Τρίτη 22 Απριλίου 2014

Αποσύνθεση, ανθρωποφαγία, κατάλυση της συλλογικής προσπάθειας θα φέρει ο νόμος για την αξιολόγηση

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ

Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
Αθήνα, 14-4-2014
Αρ. Πρωτ.: 6709

Προς : Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης κ. Κυρ. Μητσοτάκη

Κοιν : 1. Πρόεδρο και Δ. Ε. Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
2. Α΄ βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ 
 
Θέμα : Αξιολόγηση των ουσιαστικών προσόντων του προσωπικού των Δημοσίων Υπηρεσιών.

Κύριε Υπουργέ,

Με τις διατάξεις των άρθρων του Κεφαλαίου Γ΄ του πρόσφατα ψηφισθέντος νόμου 4250/26-3-2014, τροποποιήθηκαν οι διατάξεις του ΠΔ 318/1992 που αφορούσαν στην αξιολόγηση των ουσιαστικών προσόντων των υπαλλήλων του Δημοσίου.
Ανεξάρτητα, με την συνολικά αρνητική θεώρηση που ως Πανελλήνια Ομοσπονδία των Διπλωματούχων Μηχανικών του Δημοσίου, ΝΠΔΔ και Αυτοδιοίκησης (περίπου 11.000 μέλη) έχουμε για το συγκεκριμένο νόμο και τις διατάξεις που περιλαμβάνει και αφορούν τον Κλάδο μας, εκφράζουμε την σαφή διαφωνία μας σε ότι αφορά στην αξιολόγηση των Διπλωματούχων Μηχανικών για τους παρακάτω λόγους :
α. Καταστρατηγείται μια βασική αρχή του συστήματος αξιολόγησης που είναι η αντικειμενική αμερόληπτη στάθμιση βάσει προσδιορισμένων κριτηρίων επαγγελματικής ικανότητας και επάρκειας σχετικά με το αντικείμενο εργασίας και τα καθήκοντα, μέσω της επιβολής ποσόστωσης, γεγονός που καταγράφεται με καθαρότητα και στην Έκθεση της Επιστημονικής Επιτροπής της Βουλής (Β ΄Διεύθυνση Επιστημονικών Μελετών, Τμήμα Νομοτεχνικής Επεξεργασίας σχεδίων και προτάσεων Νόμων) που επισυνάπτεται και
β. Καταγράφονται πάρα πολλές περιπτώσεις υπηρεσιακών μονάδων που υπηρετούν Διπλωματούχοι Μηχανικοί, στις οποίες ο μοναδικός αξιολογητής τους δεν κατέχει Δίπλωμα Πολυτεχνικής Σχολής με συνέπεια ουσιαστικής αδυναμίας να αξιολογήσει, το βασικότερο των κριτηρίων αυτό της επαγγελματικής ικανότητας και καταλληλότητας με σοβαρές συνέπειες στην αντικειμενική κρίση και στο Σύνταγμα κατοχυρωμένο δικαίωμα και των Διπλωματούχων Μηχανικών στην υπηρεσιακή τους εξέλιξη βάσει της επαγγελματικής τους ικανότητας σε σχέση με το αντικείμενο της εργασίας τους.
Έχουμε την πεποίθηση ότι στα ζητήματα λειτουργίας – αποδοτικότητας των δημοσίων υπηρεσιών, ο νόμος αυτός, όχι μόνο δε θα βελτιώσει στο ελάχιστο τη Δημόσια Διοίκηση αλλά θα οδηγήσει σε ακόμα περισσότερη αποσύνθεση, ανθρωποφαγία, κατάλυση της συλλογικής προσπάθειας, συνολική απομάκρυνση από τη λογική της εξυπηρέτησης του δημοσίου συμφέροντος.
Στις Τεχνικές Υπηρεσίες του Δημοσίου δε, το εν λόγω σύστημα αξιολόγησης θα έχει ακόμη καταστροφικότερες επιπτώσεις αφού η φύση του αντικειμένου επιβάλλει την ομαδική δουλειά και τη συνεργασία τεχνικών υπαλλήλων πολλών ειδικοτήτων και κλάδων.
Απόδειξη των παραπάνω εκτιμήσεών μας, αποτελεί και το γεγονός ότι τέτοιας μορφής σύστημα αξιολόγησης έχει προ πολλού εγκαταλειφθεί και από τον ιδιωτικό τομέα που αρχικά εφαρμόστηκε.
Κύριε Υπουργέ, θέλουμε να πιστεύουμε ότι έστω και την ύστατη στιγμή θα αναλάβετε την απαιτούμενη νομοθετική πρωτοβουλία ώστε να μην συντελεστεί, εκτός από την αμφισβητούμενη Συνταγματική νομιμότητα και μια πρόσθετη αντιεπιστημονική και αντιδεοντολογική διαδικασία που θα οδηγήσει σε πρωτοφανή αδικία και άνιση μεταχείριση ένα επιστημονικό Κλάδο που έχει διαχρονικά συμβάλλει στην ανάπτυξη της χώρας και αποτελεί αυταπόδεικτα βασικό εργαλείο και για την αναγκαία αναπτυξιακή προσπάθεια που απαιτείται να ξεκινήσει αυτή την περίοδο προκειμένου να υπάρξει διέξοδος για τη χώρα.
Είμαστε στη διάθεσή σας, για οποιεσδήποτε διευκρινήσεις και εκτενέστερη παρουσίαση των θέσεων του Κλάδου μας, σε απευθείας συνάντηση μαζί σας.

Συνημμένο :
Έκθεση της Επιστημονικής Επιτροπής της Βουλής
(Β΄ Διεύθυνση Επιστημονικών Μελετών, Τμήμα Νομοτεχνικής Επεξεργασίας σχεδίων και προτάσεων Νόμων).
Έκθεση της Επιστημονικής Επιτροπής της Βουλής (Β΄ Διεύθυνση Επιστημονικών Μελετών, Τμήμα Νομοτεχνικής Επεξεργασίας σχεδίων και προτάσεων Νόμων):
 «Όπως έχει παγίως κριθεί από τη νοµολογία κατά την ερµηνεία των ανωτέρω διατάξεων (…) βασικές αρχές και κατευθύνσεις του συστήµατος αξιολόγησης είναι η αντικειµενική και αµερόληπτη στάθµιση βάσει σαφώς προσδιοριζόµενων κριτηρίων της επαγγελµατικής ικανότητας και καταλληλότητας των υπαλλήλων σε σχέση µε το αντικείµενο της εργασίας τους και τα καθήκοντά τους, αλλά και της απορρέουσας από το Σύνταγµα (άρθρο 5) αρχής της αξιοκρατίας (…) η δε βαθµολόγηση των δηµοσίων υπαλλήλων πρέπει να γίνεται πάντοτε µετά από αντικειµενική και ουσιαστική αξιολόγηση και κρίση τους από τα αρµόδια όργανα (ΣτΕ 1667-9/2002, βλ. και ΣτΕ 1670/2002 ΔιοικΕφΑθ 788/2011, ΔιοικΕφΑθ 88/2010. Βλ., επίσης, άρθρο 81 παρ. 1 του ν. 3528/2007 «Κύρωση του Κώδικα Κατάστασης Δηµοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (…) Υπό το φως των ανωτέρω, δηµιουργείται προβληµατισµός ως προς το αν η αναγκαιότητα επιβολής των προτεινόµενων ποσοστώσεων για την επίτευξη του επιδιωκόµενου από τον νόµο σκοπού είναι εµφανής και σαφώς διαγνώσιµη, ώστε να συνιστά αναλογικό, σύµφωνο προς το άρθρο 25 παρ. 1 του Συντάγµατος, περιορισµό του δικαιώµατος των δηµοσίων υπαλλήλων να εξελίσσονται και να αξιολογούνται βάσει σαφώς προσδιοριζόµενων κριτηρίων επαγγελµατικής ικανότητας και καταλληλότητας, σε σχέση προς το αντικείµενο της εργασίας τους και τα καθήκοντά τους, συµφώνως και προς την συνταγµατικώς κατοχυρωµένη στο άρθρο 103 παρ. 7 εδ. β΄ του Συντάγµατος αρχή της αξιοκρατίας, δεδοµένου ότι η βαθµολογία που προτείνεται να λαµβάνει κάθε υπάλληλος δεν θα συναρτάται προς την ατοµική του αξία, τις ικανότητες και τις επιδόσεις του κατά την άσκηση των υπηρεσιακών του καθηκόντων, αλλά προς το προκαθορισµένο ποσοστό ανά κλίµακα βαθµολόγησης (πρβλ. και ΣτΕ 1917/1998)».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου