Τρίτη 9 Μαρτίου 2021

«Με χτύπησαν με ανάποδο μεταλλικό κλομπ στο κεφάλι»


ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ 09.03.2021, 13:59
«Με χτύπησαν με ανάποδο μεταλλικό κλομπ στο κεφάλι»
Κώστας Ζαφειρόπουλος, Λίνα Καπετάνιου

Η πρόθεσή μας ήταν να δείξουμε αλληλεγγύη στην οικογένεια και να κάνουμε μία δημόσια διαμαρτυρία τονίζει ο νεαρός που έπεσε θύμα της αστυνομικής βίας.

Τα αλλεπάλληλα χτυπήματα με πτυσσόμενη μεταλλική ράβδο πάνω στο σώμα του Αλέξανδρου και η κατακραυγή των περαστικών για την απρόκλητη αστυνομική βία στην πλατεία της Νέας Σμύρνης είναι γεγονότα που ευτυχώς καταγράφηκαν από κινητά περαστικών, πλημμύρισαν το διαδίκτυο και απέτρεψαν την προσπάθεια παραπληροφόρησης. Η φωνή του έχει ακόμα ένα λαχάνιασμα. Πέρασε το βράδυ του στο ΚΑΤ και το πρωί στον ιατροδικαστή.

Ο 29χρονος Αλέξανδρος, μεταπτυχιακός φοιτητής στο Πολυτεχνείο, εργαζόμενος-συμβασιούχος στον Δήμο της Αθήνας και μέλος της Aνοιχτής συνέλευσης κατοίκων της περιοχής, μας εξιστορεί από κοντά αυτά που δεν κατέγραψαν οι κάμερες.

Το γύρισμα του καρπού του δεξιού χεριού του από τους αστυνομικούς, τις απειλές «τα πρόστιμα θα είναι το τελευταίο που θα σας απασχολεί όταν σας πάμε μέσα», τον φόβο που άλλαξε στρατόπεδο μέσα στη ΓΑΔΑ αλλά και την αισιοδοξία που προκύπτει από την αλληλεγγύη.

● Μπορείς να μας περιγράψεις τα γεγονότα της Κυριακής;

Στην πλατεία Νέας Σμύρνης υπήρχε αρκετός κόσμος, καθόταν στα παγκάκια, στα πεζουλάκια, σχετικά αραιά και όχι μεγάλες ομάδες. Ξαφνικά εμφανίζονται 4 μηχανές ΔΙΑΣ, σταθήκαν σε σημείο που είχε δύο παγκάκια, και επί 10 λεπτά δημιουργούσαν σκηνικό έντασης με τους πολίτες, υπήρχαν φωνές και αντεγκλήσεις από τον κόσμο που ελεγχόταν, κυρίως μητέρες με παιδιά.

Ξεκίνησαν να γράφουν πρόστιμα. Μετά από δέκα λεπτά, 4 - 5 άτομα αυθόρμητα πήγαμε και διαμαρτυρηθήκαμε εκφράζοντας την αλληλεγγύη μας προς την οικογένεια που έτρωγε το πρόστιμο των 300 ευρώ.

Οι αστυνομικοί τους είπαν «απαγορεύεται να κάθεστε στο παγκάκι», οι γυναίκες απάντησαν «περπατήσαμε δύο χιλιόμετρα και θέλαμε να ξαποστάσουμε λιγάκι». Τα πρόστιμα κόπηκαν. Πήγαμε για να δείξουμε αλληλεγγύη προς την οικογένεια καθώς και να κάνουμε μια δημόσια διαμαρτυρία, ότι δεν είναι δυνατόν να κόβονται πρόστιμα σε ανθρώπους που απλά κάθονται σε παγκάκια. [...] Ήταν μια αυθόρμητη κίνηση της στιγμής να εκφράσουμε την αλληλεγγύη μας σε κάποιους ανθρώπους που θεωρούσαμε ότι άδικα εξοντώνονται οικονομικά.

Ο κόσμος δε μπορεί να αντέξει άλλο την καραντίνα και τα ψυχολογικά βάρη του εγκλεισμού. Οι αστυνομικοί μας ζητούσαν τις βεβαιώσεις μετακίνησης. Τους δείχναμε τα χαρτιά μετακίνησής μας και επειδή ένας αστυνομικός αντιλήφθηκε πως μια κοπέλα άρχισε να βιντεοσκοπεί με το κινητό της, τής όρμηξε, μαζί με έναν ακόμα, φωνάζοντας σβήστο, με απειλές. Δημιουργήθηκε μεγαλύτερη ένταση, σπρώξανε ακόμα δύο άτομα, που έπεσαν κάτω. Τον έναν από αυτούς τον ακινητοποίησαν στο έδαφος με το γόνατο στην πλάτη.

Τους ρωτούσαμε «γιατί τα κάνετε αυτά; Απαγορεύεται να είμαστε εδώ και να εκφράσουμε τη διαμαρτυρία μας για την επιβολή ενός προστίμου απέναντι σε κάποιες οικογένειες;». «Σήκω φύγε ρε!» μας απαντούσαν.

Εγώ εκείνη την ώρα τους έλεγα: «Απαγορεύεται να βρίσκομαι στην πλατεία; Εχουμε τα χαρτιά μετακίνησης, για ποιο λόγο δημιουργείτε αυτήν την ένταση;» Τότε ο δεύτερος αστυνομικός βγήκε μπροστά και με στοχοποίησε. Με τραβάει από το μπουφάν. Του λέω «δεν έχω κάνει κάτι». Άρχισαν να με βαράνε πιο χοντρά, με κλωτσιές σε όλο μου το σώμα.

Εχω μώλωπες και εκδορές παντού, στον αστράγαλο, στην κνήμη, στους μηρούς, στους γλουτούς, στην πλάτη. Μου έκαναν κεφαλοκλείδωμα για να μην μπορώ να αναπνεύσω, τραβήχτηκε ο αυχένας μου. Και το αποκορύφωμα όλων ήταν ότι με χτύπησαν με το μεταλλικό, πτυσσόμενο κλομπ, το οποίο γύρισαν ανάποδα, στο πίσω μέρος του κεφαλιού μου. Εκεί ο πόνος ήταν αφόρητος. Aπό την πλατεία με πήρανε 3-4 αστυνομικοί σηκωτό.

Για να μην αντιστέκομαι ο ένας μου γύρισε τον καρπό κάπως πολύ επιδέξια, τον πίεζε προς τα μέσα χωρίς να ήταν εμφανές στον κόσμο τριγύρω, δημιουργώντας έναν αφόρητο πόνο, του έλεγα πάλι «πονάω», μέχρι που τους είπα θα περπατήσω μέχρι το περιπολικό προκειμένου να μη μου γυρίσει τελείως τον καρπό.

● Γύρω σου τι γινόταν εκείνη την ώρα;

Καταλάβαμε ότι πλέον είχαν βγει όντως πάρα πολλά κινητά από τριγύρω κόσμο και από μπαλκόνια και από περαστικούς και κατέγραφαν. Και κόσμος από τα μπαλκόνια έβγαινε και φώναζε ενάντια στις πρακτικές της αστυνομίας αλλά και περαστικοί από την πλατεία που είχαν πάει και απλά κοντοστάθηκαν και είπαν «γιατί κάνετε αυτό το πράγμα, γιατί βαράτε τον κόσμο;». Και πολύ σημαντικό ρόλο έπαιξαν και οι κυρίες από τις οικογένειες οι οποίες διαμαρτυρήθηκαν εντόνως εκείνη τη στιγμή και είδαν και το περιστατικό, οπότε υπάρχουν και αξιόπιστες μαρτυρίες και από τρίτα άτομα που εμπλέκονται σε αυτό.

● Στο βίντεο σε βλέπουμε να μιλάς ήρεμα στους αστυνομικούς και μετά υπάρχει ένας συγκεκριμένος αστυνομικός που έρχεται και σε αρπάζει. Γιατί έγινε αυτό;

Θεωρώ ότι είχα μιλήσει στον επικεφαλής της ομάδας, ο οποίος εκείνη τη στιγμή δε μου απαντούσε με κάτι συγκεκριμένο, τους έλεγα πείτε μου ποιος νόμος μας απαγορεύει να βρισκόμαστε εδώ πέρα, για ποιο λόγο μας σπρώχνετε και απαγορεύετε τη βιντεοσκόπηση σε μια πλατεία. Ουσιαστικά θεωρώ τους πείραζε που τους ενοχλούσα με τις λεκτικές αντεγκλήσεις μου απέναντι στη συμπεριφορά τους εκείνη τη στιγμή. Και άρα μάλλον στοχοποιήθηκα περισσότερο καθώς ήμουν και στους 2-3 πρώτους που μιλούσαν απευθείας εκείνη τη στιγμή με τον επικεφαλής της ομάδας Δίας.

● Την ώρα των γεγονότων η είδηση παιζόταν στην πλειοψηφία των ενημερωτικών ιστοσελίδων ως εξής: «30 αντεξουσιαστές επιτίθενται στους αστυνομικούς;».

Εγώ κατάλαβα αργότερα στη ΓΑΔΑ στις 6 το απόγευμα τι έχει γίνει με τις αντιδράσεις. Το καταλάβαμε από τη στάση των αστυνομικών εκεί, αυτοί που μας είχαν συλλάβει ήταν εξαιρετικά ανήσυχοι όσο περνούσε η ώρα, έλεγαν «εδώ υπάρχουν βίντεο..», κατάλαβαν ότι η σκευωρία που πήγαν να στήσουν, δεν θα περνούσε. Όταν είδαν μια κοπέλα να τραβάει βίντεο, αμέσως επιχείρησαν να της αφαιρέσουν το κινητό, την απείλησαν να σβήσει το βίντεο. Διότι γνωρίζουν πως έχουν μια ασυλία από τα ΜΜΕ, τα περισσότερα τουλάχιστον, που θα καλύψουν τις όποιες αυθαιρεσίες κάνουν, και την πολιτική ευθύνη που πρόερχεται από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.

● Εσείς την ώρα που προβήκατε σε μια κίνηση αλληλεγγύης- γιατί αυτό είναι ακριβώς- είχατε διανοηθεί αυτήν την κατάληξη;

Δεν περιμέναμε ότι θα υπάρχει τόσο βίαιη αντίδραση. Περίμενα ότι θα μας αγνοήσουν απλά, θα μας πουν είναι η δουλειά μας και εμείς μετά θα φεύγαμε. Όμως ακόμα και η απλή εκφορά δυσαρέσκειας απέναντι σε αυτό που κάνουν, τούς ενοχλεί πάρα πολύ.Αποτελεί ένα δείγμα του πόσο έχουν αποθρασυνθεί με τις υπερεξουσίες που τους δίνει το δικαίωμα επιβολής προστίμου.


Δεν ήμουν ποτέ μέλος καμιάς πολιτικής συλλογικότητας, οργάνωσης, κόμματος ή ομάδας. Ο Κυρανάκης και η Ν.Δ. μετά την κατακραυγή προσπαθούν τώρα όπως όπως να «απανθρωποποιήσουν» τους συλληφθέντες και όσους χτυπηθήκαμε, ότι δεν είμαστε άνθρωποι σαν και εσάς

Το πρόστιμο τους δίνει το «δικαίωμα» ότι αν δεν φύγεις από εδώ πέρα θα σε γράψω και θα φας 300 ευρώ. Δεν είναι τυχαίο ότι σε όλους τους συλληφθέντες μας επιβλήθηκαν πρόστιμα, παρόλο που είχαμε όλοι τα χαρτιά και τα SMS και τους είπαμε ότι μπορούμε να σας τα δείξουμε. Κατασκεύασαν και μια δευτερη ψευδή είδηση δηλώνοντας στη βεβαίωση παράβασης ότι δεν επιδείξαμε τα απαραίτητα έγγραφα μετακίνησης.

Μας είπανε : «έχουμε εντολές, να σας κόψουμε πρόστιμα». Στη γειτονιά υπήρχαν έντονα φαινόμενα αστυνομικής παρουσίας στο Άλσος, το οποίο είχε στοχοποιηθεί γιατί υποτίθεται ότι υπήρχε συνωστισμός.

Τους ενοχλούσε γιατί κάποια άτομα με λάστιχα και κορδόνια, τα έβαζαν στις κολώνες για να αθληθούν με κάποιον αυτοσχέδιο τρόπο. Είχε κλειδώσει ο δήμαρχος Τζουλάκης το Άλσος μετά τις 3 το μεσημέρι, και δε θεωρώ ότι αυτό είναι άσχετο με την ανακοίνωση που έβγαλε, ο οποίος έπαιρνε ίσες αποστάσεις μεταξύ της Αστυνομίας και των πολιτών που ήταν στις πλατείες.

● Σημερα (χθες) υπήρξε ένα κυβερνητικο non paper. Στη συνέχεια ο βουλευτής της ΝΔ, Κ.Κυρανάκης, δημοσιοποίησε το όνομά σου, υποστηρίζοντας ότι είσαι μέλος συγκεκριμένης συλλογικότητας. Πως το σχολιάζεις;

Επιχειρούν να αλλάξουν την κουβέντα από το ότι υπάρχουν αυτή τη στιγμή ένστολοι στις γειτονιές οι οποίοι δεν έχουν κανένα ενδοιασμό να χτυπήσουν οποιονδήποτε που μπορεί να τους αντιμιλήσει.

Μια απλή εκφορά λόγου σε δημόσιο χώρο ποινικοποιείται και διώκεται. [..] Δεν ήμουν ποτέ μέλος καμιάς πολιτικής συλλογικότητας, οργάνωσης, κόμματος ή ομάδας, παρ' όλα αυτά είμαι πολύ ενεργός σε διάφορες καταστάσεις, στις εκπαιδευτικές κινητοποιήσεις ή σε κινητοποιήσεις που γίνονται σε επίπεδο γειτονιάς, συμμετείχα πάντα στον φοιτητικό μου σύλλογο και στις συνελεύσεις κατοίκων και στο Σωματείο Μισθωτών Τεχνικών, του οποίου είμαι μέλος.

Ο Κυρανάκης και η Νέα Δημοκρατία μετά την κατακραυγή, προσπαθούν τώρα όπως όπως να «απανθρωποιήσουν» τους συλληφθέντες και όσους χτυπηθήκαμε, ότι δεν είμαστε άνθρωποι σαν και εσάς, που θα μπορούσαν να είναι σαν και εσάς.

Είναι μια κίνηση μακριά από την πορεία της Δημοκρατίας, όπως αυτή υπάρχει στην Ελλάδα μετά το 1974. Γυρνάμε σε μια εποχή που στοχοποιούνται αγωνιστές αλλά και απλοί πολίτες, επειδή απλά δεν αρέσει η συμπεριφορά τους στην Αστυνομία ή στους κυβερνώντες. Η δηλωση Κυρανάκη είναι απαράδεκτη και επιφυλάσσομαι να κινηθώ νομικά [..]

● Υπήρξαν κυβερνητικοί και αστυνομικοί ισχυρισμοί, που δεν προκύπτουν από πουθενά, ότι αποπειράθηκες να πάρεις το όπλο του αστυνομικού! Πως το σχολιάζεις;

Εχουν δει πολλές αμερικάνικες ταινίες μάλλον και τους αρέσουν αυτά τα σενάρια. Αυτό είναι το σενάριο που βρήκαν για να δικαιολογήσουν την υπέρμετρη αστυνομική βία που αποτυπώθηκε και στα βίντεο. Ήταν ένα αφήγημα που βρήκανε προκειμένου να δικαιολογήσουν έστω και λίγο τους αστυνομικούς. Εγώ δεν τους πλησίασα καθόλου, ήθελα απλά να τους μιλήσω χωρίς να χρειάζεται να τους φωνάζω από μακριά. Ήθελα να είμαι παρών, όχι πολύ κοντά τους, στα 1-2 μέτρα.

● Μέσα σε 24 ώρες έχεις φάει ξύλο,πήγες στο ΚΑΤ, σε συλλάβανε, σε στοχοποίησαν και ονομαστικά. Έχεις μετανιώσει για αυτήν την παρέμβαση, σκέφτεσαι «γιατί έμπλεξα»;

Σίγουρα υπάρχει ένα προσωπικό κόστος και για μένα και για τους υπόλοιπους συλληφθέντες. Ωστόσο η δική μας αντίδραση ήταν απολύτως λογική και αυτονόητη. Επιτέλους πρέπει να μπει ένα όριο από πλευράς των πολιτών στο τι μπορούν να ανέχονται από την εξουσία. Να μην συνηθίσουμε να κόβονται αυθαίρετα πρόστιμα και να τραμπουκίζονται οικογένειες.

Εγώ νομίζω ότι η υποκριτική στάση της κυβέρνησης όσον αφορά την αντιμετώπιση της πανδημίας με τα ελλιπή μέτρα προστασίας σε διάφορους μεγάλους εργασιακούς χώρους, στα ΜΜΜ, στην ενίσχυση των νοσοκομείων και των πρωτοβάθμιων δομών υγείας, ουσιαστικά προσπαθεί να μετακυλιστεί πάνω στην πλάτη του κάθε πολίτη ως κομμάτι μιας ατομικής ευθύνης για την οποία είμαστε υπόχρεοι να ακολουθήσουμε κατά γράμμα τις οδηγίες.

Οποιος αντιλαμβάνεται μια αυθαιρεσία, αντί να φύγει, ή να είναι απλά ένας διερχόμενος, μπορεί να σταθεί και να διαμαρτυρηθεί. Αν ο κόσμος καταλάβει ότι έχει μια συλλογική δύναμη να μην αφήνει να γίνονται αυτά τα αίσχη μπροστά στα μάτια του, οι αυθαιρεσίες θα καταρρέουν σαν πύργος από τραπουλόχαρτα. Αρκεί να μην μείνουμε θεατές.


Συνεχίζουν οι μαρτυρίες για όσα πραγματικά συνέβησαν στη Νέα Σμύρνη την Κυριακή, απέναντι στο αφήγημα της ΕΛ.ΑΣ. Ένας από τους προσαχθέντες ο οποίος αφέθηκε ελεύθερος λίγες ώρες μετά εξιστορεί επώνυμα όσα βίωσε στη γειτονιά του. «Ξεκίνησαν να με βρίζουν και να λένε πως εγώ είμαι ο οργανωτής και θα δω τι έχω να πάθω, εγώ τους απάντησα "όχι μένω δύο στενά πιο κάτω".. "Θα σε γαμ@σουμε τώρα θα δεις τι θα πάθεις", με σήκωσαν δύο και κρατώντας με, ο ένας από το κεφάλι, με πήγαν απέναντι και με πέταξαν σε ένα θάμνο όπου με διέταξαν να κάτσω με ανοιχτά τα πόδια. Οι δύο αυτοί τύποι μετά δωσανε τα χέρια τους και αγκαλιαστήκανε λέγοντας μπράβο ο ένας στον άλλον για τη προσαγωγή μου».
The Press Project
Τρίτη 9 Μαρτίου 2021 Αναρτήθηκε: 11:44:07
1 Σχόλιο
George Vitsaras / SOOC

Το χρονικό πριν και μετά την προσαγωγή του στη Νέα Σμύρνη την Κυριακή περιγράφει επώνυμα ένας από τους προσαχθέντες εκείνης της ημέρας ο οποίος διαμένει στη γειτονιά.

Όπως περιγράφει, ο Μάνος Κ. έμαθε από φίλους του για όσα συνέβησαν το μεσημέρι της Κυριακής στην πλατεία Νέας Σμύρνης και αποφάσισε να συμμετάσχει στην πορεία διαμαρτυρίας μαζί με πολλούς ανθρώπους από τη γειτονιά. «Δύο φίλοι μου νεοσμυρνιώτες και αυτοί, το μεσημέρι γύρω στις 3 με ενημέρωσαν για τα γεγονότα που εξελίχθηκαν στην πλατεία, όπου και αναζήτησα και βρήκα τα επίμαχα βίντεο. Ευθέως μου λένε ότι ξεκινάει πορεία διαμαρτυρίας από δημότες και πήγα άμεσα να τους βρω. Σχεδόν όλη η παρέα μας από το λύκειο καθώς και μερικοί γονείς συμμετείχαν στην ειρηνική πορεία από την πλατεία στο αστυνομικό τμήμα και μετά στο δημαρχείο, για να καταδικάσουμε τη βία στη γειτονιά μας».

«Όσο εξελισσόταν η πορεία φωνάζαμε συνθήματα, άνθρωποι βγαίνανε στα μπαλκόνια και χειροκροτούσαν, ενώ άλλοι κατέβαιναν από τα σπίτια τους για να στηρίξουν» λέει και περιγράφει ότι «κατά τις 7 παρά όταν έσπαγε σιγά σιγά η συγκέντρωση μερικοί ανεγκέφαλοι πέταξαν μπουκάλια νερό στην αστυνομία που ήταν μπροστά στο Hondos. Άμεσα οι αστυνομικές δυνάμεις απάντησαν με κρότου λάμψης και δακρυγόνα».

Στη συνέχεια περιγράφει το ανθρωποκυνηγητό στην περιοχή από την αστυνομία και ότι οι πολίτες έτρεξαν για να προστατευθούν. «Με το που ξεκινάει αυτό ,επικράτησε πανικός καθώς η πορεία απαρτιζόταν και από πολύ νεαρό κόσμο που τρομοκρατήθηκε και άρχιζε να τρέχει από το τραμ προς την Αγίας φωτεινής ,φωνάζω σε μια φίλη μου να τρέξει προς την ίδια κατεύθυνση. Εγώ βρισκόμουν πιο κοντά στην πλατεία και άρχισα να απομακρύνομαι σταθερά πιστεύοντας ότι η κατάσταση θα αποκλιμακωθεί αφού δεν υπήρχαν περεταίρω φασαρίες. Παρόλα αυτά, αστυνομικές δυνάμεις διέλυσαν την πορεία στήνοντας μπλόκο σε όλα τα ρεύματα των οδών Αγίας Φωτεινής και Ελευθερίου Βενιζέλου και όρμισαν προς το κοινό. Οι τελευταίοι της πορείας, κυρίως παιδιά, καθώς και εγώ ξεκινήσαμε να τρέχουμε στην πατριάρχου Ιωακείμ δίπλα στο άλσος. Εκεί λοιπόν όσο έσκαγαν κρότου λάμψης και δακρυγόνα από πίσω, φώναζα στα πιτσιρίκια που ήταν τρομοκρατημένα και προσπαθούσαν να μπούνε σε πολυκατοικίες, να τρέξουμε όλοι προς την πλατεία που λογικά ήταν μαζεμένος ο κόσμος, μέχρι που μπαίνουν ανάποδα στο δρόμο μηχανάκια της ομάδας ΔΕΛΤΑ».

Όπως εξηγεί όταν ο ίδιος κατάλαβε ότι έχει μηχανάκια της αστυνομίας δίπλα του σταμάτησε να τρέχει και σήκωσε τα χέρια του. «Με πιάσανε δύο ή τρεις μου βάλανε τα χέρια πίσω από την πλάτη, με πετάξανε κάτω και μου κρατούσαν το κεφάλι στο πάτωμα ενώ κάποιος μου πατούσε τη μέση. Σε όλο αυτό το σκηνικό μου φώναξαν “τώρα σε πιάσαμε πουτ@νάκι και πέσε κάτω μπάσταρδε”, εγώ ήμουν ήρεμος είπα ένα “δεν έχω κάνει κάτι παιδιά” και ακολούθησα τις οδηγίες τους καθώς ο άρρωστος τρόπος τους έδειχνε ότι ψάχνανε αφορμή για να χτυπήσουν αλλά εγώ δεν είχα τέτοια πρόθεση».

«Μου φόρεσαν χειροπέδες και φώναζαν στον κόσμο που κρύβονταν στις πολυκατοικίες σε ποιο δρόμο ήμασταν, τους απάντησα εγώ και ξεκίνησαν να με βρίζουν και να λένε πως εγώ είμαι ο οργανωτής και θα δω τι έχω να πάθω, εγώ τους απάντησα “όχι μένω δύο στενά πιο κάτω.” <<Θα σε γ@μήσουμε τώρα θα δεις τι θα πάθεις>>, με σήκωσαν δύο και κρατώντας με, ο ένας από το κεφάλι, με πήγαν απέναντι στην Αγίας Φωτεινής και με πέταξαν σε ένα θάμνο όπου με διέταξαν να κάτσω με ανοιχτά τα πόδια. Οι δύο αυτοί τύποι μετά δώσανε τα χέρια τους και αγκαλιαστήκανε λέγοντας “μπράβο” ο ένας στον άλλον για τη προσαγωγή μου».

Συνεχίζοντας την περιγραφή του για όσα βίωσε αναφέρει ότι οι αστυνομικοί της ίδιας ομάδας είχανε δημιουργήσει κλοιό γύρω του ώστε να μην με βλέπει ο κόσμος που περνούσε, ενώ τον ρωτούσαν αν είναι ο οργανωτής. «Ξεκίνησαν να μου λένε τα ίδια και να με ρωτούν αν είμαι ο οργανωτής, που μένω, τι έκανα εκεί πέρα και ποιον υποστηρίζω. Όλα αυτά με απαράδεκτο τρόπο. Απάντησα σε όλα με ψυχραιμία πως όχι δεν είμαι οργανωτής, μένω τρία στενά πιο κάτω, δεν υποστηρίζω κάποιον και τους ζήτησα αν γίνεται να απαντήσω στο κινητό μου το οποίο χτυπούσε ασταμάτητα. Μετά από 5-6 κλήσεις ένας από αυτούς το σήκωσε βάζοντας το σε ανοιχτή ακρόαση και με άφησε να πω στους γνωστούς μου ότι μου έχουν κάνει προσαγωγή και ότι είμαι καλά και το έκλεισε».

Έπειτα περιγράφει ότι ήρθε ένας τρίτος αστυνομικός ο οποίος φάνηκε να είναι ο αρχηγός της ομάδας και τον ρώτησε αν είμαι καλά και αν θέλει νερό. «Συνέχισε λέγοντάς μου πως φαντάζεται ότι γνωρίζω τη διαδικασία, του απάντησα ότι όχι δεν την γνωρίζω και μου εξήγησε ότι θα πρέπει να με μεταφέρουν στο τμήμα για ταυτοποίηση στοιχείων και ότι δεν θα κρατήσει πολύ. Τους είπα να ψάξουν στην τσέπη του μπουφάν μου να δούνε αν είναι εκεί το πορτοφόλι μου που έχω ταυτότητα, δίπλωμα ετσι ώστε να τα δούνε. Δεν τα κοιτάξανε εκείνη τη στιγμή και ένας μου έκανε υπόδειξη ότι μιλάω με θυμό και με νεύρα, εγώ του είπα λυπάμαι αν ακούγομαι έτσι αλλά η υπερένταση μαζί με δακρυγόνα δε βοηθάνε».

«Με σηκώνουνε να με βάλουνε στο περιπολικό για να πάμε στο Α.Τ. Κυψέλης και καθώς περνούσαμε μέσα από την ομάδα αστυνομικών μου ευχήθηκαν <<Μπάσταρδε να ψοφήσεις εσύ και όλοι σας, μαζί με τον Κουφοντίνα>>, με βάλανε μέσα στο αμάξι και μου πέταξαν απαξιωτικά από το παράθυρο του αυτοκινήτου το μπουκάλι νερό πάνω μου»

«Φτάνουμε στο τμήμα όπου από τους 10 περίπου ανθρώπους εκεί φορούσανε 2-3 μάσκα, με πηγαίνουνε σε ένα παλικάρι που του εξηγώ την ιστορία και ρωτάει τον αξιωματικό τι να κάνει και εκείνος λέει να με ψάξουνε (από την αρχή με είχαν ρωτήσει τουλάχιστον 5 φορές εάν είχα κάτι παράνομο πάνω μου, το αρνήθηκα όλες τις φορές αλλά δεν με είχαν ψάξει). Μου είπαν ότι πρέπει να με γδύσουν για τη διαδικασία και αφού όλα ολοκληρώθηκαν καλώς, έδωσα την ταυτότητα και το κινητό μου και με έβαλαν στο κρατητήριο για δύο ώρες μέχρι να γίνει η ταυτοποίηση στοιχείων. Όταν με αφήσανε τους ρώτησα τον λόγο της προσαγωγής μου και μου απάντησαν πως εκείνοι δεν γνωρίζουν, αλλά μάλλον η ομάδα με θεώρησε ύποπτο. Βέβαια δεν είχε απάντηση στο γιατί δεν είδαν τα έγγραφα μου εκείνη τη στιγμή ή στο τμήμα της περιοχής μου αλλά με διαβεβαίωσε ότι είμαι καθαρός και όλο το σκηνικό είναι σαν να μην έγινε» καταλήγει ο Μάνος ο οποίος λέει ότι οι αστυνομικοί στο περιπολικό ήταν πολύ καλά παιδιά και η κουβέντα μαζί τους ήταν χαλαρωτική σε σχέση με τις περιστάσεις, ωστόσο «δεν μπορεί να φύγει από το μυαλό μου βέβαια πώς όταν τους εξήγησα τι είχε γίνει συζητούσαν μεταξύ του αν γίνονται τέτοια στη Νέα Σμύρνη».

«Ως παράσημα έχω δύο μικρές μελανιές στον ώμο και στο κεφάλι για να θυμάμαι πως ήταν όχι ότι πρόκειται να ξεχάσει κανείς μας» αναφέρει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου