Πέμπτη 25 Νοεμβρίου 2021

Ευθύνες της ΣΤΑΣΥ και του αναδόχου για το ατύχημα στον ΗΣΑΠ

Τα ντοκουμέντα που “καίνε” τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΣΤΑΣΥ για το δυστύχημα

Συνεχίζονται οι αποκαλύψεις για το δυστύχημα στον ΗΣΑΠ που κόστισε τη ζωή στον 41χρονο εργοδηγό, Πέτρο Γιάμαλη. Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν παραλείψεις και “δείχνουν” τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΣΤΑΣΥ, Νίκο Χαιρέτα.

Τα ντοκουμέντα από τη σύμβαση με την ιδιωτική αυστριακή εταιρεία για την εκτέλεση εργασιών στις γραμμές, αποκαλύπτουν ότι την αποκλειστική ευθύνη για τη διασφάλιση ασφαλών συνθηκών έχει η ΣΤΑΣΥ.

Όπως αναφέρεται στην εν λόγω παράγραφο, που δημοσιεύει το enikos.gr, “όλα τα συνεργεία μας θα συνοδεύονται υποχρεωτικά από αρμόδιο προσωπικό της αρμόδιας υπηρεσίας, το οποίο θα εξασφαλίζει ασφαλείς συνθήκες, σύμφωνα με τις διατάξεις και τους κανονισμούς της ΣΤΑΣΥ ΑΕ, για την εκτέλεση των εργασιών μας”.


Η Realnews, που κυκλοφορεί σήμερα, φέρνει στο φως τις καταγγελίες των εργαζομένων, που κάνουν λόγο για ευθύνες τις διοίκησης του οργανισμού και του κ. Χαιρέτα, και ζητούν την παρέμβαση του Εισαγγελέα.
Αναπάντητα ερωτήματα από τη ΣΤΑΣΥ για τις σοβαρές καταγγελίες των εργαζομένων

Σημειώνεται πως οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι υπάρχουν στοιχεία για προβλήματα στα συγκεκριμένα λειαντικά μηχανήματα της αναδόχου εταιρείας που πραγματοποιούσε τις εργασίες συντήρησης και μάλιστα να κάνουν λόγο για εκτροχιασμό που είχε σημειωθεί στις 22 Αυγούστου, για τον ίδιο λόγο, στον σταθμό “Βικτώρια”.

Ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΗΣΑΠ Σπύρος Ρεβύθης προχώρησε σε σοβαρές καταγγελίες, μιλώντας την Παρασκευή στον Realfm 97,8 και την εκπομπή των Μάνου Νιφλή και Άκη Παυλόπουλου. Περιέγραψε τι συνέβη τον περασμένο Αύγουστο με το συγκεκριμένο μηχάνημα, ενώ μίλησε για μεθόδους της διοίκησης που αγγίζουν τα όρια του εκβιασμού, καθώς, όπως είπε, ζητούν από στελέχη και εργαζόμενους εχεμύθεια, αποκρύπτοντας όσα συμβαίνουν στον οργανισμό.

“Μετά το τραγικό δυστύχημα, άνοιξαν στόματα. Μου έστειλαν φωτογραφίες συνάδελφοι που ήταν στον εκτροχιασμό της ίδιας λοκομοτίβας, της ίδιας λειαντικής μηχανής, που βρισκόταν στον σταθμό “Βικτώρια”, στις 22 Αυγούστου στις 06.19 π.μ. Είχε εκτροχιαστεί, απ’ ότι κατήγγειλαν οι εργαζόμενοι. Μας κατήγγειλαν ότι είχε εκτροχιαστεί γιατί είχε το ίδιο πρόβλημα, από φρένα εκτροχιάστηκε κι έπεσε ο συρμός μέσα στο χαλίκι. Μετά η ΣΤΑΣΥ κάλεσε γερανό, το σήκωσε και άγνωστο πού το πήγε” είπε ο κ. Ρεβύθης στον Realfm.

Στην εκπομπή μίλησε στη συνέχεια και ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ Νίκος Χαιρέτας, χωρίς ωστόσο να δώσει πειστικές απαντήσεις για το γεγονός ότι η διοίκηση είχε αποκρύψει τη βλάβη που είχε υποστεί ξανά το μηχάνημα τον Αύγουστο.

Η ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ για το δυστύχημα

“Αναφορικά με τα όσα έχουν δημοσιοποιηθεί, σχετικά με το τραγικό συμβάν στη Γραμμή 1 του Μετρό, η ΣΤΑ.ΣΥ. διευκρινίζει:
-Σύμφωνα με την ενημέρωση από την Ανάδοχο Εταιρεία, η βλάβη που έχει καταγραφεί στο εν λόγω μηχάνημα λείανσης στις 22 Αυγούστου, αφορούσε στο σύστημα λείανσης και ουδεμία σχέση είχε με το σύστημα πέδησης.

Ο «εκτροχιασμός» ήταν η μικρή μετατόπιση ενός από τους 6 άξονες του μηχανήματος εκτός τροχιάς. Ο γερανός της ΣΤΑ.ΣΥ., που διακρίνεται στις φωτογραφίες που δημοσιεύτηκαν, κλήθηκε προληπτικά, δίχως να χρειαστεί να επιχειρήσει. Η επαναφορά του τροχού έγινε με εργαλεία χειρός.

-Όσον αφορά στις καταγγελίες του εκπροσώπου των εργαζομένων στο Δ.Σ. της ΣΤΑ.ΣΥ. για περιστατικό φωτιάς σε ίδιο μηχάνημα λείανσης της Αναδόχου Εταιρείας στη Γραμμή 3 του Μετρό, διευκρινίζεται, πως οι εργασίες λείανσης με αντίστοιχο μηχάνημα δεν έχουν ακόμα ξεκινήσει στη Γραμμή 3.

-Η συντήρηση των μηχανημάτων είναι αποκλειστικά και μόνο αρμοδιότητα της Αναδόχου Εταιρείας. Η “SCHWEERBAU GMBH & CO KG” κατά τη διενέργεια του Διαγωνισμού, προσκόμισε τα απαιτούμενα Πιστοποιητικά για την εκτέλεση του έργου, καθώς και Πιστοποιητικά Ασφάλειας και Υγιεινής για εργασίες λείανσης, που διαθέτει από αναγνωρισμένο, Διεθνή Φορέα Πιστοποίησης.
-Από την πρώτη στιγμή, η ΣΤΑ.ΣΥ. με εξώδικο που απέστειλε προς τη Γερμανική εταιρεία, ζήτησε την αναστολή εκτέλεσης των εργασιών μέχρι την ολοκλήρωση της διερεύνησης του δυστυχήματος, επιφυλασσόμενη ακόμη και για την καταγγελία της σύμβασης.

Παράλληλα, συστήνεται Επιτροπή Διερεύνησης του δυστυχήματος με τη συμμετοχή εξωτερικού, ανεξάρτητου πραγματογνώμονα. Η ΣΤΑ.ΣΥ. έχει ζητήσει εξηγήσεις και αναζητά ευθύνες από την Ανάδοχο Eταιρεία, ενώ συνδράμει τις Αρχές στο έργο της διερεύνησης της υπόθεσης”.

Νέα ντοκουμέντα “καίνε” τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ – Η λοκομοτίβα έκανε εργασίες δίπλα σε επιβάτες
16:03, Δευτέρα 22 Νοεμβρίου 2021

Νέες καταγγελίες έρχονται στο φως σχετικά με τη λοκομοτίβα λείανσης, που “πρωταγωνίστησε” στο δυστύχημα που έγινε στον ΗΣΑΠ και στοίχισε τη ζωή στον 41χρονο εργοδηγό.

Στο βίντεο που αποκαλύπτει το enikos.gr, φαίνεται η συγκεκριμένη μηχανή να κάνει εργασίες, ενώ στην αποβάθρα βρίσκονται επιβάτες και κυκλοφορούν κανονικά συρμοί.

Το ενδιαφέρον είναι πως η συγκεκριμένη λειαντική μηχανή έχει πιστοποίηση και πρέπει να κάνει εργασίες μόνο εφόσον το δίκτυο είναι κενό από επιβάτες και τρένα, όπως τονίζει ο Εκπρόσωπος Εργαζομένων στο ΔΣ της ΣΤΑ.ΣΥ., Σπύρος Ρεβύθης.


Οι εργαζόμενοι, καταγγέλλουν ότι ο Διευθύνων Σύμβουλος, Νίκος Χαιρέτας, αψήφησε τις οδηγίες του κατασκευαστή, αλλά και όσα αναγράφονται στη σύμβαση, καθώς γινόταν χρήση και συντήρηση από τη λειαντική μηχανή σε ολόκληρη την γραμμή 2, ενώ οι επιβάτες περίμεναν τον επόμενο συρμό.

Στο βίντεο φαίνονται οι σπίθες αλλά και ο καπνός που δημιουργείται κατά τη διάρκεια των εργασιών, λίγα μέτρα μακριά από το επιβατικό κοινό. Κάτι που δείχνει πως κανείς δεν ήλεγχε τις συνθήκες κάτω από τις οποίες εκτελούνταν οι συγκεκριμένες εργασίες.

"Φανταστείτε μόνο εάν συνέβαινε ατύχημα στη γραμμή 2, όπως έγινε στην γραμμή 1 του ΗΣΑΠ, και μέσα στα τούνελ και τους σταθμούς, υπήρχαν επιβάτες και εργαζόμενοι” σημειώνει ο κ. Ρεβύθης.
Δείτε τις φωτογραφίες:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου