Κυριακή 13 Φεβρουαρίου 2022

Τα παρακάτω αποτελούν μια συνοπτική περιγραφή σχετικά με την πρόσφατη περιπέτειά μου στα ΤΜΕΔΕ/τ.ΕΤΕΑΕΠ



Τα παρακάτω αποτελούν μια συνοπτική περιγραφή σχετικά με την πρόσφατη περιπέτειά μου στα ΤΜΕΔΕ/τ.ΕΤΕΑΕΠ.

Για καλύτερη κατανόηση της κατάστασης, αναφέρω πως έχω προβεί σε διακοπή δραστηριότητας από τον Οκτώβριο του 2014, από όπου και μετά εργάζομαι ως μισθωτός μηχανικός.

Ξεκινωντας λοιπόν, ήδη από τον Οκτώβρη του 2021 είχε εμφανιστεί στη μερίδα μου στον e-ΕΦΚΑ, μια οφειλή στο ΚΕΑΟ, ≈445€ που αφορά το πρώην ΤΕΑΜΕΔΕ (πρώην κλάδοι επικουρικού και εφάπαξ). Η πρώτη απορία ήταν γιατί εμφανίζεται τέτοια οφειλή, μιας και οι τελευταίες οφειλές μου, που ήταν οι αναδρομικές υπέρ ΟΑΕΔ, είχαν πληρωθεί στο τέλος του 2016, με γραμμάτιο που είχε εκδοθεί στο γκισέ του τότε ΤΣΜΕΔΕ, όπου οι τότε υπάλληλοι, μου είχαν αναφέρει πως δεν εμφανίζεται άλλη προσωπική οφειλή. Ως εκ τούτου, θεωρούσα πως είχα ξεμπερδέψει με τα αναδρομικά του ν.3986/2011.

Οταν πρωτοπήγα στο ΤΜΕΔΕ (12.2021) μου εμφάνισαν τα ≈445€ του Επικουρικού και Εφάπαξ που έβλεπα στο ΚΕΑΟ, ως οφειλή απο αναδρομικά για ολο το 2013 και το μισό 2014 (ημερομηνία βεβαίωσης στο ΚΕΑΟ 05.10.2021). Έπειτα, τους ζήτησα να δουν αν υπάρχει άλλη οφειλή και μου απάντησαν αρνητικά. Με επιμονή, τους ρωτούσα πώς ειναι δυνατόν να υπάρχουν αναδρομικά μόνο για τους κλάδους επικουρικού και εφαπαξ και οχι για τους άλλους κλάδους. Μετά απο απανωτές ερωτήσεις, τελικά μου εμφάνισαν άλλα 858€ για τους κλ. Κύριας Σύνταξης και Υγείας, τα οποία δεν είχαν παει ακόμη στο ΚΕΑΟ.

Δηλ. θα αποχωρούσα από το ταμείο και θα νομιζα πως δεν έχω άλλη οφειλή. Έφυγα και πήγα στο ΕΤΕΑΕΠ στη Σοφοκλεους 4, για να δω τι γίνεται με την οικεία οφειλή (445€). Ο υπάλληλος μου εξήγησε αναλυτικά πώς παει το πράγμα. Μου είπε πως άπαξ και μια οφειλή αναδρομικών πάει στο ΚΕΑΟ, το ΚΕΑΟ κεφαλαιοποιεί και τις προσαυξήσεις που του στέλνει το ΤΜΕΔΕ και στο συνολικό κεφάλαιο πια, υπολογίζει επιπλέον τόκους από το 2018(;) (δεν ηταν σίγουρος ο υπάλληλος για το ακριβές έτος), οπότε και ήταν η χρονιά όπου το ΣτΕ αποφάσισε αρνητικά στην προσφυγή του ΤΕΕ.

Δηλ. τοκισμός πάνω σε τόκους!

Και βεβαίως, μου συνέστησε να πληρώσω σύντομα το νέο ποσό που βρέθηκε στο ΤΜΕΔΕ (858€) και δεν είχε πάει ακόμη στο ΚΕΑΟ, το οποίο και έκανα, ώστε να γλυτώσω τον επιπλέον τοκισμό του ΚΕΑΟ.

Σε επόμενη επίσκεψη μου στο ΤΜΕΔΕ, κατέθεσα στο πρωτόκολλο, αίτηση/υπ.δήλωση που ζητούσα τη διαγραφή μου ως αυτοαπασχολούμενος, απο το μητρώο κύριας ασφάλισης. Μου έδωσαν αριθμό πρωτοκόλλου και μου είπαν πως αυτό ισχύει από 01.01.2017 και πέρα, μιας και μέχρι 31.12.2016 ασφαλιζόταν η ιδιότητα. Δε θυμάμαι, αλλά ίσως κατέθεσα μαζί και τη διακοπή εργασιών από τη ΔΟΥ.

Ξαναπήγα στο ΕΤΕΑΕΠ και κατέθεσα νέα αίτηση, αυτήν τη φορά για τις αναδρομικές εισφορές υπέρ ΕΤΕΑΕΠ που είχαν λανθασμένα βεβαιωθεί στους μισθωτούς μηχανικούς για τα έτη 2017, 2018, 2019. Η αίτηση (τη χορηγεί το ίδιο το ταμείο) ζητούσε να ενημερωθεί το μητρώο πως έχω προβεί σε διακοπή εργασιών και επισύναψα και τη σχετική βεβαίωση διακοπής εργασιών. Μου ανέφεραν πως με αυτήν την αίτηση με σβήνουν από τα μητρώα από 01.01.2017-30.06.2020. Από 01.07.2020 άλλωστε ξεκίνησε ο e-ΕΦΚΑ.

Ενημερώνω, πως στο ΤΜΕΔΕ δε γνώριζαν για το διπλό τοκισμό που επιβάλλει το ΚΕΑΟ και μάλιστα, μου είχαν προτείνει, αν δεν ήθελα να πληρώσω άπαξ τα 858€, να κάνω αίτηση, που θα ζητάει να σταλούν σύντομα στο ΚΕΑΟ, ώστε να μπορέσω να τα ρυθμίσω.

Επίσης, μου ανέφεραν πως τα αναδρομικά για τους κλ. Κύριας Σύνταξης και Υγείας, καθυστερούν να “φύγουν” από το ΤΜΕΔΕ προς το ΚΕΑΟ σε περιπτώσεις μισθωτών μηχανικών και ίσως αυτό με γλύτωσε από τον επιπλέον τοκισμό του ΚΕΑΟ. Βέβαια, έτσι όπως είναι το πράγμα, κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί πως κάποια στιγμή στο μέλλον δε θα εμφανιστεί ένα νέο κέρατο, πχ αυτοί οι επιπλέον τόκοι του ΚΕΑΟ, αν και ο υπάλληλος στο ΕΤΕΑΕΠ μου ανέφερε πως άπαξ και έχει πληρωθεί το ποσό των 858€, δε θα υπάρχει νέα οφειλή που θα πάει στο ΚΕΑΟ, ωστε να επιβληθεί ο επιπλέον τοκισμός.

Και βεβαίως, ξαναπήγα στο ΤΜΕΔΕ, για να εξασφαλίσω πως έχει φανεί η πληρωμή των 858€.

1 σχόλιο:

  1. Καλημέρα, χρόνια πολλά :) αν και θα μας τρελάνουν με όλα αυτά. Ήταν που ήταν χάλια το ΤΣΜΕΔΕ και μας ταλαιπωρούσε, τώρα με τον ΕΦΚΑ ήρθε και έδεσε, δεν ξέρει πλέον κανένας τίποτε!
    Βλέπω και εγώ μια μικρή οφειλή ΤΕΑΜΕΔΕ στο e-ΕΦΚΑ αλλά στο ΚΕΑΟ δεν υπάρχει κωδικός ΤΕΑΜΕΔΕ. Αν διαβάσει κανείς το μήνυμα και ξέρει πώς το βρίσκουμε, να το πληρώσω να τελειώνουμε, θα χαρώ πολύ. Δεν τρέφω πολλες ελπίδες βέβαια... Εχει τόσα πλοκάμια το ασφαλιστικό που δεν γλιτώνεις εύκολα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή