Σάββατο 6 Αυγούστου 2016

Κείμενο αποχώρησής από την ΛΑΕ

ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΑΕ

Το πολιτικό κενό παραμένει
Το οριστικό τέλος της διαδρομής του ΣΥΡΙΖΑ ως αριστερής πολιτικής δύναμης (είτε των αυταπατών για τη διαδρομή - δεν θα μιλήσουμε εδώ για αυτό), η επιλογή του σημερινού ΣΥΡΙΖΑ (ανοιχτά, από την προκήρυξη των εκλογών του Σεπτέμβρη) να συντρίψει την ελληνική αριστερά και να αναλάβει με τον πιο θρασύ, αδίστακτο και αποτελεσματικό τρόπο τη δουλειά της δεξιάς, δηλαδή την μνημονιακή καταστροφή, ανέδειξαν με δραματική καθαρότητα το κενό της πολιτικής συγκρότησης της αριστεράς.
Το περίγραμμά του κενού ορίζει καταρχήν η δομική και πολιτική αδυναμία της υπαρκτής αριστεράς, που μετά από έξι χρόνια καταστροφής δεν καταφέρνει να βγει από το περιθώριο ή την στασιμότητα.
Όμως την ανάγκη νέου πολιτικού φορέα της αριστεράς, την αναδεικνύει κυρίως η κοινωνία που αντιστέκεται. Αντιστάθηκε εκπλήσσοντας τον πλανήτη, με τους αγώνες του ‘10 του ΄11 και του ΄12, με τις αλληλέγγυες δράσεις, με το δημοψήφισμα του ΄15, με τη στάση της στην προσφυγική κρίση. Για αυτή την κοινωνία, η προδοσία δεν μπορεί να γίνεται ανεκτή. Η χώρα μας δεν αξίζει να εξευτελίζεται, με μια κυβέρνηση που προσφέρει διεθνές παράδειγμα για επίδοξους πραξικοπηματίες - όπως πρόσφατα συνέβη, στη συζήτηση που ακολούθησε το βρετανικό δημοψήφισμα.
Η ίδρυση της ΛΑΕ από βουλευτές που καταψήφισαν το 3ο Μνημόνιο και η κατάθεση του διευρυμένου ψηφοδελτίου της στις εκλογές του περσινού Σεπτέμβρη,  προς στιγμήν λειτούργησε ως προσκλητήριο για τη δημιουργία νέου πολιτικού φορέα της αριστεράς.
Οι υπογράφοντες ανταποκριθήκαμε, μαζί με ήδη ενταγμένους σε επιμέρους συλλογικότητες ή ανέντακτους συντρόφους και συντρόφισσες διαφορετικών προελεύσεων.
 Ήταν προφανές ότι έμεναν να γίνουν πολλά βήματα για να μιλάμε σοβαρά για πολιτικό φορέα. Όμως τα βήματα που έγιναν ήταν μόνο προς τα πίσω.
Το προφανές έλλειμμα αποτελεσματικής αντιπολίτευσης, που άγγιξε επανειλημμένα τα όρια της πλήρους απραξίας, έχει επιφέρει μια ταχύτατη και δια γυμνού οφθαλμού αισθητή οργανωτική συρρίκνωση του φορέα.
Απ΄ την άλλη, ο κόσμος που παρακολούθησε το ξεκίνημα της ΛΑΕ, αλλά και σημαντικές προσωπικότητες που στην αρχή συνεργάστηκαν με αυτήν, δε βρήκαν τρόπο και χώρο συμβολής και συμμετοχής, απομακρύνθηκαν, αποχώρησαν ή διαφοροποίησαν τη πολιτική τους πορεία.

ΣΜΤ: Να ανακληθεί η καταχρηστική απόλυση συναδέλφου στη «Γεωθεσία ΕΠΕ»

smt-allileggii-silogikotita

Tέρμα τώρα στα εργασιακά κάτεργα των εταιρειών Κτηματολογίου!
Τη «Γεωθεσία Σύμβουλοι Ανάπτυξης ΕΠΕ» καταγγέλλει το Σωματείο Μισθωτών Τεχνικών για την αυθαίρετη και καταχρηστική απόλυση εργαζόμενης, τοπογράφος το επάγγελμα, , τη Δευτέρα 1 Αυγούστου. Ο εργοδότης χρησιμοποιεί ως πρόφαση, για την απόλυση, το γεγονός ότι η εργαζόμενη αιτήθηκε και έλαβε μονοήμερη άδεια για την Παρασκευή 29 Ιουλίου, την οποία ενέκρινε η σύζυγος του εργοδότη και ο Project Manager, αλλά όχι ο ίδιος.
Όπως καταγγέλλει το ΣΜΤ:
Στην πράξη ο ιδιοκτήτης της «Γεωθεσίας» είναι ένας ακόμα εργοδότης που επιχειρεί να απαλλαχθείαπό εργαζόμενους, οι οποίοι διεκδικούν και δεν αποδέχονται την κατάργηση στοιχειωδών εργασιακών δικαιωμάτων που φέρνει η εργασία με το μπλοκάκι, όπως η άδεια ασθενείας, η νόμιμη λήψη άδειας με αποδοχές, η πενθήμερη εργασία. Ένας ακόμα εργοδότης που «τιμωρεί» εργαζόμενους που δεν αποδέχονται την απληρωσιά και ζητούν να πληρώνονται οι ίδιοι και οι συνάδελφοί τους, στην ώρα τους το μισθό τους, προκειμένου να παραδειγματιστούν οι υπόλοιποι.
Η συνάδελφος εργάζονταν στη «Γεωθεσία ΕΠΕ» το τελευταίο εξάμηνο, ενώ μόλις πριν δύο εβδομάδες ανανέωσε για ένα εξάμηνο τη σύμβασή της με την εταιρεία, για το έργο κτηματολογίου της Αίγινας. Μια ακόμα εταιρεία που αναλαμβάνει υπεργολαβία τμήμα έργων Κτηματολογίου, προσλαμβάνει μηχανικούς με ΔΠΥ και επιχειρεί ανάλογα με τις «ανάγκες» του έργου:
• Να απαγορεύσει τη λήψη νόμιμης πληρωμένης άδειας ή άδειας ασθένειας κατά τη διάρκεια της Σύμβασης.
• Να επιβάλει την απλήρωτη εργασία τα Σαββατοκύριακα «προαιρετικά» ιδιαίτερα όταν «πιέζουν» οι προθεσμίες παράδοσης.
• Να γενικευτεί το μοντέλο πληρωμής του μισθωτού με μπλοκάκι ανά τρίμηνο –τετράμηνο -εξάμηνο ή όποτε η εταιρεία πληρώνεται από την ΕΚΧΑ.

Παρασκευή 5 Αυγούστου 2016

Αρνητικές εξελίξεις για το ΤΣΜΕΔΕ και την ασφάλιση

Δύο σημαντικές ημερομηνίες όχι πολύ μακρυά από σήμερα:

06 Σεπτεμβρίου 2016: έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της Attica Bank 
30 Σεπτεμβρίου 2016: πληρωμή Α εξαμήνου 2016 ΤΣΕΜΔΕ

Στο δελτίο τύπου του ΤΕΕ-ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ 
"Ενημέρωση των Μηχανικών του ΤΕΕ Πελοποννήσου από τον πρόεδρο του ΤΣΜΕΔΕ «για το νέο ΤΜΕΔΕ και τις τελευταίες εξελίξεις στην Attica Bank»"

μεταξύ άλλων αναφέρονται τα εξής ως λεγόμενα του Μακέδου, προέδρου ΤΣΜΕΔΕ και αντιπροέδρου της Attica Bank :

1. Για τα ειδοποιητήρια του Α’ εξαμήνου 2016:

"στα ειδοποιητήρια του Α’ εξαμήνου 2016 θα συμπεριληφθούν οι αναδρομικές εισφορές υπέρ του ΟΑΕΔ της περιόδου 2011 – 2012, του νόμου 3986/2011, οι οποίες έχουν ήδη αποδοθεί στον Οργανισμό. Οι υπόλοιπες αναδρομικές εισφορές της περιόδου 2011-2014 προβλέπεται να κατανεμηθούν σε οκτώ ισόποσες εξαμηνιαίες δόσεις, πρόταση που θα οριστικοποιηθεί μετά από εισήγηση της ΔΕ του ΤΣΜΕΔΕ. "

2. Για την Attica Bank:

Συμφωνία μεταξύ εργοληπτικών οργανώσεων και ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ για επαναφορά του πόρου 6 0/00

Επαναφορά του πόρου 6 ο/οο

Γραπτή συμφωνία μεταξύ ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ και εργοληπτικών οργανώσεων για επαναφορά του πόρου 6 ο/οο


Στο νομοσχέδιο για τις δημόσιες συμβάσεις επικυρώθηκε η συμφωνία 9 (Άρθρο 53, παράγραφος 7).

Αυτή η εξέλιξη ανοίγει το δρόμο για πλήρη επαναφορά του πόρου και εφόσον υλοποιηθεί αποτελεί σημαντική κατάκτηση της ΕΜΔΥΔΑΣ.

Παραμένει σε εκκρεμότητα η διαδικασία εκκαθάρισης των παλαιότερων ποσών.

Δημόσιες Συμβάσεις Έργων, Προμηθειών και Υπηρεσιών (προσαρμογή στις Οδηγίες 2014/24/ΕΕ και 2014/25/ΕΕ)

Άρθρο 53

Περιεχόμενο εγγράφων της σύμβασης

7. Ειδικά για τις δημόσιες συμβάσεις έργων, πέραν των ανωτέρω, κατά τη σύνταξη των εγγράφων της σύμβασης, ισχύουν και τα ακόλουθα:

θ) Στις τιμές του προϋπολογισμού και του τιμολογίου, τόσο της υπηρεσίας όσο και της προσφοράς, περιλαμβάνεται κάθε σχετική δαπάνη, καθώς και τα γενικά έξοδα και όφελος της εργοληπτικής επιχείρησης. Αν γίνεται ρητή μνεία στα έγγραφα της σύμβασης μπορεί να προστίθεται στην εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ποσοστό γενικών εξόδων και οφέλους, που ορίζεται σε δεκαοκτώ τοις εκατό (18%) ανεξαρτήτως πηγής χρηματοδότησης στο οποίο συμπεριλαμβάνεται η με αρ.πρωτ. 8371/27.7.2016 συμφωνία μεταξύ Εργοληπτικών Ενώσεων και Π.Ο.ΕΜΔΥΔΑΣ, όπως ισχύει ή τυχόν μελλοντικές συμφωνίες. (σελ. 40). 



8371- by DimitrisPeter on Scribd

Πέμπτη 4 Αυγούστου 2016

Καταγγελία σοκ: Η Attica Bank πλήρωνε «μαύρα» στους υπαλλήλους της μεταξύ 2004 με 2011




Η καταγγελία μπορεί να προκαλεί σοκ, όχι όμως και στις επίσημες Αρχές
Έκπληξη και πολλές απορίες προκαλεί η καταγγελία φοροδιαφυγής και εισφοροδιαφυγής από την Attica Bank, η οποία σύμφωνα με τον καταγγέλλων Γ. Κ. έχουν διανεμηθεί στους υπαλλήλους της τράπεζας περισσότερα από 25 εκατ. ευρώ ως λειτουργικά έξοδα από το 2004 μέχρι τα τέλη του 2011 και δεν έχουν καταβληθεί οι προβλεπόμενοι φόροι και οι εισφορές στα Ταμεία.
Η γραπτή καταγγελία έχει κατατεθεί στο ΣΔΟΕ με αριθμό πρωτοκόλλου 15871 τον Οκτώβριο του 2011 και δύο χρόνια αργότερα η ίδια καταγγελία έγινε στην Εισαγγελία Αρείου Πάγου αριθμό πρωτοκόλλου 6435 το Σεπτέμβριο του 2013.
Ο καταγγέλλων αναφέρει ότι την τελευταία ημέρα του μήνα η τράπεζα κατέβαλλε στους λογαριασμούς μισθοδοσίας του προσωπικού της, την προκαταβολή της μισθοδοσίας του επόμενου μήνα και στις 15 του μήνα γίνονταν η εκκαθάριση του μήνα.
Την επόμενη ημέρα της προκαταβολής η οικονομική υπηρεσία της τράπεζας προχωρούσε σε κατάθεση χρημάτων με την κωδική ονομασία λειτουργικά έξοδα.
Σύμφωνα με τον καταγγέλλων όλοι οι εργαζόμενοι γνώριζαν ότι πιστώνονταν στους λογαριασμούς και τα επονομαζόμενα «μαύρα».
Οι εργαζόμενοι της διοίκησης ελάμβαναν την επιπλέον αμοιβή μαζί με την προκαταβολή και στους υπαλλήλους των καταστημάτων οι πληρωμές εμφανίζονταν σε ένα συγκεντρωτικό παραστατικό που είχε τίτλο ένταλμα πληρωμής.
Ο καταγγέλλων υποστηρίζει με έγγραφό του ότι τα ποσά που δίνονταν ως λειτουργικά έξοδα, οι εργαζόμενο τα αποκαλούσαν «μαύρα» ενώ δεν εμφανίζονταν πουθενά αλλού πέραν των λογαριασμών μισθοδοσίας των υπαλλήλων.
Τα παραπάνω ποσά δεν εμφανίζονταν στα μηνιαία εκκαθαριστικά μισθοδοσίας όπως δεν εμφανίζονταν στα αντίστοιχα ετήσια εκκαθαριστικά.

Δανειστές, κυβέρνηση: Θέλουν να «ευνουχίσουν» το συνδικαλιστικό νόμο και το δικαίωμα του «απεργείν»


Την κατεδάφιση του συνδικαλιστικού νόμου 1264/1982 ζητούν οι δανειστές ενόψει της διαπραγμάτευσης για τη δεύτερη αξιολόγηση τον Σεπτέμβριο, επικεντρώνοντας στον τρόπο λήψης των αποφάσεων για απεργιακές κινητοποιήσεις, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η εφημερίδα «Το Βήμα», ρίχνοντας παράλληλα και το «τυρί στη φάκα», δηλαδή την κατάργηση των «προνομίων των συνδικαλιστών». Η κυβέρνηση, σύμφωνα με την εφημερίδα, αποδέχεται το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος νόμος είναι παρωχημένος και χρειάζεται τροποποιήσεις, ωστόσο, δεν υιοθετεί ανοιχτάτις θέσεις των δανειστών και μιλάει για «βελτιώσεις» του νομοθετικού πλαισίου.

Προς την κατεύθυνση αυτή κινείται και η κοινή θέση στην οποία κατέληξαν εργοδοτικές και εργατικές οργανώσεις στην πρόσφατη συμφωνία των πέντε σημείων, όπου σε ένα εξ αυτών σημειώνουν πως «ο συνδικαλιστικός νόμος πρέπει να εκσυγχρονιστεί, χωρίς να τίθεται σε αμφισβήτηση το δικαίωμα στην απεργία και στη συνταγματική προστασία συνδικαλιστικής δράσης».

Ωστόσο έντονη ανησυχία καταγράφεται στο εσωτερικό του κυβερνώντος κόμματος και κυρίως σε συνδικαλιστικά στελέχη, καθώς εκτιμάται ότι οι αλλαγές στον συνδικαλιστικό νόμο θα προκαλέσουν έντονες αντιδράσεις στον χώρο των εργαζομένων και θα δημιουργήσουν αντίρροπες τάσεις για τον ΣΥΡΙΖΑ.

Οι πρώτες αντιδράσεις

Ανησυχία υπάρχει και στις μεγάλες συνδικαλιστικές οργανώσεις ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ, καθώς και στις οργανώσεις των εργαζομένων των ΔΕΚΟ και των τραπεζών, αφού οι αλλαγές στον τρόπο λήψης των αποφάσεων για απεργιακές κινητοποιήσεις, όπως και το «ξήλωμα» συνδικαλιστικών δικαιωμάτων, θα έχουν ως κύριο στόχο τα συνδικάτα του δημόσιου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα.

Σύμφωνα με τις ως τώρα πληροφορίες οι προτάσεις τις οποίες έχουν διατυπώσει οι δανειστές γύρω από τις αλλαγές στον συνδικαλιστικό νόμο περιλαμβάνουν:

Αλλαγή του τρόπου λήψης αποφάσεων για την πραγματοποίηση απεργιών.

Τετάρτη 3 Αυγούστου 2016

Πουλάνε τα σπίτια τους για να πληρώσουν την εφορία: «Χάθηκαν» 157.000 ακίνητα

Πηγή
Η δραματική κατάσταση της κτηματαγοράς των τελευταίων ετών αποτυπώνεται στα στοιχεία που δείχνουν ότι 157.000 σπίτια «χάθηκαν» μέσα στην κρίση.

Πουλήθηκαν για την αντιμετώπιση φορολογικών και δανειακών υποχρεώσεων ενώ σημαντική υποχώρηση της ιδιοκατοίκησης καταγράφουν δύο μελέτες καθώς και απίστευτη βουτιά 80% στις γονικές παροχές

Σύμφωνα με το Εθνος, πουλάνε τα ακίνητα που έχουν στην κατοχή τους οι Ελληνες για να ζήσουν, να πληρώσουν την Εφορία, αλλά και για να απαλλαγούν από τους φόρους.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το ποσοστό ιδιοκατοίκησης στην Ελλάδα έχει υποχωρήσει σήμερα στο 74%, από 77,2% που ήταν το 2010, όπως δείχνουν τα τελευταία στοιχεία. Αυτό σημαίνει ότι 157 χιλιάδες νοικοκυριά πούλησαν ακόμα και το σπίτι τους για να τα βγάλουν πέρα.

Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, οι Ελληνες δεν κάνουν πλέον συμβόλαια γονικών παροχών ή κληρονομιών ενώ υπάρχουν πολλοί που επιλέγουν την αποποίηση περιουσίας καθώς δεν θέλουν να έχουν ακίνητα που είναι πλήρως απαξιωμένα και ταυτόχρονα επιβαρύνονται με υψηλότατους φόρους. 

«Είναι ξεκάθαρο πλέον ότι ο γονέας δεν τολμά να μεταβιβάσει κάποιο ακίνητο στο παιδί ή τον συγγενή του. Αντίθετα προτιμά να αφήσει στους διαδόχους του την επιλογή της αποποίησης της κληρονομιάς, ώστε να διασφαλιστούν όχι μόνον από τυχόν γνωστές ή άγνωστες διεκδικήσεις του δημοσίου ή τρίτων, αλλά και από τα απρόβλεπτα και αβάσταχτα βάρη μίας ακίνητης περιουσίας», τονίζει ο ΣΕΒ, σημειώνοντας ότι για τις αποποιήσεις δεν υπάρχουν στατιστικά στοιχεία, αλλά πλέον αποτελούν σχεδόν απαραίτητη συμπλήρωμα του κάθε πιστοποιητικού θανάτου.

Το παράδοξο είναι ότι η απαξία των ακινήτων ζημιώνει και το ίδιο το κράτος. Ο λόγος είναι ότι η λύση που έχει βρεθεί μετακυλίει την απώλεια φορολογικών εσόδων από την υγιή οικονομική δραστηριότητα στην επιβάρυνση της κατοχής ακινήτων, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η φοροδοτική ικανότητα νοικοκυριών και επιχειρήσεων.

Ετσι τα έσοδα του κράτους από φόρους μεταβίβασης, υπεραξίας ακινήτων κ.λπ. έχουν υποχωρήσει παράλληλα με την υποχώρηση των τιμών και των συναλλαγών. Τα σχετικά έσοδα έχουν πέσει πολύ κάτω από τα 500-700 εκατ. ευρώ, που εκινούντο ακόμα και τις εποχές που οι αντικειμενικές αξίες ήταν στο 1/3 των αγοραίων. Τότε στην πράξη το 11% του φόρου μεταβίβασης μετατρεπόταν σε ένα 3%-4%, αλλά τα έσοδα ήταν δεκαπλάσια, φθάνοντας στο 1,1 δισ. ευρώ το 2007.

«Στρατηγικός κακοπληρωτής» η πρόεδρος της Τράπεζας Αττικής Άν. Πουσκούρη

Καυτό το φετινό καλοκαίρι για τα αρπακτικά των αποθεματικών μας...


Η εταιρεία της νέας προέδρου της τράπεζας Αττικής Άννας Πουσκουρή έχει "κατακόκκινο" δάνειο 1,5 εκατομμύρια ευρώ

Συνάδει πρόεδρος και εκτελεστικός μέλος μιας τράπεζας να έχει ένα... κατακόκκινο επιχειρηματικό δάνειο, ύψους που υπερβαίνει το 1 εκατομμύριο ευρώ;

Πολύς λόγος γίνεται, τελευταία, για τα κριτήρια που πρέπει να πληρούν οι επικεφαλής των ελληνικών τραπεζών. Συνάδει όμως πρόεδρος και εκτελεστικός μέλος μιας τράπεζας να έχει ένα... κατακόκκινο επιχειρηματικό δάνειο, ύψους που υπερβαίνει το 1 εκατομμύριο ευρώ; Ο λόγος για την κ. Άννα Πουσκούρη, που προσφάτως (ένα μήνα πριν για την ακρίβεια) τοποθετήθηκε στο... τιμόνι της Τράπεζας Αττικής με έγκριση της εποπτικής αρχής, της Τράπεζας της Ελλάδος.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από τη σειρά. Το 2006 ιδρύεται μια εταιρεία, με έδρα την Κύπρο, ονόματι Littorea Limited, με νόμιμη εκπρόσωπο την κ. Ε.Θ., αδελφή της κ. Πουσκούρη (τα στοιχεία της είναι στη διάθεση της εφημερίδας). Η εταιρεία συνάπτει δάνειο στις 13 Ιουλίου 2006 με την τράπεζα FBB, συμφερόντων Ρέστη. Το δάνειο ανερχόταν στο ποσό των 1,3 εκατομμυρίων ευρώ, με σκοπό την αγορά άρτιου και οικοδομήσιμου οικοπέδου έκτασης 4 στρεμμάτων, στη θέση Αυλάκι στην Ύδρα. Η συνολική αξία οικοπέδου και ακινήτου υπολογιζόταν σε 2,2 εκατομμύρια ευρώ και το δάνειο χορηγήθηκε με ετήσιο, αρκετά ευνοϊκό, επιτόκιο 2% άνω του επιτοκίου Euribor.

Η μεγάλη σφαγή των επικουρικών: «κόφτης» μέχρι και 22%

Πηγή

Μειώσεις μέχρι και 22% φέρνει το πρώτο κύμα περικοπών στις επικουρικές συντάξεις 6 Ταμείων, με τις περισσότερες απώλειες να καταγράφονται στους συνταξιούχους που λαμβάνουν επικουρική σύνταξη λόγω αναπηρίας! Το ψαλίδι ξεκινά από τις συντάξεις των τριών επικουρικών ταμείων του Δημοσίου (ΤΕΑΔΥ, ΤΑΔΚΥ ΤΕΑΠΟΚΑ), του Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης Εκπαιδευτικών Ιδιωτικής Εκπαίδευσης, του ΟΤΕ-ΕΛΤΑ και του επικουρικού των αστυνομικών (ΤΕΑΧ).
Οι επικουρικές που θα πληρωθούν οι συνταξιούχοι των παραπάνω 6 Ταμείων αναπροσαρμόστηκαν από το Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης (ΕΤΕΑ) σύμφωνα με το νόμο Κατρούγκαλου και τα ποσά που θα πληρωθούν την Τρίτη 2 Αυγούστου έχουν μειώσεις που κυμαίνονται από 3 ως και 66 ευρώ. Σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα ο επανυπολογισμός βγάζει και οριακές αυξήσεις της τάξης των 4 ως 10 ευρώ. Αυτές οι θετικές μεταβολές οφείλονται κυρίως στο γεγονός ότι οι καταβαλλόμενες επικουρικές ήταν ήδη χαμηλές και με τον επανυπολογισμό ευνοήθηκαν κυρίως όσοι είχαν συνταξιοδοτηθεί με 35 έτη ασφάλισης και σχετικά υψηλούς μισθούς στο τέλος της εργασιακού τους βίου.
Αυτές οι εξαιρέσεις δεν αλλάζουν όμως τον κανόνα των περικοπών που θα έχει η πλειονότητα των συνταξιούχων, οι οποίοι πιάνονται στον κόφτη των επικουρικών που προβλέπει ο νόμος Κατρούγκαλου (Ν. 4387/16), εφόσον το μικτό άθροισμα από κύρια και επικουρική σύνταξη υπερβαίνει τα 1.300 ευρώ.
Τις μεγαλύτερες απώλειες μάλιστα, όπως αποκαλύπτει με ντοκουμέντα σήμερα ο «Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής», θα έχουν όχι μόνον οι συνταξιούχοι που λαμβάνουν επικουρική λόγω γήρατος, αλλά οι δικαιούχοι αναπηρικών επικουρικών συντάξεων, τους οποίους η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ. δεν τους εξαιρεί από το νέο σύστημα και τις περικοπές!
Υπενθυμίζεται ότι οι συνταξιούχοι με αναπηρία από 80% και άνω είχαν εξαιρεθεί από τις μειώσεις που προηγήθηκαν από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, αλλά, όπως φαίνεται στα εκκαθαριστικά πληρωμών του Αύγουστου που εξασφάλισε ο «Ε.Τ.» της Κυριακής, δεν εξαιρούνται από τις νέες περικοπές.
  • Σε ένα από αυτά τα εκκαθαριστικά φαίνεται ότι συνταξιούχος που αποχώρησε από το υπουργείο Υγείας με αναπηρία 80% έπαιρνε μέχρι και τον Ιούλιο επικουρική 222,37 ευρώ και από τις 2 Αυγούστου θα παίρνει 173,84 ευρώ. Η μείωση είναι 22% ή κατά 48,53 ευρώ το μήνα!
  • Σε άλλη περίπτωση, η επικουρική σύνταξη δημοσίου υπαλλήλου που αποχώρησε από το ΥΠΕΧΩΔΕ με αναπηρία 90% μειώνεται από τις 2 Αυγούστου κατά 66 ευρώ, καθώς μετά το νέο υπολογισμό που προβλέπει ο νόμος Κατρούγκαλου, το ποσό πέφτει στα 324,50 ευρώ από 390,63 ευρώ που ήταν η επικουρική μέχρι και τον Ιούλιο. Η μείωση είναι 17%.

Τρίτη 2 Αυγούστου 2016

Όταν τις ύαινες τις τρώνε οι γύπες. Οι τράπεζες, τα κόκκινα δάνεια και η χρεωκοπία του λαού

του Αλέξανδρου Καπακτσή 

Οι τράπεζες, η κορυφή της πυραμίδας του ελληνικού καπιταλισμού έχουν χρεοκοπήσει μαζί του. Τρείς φορές ανακεφαλαιοποιήθηκαν για να σωθούν και ο ελληνικός λαός έχει βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη γι αυτό.

Όταν ο ευφυέστατος και πολυμήχανος Γιώργος Παπανδρέου εξήγγειλε τη γενική επίθεση εναντίον του βιοτικού επιπέδου του λαού και την προσφυγή στους προστάτες δανειστές σύσσωμη η αστική τάξη της χώρας στρατεύθηκε στην "εθνική" προσπάθεια. Έβλεπαν ότι το προηγούμενο μοντέλο λεηλασίας του κοινωνικού πλούτου, που παράγουν οι εργαζόμενοι, εξάντλησε τη δυναμική του και ξεκίνησαν ένα νέο γύρο αντεργατικών και αντιλαϊκών μέτρων ώστε να μακροημερεύσουν την κερδοφορία τους, σε νέο πλαίσιο, έστω και αν ήταν αναγκασμένοι να πληρώσουν ακριβά ασφάλιστρα ζωής στους ξένους συμμάχους και εταίρους σε αυτήν την  προσπάθεια.

  Σκέφτηκαν ως συνήθως. Δε βαριέσαι, θα πληρώσουν οι κάτω τον λογαριασμό και εμείς από τη χασούρα πάλι κέρδος θα βγάλουμε. Αμ δε! Τα ασφάλιστρα ζωής αποδεικνύονται πολύ ακριβά και καλούνται να πληρώσουν και οι ίδιοι.

   Πρόσφατα υπέβαλε την παραίτηση του ο πρόεδρος της τράπεζας Πειραιώς, ο κ. Μ. Σάλλας, και έγινε αποδεκτή ¨εν χορδαίς και οργάνοις" συνοδευόμενη με τους σχετικούς λιβανωτούς. Ο άνθρωπος, που κατεξοχήν εκπροσωπούσε το "ελληνικό όνειρο,¨ υποχωρούσε κατά κράτος μπρος στο αμερικάνικο. Αυτός, που από καθηγητής πανεπιστημίου (εφαρμόζοντας τις γνώσεις του...) έγινε πρόεδρος στην Πειραιώς και από το Δεκέμβριο του 1991 με 200 άτομα προσωπικό και μερίδιο μόλις 0,1% της ελληνικής τραπεζικής αγοράς, έφτασε σε πάνω από 20.000 προσωπικό και μερίδιο αγοράς κοντά στο 30%.  Είναι εποχή που ύαινες βρίσκονται σε πλήρη δράση. Ενδιάμεσοι μεγάλοι σταθμοί, το πάρε δώσε με κάθε οικονομικό και πολιτικό κέντρο της εποχής, το τρομπάρισμα της χρηματιστηριακής φούσκας με το «Σάλλα τσίφτη ανέβασε το δείκτη» που κραύγαζαν οι "επενδυτές" το 1999, οι λοβιτούρες με τα ακίνητα και τις μετοχές που αποκάλυψαν οι δημοσιογράφοι του Ρώυτερς για να γίνει μεγαλομέτοχος της τράπεζας ως την απορρόφηση κοψοχρονιά της Αγροτικής τράπεζας και των κυπριακών τραπεζών στο ελληνικό έδαφος. Τι μεσολάβησε λοιπόν;

Κοινωνικό πολιτικό κίνημα για τη διαγραφή του φερώμενου ως δημόσιου χρέους

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ
ΤΟΥ ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟΥ ΥΦΑΡΠΑΓΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ

Δελτίο τύπου 2/8/2016
           
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ / ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ
ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΦΕΡΟΜΕΝΟΥ ΩΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΧΡΕΟΥΣ

Το ζήτημα του φερόμενου ως δημόσιου χρέους βρίσκεται στην επικαιρότητα λόγω της δημοσιοποίησης της έκθεσης του Ανεξάρτητου Γραφείου Αξιολόγησης (Independent Evaluation Office - IEO) του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου για τον ρόλο του ΔΝΤ στο πρόγραμμα της Ελλάδας, της Πορτογαλίας και της Ιρλανδίας, την περίοδο 2010-2011.
Όπως θυμόμαστε, οι λεγόμενες αποκρατικοποιήσεις, δηλαδή η υφαρπαγή της δημόσιας περιουσίας μέσω του ΤΑΙΠΕΔ έγιναν για την αποπληρωμή του φερόμενου ως δημόσιου χρέους. Τώρα το ΔΝΤ ισχυρίζεται αυτοκριτικά (!!) ότι τα έσοδα 50 δις από τις ιδιωτικοποιήσεις, με στόχο να καλύψουν τη μαύρη τρύπα του χρέους, ήταν φιλόδοξος (!!), δηλαδή ανέφικτος στόχος. Παρ’ όλ’ αυτά ο στόχος παραμένει και μεταφέρεται στο υπερ-Ταμείο Υφαρπαγής της Δημόσιας Περιουσίας, με την παράδοση όλων των κρίσιμων αλλά και άλλων περιουσιακών στοιχείων του κράτους στους «θεσμούς» ΕΜΣ και ΕΕ.
Επίσης, επανέρχεται σήμερα στη δημοσιότητα ότι ο στόχος του πρωτογενούς πλεονάσματος που έχει υπογραφεί από τη σημερινή κυβέρνηση είναι ανέφικτος και το πρωτογενές πλεόνασμα χρειάζεται να μειωθεί στο 1,5%. Αυτός, όμως, ο ανέφικτος στόχος - 3,5% το 2018 - επιβάλλεται στο όνομα της εξοικονόμησης πόρων για την εξυπηρέτηση του δημόσιου χρέους μέσω περαιτέρω φτωχοποίησης του ελληνικού λαού. Μέχρι το 2018 το σχέδιο «επενδύσεων» και «ανάκαμψης της οικονομίας» κυβέρνησης και «θεσμών» θα έχει τιναχθεί στον αέρα, η ύφεση θα έχει διαλύσει περαιτέρω την οικονομία και την κοινωνία, ενώ το χρέος θα παραμένει σε δυσθεώρητα ύψη. Ταυτοχρόνως, σημαντικά περιουσιακά στοιχεία του κράτους θα έχουν εκποιηθεί και δεκάδες χιλιάδες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις θα έχουν υφαρπαγεί από τις τράπεζες και τα ξένα funds. Τούτων δεδομένων, η διαγραφή του χρέους ή του μεγαλύτερου μέρους του και, πάντως, η ριζική αναδιάρθρωσή του θα πρέπει να προχωρήσουν τώρα.
Το χρέος δεν είναι βιώσιμο γιατί η βιωσιμότητα καθορίζεται από α) το αν μπορεί αυτό να εξοικονομηθεί μόνο με οικονομικά κριτήρια, β) από τη μη παραβίαση των δικαιωμάτων του ανθρώπου και γ) τη μη παραβίαση της εθνικής κυριαρχίας. Όπως και βιώσιμη ανάπτυξη μπορεί να υπάρχει μόνο αν δεν καταστρέφεται το περιβάλλον.

Εγκύκλιος του ΥΠΕΣΔΑ για την αναγνώριση προϋπηρεσίας στον Ιδιωτικό τομέα

Πηγή

yp es3
Εκδόθηκε εγκύκλιος από τον Υπουργό Διοικητικής Ανασυγκρότησης κ.Χριστόφορο Βερναρδάκη σχετική με το Π.Δαριθ. 69/2016 (ΦΕΚ Α' 127) που αφορούσε το δικαίωμα των εργαζομένων στο δημόσιο να αναγνωρίσουν χρόνο προϋπηρεσίας που είχαν πραγματοποιήσει στον ιδιωτικό τομέα, πριν το διορισμό τους. 
Όπως είχαμε αναφέρει σε προηγούμενη σχετική ανάρτηση στην ιστοσελίδα μας, η εγκύκλιος του ΥΠΕΣΔΑ επιβεβαιώνει ότι η αναγνώριση αφορά μόνο στην βαθμολογική κατάταξη - εξέλιξη και όχι στην μισθολογκή, που πρακτικά αυτό σημαίνει ότι η αναγνώριση εφόσον πιστοποιηθεί και εγκριθεί θα βοηθήσει κυρίως στην επιλογή προϊσταμένων τους υπαλλήλους που έχουν λίγα χρόνια εργασίας στο δημόσιο προκειμένου να βελτιώσουν την βαθμολογική τους κατάταξη.
Αντικείμενο διεκδίκησης του συνδικαλιστικού κινήματος θα πρέπει να είναι η πλήρης αναγνώριση όλων των χρόνων εργασίας των εργαζομένων και όχι τμήματος αυτής, που θα προσμετρά όμως τόσο στην βαθμολογική εξέλιξη, όσο και στην μισθολογική και θα αφορά τελικά όλους τους εργαζόμενους.
Συγκεκριμένα η εγκύκλιος αναφέρει :
 […] Η αναγνώριση της προϋπηρεσίας αυτής, πέραν της βαθμολογικής ένταξης και επομένως βαθμολογικής εξέλιξης των υπαλλήλων, λαμβάνεται υπόψη και κατά τη διαδικασία επιλογής προϊσταμένων. Ειδικότερα, με τις διατάξεις του άρθρου 85 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007), όπως αντικαταστάθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 29 του ν. 4369/2016, συμπεριλαμβάνεται στα μοριοδοτούμενα κριτήρια επιλογής η αναγνώριση της προαναφερόμενης προϋπηρεσίας και συγκεκριμένα στις διατάξεις της παρ. 3β, υποπερ. ββ του άρθρου 85 του Υ.Κ. προβλέπονται τα εξής:«ββ) 25 μόρια για κάθε έτος απασχόλησης με ανώτατο όριο τα 7 έτη για τον ιδιωτικό τομέα που έχει αναγνωριστεί σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 98 και...».

Διευκρινίζεται ότι θα ακολουθήσει νεώτερη εγκύκλιος από την Υπηρεσία μας με την οποία θα παρέχονται οδηγίες προς τις αρμόδιες Υπηρεσίες Διοικητικού /Προσωπικού αλλά και προς τα αρμόδια για την αναγνώριση προϋπηρεσίας εκτός δημοσίου τομέα, Υπηρεσιακά Συμβούλια, για την ορθή και ενιαία εφαρμογή των ανωτέρω διατάξεων του Π.Δ. 69/2016. […]
Η εγκύκλιος του ΥΠΕΣΔΑ ΕΔΩ

Δευτέρα 1 Αυγούστου 2016

Κρατήσεις επί αμοιβών μηχανικών μετά την 6-6-2016

Αγαπητοί συνάδελφοι.


Λάβαμε από το συνάδελφο Αρχιτέκτονα Μηχανικό, Δ. Μαλασπίνα την παρακάτω επιστολή - καταγγελία, σχετικά με τη διατήρηση των κρατήσεων επί των αμοιβών των μηχανικών και μετά την 6-6-2016, καταληκτική ημερομηνία σύμφωνα με τον νέο νόμο (Ν. 4393/ΦΕΚ106Α/6-6-2016 αρ.2 παρ.6) βάση του οποίουκαταργείται η κράτηση του αρ.7 παρ. 1ε του Ν.2326/40 (2% υπέρ ΤΣΜΕΔΕ επί των αμοιβών), και οι εξαρτώμενες από αυτό το 2% κρατήσεις υπέρ ΕΜΠ (0,5χ2%), καθώς και το 2% χαρτοσήμου επί των κρατήσεων αυτών και το 20% επί του χαρτοσήμου υπέρ ΟΓΑ.

Όπως καταγγέλει ο συνάδελφος στην επιστολή του την οποία έχει ήδη αποστείλει και προς το ΤΕΕ "κάποιες υπηρεσίες (ΥΔΟΜ) αρνούνται να εφαρμόσουν τον νόμο και ζητούν καταβολή κρατήσεων, χωρίς καμία νόμιμη αιτιολόγηση, εμποδίζοντας με τον τρόπο αυτό την έκδοση αδειών δόμησης και εκβιάζοντας συναδέλφους να προβαίνουν σε καταβολές ποσών δήθεν υπέρ ΕΜΠ και κάποιες φορές και υπέρ ΤΣΜΕΔΕ".

Παρακαλώ τον πρόεδρο της ΔΕ, συνάδελφο Γ. Στασινό να εισάγει το ζήτημα όπως περιγράφεται στην επιστολή του συναδέλφου Δ. Μαλασπίνα στην ΔΕ της 1.8.2016.

συναδελφικά

Γιάννης Πάνου

Νέος νόμος στα σκαριά για τα δημόσια και ιδιωτικά έργα

Πηγή
Στα πλαίσια των προηγούμενων πάντα...

Τον πλήρη έλεγχο και την χάραξη της εθνικής στρατηγικής για τις δημόσιες υποδομές της χώρας σε βάθος 20ετίας, αναλαμβάνει το υπουργείο Υποδομών, προχωρώντας σε δομικές αλλαγές στον τρόπο σχεδιασμού και παρακολούθησης των έργων. Η Γενική Γραμματεία Υποδομών του υπουργείου και επομένως ο αρμόδιος υπουργός θα εποπτεύει όλη την κατασκευαστική δραστηριότητα της χώρας ενώ ένα πλήθος ηλεκτρονικών συστημάτων που θα δώσουν δουλειά σε μηχανικούς αλλά και άλλους επαγγελματίες θα αξιοποιηθούν ως όπλα της κυβέρνησης κατά της αναρχίας και υπέρ της εξυγίανσης της αγοράς, σε όλα τα στάδια από την ανάθεση έργων μέχρι τις αδειοδοτήσεις, το κόστος, τα τιμολόγια, τις προδιαγραφές αλλά και τη συντήρηση. Με καθυστέρηση ενός έτους καθώς το νομοσχέδιο είχε προαναγγείλλει πέρσι το καλοκαίρι ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, το υπουργείο Υποδομών, βγάζει σε διαβούλευση εντός των ημερών το τρίτο σχέδιο νόμου για τα δημόσια και ιδιωτικά έργα αλλά και τις μελέτες, που θα αποτελέσουν ένα ξεχωριστό νόμο που επικεντρώνεται στις δομές στρατηγικού σχεδιασμού του συστήματος παραγωγής και των δύο κατηγοριών. Είχαν προηγηθεί τους προηγούμενες μήνες, οι νομοθετικές ρυθμίσεις για τις δημόσιες συμβάσεις του υπουργείου Οικονομίας που σύμφωνα με πληροφορίες έχουν υποστεί σοβαρές αλλαγές στον τρόπο ανάθεσης και εκτέλεσης των έργων με πιο χαρακτηριστική την πρόσφατη παρέμβαση του Συμβουλίου της Επικρατείας που ακύρωσε τους σχεδιασμούς για τον προδικαστικό έλεγχο.




Ηλεκτρονική παρακολούθηση των έργων

Η μεγάλη παρέμβαση του υπουργείου αφορά τη σύσταση του Κεντρικού Ηλεκτρονικού Συστήματος Παρακολούθησης (Κ.Η.Σ.ΠΑ.Τ.Ε.) του συνόλου των ιδιωτικών και δημοσίων τεχνικών έργων, στο οποίο περιλαμβάνονται τα έργα από την έναρξή τους μέχρι και την οριστική παραλαβή τους. Στο σύστημα αυτό καταχωρείται σε ηλεκτρονική μορφή όλη η ταυτότητα ενός έργου (ο κύριος του έργου, ο φορέας υλοποίησης, οι αναθέτουσες αρχές ή φορείς, ο αναθέτων ιδιώτης, η ομάδα μελέτης, οι συντελεστές παραγωγής του έργου, οι συντελεστές διοίκησης του έργου, ο χρονικός προγραμματισμός, ο προϋπολογισμός του, η σύμβαση ανάθεσης του έργου, οι πιστοποιήσεις κ.α). «Με το Ηλεκτρονικό Σύστημα Επιτήρησης των έργων θα γνωρίζουμε επιτέλους πόσα έργα γίνονται στη χώρα, θα φύγουμε από τις δεκαετίας τις ετεροδοσοληψίας και της αδιαφάνειας, θα γνωρίζουμε τι έργα γίνονται στους δήμους, στις περιφέρειες, στα υπουργεία, στους φορείς, σε ποια τιμή από ποιους πραγματικά γίνονται, και όχι εικονικά τι έχουν πληρωθεί και να γνωρίζουμε ποιο τμήμα του έργου έχει υλοποιηθεί» ανέφερε πρόσφατα ο υπουργός Υποδομών κ. Χρίστος Σπίρτζης.

Κυριακή 31 Ιουλίου 2016

Στρατόπεδα στο σφυρί


,
Το «ΤΑΙΠΕΔ Καμμένου» και ο… αρραβώνας με τον Δήμο Σερρών

Την Πέμπτη, 21 Ιουλίου 2016, επρόκειτο να ξεκινήσει στη Βουλή η συζήτηση του νομοσχεδίου για την «Αξιοποίηση της μη αναγκαίας επιχειρησιακά ακίνητης περιουσίας» του υπουργείου Εθνικής Άμυνας (ΥΕΘΑ) μέσω της δημιουργίας ειδικού ταμείου («ΤΑΙΠΕΔ Καμμένου»).

Πολιτική του ΥΕΘΑ είναι «ο διαρκής χαρακτήρας των οικονομικών εισροών που θα προκύπτουν από την εκμετάλλευση των ακινήτων για την κάλυψη πάγιων και διαρκών αναγκών των Ενόπλων Δυνάμεων», δηλαδή η μίσθωση ή και η πώληση των εκτάσεων των ανενεργών στρατοπέδων που βρίσκονται μέσα στον αστικό ιστό μεγάλων πόλεων. Είτε ολόκληρες, ως ενιαίες εκτάσεις, είτε τμηματικά θα πωλούνται ή θα μισθώνονται στους ενδιαφερόμενους, στην αντικειμενική τους αξία.

Ενδιαφερόμενοι μπορεί να είναι και οι δήμοι που θέλουν να τις αξιοποιήσουν στην υπηρεσία των δημοτών τους ή «επενδυτές» που θέλουν να τις «αξιοποιήσουν» στην υπηρεσία των δικών τους κερδών. Μάλιστα, για τους ενδιαφερόμενους δήμους ο νόμος θα προβλέπει μίσθωση των εκτάσεων με τιμή που θα ξεκινάει από το 5% της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου.

Οι εκτάσεις των ανενεργών στρατοπέδων στις Σέρρες δεν αποτελούν εξαίρεση, αφού εντάσσονται στη γενικότερη πολιτική κατεύθυνση του ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας.

Μετά και την «επισημοποίηση του αρραβώνα» του ΥΕΘΑ με τον Δήμο Σερρών και τη δημοσίευση της έγκρισης της πολεοδόμησης της συνολικής έκτασης των 195 στρεμμάτων του πρώην Στρατοπέδου Εμμ. Παπά στο ΦΕΚ (αρ. Φύλλου 110/17 Ιουνίου 2016, Τεύχος Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων και Πολεοδομικών Θεμάτων) και απόδοσης του καθαρού δομημένου τμήματος 52 στρεμμάτων στο Ταμείο Εθνικής Άμυνας (ΤΕΘΑ), το υπουργείο στρέφεται τώρα στην «εκμετάλλευση» και των άλλων εκτάσεων αποκλειστικά από το ίδιο. Απομένουν μερικές «νομικές εκκρεμότητες» για να ξεκινήσουν οι διαδικασίες ιδιωτικοποίησης και να βγει στο σφυρί το Στρατόπεδο Εμμ. Παπά.