Παρασκευή 29 Απριλίου 2016

Επιτροπή Παιδείας: Πρόταση για ακαδημαϊκά «ΣΔΙΤ» από τα ΑΕΙ

"Παράλληλο Πρόγραμμα" και "Ταξική μονομέρεια" κι αυτά...


Αλλαγή του τρόπου χρηματοδότησης της εκπαίδευσης και αναζήτηση νέων εργαλείων για τα οικονομικά σχολείων και πανεπιστημίων προτείνει μεταξύ άλλων η επιτροπή διαλόγου για την Παιδεία υπό τον καθηγητή κ. Αντώνη Λιάκο, η οποία παραδίδει το πόρισμά της στα τέλη Μαΐου.

Η αναζήτηση των νέων «οδών» για τη χρηματοδότηση της εκπαίδευσης κατά τρόπο που να κλείσει «τρύπες» και προβλήματα στον εκπαιδευτικό χάρτη της χώρας θα γίνει μέσω επιτροπής που έχει συγκροτηθεί με την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδας.

Όπως αναφέρεται στο πρώτο κείμενο που συντάχθηκε απο τους εκπροσώπους της επιτροπής Λιάκου και το οποίο παρουσιάζει «Το Βήμα», τα σχολεία πρέπει να αυτονομηθούν και να συνδεθούν περισσότερο με την τοπική αυτοδιοίκηση για τα οργανωτικά θέματα λειτουργίας τους, ενώ τα πανεπιστήμια και τα τεχνολογικά Ιδρύματα πρέπει να αναζητήσουν πόρους και μέσω συνεργασιών με τον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.

Συγκεκριμένα στο κείμενο της επιτροπής αναφέρονται οι εξής προτάσεις:

* Εθνικό Σχολικό Πρόγραμμα Σπουδών ανάλογα με τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών ή των σχολείων

* «Ανοικτά» σχολεία με ενεργούς εκπαιδευτικούς που θα έχουν δυνατότητα παρέμβασης και συνδιαμόρφωσης της διδακτικής διαδικασίας και των μαθημάτων διδασκαλίας

* Μείωση διδασκόμενης ύλης και αντικατάσταση της βαθμολογίας μέχρι και το Γυμνάσιο με περιγραφική αξιολόγηση των μαθητών

* Χρήση των σχολείων τις απογευματινές ώρες για δραστηριότητες σε συνεργασία με του δήμους και «βάφτιση» σχολείων για συμβολικούς λόγους

* Κατάργηση αλλεπάλληλων εξετάσεων στο Γυμνάσιο και αντικατάστασή τους με projects - εργασίες

* Ενοποίηση κατευθύνσεων μαθημάτων

* Απελευθέρωση των Τμημάτων χαμηλής ζήτησης από τις πανελλαδικές εξετάσεις

* Τετραετές Γυμνάσιο και διετές Λύκειο που θα δίνει ισχυρό απολυτήριο για την εισαγωγή σε τμήματα ανώτατης εκπαίδευσης όπου υπάρχουν κενές θέσεις ή δεν είναι υψηλού ενδιαφέροντος

* Διατήρηση πανελλαδικών εξετάσεων με την μορφή που έχουν σήμερα στις σχολές υψηλής ζήτησης

* Δωρεάν ακαδημαϊκά / ερευνητικά μεταπτυχιακά προγράμματα και δίδακτρα στα προγράμματα επαγγελματικής εξειδίκευσης και ανάπτυξης

* Επανέρχονται τα τετραετή αναπτυξιακά συμβόλαια μεταξύ ΑΕΙ και Πολιτείας

* Ενιαίος χώρος ΑΕΙ - ερευνητικά κέντρα και δημιουργία Εθνικού Ιδρύματος Έρευνας και Καινοτομίας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου