Σάββατο 27 Σεπτεμβρίου 2014

Τι είναι και τι θέλει το EAM

 

Σαν σήμερα πριν 73 χρόνια, στις 27 Σεπτεμβρίου 1941 ιδρύθηκε το ΕΑΜ που έμελλε να γράψει την ηρωϊκή εποποιία της αντίστασης του λαού μας στον φασισμό.

Ακολουθεί το βασικό κείμενο του Δημήτρη Γληνού "Τι είναι και τι θέλει το EAΜ".

Παραμένει επίκαιρο, με όλες τις ιστορικές αναλογίες και διαφορές με τη σημερινή εποχή. Στην έκδοση που ακολουθεί, υπάρχει πρόλογος του Γιάννη Ζέβγου.

Γιατί το ποσοστό του ΤΣΜΕΔΕ υποχρεωτικά πρέπει να μειωθεί στην Attica bank; – Μια παράμετρος που ελάχιστοι γνωρίζουν

Αναδημοσίευση από εδώ
Η DGCom η Ευρωπαική Επιτροπή Ανταγωνισμού....θα μπλοκάρει το ΤΣΜΕΔΕ αν αυξήσει περαιτέρω το ποσοστό του στην Attica bank
Η διαδικασία ανακεφαλαιοποίησης της Attica bank βρίσκεται σε εξέλιξη, το ΤΣΜΕΔΕ το Ταμείο των Μηχανικών που κατέχει το 51% της τράπεζας συνεχίζει τις διαπραγματεύσεις με τους 2 ξένους επενδυτές που ζητούν πλήρη έλεγχο δηλαδή 51% και management.
Η αύξηση κεφαλαίου των 434 εκατ βρίσκεται ακόμη στον αέρα αν και η διοίκηση Γαμβρίλη της Attica bank αναφέρει ότι βλέπει φως στον ορίζοντα.
Το www.bankingnews.gr έχει παρουσιάσει αναλυτικότατα στοιχεία για την πραγματική χρηματοοικονομική θέση της Attica bank, τα εναλλακτικά σενάρια ενόψει της αύξησης κεφαλαίου, τις απαιτήσεις των ξένων που ζητούν πλήρη έλεγχο που ουσιαστικά περιθωριοποιεί το ΤΣΜΕΔΕ, τις παραμέτρους της αύξησης κεφαλαίου.
Ενώ έχουν γραφεί πολλά ελάχιστοι γνωρίζουν μια πραγματικότητα την οποία και καταγράφουμε….ως πραγματικότητα, που αναλύει θεσμικός παράγοντας.
«Αρχές του 2015 ή κάποια στιγμή τους επόμενους μήνες το ΤΣΜΕΔΕ το Ταμείο των Μηχανικών θα ενσωματωθεί σε ένα ενιαίο κρατικό ασφαλιστικό φορέα.
Η εξέλιξη αυτή, επηρεάζει άμεσα την….Attica bank.
Το ΤΣΜΕΔΕ ως βασικός μέτοχος της Attica bank ήδη με το 51% ή σε μια υποθετική περίπτωση που κάλυπτε τα 221 εκατ σε σύνολο 434 εκατ της αύξησης όπως επίσημα έχει αναφέρει….θα βρισκόταν στο μικροσκόπιο της DGCom εποπτευόμενο στο πλαίσιο των κρατικών ενισχύσεων.
Το ΤΣΜΕΔΕ δεν μπορεί να αυξήσει ούτε κατά 1 μετοχή το στρατηγικό ποσοστό στην Attica bank γιατί η DGCom θα ακυρώσει την διαδικασία, εξέλιξη που θα προκαλέσει σοβαρές επιπλοκές στην Attica bank.
Για να ειπωθεί απλά αν υποθέσουμε ότι οι ξένοι αποχωρούν και δεν επενδύουν στην Attica bank, το ΤΣΜΕΔΕ μπορεί να δήλωνε ότι θα καταβάλλει τα 221 εκατ της ΑΜΚ αλλά λίγο αργότερα η DGCom θα ακύρωνε την διαδικασία.
Για την Attica bank είναι μονόδρομος η μείωση του ποσοστού του ΤΣΜΕΔΕ.
Το 34% ή και χαμηλότερα 30% ή 25% δεν αλλάζει τα δεδομένα της Attica bank.
Το θέμα είναι το ποσοστό συμμετοχής ή το management και στο ερώτημα αυτό πρέπει να απαντήσει η διοίκηση του ΤΣΜΕΔΕ που είναι και διοίκηση της Attica bank;
Το πρόβλημα είναι το ποσοστό που θα κατέχει το ΤΣΜΕΔΕ ή το management που δεν θέλει να χάσει το ΤΣΜΕΔΕ;»

Κατεδαφίστηκε η 150 ετών βίλα Αμαλίας του 1860, με ευθύνη του Καμίνη και του ΟΣΚ.

Αναδημοσίευση από εδώ
Ενημέρωση: Κατεδαφίστηκε η 150 ετών βίλα Αμαλίας του 1860, με ευθύνη του Καμίνη και του ΟΣΚ. Βαφτίζουν ένα νέο άσχετο κτίριο ως ανακατασκευή. Ως ευχάριστη είδηση αναμεταδίδεται η καταστροφή ενός ακόμα κτιρίου στο κέντρο της Αθήνας!
Εγκεφαλικό μας ήρθε όταν είδαμε μπουλντόζες να σαρώνουν το εσωτερικό ενός ακόμα κτιρίου στο κέντρο της Αθήνας και αυτό να προβάλλεται αβασάνιστα ως καλό. Η διατήρηση κελύφους κοντεύει να μην αφήσει κτίριο όρθιο στο κέντρο της Αθήνας και ουδείς φαίνεται να έχει αντιληφθεί ότι ελάχιστα απέχει από μια κατεδάφιση του 1960, που υποτίθεται κατηγορούν όλοι.

Καμίνης και Ο.Σ.Κ. κατεδάφισαν ουσιαστικά το 150 ετών κτίριο, αφού πλέον μόνο οι όψεις σώζονται για τη μόστρα και τους αδαείς!

Με μεγάλη χαρά μας παρουσίασαν τα μέσα ενημέρωσης την ανακατασκευή της βίλας Αμαλίας για επανάχρηση ως σχολείο περί το 2015 και την απαλλαγή της από την τριτοκοσμία. Η είδηση για εμάς είναι άλλη και έχει τίτλο οριστική καταστροφή ενός ακόμα κτιρίου στο κέντρο από τους εμπλεκόμενους κρατικούς αρμοδίους και ειδικούς, που κατά την άποψή μας δεν έχουν συναίσθηση τι και που το  κάνουν.

Άνθρωποι ίδιας αντίληψης με τους κατεδαφιστές του 1960 βιάζουν ανεπιστρεπτί τα κτίρια για προσωπικές φιλοδοξίες. Για άλλη μια φορά η ελληνική κοινωνία τους ακολουθεί, τρώγοντας αμάσητα την πρακτική της σαρωτικής επανάχρησης, όπως έκανε το '60 με τις πολυκατοικίες... Και αν η κοινωνία πλέον αντιστάθηκε στις ολοσχερείς κατεδαφίσεις αυτοί βρήκαν τρόπο να κάνουν τη δουλειά τους πάλι, καταστρέφοντας τα κτίρια με τρόπο εύπεπτο στον μέσο νεοέλληνα, που συνεχίζει να έχει ρηχή οπτική!

Επαναλαμβάνουμε ότι αυτό το κείμενο δεν γράφεται από ανεγκέφαλο ΠΡΟΒΑΤΟ ΜΕ ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΑΝΗΚΕΙ ΣΕ ΟΠΟΙΑΣ ΤΑΣΗΣ ΟΜΑΔΑ, ούτε έχει προηγούμενα με κάποιον (προκλήθηκε εκ των έργων τους), ούτε από άτομο που δεν εκτιμάει τη σύγχρονη αρχιτεκτονική άποψη και δημιουργία. Αυτά όμως δεν είναι άποψη είναι μη αναστρέψιμη καταστροφή αρχιτεκτονικής κληρονομιάς, από μια κοινωνία που γενικώς έχει "χάσει την μπάλα". Τη σύγχρονη αρχιτεκτονική να την εφαρμόζουμε σε νέα κτίρια ή επεμβαίνοντας σε κτίρια σαβούρες του 1960-2000 και όχι βιάζοντας αριστουργήματα που για πολλούς λόγους θα έπρεπε να ντρεπόμαστε να τα αγγίξουμε.

Τεράστια η ιστορία τα κτίρια. Τοίχοι με ψυχές. Τη μ......α του νεοέλληνα δεν τη φρενάρει τίποτα!

Ενδεικτικά αναφέρουμε (θα βρείτε περισσότερα στο διαδίκτυο):

Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2014

«Κριτικά» σχόλια και ερωτήματα στον Γ.Δραγασάκη

του Ν. Γαλάνη από εδώ

Μετά τις δηλώσεις Τσίπρα  στη ΔΕΘ, ο αρχιτέκτονας της οικονομικής πολιτικής – και όχι μόνο-  του ΣΥΡΙΖΑ-,   εκφραστής της «δεξιάς» και «ρεαλιστικής» κατεύθυνσης του κόμματος, κ. Γ. Δραγασάκης, ανέλαβε να κάνει τις απαραίτητες «διευκρινίσεις»,  για τα όσα είπε ο Αλ.Τσίπρας  στη Θεσσαλονίκη.
Οι διευκρινίσεις αυτές, ουσιαστικά απευθύνονται:
α) στο εγχώριο και διεθνές ευρωπαϊκό και όχι μόνο  κατεστημένο, υποδηλώνοντάς τους την αποδοχή και την συνέχιση στον ίδιο προσανατολισμό, πλαίσιο  και πολιτική. Δεν υπάρχει για τον Γ.Δραγασάκη η λέξη ανατροπή η σύγκρουση η ρήξη, καμιά κριτική στο  ευρωπαϊκό, μνημονικό και γενικά ευρωατλαντικό  πλαίσιο. Ο Τσίπρας, ο Δραγασάκης και ο ΣΥΡΙΖΑ  επιδιώκουν με τον ίδιο τρόπο με την ίδια συνταγή στο ίδιο πλαίσιο να πάρουν την κυβέρνηση. 
β) στο λαό,  όχι για να τον καλέσει να ενεργοποιηθεί να αγωνισθεί να ριζοσπαστικοποιηθεί, αλλά για να κάνει υπομονή και όταν έρθει η ώρα να ψηφίσει ΣΥΡΙΖΑ. Οι «ρεαλιστικές και εφικτές»  διευκρινίσεις Δραγασάκη έχουν  τη λογική  του βάλσαμου και της ανακούφισης, του «κάτι καλύτερο θα γίνει», και τον πρακτικό στόχο να πάρει την εξουσιοδότηση-ψήφο του λαού, γνωρίζοντας ότι σε αυτήν την κατάσταση ο λαός θα ψηφίσει οποιονδήποτε του υποσχεθεί το ελάχιστο καλύτερο από την υπάρχουσα άγρια επιθετική φασίζουσα πολιτική Σαμαρά-Βενιζέλου.
γ) στις «αντιπολιτευόμενες» κοινοβουλευτικές δυνάμεις ΑΝΕΛ-ΔΗΜΑΡ, ότι αυτό είναι ένα πρόγραμμα –χωρίς να ομολογείται- κυβέρνησης εθνικής και κοινωνικής σωτηρίας στην οποία χωράνε σχεδόν όλοι (ορφανές η ξαναβαφτισμένες δυνάμεις και πρόσωπα από τη δεξιά έως την  κεντροαριστερά).
Δεν περιμέναμε βέβαια από τον Γ.Δραγασάκη να κινείται με την αριστερή ριζοσπαστική πολιτική λογική του πώς « πρεπει να είναι και πώς να αλλάξουν» τα πράγματα και η οποία δεν σέβεται τα πλαίσια και τους όρους διαμόρφωσής τους. Όμως ο συμπαρουσιαστής του προγράμματος με τον  Α. Τσίπρα στη ΔΕΘ, κινήθηκε εντελώς ενσωματωμένος  σε μια πολιτική  σοσιαλφιλελεύθερης (;)  διαχείρισης  έχοντας για τον εαυτό του τον  ρόλο λογιστή. (π.χ. τους χρωστάμε, τους  πληρώνουμε, αλλά με  ρυθμίσεις)
  Ρωτάμε  τον αρχιτέκτονα της οικονομικής πολιτικής και του ρεαλισμού:
  1. Πού πήγαν  οι εθνικοποιήσεις; Θα γίνει καμία εθνικοποίηση στον τομέα της ενέργειας π.χ. στην ΔΕΗ, ή έχουν γίνει συμφωνίες με μεγαλοεπιχειρηματίες που λυμαίνονται τον χώρο; Οι εθνικοποιήσεις των υπηρεσιών κοινής ωφέλειας (ΔΕΗ,ΟΤΕ)  δεν ήταν στο λόγο του ΣΥΡΙΖΑ και μάλιστα ο ΟΤΕ και ως στρατηγική επιχείρηση για την ανασυγκρότηση της χώρας; Δεν τα έλεγε ο ίδιος ο κ. Δραγασάκης; Οι τράπεζες θα παραμείνουν ιδιοκτησία των Σάλλα κ. λπ., και των κεφαλαίων που κρύβονται πίσω τους, που τις περισσότερες τις πήραν ως «δώρο» (π.χ. Αγροτική, Τράπεζα Κύπρου); Η Αττική Οδός, οι εθνικές οδοί, δεν ήρθε η ώρα τους να έρθουν σε δημόσια χέρια; Η Αττική Οδός δεν έχει εξοφληθεί, από τις εισπράξεις των διοδίων της, σύμφωνα με το συμβόλαιό της με το ελληνικό δημόσιο; Η μήπως υπάρχει μορατόριουμ και με τον κ. Μπόμπολα; Στον κουβά κ. Δραγασάκη, το κίνημα των διοδίων;
  2. Πού πήγε  το μέχρι χθες «Θα σκίσουμε» τα μνημόνια; Πού πήγε το έξω η τρόικα; Στην συναινετική λύση για το χρέος; Και αν η λύση δεν είναι ευνοϊκή για την Ελλάδα, υπάρχει εναλλακτικό σχέδιο; Όπως είπατε δεν υπάρχει Σχέδιο Β, συνεπώς: « το ευρώ δεν είναι φετίχ» και το «καμία θυσία για το ευρώ», ήταν παραμύθια για αφελείς ψηφοφόρους.

Το ΤΑΙΠΕΔ ξεπουλάει ενεργά στρατόπεδα εν αγνοία του υπουργείου Άμυνας

Αναδημοσίευση από εδώ. Είδες οι "πατριώτες"?
melas
Μέσα στην πρεμούρα που έχει το ΤΑΙΠΕΔ να ξεπουλήσει τη δημόσια περιουσία, προχωρά σε πώληση ακινήτων στα οποία στεγάζονται στρατόπεδα ή είναι στη δικαιοδοσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας χωρίς καν να το ρωτήσει. Το θέμα, που έχει προλάβει, εκτός των άλλων, και ενδοκυβερνητικές κόντρες, προέκυψε μετά από ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, με την οποία καλούσαν την κυβέρνηση να προχωρήσει στην άμεση ανάκληση απόφασης της Διϋπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων με την οποία μεταβιβάστηκε στο ΤΑΙΠΕΔ ακίνητο στη θέση Κάλαθος Λίνδου στη Ρόδο και καταγγέλλοντας ότι πωλούνται ακόμη και ενεργά στρατόπεδα που βρίσκονται στην παραμεθόριο με το υπουργείο Εθνικής Άμυνας να βρίσκεται προ τετελεσμένων.
Το υπουργείο Άμυνας ανέφερε ότι δεν είχε ενημερωθεί για την πώληση ακινήτων που είναι στην δικαιοδοσία του. Μάλιστα, ο υφυπουργός Εθνικής Άμυνας τόνισε ότι από εδώ και στο εξής το ΤΑΙΠΕΔ θα πρέπει να λαμβάνει τη σύμφωνη γνώμη του υπουργείου για περιπτώσεις μεταβίβασης ακινήτων που είτε είναι ιδιοκτησίας ΤΕΘΑ είτε ακινήτων του Ελληνικού Δημοσίου που έχουν παραχωρηθεί για κάλυψη αναγκών Εθνικής Άμυνας.
Στην απάντησε που έστειλε το υπουργείο Εθνικής Άμυνας και διαβιβάστηκε στη Βουλή στις 16 Σεπτεμβρίου αναφέρεται ότι η Διϋπουργική Επιτροπή είχε λάβει απόφαση για τη μεταβίβαση κατά πλήρη κυριότητα, νομή και κατοχή ακινήτου κυριότητας του Ελληνικού Δημοσίου εμβαδού 1.360.000 τμ στη θέση Θέρμη του νομού Θεσσαλονίκης χαρακτηριζόμενο ως στρατιωτικό αεροδρόμιο.
Η απόφαση αυτή περιήλθε σε γνώση του ΓΕΑ «με τη δημοσίευσή της στο ΦΕΚ και κατόπιν αυτού άμεσα το ΥΠΕΘΑ απέστειλε σχετική επιστολή προς το υπουργείο Οικονομικών και το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης». Στη συνέχεια το υπουργείο Οικονομικών (Γραφείο Υπουργού) διαβίβασε στο ΓΕΑ έγγραφο από τη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας το οποίο επιβεβαιώνει τη μεταβίβαση 1.360 στρεμμάτων του αεροδρομίου ΣΕΔΕΣ στο ΤΑΙΠΕΔ και παράλληλα ενημέρωσε ότι σύμφωνα με τον Ν. 3986/2011 τα ακίνητα που μεταβιβάστηκαν στο ΤΑΙΠΕΔ δεν μπορούν να αναμεταβιβαστούν στον προηγούμενο κύριο ή δικαιούχο.
«Σε κάθε περίπτωση τα Γενικά Επιτελεία δεν είχαν, ούτε και έχουν μέχρι σήμερα επίσημη ενημέρωση από το υπουργείο Οικονομικών, για την παραχώρηση των υπόψη ακινήτων», αναφέρει ο υφυπουργός Εθνικής Άμυνας προσθέτοντας ότι «ο έλεγχος όλων των ακινήτων που περιλαμβάνονται στον κατάλογο των προς αξιοποίηση ακινήτων του ΤΑΙΠΕΔ, βρίσκεται σε εξέλιξη με μέριμνα του ΤΕΘΑ προκειμένου να διαπιστωθεί εάν υπάρχουν ακίνητα ιδιοκτησίας του, ή παραχωρημένα από το υπουργείο Οικονομικών για χρήση από το ΥΠΕΘΑ».

Δεν πληρώνουμε την πρώτη δόση του ΕΝΦΙΑ

Αναδημοσίευση Ανακοίνωσης
ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΟΥΣ ΑΝΤΙΛΑΪΚΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ
ΣΤΕΛΝΟΥΜΕ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ «ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ !»
ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΤΩΡΑ Ο ΕΝΦΙΑ
Η κυβέρνηση ΝΔ.-ΠΑΣΟΚ απαιτεί μέχρι τις 30/9, δηλαδή μέσα σε 8 μέρες από τον οριστικό καταλογισμό του ποσού του ΕΝΦΙΑ, να πληρωθεί η πρώτη δόση. Αφού το μόνο που «διόρθωσαν» μετά το κύμα αγανάκτησης ήταν τα «λάθη» με τις εξωφρενικές τιμές στα εκτός αντικειμενικών αξιών ακίνητα και αφού έκαναν πιο αυστηρά τα κριτήρια για τις εκπτώσεις στους οικονομικά αδύνατους. Αδιαφορούν για την ανέχεια που μας έχουν οδηγήσει και έχει συντρίψει τις συνθήκες ζωής εκατομμυρίων, ώστε αδυνατούμε να ανταπεξέλθουμε στα στοιχειώδη έξοδα διαβίωσης. Θέλουν να αρπάξουν ακόμα και την τελευταία δεκάρα από τους πιο φτωχούς και ανήμπορους για να λογαριασμό των τοκογλύφων δανειστών και για τις ενισχύσεις των τραπεζών. Θέλουν να κάνουν αβάστακτη τη μικρή ιδιοκτησία για τους πολλούς, ώστε να συγκεντρωθεί στα χέρια των λίγων.
Δεν αποδεχόμαστε το μόνιμο χαράτσι που «τιμωρεί» όσους έχουμε ένα σπίτι ή ένα χωράφι με σταδιακή δήμευση της περιουσίας μας, που αμφισβητεί το δικαίωμα να ορίζουμε το κεραμίδι πάνω από το κεφάλι μας.
Δεν θα υποκύψουμε. Μαζί όλοι όσοι δεν μπορούμε να πληρώσουμε και όσοι θέλουμε να αντισταθούμε στην αντιλαϊκή φορομπηχτική πολιτική, που αφήνει στο απυρόβλητο τους οικονομικά ισχυρούς, στέλνουμε το μήνυμα.
Δεν πληρώνουμε τα χαράτσια τους. Δεν φοβόμαστε !
Η επιβάρυνση για τη μη καταβολή της πρώτης δόσης, τους δύο πρώτους μήνες καθυστέρησης, είναι μόνο 0,73% πάνω στη δόση, παρόλο που η κυβέρνηση απειλεί με τσουχτερά πρόστιμα στη συνέχεια.
Ας μετρήσουμε τώρα τις δυνάμεις, ας αρνηθούμε όλοι μαζί την πληρωμή τουλάχιστον της πρώτης δόσης. Μπορούμε να πανικοβάλλουμε την παραπαίουσα κυβέρνηση και να ανατρέψουμε τη βάρβαρη πολιτική της.
Ξέρουμε ότι τα χρήματα που θέλουν να συγκεντρώσουν πάνε στους δανειστές και όχι για τις για τις λαϊκές ανάγκες. Δεν μας ξεγελούν με τα τερτίπια τους, τις δήθεν ελαφρύνσεις με τις δόσεις, τις διορθώσεις, τη μετάθεση των δόσεων κ.α.
Δεν θα υπομένουμε περιμένοντας. Αντιστεκόμαστε τώρα. Απαιτούμε το δίκιο μας. Η μοιρολατρία δεν μας ταιριάζει. Κανένας αγώνας δεν είναι μάταιος.
Εμείς, Δεν χρωστάμε σε κυβέρνηση, τράπεζες, ΕΕ, ΔΝΤ , ΕΚΤ. Δεν πουλάμε δημόσια περιουσία. Δεν θα αφήσουμε να μας πάρουν τα σπίτια και τα χωράφια τα κοράκια. Δεν θα πληρώσουμε το χρέος τους με τις ζωές μας. Την κρίση να πληρώσουν οι οικονομικά ισχυροί.

Καλούμε όλους όσους πλήττονται από τα αντιλαϊκά μέτρα να συμμετέχουν στη συμβολική και ουσιαστική πράξη αντίστασης, στην άρνηση πληρωμής της 1ης δόσης.
Ξεκινάμε και συνεχίζουμε τη μεγάλη καμπάνια με πολύμορφες δράσεις ενημέρωσης και κινητοποιήσεις ενάντια στην εξοντωτική φοροληστεία των λαϊκών στρωμάτων με στόχο την κλιμάκωση με ένα γενικευμένο κίνημα που θα νικήσει.
Είμαστε οι πολλοί - Έχουμε τη δύναμη.

Ο ΣΜΗΒΕ για τις εξετάσεις ενεργειακών επιθεωρητών

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ – ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ
Μ. Αλεξάνδρου 49 • Τ.Κ. 54643 Θεσ/νίκη • Τηλ.-Fax: 2310 269887 •
smhbe@smhbe.gr • www.smhbe.gr
Θεσσαλονίκη 24/09/2014
Αρ. Πρωτ.: 8247
Προς: ΥΠΕΚΑ – ΕΥΕΠΕΝ – Υπ’ όψιν Υπουργού
ΤΕΕ – Υπ’ όψιν Προέδρου κ. Χρήστου Σπίρτζη
ΤΕΕ/ΤΚΜ – Υπ’ όψιν Προέδρου κ. Πάρι Μπίλια
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΕΕ
Δ.Σ. Συλλόγων Μηχανικών Θεσ/νίκης
Σ.Μ.Τ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΕΜΔΥΔΑΣ
ΕΜΔΥΔΑΣ Κ/Μ
ΣΜΕΔΕΚΕΜ
ΠΣΔΜ-Η – Υπ’ όψιν Προέδρου κ. Θεόδωρου Παπαδόπουλου
Περιφ. Τμήματα ΠΣΔΜ-Η
ΤΜΗΜΑΤΑ Μηχανολόγων Μηχ. - Ηλεκτρολόγων Μηχ. & Μηχανικών Υπολογιστών Πολυτεχνικών Σχολών – Υπ’ όψιν Προέδρων
Θέμα: ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΩΝ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ.
Μετά τον προσδιορισμό της 8ης Αυγούστου 2014 ως ημερομηνίας λήξης του δικαιώματος των Προσωρινών Ενεργειακών Επιθεωρητών να ενεργούν Ενεργειακές Επιθεωρήσεις και την παροχή του δικαιώματος αυτού μόνο σε όσους θα έχουν περάσει με επιτυχία τη διαδικασία εξετάσεων στο ΤΕΕ, το καταγεγραμμένο αποτέλεσμα είναι ένας πολύ μικρός αριθμός συναδέλφων (προσωρινών Εν. Επ.) να έχει προχωρήσει με συμμετοχή στη διαδικασία των εξετάσεων.
Αυτό όμως δεν προέκυψε από μόνο του, είναι το αποτέλεσμα της ανάληψης πρωτοβουλίας από πολλές συλλογικότητες (Συλλόγους μηχανικών, περιφ. Τμήματα ΤΕΕ κλπ), μεταξύ των οποίων και ο ΣΜΗΒΕ που, αντικρούοντας όλη αυτή τη «λογική» και μεθόδευση, κάλεσαν τα μέλη τους να απέξουν από μία διαδικασία που, μέσα από επι πληρωμή μαθητεία και εξετάσεις, διαχωρίζει το Δίπλωμα του Μηχανικού από το δικαίωμα άσκησης του επαγγέλματος, ευτελίζει την εκπαίδευση που παρέχεται από τα Πολυτεχνεία και οδηγεί σε κατακερματισμό των επαγγελματικών δραστηριοτήτων του μηχανικού με την ίδρυση μητρώων, όπου θα εντάσσονται τα ‘’ειδικά επαγγελματικά δικαιώματά’’ μας.
Επαναλαμβάνουμε για μία ακόμη φορά ότι οι Ενεργειακές Επιθεωρήσεις δεν μπορούν να θεωρούνται από το ΥΠΕΚΑ και το ΤΕΕ ‘’ειδικά επαγγελματικά δικαιώματα’’. Είναι η μοναδική περίπτωση επιστημονικού κλάδου που συμβαίνει αυτό, δηλαδή να δίνουμε εξετάσεις για διαπίστευση των επαγγελματικών και επιστημονικών μας ικανοτήτων.
Αυτή είναι η αρχή της διάσπασης των επαγγελματικών δικαιωμάτων του κλάδου των Μηχανικών, καταργώντας στην πράξη τη σύνδεσή τους με τον Πανεπιστημιακό τίτλο.
Θεωρούμε ότι είναι γελοίο να μας ζητείται να εξεταστούμε σε ένα αντικείμενο που, εκτός των άλλων, αποτελεί πλέον αντικείμενο διδασκαλίας και σχετικής άσκησης στους φοιτητές ορισμένων τμημάτων Πολυτεχνείων και το οποίο, σε συνδυασμό με τη γνώση της νομοθεσίας δεν είναι τίποτε άλλο, για όσους διαθέτουν αυτή τη γνώση, από την εφαρμογή και χειρισμό ενός προγράμματος Η/Υ.
Με άλλα λόγια, είναι σαν να θεωρείται ότι όλο το Τεχνικό έργο που έχει παραχθεί μέχρι τώρα σ’ αυτή τη χώρα σε επίπεδο μελέτης – επίβλεψης και κατασκευής απαξιώνεται, θεωρώντας ότι οι αρμόδιοι μηχανικοί δεν μπορούν να επιθεωρήσουν το έργο τους.
Επειδή οι εξετάσεις των Ε.Ε., εάν τελικά δεν καταργηθούν:

Οι παιδικές χαρές…έχασαν την προθεσμία

Παραμένουν κλειστές σε πολλές περιοχές καθώς το υπουργείο Εσωτερικών δεν έδωσε παράταση για την πιστοποίησή τους και οι δήμοι αδυνατούν να αναλάβουν το κόστος ανάπλασης. Στο παιχνίδι μπαίνουν ιδιώτες που κερδίζουν πολλά ως διαπιστευμένοι φορείς.
 
Του Πέτρου Γκόγκου από την ΕφΣυν

Σύγχυση δημιουργεί στις τοπικές αυτοδιοικήσεις η εκκρεμότητα πιστοποίησης των παιδικών χαρών. Μετά τη λήξη της προθεσμίας στις 30/6, δεν δόθηκε νέα παράταση, με αποτέλεσμα πολλοί δήμοι να κλείσουν τις παιδικές χαρές, σε μερικές περιπτώσεις μάλιστα έκλεισαν παιδικές χαρές που δεν είχαν κανένα πρόβλημα, αφού οποιοδήποτε ατύχημα μετά την παρέλευση της προθεσμίας άφηνε εκτεθειμένες τις τοπικές αρχές σε ποινικές διώξεις.

Η αλλαγή της σύστασης των δημοτικών αρχών στις αρχές του μήνα ήταν αναμενόμενο πως θα καθυστερήσει τις διαδικασίες, οι οποίες ούτως ή άλλως, όπως είχε καταγγείλει στις αρχές του καλοκαιριού η ΚΕΔΕ, ήταν αδύνατο να ολοκληρωθούν πριν από τη λήξη της προθεσμίας.

Το θεσμικό πλαίσιο του υπουργείου για την οργάνωση και λειτουργία των παιδικών χαρών, σε συνδυασμό με την απαιτούμενη γραφειοκρατία και τις οικονομικές ελλείψεις των δήμων, οδήγησαν σε μια κατάσταση ώστε στο σύνολο σχεδόν των παιδικών χαρών της χώρας να μην τηρούνται οι κανόνες που εξασφαλίζουν την ασφαλή χρήση τους. Αυτό που ουσιαστικά ζητούσε το υπουργείο ήταν η καταστροφή και η εκ νέου ανάπλαση των παιδικών χαρών, χωρίς ωστόσο να χορηγεί κονδύλια στους ΟΤΑ.

Δεν άργησαν στο υπουργείο να συνειδητοποιήσουν το ανεφάρμοστο της απόφασης και έτσι τον Αύγουστο εξέδωσαν τροποποίηση, που προβλέπει ότι, για την έκδοση πιστοποιητικού ασφαλείας στις υφιστάμενες παιδικές χαρές, αρκεί να πληρούνται οι ελάχιστες απαιτήσεις ασφάλειας, αφήνοντας προς το παρόν στην άκρη το καθεστώς ιδιοκτησίας. Οι ΟΤΑ είναι τώρα υποχρεωμένοι να εκπονήσουν μελέτες στις παιδικές χαρές, να κάνουν επισκευές όπου χρειάζεται και στη συνέχεια να διενεργήσουν διαγωνισμό για την επιλογή διαπιστευμένου φορέα, που θα εκδώσει αναλυτική τεχνική έκθεση, από την οποία θα προκύπτει η συμμόρφωση όσον αφορά τον εγκατεστημένο εξοπλισμό.

To Πράσινο Ταμείο

Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου 2014

Ανακοίνωση - Καταγγελία της συσπείρωσης


Ανακοίνωση – Καταγγελία

Της συσπείρωσης αριστερών αρχιτεκτόνων


  Η Συσπείρωση Αριστερών Αρχιτεκτόνων καταγγέλλει την απρόκλητη  και  άθλια  επίθεση του μέλους του ΔΣ του ΣΑΔΑΣ  και εκπροσώπου της παράταξης «σύγχρονη Αρχιτεκτονική έκφραση» (παράταξης του ΠΑΣΟΚ στο Σύλλογο Αρχιτεκτόνων) Π.Συναδινού ενάντια στον συνάδελφο και μέλος της Συσπείρωσης Γ. Πάνου. 

Στο ΔΣ της 15ης  Σεπτεμβρίου, κατά την διάρκεια της συνεδρίασης του ΣΑΔΑΣ – ΠΕΑ και ενώ ήταν σε εξέλιξη η πολύ κρίσιμη συζήτηση πάνω στο θέμα της δημιουργίας “Πολιτιστικού φορέα”,  ο Π. Συναδινός επετέθει υβριστικά στον σ. Γ.,Πάνου και στην συνέχεια τον γρονθοκόπησε στο πρόσωπο, και μόνο με την παρέμβαση πολλών εκ των παρευρισκομένων απετράπη η εξέλιξη της επίθεσής του.

Η Συσπείρωση Αριστερών Αρχιτεκτόνων έχει εδώ και καιρό επισημάνει τις μεθοδεύσεις που οδηγούν στην απαξίωση του συλλόγου και την υποκατάστασή του από «άλλο» φορέα που παρακάμπτει τις ουσιαστικές και δημοκρατικές διαδικασίες.

Η τελευταία αυτή εκτροπή την οποία η «πλειοψηφία» των  διοικουσών των σύλλογο παρατάξεων έχει μέχρι στιγμής αποφύγει να καταδικάσει, είναι η κορύφωση αυτού του αντιδημοκρατικού κατήφορου.

Η Συσπείρωση Αριστερών Αρχιτεκτόνων καλεί τις παρατάξεις των μηχανικών να καταδικάσουν ρητά τις παραπάνω πρακτικές και  αλλά και κάθε συνάδελφο να συμβάλλει έμπρακτα στην απομόνωση αυτών των συμπεριφορών και όσων ακόμα απεργάζονται την διάλυση του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων.

Αθήνα 24.09.2014

Για τη συσπείρωση αριστερών αρχιτεκτόνων

Τα μέλη του ΔΣ

Τόνια Κατερίνη    Αλέκος Χαλικιάς

Στον αέρα το Rethink Athens

Του Ν. ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΥ αρχιτέκτονα από την Ελευθεροτυπία
Σύμφωνα με την οριστική μελέτη του Rethink Athens, στο κεφάλαιο «Η κυκλοφορία των αυτοκινήτων», η πρόταση στηρίχθηκε «στη διαγραμματική δομή της υφιστάμενης κατάστασης της κυκλοφορίας, όπως φαίνεται παρακάτω» (εικ. 51 στη μελέτη).
Χάρτης της Αθήνας από το Google, η ακτινική διάταξη υπάρχει μόνο στη φαντασία των συντελεστών του Rethink Athens Χάρτης της Αθήνας από το Google, η ακτινική διάταξη υπάρχει μόνο στη φαντασία των συντελεστών του Rethink Athens Διαπιστώνουν ότι παρά τα μεγάλα έργα «στην πραγματικότητα, οι δρόμοι από όλα τα περιφερειακά κέντρα συγκλίνουν στο κέντρο πόλης και διασταυρώνονται σε ένα μεγάλο Χ, που τέμνεται στους τρεις παράλληλους δρόμους της Σταδίου, της Πανεπιστημίου και της Ακαδημίας, επιτρέποντας τη διαμπερή κυκλοφορία από το κέντρο για την καλύτερη εξυπηρέτηση των περιφερειών».
Οι επιπτώσεις στην κυκλοφοριακή επιβάρυνση και την περιβαλλοντική υποβάθμιση του κέντρου είναι πολύ σημαντικές.
Φυσικά αυτό είναι απολύτως ανακριβές και εφευρέθηκε για να εξυπηρετήσει τους σκοπούς του Rethink Athens.
Η μελέτη Δοξιάδη
Πράγματι το οδικό δίκτυο της Αθήνας ήταν ακτινικό, όπως άλλωστε σε όλες τις παλιές πόλεις, δηλαδή όλοι οι δρόμοι συνέκλειαν στο κέντρο της πόλης (π.χ. Πλατεία Ομονοίας και Πλ. Συντάγματος).
Από τη δεκαετία του 1960 ξεκίνησε η μετατροπή του σε ορθογωνικό, με στόχο την παράκαμψη του κέντρου και την αποδυνάμωση της μονοκεντρικότητας της πόλης, με βάση και τη μελέτη Δοξιάδη. Αυτό αποτυπώθηκε στο Ρυθμιστικό Σχέδιο των Αθηνών του 1966.
Σχηματικά η σημερινή ορθογωνική διάταξη του βασικού οδικού δικτύου από το 2004 (Ολυμπιακός Δακτύλιος) Η αρχή έγινε με την κατασκευή του Παρακηφίσιου -σαν Δυτικός περιφερειακός άξονας και τη Λ. Βουλιαγμένης (Δ. Φιλιππίδης...). Συνεχίστηκε με την κατασκευή της Μιχαλακοπούλου - Χαμοστέρνας, που παρέκαμπτε το κέντρο από τα Ανατολικά και της Λ. Συγγρού και της Παραλιακής σαν Ανατολικός και Νότιος Αξονας, το 1974.
Ολοκληρώθηκε με τα Ολυμπιακά έργα του 2004, με την κατασκευή της Αττικής Οδού και τα έργα βελτίωσης στη Λ. Κηφισίας (η οποία έχει πλέον στο μεγαλύτερο μέρος της χαρακτηριστικά ελεύθερης λεωφόρου). Τότε ολοκληρώθηκε -από τον Γ. Κανδύλη- ο Ολυμπιακός Δακτύλιος, που αναίρεσε πλήρως την ακτινική μορφή του δικτύου. Χωρίς υπερβολή μπορούμε να πούμε ότι είναι από τις πιο ολοκληρωμένες -και πιο οικονομικές- παρεμβάσεις σε υπάρχουσες πόλεις.
Και για το μέλλον
Σχηματικά η σημερινή ορθογωνική διάταξη του βασικού οδικού δικτύου από το 2004 (Ολυμπιακός Δακτύλιος)Εχει δημιουργηθεί ένα σχεδόν πλήρως ορθογωνικό δίκτυο, που με κάποια συμπληρωματικά έργα θα μπορεί να εξυπηρετήσει άνετα την Αθήνα και στο μέλλον.
Μια ματιά στους χάρτες της Google θα πείσει και τον κάθε αδαή. Στο χάρτη φαίνεται καθαρά η σχεδόν απόλυτα ορθογωνική μορφή του βασικού οδικού δικτύου.
Οι μελέτες του Rethink Athens αποκρύβουν τελείως την ύπαρξη του Ολυμπιακού Δακτυλίου, με τους δύο κάθετους περιφερειακούς άξονες (Παρακηφίσιος προς τη Δύση - Λ. Κηφισίας, Λ. Συγγρού προς τα Ανατολικά), τους δύο οριζόντιους περιφερειακούς (Παραλιακή προς Νότο - Αττική Οδός προς Βορρά) και τον έναν οριζόντιο στο μέσον -που διέρχεται και από το κέντρο της Αθήνας (Λ. Βουλιαγμένης - Πανεπιστημίου - Λ. Αθηνών/Καβάλας). Αυτός ο μεγάλος δακτύλιος ως γνωστόν συμπληρώνεται από τον «μικρό δακτύλιο» σε επαφή με το Νότιο κάθετο άξονα και την Πανεπιστημίου.
Μύθοι
Η κυκλοφορία έτσι όπως περιγράφεται στη μελέτη, για να στηριχτεί η παρέμβαση στην Πανεπιστημίου, είναι τελείως φανταστική και δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Δεν υπάρχει τέτοιας μορφής κυκλοφορία, δηλαδή δεν υπάρχει κάποιος που από την Κηφισιά θα διασχίσει το κέντρο για να πάει στην Πειραιώς. Θα κινηθεί προς Λ. Συγγρού και Παραλιακή. Ούτε θα έρθει από το Μενίδι κάποιος να διασχίσει το κέντρο για να πάει στον Πειραιά. Θα κατέβει τον Παρακηφίσιο και θα συνεχίσει μέσω Πειραιώς ή Παραλιακής.
Προβληματικό δίκτυο
Με αυτό τον τρόπο, στήνοντας αυτό το μύθο, προχωρούν στη συνέχεια στην αναίρεση του Χ. Αποκόβουν τελείως τη διαμπερή κίνηση μέσω της Πανεπιστημίου και καθιστούν προβληματικό όλο το οδικό δίκτυο του Λεκανοπεδίου, αφού καταργούν τον μεσαίο άξονα του υπάρχοντος βασικού δικτύου.
Αυτό φυσικά και το γνωρίζουν αφού στη μελέτη τους περιλαμβάνουν το χάρτη του βασικού οδικού δικτύου, όπως το περιέγραψα παραπάνω.

Το ΤΣΜΕΔΕ χάνει πλήρως το έλεγχο της Attica bank ή καλύπτει μερικώς την ΑΜΚ των 434 εκατ και κερδίζει χρόνο;

Αναδημοσίευση από εδώ. Έτσι όπως τα έχουν καταφέρει οι διοικήσεις ΤΕΕ και ΤΣΜΕΔΕ, μόνος χαμένος είναι οι ασφαλισμένοι του Ταμείου και τα αποθεματικά μας. Να τελειώνουμε με το τρύπιο πυθάρι το συντομότερο και να απολογηθούν όσοι ευθύνονται για τις επιλογές αυτές.
Το ΤΣΜΕΔΕ κινδυνεύει να χάσει τον έλεγχο της Attica bank αλλά το ζητούμενο είναι ο στόχος η κάλυψη των 434 εκατ της ΑΜΚ...
Σε μεγάλο δίλημμα βρίσκεται το ΤΣΜΕΔΕ, το οποίο βρίσκεται εμπρός μιας πολύ περίπλοκης κατάστασης.
Από την μια οι ξένοι που ενδιαφέρονται για να συμμετάσχουν στην αύξηση κεφαλαίου των 434 εκατ ζητούν γη και ύδωρ δηλαδή 51%, έλεγχο management ενώ το ΤΣΜΕΔΕ ουσιαστικά το περιθωριοποιούν.
Στο σενάριο αυτό το dilution για τους ιδιώτες μετόχους τους 20 χιλιάδες μετόχους θα είναι καταστροφικό, το ΤΣΜΕΔΕ θα χάσει τον έλεγχο της Attica bank αλλά θα έχει καλυφθεί η αύξηση κεφαλαίου.
Από την άλλη πλευρά αν αποφασίσει το ΤΣΜΕΔΕ να απορρίψει τις προτάσεις των 2 ενδιαφερομένων ξένων επενδυτών (μάλλον Apollo και Wilbur Ross) και καλύψει τα 221 εκατ σε σύνολο 434 εκατ περίπου το 50% της αύξησης η Attica bank θα διαθέτει ισχυρούς δείκτες κεφαλαιακής επάρκειας αλλά θα δέχεται πιέσεις από την Τράπεζα της Ελλάδος να βρει πρόσθετα κεφάλαια.
Ταυτόχρονα το ποσοστό του ΤΣΜΕΔΕ που ελέγχει το 51% θα εκτοξευθεί στο 80% δημιουργώντας θέμα και με την DGCom που σίγουρα θα παρέμβει ζητώντας μείωση του ποσοστού του Ταμείου των Μηχανικών.
Πάντως και στις δύο περιπτώσεις οι 20.000 μέτοχοι θα υποστούν συντριπτικό dilution.
H διοίκηση της Attica bank υπό τον Γιάννη Γαμβρίλη δηλώνει αισιόδοξη τονίζοντας ότι «βλέπει φως στον ορίζοντα».

Ποια είναι τα δεδομένα….

Οι 2 ενδιαφερόμενοι (αναφέρονται 3 αλλά πρακτικά είναι δύο ενδιαφερόμενοι) που έχουν υποβάλλει συγκεκριμένες οικονομικές προτάσεις κάλυψης της αύξησης κεφαλαίου των 434 εκατ ζητούν το 51% και έλεγχο του management με το ΤΣΜΕΔΕ να παραμένει μέτοχος μειοψηφίας με δευτερεύοντα ρόλο.
Παράλληλα ασκούνται πιέσεις ώστε το ΤΣΜΕΔΕ να δεχτεί την στρατηγική συνεργασία αλλά η όλη διαδικασία προσκρούει σε πολλά εμπόδια.
Ποια είναι τα δεδομένα;
1) Η Attica bank χρειάζεται αύξηση κεφαλαίου 434 εκατ για να πληρεί τις προϋποθέσεις των stress tests, ωστόσο διαθέτει επαρκείς δείκτες κεφαλαιακής επάρκειας, αν καλυφθεί μερικώς η αύξηση κεφαλαίου.
2) Από τους 15 ενδιαφερομένους οι 2 ενδιαφερόμενοι έχουν υποβάλλει συγκεκριμένο πλάνο στρατηγικής συνεργασίας που απομειώνουν τον ρόλο του ΤΣΜΕΔΕ.
3) H Attica bank υποχρεώνεται να συνεχίσει τις διαπραγματεύσεις με τους 2 ενδιαφερόμενους και έως την Γενική Συνέλευση στις 30 Σεπτεμβρίου ή αν υπάρξει αναβολή στην επόμενη Γενική Συνέλευση να έχει καταλήξει αν θα δεχθεί τους σκληρούς όρους των ξένων funds ή θα προχωρήσει στην μερική κάλυψη της αύξησης κεφαλαίου.

Επικαιροποιημένη Ενδικοφανής Προσφυγή κατά ΕΝΦΙΑ


ΕΝΔΙΚΟΦΑΝΗΣ   ΠΡΟΣΦΥΓΗ   ΚΑΤΑ   ΕΝΦΙΑ 
Από τους συντρόφους Γιάννη Καρδαρά (τηλ. 6944716351) και Γιάννη Βρέλλο, (τηλ. 947684568), μέλη του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά, έλαβα ένα ανανεωμένο υπόδειγμα  ενδικοφανούς προσφυγής κατά του ΕΝΦΙΑ. Όπως αναγράφεται στο επισυναπτόμενο κείμενο «η υποβολή της προσφυγής είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να μπορούμε μετά να προσφύγουμε στα Διοικητικά Δικαστήρια». Στο κείμενο δίδονται ακριβείς οδηγίες για τις διαφορετικές περιπτώσεις προσφευγόντων. Είναι πολύ σημαντικό να υπάρξει ένας σημαντικός αριθμός προσφυγών ώστε οι μετέπειτα νομικές διαδικασίες  να υποστηρίζονται από τους φορολογούμενους. Σε κάθε περίπτωση ένας έκαστος των προσφευγόντων διατηρεί τα δικαιώματα που μπορεί να προκύψουν από την προσφυγή του. 
Ελένη Πορτάλιου
(υγ και ο ΔΣΑ έχει κάνει μια αντίστοιχη δουλειά εδώ)
Επισυνάπτουμε σχέδιο επικαιροποιημένης ενδικοφανούς προσφυγής και σχέδιο εξώδικης δήλωσης επιφύλαξης για τις καταβολές (εάν κάποιος αποφασίσει να πληρώσει) που πρέπει να υποβληθούν στο Δικαστικό Τμήμα της Εφορίας που εξέδωσε το εκκαθαριστικό εις διπλούν (ένα το κρατάει η Εφορία και το άλλο μας το δίνει πίσω με αριθμό πρωτοκόλλου), μαζί με το ίδιο κείμενο σε ηλεκτρονική μορφή (με στικάκι ή με CD).
Το σχέδιο συμπληρώνεται όπου υπάρχουν τελείες με βάση τα στοιχεία του εκκαθαριστικού.  Στην δήλωση επιφύλαξης συμπληρώνουμε όπου έχει τελείες την ταυτότητα οφειλής, όπως αναγράφεται στην ειδοποίηση οφειλής που έχει έρθει επίσης με mail στον φορολογούμενο.
Στο σχέδιο υπάρχουν πέντε λόγοι. Ο πρώτος αφορά ακίνητα για τα οποία υπάρχει αντικειμενικός προσδιορισμός αξίας. Ο δεύτερος αφορά ακίνητα που βρίσκονται σε περιοχή εκτός αντικειμενικού προσδιορισμού. Ο τρίτος λόγος αφορά φορολογουμένους των οποίων η ακίνητη περιουσία έχει εκτιμηθεί από την Εφορία σε ποσό άνω των 300.000 ευρώ, και  εκτός από τον κύριο φόρο πληρώνουν και συμπληρωματικό φόρο (αυτό φαίνεται από το εκκαθαριστικό). Ο τέταρτος λόγος αφορά φορολογουμένους που έχουν ακίνητα που δεν τους αποφέρουν απολύτως κανένα έσοδο. Και ο πέμπτος λόγος αφορά στην μη δυνατότητα καταβολής του ΕΝΦΙΑ. Ο πέμπτος λόγος μπορεί να χρησιμοποιηθεί ξεχωριστά και ως αίτηση αναστολής καταβολής του ΕΝΦΙΑ. Συνεπώς ο κάθε φορολογούμενος χρησιμοποιεί όποιους από τους λόγους αυτούς τον αφορούν.
Η υποβολή της προσφυγής είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να μπορούμε μετά να προσφύγουμε στα Διοικητικά Δικαστήρια, συνεπώς θα πρέπει να υποβληθεί έγκαιρα, δηλαδή στην πράξη το αργότερο α) για μεν τους φορολογουμένους που πήραν εκκαθαριστικό στις 31.7.2014 και αυτό δεν τροποποιήθηκε με νεώτερο εκκαθαριστικό, μέχρι και 30 Σεπτεμβρίου 2014 και β) για δε τους φορολογούμενους που πήραν εκκαθαριστικό τις ημέρες αυτές μέσα σε 30 ημέρες από την ημερομηνία ανάρτησης του εκκαθαριστικού.  Σε κάθε περίπτωση η υποβολή της ενδικοφανούς προσφυγής και της επιφύλαξης πρέπει να γίνει πριν από την πληρωμή της πρώτης δόσης.
Εάν φοβόμαστε ότι θα ταλαιπωρηθούμε πηγαίνοντας στην Εφορία ή δυσκολευόμαστε να συμπληρώσουμε την προσφυγή μπορούμε να αποτανθούμε σε κάποιο λογιστή ή σε κάποιο δικηγόρο. Την κατάθεση για τον φορολογούμενο στην Εφορία μπορεί να την κάνει λογιστής ή δικηγόρος ή άλλο πρόσωπο που έχει εξουσιοδότηση με θεώρηση του γνησίου της υπογραφής ή μπορεί να επιδοθεί μέσω δικαστικού επιμελητή. Σε περίπτωση που ο φορολογούμενος αποφασίζει την επίδοση μέσω δικαστικού επιμελητή θα πρέπει στο τέλος της προσφυγής, καθώς και της δήλωσης επιφύλαξης να προσθέσει μία παραγγελία η οποία θα έχει ως εξής:

«Αρμόδιος Δικαστικός Επιμελητής εντέλλεται να επιδώσει νόμιμα την παρούσα προς τον προϊστάμενο της ΔΟΥ ………….. προς γνώση του και για τις νόμιμες συνέπειες, αντιγράφοντας αυτήν ολόκληρη στην έκθεση επίδοσης που θα συντάξει.
…………………………………, Σεπτεμβρίου 2014
… Παραγγέλ……»

Μπλόκο στις συντάξεις για όσους έχουν οφειλές πάνω από 15.000€ στο ΤΣΜΕΔΕ

Αριθμ. Φ.1500/οικ. 9696/195
Διαδικασία εσωτερικής κατανομής και καταβολής των παρακρατουμένων από τη σύνταξη του οφειλέτη συνταξιούχου ποσού μεταξύ των Ασφαλιστικών Φορέων που συμμετέχουν στη διαδικασία συνταξιοδότησης με τις διατάξεις της διαδοχικής ασφάλισης.

Δημοσιεύθηκε σήμερα σε ΦΕΚ υπουργική απόφαση που μεταξύ των άλλων βάζει όρια στην παρακράτηση από την σύνταξη για εξόφληση οφειλών του ασφαλισμένου.
Παραθέτω την συγκεκριμένη παράγραφο.

"3. Εάν διαπιστωθεί οφειλή της οποίας το ποσό είναι μεγαλύτερο από αυτό που είναι δυνατόν να παρακρατηθεί από τη σύνταξη σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 43 του ν. 3996/2011, όπως τροποποιήθηκαν με την παράγραφο 3 του άρθρου 32 του ν. 4075/2012 ως προς το ποσό της παρακράτησης, τότε θα συντάσσεται έγγραφο οφειλής το οποίο θα κοινοποιείται στον υποψήφιο συνταξιούχο.

Για ποσό οφειλής μεγαλύτερο των τριάντα (30) μηνιαίων συντάξεων κατώτατων ορίων λόγω γήρατος (μέχρι δεκαπέντε χιλιάδες ευρώ − 15.000 € ή είκοσι χιλιάδες ευρώ − 20.000 € στον Ο.Α.Ε.Ε.), ο ασφαλισμένος οφείλει να εξοφλήσει το επιπλέον ποσό εφάπαξ. Στην περίπτωση δε που η παραπάνω οφειλή είναι ληξιπρόθεσμη, πρέπει να καταβληθεί εφάπαξ όλο το ποσό αυτής εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας από την κείμενη νομοθεσία.

Η βεβαίωση χρόνου ασφάλισης εκδίδεται μετά την εξόφληση του επί πλέον ποσού οφειλής από αυτό που δύναται να παρακρατηθεί από τη σύνταξη ή μετά την ολοσχερή εξόφληση της οφειλής εάν αυτή έχει καταστεί ληξιπρόθεσμη."

Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2014

"Η κατασκευή του χρεωμένου ανθρώπου"

Βιβλιοπαρουσίαση:

"Η κατασκευή του χρεωμένου ανθρώπου"

του Mαουρίτσιο Λατσαράτο

Η ύπαρξη του χρεωμένου ανθρώπου αποτελεί μια κατασκευή, τόσο ως νοητική κατασκευή της ίδιας της έννοιας, αλλά και ως συνειδητή κατασκευή αμέτρητων "χρεωμένων" ανθρώπων, συχνά ανεξάρτητα και ενάντια στην επιθυμία και τις επιδιώξεις τους.  Αν η λέξη "άνθρωπος" αντικατασταθεί από τη λέξη "αρχιτέκτονας", ο τίτλος του βιβλίου περιγράφει τη συνθήκη χιλιάδων συναδέλφων που καταλήγουν χρεωμένοι στα ταμεία που υποτίθεται πως μας "ασφαλίζουν", με σοβαρές συνέπειες για τους ίδιους και την αρχιτεκτονική που ασκούν ή αδυνατούν να ασκούν. Η κατασκευή του χρεωμένου αρχιτέκτονα αρχίζει να αποτελεί ένα σοβαρό φαινόμενο. Οφείλουμε να το κατανοήσουμε για να μπορέσουμε να το καταπολεμήσουμε.

Η παρουσίαση θα γίνει

από την Τόνια Κατερίνη και τον Ηλία Παπαγεωργίου
από το Δίκτυο Μικρών Αρχιτεκτονικών Γραφείων

την ΠΕΜΠΤΗ 25 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
στις 19:00

στη μεγάλη αίθουσα του ΣΑΔΑΣ
Βρυσακίου 15, Μοναστηράκι

Θα ακολουθήσει συζήτηση.

Για μια ενδεικτική βιβλιοκριτική δείτε εδώ:
http://www.efsyn.gr/?p=227160 

Κείμενο συμπαράστασης στη Δημοτική Αρχή Χαλανδρίου



Τις τελευταίες μέρες, κάτι έχει αρχίσει να κινείται, σε ένα χώρο που τα τελευταία χρόνια ήταν πολιτικά και κινηματικά νεκρός: στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Η άρνηση 19 δημάρχων να συναινέσουν στη διαδικασία της αξιολόγησης των υπαλλήλων καθώς και στην επανεξέταση της, προ δεκαετίας, μετατροπής των συμβάσεων ορισμένου χρόνου σε αορίστου, τάραξε τα νερά του μνημονιακού λήθαργου. Για πρώτη φορά, η Αριστερά που κατάφερε να κατακτήσει την εκλογική πλειοψηφία σε δήμους, λειτουργεί μπλοκάροντας τη λειτουργία του κρατικού μνημονιακού μηχανισμού αντί να αποτελεί ένα ακόμα επιπλέον γρανάζι στη λειτουργία του, όπως συνέβαινε κατά κόρον τις δυο τελευταίες δεκαετίες.
Η κίνηση αυτή ήταν προφανές ότι δεν θα έμενε αναπάντητη. Την σωρεία συκοφαντικών δημοσιευμάτων από τις ναυαρχίδες των Μνημονιακών ΜΜΕ, ακολούθησε το τελεσίγραφο του ΤΑΙΠΕΔ προς το Δήμο Χαλανδρίου, για να εγκαταλείψει τον χώρο που χρησιμοποιείται ως αμαξοστάσιο των υπηρεσιών καθαριότητάς.
Πίσω από τη συκοφαντική εκστρατεία που διεξάγεται ενάντια στο Δήμαρχο Σίμο Ρούσσο και τις «θεσμικές πιέσεις» προς τη δημοτική αρχή βρίσκονται το μπλοκ εξουσίας και τα τοπικά συμφέροντα, με τις «βαριές πολιτικές πλάτες», που λυμαίνονται την περιοχή.
Επιπλέον η συγκεκριμένη Δημοτική Αρχή στοχοποιείται, καθώς στηρίζεται σε μια δημοτική συνεργασία, η οποία έχει καταφέρει να συσπειρώσει το σύνολο των δυνάμεων του κινήματος, από τον αντιεξουσιαστικό χώρο μέχρι τις δυνάμεις τις οικολογίας. Ως τέτοια, αποτελεί πρότυπο για τη δυνατότητα οικοδόμησης ενός μετώπου δυνάμεων που θα μπορεί να αντιμάχεται την μνημονιακή βαρβαρότητα, θα συμβάλει από τη θέση της διοίκησης για την οικοδόμηση των τοπικών κινημάτων και την ανατροπή του συσχετισμού δύναμης.
Η πρωτοπόρα στάση της Δημοτικής αρχής, στο θέμα της αξιολόγησης, χαλάει το πλάνο της κυβέρνησης για την υλοποίηση των απολύσεων στο Δημόσιο μέχρι το τέλος του 2014, και βραχυκυκλώνει τις εντολές της Τρόικα. Παράλληλα με την ανυπακοή και αποχή των εργαζόμενων στο υπόλοιπο Δημόσιο από την αξιολόγηση, αναπτύσσεται ένα κίνημα που έχει τη δυνατότητα να μπλοκάρει τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης.
Η στήριξη των δυνάμεων της αριστεράς με κάθε τρόπο, αυτών των κινήσεων, αλλά και η συμβολή της στα υπόλοιπα κρίσιμα μέτωπο της περιόδου (ΕΝΦΙΑ, διαγραφές φοιτητών στα πανεπιστήμια), αποτελούν αναγκαία προϋπόθεση για την ανατροπή της κυβέρνησης, μέσα από την κινητοποίηση του λαϊκού κινήματος. Η πρωτοφανής δικαστική απαγόρευση της αποχής της ΑΔΕΔΥ, αλλά και οι εξαγγελίες του Μητσοτάκη για παρέμβαση εισαγγελέα, πρέπει να αντιμετωπιστούν σθεναρά και αποφασιστικά, από την Αριστερά, το συνδικαλιστικό κίνημα και τον κόσμο του αγώνα.
Τέλος, η στάση της Δημοτικής Αρχής στο Χαλάνδρι, αναδεικνύει τη σημασία που έχει σήμερα για την Αριστερά και τον λαό, η ύπαρξη και η οικοδόμηση ενός πλατιού κοινωνικού και πολιτικού μετώπου, σε ριζοσπαστική κατεύθυνση, ώστε να υπάρχουν οι δυνατότητες για μια διέξοδο από την κρίση προς όφελος του λαού. Για μας δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι η άρνηση αποστολής στοιχείων για την αξιολόγηση, ξεκίνησε από τέτοια Δημοτική Αρχή, με αυτά τα πολιτικά χαρακτηριστικά, και όχι από αυτοδιοικητικές αρχές, που παρά την αριστερή τους ταυτότητα, ταλαντεύονται ανάμεσα στη διαχείριση και την αντίσταση.
- See more at: http://aristerisymporefsi.gr/index.php/component/k2/item/105-xalandri#sthash.zgRvFbaW.dpuf

Ενιαίος Φόβος Ιδιοκτησίας το πραγματικό όνομα του ΕΝΦΙΑ σύμφωνα με το site της Βουλής

Όπως μας ενημέρωσε παρατηρητικός συνάδελφος, κάνοντας μια αναζήτηση στο google για καποιο μαθηματικο συντελεστη του ΕΝΦΙΑ, πληκτρολογωντας τη φραση "ΠΩΣ ΒΡΙΣΚΩ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΟΙΚΟΠΕΔΟΥ", έπεσε πάνω στην επισυναπτομενη γκαφα απο το site της βουλης. Ορίστε και ο σχετικός σύνδεσμος
Καμία φορά οι γκάφες λένε πολύ μεγάλες αλήθειες

Πανελλαδική Απεργία-Αποχή των Διπλ. Μηχανικών Δημοσίου από τις διαδικασίες που σχετίζονται με την αξιολόγηση στις Δημόσιες Υπηρεσίες



Π.Ο.   Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ  ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ  ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ  ΔΗΜΟΣΙΩΝ  ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ  ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ  ΑΝΩΤΑΤΩΝ  ΣΧΟΛΩΝ

Μαυρομματαίων 17,  104 34  ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583    fax: 210-82.59.410    e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr


ΕΞΩΔΙΚΗ ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΗ

Πανελλαδική Απεργία-Αποχή των Διπλ. Μηχανικών Δημοσίου από τις διαδικασίες που σχετίζονται με την αξιολόγηση στις Δημόσιες Υπηρεσίες.

ΠΡΟΣ
1.    Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης κ. Κυριάκο Μητσοτάκη.
2.    Το Ελληνικό Δημόσιο, όπως νόμιμα εκπροσωπείται από τον Υπουργό Οικονομικών, κ. Γκίκα Χαρδούβελη, που εδρεύει στην Αθήνα.
                                                       **************
ΚΟΙΝΟΠΟΙΟΥΜΕΝΗ  και στους παρακάτω Υπουργούς καθώς και στα ΝΠΔΔ και
Οργανισμούς ευθύνης τους.


1.      Υπουργείο Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης & Πρόνοιας
2.      Υπουργείο Εξωτερικών.
3.      Υπουργείο Εθνικής Άμυνας.
4.      Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.
5.      Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας.
6.      Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
7.      Υπουργείο Εσωτερικών
8.     Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού
9.       Υπουργείο Μακεδονίας Θράκης
10.    Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.
11.    Υπουργείο Παιδείας, και Θρησκευμάτων.
12.    Υπουργείο Υγείας.
13.    Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
14.    Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας & Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.
15.   Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη.
16.   Υπουργείο  Τουρισμού.
17.    Ένωση Περιφερειών Ελλάδος (ΕΝ.Π.Ε.)
18.  Κεντρική Ένωση Δήμων  Ελλάδος (Κ.Ε.Δ.Ε.)

***

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ, σε έκτακτη συνεδρίαση του στις 19-9-2014, στα πλαίσια και των αποφάσεων του 15ου Τακτικού Συνεδρίου ΑΦΟΥ ΕΛΑΒΕ ΥΠΟΨΙΝ ΤΟΥ:
1. Το γεγονός ότι ο Ν.4250/14, στην εφαρμογή του οποίου επιμένει πεισματικά το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, παρά τη δυναμική αντίδραση των εργαζομένων όπως αυτή εκφράστηκε όλο το προηγούμενο διάστημα με την καθολική συμμετοχή τους στην απεργιακή κινητοποίηση της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. (αποχή από τις διαδικασίες της Αξιολόγησης) και την έντονη και τεκμηριωμένη κριτική που ασκήθηκε από Επιστημονικούς, Κοινωνικούς και Πολιτικούς Φορείς ότι εισάγει αυθαίρετο, αυταρχικό και αντιεπιστημονικό σύστημα αξιολόγησης εργαζόμενων, με στόχο την αδιαφάνεια και τη χειραγώγηση της λειτουργίας της Δημόσιας Διοίκησης και των εργαζομένων σε αυτήν, προκειμένου ανεμπόδιστα να υλοποιηθούν οι κυβερνητικοί σχεδιασμοί για:
Α. Ιδιωτικοποιήσεις Δημοσίων Υπηρεσιών κυρίως αυτές που έχουν αντικείμενο τις Δημόσιες Υποδομές.
Β. Περιορισμό, περικοπή και κατάργηση Κοινωνικών Υπηρεσιών και Παροχών.
Γ. Απολύσεις εργαζομένων από τους Δημόσιους Τομείς.