Τετάρτη 23 Δεκεμβρίου 2020

Αίτηση της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ και 39 συναδέλφων σχετικά με τους παλαιούς ασφαλισμένους (προ 1993) οι οποίοι έχουν διοριστεί ως τακτικοί υπάλληλοι μετά την 1-1-1993.

 

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ

Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ

τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr

Αθήνα, 22/12/2020

Αρ. Πρωτ. :

Προς: Α’ βάθμιες Ενώσεις

(για ενημέρωση των μελών).



Θέμα :
Αίτηση της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ και 39 συναδέλφων σχετικά με τους παλαιούς ασφαλισμένους (προ 1993) οι οποίοι έχουν διοριστεί ως τακτικοί υπάλληλοι μετά την 1-1-1993.


Συνάδελφοι/σες

Αναρτούμε την αίτηση της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ και 39 συναδέλφων μας προς το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων σχετικά με το θέμα που έχει προκύψει με τους παλαιούς ασφαλισμένους (προ 1993) οι οποίοι έχουν διοριστεί ως τακτικοί υπάλληλοι μετά την 1-1-1993 και είχαν ασκήσει εμπρόθεσμα το δικαίωμα υπαγωγής και στην ασφάλιση του πρ. Δημοσίου. Με την αίτηση αυτή ζητάμε να διευκρινιστεί ότι και στην περίπτωση αυτή, εφαρμόζεται και ισχύει το δικαίωμα επιλογής του φορέα στον οποίο είναι ασφαλισμένοι από την 1-1-2017 και εντεύθεν στον e - ΕΦΚΑ.

Θα ενημερώνουμε σχετικά με τις εξελίξεις.

ΠΡΟΣ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ

ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ

ΑΙΤΗΣΗ


  1. Της δευτεροβάθμιας συνδικαλιστικής οργάνωσης Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών (ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ) που εδρεύει στην Αθήνα, οδός Μαυροματαίων αρ. 17, όπως νόμιμα εκπροσωπείται.

  2. {Ακολουθούν 39 ονόματα συναδέλφων μας}


******************

Το πρώτο από εμάς σωματείο αποτελώ την πλέον αντιπροσωπευτική δευτεροβάθμια συνδικαλιστική οργάνωση των Διπλωματούχων Μηχανικών του Δημοσίου και άπαντες οι αιτούντες είναι μέλη των πρωτοβάθμιων σωματείων – μελών μου. Άπαντες οι (με αριθμούς 2-38) αιτούντες είμαστε παλαιοί ασφαλισμένοι, κατά τους ορισμούς του ν. 2084/1992, υπαχθέντες υποχρεωτικά στην ασφάλιση του πρ. ΤΣΜΕΔΕ, λόγω της ιδιότητάς μας ως Διπλωματούχων Μηχανικών από της εγγραφής μας στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας και πάντως έως 31-12-1992. Άπαντες δε έχουμε διοριστεί ως τακτικοί υπάλληλοι στο Δημόσιο, σε ΟΤΑ και ΝΠΔΔ μετά την 1-1-1993. Άπαντες δε, κατά την 31-12-2016, ήμασταν ασφαλισμένοι για την ίδια απασχόληση σε δύο πρώην φορείς κύριας σύνταξης, ήτοι και στο πρ. ΤΣΜΕΔΕ και στο πρ. Δημόσιο, σύμφωνα με τις προβλέψεις του άρθρου 17 παρ. 4 του ν. 2084/1992.


Ειδικότερα, με το ως άνω άρθρο προβλεπόταν ότι:

«… 4. Τα πρόσωπα των άρθρων 3 και 7 του νόμου αυτού ασφαλίζονται υποχρεωτικά μόνο στο Δημόσιο. Κατ` εξαίρεση αν, για τα πρόσωπα αυτά, προβλέπεται από τις ισχύουσες διατάξεις υποχρεωτική ασφάλιση και σε άλλους φορείς κύριας ασφάλισης λόγω της ιδιότητας τους για την ίδια υπηρεσία ή για περισσότερες απασχολήσεις παρέχεται η δυνατότητα να επιλέξουν την ασφάλιση τους είτε στο Δημόσιο είτε στους άλλους αυτούς φορείς. Η επιλογή γίνεται με υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986, που υποβάλλεται στη διεύθυνση διοικητικής υποστήριξης του υπουργείου τους και στους οικείους φορείς ασφάλισης, μέσα σε προθεσμία τριών μηνών από την ανάληψη υπηρεσίας. Αν η υποχρεωτική αυτή ασφάλιση στους ανωτέρω φορείς έχει πραγματοποιηθεί μέχρι 31 Δεκεμβρίου 1992, δύναται ο υπάλληλος, εφόσον επιθυμεί, να ασφαλισθεί και στο Δημόσιο, καταβάλλοντας την εισφορά που προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 6 του ν. 1902/1990, δηλώνοντας τούτο εγγράφως στην υπηρεσία του. Ειδικά η ασφάλιση στο ταμείο Συντάξεως και Αυτασφαλίσεως Υγειονομικών (Τ.Σ.Α.Υ.) και στο Ταμείο Συντάξεως Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Εργων (Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε.) είναι υποχρεωτική προκειμένου για όσους υπάγονται για πρώτη φορά στην ασφάλιση των ταμείων αυτών από 1ης Ιανουαρίου 1993 και μετά, όπως ορίζεται στις διατάξεις του άρθρου 39 του παρόντος και στο Δημόσιο προαιρετικής με καταβολή σε αυτό του συνόλου των εισφορών από τους ασφαλιζομένους, σύμφωνα με το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου αυτής".

Περαιτέρω δε, με το άρθρο 5 του ν. 2320/1995 προβλέφθηκε ότι η δήλωση του πρώτου εδαφίου (ήτοι η δήλωση όσων παλαιών ασφαλισμένων στο πρ. ΤΣΜΕΔΕ και στο πρ. ΤΑΝ επιθυμούσαν να υπαχθούν και στην ασφάλιση του πρ. Δημοσίου) υποβάλλεται για μεν τους νεοδιοριζομένους εντός τριμήνου από του διορισμού τους, για όσους δε υπηρετούν, εντός εξαμήνου από την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού.».

Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, άπαντες οι αιτούντες υποβάλλαμε εμπροθέσμως την σχετική δήλωση υπαγωγής μας και στην ασφάλιση του πρ. Δημοσίου, καταβάλλοντας έκτοτε ακριβόχρονα τις αναλογούσες ασφαλιστικές εισφορές και εξομοιωμένοι ως εκ τούτου, αναφορικά με τη συνταξιοδοτική και ασφαλιστική μας κατάσταση, με τους συναδέλφους μας μηχανικούς του Δημοσίου που έχουν διοριστεί έως 31-12-1992. Τούτο δε καθόσον για εμάς, που ασκήσαμε εμπρόθεσμα το δικαίωμα υπαγωγής μας και στο πρ. Δημόσιο κατά τα ανωτέρω, δυνατότητα δε ανάκλησης δεν προβλεπόταν από το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, κατέστη πλέον υποχρεωτική και η υπαγωγή μας στο πρ. Δημόσιο και έτσι λόγω της αυτής δραστηριότητας (μηχανικοί του Δημοσίου) υπαγόμασταν υποχρεωτικά σε δύο πρ. φορείς κύριας ασφάλισης, ήτοι στο πρ. Δημόσιο και στο πρ. ΤΣΜΕΔΕ.

Επειδή άπαντες οι αιτούντες ζητήσαμε εμπρόθεσμα μετά το διορισμό μας και ενόσω ήμασταν υποχρεωτικά ασφαλισμένοι στο πρ. ΤΣΜΕΔΕ, την υπαγωγή μας και στην ασφάλιση του πρ. Δημοσίου για την απασχόλησή μας ως Μηχανικοί του Δημοσίου. Μετά δε την υποβολή της αίτησης αυτής η υπαγωγή μας και στο πρ. Δημόσιο κατέστη ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ, καθώς άλλωστε δεν προβλεπόταν δυνατότητα άσκησης εκ μέρους μας δικαιώματος ανάκλησης (ακόμα και για το μέλλον).

Επειδή ως εκ τούτου κατά την 31-12-2016 ήμασταν και εμείς για την ίδια δραστηριότητα – απασχόληση υποχρεωτικά ασφαλισμένοι σε δύο πρ. φορείς κύριας ασφάλισης.

Επειδή, κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, πρέπει να γίνει δεκτό ότι και για τους διορισθέντες μετά την 1-1-1993 στο Δημόσιο, ΟΤΑ και ΝΠΔΔ μηχανικούς παλαιούς ασφαλισμένους, υπαχθέντες στην ασφάλιση του πρ. ΤΣΜΕΔΕ έως την 31-12-1992, θεσπίστηκε με τον ν. 4387/2016 δικαίωμα επιλογής του (ένα) φορέα στον οποίο επιθυμούν να παραμείνουν ασφαλισμένοι μετά την 1-1-2017 στον νέο ενιαίο φορέα ΕΦΚΑ και πλέον e – ΕΦΚΑ. Το ως άνω δικαίωμα δε, διαφοροποιείται από το δικαίωμα διατήρησης, μετά την εκ μέρους μας υποβολή σχετικής αίτησης, και των δύο ασφαλίσεων, καταβάλλοντας εξ ιδίων το σύνολο των αναλογουσών εισφορών για τη δεύτερη ασφάλιση.

Επειδή οι αρμόδιες υπηρεσίες προσωπικού των φορέων όπου παρέχουμε τις υπηρεσίες μας, μάς ασφάλισαν από την 1-1-2017 και εντεύθεν στο πρ. ΤΣΜΕΔΕ, επικαλούνται δε παρανόμως, όπως αναφέρουμε κατωτέρω, τις προβλέψεις της παρ. 4 του άρθρου 17 του ν. 2084/1992 για να δικαιολογήσουν την εν λόγω ενέργειά τους. Όμως η ως άνω διάταξη στο βαθμό που επαναλαμβάνει τις προβλέψεις του άρθρου 39 του ν. 2084/1992 πρέπει να θεωρηθεί ότι έχει καταργηθεί.

Επειδή από όσα έχουμε ανωτέρω εκθέσει προκύπτει πέραν πάσης αμφιβολίας η εφαρμογή και στην περίπτωσή μας του δικαιώματος επιλογής του φορέα στον οποίο παραμένουμε ασφαλισμένοι μετά την 1-1-2017 σύμφωνα με τις ρυθμίσεις του ν. 4387/2016.

Επειδή πάντως τονίζουμε ότι οι υπηρεσίες μισθοδοσίας – προσωπικού των δημοσίων υπηρεσιών της χώρας δεν έχουν εφαρμόσει ομοιόμορφα και ενιαία τις σχετικές διατάξεις καθώς υπάρχουν συνάδεφλοί μας μηχανικοί που διορίστηκαν μετά την 1-1-1993 στο Δημόσιο και οι οποίοι διατήρησαν ασφάλιση πρ. Δημοσίου και μετά την 1-1-1993.


Επειδή ως εκ τούτου πρέπει να κάνετε δεκτό το αίτημά μας και να διευκρινίσετε, στη συνέχεια των σχετικών εγκύκλιων οδηγιών που έχουν ήδη δοθεί από την Υπηρεσία σας, ότι και οι διορισθέντες μετά την 1-1-1993 στο δημόσιο μηχανικοί, οι οποίοι κατά την 31-12-2016 ήταν υποχρεωτικά ασφαλισμένοι σε δύο φορείς κύριας ασφάλισης, έχοντας ασκήσει το δικαίωμα υπαγωγής και στην ασφάλιση του πρ. Δημοσίου, έχουν δικαίωμα επιλογής του φορέα στην ασφάλιση του οποίου εξακολουθούν να υπάγονται και μετά την 1-1-2017 στον ΕΦΚΑ.

Επειδή πάντως η υπαγωγή μας στο πρ. ΤΣΜΕΔΕ για το διάστημα από 1-1-2017 και εντεύθεν δεν έθιγε τα συνταξιοδοτικά μας δικαιώματα υπό το φως των εγκύκλιων οδηγιών που είχαν αρχικά εκδοθεί σχετικά, οι οποίες όμως ανακλήθηκαν αναδρομικά με τις πρόσφατες που εκδόθηκαν σε ερμηνεία των άρθρων 19 και 36 Α του ν. 4387/2016. Και ενώ γινόταν δεκτό ότι ο χρόνος ασφάλισης από 1-1-2017 και εντεύθεν μπορούσε, ως χρόνος ΕΦΚΑ, να αξιοποιηθεί και να υπολογιστεί, σύμφωνα με τους κανόνες της διαδοχικής ασφάλισης, σε οποιονδήποτε φορέα είχε πραγματοποιηθεί υπαγωγή έως 31-12-2016, εντούτοις πλέον προκειμένου να τύχουν εφαρμογής στην περίπτωσή μας οι συνταξιοδοτικές προϋποθέσεις του πρ. Δημοσίου έχει σημασία να καταστεί το πρ. Δημόσιο τελευταίος φορέας.


ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ

Με ρητή επιφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματός μας

ΖΗΤΟΥΜΕ

Να κάνετε δεκτή την αίτησή μας και να διευκρινίσετε ότι και στην περίπτωση των παλαιών ασφαλισμένων Μηχανικών που διορίστηκαν στο Δημόσιο μετά την 1-1-1993 και είχαν ασκήσει εμπρόθεσμα το δικαίωμα υπαγωγής και στην ασφάλιση του πρ. Δημοσίου, εφαρμόζεται και ισχύει το δικαίωμα επιλογής του φορέα στον οποίο είναι ασφαλισμένοι από την 1-1-2017 και εντεύθεν στον e - ΕΦΚΑ.


Αθήνα, 22 Δεκεμβρίου 2020

Η πληρεξούσια δικηγόρος


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου