Στο νομοσχέδιο έχει συμπεριληφθεί και διάταξη για την διαχείριση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ η οποία μπαίνει ψηλά στη λίστα των αποκρατικοποιήσεων. Η ρύθμιση αυτή συνδέεται ευθέως με την επικείμενη επίσκεψη του Γάλλου προέδρου κ. Φρανσουά Ολάντ στην Ελλάδα, καθώς η Γαλλία έχει εκφράσει ιδιαίτερο ενδιαφέρον
Επίλυση εκκρεμοτήτων
Με προίκα την ανάθεση των άγονων σιδηροδρομικών γραμμών στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ έως το 2020 έναντι 50 εκατ. ευρώ ετησίως και, το κυριότερο, με ρύθμιση για τη διαγραφή των χρεών της υπό την προϋπόθεση ότι συμφωνεί και η Κομισιόν, ανοίγει ο δρόμος για την ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων.
Όπως σημειώνουν Τα Νέα, βάζοντας τις βάσεις για να επιλυθούν εκκρεμότητες ετών και να προχωρήσουν οι διαγωνισμοί των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ROSCO (της εταιρείας τροχαίου υλικού του ΟΣΕ) που έχουν προγραμματιστεί για τον Δεκέμβριο, το νομοσχέδιο προβλέπει τις προϋποθέσεις για τη διαγραφή των χρεών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ και του ΟΣΕ έναντι του Δημοσίου.
Πρόκειται για υποχρεώσεις άνω των 800 εκατ. ευρώ, που εδώ και χρόνια έχουν κριθεί ως παράνομες κρατικές ενισχύσεις από τη Κομισιόν, η οποία και έχει διαμηνύσει τόσο στην παρούσα όσο και στην προηγούμενη κυβέρνηση πως αν δεν προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση, τότε θα ζητήσει τα ποσά αυτά να ανακτηθούν.
Σύμφωνα ωστόσο με το νομοσχέδιο, διαγράφονται τα χρέη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ, εξειδικεύονται η έκταση και ο χρόνος της διαγραφής των χρεών της παρούσας παραγράφου, η διαδικασία διαπίστωσης, βεβαίωσης και διαγραφής τους, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια». Κάτι αντίστοιχο ισχύει και με τα χρέη του ΟΣΕ προς το Δημόσιο.
Πηγή: in.gr
Πηγή.
Στην Αθήνα βρέθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα στελέχη του αμερικανικού ομίλου Watco Companies, ο οποίος φαίνεται πως θα διεκδικήσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σε συνεργασία με τη ρουμανική Grup Feroviar Roman (GFR), έναν από τους τρεις υποψηφίους που είχαν περάσει στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού.
Οι Αμερικανοί είχαν, σύμφωνα με πληροφορίες, συναντήσεις με τη διοίκηση του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ), η οποία βλέπει θετικά την πιθανή συμμετοχή της Watco. Σε διαφορετική περίπτωση, ο διαγωνισμός για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ κινδυνεύει να ξεμείνει από υποψηφίους...
Στα τέλη Οκτωβρίου 2013, η τότε διοίκηση του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) είχε ανακοινώσει πως στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για την απόκτηση του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχαν περάσει οι εξής:
Κοινοπραξία μεταξύ της ρωσικής κρατικής εταιρείας Open Joint Stock Company Russian Railways (Rossiyskie Zheleznye Dorogi - RZD) και της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η SNCF Participations SAS, θυγατρική εταιρεία της κρατικής εταιρείας σιδηροδρόμων της Γαλλίας Societe Nationale des Chemins de Fer Francais (SNCF) και η S.C. Grup Feroviar Roman SA (GFR), ιδιωτική σιδηροδρομική εταιρεία της Ρουμανίας.
Δύο χρόνια μετά, στο ΤΑΙΠΕΔ ελπίζουν στην παρουσία των Αμερικανών, αν και προ μηνών υποστήριζαν πως υπάρχουν δύο υποψήφιοι ,φωτογραφίζοντας την κοινοπραξία των Ρωσικών Σιδηροδρόμων με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Πάντως η παρουσία της Watco θα αποτελέσει έκπληξη καθώς μέχρι σήμερα οι Αμερικανοί δεν διαχειρίζονται σιδηροδρομικό έργο εκτός των ΗΠΑ και της Αυστραλίας.
Ο όμιλος Watco Companies είναι ένας από τους μεγαλύτερους διαχειριστές σιδηροδρομικών γραμμών μικρών αποστάσεων στις ΗΠΑ. Εκ των μετόχων της εταιρείας είναι και η εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης Kinder Morgan Energy Partners, η οποία ειδικεύεται στη διαχείριση αγωγών και αποθήκευση ενέργειας.
Σήμερα η Watco διαχειρίζεται το μεταφορικό έργο σε 32 σιδηροδρομικές γραμμές, το συνολικό μήκος των οποίων φτάνει τα 4.600 μίλια καθώς και 28 συμβάσεις με βιομηχανίες. Επιπλέον, διαχειρίζεται 50 τερματικούς σταθμούς μεταφοράς, 9 αποθήκες και δύο τερματικούς σταθμούς σε λιμάνια.
Σε κοινοπραξία με τη The Greenbrier Companies Inc, η Watco ελέγχει την GBW Railcar Services LLC που ασχολείται με την επισκευή και ανακαίνιση συρμών τρένων με παρουσία σε 38 περιοχές των ΗΠΑ. Προ ημερών η Greenbier ανακοίνωσε την υπογραφή ενός σημαντικού συμβολαίου κατασκευής 1.200 συρμών μεταφορών πρώτων υλών για λογαριασμό της Saudi Railway Company (SAR) στη Σαουδική Αραβία.
Στελέχη που παρακολουθούν την υπόθεση ΤΡΑΙΝΟΣΕ υποστηρίζουν πως ο διαγωνισμός μπορεί να προχωρήσει εντός των χρονοδιαγραμμάτων (υποβολή δεσμευτικών προσφορών μέχρι τέλος του έτους) καθώς "είναι έτοιμες" οι σχετικές ρυθμίσεις, αν και οι εκκρεμότητες φαντάζουν πολλές.
Πάντως, το γεγονός πως στο πρώτο σχέδιο νόμου με τα προαπαιτούμενα περιλαμβάνεται και σειρά ρυθμίσεων για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ δείχνει πως στην κυβέρνηση βιάζονται.
Στο πολυνομοσχέδιο προβλέπονται οι όροι υπό τους οποίους θα προχωρήσει η διαγραφή των χρεών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ καθώς και του ΟΣΕ προς το Ελληνικό Δημόσιο. Οι όροι θα καθοριστούν με δύο ξεχωριστές κοινές υπουργικές αποφάσεις.
Ρυθμίζεται, επίσης, και το θέμα με τη σύμβαση leasing (για βαγόνια) που είχε υπογράψει ο ΟΣΕ με τη γνωστή εταιρεία Eurofima καθώς το πολυνομοσχέδιο προβλέπει πως το ελληνικό δημόσιο θα είναι πρωτοφειλέτης και μισθωτής του συγκεκριμένου τροχαίου υλικού.
Προβλέπεται, επίσης, πως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα παρέχει Υπηρεσίες Δημόσιας Υπηρεσίας (ΥΔΥ), δηλαδή θα εκτελεί δρομολόγια προς συγκεκριμένους προορισμούς ως υποχρέωση παροχής δημόσιας υπηρεσίας, με ετήσιο κόστος μέχρι 50.000.000 ετησίως μέχρι το 2020.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου