Παρασκευή 23 Ιουλίου 2021

Μια οφειλόμενη απάντηση στην Νίκη Κεραμέως

Μια οφειλόμενη απάντηση στην Νίκη Κεραμέως


Επιχειρούμε λοιπόν κι εμείς να αντικρούσουμε τα έωλα επιχειρήματα του παρατηρητηρίου λέγοντας τα πράγματα όπως έχουν:

1. Οι αριστούχοι μαθητές που μένουν εκτός αρχιτεκτονικών σχολών, δεν μένουν εκτός αρχιτεκτονικών σχολών γενικά αλλα εκτός της σχολής ή των σχολών της προτίμησής τους.

Απάντηση:

Σε αρκετές περιπτώσεις ισχύει όντως αυτό. Αυτό όμως δεν είναι τόσο απλό όσο παρουσιάζεται γιατί για αρκετά από αυτά τα παιδιά οι σπουδές σε μια πόλη διαφορετική από την πόλη διαμονής τους δεν είναι δυνατή για λόγους κυρίως οικονομικούς αλλά και άλλους. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι ένα άλλο ποσοστό αυτών των παιδιών που στο ένα από τα δύο σχέδια έχουν γράψει κάτω από την χαμηλότερη ΕΒΕ μένουν έξω από όλες τις σχολές/ τμήματα αρχιτεκτονικής παρόλο που συγκεντρώνουν συνολικά μόρια πάνω από τις περσινές βάσεις και στα σχέδια πιάνουν την μέχρι πέρσι ισχύουσα βάση του δέκα. Δεν είναι ένας ο μαθητής κυρία Κεραμέως, είναι πολλοί, είναι παιδιά από τα ΓΕΛ και από τα ΕΠΑΛ, παιδιά από την επαρχία, παιδιά από τα οποία στερήσατε την δυνατότητα να διδαχτούν το σχέδιο δωρεάν, παιδιά που αγωνίστηκαν κάτω από τις αντίξοες συνθήκες της πανδημίας και αρίστευσαν και που εσείς με ένα παράλογο και αδικαιολόγητο κόφτη, τους στερείτε την δυνατότητα να σπουδάσουν αυτό που επιθυμούν και που αξίζουν.

Τέλος, πρέπει να αναφερθεί, ότι με τις ΕΒΕ συμβαίνει να εισάγονται σε σχολές υποψήφιοι με χαμηλότερη συνολική επίδοση από υποψήφιους που κόβονται λόγω ΕΒΕ

Βλ και εδω

2. Η ΕΒΕ περιορίζει την εισαγωγή στα ΑΕΙ σε περίπου 9.400 περισσότερους υποψηφίους σε σχέση με πέρυσι

Απάντηση:

Δεν μπορεί να υπάρξει σύγκριση με δεδομένα άλλων ετών όταν δεν υπήρχε η ΕΒΕ. Πρόκειται για αυθαίρετο ισχυρισμό. Επιπλέον, ο ισχυρισμός αυτός δεν λαμβάνει υπ όψη τους υποψήφιους που, επειδή αποκλείονται από τις σχολές επιλογής τους, αποφασίζουν να ξαναδώσουν και να κυνηγήσουν το όνειρό τους και να μην μπουν σε μια οποιαδήποτε σχολή ή σε κάποιο ΙΕΚ για να σπουδάσουν κάτι που δεν τους ενδιαφέρει. Σε αυτό θα επανέλθουμε στο 5.

3. Πάνω από το 40% των φοιτητών μας δεν αποφοιτούν από τα Πανεπιστήμιά μας

Απάντηση:

Σύμφωνα όμως με έκθεση της ΤτΕ (2019), βλέπουμε πτώση του ποσοστού αυτού από το 14,2% στο 4,7% μέσα σε 10 έτη.

Ακόμα όμως και αν ίσχυε αυτό το ποσοστό, δεν εξασφαλίζεται ότι αυτό το ποσοστό ταυτίζεται με το ποσοστό των μαθητών που κόβονται λόγω ΕΒΕ, μάλλον το αντίθετο διαφαίνεται



4. Θέλουμε φοιτητές που γίνονται πτυχιούχοι, όχι «αιώνιους» φοιτητές που εγκλωβίζονται σε ένα δρόμο χωρίς διέξοδο

Απάντηση:

Αν όντως θέλετε αυτό πρέπει να βάλετε ΕΒΕ και στα ιδιωτικά κολλέγια ώστε να εξασφαλίσετε και εκεί την επάρκεια των φοιτητών και να μην εγκλωβίζονται σε ένα δρόμο χωρίς διέξοδο που επιπλέον απομυζά τις οικονομίες των οικογενειών τους.

Στην πραγματικότητα γνωρίζετε πολύ καλά ότι α. οι αιώνιοι φοιτητές δεν κοστίζουν τίποτα στο εκπαιδευτικό σύστημα και στην κοινωνία, β. μπορεί να γίνει αιώνιος φοιτητής ο καθένας, με όσο καλή βαθμολογία κι αν έχει εισαχθεί, αν ανακαλύψει ότι δεν τον ενδιαφέρει το αντικείμενο σπουδών του ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο γ. ο φοιτητής που δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στο επίπεδο της σχολής του την παρατάει και κάνει κάτι άλλο, χωρίς να επιβαρύνει κανέναν

5. Το Υπουργείο Παιδείας ΔΕΝ οδηγεί τους υποψηφίους στα ιδιωτικά κολέγια εφόσον τους δίνει την δυνατότητα να δηλώσουν δημόσια ΙΕΚ στο παράλληλο μηχανογραφικό

Απάντηση:

Ισχυρίζεται στα σοβαρά το παρατηρητήριο της ΝΔ ότι ο υποψήφιος που έκανε δύο χρόνια φροντιστήριο σχεδίου και αρίστευσε σε όλα τα μαθήματα αλλά κόβεται λόγω ΕΒΕ σε ένα σχέδιο θα επωφεληθεί από το παράλληλο μηχανογραφικό και θα δηλώσει ένα δημόσιο ΙΕΚ στο οποίο άλλωστε μπορούσε να πάει και χωρίς να το δηλώσει; Ξέρει πολύ καλά το παρατηρητήριο όπως και η Υπουργός ότι αυτό είναι μια ανοησία που δεν πείθει κανέναν. Ο υποψήφιος που, λόγω ΕΒΕ είτε κόβεται είτε αναγκάζεται να πάει σε μια σχολή που δεν τον ενδιαφέρει, σε μια επαρχιακή πόλη που κοστίζει ένα σεβαστό ποσό στην οικογένειά του, είναι πολύ πιθανό, και πολύ λογικό, να προτιμήσει να σπουδάσει αυτό που επιθυμεί σε ένα ιδιωτικό κολλέγιο. Και είναι προφανές ότι αυτό ακριβώς επιδιώκει η κυβέρνηση με τις ΕΒΕ.

6. 7 στους 10 ερωτηθέντες κρίνουν θετικά την καθιέρωση Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στα Πανεπιστήμια σύμφωνα με Έρευνα που δημοσιεύθηκε στον κυριακάτικο τύπο (Marc για το Πρώτο Θέμα, 18/7/2021)

Απάντηση:

Η κυβέρνηση που κατηγορεί την αντιπολίτευση για λαϊκισμό έχει το θράσος να επικαλείται μια έρευνα της οποίας η αξιοπιστία αμφισβητείται, σε ένα φιλοκυβερνητικό μέσο, πληρωμένο από την λίστα Πέτσα. Δεν χρειάζεται να πούμε περισσότερα.

7. Από τον Ιούλιο του 2020 το Υπουργείο Παιδείας έχει θεσμοθετήσει, για πρώτη φορά στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας όλων των ειδικών πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων στο δημόσιο σχολείο, για μαθητές της Γ’ τάξης Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων

Απάντηση:

Είναι γεγονός πέραν πάσης αμφιβολίας ότι τα σχέδια διδάχτηκαν για δύο περίπου μήνες (Απρίλιο και Μάιο) κατα το σχολικό έτος 2020-21, μόνο διαδικτυακά, όχι λόγω πανδημίας αλλά και γιατί διδάχτηκαν ανά ομάδες σχολείων που συχνά ανήκαν σε μακρινές περιοχές (πχ σχολεία από διαφορετικά νησιά) και μόνο για δύο ώρες την εβδομάδα. Αυτό συνέβη.

Τέλος, οφείλουμε να πούμε και το εξής:

Οι πανελλαδικές εξετάσεις, όπως καλά γνωρίζει η Υπουργός και η κυβέρνηση της ΝΔ, δεν είναι εξετάσεις πιστοποίησης επάρκειας των μαθητών προκειμένου να συνεχίσουν τις σπουδές τους (τον ρόλο αυτό παίζει το απολυτήριο λυκείου). Είναι ένας διαγωνισμός, θεωρητικά αδιάβλητος και σε ένα βαθμό αξιοκρατικός, όπου οι μαθητές που έχουν τις καλύτερες επιδόσεις στα συγκεκριμένα θέματα συγκεκριμένων μαθημάτων, εισάγονται σε σχολές.

Οι Ελάχιστες βάσεις εισαγωγής (ΕΒΕ) συνολικά, στηρίζονται, σύμφωνα με τις δηλώσεις του Υπουργείου, στο σκεπτικό πως πολλοί μαθητές εισάγονται σε σχολές που αδυνατούν να τελειώσουν και «εγκλωβίζονται» σε αυτές. Για κάθε έναν τέτοιο μαθητή υπάρχει ένας ή και περισσότεροι που εισάγονται σε σχολές με χαμηλή βαθμολογία, και στη συνέχεια βρίσκουν ενδιαφέρον στις σπουδές τους και διαπρέπουν ως φοιτητές και ως επαγγελματίες. Και το να στερεί κανείς αυτή την δυνατότητα από αυτούς τους μαθητές, όσοι κι αν είναι, είναι έγκλημα. Και έχει αρνητικές επιπτώσεις όχι μόνο γι αυτούς αλλά και για τις σχολές και για το κοινωνικό σύνολο το οποίο χρειάζεται πολίτες μορφωμένους και εργαζόμενους εκπαιδευμένους πάνω στο αντικείμενό τους.

Οι εκπαιδευτικοί ΠΕ81

Γεωργία Βαλωμένου,

Ελένη Λεουνάκη,

Νεκτάριος Ξανθουδάκης

Ευθυμία Κίτσαλη,

Κατερίνα Φίλιππα,

Κατερίνα Γιανναράκη

Αναστασία Φρονιμάκη

Δαφνη Χάλκου

Κατερίνα Ανδρίτσιου

Ελένη Μήτσιου

Γιώργος Καπρίνης

Ελένη Παναγιωτάκη

Μαρία Μανουρά

Ευαγγελία Παπαθανασίου

Δέσποινα Λάζου

Βασιλεία Γερακοπούλου

Μαρία Κάτου

1 σχόλιο:

  1. Η κυρία Κεραμέως κόρη ευπορης οικογένειας ασχολείται με την αγωνία των υποψηφίων φοιτητών η οποία δεν συμμετείχε ποτέ σε Πανελλήνιες εισαγωγικές εξετάσεις πήγε στη Σορβόνη και στο Χαρβαρντ και σπούδασε με χρήματα των γονέων τους

    ΑπάντησηΔιαγραφή