Παρασκευή 26 Νοεμβρίου 2021

Επίσημος πλασιέ συμφερόντων ο Στ. Μπένος για την αποκατάσταση των καμμένων της Εύβοιας

Επίσημος πλασιέ συμφερόντων ο Στ. Μπένος για την αποκατάσταση των καμμένων της Εύβοιας



Παραβιάζοντας την θεσμική λειτουργία του κράτους και παρακάμπτοντας πλήρως όλη την διοικητική ιεραρχία ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης δίνει υπερεξουσίες στην επιτροπή ανασυγκρότησης των καμένων εκτάσεων της Εύβοιας υπό τον Σταύρο Μπένο. Με αυτόν τον τρόπο, ο Κυρ. Μητσοτάκης δρομολογεί και επίσημα την είσοδο ιδιωτών στην διαχείριση των δημοσίων εκτάσεων χωρίς κανέναν απολύτως κρατικό έλεγχο. Πρόκειται για μια πρωτόγνωρη, στα σύγχρονα χρονικά των δυτικών Δημοκρατιών, επέλαση του νεοφιλελευθερισμού, όπου η κυβέρνηση νομοθετεί αποκλειστικά στα μέτρα των ιδιωτών!

Η πρώτη κραυγαλέα επέμβαση Μητσοτάκη για την αποκατάσταση των πληγεισών περιοχών από φυσικές καταστροφές χωρίς κρατικό έλεγχο ήρθε με ειδική ρύθμιση για ανάθεση έως την 30η Νοεμβρίου του 2021 έργων και μελετών «για έλεγχο και ρύθμιση των πλημμυρικών ροών» μέσω των συντετμημένων διαγωνιστικών διαδικασιών.

Από το βήμα, λοιπόν, του τακτικού συνεδρίου της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας, στην Αιδηψό της Βόρειας Εύβοιας ο Σταύρος Μπένος ως επικεφαλής της επιτροπής ανασυγκρότησης της κατεστραμμένης περιοχής, αφού εκθείασε την συνεργασία του με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, όπως και την αντιληπτική επάρκεια του υφυπουργού Περιβάλλοντος, Γιώργου Αμυρά και του υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ, Χρήστου Τριαντόπουλου, μας αποκάλυψε ότι οι μελέτες αποκατάστασης έχουν ήδη ανατεθεί σε ιδιώτες.

Ο ίδιος, μάλιστα, εξήγησε ότι αυτή η επιτάχυνση της ανάθεσης των μελετών συναρτάται με την ενεργοποίηση της εφαρμογής των Ολοκληρωμένων Χωρικών Επενδύσεων (ΟΧΕ), που, όπως είπε, «οι Περιφέρειες έχουν υποτιμήσει». Έτσι, λοιπόν, υποκαθιστώντας τον παριστάμενο αναπληρωτή υπουργό Στέλιο Πέτσα, ο Στ. Μπένος χωρίς καμία κατοχυρωμένη θεσμική ιδιότητα ανακοίνωσε τις επικείμενες θεσμικές παρεμβάσεις, προκειμένου αυτές να προλειάνουν το έδαφος για τις απευθείας αναθέσεις μελετών σε ιδιώτες και την ακόλουθη υλοποίηση έργων.

«Οι μελέτες γίνονται από τον φορέα ‘Διάζωμα’», είπε ο Στ. Μπένος όπου ο ίδιος είναι πρόεδρος του Δ.Σ. του φορέα. Ο ίδιος, μάλιστα, διευκρίνισε ότι «το ‘Διάζωμα’ δεν παίρνει ποτέ λεφτά από το κράτος, τους ΟΤΑ, το ΕΣΠΑ, και όλοι οι πόροι είναι ιδιωτικοί, γιατί έχει καθιερώσει τη λογική των εταιρικών μελών, που είναι ο ανθός της επιχειρηματικότητας της χώρας». Οπότε για το masterplan της αποκατάστασης των καμένων εκτάσεων χορηγός είναι η Εθνική Τράπεζα, τις υποδομές έχει αναλάβει η εταιρεία «Δρόμος» με επικεφαλής τον κ. Ζέκο με χορηγία από το ίδρυμα Λασκαρίδη.

Πέμπτη 25 Νοεμβρίου 2021

Ευθύνες της ΣΤΑΣΥ και του αναδόχου για το ατύχημα στον ΗΣΑΠ

Τα ντοκουμέντα που “καίνε” τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΣΤΑΣΥ για το δυστύχημα

Συνεχίζονται οι αποκαλύψεις για το δυστύχημα στον ΗΣΑΠ που κόστισε τη ζωή στον 41χρονο εργοδηγό, Πέτρο Γιάμαλη. Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν παραλείψεις και “δείχνουν” τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΣΤΑΣΥ, Νίκο Χαιρέτα.

Τα ντοκουμέντα από τη σύμβαση με την ιδιωτική αυστριακή εταιρεία για την εκτέλεση εργασιών στις γραμμές, αποκαλύπτουν ότι την αποκλειστική ευθύνη για τη διασφάλιση ασφαλών συνθηκών έχει η ΣΤΑΣΥ.

Όπως αναφέρεται στην εν λόγω παράγραφο, που δημοσιεύει το enikos.gr, “όλα τα συνεργεία μας θα συνοδεύονται υποχρεωτικά από αρμόδιο προσωπικό της αρμόδιας υπηρεσίας, το οποίο θα εξασφαλίζει ασφαλείς συνθήκες, σύμφωνα με τις διατάξεις και τους κανονισμούς της ΣΤΑΣΥ ΑΕ, για την εκτέλεση των εργασιών μας”.


Η Realnews, που κυκλοφορεί σήμερα, φέρνει στο φως τις καταγγελίες των εργαζομένων, που κάνουν λόγο για ευθύνες τις διοίκησης του οργανισμού και του κ. Χαιρέτα, και ζητούν την παρέμβαση του Εισαγγελέα.
Αναπάντητα ερωτήματα από τη ΣΤΑΣΥ για τις σοβαρές καταγγελίες των εργαζομένων

Σημειώνεται πως οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι υπάρχουν στοιχεία για προβλήματα στα συγκεκριμένα λειαντικά μηχανήματα της αναδόχου εταιρείας που πραγματοποιούσε τις εργασίες συντήρησης και μάλιστα να κάνουν λόγο για εκτροχιασμό που είχε σημειωθεί στις 22 Αυγούστου, για τον ίδιο λόγο, στον σταθμό “Βικτώρια”.

Ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΗΣΑΠ Σπύρος Ρεβύθης προχώρησε σε σοβαρές καταγγελίες, μιλώντας την Παρασκευή στον Realfm 97,8 και την εκπομπή των Μάνου Νιφλή και Άκη Παυλόπουλου. Περιέγραψε τι συνέβη τον περασμένο Αύγουστο με το συγκεκριμένο μηχάνημα, ενώ μίλησε για μεθόδους της διοίκησης που αγγίζουν τα όρια του εκβιασμού, καθώς, όπως είπε, ζητούν από στελέχη και εργαζόμενους εχεμύθεια, αποκρύπτοντας όσα συμβαίνουν στον οργανισμό.

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Τεράστιες οι ανάγκες σε μηχανικούς

Τεράστιες οι ανάγκες σε μηχανικούς

Μια απλή ανάγνωση του καταλόγου των διαθέσιμων θέσεων για απόσπαση ή μετάταξη μέσω του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας (ΕΣΚ) και για το 2021 (Α’ κύκλος) επιβεβαιώνει πλήρως αυτό για το οποίο φωνάζουμε, διεκδικούμε και αγωνιζόμαστε. Την ανάγκη χιλιάδων προσλήψεων μηχανικών με μόνιμες και σταθερές σχέσεις εργασίας.

Το σύνολο των διαθέσιμων θέσεων είναι 10.852 (από 11.392 στον Α κύκλο και 12.221 το 2020) και κατανέμονται ανά κλάδο σε 1962 ΥΕ (από 2.024 και 1.704), 3.968 ΔΕ (από 3.763 και 3.902), 1.867 ΤΕ (από 1.989 και 2.153), 3.002 ΠΑ (από 3.559 και 4.414) και 52 ΕΕΠ (από 57 και 48 αντίστοιχα). Από τις κατηγορίες ΠΕ και ΕΕΠ αναζητούν­ται συνολικά από τους φορείς 1.230 θέσεις ΠΕ Μηχανικού (από 1.557 και 1.505) που ανέρχονται στο 11,33 % περίπου των θέσεων (από το 13,67% και 12,3 % των προηγούμενων κύκλων), ενώ υπάρχουν και 305 αιτήματα για ΠΕ Πληροφορικής τις οποίες μπορούν να καλύψουν και ειδικότητες Μηχανικών. Αντίστοιχα, υπάρχουν και 445 αιτήματα για ΤΕ Μηχανικούς. Στην κινητικότητα υπάρχουν πρόσθετες θέσεις που δεν ήταν στον Α κύκλο.


Προκύπτει σαφώς ότι τα αιτήματα για Μηχανικούς παραμένουν παρά το ότι:

(α) πάρα πολλοί Δήμοι και ΝΠΔΔ δεν έχουν ολοκληρώσει περιγράμματα θέσεων και δε συμμετέχουν στην κινητικότητα

(β) κάποιες ελάχιστες θέσεις καλύφθηκαν από προηγούμενους κύκλους fhttps://emdvdas.ar/imaaes/stories/news/2020/1.2.2021 kinitikotita 8402.pdf)

(γ) έχουμε επίσης στοιχεία από πολλές πλευρές ότι εκατοντάδες αιτήματα Μηχανι­κών από Φορείς (ακόμη και Υπουργεία) που κατατέθηκαν στο Υπ. Εσωτερικών δεν εντάχθηκαν τελικά στην κινητικότητα.

Ενδεικτικά αίτημα υπέβαλλαν μόλις 139 Δήμοι (από τους 320) και 8 Περιφέρειες. Πάρα πολλά από τα αιτήματα ΠΕ Μηχανικών των προηγούμενων κύκλων κινητικότητας (2020 και Α 2021) μεταφέρονται αυτούσια στο νέο κύκλο (Β 2021) γεγονός που αποδεικνύει αυτό που ήδη είχαμε αναδείξει ότι η κινητικότητα είναι αδύνατο να καλύψει τα τεράστια κενά που δημιουργούνται (και διευρύνονται συνεχώς) ειδικά στις Τεχνικές Υπηρεσίες.


Μας προξενεί εντύπωση ότι η πλειοψηφία των θέσεων αφορά γενικά την κατηγο­ρία Μηχανικοί, χωρίς συγκεκριμένη αναφορά σε ειδικότητα, ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις όπου υπάρχει ασυμβατότητα μεταξύ αναλυτικής περιγραφής και Φύλλου Εξέλ!

Οι πρόσθετοι και άδικοι περιορισμοί που υπάρχουν (σύμφωνη γνώμη Δημάρχου ή Περιφερειάρχη, εξαίρεση Φορέων, όπως οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις και η ελάχιστη στελέχωση 65% στο Φορέα προέλευσης) είναι προφανές ότι απαγορεύουν στη μεγάλη πλειοψηφία των Μηχανικών να συμμετέχουν στη διαδικασία μια και τα αιτήματα τους απορρίπτονται αυτόματα. Καταγράφουν όμως μια υπαρκτή τάση φυγής από πλή­θος Υπηρεσιών προς Υπηρεσίες

Επαναλαμβάνουμε αυτούσια την τοποθέτηση μας : Ακόμα και όλες οι θέσεις που εντάχθηκαν στο ΕΣΚ να καλυφθούν με μετατάξεις και αποσπάσεις, οι ίδιες ακριβώς θέσεις θα λείψουν από τους φορείς προέλευσης, δείχνοντας το μάταιο μιας διαδικασίας ανα­κύκλωσης των ελλείψεων, όπως η Κινητικότητα. Αν συνυπολογίσει κανείς και τον συνεχώς αυξανόμενο ρυθμό αποχωρήσεων και συνταξιοδοτήσεων λόγω του μεγάλου μέ­σου όρου ηλικίας όλου του προσωπικού, το αδιέξοδο που έχουμε μπροστά μας είναι προ­φανές.


Τι δείχνουν τα παραπάνω;
Ότι η κινητικότητα δε μπορεί σε καμία περίπτωση να καλύψει τα τεράστια κενά που υ­πάρχουν ειδικά σε Μηχανικούς, απλά ανακυκλώνει το πρόβλημα της υποστελέχωσης.
Οι μισθολογικές διαφορές που διαρκώς αναπαράγονται και συντηρούνται οδηγεί σε συσ­σώρευση αιτήσεων σε φορείς και γιγάντωση ελλείψεων σε άλλους.
Η γήρανση του διαθέσιμου προσωπικού ειδικά Τεχνικών αντικειμένων έχει ήδη τραγικές συνέπειες.
Ο μόνος τρόπος λειτουργίας των Τεχνικών Υπηρεσιών την επόμενη περίοδο είναι οι προσλήψεις προσωπικού με μόνιμες και σταθερές σχέσεις εργασίας, αποκλειστικά μέσω ΑΣΕΠ.

Τετάρτη 24 Νοεμβρίου 2021

Ολοταχώς συγχωνεύσεις τμημάτων στα ΑΕΙ και πτυχία «λίγο απ’ όλα»

Ολοταχώς συγχωνεύσεις τμημάτων στα ΑΕΙ και πτυχία «λίγο απ’ όλα»

Με απόλυτη συμβατότητα με την έκθεση Πισσαρίδη ο ανασχεδιασμός του χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αλλά και των προγραμμάτων σπουδών, με το βλέμμα στην αγορά εργασίας. ● Προτείνεται να είναι αρμοδιότητα των Πανεπιστημίων τα κριτήρια εισαγωγής των υποψηφίων και ο αριθμός εισακτέων, να υπάρχουν δίδακτρα για όσους φοιτητές παρατείνουν τις σπουδές τους και συγκέντρωση των Πανεπιστημίων σε μεγαλύτερες μονάδες.


Ενα «Σχέδιο δράσης» στα ΑΕΙ το οποίο ετοίμασε μια «Επιστημονική Επιτροπή», με συντάκτες ανάμεσα σε άλλους τη Βάσω Κιντή, καθηγήτρια ΕΚΠΑ, και τον Στάθη Καλύβα, με πρωτοβουλία του Ιδρύματος Μποδοσάκη, είναι ο «οδηγός» του υπουργείου Παιδείας για το νομοσχέδιο που ετοιμάζει για τα ΑΕΙ.

Ουσιαστικά έρχεται για να «πιλοτάρει» τις εκπαιδευτικές προτεραιότητες του κυβερνώντος κόμματος, κοντολογίς δεν είναι παρά μια προσπάθεια νομιμοποίησης και πριμοδότησης των κατευθύνσεων και των προτεραιοτήτων του ΥΠΑΙΘ.

Το «Σχέδιο δράσης για το Πανεπιστήμιο του 2030» της Επιστημονικής Επιτροπής, το οποίο πρόκειται να ανακοινωθεί σήμερα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση ώς τις 22 Δεκεμβρίου, αξιοποιεί τη φιλοσοφία και τις κατευθύνσεις της γνωστής έκθεσης Πισσαρίδη.


Η πρωτοβουλία ανήκει στο Ιδρυμα Μποδοσάκη, το οποίο, όπως σημειώνουν οι συντάκτες του «Σχεδίου δράσης», «προκειμένου να συνεισφέρει στην αντιμετώπιση σημαντικών προβλημάτων της ελληνικής κοινωνίας, ανέλαβε την κατάρτιση τεσσάρων ολοκληρωμένων σχεδίων δράσης για την εξέλιξη του ελληνικού Πανεπιστημίου, την αναβάθμιση της δημόσιας Υγείας, την αντιμετώπιση βασικών περιβαλλοντικών προκλήσεων και την ενδυνάμωση της κοινωνίας των πολιτών στη χώρα μας, τομείς που αποτελούν και τους πυλώνες δράσης του».

Να σημειώσουμε την απόλυτη συγγένεια του «Σχεδίου δράσης για το Πανεπιστήμιο του 2030» και της έκθεσης Πισσαρίδη στην οποία, όσον αφορά την Ανώτατη Εκπαίδευση, προτείνεται ανασχεδιασμός του χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αλλά και των προγραμμάτων σπουδών, «με ενίσχυση κατευθύνσεων και ειδικοτήτων σε γνωστικά αντικείμενα όπου αναμένεται σημαντική αύξηση της ζήτησης στην αγορά εργασίας», χρηματοδότηση ΑΕΙ με ανταποδοτικά κριτήρια και στροφή των ΑΕΙ σε προγράμματα διά βίου μάθησης σε συνεργασία με την επιχειρηματική κοινότητα.

Παράλληλα προτείνεται να είναι αρμοδιότητα των Πανεπιστημίων τα κριτήρια εισαγωγής των υποψηφίων και ο αριθμός εισακτέων, να υπάρχει τέλος επανεγγραφής (δίδακτρα) για όσους φοιτητές παρατείνουν τις σπουδές τους και συγκέντρωση των Πανεπιστημίων σε μεγαλύτερες μονάδες.

Ενα από τα σημεία που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι η μεθόδευση και η επιχειρηματολογία του «Σχεδίου Αλλαγών» για την αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη ή αλλιώς των μαζικών συγχωνεύσεων, καταργήσεων και υποβιβασμών τμημάτων που ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας.

Μετά την εκκένωση… έρχεται η συρρίκνωση! Η υπουργός Παιδείας έχει ήδη ανακοινώσει αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη στη βάση α) των αποτελεσμάτων της ΕΒΕ, β) των προτάσεων των ίδιων των ΑΕΙ, γ) της εισήγησης της ΕΘΑΑΕ που λαμβάνει υπ’ όψιν της και τις ανάγκες της αγοράς εργασίας.

Είναι γνωστό ότι το υπουργείο Παιδείας έχει δρομολογήσει, εδώ και αρκετό καιρό, την «αναδιάταξη» του χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, κοντολογίς τη δραστική μείωση τμημάτων και σχολών αλλά και την αλλαγή του περιεχομένου και της κατεύθυνσής τους. Κατεύθυνση που οφείλουμε να επισημάνουμε πως δεν είναι ξένη από την ιδεολογική και πολιτική «γραμμή» της κυβέρνησης, όπως έχει διατυπωθεί στο προεκλογικό της πρόγραμμα.

Η «αναδιάρθρωση» made by Κεραμέως εκτός από λουκέτα και συγχωνεύσεις σημαίνει και δημιουργία τμημάτων δύο ταχυτήτων. Να τι προβλέπει το Σχέδιο Κυβερνητικής Πολιτικής 2021: «Στο πλαίσιο διασύνδεσης με την αγορά εργασίας, δημιουργούνται προγράμματα σπουδών τριετούς διάρκειας, με προσανατολισμό στις εφαρμογές των επιστημών και της τεχνολογίας και στην ενίσχυση του θεσμού της πρακτικής άσκησης». Είναι φανερό ότι σε αυτή την κατηγορία θα ενταχθούν, σταδιακά, τμήματα που δεν θα έχουν φοιτητές, εξαιτίας της θεσμοθέτησης της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.

Να τι λέει το «Σχέδιο Αλλαγών» για το θέμα: «…η ανάγκη αναδιάταξης/κατάργησης ή/και σύμπτυξης τμημάτων και σχολών, εκεί όπου αυτό είναι ακαδημαϊκά ενδεδειγμένο και μπορεί να συμβάλει στην πρόοδο, την παραγωγικότητα και την καινοτομία, έχει γίνει εμφανής εδώ και χρόνια.

Ο αριθμός ομοειδών τμημάτων είναι υπερβολικά μεγάλος. Τμήματα με χαρακτήρα μεταπτυχιακής εξειδίκευσης ή επαγγελματικής κατάρτισης πρέπει να ενσωματωθούν σε συγγενή τους τμήματα ή να καταργηθούν μετά από εξωτερική αξιολόγηση…».

Αγωνιστική Ριζοσπαστική Παρέμβαση στο ΣΜΤ




Διακήρυξη για τις εκλογές του Σωματείου 28,29,30 Νοεμβρίου
Με βάση αυτό το πρόγραμμα διεκδικούμε την ψήφο των συναδέλφων, σε αυτή τη βάση θα απολογίσουμε τη δράση μας, και πάνω σε αυτούς τους άξονες θα επιδιώξουμε να συνεργαστούμε με δυνάμεις σε κινηματικό επίπεδο, σε συνελεύσεις, στο Διοικητικό Συμβούλιο.
Τι χρειάζεται να κάνει το Σωματείο και πώς μπορεί να το πετύχει;
Να διεκδικήσει με επιμονή την κατοχύρωση Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας(ΣΣΕ).
Να συνεχίσει να παρεμβαίνει στις περιπτώσεις απολύσεων αλλά και γενικότερα καταπάτησης εργασιακών δικαιωμάτων αξιοποιόντας και το μπλοκάρισμα της παραγωγής και το “shaming”.
Να δώσει τη δυνατότητα σε κάθε μέλος του Σωματείου να είναι “το ίδιο το Σωματείο” στο χώρο εργασίας του.
Nα δώσει, παράλληλα με τη μάχη για τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, τη μάχη για την αύξηση των μισθών που εδώ και χρόνια παραμένουν παγωμένοι και ιδιαίτερα χαμηλοί.
Να δώσει τη μάχη για τη μείωση του εργάσιμου χρόνου χωρίς μείωση των απολαβών.
Να ασχολείται όμως, στο ίδιο πλαίσιο, και με τα “μικρά”. Αυτά που φαντάζουν “ασήμαντα” για τις “μεγάλες πολιτικές αφηγήσεις” αλλά την ίδια στιγμή είναι πολύ μεγάλο κομμάτι της συζήτησης μέσα στους χώρους εργασίας και αποτελούν επιμέρους μάχες που μπορεί να τις κερδίσουμε.
Να συμμετέχει στον αγώνα για την ακύρωση του Νόμου Χατζηδάκη.
Να επιβάλλει συλλογικά και σε κάθε χώρο εργασίας τόσο μέτρα προστασίας από την πανδημία, όσο και γενικά τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας.
Να διεκδικήσει την κατάργηση των ελαστικών μορφών εργασίας στον κλάδο, με πρώτο και κύριο το “μπλοκάκι”.
Να καταπολεμήσει το σεξισμό και την ανισότητα που αποτυπώνεται μισθολογικά, στις εσωτερικές ιεραρχίες αλλά και απαξιωτικές συμπεριφορές και τις παραβιαστικές ατάκες/συμπεριφορές.
Να συμβάλλει στη δημιουργία επιχειρησιακών σωματείων.
Για να επιτευχθούν τα παραπάνω χρειάζεται να υπάρχει συσπείρωση στο συγκεκριμένο κάθε φορά επίδικο αίτημα. Να μην θεωρείται προϋπόθεση η συμφωνία σε μια γενικότερη πολιτική αντίληψη για να δοθεί η μάχη για τα κοινά προβλήματα.
Στόχοι μας για τη λειτουργία του Σωματείου:
Η βιωσιμότητα των γενικών συνελεύσεων
Τα (καινούρια πλέον) γραφεία του Σωματείου Μισθωτών Τεχνικών θα πρέπει να είναι ανοιχτά.
Χρειάζεται να βελτιωθεί η διαδικτυακή παρουσία του Σωματείου, να αποκτήσει παρουσία και στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και να την αξιοποιεί για τους στόχους του.
Να καταγράψει, συστηματικοποιήσει και δημοσιεύσει την πείρα των συναδέλφων στον κλάδο, ενημερώνοντάς έτσι τους συναδέλφους (ειδικά τους νεότερους) για τις συνθήκες σε κάθε εταιρεία που στέλνουν βιογραφικό.
Να διαμορφωθεί η πλατφόρμα καταγγελιών
Το Δ.Σ. θα πρέπει να συνεδριάζει σε πιο τακτά χρονικά διαστήματα. Προτείνουμε την αύξηση του αριθμού των μελών του σε 11. Τα 7 μέλη είναι πολύ λίγα για ένα ζωντανό σωματείο με τόσα ενεργά μέλη και απεύθυνση σε τόσους χώρους εργασίας.
Να ζωντανέψει η ζωή των τοπικών παραρτημάτων του Σωματείου.
Ενημέρωση και εκκαθάριση μητρώου: Η διαδικασία αυτή πρέπει να γίνεται τακτικά, με ευθύνη του ΔΣ. Η ενημέρωση του μητρώου είναι προϋπόθεση για να έχουμε εικόνα για τους χώρους που δουλεύουν τα μέλη μας, να μπορούν να συντονιστούν σε χώρους εργασίας και να συσπειρώνουν τους συναδέλφους γύρω τους.
Να οριστούν με τη δυνατή σαφήνεια τα κλαδικά όρια του Σωματείου.
Μία νέα συλλογικότητα δημιουργείται
Διαβάστε όλη την διακήρυξη μας εδώ https://arpasmt.blogspot.com/2021/11/2021.html

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Διαβούλευση Νομοσχεδίου «Πρότυπες Προτάσεις» του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών

ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: Διαβούλευση Νομοσχεδίου «Πρότυπες Προτάσεις» του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
23 Νοεμβρίου 2021



Συνάδελφοι/σες

Ενημερώνουμε ότι αναρτήθηκε προς Διαβούλευση το Σχέδιο Νόμου «Πρότυπες Προτάσεις» του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο σύνδεσμο: http://www.opengov.gr/yme/?p=4797.

Παρακαλούμε για την αποστολή των απόψεων – παρατηρήσεων σας μέχρι την Παρασκευή 26/11 το μεσημέρι στο email της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ (emdydas@tee.gr) με τίτλο “Πρότυπες Προτάσεις”. Σχετικά με το Νομοσχέδιο, το νέο αυτό μοντέλο δεν είναι απαραίτητο να αφορά μόνο νέα έργα, αλλά και επεκτάσεις ή αναθεωρήσεις υφιστάμενων, ή ακόμα και έργα που έχουν ήδη δρομολογηθεί, αλλά έχουν πρόβλημα ωρίμανσης. Ο ιδιώτης που θα προτείνει ένα τέτοιο έργο θα έχει το πλεονέκτημα να μπορεί να υποβάλει βελτιωμένη προσφορά στον διαγωνισμό.. Είναι προφανές ότι το μοντέλο αυτό μπορεί να οδηγήσει σε πλήθος στρεβλώσεων. Κατ’ αρχάς, ο σχεδιασμός του Δημοσίου υποκαθίσταται από τις προτάσεις κάποιου ιδιώτη, που μπορεί μάλιστα να φέρει ένα έργο «στα μέτρα του», όχι κατ’ ανάγκην αυτά που θα επέλεγε το Δημόσιο (με κοινωνικά δηλαδή κριτήρια), αλλά αυτά που ευνοούν την κερδοφορία του ιδιώτη. Κατά δεύτερον υπάρχουν ήδη μεγάλα έργα (λ.χ. επεκτάσεις Αττικής Οδού) στα οποία είναι γνωστό ότι έχει γίνει προετοιμασία από αυτούς που τα διαχειρίζονται σήμερα και επομένως η διεκδίκησή τους μέσω πρότυπης πρότασης θα δημιουργήσει συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού.

Όπως ακριβώς είχαμε επισημάνει και κατά τη συζήτηση του σχετικού Νόμου Ν.4782/21 «ενισχύεται και διευρύνεται η παρουσία ιδιωτικών συμφερόντων σε όλο το φάσμα παραγωγής Δημοσίων Έργων, γενικεύονται οι «συνέργειες» Δημόσιου με Ιδιωτικό Τομέα, όπου «Ελεγκτές» και «Ελεγχόμενοι» θα αλληλοδιαπλέκονται, καθώς οι ρόλοι αυτοί θα εναλλάσσονται ανά έργο. Ήδη ο σχεδιασμός των Τεχνικών Έργων γίνεται πρώτιστα με κριτήρια ανταποδοτικότητας και κερδοφορίας (ΣΔΙΤ, Συμβάσεις Παραχώρησης) και όχι με κριτήρια κοινωνικά, περιβαλλοντικά και ικανοποίησης των λαϊκών αναγκών (αντισεισμική προστασία, αντιπλημμυρικά έργα, Πολιτική Προστασία κλπ), γεγονός που αποδεικνύεται σε κάθε “φυσική” καταστροφή. Με τις προβλέψεις του Ν/Σ: ιδιώτες θα καθορίζουν τις τεχνικές προδιαγραφές για τα έργα, ιδιώτες θα καθορίζουν τις τιμές των υλικών και των εργασιών, δηλαδή το κόστος των έργων, τις μελέτες θα τις εκπονούν οι ιδιώτες μελετητές και θα τις επιβλέπουν οι πιστοποιημένοι ιδιωτικοί φορείς. Τα έργα θα τα κατασκευάζουν οι ιδιώτες εργολάβοι και θα τα επιμετρούν και επιβλέπουν ιδιώτες. Μόνο το κόστος θα πληρώνει το Δημόσιο (και οι πολίτες) με πλημμελή έλεγχο και τεράστιες επισφάλειες.» Με τις ρυθμίσεις αυτές εξαφανίζεται ο Τεχνικός ρόλος και το αντικείμενο των Μηχανικών με απρόβλεπτες συνέπειες στη μελλοντική δυνατότητα των Δημόσιων Τεχνικών Υπηρεσιών να σχεδιάζουν, να μελετούν, να παρακολουθούν και νε ελέγχουν το παραγόμενο Τεχνικό έργο.

Τρίτη 23 Νοεμβρίου 2021

"Ρινόκερος" του Ευγένιου Ιονέσκο με το Γ. Μιχαλακόπουλο

 

"Ρινόκερος" του Ευγένιου Ιονέσκο 
Εθνικό Θέατρο: Κεντρική Σκηνή 
Χειμερινή περίοδος 1996-1997 
Πρώτη παράσταση: 14 Φεβρουαρίου 1997 
Σκηνοθεσία: Γιάννης Ιορδανίδης 
Παίζουν: Γιώργος Μιχαλακόπουλος, Πέγκυ Σταθακοπούλου, Γιώργος Μοσχίδης, Μαρία Κωνσταντάρου, Γιάννης Ροζάκης, Νταίζη Σεμπεκοπούλου, Στέλιος Λιονάκης κ.ά. 
Οι κάτοικοι μιας μικρής πόλεως προσβάλλονται, ο ένας μετά τον άλλον, από μια παράξενη ασθένεια, την ρινοκερίτιδα. Αυτή η αρρώστια, άγνωστη μέχρι εκείνη τη στιγμή, είναι απ΄ότι φαίνεται αθεράπευτη, χωρίς όμως να είναι και θανατηφόρος. Πονοκέφαλοι, φλεγμονές του λαιμού, βραχνάδα και αλλοίωση της φωνής, κρίσεις μανίας καθώς και άλλες εκδηλώσεις αποτελούν τα προειδοποιητικά μηνύματα της νόσου, που συνοδεύονται από απότομες αλλαγές απόψεων και νοοτροπίας. Τελικά, τα πρόσωπα που έχουν μολυνθεί γίνονται αγνώριστα, τόσο φυσικά όσο και ψυχικά, σε τέτοιο βαθμό ώστε θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για πραγματική μεταμόρφωση...

Μηχανικοί Κρήτης: Οι αποζημιώσεις δεν καλύπτουν τα κόστη των ζημιών από το σεισμό



ΦΩΤ.: ΕΦ.ΣΥΝ./ΜΑΡΙΟΣ ΔΙΟΝΕΛΛΗΣ22.11.2021, 19:43
Μηχανικοί Κρήτης: Οι αποζημιώσεις δεν καλύπτουν τα κόστη των ζημιών από το σεισμό
efsyn.gr

Να εγκριθούν τα ποσά που θα καλύψουν τα πραγματικά κόστη εξασφάλισης στέγης στους πληγέντες, καθώς τα χρήματα που δίνονται (βάσει του ανακοινωθέντος τιμολογίου) είναι αδύνατον να καλύψουν το συνολικό κόστος της κατασκευής, ζητούν οι μηχανικοί ανατολικής Κρήτης.


Στην ανακοίνωσή τους «Αυτόνομοι Μηχανικοί Ανατολικής Κρήτης» αναφέρονται στην αποκατάσταση των κτιρίων που επλήγησαν από τον σεισμό της 27ης Σεπτεμβρίου, επισημαίνοντας ότι τα χρήματα που διαθέτει η πολιτεία για τους σεισμόπληκτους δεν αρκούν.

Όπως τονίζει η ΑΜΑΚ, τα χρήματα που δίνονται (βάσει του ανακοινωθέντος τιμολογίου) είναι αδύνατον να καλύψουν το συνολικό κόστος της κατασκευής, καθώς, σύμφωνα και με τις πρόσφατες ανατιμήσεις στα υλικά κατασκευής που επικαλούνται που μηχανικοί, δεν καλύπτουν πάνω από το 50-60% του κόστους.


Η ΑΜΑΚ ζητά να εγκριθούν οι απαραίτητες χρηματοδοτήσεις και να υλοποιηθούν με προτεραιότητα τα έργα προκειμένου να αποκατασταθεί το συντομότερο η κοινωνική και η οικονομική ζωή στην περιοχή, να εγκριθούν τα ποσά που θα καλύψουν τα πραγματικά κόστη εξασφάλισης στέγης στους πληγέντες αξιοποιώντας και Ευρωπαϊκούς πόρους, να θεσπιστούν χρηματοδοτικά εργαλεία για την ένταξη τόσο των έργων επισκευής όσο και ανακατασκευής των πληγέντων κτιρίων, περιλαμβανομένης και της ενεργειακής τους αναβάθμισης, καθώς και να προκηρυχτεί άμεσα το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο (Ε.Π.Σ.) για την περιοχή.


Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΑΜΑΚ:

Μετά τις αυτοψίες των αρμόδιων επιτροπών έχουν μέχρι στιγμής χαρακτηριστεί:
Κατοικίες: 756 ως επικίνδυνες για χρήση (με σήμανση κόκκινου χρώματος) , 2727 ως προσωρινά ακατάλληλες για χρήση (με σήμανση κίτρινου χρώματος) και 1243 ως κατάλληλες για χρήση (με σήμανση πράσινου χρώματος).
Επαγγελματικοί χώροι: 15 (κόκκινοι),136 (κίτρινοι) ,117 (πράσινοι).
Δημόσια κτήρια – ιεροί ναοί: 25 (κόκκινοι),200 (κίτρινοι), 82(πράσινοι).
Λοιπά κτήρια, αποθήκες , στάβλοι, κ.λ.π.: 287 κόκκινα, 470 κίτρινα ,168 πράσινα.

Μέσα σε μια στιγμή άλλαξε δραματικά η πραγματικότητα για τους κατοίκους μια πολύ μεγάλης γεωγραφικής περιοχής, προκλήθηκε διάρρηξη του κοινωνικού ιστού και ξέσπασμα μιας ανθρωπιστικής κρίσης.

Τι θα πρέπει να κάνουν όλοι οι άνθρωποι που, από τη μια στιγμή στην άλλη βρέθηκαν χωρίς στέγη;

Καταρχάς δεν θα πρέπει να προβούν σε καμιά εργασία αποκατάστασης, κατεδάφισης ή ανέγερσης, αφού, κατά το νόμο:
Καμία εργασία δεν πρέπει να διενεργείται χωρίς επιβλέποντα μηχανικό κατάλληλης ειδικότητας και χωρίς Σχέδιο και Φάκελο Ασφάλειας και Υγείας, όπως ορίζει ο νόμος.
Οι όποιες εργασίες πρέπει να γίνουν μετά από την απαραίτητη αδειοδότηση γιατί διαφορετικά καθιστούν την οικοδομή αυθαίρετη, και
Θα πρέπει να κάνουν τις απαραίτητες ενέργειες έτσι ώστε να λάβουν την Στεγαστική Συνδρομή (Σ.Σ.) (80% Δωρεάν Κρατική Αρωγή και 20% Άτοκο Δάνειο).

Η Σ.Σ. μπορεί να αφορά επισκευή ή ανακατασκευή κτηρίων.

ΟΡΙΑ ΤΙΜΩΝ για επισκευή:
ΦΕΡΟΝΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ → 300 €/τ.μ. για το συνολικό εμβαδόν του κτηρίου
ΜΗ ΦΕΡΟΝΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ → 180 €/τ.μ. για το συνολικό εμβαδόν του κτηρίου

κατοικίες, αποθήκες, αγροικίες, στάβλους για εμβαδόν μέχρι 150 τ.μ.

Τιμές για ανακατασκευή, αναφέρουμε ενδεικτικά:
Κατοικίες: 1000 ευρώ/ τ.μ. για εμβαδόν κλειστών χώρων έως 150 τ.μ.

Τα παραπάνω όρια τιμών και οι τιμές προσαυξάνονται κατά 20% στα διατηρητέα κτήρια.

Για να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες θα πρέπει να απευθυνθούν σε ιδιώτη μηχανικό, προκειμένου να συσταθεί φάκελος με τα απαραίτητα δικαιολογητικά.

Θα πρέπει να επισημάνουμε ότι τα χρήματα που δίνονται (βάσει του ανακοινωθέντος τιμολογίου) είναι αδύνατον να καλύψουν το συνολικό κόστος της κατασκευής. Για την ακρίβεια, σύμφωνα και με τις πρόσφατες ανατιμήσεις στα υλικά κατασκευής, δεν καλύπτουν πάνω από το 50-60% του κόστους.

Μπροστά σε αυτή την κατάσταση θα πρέπει:
Να εγκριθούν οι απαραίτητες χρηματοδοτήσεις και να υλοποιηθούν με προτεραιότητα τα έργα προκειμένου να αποκατασταθεί το συντομότερο η κοινωνική και η οικονομική ζωή στην περιοχή (απαραίτητες κατεδαφίσεις που εμποδίζουν την πρόσβαση και την κυκλοφορία σε δημόσιους χώρους, αποκατάσταση άμεσα των σχολικών μονάδων με μικρές βλάβες, αλλά και κατασκευή νέων προκειμένου να συγκρατηθεί ο πληθυσμός στην περιοχή,ενίσχυση της απασχόλησης και των οικογενειακών εισοδημάτων.)
Να εγκριθούν τα ποσά που θα καλύψουν τα πραγματικά κόστη εξασφάλισης στέγης στους πληγέντες, αξιοποιώντας και Ευρωπαϊκούς πόρους.
Να θεσπιστούν χρηματοδοτικά εργαλεία για την ένταξη τόσο των έργων επισκευής όσο και ανακατασκευής των πληγέντων κτιρίων, περιλαμβανομένης και της ενεργειακής τους αναβάθμισης. Να υπάρξει μέριμνα να επανενταχτούν στα προγράμματα του ΄΄εξοικονομώ΄΄ οικοδομές που είχαν ενταχτεί , είχαν πραγματοποιήσει τις εργασίες και επλήγησαν από το σεισμό.
Να προκηρυχτεί άμεσα το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο (Ε.Π.Σ.) για την περιοχή. Θυμίζουμε ότι τα Ε.Π.Σ. αποτελούν σύνολα κειμένων, χαρτών και διαγραμμάτων, με ταοποία καθορίζονται τοπρότυπο χωρικής οργάνωσης και ανάπτυξης και ταβασικά προγραμματικά μεγέθη, όρια πολεοδομικώνενοτήτων και οικισμών,οι χρήσεις γης, οι όροι και περιορισμοί δόμησης, οι σημαντικέςπολεοδομικέςπαρεμβάσεις, ζώνες ειδικών πολεοδομικών κινήτρων, τοοδικό δίκτυο, τα λοιπά μεταφορικά, τεχνικάκαι περιβαλλοντικά δίκτυακαι υποδομές, τα μέτρα προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή, μέτραυποστηρικτικά της αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών και διαχείρισηςσυνεπειών φυσικών καιτεχνολογικών καταστροφών και λοιπών απειλών.

Με κυρίαρχο ζητούμενο την εκπόνηση του Ε.Π.Σ., λόγω της αντιμετώπισης των συνεπειών από φυσικές καταστροφές, θα πρέπει να διασφαλιστεί μια πολύ διευρυμένη και ουσιαστική διαβούλευση, διάρκειας μεγαλύτερης από αυτήν του ενός μήνα, που προβλέπει ο νόμος. Θα πρέπει να συγκροτηθεί μια επιτροπή παρακολούθησης με τη συμμετοχή πολιτικών, παραγωγικών, κοινωνικών φορέων καθώς και των Επιμελητηρίων , που να παρακολουθεί και να παρεμβαίνει σε όλα τα επίπεδα του σχεδιασμού.

Θα μπορούσε να εξεταστεί και η διαδικασία της προέγκρισης.
Να εξεταστεί ο αρχιτεκτονικός και παραδοσιακός πλούτος των πληγέντων οικισμών και να δοθεί προτεραιότητα στη διατήρηση των στοιχείων εκείνων που αξίζει να διασωθούν, με αναγνώριση και σεβασμό στην ταυτότητα του τόπου. Θα μπορούσε να γίνει με τη δημιουργία ειδικής ομάδας εργασίας είτε μέσω του ΤΕΕ/ΤΑΚ είτε μέσω του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής και βέβαια και με τη συμβολή του Υπουργείου Περιβάλλοντος.
Να υπάρξει ειδική μνεία και πρόνοια για τη χρηματοδότηση των απαιτούμενων, για τις μελέτες στατικής επάρκειας, εργαστηριακών ελέγχων, καθώς επίσης και ελάχιστη απαιτούμενη αμοιβή μηχανικού, η οποία θα αποτελεί επιλέξιμη και επιδοτούμενη δαπάνη, πλέον του κόστους των απαιτούμενων εργασιών κατασκευής.
Παράλληλα με την εκπόνηση του Ε.Π.Σ. θα πρέπει να ανασυρθούν και οι Πολεοδομικές μελέτες που εκπονούνται στην περιοχή, να τεθούν σε προτεραιότητα, να λυθούν ζητήματα , προκειμένου να ωριμάσουν για έγκριση.
Η Σύσταση του Τομέα Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών στην ΠΕ Ηρακλείου να μη μείνει στα χαρτιά αλλά να στελεχωθεί άμεσα προκειμένου να προχωρήσουν το συντομότερο δυνατό οι αυτοψίες αλλά και οι διαδικασίες έγκρισης μελετών, παρακολούθησης των εργασιών και εκταμίευσης των εγκεκριμένων κονδυλίων».

Δευτέρα 22 Νοεμβρίου 2021

Καύση αποβλήτων … από την πίσω πόρτα στη Δυτική Αττική (Μέγαρα)

Καύση αποβλήτων … από την πίσω πόρτα στη Δυτική Αττική (Μέγαρα)

Το ιδιωτικό κεφάλαιο καθορίζει τις πολιτικές διαχείρισης των αποβλήτων
Εδώ και μερικές εβδομάδες, έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) έργου με τίτλο: «Μονάδα ανάκτησης υλικών από μη επικίνδυνα σύμμεικτα ανακυκλώσιμα απόβλητα (ΚΔΑΥ), επεξεργασίας & αποθήκευσης στερεών μη επικινδύνων αποβλήτων και συναποτέφρωσης», της εταιρείας SKYPLAST IKE. Πρόκειται για επέκταση υφιστάμενης δραστηριότητας, στη θέση «Παππά - Περιβόλι» στο ΒΙ.ΠΑ. - ΒΙΟ.ΠΑ. των Μεγάρων.



Η υφιστάμενη δραστηριότητα αφορά «αποθήκευση, διαλογή και μηχανική επεξεργασία για ανακύκλωση άχρηστων μεταλλικών και μη μεταλλικών υλικών», για την οποία έχει χορηγηθεί από την Διεύθυνση Ανάπτυξης Π.Ε. Δυτικής Αττικής της Περιφέρειας Αττικής η υπ’ α.π. 2340/Φ14.ΜΕΓ2192/05.05.2017 άδεια λειτουργίας, αόριστης χρονικής διάρκειας. Ως προς το περιβαλλοντικό σκέλος, η δραστηριότητα είχε αξιολογηθεί ως περιορισμένη και χαμηλής όχλησης, γι’ αυτό και ακολουθήθηκε η διαδικασία των Πρότυπων Περιβαλλοντικών Δεσμεύσεων (ΠΠΔ) και όχι της υποβολής ΜΠΕ και έκδοσης απόφασης έγκρισης περιβαλλοντικών όρων (ΑΕΠΟ).


Και ενώ τίποτα δεν προϊδέαζε για κάτι εξαιρετικά ανησυχητικό, υποβάλλεται η παρούσα ΜΠΕ, με την οποία -ούτε λίγο, ούτε πολύ- ζητείται να αδειοδοτηθούν δύο νέες δραστηριότητες, η καύση στερεών αποβλήτων και η διαχείριση των τεφρών που παράγονται, αλλά και τεφρών από άλλες δραστηριότητες τρίτων. Αν και η ίδια η ΜΠΕ αναγνωρίζει ότι πρόκειται για νέες δραστηριότητες, επιχειρεί να ωραιοποιήσει την καύση των αποβλήτων, παρουσιάζοντας την ως «συναποτέφρωση», μέσω της οποίας θα υποκαθίστανται άλλα καύσιμα (πετρέλαιο, πυρηνόξυλο) για την παραγωγή θερμού νερού για το πλύσιμο των πλαστικών μπουκαλιών στην υφιστάμενη δραστηριότητα (!!!). Η αναντιστοιχία σκοπού και μέσων, το μέγεθος και η επικινδυνότητα της νέας δραστηριότητας επιβεβαιώνει τον υποκριτικό χαρακτήρα των ισχυρισμών της ΜΠΕ και της πρόθεσης της εταιρείας SKYPLAST IKE να επεκταθεί και σε άλλους τομείς της διαχείρισης των αποβλήτων και όχι να εξοικονομήσει ενέργεια. Άλλωστε, η κυβέρνηση της ΝΔ και η διοίκηση της περιφέρειας Αττικής έχουν ανοίξει διάπλατα τις πόρτες για την εκτεταμένη εφαρμογή της καύσης των αποβλήτων.

Αριστερή Αγωνιστική Συσπείρωση Μηχανικών Δημοσίου: Πρωτοφανής ένσταση απαρτίας

 Αριστερή Αγωνιστική Συσπείρωση Μηχανικών Δημοσίου

Συγκροτήθηκε από : Αγωνιστική Συνεργασία Μηχανικών - Συσπείρωση Αριστερών Μηχανικών



Συνάδελφοι/σες

Η εκλογοαπολογιστική συνέλευση της ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής στις 19/11/2021 δεν ολοκληρώθηκε! Για πρώτη φορά στην ιστορία της ΕΜΔΥΔΑΣ τέθηκε ένσταση απαρτίας με αποτέλεσμα να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες χωρίς προκήρυξη εκλογών και χωρίς έγκριση Διοικητικού και Οικονομικού απολογισμού. Το γεγονός αυτό τονίζουμε είναι πρωτοφανές και προσβάλει τόσο τη μέχρι σήμερα ιστορία της ΕΜΔΥΔΑΣ, όσο και τους περίπου 200 συναδέλφους που παραβρέθηκαν.

Εν μέσω πανδημίας που η “άριστη” κυβέρνηση μας έχει χειριστεί με το χειρότερο δυνατό τρόπο, σε μια δύσκολη ημέρα (με στάση εργασίας σε ΜΜΜ και βροχή) και όχι εξ αρχής ως όφειλε, αλλά στο πέρας της διαδικασίας, τέθηκε διαδοχικά από δύο συναδέλφους (από στέλεχος της Ριζοσπαστικής κίνησης Τεχνικών που την απέσυρε) αλλά και από μέλος του ΔΣ της ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής εκπρόσωπο της ΔΚΜ, θέμα απαρτίας. Ο εν λόγω μάλιστα είχε το θράσος να εμφανισθεί μόλις 15 λεπτά πριν στη συνέλευση. Υπενθυμίζουμε ότι και η προ 2,5 και 4,5 ετών αντίστοιχες συνελεύσεις (με μεγαλύτερο σώμα μελών) είχαν περίπου 300 συναδέλφους (στο τέλος 130) και κανείς δεν είχε διανοηθεί να θέσει θέμα απαρτίας. Επίσης, η θητεία του ΔΣ είχε λήξει σύμφωνα με το καταστατικό μας, το Μάρτη του 2021 και λόγω πανδημίας έπαιρνε συνεχείς παρατάσεις (όπως και των υπολοίπων σωματείων) με Υπουργικές Αποφάσεις. Προνοώντας λοιπόν για ένα ενδεχόμενο νέο λοκντάουν από το φθινόπωρο, προτείναμε να πάμε για συνέλευση (σε ανοιχτό χώρο) και εκλογές το καλοκαίρι – αρχές φθινοπώρου και αφού δεν υπήρχε συμφωνία (λόγω πανδημίας που όμως συνεχώς επιδεινώνεται). Όμως, συνεχώς οι προτάσεις μας έπεφταν στο κενό επιτείνοντας την παράλυση του σωματείου. Είμαστε ειλικρινείς και προφανώς δεν είμαστε ικανοποιημένοι με τη συμμετοχή των συναδέλφων στις δράσεις και τις συνελέυσεις και προφανώς πέρα των αντικειμενικών προβλημάτων και τους γενικού κλίματιο, αυτό αντανακλά κσι τις δικές μας αδυναμίες

Πρόταση μας προς τη συνέλευση της 19ης Νοέμβρη, που είχε και τη συναίνεση της πλειοψηφίας του απερχόμενου ΔΣ, ήταν η προκήρυξη εκλογών όπως ορίζει το καταστατικό μας, 30 ημέρες μετά, δηλαδή στις 20 Δεκεμβρίου με πρόνοια, αν στο μεταξύ υπάρξει επιδείνωση των μέτρων με λοκντάουν, να μεταφερθούν αυτές αργότερα. Συγκροτημένη αντιπρόταση δεν υπήρχε παρά μόνο απόψεις για τη μεταφορά τους “αργότερα” επειδή ίσως κάποιους δε βόλευε.

Η ίδια η συνέλευση έδειξε ότι μπορούμε να πραγματοποιούμε διαδικασίες τηρώντας ευλαβικά τα υγειονομικά μέτρα προστασίας και το ίδιο μπορεί να γίνει και με τις εκλογές, όπως εξάλλου κάνουν εκατοντάδες σωματεία αλλά και Υπηρεσιακά Συμβούλια. Η υποκρισία ότι στις εκλογές και στις διαδηλώσεις κολλάει ο covid, αλλά στα ΜΜΜ, στους χώρους εργασίας και από τους αστυνομικούς δεν κολλάει, ταιριάζει μόνο σε κυβερνητικά καθοδηγούμενους “συνδικαλιστές” και όχι σε εργαζόμενους επιστήμονες. Όπως και οι σεξιστικού χαρακτήρα επιθέσεις προς την απερχόμενη πρόεδρο της ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής που ακούστηκαν. Ευτυχώς, λόγω της τεχνολογίας είναι όλα διαθέσιμα στο https://www.youtube.com/watch?v=AGsWMPw6fCw

Η ουσία όμως είναι αλλού. Η πορεία της ΕΜΔΥΔΑΣ τα τελευταία χρόνια έχει ενοχλήσει. Δεν ταιριάζει στον φιλοκυβερνητικό και κομματικό συνδικαλισμό που πρεσβεύουν κάποιοι. Και θα κάνουν ότι περνά από το χέρι τους για να τη σταματήσουν. Με την πρακτική τους ακυρώνουν μια ενωτική πορεία που με κόπο και αμοιβαίες υποχωρήσεις έχουμε υπηρετήσει εδώ και χρόνια. Η αδιαμφιβήτητη δουλειά και οι όποιες επιτυχίες έχουμε, ακριβώς λόγω της μαχητικότητας και της ανεξαρτησίας μας, είναι το αντίπαλο δέος που ενοχλεί τους παρατρεχάμενους των υπουργικών και άλλων γραφείων. Μας χωρίζει άβυσσος με την προσωπική και κομματική ιδιοτέλεια που χαρακτηρίζει μερίδα συνδικαλιστών. Γιατί πάνω από τις πολιτικές διαφορές που είναι θεμιτές, υπάρχει ουσιώδης διαφορά αντιλήψεων για το τι είναι τελικά ο συνδικαλισμός κι η συλλογική δράση.

Την ευθύνη την έχουν τώρα οι συνάδελφοι και συναδέλφισσες μας. Γιατί σε τελική ανάλυση, αυτοί/ες θα επιλέξουν με την παρουσία τους στα δρώμενα, αν η Ένωση μας θα συνεχίσει σε πορεία ενωτική, αυτόνομη και διεκδικητική ή θα καταντήσει -όπως δυστυχώς πλήθος άλλων σωματείων- σε χειροκροτητές Υπουργών και εφαλτήριο για προσωπικές πολιτικές ή Υπηρεσιακές καριέρες. Αν θα αντισταθεί στο Νόμο Χατζηδάκη που θέλει να ακυρώσει τα Σωματεία ή αν θα απωλέσει την ανεξαρτησία της και τη δημοκρατική της λειτουργία.

Στο συνδικάτο μας (όπως και σε όλα τα συνδικάτα) υπάρχει η ανάγκη να βαδίσουμε σε μια δύσκολη διαδικασία επαναθεμελίωσης του συνδικαλισμού και του τρόπου δουλειάς. Για μας αυτό είναι κρίσιμο και δύσκολο. Καθώς το παλιό δεν αρκεί πλέον, το νέο δεν έχει έρθει και στο ενδιάμεσο γεννιούνται τέρατα (και σημεία) σαν αυτά που είδαμε στη Συνέλευσή μας.

Ως παράταξη προσπαθήσαμε να αναζητήσουμε τρόπους να ψηλαφίσουμε το νέο, να εμπλέξουμε συναδέλφους (π.χ. τα διαδικτυακά σεμινάρια σε συγκεκριμένα θέματα, επιτροπή περιβάλλοντος κλπ). Με πείσμα (!) εξακολουθούμε να πιστεύουμε στις ανοικτές και μαζικές διαδικασίες στην εμπλοκή όσων περισσότερων εργαζομένων μπορούμε στα ζητήματα λειτουργίας του Σωματείου αλλά και στην «μοναχική καθημερινότητα» που ο καθένας από μας ζει στο γραφείο του.

Από θέση αρχής και άποψης απορρίπτουμε παρατάσεις θητειών και διορισμούς ΔΣ, κουτοπονηριές και καιροσκοπισμούς που οδηγούν το Σωματείο σε διάλυση, σε μαρασμό και στη μετατροπή του σε μια σφραγίδα. Από θέση αρχής θέλουμε ένα σωματείο των μελών του, ανοικτό, δημοκρατικό. Όχι ένα σωματείο σφραγίδας και τυπολατρείας που θα περιφέρει μια «υπογραφή» και θα την εξαργυρώνει ατομικά άλλοτε στη μια Κυβέρνηση κι άλλοτε στην επόμενη.


Για μια ΕΜΔΥΔΑΣ αυτόνομη και μαχητική

22/11/2021