Τρίτη 16 Φεβρουαρίου 2021

Πρόστιμο έως 1 εκ. ευρώ γλίτωσε ο ιδιώτης από το «προληπτικό» κλείσιμο της Εθνικής Οδού Αθηνών - Λαμίας



Πρόστιμο ύψους έως 1 εκατομμυρίου ευρώ γλίτωσε ο ιδιώτης διαχειριστής της Εθνικής Οδού Αθηνών - Λαμίας από το προληπτικό - δηλαδή ούτε καν έκτακτο - κλείσιμο του δρόμου, με απόφαση του Μ. Χρυσοχοΐδη. Μάλιστα η ίδια απόφαση για κλείσιμο της Εθνικής Οδού ανακοινώθηκε και την Τρίτη το απόγευμα και ενώ τα καιρικά φαινόμενα βρίσκονται στη φάση της ύφεσης. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση από την Τροχαία Αττικής το οδικό δίκτυο Αθηνών - Λαμίας θα παραμείνει κλειστό από τη Γέφυρα Καλυφτάκη και μέχρι τα όρια του Νομού Βοιωτίας, έως τις 7 το πρωί της Τετάρτης.

Η σχετική πρόβλεψη για την απαλλαγή του προστίμου υπάρχει στον νόμο 4663/20 που ψηφίστηκε πριν ακριβώς ένα χρόνο. Ειδικότερα προβλέπει πρόστιμο υπό προϋποθέσεις και εφόσον η κυκλοφορία διακοπεί συνεπεία δυσμενών καιρικών φαινομένων για πάνω από μία ώρα. Συγκεκριμένα όπως αναφέρεται για το πρόστιμο « επιβάλλεται με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών ή του κατ’ εξουσιοδότηση αυτού αρμοδίου οργάνου διοικητικό πρόστιμο από πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ έως ένα εκατομμύριο (1.000.000) ευρώ ανάλογα με τη βαρύτητα του περιστατικού (…)». Δηλαδή, ο ιδιώτης έχει υποχρέωση να κρατά τον δρόμο ανοιχτό, κάτι που σημαίνει ενεργοποίηση ενός μηχανισμού καθαριότητας και ασφάλειας των ανθρώπων, υψηλού κόστους, σε αντίθετη περίπτωση βρίσκεται αντιμέτωπος με το πρόστιμο. Ωστόσο κανένα ποσό δεν θα καταβληθεί, αφού η προληπτική απόφαση ήταν του κράτους και όχι της εταιρείας.

Τα παραπάνω δίνουν μια νέα διάσταση στην χθεσινή αλλά και τη σημερινή κυβερνητική απόφαση για την τακτική του «ακορντεόν» στην διαχείριση της κυκλοφορίας στην Εθνική Οδό Αθηνών - Λαμίας, η οποία άνοιγε και έκλεινε τη Δευτέρα, προκαλώντας ιδίως το πρωί κυκλοφοριακό χάος, οργή και ειρωνικά σχολια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τις αιφνιδιαστικές αποφάσεις και τον κρατικό μηχανισμό, αλλά και πολιτικές αντιδράσεις από σύσσωμη την αντιπολίτευση.

Μετά την ταλαιπωρία των οδηγών το πρωί της Δευτέρας, οι οποίοι χωρίς προειδοποίηση εγκλωβίστηκαν μέσα στον χιονιά εξαιτίας της αιφνιδιαστικής απόφασης να κλείσει η Εθνική Οδός για όλα τα οχήματα, από τις 5.30 το πρωί, από το ύψος της γέφυρας Καλυφτάκη, αποφασίστηκε η Εθνική να είναι ανοιχτή για έξι ώρες, από τη μία το μεσημέρι έως τις 7 το απόγευμα. Ακολούθως έκλεισε ξανά από τις 7 το απόγευμα της Δευτέρας έως τις 7 το απόγευμα της Τρίτης, ενώ την Τρίτη το απόγευμα αποφασίστηκε εκ νέου το κλείσιμό της έως τις 7 το πρωί της Τετάρτης.

Σύμφωνα μάλιστα με την κυβέρνηση το κλείσιμο της Εθνικής Οδού έγινε για «προληπτικούς λόγους», ενώ σχετικά με τη μη χρησιμοποίηση του «112» για να ενημερωθούν οι πολίτες, ο Νίκος Χαρδαλιάς δήλωσε πως «είχαν ενημερωθεί εγκαίρως οι δημοσιογράφοι για να ενημερώσουν το κοινό». Ο εκπρόσωπος Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας Θεόδωρος Χρονόπουλος δήλωσε ότι δεν γνωρίζει γιατί δεν λειτούργησε το 112 και εμμέσως πλην σαφώς επέρριψε ευθύνη στην Πολιτική Προστασία λέγοντας ότι σε αυτήν ανήκει η αρμοδιότητα.

► Χρυσοχοϊδης: «Δεν έγινε κάτι αν κλείσει ο δρόμος για ορισμένες ώρες»


Την ευθύνη της απόφασης για το κλείσιμο της Εθνικής Οδού Αθηνών - Λαμίας από τις 5.30 το πρωί της Δευτέρας, ανέλαβε πλήρως ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη. Όπως είπε στον Σκάι ο Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, «η εθνική οδός Αθηνών - Λαμίας έκλεισε με δική μου απόφαση διότι η χιονόπτωση είναι σφοδρή». Σύμφωνα με τον ίδιο η απόφαση ελήφθη γιατί «δεν πρέπει να κινδυνεύσουν ανθρώπινες ζώες». «Τα μηχανήματα είναι εκεί αλλά όλα έχουν μια δυνατότητα. Υπάρχει κίνδυνος εγκλωβισμού οχημάτων και άρα για ανθρώπινες ζωές» πρόσθεσε ο κ. Χρυσοχοΐδης. «Δεν έγινε κάτι αν κλείσει ο δρόμος για ορισμένες ώρες» συμπλήρωσε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη.

► Ταραντίλης: «Η κυβέρνηση έδρασε προληπτικά»

Αργότερα, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Χρήστος Ταραντίλης υποστήριξε ότι «ο κρατικός μηχανισμός βρίσκεται σε πλήρη κινητοποίηση για την αποτροπή και την αντιμετώπιση των προβλημάτων που δημιουργούνται από την κακοκαιρία». «Πραγματοποιούνται αλλεπάλληλες συσκέψεις και αναπτύσσονται όλες αυτές οι αναγκαίες πρωτοβουλίες σε συνεργασία με τις περιφέρειες και τους δήμους». Σε ερώτηση γιατί έκλεισε τα ξημερώματα η Εθνική Οδός από το ύψος της γέφυρας Καλυφτάκη, είπε πως «η κυβέρνηση έδρασε προληπτικά, για την ασφάλεια των πολιτών.






► ΣΥΡΙΖΑ: «Επιτελική ανικανότητα»

«Επιτελική ανικανότητα» καταλογίζει ο ΣΥΡΙΖΑ στην κυβέρνηση σχετικά με τους χειρισμούς της απέναντι στην κακοκαιρία. Σε ανακοίνωσή του, αναφέρει ότι «εδώ και δέκα μέρες το επιτελικό κράτος του κ. Μητσοτάκη διαφήμιζε πόσο καλά προετοιμασμένο ήταν για το επερχόμενο κύμα κακοκαιρίας». Όμως, «μετά από δέκα μέρες "συσκέψεων", αυτό που κατάφερε με τα πρώτα χιόνια ήταν να αφήσει ολόκληρα νησιά χωρίς ρεύμα μέσα στον παγετό και εν τέλει να κόψει την Ελλάδα στα δύο με τη μόνη λύση που γνωρίζει διά πάσα νόσο: Απαγόρευση κυκλοφορίας». «Η επιτελική ανικανότητα στα καλύτερά της», σχολιάζει ο ΣΥΡΙΖΑ.

► ΚΙΝΑΛ: Καλούμε την κυβέρνηση να ζητήσει τουλάχιστον μια συγνώμη

Eντονη κριτική στην κυβέρνηση άσκησε το Κίνημα Αλλαγής με ανακοίνωση του Τομέα Πολιτικής Προστασίας, όπου κατακρίνεται η απόφαση του υπουργού Δημόσιας Τάξης να κλείσει την κεντρική συγκοινωνιακή αρτηρία της χώρας, την εθνική οδό Αθηνών - Λαμίας, με αιτιολογία την αποφυγή πιθανών ατυχημάτων. Όπως αναφέρει ο Τομέας Πολιτικής Προστασίας του Κινήματος Αλλαγής αυτή η απόφαση προκάλεσε μεγάλη αναστάτωση και ταλαιπωρία σε χιλιάδες οδηγούς, οι οποίοι δεν είχαν πληροφορηθεί τίποτα σχετικό. Υποστηρίζει ακόμη ότι στα σχέδια που συζητήθηκαν στις αλλεπάλληλες συσκέψεις δεν περιλαμβανόταν το κλείσιμο της εθνικής οδού.

Αναλυτικά:

«Η απόφαση της κυβέρνησης της ΝΔ και του Υπουργού Δημόσιας Τάξης να κλείσει την κεντρική συγκοινωνιακή αρτηρία της χώρας, την εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας, με αιτιολογία την αποφυγή πιθανών ατυχημάτων, προκάλεσε μεγάλη αναστάτωση και ταλαιπωρία σε χιλιάδες οδηγούς οι οποίοι δεν είχαν πληροφορηθεί τίποτα σχετικό. Η έλευση της κακοκαιρίας ήταν, ωστόσο, γνωστή από την αρχή της προηγούμενης εβδομάδας και οι αρμόδιοι υπουργοί, σε αλλεπάλληλες συσκέψεις τους, μας διαβεβαίωναν ότι ο κρατικός μηχανισμός ήταν έτοιμος να αντιμετωπίσει την «Μήδεια». Στα σχέδιά τους, όμως, δεν περιλαμβανόταν το κλείσιμο της εθνικής οδού.

Ακόμη μια φορά η κυβέρνηση είναι απαράσκευη μπροστά στα καιρικά φαινόμενα. Ακόμη μια φορά αποκαλύπτεται η αδυναμία της να έχει μια σταθερή πολιτική για την αντιμετώπιση των καταστροφών. Σε ποια άλλη ευρωπαϊκή χώρα η κυβέρνηση κλείνει αιφνιδιαστικά τις εθνικές οδούς για να αντιμετωπίσει ένα εκ των προτέρων γνωστό καιρικό φαινόμενο; Καλούμε την κυβέρνηση να ζητήσει τουλάχιστον μια συγνώμη από τους πολίτεs που δεν μπορούν να πάνε στις δουλειές τους, εξ αιτίας μιας απόφασης που λήφθηκε "έτσι χωρίς πρόγραμμα"».

► ΜεΡΑ25: Η «αριστεία» χτύπησε και στο μέτωπο της κακοκαιρίας

Δριμεία επίθεση στην κυβέρνηση για το κλείσιμο της εθνικής οδού Αθηνών – Λαμίας εξαπέλυσε και το ΜεΡΑ25. «Φαίνεται πως η "αριστεία" της κυβέρνησης χτύπησε και στο μέτωπο της κακοκαιρίας. Για ένα φαινόμενο που γνωρίζαμε από πολύ νωρίς και για το οποίο τα κυβερνητικά μέσα διαφήμιζαν πόσο ετοιμασμένοι ήμασταν, καταλήξαμε σε νησιά χωρίς ρεύμα και μια αιφνιδιαστικά κλειστή εθνική οδό "για το καλό μας". Αυτά όμως συμβαίνουν όταν η "άριστη" διαχείριση συναντά την μνημονιακή διάλυση της πολιτικής προστασίας, με μια κυβέρνηση "Μήδεια" που τρώει τα παιδιά της» αναφέρει το ΜεΡΑ25.

► ΚΚΕ: Φυσικά φαινόμενα βαφτίζονται «ακραία» για να κρυφτούν οι τεράστιες ελλείψεις

«Έχει γίνει πλέον καθεστώς φυσικά φαινόμενα, όπως η χιονόπτωση τον χειμώνα, να βαφτίζονται “ακραία”, μόνο και μόνο για να κρυφτούν οι τεράστιες ελλείψεις στον τομέα της πολιτικής προστασίας, του σχεδιασμού και των υποδομών για τις λαϊκές ανάγκες», επισημαίνει το ΚΚΕ σε σχόλιό του. «Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση, για λίγα εκατοστά χιόνι, κλείνει ακόμη και τους πιο κεντρικούς οδικούς άξονες που -αν και έχει χρυσοπληρώσει ο λαός- δεν έχει εξασφαλιστεί στοιχειωδώς από το κράτος και τις ιδιωτικές εταιρείες, που τους εκμεταλλεύονται, ότι αυτοί θα καθαρίζονται και θα παραμένουν ανοιχτοί», προσθέτει το ΚΚΕ καταλήγοντας: «αυτό είναι ένα μόνο δείγμα του σημερινού κρατικού μηχανισμού, που λειτουργεί με κριτήριο τα συμφέροντα των λίγων και όχι τις ανάγκες των πολλών».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου