Σάββατο 8 Νοεμβρίου 2014

Εισήγηση Θεανώς Φωτίου στο σ/ν «Έρευνα, τεχνολογική ανάπτυξη και καινοτομία και άλλες διατάξεις» ( β΄ ανάγνωση)

ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΙΕ΄- ΣΥΝΟΔΟΣ Γ΄
ΔΙΑΡΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΚΑΙ
ΕΙΔΙΚΗ ΜΟΝΙΜΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
ΑΔΙΟΡΘΩΤΑ                                                                                                        
Π Ρ Α Κ Τ Ι Κ Ο
(Άρθρο 40 Κ.τ.Β.)
Στην Αθήνα, σήμερα, 6 Νοεμβρίου 2014, ημέρα Πέμπτη και ώρα 14.45΄, συνήλθαν σε κοινή συνεδρίαση, στην Αίθουσα «Προέδρου Αθανασίου Κων. Τσαλδάρη» (223) του Μεγάρου της Βουλής,η Διαρκής Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεωνκαι η Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Έρευνας και Τεχνολογίας, υπό την Προεδρία του Προέδρου της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων κ. Σπυρίδωνος Ταλιαδούρου με θέμα ημερήσιας διάταξης:Συνέχιση της επεξεργασίας και εξέτασης του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων «Έρευνα, τεχνολογική ανάπτυξη και καινοτομία και άλλες διατάξεις» (4η συνεδρίαση – β΄ ανάγνωση).
Στη συνεδρίαση παρέστησαν ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ανδρέας Λοβέρδος, ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος καθώς και αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες.
Ο Προεδρεύων των Επιτροπών, αφού διαπίστωσε την ύπαρξη απαρτίας, κήρυξε την έναρξη της συνεδρίασης και έκανε την α΄ ανάγνωση του καταλόγου των μελών των Επιτροπών.
Από τη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων παρόντες ήταν οι Βουλευτές κ.κ.:
Από την Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Έρευνας και Τεχνολογίας, παρόντες ήταν οι Βουλευτές κ.κ.:
ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΤΑΛΙΑΔΟΥΡΟΣ (Προεδρεύων των Επιτροπών): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ξεκινάει η συζήτηση. Η συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων και της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Έρευνας και Τεχνολογίας με θέμα τη συνέχιση της επεξεργασίας και εξέτασης του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας «Έρευνα, τεχνολογική ανάπτυξη και καινοτομία και άλλες διατάξεις» είναι η β΄ ανάγνωση.
[…]
ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΤΑΛΙΑΔΟΥΡΟΣ (Προεδρεύων των Επιτροπών): Το λόγο έχει η κυρία Φωτίου.
ΘΕΑΝΩ ΦΩΤΙΟΥ (Εισηγήτρια της ΣΥΡΙΖΑ): Ευχαριστώ, κ. Πρόεδρε. Κύριε Πρόεδρε, ο κ. Υπουργός έχει επιβάλει την προσωπική του επικοινωνιακή πολιτική ως όρο έναρξης της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, εξου και το μεγάλο πλήθος των δημοσιογράφων, κάθε φορά, που τον ακολουθεί μήπως πετύχει ένα λαβράκι.
Σήμερα το «λαβράκι» είναι ότι τα πανεπιστήμια θα λύσουν το γόρδιο δεσμό που ο προκάτοχός του, με αρκετή δόση απερισκεψίας επέβαλε, δηλαδή δυνατότητα μεταγραφής των φοιτητών χωρίς εισοδηματικά κριτήρια, κύριε Υπουργέ.

Άρα, να το ρίξουμε το «μπαλάκι» στα πανεπιστήμια, με μια τεράστια ανευθυνότητα για μια Πολιτεία, η οποία ενώ οφείλει να καθορίζει τον αριθμό των επιστημόνων που θέλει σε κάθε πεδίο για να τον συσχετίσει με τις παραγωγικές και αναπτυξιακές της ανάγκες, τώρα αυτό θα συμβαίνει χωρίς συντονισμό από τα πανεπιστήμια -αν είναι δυνατόν- και συγχρόνως όταν τα πανεπιστήμια, αφού καθορίσουν τον όποιον αριθμό, θα χρηματοδοτούνται από ποιον; Από τα ίδια ταμεία;
Λοιπόν, κύριε Υπουργέ, επειδή ξέρω πολύ καλά τι λέω και επειδή ξέρετε και εσείς πολύ καλά τι λέτε ότι αυτό, το οποίο εγκαινιάσατε είναι πολύ επικίνδυνο. Δεν θα βάλετε την κοινωνία για άλλη μία φορά εναντίον των πανεπιστημίων. Αυτό επιχειρείτε αυτή τη στιγμή, επειδή ο προκάτοχός σας έκανε εγκληματικές ενέργειες.
ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ (Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Το ζητούν τα πανεπιστήμια.
ΘΕΑΝΩ ΦΩΤΙΟΥ (Εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ): Τα πανεπιστήμια δεν σας ζητούν αυτό. Σας ζητούν να λύσετε το αδιέξοδο στο οποίο βρίσκονται, με χρήματα επιπλέον, με προσωπικό. Ξέρω πολύ καλά. Με τον κ. Φορτσάκη είχα τη δυνατότητα να συνομιλήσω πολλές φορές και ξέρω ακριβώς τι σας ζήτησε.
Κύριε Πρόεδρε, επειδή δεν θέλω κάθε φορά να μου κρατάτε το χρόνο για το μείζον θέμα, λοιπόν, που κάθε φορά σας αρέσει, παρακαλώ να μου μηδενίσετε το χρόνο να ξεκινήσω για την επίμαχη β΄ ανάγνωση και σας ευχαριστώ πάντα για την κατανόησή σας.
Πρώτον, κύριε Υπουργέ από τις 15 Οκτωβρίου συζητάμε το σχέδιο νόμου για την έρευνα -πράγματι αρκετός καιρός- και να σας τιμήσω ως προς το σκέλος ότι εγκαίρως μας φέρνετε τις τροπολογίες, χωρίς προανακοινώσεις. Να μας τις φέρνετε και να τις συζητάμε. Καλό είναι αυτό και είσαστε και ο μόνος που το κάνετε, από όσο ξέρω.
Τι έχουμε αποκομίσει όμως από τη συζήτηση μέχρι σήμερα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων; Κατ’ αρχήν τις συγκεκριμένες τροπολογίες γι' αυτό το νομοσχέδιο δεν τις έχουμε μετά από είκοσι μέρες. Έτσι δεν είναι; Ένα. Ότι έχουμε συνομολογήσει εδώ ότι ο νόμος δεν συνιστά νόμο-πλαίσιο, όπως θα όφειλε, ότι είναι κατώτερος των περιστάσεων -των κρίσιμων περιστάσεων της χώρας- που επιθυμεί άλλες συνέργιες, νομίζω λίγο ως πολύ το έχουμε πει αυτό, ότι δεν έχει ουσιαστική νομιμοποίηση -δεν έχει ουσιαστική νομιμοποίηση- κοιτάξτε, κύριε Υπουργέ, μελετήστε τις θέσεις και ανακοινώσεις -όχι μόνο των συλλογικών φορέων- την αρθρογραφία της ερευνητικής κοινότητας στον ημερήσιο τύπο, δείτε τις παρατηρήσεις του προηγούμενου ΕΣΕΤ, όλων των μελών του προηγούμενου ΕΣΕΤ, καθώς και τις αλλαγές που ο νέος ΕΣΕΤ, ο καινούργιος, ζητάει σε 10 άρθρα, 12 σελίδες, τροπολογίες, το οποίο απ' ό,τι κατάλαβα ήρθε στα χέρια τρεις μέρες αφού κατετέθη στη Βουλή, αλλά αυτό είναι δευτερεύον, διαβάστε τις παρατηρήσεις του κ. Τσιούφα -φαντάζομαι ότι είστε ενήμερος- με προσοχή σχετικά με το νόμο 3683 και θα δείτε ότι δεν υπάρχουν ερείσματα νομιμοποίησης του συγκεκριμένου νόμου.
Εάν, μάλιστα, συνδυάσουμε την πλήρη αποθέσπιση και απορύθμιση που εισάγετε στα ερευνητικά κέντρα, δηλαδή, τα νέα ήθη σε συνδυασμό με τις εξαγγελίες του ΓΓΕΤ ή ΓΓΕΚ –πείτε το όπως θέλετε- για νέα κέντρα και ινστιτούτα, Θράκη και Δυτική Ελλάδα, φαντάζομαι με ημέτερους κατά το δοκούν - μένει να αποδειχθεί- εξαγγελίες διόλου ακίνδυνες, διότι όπως γνωρίζετε και όπως ήρθαν και μας ανακοίνωσαν, παρασύρουν σε διαμελισμό υφιστάμενα θεσμοθετημένα ερευνητικά κέντρα σοβαρής ισχύος, όπως το «Αθηνά». Αντιλαμβανόμαστε ότι με αυτό το διαμελισμό του «Αθηνά», το ένα του ήδη σκέλος πάει στο υπό ίδρυση νέο ινστιτούτο ή στη Θράκη, το άλλο μέλλεται να πάει στην Πάτρα και θα απομείνει με ένα από τα τρία σκέλη του αυτό που θα απομείνει στην Αθήνα.
            Πολύ περισσότερο, δεν υπάρχει καν μέριμνα για μεταβατικές διατάξεις παρά τις οιμωγές για το πολύτιμο ερευνητικό δυναμικό. Δεν είναι δυνατόν κατά την άποψή μας, να διορθωθεί αυτό γι’ αυτό και οι παρεμβάσεις μας. Να το αποσύρετε για να το ξαναφέρετε, διότι εμείς δεν σας ζητάμε να το πάρετε πίσω και να το πετάξετε, παρ’ όλο που έχουμε σχέδιο διαφορετικό από το δικό σας και θα μπορούσαμε να το φέρουμε για να συζητηθεί σε αντιπαράθεση. Όχι όμως, λέμε αυτό που φέρατε εσείς. Να μου επιτρέψετε όμως, μνημονιακή υποχρέωση είναι, αλλά δεν σημαίνει ότι πρέπει να «υποχειριάσουμε» την ερευνητική κοινότητα.
            ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ – (Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Είναι μνημονιακή υποχρέωση κατά τον τίτλο και όχι στο περιεχόμενο.
            ΘΕΑΝΩ ΦΩΤΙΟΥ – (Εισηγήτρια ΣΥΡΙΖΑ): Ναι βεβαίως κατά τον τίτλο, αυτό λέω. Να μην «υποχειριάσουμε» την ερευνητική κοινότητα εν όψει της νεοφιλελεύθερης λαίλαπας και ελέω της μνημονιακής ιδεολογίας, αμαρτία για τη χώρα είναι. Από τα βασικότερα σημεία του σχεδίου νόμου στα οποία αντιτιθέμεθα ξέρετε ότι είναι η γενική του φιλοσοφία. Δεν θέλω να σας κουράζω, αλλά πιστεύω ότι χρειάζεται να πούμε δύο κουβέντες παραπάνω. Μιλώ για τη μετάλλαξη του ερευνητικού ιστού, των ερευνητικών κέντρων, που όχι μόνο δεν κατονομάζονται αλλά διευρύνονται χωρίς όρους σε άσχετα ιδρύματα, ακόμη και σε εταιρίες. Μεταλλάσσονται από δημόσιοι φορείς παραγωγής νέας γνώσης και επιστήμης, σε χώρους καινοτομίας και δραστηριότητας εταιριών. Δεν αναφέρεται πουθενά η βασική έρευνα ούτε γι’ αστείο σε αυτόν τον περιβόητο νόμο. Η Πολιτεία και το κράτος δεν δεσμεύονται για τη χρηματοδότησή τους, καταργούνται οι σταθερές θέσεις εργασίας, επιχειρείται η γενίκευση του απασχολούμενου επιστήμονα με «μπλοκάκι» στο πλαίσιο προγραμμάτων κλπ. Έτσι θα δημιουργήσετε σοβαρή ερευνητική πολιτική;
            Δεν υπάρχει πρόταση για ανανέωση του ερευνητικού προσωπικού και για συγκεκριμένα μέτρα ανάσχεσης της μαζικής φυγής νέων επιστημόνων στο εξωτερικό, όταν ο Πρωθυπουργός κάθε φορά και σε κάθε συνέδριο, μιλάει γι’ αυτό το braindrainτο οποίο θα ανασχέσει. Πείτε μας κατιτίς τουλάχιστον σε αυτό το νομοσχέδιο. Από την άλλη γραφειοκρατικοποιείται περαιτέρω η διοίκηση της έρευνας. Τα είπαμε για τον υπουργοκεντρικό χαρακτήρα του ΥΠΑΙΘ και ιδιαιτέρως για τον πανίσχυρο ΓΓΕΤ είτε είναι ο διπλανός σας είτε αύριο οποιοσδήποτε άλλος, δημιουργώντας ένα σκανδαλώδες, αδιαφανές, συγκεντρωτικό και αυταρχικό μοντέλο διοίκησης που δεν ταιριάζει σε ακαδημαϊκούς χώρους.
            Είναι πλέον γνωστό, ότι μέσα στις συνθήκες κρίσης και μνημονιακών πολιτικών τα ερευνητικά κέντρα της χώρας ευρίσκονται σε οριακά και σε οικονομικά ασφυκτικό πλαίσιο λειτουργίας για το 2015, όμηροι αυτής της πολιτικής. Ενδεικτικό είναι ακριβώς αυτό που λέτε: ότι το νομοσχέδιο είναι όρος μνημονιακός ενώ δεν όφειλε να είναι τέτοιος. Σημαντικές δημόσιες ερευνητικές και τεχνολογικές υποδομές είναι σε απαξίωση, συρρίκνωση και ιδιωτικοποίηση και όπως γνωρίζετε το ερευνητικό προσωπικό βρίσκεται σε μια κατάσταση διόλου αντίστοιχη του έργου του, της αξιοπρέπειάς του και του δυναμικού του. Η μοίρα βέβαια είναι κοινή με τα ΑΕΙ, εξ ου και η προηγούμενη συζήτηση που δεν είναι και πολύ άσχετη γιατί δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε σε αυτά που είπε ο Ειδικός Γραμματέας Ευρωπαϊκών Πόρων, ο κ. Ζαχαράκης στην έκτακτη σύνοδο των Προέδρων ΤΕΙ. Προχτές έγινε κ. Υπουργέ.
            Τι είπε εκεί ο κ. Ζαχαράκης; Ότι κατ’ αρχήν θα υπάρξουν νέες περικοπές το 2015 στα υλοποιούμενα έργα - εκκρεμότητες για την ολοκλήρωση του ΕΣΠΑ. Οποία γενναιοδωρία του βέβαια, είπε σε τέτοιο σημείο περικοπές ώστε να μην καταργούνται. Ως προς το δεύτερο θέμα κ. Υπουργέ, προγραμματισμός νέου ΕΣΠΑ, ο κ. Ζαχαράκης ενημέρωσε ότι η διαχειριστική αρχή μεταφέρεται από το Υπουργείο – και φαντάζομαι ότι το γνωρίζετε και έχετε συναινέσει – Παιδείας και πηγαίνει στο Υπουργείο Ανάπτυξης. Γιατί άραγε κ. Υπουργέ;
Το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα θα είναι σημαντικά χαμηλότερο σε σχέση με το προηγούμενο, δηλαδή, 1,18 δις ευρώ εκ των οποίων μόνο τα 850 με 900 εκατομμύρια θα απευθύνονται στην Ανώτατη Εκπαίδευση.
Τέλος, μεγάλη μείωση προϋπολογισμών στα Α.Ε.Ι. με έδρα την Αττική, δηλαδή σε αυτά που φέρατε, τους 25.000 φοιτητές από όλη την επικράτεια. Αυτά θα πρέπει να απευθυνθούν πλέον για πόρους στα ΠΕΠ Αττικής και στα προγράμματα καινοτομίας. Τελικά δηλαδή, αυτό που όλοι ξέρουμε, αυτό που όλοι λέμε από την πρώτη ημέρα, τη μόνη αλήθεια που γνωρίζουμε, ότι δεν είναι επιλέξιμη δραστηριότητα η βασική έρευνα.
Κατά τη νέα προγραμματική περίοδο, λοιπόν, πρέπει τα Α.Ε.Ι. να διασυνδέονται με επιχειρήσεις για να παράξουν νέα, καινοτόμα προϊόντα, ώστε να απολαμβάνουν έσοδα, ειδάλλως θα σβήσουν.
Επομένως, αυτή είναι η λογική σας, κ. Υπουργέ; Εγώ απευθύνομαι σε σας, προέρχεστε από έναν άλλο χώρο σ' αυτή τη συγκυβέρνηση. Αυτή είναι η λογική σας; Έτσι καταλαβαίνετε τον ενιαίο χώρο ανώτατης εκπαίδευσης και έρευνας; Δηλαδή, ως χώρους σκληρής δημοσιονομικής πολιτικής, οι οποίοι για να επιβιώσουν πρέπει να μετατραπούν σε χώρους επιχειρηματικής καινοτομίας; Κάνω έκκληση στην ακαδημαϊκή σας ιδιότητα.
Η δική μας οπτική. Ο ΣΥΡΙΖΑ αναγνωρίζει τις προσπάθειες της ερευνητικής κοινότητας, βασίζεται στη συμβολή της στα πεδία της γνώσης και του πολιτισμού, αλλά και της οικονομικής ανάπτυξης στη βάση της αντίληψης που έχει για το ρόλο της δημόσιας παιδείας και της έρευνας -σύγχρονες κοινωνίες της γνώσης- και γι' αυτό έχουμε πολιτική και θα εφαρμόσουμε τον ενιαίο χώρο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και έρευνας. Θα το εφαρμόσουμε κ. Υπουργέ, να μην έχετε καμία αμφιβολία. Πάγια θέση μας είναι η ενίσχυση του ενιαίου, δημόσιου και ακαδημαϊκού χαρακτήρα της έρευνας, που υλοποιείται σήμερα και στα πανεπιστήμια και στα ερευνητικά κέντρα. Θέλουμε, δηλαδή, δημόσια πανεπιστήμια και δημόσια ερευνητικά κέντρα.
Θα θεσμοθετήσουμε την ουσιαστική και ισότιμη διασύνδεση της ανώτατης εκπαίδευσης και των ερευνητικών κέντρων με σεβασμό στην αυτονομία των δύο κοινοτήτων. Θα καταθέσουμε νόμο πλαίσιο για την έρευνα και τα δημόσια ερευνητικά κέντρα, ως συνέχεια και επικαιροποίηση του εν ισχύ θεσμικού πλαισίου, ο οποίος θα αξιοποιήσει την εμπειρία που υπάρχει μετά από τριάντα χρόνια λειτουργίας και με πνεύμα συνέχειας θα δώσει νέο, σαφές, σταθερό και μακροχρόνιο πλαίσιο λειτουργίας.
Δεύτερη βασική μέριμνα του νόμου θα είναι η υποστήριξη της βασικής έρευνας και η θέσπιση βασικών όρων του ενιαίου χώρου ανώτατης εκπαίδευσης και έρευνας. Σταθερές θέσεις εργασίας σημαίνει αυτό, υπεράσπιση της αντίληψης ότι ο ερευνητής είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης και αμείβεται για να είναι ανεξάρτητος από ιδιωτικά συμφέροντα, για να υλοποιεί υψηλής ποιότητας έρευνα και όχι για να υλοποιεί υπεραριθμό προγραμμάτων μόνο για οικονομικούς λόγους.
Τρίτον, σε αυτόν – στο νόμο που θα καταθέσουμε εννοώ πάντα και τα λέω για να μην γίνεται αυτή η σπέκουλα ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει θέσεις- θα περιλαμβάνονται και άμεσες ρυθμίσεις προκειμένου καταρχήν να αποκατασταθεί το πνεύμα ισοτιμίας μεταξύ ερευνητικών κέντρων, θα θεσπιστούν μέτρα για ένα δημοκρατικό και μη συγκεντρωτικό μοντέλο διοίκησης και κίνητρα συνεργείων για την καλύτερη αξιοποίηση ανθρώπινου δυναμικού και δημόσιων υποδομών, για μια πραγματική μεταρρύθμιση που αποτελεί το στρατηγικό μας στόχο, δηλαδή αυτός, ο ενιαίος χώρος ανώτατης εκπαίδευσης και έρευνας.
Τέταρτον, το πρώτο βήμα στην κατεύθυνση αυτή είναι η από κοινού θέσπιση του στρατηγικού σχεδιασμού μιας μακροπρόθεσμης εθνικής ερευνητικής πολιτικής. Θα συμβάλει έτσι στην ενίσχυση των επιστημών και στην κοινωνική πρόοδο, αλλά και στην παραγωγική ανασυγκρότηση και την οικονομική ανάπτυξη της χώρας. Δηλαδή, μιλάμε, για ένα δημοκρατικά σχεδιασμένο από την πολιτεία με τη βοήθεια επιστημονικών σωμάτων εθνικό στρατηγικό σχέδιο για την έρευνα και την τεχνολογική ανάπτυξη, με εγγυημένη χρηματοδότηση, το οποίο θα εγκρίνεται από το Κοινοβούλιο κ. Υπουργέ. Απαλλαγμένο από γραφειοκρατικές αγκυλώσεις θα αντανακλά τις εθνικές προτεραιότητες κάθε φορά - δεν είναι μόνο οι ιχθυοκαλλιέργειες εθνική προτεραιότητα- θα λαμβάνει υπόψη τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας και έχει σκοπό την ορθή και οικολογική διαχείριση και αξιοποίηση των φυσικών πόρων, την υποστήριξη του ανθρώπινου δυναμικού, των υποδομών και την παραγωγή νέας γνώσης που θα ενσωματώνεται στην κοινωνία.


Προϋπόθεση γι' αυτό, θα είναι μια ουσιαστική διαβούλευση με τους φορείς κοινωνικού και ερευνητικούς που θα κάνουμε. Πέμπτον, θα θεσμοθετήσουμε επίσης σαφές και ξεκάθαρο κανονιστικό και ρυθμιστικό πλαίσιο για τη διασύνδεση των ερευνητικών κέντρων και ιδρυμάτων της ανώτατης εκπαίδευσης με τον καινοτόμο παραγωγικό τομέα. Προσέξτε με, δε θα μετατρέψουμε τα ερευνητικά κέντρα σε καινοτομικές επιχειρήσεις, αλλά θα κάνουμε κανονιστικό, ρυθμιστικό πλαίσιο, ξεχωριστό κύριε Υπουργέ. Εσείς κάνετε δύο σε ένα αυτή τη στιγμή. Δεν σας επιτρέπεται αυτό. Με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και σκοπό την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας και την έξοδο από την κρίση.
Έκτον, πεποίθησή μας είναι ότι η έρευνα και οι ερευνητικοί φορείς ανήκουν στο Υπουργείο Παιδείας. Εμείς μιλάμε για εσάς κύριε Υπουργέ, για το Υπουργείο σας, του οποίου το οργανόγραμμα θα αναδιαρθρώσουμε βεβαίως, αλλά στο Υπουργείο Παιδείας, όχι από δω και από εκεί στα διάφορα Υπουργεία.
Επομένως, η δική μας κυβέρνηση προτίθεται να ακολουθήσει έναν άλλο δρόμο για τη διοίκηση της έρευνας, ένα δρόμο δηλαδή λογικής και διαφάνειας. Αντίθετα από αυτό τον δρόμο που η συγκυβέρνηση και ηγεσία του ΥΠΕΘ να φέρνει λαβή για συζήτηση ένα νομοσχέδιο που όπως σας είπα κατά την άποψή μας είναι δύο σε ένα. Που ούτε νόμος πλαίσιο είναι, δεν λέει κουβέντα για τη βασική έρευνα και τη σχέση ΑΚ, τα είπα, αλλά και τις συνέργιες που πρέπει να έχουμε με τους παραγωγικούς φορείς και την αγορά, αλλά που αντιθέτως απορυθμίζει τα πάντα στη χειρότερη εκδοχή τους.
Επομένως, η καινοτομία είναι ανταγωνιστικό προϊόν της έρευνας για εμάς, αν δεν υπάρχει βασική και εφαρμοσμένη έρευνα δεν υπάρχει καινοτομία. Είναι κοντόφθαλμη αυτή η πολιτική και δυστυχώς η χώρα δεν αντέχει τέτοιου είδους πολιτικές σε τόσο άγριες συνθήκες στις οποίες βρίσκεται σήμερα. Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου