Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου 2022

Η «ακτινογραφία» δημόσιων συμβάσεων 5,2 δισ. ευρώ – Με «απευθείας ανάθεση» πάνω από τα 2/3








Η «ακτινογραφία» δημόσιων συμβάσεων 5,2 δισ. ευρώ – Με «απευθείας ανάθεση» πάνω από τα 2/3
07-12-2022 - Πηγή: naftemporiki.gr

Ξεπέρασε τα 5 δισ. ευρώ το ύψος των δημοσίων συμβάσεων προμηθειών, υπηρεσιών, έργων και μελετών που υπογράφηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2022, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Κεντρικού Ηλεκτρονικού Μητρώου Δημοσίων Συμβάσεων (ΚΗΜΔΗΣ).

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, το εξάμηνο Ιανουαρίου – Ιουνίου 2022 υπογράφηκαν συνολικά 95.910 συμβάσεις, συνολικού ύψους 5,243 δισ. ευρώ, με τις περισσότερες από αυτές (σε αριθμό) να αφορούν προμήθειες, ενώ ως προς το ποσό στην πρώτη θέση βρίσκονται οι συμβάσεις για υπηρεσίες.

Ανά κατηγορία

Ειδικότερα, εκ των 95.910 δημοσίων συμβάσεων, 3.224 συνολικού προϋπολογισμού 1,640 δισ. ευρώ αφορούν «έργα», 925 συμβάσεις προϋπολογισμού 45,3 εκατ. ευρώ «μελέτες», 51.257 συμβάσεις προϋπολογισμού 1,417 δισ, ευρώ «αφορούν» προμήθειες, 39.394 συμβάσεις προϋπολογισμού 2,118 δισ. ευρώ αφορούν «υπηρεσίες» και 1.110 συμβάσεις προϋπολογισμού 21,5 εκατ. ευρώ αφορούν «τεχνικές ή λοιπές συναφείς υπηρεσίες».

Σε ό,τι αφορά τις συμβάσεις ανά διαδικασία, στην πρώτη θέση σε αριθμό βρίσκονται αυτές με «απευθείας ανάθεση», ενώ ως προς το ποσό οι συμβάσεις με «ανοικτή διαδικασία». Συγκεκριμένα, με «ανοικτή διαδικασία» υπογράφηκαν 15.887 συμβάσεις συνολικού προϋπολογισμού 3,25 δισ. ευρώ, ενώ με τη διαδικασία της «απευθείας ανάθεσης» υπογράφηκαν 66.219 συμβάσεις προϋπολογισμού 767,6 εκατ. ευρώ.

Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 2022

Πώς το κράτος σε βάζει να πληρώσεις την ψηφιοποίηση της πολεοδομίας


Πώς το κράτος σε βάζει να πληρώσεις την ψηφιοποίηση της πολεοδομίας
04-12-2022 - Πηγή: news247.gr

ΝΙΚΗ ΜΠΑΚΟΥΛΗ

Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου και Ακίνητου χαρακτηρίστηκε από την κυβέρνηση ως “θεσμός μείζονος σημασίας για το δημόσιο συμφέρον, την καταπολέμηση της αυθαίρετης δόμησης και την προστασία της ιδιοκτησίας που παρέμενε στον ‘πάγο’ από το 2010”.

Τι είναι η ηλεκτρονική ταυτότητα; Αυτό που χρειάζεται όποιος κάνει μεταβίβαση ακινήτου του. Από πώληση έως γονική παροχή.

Ξέρω. Έχεις πολλά να σχολιάσεις -με πρώτο ποιος επέτρεπε ή ακόμα και ενθάρρυνε αυτήν την αυθαίρετη δόμηση για δεκαετίες, με highlight του σατανικού παρελθόντος την εκτός σχεδίου δόμηση.

Ωστόσο, θα ήθελα να μου επιτρέψεις να σου πω τι είχαν να επισημάνουν στο Magazine δυο πολιτικοί μηχανικοί, ένας από την Κρήτη και από την Αθήνα (τα στοιχεία είναι στη διάθεση μας): ο νόμος είναι εισπρακτικός και εφαρμόστηκε σε περίοδο που όλος ο πλανήτης αγοράζει ακίνητα στην Ελλάδα -για να σωθεί από το κρύο και για την Golden Visa που από το 2023 θα αυξηθεί από 250.000 ευρώ σε 500.000 ευρώ.

Ναι, προφανώς και τίποτα δεν έγινε τυχαία.

Η ανάγκη για ψηφιακή ταυτότητα ακινήτων και κτιρίων προέκυψε για να εξασφαλίσει χρήματα το κράτος. Ξεκινάει από τα αυθαίρετα που ξέρει ότι υπάρχουν παντού, σε διάφορους τύπους και σε μεγάλους αριθμούς, αναγκάζοντας όσους θέλουν να πουλήσουν να συνταχθούν.

Επί της ουσίας, πρόκειται για προσπάθεια ψηφιοποίησης της πολεοδομίας. Αντί όμως, να αναλάβει το κράτος το κόστος της δημιουργίας βάσης δεδομένων, αναγκάζει τους πολίτες-ιδιοκτήτες να το πληρώσουν. Την τελική ευθύνη την έχει ο μηχανικός που αναλαμβάνει τα της έκδοσης ηλεκτρονικής ταυτότητας.

Να μη γίνουν οι δολοφονίες συνήθεια

Να αντιδράσουμε, όχι μόνο για την υπενθύμιση της δολοφονίας Γρηγορόπουλου από αστυνομικό που κυκλοφορεί ελεύθερος, αλλά και για το νεαρό στη Θεσσαλονίκη που για 20 € βενζίνης χαροπαλεύει, ξανά από σφαίρα (επιβραβευμένου μάλθιστα με 600€ μπόνους) αστυνομικού, αλλά και για το μαθητή στις Σέρρες που έχασε τη ζωή του από τις διαλυμένες σχολικές υποδομές. Όλοι μαζί, μαθητές, εργαζόμενοι, φοιτητές σε όλες τις πόλεις.

Διαδηλώσεις 6 Δεκέμβρη για τις «μέρες του Αλέξη Γρηγορόπουλου» |


Διαδηλώσεις κατά του αστυνομικού κράτους του καθεστώτος Μητσοτάκη θα πραγματοποιηθούν στις 6 Δεκέμβρη, με αφορμή τα 14 χρόνια από τη δολοφονία στα Εξάρχεια του Αλέξη Γρηγορόπουλου αλλά και για όλους και όλες που χάθηκαν όλα αυτά τα χρόνια από τη βία του κράτους, της αστυνομίας, των φασιστών και της πατριαρχίας: τον Παύλο Φύσσα, τον Βασίλη Μάγγο, τον Ζακ/Zackie, τον Νίκο Σαμπάνη, τις δολοφονημένες γυναίκες…


Η δολοφονία του Αλέξη Γρηγορόπουλου και η κοινωνική έκρηξη που ακολούθησε διέλυσε με απόλυτο τρόπο τις προσχηματικές αφηγήσεις περί συναίνεσης και ομαλότητας στη νεοφιλεύθερη αστική δημοκρατία. Ενώ πλαστή ευφορία της «ισχυρής Ελλάδας» και των Ολυμπιακών Αγώνων είχε ήδη ξεφτίσει και η επερχόμενη κατάρρευση άρχιζε να εμφανίζεται, η σφαίρα του Κορκονέα πέτυχε μια ολόκληρη γενιά. Κι αυτή απάντησε, ενάντια στην κρατική βία, τον αυταρχισμό, το διαλυμένο μέλλον. Σήμερα, βρισκόμαστε μπροστά σε μια συντονισμένη επίθεση στα δημοκρατικά δικαιώματα με στόχο την οικοδόμηση ενός νέου αυταρχικού κράτους. Σε αυτό οι πολίτες οφείλουν να πειθαρχήσουν, αλλά και να μάθουν να ζουν διαφορετικά χωρίς να διεκδικούν τίποτα. Πρέπει να φοβηθούν ώστε να αποδεχτούν την φτώχεια τους και την ραγδαία χειροτέρευση της ζωής τους μέσα σε λίγους μόνο μήνες.

Στην Αθήνα προγραμματίζονται δύο διαδηλώσεις από τα Προπύλαια προς τη Βουλή: από φοιτητικούς συλλόγους και μαθητές (1μμ.) και από πολιτικές οργανώσεις της Αριστεράς, μαζικούς φορείς και άλλες συλλογικότητες (6.30μμ.). Στη Θεσσαλονίκη, συγκέντρωση θα πραγματοποιηθεί στην Καμάρα (6μμ.)


Νεκρός 11χρονος μαθητής του 9ου ΔΣ Σερρών από έκρηξη στο λεβητοστάσιο, τραυματίες δύο μαθητές | Εισαγγελική εντολή για τα αίτια της έκρηξης

Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου 2022

Συσπείρωση Αριστερών Μηχανικών: Ανακοίνωση για τα αποτελέσματα των εκλογών του Πανελλήνιου Συλλόγου Διπλωματούχων Αγρονόμων & Τοπογράφων Μηχανικών (ΠΣΔΑΤΜ)



ΣΥΝΟΛΟ

2018

2022

ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ 2018-2022

ΨΗΦΟΙ

ΠΟΣΟΣΤΟ

1565

 

1125

-440

-28,12%

ΑΚΥΡΑ

5

 

0

 

 

ΛΕΥΚΑ

9

 

8

 

 

ΕΓΚΥΡΑ

1560

 

1125

-435

-27,88%

 

ΨΗΦΟΙ

ΕΔΡΕΣ

ΠΟΣΟΣΤΟ

ΨΗΦΟΙ

ΕΔΡΕΣ

ΠΟΣΟΣΤΟ

 

 

ΔΚΜ

418

3

26,95%

374

4

33,24%

-44

-10,53%

ΕΝΟΤΗΤΑ

169

1

10,90%

131

1

11,64%

-38

-22,49%

ΠΑΣΚ

637

4

41,07%

375

4

33,33%

-262

-41,13%

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ

135

1

8,70%

134

1

11,91%

-1

-0,74%

ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΑΡΙΣΤΕΡΩΝ ΤΟΠΟΓΡΑΦΩΝ

88

1

5,67%

103

1

9,16%

15

17,05%

ΕΝΕΡΓΟΙ (ΔΙΑΣΠΑΣΗ ΔΚΜ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ)

104

1

6,71%

0

 

0,00%

-104

 

ΣΥΝΟΛΟ

1551

11

100,00%

1117

11

 

 

 

 

ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΑΡΙΣΤΕΡΩΝ ΤΟΠΟΓΡΑΦΩΝ

https://syspeirosiaristerontopografon.blogspot.com/

 

Ανακοίνωση για τα αποτελέσματα των εκλογών του Πανελλήνιου Συλλόγου Διπλωματούχων Αγρονόμων & Τοπογράφων Μηχανικών (ΠΣΔΑΤΜ)

Στις εκλογές για την ανάδειξη νέου Διοικητικού Συμβουλίου (ΔΣ) στις 27 Νοέμβρη 2022 του ΠΣΔΑΤΜ η Συσπείρωση Αριστερών Τοπογράφων ήταν η μοναδική παράταξη που αύξησε την δύναμή της σε απόλυτο αριθμό ψήφων σε σχέση με τις εκλογές του 2018 παρά τη μείωση της συμμετοχής.

Έλαβε 103 ψήφους και παρουσίασε αύξηση του ποσοστού των ψήφων της κατά 17,05%, έλαβε συνολικά 9,16% και 1 έδρα στο νέο ΔΣ. Είναι πλέον πρώτη Αριστερή δύναμη στην Αθήνα στην οποία κατέλαβε την 3η θέση. Αξιοσημείωτη είναι η αύξηση της δύναμής της στην επαρχία. Χαρακτηριστικά στον Άγιο Νικόλαο, το Ηράκλειο και την Καλαμάτα κατέλαβε την δεύτερη θέση, ενώ στο Αγρίνιο την τρίτη. 

Στις φετινές εκλογές συμμετείχαν 1125 Αγρ. Τοπογράφοι Μηχανικοί 440 λιγότεροι από τις εκλογές του 2018, δηλαδή η συμμετοχή μειώθηκε κατά 28,12%.

Το εκλογικό σώμα τιμώρησε την απερχόμενη διοίκηση του Συλλόγου με την μείωση της συμμετοχής του λόγω όχι μόνο λόγω της μηδενικής δράσης του, αλλά διότι στην ουσία στάθηκε απέναντι στα συμφέροντα και της ανάγκες του κλάδου.

Η ΠΑΣΚ έχασε το 41,31% της εκλογικής της δύναμης παίρνοντας 375 ψήφους ποσοστό 33,33% και 4 έδρες στο νέο ΔΣ, πληρώνοντας το μεγαλύτερο τίμημα της πλήρης ταύτισης της πολιτικής της με τις επιλογές της κυβέρνησης της ΝΔ στο χώρο των τεχνικών, την πλήρη συμπόρευσή της με την διοίκηση Στασινού στο ΤΕΕ, αλλά  των προσωπικών φιλοδοξιών του και προσωπικών πολιτικών του απερχόμενου προέδρου.

Η ΔΚΜ έχασε το 10,53% της εκλογικής της δύναμης, το οποίο είναι στην ουσία πολύ μεγαλύτερο που αγγίζει το 28% αν υπολογιστούν και οι ψήφοι των Ενεργών Τοπογράφων που επανήλθαν στην ΔΚΜ μετά το μοναδικά ξεχωριστό κατέβασμα του 2018. Η ΔΚΜ έλαβε 374 ψήφους, ποσοστό 33,24% και 4 έδρες στο νέο ΔΣ. Είναι η πρώτη φορά από την δεκαετία του ‘90 τουλάχιστον, που στον ΠΣΔΑΤΜ η παράταξη που στηρίζεται από την κυβέρνηση δεν βγαίνει πρώτη δύναμη και δεν ψηφίζεται από την συντριπτική πλειοψηφία.

Η Ενότητα (παράταξη που στηρίζεται από τον ΣΥΡΙΖΑ) έχασε το 22,49% της εκλογικής της δύναμης παίρνοντας 131 ψήφους ποσοστό 11,64% και 1 έδρα στο νέο ΔΣ, πληρώνοντας το τίμημα της πλήρης ταύτισής της με την πολιτική της ΠΑΣΚ και ΔΚΜ στο ΔΣ όπου πάντα ψήφιζαν από κοινού.

Η ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ απώλεσε το 0,74% των ψήφων της επιβεβαιώνοντας τη συνήθη εκτίμηση του ΚΚΕ περί συγκράτησης του κύριου όγκου των δυνάμεών της. Έλαβε 134 ψήφους, ποσοστό 11,91% και 1 έδρα στο νέο ΔΣ.

Η Συσπείρωση Αριστερών Τοπογράφων θα συνεχίσει την παρουσία της στο νέο ΔΣ μέσα από την 1 έδρα που και πάλι καταλαμβάνει. Οι συσχετισμοί στο νέο ΔΣ δεν μεταβάλλονται και έτσι η ΠΑΣΚ λαμβάνει 4 έδρες, όσες κα η ΔΚΜ, ενώ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ και ΕΝΟΤΗΤΑ έχουν από 1

Το οριακό αποτέλεσμα μεταξύ ΔΚΜ και ΠΑΣΚ έκανε τις δυο αυτές παρατάξεις την προηγούμενη εβδομάδα να συμπεριφέρονται σαν κακομαθημένα παιδάκια που τους πήραν ένα παιχνίδι που δεν τους ανήκει. Οι άχρηστοι «άριστοι» της ΔΚΜ, αφού ζήτησαν δύο φορές αναβολή των εκλογών «για να τις προετοιμάσουν» τελικά χωρίς να  ελέγξουν την ορθότητα των αποτελεσμάτων προέβησαν σε ανακοίνωση στα social media όπου εμφανίζονται ως πρώτη δύναμη. Η ΠΑΣΚ από την μεριά της δια του πρώην επικεφαλής της, αφού προηγμένος φωτογραφήθηκε με πρώην υπουργούς, πρώην βουλευτές, πρώην γραμματείς και φαρισαίους πανηγύρισε το αποτέλεσμα της απώλειας του 41,13% της εκλογικής δύναμης της παράταξής του ως νίκη, επισυνάπτοντας φωτογραφία του από το βήμα της βουλής, κάνοντας πλέον ξεκάθαρες τις προσωπικές πολιτικές και στόχους που ακολούθησε τη θέση του επικεφαλής του Συλλόγου. Έτσι, άρχισε ένας καβγάς με απειλές για ακυρώσεις ψηφοδελτίων και καλπών με αποτέλεσμα να αμφισβητούνται συνεχώς τα αποτελέσματα παρόλο που οι λίστες αποτελεσμάτων που έχουν οι δύο παρατάξεις συμφωνούν απολύτως.

Ευχόμαστε να γίνουν οριστικά «πρώην» όλοι όσοι παίζουν με τις ανάγκες και τα δικαιώματα του κλάδου.

Η ΕΝΟΤΗΤΑ μη μπορώντας να διαχειριστεί ένα ακόμα άσχημο γι αυτήν εκλογικό αποτέλεσμα ρίχνει νερό στον μύλο του άσκοπου τσακωμού των παραπάνω παρατάξεων δηλώνοντας με την στάση της την πρόθεσή της να συνεργαστεί με κάθε κόστος και με τους δύο στο νέο ΔΣ.            

Η ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ λόγω του οριακού αποτελέσματος που έχει με την Ενότητα και ενώ τα αποτελέσματα είναι ξεκάθαρα αρνείται να τα ανακοινώσει με το πρόσχημα ότι είναι προσωρινά, δηλαδή δεν έχουν ελεγχθεί όλα τα ψηφοδέλτια όλης της Ελλάδας και η σταυροδοσία από την Κεντρική Εφορευτική Επιτροπή. Ξαφνικά αγνοούν ότι από την ίδρυση του Συλλόγου τα αποτελέσματα ανακοινώνονται αυθημερόν ή μέσα στις επόμενες δύο ημέρες, αφού αυτό που ενδιαφέρει τον κλάδο είναι τα πολιτικά συμπεράσματα και η κατανομή των εδρών και όχι η μία ψήφος που ενδεχομένως αλλάξει κάτοχο.

Καλούμε την Κεντρική Εφορευτική Επιτροπή να ολοκληρώσει και να προβεί άμεσα στην έκδοση των οριστικών αποτελεσμάτων και των ονομάτων των νέων μελών του ΔΣ ώστε να αρχίσει να εργάζεται.

Η Συσπείρωση Αριστερών Τοπογράφων χαιρετίζει την διάθεση του κλάδου να τιμωρήσει τις κυβερνητικές και κοινοβουλευτικές δυνάμεις, όμως αυτή πρέπει να γίνεται δια της συμμετοχής του κλάδου στα κοινά, και όχι δια της αποχής του. Η αποχή ευνοεί τις δυνάμεις που επιθυμούν τον σύλλογο κομπάρσο των εξελίξεων και ρίχνει βούτυρο στο ψωμί των σε αυτούς που θέλουν να μετατρέψουν το σύλλογο σε σφραγίδα μακριά από κάθε διεκδίκηση.

Ευχαριστούμε τους συναδέλφους που ανέδειξαν την Συσπείρωση Αριστερών Τοπογράφων σε μοναδική ουσιαστικά κερδισμένη παράταξη τόσο σε απόλυτο αριθμό ψήφων όσο και σε ποσοστό (σχετική αύξηση ποσοστού 62%, απόλυτη αύξηση ποσοστού κατά 3,48% και ψήφων κατά 17,05%). Η ψήφος αυτή μας δίνει δύναμη στους αγώνες που έρχονται εντός, εκτός ή και ενάντια στο σύλλογο για πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα στο πτυχίο. Με το Σωματείο Μισθωτών Τεχνικών για την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων και αξιοπρεπείς μισθούς. Να φέρουμε τον σύλλογο δίπλα στους τοπογράφους μηχανικούς και την κοινωνία.


Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2022

Σχετικά με τους Υπεύθυνους Ενεργειακών Υποδομών/Εγκαταστάσεων

 


Θέμα : Σχετικά με τους Υπεύθυνους Ενεργειακών Υποδομών/Εγκαταστάσεων

Κύριοι Υπουργοί

Η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ αποτελεί την Ομοσπονδία που εκπροσωπεί το σύνολο των Διπλωματούχων Μηχανικών οι οποίοι υπηρετούν στη Δημόσια Διοίκηση (Υπουργεία, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού). Απευθυνόμαστε σε εσάς σχετικά με τους Υπεύθυνους Ενεργειακών Υποδομών/Εγκαταστάσεων, οι οποίοι έχουν οριστεί κατά μεγάλη πλειοψηφία από τον κλάδο μας των Διπλωματούχων Μηχανικών.

Σύμφωνα με το ΦΕΚ Β΄ 3424/02.07.2022 που εκδόθηκε εν μέσω θέρους και την εγκύκλιο 11963/21.07.2022 που ακολούθησε, ζητείται να οριστούν ενεργειακοί / διοικητικοί υπεύθυνοι. Ήδη έχουν περάσει κάποιοι μήνες από την εφαρμογή της Εγκυκλίου και από πλευράς μας έχουμε καταγράψει πλήθος προβλημάτων και δυσλειτουργιών:

Α. Η εν λόγω ΚΥΑ θέτει εξαρχής ως στόχο: «Για τους φορείς αυτούς τίθεται από τη δημοσίευση της παρούσας και εντεύθεν στόχος μείωσης της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας ο οποίος δεν μπορεί να είναι μικρότερος από δέκα τοις εκατό (10%) σε σχέση με τις καταναλώσεις της ίδιας/αντίστοιχης περιόδου του έτους 2019 για το πρώτο έτος εφαρμογής της παρούσας. Για τα επόμενα έτη ο στόχος θα επαναπροσδιοριστεί.» Διαπιστώνουμε πως η εξοικονόμηση ενέργειας περιορίζεται κι αφορά μόνο στην κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, εξαιρώντας αναιτιολόγητα τα ορυκτά καύσιμα (πετρέλαιο, Φυσικό Αέριο κλπ), που επίσης χρησιμοποιούνται για τη θέρμανση των κτιρίων, αλλά και για τις μετακινήσεις των υπαλλήλων των Υπηρεσιών. Ο στόχος δε είναι ανεδαφικός σε πολλές περιπτώσεις, αλλά ταυτόχρονα είναι και λανθασμένος. Και αυτό γιατί ήδη πολλοί Φορείς έχουν προβεί μέχρι το 2019 σε ενεργειακή εξοικονόμηση που κάνει το στόχο περαιτέρω μείωσης ανέφικτο, αλλά και γιατί υπάρχουν ανελαστικές υποχρεώσεις κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας όπως στον ηλεκτροφωτισμό, στην άρδευση, ύδρευση, νοσοκομεία, σχολεία και αλλού.

Β. Στην ΚΥΑ και την εγκύκλιο δεν περιγράφεται ούτε πως θα υλοποιηθούν αυτά τα μεγαλόπνοα σχέδια, ούτε πολύ περισσότερο από ποιους πόρους θα αντληθούν τα απαιτούμενα κονδύλια. Επιπλέον, δεν λαμβάνεται υπόψη ότι πολλά από τα υφιστάμενα δημόσια κτήρια είναι εξαιρετικά γερασμένα, δεν έχουν αναβαθμιστεί ενεργειακά, ενώ άλλα δεν ανήκουν καν στην κυριότητα του δημοσίου, αλλά είναι νοικιασμένα και πολλά από αυτά πρόκειται σύντομα να εγκαταλειφθούν (βλέπε σχέδιο μετεγκατάστασης στην ΠΥΡΚΑΛ). Και, βέβαια δεν γίνεται απολύτως καμία μνεία για την ενεργειακή τους αναβάθμιση, καθιστώντας έτσι τους Δ. Μηχανικούς για άλλη μια φορά υποψήφια εξιλαστήρια θύματα για τη μη επίτευξη του στόχου! Γνωρίζουμε όλοι ότι λόγω της ακαταλληλότητας των κτιριακών υποδομών και υπό την παρούσα κατάσταση, πολύ συχνά οι δημόσιοι υπάλληλοι αναγκάζονται να εργάζονται σε δυσχερείς συνθήκες με έλλειψη ψύξης/θέρμανσης, φυσικού φωτισμού/αερισμού, κλπ. Σε επιμέρους άρθρα του ΦΕΚ παρατηρείται πλήθος αοριστιών και επεμβάσεων, οι οποίες απαιτούν μελέτες, χρόνο και πόρους. Ενδεικτικά σας αναφέρουμε, στο άρθρο 3 και ως άμεσο μέτρο προτείνεται η σκίαση των κτηρίων προς βελτίωση ενεργειακής συμπεριφοράς. Στα μεσοπρόθεσμα μέτρα συμπεριλαμβάνονται μείωση αέργου ισχύος ηλεκτρικών καταναλώσεων με κατάλληλο εξοπλισμό αντιστάθμισης για την αύξηση του συντελεστή ισχύος τους (συν φ) σε επίπεδο κατ’ελάχιστον 0,95 καθώς και η εγκατάσταση Building Energy Management Systems.

Γ. Όσον αφορά το εμπλεκόμενο ανθρώπινο δυναμικό που μας αφορά, ο ορισμός των υπευθύνων αυτών (ενεργειακών και διοικητικών) γίνεται αυθαίρετα, εφόσον στην εγκύκλιο δεν αναφέρεται κανένα κριτήριο επιλογής. Απουσιάζει οποιαδήποτε διαδικασία επιμόρφωσης (τόσο στην πλατφόρμα, όσο και γενικά στα θέματα εξοικονόμησης ενέργειας), απαραίτητη για την ορθή λειτουργία κάθε σχετικής διαδικασίας. Η ίδια η διαδικασία εξοικονόμησης ενέργειας απαιτεί εξειδικευμένο προσωπικό, με σχετική επιμόρφωση που να μπορεί στην ολότητα του θέματος να μελετά, να προτείνει, να εκτελεί και να συντηρεί σχετικά έργα και υποδομές. Ειδικά σε μεγάλους Φορείς, όπως Υπουργεία, Περιφέρειες, Δήμοι η αρμοδιότητα αυτή θα έπρεπε να αποτελεί ξεχωριστή λειτουργία σε επίπεδο Διεύθυνσης, στελεχωμένη με το αντίστοιχο προσωπικό και όχι αναθέτοντας παράλληλα καθήκοντα σε ήδη πολλαπλά επιφορτισμένους Υπαλλήλους (ειδικά Μηχανικούς) οι οποίοι ταυτόχρονα έχουν να επιβλέψουν και να δημοπρατήσουν έργα, να εκδώσουν άδειες, να πραγματοποιήσουν ελέγχους, να απαντήσουν υπηρεσιακά έγγραφα κλπ. Οι ενεργειακοί / διοικητικοί υπεύθυνοι, χωρίς δηλαδή να διαθέτουν την απαραίτητη κατάρτιση, εμπειρία και υλικοτεχνική υποδομή, καλούνται να συμπληρώσουν μέσα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα publicenergysavings.gov.gr (η οποία παραμένει δύσχρηστη, με ελλείψεις και προβλήματα) πληθώρα στοιχείων, γραφειοκρατικού κυρίως χαρακτήρα, με συνεπακόλουθη απώλεια πολυτίμων εργατοωρών από τα κύρια καθήκοντα τους, τα οποία συνεχίζουν αμείωτα, χωρίς καν μια αναφορά σε επιπλέον κίνητρα στους δημόσιους υπαλλήλους που θα απασχοληθούν στο εξαιρετικά σημαντικό αυτό αντικείμενο. Τουναντίον, θεσπίζεται ένα πλαίσιο με επαυξημένες πειθαρχικές ευθύνες και αμφίβολα αποτελέσματα.

Με βάση τα ανωτέρω προκύπτει αβίαστα το συμπέρασμα ότι η έκδοση των οδηγιών αποσκοπεί στην ανάθεση στους ενεργειακούς υπεύθυνους (κυρίως Μηχανικούς) του ρόλου του Ενεργειακού Αστυνομικού του Δημοσίου. Ήδη, έχουν παρατηρηθεί φαινόμενα εντόνων διαφωνιών μεταξύ υπαλλήλων και δυσλειτουργιών των υπηρεσιών, για τα οποία το μόνο που ευθύνεται είναι το ασαφές πλαίσιο αρμοδιοτήτων. Η ενεργειακή εξοικονόμηση αποτελεί ένα θέμα που χρήζει σοβαρής και μακροπρόθεσμης αντιμετώπισης. Είναι ένας ιδιαίτερος τομέας που χρειάζεται πόρους, στρατηγική, σχεδιασμό και εξειδικευμένα στελέχη. Η πρωτοφανής προχειρότητα με την οποία η Κυβέρνηση «εν μια νυκτί», καλεί τους Δημόσιους Υπάλληλους Διπλ. Μηχανικούς να επιλύσουν το πρόβλημα της ενεργειακής κρίσης στα κτήρια που στεγάζονται οι υπηρεσίες του δημοσίου, είναι βέβαιο ότι δεν θα φέρει τα θεμιτά αποτελέσματα. Το μόνο που θα καταφέρει είναι να δημιουργήσει ακόμη πιο δυσχερείς συνθήκες εργασίας, προκαλώντας έριδες μεταξύ των συναδέλφων Δημοσίων Υπαλλήλων στους εργασιακούς χώρους. Το γεγονός ότι την ίδια στιγμή η Κυβέρνηση επιλέγει να επιδοτεί μηνιαία την κερδοφορία των ιδιωτών παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας με υπέρογκα ποσά για να καλύψει το αυξημένο κόστος της ιδιωτικοποιημένης αγοράς ενέργειας, δείχνει και την επί της ουσίας αντίφαση αυτών των πολιτικών. Τα χρήματα αυτά θα μπορούσαν να καλύψουν πλήθος παρεμβάσεων ενεργειακής εξοικονόμησης και εκσυγχρονισμού υποδομών στα Δημόσια κτίρια και όχι μόνο.

Στα πλαίσια αυτά, σας καλούμε να αποσυρθεί, και να επανεξεταστεί η εν λόγω ΚΥΑ και η εν λόγω Εγκύκλιος καθώς και να επαναπροσδιοριστεί, σε διαβούλευση με την Ομοσπονδία μας και το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος. Σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να ισχύσουν τα προβλεπόμενα πειθαρχικά μέτρα (εξάλλου είναι ενδεικτικό, ότι η πλειοψηφία των Φορέων δεν ανταποκρίθηκε, μόλις 798 σε σύνολο 2.776 δημόσιων φορέων έχουν εναρμονιστεί με την εφαρμοστική εγκύκλιο του υπουργείου Εσωτερικών για την εξοικονόμηση ενέργειας).

Για να είναι εφικτός ο στόχος μείωσης της ενέργειας, απαιτείται η πρόσληψη κι η επιμόρφωση εξειδικευμένου προσωπικού που να απασχολείται αποκλειστικά με τις προαναφερόμενες αρμοδιότητες, ώστε να δουλέψει αποτελεσματικά και μακρόπνοα προς όφελος του Περιβάλλοντος, της Κοινωνίας και του Δημοσίου Συμφέροντος.

Τέλος, σας επισημαίνουμε πως επιφυλασσόμαστε για κάθε νόμιμο δικαίωμα προστασίας των μελών μας.

Στη διάθεση σας για οποιαδήποτε διευκρίνηση.