Πέμπτη 31 Ιουλίου 2014

Στη Βουλή το Πολυνομοσχέδιο με τα "προαπαιτούμενα" μέτρα

Από την Ίσκρα 
ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΕΔΩ
Το πολυνομοσχέδιο - σκούπα με τα "προαπαιτούμενα" μέτρα εξαθλίωσης κατέθεσε η κυβέρνηση στη Βουλή το βράδυ της Τρίτης (29/7), προκειμένου να αποδεσμευθεί η δόση του 1 δισ. από την τρόικα.
Το πολυνομοσχέδιο περιέχει 232 άρθρα και φέρνει καταιγίδα αντιλαϊκών διατάξεων. Κεντρικοί του στόχοι είναι:
Να ισχυροποιήσει τους μηχανισμούς του κράτους στη συλλογή του καταιγισμού των φόρων που έχουν επιβληθεί (ενίσχυση με προσωπικό, πόρους και άλλα εργαλεία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων).
Να ανοίξει ένα νέο γύρο ληστείας των ασφαλιστικών ταμείων των εργαζομένων (ενοποιήσεις και συγχωνεύσεις επικουρικών ταμείων).
Να καθοριστεί, επίσης, η διαδικασία οριοθέτησης του αιγιαλού, η οποία θα προωθήσει την περαιτέρω εμπορευματοποίησή του.

Ειδικά το ασφαλιστικό σύστημα θα δεχθεί ισχυρότατο πλήγμα από τις προωθούμενες διατάξεις, αφού από τη μία πλευρά δρομολογείται η ένταξη στη ρήτρα μηδενικού ελλείμματος όλων των ασφαλιστικών και προνοιακών φορέων της Γενικής Κυβέρνησης και της Κεντρικής Διοίκησης ή του Δημοσίου ή του κράτους, ενώ από την άλλη καταργούνται σειρά από φορους, τέλη και εισφορές που κατευθύνονται στα ταμεία αλλά και σε οργανισμούς της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Το πολυνομοσχέδιο θα τεθεί σε ψηφοφορία μέχρι τις 8 Αυγούστου και η κυβέρνηση δεν αποκλείεται να καταφύγει ακόμα και σε αντικαταστάσεις βουλευτών της συμπολίτευσης με άλλους "προθυμότερους", προκειμένου να μην επηρεάσουν τις ονομαστικές ψηφοφορίες που αναμένεται να ζητήσει ο ΣΥΡΙΖΑ.

ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΣΗ ΤΟΥ 1 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ
Με 232 άρθρα κατατέθηκε στη Βουλή το πολυνομοσχέδιο των 216 σελίδων, το οποίο υπογράφεται από δεκατρείς υπουργούς και δύο αναπληρωτές, η ψήφιση του οποίου ανοίγει το δρόμο για την εκταμίευση της δόσης του 1 δισ. ευρώ. Στόχος της κυβέρνησης είναι το πολυνομοσχέδιο να έχει ψηφιστεί έως τις 8 Αυγούστου.
Στο πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνονται διατάξεις με τις οποίες εκσυγχρονίζεται το σύστημα δημοσίων συμβάσεων, καταργείται η υποχρέωση υποβολής εκκαθαριστικής δήλωση ΦΠΑ για διαχειριστικές περιόδους που λήγουν μετά την 1η Ιανουαρίου 2014, συστήνονται 400 οργανικές θέσεις μόνιμου προσωπικού του κλάδου ΠΕ εφοριακών στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων (ΓΓΔΕ), επισπεύδονται οι διαδικασίες απονομής σύνταξης σε υπαλλήλους του Δημοσίου σε περιπτώσεις διαδοχικής ασφάλισης και ανοίγει ο δρόμος για αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων οφειλών νοσοκομείων και ασφαλιστικών ταμείων.
Ειδικότερα στο τελευταίο μέτρο των ληξιπρόθεσμων οφειλών, προβλέπεται επιχορήγηση φορέων του κλάδου υγείας (νοσηλευτικά ιδρύματα, νομικά πρόσωπα) και πρόνοιας (οργανισμούς κοινωνικής ασφάλισης- ΟΚΑ) αλλά και λοιπών φορέων της γενικής κυβέρνησης που δεν προβλέπεται σήμερα να επιχορηγούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό, να λάβουν επιχορηγήσεις με αποκλειστικό σκοπό την άμεση αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεών τους σε ιδιώτες που δημιουργήθηκαν τα έτη 2012 και 2013.
Με άλλη διάταξη άλλωστε δίνεται η δυνατότητα στη Φορολογική Διοίκηση να μπλοκάρει ή να απενεργοποιεί ΑΦΜ φορολογουμένων οι οποίοι είτε έχουν παύσει να ασκούν οικονομική δραστηριότητα, είτε έχουν διαπράξει φοροδιαφυγή (υπό την ποινική κατά το διοικητικό δίκαιο έννοιά της) ή έχουν δηλώσει ψεύτικα ή ανακριβή στοιχεία για να εκδώσουν το ΑΦΜ.
Αναλυτικά το νομοσχέδιο, σύμφωνα με την εισηγητική έκθεση καλύπτει τις εξής ενότητες:
Στο Μέρος Α’ περιλαμβάνονται διατάξεις του Υπουργείου Οικονομικών που αφορούν τον εξορθολογισμό λειτουργίας της Φορολογικής Διοίκησης και τη μείωση του διοικητικού κόστους για τον φορολογούμενο, οργανωτικά θέματα του Υπουργείου, ρυθμίσεις για την εξόφληση ληξιπροθέσμων υποχρεώσεων φορέων του δημοσίου τομέα, διατάξεις για τον εκσυγχρονισμό της νομοθεσίας που διέπει την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς όπως και θέματα που άπτονται ειδικότερες λειτουργίες της καθώς και διατάξεις για την χάραξη του αιγιαλού και άλλες διατάξεις για την προστασία της δημόσιας περιουσίας.
Στο Μέρος Β’ περιλαμβάνονται διατάξεις του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, με τις οποίες εκσυγχρονίζεται το σύστημα δημοσίων συμβάσεων. Ο χώρος των δημοσίων συμβάσεων είναι διαχρονικά βεβαρημένος με το ότι δε γίνεται διαφανής και αποτελεσματική διαχείριση των διατιθέμενων προς τον σκοπό αυτό πόρων του κρατικού προϋπολογισμού και του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων, συμπεριλαμβανομένων των κονδυλίων των ευρωπαϊκών ταμείων, με συνέπεια αφ’ ενός μεν να επιβαρύνονται τα ετήσια δημοσιονομικά ελλείμματα και εν τέλει το δημόσιο χρέος, αφ’ ετέρου δε να καθυστερεί ή να ακυρώνεται η υλοποίηση δημόσιων επενδύσεων που θα υπηρετήσουν την ανάπτυξη, την ενίσχυση της απασχόλησης και την μεταστροφή του οικονομικού κλίματος. Υπό συνθήκες δημοσιονομικής και οικονομικής κρίσης, εντείνεται η ανάγκη για αξιοπιστία και αποτελεσματικότητα της δράσης του Κράτους στον συγκεκριμένο τομέα.
Στο Μέρος Γ΄ του νομοσχεδίου περιλαμβάνονται διατάξεις του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, με τις οποίες μειώνονται τα διοικητικά βάρη σε 13 επιλεγμένους τομείς της οικονομίας με άμεσα αποτελέσματα και για τους πολίτες αλλά και για τους κλάδους της οικονομίας μας ,ενώ
Στο Μέρος Δ’ περιλαμβάνονται διατάξεις αρμοδιότητος των Υπουργείων Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, Εθνικής Άμυνας και Προστασίας του Πολίτη με τις οποίες μεταφέρεται στο Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας και υπάγεται στην εποπτεία και αρμοδιότητά του το Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Απασχολούμενων στα Σώματα ασφαλείας «Τ.Ε.Α.Π.Α.Σ.Α.» καθώς από την 1.1.2015, οι τομείς του Κλάδου Επικουρικής Ασφάλισης του Τ.Ε.Α.Π.Α.Σ.Α. εντάσσονται στο Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης (Ε.Τ.Ε.Α.).
Στο Μέρος Ε’ περιλαμβάνεται διάταξη για τα ανταποδοτικά τέλη του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.
Στο Μέρος ΣΤ’ του νομοσχεδίου περιλαμβάνονται διατάξεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων με τις οποίες αντικαθίστανται ορισμένες διατάξεις του ισχύοντος νόμου 3213/2003 που αφορά στην υποβολή και τον έλεγχο των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης δημοσίων λειτουργών και προσώπων με δημόσιο ενδιαφέρον. Οι νέες ρυθμίσεις κρίνονται αναγκαίες αφενός μεν για να επεκταθεί η υποχρέωση δήλωσης σε νέες κατηγορίες προσώπων και να ενισχυθεί η αρμόδια επιτροπή ελέγχου, αφετέρου δε για να αντιμετωπιστούν δυσλειτουργίες που έχουν ανακύψει κατά την εφαρμογή του ισχύοντος νόμου και να καταστεί αυτός αποτελεσματικότερος με την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών.
Τρίτη 29 Ιουλίου 2014

Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΑΡΑΧΩΡΕΙ ΤΟΥΣ ΑΙΓΙΑΛΟΥΣ ΠΡΟΣ ΠΑΣΑ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΣΕ ΙΔΙΩΤΕΣ!!!
Ο καθορισμός του αιγιαλού της χώρας προβλέπεται στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών που κατατέθηκε στη Βουλή.
Πλέον, η οριογραμμή του αιγιαλού χαράσσεται με κόκκινο χρώμα στους έγχρωμους ορθοφωτοχάρτες ακριβείας με υψομετρική πληροφορία, κλίμακας τουλάχιστον 1:1.000 και φωτοληψίας ετών 2008-2009, που απεικονίζουν παράκτια ζώνη εύρους τουλάχιστον 300 μέτρων από την ακτογραμμή και ενσωματώνονται στο εθνικό κτηματολόγιο.

Τα σχέδια της οριογραμμής παραδίδονται από την αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ), που εποπτεύει την Εθνικό Κτηματολόγιο & Χαρτογράφηση (ΕΚΧΑ) ΑΕ, στη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών, συνοδευόμενα από τεχνική έκθεση για τις προδιαγραφές και τα κριτήρια που εφαρμόστηκαν κατά τον καθορισμό της οριογραμμής του αιγιαλού.
Κατόπιν, τα σχέδια με την επ' αυτών προκαταρκτική οριογραμμή αιγιαλού, η τεχνική έκθεση και το ψηφιακό μοντέλο εδάφους, διαβιβάζονται στις αρμόδιες κατά τόπους κτηματικές υπηρεσίες, καθώς και στο Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας, με την υποχρέωση μέσα σε προθεσμία έξι μηνών από τη λήψη τους, το ΓΕΕΘΑ να υποδείξει στις κτηματικές υπηρεσίες τα τμήματα της οριογραμμής που πρέπει να εξαιρεθούν από την ανάρτηση για λόγους εθνικής ασφάλειας.
Εντός της ίδιας προθεσμίας, οι κτηματικές υπηρεσίες υποχρεούνται να διαγράψουν την προκαταρκτική οριογραμμή αιγιαλού στις περιοχές που υφίσταται εγκεκριμένη οριογραμμή αιγιαλού και να αποτυπώσουν την τελευταία ως οριστική, αποτυπώνοντας ταυτόχρονα και τις εγκεκριμένες οριογραμμές παραλίας και παλαιού αιγιαλού, εφόσον υπάρχουν. Αν η εγκεκριμένη οριογραμμή αιγιαλού εντοπίζεται στο υδάτινο στοιχείο, δεν αποτυπώνεται ως οριστική.
Εντός προθεσμίας δώδεκα μηνών από τη λήψη τους, οι κτηματικές υπηρεσίες υποχρεούνται να ελέγξουν την υπόλοιπη προκαταρκτική οριογραμμή και να υποβάλουν πρόταση για την τελική οριογραμμή σε περιπτώσεις εμφανώς εσφαλμένης προκαταρκτικής οριογραμμής και για να αντιμετωπισθούν ασυνέχειες μεταξύ της ήδη εγκεκριμένης και της προκαταρκτικής οριογραμμής.
Μετά την ολοκλήρωση του ελέγχου η γραμμή του αιγιαλού, προκαταρκτική και οριστική, και η τεχνική έκθεση αναρτώνται στην ιστοσελίδα του υπουργείου Οικονομικών για ενημέρωση του κοινού, εξαιρουμένων των τμημάτων που έχει υποδείξει το ΓΕΕΘΑ.
Οι προτάσεις των κτηματικών υπηρεσιών υποβάλλονται στις κατά τόπους αρμόδιες επιτροπές, οι οποίες αποφαίνονται για την αποδοχή τους, ενώ μετά το πέρας της ως άνω διαδικασίας ο φάκελος επιστρέφεται στην αρμόδια κτηματική υπηρεσία.
Με την τήρηση των όρων δημοσιότητας ολοκληρώνεται η διαδικασία καθορισμού του αιγιαλού και συνάγεται τεκμήριο ότι οι ενδιαφερόμενοι έλαβαν γνώση σχετικά με τη χάραξη και την ακριβή θέση της οριογραμμής του αιγιαλού, μετά την πάροδο τριών μηνών από την ανάρτηση στην ιστοσελίδα του υπουργείου Οικονομικών.
Αν μετά την παρέλευση δεκαοκτώ μηνών από τη λήψη των σχετικών στοιχείων από την αρμόδια κτηματική υπηρεσία δεν έχει εκδοθεί απόφαση για την οριστική οριογραμμή αιγιαλού από την αρμόδια επιτροπή, η προκαταρκτική οριογραμμή θεωρείται οριστική.
Αιτήματα καθορισμού οριογραμμής αιγιαλού από οποιονδήποτε έχει έννομο συμφέρον κατατίθενται στην αρμόδια κτηματική υπηρεσία, η οποία υποχρεούται να τα εισάγει στην επιτροπή χωρίς καθυστέρηση, ενώ η σχετική απόφαση εκδίδεται το αργότερο σε τρεις μήνες από την υποβολή της σχετικής αίτησης.
Η οριστική οριοθέτηση του αιγιαλού της χώρας αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως το 2016.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου