Σάββατο 11 Δεκεμβρίου 2021

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Αποδοχή αρνητικής Γνωμοδότησης ΝΣΚ από την υπουργό Παιδείας (Integrated Master)

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Αποδοχή αρνητικής Γνωμοδότησης ΝΣΚ από την υπουργό Παιδείας (Integrated Master)


Συνάδελφοι/σες

Ενημερώνουμε ότι η Υπουργός Παιδείας έκανε αποδεκτή τη Γνωμοδότηση 226 του 2019 σχετικά με τα Integrated Master αποφοίτων εξωτερικού. Όπως είχαμε ενημερώσει η εν λόγω Γνωμοδότηση εξέτασε ζητήματα αναδρομικότητας της ρύθμισης καθώς και ζητήματα αναλογικής επέκτασης επί τίτλων σπουδών της αλλοδαπής, οι οποίοι έχουν αναγνωρισθεί ως ακαδημαϊκά ισότιμοι ή ισότιμοι και αντίστοιχοι προς υπαχθέντες τίτλους της ημεδαπής. Το Υπουργείο Παιδείας, όπως έχει αποδείξει πολλαπλά, δουλεύει συστηματικά υπέρ της απαξίωσης της Δημόσιας Παιδείας, των Ενιαίων και αδιαίρετων Πενταετών Σπουδών και των Επαγγελματικών Δικαιωμάτων των Διπλωματούχων Μηχανικών. Υπενθυμίζουμε τον πρόσφατο Νόμο για τα ΑΕΙ (εδώ), την επαγγελματική εξίσωση των Ιδιωτικών Κολλεγίων (βλέπε εδώ), αλλά και τις προτάσεις του για αποσύνδεση πτυχίων και επαγγελματικών δικαιωμάτων. Η σύνοψη της (κατά πλειοψηφία) απόφασης αυτής είναι ότι:

"1) Υπό το ισχύον νομικό πλαίσιο δεν είναι δυνατή κατ’ αναλογίαν επέκταση των αποτελεσμάτων τα οποία επέρχονται για τίτλους της ημεδαπής από την έκδοση διαπιστωτικής απόφασης του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 46 παρ. 1 και 2 του ν. 4485/2017, όπως ισχύει μετά το άρθρο 42 παρ.8 του ν. 4521/2018, περί ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master) στην ειδικότητα Τμήματος τουλάχιστον πενταετούς φοίτησης ημεδαπών ΑΕΙ, επί τίτλων σπουδών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της αλλοδαπής, οι οποίοι έχουν αναγνωρισθεί από το ΔΙΚΑΤΣΑ ή από τον ΔΟΑΤΑΠ ως ισότιμοι ή ως ισότιμοι και αντίστοιχοι προς τους εν λόγω τίτλους της ημεδαπής (πλειοψ.). 2) Το ερώτημα το οποίο αφορά στην έκταση του αναδρομικού αποτελέσματος της προαναφερόμενης διαπιστωτικής ΥΑ για αποφοιτήσαντες από το οικείο Τμήμα ΑΕΙ πριν την ισχύ του ν. 4485/2017 και διατυπώνεται στη βάση ταύτισης ή διαφοροποίησης των προγραμμάτων σπουδών, ερείδεται σε εσφαλμένη προϋπόθεση και παρουσιάζει αοριστία και ελλείψεις ως προς το διδόμενο πραγματικό. Το χρονικό σημείο στο οποίο ανατρέχει το παραπάνω αναδρομικό αποτέλεσμα συνδέεται με το νομικό πλαίσιο το οποίο εκάστοτε διέπει τη διάρθρωση των προγραμμάτων σπουδών, με τις σχετικές προβλέψεις των κανονισμών των οικείων ΑΕΙ, με το ποιες αναμορφώσεις επέφεραν διαφοροποίηση των προγραμμάτων και με το ίδιο το περιεχόμενο των προγραμμάτων και, τελικώς, ανάγεται σε ζήτημα πραγματικού. Σε περιπτώσεις αμφιβολιών, το χρονικό αυτό σημείο θα έπρεπε να προσδιορίζεται στην διαπιστωτική ΥΑ. Με βάση το περιεχόμενο και τα στοιχεία του ερωτήματος δεν μπορεί να συναχθεί συνδρομή κενού νόμου ή αδιαμφισβήτητης και ουσιώδους ομοιότητας καταστάσεων, ώστε να δύναται να τεθεί ζήτημα αναλογικής εφαρμογής της παραγράφου 2 του άρθρου 46 του ν. 4485/2017, προς εξέταση προγραμμάτων σπουδών παρεχόμενων πριν την έναρξη ισχύος του εν λόγω νόμου και διαφορετικών από εκείνο με βάση το οποίο εκδόθηκε η οικεία διαπιστωτική ΥΑ, αλλά θα απαιτείτο σχετική νομοθετική ρύθμιση (πλειοψ.)."

Εμείς θα επιμείνουμε ότι τα ισότιμα και αντίστοιχα με πράξεις του Ελληνικού Δημοσίου (ΔΟΑΤΑΠ και ΔΙΚΑΤΣΑ) διπλώματα πρέπει να περιληφθούν στη ρύθμιση και να προβλεφθεί επιτέλους η μισθολογική αναγνώριση των Integrated Master.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου