Σάββατο 22 Απριλίου 2023

ΔΕΔΔΗΕ: Η μεγάλη «κομπίνα»

ΔΕΔΔΗΕ: Η μεγάλη «κομπίνα»
ΑΠΟ ΚΩΣΤΑΣ ΛΟΥΛΟΥΔΑΚΗΣ (ΙΟΥΛΙΑΝΟΣ) ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 21 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2023

Ο Διαχειριστής του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας, (ΔΕΔΔΗΕ) ειναι ένας από 10 μεγαλύτερους Διαχειριστές Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας στην Ευρωπαϊκή..

ΟΔιαχειριστής του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας, (ΔΕΔΔΗΕ) ειναι ένας από 10 μεγαλύτερους Διαχειριστές Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας στην Ευρωπαϊκή Ένωση έχοντας δίκτυο μήκους 240.000 χιλιομέτρων που εξυπηρετεί 7,6 εκατ. πελάτες ήταν 100% θυγατρικός οργανισμός της ΔΕΗ όπου διοικεί το Golden Boy Γεώργιος Στάσης.

Η κυβέρνηση της οικογένειας Μητσοτάκη τον Σεπτέμβριο του 2021, μέσα σε γενική αδιαφορία ή και παθητική συνενοχή μεγάλου μέρους των πολίτων, προχώρησε στην ιδιωτικοποίηση του ΔΕΔΔΗΕ δίνοντας “προίκα” στον αγοραστή την μονοπωλιακή κυριότητα του δικτύου, (Κέντρα Υψηλής Τάσης, τερματικές διατάξεις, υποσταθμοί, καλώδια, μετρητές και άλλα συναφή πάγια έχουν λογιστική αξία 4.270.350.371,15 ευρώ) το πελατολόγιο- συμπεριλαμβανομένων των ακινήτων και όλων των λοιπών στοιχείων ενεργητικού του κλάδου και του Δικτύου των Μη Διασυνδεδεμένων Νήσων συν το επιδοτούμενο από δημόσιους πόρους, πρόγραμμα αντικατάσταση άνω των 7 εκατ. μετρητών ηλεκτρικού ρεύματος με νέας γενιάς ψηφιακούς. Τον ΔΕΔΔΗΕ εξαγόρασε το αυστραλιανό fund «Macquarie Infrastructure and Real Assets Group» με αντίτιμο 1.320 εκατ. ευρώ.


Περιχαρής ο πολυπράγμονος εξυπνάκιας Κωστής «superman» Χατζηδάκης μέσα σε ντελίριο ανωτερότητας, δηλώνει: «Είναι πολύ σπουδαίο νέο αυτό που έγινε σήμερα με τον ΔΕΔΔΗΕ! Όταν ξεκινήσαμε στο Υπουργείο Περιβάλλοντος αυτήν την προσπάθεια, η οποία άρχισε να παίρνει σάρκα και οστά από πέρσι το καλοκαίρι, δέχθηκα τις γνωστές επιθέσεις που δέχομαι εδώ και χρόνια στην προσπάθεια να εκσυγχρονίσουμε τις δημόσιες επιχειρήσεις και να προσελκύσουμε επενδύσεις στην Ελλάδα: “νεοφιλελεύθερος, αυτός που τα ξεπουλάει όλα κτλ”.

Αυτοί που αγνοούν τη διεθνή πραγματικότητα δεν μπορούν να καταλάβουν τη σημασία που έχει για τη ρευστότητα των δημοσίων επιχειρήσεων, αλλά και για την ίδια τους τη νοοτροπία η συμμετοχή μεγάλων και αξιόπιστων επενδυτών, όπως συμβαίνει σε όλες τις προηγμένες χώρες. Νιώθω σήμερα δικαιωμένος για αυτή την προσπάθεια. Και θέλω να δώσω τα συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές της προσπάθειας και ιδιαίτερα στον Γιώργο Στάσση, διευθύνοντα σύμβουλο της ΔΕΗ και τον Τάσο Μάνο, διευθύνοντα σύμβουλο του ΔΕΔΔΗΕ». (Καθημερινή το deal ΔΕΔΔΗΕ – Macquarie https://www.kathimerini.gr/economy/561494872/sta-2-116-dis-eyro-to-deal-deddie-macquarie/ )

Παρασκευή 21 Απριλίου 2023

Όχι στη μεταφορά του καζίνο Πάρνηθας στο Μαρούσ




Λέμε ΟΧΙ στο Προεδρικό Διάταγμα υπ’ αριθμ. 36 (ΦΕΚ 79/ Α΄/30-3-2023), που εγκρίνει τη μεταφορά του καζίνο Πάρνηθας στα σύνορα Αμαρουσίου - Χαλανδρίου στην συνοικία της Αγ. Φιλοθέης εντός περιοχής κατοικίας, πολύ κοντά σε σχολεία και επί της κορεσμένης Λεωφόρου Κηφισίας.

Το Προεδρικό Διάταγμα αντιστρέφοντας την πραγματικότητα, βαφτίζει το "ξενοδοχείο, καζίνο, εμπόριο" ως "αναψυχή, τουρισμό, πολιτισμό"! Το κέρδος και η στρεβλή αντίληψη της επιχειρηματικής δραστηριότητας για άλλη μια φορά μπαίνουν πάνω από την αξία και την ποιότητα της ανθρώπινης ζωής.

Οι κοινωνικές επιπτώσεις θα είναι σοβαρές. Η λειτουργία καζίνο - εμβληματικής εγκατάστασης τζόγου - εντός του αστικού ιστού αποτελεί παράγοντα αποδόμησης της εύρυθμης λειτουργίας του κοινωνικού συνόλου, φέρνει μαζί του κινδύνους εξαρτήσεων και εκτοξεύει τους δείκτες της υπερτοπικής κινητικότητας.

Όλοι μας οφείλουμε να μην επιτρέψουμε να αποτελέσει μια ζοφερή παρακαταθήκη για το αύριο της πόλης μας η ηθική νομιμοποίηση της κουλτούρας του τζόγου, με την λειτουργία καζίνο εντός του κοινωνικού πυρήνα μέσα στο κέντρο του αστικού ιστού.

Η πόλη έχει ανάγκη από χώρους πραγματικού πολιτισμού. Χρειάζεται σχολεία, μεγάλους υπαίθριους χώρους πρασίνου, εγκαταστάσεις άθλησης, θεατρικές αίθουσες.

Χρειάζεται χώρο για να «αναπνεύσει» και όχι καζίνο δίπλα σε σπίτια και σχολεία.

Από τη Συντονιστική Επιτροπή κατά της μετεγκατάστασης του καζίνο Πάρνηθας στο Μαρούσι

casiNO | Blog | Facebook

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Σχετικά με την επιθεώρηση του πυροσβεστικού εξοπλισμού των πλοίων

Ποιος έχει την ευθύνη για την επιθεώρηση του πυροσβεστικού εξοπλισμού των πλοίων;

Καθεστώς πλήρους ασάφειας επικρατεί όσον αφορά την νομοθεσία για την επιθεώρηση του πυροσβεστικού εξοπλισμού των πλοίων, αυτό που είναι ξεκάθαρο σύμφωνα με την επιστολή-καταγγελία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων Διπλωματούχων Ανώτατων Σχολών είναι ότι εάν κάτι πάει στραβά δεν αποδίδεται σε κανέναν ευθύνη…

Ακολουθεί αναλυτικά η επιστολή-καταγγελία της Ομοσπονδίας:

Αρ. Πρωτ.: 9056

Προς: 1. Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, Κλάδος Ελέγχου ΠλοίωνΥπουργείο Ανάπτυξης, Γεν. Γραμ. Βιομηχανίας
Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, Πυροσβεστική Υπηρεσία

Κοιν.: 1. Πρόεδρο και ΔΕ ΤΕΕ

2. Α’ Βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ

Θέμα : Σχετικά με την επιθεώρηση του πυροσβεστικού εξοπλισμού των πλοίων.

Κύριε Υπουργέ

Η Ομοσπονδία μας εκπροσωπεί 19 Πρωτοβάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ και 8.000 Διπλωματούχους Μηχανικούς που απασχολούνται στο σύνολο του Δημοσίου Τομέα (Υπουργεία, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ Α' και Β' Βαθμού, Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, Ανεξάρτητες Αρχές). Απευθυνόμαστε σε εσάς σε σχέση με την επιθεώρηση του πυροσβεστικού εξοπλισμού των πλοίων.

Όπως γνωρίζετε τα πλοία φέρουν εξοπλισμό πυρανίχνευσης και πυρόσβεσης, η λειτουργία του οποίου δεν διαφέρει από αυτά των κτιρίων, καθόσον και στα πλοία χρησιμοποιούνται πυροσβεστήρες, αυτόματοι ανιχνευτές πυρός και καπνού, χειροκίνητοι αναγγελτήρες πυρκαγιάς, μόνιμα συστήματα νερού, αερίων, αφρού και σκόνης, φορητά συστήματα αφρού, αναπνευστικές συσκευές εξαρτύσεων πυροσβέστη και συσκευές διαφυγής ανάγκης.

Το νομοθετικό πλαίσιο που εφαρμόζεται στα πλοία ως προς την κατασκευή και

τη λειτουργία του πυροσβεστικού εξοπλισμού τους, σε διεθνές επίπεδο είναι το κεφάλαιο ΙΙ-2 της Διεθνούς Σύμβασης SOLAS και ο Κώδικας Πυροσβεστικών Μέσων (FSS CODE). Σε εθνικό επίπεδο το ΠΔ 379/1996 (ΦΕΚ Α΄ 250 ) “Κανονισμός περί πυροσβεστικών μέσων των πλοίων”.

Πέραν αυτών εφαρμογή έχει και η εγκύκλιος με αρ.πρωτ.4231/07/2013/24- 01-2013 (ΑΔΑ: ΒΕΙΨΟΠ-73Θ) στην οποία γίνεται συνοπτική αναφορά στο πιο πάνω νομοθετικό πλαίσιο και στη διαδικασία επιθεώρησης του πυροσβεστικού εξοπλισμού των πλοίων. Η εγκύκλιος αυτή επιβάλλει και την εφαρμογή της Υπουργικής απόφασης 618/43/2005 (ΦΕΚ Β΄ 52) “Προϋποθέσεις διάθεσης στην αγορά πυροσβεστήρων, διαδικασίες συντήρησης, επανελέγχου και αναγόμωσης”. Ωστόσο διατάξεις της έρχονται σε σύγκρουση με το ΠΔ 379/96 ως προς το άρθρο 60 αυτού.

Από τα ανωτέρω νομοθετήματα μόνο με την Υ.Α 618/43/2005 καθορίζεται η αδειοδότηση των συνεργείων και των αρμοδίων ατόμων που διενεργούν τον έλεγχο/αναγόμωση των πυροσβεστήρων και υπογράφουν τα προβλεπόμενα έγγραφα καλής λειτουργίας τους (βεβαιώσεις/πιστοποιητικά).

Η παραπάνω εγκύκλιος για το θέμα της επιθεώρησης του πυροσβεστικού εξοπλισμού αναφέρει ότι πρέπει να γίνεται από το πλήρωμα ή από «ειδικευμένους σταθμούς ή εκπαιδευμένους τεχνικούς», χωρίς ωστόσο να προσδιορίζονται, οι προϋποθέσεις λειτουργίας και αδειοδότησης των σταθμών αυτών και ποια πρέπει να είναι τα προσόντα των «εκπαιδευμένων τεχνικών», από που λαμβάνουν εκπαίδευση και αδειοδότηση. Επίσης δεν καθορίζεται κάποιο υπόδειγμα «πιστοποιητικού» ή άλλου βεβαιωτικού καλής λειτουργίας όπως ορίζονται στις πυροσβεστικές διατάξεις για τα κτίρια (μελέτη πυροπροστασίας, κλπ).

Για να ολοκληρωθεί η επιθεώρηση και να εκδοθεί το πιστοποιητικό αξιοπλοΐας ενός πλοίου απαραίτητη προϋπόθεση είναι να έχει επιθεωρηθεί ο υπάρχων πυροσβεστικός εξοπλισμός του και να έχουν εκδοθεί τα πιστοποιητικά που βεβαιώνουν ότι έχει συντηρηθεί και λειτουργεί καλώς. Το ίδιο γίνεται και όταν τοποθετείται ένας νέος εξοπλισμός (π.χ μόνιμο σύστημα πυρανίχνευσης ή κατάσβεσης). Αυτά τα πιστοποιητικά (εκτός του πιστοποιητικού πυροσβεστήρων) εκδίδονται (πριν ελαχίστων περιπτώσεων που την εγκατάσταση την κάνει ο ίδιος ο κατασκευαστής του συστήματος) από άτομα συνεργείων που έχουν αδειοδοτηθεί μόνο για την επιθεώρηση πυροσβεστήρων ή την διενέργεια υδραυλικών δοκιμών φιαλών υψηλής πίεσης ή από άτομα που διαθέτουν κάποια εμπειρία ή καθόλου εμπειρία και ως εκ τούτου δεν διαθέτουν τα τυπικά προσόντα, εκπαίδευση και τίτλους σπουδών, με αποτέλεσμα να ελλοχεύει ο κίνδυνος να μην λειτουργήσει ο πυροσβεστικός εξοπλισμός σε περίπτωση ανάγκης.


Κατόπιν αυτών τίθενται τα εξής ερωτήματα. Πρώτο, πως είναι δυνατόν μία εγκύκλιος να υποκαθιστά ένα νομοθετικό πλαίσιο που δεν υφίσταται και αφορά τις διαδικασίες συντήρησης και ελέγχου του πυροσβεστικού εξοπλισμού των πλοίων και δεύτερο, ποιος θα έχει την ευθύνη σε περίπτωση μη λειτουργίας κάποιου εκ των φερόμενων επί του πλοίου πυροσβεστικού εξοπλισμού, καθόσον τα πιστοποιητικά που εκδίδουν τα προαναφερόμενα άτομα (πλην αυτών των πυροσβεστήρων) δεν είναι θεσπισμένα, δεν έχουν νομική ισχύ και εν κατακλείδι δεν διασφαλίζουν την ακεραιότητα της διαδικασίας του ελέγχου και εν κατακλείδι της καλής λειτουργίας του εξοπλισμού.

Κατόπιν των ανωτέρω θεωρούμε ότι η επιθεώρηση του πυροσβεστικού εξοπλισμού των πλοίων θα πρέπει να γίνεται από άτομα που έχουν τα τυπικά προσόντα, τίτλο σπουδών, εκπαίδευση, εξειδίκευση για το αντικείμενο αυτό και πιστοποίηση, όπως γίνεται και σε άλλες αντίστοιχες περιπτώσεις, προς αποφυγή τραγικών συνεπειών και όφελος της ασφάλειας των πλοίων και των επιβαινόντων σε αυτά (εργαζόμενοι και επιβάτες).

Είμαστε στη διάθεση σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση και θα ήταν χρήσιμο να προγραμματιστεί κάποια συνάντηση μαζί μας.

ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής: Σοβαρότατες ελλείψεις στις Τεχνικές Υπηρεσίες των Νοσοκομείων


 ΣΟΒΑΡΟΤΑΤΕΣ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΤΙΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΩΝ ΓΕΝΙΚΟ ΚΡΑΤΙΚΟ ΝΙΚΑΙΑΣ “Ο ΑΓ. ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ Δ. Αττικής “Η ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑ”

 κ. Υπουργέ, κ. Διοικητή 2ης ΥΠΕ 

η Ένωση Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών (ΕΜΔΥΔΑΣ) Αττικής έγινε αποδέκτης έγγραφης αναφοράς της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών των Νοσοκομείων Γενικό Κρατικό Νίκαιας “Ο ΑΓ. ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ και του Γενικού ΔΑ “Η ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑ” , με την οποία ενημερωθήκαμε για την σοβαρότατη υποστελέχωση των τμημάτων Ηλεκτρολογίας - Μηχανολογίας (Η/Μ) και Τεχνικού (Δομικά) που τεκμηριώνουν επικίνδυνα οριακή – προβληματική τεχνική υποστήριξη των δύο Νοσοκομείων. 

Συγκεκριμένα όπως αναφέρουν οι συνάδελφοι, τα δύο νοσοκομεία διαθέτουν πολύπλοκες και καταπονημένες εγκαταστάσεις βιομηχανικής κλίμακας (υποσταθμό μέσης τάσης, ατμογεννήτριες υψηλών πιέσεων, αντλίες νερού, συμπιεστές παραγωγής αέρα, κεντρικές κλιματιστικές μονάδες, αντλίες θερμότητας, μονάδες fan coil, τοπικά κλιματιστικά, ανελκυστήρες, εκατοντάδες μέτρα σωληνώσεων, συνήθεις ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις κ.λ.π. ). Οποιαδήποτε σοβαρή βλάβη ή αστοχία μπορεί να προκαλέσει από σοβαρό τραυματισμό ή/και απώλεια ζωής μέχρι κρίσιμη δυσλειτουργία ιατρικού εξοπλισμού. 

Για την λειτουργία των νοσοκομείων με στοιχειώδη επάρκεια απαιτείται η άμεση πρόσληψη τόσο επιστημονικού/τεχνολογικού τομέα ( Διπλωματούχοι Μηχανικοί, Τεχνολόγοι Μηχανικοί ειδικοτήτων Μηχανολόγων και Ηλεκτρολόγων (3)) όσο και ικανός αριθμός τεχνιτών( θερμαστές, υδραυλικοί / θερμοϋδραυλικοί, ψυκτικοί, ηλεκτρολόγοι, λοιποί τεχνίτες (όπως σιδεράδες , μαραγκοί, κλπ) . Με τα σημερινά δεδομένα είτε δεν καλύπτονται με κατάλληλο τρόπο οι βάρδιες ( ενδεικτικά στους θερμαστές οφείλονται σε μόνιμο συνάδελφοι 170 ρεπό ενώ άλλοι συνάδελφοι εργάζονται χωρίς ανάπαυση) είτε κρίσιμες υποδομές ( όπως τα λεβητοστάσια παραγωγής ατμού ) λειτουργούν κατά περιόδους χωρίς επιτήρηση. Επισημαίνουμε ότι υπό αυτούς τους όρους λειτουργίας των τεχνικών υπηρεσιών διαμορφώνεται μια, δυνητικά, επικίνδυνη κατάσταση. 

Παρότι ως αιτιολογία προβάλλεται συχνά η εξοικονόμηση πόρων, τελικά η μη πρόσληψη του απαραίτητου αριθμού Διπλωματούχων Μηχανικών, όπως και άλλων απαραίτητων ειδικοτήτων, οδηγεί στην εκχώρηση πρόσθετων υπηρεσιών σε ιδιώτες με ταυτόχρονη σπατάλη δημόσιου χρήματος αλλά και επισφαλή λειτουργία και ελλιπή συντήρηση κρίσιμων υποδομών . Η υποστελέχωση σε τεχνικό προσωπικό οδηγεί σε λύσεις ανάγκης, όπου για να πάρει κάποιος ρεπό ή κανονική άδεια οι υπόλοιποι να πρέπει να κάνουν διπλοβάρδια ή και τριπλοβάρδια. Νυχτερινές ή απογευματινές βάρδιες να μένουν κενές λόγω έλλειψης προσωπικού, ή ένας τεχνικός να καλύπτει όλες τις ειδικότητες). Σε πολλές περιπτώσεις λόγω ασθένειας μένουν ειδικότητες με έναν μόνο τεχνικό, ενώ η λύση των συμβασιούχων τεχνικών σε πεπαλαιωμένες εγκαταστάσεις που έχουν δεχτεί πολλαπλές παρεμβάσεις εγκυμονεί κινδύνους. 

Όπως καταγράφεται στην διεθνή βιβλιογραφία ο εξαναγκασμός σε συνεχή εργασία χωρίς ανάπαυση, εργαζομένων σε τομείς που σχετίζονται με την ασφάλεια είναι ο «ασφαλέστερος» τρόπος για την παραγωγή ατυχημάτων. Όλα τα παραπάνω αποτελούν το "ιδανικό" μείγμα για να οδηγηθούμε σε ένα σοβαρό ατύχημα όπου θα ψάχνουμε τις αιτίες εκ των υστέρων, όπως τα πρόσφατα τραγικά γεγονότα ( Τέμπη) κατέδειξαν. 

Ο ρόλος των Τεχνικών Υπηρεσιών των Νοσοκομείων και η στελέχωσή τους, δεν μπορεί να κρίνονται με στενά οικονομικά κριτήρια. Τα απαραίτητα συμπεράσματα σήμερα, τρία χρόνια μετά την εμφάνιση της πανδημίας covid, οι χαμένες ζωές ξεπερνούν τις 37.000, οι λίστες αναμονής στα χειρουργεία - ακόμα και στα παιδιατρικά νοσοκομείαστοιβάζονται κατά χιλιάδες. Τα στοιχεία αυτά δεν επιτρέπουν καμία αναβολή στην άμεση ανάγκη ενίσχυσης των Δημόσιων Νοσοκομείων. Το μοντέλο της υποχρηματοδότησης των δημόσιων δομών υγείας και η πολιτική επιλογή της ανάθεσης υπηρεσιών δημόσιας υγείας σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, κατέγραψε, όπως γνωρίζετε, τραγικά αποτελέσματα. 

Στην βάση αυτών των δεδομένων σας καλούμε να εξασφαλίσετε άμεσα την στελέχωση της της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών των Γενικού Κρατικού Νίκαιας “Ο ΑΓ. ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ και του ΓΝΔΑ “Η ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑ” σύμφωνα με τις τεκμηριωμένες προτάσεις των εργαζομένων.

Πέμπτη 20 Απριλίου 2023

ΤΜΕΔΕ: Θα διατηρήσει ποσοστό περί το 5% στην Attica Bank

Περίπου 1 δις € εισφορών μας πέταξαν οριστικά. Πρόκειται για τη μακράν πιο «θεαματική», σχεδόν αυτοκτονική, αλλά και ιδιάζουσα περίπτωση που αποθεματικά ασφαλιστικού ταμείου τόσο μεγάλης αξίας χάνονται σε μια τόσο μικρή -και όχι μόνο- τράπεζα. Θα γίνει ποτέ αναζήτηση πολιτικών ευθυνών όλων των παρατάξεων του ΤΕΕ που στήριζαν και υπερψήφιζαν τις αυξήσεις αυτές?
Για πλήρες ιστορικό δείτε σχετικά εδώ:


ΤΜΕΔΕ: Θα διατηρήσει ποσοστό περί το 5% στην Attica Bank

«Σήμερα η ATTICA BANK γυρίζει σελίδα. Ως ΤΜΕΔΕ αισθανόμαστε δικαιωμένοι διότι, συμβάλλαμε καθοριστικά στη διάσωση της Τράπεζας και δρομολογήσαμε την εξυγίανσή της», δηλώνει ο πρόεδρος του Ταμείου, Κ. Μακέδος.

Το ΤΜΕΔΕ, ως διάδοχος του ΤΣΜΕΔΕ, στήριξε και θα εξακολουθήσει να στηρίζει τη διαχρονική επένδυση των Μηχανικών στην ΑTTICA ΒANK, έχοντας συμβάλει καθοριστικά στο να κερδίσει η Τράπεζα την κρίσιμη μάχη της επιβίωσης.

Σε αυτό το πλαίσιο, σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση, το ΤΜΕΔΕ συμμετείχε σε όλες τις μέχρι σήμερα αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου της Τράπεζας, συνέδραμε σταθερά στις προσπάθειες των τελευταίων ετών για την εξυγίανση και την αντιμετώπιση των χρόνιων παθογενειών της και υποστήριξε τη Διοίκηση για την εφαρμογή των πολιτικών του μετασχηματισμού της ATTICA BANK.

Επιπλέον, το ΤΜΕΔΕ στήριξε συστηματικά τον στρατηγικό στόχο της ιδιωτικοποίησης της Τράπεζας, με όρους αγοράς, μέσω της προσέλκυσης στρατηγικού επενδυτή. Τους τελευταίους μήνες, το ΤΜΕΔΕ υποστήριξε δυναμικά την είσοδο της Thrivest Holding Ltd, πιστεύοντας ότι το όραμα της δημιουργίας του πέμπτου τραπεζικού πυλώνα θα λειτουργήσει θετικά για την ΑTTICA ΒANK και τους μετόχους της.

Σήμερα η Τράπεζα αφήνει πίσω της μια μακρά περίοδο αβεβαιότητας και μπορεί να προχωρήσει με επιτυχία στα επόμενα βήματά της. Το ΤΜΕΔΕ δεν θα συμμετάσχει στην τρέχουσα αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, αλλά θα διατηρήσει ποσοστό περί το 5% του μετοχικού κεφαλαίου της Τράπεζας, μετά την ολοκλήρωση της αύξησης. Θα συνεχίζει να υποστηρίζει τον αναπτυξιακό ρόλο της ΑTTICA ΒANK και το φιλόδοξο πρόγραμμα μετασχηματισμού της.

Ο Πρόεδρος του ΤΜΕΔΕ, Κωνσταντίνος Μακέδος (φωτό), δήλωσε: «Σήμερα η ATTICA BANK γυρίζει σελίδα. Ως ΤΜΕΔΕ αισθανόμαστε δικαιωμένοι διότι, συμβάλλαμε καθοριστικά στη διάσωση της Τράπεζας και δρομολογήσαμε την εξυγίανσή της. Η προτεραιότητα στα επόμενα χρόνια είναι η ανάπτυξη συνεργειών της Τράπεζας με τον τεχνικό κόσμο της χώρας, που πρωταγωνιστεί στο νέο παραγωγικό μοντέλο της πατρίδας μας. Καλωσορίζουμε τους νέους μετόχους και συνεχίζουμε να στηρίζουμε τη Διοίκηση της Τράπεζας με στόχο τη μετεξέλιξή της προς όφελος όλων των μετόχων, των εργαζομένων της, των πελατών της και της ελληνικής οικονομίας».

4η ακριβότερη στο κόστος Βενζίνης η Ελλάδα

 Τιμή βενζίνης, 17-Απρίλιος-2023

https://gr.globalpetrolprices.com/gasoline_prices/Europe/

(λίτρο, Euro)

Στην απεικόνιση με * έχουμε σημειώσει τις χώρες για τις οποίες υπάρχουν επίσημα στοιχεία για τις τιμές της βενζίνης. Για τα υπόλοιπα κράτη χρησιμοποιούμε παλαιότερα στοιχεία που επικαιροποιούμε σύμφωνα με την τρέχουσα συναλλαγματική ισοτιμία και τις αλλαγές στην τιμή του πετρελαίου παγκοσμίως.
Όλες οι τιμές της ενέργειαςFuel price forecastDownload dataAPI: fuel, electricity and natural gas price data feedWorld map of fuel pricesΟι τιμές της βενζίνης σε πόλεις σε όλο τον κόσμοΠεριφερειακές τιμές βενζίνης και ντίζελ

Τετάρτη 19 Απριλίου 2023

3η από το τέλος η Ελλάδα σε αγοραστική δύναμη

Ποια η αγοραστική δύναμη της Ελλάδας σε σχέση με άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, ποιο το κόστος ζωής στην Ελλάδα σε σχέση με άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, ποιο το κόστος κατοχής αυτοκινήτου στην Ελλάδα σε σχέση με άλλες χώρες

Χαμηλή η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων το 2022 σε σύγκριση με τις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε., σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της Eurostat και επεξεργάστηκε το Pricefox.

Στη μελέτη του 2022 του κατά κεφαλήν ΑΕΠ μετρημένο στη Μονάδα Αγοραστικής Δύναμης (ΜΑΔ), παρατηρούμε σημαντικές διαφορές μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών.

Η ΜΑΔ είναι μια μονάδα μέτρησης χρήματος που εξαλείφει τις διαφορές στα επίπεδα τιμών μεταξύ των χωρών, επιτρέποντας την ουσιαστική σύγκριση μεταξύ τους. Ως σημείο αναφοράς ορίζεται ο μέσος όρος της Ε.Ε. ο οποίος ισούται με 100. Οι χώρες με υψηλότερες τιμές από το 100 ξεπερνούν τον μέσο όρο, ενώ αυτές με χαμηλότερες, δεν το φτάνουν.

Δείτε παρακάτω αναλυτικά τα στοιχεία και που ακριβώς βρίσκεται η Ελλάδα.

Στην κορυφή της λίστας βρίσκονται το Λουξεμβούργο και η Ιρλανδία, με 261 και 234 μονάδες αντίστοιχα, ξεχωρίζοντας αισθητά από τις υπόλοιπες χώρες και ξεπερνώντας στο υπερδιπλάσιο το μέσο όρο της Ε.Ε.

Ακολουθούν η Δανία (136), η Ολλανδία (130) και η Αυστρία (125). Οριακή απόκλιση από το μέσο όρο παρουσιάζουν η Γαλλία και η Μάλτα με 101 και 102 μονάδες αντίστοιχα.

Στο άλλο άκρο του φάσματος, οι χώρες με τη μικρότερη αγοραστική δύναμη είναι η Σλοβακία (67) και η Βουλγαρία (59).

Η Ελλάδα καταγράφει μόλις 68 μονάδες αγοραστικής δύναμης, τοποθετούμενη στις χαμηλότερες θέσεις της λίστας, πάνω μόνο από τη Σλοβακία και τη Βουλγαρία. Σε σύγκριση με τον μέσο όρο της Ε.Ε., η Ελλάδα καταγράφει σημαντικά χαμηλότερη αγοραστική δύναμη.