Σάββατο 13 Απριλίου 2019

ΑΡΑΓΕΣ: Πρόταση Ψηφίσματος για την κατοχύρωση Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας


Ψήφισμα της Κεντρικής Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ
Η Κεντρική Αντιπροσωπεία του ΤΕΕ στηρίζει τον αγώνα της διεκδίκησης του Σωματείου Μισθωτών Τεχνικών για την κατοχύρωση Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας. Η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας αφορά βασικό τρόπο διασφάλισης των εργασιακών δικαιωμάτων όλων των μηχανικών εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα, και των συναφών τεχνικών επαγγελμάτων, ανεξαρτήτως τυπικής σχέσης εργασίας. Μετά από 10 χρόνια μνημονιακών μέτρων και περικοπών στους μισθούς και τα δικαιώματα των εργαζομένων μηχανικών, είναι αναγκαία:
  • η ανάκτηση των μισθολογικών απωλειών, με ριζικές αυξήσεις στους μισθούς
  • η κατοχύρωση των δικαιωμάτων για τις εγκύους και μητέρες εργαζόμενες
  • η κατοχύρωση των ασφαλιστικών δικαιωμάτων όλων των εργαζομένων
  • η διασφάλιση απέναντι στην καταπάτηση θεμελιωδών θεσμικών δικαιωμάτων όπως οι άδειες, η προστασία των προσωπικών δεδομένων, η τήρηση των μέτρων για την υγεία και την ασφάλεια στους χώρους δουλειάς.
  • η υπεράσπιση των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων και ελευθεριών
Σε αυτή την κατεύθυνση, η Κεντρική Αντιπροσωπεία του ΤΕΕ θα κάνει και όλες τις απαραίτητες ενέργειες για να γνωστοποιηθεί - και από τα μέσα επικοινωνίας του ΤΕΕ - η προσπάθεια του Σωματείου Μισθωτών Τεχνικών και οι δράσεις του σε αυτή την κατεύθυνση, συμπεριλαμβανόμενης της προκηρυγμένης απεργίας στις 20 Ιουνίου 2019.

Εισήγηση ΑΡΑΓΕΣ προς την Α/ΤΕΕ (13/4/2019) - Κάτω τα χέρια από την ασφάλιση


Εισήγηση προς την Α/ΤΕΕ (13/4/2019) - Κάτω τα χέρια από την ασφάλιση

Την ώρα που δεκάδες χιλιάδες μηχανικοί χρωστάνε στο ταμείο, πολλές χιλιάδες διαγράφονται ως τελευταία λύση για να γλυτώσουν από την αύξηση των χρεών, οι περισσότεροι νέοι απόφοιτοι των πολυτεχνείων δεν εγγράφονται στο ΤΕΕ, το ασφαλιστικό Κατρούγκαλου ήρθε να προσθέσει ακόμα μεγαλύτερα βάρη ειδικά στους νέους και νέες μηχανικούς. Ο Ν.4387/16 με ήδη τέσσερα χρόνια εφαρμογής επιβεβαιώνει όσα λέγαμε από την πρώτη στιγμή: 

  • εφαρμόζει την ακόμα μεγαλύτερη απόσυρση του κράτους από την υποχρέωση χρηματοδότησης της κοινωνικής ασφάλισης, ώστε οι “εξοικονομούμενοι πόροι” να κατευθύνονται στην αποπληρωμή του τοκογλυφικού χρέους 
  • προωθεί την οριστική εξόντωση των αυτοαπασχολούμενων και τη μισθωτοποίηση ή και πλήρη ισοπέδωσή τους με την εκτίναξη των εισφορών στο 37.95% του εισοδήματος, ώστε να υπάρξει συγκέντρωση δραστηριοτήτων σε μεγάλα επιχειρηματικά σχήματα 
  • καλλιεργεί το έδαφος για την είσοδο της ιδιωτικής ασφάλισης, μετά την πλήρη κατάρρευση του δημόσιου κοινωνικού χαρακτήρα της και με την δυνατότητα σύστασης επαγγελματικών ταμείων ως ΝΠΙΔ. 
  • συντονίζει περισσότερο και θεσμικά τους εισπρακτικούς μηχανισμούς εφορίας και ΚΕΑΟ 

Είχαν προηγηθεί φυσικά η ληστεία των αποθεματικών του ΤΣΜΕΔΕ μέσα από το PSI και την τοποθέτηση στην Attica Bank, αλλά και η υποχρεωτική άνοδος κατηγορίας με τα Ν.3986/11, την εφαρμογή της οποίας μπλόκαραν επί μακρόν οι μηχανικοί με αγώνες.

Βασικές πρώτες συνέπειες από την εφαρμογή του Ν.4387/16

Η υλοποίηση του Ν.4387/16 από 1/1/2017 αποδεικνύει στην πράξη πια τον αντιασφαλιστικό του χαρακτήρα. 
Οι ρυθμίσεις για το ΔΠΥ αφορούν τελικά σε ελάχιστους ασφαλισμένους μια και η εργοδοσία έχει τους τρόπους να μεταβιβάσει ολόκληρο το κόστος στους εργαζόμενους (ακόμα και δημόσιοι φορείς αναγκάζουν τους εργαζόμενους με ΔΠΥ να μην ενταχθούν). 
Οι εισφορές για μεγάλες κατηγορίες (εργαζόμενοι με ΔΠΥ, αυτοαπασχολούμενοι) εκτινάχθηκαν και άλλο, οι συντάξεις συνεχώς μειώνονται, οι άνεργοι και υποαπασχολούμενοι συνεχίζουν να συσσωρεύουν χρέη, το ΤΣΜΕΔΕ και τα αποθεματικά του εξαφανίστηκαν. 
Όλες οι οφειλές (ακόμα και αυτές κάτω από 5000 €) έχουν σταλεί στο ΚΕΑΟ με ορατό τον κίνδυνο κατασχέσεων, από το 2018 έρχονται νέες αυξήσεις εισφορών μέσω της αλλαγής τρόπου υπολογισμού (σε εισόδημα που περιλαμβάνει και τις εισφορές). Όλα τα παραπάνω κάνουν ακόμα πιο επιτακτική την κατάργηση του Ν.4387/16 και των προηγούμενων αντιασφαλιστικών νόμων.

Α. Για την υποτιθέμενη «ελάφρυνση» των εισφορών
Οι πρόσφατες διορθωτικές παρεμβάσεις του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, αποτελούν κυνική ομολογία για τα τεράστια προβλήματα που συσσώρευσε ο Νόμος Κατρούγκαλου (Ν.4387/16) στο ασφαλιστικό σύστημα. Συντριπτικές μειώσεις στις συντάξεις, υπέρογκες ασφαλιστικές εισφορές και διοικητικό χάος είναι ο κοινός τόπος για όλους τους ασφαλισμένους, εν ενεργεία ή συνταξιούχους, μισθωτούς ή αυταπασχολούμενους.
Όπως είχαμε από πολύ νωρίς περιγράψει, τα μέτρα αυτά δε μπορούν να ανατρέψουν τη μείζονα αλλαγή φιλοσοφίας του ασφαλιστικού που επέφερε ο Ν. 4387. Και αυτό γιατί στον πυρήνα του τόσο ο Ν.4387/16, όπως και αντίστοιχα προηγούμενα νομοθετήματα, έχουν τη λογική της ανταποδοτικότητας, με αποτέλεσμα οι ασφαλισμένοι να καλούνται να επιλέξουν μονίμως μεταξύ της Σκύλλας των τεράστιων εισφορών και της Χάρυβδης των συντάξεων φτώχειας.
Με τον Ν.4578/18 για την «ελάφρυνση εισφορών»:
Από τη μείωση εισφορών (από το 20% στο 13,33%) εξαιρείται εντελώς ο κλάδος Υγείας (6,95% επί του συνολικού εισοδήματος)
Όλοι οι αυτοαπασχολούμενοι καλούνται να πληρώσουν αναδρομικά και τις εισφορές για επικουρικό και εφάπαξ από την αρχή του 2017 (για 2 έτη δηλαδή σε 36 δόσεις). Η τρέχουσα “μειωμένη” εισφορά για τους 2 αυτούς κλάδους μαζί με τα αναδρομικά για τα επόμενα 3 χρόνια (2019-2021) υπερβαίνει τα 100 € μηνιαίως.
Για να δώσουμε ένα αριθμητικό παράδειγμα, ένας μηχανικός με εισόδημα 15.000 € μικτά το χρόνο, κλήθηκε να πληρώνει κάθε μήνα 229 ευρώ μέχρι το 2018 (καθώς του έρχονταν ειδοποιητήρια μόνο για τους κλάδους κύριας σύνταξης και υγείας). Για το 2019 θα πρέπει για το ίδιο εισόδημα να πληρώνει 304 € το μήνα, εάν συνυπολογιστούν οι καταβολές των αναδρομικών επικουρικού και εφάπαξ για το 2017-2018. Και αυτά χωρίς να συνυπολογιστούν τα αναδρομικά για τις αυξήσεις εισφορών από το 2013-2014, του Ν.3986/11 που υλοποίησε ο κος Βρούτσης και θα καταργούσε ο ΣΥΡΙΖΑ. Έχουν ήδη εκδοθεί 3 ειδοποιητήρια αναδρομικών και εκκρεμούν 3 ακόμη.
Επίσης η αύξηση του κατώτατου μισθού συμπαρέσυρε προς τα πάνω και τις ελάχιστες εισφορές μια και η βάση υπολογισμού δε είναι πια τα 586 €, αλλά τα 650€ Οδηγούμαστε έτσι στον απόλυτο κοινωνικό αυτοματισμό όπου οι αυξήσεις αποδοχών των μισθωτών, οδηγούν σε λεηλασία εισοδημάτων των αυτοαπασχολούμενων, η οποίοι στη μεγάλη τους πλειοψηφία καταβάλλουν την ελάχιστη εισφορά.
Επιπλέον οι εισφορές ήδη υπολογίζονται επί των μεικτών εισοδημάτων (συμπεριλαμβανομένων και των εισφορών που έχουν ήδη καταβληθεί) των Ελευθέρων Επαγγελματιών και όσων εμφανίζονται ως τέτοιοι. Υπενθυμίζουμε ότι το 2017 οι εισφορές υπολογίζονταν στο καθαρό εισόδημα, και το 2018 στο 85% του μικτού για να γίνει η μετάβαση. Αυτή η μετατροπή ήδη έχει αυξήσει σημαντικά τη συνολική επιβάρυνση.
Φυσικά οι άνεργοι και υποαπασχολούμενοι συνεχίζουν να φορτώνονται με εισφορές, αν και δεν προκύπτει από τα εισοδήματα τους η δυνατότητα να τις καταβάλλουν. Πρακτικά για τα εισοδήματα κάτω από τις 10.000 – 12.000 € δεν υπάρχει καμιά ελάφρυνση, αντίθετα υπάρχει σημαντική μηνιαία επιβάρυνση. Έτσι στα μικρά εισοδήματα οι «ελαφρύνσεις» είναι ανύπαρκτες ή ελάχιστες, ενώ είναι γενναίες μόνο για τα μεγάλα. Αντί να υπάρχει ανεισφορολόγητο όριο, όσοι βγάζουν πολύ λίγα, πληρώνουν δυσανάλογα υψηλές εισφορές
Έτσι πχ. ένας μηχανικός καλείται να καταβάλλει πλέον του ειδοποιητηρίου ΕΦΚΑ με ελάχιστη εισφορά 185,17 ευρώ και ειδοποιητήριο ΕΤΕΑΕΠ με εισφορά (τρέχουσα και αναδρομική) 114,43 ευρώ. Έτσι η συνολική ελάχιστη εισφορά (ΕΦΚΑ και ΕΤΕΑΕΠ) από 1.2.2019 υπερβαίνει τα 300 ευρώ.

Παρασκευή 12 Απριλίου 2019

Αντισυνταγματικοί οι οικισμοί αυθαιρέτων μέσα στα δάση





Σημαντική απόφαση για την προστασία των δασών και τον περιορισμό του φαινομένου των αυθαιρέτων, εξέδωσε η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, κρίνοντας αντισυνταγματική τη ρύθμιση του νόμου του 2016 (4389) με την οποία είχαν εξαιρεθεί από την ανάρτηση των δασικών χαρτών οι λεγόμενες περιοχές, όπου έχουν αναπτυχθεί «οικιστικές πυκνώσεις», δηλαδή αυθαίρετα.



Το σκεπτικό των δικαστών


Σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης «η συνταγματική υποχρέωση διαφύλαξης του εν γένει δασικού πλούτου της χώρας καθιστά κατ' εξαίρεση μόνον επιτρεπτή τη μεταβολή της μορφής των δασικού χαρακτήρα εκτάσεων, εφόσον προέχει για την εθνική οικονομία η αγροτική εκμετάλλευση ή άλλη χρήση, επιβαλλόμενη από λόγους δημοσίου συμφέροντος, ενώ ουδέποτε αποτελεί προέχουσα χρήση η αξιοποίηση δασικού χαρακτήρα εκτάσεων για οικιστικούς σκοπούς, οι οποίοι δεν συνιστούν λόγους υπέρτερου δημοσίου συμφέροντος, που θα δικαιολογούσαν τη μεταβολή του προορισμού του δάσους. Εξάλλου, ο συνταγματικός νομοθέτης, γνωρίζοντας ότι η προστατευτική του δασικού πλούτου νομοθεσία, οσοδήποτε ολοκληρωμένη και αυστηρή, δεν θα μπορούσε να εγγυηθεί την αποτελεσματική προστασία του χωρίς τον έγκυρο εντοπισμό και την καταγραφή των δασικού χαρακτήρα εκτάσεων, ανήγαγε σε συνταγματική υποχρέωση την κατάρτιση Δασολογίου, προκειμένου τα δασικά όργανα να προβαίνουν έγκαιρα στις αναγκαίες ενέργειες σε περίπτωση αθέμιτων επεμβάσεων σε δάσος ή δασική έκταση και να διευκολύνεται η άμεση αποκατάσταση της δασικής μορφής σε περιπτώσεις αλλοίωσης ή μεταβολής της από ανθρώπινες ενέργειες ή άλλα αίτια»

Δεν υπάρχει δημόσιο συμφέρον

Για τους δικαστές η εξαίρεση του νόμου που κρίθηκε αντισυνταγματικός δεν δικαιολογείται καθώς όπως αναφέρουν στην απόφασή τους δεν υπηρετεί κάποιο λόγο δημοσίου συμφέροντος.

Μάλιστα, στην απόφαση του δικαστηρίου περιλαμβάνεται και η σκέψη ότι το πρόβλημα των οικιστικών πυκνώσεων δεν μπορεί να λυθεί με την επιβράβευση της αυθαίρετης δόμησης εντός δασών, «αντιθέτως δε προϋποθέτει την έγκυρη καταγραφή των δασών και των δασικών εκτάσεων στον αναρτώμενο δασικό χάρτη και κατ' επέκταση στο δασολόγιο, την οποία, όμως, ματαιώνουν επ' αόριστον οι επίμαχες διατάξεις.

Πράγματι, ενώ ο νομοθέτης προβλέπει ειδική διαδικασία για την προσθήκη στο δασικό χάρτη και, εν τέλει, στο δασολόγιο, των δασικών εκτάσεων των κίτρινων περιγραμμάτων, όσων, δηλαδή, περιλαμβάνονται ακόμη και σε περιοχές για τις οποίες έχουν εκδοθεί διοικητικές πράξεις που, ενδεχομένως, ενθάρρυναν την πεποίθηση των πολιτών ότι αυτές δεν είναι δασικές (μη νόμιμες ή ασαφείς οριοθετήσεις οικισμών, ημιτελείς πολεοδομήσεις κ.λπ.), ο ίδιος νομοθέτης εμφανίζεται, ταυτοχρόνως, να εξαιρεί, και από την ανάρτηση ακόμη των δασικών χαρτών, εκτάσεις, ορισμένες από τις οποίες δομήθηκαν όλως αυθαιρέτως, χωρίς καμία ένδειξη νομιμοφάνειας και κατά προφανή παράβαση των κανόνων του κράτους δικαίου».

To be or to Airbnb;



Να υπερασπιστούμε το δικαίωμα στη στέγαση – το δικαίωμα να μείνουμε στον τόπο μας
Η σημερινή ημέρα, 8 Απρίλη, έχει οριστεί από κινήματα σε όλη την Ευρώπη ως μέρα αγώνα για το δικαίωμα στη στέγη. Από το Βερολίνο ως τη Βαρκελώνη, χιλιάδες άνθρωποι αντιστέκονται συλλογικά στην αύξηση των ενοικίων, τις εξώσεις, τη συγκέντρωση των σπιτιών σε μεγάλες κερδοσκοπικές εταιρίες, την κυριαρχία του μαζικού τουρισμού. Ό,τι δηλαδή συμβαίνει σταδιακά και στη χώρα μας και ακόμα περισσότερο στην πόλη μας. Ας τα πάρουμε όμως με τη σειρά:
Τα 10 τελευταία μνημονιακά χρόνια, εκατομμύρια άνθρωποι γίνανε πολύ φτωχότεροι και αδυνατούσαν να εξυπηρετήσουν τα δάνειά τους. Τα φορολογικά βάρη της ιδιοκατοίκησης -βλ. το γνωστό «χαράτσι» που μετά ονομάστηκε ΕΝΦΙΑ- πολλαπλασιάστηκαν. Ο Οργανισμός Εργατικής Κατοικίας καταργήθηκε, οι θεσμοί που υποστηρίζουν τις στεγαστικές ανάγκες όπως η φοιτητική εστία, απαξιώνονται.
Το αποτέλεσμα; Διόλου τυχαία, το «υπερβολικά μεγάλο», σύμφωνα με τους δανειστές, ποσοστό ιδιοκατοίκησης, το ποσοστό δηλαδή των ανθρώπων που έχει την τύχη να έχει δικό του σπίτι, έπεσε ήδη από το 80% στο 70%. Είναι σίγουρο ότι η κατάργηση από την κυβέρνηση της όποιας προστασίας της πρώτης κατοικίας προσέφερε μέχρι πρότινος ο νόμος Κατσέλη, θα πολλαπλασιάσει τους πλειστηριασμούς και τις εξώσεις, ώστε το ποσοστό ιδιοκατοίκησης να πλησιάσει τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό μέσο όρο, που βρίσκεται κοντά στο 50%.
Δεν πρόκειται για ατύχημα, αλλά για συνειδητό στόχο. Στη νεοφιλελεύθερη Ενωμένη Ευρώπη η στέγη δεν θεωρείται στοιχειώδες ανθρώπινο δικαίωμα, αλλά ένα εμπόρευμα, ένα ακόμη πεδίο ανταγωνισμού, κερδοφορίας, συγκέντρωσης του κεφαλαίου. Έτσι και στην Ελλάδα της κρίσης, καθώς οι επενδυτές αναζητούν μέσα σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον ευκαιρίες στο real estate και οι κερδοσκόποι επιβάλουν μέσω της ελεύθερης αγοράς ενοίκια ίσα σχεδόν με το βασικό μισθόοι χαμένοι τελικά θα είναι οι κάτοικοι των πόλεων και ιδιαίτερα οι εργαζόμενοι και οι φτωχοί.
Σε αυτό το περιβάλλον, έρχεται να εισβάλει και η βραχυχρόνια μίσθωση, μέσα κυρίως από διεθνείς πλατφόρμες τύπου Airbnb. Μια ιδέα, η οποία, ενώ στην αφετηρία της υποτίθεται ότι θα εξασφάλιζε στους επισκέπτες το δικαίωμα σε φτηνές διακοπές και στους μικρούς ιδιοκτήτες ένα επιπλέον μικρό εισόδημα, έχει μετατραπεί σταδιακά σε ένα μηχανισμό επιτάχυνσης της συγκέντρωσης της ιδιοκτησίας, έξωσης και εκμετάλλευσης των ενοικιαστών.

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Στελέχωση και λειτουργία των Περιφερειακών και Τοπικών Παρατηρητηρίων.

Π.Ο.   Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ  ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΕΝΩΣΕΩΝ  ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ  ΔΗΜΟΣΙΩΝ  ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ  ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ  ΑΝΩΤΑΤΩΝ  ΣΧΟΛΩΝ
Μαυρομματαίων 17,  104 34  ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583  fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
                    
Αθήνα, 12/4/2019
Αρ. Πρωτ. : 7766
Προς:  Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κο Σταθάκη

Κοιν. : 1. Υπουργό Εσωτερικών κο Χαρίτση
2. Υπουργό Διοικ. Ανασυγκρότησης κα Ξενογιαννακόπουλου
3. Yπουργό Οικονομικών κο Τσακαλώτο
4. ΕΝ.ΠΕ.
5. ΚΕΔΕ
Θέμα : Στελέχωση και λειτουργία των Περιφερειακών και Τοπικών Παρατηρητηρίων.

Κύριε Υπουργέ

Σε συνέχεια των υπ’ αρ. 7267/18, 4496/17, 4788/18 και 7563/18 εγγράφων της Ομοσπονδίας μας και της ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής, καθώς και των συναντήσεων που είχαμε με εσάς και παράγοντες του Υπουργείου που εποπτεύετε, επανερχόμαστε αιτούμενοι τον καθορισμό εκ νέου συνάντηση στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, ώστε να εξασφαλισθεί ο κοινός μας στόχος που είναι η διασφάλιση των θέσεων εργασίας και των αποδοχών των συναδέλφων – μελών μας, που εργάζονται στα Τμήματα Ελέγχου Κατασκευών,  ενόψει του επικείμενου Π.Δ. (Ν.4495/17, άρθρο 2) που αφορά στη λειτουργία και τη στελέχωση των Τοπικών και Περιφερειακών Παρατηρητηρίων, καθώς και η εύρυθμη και η σωστή λειτουργία των νέων υπηρεσιών ελέγχου που συγκροτούνται με αυτό.
Με το παρόν έγγραφο επιθυμούμε να σας γνωστοποιήσουμε τις απόψεις μας επί των αρμοδιοτήτων που αναφέρονται στο ν.4495/17 και χρειάζονται αποσαφήνισης.

Α. Περιφερειακά Παρατηρητήρια
Τα Περιφερειακά Παρατηρητήριο σύμφωνα με το άρθρο 5 του ν. 4495/17, είναι αρμόδια για:
- τον έλεγχο της ορθής εφαρμογής της νομοθεσίας για το Δομημένο Περιβάλλον
- τη διενέργεια δειγματοληπτικών και αυτεπάγγελτων ελέγχων των πορισμάτων των ελεγκτών δόμησης, ως προς τις υπαγωγές αυθαίρετων κατασκευών και αλλαγών χρήσης στις διατάξεις για την αναστολή επιβολής κυρώσεων, 
- να συντονίζει τις συναρμόδιες υπηρεσίες για τη χρήση, την αισθητική και τη λειτουργική αναβάθμιση των Κοινοχρήστων Χώρων, 
Ως προς την αντιμετώπιση της αυθαίρετης δόμησης είναι αρμόδιο για:

Αυτό είναι το πλήρες κείμενο του νομοσχεδίου για τις 120 δόσεις προς τα Ταμεία

Επανυπολογισμός από το 2002 - 2016 με 222 ευρώ ανά οφειλόµενο µήνα για τους µηχανικούς των πρώην ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ
Η ρύθμιση χάνετε:
α) Αν δεν καταβληθεί ποσό δόσεων που αντιστοιχεί σε δύο (2) δόσεις της ρύθμισης.
β) Αν δεν καταβληθούν βεβαιωμένες οφειλές που δημιουργήθηκαν μετά την 1.1.2019..
γ) Αν δεν καταβληθούν εντός τριών (3) μηνών από την άρση της αναστολής, οι οφειλές που κατά την ημερομηνία υπαγωγής στη ρύθμιση τελούσαν σε αναστολή είσπραξης και δεν υπήχθησαν, με επιλογή του οφειλέτη, στη ρύθμιση.
δ) Αν δεν καταβληθεί το σύνολο των δόσεων που αντιστοιχούν στο διάστημα από την υποβολή της αίτησης συνταξιοδότησης έως την επίδοση της απορριπτικής απόφασης,


Αριστ. Πρωτοψάλτης

Οι οφειλές των εργοδοτών από παρακρατηθείσες αλλά μη καταβληθείσες ασφαλιστικές εισφορές μισθωτών περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο για τη ρύθμιση των χρεών προς τα ασφαλιστικά Ταμεία. 

Πέραν των όσων έχουν γίνει μέχρι σήμερα γνωστά για τις 120 δόσεις, στο νομοσχέδιο που αναμένεται να συζητηθεί και να ψηφιστεί τις επόμενες ημέρες περιλαμβάνονται διατάξεις που επαναφέρουν και μάλιστα βελτιωμένο το προηγούμενο καθεστώς για τις συντάξεις χηρείας. Στα αξιοσημείωτα και η καθιέρωση ειδικού παλισίου προστασίας των «ντελιβεράδων» που αποτελούν πλέον μαζικότατο κλάδο εργαζομένων.

Ρύθμιση-διαδικασία

Το δικαίωμα υποβολής αίτησης για την υπαγωγή στη θεσμοθετούμενη ρύθμιση παρέχεται άπαξ ανά οφειλέτη.. Για τους μη μισθωτούς, η διαδικασία υπαγωγής στη ρύθμιση περιλαμβάνει δύο στάδια. Στο πρώτο στάδιο ζητείται ο προσδιορισμός της οφειλής μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του ΕΦΚΑ, καθώς οι οικείες διατάξεις του άρθρου 2 προβλέπουν τον επανυπολογισμό της κύριας οφειλής, βάσει των κανόνων του ν. 4387/2016 (Α΄ 85), με επιλογή του οφειλέτη. Έτσι, στους οφειλέτες που επιλέγουν επανυπολογισμό της οφειλής, παρέχεται ενημέρωση για το ύψος της οφειλής, όπως διαμορφώνεται πριν και μετά τον επανυπολογισμό .Μετά την ολοκλήρωση του πρώτου σταδίου και τη διαβίβαση της προσδιοριζόμενης οφειλής στο ΚΕΑΟ, υποβάλλεται αίτηση για την υπαγωγή στη ρύθμιση μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας .

Πότε χάνεται

Η ρύθμιση των 120 δόσεων χάνεται

α) Αν δεν καταβληθεί ποσό δόσεων που αντιστοιχεί σε δύο (2) δόσεις της ρύθμισης.

β) Αν δεν καταβληθούν βεβαιωμένες οφειλές που δημιουργήθηκαν μετά την 1.1.2019..

γ) Αν δεν καταβληθούν εντός τριών (3) μηνών από την άρση της αναστολής, οι οφειλές που κατά την ημερομηνία υπαγωγής στη ρύθμιση τελούσαν σε αναστολή είσπραξης και δεν υπήχθησαν, με επιλογή του οφειλέτη, στη ρύθμιση.

δ) Αν δεν καταβληθεί το σύνολο των δόσεων που αντιστοιχούν στο διάστημα από την υποβολή της αίτησης συνταξιοδότησης έως την επίδοση της απορριπτικής απόφασης,

Ωστόσο, η ρύθμιση δεν απόλλυται, εάν οι οφειλές που δημιουργήθηκαν μετά την 1.1.2019 τελούν σε αναστολή είσπραξης, διοικητική, δικαστική ή εκ του νόμου, ή έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση, οι όροι της οποίας τηρούνται.

Εργοδοτικά χρέη

Πέμπτη 11 Απριλίου 2019

Ρωσική Επανάσταση - Θεωρητικές προσεγγίσεις και ανοιχτά ερωτήματα


Ρωσική Επανάσταση - Θεωρητικές προσεγγίσεις και ανοιχτά ερωτήματα

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΡΩΣΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ | 12-14 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2019 | ΝΟΜΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΘΗΝΩΝ


Πρόγραμμα συνεδρίου



Παρασκευή 12 Απριλίου

11:00 – 12:00 Εγγραφές

12:00 – 13:30 Ενότητα: Κριτικές προσεγγίσεις
Συντονιστής: Γιάννης Κιμπουρόπουλος, δημοσιογράφος

Επανάσταση, αναγκαιότητα και ιδεολογικός αναστοχασμός
Κώστας Γαλανόπουλος, Διδάκτωρ

Περί της ανάπτυξης των παραγωγικών δυνάμεων και άλλων δαιμονίων
Γιάννης Μπίλλας, Συγγραφέας

Η εξουσία των διανοουμένων
Χάρης Ναξάκης, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Ρωσική Επανάσταση: Το φάντασμα του εικοστού αιώνα
Φώτης Τερζάκης, Συγγραφέας-Δοκιμιογράφος

13:30 – 14:15 Ενότητα: Έθνη, Εθνότητες, Αντιιμπεριαλιστικοί Αγώνες
Συντονίστρια: Κορίνα Βασιλοπούλου, δημοσιογράφος 

Η Σοσιαλιστική Δημοκρατία της Γεωργίας και η καταστολή της από τους Μπολσεβίκους
Θανάσης Δρίβας, ΑΡΜΑΖΙ, Ελληνογεωργιανό Πολιτιστικό Κέντρο

Διεθνείς αιτίες, διεθνείς συνέπειες και διεθνής επικαιρότητα της Οκτωβριανής Επανάστασης (ο Λένιν ως τομή στον Μαρξισμό)
Δημήτρης Κωνσταντακόπουλος, Δημοσιογράφος-συγγραφέας

14:15 – 15:00 Διάλειμμα

15:00 – 16:00 Ενότητα: Οι Ρίζες της Επανάστασης – η Κυοφορία και το Περιβάλλον της
Συντονίστρια: Βίκυ Ιακώβου, Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Τα προσχέδια της απάντησης του Μαρξ στη Βέρα Ζασούλιτς 1881
Θανάσης Γκιούρας, Πανεπιστήμιο Κρήτης 

Ρωσική ιδιαιτερότητα ή διαχρονικό δόγμα; Για μια διαλεκτική προσέγγιση της διαμόρφωσης του Μπολσεβικισμού
Νίκος Πελεκούδας, υπ. Διδάκτορας

Επιχειρώντας την έφοδο στον ουρανό: Ναροντνικισμός και λαϊκή πάλη
Πολυζώης Πλαστράκης, Ιστορικός-Κοινωνικός Ανθρωπολόγος

16:00 – 17:00 Προσκεκλημένος ομιλητής
Συντονιστής: Κώστας Παπαδάκης, δικηγόρος

Εξεγέρσεις του 17ου και 18ου αιώνα στη Ρωσία και οι Σοβιετικές ερμηνείες τους
Νικόλας Πίσσης, Ελεύθερο Πανεπιστήμιο Βερολίνου

17:00 – 18:00 Ενότητα: Οι Ρίζες της Επανάστασης – η Κυοφορία και το Περιβάλλον της (2)
Συντονιστής: Βασίλης Ξυδιάς, εκπαιδευτικός

Σλαβόφιλοι και Δυτικόφιλοι στη Ρωσία του 19ου αιώνα
Δημήτρης Μπαλτάς, Διδάκτωρ Φιλοσοφίας Πανεπιστημίου Αθηνών

Η τελευταία αίρεση του χριστιανισμού
π. Αντώνιος Πινακούλας, Εφημέριος

Μεσσιανισμός και Ρωσική Επανάσταση
Στέφανος Ροζάνης, Πάντειο Πανεπιστήμιο 

18:00-18:30 Διάλειμμα

18:30 – 19:00 Τελετή Έναρξης 

19:00 – 20:00 Προσκεκλημένος ομιλητής
Συντονιστής: Θανάσης Γκιούρας, Πανεπιστήμιο Κρήτης

Η Ρωσική Επανάσταση 1902-1922
Teodor Shanin, πρ. Σχολής Κοινωνικών και Οικονομικών Επιστημών της Μόσχας, Ομ. Καθηγητής Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ

20:00 – 21:00 Προσκεκλημένος ομιλητής

No time to Waste – ο χρόνος τελειώνει για να αλλάξουμε τον τρόπο που διαχειριζόμαστε τα απόβλητα μας!

Με κεντρικό σύνθημα Nο time to WASTE - δεν υπάρχει καιρός για χάσιμο, πραγματοποιείται το Σάββατο 13 και Κυριακή 14 Απριλίου ώρες 10.00 – 16.00 στο χώρο της Αρχιτεκτονικής σχολής ΕΜΠ συνέδριο πολιτών για τα αδιέξοδα και τις λύσεις στη διαχείριση των απορριμμάτων. Η διοργάνωση πραγματοποιείται με την πρωτοβουλία και την υποστήριξη συλλογικοτήτων όπως το Δυτικό Μέτωπο, το Περιβαλλοντικό Δίκτυο και ενεργών πολιτών. Το συνέδριο διεξάγεται σε μια εξαιρετικά κρίσιμη για τη διαχείριση των απορριμμάτων χρονική στιγμή, καθώς ο ΧΥΤΑ Φυλής που υποδέχεται πάνω από το 90% των απορριμμάτων της Αττικής εξαντλείται μέσα στο 2019 και μια κρίση εκρηκτικών διαστάσεων είναι προ των πυλών.

Πρόκειται για ένα διεπιστημονικό και συμμετοχικό συνέδριο το οποίο σκοπεύει να αναδείξει τις πολιτικές παρεμβάσεις και κοινωνικές δράσεις που συμβάλλουν στην εφαρμογή μοντέλων αποκεντρωμένης διαχείρισης με δημόσιο χαρακτήρα και κοινωνικό έλεγχο, που ελαχιστοποιούν τις αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις, εξοικονομούν πόρους, ενδυναμώνουν την κοινωνική συμμετοχή και υπηρετούν το δημόσιο συμφέρον.

Το πρόγραμμα της 1ης ημέρας περιλαμβάνει: α) Παρουσίαση των δεδομένων και των αιτιών που οδήγησαν στη σημερινή τραγική κατάσταση όπου οι επιδόσεις ανακύκλωσης και ανάκτησης είναι κάτω και από το 1/10 των στόχων του Εθνικού Σχεδιασμού Διαχείρισης των Αποβλήτων – ΕΣΔΑ, (σύμφωνα με τον οποίο θα έπρεπε να ανακτάται με προδιαλογή στην πηγή 50% και με περαιτέρω επεξεργασία25%). β) Παρουσίαση των βασικών στοιχείων που συγκροτούν τηνεναλλακτική λύση την υφιστάμενη κατάσταση γ) Συμμετοχική διαδικασία για τον εντοπισμό των απαραίτητων μέτρων πολιτικής (θεσμικών, χρηματοδοτικών, εκπαιδευτικών, ενημερωτικών κλπ) στην κατεύθυνση ενός μοντέλου αποκέντρωσης, εξοικονόμησης, ανακύκλωσης, δημόσιου και κοινωνικού ελέγχου.

Την 2η ημέρα θα γίνει παρουσίαση δράσεων, πρωτοβουλιών, εμπειριών που συμβάλλουν στην επίλυση του προβλήματος από εκπροσώπους Δήμων, συλλογικοτήτων, σχολείων, φορέων κοινωνικής οικονομίας κλπ. Το συνέδριο θα κλείσει με συμμετοχική διαδικασία για την αναζήτηση των βημάτων και των δράσεων, που πρέπει να αναληφθούν από τις συλλογικότητες και τα τοπικά κινήματα, προκειμένου να αντιστραφεί η σημερινή κατάσταση και να εφαρμοστεί ένα διαφορετικό μοντέλο διαχείρισης.

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Διαδικασίες κρίσεων Διευθυντών σε Υπουργεία

 Π.Ο.   Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ  ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ  ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ  ΔΗΜΟΣΙΩΝ  ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ  ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ  ΑΝΩΤΑΤΩΝ  ΣΧΟΛΩΝ


Μαυρομματαίων 17,  104 34  ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583  fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
                                                                                          
Αθήνα,  9/4/2019      
Αρ. Πρωτ.:            7767                                                                                                                                                                         Προς :     Πίνακας Αποδεκτών
Θέμα:  Διαδικασίες κρίσεων Διευθυντών σε Υπουργεία.

Κύριοι Υπουργοί και Γεν. Γραμματείς

Η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ αποτελεί την Ομοσπονδία που εκπροσωπεί τους περίπου 8.500 Διπλωματούχους Μηχανικούς του Δημοσίου Τομέα. Απευθυνόμαστε σε εσάς σε συνέχεια προηγούμενων εγγράφων μας σε σχέση με σημαντικά θέματα που έχουν ανακύψει κατά τη διαδικασία κρίσεων θέσεων ευθύνης που βρίσκονται αυτή τη στιγμή εν εξελίξει σε πολλά Υπουργεία και Φορείς του Δημοσίου.

Α. Καταρχάς σας καλούμε να αποκαταστήσετε την άδικη και παράνομη εξαίρεση από τις κρίσεις των καθ’ όλα άξιων συναδέλφων μας που συμμετείχαν στην απεργία – αποχή από την αξιολόγηση που είχε προκηρύξει η ΑΔΕΔΥ και συμμετείχε και η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ. Η αντισυνδικαλιστική και αντιδημοκρατική αυτή εξαίρεση στιγματίζει αρνητικά ολόκληρη τη διαδικασία αξιολόγησης.

Β. Όπως σας έχουμε ενημερώσει ήδη (Αρ. Πρωτ.7539 22/10/2018 έγγραφο μας) είναι απαραίτητο να προχωρήσει η διαδικασία απόδοσης ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master) στην ειδικότητα του τμήματός τους και στους αποφοίτους πολυτεχνικών σχολών άλλων χωρών που έχουν αναγνωριστεί από τους Ελληνικούς φορείς (πρώην ΔΙΚΑΤΣΑ & νυν ΔΟΑΤΑΠ) ως ισότιμες και αντίστοιχες με τις Πολυτεχνικές σχολές της Ελλάδας. Τα διπλώματα αυτά έχουν αναγνωριστεί και επαγγελματικά από τον αρμόδιο φορέα, που είναι το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (Τ.Ε.Ε.) και Υπηρεσιακά, οπότε η αδικαιολόγητη εκκρεμότητα αυτή θα δημιουργήσει πολλαπλές επιπλοκές στη διαδικασία κρίσεων.

Γ. Παραμένει σε εκκρεμότητα η διαφορετική ανά Υπηρεσία αντιμετώπιση της αναγνώρισης προϋπηρεσίας εκτός Δημοσίου σε εφαρμογή του ΠΔ69/2016, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα του Υπουργείο Πολιτισμού, όπως ήδη πολλαπλά σας έχουμε ενημερώσει. 

Δ. Δεν έχει επιλυθεί ακόμα το θέμα με το προβάδισμα των αποφοίτων της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης να διεκδικήσουν και να καταλάβουν (κατά προτεραιότητα μάλιστα λόγω αυξημένων μορίων) θέσεις ευθύνης σε Διευθύνσεις και Τμήματα παντελώς άσχετα με το βασικό πτυχίο το οποίο κατέχουν, πχ Νοσηλευτής Διευθυντής Πολεοδομίας κοκ, Φιλόλογος σε Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών κλπ., πρόβλεψη η οποία θα δημιουργήσει τεράστια θέματα λειτουργίας και νομιμότητας, ειδικά σε Παραγωγικές Τεχνικές Υπηρεσίες. Για το θέμα αυτό σας είχαμε αναλυτικά ενημερώσει με το από 5/12/2018 έγγραφο μας.

Αποτελέσματα Φοιτητικών Εκλογών 2019


ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΙΚΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ 2018
ΣΕ ΑΕΙ ΚΑΙ ΤΕΙ

Αποτελέσματα Φοιτητικών Εκλογών - ΑΕΙ

Συγκεντρωτικά (2019) σε 112 σχολές
ΨήφισανΕγκυραΆκυρα
2019:27187261621025
2018:43307418701437
20192018Μεταβολή
ΠαράταξηΨήφοιΠοσοστόΨήφοιΠοσοστόΨήφοιΠοσοστό
ΔΑΠ974937,26%1696340,51%-7214-3.25%
ΠΚΣ687626,28%904021,59%-2164+4.69%
ΕΑΑΚ (*)419516,03%572313,67%-1528+2.37%
ΠΑΣΠ23599,02%552913,21%-3170-4.19%
ΑΛΛΑ ΔΕΞΙΑ8783,36%11862,83%-308+0.52%
Λευκά6362,43%9512,27%-315+0.16%
ΑΛΛΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ5702,18%6401,53%-70+0.65%
Bloco4001,53%4331,03%-33+0.49%
Αγ. Κινήσεις3081,18%4591,10%-151+0.08%
ΔΙΑΦΟΡΟΙ1460,56%8612,06%-715-1.50%
Πορεία450,17%730,17%-28-0.00%
Αριστερά Σχήματα120,03%
(*) Σε επιμέρους σχολές, σχήματα της ΕΑΑΚ συνεργάζονται εκλογικά με άλλες αριστερές δυνάμεις, την ΑΡ.ΕΝ., το ΑΡ.ΔΙ.Ν. και ανένταχτους αγωνιστές.

Συγκεντρωτικά αποτελέσματα AEI 2019

Σε 203 απο 203
20192018Διαφορά
ΨΗΦΙΣΑΝ51390- %42573- %88170.00%
ΕΓΚΥΡΑ49424- %41082- %83420.00%
ΑΚΥΡΑ1966- %1491- %4750.00%
ΛΕΥΚΑ11992.43%9762.38%2230.05%
ΠΚΣ1151023.29%911222.18%23981.11%
ΔΑΠ2004740.56%1671940.70%3328-0.14%
ΠΑΣΠ578611.71%460111.20%11850.51%
ΕΑΑΚ-ΑΡΕΝ-ΑΡΔΙΝ (ΛΑΕ)29595.99%25706.26%389-0.27%
ΕΑΑΚ31806.43%31867.76%-6-1.33%
ΜΠΛΟΚΟ (ΣΥΡΙΖΑ)6731.36%3900.95%2830.41%
ΛΟΙΠΑ40708.23%35288.59%542-0.36%