Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2020

Δέκα ερωτήσεις στους βουλευτές Ηρακλείου για το αεροδρόμιο στο Καστέλλι

Μακέτα του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι Ηρακλείου04.09.2020, 10:07

Δέκα ερωτήσεις στους βουλευτές Ηρακλείου για το αεροδρόμιο στο Καστέλλι
efsyn.gr

Κείμενο 10 ερωτήσεων σε σχέση με τις εξελίξεις για το αεροδρόμιο Καστελλίου απευθύνει στους βουλευτές Ηρακλείου η Πρωτοβουλία για τη Διάσωση, Προβολή και Αειφόρο Ανάπτυξη της Πεδιάδας, δια του προέδρου της Γιώργου Μαυραντωνάκη. Μεταξύ άλλων οι βουλευτές ερωτώνται για την άφαντη ως τώρα μελέτη σκοπιμότητας του νέου αεροδρομίου, για τις δυσχερείς εξελίξεις σχετικά με την εκποίηση και του υπάρχοντος αεροδρομίου Καζαντζάκης αλλά και για το υπέρογκο κόστος για τους Ηρακλειώτες από τη μεταφορά του αεροδρομίου.

Επίσης στο κείμενο γίνεται αναφορά στην τεράστια περιβαλλοντική υποβάθμιση λόγω των αέριων ρύπων που θα υποστεί όλη η περιοχή και οι καλλιέργειες της Πεδιάδας αλλά και στην παραβίαση των αυστηρών προϋποθέσεων που θέτει η ευρωπαϊκή νομοθεσία για τις προστατευόμενες περιοχές όπως τα Αστερούσια. 

Αναλυτικά το κείμενο: 

10 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΟΥ Ν. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΧΕΙ Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ.

Αξιότιμοι κύριοι Βουλευτές του νομού Ηρακλείου (τέως και νυν), 

Πριν 17 χρόνια ανακοινώθηκε επίσημα από τους κ.κ. Χρήστο Βερελή και Μανώλη Στρατάκη η πρόταση για Νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλλι αντί της αναβάθμισης του αερολιμένα Ν. Καζαντζάκης. Τότε αναγκάστηκαν οι εμπνευστές της ιδέας να επινοήσουν ‘’πειστικά’’ επιχειρήματα ώστε να δικαιολογήσουν γιατί πέταξαν 1.6 δις δραχμές, που στοίχισαν οι μελέτες της αναβάθμισης του Ν. Καζαντζάκης, στα σκουπίδια για να σπαταλάτε εσείς σήμερα μισό δις Ευρώ (170 δις δρχ.) για νέο αεροδρόμιο. Μετά τους αρχικούς εμπνευστές της ιδέας, τη σκυτάλη πήραν κατά σειρά ‘’εμφανίσεως’’, οι κ.κ. Μιχάλης Λιάπης, Κωστής Χατζηδάκης, Ευριπίδης Στυλιανίδης, Δημήτρης Ρέππας, Γιάννης Ραγκούσης, Μάκης Βορίδης, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος, μετά από τις αποτυχημένες, προσπάθειες των προκατόχων του να δημοπρατήσουν ένα μη βιώσιμο έργο, κατάφερε τελικά το 2015 να το δρομολογήσει με σωρεία παρακάμψεων και μεθοδεύσεων προκατασκευάζοντας, σε συνεργασία με τον ‘’προεπιλεγμένο’’ μοναδικό μειοδότη, μια επονείδιστη σύμβαση παραχώρησης εις βάρος των κατοίκων της περιοχής και του Ελληνικού λαού και να την κυρώσει στη Βουλή με μια απαράδεκτη και πρόχειρη Αιτιολογική Έκθεση γεμάτη ψεύδη, ανακρίβειες και άστοχα επιχειρήματα. Σήμερα τη σκυτάλη κρατεί επάξια ο κ. Κων/νος Αχιλλέα Καραμανλής 

κ.κ. Βουλευτές του νομού Ηρακλείου, με εντελώς αβάσιμα επιχειρήματα, διαχρονικά και διακομματικά, καταφέρνετε να υποβάλλετε στα πλήθη, ότι το Νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλλι είναι απαραίτητο αφού θα λύσει τα προβλήματα του ‘’Ν. Καζαντζάκης’’ και θα φέρει ανάπτυξη. Όταν υπόσχεστε δουλειές και ανάπτυξη δημαγωγώντας για ένα πολύπλοκο θέμα, που δεν έχετε την παραμικρή ιδέα ούτε εσείς ούτε η πλειονότητα του κόσμου, είναι αναμενόμενο να πείθετε και να δημιουργείτε στερεότυπα. Αλήθεια, όλους αυτούς τους ισχυρισμούς, που χρησιμοποιείτε ως επιχειρηματολογία, τους πιστεύετε ή αποτελούν μέρος της ψηφοθηρικής δημαγωγίας, που απαιτεί το επάγγελμα; Άσχετα από την πραγματικότητα και για του λόγου το αληθές ας υποθέσουμε ότι πράγματι πιστεύετε ότι το νέο αεροδρόμιο θα φέρει ανάπτυξη και θα είναι καλό για τον τόπο, τους δημότες και τη χώρα! Είτε το πιστεύεται είτε προσποιείστε, ήρθε η ώρα να σταματήσετε τις ποιοτικές αοριστίες στις οποίες επιδίδεστε τόσα χρόνια και να αρχίσετε να επιχειρηματολογείτε με πραγματικά στοιχεία και να ποσοτικοποιείτε τις υποσχέσεις σας, ειδικά όσον αφορά στην ανάπτυξη. Συγκεκριμένα:

1. ΘΑ ΘΕΛΑΜΕ ΝΑ ΜΑΣ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΕΤΕ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΟΥ ΘΑ ΦΕΡΕΙ ΤΟ ΝΕΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙΤΕ ΑΠΟ ΠΟΥ ΑΚΡΙΒΩΣ ΘΑ ΠΡΟΚΥΨΕΙ.

Η ανάπτυξη σε μια οικονομία αποτυπώνεται στην αύξηση του ΑΕΠ! Δηλαδή για να υπάρχει ανάπτυξη το μετά το Νέο Αεροδρόμιο ΑΕΠ της χώρας (ΑΕΠ2) θα πρέπει να είναι μεγαλύτερο από το πριν (ΑΕΠ1). Δηλαδή ΑΕΠ2 – ΑΕΠ1 = Δ > 0 (αν το Δ < 0 τότε έχουμε ύφεση!!). Θα θέλαμε επομένως να μας εξηγήσετε πόσο θα είναι το Δ, τι πρόσημο θα έχει και από πού θα προκύψει, δεδομένου ότι δεν πρόκειται να αυξηθούν οι πτήσεις όπως λανθασμένα ισχυρίζεστε! Το Ν. Καζαντζάκης είχε κάποτε κορεστεί λόγω θέσεων στάθμευσης, πρόβλημα που λύθηκε με την παύση λειτουργίας της 126 ΣΜ, και από τις περιορισμένες κτηριακές εγκαταστάσεις, που κάπως μπαλώθηκαν πρόσφατα με την προσθήκη νέου κτηρίου αναχωρήσεων. Όταν θέλουμε να αυξήσουμε τις πτήσεις σε ένα αεροδρόμιο, αυτό επιτυγχάνεται με την προσθήκη επιπλέον διαδρόμων και όχι με την αύξηση του μήκους ή του πλάτους ή με την μετακόμισή του διαδρόμου από τη θάλασσα στα βουνά! Να σημειωθεί ότι υπάρχουν αεροδρόμια στον κόσμο μονού διαδρόμου που εξυπηρετούν σχεδόν 1000 πτήσεις το εικοσιτετράωρο (Mumbai Airport) και πάνω από 45 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως (London Gatwick Airport), ενώ το Ηράκλειο εξυπηρετεί 8 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως και κάτω από 200 πτήσεις το εικοσιτετράωρο, όχι επειδή δεν μπορεί αλλά διότι δεν υπάρχει ζήτηση!

2. ΘΑ ΘΕΛΑΜΕ ΝΑ ΜΑΣ ΕΞΗΓΗΣΕΤΕ ΑΠΟ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΟΚΥΨΟΥΝ ΟΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΟΥ ΤΑΖΕΤΕ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ; 

Το αεροδρόμιο Ν. Καζαντζάκης σήμερα απασχολεί 2.300 εργαζομένους, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων είναι εποχικοί. Η Μελέτη (ΜΠΕ) της ENVECO (2009), στη σελίδα 283 αναφέρει ότι το νέο αεροδρόμιο θα απασχολεί ακριβώς τον ίδιο αριθμό εργαζομένων! Επίσης από τη στιγμή που το νέο αεροδρόμιο δεν θα δέχεται περισσότερες πτήσεις από ότι το υφιστάμενο – αντίθετα ίσως να είναι και λιγότερες λόγω ακρίβειας – δεν μπορεί να υπάρξει νέα οικονομία για να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας από νέες δραστηριότητες! Άρα σε ποιες ακριβώς νέες θέσεις εργασίας αναφέρεστε ποσοτικά και ανά τομέα;

3. ΓΙΑ ΝΑ ΑΥΞΗΣΕΤΕ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΚΟΜΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΥΠΟΣΧΕΣΤΕ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΟΜΒΟΥ, ΔΙΑΜΕΤΑΚΟΜΙΣΤΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ΚΑΙ ΥΠΕΡΑΤΛΑΝΤΙΚΕΣ ΑΦΙΞΕΙΣ. ΘΑ ΘΕΛΑΜΕ ΝΑ ΜΑΣ ΕΞΗΓΗΣΕΤΕ ΠΟΙΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΘΑ ‘’ΖΕΥΓΑΡΩΣΕΙ’’ ΜΕ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟΝ ΚΟΜΒΟ, ΜΕ ΠΟΙΟ ΜΕΣΟ ΘΑ ΔΙΑΜΕΤΑΚΟΜΙΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΟΙΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΘΑ ΤΟΛΜΗΣΕΙ ΝΑ ΒΑΛΕΙ ΠΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΑ ΠΕΡΑΤΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΜΕ JUMBO ΣΤΟ ΚΑΣΤΕΛΛΙ; 

Για να δημιουργηθεί ένας αεροπορικός κόμβος απαιτούνται δυο συστατικά, το αεροδρόμιο και η αεροπορική εταιρεία που έχει το συγκεκριμένο αεροδρόμιο σαν έδρα (Home Base) και η οποία επιχειρεί σε κατάλληλο δίκτυο τύπου Κόμβου & Ακτίνων (hub & spoke). Παραδείγματα ζευγαριών κόμβων/εταιριών είναι η Φρανκφούρτη με τη Lufthansa, το Παρίσι με την Air France, το Λονδίνο με την British Airways, το Άμστερνταμ με την KLM, το Ντουμπάι με την Emirates, η Κων/πολη με την Turkish Airlines και θα ήταν και η Αθήνα με την Ολυμπιακή αν δεν την είχε διαλύσει ο κ. Κωστής Χατζηδάκης. Το Καστέλλι άραγε με ποια αεροπορική εταιρεία θα κολλήσει και σε ποιο hub/spoke δίκτυο θα επιχειρεί, δεδομένου ότι η μεγαλύτερη Ελληνική Αεροπορική Εταιρεία σήμερα είναι απλώς περιφερειακή (regional airline) χωρίς δυνατότητα αξιοποίησης σοβαρού κόμβου; Μήπως σκοπεύετε να αναστήσετε την Παλιά Ολυμπιακή των 5 Ηπείρων με έδρα το Καστέλλι;

Όσον αφορά στην φαντασίωση για διαμετακομιστικό εμπορευματικό σταθμό, πρέπει να γνωρίζετε ότι Cargo Hubs, ακόμα και τα μικρά, γίνονται πάντα για κάποιο λόγο, είτε γεωγραφικής διευκόλυνσης, π.χ. Λιέγη για την Βόρεια Ευρώπη και Μπρέσια για την Κεντρική Ευρώπη, είτε λόγω Αεροπορικής Εταιρείας με μεγάλη εμπορευματική ικανότητα, όπως η Cargo Lux στο Λουξεμβούργο και Lufthansa στη Φρανκφούρτη. Τα Cargo Hubs δέχονται το φορτίο αεροπορικώς και η περαιτέρω προώθηση γίνεται σχεδόν πάντα χερσαία και σε σπανιότερες περιπτώσεις, πολύ ακριβού φορτίου, μπορεί να γίνεται αεροπορική προώθηση με μικρότερα αεροπλάνα – ποτέ με καράβι από την Κρήτη!! Όσο για τα ευπαθή τοπικά προϊόντα που λέτε ότι θα μεταφέρονται αεροπορικώς από το Καστέλλι στις αγορές του εξωτερικού, αυτό θα είναι εφικτό μόνο για πανάκριβα προϊόντα που στην τιμή τους μπορούμε να προσθέσουμε τουλάχιστον 5 Ευρώ το κιλό σε κόστος μεταφοράς! κ.κ. Βουλευτές, ξέρετε πολλά τέτοια ακριβά ευπαθή Ελληνικά προϊόντα που να μπαίνει καπέλο 5 Ευρώ το κιλό; 

Όσον αφορά στα ‘’υπερατλαντικά’’ δρομολόγια που θα έρχονται στο Καστέλλι, πρέπει να γνωρίζετε ότι κανένα αεροπλάνο ευρείας ατράκτου μακρών αποστάσεων (δηλ. με οικονομική ακτίνα 10+ ωρών πτήσης – Β747, Α380 κλπ) δεν θα έρθει ποτέ στο Καστέλλι ή στο κάθε περιφερειακό αεροδρόμιο τουριστικού προορισμού, διότι ένα τέτοιο δρομολόγιο δεν έχει κανένα εμπορικό και κατ’ επέκταση οικονομικό ενδιαφέρον. Οι τουρίστες που θα επιλέξουν την Ελλάδα ως προορισμό άνω των 10 ωρών πτήσης και άνω των χιλίων δολαρίων σε κόστος ναύλου είναι ελάχιστοι και δεν έρθουν φυσικά όλοι στην Κρήτη. Η εταιρεία που θα βάλει τέτοιο δρομολόγιο με αεροπλάνο 500σίων ή 800σίων θέσεων προς την Ελλάδα, θα πετάξει προφανώς στην Αθήνα για να προωθήσει τους επιβάτες και σε άλλους τουριστικούς προορισμούς (Ρόδο, Σαντορίνη, Μύκονο, Κέρκυρα κλπ.).

Άρα το να αναφέρεστε στο νέο αεροδρόμιο ως ο επίδοξος κόμβος που θα έρχονται αεροπλάνα από τα πέρατα του κόσμου αντί να πηγαίνουν στο Ντουμπάι και θα έρχονται και μεγάλα τζάμπο από την άλλη άκρη της γης που θα φέρνουν ‘’καραβιές’’ τουριστών και παράλληλα θα είναι και διαμετακομιστικός εμπορευματικός σταθμός (cargo hub) τύπου Παρισίου, Λονδίνου και Φρανκφούρτης, είναι οικονομικά και εμπορικά πολύπλοκες αεροπορικές έννοιες, που κακώς τις αναφέρετε, αφού ούτε τις κατανοείτε ούτε μπορείτε να τις τεκμηριώσετε!!

4. ΘΑ ΘΕΛΑΜΕ ΝΑ ΜΑΣ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΕΤΕ ΤΗΝ ΕΚΤΑΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ (ΣΕ ΜΙΚΡΟΓΡΑΜΜΑΡΙΑ ΑΝΑ ΚΥΒΙΚΟ ΜΕΤΡΟ) ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ ΤΩΝ ΟΞΕΙΔΙΩΝ ΤΟΥ ΑΖΩΤΟΥ ΣΤΗΝ ΠΕΔΙΑΔΑ ΤΟΥ ΚΑΣΤΕΛΛΙΟΥ ΑΠΟ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΑΝΑΠΟΦΕΥΚΤΟ ‘’ΝΕΦΟΣ’’. 

Σύμφωνα με την εγκεκριμένη μελέτη (ΜΠΕ) και τη μελέτη του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, που είχε εκπονήσει ο τ. Δήμος Καστελλίου, τα οξείδια του Αζώτου σε 100.000 στρέμματα θα είναι πάνω από το 2πλάσιο του ορίου της Ε.Ε., και στην γύρω περιοχή, που θα εφάπτεται του αεροδρομίου, θα υπερβαίνει τα 1000 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο, με όριο της Ε.Ε. για την επιβίωση των οικοσυστημάτων τα 30 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο! Η μεγάλη συγκέντρωση των ρύπων οφείλεται στη μορφολογία του εδάφους, στο μικρόκλιμα της περιοχής και τις αεροναυτιλιακές διαδικασίες προσέγγισης/αναχώρησης (STAR/SID). Επίσης κ.κ. Βουλευτές μπορείτε να μας πείτε ποιες θα είναι οι επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων και στις καλλιέργειες από τη φωτοχημική ρύπανση (νέφος), που θα προκαλέσει η δευτερογενής παραγωγή τροποσφαιρικού Όζοντος; Μελέτες αναφέρουν ότι οι συνέπειες της Φωτοχημικής Ρύπανσης αφορούν κυρίως την υγεία του ανθρώπου και οι ασθένειες που οφείλονται στο φωτοχημικό νέφος μπορούν να προκαλέσουν ακόμα και το θάνατο. Το τροποσφαιρικό όζον έχει επίσης αρνητικές επιπτώσεις στις αγροτικές καλλιέργειες, δασική και άλλη βλάστηση καθώς είναι φυτοτοξικό στοιχείο που σημαίνει ότι όταν βρίσκεται σε μεγάλες συγκεντρώσεις γίνεται επικίνδυνο για τα φυτά επηρεάζοντας την ικανότητα τους να παράγουν και να αποθηκεύουν τροφή κάνοντάς τα πιο ευάλωτα στις αρρώστιες, τα έντομα και τις άσχημες καιρικές συνθήκες. Παρακαλούνται οι κ.κ. Βουλευτές του Ν. Ηρακλείου να διαψεύσουν τεκμηριωμένα ή να επιβεβαιώσουν τα παραπάνω και να μας πουν ποια θα είναι η ζημιά στις καλλιέργειες;


5. ΑΦΟΥ ΜΙΛΑΤΕ ΓΙΑ ΕΝΑ ΒΙΩΣΙΜΟ ΕΡΓΟ ΠΟΥ ΘΑ ΦΕΡΕΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΚΠΟΝΗΘΕΙ ΜΕΛΕΤΗ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑΣ; ΓΙΑΤΙ Η ΕΤΕΠ ΘΕΩΡΕΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΜΗ ΒΙΩΣΙΜΟ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΕΙ ΝΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΗΘΕΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΤΑΣΗΣ ΤΟΥ Ν. ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ, ΟΠΟΥ ΘΑ ΕΧΕΙ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΛΟΓΟ Η ΤΡΑΠΕΖΑ ΑΠΟΚΛΕΙΟΝΤΑΣ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ; 

Όπως ξέρετε (αλλά αποφεύγετε να το λέτε…) το κράτος έχει δεσμευτεί στην ΕΤΕπ για την αξιοποίηση της έκτασης του Ν. Καζαντζάκης. Επ’ αυτού εξηγήστε μας γιατί η τράπεζα συνδέει την αξιοποίηση της έκτασης του Ν. Καζαντζάκης με τις εκταμιεύσεις των δόσεων του δανείου των 180 εκατομμύρια; Γιατί η τράπεζα πρέπει να εγκρίνει τον τρόπο αξιοποίησης της έκτασης; Γιατί η τράπεζα (στο milestone 3 – όροι σύμβασης) απαιτεί ότι η επιτροπή αξιοποίησης της έκτασης του Ν. Καζαντζάκης πρέπει να ανήκει στην Κεντρική Κυβέρνηση αποκλείοντας έτσι την τοπική αυτοδιοίκηση ακόμα και από το να έχει άποψη; Οι κ.κ. Λαμπρινός και Αρναουτάκης έχουν πειστεί ότι θα έχουν λόγο; Διάβασαν τη δανειακή σύμβαση;

6. ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΥΠΟΓΡΑΨΕΙ ΤΗΝ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΠΟΥ ΖΗΤΑΕΙ Η ΤΡΑΠΕΖΑ ΟΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΗΡΕΑΣΤΟΥΝ ΤΑ ΑΣΤΕΡΟΥΣΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙΑ ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ; 

Το ότι η λειτουργία του αεροδρομίου δεν θα επηρεάζει την ΖΕΠ GR4310013 (Αστερούσια – Natura 2000) αποτελεί συμβατική υποχρέωση προς την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ‘’The closest Natura 2000 site that is aligned with the runway orientation is located about 20 km to the south, also in a mountain site. Nonetheless, a declaration that these protected sites will not be affected will be requested from the Competent Authority. The scope will include both the physical infrastructure as well as the air navigation approach routes.’’ Υπάρχει σχετική μελέτη σύμφωνα με την οδηγία 92/43; Ποιος θα υπογράψει την ΨΕΥΔΗ δήλωση που ζητάει η Τράπεζα;

7. ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙ ΤΙΣ ΕΚΤΟΣ ΣΥΡΜΑΤΟΠΛΕΓΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΦΑΠΤΟΝΤΑΙ ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ (ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ), ΠΟΥ ΜΕ ΡΥΠΟΥΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 30 ΦΟΡΕΣ ΤΑ ΕΠΙΤΡΕΠΟΜΕΝΑ ΟΡΙΑ ΣΕ ΟΞΕΙΔΙΑ ΤΟΥ ΑΖΩΤΟΥ ΘΑ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΟΥΝ ΟΛΟΣΧΕΡΩΣ;

Στο άρθρο 6.3 της σύμβασης παραχώρησης, αναφέρεται: Η Εταιρεία δεν θα ευθύνεται για θετικές ή παρεπόμενες ή αποθετικές ζημίες που θα προκληθούν σε τρίτους από την ύπαρξη αυτού καθαυτού του Έργου ή από τη λειτουργία και συντήρησή του ή των Κατασκευών ή οποιουδήποτε τμήματος αυτών ή από την εν γένει εκτέλεση του Έργου…

Επεξήγηση: Ως θετική ζημία νοείται η μείωση της υπάρχουσας περιουσίας του ζημιωθέντος, η οποία μπορεί να συνίσταται σε μείωση του ενεργητικού ή σε αύξηση του παθητικού του. Αποθετική ζημία ή διαφυγόν κέρδος είναι η μη επαύξηση της περιουσίας του ζημιωθέντος λόγω του ζημιογόνου γεγονότος, η οποία (επαύξηση) θα επερχόταν με πιθανότητα, σύμφωνα με τη συνηθισμένη πορεία των πραγμάτων. 

Άρα η εταιρεία νίπτει τας χείρας της για ότι προκύψει στην περιοχή και για τα μύρια κακά που έπονται! 

8. ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΕΛΗ ΑΠΟ ΤΑ ΟΠΟΙΑ Η ΣΥΜΒΑΣΗ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ ΑΠΑΛΛΑΣΣΕΙ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ;


Το άρθρο 36.1.11 της σύμβασης παραχώρησης, αναφέρει: Η Εταιρεία απαλλάσσεται από κάθε είδους δημοτικά τέλη ή/και δημοτικούς φόρους ως προς το Αεροδρόμιο και τη Ζώνη Εμπορικών Χρήσεων. 

Οι υπόλοιποι επαγγελματίες του Δήμου θα απαλλαχτούν από τα τέλη ή θα πληρώνουν και για τη Ζώνη Εμπορικών Χρήσεων του αεροδρομίου; Μήπως πρόκειται για άνισο ανταγωνισμό;

9. ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΕΙΔΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΝΘΗΚΗ ΤΩΝ ΠΑΡΙΣΙΩΝ (2015) ΠΟΥ ΠΡΟΣΥΠΕΓΡΑΨΕ ΚΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ;


Έχουν γίνει οι προβλεπόμενες ειδικές μελέτες που να αποτυπώνουν την επιβάρυνση του περιβάλλοντος με τις επιπρόσθετες εκπομπές CO2 λόγω της μεγαλύτερης διαδρομής που θα ακολουθούν τα αεροπλάνα στο νέο αεροδρόμιο; Εκτιμάται ότι η μεταφορά του αεροδρομίου στο Καστέλλι θα επιβαρύνει την ατμόσφαιρα ετησίως με 150.000 τόνους επιπλέον εκπομπές CO2. Το Ηνωμένο Βασίλειο έχασε στο εφετείο με αποτέλεσμα η κατασκευή του τρίτου διαδρόμου στο αεροδρόμιο Heathrow να σταματήσει διότι δεν είχαν ληφθεί υπόψη τα προβλεπόμενα στη συνθήκη των Παρισίων για την κλιματική αλλαγή! Το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών τα έχει λάβει υπόψη;

10. ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΟ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΚΟΣΤΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΣΤΟΥΣ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΤΗΣΕΙΣ Η ΜΕΤΑΚΟΜΙΣΗ ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ;

Εκτός του επιπλέον κόστους που θα κληθούν να πληρώσουν οι επιβάτες λόγω της απομάκρυνσης του αεροδρομίου από τον αστικό ιστό, εκτιμάται ότι η ετήσια επιβάρυνση των αεροπορικών εταιρειών λόγω της μετεγκατάστασης του αεροδρομίου, θα ανέρχεται σε περίπου 45 εκατομμύρια Ευρώ σε αναλογικά κόστη (καύσιμα, συντήρηση, τέλη υπέρπτησης κλπ.). Να μας πείτε ποιος θα πληρώσει τελικά το επιπλέον αυτό κόστος, διότι οι tour operators σκοπεύουν να το μετακυλήσουν στους ξενοδόχους της Ανατολικής Κρήτης!

κ.κ. Βουλευτές του νομού Ηρακλείου, στο βήμα της δημαγωγίας και στις στημένες συνεντεύξεις μπορείτε να λέτε ότι θέλετε, όμως έχετε ηθική υποχρέωση, έστω και στο και πέντε, να πείτε την αλήθεια στους ανθρώπους που σας εξέλεξαν να τους εκπροσωπήσετε στη Βουλή των Ελλήνων. Ακόμα και αν δεν γνωρίζετε ποιες θα είναι οι πραγματικές συνέπειες από την λειτουργία του νέου αεροδρομίου, φροντίστε να μάθετε!

Προσπαθώντας να βρείτε τις απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα, είναι βέβαιο ότι αργά ή γρήγορα θα ξετυλιχθεί το νήμα της ΑΡΙΑΔΝΗΣ και θα καταλήξετε στην αλήθεια, δηλαδή στις πραγματικές συνέπειες που θα έχει η λειτουργία του νέου αεροδρομίου, αν ποτέ ολοκληρωθεί! Καλό είναι στην ‘’έρευνα’’ που θα κάνετε να λάβετε υπόψη και τα νέα δεδομένα που δημιουργούνται στον Τουρισμό και τις Αερομεταφορές από τη συνεχιζόμενη πανδημία!

Εν αναμονή των τεκμηριωμένων απαντήσεών σας,

Γεώργιος Μαυραντωνάκης
Για την
ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΣΩΣΗ, ΠΡΟΒΟΛΗ 
ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΠΕΔΙΑΔΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου