Τετάρτη 28 Οκτωβρίου 2015

Σχόλιο στο κείμενο για την επιτροπή του ασφαλιστικού

Συντρόφισσες και σύντροφοι,
σχετικά με το σημείωμα που μαςστάλθηκε σήμερα 27/10/2015, θα θέλαμε στα πλαίσια του εδώ και καιρό ανοιχτού διαλόγου για το ασφαλιστικό να επισημάνουμε τα παρακάτω:
1. στην παράγραφο #2 προτείνεται :
«..Καθορισμός ενός ενιαίου ετήσιου ποσού εισφοράς που θα καλύπτει την ασφάλιση ιδιότητας, την υγειονομική περίθαλψη και την ασφαλιστική ενημερότητα ώστε να διασφαλίζεται η απρόσκοπτη επαγγελματική δραστηριότητα των ασφαλισμένων και αντίστοιχα ένα ανάλογο ποσό συντάξιμης παροχής. Ενδεικτικά θα μπορούσε να προσδιοριστεί στο 1/4 περίπου του σημερινού μέσου όρου των ετήσιων εισφορών ΕΕ δηλαδή περίπου 1000 €. Προφανώς η αναλογιστική μελέτη είναι αυτή που θα καθορίσει το ακριβές ποσό και τις λοιπές παραμέτρους υλοποίησης του. Για τον προσδιορισμό των εισφορών πάνω από το ελάχιστο βασικό, θα καθοριστεί κλιμακούμενο ποσοστό σε συνάρτηση με τα πραγματικά εισοδήματα του ΕΕ από την άσκηση του επαγγέλματος..».
Θεωρούμε ότι η άποψη αυτή, αφενός εφάπτεται με τις θέσεις της Νέας Μνημονιακής Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ[1] για διαχωρισμό σε ελάχιστη εθνική και ανταποδοτική σύνταξη, αφετέρου είναι αντίθετη με τις Θέσεις της Συσπείρωσης Αριστερών Μηχανικών[2], και συγκεκριμένα με τα σημεία:
·         Ούτε ένα ευρώ αύξηση εισφορών καμιάς κατηγορίας ασφαλισμένου, άμεση μείωση των εισφορών. Αύξηση των παροχών και των καλύψεων
·         Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων που εφαρμόζονται. Κατάργηση του απαράδεκτου διαχωρισμού «παλιών» – «νέων», κατάργηση των ασφαλιστικών κατηγοριών
·         Πλήρη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη χωρίς προϋποθέσεις σε όλους τους μηχανικούς
·         Διαγραφή χρεών προς το ΤΣΜΕΔΕ όσων αποδεδειγμένα δεν είχαν εισοδήματα να πληρώσουν εισφορές, διαγραφή των προσαυξήσεων σε όλους


Επιπρόσθετα, το επίπεδο των κατώτατων υποχρεωτικών εισφορών δεν μπορεί να συνεχίσει πλέον να λογίζεται ως συντελεστής βιωσιμότητας του ταμείου (στα πλαίσια μιας ακόμα αναλογιστικής μελέτης), όταν η εισφοροδοτική δυνατότητα των ασφαλισμένων βαίνει προς εξαφάνιση. Εκτός βέβαια εάν ανήκουν στο 5% των ΔΥ[3].

Αυτό που ίσως θα άξιζε να λογιστεί περισσότερο, είναι η υποχρέωση του Κράτους, με βάση την Συνταγματική Αρχή του κράτους δικαίου και του κοινωνικού κράτους, να προστατεύσει ειδικές κατηγορίες του πληθυσμού αναπτύσσοντας οικονομικές παρεμβατικές λειτουργίες. Ιδίως όταν φέρει το ίδιο το Κράτος ευθύνη για την οικονομική τους κατάπτωση.

2. Προς το τέλος του Κειμένου προτείνονται ορισμένες κινητοποιήσεις
«…Με πρωτοβουλία του ΤΕΕ δημιουργία συντονιστικού οργάνου με συμμετοχή εκπροσώπων όλων των φορέων ασφαλισμένων των Τομέων του ΕΤΑΑ…»
Κρίνοντας από την στάση της νέας διοίκησης του ΤΕΕ, εκτιμούμε ότι είναι πολιτικά αδύνατο να συμβάλλει σε οτιδήποτε άλλο δεν στρέφεται απέναντι στους μηχανικούς[4].
Επίσης καλό θα ήταν να αναλογιστούμε και την κινηματική νομιμοποίηση της προηγούμενης διοίκησης του ΤΕΕ, η οποία σήμερα αποτελεί τμήμα της συγκυβέρνησης.

Συντρόφισσες και σύντροφοι,
δεχτείτε τα παραπάνω ως μια πρώτη προσέγγιση και σίγουρα θα χρειαστεί να επανέλθουμε.
Εκτιμούμε πως το εν λόγω κείμενο δεν μπορεί καν να αποτελέσει βάση συζήτησης της σημερινής μας συνάντησης ή πρόταση της ΣΑΜ στην Α/τεε το προσεχές ΣΚ.

Συντροφικά,
Τάσος Γουδέλης
Σπύρος Κοντομάρης
Δήμητρα Κυρίλλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου