Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου 2012

Σκλήρυνση των εξετάσεων του ΤΕΕ

Αναρτούμε εισήγηση του προέδρου του ΤΕΕ για διαδικασίες σκλήρυνσης των εξετάσεων καθώς και για ανάληψη - προετοιμασία από το ΤΕΕ της διαδικασίας πιστοποίησης όλων των τεχνικών επαγγελμάτων. Τα παραπάνω αποτελούν πολύ αρνητικές εξελίξεις μια και όπως αναφέρουν τα παρακάτω έγγραφα: α) δε γίνεται να επιτυγχάνει το 100% στις εξετάσεις β) κάπως πρέπει να βολέψουν και τους απόφοιτους των κολεγίων (βλέπε προηγούμενη ανάρτηση) και γ) πρέπει σιγά - σιγά να συνηθίζουμε ότι η ζωή μας από εδώ και εμπρός θα είναι ένα συνεχές εξεταστικό κάτεργο στο κυνήγι πιστοποιήσεων. Το ΤΕΕ πιστεύει ότι με τον τρόπο αυτό έτσι γλυτώσει της διάλυσης (επανερχόμενο μετά από ολιγοήμερη διακοπή στο γνωστό του ρόλο του πρόθυμου συνομιλητή συγκυβέρνησης και τρόϊκας). Είναι προφανές ότι δε θα τους αφήσουμε να τα διαλύσουν όλα.




Εισήγηση Προέδρου ΤΕΕ
Συνεδρίαση ΔΕ 11.12.12
Θέμα 3 ΗΔ

Πρόταση ΤΕΕ για οριστική λύση στρεβλώσεων
των τεχνικών επαγγελμάτων
στην Ανώτατη Παιδεία
Είναι γνωστές οι στρεβλώσεις που έχουν υποστεί τα τεχνικά επαγγέλματα και κυρίως το επάγγελμα του Μηχανικού, λόγω στρεβλών, ανορθολογικών, αντεπιστημονικών και αντιαναπτυξιακών πολιτικών στο χώρο είτε της προσχηματικής, δήθεν ενιαίας Ανώτατης Παιδείας, είτε παλαιότερα της Ανώτατης και Ανώτερης Παιδείας.
Οι στρεβλώσεις αυτές προήλθαν κυρίως από τον ενδοτισμό των πολιτικών ηγεσιών του Υπουργείου Παιδείας σε ρουσφετολογικές δράσεις παρακάμπτοντας επιστημονικούς Φορείς, τις στοιχειώδεις ευρωπαϊκές και διεθνείς πρακτικές αξιολόγησης, τις εκπτώσεις στις ελάχιστες προδιαγραφές και τα χαρακτηριστικά των επιστημονικών επαγγελμάτων, τις προτάσεις διεθνών Οργανισμών, όπως του ΟΟΣΑ, που αποτελούν «Ευαγγέλιο» για τις υπόλοιπες πολιτικές της Κυβέρνησης, τις κοινοτικές οδηγίες σε όσα κατ’ επιλογή θέλει να καταστρατηγήσει, τις αναπτυξιακές προτεραιότητες της Χώρας, ακόμη και τη γνώμη στα καθ’ ύλη αρμόδια παραγωγικά Υπουργεία.
Οι πολιτικές αυτές βασίστηκαν στο στρεβλό κοινωνικό στερεότυπο της κοινωνικής καταξίωσης μέσω των σπουδών και στον λαϊκισμό της ανεξέλεγκτης αύξησης Τμημάτων και εισακτέων στην Ανώτατη και Ανώτερη Παιδεία, χωρίς την πρόβλεψη των απαραίτητων προϋποθέσεων σε οικονομικούς πόρους, κατάλληλου επιπέδου και επαρκούς αριθμού εκπαιδευτικού προσωπικού, υλικοτεχνικής υποδομής, σύνδεσης της επιστημονικής γνώσης με τη νομοθεσία και της έρευνας με τις αναπτυξιακές δραστηριότητες.
Οι ισοπεδωτικές λαϊκίστικες και ανεύθυνες πολιτικές στην Παιδεία οδήγησαν στα εκφυλιστικά φαινόμενα τμημάτων με γνωστικό αντικείμενο απροσδιόριστο για την αγορά αλλά προσδιορισμένο στους επισπεύδοντες την ίδρυσή τους, στην εικονική «ανωτατοποίηση» των ΤΕΙ, στον υπερπληθωρισμό επιστημόνων, στις συνεχείς εκπτώσεις ποιότητας, στην ανυπαρξία αξιόπιστου συστήματος αξιολόγησης και στην τάση του Υπουργείου Παιδείας να οικειοποιηθεί αρμοδιότητες των κατά νόμο και καθ’ ύλη αρμοδίων Υπουργείων τόσο στα επαγγελματικά δικαιώματα όσο και σε δράσεις κατάρτισης, πιστοποίησης και αδειοδότησης.
Δυστυχώς, οι Υπουργοί Παιδείας λειτούργησαν ως κομματάρχες εξυπηρέτησης επαγγελματικών ομάδων, στρεβλών και άνευ σχεδίου τοπικών αιτημάτων και «οικείων» πανεπιστημιακών, εξαγοράζοντας πολιτική στήριξη και βάζοντας το σύνολο του πολιτικού συστήματος σε μια πλειοδοσία στρεβλών, αντιεπιστημονικών και λαϊκίστικων πολιτικών θέσεων και πράξεων.
Είναι άλλωστε γνωστή η απουσία της Χώρας μας στη διαδικασία διαμόρφωσης των κοινοτικών Οδηγιών αλλά και η στρεβλή εφαρμογή τους στη συνέχεια.
Ενδεικτικό παράδειγμα η καταστρατήγησή της Οδηγίας 2005/36/ΕΚ και της Οδηγίας 2006/123/ΕΚ που αποτελεί το άλλοθι της επιχειρούμενης απορρύθμισης, ώστε νομικά ρυθμισμένα επαγγέλματα να παρουσιασθούν ως συνδεδεμένα με την ασφάλεια και το δημόσιο συμφέρον.
Τα πολιτικά τερτίπια συνεχίζονται ακόμη και σήμερα.
Στον Νόμο 4093/2012, γνωστό ως άρθρο Μόνο, καταργείται η διάταξη του Εφαρμοστικού ΠΔ 38/2010 της Οδηγίας 2005/36/ΕΚ, που όριζε, σύμφωνα με την Οδηγία, το ΤΕΕ από την 01.01.2013 ως τον αρμόδιο Φορέα για τις επαγγελματικές ισοτιμίες. Την αρμοδιότητα, κατά παράβαση της Οδηγίας, κρατά το Υπουργείο Παιδείας, για να συνεχίζει στρεβλώσεις, αντιεπιστημονικές και έξω από τη διεθνή πρακτική, εκδίδοντας, διοικητικές, αποφάσεις επαγγελματικών δικαιωμάτων, άσχετων με τις γνώσεις, τις δεξιότητες, το πρόγραμμα και τα χρόνια σπουδών, την εμπειρία που κάποιος απέκτησε σε κάποια ευρωπαϊκή Χώρα, χωρίς ενιαίους κανόνες και προδιαγραφές.
Στρεβλώσεις που θέτουν σε κίνδυνο τη δημόσια ασφάλεια, την προστασία του δημόσιου συμφέροντας και την υγεία των πολιτών.
Το ΤΕΕ παρουσιάζει σήμερα τις στρεβλώσεις ενός άθλιου συστήματος ενιαίας Ανώτατης Παιδείας και την πρόταση του για μια οριστική λύση, έναν ορθολογικό τρόπο διάρθρωσής της και την επαγγελματική πρόσβαση όλων, στους τομείς και τις βαθμίδες που μπορεί να αδειοδοτηθεί:
  1. Αριθμός διπλωματούχων Μηχανικών στην Ελλάδα σε σχέση με ευρωπαϊκές Χώρες
  2. Αποτύπωση της κατάστασης στα ΤΕΙ
  3. Αριθμός εισακτέων
  4. Τμήματα και βασικές ειδικότητες
  5. Κατηγορίες έργων
  6. Στρεβλώσεις που αντιμετωπίζουμε με το σύστημα της επαγγελματικής ισοτιμίας από το υπουργείο Παιδείας
  • Επαγγελματική ισοτιμία με ειδικότητες μεγαλύτερου εύρους
  • Επαγγελματική ισοτιμία με απόφοιτους 3ετών σπουδών
  • Αναγνώριση εμπειρίας σε άλλη Χώρα
  • Αναγνώριση εμπειρίας στη Χώρα μας που αναγνωρίζεται σε άλλη Χώρα, με τοπικά παραρτήματα
  1. Σύστημα επαγγελματικής ισοτιμίας
  2. Διάκριση αποφοίτων ειδικοτήτων υποκατηγορίας (ΚΑΤΕΕ, ΣΕΛΕΤΕ, ΤΕΙ, ΑΤΕΙ, Σιβητανιδείου)
  3. Ενιαία Ανώτατη Παιδεία σημαίνει συγχώνευση των αντίστοιχων Τμημάτων των ΤΕΙ στα Τμήματα των ΑΕΙ
  • Ενιαίες πενταετείς σπουδές, ισοτίμηση με Master (Δημόσιος Τομέας)
  • ΙΕΚ/Κολέγια
  • Πενταετία
  • Μη ύπαρξη ΤΕΙ σε ευρωπαϊκές Χώρες
  • Ειδικότητες μεγάλου εύρους
  • Σύστημα συμπληρωματικού προγράμματος σπουδών στους απόφοιτους ΚΑΤΕΕ, ΣΕΛΕΤΕ, ΤΕΙ, ΑΤΕΙ, Σιβητανιδείου) για απόκτηση διπλώματος Μηχανικού στην ίδια ειδικότητα.
  1. Έκδοση ΠΔ Μητρώου Κατασκευαστών Ιδιωτικών Έργων, επαγγελματικά δικαιώματα κατασκευαστών σε όλους τους αποφοίτους Τμημάτων ΚΑΤΕΕ, ΣΕΛΕΤΕ, Σιβητανιδείου, ΤΕΙ, ΑΤΕΙ και ένταξή τους στο Μητρώο Κατασκευαστών του ΤΕΕ
  2. Μεταφορά όλων των Μητρώων Μηχανικών και τεχνικών επαγγελμάτων στο ΤΕΕ και Διαβάθμιση Μηχανικών – μεταβατικές διατάξεις για τα έως σήμερα Μέλη του ΤΕΕ
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου