Πέμπτη 30 Μαΐου 2013

Η "Ολυμπία Οδός" έχει εισπράξει το 50% της δαπάνης για ένα έργο που είναι ακόμη στα χαρτιά! - Πληρώνουμε 6,2 εκ. ευρώ διόδια τον μήνα


Η «Ολυμπία Οδός» έχει εισπράξει πάνω από το 50% των χρημάτων που αναλογούν στον προϋπολογισμό του έργου ωστόσο η πρόοδος των εργασιών είναι δραματικά αργή και δυσανάλογα μικρή των εισπραχθέντων ποσών, όπως διαπιστώνουν καθημερινά χιλιάδες χρήστες του δρόμου που εξακολουθούν να επιβαρύνονται με διόδια.
 
Από τον Αύγουστο του 2008 έως τον Ιούνιο του 2011 η Κοινοπραξία έβαλε στα ταμεία της συνολικά 462 εκατομμύρια ευρώ από κρατικές χρηματοδοτήσεις (Ευρωπαϊκή Ένωση και ελληνικό δημόσιο) και διόδια και άλλα 539 εκατομμύρια από ιδιωτική χρηματοδότηση (κυρίως από τις Τράπεζες).

Εν ολίγοις, ποσό που ξεπερνά το ένα δις ευρώ έχει ήδη καταβληθεί για ένα έργο με προϋπολογισμό 2.177 εκατομμύρια ευρώ και φυσικό αντικείμενο 366 χιλιομέτρων, από την Ελευσίνα, την Πάτρα, τον Πύργο μια ως την Τσακώνα Μεσσηνίας. Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι έχει δαπανήσει για κατασκευές 801 εκατομμύρια ευρώ (κυρίως βελτιώσεις στο κομμάτι από Ελευσίνα έως Κόρινθο και προκαταρκτικές εργασίες σε τμήματα ως την Πάτρα), 190 εκατομμύρια ευρώ σε λειτουργικές δαπάνες και 12 εκατομμύρια ευρώ σε ΦΠΑ για το ίδιο διάστημα (Αύγουστος 2008- Ιούνιος 2011).

Σε ό,τι αφορά στις εισπράξεις από τα διόδια μέσα σε 35 μήνες η εταιρεία έβαλε στα ταμεία της 219 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή παραπάνω από 6,2 εκατομμύρια ευρώ ανά μήνα. Τα στοιχεία αυτά αντλήθηκαν από την επίσημη ιστοσελίδα της «Ολυμπίας Οδού» και δείχνουν ότι η έως τώρα ροή χρηματοδότησης δεν συμπλέει με την πρόοδο του έργου.

Πέραν αυτών, εγείρεται και ένα ακόμη σημαντικό ζήτημα που έχει επισημανθεί από τον δημοτικό σύμβουλο του Δήμου Πατρέων Δημήτρη Αϊβαλή. Ο προϋπολογισμός του έργου και η ροή χρηματοδοτήσεων αφορούν σε φυσικό αντικείμενο 366 χιλιομέτρων όταν γίνονται συζητήσεις το έργο να σταματήσει στην Πάτρα και ν’ αναζητηθεί άλλο χρηματοδοτικό μοντέλο για την ολοκλήρωση του (αν γίνει και όποτε γίνει…) ως την Τσακώνα.

Παράλληλα, καταγγελίες που έχουν γίνει στο thebest, κάνουν λόγο για άγνωστες ποσότητες αδρανών υλικών που έχουν αφαιρεθεί από την εταιρεία και για μεγάλη περιβαλλοντική καταστροφή σε ποτάμια και βουνά πλάι από τον δρόμο, χωρίς να έχουν δοθεί απαντήσεις για το που και πως χρησιμοποιήθηκε όλο αυτό το υλικό το οποίο αν αγοραζόταν θα κόστιζε πολλά εκατομμύρια…
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου