονται στο ακόλουθο ερώτημα. Στα διοικητικά όρια του Δήμου μας μπορεί να αποκαλυφθεί, να αναδυθεί στην επιφάνεια (daylighting) και να επανακάμψει ως φυσικός σχηματισμός το ρέμα του Ποδονίφτη; 

Θα απαντήσουμε στο ερώτημα αμέσως, με τρόπο σαφή και ευδιάκριτο. ΝΑΙ ΜΠΟΡΕΙ. Βεβαίως με κάποιους όρους και κάποιες προυποθέσεις.

Ο ίδιος ποταμός μετά την αποκάλυψή του
Α) Θεμελιώδης παράμετρος για την προσέγγιση αυτού του στόχου είναι η κοινωνική του ωρίμανση μέσα στη πόλη. Η ‘τροχιοδεικτική’, εν πολλοίς στα σπάργανα ακόμη συζήτηση για την πολλαπλή χρησιμότητα της επανεμφάνισης του χαμένου ρέματος, πρέπει να μετασχηματιστεί σε πεδίο και αντικείμενο δημόσιας διαβούλευσης των ενεργών πολιτών και κοινωνικής συζήτησης των ζωντανών δυνάμεων της πόλης μας. Κανένας τέτοιος στόχος και καμιά τέτοιου είδους παρέμβαση δεν μπορεί να διεγερθεί στα επίπεδα του εφικτού, αν δεν γίνει κοινωνικά αποδεκτή και δεν μετουσιωθεί σε ζωτικό κοινωνικό αίτημα. 

Με απούσα την κοινωνία της πόλης μας, οι όποιες διεργασίες και ζυμώσεις θα είναι βαρύτατα υποβαθμισμένες και θα εκφυλιστούν στη ζώνη των περιθωριακών αντιλήψεων ελαχίστων. Προκύπτει αβίαστα, πόσο απαραίτητη και αναντικατάστατη κρίνεται η εμπλοκή στα παραπάνω των κινημάτων της πόλης μας αλλά και της ευρύτερης περιοχής και πόσο σημαντική είναι η υιοθέτηση, η προβολή και η καθημερινή πάλη αυτών των απόψεων από τα ριζοσπαστικά δημοτικά σχήματα, τις συλλογικότητες νέων και τις κινήσεις πολιτών, τα σωματεία και τους πολιτιστικούς φορείς της πόλης μας. Ένα αυτόνομο και ανταγωνιστικό κίνημα για την αποκάλυψη και επαναφορά του Ποδονίφτη που θα συμφύεται με τις ριζοσπαστικές πραγματικότητες της πόλης μας, θα είναι ο πυροκροτητής των εξελίξεων. Αυτό θα ευαισθητοποιήσει την κοινή γνώμη, αυτό απαιτητικά θα πιέσει και θα εξαναγκάσει τη Δημοτική Αρχή και την Περιφέρεια στην υιοθέτηση της παραπάνω προοπτικής, αυτό θα εγγυάται τη διαχρονική ενεργοποίηση και την εμπνευσμένη στρατηγική για την υλοποίησης του οράματός μας.

Β) Όπως τονίστηκε στη προηγούμενη παράγραφο, η φιλόδοξη προσπάθεια αποκάλυψης , επαναφοράς και αποκατάστασης του ρέματος του Ποδονίφτη στη πόλη μας, εμπεριέχει στο πυρήνα της μια αναγκαία και απαραίτητη συνθήκη. Να υποχρεωθεί η Δημοτική αρχή από την πίεση των κινημάτων και του κοινωνικού παράγοντα σε θεαματική μεταστροφή και να μεταβάλλει ριζικά τον τρόπο προσέγγισης του θέματος ώστε να εντάξει στον σχεδιασμό της την παραπάνω προοπτική. Να υποχρεωθεί δηλαδή στη διαμόρφωση μιας νέας πολιτικής-αυτοδιοικητικής θέσης που να λαμβάνει υπ’ όψη της τις ευαισθησίες της κοινωνίας για τη μείζονα περιβαλλοντική διάσταση του ρέματος, τα πορίσματα και την τεκμηρίωση της επιστημονικής κοινότητας και τα παραδείγματα που μας έρχονται σωρηδόν από διάφορες χώρες από όλο τον πλανήτη και αφορούν επανακάμψεις του φυσικού σχηματισμού των ρεμάτων και ποταμών μέσα στον αστικό ιστό. Κατά συνέπεια απαιτείται να εξαναγκαστεί ο Δήμος και η εκάστοτε Δημοτική αρχή σε μεταβολή της στάση τους και να υποχρεωθούν να μετατοπιστούν από τις καθιερωμένες διαχρονικά αντιλήψεις τους προς άλλες κατευθύνσεις, δηλαδή προς τις αρχές της αειφορίας και της βιωσιμότητας, προς όφελος της κοινωνίας και του περιβάλλοντος.

Τον Μάρτιο τα ειδοποιητήρια για τις νέες κατώτατες εισφορές των επαγγελματιών




Αύξηση 11% στις κατώτατες εισφορές των ελευθέρων επαγγελματιών, των αυτοαπασχολούμενων και των "μπλοκάκηδων" αναμένεται να αποτυπωθεί στα ειδοποιητήρια τα οποία θα αναρτηθούν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΕΦΚΑ τον επόμενο μήνα.

Και αυτό λόγω της αύξησης 11% στον μεικτό κατώτατο μισθό των εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα, η οποία ισχύει από την 1η του τρέχοντος μηνός, σύμφωνα με την υπουργική απόφαση της Υπ. Εργασίας, Έφης Αχτσιόγλου. 

Υπενθυμίζεται πως βάσει του νόμου Κατρούγκαλου οι κατώτατες μηνιαίες εισφορές των επαγγελματιών υπολογίζονται ως ποσοστό 26,9% (20% υπέρ της κύριας ασφάλισης και 6,95 υπέρ της υγείας) επί του μηνιαίου μικτού κατώτατου μισθού άγαμου ανειδίκευτου εργάτη.

Έως και την 31η/1/2019 ο εν λόγω μισθός ανερχόταν στα 586 ευρώ /μήνα και, έτσι, οι κατώτατες εισφορές ανερχόταν σε 157 ευρώ/μήνα (26,9% Χ 586 ευρώ). Αυτό ίσχυε και για τις εισφορές του Ιανουαρίου 2019.

Η αύξηση, όμως, του κατώτατου μισθού από την 1η Φεβρουαρίου 2019 στα 650 ευρώ/μήνα οδηγεί σε ανάλογη αύξηση της βάσης υπολογισμού των κατωτάτων εισφορών των επαγγελματιών και, έτσι, των καταβλητέων ποσών για αυτές. 

Έτσι οι κατώτατες εισφορές για τους επαγγελματίες για το Φεβρουάριο του 2019 θα ανέλθουν σε 174 ευρώ/μήνα.

Συνεπώς, οι εισφορές κύριας ασφάλισης-υγείας του Φεβρουαρίου 2019 θα είναι αυξημένες κατά 7 ευρώ σε σχέση με τις εισφορές του Ιανουαρίου 2019.


Η αύξηση αυτή αφορά όλους τους ασφαλισμένους του τέως ΟΑΕΕ (πχ μέλη ΟΕ,ΕΕ, ΕΠΕ, ατομικούς επιχειρηματίες, "μπλοκάκια" κλπ) αλλά και του τέως ΕΤΑΑ(αυτοαπασχολούμενοι μηχανικοί, δικηγόρου, γιατροί με πάνω από πέντε έτη ασφάλισης).

Αυξημένες, όμως, θα είναι και οι κατώτατες εισφορές του 2019 υπέρ της επικουρικής ασφάλισης για τους αυτοαπασχολούμενους μηχανικούς και δικηγόρους, αλλά και οι κατώτατες εισφορές υπέρ του εφάπαξ για τους αυτοαπασχολούμενους μηχανικούς, γιατρούς και δικηγόρους.

Οι εν λόγω εισφορές θα επιβληθούν από φέτος. 

Οι μεν εισφορές επικουρικού και εφάπαξ για τον Ιανουάριο του 2019 θα υπολογισθούν με βάση τον προηγούμενο κατώτατο μισθό (586 ευρώ/μήνα),οι δε εισφορές του Φεβρουαρίου 2019 (αλλά και όλων των επόμενων μηνών έως τον Ιανουάριο -Φεβρουάριο του 2020) θα υπολογισθούν με βάση το νέο κατώτατο μισθό (650 ευρώ/μήνα). Παράλληλα, όμως, υπενθυμίζεται θα ξεκινήσει η αναδρομική καταβολή των κατωτάτων εισφορών επικουρικού και εφάπαξ για το 2017 -2018.

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Πρόσκληση για διαπραγμάτευση σύναψης Ειδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (Ε.Σ.Σ.Ε.)

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ


Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
Αθήνα, 11/2/2019
Αρ. Πρωτ. : 7685
Προς: 1. Υπουργό Διοικητικής Ανασυγκρότησης κα Ξενογιαννακοπούλου Μ.
2. Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών κ. Σπίρτζη Χρ.
3. Υπουργό Εσωτερικών κ. Χαρίτση Αλ.
Κοιν.: 1. Α’ Βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ
2. Πρόεδρο και ΔΕ ΤΕΕ


Θέμα : Πρόσκληση για διαπραγμάτευση σύναψης Ειδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (Ε.Σ.Σ.Ε.)

Κύριοι Υπουργοί
Όπως γνωρίζετε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Διπλωματούχων Μηχανικών του Δημοσίου (ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ), είναι δευτεροβάθμια συνδικαλιστική οργάνωση με μέλη 19 Α΄βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ σε όλη τη χώρα και καλύπτει πάνω από 8.000 Διπλωματούχους Μηχανικούς που εργάζονται στα Υπουργεία, στο σύνολο της Αυτοδιοίκησης (OTA A' & B' Βαθμού) και στα ΝΠΔΔ. Με το παρόν σας καλούμε σε διαπραγμάτευση με στόχο τη σύναψη Ειδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (Ε.Σ.Σ.Ε.) για τη ρύθμιση των όρων και συνθηκών απασχόλησης των Διπλωματούχων Μηχανικών μελών μας που απασχολούνται στο σύνολο του Δημόσιου Τομέα σύμφωνα με το άρθρο 4, παρ. 2 του ν. 2738/1999 και του άρθρου 18, παρ. 13 του Ν.3731/2008.
Με την ευκαιρία εκφράζουμε τη ρητή διαφωνία μας για την εξαίρεση των μισθολογικών θεμάτων από τις Ειδικές Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας για τις Δευτεροβάθμιες Συνδικαλιστικές Οργανώσεις, ειδικά αυτές που έχουν Κλαδικό και Διυπουργικό Χαρακτήρα, όπως η Ομοσπονδία μας με τα ειδικά χαρακτηριστικά των Διπλωματούχων Μηχανικών, όπως αυτά αναλυτικά περιγράφονται στα σχετικά Παραρτήματα. Εκτιμούμε ότι έχουν ωριμάσει οι Συνθήκες για τροποποίηση του σχετικού Νομοθετικού πλαισίου για τη συμπερίληψη και των μισθολογικών θεμάτων στις Ε.Σ.Σ.Ε. Ειδικά για Ομοσπονδίες που δεν εκπροσωπούνται από κάποια Τριτοβάθμια Ένωση, όπως η δικιά μας από την ΑΔΕΔΥ σύμφωνα με σχετικές αποφάσεις των συνεδρίων.
Το πλαίσιο που καταθέτουμε προς διαπραγμάτευση είναι το παρακάτω:

Πεδίο Εφαρμογής

Στις διατάξεις της παρούσας Ειδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (Ε.Σ.Σ.Ε.) υπάγονται οι Διπλωματούχοι Μηχανικοί (με σχέση εργασίας Δημοσίου Δικαίου αλλά και με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου
που απασχολούνται στα Υπουργεία, στις Ανεξάρτητες Αρχές, στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) Α' και Β' Βαθμού, στα Ν.Π.Δ.Δ. και εφαρμόζεται αποκλειστικά στα Μέλη των 19 Πρωτοβάθμιων Συλλόγων-Μελών που ανήκουν μόνο στη δύναμη της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών (Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.) όπως αυτό προκύπτει από τα Μητρώα των Συλλόγων-Μελών της πιο πάνω συνδικαλιστικής  οργάνωσης.
Για την εφαρμογή της παρούσας Ειδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (Ε.Σ.Σ.Ε.) απαιτείται ονομαστική βεβαίωση του Συλλόγου-Μέλους της Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ., ότι οι εργαζόμενοι είναι Μέλη του καθώς και Βεβαίωση της Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ. ότι ο Σύλλογος ανήκει στη δύναμη της Ομοσπονδίας.
Η ισχύς των βεβαιώσεων είναι ετήσια και ανανεώνεται κατ' έτος υποχρεωτικά.
  1. Διυπουργικός κλάδος ΠΕ Μηχανικών

Δευτέρα, 11 Φεβρουαρίου 2019

Αβράκωτοι με κίτρινα γιλέκα

Συντάκτης: 
12 νεκροί. 3.200 τραυματίες. Εκατοντάδες νοσηλεύονται, με 6 να βρίσκονται σε κώμα. Και περίπου 300 ακρωτηριασμένοι από τα νέα όπλα της αστυνομίας που χτυπούν το πλήθος σε ευθεία βολή (flash-ball). Οι συλληφθέντες έχουν φτάσει στους 8.300. Από αυτούς έχουν ήδη καταδικαστεί οι 1.100 και περιμένουν στη σειρά οι υπόλοιποι. Και ήδη οι 400 πρώτοι έχουν οδηγηθεί στη φυλακή. Και όλα αυτά όχι στη Βενεζουέλα, αλλά στην καρδιά της Ε.Ε., στη Γαλλία, που έχει εθνικό έμβλημα το «Ελευθερία-Ισότητα-Αδελφοσύνη» που είναι γραμμένο σε κάθε δημόσιο κτίριο. Και όλα αυτά με δημοκρατικούς νόμους.
Αλλά φαίνεται πως αυτή η σφαγή δεν αρκούσε. Το κράτος χρειάζεται ένα μεγαλύτερο νόμιμο μακελειό. Και ψήφισε έναν νόμο που θα τον ζήλευε κάθε δικτάτορας. Στην ουσία του αυτός ο ειδεχθής νόμος κάνει ποινικό αδίκημα τη συμμετοχή σε συλλαλητήριο με βαριά φυλάκιση και αβάσταχτο πρόστιμο (15.000 €).
Τι σημαίνει αυτή η άγρια καταστολή; Τον πανικό της εξουσίας μπροστά σε ένα πρωτοφανές κίνημα που ξεπήδησε από το πουθενά.
Από την περιθωριακή επαρχία, τη βαθιά Γαλλία, όπως λέγεται, για να γίνει πανεθνικό. Μέσα σε λιγότερο από τρεις μήνες, γιγαντώθηκε χωρίς άμεσες προοπτικές να ξεθυμάνει. Δηλαδή δεν ακολούθησε τη μοίρα των αυθόρμητων κινημάτων, που ξεσπούν δυναμικά και μετά ή χάνονται ή αφήνουν μια μαγιά για την επόμενη φορά. Ο κ. Μακρόν, ο κομψευόμενος δανδής των τραπεζών, μισεί τους «τίποτα», κατά αντιστοιχία των ευγενών στη Γαλλική Επανάσταση που φορούσαν τα ακριβά παντελόνια με το όνομα culotte.
Οι αριστοκράτες κατηγορούσαν την πλέμπα πως δεν είναι ευπρεπώς ενδεδυμένη και άρα τι σόι επανάσταση θα μπορούσε να κάνει; Οι λεγόμενοι αβράκωτοι, sans culotte (χωρίς κιλότα) είναι τα σημερινά «κίτρινα γιλέκα», χαρακτηριστικό ένδυμα των εργατών που κάνουν μια επικίνδυνη δουλειά και πρέπει να φαίνονται. Μπορούμε λοιπόν να πούμε αβίαστα πως η culotte του κ. προέδρου είναι χεσμένη. Και ακολουθεί έναν ιδιαίτερα επικίνδυνο δρόμο που είναι η ανοιχτή σύγκρουση με τον λαό του. Κοινώς τα έχει κάνει θάλασσα και ίσως να την πληρώσει ακριβά.
Το κίνημα αυτό δεν προσέχθηκε όσο έπρεπε από τη διεθνή αριστερή κοινότητα. Ο Γαλλικός Μάης του ’68, σε σύγκριση με αυτό το μακελειό, είχε ελάχιστα θύματα, κράτησε περίπου έναν μήνα και συντάραξε την υφήλιο. Εδώ η Αριστερά μοιάζει να μην έχει καταλάβει και πολλά πράγματα. Τα δημοσιεύματα φειδωλά και τα κινήματα συμπαράστασης σχεδόν ανύπαρκτα.