Δίχως να προηγηθεί διαβούλευση με κανέναν φορέα επανέρχονται σε πεζόδρομους και πλατείες όλης της Ελλάδας ● Σύλλογος SOS-Τροχαία Εγκλήματα: ΚΥΑ προαναγγελθέντων θανάτων. Ερχονται οι επικίνδυνες πινακίδες ακόμα και σε λεωφόρους όπως η Κηφισίας και η Συγγρού ● Σ. Φάμελλος (τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας ΣΥΡΙΖΑ): Πρόκειται για μια εκχώρηση του δημόσιου και του ελεύθερου χώρου στα ιδιωτικά συμφέροντα των διαφημιστικών εταιρειών εις βάρος των συμφερόντων των πολιτών.
Σοβαρά ερωτήματα και έντονη κριτική προς την κυβέρνηση από το σύνολο σχεδόν των ΜΜΕ, γεγονός που δεν συνηθίζεται τον τελευταίο ένα χρόνο, προκαλεί η Κοινή Υπουργική Απόφαση που αποπειράται να επαναφέρει τις υπαίθριες διαφημιστικές πινακίδες στους δρόμους της χώρας. Οργισμένη είναι η αντίδραση από πλευράς ΣΥΡΙΖΑ, που καταγγέλλει την επαναφορά με πλάγιο τρόπο της ανάρτησης διαφημιστικών πινακίδων στο οδικό δίκτυο, παρότι αποδεδειγμένα έχουν στοιχίσει χιλιάδες ανθρώπινες ζωές, ζητώντας την άμεση ακύρωση της απόφασης που εκδόθηκε εν κρυπτώ.
Σε σκληρό ύφος και η ανακοίνωση του συλλόγου θυμάτων τροχαίων SOS-Τροχαία Εγκλήματα (SOSTE) που μιλά για μία ΚΥΑ προαναγγελθέντων θανάτων. Παρά τον καταιγισμό αντιδράσεων, ο υφυπουργός Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνιος, μιλά σε ανακοίνωσή του για... αυστηροποίηση και όχι ελαστικοποίηση των όρων για την υπαίθρια διαφήμιση.
Η ΚΥΑ 46526 δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ στις 22 Ιουλίου δίχως να προηγηθεί διαβούλευση με κανέναν από τους εμπλεκόμενους φορείς και την υπογράφουν ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκος Παπαθανάσης, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης, ο υφυπουργός Εσωτερικών Θοδωρής Λιβάνιος, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης και η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη. Μέσω του άρθρου 4, δρομολογείται η επιστροφή των μεγάλου μεγέθους διαφημιστικών πινακίδων τύπου «Πίζα» στους πεζόδρομους και τις πλατείες όλης της Ελλάδας.
Τα διαφημιστικά πλαίσια τύπου «Πίζα» που περιγράφονται στην απόφαση «φέρουν έως δύο ισομεγέθεις επίπεδες επιφάνειες, τοποθετημένες σε κατακόρυφο στύλο. Οι ωφέλιμες επιφάνειες έχουν μέγιστη κατακόρυφη διάσταση 3,00 m και μέγιστη οριζόντια 4,00 m. Η απόσταση από το έδαφος της κορνίζας της ωφέλιμης επιφάνειας πρέπει να είναι τουλάχιστον 2,5 m, ενώ το ανώτατο ύψος αυτής δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 5,50 m από το γύρω φυσικό έδαφος». Παράλληλα, επιστρέφουν και τα πλαίσια τύπου «Ρακέτα» διαστάσεων 2 m (κατακόρυφα) επί 1,30 m (οριζόντια).
Ο ιστότοπος http://www.illegalsigns.gov.gr/ που το 2010 καλούσε τους πολίτες
να δηλώσουν παράνομες πινακίδες ώστε να ξηλωθούν
Μεταξύ άλλων, προϋπόθεση για την απαγόρευση τοποθέτησης διαφημιστικών πινακίδων κάθετα προς το ρεύμα κυκλοφορίας (στα στέγαστρα των στάσεων λεωφορείων) τίθεται επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας για τα επιβατηγά οχήματα ανώτερο των 70 χλμ./ώρα.
Ετσι, σύμφωνα με τον σύλλογο SOSTE, θα επιτρέπεται η τοποθέτηση όχι μόνο στους περισσότερους δρόμους των πόλεων, όπου το όριο ταχύτητας είναι 50 χλμ. αλλά ακόμα και σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, όπως η λεωφόρος Κηφισίας (όριο 70 χλμ.) και μεγάλο μέρος της λ. Συγγρού (όριο 70 χλμ.). Επιπλέον, ο SOSTE θέτει ερωτήματα σχετικά με την πιθανή τοποθέτηση διαφημιστικών πινακίδων στους νέους πεζόδρομους που δημιουργήθηκαν στην Αθήνα με τον Μεγάλο Περίπατο.
Ο τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελλος, μίλησε στην «Εφ.Συν.» για μια απόφαση που ήρθε χωρίς να προηγηθεί κανενός είδους διαβούλευση για να υποβαθμίσει την ποιότητα και την ασφάλεια του αστικού περιβάλλοντος: «Σε περιοχές όπως οι ελεύθεροι χώροι και οι πλατείες θα μπορούν να τοποθετούνται εκ νέου αρκετές μεγάλες, ανομοιόμορφες διαφημιστικές πινακίδες, χωρίς κανέναν κανόνα ως προς τις αποστάσεις μεταξύ τους.
Πρόκειται για εκχώρηση του δημόσιου και του ελεύθερου χώρου στα ιδιωτικά συμφέροντα των διαφημιστικών εταιρειών εις βάρος των συμφερόντων των πολιτών, των πεζών, των ποδηλατών, των ΑμεΑ. Αποτελεί, επίσης, υποβάθμιση της ποιότητας και της ασφάλειας του αστικού περιβάλλοντος».
Αποφάσεις του ΣτΕ
Οι διαφημιστικές πινακίδες ξεκίνησαν να απομακρύνονται ως παράνομες από τους ελληνικούς δρόμους το 2010 ύστερα από αποφάσεις του ΣτΕ όπως η 909/2007 που έκριναν ότι παραβιάζεται η Διεθνής Σύμβαση της Βιέννης για την οδική σήμανση και σηματοδότηση. Μάλιστα, η τότε κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ είχε δημιουργήσει ιστότοπο όπου οι πολίτες μπορούσαν να καταγγείλουν την ύπαρξη και την τοποθεσία παράνομων διαφημιστικών πινακίδων, ζητώντας την αφαίρεσή τους.
Γνωστός πολέμιος των παράνομων διαφημιστικών πινακίδων στους δρόμους είναι ο γαλάζιος περιφερειάρχης Αττικής, Γιώργος Πατούλης, από τον οποίο ο σύλλογος SOSTE απαιτεί να τοποθετηθεί δημόσια. Το ίδιο ζητά ο σύλλογος και από τον πρόεδρο της ΚΕΔΕ Δημήτρη Παπαστεργίου, τον δήμαρχο Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη και τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Παναγιώτη Πικραμμένο, που ως δικαστής του ΣτΕ υπερασπίστηκε τη Σύμβαση της Βιέννης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου