Σάββατο 28 Μαρτίου 2015

Pawel Kuczynski

1

30 εικόνες που θα σας κάνουν να αμφισβητήσετε αυτά που ξέρετε.
Ο Πολωνός γραφίστας Pawel Kuczynski είναι γνωστός για τις πανέξυπνες και πολύ δυνατές εικόνες που δημιουργεί μέσα από τις οποίες περνά διάφορα μηνύματα, κυρίως πολιτικά αλλά και κοινωνικά.
Δείτε τις ξεχωριστές εικόνες με τα πολύ δυνατά νοήματα που ακολουθούν.
2
3
4
5

Ο πρόεδρος 5αστερου ξενοδοχείου και ιδιωτικού χωριού, υποψήφιος της κυβέρνησης για το ΤΑΙΠΕΔ

Αναδημοσίευση από
Ομάδα "Τοίχος"
Ο Αστέριος (Στέργιος) Πιτσιόρλας μετά από μία μεγάλη κομματική σταδιοδρομία στην "Αριστερά" βρήκε το λιμάνι του στις ξενοδοχειακές επενδύσεις. Το όνομά του ακουγόταν δίπλα από αυτό του Λεωνίδα Κύρκου επί ΚΚΕ εσωτερικού,της ανανεωτικής αριστεράς του Γιάννη Μπανιά, ακούστηκε ηχηρά στον ΣΥΝ επί Νίκου Κωνσταντόπουλου και σήμερα έχουμε την χαρά να το ακούσουμε ξανά επί του Συριζαίου πρωθυπουργού Τσίπρα για την μεγάλη τιμή που του γίνεται να καθίσει στον θρόνο του ΤΑΙΠΕΔ μετά από λαϊκούς αγώνες και πάλη με το κατεστημένο και το κεφάλαιο για την εκπλήρωση της κοινωνικής δικαιοσύνης.  
Η αριστεροπατριωτική κυβέρνηση τον θυμήθηκε διότι κατάφερε να πραγματοποιήσει την επένδυση εκατομμυρίων δυτικοευρωπαϊκών και ρωσικών συμφερόντων στο Κάνιστρο Κασσάνδρας της Χαλκιδικής παρά την σκληρή γραφειοκρατία και τους νόμους της τριτοκοσμικής Ελλάδας. Σε μια έκταση 100 στρεμμάτων ο κύριος Πιτσιόρλας διαχειρίστηκε με σωστό τρόπο τα  εκατομμύρια των ξένων επενδυτών φτιάχνοντας ένα πολυτελέστατο συγκρότημα 640 κλινών, με spa "ουάου" και ιδιωτική μαρίνα για 90 σκάφη για τους πλούσιους τουρίστες που θα λυπηθούν την καημένη Ελλάδα και θα αφήσουν τον οβολό τους για μια μερίδα τζατζίκι. 
Αυτό αφορά την πρώτη εταιρεία, τη Med Sea Health, για την οποία ο υποψήφιος για την προεδρία του ΤΑΙΠΕΔ κατάφερε πάντα με νόμιμες διαδικασίες και με όλες τις νομότυπες πολεοδομικές μελέτες να την κάνει ένα ισχυρό χαρτί για τη "βαριά βιομηχανία" της Ελλάδας με ουσιαστικό τίτλο: "Οι Έλληνες είναι τα καλύτερα γκαρσόνια και πλύστρες του κόσμου".
Το ελληνικό χωριό "Mare Village"
Ο κύριος Πιτσιόρλας ως ικανότατος διαχειριστής των ξένων κεφαλαίων κατάφερε να φτιάξει και ένα  ιδιωτικό χωριό 200 στρεμμάτων, που αποτελείται από 150 σπίτια στα οποία θα μπορούν να ζουν 400 πλούσιοι τουρίστες, στην Ελλάδα μεν, σε ιδιωτικό χωριό ξένων, δε. Το χωριό έχει το ελληνικότατο όνομα "Mare Village" και ο πρώτος προϋπολογισμός για την ολοκλήρωσή του φθάνει μόλις τα 50 εκατομμύρια ευρώ.
Σίγουρος για την άδεια που θα έπαιρνε η Επιχείρηση Χωριό Πολυτελείας για τις πολεοδομικές παρεμβάσεις του στο Κάνιστρο της Χαλκιδικής, ο κύριος Πιτσιόρλας δήλωσε πριν 2 μήνες στο περιοδικό Voria.gr εξής: "Το Mare Village έχει πλέον εξασφαλίσει την προ έγκριση της μελέτης ιδιωτικής πολεοδόμησης, διαδικασία που αναμένουμε να ολοκληρωθεί άμεσα, εντός του Φεβρουαρίου. Το ΥΠΕΚΑ έχει σε τούτη τη φάση εγκρίνει τους περιβαλλοντικούς όρους του έργου και στη συνέχεια, πριν αρχίσουν οι κατασκευαστικές εργασίες, θα πρέπει να εγκριθεί σειρά σχεδίων και μελετών».

Όχι στην "αξιοποίηση" των Αστεριών της Γλυφάδας


Αναρτούμε ανακοινωση της Δημοτικης παραταξη «Ανατροπή στη Γλυφάδα – Αγωνιστική Ριζοσπαστική Συνεργασία» για τα Αστέρια της Γλυφάδας, έναν πολύ σημαντικό Δημόσιο, Αρχαιολογικό και Δασικό χώρο 286 στρ. - με κάγκελα και συρματοπλέγματα σήμερα - από τους πλέον εμβληματικούς για την ομορφιά του στην Αττική, που έχουμε δώσει μάχες και αγώνες εδώ και χρόνια για να σωθεί απο τα βάρβαρα νεοφιλελεύθερα οικονομικά συμφέροντα και που δυστυχώς ,την προηγούμενη εβδομάδα η περιφερειακή αρχή της Αττικης της Δύναμης Ζωής, μαζί με Σγουρο και Κουμουτσακο ψηφισαν υπερ της ΜΠΕ για την επενδυση 55.000.000 βάζοντας ουσιαστικά την ταφόπλακα για την εκποίηση και την καταστροφή του.
 

ΕΚΦΡΑΖΟΥΜΕ ΤΗ ΡΙΖΙΚΗ ΔΙΑΦΩΝΙΑ ΜΑΣ

ΣΤΗΝ ΕΓΚΡΙΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ

ΓΙΑ ΤΗΝ «ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ» ΤΩΝ ΑΣΤΕΡΙΩΝ ΤΗΣ ΓΛΥΦΑΔΑΣ

ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΑΣΤΕΡΙΑ ΔΕΝ ΛΑΜΠΟΥΝ ΠΑΝΤΑ



Η δημοτική κίνηση «Ανατροπή στη Γλυφάδα – Αγωνιστική Ριζοσπαστική Συνεργασία» εκφράζει την ριζική της αντίθεση και διαφωνία για την απόφαση της πλειοψηφίας του περιφερειακού συμβουλίου Αττικής που ενέκρινε τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) που κατέθεσε η εταιρεία ΝΑΥΣΙΚΑ ώστε η τελευταία να προχωρήσει τα «επενδυτικά» της σχέδια στο σύνολο της έκτασης για την «ανάπτυξη» τουριστικού συγκροτήματος.



Θεωρούμε απαράδεκτη τη στάση και τη θετική ψήφο της πλειοψηφίας των περιφερειακών συμβούλων της παράταξης ΔΥΝΑΜΗ ΖΩΗΣ της κ. Δούρου. Με την απόφασή τους αυτή, φάνηκαν ασυνεπείς και ανακόλουθοι με τις αρχές και τις προεκλογικές δεσμεύσεις τους. Πόσο μάλλον όταν πολλοί από αυτούς έχουν συμμετάσχει μαζί μας σε αγώνες για την προστασία της δημόσιας περιουσίας και της δημόσιας γης τόσο γενικότερα όσο και του συγκεκριμένου χώρου των Αστεριών Γλυφάδας.



Είναι λυπηρό να υιοθετούνται επιχειρήματα που χρησιμοποιούσαν επί χρόνια οι προκάτοχοι τους, που δημιούργησαν με τις επιλογές τους και τις πράξεις τους την εικόνα της απαξίωσης για οτιδήποτε δημόσιο με σκοπό να το εκποιήσουν και να το στερήσουν από εμάς και τα παιδιά μας, Για αυτό άλλωστε δεν μας εξέπληξε η στάση των μονίμως προθύμων στο ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας (με το πρόσχημα της δήθεν «αξιοποίησης») εκπροσώπων των παρατάξεων των κ. Σγουρού και κ. Κουμουτσάκου των εκλεκτών του ΠΑΣΟΚ και της Νέας Δημοκρατίας. Την ίδια στάση είχε κρατήσει άλλωστε για το θέμα αυτό και η πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου Γλυφάδας και ο δήμαρχος κ. Παπανικολάου πρώην Ευρωβουλευτής της Ν.Δ.



Μας εξέπληξε και μας προβλημάτισε όμως η στάση των συναγωνιστών μας που δεν έβαλε αποφασιστικά τέλος στα καταστρεπτικά σχέδια που προωθούσαν ανεξέλεγκτα εδώ και χρόνια οι κυβερνήσεις του δικομματισμού και τα φερέφωνά τους στην τοπική αυτοδιοίκηση. Σχέδια που επέτρεψαν την αυθαίρετη δόμηση στον αιγιαλό και στον προστατευόμενο και δασικό χώρο των «Αστεριών». Και που δυστυχώς ασύστολα νομιμοποίησαν με το Ν. 4178/2013. Σχέδια που προχώρησαν σε μακροχρόνια λεόντεια μίσθωση 30 χρόνων το Δεκέμβρη του 2012.

Για ποιο λόγο ο Ντάισελμπλουμ ακύρωσε τις ιδιωτικοποιήσεις ενεργειακών εταιρειών στην Ολλανδία;


Το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων συζητούνταν χρόνια στην Ολλανδία, χωρίς συμφωνία των κομμάτων. Ωστόσο, τον Ιούνιο 2011 η Ολλανδική κυβέρνηση μειοψηφίας Λαϊκού Κόμματος-Χριστιανοδημοκρατών εκπόνησε ένα νέο ενεργειακό σχεδιασμό, προκειμένου να προσαρμόσει την πολιτική της στους στόχους της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας για το 2020. Τμήμα αυτού του σχεδιασμού ήταν η μερική ιδιωτικοποίηση (πώληση πακέτων μειοψηφίας) δυο μεγάλων ... ενεργειακών εταιρειών, του διαχειριστή δικτύου μεταφοράς φυσικού αερίου Gasunie (GTS) και του διαχειριστή δικτύου μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας TenneT.

Ο TenneΤ δεν είναι καμιά μικρή εταιρεία, έχει το δίκτυο μεταφοράς ηλεκτρισμού στην Ολλανδία και μεγάλο μέρος της Γερμανίας, καθώς το 2009 απέκτησε το δίκτυο της μεγάλης Γερμανικής Ε.Οn, που καλύπτει περίπου το 1/3 της Γερμανίας, απ' τη Βόρεια Θάλασσα μέχρι το Μόναχο. Μοναδικός μέτοχος της TenneT Holding B.V. είναι το Υπουργείο Οικονομικών της Ολλανδίας.

Μέσα στην τρέχουσα δεκαετία ο TenneΤ σκοπεύει να επενδύσει περίπου 5 δισ. ευρώ στην Ολλανδία και περίπου 8 δισ. ευρώ στη Γερμανία. Το πακέτο μειοψηφίας που σχεδίαζαν να πουλήσουν υπολόγιζαν να τους αποφέρει περίπου 500 εκατ. ευρώ, πολύ λίγα μπροστά στο μεγάλο επενδυτικό τους πρόγραμμα. Σε πρώτη προτεραιότητα χρειάζονταν έργα σύνδεσης ηλεκτροπαραγωγής από το λιμάνι του Ρότερνταμ, βασικού οικονομικού "πνεύμονα" της Ολλανδίας και μεγάλου τέρμιναλ λιθάνθρακα, προς το δίκτυο. Χρειάζονταν επίσης έργα σύνδεσης αιολικών πάρκων στις ακτές της Βόρειας Θάλασσας.
 
 Δυο χρόνια μετά την ανακοίνωση των ιδιωτικοποιήσεων στην ενέργεια, η Ολλανδική κυβέρνηση Λαϊκού Κόμματος-Εργατικών, που προέκυψε απ’ τις εκλογές του Σεπτεμβρίου 2012, "ανέκρουσε πρύμναν" και τον Οκτώβριο 2013 ανακοίνωσε πως διακόπτει τη διαδικασία ιδιωτικοποιήσεων: "The government has decided not to part-privatise Gasunie and Tennet, reconfirming the importance of public ownership of our gas and electricity networks. However, forms of strategic cooperation through cross-holdings, with other network operators certified under EU rules, are being studied. Any transaction will first be discussed with the House of Representatives. - Η κυβέρνηση αποφάσισε να μην ιδιωτικοποιήσει μερικά τη Gasunie και τον Tennet, επαναβεβαιώνοντας τη σπουδαιότητα της δημόσιας ιδιοκτησίας των δικτύων μας στο αέριο και τον ηλεκτρισμό. Ωστόσο εξετάζονται μορφές στρατηγικής συνεργασίας μέσω ανταλλαγής μετοχών με άλλους Ευρωπαϊκούς διαχειριστές δικτύων. Κάθε τέτοια ανταλλαγή θα συζητηθεί πρώτα στη Βουλή των Αντιπροσώπων".
Εισηγητής της νέας "Κεντρικής Πολιτικής στη Δημόσια Ιδιοκτησία 2013" ήταν ο -προερχόμενος απ’ τους Εργατικούς- τότε Υπουργός Οικονομικών και σημερινός Πρόεδρος του Eurogroup, ο πολύ γνωστός μας και στην Ελλάδα Jeroen Dijsselbloem, ο οποίος δήλωσε χαρακτηριστικά: "The reason why we have these companies is the public interest. - Ο λόγος που έχουμε αυτές τις εταιρείες είναι το δημόσιο συμφέρον."

Οι προγραμματικές δηλώσεις στη Βουλή του νέου Υπουργού ΠΑΠΕΝ ήταν σαφείς: σταματά κάθε διαδικασία ιδιωτικοποίησης του ΑΔΜΗΕ και της ΔΕΗ. Αυτό ασφαλώς και δεν άρεσε στα "κοράκια" και τους "γύπες" που ορέγονταν τη ΔΕΗ και τον ΑΔΜΗΕ και βλέπουμε καθημερινά να γκρινιάζουν τα διάφορα "παπαγαλάκια" τους, να επικαλούνται "κανόνες της ΕΕ" και "συμφωνίες των μνημονίων", αυτές που απέρριψε ο Ελληνικός λαός στις 25/1. Μια καλή απάντηση λοιπόν στη γκρίνια είναι πως θα κάνουμε ό,τι έκαναν πριν μόλις 1,5 χρόνο κι οι Ολλανδοί, "θα επαναβεβαιώσουμε τη σπουδαιότητα της δημόσιας ιδιοκτησίας των δικτύων μας στον ηλεκτρισμό"! Η χρεοκοπία δεν αποτελεί άλλοθι για να ξεπουληθούν τα ασημικά της χώρας, όπως θέλουν οι δανειστές και οι ντόπιοι συνεργάτες τους, προηγούνται άλλα πράγματα, όπως π.χ. ο λογιστικός έλεγχος του χρέους, η φορολόγηση των κρυφών εισοδημάτων της λίστας Λαγκάρντ-Λουξεμβούργου-Λιχτενστάιν-κλπ, η φορολόγηση της ολιγαρχίας, η επιστροφή του αναγκαστικού κατοχικού δανείου, κλπ.

http://greeklignite.blogspot.gr/2015/03/blog-post_18.html

Παρασκευή 27 Μαρτίου 2015

Το κομπρεσέρ #6 κυκλοφόρησε

Θα το βρείτε εδώ και από χέρι σε χέρι, όπου μας βρείτε.
Editorial, Δεκέμβρης 2014
kompreserΤο έκτο τεύχος τυπώνεται την επαύριο μιας κινηματικής και πολιτικής νίκης. Η απεργία πείνας και γενικά ο αγώνας του Νίκου Ρωμανού και άλλων κρατούμενων στις ελληνικές φυλακές που στηρίχθηκε από ένα δυναμικό κίνημα αλληλεγγύης οδήγησε στη διασφάλιση της φυσικής παρουσίας και συμμετοχής των κρατουμένων στη θεσμική εκπαιδευτική διαδικασία εκτός των τειχών. Η κολοβή μορφή εκπλήρωσης αυτού του αιτήματος -υπό την αίρεση της ηλεκτρονικής επιτήρησης και της συμμόρφωσης σε «προαπαιτούμενες» ρήτρες- δεν αναιρεί την επιτυχία αυτού του αγώνα, δεδομένης της κοινωνικής και πολιτικής συγκυρίας μέσα στην οποία κατακτήθηκε.
Σε κάθε περίπτωση, οι συνθήκες μέσα στις οποίες ήρθε να πραγματοποιηθεί αυτός ο πολύπτυχος αγώνας δεν προϊδέαζαν για την όποια επιτυχία του. Η αδύναμη παρουσία κινηματικών και ριζοσπαστικών πρακτικών τον τελευταίο χρόνο έδειχνε να πηγαίνει παράλληλα με μια εντεινόμενη διαδικασία αυταρχικοποίησης και εκμετάλλευσης εκ μέρους του κράτους και των κυρίαρχων τάξεων. Αυτή η διαλεκτική αυξανόμενης κυριαρχίας και μειωμένης αντίστασης φαινόταν να αντανακλά, από τη μια πλευρά, το πολιτικό και οικονομικό αδιέξοδο της αναδιάρθρωσης και, από την άλλη, τον εγκλωβισμό των αιτημάτων για καλύτερες υλικές και πολιτικές συνθήκες στη νεφελώδη προοπτική αλλαγής κυβέρνησης.
Η απουσία ενός κινήματος αμφισβήτησης των πολιτικών του κυρίαρχου συστήματος σημαίνει και αδυναμία κεντρικής πολιτικής αλλαγής, οποιασδήποτε μορφής, με αξιώσεις συνέχειας και χρονικής σταθερότητας. Από την άλλη, χωρίς κίνημα δεν  μπορεί να σταθεί κανένα φιλολαϊκό πολιτικό πρόγραμμα, αντίθετα θα κυριαρχήσει  η τάση ενσωμάτωσης στα συμφέροντα των κυρίαρχων τάξεων. Η προοπτική αυτή υνεπάγεται μια ολοένα και μεγαλύτερη μετατόπιση πρότερων ριζοσπαστικών τάσεων στα γνώριμα μονοπάτια μιας «αλλαγής» χωρίς καν υποτυπώδεις ταξικές συνισταμένες.
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, οι κυρίαρχες πολιτικές κατευθύνσεις παραπέμπουν στο ερώτημα κατά πόσο η καπιταλιστική κρίση φέρνει τις όποιες πρότερες ψευδαισθήσεις περί ενός αστικού φιλελεύθερου μοντέλου στα όριά τους. Πτυχές της φασιστοποίησης των ευρωπαϊκών κοινωνιών απέναντι σε παντός είδους εσωτερικούς και εξωτερικούς εχθρούς είναι εμφανείς, με τους πρόσφυγες/μετανάστες να αποτελούν τον πρώτο στόχο αυτής της επίθεσης, όπως μαρτυρά η αντιμετώπιση των Σύριων προσφύγων από τις ελληνικές και ευρωπαϊκές αρχές. Σε ευρύτερο επίπεδο, η αστική φιλελεύθερη συμπαράταξη με ξεκάθαρα ναζιστικές δυνάμεις -όπως στην περίπτωση της Ουκρανίας- σταδιακά αναδεικνύονται σε γνώριμη εικόνα και μάλλον αναιρούν την όποια πρωτοτυπία της «περίπτωσης Μπαλτάκου».
Κοιτάζοντας την ευρύτερη εικόνα σήμερα, φαίνεται πως η δυναμική της κρίσης μη μπορώντας να ανακοπεί μόνο από τις τοπικές και συνολικές αναδιαρθρώσεις, έχει οδηγηθεί σε μια νέα φάση, αυτή των εντεινόμενων ενδοϊμπεριαλιστικών συγκρούσεων. Οι συγκρούσεις αυτές έχουν σε πολλές περιπτώσεις χαρακτηριστικά (όχι ταξικού) εμφυλίου πολέμου και λαμβάνουν χώρα σε αστικά εδάφη που αξιολογούνται ως τα πιο κρίσιμα για την έκβασή τους. Το σκηνικό ενδοϊμπεριαλιστικών αντιπαραθέσεων στην περιφέρεια ή την ημιπεριφέρεια του καπιταλισμού κάνει ορατό το ενδεχόμενο μιας διευρυμένης και κατακερματισμένης δυστοπίας για τις κυριαρχούμενες τάξεις. Ταυτόχρονα όμως, μέσα σε ένα τέτοιο ανοιχτό πεδίο μάχης -μεταφορικά και κυριολεκτικά, η δράση αυτόνομων και λαϊκών κινημάτων στην κατεύθυνση της κοινωνικής απελευθέρωσης είναι πραγματικότητα. Κι αν στην περίπτωση της Ουκρανίας, οι λεπτές αποχρώσεις μιας τέτοιας προοπτικής είναι ακόμα θολές -παρά την διαπιστωμένη παρουσία και δράση λαϊκών κομμουνιστικών οργανώσεων στην Ανατολική Ουκρανία, η περίπτωση της ηρωικής κουρδικής αντίστασης στην φασιστική απειλή του Ισλαμικού Κράτους είναι μια πολύ πιο εύγλωττη μεταφορά ενός διαφορετικού μέλλοντος, με σαφείς εξισωτικές και απελευθερωτικές προεκτάσεις, παρά το ότι και αυτή τέμνεται από τις αντιθέσεις των παγκόσμιων ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών.

Ανάγκη άμεσης ρύθμισης σε σχέση με την απαίτηση προσκόμισης ασφαλιστικής ενημερότητας

Το ΤΕΕ Τμήμα Ανατολικής Μακεδονίας με επιστολή του προς τον αναπληρωτή υπουργό Κοινωνικών Ασφαλίσεων Δημήτρη Στρατούλη αναφέρεται στην «ανάγκη άμεσης ρύθμισης σε σχέση με την απαίτηση προσκόμισης ασφαλιστικής ενημερότητας επιλεκτικά από τους διπλωματούχους μηχανικούς για την άσκηση ιδιωτικού έργου». Στην επιστολή αναλυτικά σημειώνεται: 

Κύριε Υπουργέ, είναι γνωστή η δραματική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο κλάδος των διπλωματούχων μηχανικών με την πρωτοφανή ανεργία και την μετανάστευση σε όλες τις γωνιές του πλανήτη, ως συνέπειες των πολιτικών που οδήγησαν στην εκμηδένιση της οικοδομικής και εν γένει κατασκευαστικής δραστηριότητας και στη συσσώρευση δημόσιων και ιδιωτικών έργων σε λίγες εταιρείες.
Στο δυσμενέστατο αυτό πλαίσιο, το ασφαλιστικό μας σύστημα, αντί να στέκεται προστατευτικά υπέρ των μελών μας, επιβαρύνει ακόμη περισσότερο την απόγνωση των διπλωματούχων μηχανικών, συνεχίζοντας να οδηγεί χιλιάδες συναδέλφους εκτός επαγγέλματος και δίνοντας στην άθλια κατάσταση χαρακτήρα ανθρωπιστικής κρίσης, τόσο για τους ασφαλισμένους μηχανικούς όσο και για τα μέλη των οικογενειών τους. Εκτός από τις μνημονιακές ρυθμίσεις που αύξησαν υπέρογκα τις ασφαλιστικές εισφορές στο ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ και οδήγησαν το 68% των διπλωματούχων μηχανικών ελευθέρων επαγγελματιών στην αδυναμία καταβολής των εισφορών τους, υπάρχουν και άλλες ξεπερασμένες ρυθμίσεις στα πλαίσια του ασφαλιστικού, που επιτείνουν την σημερινή δύσκολη συγκυρία, θέτοντας επιπλέον προσκόμματα στην άσκηση του επαγγέλματος. Μεταξύ αυτών και η διάταξη της παρ. 6 του άρθρου 7 του Α.Ν. 2326/1940 (ΦΕΚ 145 Α'), όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 4 του άρθρου 27 του Ν. 3518/2006 (ΦΕΚ 272 Α') που αναφέρει ότι «6. Δεν επιτρέπεται στις υπηρεσίες του Δημοσίου, των δήμων και κοινοτήτων, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου ή δημοσίων επιχειρήσεων και οργανισμών, που προβλέπονται από το άρθρο 12 του π.δ.178/2000 (ΦΕΚ165Ά), η θεώρηση ή έγκριση μελετών, προϋπολογισμών, εκθέσεων, γνωματεύσεων, που εκδίδονται από μετόχους του Ταμείου, αν δεν προσαχθεί η κατά την παράγραφο 5 βεβαίωση ασφαλιστικής ενημερότητας.» και η οποία δεν επιτρέπει στους ασφαλισμένους στο ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ να εργαστούν ως μηχανικοί ακόμα και για έργα που αφορούν σε συναλλαγές μεταξύ ιδιωτών (όπως π.χ. η έκδοση οικοδομικής άδειας), αν δεν διαθέτουν ασφαλιστική ενημερότητα.
Η συγκεκριμένη διάταξη δίνει επίσης την δυνατότητα για επιλεκτική μεταχείριση σε βάρος των διπλωματούχων μηχανικών έναντι άλλων επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στο ίδιο πεδίο, οι οποίοι δεν είναι ασφαλισμένοι στο ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ και για την περίπτωσή τους οι αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης δεν ζητούν να την υποχρεωτική προσκόμιση βεβαίωσης ασφαλιστικής ενημερότητας, καθώς δεν υπάρχει ανάλογη νομοθετική ρύθμιση. Στα πλαίσια αυτά δημιουργούνται αδικαιολόγητες συνθήκες άνισου ανταγωνισμού, άλλα και άνισης μεταχείρισης μεταξύ εργαζομένων στο ίδιο πεδίο.
Οι μεν διπλωματούχοι μηχανικοί υποχρεώνονται σε υπέρογκες ασφαλιστικές εισφορές τις οποίες αδυνατούν να καλύψουν εξωθούμενοι στην ανεργία, την ίδια στιγμή που δεν υπάρχει ανάλογη απαίτηση για άλλες επαγγελματικές ομάδες με πολύ χαμηλότερες ασφαλιστικές υποχρεώσεις. Το θέμα απασχολεί έντονα και εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα τους διπλωματούχους μηχανικούς που συναλλάσσονται με τις Υπηρεσίες Δόμησης και παρά την εφαρμογή του νεότερου και ειδικότερου νόμου Ν.4030/2011-‘’Νέος τρόπος έκδοσης αδειών δόμησης, ελέγχου κατασκευών και λοιπές διατάξεις’’, ο οποίος σαφώς δεν προβλέπει την υποχρέωση προσκόμισης βεβαίωσης ασφαλιστικής ενημερότητας για την έκδοση εγκρίσεων και αδειών δόμησης, πολλές Υπηρεσίες Δόμησης επικαλούμενες ασαφείς απαντήσεις υπερκείμενων υπηρεσιών σε τεθέντα ερωτήματα, συνεχίζουν στηριζόμενες στην ανωτέρω διάταξη της παρ. 6 του άρθρου 7 του Α.Ν. 2326/1940 (ΦΕΚ 145 Α'), όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 4 του άρθρου 27 του Ν. 3518/2006 (ΦΕΚ 272 Α') να απαιτούν αποκλειστικά και μόνον από τους συναλλασσόμενους διπλωματούχους μηχανικούς την προσκόμιση βεβαίωσης ασφαλιστικής ενημερότητας ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ για την έκδοση εγκρίσεων και αδειών δόμησης ή και άλλων πράξεων.
Το θέμα χρήζει άμεσης νομοθετικής παρέμβασης και για τον λόγο αυτό ζητούμε να συμπεριληφθεί στο υπό κατάθεση νομοσχέδιο «Ρυθμίσεις για την επανεκκίνηση της οικονομίας», ρύθμιση η οποία
θα καταργεί την διάταξη της παρ. 6 του άρθρου 7 του Α.Ν. 2326/1940 (ΦΕΚ 145 Α'), όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 4 του άρθρου 27 του Ν. 3518/2006 (ΦΕΚ 272 Α'), προκειμένου αφενός να εξαλειφθούν αδικαιολόγητες συνθήκες άνισης μεταχείρισης σε βάρος των διπλωματούχων
μηχανικών αλλά και αφετέρου να δοθεί η δυνατότητα στους συναδέλφους που πλήττονται από την ανεργία και την κρίση να έχουν πρόσβαση σε εργασία και εισόδημα για να αποκτήσουν και την δυνατότητα να αποπληρώνουν τις υποχρεώσεις τους».

Συνάντηση ΤΕΕ Υπουργείου Εργασίας για το Ασφαλιστικό - Τι προβλέπει η εγκύκλιος για τη ρύθμιση ασφαλιστικών οφειλών

Αιτήσεις υπαγωγής έως 30 Απριλίου
Στη δημοσιότητα δόθηκε η εγκύκλιος του υπουργείου Εργασίας με την οποία τίθεται σε εφαρμογή η νέα ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, πλην ΝΑΤ, του νόμου για τις 100 δόσεις (Ν.4321/2015).
Με το νόμο θεσπίζονται ευνοϊκότεροι όροι αποπληρωμής των οφειλών αυτών. Περαιτέρω, λαμβάνεται μέριμνα για την προστασία οφειλετών, ασφαλισμένων φυσικών προσώπων, οι οποίοι αποδεδειγμένα είχαν μηδενικό εισόδημα κατά το έτος χρήσης 2014.
Επίσης προβλέπονται ευνοϊκότεροι όροι για ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ του δημοσίου και των ΟΤΑ που επιδιώκουν κοινωφελείς και άλλους δημόσιους σκοπούς, Ενώσεις Γεωργικών Συνεταιρισμών κλπ.
Καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή αιτήσεων υπαγωγής στη νέα ρύθμιση ορίζεται η 30ή Απριλίου 2015.

ΤΕΕ: Νέα Συνάντηση ΤΕΕ Υπουργείου Εργασίας για το Ασφαλιστικό



"Ακυρώνεται στην πράξη το τυφλό εισπρακτικό σχέδιο επιβολής και μάλιστα αναδρομικά, εξοντωτικών εισφορών και εξωπραγματικών προσαυξήσεων, εις βάρος των διπλωματούχων μηχανικών ασφαλισμένων στο ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ. Αυτό προκύπτει από τις δεσμεύσεις που ανάλαβε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εργασίας στη χθεσινή συνάντηση της με το ΤΕΕ, στο πλαίσιο της συνεργασίας των δύο πλευρών για την επίλυση των θεμάτων του ασφαλιστικού των μηχανικών. Στη χθεσινή δεύτερη κατά σειρά συνάντηση εργασίας, η πρώτη συνάντηση με τους ίδιους συμμετέχοντες έγινε στις 18 Μαρτίου 2015, πήραν μέρος ο πρώτος αντιπρόεδρος της ΔΕ ΤΕΕ, που ασκεί καθήκοντα προέδρου ΤΕΕ Θόδωρος Σεραφίδης και ο πρόεδρος της Κεντρικής Αντιπροσωπείας ΤΕΕ Γιάννης Κυριακόπουλος, ενώ το υπουργείο Εργασίας εκπροσώπησε ο γενικός γραμματέας Κοινωνικής Ασφάλισης Γιώργος Ρωμανιάς. Αναλυτικά τα αποτελέσματα της συνάντησης έχουν ως εξής:

- Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εργασίας δεσμεύεται σε συνεργασία και διάλογο με το ΤΕΕ, να προωθήσει το συντομότερο δυνατόν νομοθετική ρύθμιση αναμόρφωσης του συστήματος ασφαλιστικών εισφορών, η οποία θα αντιμετωπίζει θετικά τόσο το αίτημα της ελεύθερης επιλογής ασφαλιστικής κατηγορίας, όσο και τον αριθμό των ασφαλιστικών κατηγοριών σε νέα ορθολογική βάση. Το υπουργείο  Εργασίας δηλώνει απερίφραστα ότι κατανοεί το δίκαιο των σχετικών αιτημάτων του ΤΕΕ και των μηχανικών και δεσμεύεται να συνεργαστεί και να νομοθετήσει μία ασφαλιστικά βιώσιμη, κοινωνικά δίκαιη και οικονομικά ρεαλιστική, σύμφωνα με τις πραγματικές δυνατότητες των μηχανικών, που πλήττονται βάναυσα από την κρίση όλα τα τελευταία χρόνια μέχρι σήμερα, αναμόρφωση του συστήματος ασφαλιστικών εισφορών και κατηγοριών.

- Το υπουργείο Εργασίας δεσμεύεται παράλληλα ότι αναλαμβάνει αμέσως τις δέουσες πρωτοβουλίες σε νομοθετικό και διοικητικό επίπεδο, ώστε στην περίοδο μετάβασης στο νέο σύστημα ασφαλιστικών εισφορών και ασφαλιστικών κατηγοριών του ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ, να μην εφαρμοστούν και να ακυρωθούν στην πράξη τυχόν καταλογισμοί των εξωπραγματικών αναδρομικών αυξήσεων και εισφορών, των προηγούμενων ετών. Υπογραμμίζεται ότι ήδη η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΣΜΕΔΕ έλαβε απόφαση ότι τα ειδοποιητήρια θα αναρτηθούν στις 15.5.2015 και θα είναι πληρωτέα μέχρι τις 30.6.2015, αναγνωρίζοντας με τον τρόπο αυτό ότι είναι ανάγκη να δοθεί ικανός χρόνος για την ανεύρεση λύσης στο επίμαχο ζήτημα.

Δυνατότητα μείωσης εισφορών για τους ασφαλισμένους του ΟΑΕΕ, στο ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ τίποτα


Στους ασφαλισμένους του ΟΑΕΕ η δυνατότητα μείωσης ασφαλιστικών εισφορών, δόθηκε από την πρώτη στιγμή, στους ασφαλισμένους του ΕΤΑΑ - ΤΣΜΕΔΕ, ποτέ. Συγκρίνετε επίσης το ύψος των εισφορών, ενδεικτικά η 4η ασφαλιστική κατηγορία του ΟΑΕΕ (335,37 € το μήνα) , πληρώνει όσο η πρώτη του ΤΣΜΕΔΕ. Η 7η του ΟΑΕΕ αντιστοιχεί σε 466,54 € μηνιαία εισφορά, ενώ αυτή του ΤΣΜΕΔΕ σε 759,91€ το μήνα. Ακυρώστε αναδρομικά τις ληστρικές αυξήσεις εισφορών (κατάργηση των διατάξεων του Ν. 3986/2011, άρθρο 44, § 14 κ΄15), ή μήπως φοβάστε ότι θα σας κατηγορήσουν οι "εταίροι" για  "μονομερείς" ενέργειες?
Το μέτρο αφορά και όσους έχουν οφειλές προς το Ταμείο, αρκεί να ενταχθούν στη ρύθμιση των 100 δόσεων και να είναι συνεπείς στις πληρωμές
Τέσσερις αλλαγές και μία ανατροπή φέρνουν οι πρόσφατες νομοθετικές ρυθμίσεις της κυβέρνησης για 850.000 ελεύθερους επαγγελματίες που ασφαλίζονται στον ΟΑΕΕ.

Με τις αλλαγές αυτές παρέχεται η δυνατότητα σε 410.000 συνεπείς ασφαλισμένους του ΟΑΕΕ να μειώσουν τις εισφορές τους ως και 131,17 ευρώ το μήνα, επιλέγοντας από μία έως και τρεις χαμηλότερες κατηγορίες ασφάλισης από αυτή στην οποία είναι σήμερα. Το μέτρο προβλέπεται στο νόμο 4321. Τη δυνατότητα να μειώσουν τις εισφορές τους έχουν και οι περίπου 330.000 οφειλέτες του ΟΑΕΕ, εφόσον αποφασίσουν να ενταχθούν στη νέα ρύθμιση των 100 δόσεων και είναι συνεπείς στην πληρωμή των εισφορών τους και των δόσεων. Το δικαίωμα επιλογής χαμηλότερης κατηγορίας ισχύει ως το τέλος του 2016 και μπορεί να ασκηθεί δύο φορές από τον ίδιο ασφαλισμένο.

Για παράδειγμα, ένας νέος μετά το 1993 ασφαλισμένος που είναι σήμερα στην 7η κατηγορία και πληρώνει 466,54 ευρώ μηνιαία εισφορά στον ΟΑΕΕ μπορεί να επιλέξει την 4η κατηγορία και να πληρώνει ως το τέλος του 2016 εισφορά 335,37 ευρώ το μήνα. Θα έχει δηλαδή μείωση εισφορών κατά 131,17 ευρώ το μήνα ή κατά 1.574,04 ευρώ για τους επόμενους 12 μήνες. Αν μείνει μέχρι το τέλος του 2016, τότε το συνολικό όφελος από τη μείωση των εισφορών φτάνει στα 2.361,06 ευρώ. Αντίστοιχα, ένας παλαιός μέχρι το 1992 ασφαλισμένος που είναι στην 7η κατηγορία και θα επιλέξει την 4η θα πληρώνει 94,88 ευρώ λιγότερα το μήνα ή 1.138,56 ευρώ λιγότερες εισφορές για 12 μήνες. Η επιλογή φθηνότερης κατηγορίας θα ξεκινήσει πιθανότατα από τον Απρίλιο.

«Πάγωμα»

Παγώνουν για ένα χρόνο όλα τα αναγκαστικά μέτρα για όσους έχουν κάνει διακοπή δραστηριότητας και έχουν οφειλές είτε στον ΟΑΕΕ είτε στο ΙΚΑ, με μηδενικό εισόδημα για το 2014. Τυχόν επιδόματα ανεργίας ή άλλες προνοιακές παροχές δεν θα λαμβάνονται υπόψη για το κριτήριο του μηδενικού εισοδήματος.

Ως αποδεικτικό στοιχείο θα χρησιμοποιείται το εκκαθαριστικό της εφορίας για τα εισοδήματα του 2014 ή ακόμη και μια υπεύθυνη δήλωση των ίδιων των ασφαλισμένων ότι είχαν μηδενικό εισόδημα. Σε αυτή την περίπτωση όμως υποχρεώνονται να προσκομίσουν αντίγραφο Εκκαθαριστικού Σημειώματος. Το πάγωμα των αναγκαστικών μέτρων προϋποθέτει ότι οι εν λόγω οφειλέτες θα ενταχθούν σε ρύθμιση με αίτηση που πρέπει να υποβάλουν το αργότερο μέχρι το τέλος Μαρτίου του 2016. Ανάλογη διάταξη ισχύει και για τους ασφαλισμένους του ΕΤΑΑ.

Οι ασφαλισμένοι του ΟΑΕΕ καθώς και του ΕΤΑΑ απαλλάσσονται από ποινικές διώξεις αν δεν πληρώνουν τις δικές τους ατομικές εισφορές. Δεν απαλλάσσονται από ποινικές ευθύνες αν χρωστούν εισφορές από προσωπικό που απασχολούν.

Συμψηφισμός χρεών

Με γραπτές εξετάσεις η αναγνώριση των πτυχίων κολλεγίων?

Ιδιωτικά κολέγια τριετούς διάρκειας, ακόμα και μετά από εξετάσεις, δε γίνεται να γίνουν ισότιμα με τα Πολυτεχνεία.
Με γραπτές εξετάσεις από το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (ΣΑΕΠ) θα γίνεται η αναγνώριση πτυχίων από πανεπιστήμια του εξωτερικού και κολεγίων.
Οι εξετάσεις αφορούν κατόχους πτυχίων με ουσιωδώς διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα από εκείνα που καλύπτονται από τους τίτλους του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος και όσους η διάρκεια εκπαίδευσής τους υπολείπεται των αντίστοιχων εγχώριων ιδρυμάτων, όπως αναφέρει το Έθνος.
Το υπουργείο Παιδείας καθόρισε τους όρους και τις προϋποθέσεις διενέργειας των εξετάσεων για όσους ενδιαφέρονται να αναγνωρίσουν τα πτυχία τους.
Η γραπτή δοκιμασία θα διενεργείται έως δύο φορές τον χρόνο Σάββατο ή και Κυριακή και η διεξαγωγή της θα ανακοινώνεται το αργότερο τρεις μήνες πριν από την κάθε εξεταστική περίοδο με απόφαση του υπουργείου Παιδείας.
Ο Αρ. Μπαλτάς «ξεμπλοκάρει» 3.000 αιτήσεις αποφοίτων Κολλεγίων και γενικότερα πτυχιούχων τριετούς φοίτησης για ισοτιμίες πτυχίων
Περίπου 2.000 αιτήσεις αποτελούν εκκρεμότητα μέχρι τον Οκτώβρη του 2014
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρούν ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς με την προϊσταμένη του αρμόδιου τμήματος Δώρα  Μπέη, προκειμένου να «ξεμπλοκαριστούν» 3.000 αιτήσεις αποφοίτων Κολλεγίων και γενικότερα αποφοίτων τριετούς φοίτησης σχολών, για την   αναγνώρισης των επαγγελματικών προσόντων και της επαγγελματικής ισοδυναμίας.
Από τις συνολικά 3.000 αιτήσεις περίπου 2.000 αιτήσεις αποτελούν εκκρεμότητα μέχρι τον Οκτώβρη του 2014, του προηγούμενου ΣΑΕΠ, δηλαδή.
Όπως είπε στο esos η προϊσταμένη του αρμοδίου  Αυτοτελούς Τμήματος Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σχέσεων της Γενικής Γραμματείας Διά Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων Δώρα Μπέη:
Α. Όταν το τμήμα της, τον περασμένο Δεκέμβριο, με τροπολογία που ψηφίστηκε στη Βουλή, ανέλαβε την αρμοδιότητα της αναγνώρισης των επαγγελματικών προσόντων και της επαγγελματικής ισοδυναμίας, παρέλαβε 2.200 αιτήσεις  σε εκκρεμότητα. Από αυτές για τις 1.200 υπήρχαν έτοιμες εισηγήσεις.
Β. Από τον Οκτώβριο μέχρι σήμερα κατατέθηκαν  άλλες 800 αιτήσεις.
Γ. Τον Ιανουάριο με υπουργική απόφαση συγκροτήθηκε το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων, το οποίο έχει  την αποφασιστική αρμοδιότητα της αναγνώρισης των επαγγελματικών προσόντων και της επαγγελματικής ισοδυναμίας στην Ελλάδα.

Πέμπτη 26 Μαρτίου 2015

Αρχιτεκτονική Ξάνθης: οξυμένα κτιριακά προβλήματα και πλημμύρες

11074685_749524271831852_1422935601_nAνακοίνωση του φοιτητικού συλλόγου Αρχιτεκτονικής Ξάνθης, για την οριακή κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι υποδομές του ΔΠΘ:

Το τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Ξάνθης ταλαιπωρείται τα τελευταία χρόνια από την κακή κατάσταση των κτιριακών εγκαταστάσεων στις οποίες φιλοξενείται «προσωρινά» από την ίδρυση του. Για μία ακόμα φορά, το γεγονός αυτό έγινε αισθητό μετά από τις τελευταίες βροχοπτώσεις, που είχαν ως αποτέλεσμα να στάζει αδιάκοπα μέσα στις αίθουσες των ετών και στο κεντρικό αίθριο, να περνάνε τα νερά από τις ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις των ψευδοροφών και μεγάλα κομμάτια οροφής να υποχωρούν, με αποτέλεσμα να πλημμυρίζουν οι αίθουσες διδασκαλίας.
Επειδή το φαινόμενο αυτό επαναλαμβάνεται τα τελευταία χρόνια, θέτοντας σε κίνδυνο τη σωματική ακεραιότητα των φοιτητών και των εργαζομένων, οι φοιτητές αρχιτεκτονικής προέβησαν σε μία σειρά κινητοποιήσεων κατόπιν συνεχόμενων συνελεύσεων και συζητήσεων.
11087022_749524178498528_185940534_nΈνα χρόνο αργότερα είμαστε αντιμέτωποι ξανά με τα ίδια διογκωμένα πλέον προβλήματα. Μετά τις τελευταίες έντονες βροχοπτώσεις οι καταστροφές φέτος είναι ακόμη μεγαλύτερες, με κομμάτια της ψευδοροφής να έχουν καταρρεύσει ενώ υπάρχει και κίνδυνος από τα νερά που στάζουν στις ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις (καμένα πολύπριζα, βραχυκυκλώματα, ζημιές φοιτητικού εξοπλισμού και εργασιών, καταστροφές στον εξοπλισμό του υπολογιστικού κέντρου, κ.α.). Απέναντι σε αυτές τις συνθήκες, η διοίκηση του Πανεπιστημίου όπως ήταν αναμενόμενο έμεινε ανενεργή και αδιάφορη ρίχνοντας συχνά το μπαλάκι των ευθυνών στους ίδιους τους φοιτητές. Παρά τις διαβεβαιώσεις του πρώην Αντιπρύτανη Υποδομών κ. Μπότσαρη και του Κοσμήτορα κ. Κουκουρλή, η κατάσταση στο κτίριο της Αρχιτεκτονικής αντιμετωπίστηκε τμηματικά, ελλιπώς και με πρωτοφανή αδιαφορία.
Το θέμα αυτό δεν είναι ανεξάρτητο από τα υπόλοιπα προβλήματα που αντιμετωπίζει το τμήμα, τα οποία αγγίζουν το σύνολο της πολυτεχνικής όσο και γενικότερα προβλήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η έλλειψη του διοικητικού και διδακτικού προσωπικού, η κατάργηση του θεσμού των συμβασιούχων καθηγητών, οι υποβαθμισμένες υλικοτεχνικές υποδομές, η ανυπαρξία χρηματοδότησης για την αγορά υλικών για την εκπόνηση φοιτητικών εργασιών και η μείωση των φοιτητικών παροχών (σίτιση, στέγαση, μεταφορές) είναι μερικά μόνο από τα προβλήματα αυτά.
11081775_749524225165190_46112924_nΑναγνωρίζουμε πως όλα αυτά είναι απόρροια της υποχρηματοδότησης και της υποβάθμισης του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της παιδείας. Τα παραπάνω εντάσσονται στη γενικότερη πολιτική της Ε.Ε και της προηγούμενης συγκυβέρνησης, αλλά και οποιασδήποτε νέας έχει δηλώσει ξεκάθαρα ότι θα τηρήσει τις δεσμεύσεις της απέναντι στην Ε.Ε, εξασφαλίζοντας τα συμφέροντα του κεφαλαίου. Η συνεχής μείωση της κρατικής χρηματοδότησης, η εξίσωση των πτυχίων των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων με αυτά των δημόσιων ιδρυμάτων, η διάσπαση του ενιαίου χαρακτήρα των πτυχίων σε δύο κύκλους σπουδών, οι συγχωνεύσεις και οι καταργήσεις τμημάτων με το σχέδιο «Αθηνά», είναι μερικά μόνο από τα παραδείγματα της κρατικής πολιτικής που κατακερματίζουν την παιδεία και όλες τις υπόλοιπες κοινωνικές παροχές (υγεία, ασφάλιση) και αναδιαρθρώνουν τις σχολές με βάση τις ανάγκες της αγοράς και στόχο τη δημιουργία εξειδικευμένου φτηνού εργατικού δυναμικού.
Εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας στους συμφοιτητές μας και απαιτούμε την άμεση ικανοποιήση των αιτημάτων τους για:
  • Την άμεση κατασκευή νέου κτιρίου Αρχιτεκτονικής με βάση τις ανάγκες του Τμήματος.
  • Την άμεση, εξασφάλιση κτιρίου που να μπορεί να εξασφαλίσει την συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
  • Την αύξηση του Διοικητικού και του Διδακτικού προσωπικού.
  • Την επαρκή χρηματοδότηση των Ιδρυμάτων – δωρεάν παροχή όλων των υλικοτεχνικών υποδομών που χρειαζόμαστε (αναλώσιμα, σίτιση, μεταφορές κλπ)
  • Ολοκλήρωση μετεγγραφών προς τις σχολές Αρχιτεκτονικής σε ΑΠΘ και ΕΜΠ μαζί με επαρκή χρηματοδότηση αυτών των Ιδρυμάτων για την υλικοτεχνική τους στήριξη και την ανάληψη των ευθυνών του τμήματος μας απέναντι στους φοιτητές που έχουν βρεθεί μετέωροι.

Ενημέρωση σχετικά με το άρθρο 24 (περί ΤΑΙΠΕΔ)



ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΤΑΙΠΕΔ

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 24  (ΠΕΡΙ ΤΑΙΠΕΔ)

Με τη συντονισμένη κινητοποίηση των τοπικών επιτροπών αγώνα κατά του ΤΑΙΠΕΔ, της Πρωτοβουλίας Πολιτών για την Κατάργηση του ΤΑΙΠΕΔ και βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, αποσύρθηκε η διάταξη του άρθρου 24 που αφορά στην απορρόφηση της ΕΤΑΔ ΑΕ από το ΤΑΙΠΕΔ και αποτελούσε το κύριο αίτημα του αγώνα μας. Στο μέλλον θα συσταθεί φορέας για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας, οι σκοποί και η λειτουργία του οποίου πρέπει να μας απασχολήσουν άμεσα, ώστε να συμμετάσχουμε σε μια ευρεία δημοκρατική διαβούλευση για τον χαρακτήρα του φορέα.
Η σύγκρουση με τους δανειστές για να διασφαλίσουμε/αξιοποιήσουμε τη δημόσια περιουσία θα είναι μεγάλη. Όσοι/ες αγωνιστήκαμε μαζί με τον ΣΥΡΙΖΑ τα 4 αυτά χρόνια, «κρατώντας καθυστέρηση» στις ιδιωτικοποιήσεις,  θέλουμε ο αγώνας να συνεχιστεί με καθαρά χαρτιά και κυρίως να δοθεί συντονισμένα από κοινού με την κυβέρνηση και τον ελληνικό λαό (κινήματα, τοπικές κοινωνίες, επιστήμονες, κ.λπ). 
Επισυνάπτουμε την τελική διαμόρφωση του άρθρου 24 :

Άρθρο 24
 Απορρόφηση της εταιρείας «Παράκτιο Μέτωπο Α.Ε.» από την ΕΤΑΔ ΑΕ
1. Η ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Παράκτιο Αττικό Μέτωπο Α.Ε.», που  συνεστήθη με τις διατάξεις του άρθρου 16 του ν. 4146/2013, απορροφάται ως σύνολο ενεργητικού και παθητικού από την ΕΤΑΔ ΑΕ και μεταφέρεται το σύνολο του προσωπικού από την επομένη της δημοσίευσης του παρόντος.
Με κοινή Υπουργική απόφαση των Υπουργών Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού και Οικονομικών ορίζονται οι αναγκαίες λεπτομέρειες για την ολοκλήρωση της απορρόφησης του προηγούμενου εδαφίου.
2. Η ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Εταιρία Ακινήτων Δημοσίου Ανώνυμη Εταιρία» (ΕΤΑΔ ΑΕ), που συνεστήθη με την κοινή υπουργική απόφαση υπ’ αριθμ. Δ6Α 1162069 ΕΞ 2011, κατ’ επίκληση του άρθρου 14Β του ν. 3429/2005 απορροφάται από τον φορέα της επομένης παραγράφου μετά την ίδρυσή του. Με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού ρυθμίζονται τα ειδικότερα θέματα και οι λεπτομέρειες της απορροφήσεως.
3. Ο φορέας που πρόκειται να δημιουργηθεί θα έχει σκοπό την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας προς όφελος και με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον. Τα έσοδα που θα προκύπτουν θα αξιοποιούνται κυρίως για τη χρηματοδότηση της κοινωνικής πολιτικής του κράτους και τη στήριξη της κοινωνικής ασφάλισης, όπως ειδικότερα θα προβλέπεται στον ιδρυτικό του νόμο.
4. Παρατείνεται η λειτουργία του Οργανισμού Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος ΑΕ (ΟΔΙΕ ΑΕ) έως τις 15.7.2015, ημερομηνία κατά την οποία τίθεται σε εκκαθάριση.

Το σκάνδαλο των διοδίων στη νέα κατάσταση που διαμορφώνεται στη χώρα



ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ


Με αφορμή την αλλαγή του πολιτικού τοπίου στη χώρα μας, αλλά και τις πρωτοφανείς διώξεις των εταιρειών, μέσω εξοντωτικών προστίμων, διαταγών πληρωμής, αγωγών και ποινικών διώξεων εναντίον εκατοντάδων πολιτών, Επιτροπές Αγώνα κατά των Διοδίων από όλη την Ελλάδα οργανώνουν ημερίδα με θέμα:

«Το σκάνδαλο των διοδίων στη νέα κατάσταση που διαμορφώνεται στη χώρα»

Οι συμβάσεις παραχώρησης των εθνικών μας οδών, το κοινωνικό αγαθό της ελεύθερης μετακίνησης, η ανθρωπιστική κρίση, τα πρόστιμα και οι διώξεις.


Εξειδικευμένοι επιστήμονες, νομικοί, πολίτες και πολιτικοί συζητούν για τις συμβάσεις παραχώρησης, την κατάργηση των νόμων Ρέππα-Βορίδη και τις νέες μορφές αγώνα κατά των διοδίων το Σάββατο 28 Μαρτίου 2015 στις 10:00 π.μ. στο αμφιθέατρο της Διεύθυνσης Μεταφορών Περιφέρειας Αττικής, Μεσογείων 156, στην Αθήνα.


Την ημερίδα οργανώνουν: 
Η Συντονιστική Επιτροπή Φορέων και Κατοίκων Β.Α. Αττικής ενάντια στα Διόδια και 
η Εθελοντική Ομάδα Δράσης Ν. Πιερίας

Πληροφορίες: 6973380700, 6944298970 και 6974072825

Ανοικτή Συνέλευση Μηχανικών: Αλληλεγγύη στους διωκόμενους συναδέλφους

Η ποινική δίωξη που ασκείται εις βάρος μελών της Ανοικτής Συνέλευσης Μηχανικών, της Αντιπροσωπίας και της Διοικούσας του ΤΕΕ που συμμετείχαν σε κινητοποιήσεις στο ΕΤΑΑ, ενάντια στην επονείδιστη μνημονιακή πολιτική εις βάρος των μηχανικών, ισοδυναμεί με κήρυξη πολέμου στις συνδικαλιστικές ελευθερίες και στην συλλογική κινητοποίηση και χειραφέτηση των μηχανικών.
Πρόκειται για εκδικητική, επιλεκτική και παντελώς ανυπόστατη στοχοποίηση συναδέλφων που δια της παρουσίας τους στο ΕΤΑΑ εφάρμοζαν συλλογικές αποφάσεις της Ανοικτής Συνέλευσης Μηχανικών και συνδικαλιστικών φορέων, όπως του ΤΕΕ, της ΕΜΔΥΔΑΣ, του ΣΑΔΑΣ, του ΣΜΤ κα.
Η παρατεταμένη κατάσταση απόγνωσης και εξαθλίωσης την οποία συνεχίζει να υφίσταται η πλειοψηφία των συναδέλφων μηχανικών, οφείλει να αποτελεί κύρια προτεραιότητα για όλους, όπως προσπαθεί εδώ και 2,5 χρόνια να αναδείξει και η Ανοικτή Συνέλευση Μηχανικών. Οι 3000 διαγραφές μηχανικών από το ΤΕΕ, η μη εγγραφή των νέων συναδέλφων, οι 46.000 συνάδελφοι που έχουν οφειλές στερούμενοι υγείας και δυνατότητας εργασίας, συνιστούν όψεις μιας κοινωνικής καταστροφής.
Η κατάργηση των αυξήσεων των εισφορών του 3986/2011, η κατάργηση του ΚΕΑΟ, η κατάργηση των τοκογλυφικών προσαυξήσεων των οφειλομένων στο ΤΣΜΕΔΕ, η παροχή πλήρους ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης σε όλους τους ασφαλισμένους και στα προστατευόμενα μέλη τους και η λειτουργία του κλάδου ειδικών παροχών, αποτελούν αίτημα, διεκδίκηση και κυρίως ανάγκη όλων των συναδέλφων και συνεχίζουν να παραμένουν ανεκπλήρωτα.
Γνωρίζουμε ότι η δικαίωση αυτών των αιτημάτων προϋποθέτει πρώτα και κύρια, την ενεργή συμμετοχή, διεκδίκηση και παρουσία των ίδιων των μηχανικών.
Αυτή ακριβώς η αυτοπρόσωπη παρουσία και διεκδίκηση των μηχανικών, όπως συντελέσθηκε την περίοδο 2013-2014 στο ΤΕΕ, το ΤΣΜΕΔΕ, στο ΚΕΑΟ, στο Υπουργείο και το ΕΤΑΑ, σήμερα βάλλεται, διώκεται και ποινικοποιείται.
Στο πρόσωπο των διωκόμενων για άσκηση “παράνομης βίας” κατά των ανεκδιήγητων, παράνομων και καταχρηστικών επιλογών διοίκησης του ΕΤΑΑ, ουσιαστικά διώκεται ο αγώνας των μηχανικών ενάντια στην καταστροφή τους.
Πρόκειται καθαρά για συνδικαλιστική και πολιτική δίωξη ενάντια στους αγωνιζόμενους μηχανικούς και στο δικαίωμα τους να υπερασπίζονται τη δυνατότητα ύπαρξης και επιβίωσης των. Οι μηνύσεις κατόπιν υποδείξεως (του κου Σελλιανάκη και μόνο από τους μάρτυρες) είναι σε πλήρη συμφωνία με όλο το αντιδραστικό πλαίσιο διώξεων και περιστολής δημοκρατικών δικαιωμάτων που συνόδευσαν τις μνημονιακές πολιτικές (παράνομες απεργίες – απαγορεύσεις συγκεντρώσεων – χιλιάδες κατηγορούμενοι για τη συμμετοχή τους στους κοινωνικούς αγώνες). Είναι στα γνωστά πλαίσια ποινικοποίησης της συνδικαλιστικής δράσης, ώστε να εκφοβίσει και να τρομοκρατήσει. Γνωστή τακτική αλλά δε μας αγγίζει. Οι κοινωνικοί αγώνες για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων μας είναι δίκαιοι και δεν ποινικοποιούνται.
Η μόνη παράνομη βία που αναγνωρίζουμε είναι αυτή που ασκήθηκε όχι ΣΤΟ, αλλά ΑΠΟ το ΕΤΑΑ ενάντια στους ασφαλισμένους του, μηχανικούς, νομικούς και υγειονομικούς. Από τις μνημονιακές κυβερνήσεις,  το διορισμένο Πρόεδρο του, “συνάδελφο” κο Σελλιανάκη και τις πολιτικές που υπηρέτησαν. Με τη συστηματική του άρνηση να συμπεριλάβει θέματα στην Ημερήσια Διάταξη των συνεδριάσεων του οργάνου, με τον πραξικοπηματικό τρόπο λειτουργίας, τον οποίον επεσήμαναν με έγγραφα τους και όλοι οι φορείς των ασφαλισμένων του Ταμείου (ΤΕΕ, ΔΣΑ, ΠΙΣ). Με την παράνομη μεταλλική κατασκευή που τοποθέτησε (για την οποία καταδικάστηκε από την πολεοδομία Αθηνών), με τη φραγή όλων των εξόδων διαφυγής του κτιρίου του ΕΤΑΑ (για την οποία ελέγχεται από την Πυροσβεστική Υπηρεσία), με την ακύρωση συνεδριάσεων, την αλλοίωση αποφάσεων και σύνθεσης του οργάνου.
Αυτή η παράνομη βία δεν ήταν, ούτε είναι ανεκτή.
Θα στηρίξουμε ολόψυχα τους διωκόμενους συναδέλφους, ήμασταν όλοι μας παρόντες στις κινητοποιήσεις αυτές και εξίσου “ένοχοι” για την επιλογή μας να αντισταθούμε

Καλούμε :

-την κυβέρνηση, να προχωρήσει τάχιστα στην αποκατάσταση της εύρυθμης λειτουργίας του ΕΤΑΑ, με την απομάκρυνση του κου Σελλιανάκη, που μόνο προβλήματα έχει συσσωρεύσει καθώς και να δώσει άμεσα λύσεις στα ασφαλιστικά προβλήματα των μηχανικών που δεν παίρνουν άλλη αναβολή
-την εισαγγελία Πρωτοδικών να βάλει την υπόθεση στο αρχείο
-τους εκατοντάδες συναδέλφους που συμμετείχαν στις κινητοποιήσεις να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους

Ανακοίνωση της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ για τις συναντήσεις με Σπίρτζη και Μάρδα

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ

Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
Αθήνα, 16-3-2015
Αρ. Πρωτ. : 6816
Προς : Α΄ βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Συνάδελφοι,

Σας ενημερώνουμε ότι την Τετάρτη 4 Μαρτίου 2015, καθώς και την Παρασκευή 6 Μαρτίου 2015, πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις διαπαραταξιακής αντιπροσωπείας της Ομοσπονδίας με τον Αναπλ. Υπουργό Οικονομικών κ. Δ. Μάρδα και τον Αναπλ. Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρ. Σπίρτζη, αντίστοιχα, στα πλαίσια του αιτήματός μας για συναντήσεις με τους Υπουργούς της νέας Κυβέρνησης που σχετίζονται με τα θέματα που απασχολούν τον Κλάδο μας.
Α. Κατά την συνάντηση με τον Αναπλ. Υπουργό Οικονομικών, εκθέσαμε την μισθολογική ισοπέδωση που έχει υποστεί ο Κλάδος μας, την άνιση και άδικη μεταχείρισή του παρά το γεγονός ότι αποτελεί έναν επιστημονικό Κλάδο, απαραίτητο και ουσιαστικό παράγοντα για την αναγκαία αναπτυξιακή προσπάθεια της χώρας. Χωρίς να διατυπώσει αντίρρηση στα επιχειρήματά μας, δήλωσε ότι το μισθολογικό ζήτημα θα εξεταστεί γενικότερα στα πλαίσια της Κυβερνητικής πολιτικής και δεν αποτελεί αποκλειστικά δική του ευθύνη.
Παράλληλα του θέσαμε δύο συγκεκριμένα προβλήματα, που " ταλαιπωρούν " αρκετούς Διπλωματούχους Μηχανικούς μέλη μας αποτέλεσμα στρεβλών και αυθαίρετων παρεμβάσεων του ΓΛΚ, η λύση των οποίων είναι αποκλειστικά δικής του ευθύνης και μάλιστα μέσω μιας απλής εγκυκλίου για το καθένα, με την οποία θα παρέχει σ΄ όλες τις υπηρεσίες τις απαιτούμενες διευκρινήσεις πιστής εφαρμογής της νομιμότητας όπως διαμορφώνεται από το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο.
  1. Αποκατάσταση της διακοπής καταβολής της υπερβάλλουσας μείωσης, όπως διαμορφώθηκε από την εφαρμογή του άρθρου 29, του Ν. 4024/2011, σε όλους όσους έχουν υποχρεωτικά ή εθελοντικά μετακινηθεί στην Δ.Δ. ή την Αυτοδιοίκηση.
  2. Αποκατάσταση της σωστής εφαρμογής του νομοθετικού πλαισίου που αφορά στην κάλυψη εξόδων στις εκτός έδρας μετακινήσεις Διπλ. Μηχανικών (Η.Α., Η.Α. για αυθημερόν μετακίνηση, κάλυψη δαπάνης διαμονής, Η.Α. ημέρας επιστροφής ), για κάθε εγκεκριμένη υπηρεσιακή μετακίνηση.
Για τα δύο συγκεκριμένα ζητήματα καταθέσαμε φάκελο με τα σχετικά υποστηρικτικά έγγραφα καθώς επίσης αποστείλαμε και σχετικές φόρμες με την απαιτούμενη διατύπωση για τα θέματα που μας ζητήθηκε από την πλευρά του Υπουργού.
Θα παρακολουθήσουμε την εξέλιξη για ένα περιορισμένο χρονικό διάστημα και θα επανέλθουμε εάν δεν έχουν επιλυθεί τα παραπάνω ζητήματα.
Β. Κατά την συνάντηση με τον Αναπλ. Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κατ΄ αρχάς δηλώσαμε την πάγια θέση της ΕΜΔΥΔΑΣ, ότι ο εκάστοτε Υπουργός αυτού του Υπουργείου, αποτελεί για τον Κλάδο μας τον Υπουργό που εκπροσωπεί την Κυβέρνηση απέναντι στους Διπλωματούχους Μηχανικούς του Δημοσίου.
Εκθέσαμε συνολικά την κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι Διπλ. Μηχανικοί σε όλα τα επίπεδα, μισθολογικό, υποβάθμιση του ρόλου τους, αποδόμηση των Δημοσίων Τεχνικών Υπηρεσιών, με καταιγιστικούς ρυθμούς μεταφορά αρμοδιοτήτων στον ιδιωτικό τομέα ή σε ιδιωτικοποιημένα σχήματα, βαθμολογική υποβάθμιση και καθήλωση, τεράστιες ελλείψεις στην υλικοτεχνική υποδομή που απαιτείται για το έργο μας, υποβαθμισμένη έως μηδενική κάλυψη των αναγκών επιμόρφωσης, κλπ.
Για΄ όλα τα παραπάνω καθώς και για τα ζητήματα που αφορούν στις σχεδόν με καθολικό τρόπο τα τελευταία χρόνια μεθόδους εκτέλεσης των έργων μέσω, Συμβάσεων Παραχώρησης, ΣΔΙΤ και της σωρείας των ΑΕ που έχουν δημιουργηθεί (Εγνατία, ΔΕΠΑΝΟΜ, ΟΣΚ, κλπ), ζητήσαμε τις Κυβερνητικές θέσεις καθώς και την εξειδίκευσή τους από την δική του μεριά ευθύνης.
Η θέση που δεσμευτικά μας εξέφρασε, κινείται στην στήριξη και ενίσχυση του ρόλου, της οργάνωσης και της στελέχωσης των Δημοσίων Τεχνικών Υπηρεσιών, στην αναβάθμιση των Διπλ. Μηχανικών και την ενίσχυση των απαραίτητων προϋποθέσεων για το έργο μας (υλικοτεχνική υποδομή, επιμόρφωση κλπ.), στοιχεία μιας πολιτικής που βρίσκονται στον αντίποδα αυτής που κυριάρχησε τα προηγούμενα χρόνια και μας βρίσκει κάθετα αντίθετους και πιθανή συνέχισή της θα αποτελούσε " αιτία πολέμου " για την Ομοσπονδία μας.
Φυσικά και αυτονόητα οι θέσεις αυτές του Υπουργού είναι θετικές και στην κατεύθυνση των πάγιων αιτημάτων και επιδιώξεων μας, μέλλει όμως να επιβεβαιωθούν και στην πράξη.
Επιπρόσθετα θέσαμε επίσης το ζήτημα που σχετίζεται με τα προβλήματα του νομοθετικού πλαισίου Έργων και Μελετών που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο όλοι οι εμπλεκόμενοι συνομολογούν.
Προτείναμε, την με πρωτοβουλία του συγκρότηση δύο επιτροπών (Έργων και Μελετών), με συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα, με εκπροσώπους όλων των εμπλεκόμενων Φορέων (εργολήπτες, μελετητές, ΕΜΔΥΔΑΣ, στελέχη του Υπουργείου κλπ.), με στόχο την εκπόνηση νέου, απλού στην εφαρμογή του, διαφανούς, κοινά αποδεκτού, δίκαιου και υπηρετούντος το Δημόσιο Συμφέρον νομοθετικού πλαισίου, πρόταση που δήλωσε ότι είναι αποδεκτή.
Επίσης, θέσαμε και το ζήτημα του " αντισταθμίσματος 6‰ ", πόρου που δεν έχει καταργηθεί και συνεχίζει να κατατίθεται, διεκδικώντας στα πλαίσια της ελάχιστης άμβλυνσης της οικονομικής ισοπέδωσης του Κλάδου, την επανενεργοποίησή του, λαμβάνοντας υπόψη μάλιστα και το γεγονός ότι δεν επιβαρύνει τις όποιες δημοσιονομικές δεσμεύσεις της χώρας, αφού δεν προέρχεται από πόρους του Κρατικού προϋπολογισμού ή του ΠΔΕ.
Ο Υπουργός γνώστης του θέματος αυτού και υποστηρικτής του συγκεκριμένου αιτήματός μας από την προηγούμενη θέση του, του Προέδρου του ΤΕΕ, δεσμεύτηκε ότι θα αναλάβει τις σχετικές πρωτοβουλίες για την οριστική επίλυσή του.
Τέλος, συμφωνήθηκε ότι θα υπάρχει μια μόνιμη επικοινωνία και συνεργασία του Υπουργείου με την ΕΜΔΥΔΑΣ επ΄ ωφελεία και των δράσεων και αρμοδιοτήτων του Υπουργείου και των Διπλ. Μηχανικών που σε κάθε περίπτωση αποτελούν βασικό παράγοντα στην λειτουργία και επιτυχία των στόχων του.