Σάββατο, 20 Οκτωβρίου 2018

Σχέδιο για ρύθμιση ασφαλιστικών χρεών έως 30.000 ευρώ σε 60 δόσεις

Του Δημήτρη Κατσαγάνη

Ρύθμιση οφειλών έως 30.000 ευρώ σε έως 60 δόσεις μέσω παρακρατήσεων στις συντάξεις των οφειλετών ετοιμάζει το υπ. Εργασίας με στόχο τη σταδιακή εξόφληση των ασφαλιστικών χρεών των επαγγελματιών, οι οποίοι έχουν μεν θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα, αλλά δεν μπορούν να "βγουν" στη σύνταξη ακριβώς λόγω των ασφαλιστικών οφειλών τους.

Ο λόγος για τους εμπόρους, βιοτέχνες, "μπλοκάκηδες", τα μέλη εταιρειών, αλλά και τους αυταπασχολούμενους μηχανικούς, γιατρούς, δικηγόρους που αν και έχουν συμπληρώσει τα απαιτούμενα συντάξιμα χρόνια –είτε έχουν κάνει παύση εργασιών, είτε όχι– δεν τους επιτρέπεται από τον ΕΦΚΑ να συνταξιοδοτηθούν, αν δεν εξοφλήσουν πρώτα τις ληξιπρόθεσμες οφειλές τους, εφάπαξ ή τμηματικά (με ρύθμιση).

Το υπάρχον ασφυκτικό –λόγω της συνεχούς υπερχρέωσης των αυταπασχολούμενων από τα αλλεπάλληλα "χαράτσια"– θεσμικό πλαίσιο που προβλέπει ρύθμιση οφειλών αποκλειστικά έως 15.000-20.000 ευρώ σε έως 40 δόσεις, δεν φέρνει πλέον αποτέλεσμα, καθώς ολοένα και λιγότεροι μπορούν να ενταχθούν, ενώ ο ΕΦΚΑ δεν μπορεί να αυξήσει παραπέρα τα έσοδά του από ρυθμίσεις...

Γι' αυτό, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Capital.gr, υπό τη συνεχή πίεση των εκπροσώπων των ελευθέρων επαγγελματιών, η πολιτική ηγεσία του υπ. Εργασίας δέχεται –αυτή την περίοδο– εισηγήσεις, οι οποίες προβλέπουν καταρχάς την αύξηση του ορίου των ασφαλιστικών οφειλών τα οποία μπορούν να ρυθμιστούν μέχρι και στα 30.000 ευρώ.

Παράλληλα είναι πολύ πιθανό να αυξηθούν έως και στις 60 οι δόσεις εξόφλησης των οφειλών μέσω αντίστοιχων παρακρατήσεων στις συντάξεις των οφειλετών.

Εξάλλου, εξετάζεται να μπει και ένα πλαφόν της τάξεως των 346 ευρώ/μήνα, κάτω από το οποίο δεν θα μειώνεται η σύνταξη του οφειλέτη, μετά την επιβολή αυτών των παρακρατήσεων...

Οι όροι

Παρασκευή, 19 Οκτωβρίου 2018

Κρατικό αιφνιδιασμό και επαρκή χρόνο εκκένωσης καταγράφει πόρισμα για το Μάτι


Τον αιφνιδιασμό του κρατικού μηχανισμού,όπως επίσης και το ότι υπήρχε χρόνος για εκκένωση, αποκαλύπτει το πόρισμα του Δημήτρη Λιότσιου, του αξιωματικού της Πυροσβεστικής που πραγματοποίησε την έρευνα για την τραγωδία στο Μάτι. «Ο κρατικός μηχανισμός αιφνιδιάστηκε από τη γρήγορη εξέλιξη της πυρκαγιάς, με αποτέλεσμα να προκληθούν δυσλειτουργίες στο επιχειρησιακό σκέλος, καθώς και έλλειψη επαρκούς επικοινωνίας των εμπλεκόμενων φορέων κατά τη διαχείριση της κρίσης.Η μη έγκαιρη εντολή για οργανωμένη απομάκρυνση του πληθυσμού στέρησε τη δυνατότητα ασφαλούς διαφυγής των μόνιμων κατοίκων και των επισκεπτών της περιοχής», αναφέρεται συγκεκριμένα στο πόρισμα.

Το πόρισμα του Δημήτρη Λιότσιου περιγράφει έναν ανύπαρκτο κρατικό μηχανισμό που δεν μπόρεσε να διαχειριστεί την φονική πυρκαγιά της 23ης Ιουλίου, ούτε καν τα κρίσιμα 15 με 29 λεπτά, όσα απαιρούνταν ώστε να καταφέρουν οι εγκλωβισμένοι, κάτοικοι και επισκέπτες να διαφύγουν με ασφάλεια προς την θάλασσα. Το αποτέλεσμα είναι γνωστό: 99 νεκροί και μια ολόκληρη περιοχή που έγινε στάχτη.

Στις 188 σελίδες του πορίσματος καταγράφονται αναλυτικά τα στοιχεία που προέκυψαν για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Όπως υποστηρίζεται εάν είχε δοθεί εντολή εκκένωσης προς την θάλασσα-κάτι που ο ίδιος δεν αναφέρει με σαφήνεια- τότε «με μέσο όρο άνετου βαδίσματος τα 80 m/min η απόσταση που έπρεπε να καλύψει ο κόσμος από την Λεωφ. Μαραθώνος έως την ακτογραμμή για την ασφαλή διαφυγήτους είναι περίπου 1 χλμ δηλαδή 15 με 29 λεπτά άνετου βαδίσματος.

Δηλαδή υπολογίζοντας ότι οι κάτοικοι διανύοντας περίπου 80 μέτρα το λεπτό, θα μπορούσαν να είχαν απομακρυνθεί από την πύρινη λαίλαπα μέσα σε 15 με 20 λεπτά περπατώντας.

Στην έκθεση καταγράφεται το «αλαλούμ» που επικρατεί με τους χρόνους. Από τη μία, γίνεται λόγος για «αναντιστοιχία» αφού ανάμεσα σε άλλα η Πυροσβεστική -κατά δήλωσή της- εμφανίζεται να έχει φτάσει στη φωτιά στο Νταού Πεντέλης… 54 δευτερόλεπτα πριν αυτή κληθεί. 

Ωστόσο τόσο η Πολιτική Προστασία, όσο και η ηγεσία της Πυροσβεστικής αγνόησαν τις προειδοποιήσεις από τις 17.10 του πιλότου του ελικοπτέρου Έρικσον έως τις 17.45 για «φωτιές στις αυλές».

Αντίστοιχα, το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ραφήνας και ο Θάλαμος Επιχειρήσεων του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος φαίνεται να ενημερώθηκαν, από ξεχωριστούς ιδιώτες και όχι από μεταξύ τους ενδοεπικοινωνία, με διαφορά τριάντα τριών ολόκληρων λεπτών.

Επιπλέον, υπογραμμίζεται η αρμοδιότητα του ΤΑΙΠΕΔ, της ΚΕΔ, του Λιμεναρχείου Ραφήνας και δασικών υπηρεσιών για την ανύπαρκτη πρόσβαση στη θάλασσα στη θέση Κόκκινο Λιμανάκι, ενώ σκιαγραφείται ο ρόλος της περιφερειάρχη Αττικής, Ρένας Δούρου, χωρίς ωστόσο να καταγράφεται αν υπήρξε τελικά ξεκάθαρη εντολή εκκένωσης στο Μάτι.

Προβάδισμα κατηγοριών κατά την επιλογή προϊσταμένων σε θέσεις ευθύνης των Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού.

 Π.Ο.   Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ  ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΕΝΩΣΕΩΝ  ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ  ΔΗΜΟΣΙΩΝ  ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ  ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ  ΑΝΩΤΑΤΩΝ  ΣΧΟΛΩΝ
Μαυρομματαίων 17,  104 34  ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583  fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
                       
Αθήνα, 19-10-2018
Αρ. Πρωτ. : 7525
Προς:   Πίνακα Αποδεκτών
Θέμα :  Προβάδισμα κατηγοριών κατά την επιλογή προϊσταμένων σε θέσεις ευθύνης των Ο.Τ.Α.  α’ και β’ βαθμού.

ΣΧΕΤ.: 1. Το υπ’ αριθ. 26109/05-06-2018 (ΑΔΑ: Ω59Ρ465ΧΘ7-Υ4Ι) έγγραφο του Υπουργού Εσωτερικών με θέμα «Εφαρμογή του προβαδίσματος κατηγοριών κατά την επιλογή προϊσταμένων σε θέσεις ευθύνης των Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού», το οποίο χαρακτηρίζεται ως εξαιρετικά επείγον.
              2. Το υπ’ αριθ. ΔΙΔΑΔ/Φ.35.50/2412/οικ.21795/18-06-2018 (ΑΔΑ: ΨΤΜΓ465ΧΘΨ-ΣΟΔ) έγγραφο της Υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης με θέμα «Προβάδισμα κατηγοριών - προϊστάμενοι οργανικών μονάδων», το οποίο χαρακτηρίζεται ως επείγον.
Η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ αποτελεί την Ομοσπονδία που εκπροσωπεί τους Διπλωματούχους Μηχανικούς του Δημοσίου Τομέα (Υπουργεία, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ Α και Β βαθμού). Απευθυνόμαστε σε εσάς για το θέμα που έχει ανακύψει σχετικά με το προβάσιμα κατηγοριών στους Οργανισμούς των ΟΤΑ α' και β' βαθμού.
Σύμφωνα με το ανωτέρω αναφερόμενο από 05-06-2018 έγγραφο του Υπουργού Εσωτερικών που αφορά την επιλογή προϊσταμένων σε θέσεις ευθύνης των Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού και χαρακτηρίζεται ως εξαιρετικά επείγον, «ενόψει της επικείμενης διενέργειας επιλογής προϊσταμένων οργανικών μονάδων με τις διατάξεις του ν. 4369/2016, θα πρέπει οι φορείς άμεσα να προχωρήσουν στις αναγκαίες προσαρμογές των διατάξεων των Οργανισμών τους, σύμφωνα με τα κριθέντα στις ανωτέρω δικαστικές αποφάσεις ».
Συγκεκριμένα στο εν λόγω έγγραφο του Υπουργού Εσωτερικών σε σχέση με τα κριθέντα σε δικαστικές αποφάσεις αναφέρονται τα εξής: « Με πρόσφατες αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας (ενδεικτικά 2816/2017, 2817/2017) ακυρώθηκαν διατάξεις οργανισμών εσωτερικής υπηρεσίας των Περιφερειών που προέβλεπαν την επιλογή διαζευκτικώς υπαλλήλων διαφορετικής κατηγορίας (ΠΕ ή ΤΕ) ως προϊσταμένων στις οικείες οργανικές μονάδες, καταργώντας αδιακρίτως το προβάδισμα των κατηγοριών», καθώς επίσης και το ότι εκδόθηκε η υπ’ αριθμ. 2814/2017 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας και «Στην περίπτωση αυτή κρίθηκαν νόμιμες οι διατάξεις του ΟΕΥ δήμου που προβλέπουν ότι υπάλληλοι κατηγορίας ΤΕ των οριζομένων ειδικοτήτων καταλαμβάνουν θέσεις προϊσταμένων εν ελλείψει υπαλλήλων κατηγορίας ΠΕ, σύμφωνα με το προβάδισμα των κατηγοριών».

Αγωνιστική κι όχι δικαστική διεκδίκηση των Δώρων και του επιδόματος αδείας

Από τη Βάσω Αμπελογιάννη, αντιπρόεδρο Συλλόγου Εργαζομένων στο ΓΝ & ΚΥ Άρτας, μέλος της ΕΕ του ΝΤ Άρτας της ΑΔΕΔΥ

ΑΔΕΔΥ : Δικαστική διεκδίκηση δώρων Χριστουγέννων - Πάσχα και επιδόματος αδείας. pdfΑίτηση για διακοπή παραγραφής. docxΓνωμοδοτικό Σημείωμα. pdf


Εδώ και αρκετό καιρό έχει ξεκινήσει μια μεγάλη συζήτηση για τον 13ο και 14ο μισθό στο Δημόσιο μετά από κάποιες πρωτόδικες αποφάσεις ειρηνοδικείων που αφορούν σε προσφυγές προσωπικού που υπηρετεί στο Δημόσιο με σχέση εργασίας αορίστου ή ορισμένου χρόνου (ΙΔΑΧ και ΙΔΟΧ) που δικαιώνουν τους εργαζόμενους σε ό,τι αφορά στο θέμα αυτό.

Τις τελευταίες μέρες, ύστερα από ένα έγγραφο που απέστειλε η 

Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ στα μέλη της, με ημερομηνία 11 Οκτωβρίου 2018, που φέρει τον τίτλο «Δικαστική διεκδίκηση δώρων Χριστουγέννων-Πάσχα και επιδόματος αδείας» και που συνοδεύει μια γνωμοδότηση δικηγορικού γραφείου, είναι σε εξέλιξη μια επικοινωνιακή καταιγίδα από παντού: τηλεοράσεις, ραδιόφωνα, διαδίκτυο, διαφημίσεις, ανακοινώσεις, εργατολόγοι, συνδικαλιστές, παράγοντες, δικηγόροι, δημοσιογράφοι, «ειδήμονες» έχουν βγει φόρα παρτίδα να πείσουν τον κόσμο της δουλειάς ότι ο δρόμος για την επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού περνάει μέσα από τις αίθουσες των δικαστηρίων! Είναι όμως έτσι;
Γνωμοδότηση με… ψιλά γράμματα!

Διαβάζοντας μόνο τον τίτλο της επιστολής της ΕΕ της ΑΔΕΔΥ, αυτό που κάποιος καταλαβαίνει είναι ότι η ΑΔΕΔΥ ξεκινά δικαστικό αγώνα για την διεκδίκηση των δώρων Χριστουγέννων, Πάσχα και επιδόματος αδείας. Συνεχίζοντας το διάβασμα αντιλαμβάνεται ότι πρέπει να διαβάσει την γνωμοδότηση που συνοδεύει το έγγραφο για να αρχίσει να καταλαβαίνει τι θέλει να κάνει η ΑΔΕΔΥ.

Διαβάζοντας και την γνωμοδότηση τα πράγματα γίνονται πιο ξεκάθαρα, καθώς αυτό που ουσιαστικά λέει αυτή είναι ότι δεν μπορεί να διεκδικηθεί με αυτόν τον τρόπο, δικαστικά δηλαδή, τουλάχιστον προς το παρόν, ο 13ος και 14ος μισθός. Οι δίκες που έχουν κερδηθεί είναι πρωτόδικες, προέρχονται από μονομελή όργανα ειρηνοδικείων και πρωτοδικείων, κι όχι από τα διοικητικά δικαστήρια στα οποία απευθύνονται οι δημόσιοι υπάλληλοι, αφορούν κυρίως σε ΟΤΑ, όπου οι δήμαρχοι και με την ανοχή του νόμου, για τους δικούς τους λόγους, προς το παρόν δεν ασκούν τα ένδικα μέσα και δεν κάνουν έφεση, και καταλήγει στο ότι δεν μπορεί να στοιχειοθετηθεί ότι υπάρχει κανενός είδους «δεδικασμένο» μέχρι στιγμής.

Πέμπτη, 18 Οκτωβρίου 2018

Το Πρωτοπόρο Έργο του Δημήτρη Μπάτση

Το Πρωτοπόρο Έργο του Δημήτρη Μπάτση και ο Παρών Τόμος Μελετών


Ομιλία στην παρουσίαση του συλλογικού τόμου: «Μελέτες στο Έργο του Δημήτρη Μπάτση: Η Βαρειά Βιομηχανία στην Ελλάδα», η οποία έλαβε χώρα στο Λαζαράκειο Δημοτικό Μέγαρο Αμαλιάδας, 12.10.2018, και διοργανώθηκε από την Παπαχριστοπούλειο Βιβλιοθήκη Αμαλιάδας και τις Εκδόσεις Τζιόλα.

Αγαπητές Φίλες και Φίλοι,

Ευχαριστώ θερμά όλους όσοι συνέλαβαν στην υλοποίηση της παρούσης εκδήλωσης, στη γενέτειρα του Νίκου Μπελογιάννη, και εσάς που βρίσκεστε σήμερα εδώ.

Πρέπει να τονιστεί εξαρχής ότι το βιβλίο του Δημήτρη Μπάτση: «Η Βαρειά Βιομηχανία στην Ελλάδα» (Φθινόπωρο 1947) αποτελεί έργο βαθειάς και μακράς πνοής.

Ειδικά για τα ελληνικά δεδομένα, είναι έργο μοναδικό και εξαιρετικά δύσκολο στη μελέτη του, ακριβώς επειδή προαπαιτεί πολύπλευρη γνώση. Δηλαδή, γνώση της Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Οικονομικής, του Ιστορικού-Διαλεκτικού Υλισμού, και των Πολυτεχνικών Επιστημών.

Εκφράζει μία ζοφερή πραγματικότητα το γεγονός ότι, στη βιβλιογραφία, εύκολα εντοπίζονται διάφορες, αμφιλεγόμενες και αναπόδεικτες αφηγήσεις για τον συγγραφέα, τη ζωή, το θάνατο και τους συντρόφους του, ενώ πολύ δύσκολα εντοπίζονται αναλύσεις του ίδιου του έργου.

Και ας μην μιλήσουμε για δημιουργικές εφαρμογές, εμπλουτισμούς και αναπτύξεις, υπό το φως των νεότερων επιστημονικών και, γενικότερα, κοινωνικο-πολιτικών δεδομένων. Άραγε, γιατί;

Μήπως, Φίλες και Φίλοι, εκείνο το λαμπρό υπόδειγμα του ελληνοκεντρικού και – σχετικά – αυτόφωτου Ιστορικού-Διαλεκτικού Υλισμού, του οποίου οι Κώστας Βάρναλης, Χαράλαμπος Θεοδωρίδης, Γιάννης Ιμβριώτης, Νίκος Κιτσίκης, Σεραφείμ Μάξιμος, Δημήτρης Μπάτσης ήταν από τους βασικούς εργάτες, δεν είχε «φυσικούς» κληρονόμους; Είχε και έχει. Αλλά, όπως όλοι γνωρίζουμε, όχι σπάνια οι καλότυχοι κληρονόμοι αποδεικνύονται αγνώμονες και λογοκόποι.

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του έργου του Μπάτση; Είναι τα ακόλουθα δύο:
Πρόκειται για συνεκτικό Πρόγραμμα εμβάθυνσης, ανάπτυξης, εξειδίκευσης και εμπνευσμένης εφαρμογής της μαρξιστικής Πολιτικής Οικονομίας, Οικονομικής Πολιτικής και Τεχνολογικής Οικονομικής στην περίπτωση της μεταπολεμικής Ελλάδας.
Αυτό το Πρόγραμμα δεν εκκινεί από αφηρημένες προθέσεις ή ιδέες, ακόμα και από εκείνες περί σοσιαλισμού ή κομμουνισμού, αλλά από τις συγκεκριμένες αντιθέσεις της υλικής αναπαραγωγής του συγκεκριμένου κοινωνικο-οικονομικού συστήματος, δηλαδή της μεταπολεμικής Ελλάδας. Με μία λέξη, αποτελεί συνεπέστατη εφαρμογή της ακλόνητης υπόδειξης του Lenin: «Συγκεκριμένη ανάλυση της συγκεκριμένης κατάστασης».

Σε ό,τι ακολουθεί θα αναφερθώ, κατά σειρά, σε τρία θέματα:
I. Στις άμεσα βασικές καταβολές του έργου του Μπάτση, διότι αυτό το έργο μοιάζει με «κεραυνό εν αιθρία».
Στον πρωτοποριακό χαρακτήρα του έργου.

III. Στον παρόντα συλλογικό τόμο μελετών στο έργο του Μπάτση: Ιστορικό, Περιεχόμενα, και Επεκτάσεις.

Οι Καταβολές του Έργου

Η μέχρι τώρα έρευνα με έχει οδηγήσει στο συμπέρασμα ότι οι άμεσα βασικές καταβολές του έργου έχουν, κατά χρονολογική σειρά, ως εξής:

Γενική Συνέλευση ΣΑΔΑΣ - Τμήματος Αττικής



Π ρ ο ς
τα μέλη ΣΑΔΑΣ - Τμήματος Αττικής

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΤΗΝ 17η Γ. Σ. ΣΑΔΑΣ - ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΑΔΑΣ – Τμήματος Αττικής καλεί τα μέλη του σε Τακτική Γενική Συνέλευση, σύμφωνα με το άρθρο 3.4 του Κανονισμού Λειτουργίας του.

Η 17η Τακτική Γενική Συνέλευση των μελών του Τμήματος Αττικής θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή, 19.10.2018, ώρα 10 πμ, στα γραφεία του ΣΑΔΑΣ – ΠΕΑ (Κλάδου & Βρυσακίου 15, Μοναστηράκι).

Σύμφωνα με το άρθρο 3.5 του Κανονισμού Λειτουργίας του Τμήματος, για να εξασφαλιστεί απαρτία για τη συνεδρίαση αυτή απαιτείται παρουσία περισσοτέρων του 1/3 των ταμειακά τακτοποιημένων μελών του Τμήματος.

Εάν αυτό δεν επιτευχθεί, η Συνέλευση θα συγκληθεί, την Δευτέρα, 22.10.2018, ώρα 18:30, στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του ΤΕΕ (Νίκης 4, Σύνταγμα, 1ος όροφος), οπότε σύμφωνα με το ίδιο άρθρο του κανονισμού, θα βρίσκεται σε απαρτία ανεξαρτήτως του αριθμού των παρόντων μελών.



Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΑΔΑΣ – Τμήματος Αττικής

Τι κρύβει ο επανυπολογισμός των συντάξεων;

Πώς «σώζονται οι μεγάλες» και γιατί καταρρέουν οι μικρές; Πώς υπολογίζονται οι προσαυξήσεις (Βαρέα, ΔΕΚΟ, 13ου-14ου μισθού); | Από τον Κώστα Νικολάου, μέλος Διοικούσας Επιτροπής ΚΕΠΕΑ-ΓΣΕΕ



Κοροϊδία η φιλολογία της κυβέρνησης για την μη κατάργηση (1.1.2019) των προσωπικών διαφορών!! Λόγια χωρίς ουσία αφού ο επανυπολογισμός τελεί κάτω από άκρα μυστικότητα, και κανείς ακόμα (επισήμως) δεν γνωρίζει τις «προσωπικές διαφορές» και τι ποσά πρόκειται να περικοπούν!! Και παρά το γεγονός ότι ο επανυπολογισμός είναι έτοιμος από της 30-9-2017 και θα έπρεπε να δημοσιευτεί στις 31-12-2017, σκοπίμως και παρανόμως, αποκρύπτεται και δεν ανακοινώνεται!!

Καλοστημένο κόλπο λοιπόν, με προφανείς σκοπούς, καθώς, από τον επικείμενο επανυπολογισμό δεν προκύπτουν τα αναμενόμενα ποσάτων 1,8δις ευρώ!! Σε ατομικό επίπεδο, οι μικρές συντάξεις (των 500 ευρώ) μειώνονται έως και πάνω από 100 ευρώ!! Οι μεγαλύτερες (λόγο υπέρτερων εισφορών) προσαυξάνονται έως και πάνω από 200 ευρώ!! Ενώ το γενικό αποτέλεσμα, δηλαδή το ισοζύγιο μεταξύ των μειώσεων και των προσαυξήσεων, ισοσκελίζει!!
Κρυφές μειώσεις ύψους 2,5 δισ. ευρώ

Σε αναζήτηση λοιπόν, νέου τρόπου εφεύρεσης των 1,8δις ευρώ (που μαζί με το ΑΚΑΓΕ – ΕΟΠΠΥ- ΕΦΟΡΙΑ) φτάνουν τα 2,5δις ευρώ, όλα δείχνουν ότι δεν θα δούμε τον νόμιμο επανυπολογισμό αλλά κρυφές μειώσεις ύψους 2,5δις ευρώ!! Θα εμφανίσουν δηλαδή έναν επανυπολογισμό «μαϊμού», όπως και με τις επικουρικές, με επικρατέστερο σενάριο να εξαιρέσουν τις προσαυξήσεις ή μέρος αυτών και οι οποίες προσεγγίζουν τα ποσά αυτά!!

Όμως να τα πάρουμε από την αρχή:
Νόμος 4387/2016

Υπενθυμίσουμε την απόφαση τουΣυμβούλιου της Επικρατείας ότι οι περικοπές των συντάξεων και των δώρων κρίθηκαν αντισυνταγματικές και που εγκαλεί την κυβέρνηση να διορθώσει. Αντ΄ αυτού, ο Νόμος 4387/2016 (Κατρούγκαλου) «νομιμοποιεί» τις παράνομες περικοπές, αφού οι συντάξεις στο εξής αναλογούν κάτω και από τα όρια των μνημονιακών περικοπών. Καταργεί την 13η – 14η σύνταξη, ωστόσο, προσαυξάνεται το ανταποδοτικό μέρος σε όσους έχουν καταβάλει εισφορές για το λόγο αυτό. Ενώ οι παλαιές συντάξεις εξισώνονται με τις νέες, χωρίς όμως να μειώνονται από τα καταβαλλόμενα ποσά.

ΕΠΑΝΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ – ΔΙΑΦΟΡΕΣ

Να ξεδιαλύνουμε καταρχήν τους όρους διαφορές και «προσωπικές διαφορές»:

Τετάρτη, 17 Οκτωβρίου 2018

Τα χειρότερα όμως είναι μπροστά μας

ΤΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΜΑΣ
ΤΟΥ ΛΕΩΝΙΔΑ ΒΑΤΙΚΙΩΤΗ

Τα ποσά είναι μεγάλα και ο χρόνος πολύς για να αποδοθεί η πρόσφατη οικονομική κακοδαιμονία στην Τουρκία και την Ιταλία. Μόνο εντός του 2018, όταν άπαντες περίμεναν απογείωση ειδικά μετά την 20η Αυγούστου, εξαερώθηκαν από το χρηματιστήριο 7,2 δισ. ευρώ. Οι δε τραπεζικές μετοχές, παρά τα reverse split στα οποία προχώρησαν οι διοικήσεις τους για ψυχολογικούς και συμβολικούς λόγους έτσι ώστε η τιμή της κάθε μετοχής να ξεφύγει από τη ζώνη των ατελείωτων μηδενικών, από τα 27 δισ. ευρώ που στοίχιζαν στο τέλος του 2013 έφτασαν να στοιχίζουν μόνο 5 δισ. ευρώ! Κι αυτό παρά τα χιλιάδες κόκκινα δάνεια που πουλήθηκαν έναντι πινακίου φακής!

Τα χειρότερα όμως είναι μπροστά μας. Η κυβέρνηση παρότι αποδοκίμασε την κερδοσκοπική επίθεση στις τραπεζικές μετοχές, άδραξε την ευκαιρία σαν …έτοιμη από καιρό για να ενεργοποιήσει σχέδια με κοινό χαρακτηριστικό την απαλλαγή των τραπεζών από τα κόκκινα δάνεια. Είναι γνωστό ωστόσο ότι μια τέτοια επιχείρηση είναι εξόχως επικίνδυνη καθώς απειλεί την κερδοφορία των τραπεζών, που ούτως ή άλλως στηρίζεται σε πήλινα πόδια• είναι οι αναβαλλόμενοι φόροι που οι τράπεζες δεν έχουν πληρώσει. Με άλλα λόγια, αν οι τράπεζες επιχειρούσαν να ξεφορτωθούν μία και έξω τα κόκκινα δάνεια τους, αψηφώντας τις κοινωνικές αντιδράσεις τότε πριν προλάβουν να δουν τους ισολογισμούς τους καθαρούς θα κατέρρεαν κάτω από τις ζημιές που θα έγραφαν. Το γόρδιο δεσμό, δηλαδή από την μια να απαλλαγούν οι τράπεζες από τα κόκκινα δάνεια κι από την άλλη να μην εμφανίσουν ζημιές επιταχύνοντας μια νέα ανακεφαλαιοποίηση, που πολύ πιθανά θα γίνει με όρους διάσωσης εκ των έσω (bail in) καταστρέφοντας μετόχους, ομολογιούχους και καταθέτες, υπόσχεται να λύσει ο από μηχανής θεός του κράτους. Ένας θεός που όσο άτεγκτος και φειδωλός αποδεικνύεται όταν πρέπει να πληρώσει συντάξεις κι εφ’ άπαξ, τόσο γενναιόδωρος και στοργικός αποδεικνύεται όταν χρειάζεται να σώσει τις τράπεζες.

Το όχημα συγκεκριμένα που θα έρθει προς διάσωση των συστημικών τραπεζών στον κινητήρα του θα έχει ομόλογα εγγυημένα από το ελληνικό δημόσιο. Πλήρης εξασφάλιση, μιας και στην προκειμένη περίπτωση όταν λέμε ελληνικό δημόσιο εννοούμε τα 24,1 δισ. ευρώ από το μαξιλάρι ρευστότητας που δημιουργήθηκε ώστε να είναι εξασφαλισμένη η κάλυψη των χρηματοδοτικών αναγκών του ελληνικού δημοσίου για τους επόμενους 22 μήνες, σε περίπτωση που δεν μπορεί να δανειστεί από τις αγορές.

Αναδρομική διαγραφή από το πρώην ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ

Επιτέλους έγγραφο το οποίο διορθώνει το θέμα με το Υπηρεσιακό μπλοκάρισμα των αναδρομικών διαγραφών από ΤΕΕ και ΤΣΜΕΔΕ:

"Δεδομένου ότι οι ασφαλισμένοι αυτής της κατηγορίας, εμφανίζονται με οφειλές, για χρόνο ασφάλισης που θα διαγραφεί βάσει των οδηγιών που έχουν δοθεί και συνεπώς δεν ήταν δυνατή βάσει της κείμενης νομοθεσίας η χορήγηση ασφαλιστικής ικανότητας, οι αρμόδιες Υπηρεσίες ΕΦΚΑ, θα προχωρούν στην αναδρομική διαγραφή βάσει της ημερομηνίας διαγραφής από το Τ.Ε.Ε., χωρίς έλεγχο ως προς τη μεταγενέστερη λήψη ασφαλιστικής ικανότητας."

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ προς ΤΕΕ: για τον έλεγχο των εκδόσεων Οικοδομικών Αδειών

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ

Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
Αρ. Πρωτ.: 7535
Αθήνα, 16/10/2018

ΠΡΟΣ: Τ.Ε.Ε.
Πρόεδρο και μέλη της
Διοικούσας Επιτροπής

ΘΕΜΑ: Αίτηση αναστολής και ακύρωσης στο ΣτΕ για τη μη υλοποίηση του άρθρου 2, της παραγράφου 4 της Υπουργικής Απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Σταθάκη.

Πρόεδρε και μέλη της ΔΕ ΤΕΕ

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ αποφάσισε και κατέθεσε αίτηση ακύρωσης και αίτηση αναστολής στο ΣτΕ για τη μη υλοποίηση της παραγράφου 4, του άρθρου 2, της Υπουργικής Απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Σταθάκη (ΦΕΚ Β’ Τεύχος 3136/31-07-18), συνδυαστικά με το άρθρο 36, παρ.3 του ν.4495/17 κατόπιν σχετικής εισήγησης – απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής.
Οι λόγοι για τους οποίους προσφεύγουμε, περιγράφονται αναλυτικά στο σκεπτικό της απόφασής μας, καθώς και στο σκεπτικό που αναλύεται στις σχετικές αιτήσεις (αναστολής και ακύρωσης που επισυνάπτονται) στο ΣτΕ:
Σας καλούμε να συμμετέχετε μαζί μας στην προσπάθειά μας να παραμείνει δημόσιος ο έλεγχος των εκδόσεων Οικοδομικών Αδειών που άλλωστε και σύμφωνα με το Σύνταγμα, είναι υποχρέωση του κράτους (στην κατηγορία 3 τουλάχιστον ο έλεγχος του τοπογραφικού διαγράμματος και του διαγράμματος δόμησης). Οι ποικίλες επιπτώσεις που προέρχονται από την υλοποίηση του ν.4495/17 μέσω της σχετικής Υ.Α. ως προς το περιβάλλον και την ασφάλεια των κτιρίων μπορεί να είναι μεγάλες και μη αναστρέψιμες.
Σας καλούμε να διεκδικήσουμε από κοινού την άμεση στελέχωση των Υπηρεσιών Δόμησης από διπλωματούχους μηχανικούς, ώστε να είναι εφικτός, αποτελεσματικός και σύντομος ο δημόσιος έλεγχος των εκδόσεων Οικοδομικών Αδειών. Τη διεκδίκηση σύγχρονου και αξιόπιστου μηχανογραφικού εξοπλισμού για τη σωστή λειτουργία των Υπηρεσιών Δόμησης
Σας καλούμε από κοινού να προστατεύσουμε τους ευσυνείδητους συναδέλφους μας ελεύθερους επαγγελματίες, από τις τεράστιες ευθύνες που θα επωμισθούν καθώς και από τον αθέμιτο ανταγωνισμό που είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα ξεσπάσει στους κόλπους τους.

Αίτηση αναστολής και ακύρωσης στο ΣτΕ για τη μη υλοποίηση του αρθ.2, παρ.4 της Υπ. Απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος & Ενέργειας. doc 
Αίτηση Ακύρωσης. doc 
Αίτηση Αναστολής. doc 
Ανακοίνωση ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής. doc

Τρίτη, 16 Οκτωβρίου 2018

Εναλλακτική Παρέμβαση - Δικηγορική Ανατροπή: Ανακοίνωση για την υπόθεση Ζακ Κωστόπουλου


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΖΑΚ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ

Λίγες εβδομάδες έχουν περάσει από τις σκηνές πρωτοφανούς βίας που εκτυλίχθηκαν στον πεζόδρομο της Γλάδστωνος. Στις 21 Σεπτεμβρίου ένας νέος άνθρωπος, ακτιβιστής για τα δικαιώματα των lgbtqi+ και οροθετικών ατόμων και queer καλλιτέχνης δολοφονήθηκε μέρα μεσημέρι στο κέντρο της Αθήνας, μπροστά στα μάτια δεκάδων περαστικών. Σε καμία περίπτωση δεν μας εξέπληξε η αντίδραση των συστημικών ΜΜΕ που από την αρχή φρόντισαν να οικοδομήσουν την αφήγηση περί δήθεν απόπειρας ληστείας και αυτοάμυνας από την πλευρά του καταστηματάρχη. Ενα οικοδόμημα, ωστόσο, τόσο σαθρό που κατέρρευσε αμέσως την επόμενη μέρα, αφότου σταδιακά έβγαιναν στην επιφάνεια στοιχεία σχετικά με το αποτρόπαιο αυτό γεγονός. 
Με τα μέχρι σήμερα στοιχεία οι ισχυρισμοί της απόπειρας ληστείας από δήθεν τοξικοεξαρτημένο, βίαιο και σε αμόκ άτομο καταρρίπτονται, όσο αποκαλύπτονται
ολοένα και περισσότερες λεπτομέρειες της δολοφονίας ενός εμφανώς αδύναμου ανθρώπου. Σε κάθε περίπτωση, καμία φερόμενη κατηγορία δεν θα μπορούσε να δικαιολογήσει το βίαιο και ομαδικό λιντσάρισμα ενός ανθρώπου σε πρόδηλη φυσική αδυναμία από πλευράς “αγανακτισμένων” πολιτών και αστυνομίας.
Περαιτέρω, η δημόσια δυσφημιστική, ρατσιστική και ομοφοβική εκστρατεία που έχουν ξεκινήσει ΜΜΕ και συντηρητικοί κύκλοι στο πρόσωπο του νεκρού Ζακ Κωστόπουλου προστίθεται και συμπληρώνει το συμβάν. 
Είναι αναγκαίο να διερευνηθούν σε βάθος οι ευθύνες της αστυνομίας, η οποία φέρει πολλαπλές ευθύνες τόσο για το λιντσάρισμα όσο και για την παρεμπόδιση της ανακριτικής διαδικασίας. Εικόνες αστυνομικής βίας έχουμε σίγουρα ξαναδεί και δε μας εκπλήσσουν. Όμως τέτοιες εικόνες λυσσαλέας επίθεσης αστυνομικών οργάνων σε έναν άνθρωπο ημιθανή ξεπερνούν κάθε νόμιμο αλλά και ανθρωπίνως ανεκτό όριο και κάθε τέτοια συμπεριφορά είναι παράνομη και καταδικαστέα. Την ίδια στιγμή, είναι σοβαρότατες οι καταγγελίες που γίνονται από την πλευρά της πολιτικής αγωγής σχετικά με σοβαρές ελλείψεις στη δικογραφία, όπως και σχετικά με τους χειρισμούς της αστυνομίας κατά τη συλλογή στοιχείων, που κατατείνουν σε προσπάθεια συγκάλυψης της υπόθεσης, και τη λήψη ή μη των ενδεδειγμένων ενεργειών από τις εισαγγελικές και ανακριτικές αρχές για τη διαλεύκανση της υπόθεσης.

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ : Σχετικά με την ανάθεση παράλληλων καθηκόντων

 Π.Ο.   Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ  ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ  ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ  ΔΗΜΟΣΙΩΝ  ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ  ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ  ΑΝΩΤΑΤΩΝ  ΣΧΟΛΩΝ

Μαυρομματαίων 17,  104 34  ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583  fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
                                                                                          
Αθήνα,  15-10-2018      
Αρ. Πρωτ.:  7532 
                                                                                                                                 Προς :     Πίνακας Αποδεκτών
         
                                                
Θέμα: Σχετικά με την ανάθεση παράλληλων καθηκόντων 

κα. Υπουργέ, κα. Γενική Γραμματέα, κ. Γ. Διευθυντές, κ. Διευθυντές.

Σε συνέχεια προηγούμενου εγγράφου μας επανερχόμαστε σχετικά με το θέμα που έχει δημιουργηθεί με την ανάθεση παράλληλων καθηκόντων σε Διπλωματούχους Μηχανικούς της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πόλης Αθηνών και σε άλλες Εφορείες του Αρχαιοτήτων του Υπουργείου (Ανατολικής Αττικής, Πειραιώς και Νήσων). 

Σύμφωνα με την υπ' Αριθμ. Πρωτ.: ΔΙΔΑΔ/Φ.64/198/31973 28/9/2018 απάντηση του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης στο με Αριθ. Πρωτ. 7494/10.9.2018 έγγραφο μας. που απευθύνεται και στο Υπουργείο Πολιτισμού & Αθλητισμού: 

“Με την παρ. 2 του άρθρου 30 του Υ.Κ. επιτρέπεται η ανάθεση καθηκόντων, εφόσον συντρέχουν σωρευτικά οι εξής προϋποθέσεις: α) η Η επιτακτική υπηρεσιακή ανάγκη, δηλαδή ανεπίδεκτη αναβολής λόγω του επείγοντος χαρακτήρα της και β) η αδυναμία κάλυψής της με άλλο τρόπο, δηλαδή η ανυπαρξία ή πρόσκαιρη αδυναμία αρμόδιου υπαλλήλου για να αντιμετωπιστεί η ανάγκη. Η παρ. 3 του άρθρου 30 του Υ.Κ. θέτει απαράβατα όρια διάρκειας της ανάθεσης. Η ανάθεση δεν επιτρέπεται να αποτελέσει καταστρατήγηση των διατάξεων για άλλες υπηρεσιακές μεταβολές (λχ μετάταξη). Γι’ αυτόν τον λόγο, εκτός της υποχρέωσης η απόφαση των προϊσταμένων να είναι «αιτιολογημένη», η παρ. 3 προβλέπει τη δυνατότητα στο αρμόδιο όργανο για ανάθεση «έως δύο (2) μήνες», υπό την έννοια εντός του ίδιου έτους. Η διάρκεια των δύο μηνών θα πρέπει να υπολογίζεται αθροιστικά και όχι κάθε φορά δύο μήνες. Αλλιώς, η εξαίρεση των παρ. 2-3 θα ανατρέπει τον κανόνα της παρ. 1. Πέρα από δύο μήνες και «έως έξι (6) μήνες ακόμη», απαιτείται να προηγηθεί «αιτιολογημένη» γνώμη του αρμόδιου Υπηρεσιακού Συμβουλίου. Η πρόσθετη διάρκεια των έξι μηνών θα πρέπει να υπολογίζεται όπως των δύο μηνών (Βλ. Α. Τάχος – Ι. Συμεωνίδης «Ερμηνεία Υπαλληλικού Κώδικα», Εκδόσεις Σάκκουλα Αθήνα – Θεσσαλονίκη 2007, Γ’ Έκδοση, σελ. 357). 
Όπως είναι προφανές, με τις ανωτέρω διατάξεις προστατεύεται ο υπάλληλος από την κατ’ επανάληψη ανάθεση σ’ αυτόν παράλληλων καθηκόντων διαφορετικού κλάδου ή ειδικότητας. Άλλωστε η ανάθεση παράλληλων καθηκόντων αποτελεί εξαιρετικό μέτρο προσωρινής θεραπείας των υπηρεσιακών αναγκών, οι οποίες δέον όπως καλύπτονται με άλλες διοικητικές διαδικασίες. Δυνάμει των ανωτέρω, κατά την άποψη της Υπηρεσίας μας, οι διατάξεις του άρθρου 30 του Υ.Κ. δε συνιστούν τη νομιμοποιητική βάση για την άσκηση παράλληλων καθηκόντων σε διαφορετικές οργανικές μονάδες του ίδιου φορέα.

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Διπλοασφαλισμένοι υπό συνταξιοδότηση με το Ν.4387/16

 Π.Ο.   Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ  ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ  ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ  ΔΗΜΟΣΙΩΝ  ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ  ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ  ΑΝΩΤΑΤΩΝ  ΣΧΟΛΩΝ


Μαυρομματαίων 17,  104 34  ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583  fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr             
                                                                                                                                         
Αθήνα, 15-10-2018
Αρ. Πρωτ. : 7533

                                              Προς:  1. Α βάθμιες Ενώσεις
                                                                       (κοινοποίηση στα μέλη μας)
                                             2. ΕΣΤΑΜΕΔΕ
Θέμα: Διπλοασφαλισμένοι υπό συνταξιοδότηση με το Ν.4387/16


          Συνάδελφοι, προκειμένου να κάνουμε περισσότερο αποτελεσματικές τις παρεμβάσεις μας στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης για την επίσπευση έκδοσης οριστικής απόφασης συνταξιοδότησης των διπλοασφαλισμένων ( Δημόσιο και ΤΣΜΕΔΕ ) που έχουν υποβάλλει αίτηση συνταξιοδότησης με το Ν.4387/16 δηλαδή μετά τις 13-5-2016, θα ήταν εξαιρετικά χρήσιμο να γνωρίζουμε το πλήθος τους. Υπενθυμίζουμε ότι έχουν παρέλθει 2,5 χρόνια και ουδείς συνάδελφος αυτής της κατηγορίας έχει πάρει οριστική σύνταξη, η δε προσωρινές ανέρχονται σε ύψος κάτω από το όριο επιβίωσης.
          Για το λόγο αυτό, καλούμε όλους τους συναδέλφους που ανήκουν στην παραπάνω κατηγορία να επικοινωνήσουν μέσω email με την Π.Ο. ΕΜΔΥΔΑΣ γνωρίζοντάς μας ονοματεπώνυμο, ημερομηνία υποβολής αίτησης συνταξιοδότησης ή ημερομηνία πράξης λύσης  της εργασιακής σχέσης με το Δημόσιο, καθώς και τηλέφωνο και email, ώστε να μπορούμε να επικοινωνήσουμε μαζί τους για να οργανώσουμε από κοινού παρεμβάσεις.

Δευτέρα, 15 Οκτωβρίου 2018

Ο «κόκκινος» Απρίλης του Χάρβαρντ




Φοιτητές στις σκάλες του σταδίου του Χάρβαρντ, τον Απρίλιο του 1969, σε μια σπάνια φωτογραφία που τράβηξε ο Λι Τσανγκ Πέι, μαθητής του Αλέξανδρου Τζώνη.

Ανοιξη του 1969. Ο χείμαρρος των φοιτητικών εξεγέρσεων στις ΗΠΑ συμπαρασύρει και το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ. Στις 8 Απριλίου του 1969 περίπου 300 μέλη του Κινήματος των Πολιτικών Δικαιωμάτων, Φοιτητές για μια Δημοκρατική Κοινωνία, αντανακλώντας τον Μάρτιν Λούθερ Κινγκ, αναρτούν στην πόρτα του σπιτιού του προέδρου του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ μία λίστα με αιτήματα, δίνοντας έτσι την ταυτότητα των κινητοποιήσεων. Φοιτητές καταλαμβάνουν κτίρια του πανεπιστημίου και απέχουν από τα μαθήματά τους. Απεργούν για τον χτυπημένο συγκάτοικο από κλομπ, για την επιστροφή των υποτροφιών Paine Hall, για την κατάργηση του ROTC (Σώμα Εκπαίδευσης Εφέδρων Αξιωματικών), για να συντριβούν οι εταιρείες, για να ενταχθούν οι αφροαμερικανικές σπουδές.

«Απεργία επειδή δεν υπάρχει ποίηση στις διαλέξεις, επειδή τα μαθήματα είναι βαρετά, επειδή προσπαθούν να στραγγίξουν τη ζωή από μέσα σου, για να γίνεις άνθρωπος» είναι μερικά από τα αιτήματα που αναρτούν σε χειροποίητες αφίσες, συνήθως πάνω σε φύλλα εφημερίδων. Η κόκκινη γροθιά που σχεδίασε ο Χάρβεϊ Χάκερ γίνεται το εμβληματικό σύμβολο της εξέγερσης.

Ο Αλέξανδρος Τζώνης, νεαρός τότε καθηγητής Αρχιτεκτονικής στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, δεν είναι μόνο παρατηρητής αλλά ενεργός συμμέτοχος. Παραμένει δίπλα στους φοιτητές και συλλέγει ντοκουμέντα της εξέγερσης. Πενήντα χρόνια μετά, επαναφέρει καρέ-καρέ την ιστορική εκείνη απεργία στο Χάρβαρντ, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά στο Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης το αρχειακό υλικό της συλλογής «Αλέξανδρου Τζώνη και Liane Lefaivre» στην έκθεση «Ανοιξιάτικοι Χείμαρροι».
© ΣΥΛΛΟΓΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΤΖΩΝΗ ΚΑΙ LIANE LEFAIVR

Το αρχείο

Πενήντα τέσσερις (54) χειροποίητες αφίσες που τύπωσαν οι φοιτητές κατά τη διάρκεια των κινητοποιήσεών τους στο τυπογραφείο της Σχολής Ντιζάιν του Πανεπιστημίου αναδεικνύουν την πολιτική, πολιτισμική και καλλιτεχνική τους αξία δίπλα στο αρχείο του Γιώργου Κωστάκη με τις πειραματικές καλλιτεχνικές και προπαγανδιστικές εκτυπώσεις της Ρωσικής Πρωτοπορίας πριν και μετά την Επανάσταση του 1917.

Πώς θυμάται τις ημέρες της απεργίας ο ομότιμος –σήμερα– καθηγητής του Πανεπιστημίου Τεχνολογίας του Delft, Αλέξανδρος Τζώνης; Ως «μια συναρπαστική περίοδο ακτιβισμού, ονειροπόλησης, δημιουργικής ανοιχτής συζήτησης, ημερών κοινότητας, σπάνιες εμπνευσμένες στιγμές δημόσιας έκστασης που συμβαίνουν περιοδικά αλλά όχι τόσο συχνά.

Θυμάμαι έντονα τη φρενίτιδα να προλάβω πολλές δουλειές, ενώ ακολουθούσα τις πολιτιστικές-πολιτικές εξελίξεις όχι μόνο ως παρατηρητής ή ως ιστορικός αλλά ως ενεργός συμμέτοχος.

Ψήφισμα Γενικού Συμβουλίου ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Μπροστά οι δικές μας ανάγκες

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ


Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
Αρ. Πρωτ : 7534 

Αθήνα, 12-10-2018

Ψήφισμα Γενικού Συμβουλίου ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ

ΜΠΡΟΣΤΑ ΟΙ ΔΙΚΕΣ ΜΑΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΤΩΝ ΛΙΓΩΝ!

Ενώνουμε την αγωνιστική μας δράση με τα εργατικά κέντρα, τις ομοσπονδίες, τα συνδικάτα, τα σωματεία που καλούν τους εργαζόμενους να μην δείξουν καμία ανοχή στα ψέματα και τις αυταπάτες που σπέρνουν η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και η ΝΔ. Που συνειδητοποιούν πως μόνο η δύναμη της συλλογικής πάλης, του ταξικού αγώνα δίνει ελπίδα, αποφασιστικότητα και προοπτική για ένα καλύτερο μέλλον.

Καλούμε την ΑΔΕΔΥ να προκηρύξει Πανεργατική Απεργία την 8 Νοέμβρη με αιτήματα: 

  • Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων 
  • Αυξήσεις στους μισθούς 
  • Επαναφορά 13ου και 14ου μισθού 
  • Κατάργηση του ΕΝΦΙΑ, των χαρατσιών και της φοροληστείας 
  • Καμία ιδιωτικοποίηση και εκχώρηση αρμοδιοτήτων στον ιδιωτικό τομέα 
  • Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στο σύνολο των υπηρεσιών του δημοσίου 
  • Κατάργηση όλων των ελαστικών μορφών εργασίας. Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους 
  • Πλήρη νομική κάλυψη για όλες τις υπηρεσιακές υποθέσεις.

Διπλασιάστηκαν οι κατασχέσεις για χρέη στα Ταμεία




Με ραγδαίους ρυθμούς "τρέχουν" τα ηλεκτρονικά κατασχετήρια του ΕΦΚΑ σε τραπεζικούς λογαριασμούς όσων οφειλετών έχουν ληξιπρόθεσμες ασφαλιστικές οφειλές και δεν έχουν συμμορφωθεί στις προειδοποιήσεις του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ).

Ασφαλείς πληροφορίες του Capital.gr αναφέρουν πως τον τελευταίο μήνα, το 40% των εισπράξεων του ΚΕΑΟ από "ρυθμίσεις" προέρχεται από κατασχέσεις λογαριασμών οφειλετών. 

Αντίθετα, μέχρι τον περασμένο μήνα, τα έσοδα από κατασχέσεις ανέρχονταν κατά μέσο όρο στο 20%.

Σημειώνεται ότι στα έσοδα από "ρυθμίσεις" συμπεριλαμβάνονται όλες οι μη τακτικές ασφαλιστικές εισπράξεις, δηλαδή οι εισπράξεις οι οποίες δεν προέρχονται από τρέχουσες εισφορές εργοδοτών, μισθωτών και μη μισθωτών.

Μ΄ άλλα λόγια, στα έσοδα από ρυθμίσεις περιλαμβάνονται οι εισπράξεις από τις δόσεις των ρυθμίσεων, αλλά και τις κατασχέσεις.

Παρά το γεγονός ότι μέχρι και το τέλος του β΄ τριμήνου του τρέχοντος έτους σημειώθηκε αύξηση των ρυθμίσεων με αντικείμενο την τμηματική εξόφληση οφειλών, παρατηρήθηκε παράλληλα και αύξηση των εσόδων από κατασχέσεις.

Μάλιστα, στελέχη των ταμείων ανέφεραν στο Capital.gr πως η ταυτόχρονη αύξηση κατασχέσεων –διακανονισμών οφείλεται στο ότι οι κατασχέσεις οδήγησαν τους οφειλέτες στο διακανονισμό των οφειλών τους. Προτεραιότητα στις κατασχέσεις έχουν οι εργοδότες με χρέη τα οποία αφορούν το προσωπικό τους.

Παρά, όμως, την αύξηση των εσόδων από ρυθμίσεις, τα χρέη συνολικά προς τα ταμεία (ρυθμισμένα ή μη) αυξάνονται.

Στην τελευταία έκθεση του ΚΕΑΟ (Β’ τρίμηνο 2018) ανήλθαν σε 33,8 δισ. ευρώ έναντι 31,7 δις. ευρώ τρεις μήνες πριν.

Η αύξηση αυτή οφείλεται στη μεταφορά χρεών από τα παλιά ταμεία, πχ τον ΟΑΕΕ αλλά και νέες εργοδοτικές, κυρίως, οφειλές προς το τέως ΙΚΑ. Οι ληξιπρόθεσμες ασφαλιστικές οφειλές αναμένεται να αυξηθούν το αργότερο έως το τέλος του έτους. 

Και αυτό για δύο βασικούς λόγους:

Κυριακή, 14 Οκτωβρίου 2018

Έβαλαν ακόμη και την Κνωσό στο Υπερταμείo

Από Iskra


Αναλυτικά όλα τα ακίνητα που μπήκαν στον προθάλαμο των αποκρατικοποιήσεων – Αρχαιολογικοί χώροι, μουσεία, νοσοκομεία, γηροκομεία και… το άγαλμα του Λεωνίδα στη Σπάρτη

Τους αρχαιολογικούς χώρους, τις πλατείες, τα δημόσια σχολεία και τα νοσοκομεία από την Αλεξανδρούπολη εως και την Κρήτη έσπευσε να συμπεριλάβει το υπουργείο Οικονομικών στην λίστα της ντροπής με τα 10.119 ακίνητα που εκχωρεί στο Υπερταμείο.

Το protothema.gr κατέγραψε και παρουσιάζει τα σημαντικότερα ακίνητα που η κυβέρνηση τοποθέτησε στον προθάλαμο των αποκρατικοποιήσεων, μεταξύ των οποίων ο Λευκός Πύργος, το Γεντί Κουλέ και το Καυταντζόγλειο στην Θεσσαλονίκη, το αρχαιολογικό μουσείο της Κομοτηνής, η Οθωμανική βιβλιοθήκη και το Φετιχιέ Τζαμί στα Ιωάννινα, το νοσοκομείο Πρέβεζας και το γηροκομείο Καρπενησίου, η έκταση Ασυρμάτου στον Αγ. Δημήτριο Αττικής και σχολεία στον Καρέα, το Μπενάκειο Αρχαιολογικό Μουσείο στην Καλαμάτα και το κενοτάφιο του Αγάλματος του Λεωνίδα στην Σπάρτη, η Κνωσός και το Εθνικό Μουσείο Ελευθέριος Βενιζέλος στα Χανία.

Από την πλευρά του το υπουργείο Οικονομικών σε ανακοίνωση παραδέχθηκε πως η μεταφορά των ακινήτων έγινε μετά από απαίτηση των δανειστών στο πλαίσιο της τέταρτης αξιολόγησης πρόσθεσε όμως ότι περιοχές όπως αιγιαλοί και αρχαιολογικοί χώροι ή ακίνητα που εξυπηρετούν δημόσιους ή θρησκευτικούς σκοπούς προστατεύονται από τον νόμο και επομένως δεν μπορούν να εκχωρηθούν.

Απέφυγε ωστόσο να εξηγήσει τους λόγους για τους οποίους η λίστα περιλαμβάνει το νοσοκομείο Γεννηματά, την αρχαία Τρίκκη και την αρχαία Σπάρτη ή τι θα πράξει εάν οι δανειστές απαιτήσουν αποχαρακτηρισμούς εκτάσεων και ακινήτων.

Αττική: Ηταν δίκαιο και έγινε πράξη

Τον Ιούλιο του 2016 η έκταση «Ασυρμάτου» στον Δήμο Αγίου Δημητρίου Αττικής παραχωρείται στους κατοίκους μετά από γραφειοκρατική ταλαιπωρία 30 ετών. Στις εκδηλώσεις έσπευσε να πάρει μέρος και ο κ. Αλέξης Τσίπρας μιλώντας για το «δίκαιο που γίνεται πράξη» και επισημαίνοντας ότι η μάχη δεν δίνεται μόνο με τους δανειστές αλλά «και ενάντια στην ανοησία και τη γραφειοκρατία». Τον Ιούνιο του 2018, δύο χρόνια μετά, το υπουργείο Οικονομικών πήρε πίσω την συγκεκριμένη έκταση και την παραχώρησε στο Υπερταμείο επιβεβαιώνοντας πως η κυβέρνηση όχι μόνο δεν έδωσε καμία μάχη αλλά έγινε εκτελεστικό όργανο των δανειστών διεκπεραιώνοντας τις εντολές τους πολλές φορές και με… ανόητο τρόπο. Την αποκάλυψη έκανε ο κ. Παναγιώτης Λασκαρίδης επικεφαλής Δημοτικής Κίνησης Αγ. Δημητρίου και δικηγόρος μετά από έρευνα που πραγματοποίησε στο κτηματολόγιο της περιοχής τονίζοντας μεταξύ άλλων πως «Τα 14 από τα 10.119 ακίνητα βρίσκονται εντός του Δήμου Αγίου Δημητρίου με α/α 477 έως και 490. Ο Ασύρματός μας, που διεκδικούσαμε και αγωνιζόμασταν τόσα χρόνια να περιέλθει στον Δήμο μας, και στους δημότες του Αγίου Δημητρίου, είναι γεγονός ότι παραχωρείται με την παραπάνω υπουργική απόφαση στην ΕΤ.Α.Δ. Α.Ε., δηλαδή στο Υπερταμείο των δανειστών, μαζί με άλλα 13 ακίνητα (παιδικές χαρές, σχολεία και χαρακτηρισμένοι χώροι πρασίνου)».
Αντίστοιχη έρευνα πραγματοποίησε και ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος Βύρωνα και μέλος της ΛΑΕ Τάσος Μαυρόπουλος διαπιστώνοντας ότι μεταξύ των 40 ακινήτων του δήμου που παραχωρούνται στο Υπερταμείο (σ.σ. ΚΑΕΚ 1416 έως και 1455) είναι και η Παλαιά Αγορά Βύρωνα, τα Προσφυγικά Στενά, τΣτρατόπεδο Σακέτα, το κτήριο του Αστυνομικού Τμήματος Βύρωνα και εκτάσεις παραπλεύρως της Λ. Κατεχάκη στον Καρέα.

Θεσσαλονίκη: Ροτόντα(ς) πας στο Υπερταμείο

Σκουπίδια πάνω στα σκουπίδια στο ΧΥΤΑ Φυλής για να κερδίσουν λίγους μήνες



Δυτικό Μέτωπο

Την ώρα που η κρίση των σκουπιδιών στην Αττική είναι ante portas, η Περιφερειάρχης Αττικής και η κυβέρνηση κάνουν διαρροές στον Τύπο για τις επικείμενες αποφάσεις τους, που περιλαμβάνουν τροποποιήσεις νόμων, προκειμένου να χωροθετηθούν 2 νέοι ΧΥΤΥ -στο Κορωπί και στα Μέγαρα- καθώς και ορισμένες νέες μονάδες επεξεργασίας σύμμεικτων απορριμμάτων στην Αττική.

Οι ίδιοι που κάνουν τις διαρροές αυτές γνωρίζουν καλά πως ο ΧΥΤΑ της Φυλής κρατιέται ανοιχτός με συνεχείς επεκτάσεις και ρίχνοντας σκουπίδια πάνω στα αποκαταστημένα κύτταρα, για να κερδίσουν ακόμα λίγους μήνες μέχρι τις ερχόμενες εκλογές.

Γνωρίζουν καλά πως ο ΧΥΤΑ της Φυλής θα «σκάσει», χωρίς να προλάβουν ούτε καν να ξεκινήσουν τις μελέτες για τους νέους ΧΥΤΥ.

Γνωρίζουν καλά ότι υπάρχουν μελέτες που ακόμη δεν έχουν δοθεί στη δημοσιότητα, οι οποίες καταγράφουν πρωτοφανή οικολογική καταστροφή και επιβάρυνση της Δυτικής Αθήνας λόγω του ΧΥΤΑ.

Αποκρύπτουν ότι αθέτησαν τις υποσχέσεις τους για μείωση των σκουπιδιών, αφού δεν έχουν -ούτε κατ’ ελάχιστο- εκπληρώσει τους στόχους των δικών τους σχεδιασμών (Εθνικού και Περιφερειακού).

Αφού τα γνωρίζουν όλα αυτά και αφού οι αντιδράσεις στις νέες χωροθετήσεις είναι -σχεδόν νομοτελειακά- αναπόφευκτες, για ποιο λόγο περίμεναν την τελευταία στιγμή -λίγους μήνες πριν από τη λήξη της τρέχουσας θητείας τους- να ανοίξουν το θέμα των χωροθετήσεων;

Η απάντηση είναι απλή: επειδή προετοιμάζουν το έδαφος για μια νέα θηριώδη επέκταση του ΧΥΤΑ Φυλής στη λεγόμενη γ΄ φάση. Με ειλημμένη αυτήν την απόφαση, η -ανομολόγητη για την ώρα- δικαιολογία θα είναι ότι δεν προλαβαίνουν να ετοιμάσουν τους νέους ΧΥΤΑ, αυτούς, δηλαδή, που διαρρέουν πως «θα» κάνουν.