Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 2019

Εισήγηση προς το Γενικό Συμβούλιο της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ στις 13/12/2019


Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ

Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
Αρ. Πρωτ.: 8008 Αθήνα, 2-12-2019
Προς: Α’ βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ
(για ενημέρωση των συναδέλφων)

Εισήγηση προς το Γενικό Συμβούλιο της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ στις 13/12/2019


Το νέο ΔΣ της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ συγκροτήθηκε στη βάση των αποφάσεων του πρόσφατου μας 18ου Συνεδρίου, με αντιπροσωπευτική λογική, στη συνεδρίαση της 7/7/2019. Είναι προφανές ότι εξ αρχής βρέθηκε μπροστά σε μια καινούρια κατάσταση με την ανάληψη της διακυβέρνησης από τη Νέα Δημοκρατία. Οι προθέσεις της νέας κυβέρνησης έγιναν σαφείς από τα πρώτα της νομοθετήματα. Συνέχιση και επιτάχυνση της υποτίμησης της εργασίας, του Δημοσίου Ελέγχου και του περιβάλλοντος προς όφελος των «επενδυτών» και των ιδιωτικών συμφερόντων. «Επιτελικό κράτος», υποστελεχωμένο, κακοπληρωμένο και υπό τη συνεχή απειλή διώξεων.


Αποθεματικό και Επίδομα 6‰
Η Ένωση μας από την πρώτη στιγμή προσπάθησε να ενεργοποιήσει τις διατάξεις της πρόσφατης ΚΥΑ για το αποθεματικό του πόρου και το θέμα τέθηκε σε όλες τις συναντήσεις που πραγματοποιήσαμε. Υπενθυμίζουμε ότι η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ άμεσα υπέδειξε τους εκπροσώπους της στην Επιτροπή όταν της ζητήθηκε. Επιβεβαίωση των προσπαθειών μας αποτελεί και το Δελτίο Τύπου του Υφυπουργού Εργασίας & Κοιν. Υποθέσεων που αναφέρει «Στο πλαίσιο αυτό, προχωράμε άμεσα προς την επίλυση του ζητήματος που αφορά στην απόδοση του αποθεματικού του πόρου του έξι τοις χιλίοις που δεν είχε αποδοθεί τα τελευταία χρόνια στους μηχανικούς δημοσίους υπαλλήλους.», το οποίο και αποτελεί δέσμευση υλοποίησης.
Είναι προφανές ότι η πρόσφατη ανασύνθεση της σχετικής Επιτροπής (Συγκρότηση Διαχειριστικής Επιτροπής Αποθεματικού. pdf) -που ακόμα δεν έχει συνεδριάσει, αν και υπάρχει δέσμευση ότι αυτό θα πραγματοποιηθεί μέσα στο 2019 - θα καθυστερήσει τις σχετικές διαδικασίες, με αποτέλεσμα η πρόβλεψη της αρχικής ΚΥΑ για καταβολή της πρώτης δόσης μέσα στο 2019 να είναι αδύνατη. Το ΔΣ της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ συνέχιζε και συνεχίζει να πιέζει και να ενημερώνει προς κάθε κατεύθυνση ώστε το θέμα να επιλυθεί το συντομότερο.
Όσον αφορά τον τρέχον πόρο, η απόδοση του μέσα στο 2019 είναι ελαφρώς καλύτερη από το 2018.


Θεσμικές Συναντήσεις
Εκπρόσωποι του ΔΣ κατά το διάστημα αυτών των 5 μηνών της λειτουργίας του συναντήθηκαν με τους παρακάτω:
Υφυπουργό Παιδείας κο Διγαλάκη, όπου συζητήθηκε κυρίως η εκκρεμότητα που εξακολουθεί να υπάρχει με την αναγνώριση των Integrated Master για τα Διπλώματα που έχουν αποκτηθεί στο εξωτερικό και έχουν αναγνωρισθεί ως ισότιμα και αντίστοιχα με τα Ελληνικά. Μεταφέραμε τη θέση μας ότι αφού είναι αναγνωρισμένα από το Ελληνικό Δημόσιο (ΔΙΚΑΤΣΑ-ΔΟΑΤΑΠ αλλά και ΤΕΕ) η αναγνώριση θα έπρεπε να είναι αυτόματη. Ενημερωθήκαμε ότι το θέμα βρίσκεται για γνωμοδότηση στο ΝΣΚ και είμαστε σε αναμονή απάντησης του αλλά και της στάσης που αναμένεται να κρατήσει το Υπουργείο Παιδείας.
Υφυπουργό Οικονομικών κο Σκυλακάκη, όπου θέσαμε πληθώρα Μισθολογικών θεμάτων για την πλειονότητα των οποίων υπήρχε εξαρχής αρνητική τοποθέτηση (κλαδικό μισθολόγιο, 13ος και 14ος Μισθός, Κλιμάκιο ετών 2016-2017). Σε δεύτερο χρόνο δήλωσε το ενδιαφέρον του για ενδεχόμενη υλοποίηση της μισθολογικής αναγνώρισης τόσο των Integrated Master όσο και της αναγνώρισης προϋπηρεσίας από τον ιδιωτικό τομέα μέσω του ΠΔ69/2016. Είναι προφανές ότι χρειάζεται μεγάλος αγώνας και πίεση για να εισαχθούν ως θέματα μελλοντικών νομοθετικών ρυθμίσεων.

Υφυπουργό Κοινωνικών Ασφαλίσεων κο Μηταράκη, όπου επίσης θέσαμε πλήθος ασφαλιστικών θεμάτων με πρώτο την απαράδεκτη καθυστέρηση στην απονομή συντάξεων των μονοασφαλισμένων συναδέλφων μας (πλησιάζει τα 3 έτη) και τη μη απόδοση εδώ και 3,5 έτη καμίας οριστικής σύνταξης διπλοασφαλισμένων. Αντιπροτείναμε τη χορήγηση δεύτερης προσωρινής σύνταξης που να αντιστοιχεί στην προσαύξηση σύνταξης και να αντισταθμίζει τις τεράστιες καθυστερήσεις. Ενώ η αντιμετώπιση στη συνάντηση ήταν θετική, η συνέχεια δεν είχε τα αναμενόμενα αποτελέσματα μια και το ζήτημα μπλόκαρε στις γνωστές καλένδες. Από πλευράς Υπουργείου έγινε σαφής η απόφαση «κεφαλαιοποίησης» των εισφορών του επικουρικού (ΕΤΕΑΕΠ) για τους νεοεισερχόμενους από το 2021 και χωρίς να αποσαφηνίζεται τι μέλλει γενέσθαι με τις καταβολές στους δικαιούχους μετά την ιδιωτικοποίησή του. Όσον αφορά το αποθεματικό του πόρου, είπε ότι θα εξετάσει το θέμα και θα μας ενημερώσει σχετικά.
Γενικό Γραμματέα Υπ. Ενέργειας και Περιβάλλοντος κο Μπακογιάννη όπου συζητήθηκαν κυρίως θέματα στελέχωσης Υπηρεσιών και υλοποίησης του Ν4495/16. Η πρόθεση της κυβέρνησης είναι να διατηρήσει το Νόμο σε ισχύ με ενδεχόμενες τροποποιήσεις οι οποίες όμως δεν έχουν ακόμα αποφασισθεί οριστικά (Παρατηρητήρια Δόμησης με ενδεχόμενη μεταφορά τους μόνο σε Περιφερειακό Επίπεδο και όχι σε επίπεδο Περ. Ενότητας, ενδεχόμενη κατάργηση της Κατηγορίας 3 στην έκδοση Οικοδ. Αδειών κλπ). Επισημάνθηκαν από την πλευρά μας αδυναμίες του συστήματος έκδοσης Οικοδομικών Αδειών (πλατφόρμα e-άδειες) που θα αποκαλυφθούν πλήρως με την αναγκαία πλέον υλοποίηση της πρόβλεψης για δειγματοληπτικό έλεγχο του 30% των εκδοθείσων αδειών. Θέσαμε επίσης υπόψη του τις προτάσεις μας για καλύτερη οργάνωση των Υπηρεσιών Δόμησης με κινήσεις κωδικοποίησης της Νομοθεσίας και δωρεάν πρόσβαση σε αυτή από τους Υπαλλήλους καθώς και τη λειτουργία Νομικών Γραφείων Υποστήριξης σε κάθε Περιφέρεια.
Γενικό Γραμματέα Υπ. Υποδομών και Μεταφορών κο Καραγιάννη, όπου επίσης παρουσιάσαμε σειρά θεμάτων, όπως τον Οργανισμό του Υπουργείου, την ανάγκη χορήγησης Μέσων Ατομικής Προστασίας στους Υπαλλήλους του Υπουργείου, ώστε να μην ξαναεπαναληφθούν τραγικές καταστάσεις όπως στο Μάτι, όπου εν μέσω της καταστροφικής πυρκαγιάς κυκλοφορούσαν χωρίς καμία προστασία οι συνάδελφοι μας, τα πολλαπλά προβλήματα που έχουν προκύψει με το ΜΗΜΕΔ (ενημερωθήκαμε ότι θα υπάρξουν τροποποιήσεις), η πρόβλεψη στις Συμβάσεις Παραχώρησης να περιλαμβάνεται ο πόρος 6‰ επί της κρατικής συμμετοχής, το αποθεματικό του πόρου και η πορεία υλοποίησης της πρόσφατης ΚΥΑ, η ΚΥΑ για τη Νομική Κάλυψη των Τεχνικών Υπαλλήλων του Υποδομών, αλλά και οι προτάσεις μας για αναγκαίες αλλαγές στη Νομοθεσία για τη Συντήρηση του Οδικού Δικτύου, τα Ρέματα κλπ. Εκκρεμεί συνάντηση μας με τον αρμόδιο Υπουργό.
Με το νέο Διοικητή του ΕΦΚΑ κο Χάλαρη όπου εκτός του πόρου συζητήθηκαν πληθώρα ασφαλιστικών θεμάτων και ειδικά αυτό της απαράδεκτης καθυστέρησης στην απονομή συντάξεων, όπου δυστυχώς η εκ νέου ανάθεση της μηχανογραφικής υλοποίησης του υπολογισμού των παράλληλων και διαδοχικών συντάξεων θα επιφέρει πρόσθετες καθυστερήσεις
Με το νέο Διοικητή του ΕΤΕΑΠ κο Κωνσταντίνου, όπου θέσαμε το θέμα των λανθασμένων ειδοποιητηρίων του ΕΤΕΑΕΠ, καθώς και την ανάγκη να εκδοθούν επιτέλους οι Αναλυτικές Περιοδικές Δηλώσεις για τις ασφαλιστικές εισφορές των Δημοσίων Υπαλλήλων ώστε να επιλυθεί οριστικά το θέμα με τις συνεχείς λανθασμένες ασφαλιστικές κρατήσεις από τις Υπηρεσίες.


Δικαστικές Αποφάσεις
Στο εξάμηνο που μεσολάβησε από το Συνέδριο είχαμε και δύο αρνητικές δικαστικές αποφάσεις σε διεκδικήσεις μας. Το ΣτΕ πρόσφατα απέρριψε την Αίτηση Ακυρώσεως της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ για τη μη υλοποίηση του άρθρου 2, της παραγράφου 4 της Υπουργικής Απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Σταθάκη (ΦΕΚ Β’ Τεύχος 3136/31-07-18), συνδυαστικά με το άρθρο 36, παρ.3 του ν.4495/17, που αφορά στην έκδοση Οικοδομικών Αδειών της Κατηγορίας 3. Η απόφαση, την οποία και αναρτούμε για ενημέρωση σας, στηρίζεται στο ότι η Ένωση μας «δεν έχει, κατ’ αρχήν, έννομο συμφέρον για την άσκηση της κρινόμενης αίτησης» και «στους προαναφερθέντες καταστατικούς σκοπούς της δεν περιλαμβάνεται η προστασία του περιβάλλοντος (φυσικού ή οικιστικού)» και συνεπώς «η υπό κρίση αίτηση πρέπει να απορριφθεί, για έλλειψη έννομου συμφέροντος της αιτούσας, ως απαράδεκτη». Η απόρριψη δηλαδή έγινε για “τυπικούς λόγους” και όχι για λόγους ουσίας. Αξιοσημείωτο δε είναι ότι, όταν το ΣτΕ στις αρχές του Νοέμβρη 2018 αποφάσισε επίσης αρνητικά στο σχετικό αίτημα μας για ανάκληση της ίδιας ΥΑ, είχε αποφανθεί ότι ναι μεν έχουμε έννομο συμφέρον, αλλά την απέρριψε, λόγω του σύντομου χρονικού διαστήματος που μεσολαβεί μέχρι την εκδίκαση της αίτησής μας για ακύρωση.
Επίσης, με την απόφαση 15117 / 2019 του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών απορρίφθηκε "ως αβάσιμη" η αγωγή 50 συναδέλφων μας που διεκδικούσαν την επιστροφή των εισφορών που είχαν καταβάλλει στον κλάδο της Ειδικής Προσαύξησης, για τα έτη 2007 – 2015, όπου και καταργήθηκε λόγω του Ν.4387/16. Υπενθυμίζουμε ότι έχουν κατατεθεί πολλές ακόμα αντίστοιχες αγωγές οι οποίες δεν έχουν εκδικαστεί ακόμα. Σε συνεννόηση με το δικηγόρο που είχε αναλάβει τις αγωγές, θα ενημερώσουμε για τυχόν πρόσθετες ενέργειες.


Νομοσχέδια και παρεμβάσεις μας
Όσον αφορά το Νομοσχέδιο Υπουργείου Εσωτερικών η παρέμβαση μας περιέλαβε τα παρακάτω:
Στο άρθρο 19 η πρόβλεψη για Νομική Υποστήριξη Υπαλλήλων Δημοσίου Τομέα, πρέπει οπωσδήποτε να συμπεριλάβει και τους Υπαλλήλους των ΟΤΑ Α’ και Β’ Βαθμού, οι οποίοι και αντιμετωπίζουν και τις περισσότερες διώξεις λόγω πλήθους αρμοδιοτήτων. Υπενθυμίζουμε ότι είχαμε ήδη ζητήσει και από το Υπ.ΕΣ. τη Νομική Κάλυψη για Υπηρεσιακές Υποθέσεις με έκδοση ΚΥΑ αντίστοιχης αυτής του Υπ. Υποδομών και Μεταφορών αλλά και αναγκαίες αλλαγές στη σχετική Νομοθεσία που δε θα στέλνουν με το παραμικρό στο ακροατήριο του Υπαλλήλους Διπλωματούχους Μηχανικούς.
Στο άρθρο 2, παράγραφος 4 οι προβλέψεις διακριτής και δυσμενούς μεταχείρισης ειδικά των Υπαλλήλων των Τεχνικών Υπηρεσιών και των Υπηρεσιών Δόμησης των ΟΤΑ Α’ Βαθμού που απαιτούν «σύμφωνη γνώμη του αρμόδιου για το διορισμό οργάνου» σε αντίθεση με τα όσα προβλέπονται για τους υπόλοιπους Υπαλλήλους αλλά και με την Συνταγματική Αρχή της Ισότητας, οπότε βάσιμα ζητάμε να αποσυρθούν.
Στο άρθρο 3 οι προθεσμίες που τίθενται για την ολοκλήρωση των διαδικασιών ουσιαστικά αναιρούν όλη την ουσία της κινητικότητας αν σκεφτούμε ότι στους πρώτους κύκλους κινητικότητας που έλαβαν χώρα, καμία πράξη μετάταξης ή απόσπασης δεν ολοκληρώθηκε σε διάστημα μικρότερο των 7-8 μηνών. Επίσης θα πρέπει να διευκρινιστεί και το θέμα της μεταφοράς των πιστώσεων από τον φορέα αποχώρησης στον φορέα υποδοχής, διότι οι περισσότερες μετατάξεις δεν πραγματοποιήθηκαν λόγω της μη έγκαιρης πρόβλεψης πιστώσεων-προϋπολογισμών από τους φορείς υποδοχής.
Στο άρθρο 5, παράγραφος 5 πρέπει να υπάρχει ρητή αναφορά στη διατήρηση τυχόν προσωπικής διαφοράς στη διαδικασία των μετατάξεων.
Στο άρθρο 6, παράγραφος 1 απουσιάζει οποιαδήποτε αναφορά στο προβάδισμα κατηγοριών που επιβάλει ο Νόμος αλλά και οι πρόσφατες αποφάσεις του ΣτΕ.
Επιπρόσθετα στη παράγραφο 5 του ίδιου άρθρου διατηρεί τη δυνατότητα διεκδίκησης οποιασδήποτε θέσης ευθύνης των αποφοίτων της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Σ.Δ.Δ.Α.) ανεξαρτήτως του τίτλου σπουδών που κατέχουν. Η πρόβλεψη αυτή ειδικά στις Υπηρεσίες με Τεχνικό Αντικείμενο να οδηγήσει σε ακραίες καταστάσεις, όπου Υπάλληλοι μη έχοντες τις βασικές γνώσεις και τα από το Νόμο καθορισμένα Επαγγελματικά Δικαιώματα θα εκδίδουν και θα θεωρούν πράξεις που απαγορεύεται από το Νόμο να το κάνουν.
Στην παράγραφο 8 του άρθρου 6, με τα κριτήρια μοριοδότησης εκτιμούμε ότι η πρόβλεψη υποβάθμισης της μοριοδότησης των Integrated Master του Ν. 4485/17 με μόλις 50 μόρια είναι προκλητική και πρέπει να διορθωθεί. Δε μπορούμε να κατανοήσουμε το κριτήριο με το οποίο όλα τα πρώτα μεταπτυχιακά μοριοδοτούνται με 150 μόρια ενώ τα ενσωματωμένα στο βασικό τίτλο σπουδών με 50, όσο και η άριστη γνώση μιας ξένης γλώσσας, ενώ τα δεύτερα με μόλις 30 μόρια! Τέλος η βαρύτητα της δομημένης συνέντευξης είναι πολύ μεγάλη σε όλες τις περιπτώσεις σε σχέση με τα πιο «αντικειμενικά κριτήρια» και αυξάνεται σε όλες τις περιπτώσεις κρίσεων!
Επιπλέον δίνεται ενισχυμένη μοριοδότηση σε υπαλλήλους που ήδη κατέχουν θέσεις ευθύνης, χωρίς να γίνεται διάκριση για το αν έχουν περάσει από κρίσεις υπηρεσιακού συμβουλίου. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι όσοι είναι εν ενεργεία Προϊστάμενοι, τοποθετημένοι χωρίς κάποια διαδικασία αξιολόγησης, λόγω της αυξημένης μοριοδότησης θα έχουν ένα πλεονέκτημα απέναντι στους υπολοίπους ανεξάρτητα από το αν οι τελευταίοι έχουν αυξημένα τυπικά προσόντα ή/και πολλά χρόνια εμπειρίας. Ταυτόχρονα μειώνεται πολύ η μοριοδότηση της αναγνωρισμένης προϋπηρεσίας εκτός Δημοσίου σύμφωνα με το ΠΔ69/16 σε 0,83 μόρια ανά μήνα από 2,08 που ήταν πριν.
Στο άρθρο 20 σχετικά με τις Αναπτυξιακές Εταιρίες ΟΤΑ, εκτιμούμε ότι αποτελούν άλλη μια μορφή έμμεσης ιδιωτικοποίησης των λειτουργιών των ΟΤΑ και ταυτόχρονα δίνει αυξημένες αρμοδιότητες στους Δημάρχους, εις βάρος των επαγγελματικών δικαιωμάτων των Διπλ. Μηχανικών, καθ ‘ότι θα υπογράφουν διοικητικές πράξεις όπως: θεωρήσεις τεχνικών μελετών, παραλαβές τεχνικών έργων κλπ. . Τα απολύτως υπαρκτά προβλήματα υποστελέχωσης τους μπορούν να επιλυθούν μόνο με προσλήψεις προσωπικού με μόνιμες και σταθερές σχέσεις εργασίας και όχι με ανάθεση των λειτουργιών τους σε Α.Ε. οι οποίες λειτουργούν με διαφορετικά κριτήρια.
Τέλος με το άρθρο 23 συνεχίζεται η ασάφεια για τη Διοικητική υποστήριξη Δήμων η οποία και παρατείνεται έως 1.3.20, τη στιγμή που δεν έχουν ακόμα εκδοθεί οι σχετικές ΥΑ που αφορούν στην ελάχιστη στελέχωση των ΥΔΟΜ και αποτελεί προϋπόθεση υλοποίησης οποιασδήποτε απόφασης. Σε κάθε περίπτωση και για τις ΥΔΟΜ ισχύει ότι και για τις Τεχνικές Υπηρεσίες: χωρίς προσλήψεις προσωπικού και ειδικά Διπλωματούχων Μηχανικών, επιμόρφωση, μεταφορά της πείρας από γενιά σε γενιά και γενναία υποστήριξη με σύγχρονα μέσα, καμιά Υπηρεσία δε θα μπορεί να ανταποκριθεί στα μεγάλα καθήκοντα που έχει να αντιμετωπίσει. Ενδεικτικά οι συνάδελφοι μας υποστηρίζουν καθημερινά τους ιδιώτες μηχανικούς, εξετάζουν τις καταγγελίες για ήδη εκδοθείσες άδειες , ενώ εκκρεμεί και ο έλεγχος του 30% των αδειών δόμησης κατηγορίας 3 που προέβλεπε ο ν. 4495/2017.
Κατόπιν παρέμβασης μας και το ΤΕΕ, στήριξε την πλειονότητα των θεμάτων με την από 29/11/2019 επιστολή του.
Όσον αφορά τον πρόσφατο Νόμο «Επενδύω στην Ελλάδα» βασική του φιλοσοφία είναι η με «πάση θυσία» διευκόλυνση των επενδύσεων σε βάρος κοινωνικών δικαιωμάτων, Δημοσίου Ελέγχου και περιβαλλοντικής προστασίας. Περιέλαβε πληθώρα αρνητικών διατάξεων όπως:
Ευέλικτες διαδικασίες αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας, των πτυχίων των Κολλεγίων και ξένων Πανεπιστημίων
Δυνατότητα ανάθεσης με προγραμματική σύμβαση, της ανάληψης καθηκόντων Αναθέτουσας Αρχής σε ιδιώτη τεχνικό σύμβουλο που πληροί τα απαιτούμενα κριτήρια τεχνικής επάρκειας, κατά παρέκκλιση του άρθρου 44 του ν.4412/2016 (Η καινοφανής αυτή ρύθμιση ανοίγει την πόρτα για την πλήρη κατάργηση των Δημόσιων Τεχνικών Υπηρεσιών, την ιδιωτικοποίησή τους και είναι σε αντίθεση και με τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες)
Έδωσε το δικαίωμα στους δήμους να εκχωρούν σε ιδιώτες τις υπηρεσίες ανταποδοτικού χαρακτήρα, ήτοι την καθαριότητα, τον ηλεκτροφωτισμό και το πράσινο των πόλεων.
Τα  Τοπικά Χωρικά Σχέδια, αντί να εκπονούνται σε επίπεδο δήμων, η κατάρτισή τους κατακερματίζεται ανά πολεοδομική ενότητα
Εισήγαγε τη μετακύληση της ευθύνης και τη συνεχή απειλή πειθαρχικών διώξεων Υπαλλήλων, αν σε διάστημα μόλις ενός μήνα δε γνωμοδοτήσουν σχετικά με την ¨στρατηγική επένδυση¨. Οι Υπάλληλοι που ελέγχουν επενδυτικά σχέδια εκατομμυρίων, με τεράστιες επιπτώσεις δε μπορούν να κάνουν ευσυνείδητα την υπεύθυνη δουλειά τους υπό τη δαμόκλειο σπάθη πειθαρχικών διώξεων και αυταρχισμού.
Θεσμοθέτησε τη μερική απασχόληση Ιδιωτικού δικαίου “για την αντιμετώπιση εκτάκτων ή επειγουσών αναγκών συμφωνείται με σύμβαση ορισμένου χρόνου διάρκειας μέχρι έξι (6) μηνών. Μερική απασχόληση που δεν υπερβαίνει τις τέσσερις (4) ώρες ημερησίως.Δηλαδή το συνεχώς μειούμενο προσωπικό των Υπηρεσιών θα αντικαθίσταται σταδιακά -και λόγω του περιορισμού των προσλήψεων- με ανακυκλούμενους εργαζόμενους ορισμένου χρόνου και περιορισμένου ωραρίου, που όπως όλοι καλά γνωρίζουμε, δε μπορούν να υπογράψουν διοικητικές πράξεις αλλά απλά ανακυκλώνουν την ανεργία.
Υποβάθμισε τους αδειοδοτικούς και ελεγκτικούς μηχανισμών, με το να να ξεκινούν πρώτα τη λειτουργία τους οι επιχειρήσεις και να διενεργείται εκ των υστέρων ο έλεγχος των απαιτούμενων δικαιολογητικών. Είναι προφανές ότι σύντομα θα βρεθούμε μπροστά στον κίνδυνο πρώτα να αδειοδοτούμε δραστηριότητες και στη συνέχεια να πληρώνουμε πολλαπλό τίμημα αποκατάστασης βλαβών
Ο Ενιαίας Ψηφιακός Χάρτης και το Εθνικό Μητρώο Υποδομών δύναται να ανατεθεί σε ιδιωτικό φορέα
Τέλος όσον αφορά τα εργασιακά, είχαμε την υπονόμευση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και την παρέμβαση στα εσωτερικά των Σωματείων με τα διάφορα Μητρώα.


Ασφαλιστικό
Αποτελεί διακηρυγμένο στόχο της κυβέρνησης της ΝΔ να προχωρήσει με ταχείς ρυθμούς στην υλοποίηση της εξαγγελίας της για ριζική αλλαγή στο χαρακτήρα της Δημόσιας Κοινωνικής Ασφάλισης, με την είσοδο και την προώθηση ιδιωτικών σχημάτων που θα αναλάβουν αρχικά μέρος της Δημόσιας Κοινωνικής Ασφάλισης, ώστε προοπτικά να κυριαρχήσουν σε όλο το εύρος. Πρώτο βήμα αποτελεί η εκχώρηση των κλάδων ασφάλισης του νυν ΕΤΕΑΕΠ (Επικουρικό 6,5% και Εφάπαξ 4%) σε ιδιώτες, με υποτιθέμενη «ελεύθερη» επιλογή των νέων ασφαλισμένων (από 1/1/2021) Δημόσιου ή Ιδιωτικού φορέα ασφάλισης. Η υφιστάμενη απαξίωση του ασφαλιστικού συστήματος από όλες τις κυβερνήσεις – με τις υπέρογκες εισφορές, τις συνεχώς μειούμενες συντάξεις, την κλοπή των αποθεματικών τους (με αποκορύφωμα το PSI του 2012, όπου το Ταμείο μας έχασε 2 δις €) και το διοικητικό χάος της ενοποίησης του Ν.4387/16 (για το οποίο έχουμε πικρή πείρα), έχει στρώσει το έδαφος για στους ιδιώτες και χρησιμοποιείται ως επιχείρημα από την κυβέρνηση. Οι επιπτώσεις θα είναι συντριπτικές
Αίρεται η όποια κρατική εγγύηση στο ασφαλιστικό σύστημα και η χορήγηση των συντάξεων, εφάπαξ κλπ, θα προκύπτει ως αποτέλεσμα της πορείας των αντίστοιχων ασφαλιστικών εταιριών.
Οι ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρίες θα διεκδικήσουν αργά ή γρήγορα και τους εν ενεργεία ασφαλισμένους και μαζί με αυτούς και μέρος (ή όλο) του αποθεματικού των Ταμείων (όσο έχει απομείνει τέλος πάντων). Η μετάβαση αυτή σημαίνει ότι θα μειώνονται συνεχώς οι εισφορές και τα αποθεματικά, ενώ θα αυξάνονται οι συντάξεις, εφάπαξ, κλπ, γεγονός που δεδομένα θα οδηγήσει πολύ σύντομα σε κατάρρευση.
Το κεφαλαιοποιητικό σύστημα ατομικών λογαριασμών εξαφανίζει και τα τελευταία ψήγματα αλληλεγγύης των γενεών και αναδιανομής, που ισχύουν μόνο σ’ ένα δημόσιο διανεμητικό σύστημα κοινωνικής ασφάλισης.
Είναι προφανές ότι η ιδιωτικοποίηση – κεφαλαιοποίηση της ασφάλισης δε θα περιοριστεί σε Επικουρικό και Εφάπαξ, αλλά προοπτικά θα επεκταθεί
Εμείς επιμένουμε σε όσα παλέψαμε τα προηγούμενα χρόνια:
  • Αποκλειστικά δημόσια, καθολική κοινωνική ασφάλιση. Όχι στην ανταποδοτικότητα και την επιχειρηματικότητα  στην  κοινωνική  ασφάλιση.
  • Όχι στην ιδιωτικοποίηση της μέσω επαγγελματικών ταμείων
  • Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών Νόμων
  • Ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλους και όλες


Προσλήψεις
Από την πρώτη στιγμή έχουμε επισημάνει την τεράστια υποστελέχωση σε Διπλωματούχους Μηχανικούς σε όλες τις Υπηρεσίες, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από τον πρόσφατο κύκλο κινητικότητας. Ζητήσαμε από όλα τα Υπουργεία, τις Αποκεντρωμένες, τις Περιφέρειες και τους Δήμους να διεκδικήσουν την κάλυψη τουλάχιστον όλων των κενών οργανικών θέσεων με προσλήψεις με μόνιμες και σταθερές σχέσεις εργασίας.
Αγωνιστικές Κινητοποιήσεις
Μαζί με το υπόλοιπο κίνημα των εργαζομένων αντιδράσαμε στην ψήφιση του Αναπτυξιακού Νομοσχεδίου με μία 24ωρη απεργία και 2 Στάσεις Εργασίας. Συμμετείχαμε σε κινητοποίηση Σωματείων και Ομοσπονδιών για την υπεράσπιση της Κοινωνικής Ασφάλισης και συμμετείχαμε στη στάση εργασίας με την ΠΟΕ –ΟΤΑ για την δυνατότητα ιδιωτικοποίησης των ανταποδοτικών υπηρεσιών των ΟΤΑ
Το επόμενο διάστημα θα έχουμε να αντιμετωπίσουμε και σύντομα, τη νέα απόπειρα εκχώρησης αρμοδιοτήτων σε ιδιώτες με την υλοποίηση της κυβερνητικής εξαγγελίας για «Μητρώο Ιδιωτών Επιβλεπόντων», το οποίο θα αναιρέσει και τα τελευταία ψήγματα Τεχνικής εργασίας και αρμοδιότητας των Διπλωματούχων Μηχανικών, θα ενισχύσει τη διαπλοκή των ιδιωτών, θα αποβεί σε βάρος του Δημοσίου συμφέροντος όπως με στοιχεία έχει αποδειχθεί ότι έγινε διαχρονικά με τις ιδιωτικοποιήσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου