Σάββατο 23 Απριλίου 2016

Τα σχέδια του ΤΑΙΠΕΔ για τη Θεσσαλονίκη


Σιγά μη γλύτωνε και η θεσσαλονίκη από τα αρπακτικά του ΤΑΙΠΕΔΑ
"Ως ΤΑΙΠΕΔ θα εφαρμόσουμε διαγωνιστική διαδικασία, που θα υποχρεώνει τον όποιο επενδυτή να κάνει σημαντικές επενδύσεις από την αρχή. Θέλουμε να υπάρξει δέσμευση για σημαντικό ποσό επενδύσεων".

Τα παραπάνω δήλωσε ο Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας, στο πλαίσιο εκδήλωσης ανοιχτού διαλόγου με τους φορείς της Θεσσαλονίκης. 'Οπως πρόσθεσε, από τα οκτώ σχήματα που είχαν αρχικά εκφράσει ενδιαφέρον για τον ΟΛΘ, τα πέντε το διατηρούν κι ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση του ΤΑΙΠΕΔ για προκαταρκτική συζήτηση. «'Ολοι τους δέχονται την ιδέα των επενδύσεων» σημείωσε, χωρίς ωστόσο να διευκρινίσει αν ο ιδιώτης θα κληθεί να δεσμευτεί ότι θα υλοποιήσει τις επενδύσεις ύψους 309 εκατ. ευρώ, που προβλέπονται από το master plan του λιμένος, για την περίοδο έως το 2021 .
Ο κ.Πιτσιόρλας επιβεβαίωσε ότι οι δεσμευτικές προσφορές για το λιμάνι αναμένεται να κατατεθούν έως το τέλος Ιουλίου και πρόσθεσε ότι μέχρι το τέλος του Απριλίου προγραμματίζεται να ολοκληρωθεί και η τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης του λιμένος.
'Οσον αφορά τα θέματα χρήσεων, τόνισε πως θεωρεί απολύτως λογικό να διατηρήσει ο δήμος τη σχέση του με το λιμάνι. Για αυτό άλλωστε – συμπλήρωσε - οι συμβάσεις παραχώρησης αλλάζουν ώστε να εξαιρεθούν από αυτές, όλα τα κομμάτια των χερσαίων τμημάτων των λιμένων που δεν είναι χρήσιμα για τη λειτουργία τους, αλλά αντίθετα να μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους δήμους.
Σε ό,τι αφορά το αεροδρόμιο "Μακεδονία" της Θεσσαλονίκης, ο κ. Πιτσιόρλας γνωστοποίησε ότι το ΤΑΙΠΕΔ βρίσκεται στη φάση της ολοκλήρωσης της διαδικασίας για την παράδοσή του στη Fraport.
Για την ΕΥΑΘ και την ΕΥΔΑΠ
Σχετικά με το ενδεχόμενο πώλησης των εταιρειών ύδρευσης και αποχέτευσης Θεσσαλονίκης και Αθηνών (ΕΥΑΘ και ΕΥΔΑΠ), για το οποίο ζητήθηκε από εργαζομένους, επίσημη διαβεβαίωση ότι η διαδικασία δεν πρόκειται να προχωρήσει, ο κ. Πιτσιόρλας ξεκαθάρισε πως «η ΕΥΑΘ και η ΕΥΔΑΠ δεν πρόκειται να πωληθούν. Υπάρχει θέμα για ένα μειοψηφικό ποσοστό που θα παραμείνει στην ιδιοκτησία του ΤΑΙΠΕΔ, αλλά δεν τίθεται θέμα μη ελέγχου του δημοσίου επί των δύο εταιρειών».
Για την αγορά Μοδιάνο

Θέλουμε διαφορετικές δομές



Πάνος Τότσικας από εδώ



Ζούμε σε δύσκολες συνθήκες, κάποιοι από μας σε τραγικές συνθήκες. Ζούμε την εποχή της ανεξέλεγκτης «αγοράς», της αφθονίας της «προσφοράς» αλλά και της αδυναμίας «ζήτησης» βασικών αγαθών, από πολλούς.

Ζούμε την εποχή της κυριαρχίας του ανταγωνισμού, του αμοραλισμού, των διευρυνόμενων ανισοτήτων.

Ζούμε την εποχή της διεθνοποιημένης οικονομικής κρίσης, της καλπάζουσας φτώχιας, της εκτεταμένης ανεργίας.

Δεν ζητάμε ένα πιάτο φαγητό, ένα κομμάτι ψωμί, μια «θέση εργασίας», ένα μισθό πείνας. Θέλουμε να αλλάξουμε την ζωή μας, τώρα.

Δεν θέλουμε, απλώς, να μην είμαστε «άνεργοι», δεν θέλουμε να βρούμε απλώς μια δουλειά, μια «απασχόληση», δεν θέλουμε να είμαστε απλώς «εργάτες». Θέλουμε να γίνουμε τεχνίτες, μάστορες, παραγωγοί. Θέλουμε να γίνουμε δημιουργοί, δηλαδή να χρησιμοποιούμε το μυαλό μας, τη φαντασία μας, τα χέρια μας, όχι απλώς να χειριζόμαστε εργαλεία και μηχανές που ανήκουν σε κάποιους άλλους.

Θέλουμε να μπορούμε να φτιάχνουμε συνεταιρισμούς που να προκύπτουν από συλλογικές ανάγκες και πρωτοβουλίες. Θέλουμε την συνεργασία και την στήριξη άλλων συνεταιρισμών. Θέλουμε να μπορούμε να μεταφέρουμε την εμπειρία μας σε όποιους την χρειάζονται και την ζητάνε. Θέλουμε να είμαστε αλληλέγγυοι σε όποιους τα φέρνουν δύσκολα πέρα.

Πίνακες εισφορών και φορολογίας για αυτοαπασχολούμενους και ελεύθερους επαγγελματίες με βάση το νέο ασφαλιστικό


Παρουσιάζουμε ενδεικτικούς πίνακες εισφορών ασφάλισης και φορολογίας για αυτοαπασχολούμενους και ελεύθερους επαγγελματίες με βάση το νέο ασφαλιστικό που κατέθεσε χθες στη Βουλή η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.  Με βάση αυτό η συνολική εισφορά ασφάλισης είναι για τους άνω 5ετίας:
20% ΚΣ + 7% Επικ + 4% Εφάπαξ + 6,95% Υγεία = 37,95% + 120 € ΟΑΕΔ
Ο πρώτος πίνακας αποτελεί το βασικό σχέδιο σε πλήρη εφαρμογή μετά το 2020, ενώ ο δεύτερος τη μεταβατική περίοδο 2017-2020 (με πολλές επιφυλάξεις μια και δεν είναι σαφές πως ακριβώς θα εφαρμόζονται οι εκπτώσεις - "χρύσωμα του χαπιού"). Η πρώτη στήλη (Κέρδος προ φόρων σημαίνει: ετήσια έσοδα - έξοδα, όπου στα έξοδα περιλαμβάνονται και οι ασφαλιστικές εισφορές). Απουσιάζουν (θα ακολουθήσουν αργότερα) οι πίνακες για τους κάτω των 5 ετών υπενθυμίζοντας ότι οι "εκπτώσεις" που δίνονται σε αυτούς τους συναδέλφους θα ζητηθούν ως οφειλές αμέσως μετά.
Το κεντρικό συμπέρασμα του νόμου-λαιμητόμου (φοροασφαληστρικό) είναι ότι για να απομείνει ένα στοιχειώδες μηνιαίο εισόδημα των 1000 € σε κάποιον αυτοαπασχολούμενο πρέπει να έχει καθάρά έσοδα άνω των 28000 € ετησίως και αν περιλάβει κανείς και τις εισφορές άνω των 38000€. Για την πλειοψηφία των εισοδημάτων 10-20000€ απομένει ένα εισόδημα πείνας κάτω των 500 €. Με αυτή την έννοια το νομοσχέδια αποτελεί ταφόπλακα για το ελεύθερο επάγγελμα (και τους εργαζόμενους με Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών) και όσοι το στηρίξουν θα φέρουν ακέραια την ευθύνη για την εξαφάνιση ενός κλάδου.
για την επεξεργασία των στοιχείων Πετρόπουλος Δημήτρης στηριζόμενος στη δουλειά της ΣΦ από την ανοικτή συνέλευση μηχανικών

Πίνακας 1 (Άνω Πενταετίας μετά το 2020) 


ΕΣΟΔΑ-ΕΞΟΔΑ ΣΥΝΟΛΟ ΕΙΣΦΟΡΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΟ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΦΟΡΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΤΕΛΟΣ ΕΠΙΤΗΔΕΥΜΑΤΟΣ ΣΥΝΟΛΟ ΚΡΑΤΗΣΕΩΝ ΕΤΗΣΙΟ ΤΕΛΙΚΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΜΗΝΙΑΙΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ
0,01 2.789,02 -2.789,01 0,2200 660,00 0,0000 0,00 650,00 4.099,02 -4.099,01 -341,58
1.000,00 2.789,02 -1.789,02 0,2200 660,00 0,0000 0,00 650,00 4.099,02 -3.099,02 -258,25
2.000,00 2.789,02 -789,02 0,2200 660,00 0,0000 0,00 650,00 4.099,02 -2.099,02 -174,92
3.000,00 2.789,02 210,98 0,2200 660,00 0,0000 0,00 650,00 4.099,02 -1.099,02 -91,59
4.000,00 2.789,02 1.210,98 0,2200 660,00 0,0000 0,00 650,00 4.099,02 -99,02 -8,25
5.000,00 2.789,02 2.210,98 0,2200 660,00 0,0000 0,00 650,00 4.099,02 900,98 75,08
6.000,00 2.789,02 3.210,98 0,2200 706,41 0,0000 0,00 650,00 4.145,44 1.854,56 154,55
7.000,00 2.789,02 4.210,98 0,2200 926,41 0,0000 0,00 650,00 4.365,44 2.634,56 219,55
8.000,00 3.156,00 4.844,00 0,2200 1.065,68 0,0000 0,00 650,00 4.871,68 3.128,32 260,69
9.000,00 3.535,50 5.464,50 0,2200 1.202,19 0,0000 0,00 650,00 5.387,69 3.612,31 301,03
10.000,00 3.915,00 6.085,00 0,2200 1.338,70 0,0000 0,00 650,00 5.903,70 4.096,30 341,36
11.000,00 4.294,50 6.705,50 0,2200 1.475,21 0,0000 0,00 650,00 6.419,71 4.580,29 381,69
12.000,00 4.674,00 7.326,00 0,2200 1.611,72 0,0000 0,00 650,00 6.935,72 5.064,28 422,02
13.000,00 5.053,50 7.946,50 0,2200 1.748,23 0,0000 0,00 650,00 7.451,73 5.548,27 462,36
14.000,00 5.433,00 8.567,00 0,2200 1.884,74 0,0000 0,00 650,00 7.967,74 6.032,26 502,69
15.000,00 5.812,50 9.187,50 0,2200 2.021,25 0,0000 0,00 650,00 8.483,75 6.516,25 543,02
16.000,00 6.192,00 9.808,00 0,2200 2.157,76 0,0000 0,00 650,00 8.999,76 7.000,24 583,35
17.000,00 6.571,50 10.428,50 0,2200 2.294,27 0,0000 0,00 650,00 9.515,77 7.484,23 623,69
18.000,00 6.951,00 11.049,00 0,2200 2.430,78 0,0000 0,00 650,00 10.031,78 7.968,22 664,02
19.000,00

Παρασκευή 22 Απριλίου 2016

Ημέρα Αλληλεγγύης για ΒΙΟΜΕ και Ρομπέν του Ξύλου

H Δικτύωση Συνεργατικών Εγχειρημάτων Αθήνας οργανώνει το ερχόμενο Σάββατο 23/4 ημέρα οικονομικής ενίσχυσης και ενημέρωσης για τους Ρομπέν του Ξύλου, το δεύτερο υπό κατάληψη εργοστάσιο της χώρας μας. Στο συνεργατικό καφενείο Youkali, που είναι μέλος της Δικτύωσης. Αξίζει να είμαστε όλοι και όλες εκεί!



Ημέρα Αλληλεγγύης, Σάββατο 23/4 στο εργοστάσιο της ΒΙΟΜΕ

Ανακοίνωση της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ για το σ/ν για το ασφαλιστικό

Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ
Μαυρομματαίων 17, 104 34 ΑΘΗΝΑ
τηλ: 210-88.16.583 fax: 210-82.59.410 e-mail: emdydas@tee.gr URL: www.emdydas.gr
Αθήνα, 22-4-2016

Αρ. Πρωτ. : 6941
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
για το Σ/Ν για το ασφαλιστικό


Συνάδελφοι,
Το σ/ν για το ασφαλιστικό που η κυβέρνηση κατέθεσε ήδη στη Βουλή και εκτιμάται ότι θα επιδιώξει την ψήφισή του την επόμενη του Πάσχα εβδομάδα, είναι το πλέον καταστροφικό που έχει υπάρξει από το 1992 (ν.2084), ολοκληρώνοντας έτσι την οριστική διάλυση του συστήματος Δημόσιας Κοινωνικής Ασφάλισης στη χώρα μας. Είναι δε ακόμα χειρότερος και από την εκδοχή που κατατέθηκε τον Ιανουάριο.
Οι επιπτώσεις στο σύνολο των ασφαλισμένων είναι συντριπτικές, ιδιαίτερα δε για τους Διπλ. Μηχανικούς συνιστά την απόλυτη καταστροφή και του Ταμείου ΕΤΑΑ/ΤΣΜΕΔΕ και των ασφαλισμένων του.
Συνέπειες για τους ασφαλισμένους Διπλ. Μηχανικούς του Δημοσίου :
Α. Διπλοασφαλισμένοι (υποχρεωτικά).
α. Η σύνταξη του Δημοσίου θα υποστεί μείωση της τάξης του 30% - 35%, εξαιτίας του ποσοστού αναπλήρωσης που προσδιορίζεται στο 33.81% (για 35 χρόνια ασφάλισης) και του υπολογισμού του συντάξιμου μισθού στο Μ.Ο. όλου του ασφαλιστικού βίου. Ο ισχύον υπολογισμός ήταν 80% του τελευταίου μισθού για το χρόνο ασφάλισης που έχει διανυθεί μέχρι το 2007 και περίπου στο 75% του Μ.Ο. της τελευταίας πενταετίας για το υπόλοιπο διάστημα μέχρι το 2015, όπου έμπαινε σε εφαρμογή ο προηγούμενος κατάπτυστος νόμος (Λοβέρδου) 3863/10 και 3865/10.
β. Σχετικά με την σύνταξη από το ΤΣΜΕΔΕ (δεύτερη σύνταξη) την καθιστά απαγορευτική αφού για τα υπολειπόμενα χρόνια θεμελίωσης δικαιώματος (40 χρόνια ασφάλισης, 62 ΗΟ) θα πρέπει να καταβάλλουν οι ασφαλισμένοι το σύνολο της ασφαλιστικής εισφοράς δηλ. 20% επί του συντάξιμου μισθού πχ. για ένα μισθό (μικτό) των 2.000 € η εισφορά που θα καταβάλλεται θα είναι 400 € για αναμενόμενη σύνταξη μετά 40 χρόνια της τάξης των 400 € το πολύ (μόνο το αναλογικό σκέλος). Διαφορετικά διακοπή της δεύτερης ασφάλισης και με την συμπλήρωση του 67ου έτους παροχή ανάλογη με τον μέχρι τώρα διανυθέντα χρόνο ασφάλισης (οι περισσότεροι ασφαλισμένοι αυτής της κατηγορίας έχουν ήδη διανύσει πάνω από 30 χρόνια) που προφανώς θα είναι σαφώς μικρότερη από 400 € που αναφέρθηκαν παραπάνω.
Σ΄ αυτό το σημείο αξίζει να αναφερθεί ότι θα υπάρξουν τεράστιες απώλειες εσόδων από την αναγκαστική διακοπή χιλιάδων διπλοασφαλισμένων μισθωτών, λαμβάνοντας υπόψη ότι τα τελευταία 6-7 χρόνια η ετήσια συμβολή των μισθωτών ασφαλισμένων στο Ταμείο είναι της τάξης των 350 εκ., € σε σχέση με την συμβολή των υπερδιπλάσιων ΕΕ που είναι της τάξης των 150 εκ. €.
γ. Σχετικά με επικουρική και εφάπαξ οι προβλέψεις του σ/ν είναι δραματικές, με μειώσεις που θα κινούνται μεταξύ 20%-40%.

Αποκλεισμός των Μηχανικών από το πρόγραμμα του ΕΣΠΑ “Νεοφυής Επιχειρηματικότητα” και προβληματικοί όροι στα δημοσιοποιημένα προγράμματα ΕΣΠΑ.

Αναδημοσίευση από εδώ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 18/4/2016
Αποκλεισμός των Μηχανικών από το πρόγραμμα του ΕΣΠΑ
 “Νεοφυής Επιχειρηματικότητα”
Ιστορικό
Το Υπουργείο  Οικονομίας Ανάπτυξης και Τουρισμού επιφορτισμένο με την προώθηση και των προγραμμάτων ΕΣΠΑ μετά από 1,5 χρόνο και αφού δεν έχει δημοσιευτεί ούτε ένα πρόγραμμα με δικαιούχους επιχειρήσεις ή ελεύθερους επαγγελματίες (και 6 μήνες μετά την προδημοσίευση τους) δημοσιεύει τρία (3) προγράμματα όπου δυνητικοί δικαιούχοι των οποίων μπορεί να είναι και Μηχανικοί (καθώς οι κωδικοί δραστηριότητας τους (ΚΑΔ)  αναφέρονται και στα 3 προγράμματα).  Τα 3 προγράμματα είναι τα εξής:
  • Πρόγραμμα “Νεοφυής Επιχειρηματικότητα”
  • Πρόγραμμα “Ενίσχυση της αυτοαπασχόλησης πτυχιούχων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης”
  • Πρόγραμμα “Αναβάθμιση πολύ μικρών & μικρών υφιστάμενων επιχειρήσεων με την ανάπτυξη των ικανοτήτων τους στις νέες αγορές”
Ο Αποκλεισμός
Πρόγραμμα “Νεοφυής Επιχειρηματικότητα”
Παρά το γεγονός ότι το πρόγραμμα τρέχει από τις 17/3/2016 δημοσιεύεται «1η Τροποποίηση της Πρόσκλησης του Προγράμματος». Άραγε να περιμένουμε πολλές ακόμα ;
Με αυτήν οι Μηχανικοί ουσιαστικά αποκλείονται από το πρόγραμμα. Το περιεχόμενο αυτής και συγκεκριμένα τα σημεία 3 & 6 :
“ 3. Διόρθωση στο σημείο 5 του Κεφαλαίου Ι.1.4 «ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ – ΟΡΟΙ & ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ», Παράγραφος «ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Β – ΑΣΚΟΥΝΤΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ» της λέξης ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙΙ αντί του ορθού ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙ και την προσθήκη περιορισμού ως προς τον ΚΑΔ.
Συγκεκριμένα για την Κατηγορία Β ισχύει επιπλέον το εξής: «Σημειώνεται ότι δεν μπορεί να γίνει έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας σε ΚΑΔ που διέθετε/αν ήδη ο εταίρος/οι εταίροι του επιχειρηματικού σχεδίου ως ατομικοί επιχειρηματίες κατά την ημερομηνία δημοσίευσης της πρόσκλησης (θα πρέπει να είναι διαφορετικός/οί σε πρωτοβάθμιο επίπεδο).»
  1. Προσθήκη περιορισμού σημείο 10 στο Κεφάλαιο Ι.1.4 «ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ – ΟΡΟΙ & ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ», Παράγραφος «ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Β – ΑΣΚΟΥΝΤΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ» στην Αναλυτική Πρόσκληση ως εξής:«10. Ο εταίρος/οι εταίροι του επιχειρηματικού σχεδίου θα πρέπει να έχουν διακόψει την υφιστάμενη ατομική επιχειρηματική τους δραστηριότητα μέχρι την ημερομηνία προσκόμισης των δικαιολογητικών ένταξης.»Αντίστοιχα, προστίθεται ένα δικαιολογητικό (βεβαίωση διακοπής εργασιών) στη σελίδα 4, στο Παράρτημα IV «ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΝΤΑΞΗΣ» ως σημείο 13.”
Στην πραγματικότητα τι λέει λοιπόν η τροποποίηση αυτή.Κανένας μηχανικός δεν μπορεί να ιδρύσεί εταιρεία στα πλαίσια του προγράμματος σε συναφές αντικείμενο (ΚΑΔ) με δραστηριότητα μηχανικού.
Ερωτήματα και Εύλογες Απορίες

Ψήφισμα της ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής για την μετεγκατάσταση των Υπουργείων στην Καπναποθήκη Κεράνη

Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ. ΑΤΤΙΚΗΣ
ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ 
ΑΧ. ΠΑΡΑΣΧΟΥ 98-100, 114 75 ΑΘΗΝΑ
ΤΗΛ:210 64.64.282           FAX:210 64.61.296  e-mail: emdydasattikis@tee.gr URL: www.emdydas-attikis.gr
                                                                  
Αθήνα 21 Απριλίου 2016
Αρ. Πρωτ. : 4303                                                            
Ψήφισμα
Σχετικά με τη μετεγκατάσταση των Υπουργείων Περιβάλλοντος & Ενέργειας και Οικονομικών
στο κτίριο των πρώην Καπναποθηκών Κεράνη
Η ΕΜΔΥΔΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ εκφράζει την αντίθεσή της στη δρομολογούμενη μεταστέγαση του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας και του Υπουργείου Οικονομικών, στο κτίριο των πρώην Καπναποθηκών Κεράνη, επί της οδού Θηβών 196-198 στην περιοχή Αγ. Ιωάννη Ρέντη.
Στο παρελθόν έχει γίνει πολλές φορές απόπειρα στέγασης Δημόσιων Υπηρεσιών στο συγκεκριμένο κτίριο (ΥΠΕΧΩΔΕ, Υπουργείο Πολιτισμού, Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, Υπουργείο Οικονομικών, Δικαστήρια Πειραιά), σε κάθε περίπτωση όμως είχε κριθεί ακατάλληλο για μια σειρά από λόγους. Όπως είχε επισημάνει με ψήφισμά του το 10ο Συνέδριο της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ το 2007:
·         Διαπιστώνονταν αναιτιολόγητες μεταβολές σε σχέση με την αρχική στατική μελέτη που είχε κατατεθεί στην πολεοδομία και συγκεκριμένα δεν φαινόταν να έχουν υλοποιηθεί οι ενισχύσεις στα υποστυλώματα και η κατασκευή νέων στοιχείων ακαμψίας από οπλισμένο σκυρόδεμα.
·         Δεν διέθετε φυσικό αερισμό και φωτισμό σύμφωνα με τις απαιτήσεις του κτιριοδομικού κανονισμού.
·         Παραβίαζε τη σχετική κτιριοδομική διάταξη για το ελάχιστο ελεύθερο ύψος που προβλεπόταν στα 2,40m.
·         Παραβιαζόταν ο κτιριοδομικός κανονισμός για τους χώρους Η/Μ εγκαταστάσεων (λεβητοστάσιο κλπ.).
·         Η μελέτη έμμεσου αερισμού είχε βασιστεί στην παραδοχή για στέγαση 1.300 υπαλλήλων ενώ από την αρχιτεκτονική μελέτη το κτίριο προβλεπόταν να στεγάσει 3.500 υπαλλήλους.
·         Δε διέθετε τους απαιτούμενους από την νομοθεσία χώρους στάθμευσης, γεγονός που ακύρωνε τις παραδοχές της κυκλοφοριακής μελέτης του κτιρίου.
·         Δεν είχε εκπονηθεί καμιά περιβαλλοντική - κυκλοφοριακή μελέτη για τη επιβάρυνση που θα επέφερε η λειτουργία του στη γύρω περιοχή.
·         Υπήρχε σοβαρό πρόβλημα πρόσβασης υπαλλήλων και συναλλασσόμενου κοινού αφού το κτίριο δεν εξυπηρετείτο από κανένα μέσο σταθερής τροχιάς (Μετρό, Ηλεκτρικός, Τραμ).

Πέμπτη 21 Απριλίου 2016

Μνημόνιο 3 και 1/2: Ταξικός Γολγοθάς χωρίς Ανάσταση

Γιάννης Νικολόπουλος από εδώ



Με αφορμή τις αποκαλύψεις του thepressprogect.gr. Μοναδικό χρέος των υποτελών τάξεων και των πληττόμενων από την καπιταλιστική κρίση κοινωνικών στρωμάτων η ανατροπή όλων των μνημονιακών κυβερνήσεων και η αντικαπιταλιστική πάλη.

Το thePressProject.​gr ακο­λου­θώ­ντας τα πρό­σφα­τα χνά­ρια των Wikileaks και τις αρε­τές και αρχές της ερευ­νη­τι­κής δη­μο­σιο­γρα­φί­ας έφερε στο φως της δη­μο­σιό­τη­τας το κεί­με­νο συμ­φω­νί­ας (ή... δια­φω­νί­ας όπως πι­θα­νώς θα το έθετε ο Ευ­κλεί­δης Τσα­κα­λώ­τος!), το οποίο απο­τε­λεί το αρ­χι­κό προ­ϊ­όν των νέων γύρων «διαρ­κούς και πε­ρή­φα­νης δια­πραγ­μά­τευ­σης» της συ­γκυ­βέρ­νη­σης ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ – ΑΝΕΛ και προ­σω­πι­κά του πρω­θυ­πουρ­γού, Αλέξη Τσί­πρα. Αφού σας πα­ρο­τρύ­νω να ανα­ζη­τή­σε­τε και να δια­βά­σε­τε αυ­τού­σιο το κεί­με­νο στην πα­ρα­πά­νω ιστο­σε­λί­δα, προ­κει­μέ­νου να βγά­λε­τε τα δικά σας συ­μπε­ρά­σμα­τα για το τι φέρ­νει το μίνι μνη­μό­νιο που κυο­φο­ρεί­ται, στα­χυο­λο­γώ ορι­σμέ­να από τα πιο κρί­σι­μα ση­μεία, χωρίς κά­ποια ιδιαί­τε­ρη αξιο­λο­γι­κή σειρά. 

1. Επι­διώ­κε­ται ο τερ­μα­τι­σμός οποιου­δή­πο­τε κυ­βερ­νη­τι­κού ή κοι­νο­βου­λευ­τι­κού και κατ' επέ­κτα­ση δη­μο­κρα­τι­κού ελέγ­χου, διο­ρι­σμού ή επο­πτεί­ας σε όλες τις ρυθ­μι­στι­κές αρχές, τους φο­ρείς και τις διευ­θύν­σεις, οι οποί­ες εμπλέ­κο­νται, σχε­τί­ζο­νται ή είναι αρ­μό­διες για τη συλ­λο­γή των φο­ρο­λο­γι­κών εσό­δων και την επο­πτεία του τρα­πε­ζι­κού και χρη­μα­το­πι­στω­τι­κού συ­στή­μα­τος της Ελ­λά­δας καθώς και την αγορά ενέρ­γειας ή αγα­θών (πχ ΡΑΕ και Επι­τρο­πή Αντα­γω­νι­σμού). 

2. Δια­λύ­ο­νται τα υπο­λείμ­μα­τα του κοι­νω­νι­κού κρά­τους, καθώς κυ­νι­κά σχε­διά­ζε­ται η κα­τάρ­γη­ση ακόμη και των επι­δο­μά­των ανα­πη­ρί­ας, ενώ επι­λέ­γο­νται μέτρα ανα­δρο­μι­κής πε­ρι­κο­πής ακόμη και των κύ­ριων συ­ντά­ξε­ων που ήδη κα­τα­βάλ­λο­νται στους δι­καιού­χους τους.

3. Στην ανα­ζή­τη­ση εσό­δων από το σύ­στη­μα υγεί­ας, επι­διώ­κε­ται η επα­να­φο­ρά του ει­σι­τη­ρί­ου των 5 ευρώ ή η επι­βο­λή άλλου, ισο­δύ­να­μου, ει­σπρα­κτι­κού μέ­τρου, πάντα στον χώρο της υγεί­ας, μέσα στον Μάιο του 2016.

Ενημερωτική εκδήλωση ΑΣΜ για το Ασφαλιστικό, 25/4/16, 6.00μμ



Η Ανοιχτή Συνέλευση Μηχανικών σας προσκαλεί  την Δευτέρα 25/4/2016, στις 6.00μμ, στο αμφιθέατρο του ΤΕΕ (Νίκης 4), σε εκδήλωση με σκοπό την ενημέρωση των συναδέλφων για την κατάσταση που ισχύει τώρα σε σχέση με το Ασφαλιστικό και την εξειδίκευσή του στον κλάδο μας, το πως φτάσαμε εδώ και πως προδιαγράφεται η άμεσα ορατή πορεία ενόψει του νέου Ασφαλιστικού Κυβέρνησης-Θεσμών.

Θα μιλήσουν:

Δημήτρης Πετρόπουλος (Μέλος ΔΣ ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ) :
"ΤΣΜΕΔΕ: νομοθεσία (ειδική και γενική), στοιχεία - δείκτες, ασφάλιση ιδιότητας, αποθεματικά"
  
Σπύρος Κοντομάρης (Μέλος Σωματείου Μισθωτών Τεχνικών) :
"η πολιτική ευθύνη των Εκπροσώπων των Μηχανικών στην εφαρμογή του 3986/11"

Απόστολος Καψάλης (Νομικός, επιστημονικός συνεργάτης ΙΝΕ/ΓΣΕΕ, πρώην Ειδικός Γραμματέας Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας ΣΕΠΕ) :
"Εργασιακές σχέσεις και κοινωνική ασφάλιση στον καιρό των μνημονίων"
 
Αντώνης Κουρούκλης (Πρόεδρος της ομοσπονδίας εργαζομένων στα ασφαλιστικά ταμεία) :
"Το νέο ασφαλιστικό και το πολιτικό σχέδιο για την Κοινωνική Ασφάλιση"
 
Γιώργος Ρωμανιάς (Νομικός, πρώην Γενικός Γραμματέας Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης)
"Οι επώδυνες νέες αλλαγές της ασφαλιστικής νομοθεσίας"

Γνωρίζουμε ότι το ασφαλιστικό, μέσα σε ένα γενικότερο νομοθετικό-ρυθμιστικό πλαίσιο που επιβάλλεται από τις μνημονιακές απαιτήσεις και τις αντίστοιχες κυβερνητικές επιλογές, αποτελεί βασικό εργαλείο προώθησης της επαγγελματικής καθαίρεσης και της οικονομικής εξαθλίωσης των περισσότερων συναδέλφων. Ωστόσο επικρατεί σημαντική σύγχυση σχετικά με τις ισχύουσες ρυθμίσεις, τις ακραίες μεθοδεύσεις καταλήστευσης των ασφαλιστικών αποθεματικών και το επωαζόμενο νέο άκρως απορρυθμιστικό ασφαλιστικό καθεστώς. Η σύγχυση αυτή επιτείνεται μέσα στο "καθησυχαστικό" κλίμα που επιβάλλεται από την κυβέρνηση και τα συστημικά ΜΜΕ.

Θεωρώντας ότι προϋπόθεση κάθε αποτελεσματικής δράσης για την αποτροπή της διάλυσης του ασφαλιστικού συστήματος είναι η έγκυρη ενημέρωση, καλέσαμε ομιλητές με κριτήριο όχι την ειδική πολιτική ή κομματική τους τοποθέτηση, αλλά την βαθιά γνώση του θέματος και την πρόσβαση σε όλα τα σχετικά τεκμήρια. Αυτό το εγγυάται η επιστημονική τους κατάρτιση, η υφιστάμενη ή παρελθούσα θέση τους σε θεσμικά όργανα και η σχετική δράση τους.

Κατά την συζήτηση που θα ακολουθήσει τις εισηγήσεις θα έχουμε την ευκαιρία να υποβάλλουμε στους ομιλητές ερωτήσεις, ώστε να διασαφηνιστούν όλες οι πλευρές του θέματος.

Αύξηση εισφορών και για την εξαγορά χρόνων ασφάλισης

Η παρακάτω διάταξη του αντιασφαλιστικού νομοσχεδίου (άρθρο 15) αυξάνει συντριπτικά την καταβολή εισφοράς για την εξαγορά πλασματικού χρόνου ασφάλισης για όλους τους μισθωτούς μια και ο ασφαλισμένος καλείται να πληρώσει ολόκληρο το 20% των μηνιαίων του αποδοχών για κάθε μήνα εξαγοράς. Υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με τα μέχρι σήμερα ισχύοντα η εισφορά για την εξαγορά ορίζεται (σημερινό ασφάλιστρο) :
1.για την Κύρια Σύνταξη :167,85 ευρώ και
2.για την Ειδική Προσαύξηση : 100,71 ευρώ

Το παραπάνω σε συνδυασμό με την υποχρέωση συμπλήρωσης 40 ετών ασφάλισης κάνει  τη διαδικασία εξαγοράς απαγορευτική για τους μισθωτούς.


Άρθρο 15 – Χρόνος ασφάλισης

1. Χρόνος ασφάλισης στον ΕΦΚΑ είναι:

α. Ο χρόνος πραγματικής ασφάλισης, ήτοι ο χρόνος ασφαλιστέας απασχόλησης ή ιδιότητας στον ΕΦΚΑ ή στους εντασσόμενους στον ΕΦΚΑ φορείς, τομείς, κλάδους και λογαριασμούς για τον οποίο έχουν καταβληθεί εισφορές.

β. Ο λογιζόμενος στο διπλάσιο χρόνος συντάξιμης υπηρεσίας των πολιτικών υπαλλήλων και των στρατιωτικών καθώς και οι αναγνωριζόμενοι πλασματικοί χρόνοι ασφάλισης, σύμφωνα με τις διατάξεις της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου, όπως αυτές ίσχυαν μέχρι την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού. Όπου για την αναγνώριση των πλασματικών αυτών χρόνων ασφάλισης προβλέπεται καταβολή εισφοράς, η αναγνώριση γίνεται με την καταβολή από τον ασφαλισμένο για κάθε μήνα αναγνωριζόμενου χρόνου ασφάλισης της εισφοράς ασφαλισμένου και εργοδότη, στο ποσοστό που ισχύει κατά το χρόνο υποβολής της αίτησης εξαγοράς. Η ως άνω εισφορά υπολογίζεται επί των αποδοχών του ασφαλισμένου κατά το μήνα υποβολής της αίτησης εξαγοράς και, εφόσον έχει διακοπεί η απασχόληση, επί των αποδοχών του τελευταίου μήνα απασχόλησης προσαυξανόμενων κατά την ετήσια μεταβολή μισθών, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής. Το συνολικό ποσό της κατά τα ανωτέρω εξαγοράς καταβάλλεται σε τόσες μηνιαίες δόσεις, όσοι είναι οι μήνες που αναγνωρίζονται. Το ποσό αυτό μπορεί να καταβληθεί εφάπαξ, οπότε παρέχεται έκπτωση 15%.

γ. Ο χρόνος ασφάλισης που πραγματοποιήθηκε στους εντασσόμενους στον ΕΦΚΑ φορείς, τομείς, κλάδους και λογαριασμούς, συμπεριλαμβανομένου του χρόνου που αναγνωρίστηκε και εξαγοράστηκε ή συνεχίζεται η εξαγορά του, καθώς και ο χρόνος που έχει προσμετρηθεί από προϋπηρεσία ή άλλη αιτία. Αναγνωρίσεις χρόνων, οι οποίες δεν έχουν ολοκληρωθεί με την πλήρη εξόφληση του ποσού της εξαγοράς, συνεχίζονται στον ΕΦΚΑ μέχρι την ολοκλήρωσή τους, βάσει των διατάξεων που ίσχυαν μέχρι τη δημοσίευση του νόμου αυτού.