Παρασκευή 2 Απριλίου 2021

Εισήγηση προς το Γενικό Συμβούλιο της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ στις 2/4/2021

 

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ

Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ

τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr

Αρ. Πρωτ.: 8455 Αθήνα, 1-4-2021

Προς: Μέλη Γενικού Συμβουλίου ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ


Εισήγηση προς το Γενικό Συμβούλιο της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ στις 2/4/2021


Η περίοδος που διανύουμε συνεχίζει να καθορίζεται από τις εξελίξεις γύρω από την πανδημία που σάρωσε τον πλανήτη. Πανδημία που ανέδειξε με τον πλέον σαφή τρόπο ότι μόνο ένα ισχυρά στελεχωμένο και οργανωμένο Σύστημα Δημόσιας Υγείας αλλά και Υποδομών μπορεί να αντιμετωπίσει αντίστοιχες καταστάσεις. Ο νεοφιλελεύθερος μύθος ότι η «αγορά» θα τα επιλύσει όλα, κατέρρευσε παταγωδώς ιδίως στις μητροπόλεις του (ΗΠΑ, Δυτ. Ευρώπη). Στη χώρα μας παρά τους αρχικούς πανηγυρισμούς, η κατάσταση βαίνει συνεχώς επιδεινούμενη με μια αποτυχημένη πολιτική διαχείρισης της Δημόσιας Υγείας, που έχει οδηγήσει σε δεκάδες νεκρούς κάθε ημέρα, με το δημόσιο σύστημα υγείας, τα νοσοκομεία, το μοναδικό καταφύγιο για τη φροντίδα της υγείας του λαού, να βρίσκεται ένα βήμα πριν από την κατάρρευση. Αντί για πραγματικά μέτρα προστασίας ειδικά στους χώρους εργασίας και στα μέσα μαζικής μεταφοράς λαμβάνονται αντιφατικά μέτρα «ατομικής ευθύνης» και περιορισμών. Το πρόγραμμα εμβολιασμών αποδείχθηκε λόγω της πολιτικής της ΕΕ, σε πεδίο κερδοφορίας αντί για προστασίας του πληθυσμού, η δε Ελλάδα πέφτει συνεχώς σε όλους τους σχετικούς διεθνείς δείκτες https://www.bloomberg.com/graphics/covid-resilience-ranking/). Η οικονομική ύφεση στη χώρα είναι από τις μεγαλύτερες ενώ αυτή δρα σωρευτικά στα προηγούμενα δέκα μνημονιακά χρόνια. Είναι προφανές σε όλους και όλες πια ότι αυτή θα συνοδευτεί από νέο γύρο περιοριστικών πολιτικών που θα φορτώσουν και αυτή την κρίση στις πλάτες των εργαζομένων. Το περίφημο δε “Ταμείο Ανάκαμψης” θα χρηματοδοτήσει την κερδοφορία των επιχειρηματιών και όχι τις πραγματικές κοινωνικές ανάγκες, ενώ είναι δεδομένο ότι θα συνοδεύεται από σκληρά προαπαιτούμενα μέτρα και επιτήρηση μνημονιακού τύπου.

Η κυβέρνηση αξιοποίησε την πανδημία για να επιταχύνει την αντιεργατική της ατζέντα. Αντί να περιορίσει τη νομοθέτηση, την επιτάχυνε με πλήθος νομοσχεδίων σε βάρος των εργαζομένων, της κοινωνίας και του περιβάλλοντος και ταυτόχρονα απαγόρευε οποιαδήποτε διαμαρτυρία. Ζήσαμε και ζούμε ένα γενικευμένο κρατικό αυταρχισμό που ξεσπά ενάντια σε οποιαδήποτε κινητοποίηση και διεκδίκηση, ενώ σύντομα έρχονται νέοι περιορισμοί στα σωματεία και στις απεργίες. Μαζί με την υποτίμηση της εργασίας, του Δημοσίου Ελέγχου και του περιβάλλοντος έρχεται και η προκλητική εξυπηρέτηση «επενδυτών» και ιδιωτικών συμφερόντων. «Επιτελικό κράτος» για λίγους, υποστελεχωμένο, κακοπληρωμένο και υπό τη συνεχή απειλή διώξεων για τους πολλούς.

Ν.4782/21 για τις Δημόσιες Συμβάσεις

Με το νομοσχέδιο για την τροποποίηση του Ν.4412/2016, «Εκσυγχρονισμός, απλοποίηση και αναμόρφωση του ρυθμιστικού πλαισίου των δημοσίων συμβάσεων, ειδικότερες ρυθμίσεις προμηθειών στους τομείς της άμυνας και της ασφάλειας και άλλες διατάξεις για την ανάπτυξη και τις υποδομές» που ψηφίστηκε ενισχύεται και διευρύνεται η παρουσία ιδιωτικών συμφερόντων σε όλο το φάσμα παραγωγής Δημοσίων Έργων, γενικεύονται οι «συνέργειες» Δημόσιου με Ιδιωτικό Τομέα, όπου «Ελεγκτές» και «Ελεγχόμενοι» θα αλληλοδιαπλέκονται, καθώς οι ρόλοι αυτοί θα εναλλάσσονται ανά έργο. Ήδη ο σχεδιασμός των Τεχνικών Έργων γίνεται πρώτιστα με κριτήρια ανταποδοτικότητας και κερδοφορίας (ΣΔΙΤ, Συμβάσεις Παραχώρησης) και όχι με κριτήρια κοινωνικά, περιβαλλοντικά και ικανοποίησης των λαϊκών αναγκών (αντισεισμική προστασία, αντιπλυμμηρικά έργα, Πολιτική Προστασία κλπ), γεγονός που αποδεικνύεται σε κάθε “φυσική” καταστροφή. Με τις προβλέψεις του Ν/Σ: ιδιώτες θα καθορίζουν τις τεχνικές προδιαγραφές για τα έργα, ιδιώτες θα καθορίζουν τις τιμές των υλικών και των εργασιών, δηλαδή το κόστος των έργων, τις μελέτες θα τις εκπονούν οι ιδιώτες μελετητές και θα τις επιβλέπουν οι πιστοποιημένοι ιδιωτικοί φορείς. Τα έργα θα τα κατασκευάζουν οι ιδιώτες εργολάβοι και θα τα επιμετρούν και επιβλέπουν ιδιώτες. Μόνο το κόστος θα πληρώνει το Δημόσιο (και οι πολίτες) με πλημμελή έλεγχο και τεράστιες επισφάλειες. Πιο συγκεκριμένα το νομοσχέδιο προβλέπεται ότι:

 Κάθε Υπηρεσία θα μπορεί να αποφασίσει “μόνη της” ότι δεν διαθέτει την απαιτούμενη τεχνική επάρκεια χωρίς να αποσαφηνίζεται ποια αναθέτουσα αρχή θεωρείται τεχνικά επαρκής (ποιοτικά και ποσοτικά) ή ποιες προϋποθέσεις πρέπει να πληροί σε στελεχιακό δυναμικό, εξοπλισμό υπηρεσίας, κλπ. και να αναθέτει μελέτες και επιβλέψεις σε ιδιωτικούς οικονομικούς φορείς. Υπάρχει παντελής έλλειψη αναφοράς για τη στελέχωση των Τεχνικών Υπηρεσιών με μόνιμες και σταθερές σχέσεις εργασίες.

 Οι προδιαγραφές και τα τιμολόγια των εργασιών θα καθορίζονται από ειδικό φορέα με τη συμμετοχή όλων των ενδιαφερομένων ιδιωτών που εμπλέκονται στην παραγωγή των τεχνικών έργων. Το συγκεκριμένο αντικείμενο θα πρέπει να είναι αποκλειστικής αρμοδιότητας των δημόσιων Υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών, ώστε να διασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον.

 Στο άρθρο 57 απόλυτα ενδεικτική της φιλοσοφίας του νόμου ήταν η πρόβλεψη ότι: κάθε υποψήφιος ανάδοχος υποχρεούται να δηλώνει με την προσφορά του τον ιδιωτικό φορέα επίβλεψης στον οποίο θα ανατεθεί η επίβλεψη της εκτέλεσης της σύμβασης εφόσον αυτή κατακυρωθεί στον ίδιο, τον οποίο θα αμείβει για τις υπηρεσίες του (αυτό τελικά μετά από την κατακραυγή που προκάλεσε τροποποιήθηκε). Είναι προφανή τα ζητήματα ακεραιότητας και σύγκρουσης συμφερόντων που δύναται να ανακύψουν στην περίπτωση που ο φορέας επίβλεψης αμείβεται από την σύμβαση έργου, την εκτέλεση της οποίας επιβλέπει. Ευτυχώς οι έντονες αντιδράσεις, δικές μας και άλλων οδήγησαν στην απόσυρση της πρόβλεψης αυτής.

 Με το άρθρο 70 αναμορφώνεται πλήρως το σύστημα των επιμετρήσεων, με κύριο χαρακτηριστικό τη μετατροπή του από ελεγκτικό σε δηλωτικό. Προβλέπεται η υποβολή επιμετρητικών στοιχείων από τον ανάδοχο, συνοδευόμενων από δήλωση αληθείας, και ο υποχρεωτικός έλεγχος των επιμετρήσεων από την Διευθύνουσα Υπηρεσία σε ποσοστό 20% (τροποποιήθηκε τελικά σε 40% μετά από πολλαπλές παρεμβάσεις εναντίον του). Έχουμε επίσης κατάργηση των επιτροπών ΠΠΑΕ. Αφανείς εργασίες που θα ελέγχονται μόνο απ' τον επιβλέποντα με αποτέλεσμα έλλειψη διαφάνειας, τον μη έγκαιρο και ορθό έλεγχο των επιμετρητικών και ποσοτικών στοιχείων και τον κίνδυνο πλημμελούς ελέγχου σε όφελος του αναδόχου και εις βάρος του έργου και του δημόσιου συμφέροντος.

 Προβλέπονται αμοιβές μόνο για τα μέλη ενός νέου πρόσθετου Μητρώου, του ΜΗΔΥΣΥΠΡΟ κατά τα πρότυπα πρόσφατης ρύθμισης για την ΑΑΔΕ, όπου οι εκλεκτοί θα αμείβονται για συμμετοχή σε επιτροπές ενώ οι υπόλοιποι όχι.

 Τέλος με το άρθρο 219 διαμορφώνεται ένα ιδιότυπο πλαίσιο για την προώθηση «ήπιων αναπτυξιακών έργων δημοσίου ενδιαφέροντος» εντός προστατευόμενων περιοχών. Ουσιαστικά, με τη διάταξη αυτή δηλώνεται ότι αγνοούνται οι προστατευόμενες από τη νομοθεσία περιοχές Natura 2000. Προτάσσεται η έγκριση αναπτυξιακών σχεδίων μέσα στους ευαίσθητους αυτούς τόπους, ακόμα και αν τα έργα αυτά αντιστρατεύονται τους στόχους προστασίας τους. Συμφωνήσαμε με τις περιβαλλοντικές Οργανώσεις και ζητήσαμε την απόσυρση της ρύθμισης αυτής.

Προφανώς, όλα τα ανωτέρω θα έχουν σοβαρές συνέπειες στη προστασία του Δημοσίου Συμφέροντος, της Δημόσιας Υγείας, του Περιβάλλοντος και στην Ποιότητα των εκτελούμενων έργων. Η μέχρι τώρα εμπειρία αλλά και τα πρόσφατα συμπεράσματα από την πανδημία συνηγορούν ότι μόνο με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και επαρκή χρηματοδότηση του Δημοσίου Τομέα μπορούν να δοθούν λύσεις για τα λαϊκά συμφέροντα.

Το νομοσχέδιο αυτό αποτελεί συνέχεια των Ν.4674/2020, Ν.4735/2020 με τους οποίους προβλέπεται η ίδρυση από τους Δήμους και τις Περιφέρειες Αναπτυξιακών Οργανισμών με την μορφή Ανωνύμων Εταιρειών, οι οποίες φορώντας τον «μανδύα του Σωτήρα», δημιουργούνται για να υποστηρίξουν τις σκοπίμως υποστελεχωμένες, υποβαθμισμένες και απαξιωμένες Δημοτικές Υπηρεσίες, που πασχίζουν να ανταπεξέλθουν στα υπέρογκα καθημερινά τους καθήκοντα, μπαίνουν στην πρώτη γραμμή των ιδιωτικοποιήσεων οι τεχνικές υπηρεσίες και οι πολεοδομίες, αλλά καμία υπηρεσία δεν πρόκειται να μείνει αλώβητη. Ήδη με τα άρθρα 61 του Ν.3979/2011, 178 του Ν.4635/2019 και του 117 του Ν.4674/2020 δίνεται η ευχέρεια στις Δημοτικές Αρχές να αναθέτουν σε ιδιώτες τις υπηρεσίες καθαριότητας, πρασίνου και ηλεκτροφωτισμού με τις τόσο σοβαρές αποφάσεις να λαμβάνονται όχι από το κορυφαίο συλλογικό όργανο των Δήμων, το Δημοτικό Συμβούλιο αλλά από τις πλαστές πλειοψηφίες των Οικονομικών Επιτροπών. Στους σχεδιασμούς αυτής της πολιτικής είναι ενδεικτικά, η παραχώρηση της μισθοδοσίας, της διαδικασίας των προμηθειών, της συντήρησης του ηλεκτρονικού εξοπλισμού και μηχανολογικών εγκαταστάσεων και κάθε αυτοδιοικητικής λειτουργίας.

Η δημιουργία και λειτουργία Ανωνύμων Εταιρειών στους Ο.Τ.Α., είναι ένα «έξυπνο» σχέδιο για την καταστρατήγηση κάθε διάταξης περί προσλήψεων και αμοιβών προσωπικού, την παράκαμψη κάθε διαφάνειας, την κατάργηση των σχετικών ελέγχων και την αρπαγή αρμοδιοτήτων, έργων και υπηρεσιών που παρέχουν δωρεάν οι Δημοτικές Υπηρεσίες και αποτελούν πάγια και διαρκή αντικείμενά τους, με μοναδικό σκοπό την κερδοφορία ιδιωτών και επιχειρηματικών ομίλων! Αρκετά ερωτηματικά δημιουργεί και το κόστος δημιουργίας και λειτουργίας μιας Ανώνυμης Εταιρείας. Διευθυντικά στελέχη, σύμβουλοι, γραφεία, εξοπλισμός, μισθοδοτούμενο προσωπικό κ.α., θα είναι σίγουρα μεγάλο κόστος και μάλιστα με αυξητικές τάσεις στη διάρκεια του χρόνου λειτουργίας της. Τέλος, υπενθυμίζουμε αρκετά παραδείγματα αναπτυξιακών εταιρειών Ο.Τ.Α. που στο παρελθόν και μετά από κάποια χρόνια λειτουργίας, αφού διασπάθισαν Δημόσιο χρήμα, τέθηκαν σε καθεστώς εκκαθάρισης επιβαρύνοντας τελικά τους Δήμους, δηλαδή τους ίδιους τους Δημότες, στους οποίους μετακυλίεται πάντα το κόστος.





Αποθεματικό και Επίδομα 6‰

Μέρος του αποθεματικού που αφορά στα έτη 2011 έως και 2013 έχει ήδη μεταφερθεί σε λογαριασμό του ΤΕΕ ώστε να εκκινήσουν οι διαδικασίες απόδοσης του στους δικαιούχους. Το συνολικό ποσό που μεταφέρθηκε για τα έτη 2011,2012 και 2013 ανέρχεται περίπου στα 19 εκατ. € από το οποίο ο eΕ.Φ.Κ.Α. έχει παρακρατήσει τα ποσά που προβλέπονται στην παρ. 4 του ΦΕΚ 2276/11-06- 2019, όπως προέβλεπε και ο προϋπολογισμός του για το 2020. Επίσης έχει εγκριθεί ο Πίνακας των ανθρωπομηνών των δικαιούχων του πόρου που συνέταξε το ΤΕΕ. Η Επιτροπή διαχείρισης εισηγήθηκε την τροποποίηση της ΚΥΑ σε δύο σημεία, η οποία και υπογράφηκε την 31/12/2020 και κυκλοφόρησε χθες σε ΦΕΚ 6023/Β/31-12-2020. Σύμφωνα με τη νέα ΚΥΑ: «αποφασίζουμε: Η περ. γ) της παρ. 4 και το τελευταίο εδάφιο της παρ. 5 του άρθρου 1 της υπό στοιχεία Β/7/οικοθ.25141/2355/3.06.2019 (Β’ 2276) κοινής υπουργικής απόφασης, αντικαθίσταται ως εξής: «4. γ) ποσοστό μηδέν κόμμα δύο τοις εκατό (0,2%) για τραπεζικές προμήθειες και διαχειριστικά έξοδα του TEE» «5. Η διάθεση του ανωτέρω ποσού θα πρέπει να ολοκληρωθεί έως την 31/12/2021» Κατά τα λοιπά η υπό στοιχεία Β/7/οικοθ.25141/ 2355/3.06.2019 (Β΄2276) κοινή υπουργική απόφαση ισχύει, όπως έχει τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία Β/7/ οικοθ.41089/3624/3-10-2019 (Β’ 3841) κοινή υπουργική απόφαση.» Η ΚΥΑ επίσης προβλέπει σύμφωνα και με τις αποφάσεις τις διαχειριστικής Επιτροπής «Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος των πιστώσεων του κρατικού προϋπολογισμού. Προκαλείται δαπάνη σε βάρος των πιστώσεων του προϋπολογισμού έτους 2021 του e-ΕΦΚΑ, ύψους 28 εκ. € η οποία θα βαρύνει τον ΚΑΕ 6429 του προϋπολογισμού του Κλάδου Κύριας Ασφάλισης και λοιπών παροχών έτους 2021 του e-ΕΦΚΑ, στον οποίο θα εγγραφεί η αντίστοιχη πίστωση, αποφασίζουμε:», δηλαδή το ποσό που πρέπει να καταβληθεί για τα υπόλοιπα έτη 2014 έως και 31/5/2019 ανέρχεται περίπου στα 28 εκατ. €. Το ΤΕΕ έχει περίπου 8.000 έγκυρα ΙΒΑΝ δικαιούχων και ότι έχει ξεκινήσει την δημιουργία διαδικτυακής ηλεκτρονικής εφαρμογής στην οποία οι περίπου 4.000 υπόλοιποι δικαιούχοι θα συμπληρώνουν τον ΙΒΑΝ και την ημερομηνία αποχώρησης από την Υπηρεσία. Μόλις το ΤΕΕ ολοκληρώσει την εφαρμογή θα πιστωθούν και τα αναλογούντα ποσά στους ενε ενεργεία συναδέλφους. Στις 29/3/21 η ΔΕ του ΤΕΕ αποφάσισε την καταβολή 19.116.486,51€ στους δικαιούχους.

Όσον αφορά τον τρέχον πόρο, η απόδοση του μέσα στο 2020 ήταν συνολικά 560 € μεικτά ως εξής

01-04/2020: 70 € (κατατέθηκαν μαζί με το τελευταίο δίμηνο του 2019)

05-06/2020: 90 €

07-08/2020: 120 €

09-10/2020: 100 €

11-12/2020: 180 €

Ασφαλιστικό

Προχωρήσαμε σε Κατάθεση Αίτησης Ακυρώσεως Εγκυκλίων Υπ. Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων για την αξιοποίηση του παράλληλου αλλά και του διαδοχικού χρόνου ασφάλισης .pdf “Παρά τον προσχηματικό αυτοχαρακτηρισμό των εν λόγω πράξεων ως δήθεν εγκυκλίων, στην πραγματικότητα πρόκειται για παράνομες εκτελεστές υπουργικές αποφάσεις, καθώς εισάγουν νέους κανόνες δικαίου – αντίθετους ακόμα και στο ίδιο το νομοθετικό πλαίσιο του ν. 4670/2020 που δήθεν ερμηνεύουν, έχουν δε εκδοθεί χωρίς καν να προβλέπεται στις οικείες νομοθετικές διατάξεις νομοθετική εξουσιοδότηση (έστω και γενική και αόριστη) προς τον Υπουργό για έκδοση απόφασης. Η αναδρομική ανάκληση δε των εγκύκλιων οδηγιών που είχαν ήδη έως τότε εκδοθεί και οι οποίες ρητά αναγνώριζαν, καθ’ ερμηνεία του ν. 4387/2016, την σε κάθε περίπτωση αξιοποίηση κάθε χρόνου ασφάλισης (παράλληλου και μη παράλληλου) που έχει πραγματοποιηθεί με προσαύξηση της δικαιούμενης σύνταξης, θίγει βάναυσα ήδη θεμελιωμένα συνταξιοδοτικά δικαιώματα και θέτει σε κίνδυνο συνταξιοδοτικά δικαιώματα συναδέλφων που αποχώρησαν ήδη από την υπηρεσία αιτούμενοι συνταξιοδότηση. Οι νέες αυτές «εγκύκλιες οδηγίες» έχουν ως αποτέλεσμα την ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΧΡΟΝΟΥ κατά τη διαμόρφωση τόσο του συνταξιοδοτικού δικαιώματος, αλλά και του ύψους της σύνταξης, σε πλήρη αντίθεση με το γράμμα και το πνεύμα του νέου ασφαλιστικού πλαισίου στον ΕΦΚΑ.”

Καταθέσαμε επίσης Αίτηση της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ και 39 συναδέλφων σχετικά με τους παλαιούς ασφαλισμένους (προ 1993) οι οποίοι έχουν διοριστεί ως τακτικοί υπάλληλοι μετά την 1-1-1993 .pdf

Ενημέρωση για τις ασφαλιστικές οφειλές που εμφανίζονται στον e-ΕΦΚΑ .pdf

Αίτημα συνάντησης με τον Υπουργό Εργασίας. Να δοθούν λύσεις στα φλέγοντα ασφαλιστικά μας θέματα. .pdf (πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή συνάντηση με συνεργάτες του).

Ενημερώσαμε για την Αλλαγή στην εισφορά του Επικουρικού ΤΣΜΕΔΕ αναδρομικά από 1.1.2020 .pdf

Προχωρήσαμε σε Πανελλαδική Στάση Εργασίας την Πέμπτη 1 Οκτώβρη και συγκέντρωση στο Υπ. Εργασίας - Να καταβληθούν επιτέλους οι συντάξεις στους συνταξιούχους - τέσσερα χρόνια είναι αρκετά! .pdf καθώς και σε συγκέντρωση την Τρίτη 30/3/2021.pdf

Πραγματοποιήσαμε πλήθος παρεμβάσεων για τις συνεχιζόμενες λανθασμένες εισφορές αυτοαπασχολούμενου στους μισθωτούς μηχανικούς από τον e ΕΦΚΑ. Τα προβλήματα αυτά ακόμη δεν έχουν επιλυθεί. Επικοινώνησε μαζί μας ο Διοικητής του e ΕΦΚΑ και είμαστε σε αναζήτηση τρόπων αυτόματης επίλυσης τους, γιατί μέχρι στιγμής πρέπει να κάνουμε αιτήσεις διαγραφής από “αυτοαπασχολούμενοι”.

Είναι προφανές ότι η ιδιωτικοποίηση – κεφαλαιοποίηση της ασφάλισης θα εμφανιστεί σύντομα με μορφή Ν/Σ, ενώ ήδη προχωρά για την απονομή συντάξεων.

Εμείς επιμένουμε σε όσα παλέψαμε τα προηγούμενα χρόνια:


Αποκλειστικά δημόσια, καθολική κοινωνική ασφάλιση. Όχι στην ανταποδοτικότητα και την επιχειρηματικότητα στην κοινωνική ασφάλιση.


Όχι στην ιδιωτικοποίηση της μέσω επαγγελματικών ταμείων


Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών Νόμων


Ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλους και όλες

Τέλος αναρτήσαμε

Παράδειγμα υπολογισμού Εφάπαξ πρώην ΤΣΜΕΔΕ για μισθωτό μηχανικό. .pdf

Παράδειγμα : Εφάπαξ πρώην ΤΣΜΕΔΕ .zip

Παράδειγμα Υπολογισμού Σύνταξης Μονοασφαλισμένου στο πρώην ΤΣΜΕΔΕ .pdf

και διεκδικήσαμε Σχετικά με τη συνταξιοδότηση Γυναικών και Μητέρων Ανηλίκων από το πρώην ΤΣΜΕΔΕ .pdf


Προσλήψεις

Παρά τις συνεχείς οχλήσεις μας για την τεράστια υποστελέχωση σε Διπλωματούχους Μηχανικούς σε όλες τις Υπηρεσίες, γεγονός που επιβεβαιώθηκε και από τον πρόσφατο κύκλο κινητικότητας (ζητήθηκαν 1500 θέσεις Μηχανικών από τους φορείς), αντί για προσλήψεις με μόνιμες και σταθερές σχέσεις εργασίας βλέπουμε μόνο προκηρύξεις για ΙΔΟΧ υπαλλήλους (οι οποίες αυξάνουν συνεχώς και θα γενικευτούν όσο πλησιάζουμε σε τυχόν εκλογές).

Παρεμβάσεις ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ

Φτάνει πια η ισοπέδωση σπουδών και δικαιωμάτων - Όχι στην επαγγελματική ισοτίμηση των Κολεγίων .pdf

Να επιλυθεί επιτέλους το θέμα των Integrated Master .pdf

Με αφορμή την έντονη σεισμική δραστηριότητα στη χώρα μας .pdf

Όχι στον κρατικό αυταρχισμό - αγώνας για τις δημοκρατικές ελευθερίες .pdf

Αλληλεγγύη και στήριξη στο συνάδελφό μας που ξυλοκοπήθηκε και συνελήφθη άδικα .pdf

Ενημέρωση από τις αντιδράσεις και τη διαδικασία ψήφισης του Νομοσχεδίου για τις Δημόσιες Συμβάσεις. .pdf

Για πρώτη φορά εδώ και χρόνια ακούστηκε έστω και λίγο η φωνή μας σε ΜΜΕ



Δελτίο Τύπου σχετικά με πρόσφατες δηλώσεις του Υπ. Εσωτερικών . pdf

Το πιο ακραίο φαινόμενο είναι η απαξίωση των Δημόσιων Υπηρεσιών και η εύνοια στους ιδιώτες .pdf

Αποδοχή της 187/2020 Γνωμοδότησης του ΝΣΚ για την καταβολή αποζημίωσης απόλυσης Μηχανικών ΙΔΑΧ .pdf

Ακύρωση της Απόφασης Δημάρχου Νίκαιας-Αγ. Ι. Ρέντη περί Τοποθέτησης Προϊσταμένων Διευθύνσεων και Τμημάτων, λόγω μη συμμόρφωσης της με τις διατάξεις του οικείου Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δήμου. .pdf

Αίτημα συνάντησης με τον Υπουργό Εσωτερικών κ. Βορίδη για θέματα των Διπλωματούχων Μηχανικών .pdf

Όχι στην παράδοση των δημόσιων / κρατικών μουσείων στους ιδιώτες. .pdf

Περιγράμματα Θέσεων Μηχανικών στο ΥΠΠΟΑ .pdf

Υποβάθμιση Πολιτικού Προσωπικού Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη .pdf

Να υλοποιηθεί η τελεσίδικη Εφετειακή Απόφαση 5703/09-10-2020 για τους εργαζόμενους του ΤΕΕ .pdf

Παρατηρήσεις σχετικά με το Σ/Ν του Υπ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων που αφορά τροποποιήσεις στο Ν.4412/16 .pdf



Αντίθεση στην σχεδιαζόμενη εξαίρεση τεχνικών υπηρεσιών της υγείας από έκτακτο επίδομα covid. .pdf

Επαναφορά Προσωπικής διαφοράς .pdf

Ενημερωτικό σχετικά με τη χορήγηση Μέσων Ατομικής Προστασίας σε όλες τις ειδικότητες του Κλάδου των μηχανικών .pdf

Αίτημα συνάντησης με Εργοληπτικές Οργανώσεις, με αφορμή τις τροποποιήσεις στο Ν. 4412/16 .pdf (πραγματοποιήθηκαν με τηλεδιασκέψεις)

Ανακοίνωση - Κάλεσμα για την Απεργία Αποχή των Διπλωματούχων Μηχανικών του Ο.Α.Ε.Δ. .pdf και Επέκταση της Απεργίας - Αποχής των Μηχανικών του Ο.Α.Ε.Δ. .pdf

Απασχόληση Συνταξιούχων Υπαλλήλων ΙΔΑΧ και μισθολόγιο .pdf


Παρατηρήσεις στο Σ/Ν για την Ιθαγένεια του Υπ. Εσωτερικών για τους ΟΤΑ και τις ΥΔΟΜ .pdf


Ιδιωτικοποίηση κρίσιμων Δημόσιων Λειτουργιών .pdf

Σχετικά με την παρουσία των Μηχανικών του Υπουργείου Υποδομών στις πληγείσες περιοχές. .pdf

Σχετικά με το Ν/Σ ''Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας'' .pdf

Εναρμόνιση του Οργανισμού του Δήμου Καβάλας με τις αποφάσεις του ΣτΕ για το προβάδισμα των κατηγοριών στην επιλογή προϊσταμένων οργανικών μονάδων .pdf

Παρατηρήσεις στο ''Σχέδιο Νόμου για τον Εκσυγχρονισμό της Χωροταξικής και πολεοδομικής Νομοθεσίας'' .pdf

Δελτίο Τύπου σχετικά με την Τροπολογία που προβλέπει την εκτός ΑΣΕΠ Πρόσληψη 50 Μηχανικών στην Ε.Ε.Τ.Α.Α. .pdf

Υλοποίηση Δικαστικής Απόφασης σχετικά με τον παράνομο αποκλεισμό συναδέλφου μας από τη διαδικασία κρίσεων θέσης ευθύνης .pdf

Καταθέσαμε Ένσταση κατά της με αριθ. 160/2020 Απόφασης Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Δυτικής Λέσβου (ΑΔΑ:ΨΨ2Ρ46ΜΓΘ5-Ψ7Ν) .pdf

Σχετικά με την ΕΥΔΕ Ηπείρου και το προσωπικό της. .pdf

Αίτημα Συνάντησης για θέματα του Κλάδου των Διπλωματούχων Μηχανικών του Υπ. Εθνικής Άμυνας .pdf

Κατάθεση Αίτησης Ακυρώσεως της πράξεων τοποθέτησης ως Διευθυντή Τεχ. Υπηρεσίας του Υπ. Μετανάστευσης και Ασύλου μετακλητού Υπαλλήλου. .pdf

Συμμετοχή μας σε κινητοποιήσεις για το ανθυγιεινό επίδομα. .pdf

Δελτίο Τύπου - ''για την έκδοση 100.000 οικοδομικών αδειών από το e-adeies του ΤΕΕ'' .pdf

Συντονισμός Ομοσπονδιών – Μια σημαντική κατάκτηση

Οι επτά συνυπογράφουσες Ομοσπονδίες σε συνέχεια της κοινής ανακοίνωσης μας στις 12/11/2020 , προχώρησαν οι 6 από αυτές, στο από 16/11/2020 Εξώδικο μας, με το οποίο προκηρύξαμε Απεργία – Αποχή από το Μη.Μ.Ε.Δ., όλες τις Επιτροπές του Ν.4412/16 και άλλες Τεχνικές Επιτροπές, αποχή η οποία με διαδοχικές επεκτάσεις έφτασε συνολικά στις 15 βδομάδες μέχρι και της 5/3/2021 με την ψήφιση του Νόμου. Η κινητοποίηση αυτή αποτέλεσε προχώρημα και συνέχεια της απεργίας-αποχής επί 5 βδομάδες που μόνοι μας ως ΕΜΔΥΔΑΣ ξεκινήσαμε το 02/03-2020 ενάντια στο Νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών. Με τις συναγωνιζόμενες Ομοσπονδίες διαμορφώσαμε κοινά αιτήματα:

Στηρίζουμε τις κινητοποιήσεις υγειονομικών και νεολαίας αυτής της περιόδου. Οι συνυπογράφουσες Ομοσπονδίες δηλώνουμε τη ριζική μας αντίθεση στην πολιτική που εκχωρεί αρμοδιότητες σε ιδιώτες. Παλεύουμε για το σταμάτημα αυτών των πολιτικών και από κοινού διεκδικούμε:

 Προσλήψεις όλων των κλάδων και ειδικοτήτων του εμπλεκόμενου προσωπικού με μόνιμες και σταθερές σχέσεις εργασίες σε όλες τις Υπηρεσίες του Δημοσίου

 Ενίσχυση των Δημόσιων Τεχνικών και όλων των Ελεγκτικών Υπηρεσιών και όχι την ιδιωτικοποίηση τους και την εκχώρηση αρμοδιοτήτων σε ιδιώτες

 Θεσμική και οικονομική αναβάθμιση του συνόλου του προσωπικού

 Κατάργηση των σχετικών νόμων που επιτρέπουν τις ιδιωτικοποιήσεις Δημόσιων Υπηρεσιών.

Και προχωρήσαμε σε πλήθος κοινών δράσεων όπως:

κοινή διαδικτυακή Συνέντευξη Τύπου

κοινή Στάση Εργασίας στις 8/12/2020 με συγκέντρωση στο Υπ. Εσ.

παράσταση διαμαρτυρίας και συνάντηση με τον Γ.Γ. και όχι τον Υπουργό στο Υπ. Υποδομών και Μεταφορών,

παράσταση διαμαρτυρίας και συνάντηση με τον Υπουργό Εσωτερικών

διαδικτυακή σύσκεψη μελών ΔΣ

τηλεδιασκέψεις και συναντήσεις με αντιπροσωπείες κομμάτων (ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ, ΜΕΡΑ25, ΚΚΕ)

παράσταση διαμαρτυρίας στη Βουλή την ημέρα ψήφισης του νόμου για τις Δημόσιες Συμβάσεις


αλλά και πολλές κοινές ανακοινώσεις.

Η κοινή αυτή στάση δεν προέκυψε εύκολα και αυτόματα, αλλά αποτέλεσε ένα σημείο ωριμότητας και κοινής συνειδητοποίησης ότι τα κοινά προβλήματα της υποστελέχωσης και των ιδιωτικοποιήσεων υπερβαίνουν συντεχνιακές ή άλλες διαφορές. Πρέπει να βρούμε τρόπους να τη συνεχίζουμε και να τη βαθύνουμε και σε επίπεδο Πρωτοβάθμιων Ενώσεων με κοινές τοπικές δράσεις και παρεμβάσεις.

Λειτουργία του ΔΣ και των Α’Βαθμίων

Το ΔΣ της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ λειτούργησε μεικτά, με ηλεκτρονική επικοινωνία, με τηλεδιασκέψεις και δια ζώσης συνεδριάσεις όταν το επέτρεπαν οι συνθήκες, καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας και διατήρησε ζωντανή τη λειτουργία του. Το διάστημα μάλιστα του τελευταίου χρόνου έχουμε πραγματοποιήσει περισσότερες από ποτέ συνεδριάσεις. Οι περισσότερες Α' Βάθμιες λειτούργησαν αντίστοιχα. Ελπίζουμε ότι οι συνθήκες θα μας επιτρέψουν σύντομα και ανάλογα με τις εξελίξεις, να προγραμματίσουμε το επόμενο Συνέδριο μας.





Αποτίμηση Κινητοποιήσεων και δράσεων

Τα αποτελέσματα της Απεργίας – Αποχής επί 15 βδομάδες ήταν θετικά, με την έννοια της συμμετοχής και κινητοποίησης εκατοντάδων ή και χιλιάδων συναδέλφων μας σε αυτή. Η ενεργοποίηση του συνόλου των Α’ Βάθμιων Ενώσεων δεν ήταν πάντα στο ίδιο υψηλό επίπεδο αλλά ως πρώτο βήμα αποτιμάται θετικά. Η συμμετοχή στην κινητοποίηση ήταν ιδιαίτερα καλή όσον αφορά το ΜηΜΕΔ, αρκετά καλή στα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής και μικρότερη σε άλλες επιτροπές. Όσο πιο κοντά στην Υπηρεσία των συναδέλφων ήταν η Επιτροπή τόσο μικρότερη ήταν η συμμετοχή. Η συμμετοχή κινήθηκε αυξανόμενη τους πρώτους 2 μήνες και μετά παρουσίασε μικρή κάμψη.

Συγκεκριμένα, τα προβλήματα που εντοπίστηκαν είναι τα εξής:


Ελλείψεις στην ενημέρωση, στην τεκμηρίωση και στην πειθώ στους συναδέλφους να συμμετέχουν. Αδυναμίες στη συμπερίληψη Επιτροπών που δε γνωρίζαμε ή ασάφειες σε άλλες.


Μεγάλο θέμα υπήρχε με τις ειδικές συνθήκες της πανδημίας που δεν επέτρεπε την πραγματοποίηση Γενικών Συνελεύσεων και μεγάλων περιοδειών για την ενημέρωση, την εμπλοκή και την κινητοποίηση των συναδέλφων μας. Σε άλλες συνθήκες τα πράγματα θα ήταν σίγουρα καλύτερα.


Αν και έγιναν σημαντικά βήματα στην ηλεκτρονική επικοινωνία με τα μέλη (χιλιάδες μειλ με τακτικότητα ανά 2-3 βδομάδες, διοργάνωση τηλεδιασκέψεων), είμαστε ακόμη πολύ πίσω στην αξιοποίηση των σύγχρονων εργαλείων επικοινωνίας (μέσα κοινωνικής δικτύωσης, Webinars, μαζική αποστολή μηνυμάτων κλπ)


Δεν υπήρξε επαρκής προβολή των θέσεων και των διεκδικήσεων μας στα ΜΜΕ, η οποία περιορίστηκε σε ηλεκτρονικά μέσα του χώρου των μηχανικών και ελάχιστα στον κεντρικό και τοπικό τύπο. Αντίστοιχα, δεν υπήρξε επαρκής ενημέρωση της κοινωνίας και των εργαζομένων για το αντικείμενο των διεκδικήσεων μας που δεν ήταν κλαδικές, αλλά αφορούν το Δημόσιο Συμφέρον και την προστασία των εργαζομένων και της κοινωνίας.


Έντονος ατομισμός και υποταγή μερίδας συναδέλφων μας που μπροστά στα πρόσκαιρα οφέλη της προσωπικής τους ανέλιξης, γίνονται βασιλικότεροι του βασιλέως στην εφαρμογή των πολιτικών που στρέφονται ενάντια στον κλάδο μας και στην κοινωνία. Οι συνάδελφοι αυτοί που πρώτοι εγκατέλειψαν την ΕΜΔΥΔΑΣ στα δύσκολα χρόνια 2013 – 2017 αποτελούν αλά καρτ μέλη του επιδόματος μονάχα και πρέπει να συζητήσουμε σοβαρά τη συμμετοχή τους στις Α Βάθμιες Ενώσεις μας. Δε μπορεί να είσαι μέλος μόνο για τα θετικά (επίδομα) αλλά να υποσκάπτεις τις διεκδικήσεις και τους αγώνες μας.


Αδυναμίες για την ενίσχυση του συντονισμού των Ομοσπονδιών που μπορούσε να δώσει ακόμη παραπάνω ώθηση στον αγώνα μας. Θα μπορούσαν να γίνουν τοπικές δράσεις από κοινού σε όλη την Ελλάδα





Το επόμενο διάστημα θα έχουμε να αντιμετωπίσουμε και μάλιστα σύντομα


την εφαρμογή του Νόμου για τις Δημόσιες Συμβάσεις και το πλήθος Υπουργικών Αποφάσεων και Εγκυκλίων που προβλέπει, τις οποίες πρέπει να παρακολουθούμε και να αντιπαλέψουμε με διάφορα μέσα


την εφαρμογή των Αναπτυξιακών Οργανισμών σε πλήθος ΟΤΑ Α και Β βαθμού που αποκτούν φαινόμενα χιονοστιβάδας, δίνοντας προτεραιότητα στην ενημέρωση και κινητοποίηση των τοπικών κοινωνιών που θα κληθούν να πληρώσουν το μάρμαρο από την εφαρμογή τους


το επερχόμενο “εργασιακό νομοσχέδιο” με τον περιορισμό των υπερωριών, την τηλεργασία, την περαιτέρω περιστολή του δικαιώματος στην απεργία και


την ιδιωτικοποίηση της κοινωνικής ασφάλισης αρχικά στο χώρο του Εφάπαξ και του Επικουρικού

Για όλα τα παραπάνω πρέπει να είμαστε σε συντονισμό με το υπόλοιπο εργατικό κίνημα για τις αντιδράσεις μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου