Τρίτη 19 Δεκεμβρίου 2023

Όχι στα Ατομικά Μισθολόγια και τα “Bonus” – Ίση αμοιβή για ίση Εργασία – Πραγματικές Αυξήσεις στις αποδοχές των Μηχανικών

Όχι στα Ατομικά Μισθολόγια και τα “Bonus” – Ίση αμοιβή για ίση Εργασία – Πραγματικές Αυξήσεις στις αποδοχές των Μηχανικών



Συνάδελφοι/σες

Ενώ η ελληνική οικονομία -όπως μας λένε- αναπτύσσεται, ανθεί και αναβαθμίζεται με νέες επενδυτικές βαθμίδες, εν μέσω ενός πρωτοφανούς κύματος ακρίβειας και κερδοσκοπίας, η κυβέρνηση αντί να δώσει μια αξιοπρεπή αύξηση στους δημοσίους υπαλλήλους ανάλογη του πληθωρισμού, αντί να τους επιστρέψει τα κομμένα δώρα Χριστουγέννων, Πάσχα και Αδειών, τα οποία πολύ σωστά δίνονται στον ιδιωτικό τομέα και αντί να αναγνωρίσει το κλεμμένο κλιμάκιο 2016-2017, επιλέγει να δημιουργήσει επί της ουσίας Ατομικά Μισθολόγια με πλήθος διακριτών ρυθμίσεων ανά Φορέα, Διεύθυνση ακόμα και Τμήμα, όπου οι εργαζόμενοι αμείβονται διακριτά ανάλογα με τις ορέξεις τις εκάστοτε πολιτικής και διοικητικής ηγεσίας.

Έτσι με τη μορφή bonus, είτε μέσω της Στοχοθεσίας, είτε μέσω του συστήματος κινήτρων του Ν. 4940/2022 μοιράζει χρήματα σε επιλεγμένες Δ/νσεις και επιλεγμένους υπαλλήλους Υπουργείων κάνοντας πράξη τη μακιαβελική ρήση «διαίρει και βασίλευε» με διακριτή αντιμετώπιση των υπηρεσιών και δημιουργώντας έριδες και αντιπαλότητες μέσα στις υπηρεσιακές δομές. Επιπρόσθετα επιχειρούν με τον τρόπο αυτό, να νομιμοποιήσουν τις έωλες και απορριπτέες διαδικασίες της “αξιολόγησης” και “στοχοθεσίας” που ενώ έχουν αποτύχει οικτρά, προσπαθούν να επιβληθούν δια της “επιβράβευσης” όσων πιάσουν τους άπιαστους στόχους ή απλά κάνουν τα “καλά παιδιά”.

Δυστυχώς όμως ο τρόπος αυτός διοίκησης ένα αποτέλεσμα θα έχει: την ολοκληρωτική διάλυση οποιασδήποτε Συλλογικής Οργανωτικής Δομής γιατί προφανώς το όποιο έργο κάνει μια Δ/νση ενός Υπουργείου ή ενός Φορέα, δεν είναι αυτόνομο ή αυτοτελές αλλά υποστηρίζεται, εμπλουτίζεται και εφαρμόζεται από τις υπόλοιπες Δ/νσεις. Και αυτός είναι ο λόγος που το επιχείρημα της αποσπασματικής επίτευξης των στόχων καταρρέει. Τι νόημα έχει για παράδειγμα αν μία Διεύθυνση δημοπρατήσει 50 έργα, όταν οι υποστηρικτικές εργασίες δεν έχουν ολοκληρωθεί και λόγω ελλείψεων το έργο παρουσιάζει καθυστερήσεις στην κατασκευή; Και όπως πολλές φορές έχουμε επισημάνει το Τεχνικό Έργο (Μελέτες, Επιβλέψεις, Αδειοδοτήσεις, Έλεγχοι) είναι αδύνατο να ποσοτικοποιηθεί, γιατί εξαρτάται από πλήθος παραγόντων, όπως ο χαρακτήρας του, η πρωτοτυπία του, τα εμπλεκόμενα μέρη, οι αδειοδοτήσεις και απαντήσεις πλήθους Υπηρεσιών κλπ. Για το λόγο αυτό και είναι αδύνατο να τεθούν στόχοι ανά Τεχνικό Υπάλληλο, Τμήμα και Διεύθυνση, όπως γίνεται σήμερα.

Στην πραγματικότητα η διαδικασία αυτή ανοίγει τους ασκούς του Αιόλου στη Δημόσια Διοίκηση. Θα γενικεύσει τον ατομισμό, τις συγκρούσεις μεταξύ Υπαλλήλων και Υπηρεσιών, το κύμα φυγής από την πλειοψηφία των Υπηρεσιών προς τις καλοπληρωμένες Υπηρεσίες που ήδη βλέπουμε παντού. Μαθηματικά οδηγεί σε συνολική μείωση αποδοχών, αφού αυξάνοντας σημειακά σε κάποιους εκλεκτούς τις αποδοχές, εξασφαλίζεις μέσω προσδοκίας τη σιωπή και υποταγή των υπολοίπων. Και όλοι θυμόμαστε πάρα πολύ καλά από το 2011-2013, ότι τα επιδόματα, κίνητρα απόδοσης κλπ είναι τα πρώτα τα οποία περικόπτονται στην πρώτη κρίση.

Η πολιτική μάλιστα αυτή πριμοδοτόντας προνομιακά οικονομικές και «Επιτελικές» Υπηρεσίες υποβαθμίζει συνολικά τον κλάδο μας των Διπλωματούχων Μηχανικών τη στιγμή που:

· Είμαστε Υποχρεωτικά εγγεγραμμένοι σε Επιμελητήριο και διαθέτουμε την Επαγγελματική μας Υπογραφή αποκλειστικά στην Υπηρεσία μας

· Έχουμε – από την άσκηση των καθηκόντων τους – αυξημένη ποινική αλλά και αστική ευθύνη, μεγαλύτερη από κάθε άλλο Υπάλληλο

· Είμαστε απόφοιτοι Πενταετών Σπουδών, το οποίο αναγνωριζόταν μισθολογικά μέχρι το 2011

· Κατέχουμε Integrated Master, λόγω των σπουδών αυτών

· Η παραγωγικότητα της εργασίας μας είναι αυξημένη για το λόγο αυτό προτιμούμαστε σε πλήθος θέσεων και πέρα από το αντικείμενο μας

· Η συνεισφορά μας μέσω του Συστήματος Παραγωγής Δημοσίων Έργων, αλλά και των Ελεγκτικών Μηχανισμών, είναι πολλαπλασιαστική για το Κοινωνικό Σύνολο, το Δημόσιο Συμφέρον και το Περιβάλλον.

Καταγγέλλουμε αποφασιστικά αυτή την πολιτική μισθολογικών διακρίσεων και διαιρέσεων και παλεύουμε να αποσυρθεί, διεκδικώντας όσα αποφασίσαμε στο Συνέδριο μας και στις κινητοποιήσεις μας:

Α. Δημιουργία Κλαδικού Μισθολογίου που να αποτυπώνει τις ιδιαιτερότητες του κλάδου μας (αυξημένες ποινικές ευθύνες, υποχρεωτική εγγραφή σε Επαγγελματικό Επιμελητήριο και αποκλειστική χρήση των επαγγελματικών μας δικαιωμάτων από το Δημόσιο, Πενταετείς σπουδές κλπ). Να θεσμοθετηθεί ξανά το πρόσθετο Κλιμάκιο για τις Πενταετείς σπουδές, ως ένα πρώτο βήμα σε αυτή την κατεύθυνση, όπως σε όλα τα προγενέστερα Μισθολόγια.

Β. Επαναφορά κλαδικού επιδόματος, κατ’ αντιστοιχία του παλιού 7ο/οο

Γ. Μισθολογική Αναγνώριση των Integrated Master σύμφωνα με τις προτάσεις μας.

Δ. Να προσμετρηθεί κανονικά ο εργασιακός χρόνος της διετίας 20162017 στη μισθολογική ωρίμανση, που αυθαίρετα η προηγούμενη κυβέρνηση με το Ν.4354/15 έχει καταργήσει. Να προστεθεί επιτέλους το Μισθολογικό κλιμάκιο που μας αφαιρέθηκε.

Ε. Να αντιμετωπιστεί το θέμα με το αυξημένο κόστος των Εκτός Έδρας μετακινήσεων, που αυτή τη στιγμή χρηματοδοτούνται από την τσέπη μας, ειδικά όσον αφορά τη χιλιομετρική αλλά και την ημερήσια αποζημίωση. Για το θέμα έχουμε υποβάλλει εγγράφως τις προτάσεις μας: https://emdydas.gr/images/stories/news/4.4.2022_tropopoihseis_ektos_edras_8754_ .pdf

ΣΤ. Να αποδοθεί πλήρης μισθολογική αναγνώριση της προϋπηρεσίας εκτός δημοσίου που αναγνωρίσθηκε με το Π.Δ. 69/16. Οι γνώσεις και η εμπειρία των μηχανικών, από την εργασία τους στον ιδιωτικό τομέα που μεταφέρεται στο Δημόσιο, δεν πρέπει να μηδενίζεται. Ειδικά οι ελάχιστοι νέοι συνάδελφοι μας που διορίσθηκαν τα τελευταία χρόνια αμείβονται με εξευτελιστικές αποδοχές (περίπου 800 € το μήνα) παρά το γεγονός ότι πλέον διορίζονται σε μεγάλες ηλικίες και με μεγάλη επαγγελματική εμπειρία που δεν προσμετράτε πουθενά. Να αποδοθεί η Προσωπική διαφορά, σε όσους προέρχονται από «παγωμένους» διαγωνισμούς του 2009-2010. Να αναγνωρισθεί μισθολογικά κάθε είδους προϋπηρεσία στο Δημόσιο (πχ 8μηνα). Να διατηρείται η προσωπική διαφορά σε όσους μετατάσσονται ή έχουν μεταταχθεί με οποιαδήποτε τρόπο (μετατάξεις – υποχρεωτική ή εθελούσια κινητικότητα κλπ) και με αναδρομική ισχύ.

Ζ. Η πρόσφατη πρόβλεψη του Ν.4940/2022 για την αναστολή της περικοπής της προσωπικής διαφοράς κατά την αλλαγή Μισθολογικών Κλιμακίων διεκδικούμε να επεκταθεί από 1/1/2022.

Η. Να γίνει αποδεκτή η πρόσφατη απόφαση του Β' Τμήματος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (Αριθμός Γνωμοδότησης 187/2020) για την αποζημίωση απόλυσης ΙΔΑΧ Μηχανικών.

Θ. Αποζημίωση για τη συμμετοχή σε Επιτροπές Δημοσίων Συμβάσεων και Συμβούλια με διαφανή κριτήρια επιλογής.

Ι. Πλήρη επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού στο σύνολο των Δημοσίων Υπαλλήλων, με πολιτική απόφαση της κυβέρνησης.

ΙΑ. Αναπροσαρμογή του κατώτατου εισαγωγικού μισθού στο Δημόσιο (και κατ’ επέκταση όλων) τουλάχιστον στο ύψος του πληθωρισμού.

ΙΒ. Κατάργηση όλων των μη ανταποδοτικών εισφορών (ΤΠΔΥ, ΟΑΕΔ, Εισφορά Αλληλεγγύης κλπ)

IΓ. Επέκταση του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας και στους Διπλωματούχους μηχανικούς που εργάζονται σε αντίστοιχους χώρους.

ΙΔ. Αύξηση των Οικογενειακών Επιδομάτων και μείωση της Φορολογίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου